• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
pven schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:22:
Dank voor de antwoorden! Ik zie dat ik weer wat te hobby-en heb. :)

Ik ben overigens nog niet te spreken over de batterij. Tot nu toe gaat deze een uurtje of 12 mee, waarna hij echt aan de lader moet. Omdat ik hem nog aan het intrainen ben (eerste vijf keer zo-goed-als leeg laten worden voordat ik hem weer oplaad) hoop ik dat het straks beter gaat. En anders zal het een Mugen-batterij gaan worden, want ik wil de dag doorkomen zonder bij te laden.
Ik heb zelf een extra zware batterij van Samsung zelf, meeste dagen haal ik net tot ik weer naar bed ga. Dan is de nexus vanaf ongeveer 06:30 van de stroom. Vaak houdt hij het dan vol tot rond middernacht.

Dit is dan tijdens normaal gebruik, geen apps via 3G installeren/updaten. Ongeveer 1 uur muziek en wat Facebooken/Twitteren/browsen

pricewatch: Samsung Li-Ion 2000 mAh

Misschien dat die Mugen waar jij over spreekt langer mee gaat, maar voor mij is dit lang genoeg. Los daarvan houd ik wel van originele onderdelen :)

[ Voor 8% gewijzigd door agoNITE op 06-09-2012 10:28 ]

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Intrainen zou niet nodig hoeven zijn bij dit soort type batterij. Het zal je ook zeker geen verdubbelde capaciteit (als in: nu 12 uur en straks 24 uur) opleveren. Belangrijke zaken om batterij te besparen zijn:
- automatische helderheid = aan
- synchronisatie mail + overige accounts = nooit op push maar interval van minimaal 5 minuten

Hoeveel schermtijd haal je met je device voordat deze leeg is? Op stock moet je ongeveer 2 uur kunnen halen dus als je 2 uur lang met je telefoon bezig bent dan is deze zo ongeveer wel leeg. Dat is niet geweldig, dat ben ik met je eens. Custom rom + kernel hebt wel. Ik haal nu ongeveer 3 tot 3.5 uur schermtijd gemiddeld.

Zelf gebruik ik mijn telefoon zo'n 50 minuten per dag (schermtijd) en ik doe dus ook ruim 2 dagen met 1 batterijlading. Voor mij is dat prima maar het is wel zo dat als ik bijvoorbeeld op vakantie ga en in het vliegtuig iets met mijn telefoon wil doen, de batterij inderdaad snel leeg is.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:37

Phntm

Tlingelingeling

Aghanim schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:27:
Intrainen zou niet nodig hoeven zijn bij dit soort type batterij. Het zal je ook zeker geen verdubbelde capaciteit (als in: nu 12 uur en straks 24 uur) opleveren. Belangrijke zaken om batterij te besparen zijn:
- automatische helderheid = aan
- synchronisatie mail + overige accounts = nooit op push maar interval van minimaal 5 minuten

Hoeveel schermtijd haal je met je device voordat deze leeg is? Op stock moet je ongeveer 2 uur kunnen halen dus als je 2 uur lang met je telefoon bezig bent dan is deze zo ongeveer wel leeg. Dat is niet geweldig, dat ben ik met je eens. Custom rom + kernel hebt wel. Ik haal nu ongeveer 3 tot 3.5 uur schermtijd gemiddeld.

Zelf gebruik ik mijn telefoon zo'n 50 minuten per dag (schermtijd) en ik doe dus ook ruim 2 dagen met 1 batterijlading. Voor mij is dat prima maar het is wel zo dat als ik bijvoorbeeld op vakantie ga en in het vliegtuig iets met mijn telefoon wil doen, de batterij inderdaad snel leeg is.
ik hou het lekker op push hier. Mijn telefoon houdt het en dag tot af en toe anderhalve dag met normaal gebruik op de normale batterij.

-Check e-mail regelmatig.
-sinds kort beetje facebook
-Google Current elke keer
-Muziek
-browsen
-Cracked/FML/Reddit app

• Aghanim
  • Niet online
Hoeveel mail ontvang je dagelijks op je GN?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Aghanim schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:31:
Hoeveel mail ontvang je dagelijks op je GN?
Ik heb zoals de meeste gewoon mijn standaard e-mail en mijn G-mail.

Ik ontvingng elke dag (normaal) rond de 18 berichten. Gelukkig is het rond nog deze tijd niet zo veel als over waarschijnlijk een paar weken.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 20:32
Raar geintje gisteren met mijn GNEX. Zit in de trein muziek te luisteren en hij kapt er in eens mee. Volgende liedje? Nope, Google Music zegt dat hij op -:- van de 3 min zoveel zit.

App gekilled werkt niet, stekkertje eruit en erin doet soms wonderen maar ook niet. Toen maar gereboot. Iemand anders die dit ook al eens heeft meegemaakt?

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 19:44
Aghanim schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:43:
Nee dat wist ik inderdaad niet. Misschien toch eens proberen dan. Wordt de mail zelf dan ook zwart? Bij de inverted e-mail app zoals hierboven is alles zwart, totdat je de mail zelf opent. Waarschijnlijk logisch omdat de mail ook op deze manier verzonden is.
Ok, dit is wel heel toevallig, maar gister heb ik een update gehad van k9 en nu zijn ook de mails zelf zwart met letters, soort van inverted dus. Check het uit zou ik zegge :)

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 12:45
Maardiweb schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:10:
[...]
Zijn er mensen die naast hun GN ook een N7 hebben aangeschaft? Ik loop nu 2 dagen met beiden rond en vind het heerlijk om er een tablet bij te hebben die volgens hetzelfde principe is gebouwd :) Begreep alleen dat android beam nog niet werkt, dus hoop dat dat snel gefixt wordt want dan kan je ook makkelijk van device wisselen! :)
Yess! Heb zowel een GN als een N7 en inderdaad handig dat ze hetzelfde werken. Miste wel bij het toetsenbord het longpressen op de bovenste rij om zo 0-9 te krijgen, maar dat is opgelost door deze APK te gebruiken.

Verder heb ik (NFC) Beam getest en dat werkt gewoon hoor! Kan binnen apps NFC gebruiken tussen de GN en N7 en kan zelfs ook foto's Beamen naar het andere apparaat. Topervaring! _/-\o_

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sypher schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:22:
Raar geintje gisteren met mijn GNEX. Zit in de trein muziek te luisteren en hij kapt er in eens mee. Volgende liedje? Nope, Google Music zegt dat hij op -:- van de 3 min zoveel zit.

App gekilled werkt niet, stekkertje eruit en erin doet soms wonderen maar ook niet. Toen maar gereboot. Iemand anders die dit ook al eens heeft meegemaakt?
Umm nee, dat is wel echt raar. Alternatieve muziek apps geprobeert?

• Aghanim
  • Niet online
DrNizeGuy schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:37:
[...]

Ok, dit is wel heel toevallig, maar gister heb ik een update gehad van k9 en nu zijn ook de mails zelf zwart met letters, soort van inverted dus. Check het uit zou ik zegge :)
Vanochtend K9 geprobeerd maar zowel mijn Exchange als Hotmail krijg ik een error: check incoming server settings. Vanalles geprobeerd op het gebied van SSL/geen SSL, andere poorten maar blijf die melding krijgen.

Verwijderd

Aghanim schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:24:
[...]

Vanochtend K9 geprobeerd maar zowel mijn Exchange als Hotmail krijg ik een error: check incoming server settings. Vanalles geprobeerd op het gebied van SSL/geen SSL, andere poorten maar blijf die melding krijgen.
Exchange zou ik niet zo weten. Maar voor Hotmail, Outlook.com, en live account gebruik je als server: m.hotmail.com

En kijk eens naar Enhanced Email...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 13:33 ]

• Aghanim
  • Niet online
Bij de originele email app van Android gebruik ik een andere dan hotmail en die werkt ook prima. Ik heb heb K9 meer het gevoel dat de door mij gedownloade versie in zijn geheel niet werkt. Heb deze van http://code.google.com/p/k9mail/downloads/list gehaald omdat Play Store maar half werkt vanwege LCD Density. Misschien toch de Play versie eens proberen.

Overigens doet m.hotmail.com helemaal niks, daar krijg ik direct een error.

Mijn settings voor hotmail:

username: emailadres
password: xxxxxx
Server Pop3: m.hotmail.com
Beveiliging: SSL
Authenticatie: plain
Poort: 995

Imap hetzelfde verhaal en Exchange ook. Dit, terwijl identieke instellingen wel werken in de standaard e-mailapp.

[ Voor 29% gewijzigd door Aghanim op 06-09-2012 14:54 ]

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03
Via autoconfig in std app(die er direct exchange van maakt) staat er bij bij servernaam dub-m.hotmail.com en username \emailadres over poort 443 met SSL.

specs

• Aghanim
  • Niet online
Klopt, ook die ondertussen geprobeerd maar vergeten te melden. Heb het maar opgegeven met K9 :)

• DrNizeGuy
Raar. Hier herkend K9 hotmail automatisch. Email en pw invullen en de rest gaat vanzelf. Versie 4.200 uit de playstore.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 10:10
PieterAelse schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:51:
[...]

Yess! Heb zowel een GN als een N7 en inderdaad handig dat ze hetzelfde werken. Miste wel bij het toetsenbord het longpressen op de bovenste rij om zo 0-9 te krijgen, maar dat is opgelost door deze APK te gebruiken.

Verder heb ik (NFC) Beam getest en dat werkt gewoon hoor! Kan binnen apps NFC gebruiken tussen de GN en N7 en kan zelfs ook foto's Beamen naar het andere apparaat. Topervaring! _/-\o_
Huh echt? Ik had het nog niet eens geprobeerd omdat ik ergens anders meende te hebben gelezen dat het nog niet werkte :/ :X
Heel handig dat je foto's kan beamen, want dan heb je die camera op je N7 ook niet nodig :)

Edit: Wat is jouw truuk? Lukt mij nog steeds niet :(

Edit2: Het is gelukt :) Je moet je nexus wat hoger tegen de nexus houden zoals hier. Echter, volgens mij zendt hij gewoon via BT ipv NFC, want ik krijg bij beiden devices een BT logo te zien in de notificatiebalk :o

[ Voor 17% gewijzigd door Maardiweb op 06-09-2012 17:11 ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• DrNizeGuy
Omdat NFC alleen werkt als de twee dicht bij elkaar zijn, word bluetooth geactiveerd en de bestanden/info over BT verstuurd. NFC is daarvoor te traag en om de hele tijd de apparaten tegen elkaar aan te houden is ook zo knullig.
Wifi direct zou een nog mooiere oplossing zijn, maar Google heeft daar niet voor gekozen.

[ Voor 16% gewijzigd door DrNizeGuy op 06-09-2012 17:26 ]

• robdonke
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05-2023
agoNITE schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:27:
[...]

Ik heb zelf een extra zware batterij van Samsung zelf, meeste dagen haal ik net tot ik weer naar bed ga. Dan is de nexus vanaf ongeveer 06:30 van de stroom. Vaak houdt hij het dan vol tot rond middernacht.

Dit is dan tijdens normaal gebruik, geen apps via 3G installeren/updaten. Ongeveer 1 uur muziek en wat Facebooken/Twitteren/browsen

pricewatch: Samsung Li-Ion 2000 mAh

Misschien dat die Mugen waar jij over spreekt langer mee gaat, maar voor mij is dit lang genoeg. Los daarvan houd ik wel van originele onderdelen :)
maakt deze batterij de telefoon dikker en zwaarder? Ik ben nu aan het overwegen deze batterij te kopen...

• ex87
  • Laatst online: 06-10 11:59
DrNizeGuy schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:25:
Omdat NFC alleen werkt als de twee dicht bij elkaar zijn, word bluetooth geactiveerd en de bestanden/info over BT verstuurd. NFC is daarvoor te traag en om de hele tijd de apparaten tegen elkaar aan te houden is ook zo knullig.
Wifi direct zou een nog mooiere oplossing zijn, maar Google heeft daar niet voor gekozen.
Inderdaad, de hand shake gebeurd via NFC en de transfer via BT. Op zich wel een mooie oplossing zo.

Verwijderd

Misschien een algemene android vraag maar weet iemand hier hoe ik heel makkelijk kan switchen tussen woordenboeken op de Nexus? Bij mijn iPhone drukte ik altijd op NL en als ik dan met een engels iemand ging chatten dan drukte ik op EN. Kan dat bij Android ook? heb al op google gezocht maar kwam alleen een alternatief keyboard tegen

Edit:

Stom stom 8)7 heb de oplossing al gevonden! Long press op het microfoontje en dan kiezen voor 'input languages' dan nederlands/engels selecteren en dan kan je gemakkelijk switchen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 21:14 ]

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:11:
Misschien een algemene android vraag maar weet iemand hier hoe ik heel makkelijk kan switchen tussen woordenboeken op de Nexus? Bij mijn iPhone drukte ik altijd op NL en als ik dan met een engels iemand ging chatten dan drukte ik op EN. Kan dat bij Android ook? heb al op google gezocht maar kwam alleen een alternatief keyboard tegen

Edit:

Stom stom 8)7 heb de oplossing al gevonden! Long press op het microfoontje en dan kiezen voor 'input languages' dan nederlands/engels selecteren en dan kan je gemakkelijk switchen
Huh? Ik switch altijd met wereldbol naast spatiebalk die ook direct huidige taal laat zien er wordt dan gecycled tussen de talen die je gekozen hebt. Dit wel onder JB.

specs

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan gewoon ook lang op de spatiebalk drukken, kan je ineens de taal kiezen die je wil (als ze ingeschakeld is).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
robdonke schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:52:
[...]

maakt deze batterij de telefoon dikker en zwaarder? Ik ben nu aan het overwegen deze batterij te kopen...
De telefoon wordt er inderdaad dikker van. Niet erg veel, maar de meeste cases zullen niet meer passen. Het gewicht zal iets zwaarder zijn ook, maar dit merkte ik na 2 dagen al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 20:17
Heeft iemand al leuke dingen gedaan met de behuizing? ik heb zelf een 2de behuizing gekocht (€7,50) en wil er wat leuks mee doen, iemand ideeen of tips?

zoiets als de voorste behuzing als inspiratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2012/02/neo-and-ultra-650x432.jpg

#edit dus geen hoesje etc, echt de behuizing opschuren, andere kleur etc.

[ Voor 43% gewijzigd door kanem0chi op 07-09-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
kanem0chi schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:23:
Heeft iemand al leuke dingen gedaan met de behuizing? ik heb zelf een 2de behuizing gekocht (€7,50) en wil er wat leuks mee doen, iemand ideeen of tips?

zoiets als de voorste behuzing als inspiratie:
[afbeelding]

#edit dus geen hoesje etc, echt de behuizing opschuren, andere kleur etc.
Hm, de behuizing is van plastic, weet niet wat daar van overblijft na een schuur sessie. Heb ook een HTC Sensation gehad. Die heeft een aluminium behuizing, had er, waarvan 1 geschuurd. Leek erg mooi :).

Die case die je als inspiratie laat zien is erg gaaf, past helaas niet als je een andere accu dan stock gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robdonke schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:52:
[...]
Volgens mij heeft de witte GNex op de foto hierboven een extended battery van 2000mAh. Ik gebruik die 2000mAh batterij al vanaf het begin en je moet rekenen op 20% extra capaciteit.

Ten opzichte van de originele batterij vind ik het gewichtsverschil te verwaarlozen en qua looks en feeling verandert er ook weinig. Je krijgt een nieuw achterklepje mee geleverd als het goed is. Het randje dat bij de originele batterij te voelen is waar de behuizing over gaat in de plastic klep valt bij de extended battery weg en de camera springt er niet meer uit maar ligt nu een halve milimeter dieper dan de plastic klep.

Ik gebruik verder geen case omdat ik dat zonde vindt van het geld en het uiterlijk dat je telefoon dan krijgt. Voor dagen dat ik naar het strand ga ofzoiets heb ik deze pouche. Na betaling binnen anderhalve week binnen. Past ook met de 2000mAh batterij perfect en beschermt de telefoon super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Misschien toch maar eens een witte behuizing bestellen. Ziet er eigenlijk wel vet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robdonke
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:40:
[...]

Volgens mij heeft de witte GNex op de foto hierboven een extended battery van 2000mAh. Ik gebruik die 2000mAh batterij al vanaf het begin en je moet rekenen op 20% extra capaciteit.

Ten opzichte van de originele batterij vind ik het gewichtsverschil te verwaarlozen en qua looks en feeling verandert er ook weinig. Je krijgt een nieuw achterklepje mee geleverd als het goed is. Het randje dat bij de originele batterij te voelen is waar de behuizing over gaat in de plastic klep valt bij de extended battery weg en de camera springt er niet meer uit maar ligt nu een halve milimeter dieper dan de plastic klep.

Ik gebruik verder geen case omdat ik dat zonde vindt van het geld en het uiterlijk dat je telefoon dan krijgt. Voor dagen dat ik naar het strand ga ofzoiets heb ik deze pouche. Na betaling binnen anderhalve week binnen. Past ook met de 2000mAh batterij perfect en beschermt de telefoon super!
nice dank , binnenkort ff kijken waar ik hem ga kopen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen case, maar wel een nutteloze "pouche" van 29,- voor op het strand, een "dichtritsbaar" plastic zakje van een dubbeltje houdt iig zand een water tegen, die "pouche" doet dat geen van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
[...]

Dit is die witte 'telefoon'
http://www.spigen.com/cel...ultra-capsule-series.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:08
DrNizeGuy schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:25:
Hoe bedoel je Google heeft daar niet voor gekozen? De GN ondersteunt gewoon Wifi Direct.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen hier: een link naar de verkoper waar ik de batterij vandaan heb en een plaatje met de verschillen qua omvang Afbeeldingslocatie: http://www.shimshop.net/samsung/samsung-galaxy-nexus/genuine-original-samsung-google-galaxy-nexus-i9250-sch-i515-standard-spare-extra-1750-2000-mah-battery-charger-dock-stand-cradle-cable-black-case-cover-cases-covers-accessory-accessories-bundle-4.jpg

Gelukkig geeft de steller van de vraag aan dat hij blij is met mijn respons. Graag gedaan uiteraard.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:48:
[...]
Geen case, maar wel een nutteloze "pouche" van 29,- voor op het strand, een "dichtritsbaar" plastic zakje van een dubbeltje houdt iig zand een water tegen, die "pouche" doet dat geen van beiden.
... Gast! Voor ieder wat wils. Ik ben geen fan van cases, temeer omdat áls er iets in de case komt, dan wrijft de case dikkere krassen in het toestel dan in een pouche of wanneer je 'm gewoon in je zak houdt. De pouche geeft voldoende bescherming voor als je je GNex bijvoorbeeld in je tas wilt stoppen bij je andere spullen zoals zonnebril, sleutels en portemonnee. Bescherming zoeken tegen water is sowieso idioot want wat moet je met een telefoon dicht bij water? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 09:58:
Voor de mierenneukers mensen hier: een link naar de verkoper waar ik de batterij vandaan heb en een plaatje met de verschillen qua omvang [afbeelding]

Gelukkig geeft de steller van de vraag aan dat hij blij is met mijn respons. Graag gedaan uiteraard.

[...]

... Gast! Voor ieder wat wils. Ik ben geen fan van cases, temeer omdat áls er iets in de case komt, dan wrijft de case dikkere krassen in het toestel dan in een pouche of wanneer je 'm gewoon in je zak houdt. De pouche geeft voldoende bescherming voor als je je GNex bijvoorbeeld in je tas wilt stoppen bij je andere spullen zoals zonnebril, sleutels en portemonnee. Bescherming zoeken tegen water is sowieso idioot want wat moet je met een telefoon dicht bij water? 8)7
Gast, relax! Ik toon alleen aan dat die witte telefoon geen telefoon is maar een case. Voordat mensen in de war raken ofzo...

En die extended accu is exact dezelfde die ik een x aantal berichten terug heb gepost, gewoon in Nederland en goedkoper dan die op eBay.

Die witte case van de afbeelding hier boven zou wel moeten passen bij een extended accu trouwens, maar niet helemaal perfect.

http://www.spigen.com/cel...ultra-capsule-series.html

Onder FAQ en dan review #10. Maar goed, dit gaat meer richting een accesoire topic zo terwijl de poster van de foto met de cases enkel wou weten of iemand zijn Gnex al gemod heeft :p

[ Voor 16% gewijzigd door agoNITE op 09-09-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Laguna schreef op zondag 09 september 2012 @ 09:46:
[...]

Hoe bedoel je Google heeft daar niet voor gekozen? De GN ondersteunt gewoon Wifi Direct.
Bestanden worden na een NFC handshake verstuurd via BT, niet via Wifi direct. De functie is er inderdaad wel, maar niet icm. beam.

De Galaxy S3 doet het trouwens wel via Wifi Direct, maar daar heeft het Samsung dan ook S Beam voor ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agoNITE schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:11:
[...]
Gast, relax! Ik toon alleen aan dat die witte telefoon geen telefoon is maar een case. Voordat mensen in de war raken ofzo...

En die extended accu is exact dezelfde die ik een x aantal berichten terug heb gepost, gewoon in Nederland en goedkoper dan die op eBay.
Misschien dat de term mierenneukers niet zo slim was(meteen aangepast) maar het was niet mijn bedoeling om naar jou specifiek uit te halen. Vanwege de speculatie die ik zelf veroorzaak door aan te nemen dat die witte een extended battery had, heb ik dat even recht gezet door het juiste plaatje op te zoeken. Sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrNizeGuy schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:15:
[...]
De Galaxy S3 doet het trouwens wel via Wifi Direct, maar daar heeft het Samsung dan ook S Beam voor ontwikkeld.
Geinig dat daar verschillen in zitten. Met NFC aan op de GNex en S3 kan ik hetzelfde doen en doorgeven als in de demo filmpjes van Android Beam. Wifi direct heb ik nog nooit aan gehad en of dat aan stond op die S3 waar ik het mee geprobeerd heb, heb ik niet nagekeken. Dat bluetooth aan gaat bij het uitwisselen van bestanden is niet te merken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:19:
[...]

Misschien dat de term mierenneukers niet zo slim was(meteen aangepast) maar het was niet mijn bedoeling om naar jou specifiek uit te halen. Vanwege de speculatie die ik zelf veroorzaak door aan te nemen dat die witte een extended battery had, heb ik dat even recht gezet door het juiste plaatje op te zoeken. Sorry voor de verwarring.
Geen probleem hoor! Maar het kan dus wel met een extended battery, past alleen iets minder mooi.
Opzich jammer, Spigen heeft mooie cases.

Vind zelf deze erg mooi. Passen helaas ook niet met extended battery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 09:58:
Voor de mensen hier: een link naar de verkoper waar ik de batterij vandaan heb en een plaatje met de verschillen qua omvang [afbeelding]
Nauwelijks verschil in dikte inderdaad, maar qua batterijcapaciteit ga je er ook nauwelijks op vooruit toch? Je gaat dan als ik het goed heb van 1750mAh naar 2000mAh, oftewel slechts een kleine 15% meer (i.p.v. de 20% die je hierboven noemt).

[ Voor 5% gewijzigd door Stamgastje op 09-09-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Dat klopt, maar het is bij mij nèt even dat beetje extra meer waarmee ik wel de dag doorkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 06:24

Nikeo

Jawelles

Ik zou ook bijna zo'n batterij kopen. Maar sinds ik juicedefender gebruik kom ik makkelijk anderhalve dag door. Als het scherm uitstaat dan zet de app de draadloze verbindingen ook uit. Om de 15 minuten (instelbaar) checkt hij of er nieuwe whatsapps/mails/anders zijn. Dat heeft ook nog als voordeel dat ik minder afgeleid wordt. Als mensen me direct moeten hebben bellen ze maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stamgastje schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:54:
[...]

Nauwelijks verschil in dikte inderdaad, maar qua batterijcapaciteit ga je er ook nauwelijks op vooruit toch? Je gaat dan als ik het goed heb van 1750mAh naar 2000mAh, oftewel slechts een kleine 15% meer (i.p.v. de 20% die je hierboven noemt).
Er zijn natuurlijk vele apps en custom roms waarmee je nexus te tweaken valt tot je er 5 dagen uit kunt persen of 5u screentime maar daar doe ik niet aan mee. die 15% geeft me bij mijn gebruik 5-7 uur extra waardoor ik ermee weg kan komen als ik een nachtje vergeet te laden want de 2e dag op dezelfde charge cyle komt 'ie prima door. Meestal zit ik pas onder de 14% capaciteit na 9 uur 's avonds op de 2e dag. Zelfs met Google Now (incl. GPS) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 21:37
Sinds ik vorige week mijn datamaandbundel bij de prepaid provider Medion Mobile/Aldi Talk weer heb geactiveerd, ondervind ik problemen met mijn mobiele internet verbinding. Wanneer deze namelijk ingeschakeld wordt, krijg ik het 3G/H symbool in de notifcatiebalk te zien, maar wordt het icoon niet blauw. Ook zie ik het symbool alleen maar uploaden, en haast niet downloaden. Wanneer ik wat op het internet probeer te doen lukt dit ook niet, ik heb dus geen echte internet verbinding. Wanneer ik instel dat ik alleen 2G verbindingen wil gebruiken, blijf ik hetzelfde probleem houden. Het gekke is, dat soms na een lange tijd ik toch uiteindelijk een verbinding krijg. Soms werkt het ook om 3G aan en uit te zetten. Voordat ik 2 weken zonder een databundel zat werkte het internet prima. Ik had altijd een 3G verbinding wanneer ik buitenhuis kwam.

Heeft 1 van jullie dit probleem eens eerder ondervonden? En zal dit een telefoongerelateerd probleem zijn, of ligt het aan het netwerk zelf? Dit probleem doet zich voor op verschillende locaties (Hier thuis, maar ook op school en in de Efteling.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kan je je SIM in een ander toestel proberen? dan kan je uitsluiten of het aan je provider of telefoon ligt.
Heb je ook de APN settings al nagelopen en evnetueel helemaal opnieuw aangemaakt?

Verder maakt de kleur van je netwerk niet zoveel uit, dat is alleen maar om aan te geven of je verbonden bent met de google servers, dat loopt via een specifieke poort. Op mijn werk wifi staat bv alleen poort 80 en 443 open, de balkjes zijn dan ook altijd grijs, maar heb wel gewoon internet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Laatst online: 01-10 14:58
Lees op XDA iemand die een Jelly Bean update op zijn YakjuXW heeft, zie http://forum.xda-develope...d.php?t=1770013&page=3#27

[ Voor 3% gewijzigd door Tovenaar op 10-09-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10-2024

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

robdonke schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:52:maakt deze batterij de telefoon dikker en zwaarder? Ik ben nu aan het overwegen deze batterij te kopen...
Ja, de 2000 mAh batterij maakt je nexus iets dikker en zwaarder maar persoonlijk vind ik dat te verwaarlozen zoals anderen voor mij ook al hebben ervaren.

[ Voor 18% gewijzigd door Aurora_71 op 10-09-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:08
Zijn er hier mensen waarbij Nederlandstalige voice dialing goed werkt? Als ik dit probeer icm mijn carkit dan krijg ik namelijk nooit de correcte suggesties.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Kom tot de zelfde conclusie. Kan met gemak een bericht dicteren oid maar die voice dialing werkt niet...

• Mr_DD
  • Laatst online: 02-07-2023
Tovenaar schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:12:
Lees op XDA iemand die een Jelly Bean update op zijn YakjuXW heeft, zie http://forum.xda-develope...d.php?t=1770013&page=3#27
Ik heb m vanochtend ook binnen gekregen! Ben m nu aan t installeren :)

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 20:32
Gisteren besteld (Studentmobiel) en hopelijk vrijdag binnen, dan kan ik eindelijk aan de slag met mijn eerste smartphone haha.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Tovenaar
robvanderaart schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:26:
Gisteren besteld (Studentmobiel) en hopelijk vrijdag binnen, dan kan ik eindelijk aan de slag met mijn eerste smartphone haha.
Het is voor mij de tweede maar wat een beest! (alleen die batterij is zo snel leeg als je er veel mee speelt...)

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:15
Een paar maand geleden heb ik mijn Nexus laten vallen, waardoor er een barst door mijn 'glasplaat' zit.
Het scherm opzich is nog in orde, net als alle touchinvoer, alleen zit er een barst in de laag bovenop het lcd.
Nu begreep ik dat schermreparatie bij dit toestel lastig is, omdat alles op elkaar is gelijmd, maar na zoeken op Ebay blijken er toch losse glasplaatjes te koop te zijn, zoals deze en deze

Heeft iemand hier ervaringen met het vervangen van de glasplaat.
quote van ifixit:
http://www.ifixit.com/Tea...axy-Nexus-Teardown/7182/1
The glass is fused to both the display and the display frame. So don't crack the glass unless you're good with a heat gun, or you're fond of replacing the glass, display, and frame together ($$$).
ze zeggen dus niet dat het niet mogelijk is, maar het glas zit verlijmd aan het frame het display gedeelte. Los krijgen zonder beschadigingen zal al een probleem zijn, maar dan moet je ook nog opnieuw gaan lijmen zonder vlekken etc....

Strava

• Kartmans1
Prulleman schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:29:
kan je je SIM in een ander toestel proberen? dan kan je uitsluiten of het aan je provider of telefoon ligt.
Heb je ook de APN settings al nagelopen en evnetueel helemaal opnieuw aangemaakt?

Verder maakt de kleur van je netwerk niet zoveel uit, dat is alleen maar om aan te geven of je verbonden bent met de google servers, dat loopt via een specifieke poort. Op mijn werk wifi staat bv alleen poort 80 en 443 open, de balkjes zijn dan ook altijd grijs, maar heb wel gewoon internet.
Het lijkt er inmiddels op dat het probleem zich automatisch heeft opgelost. Sinds maandagmiddag heb ik er geen last meer van. Misschien dat het wat te maken had met de KPN-zendmasten waarop Edge weer werd geactiveerd? Ik ben in ieder geval blij dat het weer goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
rfolkers schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:35:
Een paar maand geleden heb ik mijn Nexus laten vallen, waardoor er een barst door mijn 'glasplaat' zit.
Het scherm opzich is nog in orde, net als alle touchinvoer, alleen zit er een barst in de laag bovenop het lcd.
Nu begreep ik dat schermreparatie bij dit toestel lastig is, omdat alles op elkaar is gelijmd, maar na zoeken op Ebay blijken er toch losse glasplaatjes te koop te zijn, zoals deze en deze

Heeft iemand hier ervaringen met het vervangen van de glasplaat.
Ik heb het ooit met een ipod touch geprobeerd, zelfde idee met het verlijmen van het glas op de digitizer.
Korte samenvatting: begin er niet aan, en haal er een die al is voorgelijmt!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Hoeveel uur houd jullie nexus het vol?
Ik ben van plan deze prachtige telefoon aan te schaffen, alleen de negatieve reacties op de batterijduur houden mij tegen..

// Zit er trouwens ook gorilla glas in? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Sjoerd611 op 14-09-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Sjoerd611 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:35:
Hoeveel uur houd jullie nexus het vol?
Ik ben van plan deze prachtige telefoon aan te schaffen, alleen de negatieve reacties op de batterijduur houden mij tegen..

// Zit er trouwens ook gorilla glas in? :P
Antwoorden op beide vragen zijn prima in dit topic te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scherm tijd tussen de 2 en 5 uur, standby tijd tussen de 1 en 5 dagen. Alles afhankelijk van apps, instellingen, rrom en kernel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Maar met licht gebruik, 1 / 2 uur whatsapp, twitter etc houd die het wel een dag vol? (8 tot 5)
Dat is namelijk mijn grootste zorg aangezien mijn huidige toestel nog geen 5 uur zonder opladen kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
De afgelopen paar dagen voldoe ik ongeveer aan dat verbruik. Om 09:30 toestel van de lader, om 22:00 (nu) nog een paar procent juice over...
dit met stock rom.

[ Voor 6% gewijzigd door bigfoot1942 op 14-09-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Mooi om te horen, ik denk dat de galaxy nexus dan de perfecte keuze is!
Bedankt voor de snelle reacties trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Sjoerd611 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:05:
Mooi om te horen, ik denk dat de galaxy nexus dan de perfecte keuze is!
Bedankt voor de snelle reacties trouwens!
Je zal er absoluut geen spijt van krijgen! TOP toestel!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• haifisch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb me woensdag ook mijn Galaxy Nexus aangeschaft. Was eerst van plan om een Nexus 7 te gaan kopen maar ik kwam tot de conclusie dat ik nog wel even zonder tablet kom. Toevallig liet mijn zus net die dag haar Samsung Galaxy S+ in de wc vallen (niet meer te repareren) zodat ik haar mijn Nexus S kon geven.
Mooi ding die Galaxy Nexus, kan alleen niet meer met telefoons met een kleiner scherm over weg.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
Ik laat op mijn toestel Wifi de hele dag aanstaan, en heb zowel thuis als op werk een goede wifi verbinding. Ook heb ik bij advanced options van wifi aangezet dat wifi moet aanblijven als het scherm uitgaat. Op deze manier heb ik vaak op het einde van de dag nog 70% over. Met vrij normaal gebruik, wat bellen, sms, facebook, push mail, ...

In tegenstelling tot wat die optie van wifi uitschakelen als het scherm wordt uitgeschakeld zegt, spaart dit me enorm veel batterij. Natuurlijk wel op de voorwaarde dat je meestal een goed wifi-signaal hebt.

Bluetooth staat trouwens ook altijd aan, het verschil merk ik niet echt, en ik vergeet het toch anders aan te zetten als ik in de auto zit...

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
heb je wel Jellybean met Google Now? Ik kan me weinig voorstellen bij 30% verbruik in een dag, dan zou je 3 dagen moeten mee kunnen qua accu. Of bedoel je een werkdag van 8 uur?

• Aghanim
  • Niet online
Als ik hele dag thuis ben op wifi red ik dat ook wel hoor. Vaak is je schermtijd dan maar 20 min natuurlijk. Wifi kost amper batterij wanneet je scherm uit is.

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 05:08
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 15-09-2012 23:03 ]

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Aghanim schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:55:
Als ik hele dag thuis ben op wifi red ik dat ook wel hoor. Vaak is je schermtijd dan maar 20 min natuurlijk. Wifi kost amper batterij wanneet je scherm uit is.
Same here, als ik een dag thuis ben heb ik aan rond middernacht inderdaad maar zo'n 30% van de batterij gebruikt.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
william181 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:45:

3. fotocamera maar 5 mb wat andere al snel 8 mb heeft.
Zolang je fotocamera's vergelijkt in megabytes, zou ik me daar niet al te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 05:08
welke camara heeft dan de beste foto's qua kleur enz...?
Smultie schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:40:
[...]

Zolang je fotocamera's vergelijkt in megabytes, zou ik me daar niet al te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
william181 schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:57:

[...]
Weet ik niet, maar de Galaxy Nexus staat in ieder geval niet in de top10 beste camera's van hedendaagse telefoons. Niet te vergelijken met de Galaxy S3, SII of iPhone 4+, die elk veel beter zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 16-09-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
bigfoot1942 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:09:
heb je wel Jellybean met Google Now? Ik kan me weinig voorstellen bij 30% verbruik in een dag, dan zou je 3 dagen moeten mee kunnen qua accu. Of bedoel je een werkdag van 8 uur?
Jep, JB met Google Now die aanstaat. Ik sta op rond 7u, en steek mijn telefoon meestal in rond 23u 's avonds. Da's geen 24u natuurlijk, dus je kan het niet gewoon x3 doen, maar ik klaag absoluut niet over mijn accuduur.

Het verschil is wel duidelijk merkbaar als ik bijvoorbeeld een dag geen WIFI heb, HSDPA verbruikt echt merkbaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Laten we deze offtopic-discussie hier maar niet starten.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 16-09-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
william181 schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:57:

[...]
Zeg, was die modbreak hierboven niet duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Galaxy Nexus. Heerlijk toestel, geen spijt van. Hiervoor had ik de Galaxy s. Ik vind de vanilla Android erg mooi en het werkt als een tierelier. Ota kwam 4.1 binnen, dus ben helemaal up to date. Qua batterij valt het me niet tegen: 15 uur van de netstroom en nog 32% over. Heb hele dag wifi aanstaan, ruim 3,5 uur schermtijd en nog veel lopen pielen met het toestel. Beetje gegamed, muziek luisteren, YouTube en browsen. Gps en bluetooth staan uit. Mail is wel hele dag gesynchroniseerd.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 10:52
Deze ochtend begon men Nexus spontaan te rebooten, elk half uur ongeveer.
Ik heb recent geen nieuwe apps geinstalleerd dus het kon geen app ziin.
Als test haalde ik de batterij er even uit.
Nu wilt ie gewoon niet meer opstarten, met of zonder batterijn, hang ik em aan de lader doet ie ook niets, geen led of niets.
Ik vrees dat het moederbord wel eens stuk kan zijn.
stock JB 4.1.1 yakju build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
zonder batterij start de telefoon sowieso niet op.

Zou de batterij kunnen zijn.

Helaas had ik een vergelijkbaar probleem met mijn nexus S, die heeft iig de geest gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 19:25

Mojo

The Power Within

Net ook de Galaxy Nexus besteld. Bij Studentmobiel. €167,- bijbetalen met een Sim Only voor 16,75 per maand. Geen slechte aanbieding lijkt me. Ben erg benieuwd. Momenteel gebruik ik een Nexus S. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
De_Remus schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:25:
Deze ochtend begon men Nexus spontaan te rebooten, elk half uur ongeveer.
Ik heb recent geen nieuwe apps geinstalleerd dus het kon geen app ziin.
Als test haalde ik de batterij er even uit.
Nu wilt ie gewoon niet meer opstarten, met of zonder batterijn, hang ik em aan de lader doet ie ook niets, geen led of niets.
Ik vrees dat het moederbord wel eens stuk kan zijn.
stock JB 4.1.1 yakju build
Oe dat klinkt niet goed. Heb je toevallig iets met water gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:17
Krasbestendigheid van het scherm valt me wat tegen. Nu na 1 maand al een krasje van een cm wat je gelukkig alleen ziet in een bepaalde hoek met het scherm uit. Mijn desire heeft 2 jaar krassen weerstaan, dus dit zogenaamde gecoate scherm lijkt onder te doen voor het scherm wat op de desire zit. Of ik heb gewoon pech gehad, dat kan natuurlijk ook. Protectors etc doe ik niet aan, want het is voor mij toch maar eens gebruiksvoorwerp.

Dit weekend een beste 3800mah accu binnen gekregen. Dit weekend ga ik eens een test doen om hem te vergelijken met de originele accu. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat je krassen op het scherm krijgt riep ik een aantal weken geleden al, maar dat was blijkbaar niet waar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Nog geen krassen hier op mijn inmiddels bijna 6 maanden GN.
Ik heb m dan ook zonder andere dingen los in m'n broekzak altijd... En leg m nooit op z'n kop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Tja, ik blijf er bij. Zo'n krasje onstaat gewoon als er bijvoorbeeld 1 korreltje zand in je broekzak zit en die er langs schuurt. Daar kan geen enkele coating tegen op. Daarom doe ik mijn telefoon ook in een hoesje, en dan in mijn broekzak. Beter dan cases waarbij het scherm nog steeds niet beschermd is.

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-10 14:22
Bij mij zaten er al na 2 weken 2 kleine krasjes op. Geen idee hoe ze er gekomen zijn maar ik kan ze alleen zien in scherp licht dus maakt het opzich nog niet veel uit.

• De_Remus
Maardiweb schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:33:
[...]

Oe dat klinkt niet goed. Heb je toevallig iets met water gedaan?
neen niets
Gisteren bij een vriend even de batterij gewisseld maar dat hielp niets.
Er is geen leven meer in te brengen

• Maardiweb
Vis schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:48:
Nog geen krassen hier op mijn inmiddels bijna 6 maanden GN.
Ik heb m dan ook zonder andere dingen los in m'n broekzak altijd... En leg m nooit op z'n kop :p
Zelfde hier. Toestel lijkt echt nog als nieuw na 9 maanden. Alleen een klein krasje op de achterkant, maar het scherm is nog helemaal gaaf :)
De_Remus schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:02:
[...]

neen niets
Gisteren bij een vriend even de batterij gewisseld maar dat hielp niets.
Er is geen leven meer in te brengen
Hoe lang heb je hem al? RMA terugsturen lijkt me nog prima mogelijk toch? Wel raar dat dit zomaar gebeurt..

• De_Remus
Maardiweb schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:17:

[...]

Hoe lang heb je hem al? RMA terugsturen lijkt me nog prima mogelijk toch? Wel raar dat dit zomaar gebeurt..
Ik heb em sinds december vorig jaar dus garantie is nog ok.
Leverancier gaat em komen ophalen en dan is ie 2-4 weken weg voor reparatie

• benchMarc
Ik word nu toch wel weer heel simpel van dat vage gesync van google met z'n contacten. Toen ik mijn telefoon net had en mijn 2 gmail accounts had aangemeld kreeg ik al een shitload aan contacts gesynct die ik helemaal niet wilde hebben. Nadat ik al die meuk had verwijderd en de sync op het gebied van contacts uit had gezet dacht ik dat het klaar was. Niet dus. Net zag ik weer ineens 350 extra contacts erin staan. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik eens met de browser op mijn 3e gmail heb ingelogd, maar daardoor zal hij toch niet ineens alle contacts syncen neem ik aan?

Ik zie trouwens ook nergens een optie waar ik gewoon mijn contacts NIET aan een account kan koppelen. Ik zie whatsapp, exchange en 2 gmail adressen. Is er niet zoiets als gewoon, telefoon of sim of wat dan ook?

[ Voor 15% gewijzigd door benchMarc op 19-09-2012 22:52 ]

Kijk anders even welke accounts er staan bij instellingen/accounts&synchronisatie.. zo complex is het allemaal niet

Strava

• cypher21
benchMarc schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:49:
Ik word nu toch wel weer heel simpel van dat vage gesync van google met z'n contacten. Toen ik mijn telefoon net had en mijn 2 gmail accounts had aangemeld kreeg ik al een shitload aan contacts gesynct die ik helemaal niet wilde hebben. Nadat ik al die meuk had verwijderd en de sync op het gebied van contacts uit had gezet dacht ik dat het klaar was. Niet dus. Net zag ik weer ineens 350 extra contacts erin staan. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik eens met de browser op mijn 3e gmail heb ingelogd, maar daardoor zal hij toch niet ineens alle contacts syncen neem ik aan?

Ik zie trouwens ook nergens een optie waar ik gewoon mijn contacts NIET aan een account kan koppelen. Ik zie whatsapp, exchange en 2 gmail adressen. Is er niet zoiets als gewoon, telefoon of sim of wat dan ook?
Juist ideaal dat google de contacten synct vind ik.

Kijk even op https://www.google.com/contacts/#contacts en verwijder daar de contacten die je niet wilt hebben (per account!)

• Maardiweb
Ja juist superfijn als je een nieuwe ROM oid installeert dat automatisch al je contacten weer terug zijn :) Ik zou inderdaad even in het adresboek van je gmail kijken en daar alles weggooien, dan heb je er sowieso geen last meer van :)

• benchMarc
Prulleman schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:58:
Kijk anders even welke accounts er staan bij instellingen/accounts&synchronisatie.. zo complex is het allemaal niet
Zo complex is het schijnbaar wel, want de accounts die er staan hebben de contacts niet die ik weer allemaal terugkreeg, plus het contact syncen staat uit.
Maardiweb schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:34:
Ja juist superfijn als je een nieuwe ROM oid installeert dat automatisch al je contacten weer terug zijn :) Ik zou inderdaad even in het adresboek van je gmail kijken en daar alles weggooien, dan heb je er sowieso geen last meer van :)
Nu je het zegt, ik heb pas een update gekregen naar 4.1.1. Misschien is het daarbij gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:59:
[...]

Zo complex is het schijnbaar wel, want de accounts die er staan hebben de contacts niet die ik weer allemaal terugkreeg, plus het contact syncen staat uit.

[...]

Nu je het zegt, ik heb pas een update gekregen naar 4.1.1. Misschien is het daarbij gebeurd.
Facebook appie geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Ik wou nog even hulde zeggen aan de snelheid van de GN op jelly bean op een internetpagina (stock browser).
Het laden, scrollen en vooral het 'pinchen' of inzoomen gaat rete snel! Heerlijk, op geen enkel ander apparaat, zelfs de ipad 3 niet, gaan die functies sneller.

Ik houd van het browsen op de GN :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
benchMarc schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:59:
[...]

[...]

Kijk anders ook eens bij de contacten/personen app, je kan daar via de menuknop kiezen welke accounts je wilt zien. Zo moet je er eenvoudig achter komen uit welke account/groep ze komen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Weet iemand wanneer Google met een nieuwe (high end) toestel komt? Ik heb geen recente info kunnen vinden. Ik heb nu een iphone 4s en wil geen mindere camera hebben.

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

styx1 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:23:
Weet iemand wanneer Google met een nieuwe (high end) toestel komt? Ik heb geen recente info kunnen vinden. Ik heb nu een iphone 4s en wil geen mindere camera hebben.
Volgens mij komt binnenkort de Google met codenaam 'Superior'.
nieuws: 'Samsung komt dit najaar met opvolger Galaxy Nexus'

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Ben benieuwd, betere camera + sd slot + stock android =)

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Hmm "gelukkig" in mijn geval niet zo'n boeiende extra's t.o.v. de huidige Nexus.
Heb de Nexus voor 2 jaar afgesloten, en moet op dit moment nog 1,5 jaar mee :p Heb dr alle vertrouwen in hoor!

Maar betere camera is voor mij niet boeiend, maak amper foto's met het ding (daar heb ik mn D90 voor :p )
SD slot vind ik ook niet een must, aangezien ik nu nog ruim 6 GB over heb, en heb echt al veel data erop staan. Gelukkig doet Android een stuk zuiniger met opslag dan Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:56:
[...]

Hmm "gelukkig" in mijn geval niet zo'n boeiende extra's t.o.v. de huidige Nexus.
Heb de Nexus voor 2 jaar afgesloten, en moet op dit moment nog 1,5 jaar mee :p Heb dr alle vertrouwen in hoor!

Maar betere camera is voor mij niet boeiend, maak amper foto's met het ding (daar heb ik mn D90 voor :p )
SD slot vind ik ook niet een must, aangezien ik nu nog ruim 6 GB over heb, en heb echt al veel data erop staan. Gelukkig doet Android een stuk zuiniger met opslag dan Apple :)
Wel jammer dat hij waarschijnlijk niet met een quadcore komt, al is die dualcore wel sneller dan de huidige met 1,2 GHz.
Daarnaast vind ik het wel een groot voordeel dat hij met stock-android uitgerust is, dus geen sammy rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:08:
[...]

Wel jammer dat hij waarschijnlijk niet met een quadcore komt, al is die dualcore wel sneller dan de huidige met 1,2 GHz.
Daarnaast vind ik het wel een groot voordeel dat hij met stock-android uitgerust is, dus geen sammy rommel.
Daarom is het ook een Nexus toestel...

Pagina: 1 ... 63 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.