Waarom zou een "Google-phone" geen quadcore mogen/kunnen krijgen?
ehh. ik reageerde op het kale android verhaalVerwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:21:
[...]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Duidelijk, ik denk in geval van een quadcore dat hij een directe concurent van de S3 zou worden, want alleen het scherm is een tikkie kleiner maar wel weer beter (RGB) dan de S3.cypher21 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:22:
[...]
ehh. ik reageerde op het kale android verhaalniet over de dual/quad core
vraag me af hoor.... wat betreft die rgb layout.. als je naar het gelinkte artikel in de newspost kijkt staat er bij de GN super amoled en bij de nieuwe nexus en de s3 super amoled HD.... vreemde is, de GN en s3 hebben eigenlijk hetzelfde scherm op 0,15" na, beide pentile en beide 1280x720.
Waarom de nieuwe nexus met een zelfde scherm naam als de s3 dan ineens rgb zou hebben ontgaat me een beetje
Waarom de nieuwe nexus met een zelfde scherm naam als de s3 dan ineens rgb zou hebben ontgaat me een beetje
Verwijderd
Volgens mij omdat een scherm met rgb layout scherper is doordat hij meer sub-pixels heeft.Prulleman schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:07:
vraag me af hoor.... wat betreft die rgb layout.. als je naar het gelinkte artikel in de newspost kijkt staat er bij de GN super amoled en bij de nieuwe nexus en de s3 super amoled HD.... vreemde is, de GN en s3 hebben eigenlijk hetzelfde scherm op 0,15" na, beide pentile en beide 1280x720.
ja.. vraag me dus af waar ze vandaan hebben dat het rgb layout is.. de s3 heeft ook gewoon pentile
Als je het nog niet wist, maar er zal nooit een Nexus phone komen die het beste van het beste is.Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:21:
[...]
Bij een Nexus gaat het om de software, niet de hardware.
Dus je zal ook nooit een Nexus zien die ver boven de rest uitsteekt qua hardware.
En er zal ook nooit een SD slot in komen. Google wil alles in de cloud.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Gek, m'n Nexus One had namelijk gewoon een SD slot, en was (toen der tijd) 1 van de beste toestellen op de markt. Zelfde geld voor de Nexus S trouwens, en de Galaxy Nexus is ondertussen ook alweer een jaar oud..quartex schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:51:
[...]
Als je het nog niet wist, maar er zal nooit een Nexus phone komen die het beste van het beste is.
Bij een Nexus gaat het om de software, niet de hardware.
Dus je zal ook nooit een Nexus zien die ver boven de rest uitsteekt qua hardware.
En er zal ook nooit een SD slot in komen. Google wil alles in de cloud.
Ben toch benieuwd waar je al die wijsheid vandaan haalt.
mwa, samsung zorgt wel dat de nexus serie wat achterloopt op de galaxy serie.
nexus S in november met single core cpu, vervolgens in juni komen ze met de galaxy s2 (dual core)
In november komen ze met de galaxy nexus die een iets snellere dual core heeft dan de S2,
En in juni de S3 met quad core.
Gok dat ze in november wel een quad core in de galaxy nexus 2 stoppen. wieweet wel beter dan de S3
de nexus one was idd super!
en de desire kwam pas maanden later uit
nexus S in november met single core cpu, vervolgens in juni komen ze met de galaxy s2 (dual core)
In november komen ze met de galaxy nexus die een iets snellere dual core heeft dan de S2,
En in juni de S3 met quad core.
Gok dat ze in november wel een quad core in de galaxy nexus 2 stoppen. wieweet wel beter dan de S3
[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 21-09-2012 20:05 ]
Maar dat was ook het hele idee van het Nexus project toch, origineel.. Een soort blueprint voor de industrie. Niet perse qua hardware maar wel qua totaal plaatje hoe de moderne Android telefoon in elkaar zou moeten zitten.
Zat maar een maandje tussen.cypher21 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 20:05:
Idd, en dat doen ze nog steeds goed, alleen niet meer zoals de N1 met hardware die er met kop en schouders bovenuit stakex87 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 20:54:
Maar dat was ook het hele idee van het Nexus project toch, origineel.. Een soort blueprint voor de industrie. Niet perse qua hardware maar wel qua totaal plaatje hoe de moderne Android telefoon in elkaar zou moeten zitten.
In Nederland wel ja, maar ik had de N1 destijds uit de USA geimporteerd
[ Voor 46% gewijzigd door cypher21 op 21-09-2012 20:58 ]
Mjah, je had de Desire ook uit de USA kunnen importerencypher21 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 20:57:
[...]
Idd, en dat doen ze nog steeds goed, alleen niet meer zoals de N1 met hardware die er met kop en schouders bovenuit stak
[...]
In Nederland wel ja, maar ik had de N1 destijds uit de USA geimporteerdzat ruim een half jaar tussen
had gekunt, maar er zat meer tijd tussen de usa release dan een maand, en wie wilt er nu HTC SenseSmultie schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 20:59:
[...]
Mjah, je had de Desire ook uit de USA kunnen importeren
[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 21-09-2012 21:03 ]
Het is algemeen bekend. Google heeft het zelf meerdere keren gezegd.ex87 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:02:
[...]
Gek, m'n Nexus One had namelijk gewoon een SD slot, en was (toen der tijd) 1 van de beste toestellen op de markt. Zelfde geld voor de Nexus S trouwens, en de Galaxy Nexus is ondertussen ook alweer een jaar oud..
Ben toch benieuwd waar je al die wijsheid vandaan haalt.
Er zijn meerdere sources die uitleggen waarom precies, bv, http://www.androidcentral...s-devices-have-no-sd-cardWe got tired of seeing OEMs include many GB of internal storage for music, while users were still running out of space for apps and data. This approach lets us merge everything on one volume, which is way better.
-- Dan Morrill, Android engineer at Google
edit: en over het hardware verhaal: Je bent zeker alweer vergeten dat de GNex toen die uitkwam een oude GPU kreeg en de CPU was niet top-of-the-line en onderklokt.
Zelfde geld voor alle vorige edities van de Nexus (behalve de allereerste).
Enigste nieuwe van de GNex waren AFAIK de onscreen buttons.
Er waren al telefoons uit met een 720p scherm.
[ Voor 16% gewijzigd door quartex op 22-09-2012 01:33 ]
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
De enige woorden ik van Google heb gehoord als uitleg over de Nexus lijn is dat het een blueprint is voor de rest van de industrie.
Of dat nou betekent top of the line hardware (zoals de N1 dus wel had op het moment van uitkomen) of gewoon een totaal ervaring die tot op de dag van vandaag door geen 1 ander Android toestel overtroffen wordt (updates, manier van hardware/software die samen werkt.. Heb je wel is een S3 in je handen gehad nadat je, je GN had neer gelegd? Ik vond hem behoorlijk laggy).
Ik ben nog steeds van mening dat zelfs tot op de dag van vandaag de GN niet onderdoet voor andere Android telefoons. Sure.. op papier misschien puur qua specs maar als je kijkt naar het totaal plaatje, dan nee zeker niet.
Of dat nou betekent top of the line hardware (zoals de N1 dus wel had op het moment van uitkomen) of gewoon een totaal ervaring die tot op de dag van vandaag door geen 1 ander Android toestel overtroffen wordt (updates, manier van hardware/software die samen werkt.. Heb je wel is een S3 in je handen gehad nadat je, je GN had neer gelegd? Ik vond hem behoorlijk laggy).
Ik ben nog steeds van mening dat zelfs tot op de dag van vandaag de GN niet onderdoet voor andere Android telefoons. Sure.. op papier misschien puur qua specs maar als je kijkt naar het totaal plaatje, dan nee zeker niet.
Wij hebben op het werk alle nieuwe(re) toestellen liggen, waaronder de HTC One X, Sony Xperia S, Google Galaxy Nexus, Samsung Galaxy S III. Zelf heb ik op basis van de ervaringen daarmee (afgelopen juli) voor de Galaxy Nexus gekozen, vanwege de totaalervaring. Op dit moment is het namelijk qua gebruikservaring ruimschoots snelste telefoon, omdat het vooralsnog de enige is met Jelly Bean. Ondanks dat dit toestel wellicht niet de allersnelste hardware (meer) heeft, wint hij wel doordat Jelly Bean veel sneller is dan ICS.
En als extra voordeel: je blijft de komende jaren voorop lopen qua software. Niet dat dit alsmaar sneller zal worden, maar je zal minstens een half jaar eerder dan de rest van de wereld van de nieuwe Android-versies gebruik kunnen maken. En sowieso zal je nog minimaal twee upgrades krijgen, daar waar het bij andere toestellen stopt na typisch maximaal één (veel te laat) uitgerolde update.
En als extra voordeel: je blijft de komende jaren voorop lopen qua software. Niet dat dit alsmaar sneller zal worden, maar je zal minstens een half jaar eerder dan de rest van de wereld van de nieuwe Android-versies gebruik kunnen maken. En sowieso zal je nog minimaal twee upgrades krijgen, daar waar het bij andere toestellen stopt na typisch maximaal één (veel te laat) uitgerolde update.
Ik heb net mijn Nexus binnen. Helaas een yakjuxw.
Ik kreeg meteen de OTA 4.1 update binnen. Nu wil ik via de Nexus Root Toolkit mijn telefoon veranderen in een yakju, maar ik krijg in de NRT niet de optie om mijn versie te kiezen; 4.1 met yakjuxw build. Ik zou nu niet weten welke setting ik in de NRT moet kiezen. Iemand enig idee?
Toestel bevalt overigens uitstekend!
Ik kreeg meteen de OTA 4.1 update binnen. Nu wil ik via de Nexus Root Toolkit mijn telefoon veranderen in een yakju, maar ik krijg in de NRT niet de optie om mijn versie te kiezen; 4.1 met yakjuxw build. Ik zou nu niet weten welke setting ik in de NRT moet kiezen. Iemand enig idee?
Toestel bevalt overigens uitstekend!
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Dat doet er niet (zoveel) toe. Het gaat er vooral om dat je er een van GSM-tak neemt, anders functioneert de radio niet.
Correctie, dan fungeert je galaxy nexus alleen nog maar als ipod touch, voor de rest kan ie de prullenbak inRetroTycoon schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:56:
Dat doet er niet (zoveel) toe. Het gaat er vooral om dat je er een van GSM-tak neemt, anders functioneert de radio niet.
Er zit ook geen fm-radio in, dus dat leek me duidelijktobitronics schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:03:
[...]
Correctie, dan fungeert je galaxy nexus alleen nog maar als ipod touch, voor de rest kan ie de prullenbak in
Dat was duidelijk inderdaad.RetroTycoon schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:56:
Ik wacht nu iig wel even, heb nu toch de laatste update. Als 4.2 uit komt ga ik wel even stoeien.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Hier hetzelfde. Ik zag het toen de klok en pictogrammen ineens zichtbaar bleven toen ik de google market opende en de achtergrond even grijs was.tiies schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 00:18:
Hebben jullie ook last van 'image retention'? Het viel mij laatst op dat als ik bijvoorbeeld een wordfeud-spel even (ongeveer 10 seconden of langer) open heb staan, en ik ga een scherm terug, dat ik heel lichtjes nog gedeelten van het vorige scherm kan zien. Dit verdwijnt ongeveer na 5 seconden. Dit heb ik bijvoorbeeld ook bij de iconen in het hoofdmenu, die ik dan nog heel even door een ander scherm heen kan zien.. Is dit normaal??
Ik had slechte GPS ontvangst, eigenlijk bijna altijd 0. Nu bleek toen ik een gaatje in mijn flipcover van ebay maakte voor de 3,5mm audiojack, dat er een soort aluminiumfolie in de flipcover zit. Als ik de nexus uit de cover haal heb ik ineens zomaar allemaal GPS sats...
[ Voor 5% gewijzigd door Nikeo op 23-09-2012 14:51 ]
Ik heb ruzie met het overhalen van bestanden via USB. Een uurtje geleden heb ik een full backup gemaakt met Titanium (vorige week heb ik mijn Nexus geroot via de toolkit). Net sluit ik hem aan via USB, maar vind ik alleen maar oudere bestanden in 'Internal Storage'. Uiteraard heb ik de USB-kabel ontkoppeld en weer gekoppeld, maar het resultaat is hetzelfde. Iemand een idee hoe ik de actuele bestanden via USB over kan halen?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Hoe bedoel je oude bestanden? Ik neem aan dat je je TB files niet kan vinden? Heb ik ook moeite mee. Via je windows verkenner kan je op de een of andere manier maar een klein deel van je storage zien, want als je via een explorer op je telefoon kijkt zie je veel meer. Heb er al vaker op gegoogled maar nooit iets voor gevonden eerlijk gezegdpven schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:08:
Ik heb ruzie met het overhalen van bestanden via USB. Een uurtje geleden heb ik een full backup gemaakt met Titanium (vorige week heb ik mijn Nexus geroot via de toolkit). Net sluit ik hem aan via USB, maar vind ik alleen maar oudere bestanden in 'Internal Storage'. Uiteraard heb ik de USB-kabel ontkoppeld en weer gekoppeld, maar het resultaat is hetzelfde. Iemand een idee hoe ik de actuele bestanden via USB over kan halen?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Wat als je de TB files verplaatst naar bv de dcim map
Dat heeft er volgens mij mee te maken dat je de Galaxy Nexus als MTP of PTP apparaat aansluit op de PC, niet als USB-mass storage.Maardiweb schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:43:
[...]
Hoe bedoel je oude bestanden? Ik neem aan dat je je TB files niet kan vinden? Heb ik ook moeite mee. Via je windows verkenner kan je op de een of andere manier maar een klein deel van je storage zien, want als je via een explorer op je telefoon kijkt zie je veel meer. Heb er al vaker op gegoogled maar nooit iets voor gevonden eerlijk gezegd
Mijn Nexus S werkte in mijn auto als USB-stick. Mijn Galaxy Nexus niet meer

Ik heb bv. bij Cyanogenmod al vaak commits zien langskomen die een UMS-modus zouden moeten mogelijk maken, maar voorlopig staat CM10 hier alleen nog maar MTP-modus toe. Misschien dat het dieper zit.
UMS is in ieder geval wat je nodig hebt, dan wordt je GSM gewoon als 'domme' opslag gezien.
UMS is in ieder geval wat je nodig hebt, dan wordt je GSM gewoon als 'domme' opslag gezien.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Afgelopen weekend heb ik dezelfde battery test gedaan, maar dan voor een 3800mah, afkomstig van B2Ctelecom. De accu kostte 20 euro. Je zou verwachten dat 3800mah voor minstens dubbele accuduur zou zorgen, maar helaas. Mijn score was 597, wat dus ongeveer 40% meer is dan de stock accu. De screenon time was 3,5 uur na de test. De test laat het scherm continu aan staan op 100% brightness en 100%cpu. Daarna had ik nog 20% over. De telefoon heb ik op airplane modus gehad tijdens de test.DrNizeGuy schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:15:
Ok, Hierbij het resultaat van de battery test.
Voor deze test heb ik het volgende gedaan:
- Accu opgeladen tot 100%
- Telefoon uitgeschakeld en weer opgeladen
- Simkaart verwijderd
- Telefoon opgestart
- Alle functies (Zoals gps, wifi, bluetooth) uitgeschakeld
- Lader losgekoppeld en meteen:
- Antutu tester gebruikt om de accu te drainen
Dit alles op een Gnex draaiend op radio baseband XXKK6, nieuwste bootloader PRIMEKL01, AOKP-maguro build 14 Rom met de Franco kernel Nightly #10 (Conservative governor en cpu 350Mhz -1200 Mhz en undervolt).
Tijdens de eerste test merkte ik dat de CPU erg warm werd, de sensor gaf aan 40 graden. Echter voelde de achterkant veel heter. Daarom heb ik tijdens de test het zekere voor het onzekere genomen en er een kleine fan opgelegd (baat het niet dan schaad het niet).
uitslag:
De 2000mAh accu heeft een antutu score van 440
[afbeelding]
totaal 147 min. over gedaan
[afbeelding]
De 1750mAh accu heeft een antutu score van 421
[afbeelding]
totaal 142 over gedaan.
[afbeelding]
Scores zijn nogal verwaarloosbaar dus, in ieder geval in deze test opstelling.
Toch heb ik het idee dat bij dagelijks gebruik de accu net iets meer power geeft.
Ik ga nu een aantal dagen de extended gebruiken en daarna een paar dage de standaard, kijken of het nou echt veel scheelt in deagelijks gebruik.
Mocht je overigens zelf een grote (of backup) accu willen kopen, wees dan niet in de verleiding om de 2100mAh van Verizon te kopen. Deze gaat niet passen (de LTE versie van de Gnex is net even anders als de GSM versie)
[afbeelding]
Dus wil je echt dubbele capaciteit, dan zul je waarschijnlijk voor zo'n Mugen accu moeten gaan.
Heb gisteren de micro-USB-poort vervangen. Zag er wat tegenop, maar uiteindelijk was het goed te doen en het nieuwe onderdeel werkt perfect. Ben er nu hard over na aan het denken om ook het scherm wat gebroken is te vervangen. Twijfel alleen nog om deze in China te bestellen: http://r.ebay.com/43Hy5S Een veiliger alternatief is deze uit NL: http://www.ebay.nl/itm/251119254686, het prijsverschil is best aardig.
Zijn er ervaringen met het bestellen van een nieuw scherm via eBay uit China/HK?
Zijn er ervaringen met het bestellen van een nieuw scherm via eBay uit China/HK?
Verwijderd
Ik ben van plan een galaxy nexus met vodafone simlock aan te schaffen. Weet iemand of het mogelijk is om de simlock te laten verwijderen bij de locale 'telefoonturk'?
Jongens... Ik wil een backup accu gaan kopen (via eBay, lekker goedkoop, hoeft geen originele te zijn, wel een betrouwbare)
Ik heb bovenstaande discussie/test gelezen, maar ik wil niet zo'n dikke accu.. Gewoon een standaard accu die vergelijkbaar is met de accu die ik er nu origineel in heb zitten.. En die dus in mijn NLse GN past.
Tips iemand? Thanks...
Oja, budget: 12 euro ongeveer
Ik heb bovenstaande discussie/test gelezen, maar ik wil niet zo'n dikke accu.. Gewoon een standaard accu die vergelijkbaar is met de accu die ik er nu origineel in heb zitten.. En die dus in mijn NLse GN past.
Tips iemand? Thanks...
Oja, budget: 12 euro ongeveer
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
moet je even inhet accessoire topic zoeken op anker
Zojuist de Samsung Galaxy Nexus besteld bij 4launch, heel erg benieuwd hoe die me straks gaat bevallen!
Sjoerd661, in heb hem ook gekocht (gisteren). Echt een subliem toestel. Meteen na het connecten met internet kwam update melding naar 4.1. Kom zelf van een desire maar god wat is dit ding bloedsnel. Scherm/menu animaties gaan soepeler dan de s3 van mijn maat.
Veel plezier ermee alvast!
Veel plezier ermee alvast!
[ Voor 97% gewijzigd door Omnyakom1 op 26-09-2012 02:28 ]
En ik ben sinds gisteren ook de trotse bezitter van die prachtige toestel.
Helaas kreeg ik een yakjuxy build, Die overigens wel meteen geupdate werd naar 4.1.1.
Uiteindelijk heb ik toch maar de yakju stock build erop gezet. Dit ging overigens prima via de Galaxy Nexus Toolkit.
En inderdaad.. wat is hij heerlijk snel!
(Ik kwam van een Desire HD)
Helaas kreeg ik een yakjuxy build, Die overigens wel meteen geupdate werd naar 4.1.1.
Uiteindelijk heb ik toch maar de yakju stock build erop gezet. Dit ging overigens prima via de Galaxy Nexus Toolkit.
En inderdaad.. wat is hij heerlijk snel!
Blender....
Kan ik gewoon bij instellingen > over de telefoon zien welke build ik heb?
Yup.Sjoerd611 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:11:
Kan ik gewoon bij instellingen > over de telefoon zien welke build ik heb?
[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 26-09-2012 13:21 ]
ik had het zelf ook en heb de app sdrescan geinstalleerd. het forceert een rescan van het geheugen zodat windows wel de nieuwste bestanden ziet.pven schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:08:
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
Gisteren ook maar verlengd en voor de Nexus gekozen over de S3. Mooi toestel, had al meteen 4.1.1 aan boord en het is ook nog een yakjuAndre21 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:51:
En ik ben sinds gisteren ook de trotse bezitter van die prachtige toestel.
En inderdaad.. wat is hij heerlijk snel!![]()
Sinds m'n Desire op was heb ik weer een tijdje bij Apple gezeten, nu maar weer eens Jelly Bean ontdekken.
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Wat is precies het verschil tussen yackjuxy en yakju?
En kan iemand mij uitleggen hoe ik van yukjuxy naar yakju kan?
Krijg m'n toestel binnenkort maar wil er natuurlijk wel het uiterste uithalen
En kan iemand mij uitleggen hoe ik van yukjuxy naar yakju kan?
Begin eens met de openingspost van dit topic.Sjoerd611 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:57:
Wat is precies het verschil tussen jackjuxy en jakju?
En kan iemand mij uitleggen hoe ik van jukjuxy naar jakju kan?
Een andere goede tip is Google....
Kom op, beetje eigen initiatief.
openingspost zoeken op jax heeft geen zin, verder kan ik het op internet zo snel ook niet vindenSmultie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:59:
[...]
Begin eens met de openingspost van dit topic.
Een andere goede tip is Google....
Kom op, beetje eigen initiatief.
weet je al van te voren welke versie je krijgt dan...????Sjoerd611 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:57:
Wat is precies het verschil tussen jackjuxy en jakju?
En kan iemand mij uitleggen hoe ik van jukjuxy naar jakju kan?
hier is ook meer info:
[Google Galaxy Nexus] Versie en herkomst ?
via de nexus toolkit van xda kan je met een paar klikken je alles doen qua stock versies (+ unlocken, rooten en recovery aanpassen)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310
het verschil zit em in regionale verschillen zoals google wallet en wie de updates verzorgt (samsung of google)
Nee dat weet ik niet, maar wanneer ik hem heb wil ik hem ook meteen perfect hebben 
Ben je trouwens je garantie kwijt wanneer je het toestel root?
// Bedankt voor de linkjes trouwens!
[ Voor 11% gewijzigd door Sjoerd611 op 26-09-2012 16:34 ]
Goh, misschien moet je eens leren zoeken dan (JAX bestaat namelijk niet, het is YAK!)Sjoerd611 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:01:
[...]
openingspost zoeken op jax heeft geen zin, verder kan ik het op internet zo snel ook niet vinden
En verder: http://lmgtfy.com/?q=difference+yakju+yakjuxwVerschillende builds
Er zijn verschillende builds van het besturingssyteem Ice Cream Sandwich in omloop. De functies zijn identiek, maar het moment van OTA updates verschilt nogal. De buildnaam van de echte Google build is yakju. Andere builds kunnen niet direct door Google OTA worden geupdate, maar moeten wachten tot Samsung deze update uitrolt (bron). Andere builds in omloop zijn yakjusc en yakjuxw. In dit topic is besproken welke builds door de verschillende winkels zijn geleverd.
Hoe moeilijk kan 't zijn....
als je op safe wilt spelen kan je beter niet rooten, maar bij mij hebben ze de usb connector netjes onder garantie vervangen. Ik kon via fastboot (toolkit of cmd) dus geen connectie meer maken om compleet netjes te relocken en unrooten. Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen om stock te flashen, recovery orgineel te flashen, en te relocken, alleen root was nog wel aanwezig (blijkbaar zichtbaar aan het ontbrekende slotje bij boot)Sjoerd611 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:33:
Nee dat weet ik niet, maar wanneer ik hem heb wil ik hem ook meteen perfect hebben
Bedankt voor de reactie, ik ga hem de eerste maanden in ieder geval dus nog niet rooten!
Hoe zit het trouwens met flashen naar yakju, verloopt daar je garantie ook mee?!
//Oh ik ben bezig alsof het toestel hier al ligt, helaas duurt het nog 1- 5 werkdagen @4launch!!..
Hoe zit het trouwens met flashen naar yakju, verloopt daar je garantie ook mee?!
//Oh ik ben bezig alsof het toestel hier al ligt, helaas duurt het nog 1- 5 werkdagen @4launch!!..
Ook ik mag overe een paar maanden iets nieuws uitzoeken dus ben al begonnen met de zoektocht ;-) Helaas een jaarlijk terugkerend fenomeen/probleem.
Graag zou ik gaan voor de HTC One S maar die heeft het home button probleem en het chipping probleem.
Motorola Razr i/m worden misschien niet in NL uitgebracht.
Verder ben ik fan van AMOLED schermen en dus kom ik uit bij de Nexus. Ik vind het toestel wel groot (vooral best breed) maar misschien kan ik me daar wel overheen zetten. Het toestel heeft verder alles wat ik zoek, heeft nog redelijk up-to-date specs en is relatief goedkoop!
De komende maanden blijf ik wel zoeken en zal ik het topic eens doorlezen
Graag zou ik gaan voor de HTC One S maar die heeft het home button probleem en het chipping probleem.
Verder ben ik fan van AMOLED schermen en dus kom ik uit bij de Nexus. Ik vind het toestel wel groot (vooral best breed) maar misschien kan ik me daar wel overheen zetten. Het toestel heeft verder alles wat ik zoek, heeft nog redelijk up-to-date specs en is relatief goedkoop!
Ik zat in het zelfde schuitje, uiteindelijk toch maar voor de nexus gegaan!Batsu schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:01:
Ook ik mag overe een paar maanden iets nieuws uitzoeken dus ben al begonnen met de zoektocht ;-) Helaas een jaarlijk terugkerend fenomeen/probleem.
De lange ondersteuning van google & de hoge resolutie hebben me toch wel overgehaald.
Eerst leek mij de One S ook mooier/beter, maar na alle problemen met dat toestel te hebben gelezen ging die van m'n lijstje.
De One S stond ook op mijn shortlist, maar toch heeft de Nexus 'gewonnen'. Ik ben erg blij met het toestel. Het reageert erg vlotjes en doet wat het moet doen: mij dienen.Sjoerd611 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:32:
[...]
De lange ondersteuning van google & de hoge resolutie hebben me toch wel overgehaald.
Eerst leek mij de One S ook mooier/beter, maar na alle problemen met dat toestel te hebben gelezen ging die van m'n lijstje.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Vanmiddag mijn nieuwste aanwinst, de GN, van de postbode in ontvangst mogen nemen. Mooi toestel!
Direct maar even een fatsoenlijke screenprotector op gedaan, daar zat een spuitbusje met wat vloeistof bij om hem fatsoenlijk erop te krijgen. Nou heb ik al best veel screenprotectors op apparaten gedaan dus met vloeistof was mij goed bekend. Voorzichtig gedaan, direct na het eruit drukken van water opdeppen en klaar. Ding zit er mooi strak op!
Nu is er waarschijnlijk toch wat van die vloeistof via de power button naar binnen gelopen, want hij werkt dus niet meer.
Als ik de accu erin stop gaat het ding direct aan (zonder knop in te drukken) en de power button geeft geen reactie. Soms wel, dan functioneerd ie even normaal, of registreerd ie na 1 korte druk een lange druk.
Kortom, volledig de weg kwijt! Just my luck...
Heb hem nu in een bak met rijst liggen, maar ik hoef er niet bij te zeggen dat ik lichtelijk pissed ben.
Direct maar even een fatsoenlijke screenprotector op gedaan, daar zat een spuitbusje met wat vloeistof bij om hem fatsoenlijk erop te krijgen. Nou heb ik al best veel screenprotectors op apparaten gedaan dus met vloeistof was mij goed bekend. Voorzichtig gedaan, direct na het eruit drukken van water opdeppen en klaar. Ding zit er mooi strak op!
Nu is er waarschijnlijk toch wat van die vloeistof via de power button naar binnen gelopen, want hij werkt dus niet meer.
Heb hem nu in een bak met rijst liggen, maar ik hoef er niet bij te zeggen dat ik lichtelijk pissed ben.
Kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt, sterkte ermee!
Mocht de rijst toch niet helpen kun je hem altijd terugsturen toch?
Mocht de rijst toch niet helpen kun je hem altijd terugsturen toch?
Dat lijkt me niet nee. Ten eerste is het mijn "eigen schuld", al zou dit wel betekenen dat een enkele welgemikte regeldruppel hetzelfde probleem kan veroorzaken. Daarnaast zou dit ook nog wel eens sporen van waterschade achter kunnen laten en dan is het verhaal sowieso al snel afgelopen.
Voor het geld wat ze dan vragen kan ik volgens mij nog beter zelf gaan knutselen samen met vriend eBay. Maar dat zie ik morgen wel weer.
Voor het geld wat ze dan vragen kan ik volgens mij nog beter zelf gaan knutselen samen met vriend eBay. Maar dat zie ik morgen wel weer.
Dat is mooi kloten! Ik hoop voor je dat hij het weer doet. Zo niet, heb je een paar opties:The Realone schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:34:
1.) Zelf knop op Ebay kopen en monteren. Goedkoop, maar ik weet niet hoe moeilijk het is. Je kunt kijken of er Youtube-filmpjes zijn met instructies. Ik heb indertijd als complete leek het scherm van mijn Tytn II vervangen, en dat ging goed, was wel veel werk.
2.) PGM Nexus downloaden en gewoon nooit meer je aanknop gebruiken. Je zet het scherm aan en uit door te vegen, extreem handig. Gebruikt geen of zeer weinig energie, is mijn ervaring. Ik gebruik mijn aanknop misschien één keer per week, en dan per ongeluk. Ik zat erover te denken om hem de disablen.
Verder is het aan te raden om je telefoon te verzekeren onder de inboedelverzekering van je bank. Bij ABN althans is hij gedekt tegen "in je biertje vallen op een terras"—daar adverteerden ze mee. Wel even checken dat je de juiste extra optie hebt, zit uiteraard niet standaard in de inboedelverzekering. Zou rond de € 1,80 moeten kosten per maand. Ik geloof dat je ABN moet opbellen, heb het zelf nog niet gedaan (bij dezen neem ik me voor om het morgen te doen). Let op dagwaarde v. nieuwwaarde.
[ Voor 21% gewijzigd door Cerberus_tm op 27-09-2012 04:00 ]
The Realone schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:34:
Nu is er waarschijnlijk toch wat van die vloeistof via de power button naar binnen gelopen, want hij werkt dus niet meer.Als ik de accu erin stop gaat het ding direct aan (zonder knop in te drukken) en de power button geeft geen reactie. Soms wel, dan functioneerd ie even normaal, of registreerd ie na 1 korte druk een lange druk.
Dan moet hij zijn toestel wel in kunnen schakelen, wat dus niet lukt. Althans, niet goed/betrouwbaar.Cerberus_tm schreef op donderdag 27 september 2012 @ 03:55:
[...]
2.) PGM Nexus downloaden en gewoon nooit meer je aanknop gebruiken. Je zet het scherm aan en uit door te vegen, extreem handig. Gebruikt geen of zeer weinig energie, is mijn ervaring. Ik gebruik mijn aanknop misschien één keer per week, en dan per ongeluk. Ik zat erover te denken om hem de disablen.
[ Voor 35% gewijzigd door agoNITE op 27-09-2012 07:20 ]
als het alleen is om een app te installeren, kanje je toestel ook makkelijk triggeren met een usb kabel
(stond je toestel wel uit, zoals in de manual aangegeven wordt??)
Ik weet niet of ik de enige ben maar mijn scherm schakelt ook in via de volume knoppen, echter weet ik niet zeker of dit door een appje komt of standaard zo is...
volgens mij kan dat alleen met een mod of custom rom. Als je stock zonder root draait is het volgens mij niet mogelijkTovenaar schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:20:
Ik weet niet of ik de enige ben maar mijn scherm schakelt ook in via de volume knoppen, echter weet ik niet zeker of dit door een appje komt of standaard zo is...
(voor PGM is root trouwens ook nodig)
@Cerberus_tm: Bedankt voor de tips, ik ga eens kijken 

Heel betrouwbaar zelfs, iedere keer als ik de accu erin stop gaat hij gewoon aan.agoNITE schreef op donderdag 27 september 2012 @ 07:18:
Dan moet hij zijn toestel wel in kunnen schakelen, wat dus niet lukt. Althans, niet goed/betrouwbaar.
Tja, je spuit het niet op het apparaat maar op de screen protector in een minimale hoeveelheid. Hij moet dan ook uit staat zonder accu. Nagenoeg alle fatsoenlijke screen protectors worden tegenwoordig op die manier aangebracht en ik heb dat ook al vaak gedaan, tot gisteren zonder problemen en altijd voorzichtig. Als het eens een keer regent in Nederland en je haalt je telefoon uit je zak kan je dus precies hetzelfde overkomen.Smultie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:02:
Wie verzint dat nou toch ook weer: vloeistof op een electrisch apparaat spuiten....
Uiteraard. Uit met de accu eruit.Prulleman schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:37:
(stond je toestel wel uit, zoals in de manual aangegeven wordt??)
Er ontstaat overigens toch enige twijfel of het wel aan de aanbrengen van de screen protector ligt of dat het gewoon een probleem van het apparaat is. Als ik Google raadpleeg krijg ik wel erg veel hits op hetzelfde probleem. Tevens met reacties dat het soms na een dag gebruik al voor komt.
Erg toevallig dat dit begonnen is nadat er vocht in de buurt is geweest en ik wil het toestel dan ook niet ten onrechte terug sturen, maar ik zal mezelf toch voor mijn kop slaan als ik straks het probleem bij mezelf leg terwijl het een bekend issue blijkt te zijn.
Erg toevallig dat dit begonnen is nadat er vocht in de buurt is geweest en ik wil het toestel dan ook niet ten onrechte terug sturen, maar ik zal mezelf toch voor mijn kop slaan als ik straks het probleem bij mezelf leg terwijl het een bekend issue blijkt te zijn.

Ah ok, dat had ik niet helemaal doorThe Realone schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:35:
[...]
Heel betrouwbaar zelfs, iedere keer als ik de accu erin stop gaat hij gewoon aan.
Verwijderd
Je hebt al geprobeerd om heel hard op de knop te blazen, met je mond bijna dicht? Dan kun je eventuele druppels er uit blazen.
Het lijkt mij vrij stug dat dit waterschade is eigenlijk..
Het lijkt mij vrij stug dat dit waterschade is eigenlijk..
Ja heb ik gedaan. Ook 10 minuten met warme lucht van alle mogelijk kanten erin geblazen en nu staat hij dus onder de verwarming in een bak met rijst. Hoe meer ik het internet afspeur naar soortgelijke berichten hoe meer ik toch ga twijfelen.
Verwijderd
Je zou m ook even open kunnen maken, dan kun je beter bij de knop.
http://www.ifixit.com/Tea...axy-Nexus-Teardown/7182/1
Je kunt dan ook zo zien of er nog vocht tussen zit.
http://www.ifixit.com/Tea...axy-Nexus-Teardown/7182/1
Je kunt dan ook zo zien of er nog vocht tussen zit.
Ok, toch de gok genomen en het ding open gemaakt. Geen enkele vorm van vocht of vochtschade te ontdekken.
Het lijkt dan toch dat het puur toeval was en dit gewoon een gevalletje DOA is. Jammer van de screen protector wel, want die moet ik er weer af trekken.
Het lijkt dan toch dat het puur toeval was en dit gewoon een gevalletje DOA is. Jammer van de screen protector wel, want die moet ik er weer af trekken.
Hoop alleen dat je garantie niet is vervallen doordat je de tel geopend hebt.
Is volgens mij echt niet te zien, je draait 6 schroefjes los en dan kun je hem er redelijk makkelijk uit klikken. Daarbij zijn er geen zegels verbroken ofzo.
Verwijderd
Is het ook niet. Tegenwoordig zitten er alleen nog maar vocht detectoren in telefoons, geen zegels
Verwijderd
Ik overweeg de GN aan te schaffen, als betaalbare vervanger van m'n DHD. Een optie die ik zeer veel gebruik is A2DP, via bluetooth m'n audio en het geluid van video afspelen over de stereo van m'n auto. Bij de specs staat A2DP lang niet altijd genoemd, kan iemand me bevestigen dat de GN is voorzien van A2DP en dat het goed werkt?
M'n gnex werkt prima met de stereo installatie in m'n golf. Peeren gaat snel en audio speelt zonder problemen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:02:
Ik overweeg de GN aan te schaffen, als betaalbare vervanger van m'n DHD. Een optie die ik zeer veel gebruik is A2DP, via bluetooth m'n audio en het geluid van video afspelen over de stereo van m'n auto. Bij de specs staat A2DP lang niet altijd genoemd, kan iemand me bevestigen dat de GN is voorzien van A2DP en dat het goed werkt?
Verwijderd
Top, thanks!Aurora_71 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:01:
[...]
M'n gnex werkt prima met de stereo installatie in m'n golf. Peeren gaat snel en audio speelt zonder problemen.
Werkt inderdaad uitstekend, mijn auto herkent hem direct bij instappen, en zodoende geluid van navigatie, spotify etc. over geluidssysteem in de auto, heerlijk.
Telefoon sinds gister binnen, wat een PRACHTIG scherm!!
Verder is de telefoon ook echt enorm snel!
De enige min punten zijn eigenlijk het wifi ontvangst & de batterij..
// Is het trouwens normaal dat de nexus tijdens opladen & gamen warm/heet worden aan de bovenkant van het toestel? Thx
// Is het trouwens normaal dat de nexus tijdens opladen & gamen warm/heet worden aan de bovenkant van het toestel? Thx
[ Voor 27% gewijzigd door Sjoerd611 op 28-09-2012 23:51 ]
Gamen doe ik er niet mee en het is me niet opgevallen dat m'n gnex warm/heet is tijdens opladen. Wellicht na een aantal uurtjes aan de AC zou ik me het kunnen voorstellen, zal er eens op letten.
Jep, je voelt weldegelijk warmte tijdens het opladen aan de AC.. Hij laadt ook heel snel van 10 tot 90 % vind ik, wat als reden kan zijn daarvoor..Sjoerd611 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 22:53:
Telefoon sinds gister binnen, wat een PRACHTIG scherm!!![]()
Tijdens gamen van grafisch zware spellen merk ik ook dat vooral het boven gedeelte warm wordt.. Denk omdat dit gedeelte van het toestel het dunst is.
Heel extreem is het gelukkig niet.. Het scherm wordt ook iets warmer naarmate je het scherm lang aan hebt staan als je bijvoorbeeld een tijd aan het browsen bent ofzo.. Maar dit vind ik echt niet een minpunt.
GN is gewoon een heeeeeerlijk toestel
Wordt bij mij ook erg warm bij hoog processorgebruik, rechtsboven. Ik denk dat daar de CPU zit? Ik nam aan dat dat normaal was. Wordt niet zo warm dat het pijn doet, maar wel echt warm. Sensor zei op een gegeven moment 40 °C terwijl hij nog niet op zijn warmst was.Sjoerd611 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 22:53:
Heb afgelopen zomer de nexus op t strand gehad, en met die dagen van 30 graden in NL mee liggen spelen, toen gaf de app Android Systeem Info ook aan dat hij boven de 47 graden werd.. ach gaat je batterij iets sneller leeg, meer niet.
Hij wordt echt niet heet zodat je m niet meer vast kan pakken hoor.. dan is er iets goed mis.
Hij wordt echt niet heet zodat je m niet meer vast kan pakken hoor.. dan is er iets goed mis.
Ja OK, dat is wel zo ongeveer wat ik dacht. Had nog nooit een telefoon gehad die zowel aan voor- als achterkant behoorlijk warm werd. Maar jouw 47 °C zijn nog extra geruststellend.Vis schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:50:
Heb afgelopen zomer de nexus op t strand gehad, en met die dagen van 30 graden in NL mee liggen spelen, toen gaf de app Android Systeem Info ook aan dat hij boven de 47 graden werd.. ach gaat je batterij iets sneller leeg, meer niet.
Ik hoop dat het hier over batterij temperatuur gaat? Mijn temperaturen zijn namelijk veel hoger.Cerberus_tm schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 05:44:
[...]
Wordt bij mij ook erg warm bij hoog processorgebruik, rechtsboven. Ik denk dat daar de CPU zit? Ik nam aan dat dat normaal was. Wordt niet zo warm dat het pijn doet, maar wel echt warm. Sensor zei op een gegeven moment 40 °C terwijl hij nog niet op zijn warmst was.
De cpu in de mijne is idle tussen de 29 en 35°C terwijl op volle belasting het ding makkelijk 60°C doet. Dat allemaal zonder overclock, maar wel met een lichte undervolt.
Die van mij piekt op 39 graden Celcius.AndRo555 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:24:
[...]
Ik hoop dat het hier over batterij temperatuur gaat? Mijn temperaturen zijn namelijk veel hoger.
De cpu in de mijne is idle tussen de 29 en 35°C terwijl op volle belasting het ding makkelijk 60°C doet. Dat allemaal zonder overclock, maar wel met een lichte undervolt.
Ik draai CM10 (nightly van 28-9-2012). Zelfs bij zwaar gebruik is de hitte beperkt...
In de zomer werd die (toen nog op stock) hooguit 44 graden Celcius.
Oh, ja, batterijtemperatuur. Die vertelt een bepaalde battery-monitor me—ik zie nergens iets over CPU-temperatuur op mijn telefoon. Maar ik weet dat desktop-CPU's makellijk 70 °C kunnen worden.AndRo555 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:24:
[...]
Ik hoop dat het hier over batterij temperatuur gaat? Mijn temperaturen zijn namelijk veel hoger.
Ik draai ook CM10 20120928 nightly. Hoe is je wifi ervaring thesinsher ?thesinsher schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:08:
[...]
Die van mij piekt op 39 graden Celcius.
Ik draai CM10 (nightly van 28-9-2012). Zelfs bij zwaar gebruik is de hitte beperkt...
Ik zie met regelmaat terwijl ik aktief ben dat de wifi link kompleet wegvalt en dat had ik op stock JB nooit.
Ik ben gisteren van stock JB JRO03C naar CM10 JRO03R gegaan (voor het eerst m'n gnex geroot en geunlocked).
Ik heb sinds vorige week ook dit prachtige toestel, maar op de een of andere manier werkt locatie bepaling niet (goed).
Dan heb ik het niet over GPS.
Ik heb een aantal apps (beweather, flightradar24, etc) die werken aan de hand van locatie bepaling. Maar ze geven allemaal de melding dat de locatie niet gevonden kan worden. Dit zou moeten werken ook met GPS uit (via cell network).
Het vreemde is dat google maps wel exact mijn locatie laat zien.
Iemand bekend hiermee?
Dan heb ik het niet over GPS.
Ik heb een aantal apps (beweather, flightradar24, etc) die werken aan de hand van locatie bepaling. Maar ze geven allemaal de melding dat de locatie niet gevonden kan worden. Dit zou moeten werken ook met GPS uit (via cell network).
Het vreemde is dat google maps wel exact mijn locatie laat zien.
Iemand bekend hiermee?
Blender....
hoe staan de vinkjes bij instellingen/locatiesevices
Goed volgens mij:
Locatieservice van Google aangevinkt
Locatie en Google zoeken aangevinkt
GPS-sattelieten staat uit. Maar dat is alleen om je GPS aan te zetten lijkt me
Locatieservice van Google aangevinkt
Locatie en Google zoeken aangevinkt
GPS-sattelieten staat uit. Maar dat is alleen om je GPS aan te zetten lijkt me
Blender....
Vreemd. Net even getest met GPS uit, maar in Rainy Days wordt mijn locatie meteen correct weergegeven (in Google Maps ook). Het hang er wel van af of je veel Wifi-verbindingen in de buurt hebt (veel = goed), en of er niet een foutje in Google's Wifi-databse staat. Hier in Amsterdam centrum werkt het in elk geval goed.
Oh, maar als je locatie in Maps wel goed wordt weergegeven, kan het daar niet aan liggen. Kan het zijn dat andere applicaties op de een of andere manier niet bij die gegevens kunnen? Is er niet ergens een instelling (onder Developers of zo) waar je kan kiezen of andere applicaties gebruik mogen maken van Google's locatie-service? (Ik heb zelf geen idee, nooit iets aan die instellingen veranderd op mijn GN stock Jelly Bean.)
Oh, maar als je locatie in Maps wel goed wordt weergegeven, kan het daar niet aan liggen. Kan het zijn dat andere applicaties op de een of andere manier niet bij die gegevens kunnen? Is er niet ergens een instelling (onder Developers of zo) waar je kan kiezen of andere applicaties gebruik mogen maken van Google's locatie-service? (Ik heb zelf geen idee, nooit iets aan die instellingen veranderd op mijn GN stock Jelly Bean.)
Ik heb even met rainy days ook getest. Net geinstalleerd.
Deze geeft geen foutmelding over de locatie, maar geeft als locatie mijn huis aan.
Daar was ik vanmorgen, en toen was rainy days nog niet eens geinstalleerd!!
Een andere weerapp gaf als locatie ook mijn huis adres aan. Maar ik zit al sinds 8:00 op mijn werk 3,5km verderop.
En weer een andere app gaf als locatie het adres van een vriend aan waar ik gisteravond was.
Het maakt overigens niet uit of ik Wifi aan heb staan of uit
Deze geeft geen foutmelding over de locatie, maar geeft als locatie mijn huis aan.
Daar was ik vanmorgen, en toen was rainy days nog niet eens geinstalleerd!!
Een andere weerapp gaf als locatie ook mijn huis adres aan. Maar ik zit al sinds 8:00 op mijn werk 3,5km verderop.
En weer een andere app gaf als locatie het adres van een vriend aan waar ik gisteravond was.
Het maakt overigens niet uit of ik Wifi aan heb staan of uit
Blender....
Verwijderd
Iemand, anders dan ik, bekend met een Galaxy Nexus die alleen maar oplaadt als ie uit staat?
Ik heb 'm al even open geschroefd en de USB-connector schoongemaakt, maar het probleem bestaat nog steeds.
Ik heb het vermoeden dat het is begonnen na een fietsritje in mijn broekzak in een zware regenbui, maar vocht(schade) heb ik niet kunnen ontdekken.
Zou het ook een softwareprobleem kunnen zijn? Hij laadt immers wel als ie uitstaat.
Ik heb 'm al even open geschroefd en de USB-connector schoongemaakt, maar het probleem bestaat nog steeds.
Ik heb het vermoeden dat het is begonnen na een fietsritje in mijn broekzak in een zware regenbui, maar vocht(schade) heb ik niet kunnen ontdekken.
Zou het ook een softwareprobleem kunnen zijn? Hij laadt immers wel als ie uitstaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 14:41 ]
bij mij werd dat in een paar dagen ook minder, vaak in/uit pluggen voordat het laden startte. Ik heb em terug gestuurd en de connector is vervangen onder garantie, geen idee of het met vocht te maken heeft gehad.Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:39:
Iemand, anders dan ik, bekend met een Galaxy Nexus die alleen maar oplaadt als ie uit staat?
had overigens ook vanaf dat moment soms last van ghost charging na uitpluggen (bat icoon blijft laden aangeven na uitpluggen)
[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 01-10-2012 14:58 ]
Verwijderd
Ik heb 'm weer open liggen, heb nog wat geprobeerd met contactspray, maar ondertussen wel alvast een vervangend onderdeel besteld via eBay.
We zien wel of het nog wat wordt.
Wat gek! Tja, zelf onze geliefde GN is niet geheel bugvrij. Ik heb ook wel eens gehad dat hij zomaar vastliep, een paar keer binnen een paar dagen. Nu gelukkig al weer een week niet. Ik weet trouwens niet waar Google die locatiegegevens checks: worden ze op internet ingevoerd in een database? Mocht het nog eens gebeuren, zou ik eens checken of je 3G verbinding heeft. En het kan ook gewoon dat de Wifi-verbindingen die je telefoon kon zien op je werk niet in Google's database zaten? Aan de andere kant zou hij ook gewone telefoonmasten moeten gebruiken voor een grove localisering...mysterieus. Het zou kunnen dat ik ook wel eens zoiets heb gehad, maar nooit na opnieuw opstarted.Andre21 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:25:
Na een reboot lukt het nu ineens wel.
En ja. dat had ik al eerder geprobeerd..
Succes! Toch wel gaar dat die USB-connectoren zo snel beschadigen door vocht. Ik ben in de verleiding om zo'n dock te kopen waarbij je via pogo pins kunt opladen en een dopje op de USB-poort te doen of zo. Dat moet ik er dan alleen afhalen als ik een keer snel grote bestanden wil overzetten.Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:06:
Ik heb 'm weer open liggen, heb nog wat geprobeerd met contactspray, maar ondertussen wel alvast een vervangend onderdeel besteld via eBay.
Verder is het aan te bevelen een kostbaarheden-clausule af te sluiten bij de inboedelverzekering: bij ABN althans is je telefoon dan verzekerd tegen vocht- en valschade buitenshuis voor ca. € 2/maand. Moet het zelf ook nog doen.
Heb dat mobo stuk ook vervangen met dat onderdeel via Ebay en werkt nu weer prima. Mijn hele USB aansluiting was stuk na mountainbiken in de regen.Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:06:
Ligt het aan mij of werkt het wifi signaal beter??
Sinds wat? Er is toch geen update geweest ofzo?darkfujita schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:15:
Ligt het aan mij of werkt het wifi signaal beter??
Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.