Dat is geen 'Ghost' shell, maar een 'Rubber' shell.
Ghost shells zijn een fout in het algorithme, komen vrij weinig voor, bv recht achter een tank van de ander staan op 1 cm afstand. Dit gebeurt alleen in full zoom modus, draai je aan je wieltje terug raak je hem, meteen. Je ziet dan bv ook geen inslag achter de tank tegen bv een muur. De shell 'verdwijnt'. Dat is een 'ghost shell'. Ik heb het zelf nog maar 1 keer echt 100% voor meegemaakt. Ook dat de ander mee wilde werken. Dus we konden het testen.
Daar zit een calculatie bug in. Die komt voor zover ik weet alleen in full zoom mode voor.
Het critical hit, 0 damage verhaal is een andere. Op zich is daar niets mis mee: de 'Rubber shell'. Het zegt alleen dat de 'handler' eerst uitgaat van een hit, bv 'critical'.
Vervolgens wordt de volgende handler aangesproken: bv factor 'rnd(100) x getal X x critical x hoek, etc'. Als iets daar 0 is eindig je op 0. Een echte ghost shell is zeldzaam. Rubber shells komen non-stop voor. Op zich is er technisch niks mis mee. 'Er kwam 0 uit de handler na de hit met extra waarde 'critical''. Alleen de feedback naar de gebruiker toe is verkeerd.
Verder heb je veel 'klutter' in de ervaring mbt 'ghost shells': 'Ik weet 100% zeker dat ik hem raakte, vagina-WoT, doe iets aan de ghost shell, they suck !'.
Verder komt een 0 hit niet voor in je eindscore. Dus dat klopt mbt 'rubber' shells.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar mensen met echte 'ghost shell' ervaringen.
Joindry
en een spel later "mis" ik een vk4502A vanop 150m terwijl dat echt niet kon. Heel bizar.
Dat kan een ghost shell zijn. Maar dat kan ook gewoon een mis zijn.
Verder is er nog iets, bv soms ingezoomt op lange afstand kun je een tank niet raken uitgezoomt wel. Daar zit ook net een iets andere calculatie in.