[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.040.379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Hallo,

Al een tijdje zit ik mee te lezen op het forum.
Daarom heb ik maar besloten om mezelf nu ook maar te registreren.

Zelf heb ik al regelmatig via ebay spullen uit china laten halen.
Gelukkig nog nooit invoerrechten moeten betalen.

Daarnaast ook wat gekocht via pandawill en DX.
DX vindt ik soms nogal duur en de service is er ook af en toe nogal ver te zoeken.

Ik laat het weten als ik weer wat bestel.
Daarnaast zal ik zeker de door jullie genoemde sites een keer bezoeken want er zitten leuke dingen tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
om een voorbeeld te noemen waar nu mijn interesse ligt is deze telefoon

http://www.aliexpress.com...id-4-1-1-5/734826739.html :)

hebben meer mensen ervaring met een telefoon uit china?

Die glowsticks lijken me ook wel grappig zoals eerder gezegd werd.
Zitten ze gewoon in een zakje, of in een doosje (en is deze gesealed)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De glowsticks komen zoals ze op de foto's staan.
100x los in een koker, met een zakje met de "sluitstripjes"

De telefoon is een MTK, er zijn best wat roms voor te vinden, maar of die ook voor dat model zijn ?
ik bedoel, 512MB ram is niet bijster veel ( de originele Note2 heeft 2GB aan ram :) )

( over de telefoon weet ik verder niets, google is je vriend )

edit :

De kokers zijn omwikkeld met plastic, maar bij mij waren in alle verpakkingen de tops geopend ( Douane )

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 31-01-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Ja ik dacht dat de koker ook gesealed was, maar dat maakt verder niet uit.

Wat moet ik me voorstellen bij MTK?
ik weet alleen dat een smartphone een smartphone is en android snap ik ook wel.
Verder heb ik er geen verstand van.
volgens mij is er ook een versie met 1gb ram geheugen.
De orginele wil ik ook wel, maar die is toch echt TE duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:54
Gister avond ook weer even op shopping spree geweest :P

- Glowsticks (Geen idee wat ik er mee moet, maar zo goedkoop dat ik het niet kon weerstaan :+)
- OTG USB host kabeltje voor telefoon (usb sticks etc aansluiten).
- USB poort auto lader
- 2 horloges voor de vriendin
- 10 Gram koelpasta (kan ik weer even vooruit)

Komt van diverse site's als Buyincoins.com, DX.com en everbuying.com
Komt van diverse site's a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Righteye schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:03:

Mijn ervaringen zijn erg positief, mits je er met de juiste instelling instapt.
- de kwaliteit kan minder zijn als je gewend bent, maar soms valt het reuze mee
- als het mega goedkoop is en wel merk, dan is het nep
- houdt rekening met lange free shipping verzending
- Grote kans op invoerheffing boven de 99 dollar
- garantie e.d. kan je naar fluiten
Hoi Righteye,

namaak artikelen zijn verboden om te kopen. Hier kun je gigantisch mee in de problemen komen.
http://www.nuzakelijk.nl/...hopper-namaakspullen.html

Ook dat pakketten onder een bepaald bedrag niet zo vaak worden gecontroleerd is onzin. Laten we eerlijk zijn, de douane is natuurlijk niet dom (maar wel vervelend! :-))

Quote van een website(spellingscheck please) :
ik heb dus een brief gekregen van een ene advocaat dat de client nike nationali een schade vergoeding vraagt van 1750 euro binnen 5 dagen en alle schoenen die we op voorraad hebben terug sturen naar nike fabriek en anders word het politie werk en justitie werkd dan kan de boete tot 75000 euro lopen tot 4 jaar cel
Nog een artikel :
http://www.bd.nl/regio/ti...bj%C3%B6rn-borg-1.3453612

Nog een :
http://www.rijksoverheid....j-namaak-op-schiphol.html

Ik kan zo snel geen officieel bericht vinden waar duidelijk staat beschreven wat wel en niet mag, en wat de consequenties zijn.

Een Nintendo controller waar duidelijk een ander merk stikker op zit "NeppeController Inc." die vervolgens binnenkomt met een namaak Nintendo stikker, laat het je maar niet gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:51

RobertowNL

For your gear!

zeg_ik_niet schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:23:
om een voorbeeld te noemen waar nu mijn interesse ligt is deze telefoon

http://www.aliexpress.com...id-4-1-1-5/734826739.html :)

hebben meer mensen ervaring met een telefoon uit china?

Die glowsticks lijken me ook wel grappig zoals eerder gezegd werd.
Zitten ze gewoon in een zakje, of in een doosje (en is deze gesealed)?
En of die mensen er zijn:
Het topic voor onbekende Chinese smartphones
[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie (aanrader)
http://forum.fok.nl/topic/1920353
http://www.samenkopen.net/topic/85286/545701/last#last

Review van mijn G3:
productreview: Jiayu G3 Zwart review door RobertowNL
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:54:
[...]

Hoi Righteye,

namaak artikelen zijn verboden om te kopen. Hier kun je gigantisch mee in de problemen komen.

Ook dat pakketten onder een bepaald bedrag niet zo vaak worden gecontroleerd is onzin. Laten we eerlijk zijn, de douane is natuurlijk niet dom (maar wel vervelend! :-))

Quote van een website(spellingscheck please) :

[...]

Nog een artikel :
http://www.bd.nl/regio/ti...bj%C3%B6rn-borg-1.3453612

Nog een :
http://www.rijksoverheid....j-namaak-op-schiphol.html

Ik kan zo snel geen officieel bericht vinden waar duidelijk staat beschreven wat wel en niet mag, en wat de consequenties zijn.

Een Nintendo controller waar duidelijk een ander merk stikker op zit "NeppeController Inc." die vervolgens binnenkomt met een namaak Nintendo stikker, laat het je maar niet gebeuren.
Juist, de boetes zijn echt niet mals.
bestel nooit iets waar ik maar verwacht dat er een merk op zit (photoshop, look-a-likes etc), vaak zie je het wel aan het item (labels waar niks op staat etc)

Mocht je expres namaak bestellen dan ken ik nog wen een paar mensen die van een koude kermis thuis zijn gekomen. Voorbeeldjes:
- 20 brillen = Schikkingsvoorstel van 3.000 euro
- 2 brillen = 300 euro (heeft er achteraf nog iets af kunnen praten)
- 1 hoofdtelefoon = 200 euro (ook korting gekregen schikking: 160)

Denk dan altijd maar eigen schuld....

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Ik dacht altijd dat je voor jezelf wel wat mocht invoeren.
Stuk of 3 producten als ik het goed heb.
Als het natuurlijk voor eigen gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:03
zeg_ik_niet schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:30:
Namaak nooit hé. Daarvoor is het namaak. Het is en blijft strafbaar. Bij één stuk of bij 30 stuks. Natuurlijk is het risico veel kleiner met één stuk. Als je zoals hierboven 30 stuks besteld, dan is het niet meer voor persoonlijk gebruik!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

zeg_ik_niet schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:30:
Als je het zelf haalt is het inderdaad iets coulanter. Via de post mag het absoluut niet!

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
RobertowNL schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:43:
[...]

Als je het zelf haalt is het inderdaad iets coulanter. Via de post mag het absoluut niet!
Zelfs dan kan je gezever krijgen aan de luchthaven! Zie maar eens hoe ze controleren als je uit Turkije terugkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben op zoek naar strijkkralen. Het liefst heel veel kralen voor weinig euro's. Nou weet ik vrij zeker dat dit goedkoop op Chinese sites te krijgen moet zijn, maar ik weet de term niet waar ik naar moet zoeken. Als ik met beads en iron(ing) aan de slag ga dan vind ik het niet. Iemand tips?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 12:55
pven schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:35:
Ik ben op zoek naar strijkralen. Het liefst heel veel kralen voor weinig euro's. Nou weet ik vrij zeker dat dit goedkoop op Chinese sites te krijgen moet zijn, maar ik weet de term niet waar ik naar moet zoeken. Als ik met beads en iron(ing) aan de slag ga dan vind ik het niet. Iemand tips?
Perler beads heten die in het Engels.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
tc982 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:46:
[...]

Zelfs dan kan je gezever krijgen aan de luchthaven! Zie maar eens hoe ze controleren als je uit Turkije terugkomt!
daar heb ik nog veel mazzel mee gehad laatste keer.
Had 10-15 dingen bij me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Centurion schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:38:
[...]

Perler beads heten die in het Engels.
of hama beads, ik zou als ik jou was kijken op ebay/aliexpess. Let wel op goede ratings..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

[b]Moopieboo88 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:54:namaak artikelen zijn verboden om te kopen. Hier kun je gigantisch mee in de problemen komen.
Bedankt voor de waarschuwing, ik kocht al nooit zooi waarvan echt werd geclaimd dat het van een merk is.

Wel interssant punt overigens. Stel ik koop 15 action figures (Mario, Wario etc.). Staat geen nitendo ofzo op of bij. Ze kunnen toch niet verwachten dat ik weet dat Nintendo de enige is die dat soort spul mag maken ? Angry birds spul wordt bijv. ook door diverse leveranciees gemaakt (Hasbro, Matel, Rovio zelf).

Zolang het dus niet overduidelijk als nep aangeboden wordt lijkt het me geen probleem, je moet zelf wel een duidelijk verhaal hebben dat je het niet kor weten uiteraard,

Heb bijv. net 5 meter LCD strips besteld voor 25 euro per setje, hier in de winkel 50 euro, is dus 50% goedkoper. Zie ik daar spul van Nike voor de helft van de prijs, dan kan ik beargumenteren dat ik niet kon weten dat het nep was gezien de prijs, mocht het nep blijken te zijn. Schijnbaar is alles goedkoper in China, toch ?
Tja, dat is wel een mijn ervaring. Op de helft van de ordersboven de 1000 dollar heb ik wel invoerrechten moeten betalen, tegenover nog geen 10% van de orders onder de 99 dollar. Valt wel op.....

[ Voor 11% gewijzigd door Righteye op 01-02-2013 13:36 ]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Righteye schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:24:
[...]
Tja, dat is wel een mijn ervaring. Op de helft van de ordersboven de 1000 dollar heb ik wel invoerrechten moeten betalen, tegenover nog geen 10% van de orders onder de 99 dollar. Valt wel op.....
Het is nog altijd afhankelijk van wat er in zit of je invoerrechten betaald (dit in tegenstelling tot BTW als je voor meer dan 21 euro invoert). Invoerrechten betaal je namelijk alleen op bepaalde categorien producten (textiel bijvoorbeeld), en onder de 21 euro hoeft je dat ook nog niet te betalen. Het kan in jouw geval dus puur afhankelijk zijn geweest wat er in de betreffende bestelling zat...

[ Voor 7% gewijzigd door troftnom op 01-02-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Righteye schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:24:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing, ik kocht al nooit zooi waarvan echt werd geclaimd dat het van een merk is.

Wel interssant punt overigens. Stel ik koop 15 action figures (Mario, Wario etc.). Staat geen nitendo ofzo op of bij. Ze kunnen toch niet verwachten dat ik weet dat Nintendo de enige is die dat soort spul mag maken ? Angry birds spul wordt bijv. ook door diverse leveranciees gemaakt (Hasbro, Matel, Rovio zelf).

Zolang het dus niet overduidelijk als nep aangeboden wordt lijkt het me geen probleem, je moet zelf wel een duidelijk verhaal hebben dat je het niet kor weten uiteraard,

Heb bijv. net 5 meter LCD strips besteld voor 25 euro per setje, hier in de winkel 50 euro, is dus 50% goedkoper. Zie ik daar spul van Nike voor de helft van de prijs, dan kan ik beargumenteren dat ik niet kon weten dat het nep was gezien de prijs, mocht het nep blijken te zijn. Schijnbaar is alles goedkoper in China, toch ?

[...]

De douane denkt daar natuurlijk anders over. Die krijgen het excuus "ik wist het niet" zo vaak te horen, dat ze daar dwars doorheen kijken. Je had het moeten weten, en zo niet, dan heb je pech gehad.
Een kennis van mij heeft dit gehad met een Wii controller, op internet was het niet van Nintendo maar een of ander vaag merk wat dit spul na maakt(GioWare?). Zijn pakketje werd er tussenuit gevist, en tada, daar zat de Nintendo stikker.
Hij wist natuurlijk wel dat het verboden was om namaak in te voeren.
Maar hem was wijs gemaakt dat er een GioWare stikker op zat, dit was ook op de foto's te zien.

Omdat zo'n winkel dit dan verkeerd heeft bezorgd of wat de reden hiertoe ook is geweest, mag meneer 350 euro betalen en de controller werd vernietigd.

Nintendo poppetjes mag je naar mij weten gewoon invoeren, behalve als er een Nintendo stikker op zit en het product niet van Nintendo af komt.(namaak)
Je bedoelt toch die 12 sleutelhangers?:P

Een telefoon bestellen die exact op de iPhone lijkt waar een stikker "Ipoown" op zit, mag naar mijn weten ook gewoon.
Je moet er gewoon mee oppassen en zeker weten dat het nagemaakte product geen echte namaak is (rare zin).
Zoals gezegd, een namaak iPhone met een Apple logo mag niet, met een peer logo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:17

Quad

Doof

Quad schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:31:
Oeii bedankt voor de tip! Gelijk voor €1.81 eentje besteld :p
En al binnen! :)
Benieuwd hoe je het beste kan slijpen. Hebben nog een broodmes die zo bot als het maar kan is.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 01-02-2013 15:00 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Het gaat blijkbaar snel de laatste dagen.
Vorige maandag bij Banggood een paar zaklampen met batts en lader besteld voor .. kuch kuch 20 Euro en oneindig veel Chineese lumens.
Deze ochtend al toegekomen met de Zweedse, ja u leest het goed, post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Swiss post ja, hier ook. Twee stuks uit China eentje met tracking die nu bij de douane ligt en eentje zonder die vandaag al binnen is.

Edit: Ah Zweeds, ik las Zwitsers 8)7 nvm then :)

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 01-02-2013 16:39 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Quad schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:06:
Swiss post ja, hier ook. Twee stuks uit China eentje met tracking die nu bij de douane ligt en eentje zonder die vandaag al binnen is.
Swiss post? Mijn trackingnummer had een SE in het nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
Luke-san schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:02:
Het gaat blijkbaar snel de laatste dagen.
Vorige maandag bij Banggood een paar zaklampen met batts en lader besteld voor .. kuch kuch 20 Euro en oneindig veel Chineese lumens.
Deze ochtend al toegekomen met de Zweedse, ja u leest het goed, post.
en deftige chinese lumens?

Ik wil ook al lang zo een zaklamp, maar de meeste hebben meer dan 1 mode, en daar heb ik een hekel aan. Aan-uit is nog zo gemakkelijk en zeker voldoende!
Jammer dat zoeken op '1 mode' niets oplevert...

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:13:
[...]

Zoals gezegd, een namaak iPhone met een Apple logo mag niet, met een peer logo wel.
Onzin, om inbreuk te maken op intellectual property hoeft het geen 100% kopie te zijn. Het is alleen wat makkelijker te bewijzen wanneer merknamen en logo's onrechtmatig gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
tim007 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:14:
[...]

en deftige chinese lumens?

Ik wil ook al lang zo een zaklamp, maar de meeste hebben meer dan 1 mode, en daar heb ik een hekel aan. Aan-uit is nog zo gemakkelijk en zeker voldoende!
Jammer dat zoeken op '1 mode' niets oplevert...
Helaas weer met de bling bling modes. Nu High-Mid en low kunnen wel handig zijn, maar die sos en strobe kunnen mij echt niet bekoren. Gelukkig onthoudt hij de laatste modus dus zal hij wel standaard op 'high' staan bij mij.
Ik moet m zelf nog vergelijken met de P6 (dacht ik) die ik nu al een jaartje of 3 heb en die het nog steeds uitstekend doet.

De SKU026102 op de site van Banggood is wel een aanrader met de 14500 batt. Ding geeft meer dan behoorlijk uniform licht, zoomable, is mooi afgewerkt, past perfect in de handpalm en heeft enkel aan/uit zonder de bling bling.
Mooiste van de zaak vergeet ik nog ... 4,55 Euro (batt not included)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
Luke-san schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:36:
[...]

De SKU026102 op de site van Banggood is wel een aanrader met de 14500 batt. Ding geeft meer dan behoorlijk uniform licht, zoomable, is mooi afgewerkt, past perfect in de handpalm en heeft enkel aan/uit zonder de bling bling.
de zwarte variant is nog goedkoper: SKU019625
Maar ok, dan moet ik nog een batterij en lader hebben, valt ook goed mee:-)

Hoelang houdt de batterij het dan uit? kwestie van te weten er 2 of 1 batterij voor te kopen...

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:38
Misschien is het al eerder gevraagd, ik zie bij Banggood.com geen ticket systeem, ik kan dus deze functie nergens op de site vinden, ik wilde een vraag stellen mbt mijn bestelling.

Moet je mailen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

EN-IS schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:46:
Misschien is het al eerder gevraagd, ik zie bij Banggood.com geen ticket systeem, ik kan dus deze functie nergens op de site vinden, ik wilde een vraag stellen mbt mijn bestelling.

Moet je mailen of?
Deze pagina al gevonden? http://www.banggood.com/Contact-Us_hl29

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
tim007 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:42:
[...]

de zwarte variant is nog goedkoper: SKU019625
Maar ok, dan moet ik nog een batterij en lader hebben, valt ook goed mee:-)

Hoelang houdt de batterij het dan uit? kwestie van te weten er 2 of 1 batterij voor te kopen...
Idd maar wou eens een ander kleurtje dan zwart. Zie ik tenminste liggen nu als het wat schemert buiten ;-)

Nu die batt, geen idee, maar voor de prijs zou ik er 2 kopen. Meestal gebruik ik m geen uur aan een stuk.

Je kan trouwens perfect een 18650 lader gebruiken als deze niet te snel laadt. Degene die ik nu heb binnengekregen laadt tegen 650mA dus in een uurtje of 2 zit deze vol. Zolang als hij maar minder dan 1C (de capaciteit van de batt) oplaad dan zit je safe met je lader.
Nu de 14500 is veel kleiner dan de 18650 maar een oude usb stick werkt blijkbaar perfect om de afstand te overbruggen om het contact te raken in de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
besteld...
11€ voor zaklamp, lader en 3 batterijen...
nu hopen dat ze even snel of jou geleverd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met die mini speakers uit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:05

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De zaklamp is een goede tip :)

Ik heb nu 2 zwarte zaklampen (1 voor mezelf, 1 voor schoonvader) http://www.banggood.com/W...ght-300lm-Q5-p-33588.html , 2 batterijen http://www.banggood.com/W...-Camera-Toys-p-18289.html en een oplader http://www.banggood.com/W...-14500-17500-p-25187.html

Ik twijfel alleen aan de lader, ik heb nog een GP lader liggen, die zou het in principe ook goed moeten doen lijkt me.

Edit: Lader toch maar niet genomen, probeer eerst de GP lader wel.

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 01-02-2013 18:52 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
janvanduschoten schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:11:

Ik twijfel alleen aan de lader, ik heb nog een GP lader liggen, die zou het in principe ook goed moeten doen lijkt me.
waarom geen combi pakket kopen?
http://www.banggood.com/W...able-Battery-p-39703.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:38
:o hidden page or what :)

//EDIT, weer geen formulier maar een e-mail link... maar goed, dan maar mailen..

[ Voor 18% gewijzigd door EN-IS op 01-02-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
janvanduschoten schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:11:
De zaklamp is een goede tip :)

Ik heb nu 2 zwarte zaklampen (1 voor mezelf, 1 voor schoonvader) ....

Edit: Lader toch maar niet genomen, probeer eerst de GP lader wel.
GP lader? 't Is toch een lader voor Li Ion hoop ik ?

Thuis gekomen. rara vrouw des huizes ... (nee, ik zeg het niet, maar jullie kunnen het wel raden)

Nog eens een 'papa' raad van mij. Steek nooit die batterijen los in je broekzak ... of je wordt waarschijnlijk nooit geen papa meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
Luke-san schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:30:
[...]

Nog eens een 'papa' raad van mij. Steek nooit die batterijen los in je broekzak ... of je wordt waarschijnlijk nooit geen papa meer.
zijn die ultrafire Li-ion cellen zo onbetrouwbaar misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
tim007 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:25:
[...]

zijn die ultrafire Li-ion cellen zo onbetrouwbaar misschien?
In weze is elke ding waarin energie opgeslagen zit gevaarlijk.

Vandaag nog op het werk een blackberry waarvan plots het achterklepje niet meer dicht ging. De batterij was plots dubbel zo dik geworden.
Nu als je een batterij in je zakken steekt met bijvoorbeeld sleutels of kleingeld, maw alles dat electriciteit kan geleiden, kan je de batterij kortsluiten en heb je een ding dat eerst heel warm word of wel kan exploderen. Het eerste heb ik eens mogen meemaken. Als je dan nadenkt over de gevolgen begin je toch eens na te denken aan wat er nogal kan gebeuren.

Nu die Li-Ion zijn ook de cellen die gebruikt worden in laptops, tablets etc dus met een beetje gezond verstand geen probleem.
Mijn voornaamste punten waar ik oplet zijn. Nooit in direct zonlicht (als ze warmte geeft tenminste) opladen. Nooit de lader op tapijt of aan zaken die kunnen branden, en ik laad ze het liefst op als ik thuis ben,
Als je ze toch wil opladen waar er een tapijt is gebruik dan zo een onderkant van een metalen koekjesdoos en leg daar de lader in, maar doe het deksel er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Het is in ieder geval een stuk veiliger voor het opladen als de Li-ion battery nog extra beveiligd is (protected). Voor meer info raadt ik sterk het zaklampen topic op GoT aan.
Die batterijen gaan niet in die zaklamp passen toch....
(vage omschrijving trouwens, alkaline battery)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
troftnom schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:19:
Het is in ieder geval een stuk veiliger voor het opladen als de Li-ion battery nog extra beveiligd is (protected). Voor meer info raadt ik sterk het zaklampen topic op GoT aan.

[...]

Idd was me nog niet eens opgevallen. Heeft ie trouwens een mooi excuus om een andere zaklamp aan te schaffen.

Nu die protectie is enkel tegen overladen en overontladen.
Volg mijn richtlijnen maar, kost geen moeite. Trouwens hetzelfde geld voor NiCad of NiMh batts.
Voor de eerste keer zal ik eens zeggen dat ik een 9V blokje heb laten ontploffen toen ik nog thuis woonde een jaartje of 25 geleden. Probleem met de lader of de batt ben ik niet uit en zal het nooit te weten komen, enkel dat de tapijt in een cirkel van een meter een andere kleur had dan wit en mijn moeder meer de witte kleur had overgenomen toen ik thuis kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
macbook batterijen durven er wel ook eens last van hebben(mijn oude batterij staat al bol, dan maar nieuwe gestoken)
https://www.google.be/sea...cGeHYmktAbz4YDgAQ#imgrc=_
maar dat is niet aan de orde hier

het feit dat er al veel van verkocht zijn boezemd me vertrouwen in.
Dus als ik het goed lees zit er ook een diepontladingsbeveiliging in? Dus daar moet ik zelf dan al niet op letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maar Apple producten koop je toch origineel?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
Quad schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:02:
Maar Apple producten koop je toch origineel?
ja, maar de originele batterijen doen dat dus(want het wat de accu die erin zat vanaf de aankoop van nieuwe macbook)...
ze dekken zich in, er staat op gedrukt 'replace if swollen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

troftnom schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:19:

[...]

Jammer, dus de batterijen gaan niet werken in die zaklamp? Ik zag het even niet staan in de beschrijving en heb weinig verstand van batterijen :') Welk type batterij zal hier wel in passen dan, de normale NiMH oplaadbare batterijen?

Edit: Ik probeer de batterijen en lader te cancelen bij Banggood, ben benieuwd of dat lukt.

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 02-02-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
janvanduschoten schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:03:
[...]

Welk type batterij zal hier wel in passen dan, de normale NiMH oplaadbare batterijen?
deze passen er in
http://www.banggood.com/buy/14500.html

een gewone AA zou volgens de omschrijving ook gaan, echter zijn die maar 1.2V(oplaadbaar, dus NiMH of NiCd)) of 1.5V(alkaline) waardoor het beschikbare vermogen lager is(2.4Whr voor 2000mAh NiMH oplaadbare tov 4,44Whr voor de 14500(als ze effectief 1200mAh hebben, maar met 1000mAh heb je nog 3.7Wh, wat nog steeds hoger is)) dan een 14500 lithium batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
janvanduschoten schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:03:
[...]

Jammer, dus de batterijen gaan niet werken in die zaklamp? Ik zag het even niet staan in de beschrijving en heb weinig verstand van batterijen :') Welk type batterij zal hier wel in passen dan, de normale NiMH oplaadbare batterijen?

Edit: Ik probeer de batterijen en lader te cancelen bij Banggood, ben benieuwd of dat lukt.
Idd past niet.

Zoals Tim007 zegt hebben die Li-Ions meer opgeslagen energie aan boord en dus eigenlijk idealer.
Jammer dat ze enkel in zaklampen worden gebruikt want andere toestelen op batt zouden er ook voordeel bij kunnen hebben.

Die powerleds werken ook op ongeveer 3 a 3,5 Volt, maar meestal gebruiken ze gelukkig stroomregelaars om zo het vermogen in de hand te houden. Er zit teveel tolerantie op en de enigste goede manier om die zaken in de hand te houden is om de stroom door de led te beperken.
Dus in het geval van die zaklamp die je gekocht hebt zit er een dc-dc convertor in die de spanning naar boven transformeert bij een AA batje en bij de Li-Ion 14500 de stroom beperkt als deze vol zijn bij ongeveer 4,2 Volt.
Nu die regelaars hebben ook maar een bepaald rendement en kan je dus het beste een 14500 batt gebruiken waardoor om max efficiency uit je lampje te halen.

Als er nog iemand een paar glowsticks overheeft mag die mij gerust eens pm'en. Ik woon in Belgie en wil het wel eens proberen voor ik een chemische lading van China naar hier laat sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zie dat ik heb zitten prutsen, de batterijen zijn helemaal niet geschikt voor die lamp :F
Ik probeer eerst even of ik de order kan wijzigen/cancelen en dan bestel ik wel de juiste.

Ik kan trouwens geen account aanmaken bij banggood, ik krijg steeds dat de verificatiecode onjuist is, in diverse browsers. Ik gebruik netjes hoofd- en kleine letters, heb alle varianten al eens geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
janvanduschoten schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:46:
Ik zie dat ik heb zitten prutsen, de batterijen zijn helemaal niet geschikt voor die lamp :F
Ik probeer eerst even of ik de order kan wijzigen/cancelen en dan bestel ik wel de juiste.

Ik kan trouwens geen account aanmaken bij banggood, ik krijg steeds dat de verificatiecode onjuist is, in diverse browsers. Ik gebruik netjes hoofd- en kleine letters, heb alle varianten al eens geprobeerd...
bij uw eerste bestelling is er automatisch account gemaakt, op de bevestigingspagina van de bestelling stond uw wachtwoord ook(dus toch beter eerst lezen ipv direct te klikken). Maar het wordt idd niet per mail verstuurd, wat jammer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
janvanduschoten schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:46:

Ik zou gelijk een beestje met een T6 Led bijbestellen en de 18650 en de lader gewoon laten komen.
De lader kan je nog gebruiken voor de 14500 op te laden als je de usb truk gebruikt.

Voor een euro of 9 heb je deze http://www.banggood.com/W...ght-Torch-Z2-p-49354.html

2 zaklampen is beter dan 1 (zo begon het bij mij ook trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

tim007 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:59:
[...]

bij uw eerste bestelling is er automatisch account gemaakt, op de bevestigingspagina van de bestelling stond uw wachtwoord ook(dus toch beter eerst lezen ipv direct te klikken). Maar het wordt idd niet per mail verstuurd, wat jammer is
Je hebt helemaal gelijk, wachtwoordherstel gevraagd en kan nu inloggen, volgende keer moet ik dus beter kijken ipv triggerhappy doorklikken.
Luke-san schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:34:
[...]

Ik zou gelijk een beestje met een T6 Led bijbestellen en de 18650 en de lader gewoon laten komen.
De lader kan je nog gebruiken voor de 14500 op te laden als je de usb truk gebruikt.

Voor een euro of 9 heb je deze http://www.banggood.com/W...ght-Torch-Z2-p-49354.html

2 zaklampen is beter dan 1 (zo begon het bij mij ook trouwens)
Ik merk dat het erg verleidelijk is om van alles te bestellen, ik wacht eerst even wat er binnenkomt, de zaklamp is bedoeld voor de meterkast. Als hij goed werkt dan kan ik er nog 1 bij bestellen voor in het nachtkastje, altijd handig :)

De lader zet ik wel op MP en V&A, ik bestel wel een andere met de juiste batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Ik heb 1800 lumen voor een tientje gekocht op ebay incl. verzendkosten uit china
gaan 3 AAA batterijen in.
Met focus, ik gebruik 'm voor mijn werk.
Doet het uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
zeg_ik_niet schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:54:
[...]

Ik heb 1800 lumen voor een tientje gekocht op ebay incl. verzendkosten uit china
gaan 3 AAA batterijen in.
Met focus, ik gebruik 'm voor mijn werk.
Doet het uitstekend.
Dat noemen we dan 1800 Chinese lumens.
Met AAA batterijen geraak je daar nooit

De Cree's produceren zo een gemiddeld 150 Lumen per Watt.
Neem dus 1800 / 150 = 12 Watt
3 AAA oplaadbaar in serie 1,2V x 3 = 3,6 Volt --> P = U x I dus 12 / 3,6 = 3,33 Amp constant door die batterijen, ik vrees het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
[quote
De Cree's produceren zo een gemiddeld 150 Lumen per Watt.
Neem dus 1800 / 150 = 12 Watt
3 AAA oplaadbaar in serie 1,2V x 3 = 3,6 Volt --> P = U x I dus 12 / 3,6 = 3,33 Amp constant door die batterijen, ik vrees het niet.
[/quote]

Bedankt voor de info.
Ik vond die dingen van DX al zo duur vergeleken met Ebay.
Dacht al dat er wat verschil was, maar niet zo veel.

Ik ga ze ook maar eens halen dan denk ik. :+
Zelf zoek ik gauw de sterkste op.
Heb jij een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Bedankt voor de info.
Ik vond die dingen van DX al zo duur vergeleken met Ebay.
Dacht al dat er wat verschil was, maar niet zo veel.

Ik ga ze ook maar eens halen dan denk ik. :+
Zelf zoek ik gauw de sterkste op.
Heb jij een tip?
Het hangt er allemaal een beetje van af. De sterkste, soms denk ik ook dat ik deze zal kopen, maar er zijn een paar zaken die je in het achterhoofd moet houden.
Geen enkele voldoet aan alle voorwaarden. Je hebt er met 3 x T6 of zelfs met 4xT6. Nu ik heb er zo eens een paar in mijn hand gehad, maar was blij dat ik ze na 5minuten mocht teruggeven wegens het gewicht.
Sommige hebben dan 4 x die 18650's en elke led moet nog op een koelplaat dus kan je nagaan.

Daarnaast heb je nog het type beam, flood of zoom, etc etc etc
Zelf hou ik het bij 2 die ik constant gebruik, dat klein Q5 ding dat toch nog krachtig is en de wat grotere met de T6 led.
De vorige die ik had/heb is een P7. Niet zoomable en met een redelijke hevige spot en cirkel er rond. De T6 is zeer uniform rond van lichtbeeld en ideaal om ergens in de hoek van een kamer te leggen als je aan de andere kant van de kamer iets moet doen en gelijkmatige verlichting wil hebben.
Heb ik nu iets in de achtertuin (70m diep) dan zoom ik even in met de T6 en wordt de achterkant nog mooi verlicht.

Nu eerlijk gezegd zou ik bij Banggood kopen. Daar kan je zien of het in stock is en wordt het de volgende dag verzonden (pas nu wel op met het Chinese nieuwjaar!!! ) bij DX hebben ze meestal geen stock en kan het wel eens heel lang duren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kent iemand een site met onderdelen voor je mobiel?
ik heb een digitizer nodig voor me s3.
ik heb alibabba,alieexpress,ebay,dhgate al doorzocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Luke-san schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:33:
Nu eerlijk gezegd zou ik bij Banggood kopen. Daar kan je zien of het in stock is en wordt het de volgende dag verzonden (pas nu wel op met het Chinese nieuwjaar!!! ) bij DX hebben ze meestal geen stock en kan het wel eens heel lang duren,
Die stock bij banggood klopt ook totaal niet, ik heb 6 dingen besteld waarvan 2 na 4 weken maar eens gemeld werd dat het niet op stock was en niet meer geleverd konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mijn zusje kwam net naar mij toe en zei van waar deze winkel zat, aliexpres.com want het was wel erg goedkoop! Was Nederlands, dus zou wel in NL moeten zitten maar ze vroeg zich af waarom er dollars bij stonden, ff uitgelegd dat het een Chinese website is en dat je van kwaliteit niet zo veel hoeft aan te trekken.

Nu wil ze toch wel een jasje proberen daarvan.. Iemand ervaring ermee?

Ik meen mij wel te herinneren dat je via chinese webshop de maat van het jasje wel een of twee maten groter moet hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Quad schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:57:
Mijn zusje kwam net naar mij toe en zei van waar deze winkel zat, aliexpres.com want het was wel erg goedkoop! Was Nederlands, dus zou wel in NL moeten zitten maar ze vroeg zich af waarom er dollars bij stonden, ff uitgelegd dat het een Chinese website is en dat je van kwaliteit niet zo veel hoeft aan te trekken.

Nu wil ze toch wel een jasje proberen daarvan.. Iemand ervaring ermee?

Ik meen mij wel te herinneren dat je via chinese webshop de maat van het jasje wel een of twee maten groter moet hebben.
We hebben onlangs wat dingen besteld bij AliExpress. Het is een vergaarbak van verschillende shops, dus het is van wisselende kwaliteit; maar de maten staan er meestal goed opgegeven. Je mag gewoon niet van de normale winkel maten uitgaan. Hun XS,S,M,L,XL en XXL zijn niet hetzelfde als bij ons. Maar gelukkig staat alles er nog eens naast in inch of cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimitzz
  • Laatst online: 17-04-2023
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:29:
Ebay, daar moet je het wel kunnen vinden.

Eerste hit zowat: http://www.ebay.com/itm/T...ash=item2a288487b1&_uhb=1

maar zelf nog ff beter zoeken voor een echte goede want dit is de eerste de beste hit ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Nimitzz op 03-02-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskeelst
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:29:
Focalprice al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Hoe betrouwbaar is Alibaba eigenlijk?
Ik heb altijd het gevoel dat 9/10 een oplichter is.

Wil ik bijvoorbeeld een game laptop kopen.
Dus ik zeg ik wil er 3, zeggen hun, je krijgt als je er drie koopt de 4e gratis.
Jaja, en dat voor een laptop van 1000 euro.

Heb anderhalf week geleden 2 W7 Phablets gekocht voor 15 euro p.s. en een Sanei 10.1 tablet voor 17 euro 50. Geloof niet dat het ooit aankomt maar betaalde via paypal en..
heb een tracking gekregen, hij verzend via china post (waar kan ik dit tracken?? want ik kan alleen maar zien dat de status 'collection' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
zeg_ik_niet schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:16:

Dus ik zeg ik wil er 3, zeggen hun, je krijgt als je er drie koopt de 4e gratis.

Heb anderhalf week geleden 2 W7 Phablets gekocht voor 15 euro p.s. en een Sanei 10.1 tablet voor 17 euro 50. Geloof niet dat het ooit aankomt maar betaalde via paypal en..
heb een tracking gekregen, hij verzend via china post (waar kan ik dit tracken?? want ik kan alleen maar zien dat de status 'collection' is.
Linkje?

In mijn ogen wel betrouwbaar als je goed communiceert...
Polsbandjes en android sticks heb ik al via alibaba gekocht, en altijd mooi aangekomen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52

Alibaba vermijd ik het liefst, het klinkt allemaal nog erger dan op Ebay.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet natuurlijk wel je hoofd er een beetje bijhouden he, ik heb wel eens eerder gehoord dat sommige sellers op Alibaba crap zijn. Vooral als ze dan aankomen met prijzen zoals 17,50 voor een tablet moet er eigenlijk al een belletje gaan rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Denk dat je je drukker moet maken over de verkopers op Marktplaats dan op Alieexpres, de keren dat ik iets heb gekocht heb ik het altijd nog gekregen de ene keer dat de verkoper niet binnen de gestelde tijd had verzonden had ik één minuut later mijn geld terug.
Over het algemeen zijn de Chinezen eerlijke hardwerkende mensen uitzonderingen zijn er uiteraard altijd.
De verkoper krijgt pas zijn geld als jij inlogt op de site en op het knopje "Confirm order received" hebt geklikt.

Overigens lijkt het me vreemd als je op alibaba koopt voor particulieren is het alieexpres en daar kun je niet met paypal betalen.
En ja een tablet pc voor 15 of 17 dollar zijn kan natuurlijk nooit.
Als ze via China mail verzenden is het te tracken op meerdere sites de officiele site http://intmail.183.com.cn/ niet gelijk tracken als het naar het postkantoor is gebracht een dag of 4 later is het meestal pas te tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Als ze via China mail verzenden is het te tracken op meerdere sites de officiele site http://intmail.183.com.cn/ niet gelijk tracken als het naar het postkantoor is gebracht een dag of 4 later is het meestal pas te tracken.
Oké bedankt voor je reactie.
Want weet je misschien hoe het volgende zit?

Status: Collection (is dit dat het pakket op het postkantoor ligt? -heb het al op 22-01 gekocht-)

item No. Year Status Location Destination Country Date
RB36*****71CN 2013 Collection 52803200 NL 20130202 1202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Je pakketje is op 02-02-2013 aangemeld / opgehaald ;).
Normaal zou hij nu met een paar dagen de volgende status moeten krijgen (opening / depature) maar door Chinees nieuw jaar kan dat nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
De aanbieding werd een paar uur later verwijderd door Ebay.
Soms zie je nog wel dat ze in China die dingen aanbieden voor ongeveer die prijs.
Maar worden snel verwijderd.

Een dag later kreeg ik een email van Ebay waarin men zei dat de verkoper gehackt was en dat er producten aangeboden werden die hij er zelf niet opgezet zou hebben.

Ik heb nu wel een tracking dus snap het niet en als ik niets ontvang krijg ik gewoon mijn geld terug dus zo'n ramp is dat niet.
RobertowNL schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:07:
Je pakketje is op 02-02-2013 aangemeld / opgehaald ;).
Normaal zou hij nu met een paar dagen de volgende status moeten krijgen (opening / depature) maar door Chinees nieuw jaar kan dat nog wel even duren.
Denk je dat het mogelijk is dat ik het pakketje nog binnen een week of 2 ontvang?
Want waarom staan er dan bij locatie een aantal cijfers?
En heb je een idee hoe ik een NL tracking kan krijgen? :+

Alvast bedankt :)

[ Voor 31% gewijzigd door zeg_ik_niet op 04-02-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Via twitter de tracking nummer aan PostNL webcare doorgeven. Zo kreeg ik vorige week ook een PostNL code. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Quad schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:19:
Via twitter de tracking nummer aan PostNL webcare doorgeven. Zo kreeg ik vorige week ook een PostNL code. :)
Bedankt voor je snelle reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Pakketje gaat waarschijnlijk niet binnen komen :+
Heb ook wel eens iets te goedkoop van ebay gekocht, het eerste item is nooit verder gegaan dan collection. Het andere items was op het postkantoor in rotterdam bezorgd, ruim 150KM uit de richting :+ (zonder mijn naam).

Locatienummers staan een stukje eerder in het topic wel dacht ik, elke plek heeft een nummer gekregen in het nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
RobertowNL schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:28:
Pakketje gaat waarschijnlijk niet binnen komen :+
Hoezo komt het waarschijnlijk niet denk je?
:|
;w ;w :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:05
Had een android stick gekocht voor 10 euro op ebay, kreeg een muntstuk in een aangetekende envelop binnen verkoper is inmiddels van ebay verdwenen. paypal dispute loopt nog. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
dirk38 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:51:
Had een android stick gekocht voor 10 euro op ebay, kreeg een muntstuk in een aangetekende envelop binnen verkoper is inmiddels van ebay verdwenen. paypal dispute loopt nog. ;w
Had ik ook een keer met een zaklamp.
Had goed contact met de verkoper meerdere malen.
Netjes beantwoord en kwam betrouwbaar over.

Ik bestel; week later krijg ik te horen dat hij mensen opgelicht heeft.
Terwijl hij een positieve feedback had van iets in de 1000. :?
Heb wel m'n geld teruggekregen maar dit had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Om even verder te gaan over AliExpress, mijn zusje wilde een ik weet niet wat bestellen, uiteindelijk ietrs van tegen de 200$ in haar winkelmandje.

Dus even doorgelopen en uiteindelijk overgehaald om eerst iets te proberen van tot 30$ ivm inklaringen etc.

Dus paar dingetjes blijkt dat veel verkopers een verwerkingstijd hebben van + 10 werkdagen ;w
Tevens kwam ik erachter dat een kortingscode bij eerste keer aanmelden alleen geldig was op een CC betaling van Maestro ;w
En kwam ik erachter dat AliExpress alleen CC of iets dergelijks ondersteund maar geen PayPal ;w
Dan alibaba, helaas alleen bulk (soms tot wel 500 stuks van iets) ;w

Al met al, niets besteld en zij heel teleurgesteld want ze vond wel een paar leuke portemonees en wat jasjes..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 13:55
Quad schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:56:
Om even verder te gaan over AliExpress, mijn zusje wilde een ik weet niet wat bestellen, uiteindelijk ietrs van tegen de 200$ in haar winkelmandje.

Dus even doorgelopen en uiteindelijk overgehaald om eerst iets te proberen van tot 30$ ivm inklaringen etc.

Dus paar dingetjes blijkt dat veel verkopers een verwerkingstijd hebben van + 10 werkdagen ;
standaard 10 werkdagen of nu 10 werkdagen? Februari = Chinees nieuwjaar. 90% vd bedrijven is gesloten tot gemiddeld 16-18 feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat klopt, per shop worden er andere dingen gerekend.. De een heeft een verwerkings tijd van 3 en de andere verkoper heeft een verwerkingstijd van 30 of soms meer dagen. Als je dan nog een verzendtijd van +- 4 weken in acht neemt duurt het wel erg lang.

En ja, ik had al rekening gehouden met Chinees nieuwjaar :) Deze duurt dit keer iets langer geloof ik omdat het dan het jaar van de slang is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Al met al, niets besteld en zij heel teleurgesteld want ze vond wel een paar leuke portemonees en wat jasjes..
Kun je Taoboa niet gebruiken?
Heb je wel een agent nodig.
Lees zelf wel goede ervaringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Vorige week 3 laptop accu's geleverd door dx.com, maar tot nu toe ben ik niet zo tevreden.

Een daarvan was de SKU144821 voor de laptop (Sony Vaio vgn-nr31z/s) van mijn vrouw. Hierbij werd er een CD-tje geleverd om het BIOS te upgraden anders werd de accu niet herkend. Helaas in geen mogelijkheid aan de praat gekregen en uiteindelijk in de milieu afvalbak beland omdat ik zelf aan de gang was gegaan met deze tutorial. (Dat was een beetje dom)

http://www.stevekamerman....ding-a-sony-vaio-battery/

De volgende accu doet het al iets beter. Het gaat hier om de SKU144207 voor mijn Asus F3F. Deze accu laadt tot 100% en na het ontkoppelen van de AC adapter loopt deze langzaam terug. Echter bij de 55% (+/- 45 min) komt de melding dat ik maar snel de AC adapter moet koppelen, want de accu is bijna leeg. Ik heb het BIOS kalibratie programma meerdere malen gelopen, maar biedt helaas geen soelaas.

De derde accu (SKU153299) is voor een Asus van mijn zusje en die ga ik deze week uitproberen maar ik vrees het ergste. Fingers crossed.

Ik heb wel een service request ingeschoten voor de SKU144207. Even kijken hoe daarop wordt gereageerd. Tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Accu's uit China via ebay of DX zijn nooit goed. Genoeg ervaring mee gehad maar doe ik niet meer. Als het nodig is doe ik via replacedirect.nl..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik heb hier ook wel van geleerd.

Idd voor de Vaio heb ik via replacedirect een accu besteld. Zo'n Yanec en die werkt perfect.

Goedkoop is in deze duurkoop.

edit: daarnaast had ik ook nog de pech dat het pakket is onderschept en even omzetbelasting en inklaringskosten kon betalen. :(

[ Voor 28% gewijzigd door marigo op 04-02-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is daarmee ook gezegd dat accu's van China tablets minder zijn dan accu's in tablets van de bekende A-merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:02:
Is daarmee ook gezegd dat accu's van China tablets minder zijn dan accu's in tablets van de bekende A-merken?
Van de echte Chinese merken weet ik het niet zo, maar van de wat mindere zal je vaak veel watturen zien maar weinig echt goed resultaat.

Overigens tablet accu's zijn volgens mij wel wat anders als een laptop accu, maar dat weet ik dan weer niet zo :).

Edit: Je kan voor die vraag beter hier kijken: Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 04-02-2013 21:05 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Quad schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:55:
Accu's uit China via ebay of DX zijn nooit goed. Genoeg ervaring mee gehad maar doe ik niet meer. Als het nodig is doe ik via replacedirect.nl..
Al verscheidene accu's besteld bij DX en op eBay en tot nu goede resultaten.
De accu die ik nu dagelijks in mijn Acer gebruik houdt het alweer anderhalf jaar uit bij dagelijks ontladen en opladen.
Voor de prijs van één accu bij ReplaceDirect haal ik er drie uit China. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maar het blijft een betrouwbaarheids gok.
Ik heb 4 keer een slechte gehad, en dan heb je er zelf ook niet zo veel zin in, ondanks dat er vast goede exemplaren zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet waar ik handige dingen voor me horeca zaak kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat ligt er aan wat je graag in je horeca zaak wilt hebben :).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:45:
wie weet waar ik handige dingen voor me horeca zaak kan halen?
makro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Albert Heijn?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Oh je doelt zeker op de muizentaart?
:9 http://goo.gl/cQ6if

Of voor een lekkere naald kunt u ook terecht bij uw vertrouwde buurtsuper AH.
http://goo.gl/RR7d5 :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

http://www.banggood.com/W...ight+charger-p-40275.html

Gebruik deze nu al een aantal maanden op mijn werk. voor die 15$ krijg je de zaklamp, lader en 2x 18650. Tot nu toe nog geen rookpluimen of steekvlammen gezien. ;-)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
DutchMan schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:06:

Gebruik deze nu al een aantal maanden op mijn werk. voor die 15$ krijg je de zaklamp, lader en 2x 18650. Tot nu toe nog geen rookpluimen of steekvlammen gezien. ;-)
Da's toevallig.
Die heb ik ook.
Ik had 'm voor $12.50 zonder lader en zonder 2x 18650.
Ik kan er dan 3x AAA in doen en mijne is 1800 lumen.
(zeggen ze).. :)

Werkt supergoed,

Wat voor werk doe je als ik vragen mag? :)
ga 'm straks weer gebruiken voor de nachtdienst. :+

[ Voor 3% gewijzigd door zeg_ik_niet op 04-02-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DutchMan schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:06:

Maar.... zie je de rookpluimen niet omdat hij niet genoeg licht geeft om ze te zien of omdat ze er niet zijn? :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Ik repareer kopieer apparaten, dus heb hem regelmatig nodig als ik een apparaat in moet kruipen. ;-)

De bijgeleverde AAA adapter werkt opzicht wel goed alleen gaan de batterijen vergeleken met een 18650 erg snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Tsurany schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:20:
[...]

Maar.... zie je de rookpluimen niet omdat hij niet genoeg licht geeft om ze te zien of omdat ze er niet zijn? :+
Heb die zin een aantal keren moeten lezen voordat hij tot me doordrong, maar ze zijn er niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:02:
ik gebruik een visture V10(tablet) en die accu gaat toch wel een 7-10u mee. Ze zeggen 10u op de doos, maar dat is mss zonder wifi en zo

http://www.visture.com/more.asp?id=4

Tot nu toe tevreden van, wel pas een dikke week in mijn bezit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
DutchMan schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:21:
De bijgeleverde AAA adapter werkt opzicht wel goed alleen gaan de batterijen vergeleken met een 18650 erg snel leeg.
Ik heb hetzelfde inderdaad.
Ik ga die 18650 ook maar even bestellen.
Op Ebay kun je ze zelfs tot 5000MaH halen.

Weet je zo wat het verschil qua brandduur is?
Ben ik wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:33:
[...]

Geloof me maar dat 5000mAh voorlopig niet kan. Hou het maar bij de Trustfires (what's in a name)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

zeg_ik_niet schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:33:
[...]

Heveel verschil in tijd weet ik niet precies maar het is wel duidelijk merkbaar.
En zoals Luke-san al aangeeft kun je beter voor merk batterijen gaan. Op die van mij staat Ultrafire BRC 18650 4200mAh 3.7v. Deze zijn protected tegen overladen en kortsluiting. De batterijen van Trustfire zijn ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Nog ff waarschuwen ... Chinees nieuwjaar dus ... wachten

We would like to inform you that we will be taking a break from February 4th to February 18th 2013 to enjoy Chinese Lunar New Year. We will come back to work on February 19th 2013. As a result, orders placed during this period may be slightly delayed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
DutchMan schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:44:
[...]
En zoals Luke-san al aangeeft kun je beter voor merk batterijen gaan. Op die van mij staat Ultrafire BRC 18650 4200mAh 3.7v. Deze zijn protected tegen overladen en kortsluiting. De batterijen van Trustfire zijn ook wel goed.
Trustfire en Ultrafire zijn ook niet echt geweldige merken hoor. Alles boven de 3400mAh mag je zo ie zo met een flinke korrel zout nemen. Hier staat een informatief overzicht van verschillende merken/types: http://lygte-info.dk/revi...mon18650Summary%20UK.html

Kortom, als je de capaciteit wil ervaren die erop staat dan zul je naar de echte (en duurdere) merken moeten gaan. Dat wil niet zeggen dat de noname koopjes slecht zijn, in het gunstigste geval is slechts de werkelijke capacteit gewoon een stuk lager. En de verschillen tussen de batterijen onderling een stuk hoger....
Pagina: 1 ... 38 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]