Victory! Battle: Murovanka Thursday, October 27, 2011 7:34:07 PMVehicle: T34 Experience received: 1,844 (doubled for the first victory each day)Credits received: 27,490 Battle Achievements: Master Gunner, Master Tanker, Sharpshooter
Nice! (en dan vooral die master tanker he haha)
Le Meow
4 arty elke kant zeg je.Poekie McPurrr schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:24:
En een nieuwe die ikzelf nog niet was tegengekomen.. Match: 4 arti elke kant (dat ze dat eens beter inplannen.. max 2 ofzo, liever zelfs maar 1), elke zijde 3x tier 7 en 1x tier 5 arti (ik dus) en de rest een mengelmoes van tier7-9 tanks en TD's. Vijandelijke arti was zo vriendelijk om naast elkaar te gaan staan dus onze arti had een fieldday daarop. Gaat tegenstander mekkeren nu hun arti dood was wij ook maar moesten stoppen met vuren.. komaan zeg.. 4x arti per zijde is idd teveel maar om dan zo te gaan mauwen..![]()
Zit nu alleen wel met die VK3601(H) steeds in matches waarbij ik zoiets heb van hoi tegenstander
Ik kom net uit een potje gerold waar ... let op ... 8 arty aan elke kant stond
Het kan dus nog gekker zeg ik je
je zou toch denken dat met net 16k spelers online (net gekeken) ze het gehalte aan arti per match wel ok moeten houden.. haha
edit: tijdens typen al 200 minder spelers..
oh ja, zijn er behalve de ctrl-0 nog andere nuttige combo's?
edit: tijdens typen al 200 minder spelers..
oh ja, zijn er behalve de ctrl-0 nog andere nuttige combo's?
[ Voor 31% gewijzigd door Poekie McPurrr op 28-10-2011 01:00 ]
Le Meow
Filmpje is echt nice!!!Annihilism schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:43:
Had ff een filmpje gemaakt over de KV.
Vond het wel een passend deuntje wat er bij zit.
YouTube: KV Trollcanon
mooi gedaan:DAnnihilism schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:43:
De tanks die je nog moet killen voor de title Master Tanker is ingame niet te herleiden.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:17:
Victory! Battle: Murovanka Thursday, October 27, 2011 7:34:07 PMVehicle: T34 Experience received: 1,844 (doubled for the first victory each day)Credits received: 27,490 Battle Achievements: Master Gunner, Master Tanker, Sharpshooter
Via http://translate.google.r...copok.ru%2Fload_cache.php (bron: http://forum.worldoftanks...master-tanker-achivement/) is dit wel te achterhalen.
Gebruiken jullie deze mogelijkheid ook, of zijn er nog andere mogelijkheden om te achterhalen welke tanks je nog moet killen?
Mooi film, goed gedaan.Annihilism schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:43:
Maar is de KV echt zo goed, of is het alleen maar vanwege deze gun? Persoonlijk ben ik blij als ik de KV als tegenstander tegenkom, omdat die easy prey is vanwege zijn langzame turret snelheid, zwakke hull armor en low speed. Vooral met mijn T-34, draai ik graag rondjes om de KV.
nou als je een kv met 107 mm of 152 mm tegenkomt is deze erg goed ja!
KV is wanneer hij wordt gespot een easy prey, de turret steekt overal bovenuit en heeft weinig armor.
Daarentegen kan je als KV behoorlijk veel damage uitdelen als je beetje defensief speelt en voor genoeg cover zorgt, het is een goede tank.
Daarentegen kan je als KV behoorlijk veel damage uitdelen als je beetje defensief speelt en voor genoeg cover zorgt, het is een goede tank.
Om KV's heen rijden in m'n M7 is heerlijk. Maar in m'n Löwe heb ik ze toch graag niet op mij gericht, ze doen aardig schaden!
Tja, als je zo dicht bij kunt komen kan de KV weinig meer doen, als de KV jou echter daarvoor in het vizier heeft ben je in 1 schot doodYabada schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:50:
[...]
Maar is de KV echt zo goed, of is het alleen maar vanwege deze gun? Persoonlijk ben ik blij als ik de KV als tegenstander tegenkom, omdat die easy prey is vanwege zijn langzame turret snelheid, zwakke hull armor en low speed. Vooral met mijn T-34, draai ik graag rondjes om de KV.
[removed]
Als ik het goed begrijp, kan je die equipment gewoon kopen. Na de revision krijg je 100% credits terug.Vae Victus schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:02:
[...]
Je kan het dus beter op je tank laten zitten ipv van te voren er al af halen. Of begrijp ik het nou verkeerd?
Wil namelijk een Rammer en Vent halen voor me KV met 152mm (totaal 1 mil)
Hoe urgent heb je die equipment nodig? Over het algemeen zijn er genoeg weekenden met specials, komt binnenkort vast wel weer 1tje aan met equipment halve prijs!Aarge schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:21:
[...]
Als ik het goed begrijp, kan je die equipment gewoon kopen. Na de revision krijg je 100% credits terug.
Wil namelijk een Rammer en Vent halen voor me KV met 152mm (totaal 1 mil)
Ugh.. Vanochtend dacht ik lekker even te ontspannen deze week nog niet echt kunnen tanken maar waar het van het weekend zo lekker ging was het vanochtend om te huilen. Heb ik eindelijk ( met een beetje omzetten) mijn 105mm op de T29 en komt mijn platoon in een tier 7 battle ben ik blijkbaar een van onze scout. Sta ik alleen tegenover 5 tanks waarvan ik er een in 2 klappen dood (t-43) en een kv-3 flink beschadig maar daar houdt het dan bij op. Ook super veel campers online, zo hadden we het laatste potje op Malinovka een platoon met oa. Een E-75 die bleven campen op de base terwijl Joerisan (type59) een random JT en ik in hun basis staan te knallen op de overgeblevenen. Op het eind waren er nog maar 4 over en toen kwam die platoon van onze basis af. Duurde vervolgens nog 4 minuten voor we de uitslag wisten.. en even vreesden we alsnog een draw of verlies. Gelukkig goed afgelopen maar dat hadden wij 2 dan ook dubbel en dwars verdiend.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Zijn er al anderen op hetzelfde punt aanbeland als ik? Het spel verlaten als er van die t-50 troep in de game zit. Maakt niet uit of het vriend of vijand is. Wat is die shitzooi overpowered zeg. Ik speel met Hetzer, Tiger en VK36, maar de potjes met die Formule 1 tanks zijn echt triest. Ze zijn ook totaal niet in verhouding met de M24 Chaffee of VK2801. Waar de M24 eerder underpowered is. Ik speel de game ook met de "server crosshair" en het is me opgevallen dat die niet eens zo snel kan aimen....met andere woorden, de game engine kan dat niet eens aan. Je raakt die troep alleen met goed geluk.
Met m'n Hetzer kom ik regelmatig in low-tier games (duh) met dus andere low tier tankjes, en nieuwe spelers. Moet je eens nagaan wat die nieuwe spelers van het spel vinden als ze moeten grinden in potjes met die cheatertanks. Enige vorm van chauvinisme kan ik begrijpen, het zijn hobbyisten en het spel is gratis, maar dit gaat mij te ver.
Met m'n Hetzer kom ik regelmatig in low-tier games (duh) met dus andere low tier tankjes, en nieuwe spelers. Moet je eens nagaan wat die nieuwe spelers van het spel vinden als ze moeten grinden in potjes met die cheatertanks. Enige vorm van chauvinisme kan ik begrijpen, het zijn hobbyisten en het spel is gratis, maar dit gaat mij te ver.
Waarom niet in verhouding? De Chaffee heeft armor+gun zonder hoge topsnelheid, de VK2801 heeft Snelheid+Gun maar minder draaisnelheid en de T50-2 heeft snelheid+snel schieten, maar weinig damage+penetration. Zeker wanneer je in tier 8+ battles zit.
En de T50 vind ik niet echt overpowered als Tier 4. Ja hij is sterk, maar je doet erg weinig damage en hebt weinig penetration. Ook vermoed ik dat dit ding één grote vat benzine is gezien de keren dat ik al in de fik vloog bij een minimale hit.
En de T50 vind ik niet echt overpowered als Tier 4. Ja hij is sterk, maar je doet erg weinig damage en hebt weinig penetration. Ook vermoed ik dat dit ding één grote vat benzine is gezien de keren dat ik al in de fik vloog bij een minimale hit.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Geen moeite mee met die T-50-(2), goed naar ze kijken, neem ruim schots afstand voor hun route en fire! 1 schot en ze zijn zo goed als kapot. Wel nasty voor friendly arti als ze gespot zijn door zo'n dingVerwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:29:
Zijn er al anderen op hetzelfde punt aanbeland als ik? Het spel verlaten als er van die t-50 troep in de game zit. Maakt niet uit of het vriend of vijand is. Wat is die shitzooi overpowered zeg. Ik speel met Hetzer, Tiger en VK36, maar de potjes met die Formule 1 tanks zijn echt triest. Ze zijn ook totaal niet in verhouding met de M24 Chaffee of VK2801. Waar de M24 eerder underpowered is. Ik speel de game ook met de "server crosshair" en het is me opgevallen dat die niet eens zo snel kan aimen....met andere woorden, de game engine kan dat niet eens aan. Je raakt die troep alleen met goed geluk.
T-50 is echt geen probleem hoor. Als ze op volle snelheid zijn iets ervoor mikken. Pak ze altijd vrij gemakkelijk.
If you cant beat them, join them.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:29:
Meestal komen die T-50's in potjes tegen T9 terecht. 1 schot mis in de buurt en je tracks liggen dr af.
je moet die tankjes schieten als ze van je af rijden of naar je toe (recht) of voor ze uit aimen, maar dat is afhankelijk van je shell velocity.
Eerste shell in mijn gun wanneer ik bij de tegenstander dergelijke lights in de lijst zie staan is meestal HE... Raak je ze niet maar bijna is hij meestal tracked... Daarna is het snel afgelopen met zo'n ding... In de Panther vind ik ze wel irri want de 75/l100 heeft dan te weinig stopkracht naar mijn mening...
Hier ook geen problemen, als je enig feeling hebt hoe je met je tank om moet gaan dan kun je ze vaak zo op volle snelheid een klap uitdelen. Enja als de bestuurder weet hoe hij ermee om moet gaan dan zijn het onwijs irritante tankjes maar dat geldt voor elke tank mijn inziens.
Verwijderd
Irritant is iets anders als niet te raken. En het tracen van die tankjes lukt domweg niet omdat het aimen aan de server kant langzamer gaat dan de bewegingen die die tank kan maken. En dan bedoel ik aimen met Capslock + 0 en niet wat je standaard als crosshair hebt, clientside aimen.
En dat ze meestal tegen T9 komen is onzin, zo werkt matchmaking niet. Soms vraag je je wel eens af of ze niet luciferhoutjesmaken bedoelen, zo voelt het soms wel
Op het WoT forum zijn een aantal al aan het "opscheppen" dat ze een win/loss ratio hebben van meer dan 75%. Dat zegt toch ook wel wat.
En dat ze meestal tegen T9 komen is onzin, zo werkt matchmaking niet. Soms vraag je je wel eens af of ze niet luciferhoutjesmaken bedoelen, zo voelt het soms wel
Op het WoT forum zijn een aantal al aan het "opscheppen" dat ze een win/loss ratio hebben van meer dan 75%. Dat zegt toch ook wel wat.
Dat opscheppen zegt niks. Ik had op één tank ook een win/loss ratio van 100%, toen moest ik beginnen aan mijn 2e potje in die tank. En 75% is gewoon haalbaar als je de tank goed kent en gebruikt. Zeker wanneer je in platoons speelt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:57:
Irritant is iets anders als niet te raken. En het tracen van die tankjes lukt domweg niet omdat het aimen aan de server kant langzamer gaat dan de bewegingen die die tank kan maken. En dan bedoel ik aimen met Capslock + 0 en niet wat je standaard als crosshair hebt, clientside aimen.
Overigens heb ik in mijn T50-2 95% tier 9+ potjes waar ik in zit en met de T50 ongeveer 80% T8+ potjes. Dat is ook de bedoeling van de scout lights. Die moeten scouten, oplichten en vluchten. Daarom worden ze ook zo hoog ingedeeld (zeker de Tier 5 scouts). Waar voor TD's en mediums geldt Tier+1 en voor Arty Tier+2, geldt voor de lights ongeveer Tier+5
[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 28-10-2011 14:04 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
In de publics waar ik in zit (T9/T10) worden de snelle scouts 90% van de tijd als eerste verrot geschoten. Laatst zelf nog zo een tank met mijn T30 getracked op 500m afstand. Was veel geluk, maar dat telt ook 
Het is mogelijk, maar je moet voor de tank mikken terwijl je zijn snelheid inschat en zijn bochtenwerk
Het is mogelijk, maar je moet voor de tank mikken terwijl je zijn snelheid inschat en zijn bochtenwerk
[ Voor 5% gewijzigd door patrickos85 op 28-10-2011 15:25 ]
De KV is idd erg goed voor zijn tier.
Voordelen:
- Sterke gun
- Superleuke tank om mee te spelen
Nadelen:
- Hij draait ongeveer net zo snel als de Titanic
- Als je geen support hebt ben je er geweest (of je moet geluk hebben)
- Reload tijd van 20 seconden (na rammer, vent en 100% crew)
De KV is echt zon tank waarmee je niet oplettende spelers pakt of in de support gaat spelen. Het is vooral priceless om nietsvermoedende tier 5's te one shotten. Zelfs van de Maus schiet je soms nog 15% af in 1 schot. Dit lijkt allemaal een beetje OP maar dat is het niet, als je een goeie speler tegenover je hebt kan hij het makkelijk van je winnen, hij moet gewoon opletten en zorgen dat je niet in jou vizier komt (dit is vrij makkelijk omdat de KV zon beetje de traagste turret en turning speed van het spel heeft).
Het blijft mooi om nietsvermoedende mensen te 1 shotten en dan tot jezelf te denken: He got derped!
Heb trouwens gister nog ff de M22 locust gekocht (tier 3), echt een aanrader voor mensen die van snelle tanks houden met een goeie gun (voor zijn tier dan). De nadelen van deze tank zijn de vrij zwakke armor en de draaisnelheid (het is geen luchs
Ben sinds een tijdje het weer aan het spelen.
Deed mee sinds ongeveer het begin van de Beta.
Vind het nu wel leuk maar gaat best sloom zonder premium (wat gratis was in de beta).
Maar sinds ik mijn PC geupgrade heb naar een HD6950 1GB krijg ik toch geen lekkere fps op alle settings op het hoogtst. Ligt dat aan de rest van mijn PC of toch dat het spel niet helemaal soepel loopt nog?
Rest van me PC:
AMD Phenom II x4 955, 4GB geheugen en Windows 7.
Deed mee sinds ongeveer het begin van de Beta.
Vind het nu wel leuk maar gaat best sloom zonder premium (wat gratis was in de beta).
Maar sinds ik mijn PC geupgrade heb naar een HD6950 1GB krijg ik toch geen lekkere fps op alle settings op het hoogtst. Ligt dat aan de rest van mijn PC of toch dat het spel niet helemaal soepel loopt nog?
Rest van me PC:
AMD Phenom II x4 955, 4GB geheugen en Windows 7.
Zet anders je terrain mesh een stuk lager, dat helpt op mijn laptopje aanzienlijk!
Linkje naar howto:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php? ... ntry758235
Linkje naar howto:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php? ... ntry758235
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Ik heb gisteren in mijn IS in 1 potje 1 T50-2 gekilled en 2 T50's gedetracked+beschadigt waarna ze door een teamgenootje werden neergehaald. Zo heel moeilijk zijn die niet neer te halen, je moet alleen even oefenen waar je moet schieten (meestal net ervoor of iig voorkant tank). Zodra ze dichtbij zijn worden ze inderdaad lastig zeker als je alleen bent, maar je moet er dus voor zorgen dat dat niet gebeurt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:57:
Die tier 4/5 lights staan zo in de matchmaking tabel dat ze 90% van de keren in tier 8/9+ potjes terecht komen, zo werkt matchmaking dus welEn dat ze meestal tegen T9 komen is onzin, zo werkt matchmaking niet. Soms vraag je je wel eens af of ze niet luciferhoutjesmaken bedoelen, zo voelt het soms wel
[removed]
Verwijderd
Zojuist de StuGIII gekocht met de onderdelen die ik wil hebben(zonder rammer,vent, etc.) en dat dinkie speelt best wel lekker. Heb het idee dat het best wel snel de-tracked is, maar dat is even een andere speelstijl aanleren.
Weet iemand hoe/of je chat en minimap highlights kan uitschakelen? Na zo'n 2 maand spelen heb ik het onderhand wel gehad met dat irritante gespam. Het is een zeldzaamheid dat iemand 1 keer iets highlight en zijn bedoeling verteld. Het is alleen maar afleiding.
Weet iemand hoe/of je chat en minimap highlights kan uitschakelen? Na zo'n 2 maand spelen heb ik het onderhand wel gehad met dat irritante gespam. Het is een zeldzaamheid dat iemand 1 keer iets highlight en zijn bedoeling verteld. Het is alleen maar afleiding.
Het spel loopt nog niet helemaal lekker. Moet wel zeggen dat hij in full screen vele malen beter loopt bij mij dan in windowed.
Waar ik mezelf vaak op betrap is dat ik teveel tegelijk wil doen waaronder video editen, photoshoppen etc terwijl WoT draait.
Ik heb wel eens last van frameratelag als er op mij geschoten wordt terwijl ik ingezoomed ben (met name HE shells).
Op zich loopt het spel verder prima, en als ik hem op medium/high zet dan kan ik gewoon constant met 60fps spelen, alleen alles op high dan heeft hij idd nog wel eens wat lag trekjes (goed speelbaar maar soms net op cruciale momenten even een stottering).
Hoe verlaat ik m'n huidige clan eigenlijk? Kan het nergens vinden. 
Edit: Lama, gevonden. Wat een debiele manier zeg.
Edit: Lama, gevonden. Wat een debiele manier zeg.

[ Voor 29% gewijzigd door ZenTex op 28-10-2011 18:49 ]
Verwijderd
Annihilism
Deze mod is denk ik wat je zoekt. Ik had hetzelfde probleem.
http://forum.worldoftanks...-fps-drop-when-zoomed-in/
Hey bedankt, ik wist niet dat er al een fix voor wasVerwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:24:
Annihilism
Het loopt nu soepel maar niet op de settings waarop het zou kunnen/moeten lopen volgens Wargaming zelf.
Ik speel altijd in full screen en dat van die zoom screen heb ik nu geen last van.
De terrain mesh ga ik niet verlagen want dan ziet het er gewoon minder uit.
Ben meer benieuwd naar waarom het gewoon niet soepel loopt terwijl dat zou moeten kunnen op de maximale settings.
Trouwens is er ook iets van een beloning voor de beta spelers vanaf het begin? Voordat ik er mee stopte was er sprake van een premium tank krijgen of iets dergelijks.
Ik speel altijd in full screen en dat van die zoom screen heb ik nu geen last van.
De terrain mesh ga ik niet verlagen want dan ziet het er gewoon minder uit.
Ben meer benieuwd naar waarom het gewoon niet soepel loopt terwijl dat zou moeten kunnen op de maximale settings.
Trouwens is er ook iets van een beloning voor de beta spelers vanaf het begin? Voordat ik er mee stopte was er sprake van een premium tank krijgen of iets dergelijks.
[ Voor 18% gewijzigd door Joostk op 28-10-2011 20:24 ]
die premium na beta was geloof ik enkel als je 1000 matches ofzo had gedaan.
Le Meow
De IS4 word straks toch tier 10 toch?
Dus ik hop, eventjes 2 miljoen credits gegrind om de IS3 te kopen (had ik al researched).
Credits binnen en hop, in de IS3. Valt dat even tegen zeg!
In de beta vond ik de IS3 nog een fantastische tank, maar daar kom ik van terug.
Misschien komt het doordat ik de BL9 nog niet heb, of elke keer pech heb... Maar ik haal niet meer dan 300XP per potje (wat ik ook doe, ook al haal ik 50% van die is4 af). Heb ook maar 1 enkel potje gewonnen van de 15 ofzo. Kom ook elke keer T52's tegen die mij finaal slopen. Iets wat me opvalt de laatste tijd, veel van die meds waar ik zelfs met de T2 en loewe gun op bounce...
Enfin, dat word een lange grind. Ik haat die tank nu al.
Dus ik hop, eventjes 2 miljoen credits gegrind om de IS3 te kopen (had ik al researched).
Credits binnen en hop, in de IS3. Valt dat even tegen zeg!
In de beta vond ik de IS3 nog een fantastische tank, maar daar kom ik van terug.
Misschien komt het doordat ik de BL9 nog niet heb, of elke keer pech heb... Maar ik haal niet meer dan 300XP per potje (wat ik ook doe, ook al haal ik 50% van die is4 af). Heb ook maar 1 enkel potje gewonnen van de 15 ofzo. Kom ook elke keer T52's tegen die mij finaal slopen. Iets wat me opvalt de laatste tijd, veel van die meds waar ik zelfs met de T2 en loewe gun op bounce...
Enfin, dat word een lange grind. Ik haat die tank nu al.
Gisteren ging het niet al te lekker 's ochtends en begin avond maar daarna gaan spelen samen met Coyotee (2801) en MRCL (ook T29) en het ging als een speer. Kwamen vrij vaak als top tiers terecht en een enkele keer in een tier 8 of tier 9 battle. Na al de losses van de ochtend kwam het mooi uit. Speelde relaxed en veel mooie potjes beleefd. Had dan ook regelmatig lekkere potjes, 1944, 1798, 1856 en 15xx zijn voorbij gekomen. Flink veel gewonnen ook en speelde echt lekker weg zeg
Had een paar dagen niet gespeeld, omdat mijn pc willekeurig opnieuw startte. Was het zo zat,dat ik een volledige Win7 reinstall gedaan en zelfs dat niet hielp. Heb de pc open gemaakt en alle stofnesten eruit gezogen en wat bleek? SATA kabel naar één van mijn HD bleek los te zitten...
Voordeel is dat mijn PC wel weer rete snel opstart.
Ik heb WoT opnieuw geïnstalleerd en het viel me op dat de graphics er stukken beter uitzien dat de WoT die ik al vanaf Beta had geïnstalleerd. Lijkt me stug dat het aan mijn graphic driver ligt, want alle drivers laat ik dagelijks automatisch updaten. Iemand dat ook gemerkt/gehad?

Ik heb WoT opnieuw geïnstalleerd en het viel me op dat de graphics er stukken beter uitzien dat de WoT die ik al vanaf Beta had geïnstalleerd. Lijkt me stug dat het aan mijn graphic driver ligt, want alle drivers laat ik dagelijks automatisch updaten. Iemand dat ook gemerkt/gehad?
AARGH,
eerste games van de dag, IS speel je leuke pot op campernova, tot de hill flank het begeeft,
Defeat
Battle: Malinovka zondag 30 oktober 2011 12:42:29
Vehicle: IS
Experience received: 844
Credits received: 38.850
Draw
Battle: Karelia zondag 30 oktober 2011 13:05:03
Vehicle: Löwe
Experience received: 1.153
Credits received: 96.153
Battle Achievements: Confederate
Om dan in volgende potjeS een kutspel te hebben en te winnen.
Victory!
Battle: Ensk zondag 30 oktober 2011 13:21:57
Vehicle: Ferdinand
Experience received: 2.220 ()
Credits received: 17.253
Victory!
Battle: Sand River zondag 30 oktober 2011 12:55:33
Experience received: 3.410 ()
Credits received: 18.946
Das premium X5, fml...
eerste games van de dag, IS speel je leuke pot op campernova, tot de hill flank het begeeft,
Defeat
Battle: Malinovka zondag 30 oktober 2011 12:42:29
Experience received: 844
Credits received: 38.850
Draw
Battle: Karelia zondag 30 oktober 2011 13:05:03
Vehicle: Löwe
Experience received: 1.153
Credits received: 96.153
Battle Achievements: Confederate
Om dan in volgende potjeS een kutspel te hebben en te winnen.
Victory!
Battle: Ensk zondag 30 oktober 2011 13:21:57
Vehicle: Ferdinand
Experience received: 2.220 ()
Credits received: 17.253
Victory!
Battle: Sand River zondag 30 oktober 2011 12:55:33
Experience received: 3.410 ()
Credits received: 18.946
Das premium X5, fml...
[ Voor 24% gewijzigd door Joindry op 29-10-2011 14:30 ]
net toch 1 van de betere ptjes in m'n Loewe. Ik was al verliefd op die tank qua eigenschappen (op de snelheid na) en de grind om credits is gewoon leuk.
Maar potjes zoals net zijn de kers op de taart. 17xx XP en 117.000 credits. Niet overleefd en maar 1 kill (arty killsteals zoals die ferdi op 5%) wel 1 vs 6 waarbij 15 shells van mijn 15 schoten doel troffen. vooral die tiger 2 (100% kill) en die Ferdi (100 tot 5%) doen de kassa flink rinkelen.
(Het sneue is dat ik op rond de 50% gedetracked werd door een arty schot (die waarschinlijk voor een voorbijrijdende medium was bedoeld) en een 2e arty schot maakte het af. )
Als m'n potjes in de IS-3 maar half zo goed gingen...
Maar potjes zoals net zijn de kers op de taart. 17xx XP en 117.000 credits. Niet overleefd en maar 1 kill (arty killsteals zoals die ferdi op 5%) wel 1 vs 6 waarbij 15 shells van mijn 15 schoten doel troffen. vooral die tiger 2 (100% kill) en die Ferdi (100 tot 5%) doen de kassa flink rinkelen.
(Het sneue is dat ik op rond de 50% gedetracked werd door een arty schot (die waarschinlijk voor een voorbijrijdende medium was bedoeld) en een 2e arty schot maakte het af. )
Als m'n potjes in de IS-3 maar half zo goed gingen...
[ Voor 14% gewijzigd door ZenTex op 29-10-2011 16:52 ]
Verwijderd
Heb zonet ook even die 5x daily gedaan met m'n Tiger, VK36 en StuG. Tiger kreeg 4k, VK36 graaide 5,1k binnen, en de tank die de exp nog nodig heeft m'n stugje................jawel, een mega dikke 930 exp -_- Het potje direct daarna haalde 700+ exp op........ Op zulke momenten haat ik het spel eventjes
Zo, nog 30.000 XP tot T34. Dan heb ik die iig binnen
.
Tot nu toe erg veel lol gehad met de T32, leuke tank om te spelen.
Tot nu toe erg veel lol gehad met de T32, leuke tank om te spelen.
x5 dagen kunnen goed frustrerend zijn, ja. Tier 8 potje met Tiger, 15-0 walkover : 2900 XP. Tier 4 potje met PzIIIA, niets bijzonders: 2600 XP. Die Tiger heeft de XP toch iets harder nodig...
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Ik had wel een paar goede dailies vandaag:
Type 59: 8869
KV-3: 7300
Pershing: 6600
Panther II: 6000
Tiger II daily was 'maar' 4300.. Speel ik daarna een potje:
Rustig aan naar IS-3. Speel als ik in Platoon zit met 2 clanmates met allebei een IS-3, met m'n Tiger II.. Geen leuke potjes, is-3 is veel te snel, kan ze niet bijhouden
Type 59: 8869
KV-3: 7300
Pershing: 6600
Panther II: 6000
Tiger II daily was 'maar' 4300.. Speel ik daarna een potje:
En de Pershing was ook iets beter:Victory!
Battle: Ruinberg zondag 30 oktober 2011 0:28:31
Vehicle: PzKpfw VIB Tiger II
Experience received: 1.396
Credits received: 37.342
Battle Achievements: Confederate, Sniper
Edit: x5 Dailies draaien nog:Victory!
Battle: Mines zondag 30 oktober 2011 0:52:06
Vehicle: M26 Pershing
Experience received: 1.366
Credits received: 41.467
Hallo nieuwe koepelVictory!
Battle: Fisherman's Bay zondag 30 oktober 2011 2:10:08
Vehicle: PzKpfw VIB Tiger II
Experience received: 6.080 ()
Credits received: 37.108
Rustig aan naar IS-3. Speel als ik in Platoon zit met 2 clanmates met allebei een IS-3, met m'n Tiger II.. Geen leuke potjes, is-3 is veel te snel, kan ze niet bijhouden
Victory!
Battle: Redshire zondag 30 oktober 2011 2:50:33
Experience received: 6.185 ()
Credits received: 32.074
Battle Achievements: Steel Wall
[ Voor 34% gewijzigd door Voggels op 30-10-2011 02:00 ]
Nog 20K Exp voor de Tiger II, de Tiger I is best grappig maar gewoon niets als je het vergelijkt met de andere naties. De Tiger II is hopelijk beter =).
Met de vk3601 nog even de 2de engine unlocken voor de Tiger II (of is het de eerste), de Tiger II spreekt me hopelijk wat meer aan
Met de vk3601 nog even de 2de engine unlocken voor de Tiger II (of is het de eerste), de Tiger II spreekt me hopelijk wat meer aan
Tiger II is een leuke tank
Nog 40k naar de 2e gun (25pen meer: 225 pen, 320 dmg) en dan nog 160k naar de E-75
Wel erg traag
Topspeed van 27 is niet echt om over naar huis te schrijven..
Wel erg traag
[ Voor 26% gewijzigd door Voggels op 30-10-2011 13:20 ]
pff.. tzit ni mee vanaaf.. M'n VK3001(p) is niet zo heel bestendig tegen de rest
(en na het leren van F1 T-50 tankjes nu het volgende onder de knie krijgen.. Type 59 mormels..
)
(en na het leren van F1 T-50 tankjes nu het volgende onder de knie krijgen.. Type 59 mormels..
Le Meow
Wil je een stevige VK3000 series, pak dan de 3600
VK3001P heeft een goede top en een goede gun, maar zwak armor.
Zojuist m'n beste potje ooit gedaan:
Victory!
Battle: Cliff zondag 30 oktober 2011 20:24:25
Vehicle: T-43
Experience received: 1.914
Credits received: 48.859
Battle Achievements: Steel Wall
GVD. Het gaat vandaag helemaal kut!
Elke ronde weer hetzelfde, ik speel prima, schiet veel gaten in veel tanks, veelal hogere tier ook, maar het eind van het liedje is dat Artillerie me pakt (ook in beschutting en in de veelgeprezen "arty free zones" (verrek, arties blijven niet staan waar ze horen te staan)) en we verliezen, meestal nipt, maar nipt telt niet.
Er is geen bal meer aan met die irritante loss streaks.
Ik dacht dat het aan m'n BL-9-loze IS-3 lag, maar met m'n Loewe en TII is het hetzelfde liedje.
Hmm. Om me even af te reageren maar even m'n hummel gepakt. Resultaat: 18 schoten (alles) 9 RAAK! Op tier 10's, 9's en 8's hoofdzakelijk. 2.7K XP (dubbel) en 51K creds voor een win.
Elke ronde weer hetzelfde, ik speel prima, schiet veel gaten in veel tanks, veelal hogere tier ook, maar het eind van het liedje is dat Artillerie me pakt (ook in beschutting en in de veelgeprezen "arty free zones" (verrek, arties blijven niet staan waar ze horen te staan)) en we verliezen, meestal nipt, maar nipt telt niet.
Ik dacht dat het aan m'n BL-9-loze IS-3 lag, maar met m'n Loewe en TII is het hetzelfde liedje.
Hmm. Om me even af te reageren maar even m'n hummel gepakt. Resultaat: 18 schoten (alles) 9 RAAK! Op tier 10's, 9's en 8's hoofdzakelijk. 2.7K XP (dubbel) en 51K creds voor een win.
[ Voor 15% gewijzigd door ZenTex op 30-10-2011 21:28 ]
Heb helaas die VK3001(p) nodig voor de tiger(p). Laatste paar potjes wel ok gegan gelukkig.. zit nu alleen met een crew die weigert van 99% main naar 100% skill te gaan hehe.Voggels schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:34:
Wil je een stevige VK3000 series, pak dan de 3600VK3001P heeft een goede top en een goede gun, maar zwak armor.
[...]
En bij laatste potje bijna teamkilled omdat ze perse wilden dat we alle tanks vijand mepten.. weg kans op invader en raider

Le Meow
Gaat hier juist weer super, heel de dag al lekker veel victories en met de T29 heb ik ook weer aardig wat potjes met 1500+ exp gehaaldZenTex schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:58:
GVD. Het gaat vandaag helemaal kut!
Het gaat hier ook wel super, alleen verlies ik alle potjes.
Je hebt 5000 exp nodig om op je primary skill van 99% naar 100% te gaan.Poekie McPurrr schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:23:
Heb helaas die VK3001(p) nodig voor de tiger(p). Laatste paar potjes wel ok gegan gelukkig.. zit nu alleen met een crew die weigert van 99% main naar 100% skill te gaan hehe.
Hee, wacht eens even. Ik zit ineens in GoT...
Had weliswaar bij Donderpoes applied maar had niet door dat ik erin zat. Geen melding, niets.
Enfin, wel blij.
Had weliswaar bij Donderpoes applied maar had niet door dat ik erin zat. Geen melding, niets.
Enfin, wel blij.
Kwam deze op een andere site tegen. Mogelijke patch-notes voor 7.0
Verwijderd
Zoo van het weekend ook een aantal lekkere potjes gehad met mn T-29!
hoever ben jij al met de upgrades van je T-29 psycho?
ikke heb nu alles behalve de 105 gun,maar vind het nu al een heerlijke tank,valt me trouwens ook veel op dat mensen gewoon de zwakte niet kennen van de T-29 terwijl dit toch eigelijk best wel algemeen bekend is toch? zijn nog zat mensen die op je Turret aan het knallen zijn en er daarna maar vandoor gaan haha
leuk tankje, nu nog ff 40k xp bij elkaar harken ,die top gun erop zetten en op naar de opvolger! echt bizar hoeveel lol je kan hebben met een T7 tank haha
ikke heb nu alles behalve de 105 gun,maar vind het nu al een heerlijke tank,valt me trouwens ook veel op dat mensen gewoon de zwakte niet kennen van de T-29 terwijl dit toch eigelijk best wel algemeen bekend is toch? zijn nog zat mensen die op je Turret aan het knallen zijn en er daarna maar vandoor gaan haha
leuk tankje, nu nog ff 40k xp bij elkaar harken ,die top gun erop zetten en op naar de opvolger! echt bizar hoeveel lol je kan hebben met een T7 tank haha
Dat komt wel overeen met wat ik tot zover heb gelezen. Dit lijkt mij niet de complete lijst met 7.0 updates. Er werd gezegt dat hitboxes van 30 tanks aangepast zouden worden met deze patch. Ook zie ik niet de USA M103 tank, al was niet zeker of deze tegelijk met 7.0 zou komen.Appel schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 07:33:
Ik had de 105 als een van de eerste upgrades gedaan. Geen spijt van gehad! Maar er zitten wel degelijk weak-points op je turret hoor. Die oortjes en de commander hatch bijvoorbeeld. Maar op lange afstand zijn die redelijk moeilijk te raken. En tijdens het face-huggen gewoon je turret blijven bewegenVerwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:15:
De nieuwe USA heavies en de USSR overhaul komen pas na 7.0 van wat ik begrijp, zou nog wel dit jaar moeten gebeuren volgens de planning.patrickos85 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:15:
[...]
Dat komt wel overeen met wat ik tot zover heb gelezen. Dit lijkt mij niet de complete lijst met 7.0 updates. Er werd gezegt dat hitboxes van 30 tanks aangepast zouden worden met deze patch. Ook zie ik niet de USA M103 tank, al was niet zeker of deze tegelijk met 7.0 zou komen.
De T34<>M103 change zou eind december zijn volgens Overlord in patch 7.1 (vermoedelijk met de franse tanks samen). De KV<>KV3<>IS4 changes zijn in Q1 2012 op zijn vroegst.
Ziet er redelijk accuraat uit, ben erg benieuwd wat de complete lijst isAppel schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 07:33:
Volledig geupgrade en alweer ~73-74k richting de T32, gaat ook wel absurd lekker met de snelheid van hoe snel ik door de E-75 was. Average exp ligt dan ook rond de 965 met 125 battles op de tellerVerwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:15:
Ik vond de Tiger heel erg leuk om te spelen maar de T29 is gewoon nog veel leuker. Nu heb ik wel al veel meer ervaring gekregen overall en doe ik het ook niet slecht met mijn Tiger maar de T29 heeft gewoon een veel grotere punch
Dat wordt spannend of ik de T34 nog weet te halen voor eind december.wontcachme schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:54:
De T34<>M103 change zou eind december zijn volgens Overlord in patch 7.1 (vermoedelijk met de franse tanks samen). De KV<>KV3<>IS4 changes zijn in Q1 2012 op zijn vroegst.
De IS4 is geen probleem, nog minder dan 100 potjes te gaan met het huidige gemiddelde
Kreeg laatst een tip van iemand over de T-59, probeer de commanderhatch te raken.Poekie McPurrr schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:34:
na het leren van F1 T-50 tankjes nu het volgende onder de knie krijgen.. Type 59 mormels..)
Met een accurate gun (lees duitse) is dit niet zo'n probleem en het feest met die tank is over...
Heb laatst iemand zijn dag verziekt door hem eerst te tracken, vervolgens gebruikte hij een repairkit omdat zijn tracks er gelijk weer oplagen, toen een shell door de hatch te gejaagd...weg optreksnelheid, weer getracked en hij werd afgemaakt door alles wat om hem heen stond....
Oneshotten is ook mogelijk heb ik gemerkt...met de Löwe op Redshire op de heuvel, hij zag mij niet maar ik hem wel omdat hij op een teammate aan het schieten was.
Afstand was ongeveer 20 meter ik schiet en van 100 naar 0 in 1 seconde....
Later bleek ik hem aan de achterzijde in zijn koepel te hebben geraakt....
Waarschijnlijk ammorack.
[ Voor 20% gewijzigd door ShockWave op 31-10-2011 11:25 ]
Dat ding is één grote ammorack lijkt het wel. Heb nooit zoveel geluk met het ammoracken maar op de Type 59 gebeurd het vele malen vaker
waar moet je dan precies schieten om die ammorack te raken, ik krijg dat ding amper doodpsychoclown schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:29:
Dat ding is één grote ammorack lijkt het wel. Heb nooit zoveel geluk met het ammoracken maar op de Type 59 gebeurd het vele malen vaker
Achterop de koepel of in zijn tracks (tussen de wielen) bij de voor-, midden en achterkant.TheJukeBox schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:30:
[...]
waar moet je dan precies schieten om die ammorack te raken, ik krijg dat ding amper dood
Dat ding is net als de T-44, een groot ammo-rack op wielen. Maar dat je zijn ammo-rack raakt wil geen ontploffing garanderen. Je kan ook zijn rack beschadigen en dat het een 0 dmg critical word.
Jippie! Over de helft qua XP naar de E-75!
Absoluut geen grind trouwens, vindt de Tiger II met afstand de fijnste tank om te spelen. (TD's niet meegerekend, daar heerst de Ferdi
)
Heb de BL-9 unlocked op de IS-3. Van waardeloos naar goed ineens. Maar ik moet zeggen dat vergeleken met de Tiger II, de IS-3 een goedkope zak Russisch schroot is.
Kan iemand me trouwens vertellen of de 2e koepel op de IS-3 de XP waard is? Veel minder front armour maar ik meen wel betere slopes en veel beter zij armour, al doe ik iets verkeerd als ze me daar weten te raken. Al zijn de betere traverse en extra view range alleen de upgrade al waard.
Ben met de IS-3 inmiddels afgegleden naar 32% winrate. Statistisch gezien zou ik al een betere winrate moeten hebben als ik me elke keer bij start opblaas.
Globaal afgegleden van 52% winrate naar 50%.
Absoluut geen grind trouwens, vindt de Tiger II met afstand de fijnste tank om te spelen. (TD's niet meegerekend, daar heerst de Ferdi
Heb de BL-9 unlocked op de IS-3. Van waardeloos naar goed ineens. Maar ik moet zeggen dat vergeleken met de Tiger II, de IS-3 een goedkope zak Russisch schroot is.
Kan iemand me trouwens vertellen of de 2e koepel op de IS-3 de XP waard is? Veel minder front armour maar ik meen wel betere slopes en veel beter zij armour, al doe ik iets verkeerd als ze me daar weten te raken. Al zijn de betere traverse en extra view range alleen de upgrade al waard.
Ben met de IS-3 inmiddels afgegleden naar 32% winrate. Statistisch gezien zou ik al een betere winrate moeten hebben als ik me elke keer bij start opblaas.

Globaal afgegleden van 52% winrate naar 50%.
[ Voor 14% gewijzigd door ZenTex op 31-10-2011 13:43 ]
Ik ben ook bezig met mijn IS 3 alleen is mijn win/lose ratio omgedraaid
Zelf zit ik ook nog te twijfelen of ik de 2e turret moet pakken. Voorlopig bespaar ik liever de xp. Leuke tank verder, maar tiger 2 is voor mij fijner.
Enig minpunt aan de IS 3 is de hoeveelheid ghostshells. Zojuist een potje met 5x een melding van een geraakt doelwit, maar er gaat niks vanaf. Valt me op dat het met deze tank veel vaker gebeurd dan met andere tanks. Is met de BL 9 trouwens (heerlijke gun overigens)
Enig minpunt aan de IS 3 is de hoeveelheid ghostshells. Zojuist een potje met 5x een melding van een geraakt doelwit, maar er gaat niks vanaf. Valt me op dat het met deze tank veel vaker gebeurd dan met andere tanks. Is met de BL 9 trouwens (heerlijke gun overigens)
Ik had hier gisteren met mijn IS ook heel veel last van. Op de een of andere manier heb je er meestal weinig last van en dan plotseling een potje continue. Ik had dat gisteren met een Pz38. 1e schot detrack, 2e t/m 6 schot raak + critical hit, maar de Pz38 was nog steeds 100% en toen ben ik maar op iets anders gaan schieten omdat er toen betere doelwitten in range waren.oosterhofjf schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:14:
[removed]
Haha, ik ben ook bezig met de IS-3 en ik heb de tweede turret er maar opgezet. Ik dacht wat is die 14k op 167 (give or take) verschil, iets meer bounce langs voor maar vooral wat je meer had met de stock turret, zijn turret jamms. Nu nauwelijks nog last van. 20 extra meter zicht, wat ik ook belangrijk vond. Verder vind ik eigenlijk ook maar weinig aan de IS-3. Maar het hele tier 8 ligt me niet zo hard eigenlijk. Speel blijkbaar liever tier 7. De IS vond ik super maar de IS-3. Ik weet het niet, die tracks zijn precies van boter. Dat en de IS was een stuk meer stealthy heb ik de indruk. De gun, niet slecht, maar geen duitse gun en de Rof is ook niet echt wauw.
vanaf vanavond geen premium meer, dus nu nog paar uurtjes doorduwen
Die turret is essentieel als je 't mij vraagt, vooral omdat ie 2 ton minder weegt dan de stock en je dus een en ander kan upgraden zonder eerst de track upgrade te doen. De lagere armor merk ik weinig van, het ding is goed sloped. Meer view is altijd fijn.
Helaas gaat de top turret er komende patch uit en wordt de huidige stock de nieuwe top... Ik vraag me af wat ze van plan zijn met die turret die ze er uithalen...
Helaas gaat de top turret er komende patch uit en wordt de huidige stock de nieuwe top... Ik vraag me af wat ze van plan zijn met die turret die ze er uithalen...
Bij tier 8 beginnen de tanks echt karaktereigenschappen van de tier X van de lijn te laten zien. Dat kan ik helaas niet voor de Duitse lijn zeggen (Niet gespeeld). Maar de USSR lijn heb ik zelf helemaal gedaan en ik heb al in de T30 gereden (Ben nu bij de T32).Joindry schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:21:
Haha, ik ben ook bezig met de IS-3 en ik heb de tweede turret er maar opgezet. Ik dacht wat is die 14k op 167 (give or take) verschil, iets meer bounce langs voor maar vooral wat je meer had met de stock turret, zijn turret jamms. Nu nauwelijks nog last van. 20 extra meter zicht, wat ik ook belangrijk vond. Verder vind ik eigenlijk ook maar weinig aan de IS-3. Maar het hele tier 8 ligt me niet zo hard eigenlijk. Speel blijkbaar liever tier 7. De IS vond ik super maar de IS-3. Ik weet het niet, die tracks zijn precies van boter. Dat en de IS was een stuk meer stealthy heb ik de indruk. De gun, niet slecht, maar geen duitse gun en de Rof is ook niet echt wauw.
De IS-3 lijkt namelijk meer op de IS-7 dan dat de IS-4 dat doet. De T32 is ook echt een support-tank, de T30 heeft alleen nog minder armour maar wel een veel hogere damage.
Al met al vond ik de IS-3 wel leuker dan de IS. Bij de US-lijn vind ik de T29 nog wel leuker als de T32, al heeft die tank ook wat nu ik heb geleerd te face-huggen
Dat is inderdaad hoe ik in 80% van de potjes ten onder ga, als ik van cover naar cover race gedetracked worden en van alle kanten bestookt worden. Permatracked meestal. Bij elk schot is het weer raak.Joindry schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:21:
maar de IS-3. Ik weet het niet, die tracks zijn precies van boter.
Leuk die snelheid van de IS3 maar je hebt er niets aan. Gemiddelde snelheid is zo'n 3 Km/h als je de tijd meeberekent die ik detracked doorbreng.
Nee, ik vindt het een bout tank.
Enfin, dan maar eventjes de turret pakken. Had de tracks al een upgrade gegeven aangezien ik niet door had dat de 2e turret zoveel lichter is.
Net weer zo'n typisch IS-3 potje. Spel begint, ik race naar een leuk plekje, steek m'n neus boven een heuveltje uit en rij weer terug, binnen 5 seconden 3 tank shells en 4 arty shells op m'n dak, dood.
Spel was nota-bene net begonnen en het was alsof iedereen al op mij gefocust was, en dat er nog niets of niemand gescout was.
Een condoom van Chinese makelij heeft nog een langere levensduur!
...
Laatste wapenfeit? Rij over de rails/heuveltje naar de vijandelijke kant, tegelijk met een IS-4 en tiger II. Van 100% naar nul in niet meer dan 3 seconden. De IS4 en TII? geen schram.
God, ik haat deze kuttank. Ik ga er zachtjes aan denken om het hele IS-4 verhaal af te blazen.
[ Voor 32% gewijzigd door ZenTex op 31-10-2011 15:28 ]
ik vraag me trouwens af waren ze die topturret eraf halen? zoveel beter is ie ook niet maar hij is wel nodig om de is3 iets deftig te maken. Muh, hopelijk hebben we de IS-3 niet meer nodig tegen deze wissel wordt doorgevoerd
zal wss een stapje zijn naar de IS-4 buff. Deze 2e turret zal dan de standaard worden voor de IS-4
Misschien je speelstijl wat aanpassen voor het gebruik van een IS-3?
Appel zei het ook al, maar tier 8 begint echt eigen karakteristieken te vertonen en dit zal zich verder uitten in tier 9 en uiteindelijk tier 10. Nu is het natuurlijk ook heel erg afhankelijk van de situatie waarin je je bevindt maar probeer anders eens het begin van het potje iets meer terug te hangen en pas later in het potje vol in te gaan
Appel zei het ook al, maar tier 8 begint echt eigen karakteristieken te vertonen en dit zal zich verder uitten in tier 9 en uiteindelijk tier 10. Nu is het natuurlijk ook heel erg afhankelijk van de situatie waarin je je bevindt maar probeer anders eens het begin van het potje iets meer terug te hangen en pas later in het potje vol in te gaan
Whats wrong with my hero-style
Neen aanpassen is het inderdaad, de tank ligt me gewoon niet echt. Ik heb atm 730Xp avg met de IS-3 (incl premium) wat niet slecht is denk ik. Maar met de IS was dat 770. nog 1,5h premium, must hurry
Neen aanpassen is het inderdaad, de tank ligt me gewoon niet echt. Ik heb atm 730Xp avg met de IS-3 (incl premium) wat niet slecht is denk ik. Maar met de IS was dat 770. nog 1,5h premium, must hurry
Inderdaad, Ik had hetzelfde probleem met mijn T34. Het heeft me zeker een paar weken spelen gekost voordat ik er fatsoenlijk mee kon spelen. Voor die tijd was het een irritante tank en nu is het echt een leuke tank waar ik meer mee win dan verlies, al duurt het nog wel ff voor ik de win/loss ratio van die eerste paar weken heb gecompenseerd (nu zit ik op 43% wins oid)psychoclown schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:31:
Misschien je speelstijl wat aanpassen voor het gebruik van een IS-3?
Je zult gewoon met die tank om moeten leren gaan. Hij is nu eenmaal snel vergeleken met veel andere tanks en als jij dan de eerste bent die over dat heuveltje kijkt ben je ook het enige rode stipje en dus een leuke arty-magnet. Zeker als het op een plek is waar ze verwachten dat er tanks komen.
[removed]
Ik probeer het, psycho, maar wat ik ook doe, ik lijk gewoon zwaar pech te hebben. Zoals wat ik beschreef over die treinrails heen, nog gewacht op die KT en IS4 maar ze moeten mij hebben.
Ik word geregeld geflankt omdat mijn teamleden het ineens nodig vinden ergens anders naartoe te racen of dom op hetzelfde plekje blijven staan zonder een poot uit te steken. Ook de potjes waarin ik wel goed presteer verlies ik, potje net nog, top tier, 5 kills waaronder 3 tier 8. 1100XP voor een loss.
Het maakt niet uit hoe ik speel, ik verlies gewoon. Ik heb liever dat ik slecht speel en win, maar dat gebeurt niet helaas.
En alweer. Sta netjes in cover, word detracked bij het piekaboe en van alle kanten onder vuur genomen. Echt per seconde 3 schoten, dan doe je niets meer. Ik heb tijdens het spelen nog nooit een tank van 100% naar 0 zien gaan in luttele seconden, mij overkomt het elk 3e potje. Dan helpt vaardigheid ook niet meer, dit is gewoon pure, dikke, geconcentreerde pech.
In m'n IS had ik hier geen last van, daarin deed ik het niet onaardig. De IS-3 is niet meer dan een IS on steroids.
Ik word geregeld geflankt omdat mijn teamleden het ineens nodig vinden ergens anders naartoe te racen of dom op hetzelfde plekje blijven staan zonder een poot uit te steken. Ook de potjes waarin ik wel goed presteer verlies ik, potje net nog, top tier, 5 kills waaronder 3 tier 8. 1100XP voor een loss.
Het maakt niet uit hoe ik speel, ik verlies gewoon. Ik heb liever dat ik slecht speel en win, maar dat gebeurt niet helaas.
En alweer. Sta netjes in cover, word detracked bij het piekaboe en van alle kanten onder vuur genomen. Echt per seconde 3 schoten, dan doe je niets meer. Ik heb tijdens het spelen nog nooit een tank van 100% naar 0 zien gaan in luttele seconden, mij overkomt het elk 3e potje. Dan helpt vaardigheid ook niet meer, dit is gewoon pure, dikke, geconcentreerde pech.
In m'n IS had ik hier geen last van, daarin deed ik het niet onaardig. De IS-3 is niet meer dan een IS on steroids.
Verlengen is zo gedaan.
[ Voor 51% gewijzigd door ZenTex op 31-10-2011 16:12 ]
Ik denk dat ik nog ga moeten klagen over hoe slecht ik de IS3 vind.
Victory!
Battle: Ruinberg maandag 31 oktober 2011 16:12:23
Vehicle: IS-3
Experience received: 1.788
Credits received: 40.902
Battle Achievements: Top Gun, Boelter's Medal, Sniper
Victory!
Battle: Ruinberg maandag 31 oktober 2011 16:12:23
Vehicle: IS-3
Experience received: 1.788
Credits received: 40.902
Battle Achievements: Top Gun, Boelter's Medal, Sniper
Heb nu de IS-7 maar moet zeggen dat van de IS-reeks de IS-4 de lekkerste tanks is. Ik heb deze tank ook maar erbij gehouden
Kom vanavond anders even op de TS van de GOT clanZenTex schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:52:
Ik probeer het, psycho, maar wat ik ook doe, ik lijk gewoon zwaar pech te hebben. Zoals wat ik beschreef over die treinrails heen, nog gewacht op die KT en IS4 maar ze moeten mij hebben.
[...]
Verlengen is zo gedaan.
De mijne kopen? Super occasion, heeft veel stilgestaan (detracked) Nieuwe lak (zodat je de met papier machee gedichte gaten niet kunt zien) mooie glimmende tracks van lichtmetaal (verklaart een hoop). Verder voorzien van meerkleurige wanker lights (valt lekker op). Is van een oud vrouwtje geweest denk ik (stekeblind oud vrouwtje). Russische superkwaliteit!Appel schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:53:
[...]
Kom vanavond anders even op de TS van de GOT clanDan kunnen we even een platoon in duiken. Want het is echt een super leuke tank! Ik zit er af en toe over te dubben of ik 'm nog terug wil kopen of niet.
Maar kom vanavond wel even op de TS denk ik.
Net trouwens een paar super potjes gespeeld. Super flank acties, veel hits (ratio is 79%

Phoof mijn marathon zit erop 
mijn winrate omhoog gekregen naar 57% en xp per pot naar 760. Ik ben een tevreden man. De extra Witmanns/boelter, (?) maakt een stuk goed. nog 128k tot de IS-4
mijn winrate omhoog gekregen naar 57% en xp per pot naar 760. Ik ben een tevreden man. De extra Witmanns/boelter, (?) maakt een stuk goed. nog 128k tot de IS-4
ben ingedeeld in het lemming team.. elk potje weer duiken ze en masse zelfde kant op in een mooi afschietbaar rijtje

Le Meow
De speelstijlen kunnen inderdaad flink verschillen. Ik probeer de IS 3 zo te spelen dat het gunstig is voor het team en dan komt het wel eens voor dat ik als eerste dood ben. Beetje instinct volgen. Scheelt ook een hoop dat ik regelmatig top tier ben met IS 3, dan kan je echt een verschil maken in een potje.
Speelstijl is niet alles.
Afgelopen potje tot 5 keer toe gemist op 200m, cirkel volledig gesloten, geen obstakels of wat dan ook.
Stilstaande Loewe en Ferdi, ook niet de kleinsten.
Dan heb ik echt zo iets van
Afgelopen potje tot 5 keer toe gemist op 200m, cirkel volledig gesloten, geen obstakels of wat dan ook.
Stilstaande Loewe en Ferdi, ook niet de kleinsten.
Dan heb ik echt zo iets van

[ Voor 13% gewijzigd door ZenTex op 01-11-2011 00:46 ]
Bah bah, wat had ik straks geluk met m'n Hummel:
Op Fisherman's Bay, wij hadden nog 1x Stug en 2x T5 Arty (platoon), hun hadden nog een Panther met 200 hp en ook een T5 Arty. Wij die stug laten zoeken naar de Panther, begint er een dode Tiger te spammen op de map, en de stug draait om.
Wij schelden op de Tiger (hij kreeg de Panther zelf niet dood) en ja hoor, hoor in me mic dat de Panther achter ons staat.
M'n maat wordt kapot geschoten, en ik schiet.. mis.. Aaaargh! Arty reload zijn legendarisch, en de Panther heeft me gevonden.
Voor het geval hun arty aan het mikken was een beetje naar hem toe gereden, half cover, half klaar mocht ik het nog even overleven.
Panther shiet raak.. Nog een keer... Ok, nog 1 schot, dan ben ik dood. M'n reload is klaar, hij staat net fout op een heuveltje (klote gun depressie) en met hoop van zegen.. BOEM. Hartstikke dood. Terwijl ik zelf nog aan het rijden was, en uitgezoomd.. Prachtschot!
Stug vond de Arty en maakte er korte metten mee. Victory!
http://uc.worldoftanks.eu/uc/accounts/500108730-Osy/
Deze persoon behoord geen advies te geven. Ben blij dat de report functie er nog niet inzit, want heb hem verrot gescholden
Op Fisherman's Bay, wij hadden nog 1x Stug en 2x T5 Arty (platoon), hun hadden nog een Panther met 200 hp en ook een T5 Arty. Wij die stug laten zoeken naar de Panther, begint er een dode Tiger te spammen op de map, en de stug draait om.
Wij schelden op de Tiger (hij kreeg de Panther zelf niet dood) en ja hoor, hoor in me mic dat de Panther achter ons staat.
M'n maat wordt kapot geschoten, en ik schiet.. mis.. Aaaargh! Arty reload zijn legendarisch, en de Panther heeft me gevonden.
Voor het geval hun arty aan het mikken was een beetje naar hem toe gereden, half cover, half klaar mocht ik het nog even overleven.
Panther shiet raak.. Nog een keer... Ok, nog 1 schot, dan ben ik dood. M'n reload is klaar, hij staat net fout op een heuveltje (klote gun depressie) en met hoop van zegen.. BOEM. Hartstikke dood. Terwijl ik zelf nog aan het rijden was, en uitgezoomd.. Prachtschot!
Stug vond de Arty en maakte er korte metten mee. Victory!
http://uc.worldoftanks.eu/uc/accounts/500108730-Osy/
Deze persoon behoord geen advies te geven. Ben blij dat de report functie er nog niet inzit, want heb hem verrot gescholden
Heb net deze week de stock T34 gehaald. Vond de T32 een erg fijne tank om mee te spelen, snel, wendbaar, redelijke gun en fatsoenlijke armor. Speelde de T32 ook vrij agressief omdat dit gewoon kon met deze tank. Met de T34 (stock) merk ik dat ik heel er moet uitkijken en zeker niet als eerste vooraan het veld moet staan (waar je met de T32 goed mee weg kon komen). Ben dus benieuwd of dit nog verandert naarmate ik de beter gun en engine krijg. De stock 105mm is eigenlijk te zwak om serieus iets mee te doen, in de meeste matches wordt je toch bij E75's of IS4's ingezet waardoor je min of meer verplicht bent om op HE over te gaan (iets wat ik liever niet doe tenzij ik op mijn KV speel natuurlijk). Nu heb ik wel veel positieve verhalen over de T34 gehoord dus waarschijnlijk zal het wel een leuke tank worden.redwing schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:51:
[...]
Inderdaad, Ik had hetzelfde probleem met mijn T34. Het heeft me zeker een paar weken spelen gekost voordat ik er fatsoenlijk mee kon spelen. Voor die tijd was het een irritante tank en nu is het echt een leuke tank waar ik meer mee win dan verlies, al duurt het nog wel ff voor ik de win/loss ratio van die eerste paar weken heb gecompenseerd (nu zit ik op 43% wins oid)
Je zult gewoon met die tank om moeten leren gaan. Hij is nu eenmaal snel vergeleken met veel andere tanks en als jij dan de eerste bent die over dat heuveltje kijkt ben je ook het enige rode stipje en dus een leuke arty-magnet. Zeker als het op een plek is waar ze verwachten dat er tanks komen.
USA is een leuke tree maar vind dat ze bij de meeste trees een vrij vervelende grind hebben. Zo vind ik de KV3 echt beduidend sterker dan zijn M6 tegenhanger van de USA. Als je naar de arty's kijkt is het verschil helemaal erg, de M37 en M7 priest zijn vrijwel nutteloos voor zijn tier. De Tank destroyers vallen in mijn idee ook een beetje tegen als je naar de duitse tegenhangers kijkt. Voor mij is de Heavy tree dan ook de hoofdreden om voor USA te gaan, voor de rest ga ik wel USSR of Germany. De heavies zijn iig tenzij ze stock zijn goed te doen en leuk om te spelen.
Nee, dat gaat niet veranderen. Dat was ook de voornaamste reden waarom ik de eerste weken problemen had met dit tankje.Annihilism schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:43:
[...]
Ben dus benieuwd of dit nog verandert naarmate ik de beter gun en engine krijg.
Met de 120mm wordt het een leuke tank, voor die tijd is er weinig mee te beginnen omdat je en geen armor hebt en geen schade kunt doen. Met de 120mm heb je nog steeds geen armor maar kun je wel zo'n beetje alles goed beschadigen.De stock 105mm is eigenlijk te zwak om serieus iets mee te doen, in de meeste matches wordt je toch bij E75's of IS4's ingezet waardoor je min of meer verplicht bent om op HE over te gaan (iets wat ik liever niet doe tenzij ik op mijn KV speel natuurlijk). Nu heb ik wel veel positieve verhalen over de T34 gehoord dus waarschijnlijk zal het wel een leuke tank worden.
[removed]
Ik heb de KV-3 nog (80k exp aan het sparen voor de KV-4 bij de change) en ook de M6 gespeeld (nu T29).
Over het algemeen vind ik de KV-3 leuker, omdat die flinke klappen kan uitdelen. Goede peek-a-boo tank.
De M6 kan goed mee pushen en een flankaanval leiden, als je top tier bent
Over het algemeen vind ik de KV-3 leuker, omdat die flinke klappen kan uitdelen. Goede peek-a-boo tank.
De M6 kan goed mee pushen en een flankaanval leiden, als je top tier bent
Gisteravond ook een paar keer last van gehad en ook een paar keer dat ik dan al niet met mijn platoon dan de zijde verdedigen waar de hoogste tiers van de tegenstander terecht komen. Één potje was echt belachelijk (en uiteraard gewonnen). Speelde op Komarin waar ik op het eilandje zat en waarna bleek dat er niemand van de tegenstander in de buurt was ik iets naar voren kon kruipen. Op die manier kon ik de tanks richting onze cap (zuidkant) belagen. Wrong place in the wrong time I guess.. kwam namelijk een SU-100 achter me staan, vol te blocken terwijl ik een IS en arty in mijn flank kreeg. Werd uiteraard in de fik geschoten en hij ging achteruit waardoor ik kon draaien maar meteen ramde hij weer tegen me aan waardoor ik misschien 20 graden bijgedraaid was. Die oetlul wist het ook nog lang(er) vol te houden ook en had geen ene moer bij gedragen aan het team (niet een keer zien vuren..)Poekie McPurrr schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:49:
ben ingedeeld in het lemming team.. elk potje weer duiken ze en masse zelfde kant op in een mooi afschietbaar rijtje
Desondanks toch wat leuke potjes gehad en mijn T32 unlocked. Heb ik meteen 25k omgezet (had al 10k free exp bij elkaar gegrind door te spelen met de T29) voor de tracks en turret, de rest had ik al geunlocked op de T29. Eerste potje was meteen aardig, 2300 dubbel, nog 183k te gaan maar als het zo vlot gaat als met de T29 dan heb ik die wel binnen de 200 battles
Nadeel van de T34 is dat de hull extreem kwetsbaar is. Met de 120mm gun maakt het wel een stuk beter, want je kan zelf ook iets meer dan armor indeukenAnnihilism schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:43:
[...]
Heb net deze week de stock T34 gehaald. Vond de T32 een erg fijne tank om mee te spelen, snel, wendbaar, redelijke gun en fatsoenlijke armor. Speelde de T32 ook vrij agressief omdat dit gewoon kon met deze tank. Met de T34 (stock) merk ik dat ik heel er moet uitkijken en zeker niet als eerste vooraan het veld moet staan (waar je met de T32 goed mee weg kon komen). Ben dus benieuwd of dit nog verandert naarmate ik de beter gun en engine krijg. De stock 105mm is eigenlijk te zwak om serieus iets mee te doen, in de meeste matches wordt je toch bij E75's of IS4's ingezet waardoor je min of meer verplicht bent om op HE over te gaan (iets wat ik liever niet doe tenzij ik op mijn KV speel natuurlijk). Nu heb ik wel veel positieve verhalen over de T34 gehoord dus waarschijnlijk zal het wel een leuke tank worden.
USA is een leuke tree maar vind dat ze bij de meeste trees een vrij vervelende grind hebben. Zo vind ik de KV3 echt beduidend sterker dan zijn M6 tegenhanger van de USA. Als je naar de arty's kijkt is het verschil helemaal erg, de M37 en M7 priest zijn vrijwel nutteloos voor zijn tier. De Tank destroyers vallen in mijn idee ook een beetje tegen als je naar de duitse tegenhangers kijkt. Voor mij is de Heavy tree dan ook de hoofdreden om voor USA te gaan, voor de rest ga ik wel USSR of Germany. De heavies zijn iig tenzij ze stock zijn goed te doen en leuk om te spelen.
De M6 is leuk met de 90mm. Daarvoor is het eigenlijk een matige tank.
De M7 priest is erg leuk als je crew op 100% hebt met -10% reloadtijd. Dan ben je net een machine gun
het kost veel schoten, maar het is voordelig omdat je snel veel targets kan raken. Ik heb bijna een T29 solo'ed omdat ik zo snel kon schieten. Hij was telkens tracked en kon weinig doen tegen mij

Non-premium double met een KV. De K zal wel voor king moeten staan. Ik ondersteunde rechterflank, KT en andere vielen ons aan. Ik rolde achteruit, de lichtere support vangt vijandelijk vuur op, KT rolde regelmatig met de zijkant in mijn vizier en ik deelde damage uit. KT dood en ik bleef aan mijn flank over om wat andere tanks te verwijderen.

Ik denk dat deze video een beetje het IQ beschrijft van de teams waarmee ik vandaag mee opgezadelt wordt 
YouTube: Moonbase Alpha provides a realistic simulation of life on a natural satellite#
YouTube: Moonbase Alpha provides a realistic simulation of life on a natural satellite#
Ik zag een IS-4 duel rond een huisje, de ene schoot altijd raak en verliest geen hp, de andere schoot altijd mis en krijgt altijd damage.
Of momenten dat de team op de andere top tier heavy (T29) aan het vloeken was zodat mijn Tiger de enige heavy support is. 5 kills verder aan een flank en de vijandelijke base aan het rapen, is mijn team wel blij dat onze Tiger met tier 9 speelervaring rijdt. Niet dat er geen slechte tier 9's rondrijden.
Of momenten dat de team op de andere top tier heavy (T29) aan het vloeken was zodat mijn Tiger de enige heavy support is. 5 kills verder aan een flank en de vijandelijke base aan het rapen, is mijn team wel blij dat onze Tiger met tier 9 speelervaring rijdt. Niet dat er geen slechte tier 9's rondrijden.
Mja, ik geef niet graag af op anderen en hoe ze spelen. Je bent er zelf niet bij, je ziet niet of die andere toevallig flink module damage heeft bijvoorbeeld of dat íe op een bepaalde manier speelt omdat hij van een andere vijand in de buurt weet waarvan wij niets weten. Ik zie hier op tweakers nét iets te vaak berichten in de trant van "teamleden zijn allemaal sukkels en ik ben de enige met een werkende hercencel". Zo simpel is het vaak niet, en als het well zo simpel zou zijn maken wij ons ook schuldig aan stommiteiten anders hadden we allemaal 60%+ winrates.
Waar ikzelf wel graag over klaag is het gebrek aan teamplay. De bekende lemming train is er een van en zo ga ik v aak kansloos ten onder omdat ik wél op die onverdedigde flank ga staan om de arties te verdedigen maar die gewoon lekker blijven staan als de doorbreken, ondanks pingspam.
Niet opletten is het grootste probleem. Van opzij onder vuur genomen worden ondanks dat die flank gedekt zou moeten zijn maar dat de tanks aldaar niets doen, zien of wat dan ook.
Gisteren wel een avondje in een platoon gespeeld en we wonnen bijna alles, dat zegt dan ook wel weer veel. Ben er wel achter gekomen dat een IS-3 in een med platoon een sleccht idee is, vooral als die meds graag hull down gaan. Iets met russische tanks en gun depression.
Waar ikzelf wel graag over klaag is het gebrek aan teamplay. De bekende lemming train is er een van en zo ga ik v aak kansloos ten onder omdat ik wél op die onverdedigde flank ga staan om de arties te verdedigen maar die gewoon lekker blijven staan als de doorbreken, ondanks pingspam.
Niet opletten is het grootste probleem. Van opzij onder vuur genomen worden ondanks dat die flank gedekt zou moeten zijn maar dat de tanks aldaar niets doen, zien of wat dan ook.
Gisteren wel een avondje in een platoon gespeeld en we wonnen bijna alles, dat zegt dan ook wel weer veel. Ben er wel achter gekomen dat een IS-3 in een med platoon een sleccht idee is, vooral als die meds graag hull down gaan. Iets met russische tanks en gun depression.
Bah bah.. net een potje met 13(!) Arty, wij 6, hun 7.. Onze E-100 was in no-time dood.
Ik spotte hun IS-7, schoot hem, reed zigzaggend terug.. 2 arty shells later was de tank weer kapot..
Ik spotte hun IS-7, schoot hem, reed zigzaggend terug.. 2 arty shells later was de tank weer kapot..
Ach, je post toch de potjes die heel lekker gingen of degene die juist heel slecht gingen. Ik maak ook af en toe stomme fouten, maar de potjes waar ik een hekel aan heb zijn diegene waarbij je (door b.v. waar iedereen aan het begin heen gaat) al met 90% zekerheid kunt voorspellen dat je gaat verliezen.ZenTex schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:58:
Mja, ik geef niet graag af op anderen en hoe ze spelen. Je bent er zelf niet bij, je ziet niet of die andere toevallig flink module damage heeft bijvoorbeeld of dat íe op een bepaalde manier speelt omdat hij van een andere vijand in de buurt weet waarvan wij niets weten. Ik zie hier op tweakers nét iets te vaak berichten in de trant van "teamleden zijn allemaal sukkels en ik ben de enige met een werkende hercencel". Zo simpel is het vaak niet, en als het well zo simpel zou zijn maken wij ons ook schuldig aan stommiteiten anders hadden we allemaal 60%+ winrates.
Dat een keer iemand een stomme fout maakt kan gebeuren ook al kost dat soms een victory. Een lemmingtrain die een flank onbeschermd laat waardoor je verliest is gewoon niet leuk.
[removed]
OK. In het licht van m'n vorige 4 potjes trek ik m'n vorige post hierbij in.
Wat een stelletje mongolen.
Wat een stelletje mongolen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown dan een DM met je WoT profiellink!
Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.
Wil je in de playertable stuur psychoclown dan een DM met je WoT profiellink!
Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.