[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.040.967 views

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Vraagje voor de kopers van Chinabuye; duurt het bij jullie ook zo lang dat er bij de bestellingen "processing" staat?

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Ttje schreef op maandag 19 mei 2014 @ 07:08:
[...]

Welke type kan ik het beste nemen?
Ik heb een verstand van nul als het om zulke dingen gaat :+
Dat ligt aan wat je mobiel ondersteunt. Ik heb zelf ntag203

marco_sire@hotmail.com

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11 12:39

NSG

Je weet niks!

insaniteit schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:13:
Vraagje voor de kopers van Chinabuye; duurt het bij jullie ook zo lang dat er bij de bestellingen "processing" staat?
Ik weet niet hoelang je al wacht, maar dit geven ze aan:
Dear,Your order will take 3-7 business days to ship.
Here is the general processing procedures.
Step 1: Order review and print in our system (1 business day)
Step 2: Order preparing, full strict testing, packing, sampling inspection (2-3 business days)
Step 3: Package delivered to Post Office or Express center (1 business day)
Step 4: We send you order complete info and tracking number if applicable (1 business day) Have a nice day!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Step 2: Order preparing, full strict testing, packing, sampling inspection (2-3 business days)
Meer iets als "Step 2: Wij bestellen het bij de leverancier en laten het afleveren bij het postkantoor" :)
Lijkt me zeer sterk dat ze het gaan testen ed. En daarbij hebben dat soort toko's geen voorraad vaak.

Verwijderd

Chinabuye heeft een mooie tijdelijke aanbieding.
Deze 4Pcs BTY AA Ni-MH 1.2V 2300mAh batterijen heb ik eerder gekocht en voor 4,54 is het echt geen geld. Ik gebruik ze in een camera en heb verder geen uitvoerige testen gedaan maar ben er erg tevreden mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 11:48 ]

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:14
Dotto schreef op zondag 18 mei 2014 @ 15:02:
Jammer, de coupon ChinaBuye5 werkt niet meer.
Je moet ingelogd zijn :)

Ik kan maar geen Banggood Coupon vinden voor de Earson ER-151 :( In mijn zoektocht voor de Earson, kwam ik een aanbieding in de mail tegen (Earson ER-152), bij ChinaBuye;
http://www.chinabuye.com/...c-function-gray-blue-pink

Afbeeldingslocatie: http://www.chinabuye.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/70x70/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/7/0/70491.jpg

Nu heb ik een coupon voor 5% korting, maar heeft iemand al ervaringen met deze? Over de ER-151 is iedereen enthousiast! :)

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Als je dat ding zo graag wilt, waarom haal je hem dan niet gewoon? Als je korting krijgt gaat het meestal om maximaal een paar euro.

druk en typefouten voorbehouden

• EN-IS
lutkeveld schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:01:
Als je dat ding zo graag wilt, waarom haal je hem dan niet gewoon? Als je korting krijgt gaat het meestal om maximaal een paar euro.
Dat klopt, alleen kwam ik dus nu de ER-152 tegen en vroeg mij af of er anderen zijn die ervaring met deze hebben, voornamelijk omdat iedereen zo enthousiast is over de ER-151.

Ervaringen en coupon helpt mij in ieder geval een keuze te maken *O*

• lutkeveld
Er is waarschijnlijk een goede reden dat de ER151 populairder is dan de ER152. Als ik jou was zou ik de ER151 halen. Die is zonder coupon nog goedkoper dan de ER151 ;)

• EN-IS
lutkeveld schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:08:
Er is waarschijnlijk een goede reden dat de ER151 populairder is dan de ER152. Als ik jou was zou ik de ER151 halen. Die is zonder coupon nog goedkoper dan de ER151 ;)
Serlock!? Is that you!? ;)

Goedkoper zeker, alleen het lijkt alsof de ER-152 een nieuw model is, onlangs uitgekomen.

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-11 21:48

Dusche

Tja.

Hallo medetweakers,
Nu wil ik ook de xiaomi 10400 mah powerbank kopen. Maar rest mij de vraag waar
Ik las dat bij DX.com http://eud.dx.com/product...te-844311565#.U3tmqvmSySq en http://www.dx.com/p/xiaom...ators-silver-white-311565 genuine gegarandeerd nep betekend, maar zie toch meerder mensen dat zij een echte ontvangen hebben of moet ik heb bij ibuygou.com http://www.ibuygou.com/p-...nk_10400mah-5728-usd.html bestellen waarvan mij verteld is geworden dat zei 'partner van xiaomi zijn.

Sorry om u nog meer lastig te vallen maar is deze http://www.dx.com/p/usb-3...ilver-102535#.U3tobvmSySo hdd enclosure bestelleen goed idee? Sorry voor het rijkelijke aanbod aan linkjes :+

• EN-IS
Dusche schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:37:
Hallo medetweakers,
-knip - niet - gelezen - knip-
Sorry om u nog meer lastig te vallen maar is deze http://www.dx.com/p/usb-3...ilver-102535#.U3tobvmSySo hdd enclosure bestelleen goed idee? Sorry voor het rijkelijke aanbod aan linkjes :+
Ik heb laatste zo'n externe hdd ding gekocht (voor 2.5"), hier in Nederland, voor nog geen 10euro en die gebruik ik niet eens meer. Die dingen kun je dus ook in NL vinden onder de 10euro. Sowieso zijn die dingen voor minder dan 10$ dollar te vinden (die van DX is prijzig in mijn ogen). Gebruik anders even www.chinaprices.us

Over je doorgestreepte tekst;
- Link: EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
- Info: EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
- Foto: Verwijderd in "[Ervaringen] Online shoppen in China"

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 20-05-2014 17:06 ]

• Dusche

Dusche

Tja.

EN-IS schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:05:
[...]

Ik heb laatste zo'n externe hdd ding gekocht (voor 2.5"), hier in Nederland, voor nog geen 10euro en die gebruik ik niet eens meer. Die dingen kun je dus ook in NL vinden onder de 10euro. Sowieso zijn die dingen voor minder dan 10$ dollar te vinden (die van DX is prijzig in mijn ogen). Gebruik anders even www.chinaprices.us

Over je doorgestreepte tekst;
- Link: EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
- Info: EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
- Foto: Verwijderd in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
Heel erg bedankt voor de info over de powerbank, ik ga hem vanavond bestellen via Chinabuye want daar is die een paar cent goedkoper :+

Edit; misschien een hele domme vraag maar ik zie bij meegeleverd spul geen oplader staan. Hoe moet je de powerbank dan opladen?

[ Voor 6% gewijzigd door Dusche op 20-05-2014 17:33 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dusche schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:29:
[...]

Heel erg bedankt voor de info over de powerbank, ik ga hem vanavond bestellen via Chinabuye want daar is die een paar cent goedkoper :+

Edit; misschien een hele domme vraag maar ik zie bij meegeleverd spul geen oplader staan. Hoe moet je de powerbank dan opladen?
usb ;)

• lutkeveld
Dusche schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:29:
[...]
misschien een hele domme vraag maar ik zie bij meegeleverd spul geen oplader staan. Hoe moet je de powerbank dan opladen?
Op dezelfde manier als dat je je mobiel op zou laden.

En een externe HDD behuizing kan je al voor 3-4 euro van Ebay halen. Voor 10-15 euro heb je ze in Nederland ook wel.

[ Voor 17% gewijzigd door lutkeveld op 20-05-2014 18:19 ]

• Dusche

Dusche

Tja.

Oke dankuu beiden

Toch maar bij DX.com besteld want daar heb ik goede ervaringen mee.

[ Voor 67% gewijzigd door Dusche op 20-05-2014 18:27 ]

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:46

Chocoball

瞧好吧!

Iemand ook de Xiaomi Power Bank bij Chinabuye besteld?

Ik heb mijn bestelling binnen van Chinabuye maar deze begint al met de verpakking dat dit een imitatie lijkt. Korte vergelijking met een origineel die ik al had bevestigt het alleen maar meer.

Bevestiging van Xiaomi dat de Power Bank in een nieuwe verpakking komt.

[ Voor 33% gewijzigd door Chocoball op 21-05-2014 20:06 ]

• lutkeveld
Heb je hem al open geschroefd en de cellen gecontroleerd?

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

lutkeveld schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:45:
Heb je hem al open geschroefd en de cellen gecontroleerd?
Ik heb al een orginele Xiaomi Power Bank dus kan het makkelijk vergelijken.

Het begint al dat de Power Bank in 2 witte kartonnen doosjes komt. Xiaomi levert de Power Bank in een clear case en anders gebruiken ze bruin gerecycled papier voor hun producten. De tekst en LED lichtjes kloppen wel maar de micro USB en USB poort wijken af. Ook is de meegeleverde USB kabel zonder MI logo en meer grijs dan wit. Open maken op dit moment heeft dus voor mij geen zin als al deze andere dingen al niet kloppen.

Power Bank is origineel bij Cinabuye.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 21-05-2014 20:07 ]

• Dusche

Dusche

Tja.

Chocoball schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:51:
[...]

Het begint al dat de Power Bank in 2 witte kartonnen doosjes komt. Xiaomi levert de Power Bank in een clear case en anders gebruiken ze bruin gerecycled papier voor hun producten. De tekst en LED lichtjes kloppen wel maar de micro USB en USB poort wijken af. Ook is de meegeleverde USB kabel zonder MI logo en meer grijs dan wit. Open maken op dit moment heeft dus voor mij geen zin als al deze andere dingen al niet kloppen.
Volgens mij heb ik heel erg veel geluk had toch bij DX besteld, klote voor je kan je niet zeggen tegen Chinabuye dat je een fake hebt ontvangen?

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Dusche schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:58:
[...]

Volgens mij heb ik heel erg veel geluk had toch bij DX besteld, klote voor je kan je niet zeggen tegen Chinabuye dat je een fake hebt ontvangen?
Inderdaad voortaan maar weer DX. Erge is nog dat ik er 2 besteld had 1 binnen 1 is nog onderweg.
Beiden zijn origineel.

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 21-05-2014 20:07 ]

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 19:45
Balen! Ik heb ook bij Chinabuye besteld, nog niet binnen... Niet handig, had hem besteld voor PinkPop, maar nu nog een nieuwe bestellen is aan de late kant.

Verwijderd

Dotto schreef op zondag 18 mei 2014 @ 15:02:
[...]

Jammer, de coupon ChinaBuye5 werkt niet meer.
coupon: fbchinabuye

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-11 12:28

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb de mijne bij Chinabuye vandaan, maar deze kwam wel in 'n clear case. Geen Mi-logo op de kabel trouwens. Voor de rest de kenmerken bekeken, maar niets kunnen ontdekken.

Is 't ding makkelijk open te krijgen? Heb namelijk geen zin om 'm te beschadigen.

Verwijderd

[...]

Lijkt erop dat ik geluk heb gehad! De mijne kwam ook van Chinabuye, maar verpakt in een clear case en de micro ingang ziet er ook normaal uit (wit). Alleen de meegeleverde oplaadkabel heeft GEEN logo, is dat ook 100% een kenmerk van fake? Zie mijn eerdere foto's.

• EN-IS
Voordat iedereen in paniek raakt en onnodig posts over imitatie en fake producten neerzet en gaat speculeren, leest dit eerst;
  1. Op ChinaBuye staat duidelijk dat er een oude verpakking (doorzichtige case) en een nieuwe verpakking (kartonnen doosje) is.
  2. ChinaBuye willekeurig de verpakking kiest en opstuurt ("Note: The packing of this item comes in 2 styles, so We just send for random.")
  3. Meermaals is bevestigd (door anderen en ook door mij) dat ChinaBuye, DX en BG originele leveren.
  4. Voor diegene die wil vergelijken, foto's van de Xiaomi die ik van ChinaBuye heb ontvangen
  5. Bericht met link naar Miui voor uitleg over imitatie en origineel!
  6. Opmerking over verpakking (case en doosje)
  7. Onzin dat er een logo van MI op de USB kabel moet zitten :/ :z
EN-IS schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:18:
Voor diegene die wil weten of die een echte of neppe Xiaomi Charger besteld bijvoorbeeld op AliExpress, zie hier;
http://en.miui.com/thread-19104-1-1.html
-knip-

@Chocoball, vergelijk de charger die je hebt ontvangen met de afbeeldingen op het forum van Miui.

Ik heb zelf afgelopen week nog een Xiaomi Mi Charger besteld, deze is nog maar net verzonden, als deze nep is (wat ik ten zeer betwijfel), dan staat er maar 1 ding, een PayPal dispute aanmaken en of een originele eisen. Verder heeft het geen zin om je zorgen te maken :).

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 20-05-2014 19:37 ]

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 23:39

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:12:
[...]

Lijkt erop dat ik geluk heb gehad! De mijne kwam ook van Chinabuye, maar verpakt in een clear case en de micro ingang ziet er ook normaal uit (wit). Alleen de meegeleverde oplaadkabel heeft GEEN logo, is dat ook 100% een kenmerk van fake? Zie mijn eerdere foto's.
Volgens dat topic op de Xiaomi website is het juist een echte als er geen logo's op de kabel staan.

Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201404/17/135003z5v7he85weeeeee8.png

• EN-IS
mark-k schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:37:
Volgens dat topic op de Xiaomi website is het juist een echte als er geen logo's op de kabel staan.

[afbeelding]
1 post boven je...

Verwijderd

Bedankt voor de geruststelling.
@Chocoball, lukt het om foto's te plaatsen van de 2 powerbanks ter vergelijking?

• Dusche

Dusche

Tja.

Deze http://www.banggood.com/W...ive-HDD-CASE-p-27405.html hdd enclosure besteld bedankt voor de tip, als ik die niet had gekregen had ik die veel te 'dure' bij dx.com besteld

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11 09:11
Dusche schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:07:
Deze http://www.banggood.com/W...ive-HDD-CASE-p-27405.html hdd enclosure besteld bedankt voor de tip, als ik die niet had gekregen had ik die veel te 'dure' bij dx.com besteld
Had je het beter bij buyincoins kunnen kopen voor ongeveer 3 euro per stuk.

http://www.buyincoins.com/item/345.html#.U3ua8ycaySM

• Dusche

Dusche

Tja.

Exor schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:13:
[...]

nondeju achja die paar cent gun ik banggood (wat een naam trouwens :+) ook wel.

Verwijderd

Ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij de naam, maar nu je het zegt :+
Verder echt een topsite, dikwijls goedkoper dan DX.

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:46

jerry_a

doei

Exor schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:13:
[...]

Die is USB2.

hoi

• Dusche

Dusche

Tja.

Maakt mij niet zo veel uit, heb toch een langzame hdd gaat me puur om de bescherming en connectiviteit.

Edit; krijg binnenkort een nexus 7 I binnen en ben deze http://www.fasttech.com/products/1152/10001543/1115101 case tegenkomen iemand ervaring met deze webshop?

[ Voor 25% gewijzigd door Dusche op 20-05-2014 21:31 ]

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:03:
Bedankt voor de geruststelling.
@Chocoball, lukt het om foto's te plaatsen van de 2 powerbanks ter vergelijking?
Ik ga eerst met Xiaomi contact opnemen of het verhaal klopt over de verpakking en of de kabel gewijzigd is.

In de Xiaomi bbs forum is er ook verwarring over twijfel over de "nieuwe" verpakking. Er wordt ook gezegd dat Xiaomi meer milieuvriendelijker wil zijn en heeft daarom de clear case vervangen heeft door kartonnen doosjes maar het wordt nergens officieel bevestigd.

Verwijderd

Hallo
Ieùand ervaring met DHGate shopping?
Groeten

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:47:
Hallo
Ieùand ervaring met DHGate shopping?
Groeten
Dat is een soortgelijke marktplaats site als eBay en Ali Express. Afhankelijk van de seller dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:49:
[...]

Dat is een soortgelijke marktplaats site als eBay en Ali Express. Afhankelijk van de seller dus.
Betrouwbaar?????
Omdat ik op Engelse forums niet veel goeds lees erover.

• EN-IS
Chocoball schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:36:
Ik ga eerst met Xiaomi contact opnemen of het verhaal klopt over de verpakking en of de kabel gewijzigd is.

In de Xiaomi bbs forum is er ook verwarring over twijfel over de "nieuwe" verpakking. Er wordt ook gezegd dat Xiaomi meer milieuvriendelijker wil zijn en heeft daarom de clear case vervangen heeft door kartonnen doosjes maar het wordt nergens officieel bevestigd.
Waarom doe je moeilijk? Xiaomi heeft een hele topic eraan gewijd hoe je het onderscheid kunt maken tussen een echte en imitatie, met foto's en al. Er staat duidelijk dat er geen logo van Mi of Miui op moet zitten op de USB kabel.

Omdat ze het niet officieel hebben bevestigd is het volgens jou nep :') :w

//edit; zie mijn post EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 21-05-2014 01:21 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 18:45

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:48:
Chinabuye heeft een mooie tijdelijke aanbieding.
Deze 4Pcs BTY AA Ni-MH 1.2V 2300mAh batterijen heb ik eerder gekocht en voor 4,54 is het echt geen geld. Ik gebruik ze in een camera en heb verder geen uitvoerige testen gedaan maar ben er erg tevreden mee.
Ver vandaan blijven. Vier dingen die je nooit direct uit China moet importeren:

1. Batterijen
2. (producten met) flashgeheugen
3. Alles waar een stekker aanzit
4. Alles waar jij of een ander op kan sabbelen (kinderspeelgoed, plastic bestek, dildo's, etc)

Omdat:

1. Heel veel nep, vaak bij lange na niet de beloofde capaciteit en kan eventueel ook gaan lekken. Tevens geen groot prijsvoordeel mee te behalen t.o.v. NL. Ga naar [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen voor advies. In jouw geval had je bij de Ikea voor €4 een setje 4xAA kunnen halen, ook geen geld en dan weet je tenminste wat je krijgt.
2. Goedkope USB stick uit China: bagger of gewoon nep?
3. mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat? - Als dit in de fik gaat is het maar de vraag of de verzekering uit gaat keren. De kans dàt het in de fik gaat is ook groter dan bij spul op batterijen door de grotere stromen die kunnen gaan lopen.
4. Om vergelijkbare redenen, Chinese spullen bevatten nog wel eens meer lood dan je lief is.

Ik heb net een bestelling op buyincoins geplaatst, toch wel eng dat je bij het bestellen dus op "akkoord" moet drukken op de paypalpagina terwijl je niet ziet hoeveel ze af gaan schrijven. Bedrag klopt gelukkig toch nu ik op mijn overzicht kijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 21-05-2014 07:45 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

EN-IS schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 01:17:
[...]

Waarom doe je moeilijk? Xiaomi heeft een hele topic eraan gewijd hoe je het onderscheid kunt maken tussen een echte en imitatie, met foto's en al. Er staat duidelijk dat er geen logo van Mi of Miui op moet zitten op de USB kabel.

Omdat ze het niet officieel hebben bevestigd is het volgens jou nep :') :w

//edit; zie mijn post EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
Voordat ik reageerde heb ik eerste de Xiaomi post over namaak geraadpleegd en constateerde ik naast de verpakking nog steeds kleine verschillen tussen beide Power Banks. Namaak zit trouwens ook niet stil bij de eerste generaties Hongmi kon je nog veschillen zien en later steeds minder tot op de SOC na.

In ieder geval ik heb Xiaomi support gesproken. De clear case versie is de introductie versie van de Power Bank. Vanwege klachten over de clear case en beschadigingen aan de Power Bank door het plastic is Xiaomi overgegaan op een witte kartonnen verpakking i.p.v. hun bruine kartonnen verpakking. Ook de USB kabel is nu inderdaad zonder logo (zie de afbeelding van Xiaomi Singapore). Volgens hun beschik ik dus wel over een originele Power Bank.

Als extra controle. Op de verpakking zit een bruine MI sticker met als het goed is een code onder een kraslaag.

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

EN-IS schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:20:
@Enes_81, De Xiaomi Mi Charger 10400mAh was in de aanbieding maar is nu weer voor $22.85, volgens mij is ChinaBuye nog altijd het goedkoopste (icm coupon ChinaBuye5 - coupon geldt op de gehele website, moet je wel ingelogd zijn!).

En ik heb even zitten kijken, volgens mij is de Xiaomi Mi Charger 5200mAh ook het goedkoopste bij ChinaBuye (voor $16,16);
http://www.chinabuye.com/...apple-and-android-devices

knip
Thanks voor de info, was nog opzoek naar een power bank! ;) Net ook de 10400mAh power bank besteld, de coupon ChinaBuye5 was gewoon te gebruiken wanneer je ingelogd was (daarvoor niet). Totaal rond de 18 Euro kwijt geweest voor alles. :*)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iF61yfV.png

[ Voor 4% gewijzigd door Salmon op 21-05-2014 10:02 ]

Verwijderd

Chocoball schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:35:
[...]

Voordat ik reageerde heb ik eerste de Xiaomi post over namaak geraadpleegd en constateerde ik naast de verpakking nog steeds kleine verschillen tussen beide Power Banks. Namaak zit trouwens ook niet stil bij de eerste generaties Hongmi kon je nog veschillen zien en later steeds minder tot op de SOC na.

In ieder geval ik heb Xiaomi support gesproken. De clear case versie is de introductie versie van de Power Bank. Vanwege klachten over de clear case en beschadigingen aan de Power Bank door het plastic is Xiaomi overgegaan op een witte kartonnen verpakking i.p.v. hun bruine kartonnen verpakking. Ook de USB kabel is nu inderdaad zonder logo (zie de afbeelding van Xiaomi Singapore). Volgens hun beschik ik dus wel over een originele Power Bank.

Als extra controle. Op de verpakking zit een bruine MI sticker met als het goed is een code onder een kraslaag.
Correct me if I am wrong, maar volgens mij heeft er nooit een logo op die kabel gezeten bij een echte. En nu kom je ook met een bruine sticker met een code. Die heb ik ook nooit gezien, ook niet op een website 8)7

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11 12:39

NSG

Je weet niks!

Zoals Chocoball alles beschrijft krijg ik eerder het vermoeden dat het eerste exemplaar namaak is, gezien hij/zij aangeeft dat er behalve de verpakking ook verschillen zijn en het over een logo op de kabel heeft..

PS: ik heb de 5200mAh versie nu op chinabuye en banggood besteld, zal als het binnen is even melden of die echt zijn. Refund van de namaak die ik van eBay had was overigens binnen een dag geregeld :)

[ Voor 32% gewijzigd door NSG op 21-05-2014 10:38 ]

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Enes_81 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:36:
Zoals Chocoball alles beschrijft krijg ik eerder het vermoeden dat het eerste exemplaar namaak is, gezien hij/zij aangeeft dat er behalve de verpakking ook verschillen zijn en het over een logo op de kabel heeft.
De eerste Power Bank komt van xiaomi.tmall.com af. Dichter bij de bron kun je niet zitten want dat is de officiële taobao winkel van Xiaomi.
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:12:
[...]
Correct me if I am wrong, maar volgens mij heeft er nooit een logo op die kabel gezeten bij een echte. En nu kom je ook met een bruine sticker met een code. Die heb ik ook nooit gezien, ook niet op een website 8)7
Op Chinabuye.com zie je bij de oude verpakking het MI logo op de USB stekker.
http://www.chinabuye.com/...ry/image/392193/id/65014/

Sommige Xiaomi producten bevatten een sticker met code om na te gaan of het product echt is.
http://img06.mifile.cn/v1...CB/T1zdCvB7JT1RXrhCrK.jpg
http://yfxxkefeng.qdjimo.com/tp/2014/0413/1455347597.jpg

Op de kartonnen verpakking van de Power Bank is deze dus bruin.

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 19:45
Ik heb de Xiaomi 10400 mAh powerbank ook binnen.

Ook in het witte doosje, met het bruine stickertje (met kraslaagje), zonder clear case. Wat ik eigenlijk wel jammer vind, want dat is voor transport toch wel handig.

Logo'tjes zijn er geloof ik wel in gelazerd/geëtst, en er niet opgedrukt.

USB kabeltje heeft geen logo's, alleen de micro usb stekker heeft een rechthoekje er op.

Echt of nep? Ik heb geen flauw idee. Als het een brandbaar ding is gebruik ik hem liever niet in mijn tentje deze zomer...

Zojuist even het kraslaagje weggekrast en de 20 cijferige code ingevuld op chaxun.xiaomi.com (google translate!) en kreeg een bericht dat het een echte is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YdsY8Fx.png

[ Voor 17% gewijzigd door Igor92 op 21-05-2014 14:02 ]

• EN-IS
Salmon schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:01:
Thanks voor de info, was nog opzoek naar een power bank! ;) Net ook de 10400mAh power bank besteld, de coupon ChinaBuye5 was gewoon te gebruiken wanneer je ingelogd was (daarvoor niet). Totaal rond de 18 Euro kwijt geweest voor alles. :*)
[afbeelding]
Weer een tevreden Tweaker d:)b :P
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:12:
Dat is ook een beetje het probleem hier, men die ongefundeerd uitspraken maken en vervolgens 5 a 6 Tweakers die het klakkeloos overnemen |:(

Ik zag net op het Fok! forum al iemand direct NEP! "schreeuwen" nav het bericht van ChocoBall :F
Enes_81 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:36:
Zoals Chocoball alles beschrijft krijg ik eerder het vermoeden dat het eerste exemplaar namaak is, gezien hij/zij aangeeft dat er behalve de verpakking ook verschillen zijn en het over een logo op de kabel heeft..

PS: ik heb de 5200mAh versie nu op chinabuye en banggood besteld, zal als het binnen is even melden of die echt zijn. Refund van de namaak die ik van eBay had was overigens binnen een dag geregeld :)
Herhaal nou niet alles wat iemand beweerd, beetje klakkeloos overnemen, gebruik je gezonde verstand, ga eerst zelf op onderzoek uit. Genoeg informatie en links te vinden hier, niemand gebruikt nog de ZOEKFUNCTIE :Z . Wat hij zei klopte dus gewoonweg niet. ChocoBall heeft een originele.

Sowieso kun je ook bij je zelf denken, of DX, Banggood en ChinBuye wel hun goede reputatie zomaar in de prullenbak willen gooien. Ik denk niet dat ze zichzelf in de vingers willen snijden door te adverteren met 'echte' producten en vervolgens neppe te gaan leveren. Je hebt het zelf nu ook gemerkt, 2 pagina's over of iets echt of nep is, dit heeft direct invloed op de reputatie van zo'n shop, zelfs andere fora leden lezen mee.
Echt of nep vraag kun je weglaten, je hebt een echte.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

EN-IS schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:26:
[...]

[...]

Echt of nep vraag kun je weglaten, je hebt een echte.
Die code zegt niet zo heel veel helaas. Bij mijn 'echt' neppe Mi2 (welke een originele Mi2 behuizing was met innerwerk van een HTC Dream) gaf de check op de website ook gewoon aan dat de code correct is (waarschijnlijk code van een echte Mi2 gedupliceerd).

• mmrizio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
Kopen we tegenwoordig alleen maar powerbanks in China?

(ik heb altijd wel een computer, auto of een stopcontact in de buurt)

• insaniteit
Dusche schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:19:
[...]

Maakt mij niet zo veel uit, heb toch een langzame hdd gaat me puur om de bescherming en connectiviteit.

Edit; krijg binnenkort een nexus 7 I binnen en ben deze http://www.fasttech.com/products/1152/10001543/1115101 case tegenkomen iemand ervaring met deze webshop?
Check de cases van Nilkin eens (bv. op Ebay). Ik heb zo'n case voor mn Nexus 7 II, en deze is echt fantastisch.

• Ikpakacties
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-08 14:46
Ik heb bij ahappydeal een tablet gekocht en die is vandaag aangekomen. Wat blijk de scherm van de tablet is gabarsten. 30% van de scherm is nog in mindere mate touch-gevoelig (hier is de scherm niet gekrakt). Ik ga die lui wel een mailtje sturen, maar ik krijg dan waarschijnlijk en een standaard mail terug. Terugsturen wil ik ook niet, want dan komt de tablet '''niet aan'. Ik ben uiteindelijk dus genoodzaakt om een dispute te openen in PayPal, maar mijn vraag is nou of ik wel een kans heb om het geld (al dan niet gedeeltelijk) terug te krijgen en of iemand hier ervaring mee heeft.

edit: opzich zou ik ook een scherm kunnen kopen ( of krijgen van happydeal), maar deze verkopen zij niet. En tablet kostte 70 euro, 1.5Ghz A7 en 1 gb ram 10,1 inch. Beetje getest met stukje scherm dat het nog doet en is zeker vloeiende te noemen. http://support.dealsmachi...5/1400697537052913753.JPG

Edit2: De tablet zat in een doosje (met scherm naar boven wijzend) die weer was ingepakt in een stevig pakketje. Zowel het doosje en het paketje hadden geen tekenen van schade/scheuren/val, wat je wel zou verwachten als je naar de afbeelding hierboven bekijkt. Deze pakketje kwam ongeopend aan bij mij. Dit betekent dat de pakket onderweg niet is geopend, oftewel ahappydeal heeft mij expres een defecte unit verkocht.

[ Voor 38% gewijzigd door Ikpakacties op 21-05-2014 22:48 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Een tablet van 70 euro uit China zou ik sowieso links laten liggen....
Desondanks hoort dat kapotte scherm natuurlijk niet ;)
Ik zou een despute openen én ahappydeal op de hoogte stellen.

• Ikpakacties
dutchgio schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:47:
Een tablet van 70 euro uit China zou ik sowieso links laten liggen....
Desondanks hoort dat kapotte scherm natuurlijk niet ;)
Ik zou een despute openen én ahappydeal op de hoogte stellen.
Ik weet wel waar ik naar moet kijken tijdens het zoeken en zoals ik al zij is de tablet zeker snel te noemen.
Echter is het jammer dat de scherm gebarst is, vindt ik eigenlijk ook niet raar aangezien het niet echt goed verpakt is (voor een tablet).

Edit: barst kwam waarschijnlijk niet door slechte verpakking ( zie 1e reactie 2 posts boven)

[ Voor 11% gewijzigd door Ikpakacties op 21-05-2014 22:47 ]

• Dusche

Dusche

Tja.

Ben nu naar een nieuw scherm voor de Nexus 7 opzoek.iemand suggesties waar te kijken?, ik heb ebay en co al gecheckt.

• dutchgio
  • Laatst online: 22:41
Dusche schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:20:
Ben nu naar een nieuw scherm voor de Nexus 7 opzoek.iemand suggesties waar te kijken?, ik heb ebay en co al gecheckt.
Gevonden via chinaprices.us, je hebt ze ook voor minder maar dan alleen de het touchscreen gedeelte.

Alleen touchscreen digitizer:
http://www.banggood.com/T...gle-Nexus-7-p-906840.html

Inclusief LCD:
Nexus 7(1)
http://www.dx.com/p/repla...um=affiliate#.U3z9wNoaySM
Nexus 7(2)
http://www.dx.com/p/repla...um=affiliate#.U3z9wdoaySM

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:41

Quad

Doof

Ik zou voor het volledige scherm gaan ja, touch + digitizer, makkelijkste om te vervangen.

Volgens mij is het niet meer dan de behuizing los klikken, accu en andere onderdelen overzetten naar het nieuwe scherm en behuizing dicht maken.

Edit: Zie de iFixit teardown: http://www.ifixit.com/Teardown/Nexus+7+Teardown/9623

[ Voor 60% gewijzigd door Quad op 21-05-2014 21:34 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Ikpakacties
Hebben jullie snel gevonden voor de nexus,
ik heb geen geluk bij het vinden van een touchscreen + digitizer voor mijn tablet.
http://www.dealsmachine.com/best_177334.html (instellingen geeft aan model D100)
Misschien dat ik wat van jullie magie kan gebruiken:P

[ Voor 7% gewijzigd door Ikpakacties op 21-05-2014 21:43 ]

• Dusche

Dusche

Tja.

Dank voor de linkjes, denk dat ik hem bij dx.com ga bestellen, maar kwam over de 22e geen invoer en belasting?

• Dusche

Dusche

Tja.

Ikpakacties schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:39:
Hebben jullie snel gevonden voor de nexus,
ik heb geen geluk bij het vinden van een touchscreen + digitizer voor mijn tablet.
http://www.dealsmachine.com/best_177334.html (instellingen geeft aan model D100)
Misschien dat ik wat van jullie magie kan gebruiken:P
Is het deze tablet http://www.cryptotablets.co.uk/novapad-101-d100/ ?

• SureshR
  • Laatst online: 08-03 22:34
Dusche schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:05:
Dank voor de linkjes, denk dat ik hem bij dx.com ga bestellen, maar kwam over de 22e geen invoer en belasting?
Je zou dit natuurlijk ook zelf even kunnen opzoeken ;)

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-11 18:55
Nou tot zover Banggood voor mij....
Kreeg een tshirt met een kleine gat bij de rechterborst.
Gat is ongeveer 2mm, niet heel groot, maar diidelijk te zien. Ik ga het dus niet meer dragen.

Enail terug van hen....
Ja doet niets af aan design van tshirt, dus krijgt 200 punten terug twv van 2 dollar. Tshirt was 6 euro.

Hou die 200 punten maar ik ga wel ergens anders mijn geld besteden....

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Igor92 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:53:
Ook in het witte doosje, met het bruine stickertje (met kraslaagje), zonder clear case. Wat ik eigenlijk wel jammer vind, want dat is voor transport toch wel handig.
Van Xiaomi heb voor je Power Bank deze beschermer voor rond de $6.
Afbeeldingslocatie: http://www.xiaomiworld.com/media/wysiwyg/10/T2k_DoXBhXXXXXXXXX-_1714128138.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 22-05-2014 11:49 ]

• Dusche

Dusche

Tja.

SureshR schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:42:
[...]

Je zou dit natuurlijk ook zelf even kunnen opzoeken ;)
Ja sorry smorgens enzo, ik moest nog opstarten. ;)

• EN-IS
Chocoball schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:47:
Van Xiaomi heb voor je Power Bank deze beschermer voor rond de $6.
[afbeelding]
$2,50 op DX;
http://www.dx.com/p/prote...rid=28471752#.U33Kcvl_uXY

Verwijderd

En hier een aantal andere kleuren voor $2,31
http://www.dx.com/p/prote...-blue-316139#.U331JNJ_tIE

• Dusche

Dusche

Tja.

Heb even uitgezocht, hoe dat zit met invoerrechten en in deze http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat tabel staat eigenlijk alles

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Dusche schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:05:
Meestal wordt een stuk lagere waarde op de verpakking aangegeven dan de aankoopwaarde.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben helemaal klaar met DX, over de afgelopen periode echt teveel brakke zooi van ze gehad:
Micro USB charger na 2 keer gebruiken doet hij niks meer
4-port USB travel charger Deze ging ook na 1 keer gebruik met iPhone en iPad eraan kapot. werd gigantisch heet en hield ermee op. Via garantie nieuwe ontvangen die exact hetzelfde deed.
Displayport kabel 3 maandjes in gebruik en nu lijkt de kabel ergens gebroken van binnen. Heeft altijd op zelfde wijze aan monitor gezeten, geen knikjes etc. Aansluiting op laptop is prima (kabel heeft issues met 2 laptops)

Leuke is dat ik geprobeerd heb bij al deze producten mijn ervaringen achter te laten, maar dat ze structureel geweigerd worden door DX.com. Heb ze keurig verwoord en wordt gewoon niet geplaatst.

Iemand nog goede sites waar dit soort dingen wel voor normale prijzen te koop zijn? Ik vind het geen probleem om 10,- oid voor een USB charger uit te geven, maar dan moet het wel werken...

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 23-05-2014 08:35 ]

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 12:51
Iemand nog goede sites waar dit soort dingen wel voor normale prijzen te koop zijn? Ik vind het geen probleem om 10,- oid voor een USB charger uit te geven, maar dan moet het wel werken...
Ik zou even op Amazon kijken en daar een Anker USB charger scoren voor een 20 euro ofzo.
Die dingen hebben een (echt) CE label en een goede waarborg.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:36
Sander schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 08:23:
I
Kijk even bij de Action in je buurt. Mogelijk hebben ze nog ergens vertopt die Philips Dual USB chargers liggen voor een euro of 4. Die dingen werken perfect. 2 iPhones tegelijk op aansluiten is geen probleem.

Heb er toen een stel gekocht en alle hongkong laders er uit gedonderd.

• Dusche

Dusche

Tja.

De chinezen zitten ook al op GoT http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1591842

[ Voor 3% gewijzigd door Dusche op 23-05-2014 10:42 ]

• Ikpakacties
Banggood earson ontvangen,
wat een lekker geluid voor ruim 18 euro, So EE!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ikpakacties schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:51:
Banggood earson ontvangen,
wat een lekker geluid voor ruim 18 euro, So EE!
Yup, dat is een echte must buy voor chinashoppers.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Ikpakacties
iemand enig ervaring hiermee? mosquito killer, maar ik zie nergens staan dat het uv licht is:S
http://www.tinydeal.com/2...uito-killer-p-124349.html

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

maartend schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:48:
Kijk even bij de Action in je buurt. Mogelijk hebben ze nog ergens vertopt die Philips Dual USB chargers liggen voor een euro of 4. Die dingen werken perfect. 2 iPhones tegelijk op aansluiten is geen probleem.
Die waren heel snel op bij alle Actions die ik kon bezoeken :'(

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• EN-IS
In de mail, net ontvangen, best een goede aanbieding van Tmart voor de Romoss 10400mAh, voor $16.99;
http://www.tmart.com/sl/536b79d3a7269

Ik heb die van mij alweer (zonder gebruikt te hebben) weer weggedaan, vond de Xiaomi toch mooier, direct eentje erbij besteld van CB, deze is onderweg, ook zo'n hoesje van DX erbij besteld : :9
.
Acolyte57 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:40:
Die waren heel snel op bij alle Actions die ik kon bezoeken :'(
Klopt, tweede dag was alles uitverkocht, tenminste hier in Twente wel, ik heb er maar 2 kunnen bemachtigen, iemand uit een andere topic gaf aan dat hij er heel veel van had gekocht :P

[ Voor 77% gewijzigd door EN-IS op 23-05-2014 12:57 ]

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-11 12:28

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Zoek eens op Orico USB charger, zijn prima dingen. Kosten wel iets meer, maar je kunt 4 verschillende apparaten aansluiten. 2x 2A aansluiting en 2x 1A, dus voor elk wat wils.

• Dusche

Dusche

Tja.

EN-IS schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:50:
In de mail, net ontvangen, best een goede aanbieding van Tmart voor de Romoss 10400mAh, voor $16.99;
http://www.tmart.com/sl/536b79d3a7269

Ik heb die van mij alweer (zonder gebruikt te hebben) weer weggedaan, vond de Xiaomi toch mooier, direct eentje erbij besteld van CB, deze is onderweg, ook zo'n hoesje van DX erbij besteld : :9
.

[...]

Klopt, tweede dag was alles uitverkocht, tenminste hier in Twente wel, ik heb er maar 2 kunnen bemachtigen, iemand uit een andere topic gaf aan dat hij er heel veel van had gekocht :P
Huh raar van zo iets maakt de action toch normaal wel reclame, of misschien komt de lader wat later in het zuiden, want hier gaat bijna alles iets langzamer.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Dusche schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:41:
[...]

Huh raar van zo iets maakt de action toch normaal wel reclame, of misschien komt de lader wat later in het zuiden, want hier gaat bijna alles iets langzamer.
Hier in Limboland verschijnt er af en toe een vakje voor, maar dat is altijd leeg. :'(

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• maartend
Dusche schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:41:
[...]

Ik heb ze hier in het zuiden gekocht.

• Dusche

Dusche

Tja.

Hyp Hyper schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:53:
[...]

Hier in Limboland verschijnt er af en toe een vakje voor, maar dat is altijd leeg. :'(
Haha idd

• Dusche

Dusche

Tja.

maartend schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:06:
[...]

Ik heb ze hier in het zuiden gekocht.
Woa ???? (Waar)

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11 08:00
Dat is een eenmalige partij geweest die usb adapters van Philips en die waren overal in het land binnen 2-3 dagen uitverkocht.
Als je dan maanden nadat die te koop zijn geweest wilt weten waar is mijn vraag waarom ze zijn gewoon op al maanden op zelf ben ik er ook in drie winkels voor geweest in diezelfde week maar nada.

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Hyp Hyper schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:21:
[...]

Yup, dat is een echte must buy voor chinashoppers.
Ik volg jullie discussie sinds enkele weken met een verhoogde belangstelling en heb zelf ook al het een en ander besteld de afgelopen weken. Dat ik deze discussie heb gevonden is niet goed voor me, hier wordt ik hebberig van! >:)

Had mijn eerste bestelling na een week (5 werkdagen) binnen, helaas doen de andere bestellingen van dezelfde dag er al iets langer over.

Zonder dat jullie het weten heb ik op jullie advies al de Xiaomi power bank besteld. Daarnaast nog wat kleine nutteloze dingen en de tools om mijn Galaxy S4 draadloos op te laden. Als ik deze binnen heb wil ik wel even vertellen hoe dit werkt, indien hier de interesse voor aanwezig is!

Wat voor box is dat, die must buy? :P

• Dusche

Dusche

Tja.

aart44 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:47:
[...]

Dat is een eenmalige partij geweest die usb adapters van Philips en die waren overal in het land binnen 2-3 dagen uitverkocht.
Als je dan maanden nadat die te koop zijn geweest wilt weten waar is mijn vraag waarom ze zijn gewoon op al maanden op zelf ben ik er ook in drie winkels voor geweest in diezelfde week maar nada.
Ohh zal wel verkeerd hebben gelezen dacht ze nu bij de action waren. 8)7

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:59

RobertowNL

For your gear!

Tommyboy_1908 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:51:
[...]

Ik volg jullie discussie sinds enkele weken met een verhoogde belangstelling en heb zelf ook al het een en ander besteld de afgelopen weken. Dat ik deze discussie heb gevonden is niet goed voor me, hier wordt ik hebberig van! >:)

Had mijn eerste bestelling na een week (5 werkdagen) binnen, helaas doen de andere bestellingen van dezelfde dag er al iets langer over.

Zonder dat jullie het weten heb ik op jullie advies al de Xiaomi power bank besteld. Daarnaast nog wat kleine nutteloze dingen en de tools om mijn Galaxy S4 draadloos op te laden. Als ik deze binnen heb wil ik wel even vertellen hoe dit werkt, indien hier de interesse voor aanwezig is!

Wat voor box is dat, die must buy? :P
Bluetooh boxje voor onderweg. Super leuk ding.

Zit zelf nu te denken of ik voor deze of de opvolger (Er-152) ga.

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
RobertowNL schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:12:
[...]

Nadat Shiz er over schreef, kreeg ik ook het "hebbe" gevoel. Maar ik ben op 1 ding nog steeds geen stap verder. Op een aantal sites wordt bij de beschrijving aangegeven dat er ook een mic in zit (beide modellen) maar ik heb dat bij de 151 niet kunnen vinden. Jij een idee?

• insaniteit
Xiaomi pistons aangekomen van Penon Audio! Ben echt onder de indruk van de kwaliteit, packaging, chocoladegeur en natuurlijk het geluid! Penon heeft er zelfs 3 paar extra gratis plugs bij gedaan in verschillende maten. Aanrader!

12/5 besteld, 15/5 verzonden, 23/5 in mijn handen. I'm impressed

link: http://penonaudio.com/Xiaomi-Piston-IF-Commemorative-Edition

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Ik ben helemaal klaar met DX, over de afgelopen periode echt teveel brakke zooi van ze gehad:
Micro USB charger na 2 keer gebruiken doet hij niks meer
4-port USB travel charger Deze ging ook na 1 keer gebruik met iPhone en iPad eraan kapot. werd gigantisch heet en hield ermee op. Via garantie nieuwe ontvangen die exact hetzelfde deed.
Displayport kabel 3 maandjes in gebruik en nu lijkt de kabel ergens gebroken van binnen. Heeft altijd op zelfde wijze aan monitor gezeten, geen knikjes etc. Aansluiting op laptop is prima (kabel heeft issues met 2 laptops)
Wel nog geprobeerd de klantenservice van DX in te schakelen? Vaak sturen ze het product nog een keer of je krijgt shop tegoed.

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
RobertowNL schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:12:
[...]

Leuk! Ideaal voor op vakantie, laat ik nou net mijn vakantie geld hebben gehad haha. Ik denk dat ik hem ook ga proberen.

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb een bestelling gedaan op miniinthebox.com.

Mijn pakketje is verzonden met swisspost maar er staat geen trackingnummer bij. Hoe kan ik mijn pakketje volgen?

Ik heb ook nog een andere bestelling geplaatst maar die wordt pas op 29/05 verzonden. Zou ik deze voor 10/06 binnen hebben?

• maartend
Niet, behalve al sje een tracking code opvraagt.
Nee

[ Voor 70% gewijzigd door maartend op 25-05-2014 00:56 ]

• Ikpakacties
Even over de earson 151,
Is er een mogelijkheid om te zien hoeveel lading je nog hebt?

• Garfieldtjuh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
heb mijn earson gisteren onder de kraan gehouden en daarna begon ie rare geluiden te maken en te roken...

iemand enig idee hoe banggood dat soort problemen afhandelt?

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 08:35
Ik lurk hier meer mee dan dat ik echt actief post :P..
al zullen sommige me hier wel kennen, maar dan meer van het FOK forum :P
Voor het fokforum weer een review gemaakt, maar ik wil hem jullie natuurlijk ook niet onthouden ;)

SJ4000 Review
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/108d4lv.jpg

De camera heb ik gekocht bij tmart.com, die hem als goedkoopste op dat moment aanbood (85$ = +- 60 euro).

Een link naar het product is hier te vinden:
http://www.tmart.com/SJ40...order-Silver_p245155.html

De SJ4000 is een action camera welke vrij gelijkend is aan de GoPro (hero 3), zowel qua functies als qua uiterlijk. Echter is de prijs dus aanschaf dus een stuk lager! Nou is het natuurlijk niet eerlijk om een GoPro te vergelijken met een Sj4000 aangezien een gopro toch een hogere bitrate haalt, echt 60 frames per seconde in 1080p heeft etc.

toch zal voor de meeste van ons de SJ4000 meer dan voldoende zijn als action camera, zo ook voor mij :).

Specificaties van Sj4000 zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i1286.photobucket.com/albums/a609/eachbuying/sj4000/sj4000-specification_zpse50ee2a2.jpg

Hieruit zijn de meeste uitspringende specs natuurlijk de mogelijkheid om in 1920x1080 te recorden, de accuduur(70 a 80 minuten op 1080p) en de wide angle lens van maar liefst 170 graden.

Ook de 720HD 60 frames per seconden functie lijkt een mooie feature van deze camera,
echter moet ik stellen dat de camera niet echt in 60 fps opneemt, maar dat deze 30 fps schiet en tussen elke frame een frame kopieert. (Frame duplication).. voor de rest ziet het er allemaal wel oke uit qua specs.

Een voordeel van de SJ4000 ten opzichte van andere op dit moment populaire (chinese) action cams (mobius, innovv C1 of C2) is dat deze met een zeer complete pack aan accessoires wordt geleverd.
Zo zijn er fietsmounts beschikbaar, mounts met stickers om bijvoorbeeld vast te zetten op je helm tijdens het motorrijden en wordt hij ook nog eens geleverd met een waterproofcase.
Iets wat bij een echter action camera in mijn ogen niet mag ontbreken, al zal je er niks mee doen..
Het is altijd handig om te hebben :P

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/23lds2o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/b9j494.jpg

Bij de SJ4000 heeft deze waterproof een belangrijke positie ingenomen doordat het vaak een benodigd basis element is wanneer men mounts wil gebruiken. Hieronder zie je een voorbeeld van een combinatie van verschillende mounts om de SJ4000 op je helm vast te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/images/upload/2012/liangping/SKU1214961(6).jpg

Voorlopig heb ik de camera een paar dagen in huis, maar ik ben echt zeer te spreken over de kwaliteit van het apparaatJE (hij is namelijk echt klein!). Zowel de bouwkwaliteit als het belangrijkste punt, de beeldkwaliteit, vallen mij niet tegen en zijn voor deze prijs zelfs erg goed te noemen.

De SJ4000 voelt stevig aan een heeft een rubberized rand om de gehele camera, welke zorgt voor een betere grip wanneer je de camera los in de hand vasthoud. De camera is klein, maar dit vormt in mijn ogen geen probleem om hem nog normaal vast te kunnen houden.

De beeldkwaliteit op 1080 (Full HD) is echt goed te noemen, het beeld neigt wel een beetje blauwig te zijn, wat weer resulteert in een wat koelere wereld. Maar dit valt eigenlijk alleen op wanneer je het vergelijkt met een andere camera. Qua scherpte van het beeld heb ik niks dan lof!
Zeker wanneer je het vanaf een afstandje ziet op een 42 inch scherm voelt het super scherp aan!

Naast goed beelden is er ook de mogelijkheid om foto’s met de camera te maken,
dit doet hij standaard op 12 Megapixel, maar men kan ook kiezen voor 8 of 5 MP.
Ook de foto’s zijn in mijn ogen goed te noemen voor deze camera.

De camera doet het naast overdag, ook redelijk tot goed in donker en schemering.
Al zullen er wel camera’s zijn die een betere nachtfunctie hebben denk ik.

Enkele fotos van en gemaakt met de SJ4000 staan hieronder.
De foto's zijn geresized, maar wanneer je op de afbeelding klikt ga je naar de orginele resolutie toe..

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2r3zc3n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ibc1fr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2iw0eti.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/296297n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2qw38mw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/dhafck.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/5nrm04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/3358mmo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/m7t5rl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/35n598k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/650i9z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/10emsdt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2a98wia.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/6qjig5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/14mezbp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2eark88.jpg

Video Review:

De review is niet heel erg uitgebreid, wil je meer informatie kijk dan naar mijn Videoreview hieronder.
(tip kijk hem even in youtube zelf, anders krijg je eventuele opmerkingenbalkjes in youtube niet te zien!)

Coupon:

Er is momenteel ook weer een coupon beschikbaar voor de SJ4000 (alleen de zilver versie!) waarmee de prijs naar de oude actieprijs terug gaat waarin ik een aantal andere fokkers hem de voorgaande keer hebben gekocht. Dus van 99$ naar 85$!

http://www.tmart.com/SJ40...order-Silver_p245155.html?

coupon: b480653a99
verloopt: waarschijnlijk over 2 dagen!?

Coupon kun je middels de 'proceed to checkout' optie invullen! (daarvoor moet je wel ingelogd zijn op de website).

[ Voor 9% gewijzigd door Downstar2 op 25-05-2014 15:34 ]

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Lijkt me een toppertje voor het geld.
Goeie revieuw :-)

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11 12:07
Dusche schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:30:
Heb even uitgezocht, hoe dat zit met invoerrechten en in deze http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat tabel staat eigenlijk alles
Goed dat mijn favoriete chinese webshop zo slim was om op het pakketje met mijn Jiayu G5S te schrijven dat er een "toy" in zat (wat wel weer klopt) met een waarde van $ 30 :P

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 08:35
Sponz schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:14:
Lijkt me een toppertje voor het geld.
Goeie revieuw :-)
Dankje :)..

het is zeker die 60 euro waard wat ik er voor betaald hebt. (momenteel dus ook in de aanbieding.)
maar ook +-75 zou ik niet gek vinden.. andere chinese action camera's mogen dan wel goedkoper zijn maar die komen dan niet met mounts. Wil je mounts moet je die erbij kopen en ben je vaak alweer duurder uit dan de SJ4000 :P..

Daarnaast zie je ook wel van die actioncamera's bij de kruidvat etc.
die zouden dan zogenaamd 1080p kunnen filmen. Maar dat zijn dan gewoon van die geupscalde 720HD dingetjes.. en daar vragen ze dan ook 60 voor.. 8)7

Verwijderd

Vandaag ineens een pakketje van CB gekregen dat ik 29 oktober besteld had, heb ondertussen mijn geld al terug gekregen maar vandaag stond ineens de postbode aan de deur
Pagina: 1 ... 77 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]