Als je met "korrelig" de gradient bedoelt dan is dat express. De grijze achterground is namelijk een gradient met strepen, dus geen echte fijne gradient die soepel loopt.benchMarc schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:36:
[...]
Vandaag ook deze telefoon binnen gekregen. Voorheen had ik de Desire, ook amoled. Het viel me ook meteen op dat de achtergronden korrelig waren, vooral bij grijskleuren. De Desire had dit niet, ondanks dat er ook een amoled scherm op zit. Ook op volle brightness bij bepaalde kleuren grijs kun je dit nog zien. Nu heb ik wel erg goede ogen dus ik ga er vanuit dat er genoeg mensen zijn die dit helemaal niet eens zien. Het pentile valt me dan weer mee in vergelijking tot de Desire, maar dit zal aan de resolutie te wijten zijn. Ik heb er pas een half uur mee geklooid, dus dit is even mijn korte ervaring over het scherm. De maximale felheid valt me ook nog wel wat tegen, maar schijnbaar is het buiten toch wel goed leesbaar.
Nu ik toch bezig ben. Wit leek best wit, todat ik het wit van de Nexus vergeleek met die van de Desire. Allebei op volle brightness. Wit lijkt ineens toch meer grijs.
Maarja, het is altijd afwegingen maken en er valt altijd wel wat te klagen. Een scherm met de scherpte en kwaliteit van de iPhone 4, maar wel zo groot als de Nexus, èn AMOLED is er volgens mij nog niet.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93