Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:39:
[...]

Agree. Maar dan ook niet zeuren bij problemen ;)
Wat je ook kunt doen, wachten met upgrade tot jailbreak (ook al wordt hij daar imo instabieler van), setup as new, jailbreak, met iphonebrowser je losse save terugzetten. Dat werkt. :)
Heh? Iemand koopt z'n iPhone omdat je er vette games op kunt spelen. Prima, maar natuurlijk moet je dan niet zeuren als je problemen hebt?? Ik snap hem even niet hoor 8)7

Wat je overigens verder zegt klopt wel. Een fresh install voorkomt wel ellende. Ik had m'n eigen iPhone 3G nog op 3.1.3 draaien (ging sneller dan iOS 4). Nu heb ik een 4S, en van 3.1.3 naar 5.0 gaf problemen. M'n internet ging allemachtig traag over 3G, niet normaal meer. Na een volledige herstel ging het gewoon super.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:18:
[...]
Ik backup wel degelijk, en ik upgrade ook hoor. Maar mijn stelregel;
- Na jailbreak, fresh. Altijd.
- Major release, fresh
- Hardware change, fresh
Goh. Komen de laatste twee iemand bekend voor in de pc wereld? ;)
En nou niet met die drogreden komen, dit is OSX en zo doe ik het al jaren. Een *nix systeem gaat hier beter mee om, maar er zijn grenzen.

I rest my case... :)
hmm, ik heb mijn 4s via iCloud ingesteld met een back-up van mijn 3GS, die loopt nog terug tot 2009... Mijn MBP draait nu Lion, op een ssd, is in 2008 met Leopard en een hdd geleverd, heeft tussendoor ook nog Snow Leopard gedraaid, ook nog nooit een verse install gehad.

Zowel met MBP als de iPhone(s) geen enkele problemen, ik snap de behoefte hieraan dus niet zo. Maar misschien heb ik gewoon geluk gehad? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Datafeest schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:42:
[...]

Heh? Iemand koopt z'n iPhone omdat je er vette games op kunt spelen. Prima, maar natuurlijk moet je dan niet zeuren als je problemen hebt?? Ik snap hem even niet hoor 8)7

Wat je overigens verder zegt klopt wel. Een fresh install voorkomt wel ellende. Ik had m'n eigen iPhone 3G nog op 3.1.3 draaien (ging sneller dan iOS 4). Nu heb ik een 4S, en van 3.1.3 naar 5.0 gaf problemen. M'n internet ging allemachtig traag over 3G, niet normaal meer. Na een volledige herstel ging het gewoon super.
Ik doelde daarmee op het volgende;
Die games kun je ook nog steeds spelen na een fresh install hoor ;)
Je bent alleen saves kwijt. Als dat opweegt tegen dingen als traagheid, crashende apps, battery problemen, en ander onverklaarbaar gedrag, be my guest.
Dipsausje schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:48:
[...]

hmm, ik heb mijn 4s via iCloud ingesteld met een back-up van mijn 3GS, die loopt nog terug tot 2009... Mijn MBP draait nu Lion, op een ssd, is in 2008 met Leopard en een hdd geleverd, heeft tussendoor ook nog Snow Leopard gedraaid, ook nog nooit een verse install gehad.

Zowel met MBP als de iPhone(s) geen enkele problemen, ik snap de behoefte hieraan dus niet zo. Maar misschien heb ik gewoon geluk gehad? ;)
Zeg ook niet dat het niet kan. Het kan zeer zeker goed gaan. Maar zie je rare dingen, weet dan dat een fresh heel vaak de oplossing is. En omdat ik persoonlijk geen zin heb in gezeur, volg ik mijn eigen regels zoals ik hierboven heb genoemd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwartjuh schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:52:
Fijn. De home-button van mijn 3 maanden oude iphone 4 is er mee gestopt. Hij doet niets meer. Als ik de iphone reboot krijg ik wel meteen voice-control (alsof de homeknop constant ingedrukt is).

Heb al een reset uitgevoerd: niets helpt.
Dit al gedaan?
http://www.iphoneclub.nl/...beer-deze-procedure-eens/

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Weet iemand waar ik deze wallpaper kan vinden??
Afbeeldingslocatie: http://planet10tech.com/wp-content/uploads/2011/10/iOS-5-startup-1.png

Graag ook 1 versie zonder tekst als dat kan :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:48
Zijn er tweakers met SIM-problemen? Ik kan mijn geïmporteerde iPhone 4S in combinatie met Vodafone momenteel niet gebruiken omdat ik op willekeurige momenten de melding 'ongeldige sim' linksboven in mijn display krijg. Een reboot of het opnieuw insteken van de SIM is dan de enige optie. Ik heb al diverse SIM-kaarten getest. De iPhone 4S lijkt SIM-kaarten overigens ook behoorlijk langzaam te herkennen. Alles werkt overigens prima in mijn iPhone 4!

Op Apple Support Communities loopt al een behoorlijk topic.

[ Voor 7% gewijzigd door diotav op 30-10-2011 23:13 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Dipsausje schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:48:
[...]

Dat je het niet merkt, betekent niet dat je geen problemen hébt.
Als je zowel op je iPhone als op je MacBook een fresh install doet van respectievelijk iOS 5 en OS X Lion is de kans groot dat beide opeens een stuk sneller zijn. Een apparaat kan ook langzamer worden zonder dat je het merkt.

Ik doe dus ook nooit een backup terugzetten, alleen nu toevallig wel toen ik van mij iPhone 4 naar mijn 4S ging. Had een iCloud backup gemaakt, en die teruggezet op de 4S. Had net 2 weken geleden naar iOS 5 geupgrade en had geen zin om al m'n mail opnieuw in te stellen, dus maar een upgrade gedaan. Doe vast ergens de komende paar maanden wel weer een verse iOS install, dus dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:09:
Weet iemand waar ik deze wallpaper kan vinden??
[afbeelding]

Graag ook 1 versie zonder tekst als dat kan :)
Afbeeldingslocatie: http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2011/228/9/f/linen_wallpaper___iphone_by_elevatorhappyfun-d46rrjo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ervaring heeft met het terugbrengen van een iPhone bij Tmobile? Mijn witte 4s is na 3,5 uur actief gebruik gewoon leeg, belachelijk. Ik baal hier ontzettend van. Zeer waarschijnlijk slechte batterijen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:21:
Iemand die ervaring heeft met het terugbrengen van een iPhone bij Tmobile? Mijn witte 4s is na 3,5 uur actief gebruik gewoon leeg, belachelijk. Ik baal hier ontzettend van. Zeer waarschijnlijk slechte batterijen.
nee geen slechte batterijen maar meer battery drain door IOS5.

Zie ook: http://www.iphoneclub.nl/...ijproblemen-op-te-lossen/

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:27:
[...]

nee geen slechte batterijen maar meer battery drain door IOS5.

Zie ook: http://www.iphoneclub.nl/...ijproblemen-op-te-lossen/
Of het nu battery drain of slechte batterijen zijn, het feit blijft nog steeds het zelfde. De iPhone gaat veels te snel leeg. Om boos van te worden.
https://discussions.apple...91947?start=2175&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Heej mensen, ik heb even een vraag over het feit dat mijn simkaart niet goed gelezen wordt door mijn 5 uur oude iphone 4s, had hiervoor een i4, en heb net een abo afgesloten met kpn, dat abonnement gaat volgende maand pas in, maar heb nu gewoon mijn vodafone simkaart erin zitten, maar hij geeft telkens na enige tijd aan. "ongeldige simkaart" terwijl hij daarvoor gewoon normaal werkt. Een reboot verhelpt het. maar na een uur of anderhalf doet hij het weer. oplossingen? Nieuwe simkaart halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Sim pincode eraf halen.
Schijnbaar bekend probleem.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
matthijst schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:44:
Sim pincode eraf halen.
Schijnbaar bekend probleem.
Hoe bedoel je? geen sim pincode? kan dat uberhaupt? en waar kun je dat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
swoutr schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:45:
[...]

Hoe bedoel je? geen sim pincode? kan dat uberhaupt? en waar kun je dat instellen?
En je had hiervoor een iPhone 4? Dan moet je toch ooit wel in de settings hebben gekeken..
Er zijn weinig telefoons met zulke makkelijk te bereiken instellingen. Settings > Phone > SIM Pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
thaan schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:49:
[...]

En je had hiervoor een iPhone 4? Dan moet je toch ooit wel in de settings hebben gekeken..
Er zijn weinig telefoons met zulke makkelijk te bereiken instellingen. Settings > Phone > SIM Pin.
Ooh, ja verander niet dagelijks mijn pin, maar bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:48
@swoutr .. ik heb exact hetzelfde probleem. Diverse SIM's en het verwijderen van de PIN mochten hier niet baten. Bij AT&T en T-Mobile zijn er meerdere gebruikers met dit probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door diotav op 30-10-2011 23:53 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
diotav schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:51:
@swoutr .. ik heb exact hetzelfde probleem. Diverse SIM's en het verwijderen van de PIN mochten hier niet baten. Bij AT&T en T-Mobile zijn er meerdere gebruikers met dit probleem.
oei, ik hoop dat het voor mij mee valt. ik heb nu mijn pin eraf gehaald dus even afwachten wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Mijn vrouw heeft ook problemen met haar sim-kaart. Aanmelden duurt sowieso langer dan met haar 3G (na invoeren pincode zeker 10-20 sec). En nu al tweemaal vanuit het niets 'no service' in beeld.

We wachten af. Na de activatie van de microsim, heeft het zeker 5 min geduurd voordat de telefoon gsmnetwerk vond...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag zijn de glasplaten van de iPhone 4 van echt glas? Of is het meer heel hard plastic?
Ik heb namelijk een kras op het scherm van m'n iPhone, maar dat zou met echt glas toch niet zo makkelijk moeten gebeuren lijkt me.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:16

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:59:
Wat ik me afvraag zijn de glasplaten van de iPhone 4 van echt glas? Of is het meer heel hard plastic?
Ik heb namelijk een kras op het scherm van m'n iPhone, maar dat zou met echt glas toch niet zo makkelijk moeten gebeuren lijkt me.
echt glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 11:53
Bekijk je autoruit maar eens onder een lamp. Dat is ook gehard glas ;)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, wel slap glas dan...
De kras is er op gekomen door 5 minuten lopen terwijl ik per ongeluk m'n sleutels in dezelfde broekzak had.
Ik vind de kras verder geen probleem, maar ik was wel verbaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:16

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:14:
Mmm, wel slap glas dan...
De kras is er op gekomen door 5 minuten lopen terwijl ik per ongeluk m'n sleutels in dezelfde broekzak had.
Ik vind de kras verder geen probleem, maar ik was wel verbaasd.
Tja wie doet z'n sleutels nou ook samen met z'n iphone in 1 zak.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

check dit filmpje maar hoe goed het glas is van een iphone 4(s)

YouTube: iPhone 4S vs. Samsung Galaxy S II Drop Test

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DancePlaza schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

check dit filmpje maar hoe goed het glas is van een iphone 4(s)

YouTube: iPhone 4S vs. Samsung Galaxy S II Drop Test
Nou zeg, wat een dramatisch slecht glas. Als je het van een meter op beton laat vallen, gaat het zomaar kapot. Dat herken ik helemaal niet van glas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Het toestel is een stuk lochter als dat van de samsung, daarbij is het toestel veel solider en heeft het dus inderdaad een grotere kans om kapot te vallen als een plastic toestel wat mee veert.
Niet laten vallen dus. Heb mijn nieuwe 4s ook verzekerd tegen dit soort dingen.
Mijn 4 is vorig jaar ook zeker anderhalve meter naar beneden gevallen en over grote klinkers in de efteling heen gegleden, niks meer als een paar hele lichte krasjes. Ligt er maar net aan hoe je toestel valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:29:
[...]

Thnks, ook 1 met tekst?? :)
Afbeeldingslocatie: http://forums.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=307444&d=1318822149
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb mijn 4 ook 3 keer van de trap laten vallen, alle drie de keren van boven tot halverwegen, niks mee aan de hand. Hij is ook een keer van iets meer dan een halve meter op de straatstenen gevallen, daar heeft hij een minuscuul krasje op de alu rand aan over gehouden, maar om die te zien moet je hem op de juiste manier in het licht houden en er echt naar zoeken.

Als je hem zo plat op de grond laat vallen met een shitload aan steentjes er in zoals in die video is het logisch dat hij kapot gaat, maar in de meeste gevallen zal hij toch op de rand vallen, en dan is er meestal niks aan de hand.
Je kunt natuurlijk altijd pech hebben, maar glas vergelijken met plastic is nogal lomp natuurlijk :')

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:11
Ik word gek van de batterij problemen. Vannochtend om 8.00 begonnen met een volle (100%) batterij. Nu staat hij op 23%. Geen gek verbruik of films bekijken. Locatieservice is uitgeschakeld. Laat Apple dit snel fixen. [iPhone 4S]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Setup as a new phone zonder restore al geprobeerd?
Zie ook 'Reckoners' post:
Reckoner in "[iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 34"

[ Voor 41% gewijzigd door UltraSub op 31-10-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
carpebios schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:53:
Ik word gek van de batterij problemen. Vannochtend om 8.00 begonnen met een volle (100%) batterij. Nu staat hij op 23%. Geen gek verbruik of films bekijken. Locatieservice is uitgeschakeld. Laat Apple dit snel fixen. [iPhone 4S]
Van mij is van gisteravond 23:00 tot nu naar 50% gedaald.
Dus zeg 3% per uur.

Inderdaad nog niet echt in de buurt van 200 uur standby :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Tijdens onze test hadden we nogal wat problemen met de microsimkaarten. Op maat geknipte reguliere simkaarten, die in iPhone 4 wel werkten, gaven op de iPhone 4S niet thuis. Soms gaf het toestel wel bereik aan, maar was de telefoon niet bereikbaar. Dat bleek te komen door een Infineon-chip op de simkaarten, waar de iPhone 4S niet mee overweg kan. Het is daarom aan te raden bij de aanschaf van de 4S een nieuwe microsim aan je provider te vragen om deze issues te voorkomen
Hoe zit het nou met de genoemde Simkaartproblemen in de Tweakers.Net review?
Werken geen enkele handgeknipte kaarten? Of alleen bij diegene met een infineon-chip? Hoe weet ik dan wat voor chip ik heb. Als dan moet ik namelijk voor 2 maanden nog een microsim bij Hi halen en dat is niet zo goedkoop.

Heb besteld bij thephonehouse(online) kan ik dan naar een winkel gaan om eventueel mijn Hi sim te laten knippen?

[ Voor 11% gewijzigd door Timo op 31-10-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Voor de mensen met accu problemen, Gizmodo zet net een leuk lijstje neer:
http://m.gizmodo.com/5854...-iphone-4s-crappy-battery
Go give it a try :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 21:53
Suren01 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:40:
[...]

Hmm, ik zit zwaar te twijfelen.. Is het scherm zó mooi dat het de moeite waard is om de iPhone 4 te nemen? Meer ervaringen zijn zeker welkom :)
Ik ben sinds kort in het bezit van een iPhone 4S en kom vanaf een iPhone 3GS. Maar echt dat scherm :9~ werkelijk het is zo fantastisch mooi, en de leesbaarheid van alle apps gaat er echt zwaar op vooruit. Het scherm is het meer dan waard. Na een paar uur gekloot te hebben met mun 4S ging ik ff op mun iPad en ik schrok me een hoedje. Het leek ineens of alles wazig was!!

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Mijn iPhone 4S liep voor mijn gevoel ook behoorlijk snel leeg dus heb restore met clean install van applicaties gedaan. Wel even wat werk om applicaties weer te rangschikken, maar ook een hoop applicaties die ik toch niet echt meer gebruikte niet teruggezet. Batterijduur is nu veel beter!

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Laatst online: 07-08 11:00
Puck schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:32:
Mijn iPhone 4S liep voor mijn gevoel ook behoorlijk snel leeg dus heb restore met clean install van applicaties gedaan. Wel even wat werk om applicaties weer te rangschikken, maar ook een hoop applicaties die ik toch niet echt meer gebruikte niet teruggezet. Batterijduur is nu veel beter!
Had je in de eerste instantie alles van een andere iphone naar deze overgezet? Of had je in de eerste instantie ook een schone install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik heb nu 1x een clean install gedaan en 1x een erase all data & settings, beide mochten niet baten. Ook de aangehaalde tips uitgeprobeerd (uitschakelen bepaalde location services), ook geen vooruitgang mogen zien.. En bij mij gaat ie echt snel. Na 5min zie ik vaak al een procent achteruitgang in de accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:11
Ik kan dit verhaal alleen maar beamen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Sinds kort de eigenaar van een Iphone 4S, had ik veel eerder moeten doen.
Hiervoor een galaxy s2 met android, ik vond het maar 1 stuk ellende.
Dan maar wat meer centen kwijt als het meer goed werkt !

Dat het goed werkt is nog niet helemaal zo maar is denk ik te wijten aan mijn op maat gemaakte simkaart van Vodafone.
Heb de volgende probleempjes;

* slecht bereik, soms helemaal niet >> ook niet bereikbaar dan.
* sms'jes sturen wil ene keer wel, andere keer niet, sms ontvangen wil helemaal niet
* voor de rest werkt het internet verder wel goed.

Is dit puur te danken aan de op maat geknipte simkaart ?
Of kan dit ook liggen aan het feit dat ik een bel+sms+web bundel van Vodafone heb, en je hier een specifiek Iphone bundel voor moet hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Heb je hier constant last van of op bepaalde momenten (bijv als je thuis/werk/school bent)?
Ik heb ook matig verbinding bij mij thuis, maar wanneer ik on the road ben, heb ik uitstekende verbinding. Zag alleen in de Schipholtunnel een wegval van internet.
Dus kijk hier even naar, dan zou het aan de dekking kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
179 pagina's met klachten over de batterijduur:
https://discussions.apple.com/message/16590476#16590476

En 9 en oplopend aantal over slechte lijn/niet uizetten van 3G/gekraak op de lijn:
https://discussions.apple.com/message/16592271#16592271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Brabso schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:28:
Sinds kort de eigenaar van een Iphone 4S, had ik veel eerder moeten doen.
Hiervoor een galaxy s2 met android, ik vond het maar 1 stuk ellende.
Dan maar wat meer centen kwijt als het meer goed werkt !

Dat het goed werkt is nog niet helemaal zo maar is denk ik te wijten aan mijn op maat gemaakte simkaart van Vodafone.
Heb de volgende probleempjes;

* slecht bereik, soms helemaal niet >> ook niet bereikbaar dan.
* sms'jes sturen wil ene keer wel, andere keer niet, sms ontvangen wil helemaal niet
* voor de rest werkt het internet verder wel goed.

Is dit puur te danken aan de op maat geknipte simkaart ?
Of kan dit ook liggen aan het feit dat ik een bel+sms+web bundel van Vodafone heb, en je hier een specifiek Iphone bundel voor moet hebben ?
Ik heb dezelfde bundel en geen problemen. Als ik jouw was zou ik even naar een Vodafone winkel gaan en gewoon een nieuwe microsim ophalen. Is een paar minuten werk en doen ze absoluut niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

bartos88 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:43:
[...]

Had je in de eerste instantie alles van een andere iphone naar deze overgezet? Of had je in de eerste instantie ook een schone install?
in eerste instantie backup teruggezet van mijn iPhone 3GS die denk ik al sinds IOS3 gebruikt werd.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
Ook ik heb te kampen met slechte accuduur met iphone 4s .
Ik klaagde over me htc Desire hd dat ie niet eens de dag door kwam.
maar daar haalde ik tenminste nog wel het einde van me werk dag.
Heb die check list van Gizmodo nu effe gevolgd, en alle locatie BS uitgezet en kijken of ik er nu langer meer haal.
Hij is nu 9 uur aan sinds laden en nog maar 20% batterij... wel erg snel.
Maar ik heb em nu sinds zaterdag pas in bezit, misschien iets te snel om over te oordelen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Tjoekie schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:05:
[...]

Ik heb dezelfde bundel en geen problemen. Als ik jouw was zou ik even naar een Vodafone winkel gaan en gewoon een nieuwe microsim ophalen. Is een paar minuten werk en doen ze absoluut niet moeilijk over.
Wordt aan gewerkt, zal mij benieuwen wat er dan gebeurt, hoop , hoop, hoop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Ik heb mijn iPhone 4S en heb mijn gegevens teruggehaald via iCloud. Het vroeg om mijn login, ik geef deze en vervolgens vroeg hij het nog 6x met reeds een username ingevuld, maar niet de mijne. Het ging hier om in totaal 2 verschillende usernames die niet van mij waren. Wat gebeurt hier? Is dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Als jullie je iPhone 4S neerzetten (camerazijde eerst), horen jullie dan ook een geluid dat iets los zit? Het komt uit de buurt van de camera......

Ben nu redelijk klaar met Apple, eerst batterygate en nu weer een gare binnenkant?

"Made in China".....bewijst het maar weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wat bedoel je precies met "Als jullie je iPhone 4S neerzetten (camerazijde eerst)" :?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47
Trent900 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:35:
Als jullie je iPhone 4S neerzetten (camerazijde eerst), horen jullie dan ook een geluid dat iets los zit? Het komt uit de buurt van de camera......

Ben nu redelijk klaar met Apple, eerst batterygate en nu weer een gare binnenkant?

Schijnen veel iPhones 4(s) te hebben, de mijne echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:41

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Hij heeft het gewoon hier over: iPhone 4S geratel bij het trillen

offtopic:
Al die iPhone-topics lopen in elkaar over hier: "Heej, een willekeurig topic over de telefoon maar ik heb iets totaal anders. Dat maakt niet uit: ik plemp m'n vraag gewoon neer!" Kunnen we zaak niet gewoon mergen tot "Het Grote Onhandelbare iPhonetopic"? :/

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Sinds afgelopen vrijdag ben ik in bezit van een 4s 16gb zwart. Helaas heb ik een probleem tijdens het bellen. Namelijk een soort krakend, schel geluid. Dit probleem heb ik niet als ik gebruik maak van de headset of luidspreker, dus alleen als ik de 4s tegen mn oor hou. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
styx1 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:45:
Sinds afgelopen vrijdag ben ik in bezit van een 4s 16gb zwart. Helaas heb ik een probleem tijdens het bellen. Namelijk een soort krakend, schel geluid. Dit probleem heb ik niet als ik gebruik maak van de headset of luidspreker, dus alleen als ik de 4s tegen mn oor hou. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Zoiets?
Bekend probleem: https://discussions.apple.com/thread/3393647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Daar lijkt het wel op ja, alleen met headphone heb ik er geen last van en ook niet op luidspreker. Ik weet niet wat ze bedoelen met static sound, maar de term "digital cracking" lijkt me duidelijk. Ook heb ik een reset uitgevoerd wat niet geholpen heeft. Ik dacht zelf aan een defecte oorspeaker. Erg vervelend, maar wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb nog totaal geen last van dat batterij snel leeg gaat. Heb dan ook de overstap gemaakt van 3GS naar de 4S. Bevalt me uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
styx1 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:24:
[...]

Daar lijkt het wel op ja, alleen met headphone heb ik er geen last van en ook niet op luidspreker. Ik weet niet wat ze bedoelen met static sound, maar de term "digital cracking" lijkt me duidelijk. Ook heb ik een reset uitgevoerd wat niet geholpen heeft. Ik dacht zelf aan een defecte oorspeaker. Erg vervelend, maar wat te doen?
Ik heb dus hetzelfde; niet elke keer dat ik bel, maar in 25-40% van de gevallen ofzo.
Klinkt een beetje als een modem die kraakt ofzo (stuk zachter natuurlijk)....
Soms gaat het weg als ik m'n vingers op het bovenste deel van de iPhone leg, alsof ie dan switcht naar een andere antenne ofzo :?

Heb trouwens ook een probleem als ik bel met de headset; dan hoor een een kleine echo als ik praat, ook erg irritant (maar niet zo irritant als het gekraak als ik normaal bel) |:(

't is dat de camera wel mooi is en dat de GPS stukken beter is als op m'n 3GS, anders had ik 'm weer verkocht (wacht nu nog ff af of Apple met een fix komt en ga binnenkort nog wel ff janken bij de Apple Store. Misschien dat een nieuw toestel de problemen oplost, maar als je die Apple forums leest zijn er gebruikers die al 2 of 3 nieuwe toestellen hebben gehad en elke keer drama).

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 01-11-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

matthijst schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:10:
[...]

Ik heb dus hetzelfde; niet elke keer dat ik bel, maar in 25-40% van de gevallen ofzo.
Klinkt een beetje als een modem die kraakt ofzo (stuk zachter natuurlijk)....
Soms gaat het weg als ik m'n vingers op het bovenste deel van de iPhone leg, alsof ie dan switcht naar een andere antenne ofzo :?

Heb trouwens ook een probleem als ik bel met de headset; dan hoor een een kleine echo als ik praat, ook erg irritant (maar niet zo irritant als het gekraak als ik normaal bel) |:(

't is dat de camera wel mooi is en dat de GPS stukken beter is als op m'n 3GS, anders had ik 'm weer verkocht (wacht nu nog ff af of Apple met een fix komt en ga binnenkort nog wel ff janken bij de Apple Store. Misschien dat een nieuw toestel de problemen oplost, maar als je die Apple forums leest zijn er gebruikers die al 2 of 3 nieuwe toestellen hebben gehad en elke keer drama).
Het is dat ik nog mijn htc legend heb, anders was ik al terug gegaan naar de shop waar ik hem vandaan heb. Ik vind het zeer vreemd, apple heeft ook maar 1 model en niet honderden zoals de android phones. Had wel verwacht dat ze beter zouden testen maar goed. Ik ervaar het geluid als een kapotte speaker, schel-krakend geluid maar de tegenpartij is wel gewoon verstaanbaar. Niemand heeft het over een defecte oorspeaker, zou dat het probleem niet kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:49
Dennischo schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:03:
Heb nog totaal geen last van dat batterij snel leeg gaat. Heb dan ook de overstap gemaakt van 3GS naar de 4S. Bevalt me uitstekend :)
Me too

Vergeet niet dat alleen de "klagers" al dan niet terecht op internet hun gal spugen en als je er al weer miljoenen van heb verkocht dan zit je zo aan de 200 pagina's(wat wellicht een 75 verschillende mensen zijn met meerdere reply's) ....

Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen probleem is , en dat het erg irritant is als het net jouw treft, echter dat het ook weer vreselijk uit proportie wordt geblazen..... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door oldsmelly op 02-11-2011 06:56 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Het is maar net welke eisen je stelt: hoeveel uur standby halen jullie?
Geen 200 uur lijkt me?
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2011/10/iphone_4s_battery_specs.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door matthijst op 02-11-2011 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

oldsmelly schreef op woensdag 02 november 2011 @ 06:54:
[...]

Me too

Vergeet niet dat alleen de "klagers" al dan niet terecht op internet hun gal spugen en als je er al weer miljoenen van heb verkocht dan zit je zo aan de 200 pagina's(wat wellicht een 75 verschillende mensen zijn met meerdere reply's) ....

Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen probleem is , en dat het erg irritant is als het net jouw treft, echter dat het ook weer vreselijk uit proportie wordt geblazen..... 8)7
Waarom is het vreselijk uit proportie geblazen? Ik durf te wedden dat wanneer jij er last van had, dat je dit nooit had durven zeggen..

Het is gewoon ontzettend irritant dat je met weinig gebruik niet eens de dag kan doorhalen met je iPhone. Stel er gebeurd 's avonds wat, ik moet met nood bellen en mijn iPhone valt ineens uit.. En dit is in het ergste geval, want niet bereikbaar zijn is voor vele mensen ook al een ramp.
En daarnaast heb je ook nog het feit dat de standby tijd die Apple claimt (wat in vele gevallen wel altijd klopt) nu niet klopt. En ik kan nog wel meer voorbeelden typen, maar ik denk dat je mijn punt wel begrijpt.

[ Voor 9% gewijzigd door RnB op 02-11-2011 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:32
Trent900 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:35:

Is dit niet gewoon de autofocus (welke los beweegt wanneer de camera niet gebruikt wordt) die je hoort door de iPhone neer te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 02-11-2011 08:48 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
wesleytjuh schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:44:
[...]

Is dit niet gewoon de autofocus (welke los beweegt wanneer de camera niet gebruikt wordt) die je hoort door de iPhone neer te zetten?
Grote kans, want het geluid komt echt alleen maar uit die hoek als ik er op tik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:32
Trent900 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:01:
[...]

Grote kans, want het geluid komt echt alleen maar uit die hoek als ik er op tik. :)
Volkomen normaal dan :). Controleer maar eens met een andere telefoon met autofocus, zal je waarschijnlijk hetzelfde ervaren. Bij de 4S zal het geluid wellicht wat harder zijn dan andere telefoons doordat er een vrij grote lens inzit.

[ Voor 13% gewijzigd door wesleytjuh op 02-11-2011 09:17 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
styx1 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:45:
Ik heb dat ook, een soort van schel en zacht zoemend geluid terwijl je met iemand zit te bellen.
Mij ergert het enorm, een ander vindt dit misschien niet zo erg, maar de telefoon is voor mij primair om te bellen. Had dit wat beter verwacht van Apple hoor !
Ik ga denk ik het toestel omruilen met de shop waar deze wegkomt, als ze hiermee akkoord gaan.

Verder even het volgende miniscule euvel;
Als ik met de top van mijn vinger zachtjes tik in de hoeken van het glas van de Iphone (voor- en achterkant) dan is het soms net of deze wat los zit, je hoort dan (wel je oor dichtbij houden) een wat trillend geluid...
Is niet in alle hoeken zo bij mij, maar wel in 3 hoeken, net of het glas niet goed vastgelijmd zit o.i.d.
Zouden jullie dit ook eens kunnen verifieren of het bij jullie ook voorkomt ?

De problemen met mijn bereik,bellen, smsén en continu zoeken naar de provider is wel opgelost toen ik er een orginele microsimkaart van Vodafone in had gestopt, dat is dan weer positief. Maar ja, toen kwamen bovenstaande euvels aan het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kiek 's an, d'r zijn er 'gelukkig' meer met het kraakprobleem...
Omruilen kan je proberen, ben benieuwd of het helpt...

Ken je niet toevallig iemand die ook een 4S heeft?
Ben wel benieuwd of jouw SIM in zijn 4S problemen geeft.
Zou ook mooi zijn als je iemand met een ander provider kent. Zou nog kunnen dat het iets met 3G te maken heeft; dat de ene wel 3G gebruikt, of minder vaak heen en weer switcht ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
matthijst schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:44:
Kiek 's an, d'r zijn er 'gelukkig' meer met het kraakprobleem...
Omruilen kan je proberen, ben benieuwd of het helpt...

Ken je niet toevallig iemand die ook een 4S heeft?
Ben wel benieuwd of jouw SIM in zijn 4S problemen geeft.
Zou ook mooi zijn als je iemand met een ander provider kent. Zou nog kunnen dat het iets met 3G te maken heeft; dat de ene wel 3G gebruikt, of minder vaak heen en weer switcht ofzo....
Heb net al even contact opgenomen met de webshop, zoals verwacht beginnen ze over de garantieprocedure, haha. Ik heb vervolgens maar gezegt dat ik 2 weken de tijd heb om het toestel om te ruilen volgens hun eigen voorwaarden, ze zou me erover terugbellen.

Ik denk echt dat het een soort van ontwerp fout is o.i.d. zoals ook in dit forum te lezen is;
https://discussions.apple...393647?start=150&tstart=0

Ik heb hier in ieder geval even een klacht ingediend, als we dat nu allemaal even doen gaat apple hier hopenlijk iets vlotter wat aan doen;
http://www.apple.com/feedback/iphone.html

En nog steeds benieuwd naar jullie bevindingen over ;
Als ik met de top van mijn vinger zachtjes tik in de hoeken van het glas van de Iphone (voor- en achterkant) dan is het soms net of deze wat los zit, je hoort dan (wel je oor dichtbij houden) een wat trillend geluid...
Is niet in alle hoeken zo bij mij, maar wel in 3 hoeken, net of het glas niet goed vastgelijmd zit o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hoor niet echt iets vreemds al ik erop tik...

Apple is vanaf nu iPhones aan het uitleveren aan Nederlandse klanten, dus hopelijk binnenkort een grotere groep gebruikers/testers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Ok, ik heb echt als ik op de voorkant tik met mijn vingers in de buurt van de home button dat je iets hoort bewegen vibriren aan de binnenkant, net of er iets lost zit binnen in het toestel.
Datzelfde heb ik ook als ik aan de achterkant in de buurt van het apple loge tik met mijn vingers.
Maar we wachten af inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47
Brabso schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:27:
Ok, ik heb echt als ik op de voorkant tik met mijn vingers in de buurt van de home button dat je iets hoort bewegen vibriren aan de binnenkant, net of er iets lost zit binnen in het toestel.
Datzelfde heb ik ook als ik aan de achterkant in de buurt van het apple loge tik met mijn vingers.
Maar we wachten af inderdaad :)
Maar hoe vaak zit je met je vingers op je telefoon te tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
loeberce schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:00:
[...]

Haha, ik nogal vaak, vooral op de achterkant als ik moet wachten in een gesprek schijnbaar.
Daar kwam ik dus ook achter toen ik in de wacht stond, een trekje van mij om dan met de wijsvinger te tikken, weten we dat ook weer.
En toen viel het gelijk op, een wat rammelend geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:00:
[...]

Touchscreen? 8)7

Dat rammeltje lijkt me logisch, een camera zonder autofocus is ook geen porum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:39:
[...]

Touchscreen? 8)7

Dat rammeltje lijkt me logisch, een camera zonder autofocus is ook geen porum.
Dus het rammelen komt omdat de autofocus er los inzit... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Brabso schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:34:
[...]

Ja, heb ik dus ook. Kwam daar achter toen ik de telefoon op een harde ondergrond legde, hoor ik iets rammelen en het komt 100% uit de camerahoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabso schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:34:
[...]

De elementen zitten er los in, zo is het ontworpen, dit kom je regelmatig bij camera's tegen. Als je de camera .app opent en je focust is het minder/weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:54:
[...]

De elementen zitten er los in, zo is het ontworpen, dit kom je regelmatig bij camera's tegen. Als je de camera .app opent en je focust is het minder/weg.
Ik heb het even geprobeerd met de camera aan en de focus, maakt naar mijn idee niks uit het rammelende geluidje van binnen.
Ook heb ik het aan de linkerkant van de home knop.
Vraag mij af of dit uberhaupt wel een onderdeel van binnen is, lijkt ook wel wat of het omhulsel zoals de glasplaat welke niet helemaal lekker vast zit in het frame en daardoor wat trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
RnB schreef op woensdag 02 november 2011 @ 07:55:
[...]

Waarom is het vreselijk uit proportie geblazen? Ik durf te wedden dat wanneer jij er last van had, dat je dit nooit had durven zeggen..

Het is gewoon ontzettend irritant dat je met weinig gebruik niet eens de dag kan doorhalen met je iPhone. Stel er gebeurd 's avonds wat, ik moet met nood bellen en mijn iPhone valt ineens uit.. En dit is in het ergste geval, want niet bereikbaar zijn is voor vele mensen ook al een ramp.
En daarnaast heb je ook nog het feit dat de standby tijd die Apple claimt (wat in vele gevallen wel altijd klopt) nu niet klopt. En ik kan nog wel meer voorbeelden typen, maar ik denk dat je mijn punt wel begrijpt.
Daarom zeg ik ook in mijn reactie dat het heel vervelend is als dit nu net jouw treft en dat je dan pissed off bent is uiteraard begrijpelijk.
Echter als je de media mag geloven hebben hier heel heel veel mensen last van en dat is dus gewoon niet zo!
Er zijn gewoon nu al vele miljoenen van deze apparaten verkocht en als het echt een structureel probleem is met de hardware dan hadden we er toch allemaal last van moeten hebben ?
Ik vermoed dat het een software issue is en wellicht een slechte batch ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[b]oldsmelly schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:15:
Echter als je de media mag geloven hebben hier heel heel veel mensen last van en dat is dus gewoon niet zo!
Nee, daarom doet Apple er onderzoek naar; omdat niemand er last van heeft:
http://www.macrumors.com/...ress-battery-life-issues/

Hoeveel uur standby haal je nou?
200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Heb mij er ook nog wat verder in verdiept wat betreft de "loszittende onderdelen".
Er schijnen inderdaad nogal wat mensen te zijn die hier last van hebben, bij de een zit die wel goed vast en bij de ander zit die los. De een ergert zich eraan en de ander weer niet. De ene apple medewerker geeft toe dat dit niet zo hoort en de ander zegt dat dit wel zo hoort.
Zal mij benieuwen hoe dit zich al ontwikkelen.

Bijkomend probleem wat ik zelf ook ervaar en wat wel eens de oorzaak van de loszittende autofocus of wat het ook moge zijn, is dat bij het spreken met het toestel je dus een zoemend/ trillend geluidje hoort bij een iets hoger volume.
Het zit er dik in dat dit hetzelfde probleem betreft van het loszittende onderdeel wat dan resoneert.
Als je van heel dichtbij de autofocus gebruikt is het inderdaad een stuk minder, soms bijna weg.
Maar goed, ik heb ook nog last van een "loszittende onderdeeltje" linkonder in het scherm naast de home knop, volgens mij zit daar alleen een speaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:03:
[...]

Nee, daarom doet Apple er onderzoek naar; omdat niemand er last van heeft:
http://www.macrumors.com/...ress-battery-life-issues/

Hoeveel uur standby haal je nou?
200?
Je moet beter lezen. Hij zegt niet dat niemand er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:14:
[...]

Precies er zullen ongetwijfeld mensen last van hebben en dat is erg vervelend... ik hou het vooralsnog op een combinatie van software problemen en wellicht een slechte batch.

@Mathijst:

Of mijn iPhone de 200 uur haalt dat denk ik niet, zo haalt mijn motor ook niet binnen de 3.1 sec de 100 en rijd mijn corsa bluemotion ook geen 1 op 28 en zal mijn plasma echt wel binnen de 100.000 branduren de geest hebben geven.

Dat soort waarden zijn natuurlijk altijd een beetje verkoop praatjes en worden waarschijnlijk alleen gehaald in laboratorium condities.

Er bestaat nog steeds geen smartphone die je 12 uur per dag kunt gebruiken voor van alles en nog wat en die je maar eens in de drie dagen hoeft op te laden... Beetje gezond nadenken toch ?

Blijft natuurlijk voorop staan dat je met "standaard" gebruik wel een werkdag moet kunnen volmaken minstens..

Kijk als je uren youtube streams zit te bekijken dan zal het inderdaad snel gaan....

Even schaamteloze crosspost uit het "batterij topic"

Stond op 5 uur gebruik en 1 dag en 22 uur stand-by

Had nog 18% over...

Ik zeg top batterij :-)

Dit soort waarden had ik ook met mijn HTC Desire

De waarden op dit moment zijn

1 uur 55 minuten gebruik (installen pa's , internet, muziek en wat games)
8 uur 25 minuten stand-by

Percentage is nu 72% batterij over

Mijn vrouw haar 4s staat nu op

3 uur 4 minuten gebruik (voornamelijk games, muziek en sms/iMessenger)
1 dag en 11 uur stand-by
en nog 30% over

Beide zijn de Witte 4s 16GB en clean installed

[ Voor 34% gewijzigd door oldsmelly op 02-11-2011 18:20 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
oldsmelly schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:03:
Precies er zullen ongetwijfeld mensen last van hebben en dat is erg vervelend... ik hou het vooralsnog op een combinatie van software problemen en wellicht een slechte batch.

@Mathijst:
Of mijn iPhone de 200 uur haalt dat denk ik niet. Dat soort waarden zijn natuurlijk altijd een beetje verkoop praatjes en worden waarschijnlijk alleen gehaald in laboratorium condities.

Er bestaat nog steeds geen smartphone die je 12 uur per dag kunt gebruiken voor van alles en nog wat en die je maar eens in de drie dagen hoeft op te laden... Beetje gezond nadenken toch ?
Mja, ik had er meer van verwacht, moet hem nu elke dag aan de lader hangen (of gokken dat hij met 25% over de nacht doorkomt, dat kan ook wel, maar dan issie 's ochtends weer bijna leeg...

't is in ieder geval een stuk minder dan m'n 2G en 3GS het volhielden...

En ook een stuk korter dan een iPad (ja, ik weet het, logisch, grotere accu en geen GSM); die toch ook gewoon die A5 chip heeft en allerlei notificaties en location services.....
Lijkt erop dat ze iets nog niet optimaal hebben afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:14:
Nee, niet iedereen, maar hij zei: "Echter als je de media mag geloven hebben hier heel heel veel mensen last van en dat is dus gewoon niet zo!"

Als Apple 200 uur standby claimt en je haalt er een keer 30, tsja.
En uiteraard snap ik dat die 200 uur onder optimale condities is, maar voorheen klopten die cijfers altijd aardig (iPad, 10 uur video, bijna op de 30 minuten nauwkeurig).

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 02-11-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
matthijst schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:44:
[...]

Nee, niet iedereen, maar hij zei: "Echter als je de media mag geloven hebben hier heel heel veel mensen last van en dat is dus gewoon niet zo!"

Als Apple 200 uur standby claimt en je haalt er een keer 30, tsja.
En uiteraard snap ik dat die 200 uur onder optimale condities is, maar voorheen klopten die cijfers altijd aardig (iPad, 10 uur video, bijna op de 30 minuten nauwkeurig).
Die 200 uur is eigenlijk maar een raar getal. Die kun je namelijk alleen maar halen op het moment dat je de iPhone net nieuw hebt, helemaal opgeladen, en hem ongebruikt zonder dat je gebeld wordt oid laat liggen. Dan zul je waarschijnlijk wel aan die 200 uur komen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat is toch logisch! hoe moeten ze het dan aanduiden met zoveel variabelen...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tc-Chub schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:38:
Die 200 uur is eigenlijk maar een raar getal. Die kun je namelijk alleen maar halen op het moment dat je de iPhone net nieuw hebt, helemaal opgeladen, en hem ongebruikt zonder dat je gebeld wordt oid laat liggen. Dan zul je waarschijnlijk wel aan die 200 uur komen ja...
Misschien in Airplane mode, met alles uit, als je geluk hebt, maar ik betwijfel het :O
Gok dat ie ook dan na een dag of 2-3 dood is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desper91
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-11-2023
Zijn er nog mensen die problemen hebben bij het bepalen van je locatie? Heb de "Locatievoorzieningen" allemaal aanstaan maar krijg geen locatie terug van men Google Maps. Enkel als ik verbonden ben via Wifi is dit wel mogelijk.

Ook via andere toepassingen zoals Facebook is locatiebepaling niet mogelijk...

Ben Mobile Vikings gebruiker en web instellingen staan goed ingesteld.

Iemand een idee hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant voor de mensen die problemen ervaren met de accu / accuduur :

http://www.macrumors.com/...s-software-update-coming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:59

chromeeh

the Gnome

Heb sinds gister ook m'n 4S, alleen dropt na een X periode m'n bereik naar geen streepjes, na een herstart van de telefoon werk alles wel weer gewoon...

Het gekke is, gister avond thuis op Wifi helemaal geen problemen gehad :(

Edit: Lijkt een beetje dit probleem...

[ Voor 24% gewijzigd door chromeeh op 03-11-2011 11:33 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:41
ik heb hem ook gisteren binnen gekregen, alleen heb ik het probleem dat mijn microsim uit mijn "oude" iphone4 dus blijkbaar kapot is..... (wat raar is want is maar 1 keer gebruikt om in de iphone4 te doen daarna nooit meer eruit gehaald)
micro-sim van mijn vriendin werkte wel op mijn 4s dus in ieder geval kunnen activeren ;) en even met siri kunnen spelen. batterijduur kan ik nog niks over zeggen aangezien ik geen gsm mogelijkheden heb op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen enkel probleem met de batterij. Gaat voor mijn gevoel langer mee dan die van de 4. Standby gaat ie dagen mee.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
chromeeh schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:15:
Heb sinds gister ook m'n 4S, alleen dropt na een X periode m'n bereik naar geen streepjes, na een herstart van de telefoon werk alles wel weer gewoon...

Het gekke is, gister avond thuis op Wifi helemaal geen problemen gehad :(

Edit: Lijkt een beetje dit probleem...
Vreemd, dat heb ik ook al 2x gezien. Er staat nog wel een 3G icon en internet werkt dan ook gewoon prima (bellen niet getest). Even flightmode uit- en aantikken en het "bereik" is weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Pffff, net Vodaphone SIM 'verknipt' naar MicroSIM, inclusief de hele baan van de SIM die eraf moet en het werkte meteen de eerste keer *O*

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Overigens leuk dat ze binnen een paar WEKEN met een fix komen, maar is de batterij dan ondertussen niet dermate verneukt dat de optimale levensduur uberhaupt niet meer gehaald gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik wil even alles in perspectief plaatsen wat betreft de "batterij ramp" van de iPhone 4s en/of iOS 5.

Ik heb bij mijn iPhone 4 voorzien van Vodafone SIM het volgende gedaan:
1. iPhone hersteld naar iOS5 en geen backup teruggezet maar geinstalleerd als "nieuwe iPhone".
2 Bij de on-screen installatieinstructies die volgen na een verse install WiFi aangezet en iCloud geskipt.
3. Google account via exchange geconfigureerd zodat ik gebruik kan maken van mijn contacten, agenda en mail en daarbij push uitgezet en het default Fetch schema op handmatig. Ook bij Geavanceerd (per-app optie) de optie handmatig ingeschakeld voor Exchange.
4.Whatsapp en nog een paar kleine apps als Beltegoed geinstalleerd.
5. iPhone 100% opgeladen
6. iPhone uit de lader getrokken en op tafel gelegd. 3 tot 4 balkjes ontvangst op het Vodafone netwerk.
7. 24 uur niets met de iPhone gedaan (behalve 4 keer snel even koekeloeren naar de batterijlevel)

Resultaat na 24 uur echt "stand-by" staan: 2% batterij eraf.

Omgerekend is dat 50 dagen ofwel 1200 uur stand-by tijd. Goed, nu kun je nog zeggen dat de meetfout groot is omdat er misschien wel bijna 3% van de batterij op is terwijl ie 2% aangeeft, zou kunnen. Of dat het percentage niet helemaal betrouwbaar (lineair) is ten opzichte van de werkelijke capaciteit. Dus laten we er 4% per dag van maken, dan zit je veilig. Dat is dan nog steeds 25 dagen ofwel 600 uur.

600 uur, ruim meer dan de door Apple gespecificeerde 300 uur stand-by tijd voor de iPhone 4. Nemen we dezelfde verhouding op de 200 uur spec van de iPhone 4s dan zou dat uitkomen op 400 uur werkelijke stand-by tijd onder dezelfde omstandigheden.

Ik vraag me af hoe mensen met een slechte stand-by tijd hun telefoon gebruiken. Staat ie werkelijk stand-by?

Of bel je tussendoor stiekem ook een paar keer? En zit je in een gebied ga zitten met 1 balkje ontvangst, met de telefoon ook nog eens in je tas of zak voor extra slechte ontvangst. Of check je en om het half uur toch minimaal ook ff snel je mail, smsjes en agenda? Op basis van dat gebruik kun je namelijk niet verwachten dat de telefoon het 200 uur volhoudt, ondanks dat je telefoon 95% van de tijd niks doet verbruik je gedurende die 5% gebruikstijd onnoemelijk veel meer energie dan in de werkelijke stand-by stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Goede samenvatting. Dát is standby tijd.
Zaken als van mast naar mast hoppen helpen niet, laat staan slechte ontvangst.
Durf te wedden als je dezelfde test nog eens doet, met push actief, en actief mailverkeer hebt, zonder de binnenkomende mails te checken, je nog steeds makkelijk 200 uur haalt.

Hier op een drukke werkdag, 4S met T-Mobile. Vanochtend om 07.00 van de lader af, 100%. hele dag op werk geweest, en misschien totaal 10 minuten toestel in mijn handen gehad. Wel actief mails (push actief, Exchange 2010) en sms horen binnen komen, maar alles in die totaal 10 minuten weg gewerkt. Verder vanaf 08.45 tot 17:00 podcasts geluisterd, met scherm uit uiteraard. Uurtje of anderhalf geen muziek geluisterd overigens, maar nog steeds uren dus. Ik check net (na het lezen van bovenstaande post), nog 84% over.
Hele dag volle bak 3G dekking gehad, waarschijnlijk ook op zelfde mast. Helft van de tijd telefoon in broekzak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Laatst online: 07-08 11:00
Kan ik in maps zien of hij mijn gps gebruikt of op een andere manier mijn locatie bepaalt? Als ik het in mijn tuin probeer, dan zit hij wel in de buurt, maar het is niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Cap schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:25:
Ik wil even alles in perspectief plaatsen wat betreft de "batterij ramp" van de iPhone 4s en/of iOS 5. .
Prachtig verhaal, maar het feit dat Apple een 5.0.1 update uitbrengt die batterijproblemen aanpakt geeft al aan dat het niet allemaal een storm in een glas water is...
Leuk dat er ook mensen zijn die wel een fatsoenlijke accuduur hebben, maar zie de forums op internet en het antwoord van Apple en je weet dat er ook genoeg zijn die wel problemen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Dat ontken ik ook niet. Er zal wel ergens een of andere functie de een of andere bug bevatten die zich in bepaalde gevallen kan openbaren. En misschien nog wel eentje.

Ik wil alleen aangeven dat je met de standaard instellingen en wat gezond verstand bij gebruik van iOS5 geen probleem met de batterij hoeft te hebben. Tenzij de batterij in je telefoon brak is. Heb je een probleem, begin dan met de standaardinstellingen en basisfuncties als mail, contacten en agenda. Als dat goed gaat breid dan je toeters en bellen en instellingen uit om te zien welke functies de batterij het meest zwaar belasten (per design of per bug ;)).
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.