Righteye schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:24:
[...]
Bedankt voor de waarschuwing, ik kocht al nooit zooi waarvan echt werd geclaimd dat het van een merk is.
Wel interssant punt overigens. Stel ik koop 15 action figures (Mario, Wario etc.). Staat geen nitendo ofzo op of bij. Ze kunnen toch niet verwachten dat ik weet dat Nintendo de enige is die dat soort spul mag maken ? Angry birds spul wordt bijv. ook door diverse leveranciees gemaakt (Hasbro, Matel, Rovio zelf).
Zolang het dus niet overduidelijk als nep aangeboden wordt lijkt het me geen probleem, je moet zelf wel een duidelijk verhaal hebben dat je het niet kor weten uiteraard,
Heb bijv. net 5 meter LCD strips besteld voor 25 euro per setje, hier in de winkel 50 euro, is dus 50% goedkoper. Zie ik daar spul van Nike voor de helft van de prijs, dan kan ik beargumenteren dat ik niet kon weten dat het nep was gezien de prijs, mocht het nep blijken te zijn. Schijnbaar is alles goedkoper in China, toch ?
[...]
Tja, dat is wel een mijn ervaring. Op de helft van de ordersboven de 1000 dollar heb ik wel invoerrechten moeten betalen, tegenover nog geen 10% van de orders onder de 99 dollar. Valt wel op.....
De douane denkt daar natuurlijk anders over. Die krijgen het excuus "ik wist het niet" zo vaak te horen, dat ze daar dwars doorheen kijken. Je had het moeten weten, en zo niet, dan heb je pech gehad.
Een kennis van mij heeft dit gehad met een Wii controller, op internet was het niet van Nintendo maar een of ander vaag merk wat dit spul na maakt(GioWare?). Zijn pakketje werd er tussenuit gevist, en tada, daar zat de Nintendo stikker.
Hij wist natuurlijk wel dat het verboden was om namaak in te voeren.
Maar hem was wijs gemaakt dat er een GioWare stikker op zat, dit was ook op de foto's te zien.
Omdat zo'n winkel dit dan verkeerd heeft bezorgd of wat de reden hiertoe ook is geweest, mag meneer 350 euro betalen en de controller werd vernietigd.
Nintendo poppetjes mag je naar mij weten gewoon invoeren, behalve als er een Nintendo stikker op zit en het product niet van Nintendo af komt.(namaak)
Je bedoelt toch die 12 sleutelhangers?
Een telefoon bestellen die exact op de iPhone lijkt waar een stikker "Ipoown" op zit, mag naar mijn weten ook gewoon.
Je moet er gewoon mee oppassen en zeker weten dat het nagemaakte product geen echte namaak is (rare zin).
Zoals gezegd, een namaak iPhone met een Apple logo mag niet, met een peer logo wel.