Het leuke aan bijhouden van al je China-shopping in een spreadsheet is dat je na een tijdje een mooie collectie data hebt, waar je mee kan gaan prutsen.
Ik heb eens gekeken naar shipping times. Maar dan ook echt
shipping times, dus vanaf wanneer je order als shipped wordt gemeld tot'ie aankomt bij je deur. Ik heb geen rekening gehouden met werkdagen, dus weekends worden meegeteld.
Ik heb wat zitten rekenen en als ik puur naar de gemiddelde shippingsnelheid kijk is de top 3 :
- China post : 10,125 dagen / 6 min / 15 max / 8 data points
- Singapore Post : 11,42 dagen / 7 min / 15 max / 7 data points
- Hong Kong Post : 15 dagen / 11 min / 19 max / 2 data points
Dan is er nog de NL optie. Deze heb ik ook uitgerekend, maar dat zijn datapoints van zowel NL Direct als PostNL als <insert NL optie here>. Bovenop komt nog dat deze resultaten een beetje skewed zijn omwille van een verblijfje bij de douane

- Post NL : 13,333 dagen / 8 min / 20 max / 3 data points
Ik ga vanavond als test een aantal XPB silicone covers bestellen bij Chinabuye en deze laten verzenden met de verschillende betaalbare opties (dus geen EMS of DHL) want zij bieden zowel HK als CN als SG Post als verzender aan. Ik moet toch wat met m'n refunds doen
On another note zijn al mijn geschillen/rma's/refunds in orde geraakt op 1 na : BangGood blijft melken over wachten, wachten, wachten. Ze vroegen en krijgen nog exact 5 dagen de tijd, voor ik mijn dispute opwaardeer naar een claim.
Vanmorgen onverwacht nog een pakketje van Chinabuye binnengekregen met 'n XPB 5200mAh dat zich volgens de trackinginfo in Dublin bevond

Ging trouwens vrij snel : 13 dagen van ordered on site tot aflevering. 10 dagen effectief onderweg geweest. Verzonden met SG Post.
Wat wordt er door de Chinashoppers gebruikt voor tracking?
Voor mezelf een combo van een iOS app (Parcel) en 17track.net.
Ik heb al 'n trits van die webbased trackers gebruikt, maar 17track blijft er steeds met kop en schouders bovenuit steken.
[
Voor 9% gewijzigd door
dodge_911 op 01-08-2014 13:43
]