Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan heb ik ook nog een mooie. Na een reboot 19% batterij en zonder charging icoon laadt mijn telefoon zichzelf op in mijn broekzak :9

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/autoload.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
ik heb al bij 2 verschillende galaxy nexussen het probleem van ghost charging gehad.
ook dat hij zelfs niet oplaait aan de lader.

Terugsturen voor garantie werkte niet, daar zeiden ze dat het "vocht schade" was.

de enige oplossing voor mij was dus al 2x om deze printplaat te vervangen:
http://www.ebay.com/itm/140747096207#ht_2099wt_986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Daar wil ik me ook aan gaan wagen aangezien ik echt ghost charging + niet meer laden via usb lader heb gekregen sinds vochtschade. Hoopte dat het een kleine connector was, dit ziet er toch wel vrij spannend uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Nu online
het is helemaal niet zo moeilijk..
ik miste alleen een kleine kruis schroevendraaier. schroefjes los gedraaid en hij klikte vrij simpel uit elkaar.

zie ook hier: http://www.ifixit.com/Tea...axy-Nexus-Teardown/7182/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zit daar de daadwerkelijke connector voor de USB aan vast? Dat kan ik niet goed zien op de foto namelijk. Heb die iFixit wel gezien een aantal weken terug maar kreeg het gevoel dat er foto's overgeslagen zijn, zoals bij het schroefje rechtsboven wat je los schroeft. Er zijn er in totaal 6 en ze schroeven er op de foto 2 los. Moeten ze alle 6 of enkel die 2 zoals op de foto? Dat soort zaken vind ik tricky om zelf te proberen. Ook zie ik op de laatste foto van pagina 1 dat je met een soort vijltje iets los moet maken, maar nergens staat of je dit ook gemakkelijk weer vastgemaakt krijgt bij het assembleren.

Kan het natuurlijk gewoon proberen, maar met een externe oplader werkt mijn toestel nog prima. Dat is meer dan dat ik het per ongeluk fout doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Nu online
eerst schroef je 6 schroeven los, dan klik je de telefoon uit elkaar.
de connectors krijg je gewoon los met je nagel en gemakkelijk weer vast.
daarna kun je de 2 andere schroefjes los draaien.
en kun je de charging printplaat, waar de usb poort aan vast zit gewoon eruit halen.
nieuwe erin leggen, schroefjes vast, connectors vast. in elkaar klikken, andere schroefjes vast en klaar.

duurde bij mij maar 5 minuten en dit was de eerste telefoon die ik uit elkaar haalde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Voor de mensen met GPS problemen.
Je kan CM10 gebruiken icm een bt gps unit. Een externe unit is zoveel beter namelijk.
De huidige CM10 hebben support ervoor (Patch door mij gemaakt ;-)

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 21:37
Ik heb het ook al gevraagd in het accessoires topic, maar daar heb ik nog geen reactie, dus ik vraag het ook maar hier. Want het is zonde als de code niet wordt gebruikt:
Als iemand nog wat wil bestellen bij TelecomTelecom, meldt het dan even. Ik heb een kortingscode van 5 euro gekregen die tot 24 augustus geldig is bij een minimale besteding van 15 euro. Maar ik ben niet van plan iets te bestellen, en het is zonde als de code verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:15
Flard schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:19:
Heb nu al anderhalve week een probleempje wat steeds erger wordt: van het een op het andere moment reageerde mijn powerbutton heel slecht. Moest hem soms wel tien keer indrukken voordat hij weer uit de sleep kwam, of hij weer naar de sleep ging. Sinds dit weekend lijkt hij bijna volledig te zijn overleden, en kan hem nu nog alleen maar uit de sleep krijgen door hem even met een USB-kabel aan te pc te hangen.Heb hem zojuist ook nog een factory reset gegeven, in de hoop dat het toch een software probleempje was, maar helaas.

Als ik op Google zoek lijkt het wel een probleem wat vaker voorkomt, al kan ik hier op GoT geen topics erover vinden. Iemand nog tips wat ik kan proberen, voordat ik een RMA aanvraag?

(Heb mijn Galaxy Nexus begin januari gehaald, dus lijkt me sowieso een garantiezaak.)
Dit probleem heb ik ook, van de een op de andere dag.
Afgelopen maandag kwam ik er achter dat ik het toestel niet meer kon locken middels de powerbutton. vervolgens een app genaamd Powerbutton Fixer gedownload om een volume knop ipv powerbutton te kunnen gebruiken en prompt werkte mijn powerbutton weer als vanouds.

Echter de afgelopen dagen komt het probleem weer voor, dat ik dus zeer hard, lang of vaak moet drukken voordat het toestel locked of unlocked.
Nu is dit natuurlijk middels een RMA op te lossen, maar ik heb nog een probleem, waarvan ik hoop dat iemand van jullie dit eerder heeft meegemaakt.

Mijn telefoon is op 10 april van dit jaar gevallen, met als gevolg dat het scherm is gebarsten.
Nu ben ik er bang voor dat het reparatiecentrum (Dynafix?) het er op gooit dat de problemen met de powerbutton worden veroorzaakt door de val in april en ik dus een flink gepeperde rekening krijg gepresenteerd.
Dat het een niet met het andere te maken heeft lijkt mij logisch, omdat de telefoon in april is gevallen en in de tussentijd prima heeft gewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Volk op 22-08-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Aghanim schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:31:
Zit daar de daadwerkelijke connector voor de USB aan vast? Dat kan ik niet goed zien op de foto namelijk. Heb die iFixit wel gezien een aantal weken terug maar kreeg het gevoel dat er foto's overgeslagen zijn, zoals bij het schroefje rechtsboven wat je los schroeft. Er zijn er in totaal 6 en ze schroeven er op de foto 2 los. Moeten ze alle 6 of enkel die 2 zoals op de foto? Dat soort zaken vind ik tricky om zelf te proberen. Ook zie ik op de laatste foto van pagina 1 dat je met een soort vijltje iets los moet maken, maar nergens staat of je dit ook gemakkelijk weer vastgemaakt krijgt bij het assembleren.

Kan het natuurlijk gewoon proberen, maar met een externe oplader werkt mijn toestel nog prima. Dat is meer dan dat ik het per ongeluk fout doe :)
Het is een LTE toestel, maar ik denk dat het binnenwerk redelijk hetzelfde is. Wellicht dat je er wat aan hebt.
YouTube: Samsung Galaxy Nexus i515 (4G LTE) Disassembly & Assembly - Screen & Case Replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
thve schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:20:
ik heb al bij 2 verschillende galaxy nexussen het probleem van ghost charging gehad.
ook dat hij zelfs niet oplaait aan de lader.

Terugsturen voor garantie werkte niet, daar zeiden ze dat het "vocht schade" was.

de enige oplossing voor mij was dus al 2x om deze printplaat te vervangen:
http://www.ebay.com/itm/140747096207#ht_2099wt_986
Zojuist toch maar die printplaat besteld :) Met de door jullie gegeven links over hoe de GN uit elkaar te halen ga ik het gewoon proberen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de bestelling binnen heb.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 10:10
Pff wat een lading berichten tijdens mijn vakantie zeg! JB uitgerold zo te zien haha ;)

Ontopic: Ik draai inmiddels ook JB via XenonHD. Helaas heb ik hetzelfde probleem als toen ik eerder een onofficiele versie van JB had geflashed: Whatsapp vibreert niet meer. Gebruik geen lightflow en alle instellingen in whatsapp zelf staan goed. Vanmiddag deed de tril het wel weer, maar nadat mn batterij leeg was en ik hem aan de lader moest leggen en weer aanzette trilt hij niet meer.. Kan er weinig over vinden tot zover :( Iemand soortgelijke ervaringen?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Kartmans1
Maardiweb schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:04:
Pff wat een lading berichten tijdens mijn vakantie zeg! JB uitgerold zo te zien haha ;)

Ontopic: Ik draai inmiddels ook JB via XenonHD. Helaas heb ik hetzelfde probleem als toen ik eerder een onofficiele versie van JB had geflashed: Whatsapp vibreert niet meer. Gebruik geen lightflow en alle instellingen in whatsapp zelf staan goed. Vanmiddag deed de tril het wel weer, maar nadat mn batterij leeg was en ik hem aan de lader moest leggen en weer aanzette trilt hij niet meer.. Kan er weinig over vinden tot zover :( Iemand soortgelijke ervaringen?
Ik kwam er net zelf ook achter dat mijn Whatsapp niet trilt wanneer mijn geluid aanstaat, dit terwijl ik standaard Jelly Bean draai. Maar nu ik de trilinstellingen van Whatsapp van standaard naar kort heb verandert doet hij het wel! Misschien is dat dus wel gewoon het probleem ;). Je kan het veranderen via instellingen -> Berichtgeving -> Trillen: Kort.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:29
Is dit momenteel de laatste en nieuwste versie ?

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/133028/medium/5qcJoQ7p.png

• Aghanim
  • Niet online
Voor zover ik kan zien wel.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Albert020 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:33:
Is dit momenteel de laatste en nieuwste versie ?

[afbeelding]
JRO03C is niet de laatste Android build, maar wel de laatste voor de Galaxy Nexus (GSM): https://developers.google.com/android/nexus/images

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Albert020
jelmervos schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:14:
[...]

JRO03C is niet de laatste Android build, maar wel de laatste voor de Galaxy Nexus (GSM): https://developers.google.com/android/nexus/images
Ok, bedankt...

[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 23-08-2012 09:27 ]

• Maardiweb
Kartmans1 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:27:
[...]

Ik kwam er net zelf ook achter dat mijn Whatsapp niet trilt wanneer mijn geluid aanstaat, dit terwijl ik standaard Jelly Bean draai. Maar nu ik de trilinstellingen van Whatsapp van standaard naar kort heb verandert doet hij het wel! Misschien is dat dus wel gewoon het probleem ;). Je kan het veranderen via instellingen -> Berichtgeving -> Trillen: Kort.
Oh ok vaag :P

Is de tril dan nog wel hetzelfde? 2 korte trildingetjes zegmaar?

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:43
Ik zit zelf (heel) erg te twijfelen of ik deze telefoon zal kopen. Mijn desire was al lang niet meer zo'n vlot toestel, maar nu begint ook het touchscreen nog een kuren te krijgen.
Ik ben alleen wel een beetje bang geworden van alle berichten hier op tweakers over manke usb-poortjes die om de haveklap moeten worden vervangen. Is dat echt zo'n groot probleem of is het alleen maar een probleem waar je heel veel van hoord?
Is er iemand die in kan schatten hoeveel procent van de telefoons hier last van heeft?

Verder zit ik natuurlijk te twijfelen of ik moet wachten op het najaar, wanneer waarschijnlijk de volgende GN wordt uitgebacht (GN2?). (al is het maar omdat dan de prijs van deze waarschijnlijk wel wat zakt)

Er zijn zelfs ook al geruchten dat de GN2 door google op een hele lage prijs wordt gezet (zoals zij met de nexus 7 doen) (dit gerucht wordt versterkt door de wat lagere specs van de GN2).

Moeilijk, moeilijk, moeilijk, we hebben het toch maar weer zwaar :p

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik denk dat het percentage dat er last van heeft wel meevalt. Iedereen die er last van heeft gaat het posten, haast niemand post natuurlijk "mijn telefoon werkt naar behoren". Ik heb deze telefoon al een tijdje en heb nog nergens last van gehad in ieder geval.

• Kartmans1
Maardiweb schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:50:
[...]

Oh ok vaag :P

Is de tril dan nog wel hetzelfde? 2 korte trildingetjes zegmaar?
Ja, zover ik kan voelen wel haha :P.
MaffeMaarten schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:48:
Ik zit zelf (heel) erg te twijfelen of ik deze telefoon zal kopen. Mijn desire was al lang niet meer zo'n vlot toestel, maar nu begint ook het touchscreen nog een kuren te krijgen.
Ik ben alleen wel een beetje bang geworden van alle berichten hier op tweakers over manke usb-poortjes die om de haveklap moeten worden vervangen. Is dat echt zo'n groot probleem of is het alleen maar een probleem waar je heel veel van hoord?
Is er iemand die in kan schatten hoeveel procent van de telefoons hier last van heeft?

Verder zit ik natuurlijk te twijfelen of ik moet wachten op het najaar, wanneer waarschijnlijk de volgende GN wordt uitgebacht (GN2?). (al is het maar omdat dan de prijs van deze waarschijnlijk wel wat zakt)

Er zijn zelfs ook al geruchten dat de GN2 door google op een hele lage prijs wordt gezet (zoals zij met de nexus 7 doen) (dit gerucht wordt versterkt door de wat lagere specs van de GN2).

Moeilijk, moeilijk, moeilijk, we hebben het toch maar weer zwaar :p
Ik heb deze telefoon sinds 3 weken in mijn bezit, en ik word nog elke dag blij als ik hem in mijn handen heb. Je kan natuurlijk wachten, maar zo krijg je nooit wat nieuws. De GN2 zou hooguit in november of december uitkomen, dat zijn toch nog wel wat maanden. En met Jelly Bean zou ik niet weten waarom een Galaxy Nexus niet zou voldoen. Wat een telefoon zeg!

[ Voor 74% gewijzigd door Kartmans1 op 23-08-2012 12:12 ]

• Albert020
Heb deze telefoon sinds gisteren en ben er zeer te spreken over, mis alleen 1 dingetje,
het kan zijn dat ik het over het hoofd zie, bij mijn SGS2 had ik als de power knop ingedrukt was,
kon ik de data verbinding aan/uit zetten, waar vindt ik deze optie met 1 druk op de GN ?

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:06
Niet. Je kan wel kijken naar power toggles of anders een andere rom flashen die dit wel ondersteund.

To dare is to do

• Albert020
Slaapje schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:20:
Niet. Je kan wel kijken naar power toggles of anders een andere rom flashen die dit wel ondersteund.
Ok, dat is dan wel weer jammer, maar goed geen ramp....

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn telefoon werkt naar behoren. Door die verhalen ben ik wel voorzichtig met USB inpluggen en uittrekken, en met vocht. En ik ga hem apart all-risk verzekeren bij ABN, kost iets van € 1,90 extra: dan ben je verzekerd tegen val- en vochtschade, ook buitenshuis.

@Maarten: Als het een heel frequent probleem was, denk ik dat het wel opgepikt zou zijn door nieuwssites en becommentarieerd door Samsung, zoals de barstjes in de HTC One X en de falende verbindingen in de Iphone 4 en de falende batterij in Mac laptops.

@Albert: Ik zou Widgetoid gebruiken, dan kun je zelf allerlei schakelaars op je home screen zetten, waaronder dataverbinding en heel veel meer. Op je home screen is sneller dan via de power-knop, vind ik. Om de laatste te sparen (gaat soms op den duur kapot) kun je PGM2 installeren, dan kun je je telefoon aan- en uitdoen door over het scherm te vegen. Werkt vrijwel feilloos voor mij, en kost nauwelijks batterij. Het is heel relaxed om je scherm aan te kunnen zetten door erover te vegen, makkelijker dan een knop aan de zijkant indrukken ook.
als je de USB poort wilt ontlasten kan je ook een pogo dock kopen, heb em nu zelf bij amazon besteld: Prulleman in "Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus"

had bij mijn vorige toestel (HD2) ook dat de usb poort na 1.5 jaar een beetje lam werd, het is gewoon een slijtage gevoelig onderdeel, wat zeker nog afhangt van hoe je er mee omgaat en hoe vaak je de kabel in/uit plugt.

Strava

• MaffeMaarten
@Kartmans1, @Cerberus_FM:
Dankjulliewel, dit was net het duwtje dat ik nogdig had om overslag te gaan ;)
Ik zie zaterdag iemand die er al1 heeft dus dan kan ik hem nog even in m'n eigen handen houden, en dan zal het wel niet lang meer duren voordat ik er zelf eentje heb.

Zo'n dock is ook wel mooi. Op DealExtreme helaas allen maar docks die ook gewoon de usb poort gebruiken.

Hmm, ik ben al accessoires erbij aan het zoeken... Ik denk niet dat ik nog heel lang ga wachten....

• Phntm
  • Laatst online: 09:37

Phntm

Tlingelingeling

MaffeMaarten schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:34:
@Kartmans1, @Cerberus_FM:
Dankjulliewel, dit was net het duwtje dat ik nogdig had om overslag te gaan ;)
Ik zie zaterdag iemand die er al1 heeft dus dan kan ik hem nog even in m'n eigen handen houden, en dan zal het wel niet lang meer duren voordat ik er zelf eentje heb.

Zo'n dock is ook wel mooi. Op DealExtreme helaas allen maar docks die ook gewoon de usb poort gebruiken.

Hmm, ik ben al accessoires erbij aan het zoeken... Ik denk niet dat ik nog heel lang ga wachten....
En die eigenlijk heel slecht zijn afgewerkt en dus ook afgeraden worden. Koop gewoon een originele samsung dock, gegarandeerd werkend.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08
Aghanim schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:43:
Zoals je aangeeft is jouw coating ook verdwenen. Als je nu een keer naar het strand gaat en met je telefoon speelt heb je daarna vrijwel zeker krassen. Er zijn nu eenmaal situaties waar je niet 100% voorzichtig in kunt zijn en als je dan geen Gorilla glass hebt loop je de kans krassen te krijgen. Als je geen enkele kras wilt moet je dus een screenprotector nemen.
Zoals Koppensneller al aangaf is Gorilla Glass puur een benaming, het glas in de Nexus doet daar niet voor onder. Als er Gorilla Glass in de Nexus had gezeten had je net zo goed die krassen gehad. Er bestaan nou eenmaal materialen waarbij de hardheid hoger ligt dan die van het scherm (Gorilla Glass of niet) en die materialen kunnen dus krassen veroorzaken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Albert020
Cerberus_tm schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:49:

@Albert: Ik zou Widgetoid gebruiken, dan kun je zelf allerlei schakelaars op je home screen zetten, waaronder dataverbinding en heel veel meer. Op je home screen is sneller dan via de power-knop, vind ik. Om de laatste te sparen (gaat soms op den duur kapot) kun je PGM2 installeren, dan kun je je telefoon aan- en uitdoen door over het scherm te vegen. Werkt vrijwel feilloos voor mij, en kost nauwelijks batterij. Het is heel relaxed om je scherm aan te kunnen zetten door erover te vegen, makkelijker dan een knop aan de zijkant indrukken ook.
Bedankt voor de tip, heb hem nu in gebruik, werkt perfect ;)

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik ben een paar weken geleden ook van de HTC Desire naar de Galaxy Nexus overgestapt. En wat een verschil! De Desire was een prima toestel, maar helaas verouderd (te weinig geheugen).

Natuurlijk komt er straks weer een nieuwe Nexus. De Galaxy Nexus kun je nu echter voor iets minder dan 400 euro kopen, de nieuwe is vast weer een stuk duurder.

• Aghanim
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:13:
[...]

Zoals Koppensneller al aangaf is Gorilla Glass puur een benaming, het glas in de Nexus doet daar niet voor onder. Als er Gorilla Glass in de Nexus had gezeten had je net zo goed die krassen gehad. Er bestaan nou eenmaal materialen waarbij de hardheid hoger ligt dan die van het scherm (Gorilla Glass of niet) en die materialen kunnen dus krassen veroorzaken.
Hoe de benaming is vind ik niet zo relevant. Het glas van mijn GN (die van anderen blijkbaar wel) is in elk geval niet krasbestendig. Tenminste niet zo krasbestendig als die zogenaamde filmpjes waar ze met een sleutel in het glas gaan krassen. Leuk gefilmd maar dat geloof ik dus niet.
Welke specs zijn dan lager bij de i9260? Het betere HD-scherm, de betere camera of de minimaal vergelijkbare CPU/GPU?

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lager in vergelijking met huidige topmodellen (GS3, One X).

• Aghanim
  • Niet online
Het scherm en de camera zijn volgens mij niet minder dan de S3, maar dat is een andere discussie. Ik snap de aanname hierboven gewoon niet dat Google een 'hele' lage prijs zou hanteren voor de GN2, terwijl de specs beter zijn dan de huidige GN (daar doelde Maarten volgens mij op).

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08
Aghanim schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:42:
[...]

Hoe de benaming is vind ik niet zo relevant. Het glas van mijn GN (die van anderen blijkbaar wel) is in elk geval niet krasbestendig. Tenminste niet zo krasbestendig als die zogenaamde filmpjes waar ze met een sleutel in het glas gaan krassen. Leuk gefilmd maar dat geloof ik dus niet.
Sleutels kunnen geen krassen veroorzaken op het scherm van de GN, metaal heeft een lagere hardheid dan glas, dus die filmpjes kloppen en zijn daarmee ook weinig bijzonder, gewoon een kwestie van fysica.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Aghanim
  • Niet online
Right, en waarom dan nooit je telefoon in je zak bij je sleutels stoppen? Jij mag het best geloven, ik geloof het gewoon niet, thats all.

• Marsli
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 09:44
Wat een bagger kwaliteit telefoon is het toch. De batterij loopt heel snel leeg. Het scherm is na eenmaal gevallen te zijn in 15 verschillende stukken gebarsten...
Jammer

Verwijderd

Marsli schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:29:
Wat een bagger kwaliteit telefoon is het toch. De batterij loopt heel snel leeg. Het scherm is na eenmaal gevallen te zijn in 15 verschillende stukken gebarsten...
Jammer
Jep, het is de nexus z'n schuld dat jij de telefoon laat vallen :').

• Marsli
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:32:
[...]

Jep, het is de nexus z'n schuld dat jij de telefoon laat vallen :').
dat ik hem heb laat vallen is mijn schuld. dat ik heb hem gekocht is ook mijn schuld.

dat ie uit elkaar barst bij een val van 30 cm is inderdaad samsungs schuld, omdat ze hem niet stevig hebben gebouwd.

• Smultie
  • Niet online
Hij heeft wel gelijk hoor.
Iphones kun je bijvoorbeeld keihard op de straat gooien, en dan blijven ze gewoon heel:

Afbeeldingslocatie: http://techsumi.com/wp-content/uploads/2012/06/broken-iphone-screen.jpg

;w

• Aghanim
  • Niet online
Los van de krassen op het scherm is hij bij mij al regelmatig gevallen. Niks aan de hand. Gewoon pech gehad met hoe je hem hebt laten vallen denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 23-08-2012 21:45 ]

• Marsli
dat klopt zeker

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Vandaag mijn replacement GNex gekregen, helaas nog steeds zwarte vlekken onder het scherm (wel minder) en die vervelende ruis/klik uit de speaker. Hebben jullie ook last van dit speakerprobleem? En klopt het eigenlijk dat bij lage helderheden je scherm er een beetje als papier uitziet?

[ Voor 19% gewijzigd door tobitronics op 23-08-2012 23:02 ]

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04:39
Ik heb ergens gezien (in dit topic) dat dat komt als je 'm aan de lader hebt. Is dat het geval?

• tobitronics
  • Nu online
RetroTycoon schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:02:
Ik heb ergens gezien (in dit topic) dat dat komt als je 'm aan de lader hebt. Is dat het geval?
Ik had m inderdaad aan de lader, maar het maakt niks uit, zonder heb ik het ook.

• Aghanim
  • Niet online
Scherm lijkt wat korrelig op lage brightness ja. Speakergeluiden is niet standaard, dus dat lijkt niet helemaal lekker te zitten bij jouw GN.

• tobitronics
  • Nu online
Aghanim schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:13:
Scherm lijkt wat korrelig op lage brightness ja. Speakergeluiden is niet standaard, dus dat lijkt niet helemaal lekker te zitten bij jouw GN.
Het vervelende is dat dit de 2e Gnex in 1 week tijd op rij is die er last van heeft. Als ik het probleem google lijken ontzettend veel mensen er last van te hebben. Het is zeg maar dat terwijl de speaker in gebruik is + ong. 3 sec erna dat er een soort ruis is en dan een klik. Het is alleen te horen in een stille kamer of als je je oor tegen de speaker houdt. Weet je zeker dat jouw gnex het niet heeft?

• Aghanim
  • Niet online
Nu je het zo uitlegt blijk ik het ook te hebben ja. Alleen dit is toch niet irritant te noemen? De speaker lijkt even geactiveerd te worden om een digitaal geluid af te spelen en een soort fade out van 2 seconden te hanteren om vervolgens uit te klikken. Ik heb mijn GN sinds november en het was me nooit opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Inmiddels is mijn geolocatie probleem opgelost. Gewoon door 2 dagen mijn GPS aan te hebben gehad. Nu ben ik in ieder geval niet meer in Cisco! Wat natuurlijk wel leuk was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
tobitronics schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:56: ...en die vervelende ruis/klik uit de speaker. Hebben jullie ook last van dit speakerprobleem?
Af en toe (vooral bij het opstarten van apps/games) hoor ik ook wel klikjes, ook al staat m'n Gnex op stil. Net direct een groot probleem, maar soms wel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Aghanim schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:57:
Het scherm en de camera zijn volgens mij niet minder dan de S3, maar dat is een andere discussie. Ik snap de aanname hierboven gewoon niet dat Google een 'hele' lage prijs zou hanteren voor de GN2, terwijl de specs beter zijn dan de huidige GN (daar doelde Maarten volgens mij op).
Ik bedoelde inderdaad lagere specs dan de top-line,
of lagere specs dan "verwacht", of "gehoopt". Ik ontken niet dat alle specs hoger zijn dan de huidige GN. Mijn excuses voor de ambiguïteit. >:)

De lage prijs was zeker geen aanname, meer speculatie. Gebaseerd op de lage prijs van de Nexus 7 tablet.
Het is niet zozeer iets wat ik verwacht, maar meer iets wat ik erg jammer zou vinden op te horen als ik net zelf de GN gekocht heb. Als argument om te wachten.

Buiten dat heb ik de telefoon ondertussen al zo goed als gekocht hoor.
"Angst is een slechte raadgever, angst voor spijt is nog erger."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 20:50
Marsli schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:39:
[...]

dat ik hem heb laat vallen is mijn schuld. dat ik heb hem gekocht is ook mijn schuld.

dat ie uit elkaar barst bij een val van 30 cm is inderdaad samsungs schuld, omdat ze hem niet stevig hebben gebouwd.
Ik had hiervoor een htc desire: de tank onder de smartphones. Je ziet ze nog steeds overal terwijl het ding jaren oud is.

Ik liet dat ding zo vaak vallen, en een vriend van me nog vaker. Denk wel rond de 100 keer en hij misschien wel 200 keer door de jaren heen. Totdat ik op de stoep zat en hij uit mn zak gleed; hij viel niet meer dan 10cm naar beneden en het scherm was kapot.

Ik denk dat als je pech heb hij precies dwars valt en alle energie van de val precies door het glas gaat, en dan barst. Die keiharde schermen van tegenwoordig zijn uiteraard daardoor bros. Dat kan niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:25:

Het vervelende is dat dit de 2e Gnex in 1 week tijd op rij is die er last van heeft. Als ik het probleem google lijken ontzettend veel mensen er last van te hebben. Het is zeg maar dat terwijl de speaker in gebruik is + ong. 3 sec erna dat er een soort ruis is en dan een klik. Het is alleen te horen in een stille kamer of als je je oor tegen de speaker houdt. Weet je zeker dat jouw gnex het niet heeft?
Ik vind dit verhaal toch kostelijk om te lezen :P Niet vervelend bedoeld maar hieruit blijkt maar weer hoe succesvol het concept van de smartphone is. Mensen krijgen steeds absurdere verwachtingen. Het geklik van de speaker van de Gnex is simpel het geluid dat niet te vermijden is als je stroom op een speaker zet. De ruis is het kalibreren tot een frequentie die niet te horen is terwijl er toch spanning op staat. Heb je al eens helemaal niets gehoord terwijl je de minijack van je speakers/koptelefoon in je pc/mp3speler stopt? Ik durf het te betwijfelen. Toestellen waarbij mensen claimen dat ze het niet horen zijn toestellen die altijd spanning op de speakers houden. Het geklik valt dan niet op omdat het enkel waar te nemen zou zijn na een battery pull.

De smartphone heeft(of krijgt iig) bijna dezelfde status als een rode sportauto voor een 50+er: een verlengstuk van... laat ik het hier maar beschaafd op 'persoonlijkheid' houden. :9

Er is al veel gezegd over de speaker van de GNex maar ik vindt het persoonlijk ge-wel-dig dat 'ie niet zo hard gaat als andere telefoons. Mede daardoor zijn er maar weinig chappies en andere popiejopie types die ook een Nexus hebben: Het geluid is gewoon te zacht om muziek op straat of in het openbaar vervoer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 22:29

Bob

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:46:
[...]

Ik vind dit verhaal toch kostelijk om te lezen :P Niet vervelend bedoeld maar hieruit blijkt maar weer hoe succesvol het concept van de smartphone is. Mensen krijgen steeds absurdere verwachtingen. Het geklik van de speaker van de Gnex is simpel het geluid dat niet te vermijden is als je stroom op een speaker zet. De ruis is het kalibreren tot een frequentie die niet te horen is terwijl er toch spanning op staat. Heb je al eens helemaal niets gehoord terwijl je de minijack van je speakers/koptelefoon in je pc/mp3speler stopt? Ik durf het te betwijfelen. Toestellen waarbij mensen claimen dat ze het niet horen zijn toestellen die altijd spanning op de speakers houden. Het geklik valt dan niet op omdat het enkel waar te nemen zou zijn na een battery pull.
Da's wel te vermijden hoor, maar kost geld omdat elke speaker + audio circuit combo dan zo moet afgeregeld zijn dat de rustpositie (audio in stand by) overeen komt de speakerpositie icm met een stil geluidsbestand. Sommige Gnexen hebben het probleem zelfs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Over de speaker gesproken bedenk ik me opeens iets anders waar ik wel eens last van heb: De microfoon staat te hard. Als ik in een kroeg of op een feestje met wat hardere muziek een filmpje wil maken of bijvoorbeeld een nummer wil opzoeken met shazam of soundhound, dan lukt dat eigenlijk nooit goed. De mic staat veeeeeel te gevoelig afgesteld waardoor het geluid enorm overstuurd klinkt. Is hier iets van een oplossing voor? Heb er nog niet echt andere mensen over gehoord ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bob Als je het gaat uitpluizen dan klopt er wel meer van mijn technische verhaal niet. Ik zou er dus van moeten maken 'bijna niet te vermijden' omdat het voor ons consumenten wel erg lastig wordt om de boel zelf te tweaken tot perfectie.
Wie kritisch naar mijn woorden kijkt zal het opvallen dat het geklik waar hierover wordt gepraat wordt ervaren ná een geluid terwijl ik het heb over voor een geluid maar het principe blijft hetzelfde.

Ondanks de technische details en exacte juistheid van het verhaal blijft het kostelijk ;)

@maardiweb: Ik heb hier ook al eens bij stilgestaan. Mijn vriendin heeft een Galaxy S2 en het 'shazammen' op feestjes lukt haar vaak beter dan dat het mij lukt met mijn GNex. Ik steek het persoonlijk niet op de luidheid van de microfoon maar op de fijnheid waarop de Nexus is afgesteld om achtergrondgeluiden te dempen.
Voorbeeld: Als mijn vriendin in de trein zit hoor ik vaak de omgevingsgeluiden die typisch bij een trein horen(stemmen en geluiden van de trein zelf) terwijl mijn vriendin soms niet zeker weet of ik in een trein zit omdat de Nexus de omgevingsgeluiden beter dempt. Op een feestje hoort de Nexus volgens mij veel meer geluiden(stemmen van feestende mensen) die dichterbij zijn dan de speakers van de kroeg waar je bent. Dat stoort natuurlijk met Shazam.

Of het werkelijk klopt weet ik niet maar ik vind het aannemelijk dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Nu online
Is er trouwens een manier om er voor te zorgen dat je eerst het swipe lockscreen krijgt en daarna pas dat je een patroon in moet voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:54:
Is er trouwens een manier om er voor te zorgen dat je eerst het swipe lockscreen krijgt en daarna pas dat je een patroon in moet voeren?
Misschien weten ze dat in de custom rom sectie maar ik vraag me af waarom je dat zou willen? Eerst schuiven en daarna een patroon. Wat is het nut van het schuiven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:35:
[...]

Misschien weten ze dat in de custom rom sectie maar ik vraag me af waarom je dat zou willen? Eerst schuiven en daarna een patroon. Wat is het nut van het schuiven dan?
Direct google now, camera etc? Ik zou dat ook waarderen....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook grote fan van het unlockscreen waarin je direct alle functies kunt kiezen. Bij custom roms kun je dat zelfs nog uitbreiden met meer dan alleen google now en de camera. Misschien dat ik 'm gewoon niet vat hoor maar wat je dus wilt is
*powerbutton zodat het lockscreen tevoorschijn komt
*het lockscreen gebruiken om direct naar de camera te gaan
*een codepatroon invoeren
correct?

Ik ben van mening dat in bovenstaand voorbeeld het verschijnen van het lockscreen overbodig is want als het codepatroon direct in te voeren is kun je vanaf je 'home screen' ook de camera indrukken. Dat zijn exact evenveel handelingen. Alle andere functies die je ook in het lockscreen kwijt kunt, kun je ook op je homescreen zetten.

Als ik het niet juist heb dan ben ik wel benieuwd naar wat jullie bedoelen. Ik wis mijn toestel op afstand als 'ie ooit gejat wordt via een app. Ik heb geen code of patroon nodig;) een smsje sturen vanaf een andere telefoon met een commando zet er alsnog een beveiliging op en kan 'm zelfs meteen wissen dus met enkel het lockscreen voldoet mijn telefoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ben het met jullie eens, maar ik wil wel mn patroontje! Een tijd geleden werd aangekondigd dat Google patent had aangevraagd op het patroon-lockscreen waarbij je met verschillende patterns ook apps kan openen. Ik zoek dit al een half jaar, maar heb het nog nergens kunnen vinden :(

edit: bingo: nieuws: Google wil Androids pattern unlock-systeem uitbreiden

[ Voor 24% gewijzigd door Maardiweb op 24-08-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 09:37

Phntm

Tlingelingeling

Smultie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:39:
Hij heeft wel gelijk hoor.
Iphones kun je bijvoorbeeld keihard op de straat gooien, en dan blijven ze gewoon heel:

[afbeelding]

;w
Ik heb hierom hard gelachen.

Maar goed, mijn telefoon zo vaak laten vallen, zelfs een keer hard geraged en tegen de muur gerosst.. Ding doet het perfect alleen op een verf veegje bovenkant van mn telefoon dat haast niet opvalt en een halve maan cirkel bij mijn 3.5 mm jack poort door mijn koptelefoon(Door constant draaien graaft het erin :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Ik ben allemaal aan het hannessen om afbeeldingen van mijn galaxy nexus op mijn samsung tv af te kunnen spelen. De smart tv van samsung is bedraad in het netwerk opgenomen (dus geen wifi usb stick). Samsung heeft zelf zo'n mooie app gemaakt die niet compatible is met de galaxy nexus...weet iemand hoe ik dat aan de praat krijg of gaat dat niet in deze constructie...? De apps die ik geprobeerd heb (sorry even geen overzicht bij de hand welke...) doen het niet...of ik doe het verkeerd...dat kan ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:59:
als je de USB poort wilt ontlasten kan je ook een pogo dock kopen, heb em nu zelf bij amazon besteld: Prulleman in "Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus"

had bij mijn vorige toestel (HD2) ook dat de usb poort na 1.5 jaar een beetje lam werd, het is gewoon een slijtage gevoelig onderdeel, wat zeker nog afhangt van hoe je er mee omgaat en hoe vaak je de kabel in/uit plugt.
Hmmmm dat ziet er verleidelijk uit. Ga nog even nadenken of het me € 36 waard is. Over een half jaar is hij misschien ergens goedkoper te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Nu online
Krijgen jullie eigenlijk Light flow aan de praat? Ik heb nu mooi allemaal verschillende LED's ingesteld maar ik krijg ze niet altijd. Ook als ik hem wel krijg is ie alleen aanwezig als ik mijn scherm uit of op het unlockscherm heb staan.

En hoe vullen jullie je homescherm(en) eigenlijk? Ik heb nu alleen een klokwidget, powerwidget, gmailwidget en een paar snelkoppelingen staan en heb nog 2 lege schermen :S. Nog aanraders voor apps/widgets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tobitronics schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:26:
Krijgen jullie eigenlijk Light flow aan de praat? Ik heb nu mooi allemaal verschillende LED's ingesteld maar ik krijg ze niet altijd. Ook als ik hem wel krijg is ie alleen aanwezig als ik mijn scherm uit of op het unlockscherm heb staan.

En hoe vullen jullie je homescherm(en) eigenlijk? Ik heb nu alleen een klokwidget, powerwidget, gmailwidget en een paar snelkoppelingen staan en heb nog 2 lege schermen :S. Nog aanraders voor apps/widgets?
volgens mij kan je bij de stockrom niet kiezen om de led ook te laten werken als je scherm aan staat, bij bv AOKP custom rom kan dit wel. Op zich ook logisch, want je meldingen kan je ook gewoon bovenin zien als je scherm aan staat. Light flow werkt bij mij verder helemaal zoals het moet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23

Al de apps die ik actief gebruik staan in mijn hoofdscherm, samen met de weer en nieuws widget.
Links staan nog meer apps, en helemaal links staat nog een snelkoppeling naar Shazam (omdat ik die toch amper gebruik). Rechts staat de agenda-widget en nog wat meer naar rechts staat de Gmail widget met daaronder 4 snelkoppelingen naar webpagina's, Tweakers, GoTmarks, Het Nieuwsblad en XDA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Mijn sgn gaat elke dag vanzelf uit. Het gebeurd niet specifiek bij bepaalde handelingen. Echt totaal willekeurigs
Soms paar keer per dag. Hard reset heeft niet geholpen. Iemand hier last van gehad en/of weet waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Heb je een custom rom/kernel misschien? Zo ja: heb je het ook voor met de stock rom/kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Je zou in Post je Homescreen kunnen kijken hoe anderen het ingedeeld hebben. Werkt goed om wat inspiratie op te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Vindt de accu erg snel leeg gaan, haal nog geen 2 dagen.
Zijn er mensen met Tasker, en gaat de accu hiermee aanzienlijk langer mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Nu online
Albert020 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:29:
Ik ben van plan om vandaag te gaan klooien met tasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
tobitronics schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:49:
[...]

Ik ben van plan om vandaag te gaan klooien met tasker.
Denk dat ik dat ook maar eens ga doen vandaag, tis toch een regenachtige dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Nu online
Albert020 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:54:
[...]

Denk dat ik dat ook maar eens ga doen vandaag, tis toch een regenachtige dag ;)
Als je nog guides zoekt -> Modaco tutorial of Youtube serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Had ik al gevonden maar thanks btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Albert020 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:29:
2 dagen? Dat ga je inderdaad niet halen met een Nexus :) Ik haal altijd een dag en dat is normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
filenox schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:36:
Heb je een custom rom/kernel misschien? Zo ja: heb je het ook voor met de stock rom/kernel?
Nee. Stock Android jb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zo, ik ben sinds eergisteren ook over op een Galaxy Nexus. Tot nu toe wel tevreden :)

Typen gaat zeer fijn, al kom ik niet altijd even goed in de linkerbovenhoek met m'n vingers.

Nu vallen me wel enkele dingen op:
  • Kleuren zijn zeer gekleurd. Vooral zichtbaar bij huidskleur. Alles lijkt dan wat meer roze te zijn. Dat komt door het Amoled scherm heb ik het idee.
  • Ik heb een soort grain/ruis over het beeld bij een geheel effen kleuren pagina. Het lijkt net alsof ik de pixels zie verversen. Dat komt door die pentile-layout? Het is een beetje lastig uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Bolletje schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:20:
Zo, ik ben sinds eergisteren ook over op een Galaxy Nexus. Tot nu toe wel tevreden :)

Typen gaat zeer fijn, al kom ik niet altijd even goed in de linkerbovenhoek met m'n vingers.

Nu vallen me wel enkele dingen op:
  • Kleuren zijn zeer gekleurd. Vooral zichtbaar bij huidskleur. Alles lijkt dan wat meer roze te zijn. Dat komt door het Amoled scherm heb ik het idee.
  • Ik heb een soort grain/ruis over het beeld bij een geheel effen kleuren pagina. Het lijkt net alsof ik de pixels zie verversen. Dat komt door die pentile-layout? Het is een beetje lastig uit te leggen.
Je tweede punt kan komen door een lage helderheid. Dit zie ik zelf ook als ik in mijn bed nog bijvoorbeeld naar een witte internet pagina kijk. Dan zit er ook een soort "ruis" over het scherm heen. Maar met hogere helderheid heb ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Kartmans1 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:22:
[...]

Je tweede punt kan komen door een lage helderheid. Dit zie ik zelf ook als ik in mijn bed nog bijvoorbeeld naar een witte internet pagina kijk. Dan zit er ook een soort "ruis" over het scherm heen. Maar met hogere helderheid heb ik hier geen last van.
Ja, het gaat grotendeels weg als ik hem op de hoogste helderheid zet. Ik heb hem nu eigenlijk altijd op automatische helderheid staan.

De batterij gaat wel zeer snel leeg. Ik draai JB 4.1.1. Het scherm heeft daar natuurlijk een groot aandeel in (47% nu bij nog 28% lading), maar Chrome vind ik ook aardig wat innemen met z'n 12%.

Kwestie van gewenning :) Ik was sowieso van plan nog een extra batterij te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Bolletje schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:55:
[...]

Ja, het gaat grotendeels weg als ik hem op de hoogste helderheid zet. Ik heb hem nu eigenlijk altijd op automatische helderheid staan.

De batterij gaat wel zeer snel leeg. Ik draai JB 4.1.1. Het scherm heeft daar natuurlijk een groot aandeel in (47% nu bij nog 28% lading), maar Chrome vind ik ook aardig wat innemen met z'n 12%.

Kwestie van gewenning :) Ik was sowieso van plan nog een extra batterij te bestellen.
Dat doe ik inderdaad ook altijd. Zelf erger ik mij ook niet echt aan de ruis wanneer de helderheid lager is. Zelf had ik in het begin ook last van een snel leeglopende batterij, maar nu ik de telefoon al een aantal weken heb merk ik dat je er toch al een stuk langer mee doet, omdat je er gewoon minder mee speelt. Gisteren had ik aan het einde van de dag nog 38% batterij over.

Ik heb zojuist ook Google Now uitgezet. Vindt het in Nederland nog geen toegevoegde waarde. Het enige wat hij goed liet zien was het weer, maar daar heb ik wel een andere app voor :P. Wanneer Google Now in Nederland beter ondersteund gaat worden, zal ik het weer een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Nu online
Snel vraagje: Na een week heeft mijn nexus inmiddels een mooie coating van vingerafdrukken en vet gekregen :+ Tips om dit schoon te krijgen zonder vegen ed.? Gewoon met een microvezeldoekje of met een of ander middeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Wat is er mis met even met je t-shirt d'roverheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Nu online
Smultie schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:30:
Wat is er mis met even met je t-shirt d'roverheen?
Net even geprobeerd, wist niet dat een t-shirt zo goed kon schoonmaken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
tobitronics schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:33:
[...]

Net even geprobeerd, wist niet dat een t-shirt zo goed kon schoonmaken 8)7
Wel uitkijken dat er niet een korreltje zand op je t-shirt van iets is achtergebleven. Anders kom je er ook achter dat je T-shirt heel goed krassen kan maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik weet niet hoe vaak jullie nog in de zandbak spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom112112
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 22:02
Smultie schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:42:
Ik weet niet hoe vaak jullie nog in de zandbak spelen :P
Hij kan ook naar het strand geweest zijn.

Ik gebruik geen screenprotector en heb alleen wat kleine krasjes die je alleen ziet als je de telefoon in het licht houdt. Mijn vorige toestel had gorilla glass, maar daar zat na 2 jaar nog geen enkel krasje op, dus er zit toch een vershil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nee hoor, dat is volgens de heren op de vorige pagina niet waar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pfff, heb nu ook ghost charging + mijn nexus wil bijna niet laden, met moeite lukt het als ie uit staat, hoewel het dan de vraag is of er lading bijkomt ondanks het laad picto op het scherm.... via usb/computer laad lijkt ie nog wel te laden, maar bij unpluggen heb ik dan weer ghost charging.

Dacht eerst dat het aan de custom rom lag, maar ook met een ander rom, zelfde probleem, was even weg nadat ik in de poort had geblazen, dacht dus dat het gewoon een vuiltje was, maar het kwam gelijk weer terug, ook al schoongemaakt, maar dat mocht ook niet baten.. toch raar dat de telefoon anders reageert op laden via 220 en via usb, terwijl als ie uit staat ook de 220 herkent wordt.. lijkt me toch een hardware probleem..

als het goed is komt morgen mijn pogo desk lader binnen, ben benieuwd hoe ie daar mee laad.. en toch maar even garantie claimen denk ik..

Maar goed dat ik mijn HD2 nog niet heb weggedaan :)

/edit,
dacht zojuist, toen er via a/c adapter nog wel een keertje geladen werd er "Opladen (USB)" stond bij instellingen accu, nu staat daar Opladen (AC) terwijl hij aan mijn macbook hangt...

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 26-08-2012 22:25 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring met die Pogo lader, dat werkt een stuk handiger dan een externe batterijoplader in elk geval. Krijg komende week de onderdelen binnen om de usb poort te vervangen, maar vind het toch wel handig om een alternatieve laadmethode te hebben want nu moet mijn toestel steeds uit omdat de batterij er uit gehaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
@Prulleman: Sterkte! Ben ook heel benieuwd naar je pogolader.

@Xenergy, jij ook sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:44

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand waarom een 'vanilla' Galaxy Nexus op stock 4.0.4 niet wil updaten naar 4.1.x? Ik heb de truck voor het forceren al geprobeerd (aan wifi), maar hij wil nog steeds niet.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:28

IkWilbert

Het is mij!

zAo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:25:
Weet iemand waarom een 'vanilla' Galaxy Nexus op stock 4.0.4 niet wil updaten naar 4.1.x? Ik heb de truck voor het forceren al geprobeerd (aan wifi), maar hij wil nog steeds niet.

Iemand een suggestie?
Je hebt waarschijnlijk geen Yakju build.
Wat meer info:
[Google Galaxy Nexus] Versie en herkomst ?

[ Voor 10% gewijzigd door IkWilbert op 27-08-2012 14:30 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

IkWilbert schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:29:
[...]

Je hebt waarschijnlijk geen Yakju build.
Wat meer info:
[Google Galaxy Nexus] Versie en herkomst ?
Ok, maar hoe kom je daaraan zonder een unlock/root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
zAo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:40:
[...]

Ok, maar hoe kom je daaraan zonder een unlock/root?
Handmatig updates flashen

Wanneer je OTA update niet binnenkomt (dit kan even duren, want updates worden vaak gelijkmatig gedistribueerd. Soms duurt dit tot 2 weken na de eerste uitrol) kan je ook handmatig een nieuwe 'factory image' op je telefoon flashen. Het makkelijkst gaat dit wederom met de toolkit. Hiervoor heb je geen roottoegang nodig, maar wel een geunlockte bootloader. Zie hierboven hoe dat moet.

We hebben dus nodig: De toolkit en de gewenste factory image. In de meeste gevallen zal je gewoon de nieuwste versie willen (nu: 4.0.4, build IMM76I)

Daarna:

Telefoon in USB debug modus zetten (instellingen > opties voor ontwikkelaars)
Telefoon aansluiten, toolkit starten en goede build kiezen (check in je settings > over deze telefoon welke build je hebt)
Rebooten naar fastboot (optie 20, optie 3)
Factory image flashen (die zet je eerst in de goede map in je toolkit folder, dan optie 8 en yes)
Even wachten, klaar!
Staat overigens gewoon in de openingspost, lees die maar eens goed door.

[ Voor 92% gewijzigd door Smultie op 27-08-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Die zag ik, maar dat is dus met unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
De Galaxy Nexus is gemaakt om te unlocken.
Unlocken is ook niet spannend/gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:28

IkWilbert

Het is mij!

zAo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:12:
Die zag ik, maar dat is dus met unlock.
Zit niets anders op als je jelly bean wilt... of wachten tot samsung de update vrij geeft... Maar dat kan lang duren.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enige wanneer je de sjaak bent is als je usb poort kapot gaat en je je bootloader dus niet meer kan locken voor ie terug gaat... :/
ben nu een plan aan het verzinnen om mijn telefoon zonder usb zo stock mogelijk te krijgen:
Prulleman in "[Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Prulleman schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:20:
enige wanneer je de sjaak bent is als je usb poort kapot gaat en je je bootloader dus niet meer kan locken voor ie terug gaat... :/
Waarom zou je je bootloader weer moeten locken voor ie terug gaat?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1 ... 61 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.