Toch wat te vroeg gejuicht denk ik. Sinds ik mijn toestel geopend heb, heb ik last van slecht bereik. In gebieden met goed bereik is er niks aan de hand (gisteren ruim 80min gebeld) maar op plekken waar ik normaal wat minder bereik heb, heb ik nu continu geen signaal. Rebooten, netwerk zoeken en flightmodus on/off bieden geen oplossing. Als ik weer vertrek naar een andere locatie dan heb ik weer prima signaal en werkt alles naar behoren.
Het lijkt dus alsof de chip minder goed contact maakt dan voorheen. Maar dan zou ik denken dat het of werkt of niet werkt. Helaas ben ik totaal niet technisch dus heb verder ook geen idee hoe dit zou kunnen komen.
-Edit-
Ik denk dat het aan de antennekabel ligt. Als de zwarte draad op onderstaand plaatje tenminste de antennekabel is. Deze zat aan de bovenkant vast aan een connector en aan de onderkant los. Aan de onderzijde zit echter ook een connector. De vraag is dus of deze zwarte kabel (met aan beide uiteinden een zilveren contactpunt) in beide connectoren moet. Dat heb ik wel gedaan in elk geval.
Iemand hier ervaring mee?
Zou je signaal minder goed kunnen zijn als deze kabel niet perfect vast zit? Je kunt de kabel namelijk uit de connectors verwijderen en weer er in steken. Dan zou ik deze kunnen
vervangen lijkt me. Zou de Nexus kabel ook te vervangen zijn door een Galaxy S2 antennekabel? Deze is namelijk op voorraad en dan kan ik morgen repareren. Lijkt me hetzelfde onderdeel?
[
Voor 59% gewijzigd door
Aghanim op 30-08-2012 10:33
]