Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Nu 5.0.1 erop staan, eens kijken wat die doet...
Hopelijk langer dan 30 uur op een accu, dan hoor je mij niet meer klagen :)

Als je een telefoon om 23:00 weglegt op 100% en om 07:00 is er 20% van de accu leeg, dan gaat er iets niet helemaal goed lijkt me...

[ Voor 35% gewijzigd door matthijst op 03-11-2011 18:27 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
@matthijst
Ik ontken ook niet dat er een bug in zit. Maar ik wordt wel een beetje moe van al die mensen die een smartphone hebben en dan liggen te zanikken dat ze het ding iedere nacht aan de lader moeten hangen. "Vroeger" hoorde je daar nooit iets over. Tweakers/geeks liepen met een smartphone, en begrepen dat die brok techniek stroom nodig had. En waren tevreden als het ding 's ochtends van de lader kwam, en 's avonds voor het slapen weer aan de lader kon. Lees: je komt de dag door zonder tussentijds laden.

Vervolgens worden de smartphones krachtiger en krachtiger, betere, grotere en mooiere hoogresolutie schermen. Qua software wordt voor alles en nog wat push en GPS gebruikt. Het ding is hartstikke krachtig en de software (en de eigenaar) vraagt er veel van. Nog steeds kom je een dag door zonder tussentijds laden, en is het 's ochtends er af, en 's avonds aan de lader.

Wat zie je? Mensen klagen en klagen. Vinden het niet normaal dat een telefoon maar een uur of 16-17 op een lading mee gaat. Vergeten dat ze heel de dag dat ding in de handen hebben, waar ze vroeger hun Nokia alleen vast pakten als er gebeld moest worden (en toen werd ook nog eens minder gebeld :P ).
Ook zijn het al lang geen Tweakers meer die smartphones hebben, de digibeet gaat straks nog de overhand nemen, simpelweg omdat ze met meer zijn. En die snappen het al helemaal niet. "Maar mijn oude Nokia hoefde ik 2 weken niet te laden!". En dan helpt het niet als zelfs de techneuten in hun omgeving ook nog gaan zitten huilen dat een dag acculading niet normaal is. Licht ze dan voor en zeg dat ze meer power in hun handen hebben dan NASA nodig had om een maanlanding te maken. 8)7

Lees hier (Icrontic.com) eens, wat er voor een grafische power in zit. Als je dat leest en begrijpt, snap je dat Apple het eigenlijk verrekte goed onder de knie heeft, battery management. En dan nog zijn er mensen die 2 uur games spelen, en dan klagen dat hun accu leeg is...

Hele dikke disclaimer. Ik heb het hier NIET over de mensen die serieus last hebben van een bug mbt accutijd. Ik heb het hier over de mensen die GEEN last hebben van een bug, gewoon ruim een dag uit komen, en klagen dat het toch niet normaal is dat smartphone fabrikanten het niet voor elkaar krijgen 2 weken standby te halen. En het verhaal van Cap toont aan dat dat eigenlijk bullshit is, en dat je als je hem gebruikt als een Nokia gewoon 600 uur standby kunt halen :P

Nogmaals, niks over de mensen die een serieus probleem hebben. Maar ik wordt zo ontzettend moe van iedere keer die batterij discussie (bij eender welke smartphone).

/rant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tja, wat is een batterij issue: ik haal 30 uur en dat vind ik weinig; m'n 3GS ging dubbel zo lang mee volgens mij... Zoveel bijzonders doe ik er niet mee, en nogmaals, als dat ding snachts niks ligt te doen moet er ook gewoon vrijwel niks aan accu gebruikt worden :)
Locatievoorzieningen allemaal uit. Email op fetch, 15 minuten, maar alle popups uit, dus scherm gaat er niet meer voor aan...

Zie op Apple support forums ook uit steeds meer landen klachten komen over de statische kraak/ruis tijdens gesprekken en de echo in de headset als je belt...
Gaat lekker met die 4S :O

[ Voor 35% gewijzigd door matthijst op 03-11-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:58
Om aan dit topic toch nog een beetje positieve slinger te geven, moet ik toch even zeggen dat ik blij ben dat ik de overstap heb gemaakt naar iPhone 4s ipv android toestellen.

Ik heb hiervoor de Hero en Desire gehad, prima telefoons. Maar iOS voelt toch beter aan. Ik heb hierbij wel het gevoel dat het systeem helemaal af is en alles in principe goed werkt.

Het enige dat ik mis zijn de widgets om mobiel netwerk en wifi uit te schakelen, maar dit is een kwestie van gewenning.
Whatsapp werkt overigens wel fijner op Android. Als ik een "pop up" krijg met een nieuw bericht en ik klik op launch, dat gaat whatsapp naar het laatste scherm waar je geweest bent, en niet gelijk naar het gesprek die je wil zien.

Verder helemaal subliem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

@yorroy mbt de widgets: jailbreaken (eventueel icm semi-tether zodat je je toestel ook zonder PC kan herstarten) en SBSettings in je notificatiecenter opnemen. Dan kan je wifi en mobiel schakelen en nog veel meer (bluetooth, 3G connectie, alle data connecties, Caller-ID, brightness, processen, en nog veel meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

matthijst schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:08:
Tja, wat is een batterij issue: ik haal 30 uur en dat vind ik weinig; m'n 3GS ging dubbel zo lang mee volgens mij... Zoveel bijzonders doe ik er niet mee, en nogmaals, als dat ding snachts niks ligt te doen moet er ook gewoon vrijwel niks aan accu gebruikt worden :)
Locatievoorzieningen allemaal uit. Email op fetch, 15 minuten, maar alle popups uit, dus scherm gaat er niet meer voor aan...

Zie op Apple support forums ook uit steeds meer landen klachten komen over de statische kraak/ruis tijdens gesprekken en de echo in de headset als je belt...
Batterijverbruik, eerste vraag die gesteld moet worden: heb je al een schone install geprobeerd zonder terugzetten van backup? Dit kan gemakkelijk. Backup maken, herstel doen, installeren als nieuwe iPhone, dagje laten liggen, kijken naar de prestaties v.d. batterij. Daarna desgewenst je backup weer terug zetten.
Ik kan me zomaar voorstellen dat het niet optimaal is om een backup van je 3GS terug te zetten op de 4S. Het is een beetje alsof je Windows migreert van een oude naar een nieuwe PC zonder een schone install.

Static en ruis. Ach ja, de bekende klaagtopics her en der op het internet. Wat zal ik ervan zeggen.

Weet je. Het is bij elke release hetzelfde. Vorige keer met de 4 hadden we eerst "yellow screen gate" en toen "antenna gate". Uiteindelijk bleek dat allemaal erg mee te vallen. Ik heb zelf ook veel iPhone's 4 gezien en geen had een geel scherm en de ontvangst was ook niet slechter dan de gemiddelde smartphone. Eigenlijk ben ik alleen maar tevreden gebruikers tegengekomen.

Het is de dynamiek van het internet. Het gedragspatroon is: als de een wat roept, dan roept de ander al snel hard mee, en nog een. Binnen de kortste keren staat het forum vol met ongenuanceerde klachten die ook nog steeds verder worden opgeblazen, en voordat je het weet heb je weer een nieuwe "gate". Het is trouwens niet anders bij andere producten (andere mobieltjes, SSD's, notebooks, etc), bij elk nieuw langverwacht product ontstaan direct op allerlei plekken klaagtopics. De Apple producten vangen over het algemeen alleen wat meer wind dan gemiddeld, zeker de iPhone. Dus meer geklaag.

Ik durf te wedden dat het allemaal mee gaat vallen. Op basis van ervaringen uit het verleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Cap schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:35:
Batterijverbruik, eerste vraag die gesteld moet worden: heb je al een schone install geprobeerd zonder terugzetten van backup?
Yep, gedaan. Eerst niet, toen later alsnog geprobeerd.
Static en ruis. Ach ja, de bekende klaagtopics her en der op het internet. Wat zal ik ervan zeggen.
Wat is dit nu weer voor onzin: het is gewoon een probleem. 8)7
Dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat het niet bestaat :O
13 pagina's en oplopend: https://discussions.apple.com/message/16619107#16619107

En de echo:
http://www.bgr.com/2011/1...wners-during-voice-calls/
als de een wat roept, dan roept de ander al snel hard mee, en nog een... De Apple producten vangen over het algemeen alleen wat meer wind dan gemiddeld, zeker de iPhone. Dus meer geklaag.
M'n huis staat vol met Apple producten, dus je hebt het tegen de verkeerde :)
Ik durf te wedden dat het allemaal mee gaat vallen. Op basis van ervaringen uit het verleden...
Voorlopig kraakt ie vrolijk verder, maar misschien dat alles met een baseband update te fixen is (daar zit ik in ieder geval op te wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 03-11-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik probeer mijn iPhone 4S te laten syncen via WiFi met m'n Windows Server 2008 R2..
Dit wil echter niet lukken, waarschijnlijk zit er iets niet goed qua firewall / plugins etc... maar ik kan het exacte probleem niet vinden. Firewall's staan allemaal uit!

Nogal frustrerend omdat overal op het web handleidingen staan die nogal kinderlijk eenvoudig zijn hoe je dit configureert met een ''normale'' windows 7 bak of met een macOSX machine.

Ik wil dit graag vanaf mijn server doen omdat al mijn muziek hier al in iTunes staat ( normaliter in huis stream ik daar alles vanaf) En het zou wel heel gemakkelijk zijn als ik nu draadloos kan syncen zonder dat kabeltje eraan te hangen boven op zolder O-)

Iemand die hier misschien ervaringen mee heeft? of ideeën heeft hoe het wel kan gaan lukken?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@matthijst:

Kijk, ik heb geen 4s, dus ik kan niet echt meepraten. Ik heb een 4 op iOS5 en geen problemen.

Laten we er even vanuit gaan dat we het hebben over een schone installatie om allerlei ingewikkelde factoren uit te bannen. Ik vraag me wel af hoe het komt dat de een met een volledig schone install wel een probleem heeft en de ander met een volledig schone install niet. Dan lijkt dat op een defect in sommige exemplaren?

Maar het gaat me toch ook om de perceptie van de massa en wat voor dynamiek er achter zit. Exact hetzelfde had je tijdens de "antenna gate". Mensen "zonder een enkel probleem" met de antenne en mensen met "extreme ontvangstproblemen". Uiteindelijk bleken het geen exemplarische defecten maar vooral verschil in interpretatie / verwachtingen. Ten eerste bleek de iPhone 4 geen ontvangstwonder (zoals trouwens zoveel smartphones, de oude dumbphones, zeker die met sprietantenne, doen het vaak beter). Ten tweede bleek dat de ontvangst eigenlijk alleen veel slechter werd als de telefoon in een onnatuurlijke (hele hand er omheen) en overdreven stevige grip (lekker hard knijpen, witte knokkels) hield waarbij je dan de streepjes zag afnemen. Vervolgens bleek dat dit net zo hard gebeurde als je dit deed bij bijvoorbeeld de oude 3GS. Hadden we toen opeens ook een 3GS gate?

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 03-11-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

dreameater schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:51:
Ik probeer mijn iPhone 4S te laten syncen via WiFi met m'n Windows Server 2008 R2..
Dit wil echter niet lukken, waarschijnlijk zit er iets niet goed qua firewall / plugins etc... maar ik kan het exacte probleem niet vinden. Firewall's staan allemaal uit!
Even om alle diepgravende bespiegelingen voor te zijn: je hebt toch wel het vinkje "enable syncen via Wifi" (of iets dergelijks) bij je iPhone aangezet in iTunes he? Ik spreek uit ervaring: ik had dat eerst niet gedaan en toen deed ie het niet. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 03-11-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Cap schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:01:
Kijk, ik heb geen 4s, dus ik kan niet echt meepraten. Ik heb een 4 op iOS5 en geen problemen.
Mijn 3GS op iOS5 was ook perfect, problemen die ik heb zijn 4S gerelateerd (wat mij betreft).
Ik vraag me wel af hoe het komt dat de een met een volledig schone install wel een probleem heeft en de ander met een volledig schone install niet. Dan lijkt dat op een defect in sommige exemplaren?
Mja, die echo als je een aantal minuten belt met de headset hebben meer mensen last van, zie onderzoekje hier: http://www.bgr.com/2011/1...wners-during-voice-calls/

Probleem met het gekraak (static noise) ligt denk ik aan ontvangst / 3G / switchen tussen de twee antennes (geen idee dus eigenlijk, maar aangezien er ook genoeg gebruikers zonder problemen zijn gok ik daarop. Heb zelf een KPN SIM, zonder internet, dus gebruik m alleen om te bellen. Op de 3GS kon je 3G uitschakelen, dat kan op de 4S niet meer. 'Men' denkt dat het hiermee te maken heeft (gebruikers die van 3G naar Edge gaan in de VS hebben dan geen problemen, schijnt het).
Maar het gaat me toch ook om de perceptie van de massa en wat voor dynamiek er achter zit.
Zal ongetwijfeld meespelen; "iedereen" vraagt ook meteen: "zo, ook problemen met die accu". Geeft wel aan hoe snel nieuws op internet gaat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Zou kunnen. Met mijn 4 heb ik in ieder geval geen last van gekraak, tenzij de verbinding brak wordt natuurlijk. Laten we hopen dat dit met software te fixen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ff een mp3tje gemaakt van het gekraak/geruis.
http://www.zshare.net/audio/95557049c903e2e8/

Beetje hard afspelen, want er zit natuurlijk een standaard omgevingsbrom in, maar je hoort toch duidelijk het gekraak.
Vreemde is ook dat het niet eens "uit" de speaker lijkt te komen, maar meer uit de iPhone zelf; als je hem met de achterkant tegen je oor houdt hoor je het nog beter dan met de speaker aan je oor...

En het lijkt te "regelen" door de antenne vast te pakken of eroverheen te bewegen met je hand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Cap schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:04:
[...]

Even om alle diepgravende bespiegelingen voor te zijn: je hebt toch wel het vinkje "enable syncen via Wifi" (of iets dergelijks) bij je iPhone aangezet in iTunes he? Ik spreek uit ervaring: ik had dat eerst niet gedaan en toen deed ie het niet. :)
Haha die staat zeker weten aan, omdat ik vandaag mijn 4S heb ontvangen heb ik hem vanmiddag nog fysiek aan de server gehangen, wat muziek gesynct en ook dat vinkje aangezet ! ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Matthijst: als ik op de link klik dan krijg ik bij zShare een file not found error met een hele bak mogelijke redenen varierend van not complient met terms of use tot private file that you are not allowed to see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:52
Krijg bijna de neiging om m'n 4S te annuleren als je over al deze problemen hier leest :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vreemd, heb m net nog op iPad afgespeeld via dezelfde link.
Heb je misschien ad blockers aanstaan ofzo?
Hier nogmaals, youtube, volume ff op max zetten denk ik:

[ Voor 91% gewijzigd door matthijst op 04-11-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nu doet ie het wel, wsch had zShare ff tijd nodig om een en ander te verwerken. Ik hoor inderdaad wat achtergrond getik en geruis, irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Stukje van 8-12 seconden hoor je het 't best. De pest is dat die achtergrondbrom wel in de mp3 zit, maar die hoor je normaal niet zo goed; normaal hoor je vooral dat krrr-kkrrr-kkkrrr gekraak...

Macrumors heeft er ook een artikel over ondertussen:
http://www.macrumors.com/...oing-calls-echoes-static/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:49
matthijst schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:08:

Je wilt het gewoon niet snappen of je loopt gewoon te trollen..... 8)7

30 uur met een smartphone doen zonder opladen is gewoon GOED man

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
iRinze schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:18:
Krijg bijna de neiging om m'n 4S te annuleren als je over al deze problemen hier leest :|
Niet doen gewoon kopen

Zijn miljoenen van verkocht al , en ja er is een percentage met problemen, maar veruit de meesten zijn happy met het apparaat

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
matthijst schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:01:
Vreemd, heb m net nog op iPad afgespeeld via dezelfde link.
Heb je misschien ad blockers aanstaan ofzo?
Hier nogmaals, youtube, volume ff op max zetten denk ik:
[video]
En dit gebeurt bij elk nummer wat je draait ?

Als ik mijn zaak bel kraakt en piept het ook echter ligt dat aan onze centrale...

maw het kan ook aan de "andere kant liggen"

[ Voor 14% gewijzigd door oldsmelly op 04-11-2011 09:23 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:41
Trent900 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:38:
[...]

Vreemd, dat heb ik ook al 2x gezien. Er staat nog wel een 3G icon en internet werkt dan ook gewoon prima (bellen niet getest). Even flightmode uit- en aantikken en het "bereik" is weer terug!
ik heb daar ook al 2 keer last gehad ! vanochtend toen ik wakker werd stond er NO service...
ik denk toch dat het wat te maken heeft met de micro simmetjes van t-mobile. mijn oude micro sim uit mijn iphone 4 deed het namelijk ook niet in de 4s die heb ik om moeten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
iRinze schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:18:
Vorig jaar was dat circus ook over de 4 aan de gang, ook allemaal probleem meldingen. Je ziet alleen niet het enorme aantal mensen dat juist helemaal happy is met de aanschaf.

Ik heb gewoon mijn 4 gekocht en tot op vandaag nog steeds blij mee. Bestel de 4S maar en dan kan jij volgend jaar het zelfde zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Met hem ^
Ieder jaar is het weer een circus, waar je na 2 maanden bijna niks meer over hoort, en iedereen tevreden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
oldsmelly schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:08:
Je wilt het gewoon niet snappen of je loopt gewoon te trollen..... 8)7
30 uur met een smartphone doen zonder opladen is gewoon GOED man
Haha, wat lul je man. ;w
Mafkees.
Al die nieuwsberichten gemist waarin Apple aangeeft aan het probleem te werken? :F
iPad doet wat Apple belooft, qua standby.
3GS doet wat Apple belooft, qua standby.
4S faalde tot nu toe: elke 30 uur opladen betekent in de praktijk dat als je hem 's avonds oplaadt en hem de avond erna vergeet op te laden, je de volgende ochtend niet gewekt wordt door de wekker omdat je telefoon leeg is. Daarom loop ik zo te janken over die 30 uur; ik wil een telefoon op 15% naast me neer kunnen leggen en dan de volgende ochtend met 12% gewekt worden...
t' is standbytijd, dat ding hoeft 's nachts niks te doen 8)7

Heb nu 5.0.1 erop staan en afgelopen nacht in 7 uur tijd 3% verbruikt. Dat is wat ik van een accu verwacht.
Vanochtend zitten internetten en dan gebruikt hij 1% per 5 minuten, dus kom je uit op ongeveer 8 uur gebruik met internet, precies zoals Apple claimt.

Zit nu op 20% accu verbruikt na 8 uur 43 minuten standby en 1 uur 43 gebruik (anderhalf uur internetten, 10 minuten bellen).

Even doorrekenen en dan kom je op 44 uur standby en 9 uur gebruik en een uur internetten.
Dat vind ik prima, dus wat mij betreft 1 probleem minder....

Nu dat geluid nog even fixen en ik ben weer helemaal blij met Apple :+

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 04-11-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47
Daar bovenop zijn de problemen exemplarisch. Mijn 4S doet het prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
oldsmelly schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:21:
En dit gebeurt bij elk nummer wat je draait ?
Als ik mijn zaak bel kraakt en piept het ook echter ligt dat aan onze centrale...
maw het kan ook aan de "andere kant liggen"
Yep, elk nummer, maar niet elke keer dat ik bel.
Als ik 5x voicemail bel kan het 5x goed gaan, maar uiteindelijk gaat het weer fout. En dan gaat het weer een keer of 3 achter elkaar fout, gevolgd door een serietje "goeie"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
UltraSub schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:32:
Met hem ^
Ieder jaar is het weer een circus, waar je na 2 maanden bijna niks meer over hoort, en iedereen tevreden is ;)
mp3-tje gehoord?
Daar valt weinig aan te ontkennen, qua problemen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
matthijst schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:34:
[...]

Haha, wat lul je man. ;w
Mafkees.
Al die nieuwsberichten gemist waarin Apple aangeeft aan het probleem te werken? :F
Sure. Antennagate hebben ze ook bumpers gegeven. Weet je hoeveel mensen uiteindelijk gewoon zonder bumpers/cases hebben gewerkt en nooit problemen hebben gehad? ;)
iPad doet wat Apple belooft, qua standby.
En das ook de enige uit de hele iDevice serie imo.
3GS doet wat Apple belooft, qua standby.
Heb ze allemaal gehad, en allemaal hetzelfde. 's Ochtends van de lader af, 's avonds er weer aan.
4S faalde tot nu toe: elke 30 uur opladen betekent in de praktijk dat als je hem 's avonds oplaadt en hem de avond erna vergeet op te laden, je de volgende ochtend niet gewekt wordt door de wekker omdat je telefoon leeg is. Daarom loop ik zo te janken over die 30 uur; ik wil een telefoon op 15% naast me neer kunnen leggen en dan de volgende ochtend met 12% gewekt worden...
t' is standbytijd, dat ding hoeft 's nachts niks te doen 8)7
Lees nou eens ff wat je schrijft.
Je wil een telefoon op 15% naast je neer kunnen leggen. Nou stel hij haalt dan gewoon de ochtend. Wat dan? Zit je op 12%. Yippeee! Maar hij is wel leeg over twee uur. Kom je de dag ook niet mee door. Dus had je hem toch echt beter aan de lader kunnen hangen 's nachts. Maar blijkbaar ben je dan wel tevreden? :P
Heb nu 5.0.1 erop staan en afgelopen nacht in 7 uur tijd 3% verbruikt. Dat is wat ik van een accu verwacht.
Vanochtend zitten internetten en dan gebruikt hij 1% per 5 minuten, dus kom je uit op ongeveer 8 uur gebruik met internet, precies zoals Apple claimt.

Zit nu op 20% accu verbruikt na 8 uur 43 minuten standby en 1 uur 43 gebruik (anderhalf uur internetten, 10 minuten bellen).

Even doorrekenen en dan kom je op 44 uur standby en 9 uur gebruik en een uur internetten.
Dat vind ik prima.
Mee eens. Nogmaals, je hoort mij niet zeggen dat er geen bugs zijn, Apple zal die best oplossen. Maar kom niet iedere keer aan met die verhalen dat een telefoon meer dan 24 uur mee moet kunnen gaan. Het komt er uiteindelijk toch op neer dat hij eens in de 24 uur een full charge nodig heeft. Wanneer doe je dat? Juist, 's nachts, als je hem niet gebruikt.

Ik weet hoe je over Apple denkt Matthijst, en ik weet ook hoeveel apparaten je hebt. Maar ik kan wel begrijpen dat sommige mensen je langzaamaan trollerig over vinden komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
UltraSub schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:41:
Sure. Antennagate hebben ze ook bumpers gegeven. Weet je hoeveel mensen uiteindelijk gewoon zonder bumpers/cases hebben gewerkt en nooit problemen hebben gehad? ;)
Was meer als reactie op dat "trollen" en die "30 uur is prima" blabla.
Aangezien ik nu, na de update gewoon normale standbytijd haal was er wel degelijk een probleem (voor mij).
Word een beetje moe van dat gezeik dat je aan het trollen bent als je iets negatiefs over Apple producten zegt.
En das ook de enige uit de hele iDevice serie imo.
Mja, qua gebruikt klopt de iPhone aardig denk ik.
Qua pure standby ook wel, als je er niks anders mee doet.
Heb ze allemaal gehad, en allemaal hetzelfde. 's Ochtends van de lader af, 's avonds er weer aan.
Dan doe je er waarschijnlijk een stuk meer mee dan ik en dan is het ook niet vreemd als hij na een dag leeg is :)
Als je 'm zoals ik gebruikt om een uurtje per dag mp3 te luisteren, half uurtje te internetten en te bellen dan gaan ze allemaal langer mee dan een dag.
Lees nou eens ff wat je schrijft.
Je wil een telefoon op 15% naast je neer kunnen leggen. Nou stel hij haalt dan gewoon de ochtend. Wat dan? Zit je op 12%. Yippeee! Maar hij is wel leeg over twee uur. Kom je de dag ook niet mee door. Dus had je hem toch echt beter aan de lader kunnen hangen 's nachts. Maar blijkbaar ben je dan wel tevreden? :P
Mijn punt was dat een telefoon niet in een nacht van 20% accu naar leeg moet gaan. Als ie 's ochtends op 12% staat kan ik ermee naar m;n werk komen en 'm daar opladen :+
Gaat mij er dus om dat ie niet elke dag aan de lader zou moeten, zoals ik hem gebruik.
En dat blijkt: want nu doet de accu het weer hetzelfde als voorheen.
Maar kom niet iedere keer aan met die verhalen dat een telefoon meer dan 24 uur mee moet kunnen gaan. Het komt er uiteindelijk toch op neer dat hij eens in de 24 uur een full charge nodig heeft. Wanneer doe je dat? Juist, 's nachts, als je hem niet gebruikt.
Afhankelijk van gebruik, dat lijkt me toch logisch (maar ik ging er vanuit dat dat voor zich sprak)?
Ik heb het de hele tijd over mijn gebruik. Als Apple 200 uur standby claimt dan is het toch niet meer dan logisch dat hij in ieder geval niet elke 24 uur aan de lader hoeft 8)7
Ik weet hoe je over Apple denkt Matthijst, en ik weet ook hoeveel apparaten je hebt. Maar ik kan wel begrijpen dat sommige mensen je langzaamaan trollerig over vinden komen ;)
Ach ja... Zoals gezegd; standbyproblemen die ik had lijken opgelost.
Stapje dichter bij de perfecte telefoon ;)

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 04-11-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Sinds gister heb ik de 4s en het valt me op dat het 'bereik' ervan toch wel erg slecht is. Ik heb al meerdere gesprekken gehad die gewoon uit vielen omdat er 'geen service' was. Dacht eerst dat het bij de tegenpartij lag, maar zojuist zag ik dat het míjn telefoon is.

Met de 4 had ik hier geen last van, plus dat de 4s een dubbel uitgevoerde antenne heeft dus dit wel arg vreemd is?

Vodafone netwerk, stadscentrum (kan meerdere masten zien), dunne plastic case eromheen zonder coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Raar en vervelend. Welke provider heb je?

[ Voor 255% gewijzigd door Cap op 04-11-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:11
rik schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:25:
Sinds gister heb ik de 4s en het valt me op dat het 'bereik' ervan toch wel erg slecht is. Ik heb al meerdere gesprekken gehad die gewoon uit vielen omdat er 'geen service' was. Dacht eerst dat het bij de tegenpartij lag, maar zojuist zag ik dat het míjn telefoon is.

Met de 4 had ik hier geen last van, plus dat de 4s een dubbel uitgevoerde antenne heeft dus dit wel arg vreemd is?

Vodafone netwerk, stadscentrum (kan meerdere masten zien), dunne plastic case eromheen zonder coating.
Mijn vader heeft precies hetzelfde! Beiden een 4S met Vodafone, waar ik 3 streepjes heb, heeft zijn telefoon ernaast opeens geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had een iPhone 4 en had altijd mobiele data zonder 3G en wifi aan staan.

Als ik met de trein ging of lang weg was van wifi geen 3G aan. Anders nam ik genoegen met mobiele data via GPRS.

Nu heb ik de iPhone 4S en zie ik dat ik niet meer kan kiezen voor GPRS. Het is of mobiele data via 3G of niets. Klopt dit?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb geen "enable 3G" switch meer. Schijnt dat, in mijn geval, Vodafone's profiel dat verhindert. Dat zuigt echt harige apenballen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:48
Ik heb een vraag.
Vandaag is m'n nieuwe 4S binnengekomen als opvolger van mn 3G.

Nu wil ik net als m'n vorige iPhone de apps naar de telefoon slepen, maar krijg ik dit:

Foto weggehaald voor layout :)

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen? Apps downloaden op telefoon zelf werkt wel.

ik heb overigens itunes wel geinstalleerd op nieuwe pc en back-up van ouwe telefoon overgezet. Maar apps zijn niet meegekomen...

[ Voor 12% gewijzigd door QuiCk01 op 04-11-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29
Cubix schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:25:
Ik heb geen "enable 3G" switch meer. Schijnt dat, in mijn geval, Vodafone's profiel dat verhindert. Dat zuigt echt harige apenballen!
Op de iPhone 4S is deze switch niet meer aanwezig. Waarschijnlijk vanwege de nieuwe baseband chipset.

Zie ook: http://modmyi.com/content...tch-network-settings.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
QuiCk01 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:40:
Ik heb een vraag.

Nu wil ik net als m'n vorige iPhone de apps naar de telefoon slepen, maar krijg ik dit:
Ik klik altijd gewoon op de iPhone aan de linkerkant, en dan opent rechts een venster, daar naar tabblad Apps en dan aanvinken welke je wilt syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
QuiCk01 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:40:
Ik heb een vraag.

[afbeelding]
Weet iemand hoe je dit kunt oplossen? Apps downloaden op telefoon zelf werkt wel.

ik heb overigens itunes wel geinstalleerd op nieuwe pc en back-up van ouwe telefoon overgezet. Maar apps zijn niet meegekomen...
Handmatige synchronisatie aanzetten?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:48
Ah dat klaarde de klus. Beide heren bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
matthijst schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:30:
Stukje van 8-12 seconden hoor je het 't best. De pest is dat die achtergrondbrom wel in de mp3 zit, maar die hoor je normaal niet zo goed; normaal hoor je vooral dat krrr-kkrrr-kkkrrr gekraak...

Macrumors heeft er ook een artikel over ondertussen:
http://www.macrumors.com/...oing-calls-echoes-static/
Heb je het ook al gemeld?
http://www.apple.com/feedback/iphone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:19
Super blij met mijn iPhone 4S! Retesnel, superscherm, uitstekende camera. Couldn't be more happy!

Geen klachten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Peabz21 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:05:
Super blij met mijn iPhone 4S! Retesnel, superscherm, uitstekende camera. Couldn't be more happy!

Geen klachten hier.
Amen! :*)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee hoe je een iPhone kan gebruiken zonder simkaart. Ik kom niet langs de activatie scherm :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Prepaid sim kaartje? SIM lenen van een vriend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 22:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

alienfruit schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:22:
Iemand enig idee hoe je een iPhone kan gebruiken zonder simkaart. Ik kom niet langs de activatie scherm :|
Even tijdelijk een simkaart er in gooien, en na het activeren er weer uit halen.
Maar waarom wil je in hemelsnaam een iPhone zonder simkaart gebruiken? 8)7

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Volgens mij heeft beta 2 een modemfirmware update?
Is nu 1.0.13, ik, dacht dat die eerst 1.0.10 was?

Of toch niet?
Instellingen -- algemeen -- info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
1.0.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

matthijst schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:42:
Volgens mij heeft beta 2 een modemfirmware update?
Is nu 1.0.13, ik, dacht dat die eerst 1.0.10 was?

Of toch niet?
Instellingen -- algemeen -- info
Dat is hier 1.0.11 (iOS 5.0)

/laat

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kraak ziter nog steeds in, dus wat dat betreft heeft die firmwareupdate niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Zal ik de 4S annuleren voor een 4 (non S)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mini Poeper schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:02:
Zal ik morgen wit of bruin brood eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tsja, ik zou zelf nu nog even wachten (als ik dit had geweten).

Statsch gekraak is zo bij mij trouwens elke keer te horen als ik hem in en uit airplane modus haal (met de achterkant van de telefoon tegen je oor gedrukt). Lijkt dus iets te maken te hebben met de modem/zender.

En test 2: zonder simkaart: als je hem in airplane mode zet en er weer uithaalt hoor je een zachte tik, als de secondewijzer op een horloge... Wanneer ik dan de sim er weer in doe hoor ik kort die kraak.

Over 3 weken maar eens een andere ophalen bij de Apple Store...

[ Voor 33% gewijzigd door matthijst op 04-11-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Spike_wolf schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:39:
[...]

Even tijdelijk een simkaart er in gooien, en na het activeren er weer uit halen.
Maar waarom wil je in hemelsnaam een iPhone zonder simkaart gebruiken? 8)7
Nee, gekkie. Ik wilde mijn iPhone gebruiken voordat de winkels op zijn :+ Ik heb namelijk nog geen microsim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mini Poeper schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:02:
Gek :)
100.000'en mensen hebben nergens last van. Vergeet niet dat op fora negatieve berichten de overhand hebben. Dat batterijprobleem is dadelijk gegarandeerd opgelost, àls je er al last van zou hebben. Dat gekraak, ik ga er vanuit dat er 'enkele' exemplaren met problemen zijn. Een slechte batch zeg maar.
Neh, ik zou zeker voor de S gaan, geen seconde twijfel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Mooi hè die reacties! :9
Ik wilde eens weten wat men hier zou schrijven. Deze vraag is dus gesteld en beantwoord. We kunnen weer over op de orde van de dag. Vraag hoeft niet meer gesteld te worden.

Onderstaand vond ik nog mooiste antwoord:
THE_BASE schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:08:
Zal ik morgen wit of bruin brood eten?
Brinta pap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Myrdhin schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:49:
[...]

Op de iPhone 4S is deze switch niet meer aanwezig. Waarschijnlijk vanwege de nieuwe baseband chipset.

Zie ook: http://modmyi.com/content...tch-network-settings.html
Hopelijk kan het straks wel met een jailbreak ingesteld worden...

Verder ben ik erg tevreden met mijn 4S. Nog eventjes benieuwd naar de batterij prestaties, vooral met deze grap van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
UltraSub schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:42:
Dat gekraak, ik ga er vanuit dat er 'enkele' exemplaren met problemen zijn. Een slechte batch zeg maar.
Neh, ik zou zeker voor de S gaan, geen seconde twijfel!
Ik denk dat je gelijk hebt; had nog een T-Mobile microsim in m'n iPad zitten en die doet exact hetzelfde als ik m in de 4S doe. Doordat gebruikers in de VS al meerdere replacements hadden gekregen leek het oorspronkelijk stug dat het aan "hun" iPhone lag (want wel erg veel pech dan als je 3x een iPhone met hetzelfde probleem krijgt). Vraag me nu af of ze niet gewoon andere ingeleverde iPhones teruggekregen hebben (je ziet er niks aan en in de winkel hoor je het misschien niet eens, dus als de genius van Apple ze wist en ff schoonveegt dan kunnen ze evt. als refurbished teruggegeven zijn?)

Iemand ervaring met garantie? Je kan dacht ik in elke random Apple Store je iPhone omwisselen voor een 'nieuwe'? Kan je een Oberhausen iPhone in Hong Kong omwisselen? En dan bij eventuele problemen met de 'nieuwe' weer vrolijk in Oberhausen gaan klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mini Poeper schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:01:

Onderstaand vond ik nog mooiste antwoord:

[...]

Brinta pap!
Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Als je naar de site van apple gaat zie je drie keer een iphone 4s staan.
http://www.apple.com/nl/

De middelste laat het weer, aandelen en berichten tegelijk zien. Kan ik dat ook activeren op een iphone 4 met iOS 5.0? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
Nico111 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:00:
Als je naar de site van apple gaat zie je drie keer een iphone 4s staan.
http://www.apple.com/nl/

De middelste laat het weer, aandelen en berichten tegelijk zien. Kan ik dat ook activeren op een iphone 4 met iOS 5.0? Ik kan het nergens vinden.
Instellingen>Berichtgeving en kiezen welke je in Berichten Centrum wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
OkeOkeOke schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:03:
[...]

Instellingen>Berichtgeving en kiezen welke je in Berichten Centrum wilt hebben?
bedankt en ik zie nu ook dat je naar beneden moet vegen om het te zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
Nico111 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:09:
[...]

bedankt en ik zie nu ook dat je naar beneden moet vegen om het te zien te krijgen.
Idd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-09 14:31
Ik heb een vraagje over het instellen van mijn email op mijn iPhone. In mijn Gmail heb ik ingesteld dat ik kan mailen vanaf mijn studenten-email van mijn hogeschool. Mijn studentenmail wordt niet opgehaald door Gmail maar doorgestuurd naar mijn Gmail.

Hoe kan ik instellen dat ik ook op mijn iPhone kan mailen namens het emailadres van mijn hogeschool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tengooz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik probeer m'n iPhone 4S met bluetooth te koppelen aan mijn Dell PC (XPS420) met Win7 32 bit.
Dell ziet de 4S, genereert ook een PIN code, kan die ook op de 4S invullen, maar dan gaat het fout.
De foutmelding is dat er geen apparaatstuurprogramma/driver gevonden kan worden, ook niet als ik daarnaar laat zoeken op het internet. Gevolg is dat ik geen bestanden kan overdragen.

Iemand ook dit probleem gehad? Of, nog beter, daarvoor een oplossing? Heeft het te maken met het Bluetooth 4.0 van de 4S? Dat daarvoor nog geen Win7 drivers zijn?

Alvast zeer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:53
tengooz schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:27:
Ik probeer m'n iPhone 4S met bluetooth te koppelen aan mijn Dell PC (XPS420) met Win7 32 bit.
Dell ziet de 4S, genereert ook een PIN code, kan die ook op de 4S invullen, maar dan gaat het fout.
De foutmelding is dat er geen apparaatstuurprogramma/driver gevonden kan worden, ook niet als ik daarnaar laat zoeken op het internet. Gevolg is dat ik geen bestanden kan overdragen.

Iemand ook dit probleem gehad? Of, nog beter, daarvoor een oplossing? Heeft het te maken met het Bluetooth 4.0 van de 4S? Dat daarvoor nog geen Win7 drivers zijn?

Alvast zeer bedankt!
Waarom wil je hem met BT verbinden?. Het kan met een kabel en met WiFi, maar wat wil je precies via BT doen? Bestanden overdragen via BT kan sowieso niet omdat Apple dat geblokkeerd heeft ivm 'auteursrechten'. (Ik denk zelf dat ze het gedaan hebben omdat ze BT achterhaald vinden én alles via iTunes willen laten lopen).

[ Voor 11% gewijzigd door RobbieB op 05-11-2011 17:42 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tengooz
Waarom wil je hem met BT verbinden?. Het kan met een kabel en met WiFi, maar wat wil je precies via BT doen? Bestanden overdragen via BT kan sowieso niet omdat Apple dat geblokkeerd heeft ivm 'auteursrechten'. (Ik denk zelf dat ze het gedaan hebben omdat ze BT achterhaald vinden én alles via iTunes willen laten lopen).
Apple maakt juist heel veel reclame voor bluetooth, dat de 4S bluetooth 4.0 heeft (low energy, smart ready).
Begrijp ik goed dat Apple bestandsoverdracht geblokkeerd heeft en er daarom geen driver te vinden is?
Dat ik dus wel kan stoppen met het te proberen... ;(
Is het dat de bestandsformaten incompatibel zijn (dat die via iTunes geconverteerd worden?) maar via WiFi dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja stop maar :)
Een iPhone verbind via BT alleen maar A2DP en carkits. Of je moet een jailbreak doen.
Als ik je post even juist interpreteer, het lijkt er op dat je bestanden op die manier wil gaan overzetten? Vergeet het maar. iTunes is enige mogelijkheid. Ook via wifi. Koop een iPhone, eerste wat je moet doen is je complete iTunes library lekker mooi organiseren. Heb je ook nooit meer dat gemekker dat het allemaal k*t is. De mensen die constant over iTunes zeuren hebben een hoop illegale zut en 400.000 vormen van id3 tag structuur. (Niet dat mijn library zo legaal is, maar wel strak in orde. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

LOL. Heb dat ding pas een dag en het ding is nu al beschadigd. Wat ballen kwaliteit zeg. Er is nu al een stukje af van de rand langs het scherm. Eens kijken waar je zo'n case kan kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Je had ook Samsung moeten kopen. Plastic kan meer hebben ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tengooz
UltraSub schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:06:
Een iPhone verbind via BT alleen maar A2DP en carkits. Of je moet een jailbreak doen.
Da's helder! Tnx.
Ik blijf het raar vinden voor een bedrijf dat juist is toegetreden tot de BT stuurgroep, om het nieuw leven in te blazen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
tengooz schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:13:
[...]

Da's helder! Tnx.
Ik blijf het raar vinden voor een bedrijf dat juist is toegetreden tot de BT stuurgroep, om het nieuw leven in te blazen?!
Die nieuwe standaard is energiezuiniger. Dus als BT aan staat, maar niet gebruikt wordt, kost het bijna geen stroom. Dát is het voordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

UltraSub schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:10:
Je had ook Samsung moeten kopen. Plastic kan meer hebben ;) :+
Ja de nieuwe Samsung Google devphone is ook onderweg :)
Morgen eens kijken of de Orange winkel open is op het station en een hoesje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verstandig om eerst een nieuwe accu van een nieuwe iPhone leeg te laten lopen alvorens je het oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Deze accu's mogen nooit helemaal leeg. Is echt slecht, vandaar dat de software ook ingrijpt en bij 3% de boel uit zet. Sterker nog, ze blijven op hun best als ze rond de 80% gehouden worden. Maar dat doet natuurlijk ook niemand.

Wat het wel doet is een calibratie van percentage wat op je scherm staat. Als je denkt dat dat niet meer klopt kun je hem eens helemaal leeg laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
UltraSub schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:34:
Deze accu's mogen nooit helemaal leeg. Is echt slecht, vandaar dat de software ook ingrijpt en bij 3% de boel uit zet. Sterker nog, ze blijven op hun best als ze rond de 80% gehouden worden. Maar dat doet natuurlijk ook niemand.

Wat het wel doet is een calibratie van percentage wat op je scherm staat. Als je denkt dat dat niet meer klopt kun je hem eens helemaal leeg laten lopen.
Ik begreep juist dat je dit soort batterijen de eerste paar ladingen (en daarna minstens 1 maal per maand) helemaal moest laten leeg lopen (of tot op een paar procent?) en dan volledig opladen om ze in goede conditie te houden. Volgens mij heb ik dat zelfs op een support pagina van apple zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht dat ook gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het overigens zijn dat een gesealde doos met een iphone 4s een gebruikte toestel kan zijn dat eerder is teruggebracht en opnieuw is verpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:28
Je kunt een screenshot maken door de Home knop ingedrukt te houden en hierna op de Aan/uit knop te drukken.

Hoe kun je een screenshot maken als Siri aan staat? Dan lijkt dit niet te werken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:05:
Je kunt een screenshot maken door de Home knop ingedrukt te houden en hierna op de Aan/uit knop te drukken.

Hoe kun je een screenshot maken als Siri aan staat? Dan lijkt dit niet te werken.
Niet ingedrukt houden maar beide tegelijk drukken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

Na vandaag een hele dag geen problemen gehad te hebben, kom ik thuis en verschijnt de melding 'ongeldige sim'.
Simlock is er al af, maar dus geen oplossing?
Vodafone microsim die perfect werkte met mijn iPhone 4, maar de iPhone 4S doet moeilijk...

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:32:
Is het verstandig om eerst een nieuwe accu van een nieuwe iPhone leeg te laten lopen alvorens je het oplaad.
De eerste keer zou ik hem eerst helemaal opladen. Daarna geldt:
Be sure to go through at least one charge cycle per month (charging the battery to 100% and then completely running it down).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Chester schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:09:
[...]

Niet ingedrukt houden maar beide tegelijk drukken.
Dat is het! Bedankt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een flinke bug voor wat het lijkt... na een paar keer met Siri gebeld te hebben werkt het 'normale' bellen niet meer. Ik kan niks meer ontvangen en ook niet meer bellen. Hij blijft dan maar op 'bellen' staan en doet verder niks. Meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Licko schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:14:
Na vandaag een hele dag geen problemen gehad te hebben, kom ik thuis en verschijnt de melding 'ongeldige sim'.
Simlock is er al af, maar dus geen oplossing?
Vodafone microsim die perfect werkte met mijn iPhone 4, maar de iPhone 4S doet moeilijk...
ik heb hetzelfde probleem.. al 2 simwissels gehad maar maakt geen fuck uit (t-mobile)
om de paar uur staat mijn 4s ineens op "no service" als ik hem herstart doet ie het wel gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Donnie Darko op 05-11-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zelfs nog erger hier, na enige tijd ben ik gewoon onbereikbaar. Wtf? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Donnie Darko schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:50:
[...]

ik heb hetzelfde probleem.. al 2 simwissels gehad maar maakt geen fuck uit (t-mobile)
om de paar uur staat mijn 4s ineens op "no service" als ik hem herstart doet ie het wel gewoon.
Hebben jullie een Duitse of Franse Iphone?

nieuws: Sommige klanten T-Mobile kunnen iPhone 4S niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

Mijne komt via VF webshop

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe goed of slecht is het verbruik? Dit is een iPhone 4S btw.
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/foto.png

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand kunnen checken of je modem firmware 1.0.11 hebt? M'n iPhone is onbereikbaar na enige tijd standby of springt op geen service :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:49:
Zou iemand kunnen checken of je modem firmware 1.0.11 hebt? M'n iPhone is onbereikbaar na enige tijd standby of springt op geen service :(
Als het goed is heeft iedereen met iOS 5.0 modem finrmware 1.0.11.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat dacht ik ook al... Maar wat moet dit nou zijn? Antenne probleem of kan t ook nog m'n sim zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:01:
Ja dat dacht ik ook al... Maar wat moet dit nou zijn? Antenne probleem of kan t ook nog m'n sim zijn?
haal je pincode van je sim er eens af en herstart je iphone dan eens.
dat is de truc de bij mij werkt ik heb sinds gisteren 23:00 een constante verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je tip! Nu aan het rebooten. Een bekend probleem dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:04:
Kan het overigens zijn dat een gesealde doos met een iphone 4s een gebruikte toestel kan zijn dat eerder is teruggebracht en opnieuw is verpakt?
Dat doen ze zelfs met vleeswaren in supermarkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:29:
Bedankt voor je tip! Nu aan het rebooten. Een bekend probleem dus?
yep op t-mobile forum stond deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
UltraSub schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:06:
Als ik je post even juist interpreteer, het lijkt er op dat je bestanden op die manier wil gaan overzetten? Vergeet het maar. iTunes is enige mogelijkheid. Ook via wifi. Koop een iPhone, eerste wat je moet doen is je complete iTunes library lekker mooi organiseren. Heb je ook nooit meer dat gemekker dat het allemaal k*t is. De mensen die constant over iTunes zeuren hebben een hoop illegale zut en 400.000 vormen van id3 tag structuur. (Niet dat mijn library zo legaal is, maar wel strak in orde. :P )
Via de kabel kun je overigens de iPhone DCIM / foto folder zien in Windows 7/Vista Explorer.

Zonder iTunes nodig te hebben.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie Darko schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:42:
[...]

yep op t-mobile forum stond deze tip!
Dank lijkt tot dusver idd te helpen! Een iOS bug of ? Is het dan onmogelijk om nu een andere PIN te gebruiken?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.