Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n telefoon heeft vannacht geladen zoals het hoort, maar of dat relatie houdt met mijn ingreep... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Nog steeds geen info over de volgende Nexus phone van Google? iPhone 5 is uit, binnenkort volgt Nokia met de Lumia 820/920, htc met de H8x. Het maken van een keuze wordt steeds moeilijker =)

Wat ik heb begrepen is dat ze bij elke nieuwe versie van android een nieuwe phone introduceren.

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4.1 werd gelanceerd met de Nexus 7 tablet, 4.2 (of 5?) zal misschien met een aantal devices uitkomen...
er zijn ook al wel geruchten te vinden:
http://m.tomshardware.com...y-S-III-Exynos,17061.html

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haifisch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Nou er zijn best veel geruchten over nieuwe Nexus devices.
Een LG Nexus , een Sony Nexus, een geüpdate Galaxy Nexus, een 5 inch HTC Nexus
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/m9cbnq.png
Dit heb ik gisteren gezien toen ik mijn IP wilde controleren op een website.
http://www.theverge.com/2...just-discover-android-4-2 hier het topic op TheVerge waar ik het op heb gepleurt (let niet op mijn stonekowlenglis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Gisteren voor het eerst het fenomeen van het 'ghost-charging' ervaren helaas.

Ik wilde hem voor het slapen gaan, net als elke avond, aan de lader leggen. usb-kabel in het toestel, lader in het stopcontact, maar er gebeurde mooi niks... Toen maar van de lader gehaald en opnieuw opgestart. Nadat hij opnieuw was opgestart gaf het batterij-icoon ineens aan dat hij aan het opladen was, terwijl hij dus duidelijk niet aan de lader lag. Paar keer de batterij verwijdert en opnieuw opgestart, maar mocht allemaal niet baten.
Op XDA zag ik toen een tip. De telefoon uitgeschakeld, lader aansluiten, even wachten tot hij begint met opladen en dan opstarten. Dit heeft voor mij voorlopig geholpen. Hij heeft netjes opgeladen vannacht.

Toch ben ik wel een beetje geschrokken van deze gebeurtenis. Ik lees dat best veel mensen last hebben (gehad) van dit probleem. Voor nu is het voor mij verholpen, maar ik ben bang dat het terugkomt, omdat het ook zo spontaan optrad. Is er dus een oplossing voor als het weer terugkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
volgens mij is de oplossing de usb pport schoonmaken en als dast niet helpt de usb poort (+ bijbehorende kabels etc) vervangen (eventueel onder garantie, zoals bij mij)

dit ding dus

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 03-10-2012 13:35 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:10
Hmm schijnt toch een belangrijke issue te zijn dat laden. Gisteren liep mijn nexus vast met een batterijpercentage van ca. 32%, toen ik de batterij eruit had gehaald en hem weer aanzette was het opeens 15% :/
Heel gaar was dat hij de keer erna weer langzaam iets opliep qua batterij tot weer 18% haha.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nah... dat is gewoon een bijkomstigheid van vastlopen, de accu calibratie is dan even van slag + je kan wat drain hebben doordat een vasgelopen toestel nog wel een draaiend process kan hebben (merkbaar aan een warm/heet toestel)
Dit is gewoon gerelateerd aan een vastloper en heeft naar mijn idee niks te maken met ghost charging of andere laadproblemen.

Waardoor je toestel vastloopt... meestal custom roms en of kernels.. Of draai je gewoon stock?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Nee zeker custom. Vond hem al een tijdje wat langzamer worden dus ben nu ook bezig met een uitgebreide backup en dan ga ik hem eens helemaal leegmaken. Bij een factory reset blijft alles op je interne sd staan dus ik ga nu een schone image flashen en daarna eens een nieuwe rom proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Heb hem nu ongeveer een week, wat een top toestel!
Verhalen over dat de batterij zo slecht zou zijn vind ik onzin, de batterij is ruim voldoende om een hele werkdag vol te houden!
Het scherm is echt prachtig en ik heb nog geen enkel krasje kunnen ondekken ondanks mijn broekzakvervoer :P
Verder het notificatielampje een leuk extratje!
Alleen ben ik er nog steeds niet uit waarom mijn whatsapp alleen berichten ophaalt wanneer het scherm aan gaat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 21:52
[b][message=39046647,noline]Alleen ben ik er nog steeds niet uit waarom mijn whatsapp alleen berichten ophaalt wanneer het scherm aan gaat?!
Waarschijnlijk omdat je WiFI een bespaarstand kent als je telefoon in standby gaat. Dit kan je veranderen bij de geavanceerde instellingen bij WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:24

Nikeo

Jawelles

laserboy schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:28:
[...]
Waarschijnlijk omdat je WiFI een bespaarstand kent als je telefoon in standby gaat. Dit kan je veranderen bij de geavanceerde instellingen bij WiFi.
als het niet de spaarstand is die er gewoon al opzit dan is het wel een stroombesparingsapp zoals juicedefender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:37

Koppensneller

winterrrrrr

Ik zat net eens te kijken in het storagemenu in settings, en zag daar dit:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/64kxsw.png

Is het niet vreemd dat meer dan de helft leeg lijkt, maar dat er toch maar 4 GB vrij wordt aangegeven?

[ Voor 41% gewijzigd door Koppensneller op 05-10-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik zie je plaatje niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij het openen zie ik bij mij heel even een rood/bruin achtige categorie met diversen, deze verdwijnt echter als alles is berekend... dan zie je ook het totaal gevuld balkje terug zakken. lijkt me een bugje (draai overigens AOKP maar als jij stock draait is het ongetwijfeld een bug in AOSP)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Beter zo? :)
Prulleman schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:47:
bij het openen zie ik bij mij heel even een rood/bruin achtige categorie met diversen, deze verdwijnt echter als alles is berekend... dan zie je ook het totaal gevuld balkje terug zakken. lijkt me een bugje (draai overigens AOKP maar als jij stock draait is het ongetwijfeld een bug in AOSP)
Ik draai ook AOKP (met Franco r281). Misschien is het dan inderdaad de categorie Diversen die niet wordt weergegeven. Snap dan alleen niet wat er zoveel ruimte inneemt, maar daar kom ik met wat uitzoekwerk vast wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koppensneller schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:52:
[...]

Beter zo? :)

[...]

Ik draai ook AOKP (met Franco r281). Misschien is het dan inderdaad de categorie Diversen die niet wordt weergegeven. Snap dan alleen niet wat er zoveel ruimte inneemt, maar daar kom ik met wat uitzoekwerk vast wel achter.
Google Play: ES File Explorer File Manager heeft een mooie SD analyse optie, daarin zie je hoeveel % alle folders innemen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Wanneer mijn nexus op stock rom draait hoef ik niet bang te zijn voor oververhitting?
Ik vind hem toch wel erg warm worden tijdens gamen en opladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zolang het niet zeer doet is het niet te warm

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Prulleman schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:05:
[...]

Google Play: ES File Explorer File Manager heeft een mooie SD analyse optie, daarin zie je hoeveel % alle folders innemen
Het zat hem vooral in /sdcard/android/data, en dan specifiek in een paar apps ik die een paar wipes geleden geinstalleerd had. Bij de volgende ROM toch ook maar die map wegmikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Sjoerd611 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:03:
Wanneer mijn nexus op stock rom draait hoef ik niet bang te zijn voor oververhitting?
Ik vind hem toch wel erg warm worden tijdens gamen en opladen..
De telefoon heeft een thermische beveiliging bij 110 graden celsius las ik laatst op XDA. Dan schakelt hij zichzelf uit, dus daar hoef je nog lang niet bang voor te zijn neem ik aan

Tenzij het 110 graden fahrenheit is, maar dat lijkt me sterk want dat is 'maar' 43 graden celsius en dat lijkt me heel weinig..

[ Voor 37% gewijzigd door Maardiweb op 06-10-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-10 14:14
Maardiweb schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:06:
[...]

De telefoon heeft een thermische beveiliging bij 110 graden celsius las ik laatst op XDA. Dan schakelt hij zichzelf uit, dus daar hoef je nog lang niet bang voor te zijn neem ik aan

Tenzij het 110 graden fahrenheit is, maar dat lijkt me sterk want dat is 'maar' 43 graden celsius en dat lijkt me heel weinig..
Celsius, mijn cpu was een keer 59C en niks aan de hand (behalve een warme telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
tobitronics schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:56:
[...]

Celsius, mijn cpu was een keer 59C en niks aan de hand (behalve een warme telefoon)
Maar bij 110 graden celcius gaat je telefoon zowat aan de kook, klinkt mij als erg veel in de oren. Ik heb m'n GNex ook weel eens tegen de 60 graden aangehad, dat is al flink heet, maar 110 geen idee wat je dan aan het doen bent... _/-\o_ Je kan je phone dan ook niet meer vasthouden, erg hoge boven grens vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:50:
Hij wordt echt niet heet zodat je m niet meer vast kan pakken hoor.. dan is er iets goed mis.
45-50 graden is al de pijngrens, al zal de buitenkant misschien net iets minder warm worden :)
Maardiweb schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:06:
110 graden is daarentegen wel weer erg veel. GPU's willen het nog wel eens halen, maar al het andere spul houdt echt niet van dergelijke temperaturen en ook met een GPU moet je het niet al te vaak doen. Ik kan me niet voorstellen dat dat gunstig is voor een mobiele chip die ook nog eens suboptimaal gekoeld wordt.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Mijn nexus kraakt aan de achterkant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:59
Sjoerd611 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:01:
Mijn nexus kraakt aan de achterkant :(
Klepje er af en er opnieuw opdoen en wat harder drukken. Ook last van gehad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
of anders nog een papiertje ertussen, maar eerst kijken of alle clipjes vastzitten, er mag niks uitsteken ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Prulleman schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:04:
... maar eerst kijken of alle clipjes vastzitten, er mag niks uitsteken ;)
Op het redundante af: bovenstaande is juist: goed langs alle randen en het hele oppervlak (zachtjes) indrukken tot alles goed zit :)

-------------
DrNizeGuy schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:15:
Bestanden worden na een NFC handshake verstuurd via BT, niet via Wifi direct. De functie is er inderdaad wel, maar niet icm. beam.

De Galaxy S3 doet het trouwens wel via Wifi Direct, maar daar heeft het Samsung dan ook S Beam voor ontwikkeld.
Ik denk dat dit niet correct is: Beam is wel degelijk ontworpen om NFC te gebruiken; Wifi Direct is nog niet officieel in gebruik (via een systeem of officiële app). Correct me if I'm wrong ;)

[ Voor 50% gewijzigd door kristo op 09-10-2012 00:11 . Reden: Info gecorrigeerd ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Hoe ik het kapje ook aandruk, hij blijft kraken aan de onderkant.. :|
De telefoon is ook nog nooit gevallen aangezien hij net 2 weken oud is & met liefde word behandeld :D

[ Voor 45% gewijzigd door Sjoerd611 op 08-10-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71
  • Laatst online: 30-10-2024

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Sjoerd611 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:47:
Hoe ik het kapje ook aandruk, hij blijft kraken aan de onderkant.. :|
De telefoon is ook nog nooit gevallen aangezien hij net 2 weken oud is & met liefde word behandeld :D
Het is een welbekend euvel wat op diverse XDA threads al vaker is genoemd.
Heb even geen link voor je helaas maar met een beetje zoeken vind je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

kristo schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:29:
[...]

Ik denk dat dit niet correct is: Beam is wel degelijk ontworpen om NFC te gebruiken; Wifi Direct is nog niet officieel in gebruik (via een systeem of officiële app). Correct me if I'm wrong ;)
Alles wat je wilt weten staat hier netjes toegelicht, ook hoe de S3 Wifi Direct gebruikt voor file transfer via Android Beam en de Galaxy Nexus doet de transfer via Bluetooth.

[ Voor 10% gewijzigd door Twee Dee op 08-10-2012 23:24 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

OK, bedankt. Vreemd die verschillende implementatie.

Anders dus nog geen rechtstreeks (officeel) gebruik van Wifi Direct (voor de GN), beamen via WD zoals de S3 doet lijkt me ook niet de bedoelde manier van gebruik van WD? Ervaringen met de WD apps uit PlayStore?

[ Voor 12% gewijzigd door kristo op 09-10-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moggûh allemaal! Ik werd vanmorgen wakker en omdat november nog maar pakweg 3 weken weg is en de geruchten over een nieuwe android update sterker worden dacht ik: laat ik de bekende truukjes eens proberen en zien of er niet per ongeluk al wat binnen komt. Ik weet het: kleine kans, kansloze gedachte maar toch...

Wat me op viel is dat als ik de datum een jaar vooruit zet dus naar 9 oktober 2013 dan springt de datum bijna meteen weer terug naar 2012. Ik moet de maanden aanpassen om 'm even te laten staan in 2013 maar ook dan zie ik aan de pijltjes bovenin bij het wifi signaal dat hij online ergens bevestiging zoekt en toch weer naar de juiste datum schiet. In beide gevallen checkt hij wel meteen voor updates want als ik dan naar dat menu ga dan heeft de Nexus dezelfde minuut nog gechecked.

Doe ik iets verkeerd om de datum handmatig aan te passen of is dit een feature waarmee Google probeert om in de toekomst het update proces verder te stroomlijnen? Het resetten van Google Service Framework werkte bij de update naar JB al niet meer bij iedereen en nu lijkt het dat het vooruit zetten van de datum ook de kop wordt ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:06:

Wat me op viel is dat als ik de datum een jaar vooruit zet dus naar 9 oktober 2013 dan springt de datum bijna meteen weer terug naar 2012. Ik moet de maanden aanpassen om 'm even te laten staan in 2013 maar ook dan zie ik aan de pijltjes bovenin bij het wifi signaal dat hij online ergens bevestiging zoekt en toch weer naar de juiste datum schiet.
Er komt geen 2013 meer, daar heeft Google op geanticipeerd :+

Overigens, wat vinden jullie van de leaks van de LG Nexus? Ik vind het toestel verschrikkelijk lelijk, vooral de achterkant. Het heeft voor mijn gevoel geen premium uitstraling. Daarnaast is LG voor mij persoonlijk niet de leverancier waar ik graag een smartphone van aanschaf en snap ik de motivatie van Google niet indien deze leak echt blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:07:
[...]
LOL ;) Ben inmiddels wat wakkerder dan ten tijde van mijn vorige post. Afgezien van het datum issue zag ik dat er wel twee nieuwere binaries zijn ten opzichte van de mijne (JRO03C). Deze zijn niet verwerkt in een factory image of een OTA voor zo ver ik nu kan vinden. Ik was trouwens ook ff vergeten dat je geen OTA's binnenkrijgt op een geroot en unlocked toestel als je er geen ROMManager ofzo op draait 8)7 .

Heeft iemand toevallig meer info over die binaries of een custom rom met de eigenschappen van een van die twee nieuwere binaries(JRO03H of JRO03R) er al in verwerkt? Zo ja, maakt dat enig verschil ten opzichte van de huidige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:37

Vis

Aghanim schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:07:
[...]

Overigens, wat vinden jullie van de leaks van de LG Nexus? Ik vind het toestel verschrikkelijk lelijk, vooral de achterkant. Het heeft voor mijn gevoel geen premium uitstraling. Daarnaast is LG voor mij persoonlijk niet de leverancier waar ik graag een smartphone van aanschaf en snap ik de motivatie van Google niet indien deze leak echt blijkt te zijn.
Hehe idd... 2012 het laatste jaar, zoals wij dat kennen :p

Maar ik heb ook mijn twjifels over de keuze van LG idd... hij ziet er op die foto's hetzelfde uit qua vormgeving dan de huidige Nexus.
Ik mag nog 1,5 jaar met mn GN doen, en bevalt me nog super.
Weet wel alvast dat ik na die 1,5 jaar (begin 2014 als we er nog zijn :+ ) weer voor een Nexus toestel ga. Heerlijk die pure Android ervaring.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:37:
[...]
Heeft iemand toevallig meer info over die binaries of een custom rom met de eigenschappen van een van die twee nieuwere binaries(JRO03H of JRO03R) er al in verwerkt? Zo ja, maakt dat enig verschil ten opzichte van de huidige?
Voor zover ik weet bevatten zowel AOKP JB-build 4 (en wellicht eerdere) en de official CM10 nightlies deze updated binaries al een tijdje (JRO03R).

AOKP
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1868215

CM10
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1839882

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verschil is lastig te beoordelen omdat je dan stock met custom moet vergelijken. Daarnaast heb je nog verschillen in kernel, wat voor je gevoel nog een groter verschil is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Paul-G schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:07:
[...]

Maar bij 110 graden celcius gaat je telefoon zowat aan de kook, klinkt mij als erg veel in de oren. Ik heb m'n GNex ook weel eens tegen de 60 graden aangehad, dat is al flink heet, maar 110 geen idee wat je dan aan het doen bent... _/-\o_ Je kan je phone dan ook niet meer vasthouden, erg hoge boven grens vind ik.
De galaxy nexus klokt zich eerst terug als de telefoon warm wordt (stock kernel geloof ik rond 80 C), om zichzelf te koelen. Pas als je deze zogeheten Termal Throttling uit zet (kan met custom kernels) kan je tegen de 110 C beveiliging oplopen. Maar standaard hoef je je nergens zorgen om te maken, de kernel regelt het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Aurora_71 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:42:
[...]

Voor zover ik weet bevatten zowel AOKP JB-build 4 (en wellicht eerdere) en de official CM10 nightlies deze updated binaries al een tijdje (JRO03R).

AOKP
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1868215

CM10
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1839882
De meeste source-based ROMs die regelmatig geupdate worden bevatten deze nieuwe source en binaries al. Alleen zou ik persoonlijk nooit AOKP of CM op een Nexus flashen, veel te bloated en traag. Ik zou eerder kiezen voor Bugless Beast of ras bean jelly, snel, 'stockish', en uiterst stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Vis schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:40:
[...]

Hehe idd... 2012 het laatste jaar, zoals wij dat kennen :p

Maar ik heb ook mijn twjifels over de keuze van LG idd... hij ziet er op die foto's hetzelfde uit qua vormgeving dan de huidige Nexus.
Ik mag nog 1,5 jaar met mn GN doen, en bevalt me nog super.
Weet wel alvast dat ik na die 1,5 jaar (begin 2014 als we er nog zijn :+ ) weer voor een Nexus toestel ga. Heerlijk die pure Android ervaring.
Maar volgens mij is het Nexus project nu aangepast toch? Elke ontwikkelaar mag een nexus toestel uitbrengen, mits deze aan de juiste voorwaarden voldoet? Ik vind die LG ook spuuglelijk, inderdaad vooral de achterkant. Ik wacht wel op de release van Android 5.0 volgend jaar en zie dan wel weer verder. Ga in ieder geval nog minimaal een ruim jaar met mijn GN doen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Als je ziet dat dualcore S4 processors zich kunnen meten met de quadcores als in de SIII moet een quadcore S4 processor geweldig zijn. De onderdelen van LG zijn prima, het is de brakke softwareondersteuning waar LG het laat liggen. Over het uiterlijk valt te discussieren, maar ik vind het motiefje op de achterklep ook niks.
Nadeel van meerdere Nexustoestellen blijft de versplintering van de devcommunity. De 'grote', bekende devs als franco, morfic, ezekeel, etc gaan van Nexus naar Nexus, waardoor de enige Nexus altijd de beste softwareondersteuning uit de community krijgt. Met 4 of 5 telefoons is het lastig een keuze voor een toekomstige telefoon te maken.
Mijn gnex voldoet nu prima, ik heb geen drang voor een upgrade. Maar na een half jaar zal dat ongetwijfeld anders zijn, deze markt ontwikkelt zich zo snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Irminsul schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:37:
[...]

De meeste source-based ROMs die regelmatig geupdate worden bevatten deze nieuwe source en binaries al. Alleen zou ik persoonlijk nooit AOKP of CM op een Nexus flashen, veel te bloated en traag. Ik zou eerder kiezen voor Bugless Beast of ras bean jelly, snel, 'stockish', en uiterst stabiel.
hmm misschien een betere discussie in het custom rom topic, maar toch moet ik even reageren.
bloated.. ben ik het niet mee eens, rom control kan je niet als bloatware zien, dit zijn puur extra zaken en verborgen settings die je eventueel aan kan zetten. en traag...? misschien dat de meegeleverde kernel onderdoet voor stock, maar sinds ik franco gebruik is het echt stukken sneller (en stabieler!)

Alleen AOKP heeft wat extra wallpapers, wat je bloatware kan noemen, maar die kan je ook zo uit de zip knikkeren voor het flashen als je je er echt aan stoort

Ik gebruik van AOKP echt veel van de extra settings:
- extra lockscreen info (agenda, accu, weer)
- volume panel
- notification widgets
- custom size navbar
- nav ring targets
- custom brightness
- theme (helemaal zwart ipv lelijke gradients)
- notification count
- kill all button in recent apps
- power menu aanpassingen
- battery percentage
- center clock
- performance tweaks
- etc

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 18:09
heeft er nog iemand het probleem waarbij de gsm de locatie niet kan vinden ondanks alle locatie-opties aan staan?
Zo werkt het weer niet en ook Google now toont niets.zelfs na refreshen komt er niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Prulleman schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:48:
[...]

hmm misschien een betere discussie in het custom rom topic, maar toch moet ik even reageren.
bloated.. ben ik het niet mee eens, rom control kan je niet als bloatware zien, dit zijn puur extra zaken en verborgen settings die je eventueel aan kan zetten. en traag...? misschien dat de meegeleverde kernel onderdoet voor stock, maar sinds ik franco gebruik is het echt stukken sneller (en stabieler!)

Alleen AOKP heeft wat extra wallpapers, wat je bloatware kan noemen, maar die kan je ook zo uit de zip knikkeren voor het flashen als je je er echt aan stoort

- volume panel
- notification widgets
- custom size navbar
- nav ring targets
- custom brightness
- notification count
- battery percentage
- center clock
- performance tweaks
- etc
Als je dat nodig hebt zou ik toch ras bean jelly eens overwegen (http://fitsnugly.euroskan...asbeanjelly&device=maguro). Je zult het verschil werkelijk merken. Deze ROM is standaard zwart, zonder gradients gethemed. En kill app back button, power widgets, batterij % heeft het ook.
Even een nandroid backup maken is zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Prulleman schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:48:
[...]

Zou beter horen in het custom rom topic idd maar ik wil ook even zeggen dat ik het niet eens ben dat source ROMs zoals AOKP en CM bloated zijn.

- volume panel
- notification widgets
- custom size navbar
- nav ring targets
- custom brightness
- notification count
- battery percentage
- center clock
- performance tweaks
- etc
Veel van deze tweaks gebruik ik ook en zou ook niet meer zonder willen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Het grote verschil tussen de stock rom voor de Gnex en bijvoorbeeld de touchwiz- of senselaag is de kaalheid en de weinige features van de stock gnex rom. Indien er zoveel wordt toegevoegd heb je bijna je eigen 'laag' erover. Ik merk echt grote verschillen tussen bijv CM-based roms en roms die dichter bij AOSP staan, zoals Bugless Beast of Rasbean (die ook de nodige extra features heeft). Bovendien zijn die roms ook niet de meest stabiele. Flash maar eens heen en weer en je zult het merken, of lees de reacties in de XDA support-threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik had zondag deze http://www.gsmpunt.nl/acc...xy-nexus-i9250-zwart.html besteld, vandaag binnen gekregen maar ik vind hem toch echt veelste los zitten.
Ik ben van plan hem om te ruilen voor deze http://www.gsmpunt.nl/acc...-line-tpu-case-zwart.html
Of hebben jullie nog betere suggesties :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoerd611 op 09-10-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:22
Ik heb een soortgelijke als de eerste maar dan van Casemate. Eerste dag vond ik het niks, nu wil ik geen andere! :P
http://www.ebay.de/itm/17..._trksid=p3984.m1497.l2649

Edit: En eh, er is een accessoire topic hiervoor ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Bwlian op 09-10-2012 19:20 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Bwlian schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:19:
Ik heb een soortgelijke als de eerste maar dan van Casemate. Eerste dag vond ik het niks, nu wil ik geen andere! :P
http://www.ebay.de/itm/17..._trksid=p3984.m1497.l2649

Edit: En eh, er is een accessoire topic hiervoor ;)
Zit deze er echt goed strak omheen? Hij ziet er iniedergeval wel solide uit!
Denk je dat deze echt 18,- meer waar is ten opzichte van deze? http://www.gsmpunt.nl/acc...-line-tpu-case-zwart.html
Zou je me trouwens even het accessoire topic kunnen linken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Sjoerd611 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:41:
[...]

Zit deze er echt goed strak omheen? Hij ziet er iniedergeval wel solide uit!
Denk je dat deze echt 18,- meer waar is ten opzichte van deze? http://www.gsmpunt.nl/acc...-line-tpu-case-zwart.html
Zou je me trouwens even het accessoire topic kunnen linken? :D
Doe geen zotte kosten en koop deze: http://www.benl.ebay.be/i...&var=&hash=item9c018fef28

Zijn zeer goede hoesjes. En als je het kleurtje beu bent koop je gewoon een nieuwe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Ok ziet er naar uit dat het een update is die meer voor de Nexus 7 is dan voor onze Nexus.

https://groups.google.com...roid-building/2rkEoKMnhzU
We're releasing Android 4.1.2 to AOSP today, which is a minor update
on top of 4.1.1.

As a note to maintainers of community builds running on Nexus 7:
please update to 4.1.2 at the first opportunity. Future variants of
the grouper hardware will have a minor change in one of the components
(the power management chip) that will not be compatible with 4.1.1.

The build number is JZO54K, and the tag is android-4.1.2_r1.

Enjoy,
Conley and JBQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
@Li1quid
Wow, zo te zien zijn dit precies de zelfde?!
Enorm bedankt ik ga hem meteen bestellen!

//Heb je jou hoesje trouwens bij de zelfde aanbieder gekocht?
Het ziet er allemaal namelijk net iets te mooi uit :P

[ Voor 38% gewijzigd door Sjoerd611 op 09-10-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Sjoerd611 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:17:
@Li1quid
Wow, zo te zien zijn dit precies de zelfde?!
Enorm bedankt ik ga hem meteen bestellen!
Zijn net de zelfde. De S-line cases vind je voor elk toestel voor +/- €1 op ebay.

Gelukkig dat ik dit topic binnen strompelde want heb helemaal geen nexus :p.

[ Voor 11% gewijzigd door Li1quid op 09-10-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haifisch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
quartex schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:11:
Ok ziet er naar uit dat het een update is die meer voor de Nexus 7 is dan voor onze Nexus.

https://groups.google.com...roid-building/2rkEoKMnhzU

[...]
Maguro en Toro komen voor in de changelog dus deze is ook voor onze nexus.
Codenamen van de vermoedelijk nieuwe Nexus tablets en/of telefoons komen er niet in voor

[ Voor 14% gewijzigd door haifisch op 09-10-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

haifisch schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:43:
[...]

Maguro en Toro komen voor in de changelog dus deze is ook voor onze nexus.
Codenamen van de vermoedelijk nieuwe Nexus tablets en/of telefoons komen er niet in voor
Ja klopt, ik bedoelde meer dat de 'bugfixes' van deze release niet meteen betrekking tot onze Nexus hebben.
Tenminste, voor zover ik heb gehoord.

Heb de update zelf nog niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 14:51
kwam er per toeval achter dat mijn nexus geluid maakt als ik hem over mijn ov chip houdt. iemand enig idee waarom hij dit doet? door de nfc chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yes, dat is inderdaad NFC, je kan een app downloaden waarmee je een klein aantal zaken uit kan lezen, niks nuttigs helaas.
als ik het me goed herinner was dat deze app:
Google Play: NFC TagInfo

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 14:51
ah oke.. alleen vreemd dat hij automatisch een geluid maakt terwijl ik niks aan heb staan en geen app erop heb staan. de telefoon geeft verder ook niets aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

El_V schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:01:
ah oke.. alleen vreemd dat hij automatisch een geluid maakt terwijl ik niks aan heb staan en geen app erop heb staan. de telefoon geeft verder ook niets aan..
Bij mij heeft het wel even geduurd voor ik wist waar dat vandaan kwam, aangezien ik de gewoonte heb om mijn telefoon op mijn portemonnee (met OV-chip) op mijn bureau te leggen.

1: *legt neer*
2: BLOEPOEP
3: "Huh, notification?"
4: *pakt op*
5: Niks te zien
6: GOTO 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Laatst online: 22-09 12:45
Voor met NFC te spelen raad ik de volgende apps aan:
1) Informatie lezen
NXP TagInfo

2) Zelf NFC (/RFID) tags beschrijven (die natuurlijk wel leeg en/of onbeveiligd zijn)
NXP TagWriter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
El_V schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:01:
als ie een signaal oppakt waar ie iets mee kan krijg je een notificatie binnen, (bij een beam bv).
nu kan ie er niks mee maar detecteert wel wat > bliep
Als je taginfo installeerd start die app automatisch op als je een compatible tag uitleest (zoals ov chip).

Ze hadden er wellicht ook voor kunnen kiezen om bij geen beschikbare actie ook geen signaal te geven, maar dat is ongetwijfeld een bewuste keuze geweest

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Laatst online: 22-09 12:45
Het maken van een geluid als de NFC antenne (/chip) een tag vind is inderdaad bewust gedaan. Dit zat in eerdere versies van Android met NFC (2.3.x) namelijk niet. Het is bedoeld om de gebruiker duidelijk te maken dat het systeem met iets contact heeft/maakt.
Waarom hij niet trilt in trilmodus is weer een andere vraag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcjambi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-08 13:11
Deze laatst binnen gekregen van gruver concepts met eigen design.
Dit is een extended battery versie, foutje van hun. krijg dus nog een normale ergens in de komende week(en), maar zo'n eigen design kost 45$ (incl. verzending) dus valt best wel mee!

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/f0awx5.jpg

Heb deze erbij gekregen, maar als iemand deze wilt overnemen PM me maar, heb overigens ook nog een normale ook onbeschadigd

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/23rsvbb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door mcjambi op 10-10-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:22
Hier verder daarover aub..Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus

Zelf vind ik dat niks, zou liever een ander materiaal hebben ook. Maar daarover meer in het juiste topic.

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Laatst online: 01-10 09:03
Op de developers site van Google is de 4.12 update voor de Takju versie verschenen,voor de Yakju nada?

https://developers.google.com/android/nexus/images

[ Voor 3% gewijzigd door GRAD85 op 11-10-2012 01:02 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcjambi schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:15:
aar zo'n eigen design kost 45$ (incl. verzending) dus valt best wel mee!
Ik vind 45 dollar voor een backcover best een hoop geld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GRAD85 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 00:59:
Op de developers site van Google is de 4.12 update voor de Takju versie verschenen,voor de Yakju nada?

volgens mij is het enige verschil dat takju wallet heeft, je zou deze dus gewoon kunnen flashen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 06:41:
[...]

volgens mij is het enige verschil dat takju wallet heeft, je zou deze dus gewoon kunnen flashen
Waarvan akte! Zoals ik altijd doe gebruik ik de Galaxy Nexus Toolkit. Omdat Takju de telefoons betreft die via de play store direct door Google worden verkocht heb ik al tijden Takju. Niet omdat ik uitgebreid gebruik maak van Google Wallet maar omdat ik er graag vroeg bij ben;) Het is toch ook logisch dat Google haar eigen apparaten het allereerst update? Bovenstaande comments getuigen er weer van. Veel update plezier aan iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:34:
[...]

Waarvan akte! Zoals ik altijd doe gebruik ik de Galaxy Nexus Toolkit. Omdat Takju de telefoons betreft die via de play store direct door Google worden verkocht heb ik al tijden Takju. Niet omdat ik uitgebreid gebruik maak van Google Wallet maar omdat ik er graag vroeg bij ben;) Het is toch ook logisch dat Google haar eigen apparaten het allereerst update? Bovenstaande comments getuigen er weer van. Veel update plezier aan iedereen!
Voor kleine updates zoals deze maakt dat mij niet veel uit. Ik draai trouwens toch geen stock-ROM maar een MIUI-ROM dus voor mij komt de update toch altijd wat later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lig er ook niet wakker van. Zeker niet van deze update. Maar het flashen van een nieuwe update door een factory image te downloaden geeft mij het plezier van een 'schone' telefoon. Ik gebruik dit soort gelegenheden altijd om ongebruikte apps niet meer te herinstalleren, foto's en berichten te backuppen etc. Gewoon voor de leuk, zeker omdat ik er tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Laatst online: 16:26
Ik heb op dit moment een Galaxy s plus en ben eigenlijk van plan om dit toestel te kopen. Is dit een grote verbetering in vergelijking met de galaxy s plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

destroye schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:09:
Ik heb op dit moment een Galaxy s plus en ben eigenlijk van plan om dit toestel te kopen. Is dit een grote verbetering in vergelijking met de galaxy s plus?
Is toch erg persoonlijk. Hier zie je de technische verschillen: http://tweakers.net/pricewatch/compare/215/284778;292563

Vooral het grotere scherm en resolutie zijn volgens mij een flinke verbetering.

[ Voor 9% gewijzigd door jelmervos op 11-10-2012 13:14 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
destroye schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:09:
Ik heb precies dezelfde stap gemaakt, van een S Plus naar de Galaxy Nexus.
Verschil is zeker duidelijk merkbaar. Het scherm is gewoon veel scherper, maar wel minder helder. Daarnaast vind ik het grotere scherm handiger met bijv. internetten. Sinds JB is het toetsel rete snel en ongelooflijk soepel. Het scrollen, de animaties, internetten, apps openen, alles gaat soepel. Ik vind hem soepeler dan een iPhone 4s. Bouwkwaliteit van de Nexus is ook stukken beter dan de S Plus, die echt aanvoelt alsof hij zo uit elkaar kan vallen. Batterijduur is bijna hetzelfde.
Ik denk dat de Nexus een van de beste aankopen is die je kunt doen voor deze prijs. De voordelen van Vanilla Android alleen zijn het in mijn ogen al waard. Zo soepeltjes als alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh! Ik verwijder deze post maar ff helemaal. Het update bestand ging om de Koreaanse versie van de Nexus.

Sorry mensen!

8)7 8)7 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19

Smarron

The bend

Sinds vandaag ook de beschikking over een Galaxy Nexus. Ik heb nu een Sensation XE (custom rom JB 4.1.2), maar wilde toch liever dat grotere scherm + hogere resolutie en ik vind de Sensation totaal niet lekker in de hand liggen. Verder voor heel erg weinig over kunnen kopen met een splinternieuw scherm erin. Deze was extreem doorgebrand en is kosteloos vervangen.

Ik probeer nu met regelmaat een screen fixer te gebruiken om dit probleem te vermijden, want dat is toch wel een groot nadeel van die amoled schermen.

Vergeleken met de Sensation XE draait JB 4.1.1 nu extreem soepel. Ook al zou de cpu van de XE sneller moeten zijn, dat is niet te merken. En ik ben benieuwd hoe de camera zich verhoudt, want die zou ook wat minder van kwaliteit zijn. Gelukkig hebben we voor de echte foto's een echte camera. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Smarron schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:36:
Sinds vandaag ook de beschikking over een Galaxy Nexus. Ik heb nu een Sensation XE (custom rom JB 4.1.2), maar wilde toch liever dat grotere scherm + hogere resolutie en ik vind de Sensation totaal niet lekker in de hand liggen. Verder voor heel erg weinig over kunnen kopen met een splinternieuw scherm erin. Deze was extreem doorgebrand en is kosteloos vervangen.

Ik probeer nu met regelmaat een screen fixer te gebruiken om dit probleem te vermijden, want dat is toch wel een groot nadeel van die amoled schermen.

Vergeleken met de Sensation XE draait JB 4.1.1 nu extreem soepel. Ook al zou de cpu van de XE sneller moeten zijn, dat is niet te merken. En ik ben benieuwd hoe de camera zich verhoudt, want die zou ook wat minder van kwaliteit zijn. Gelukkig hebben we voor de echte foto's een echte camera. :)
Precies.. de camera is ook echt het enigste minpuntje aan de GN.
Heb heel vaak bewegingsonscherpe foto's en gewoon slechte kwaliteit foto's bij wat minder licht.

Ik ben dan ook een pixelpeeper, maar wat wil je met een dslr die ik vaak bij me heb.
Om af en toe snel een foto'tje te maken in de openlucht met veel licht, is de GN niet verkeerd... al gebruik ik hem echt sporadisch.

Het filmen daarintegen is wel nice te noemen, op 1080p kun je leuke filmpjes maken, en ik gebruik de GN eigenlijk eerder om iets op te nemen dan een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:56

Rick-Jan

always connected

Heb sinds vanmiddag dat ik geen apps meer kan downloaden vanuit de play store:

app kan niet worden gedownload wegens een fout (fout bij het ophalen van informatie van de server. RPC:AEC:0)
maakt niet uit of ik het via wifi of 3g probeer, ook een herstart heeft niet geholpen. Iemand?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
market data deleten?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:56

Rick-Jan

always connected

market data heb ik ook al verwijderd, raar probleem.

edit: op mijn galaxy tab geen problemen, ligt dus echt aan het toestel.
en via play.google.com ook niet :(

edit 2:

opgelost! deze stappen uitgevoerd, in deze volgorde! en toen werkte het weer.

Cancel and restart the downloads.
Reboot your device (turn it completely off and back on - turning off the screen is not sufficient).
Clear the cache/data of the Google Play Store app and the Download manager:
Visit Menu > Settings > Applications > Manage applications
Tab over to "All"
Select "Play Store," then tap "Clear data" and "Clear cache;" then, select Download manager and tap "Clear data" and "Clear cache."
Try your downloads on both WiFi and network (3G/4G) connection if available. If one works but not the other, the issue is with your connection on that network, and you should contact your provider.
If you're on a WiFi-only device, ensure firewalls aren't blocking access to ports required for Google Play to download (TCP and UDP 5228).

[ Voor 125% gewijzigd door Rick-Jan op 11-10-2012 22:57 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Het is me al een aantal keer opgevallen dat als ik 's ochtends opsta en m'n Gnex aan zet (na een hele nacht aan de oplader), dat de batterij dan voor 98% vol is. Laat ik hem aan de oplader zitten, dan laad hij tot 100. Is iemand anders dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:19

IkWilbert

Het is mij!

Paul-G schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:49:
Het is me al een aantal keer opgevallen dat als ik 's ochtends opsta en m'n Gnex aan zet (na een hele nacht aan de oplader), dat de batterij dan voor 98% vol is. Laat ik hem aan de oplader zitten, dan laad hij tot 100. Is iemand anders dit ook opgevallen?
Bij mij laadt ie nooit verder op dan 99%, haal ik de lader dan even los en sluit ik deze weer aan gaat ie wel naar de 100%. Ach, zijn maar getalletjes toch?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

IkWilbert schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:13:
[...]

Bij mij laadt ie nooit verder op dan 99%, haal ik de lader dan even los en sluit ik deze weer aan gaat ie wel naar de 100%. Ach, zijn maar getalletjes toch?
Hier idem de laatste paar dagen.. Soms ook nog wel eens 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Van het bovenstaande heb ik gelukkig nog geen last, wat ik trouwens wel bijzonder vind is dat de batterij nooit aangeeft dat hij volledig opgeladen is.
Mijn vorige toestel gaf dit aan door middel van een icoontje bovenin beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit artikel gaat over de Nexus s maar is ook op veel andere toestellen van toepassing:
http://techietalkz.com/20...ower-saving-tips-maxis10/

ergens anders gelezen dat veel andere toestellen gewoon onterecht 100% weergeven

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:59
Vis schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:45:
[...]

Precies.. de camera is ook echt het enigste minpuntje aan de GN.
Heb heel vaak bewegingsonscherpe foto's en gewoon slechte kwaliteit foto's bij wat minder licht.

Ik ben dan ook een pixelpeeper, maar wat wil je met een dslr die ik vaak bij me heb.
Om af en toe snel een foto'tje te maken in de openlucht met veel licht, is de GN niet verkeerd... al gebruik ik hem echt sporadisch.

Het filmen daarintegen is wel nice te noemen, op 1080p kun je leuke filmpjes maken, en ik gebruik de GN eigenlijk eerder om iets op te nemen dan een foto te maken.
Ach, foto's kunnen best wel heel mooi worden als je er even de tijd voor neemt.. Toe gegeven een vaste hand is een vereiste, hierna even scherp stellen door op je scherm te tikken en je krijgt toch wel mooie scherpe foto's hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

De 4.1.2 image voor onze Nexus is nu te downloaden via de officiele site.

Heeft iemand hem hier all OTA gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

quartex schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:29:

Yes kreeg vannacht een bericht dat er een update beschikbaar was. OTA al geupdate 15mb ofzo.
Alleen jammer dat PGM Nexus nu niet meer werkt door een andere kernel. (Slide to wake).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora_71

Aurora_71

A/V enthusiast, gamer

Nohead schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:32:
[...]

Yes kreeg vannacht een bericht dat er een update beschikbaar was. OTA al geupdate 15mb ofzo.
Alleen jammer dat PGM Nexus nu niet meer werkt door een andere kernel. (Slide to wake).
Heb PGM Nexus draaien op CM10 20121010 nightly met JB 4.1.2.
Je Nexus moet wel rooted draaien anders werkt PGM Nexus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Aurora_71 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:43:
[...]

Heb PGM Nexus draaien op CM10 20121010 nightly met JB 4.1.2.
Je Nexus moet wel rooted draaien anders werkt PGM Nexus niet.
Nexus is geroot. Of zou ik hem opnieuw moeten rooten na OTA update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
Paul-G schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:49:
De GN laad em op tot 100% en dan laat hij deze weer 4% ontladen na een tijdje en dan laad hij weer verder naar 100%. Schijnt beter te zijn voor de batterij. Is standaard volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
joenatic schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:11:
[...]

De GN laad em op tot 100% en dan laat hij deze weer 4% ontladen na een tijdje en dan laad hij weer verder naar 100%. Schijnt beter te zijn voor de batterij. Is standaard volgens mij.
Klopt. Het is slecht voor je batterij om tot over zn capactiteit geladen te blijven worden. Op het moment dat hij vol is, schakelt je GN dus de oplader uit, totdat hij weer een paar procent gezakt is en gaat later weer laden. Zo kan het voorkomen dat je de dag begint met 99% of 98%..

Puur behoud van je batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:24

Nikeo

Jawelles

Ik heb hem op het nachtkastje. Als ik ga slapen leg ik hem aan de lader. Een uur later, als de batterij op 99/100% is begint de lader piepjes te maken. Dan haal ik hem van de lader en ik kan wel doorslapen maar ik vind het erg vervelend. Iemand dit ook? Originele lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja hier ook last van, lader is niet super kwaliteit.. gebruik een oude HTC lader, die heeft hier geen last van. De orginele lader zit in mijn tas, lekker compact :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

>Dan kan ik mijn oude lader van de Spica gebruiken allicht, ook micro-usb connector (en lange kabel :) )

Graag zou ik wat probleempjes opsommen en ervaringen gevraagd (wel op gezocht maar niet iets gevonden waar ikzelf iets mee aan kan):
- stock mail app synct niet met hotmail (wel en dus enkel bij handmatig openen app) :|
- mp3 streamen via input url browser lukt niet (in tegenstelling tot vroegere android versies/toestellen); links hier (browser heeft het trouwens moeilijk met deze pagina :/ )
Ondertussen is het opgelost: na het installeren van 'Android Music Player' en/of 'ES File Explorer' krijg ik vanuit de browser wél 'open met' G.Play Music (vreemd want vroeger dus niet), ES Music en Android Music Player'
- krijg foutmeldingen (501, 400) op bepaalde pagina's (jos.ugent.be) waar daarvóór inloggen benodigd is (besef dat dit lokaal probleem is maar mss komt iets dergelijks nog voor)

Verder merk ik (via OS monitor) dat zelfs op een snel toestel als de GN de usericons op GOT nogal wat processorpower vragen, heb deze dan ook uitgevinkt in het licht van batterij- en cpu-werking besparing.

[ Voor 28% gewijzigd door kristo op 12-10-2012 16:56 . Reden: Deels opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 10:37
Heeft iemand hier al de update van 4.1.2 binnen? Of is deze enkel beschikbaar voor de Nexus 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor zover ik weet is die versie nog niet beschikbaar :)

Zie hier ook de beschikbare ROMS: https://developers.google.com/android/nexus/images

edit:

Crap, ik las 4.2 :D

My bad, die is inmiddels al wel beschikbaar :)

[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 12-10-2012 14:56 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prev schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:51:
Heeft iemand hier al de update van 4.1.2 binnen? Of is deze enkel beschikbaar voor de Nexus 7?
ja, al eerder gevraagd:
quartex schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:29:

en zie hier het antwoord
Nohead schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:32:
[...]

BtM909 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:55:
Voor zover ik weet is die versie nog niet beschikbaar :)

Zie hier ook de beschikbare ROMS: https://developers.google.com/android/nexus/images
Factory Images "yakju" for Galaxy Nexus "maguro" (GSM/HSPA+)
Android 4.0.4 (IMM76I)
Android 4.1.2 (JZO54K)

[ Voor 25% gewijzigd door Prulleman op 12-10-2012 14:59 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb zelf de OTA niet gehad, maar heb me inmiddels wel ingecheckt voor de update-queue :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1 ... 65 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.