Afgelopen week een aantal kabels ontvangen en deze heb ik getest. Helaas zijn een groot deel waardeloos en heb ik besloten om alle nieuwe en voorgaande tests bij te houden in een tabel.
Als je de tabel wilt aanvullen, graag even per DM de gegevens doorgeven

Zo kunnen we de goede kabels en slechte kabels onderscheiden.
Uitleg Galaxy S4 laad stappen
Eerst een kleine uitleg, de Samsung Galaxy S4 wordt altijd steeds in stappen opgeladen, dit betekent dat de smartphone bij een X percentage een verhoging van de Ampère laat plaatsvinden. Bijvoorbeeld (met de originele kabel + lader) start ik het laden van de smartphone bij 2%, de telefoon zal nimmer direct beginnen met 1.9A maar met 1A / 1.2A en bij een bepaalde grens dit verhogen naar 1.2 A / 1.4A en vervolgens naar 1.8A / 1.9A.
De verhogingen vinden bij de originele Galaxy S4 kabel veel eerder plaats en ben ik nog geen kabel tegengekomen die er aan kan tippen

Mijn Galaxy S4 is dan ook ongeveer in 60 a 70 minuten volledig opgeladen (met originele kabel en lader). Met de test probeer ik een kabel te vinden die dichtbij de S4 kabel komt, zodat snel laden overal mogelijk is.
Kabel Test
Kabel | Prijs | Test Uitslag | Webwinkel |
Origineel Galaxy S4 kabel | $ | max output 1.9A | Samsung |
Google Nexus 7 (zwart) | $1.94 | max output 0.3A | MiniInTheBox |
Google Nexus 7 (wit) | $1.94 | max output 0.420A | MiniInTheBox |
Generiek Micro-USB | $17.99 | max output 0.540A | XtremeGuard |
Micro-USB Cable Hemp (braided/nylon) | $2.64 | max output 1.260A | eForChina |
Xiaomi Magnetische Micro-USB | $4.90 | max output 1.9A | DealExtreme |
Magnetische Micro-USB (wit) | $1.49 | max output 1.14A | ChinaBuye |
Magnetische Micro-USB (grijs) | $1.77 | max output 1.14A | ChinaBuye |
Orico Micro USB Cable | $6.99 | max output 1.9A | MiniInTheBox |
Red Micro USB Cable | $3.99 | gem. 1.6A (max output 1.9A) | MiniInTheBox |
Voorlopige winnaar
Red Micro USB Cable - Batterij op 2% - laadt de telefoon direct met ongeveer tussen de 1.1A en 1.5A, wanneer de Galaxy S4 de 40% grens bereikt blijft het laadvermogen op
1.46A en bij de batterij grens van 70% schiet het naar een continu laadvermogen van
1.8A / 1.9A !
Toelichting van de kabel:
Dit is tot nu toe een van de weinige kabels die echt 1.9A door heen laat, de reden waarom deze een 'voorlopige' winnaar is de prijs kwaliteitsverhouding.
De Orico kabel is ook een kwalitatief goede kabel en laat 1.9A door. Alleen deze vind ik dan te prijzig en beide kabels tippen nog altijd niet aan de Samsung S4 kabel. De Orico laadt net iets sneller op als de Red kabel.
Bij de Red kabel heb ik een gemiddelde vermeld omdat de grenzen voor het verhogen van de Ampere net iets later plaatsvindt als bij de Orico kabel. Laden begint bij 1.26A, en dan 1.46A en dan naar 1.9A.
Als ik een lijst van beste kabels zou moeten maken:
- Samsung Galaxy S4 kabel
- Red kabel
- Orico kabel
- Hemp kabel
Getest met:
- Galaxy S4 Smartphone
- Galaxy S4 Lader
- Galaxy S4 Kabel
- App:
Galaxy Charging Current
-
USB Meter Tester
//Edit1; mA en A door elkaar gehaald, gegevens gecorrigeerd.
//Edit2; gegevens van dodge_911 toegevoegd (zijn getest met KCX-017)
//Edit3: originele kabel van de Galaxy S4 er bij gezet, deze gebruik ik ook als referentie, alleen met de app getest, op een gegeven moment zal ik het testen met de usb meter/tester
//Edit4: twee nieuwe kabels toegevoegd, en we hebben een prijs-kwaliteit winnaar (rood)
//EDIT5: uitleg en nieuwe info
[
Voor 71% gewijzigd door
EN-IS op 30-08-2014 12:34
]