Groupactie.nl MicroSD kaartjes fake

Pagina: 1
Acties:
  • 12.984 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Afgesplitst van Centraal aanbiedingen topic. V2.0

Dagaanbieding bij 'Groupactie.nl'. MicroSD kaartjes tegen stuntprijzen:
8GB €5,95 | 16GB €8,90 | 32GB €10,90 | 64GB €18,90
http://www.groupactie.nl/...-gb-opslagcapaciteit.html

De vraag is echter: Gaat het hier om 'nep' geheugen (bijv. 64GB terwijl de werkelijk capaciteit slechts 8GB is) of gaat het hier om langzaam geheugen? Indien dat laatste is het wellicht voor sommige toch interessant....
Iemand ervaringen met dit type kaartje? Deze actie is namelijk al eens eerder voorbij gekomen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:23
Ik ging even googlen op het geheugen, maar volgens mij gaat het hier om vrij traag geheugen. Ongeveer 15MB write en read op de 64gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Er staat geen enkele snelheidsindicatie (klasse) op de kaart zelf of in de advertentie.
Dus je kan nu net zo goed het langzaamste geheugen op de markt beschikbaar kopen.
En ik kan je verzekeren dat je 32 of 64 gig graag snel wilt hebben.
Je zit al snel aan uren kopiëren als je zo een kaart wilt vullen.

Als je er mee kan leven, dan mag je het kopen. De prijzen zijn op zich niet verkeerd.
Verder interessant hoe de garantieregeling is.
Het is geen bekende fabrikant, dus je kan geen RMA doen direct bij fabriek.
Alles moet dus via Group.actie lopen.

Voorbeeld van een betere deal:
Afgelopen november de dagdeal gekocht bij Saturn voor een 16gig kaartje voor €9 inclusief verzenden.
Dan betaalde ik maar tien cent meer als in deze aanbieding.
Maar ik kreeg wel het merk Sandisk met snelheidsaanduiding..
Dus ik kan bij Saturn of bij Sandisk aan de bel trekken als de kaart defect gaat.

[ Voor 41% gewijzigd door cornfed99111 op 11-02-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:55
15MB write is toch niet zo traag? Dan zou je binnen 1,5 uur dat hele kaartje vol kunnen schrijven en een film van 8 gig in 9 minuten. Voor een fototoestel zou zo'n kaartje dan iig snel genoeg zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Bartske op 11-02-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien moet het wel kunnen, ik heb in china gekeken (aliexpress) en de MicroSD met class 10 is voor deze prijs te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:52

vhal

ಠ_ಠ

Enige verschil dat de genoemde snelheden maar zelden gehaald worden. Het is nogal afhankelijk van de camera en de cardreader om maar even twee voorbeelden te noemen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit te twijfelen om een 64GB kaartje voor in me telefoon te kopen. Maar de prijs lijkt me nogal te mooi om waar te zijn. :P als het class 10 is zoals hierboven gezegd zit het wel goed toch? Of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijzen zijn niet zo schokkend, zie geregeld dit soort kaartjes voor dezelfde prijs voorbij komen bij Dealdonkey sites etc.
Google maar even op "technosmart sd"
Schijnt Class 10 te zijn, p.s. ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 15-09 11:03
https://www.dealdonkey.co...ldetails/3849#dealDetails

Lezen: Max 30 MB/s
Schrijft minimaal 4MB/s
Snelheidsklasse: Class 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Bartske schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:26:
15MB write is toch niet zo traag?
Die snelheid, als je die in de praktijk haalt, is super. M'n 64GB Samsung redt dat i.i.g niet (in de telefoon).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Heb zelf in het verleden zo'n kaartje besteld bij DealDonkey (64gb) en mijn ervaringen waren ronduit slecht.

De schrijfsnelheid kwam meestal niet boven de 4 MB/s en zat er meestal ruim onder. Daarnaast verloor het kaartje minimaal de helft van de data die ik erop had gezet (van de 8gb kwam ongeveer 3gb daadwerkelijk leesbaar op de kaart).

Heb het kaartje dus erg snel weer op de post terug gedaan. Het kan natuurlijk zijn dat ik toevallig een slecht exemplaar heb getroffen en twijfel dus ook om er toch 1 te bestellen maar ik denk dat een gewaarschuwd mens voor twee zou moeten tellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
JdJtA schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:32:
Heb zelf in het verleden zo'n kaartje besteld bij DealDonkey (64gb) en mijn ervaringen waren ronduit slecht.

De schrijfsnelheid kwam meestal niet boven de 4 MB/s en zat er meestal ruim onder. Daarnaast verloor het kaartje minimaal de helft van de data die ik erop had gezet (van de 8gb kwam ongeveer 3gb daadwerkelijk leesbaar op de kaart).

Heb het kaartje dus erg snel weer op de post terug gedaan. Het kan natuurlijk zijn dat ik toevallig een slecht exemplaar heb getroffen en twijfel dus ook om er toch 1 te bestellen maar ik denk dat een gewaarschuwd mens voor twee zou moeten tellen....
Dat klinkt alsof het een kaartje met fake capaciteit is geweest. Je computer geeft dan mooi aan dat het kaartje 64GB is, terwijl de werkelijke capaciteit slechts 8GB is oid.
Je kunt dit testen met H2TESTW: http://www.pendriveapps.c...usb-flash-drives-h2testw/

Ik heb er in ieder geval 1tje aangeschaft. Wie niet waagt die niet wint. Mocht het een fake kaartje zijn, gaat ie mooi retour. Dat is wel een voordeel t.o.v direct kopen in China.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:24
Ik had zo een 10 jaar geleden voor het eerste te maken met die nepcapaciteit. Vooral bij de Sony Memorysticks. Die waren een stuk prijziger dan bij anderen.

Ik koop regelmatig IN china en maak zelfs mee dat die dingen maar paar maanden mee gaan. Opeens is alle data weg. Format en wat dan ook is niet meer te doen. Geen idee wat het is, maar goedkope geheugen doe ik niet meer aan. Straks ben ik belangrijke data kwijt.
Een ander veelvoorkomend probleem is hoe het in elkaar is gezet. Elk moment kan de lijn losraken en heb je alleen het chipje in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort kaartjes zijn vaak fake want zo'n kaartje kost nu eenmaal wat de grote fabrikanten ervoor vragen. Het kan alleen goedkoper als bijvoorbeeld een MediaMarkt een aanbieding heeft. Gewoon een echt kaartje kopen bij een betrouwbare winkel. Wat ook een hint is is dat 64GB kaartjes altijd SDXC zijn. Kaartjes van 64GB bestaan niet in de SDHC variant.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we toch over microSD hebben, beetje off-topic, maar is er een manier om uit te vinden wat er maximaal in een device aan microSD gb kan (als het niet in de handleiding staat)? Vaak staat er ondersteund tot 16 of 32 gb.
Ik wil het liefst 32 gb aanschaffen, maar als het niet ondersteunt wordt, heb ik er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 23:35
Het leek mij ook wel een interessante aanbieding. Ik heb ook even gezocht maar kon eigenlijk vrijwel niets nuttigs vinden.

Omdat je voor ongeveer het dubbele een 64GB model hebt, waar wel zekerheid over is, van een juist merk is, de snelheid vrijwel zeker hoger licht, eventuele garantieafhandeling vast ook makkelijker is, heb ik toch besloten maar niet op deze aanbieding in te gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Mijn "64GB" kaartje is inmiddels binnen, maar het zal voor niemand als een verrassing komen dat de werkelijke capaciteit slechts 8GB bedraagt (geverifieerd met h2testw).
Heb ze gemaild, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Freekers schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:21:
Mijn "64GB" kaartje is inmiddels binnen, maar het zal voor niemand als een verrassing komen dat de werkelijke capaciteit slechts 8GB bedraagt (geverifieerd met h2testw).
Heb ze gemaild, we zullen zien.
Nou lekker dan! Wat zijn je Read/Write speeds? zeker ook bagger... :X

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Komt hier nooit boven de 4MB/s, morgen die van mij maar eens testen met h2testw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Bizar dat ze in nederland zulke troep verkopen, in china oke dat zijn we onderhand wle gewend dat we moeten oppassen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb de titel even aangepast naar iets dat de lading wat beter dekt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rikadoo schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:31:
Bizar dat ze in nederland zulke troep verkopen, in china oke dat zijn we onderhand wle gewend dat we moeten oppassen.
Volgens mij mag het ook niet en dient groupactie.nl het juiste product te leveren of het geld terug te storten (en het kaartje moet ook teruggestuurd worden).
Je hebt een koopovereenkomst voor een 64Gb-kaartje, dus dat dienen ze ook te leveren of de koopovereenkomst moet ontbonden worden.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl...ten-bij-afwijkend-product
Wat zijn mijn rechten als ik te maken heb met een afwijkend product?
Voldoet uw product niet aan de overeenkomst? Dan hebt u recht op een product dat hier wel aan voldoet. De verkoper moet het probleem gratis en binnen een redelijke tijd oplossen. U moet hier ook niet te veel last van hebben.

Lost de verkoper het probleem niet gratis en binnen een redelijke tijd op? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. De overeenkomst wordt dan ongedaan gemaakt. U hebt er dan recht op dat u uw geld terug krijgt. De verkoper heeft er dan recht op om het product terug te krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 06-03-2014 08:42 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:41:
Dit soort kaartjes zijn vaak altijd fake want zo'n kaartje kost nu eenmaal wat de grote fabrikanten ervoor vragen.
Beter zo :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikadoo schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:31:
Je ziet de laatste jaren steeds meer, er komen steeds meer van die groupsites bij. Helemaal in het begin, toen Groupon net begon, kon je nog leuke deals scoren, zoals bioscoopbonnen voor een euro. Ze waren nog vrij uniek in hun soort.
Maar tegenwoordig zijn er meer dan 1000 van dergelijke sites, die natuurlijk met elkaar moeten concurreren en waar haal je de meeste marge op? Juist ja, namaaktroep! De echt leuke deals vind je zelden nog. Groupon probeert het tegenwoordig vooral met refurbished troep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:25

pietje63

RTFM

Bartske schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:26:
15MB write is toch niet zo traag? Dan zou je binnen 1,5 uur dat hele kaartje vol kunnen schrijven en een film van 8 gig in 9 minuten. Voor een fototoestel zou zo'n kaartje dan iig snel genoeg zijn.
Voor een fototoestel betwijfel ik het juist. Als je snel een aantal RAW foto's achter elkaar wilt maken gaat het hard met de te verwerken MB's

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
pietje63 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:16:
[...]

Voor een fototoestel betwijfel ik het juist. Als je snel een aantal RAW foto's achter elkaar wilt maken gaat het hard met de te verwerken MB's
Klopt helemaal, ik had het probleem 2 jaar geleden dat mijn SD kaartje vol was midden in disney. Kon op het park een 8gb kaartje kopen met class 4 snelheid! Als je dan sportstand schiet heeft je camera het gewoon moeilijk. Om de D500 kwamen schermen voorbij met: Niet uizetten, bezig met wegschrijven.
Met een Class 10 heb ik dat nog nooit gehad!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Heb het zelfde gedonder gehad met de usb flashdrives vd. Action. Hartstikke nep. Heb een verslagje naar ze gemaild incl. screenshot van h2testw, reactie was "meneer is niet mogelijk, wij testen onze producten uitgebreid". Nouja, je hebt dan ook geen zin in een hoop gedonder dus maar daarbij gelaten.

Maar inderdaad: flashgeheugen bij gerenommeerde zaken kopen, de rest is veelal nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terradrone schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:58:
Heb het zelfde gedonder gehad met de usb flashdrives vd. Action. Hartstikke nep. Heb een verslagje naar ze gemaild incl. screenshot van h2testw, reactie was "meneer is niet mogelijk, wij testen onze producten uitgebreid". Nouja, je hebt dan ook geen zin in een hoop gedonder dus maar daarbij gelaten.

Maar inderdaad: flashgeheugen bij gerenommeerde zaken kopen, de rest is veelal nep.
Welk merk waren die bewuste drives? Ik heb een paar SD kaartjes van de Action, (nog) geen problemen mee, maar ook nog niet getest.
Heb je geen winkelgarantie trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dit soort fake kaartjes kun je dus blijkbaar heel makkelijk uithalen in China, ze schamen zich er zelfs niet eens voor!! Bijvoorbeeld: http://www.aliexpress.com...-Real-8gb/1468147068.html

Real capacity 8GB.... Da's lef hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikpakacties
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-08 14:46
Notice:

These are not full 16GB/32GB/64GB Micro SD card, they are actual ( 8GB)
capacity.But they show 16GB/32GB/64GB in phones and computers.if you are not
professional, you will not find that it is !

Lol, je moet een ''professional'' zijn om erachter te komen dat het een 8GB kaartje is.
Kaartje is speciaal gemaakt om mensen op te lichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ikpakacties schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:54:
Notice:

These are not full 16GB/32GB/64GB Micro SD card, they are actual ( 8GB)
capacity.But they show 16GB/32GB/64GB in phones and computers.if you are not
professional, you will not find that it is !

Lol, je moet een ''professional'' zijn om erachter te komen dat het een 8GB kaartje is.
Kaartje is speciaal gemaakt om mensen op te lichten
Tja, oplichting is een vak geworden hoor. Als je die mensen op opgelicht ziet dan schamen ze zich ook nergens voor en een aantal oplichters die hier op tweakers actief zijn komen ook elke keer weer terug. Alle gegevens bekend maar gebeurt niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 13:07
Helaas dit te laat gezien.
Pas 3 kaartjes besteld bij hun.
Alle drie waardeloos, Testprogramma geeft aan dat 6G bruikbaar is van de 16G

Dus waarschuwing voor anderen: bestel ze daar niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik heb hier ook een 64GB kaartje besteld en teruggestuurd. De eerste paar GB gingen met een prima snelheid maar na een aantal GB houdt het gewoon op. Lezen of schrijven is dan niet meer mogelijk.

Geld keurig terug ontvangen, dat wel.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:00

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Topic gooi ik even dicht. Maart was de laatste reactie en het topic wordt nu wat onnodig gekicked
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.