Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

benchMarc schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:36:
[...]

Vandaag ook deze telefoon binnen gekregen. Voorheen had ik de Desire, ook amoled. Het viel me ook meteen op dat de achtergronden korrelig waren, vooral bij grijskleuren. De Desire had dit niet, ondanks dat er ook een amoled scherm op zit. Ook op volle brightness bij bepaalde kleuren grijs kun je dit nog zien. Nu heb ik wel erg goede ogen dus ik ga er vanuit dat er genoeg mensen zijn die dit helemaal niet eens zien. Het pentile valt me dan weer mee in vergelijking tot de Desire, maar dit zal aan de resolutie te wijten zijn. Ik heb er pas een half uur mee geklooid, dus dit is even mijn korte ervaring over het scherm. De maximale felheid valt me ook nog wel wat tegen, maar schijnbaar is het buiten toch wel goed leesbaar.

Nu ik toch bezig ben. Wit leek best wit, todat ik het wit van de Nexus vergeleek met die van de Desire. Allebei op volle brightness. Wit lijkt ineens toch meer grijs.

Maarja, het is altijd afwegingen maken en er valt altijd wel wat te klagen. Een scherm met de scherpte en kwaliteit van de iPhone 4, maar wel zo groot als de Nexus, èn AMOLED is er volgens mij nog niet.
Als je met "korrelig" de gradient bedoelt dan is dat express. De grijze achterground is namelijk een gradient met strepen, dus geen echte fijne gradient die soepel loopt.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:47
quartex schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:54:
[...]

Als je met "korrelig" de gradient bedoelt dan is dat express. De grijze achterground is namelijk een gradient met strepen, dus geen echte fijne gradient die soepel loopt.
Nee, korrelig als in korrelig. Wat gewoon effen hoort te zijn, zie je op de Galaxy Nexus een grainy textuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij mij is dat alleen onder de 20% helderheid.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Prulleman schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:22:
bij mij is dat alleen onder de 20% helderheid.
Ik zit altijd rond the 60/70% helderheid dus ik heb er geen last van (niet dat het me ooit is opgevallen eigenlijk).

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor69
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 11:16
Nooit,last, ook niet bij 100%. Zeker geen Yakyu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij lagere helderheid zie je inderdaad een behoorlijke korrel.
Inharent aan de gebruikte schermtechniek, denk ik!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:27
Ook op max helderheid heb ik dat. Als ik naar tweakers.net ga dan zie ik het bijv. bij de grijze verticale balk die links in beeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ik heb mijn scherm altijd op auto-brightness en binnenhuis zie ik altijd een korrelig textuur. Vooral zichtbaar in de web browser (wit achtergrond). Meestal krijg je er 'last' van bij lage helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Het is ook wel duidelijk dat het echt in het panel zit. Gisterenavond was youtube nog aan het laden en daarbij was het scherm helemaal zwart. Nu was het natuurlijk niet 100% pikzwart, maar het viel op dat er een aantal wat donkere vlekken te zien waren. Een beetje zoals die oude filmopnames in de bioscoop. Zulk ruis was dus ook zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
benchMarc schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:24:
Het is ook wel duidelijk dat het echt in het panel zit. Gisterenavond was youtube nog aan het laden en daarbij was het scherm helemaal zwart. Nu was het natuurlijk niet 100% pikzwart, maar het viel op dat er een aantal wat donkere vlekken te zien waren. Een beetje zoals die oude filmopnames in de bioscoop. Zulk ruis was dus ook zichtbaar.
Dit is zover ik weet bij alle AMOLED-panelen het geval wanneer het compleet donker is (omgevingslicht dan). Bij zowel de eerste generatie AMOLED (Samsung i8190 HD), als Super AMOLED (Samsung S8500) en Super AMOLED HD (Galaxy Nexus) waren er 'vlekken' te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupus83
  • Laatst online: 05-10 09:00
4.1.1 Jellybean is natuurlijk helemaal geweldig, maar mijn batterijgebruik is nu toch wel echt dramáááátisch. In 9 uur tijd van 100 naar 14% (scherm 2 u en 15 min in gebruik) terwijl bij 4.0.4 ik bij soortgelijk gebruik bijna 2 dagen vooruit kon. Ik merk dat ook al staat de foon uit dat de accu stroom inlevert.

Nou kan ik mij voorstellen dat sinds de update de firmware meer van de batterij zou kunnen vragen, maar ook als het scherm uitgeschakeld is? Hebben hier meer mensen nou last van?

Ik twijfel trouwens of het ook de officiële twitterapp is die dit zou kunnen veroorzaken, heb deze nu verwijderd, ben benieuwd of het helpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
2uur15 is een nette tijd. 2 dagen standby haalde je enkel met minder schermtijd. Je kunt bij accu kijken hoeveel twitter verbruikt . Stock JB is helaas niet zuinig. Custom rom met Franco kernel wel. Google now ook uitzetten, vreet batterij.

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 11-08-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik gebruik nu deze roms http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1738793
Ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Inmiddels heb ik alweer wat langer met de nexus gespeeld. De snelheid en vooral de storage ruimte is echt een verademing tov mijn htc desire. Ook ben ik erg blij met de grootte van het scherm. Wel vind ik al de bemoeienissen van google erg irritant worden. Op de htc desire was het al erg, maar met versie 4 van android is het allemaal nog irritanter geworden. Google wil dit syncen, google wil dit en zus en zo weten. Luister google, ik gebruik alleen gmail en voor de rest hoef ik helemaal niks te syncen. Ik ga nu kijken of ik 3 mailadressen naast elkaar kan draaien zonder dat er vanalles mis gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat wil google bij jou dan? Bij mij niks namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alleen voor play store heb je een account nodig, maar je kan je telefoon zelfs normaal gebruiken zonder. als je het niet wilt sync je toch niets... zo ingewikkeld is het allemaal niet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk niet dat Google meer wil weten; ik denk dat je nu gewoon meer opties hebt omdat de controle-opties specifieker zijn dan voorheen; nu kan je echt zowat alles weigeren of toestaan. Een verbetering als je 't mij vraagt :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Het zal misschien wel aan mij liggen dan, maar nadat ik mijn gmail account had ingevuld werd ik automatisch ingelogd op de google search en youtube. Ook willen ze 3x mijn locatie weten en vervolgens zoekgeschiedenis opslaan. Ja, je kunt alles gelukkig uitzetten, want ik houd niet van die bemoeienissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:03
Sinds vandaag eindelijk de Nexus binnen, en wat is ie snel! Nu nog bezig met flashen naar yakju JB en straks mijn apps terugzetten en dan genieten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:53

Len

Leeg

benchMarc schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:30:
Het zal misschien wel aan mij liggen dan, maar nadat ik mijn gmail account had ingevuld werd ik automatisch ingelogd op de google search en youtube. Ook willen ze 3x mijn locatie weten en vervolgens zoekgeschiedenis opslaan. Ja, je kunt alles gelukkig uitzetten, want ik houd niet van die bemoeienissen.
Nee joh! Das vet handig ;)

Ik had een loop-route via google maps gemaakt op de laptop. En dan staat er op de Nexus bij Google Now een aantal kaarten extra met de reistijd er naar toe enzzzz :D

Als je een afspraak maakt in de agenda, met locatie gegevens, dan geeft Google Now een melding dat je moet vertrekken als je op tijd moet aankomen op de afspraak.

* Len vind het wel handig

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik kwam net een topic tegen op xda over hoe je scherm er uit hoort te zien bij een nieuwe telefoon. Ik heb even een screen test app gedraaid en bij het volledig op zwart gaan krijg ik de black spots uit het xda topic. Hebben meerdere mensen hier last van? En is het iets om je echt zorgen over te maken en je telefoon weer terug te sturen?

Hier de link naar het topic: http://forum.xda-develope...269ab9c97e8a290&t=1394358

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupus83
  • Laatst online: 05-10 09:00
Aghanim schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:27:
2uur15 is een nette tijd. 2 dagen standby haalde je enkel met minder schermtijd. Je kunt bij accu kijken hoeveel twitter verbruikt . Stock JB is helaas niet zuinig. Custom rom met Franco kernel wel. Google now ook uitzetten, vreet batterij.
Google Now uitzetten was zeker een goede tip, tnx! Doe nou ruim een dag met een volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Nog even terugkomend op mijn vorige post over die vlekken, ik heb nu ook dat als mijn telefoon niet in tril/stil stand staat ik een statisch piepgeluid uit mijn speaker hoor komen. Als ik video/muziek aan het afspelen ben hoor ik dit geluid op de achtergrond maar als ik mijn mediavolume uitzet blijft het geruis. Op mijn homescreen hetzelfde verhaal alleen verdwijnt het geluid als ik in trilstand ga + dat het geruis stopt een paar seconden na een geluid (bijv. aantikken van een app). Ik neem aan dat dit niet normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXileD
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-07 14:50
Hen mensen. Ben gisteren mijn nexus gaan ophalen.
Heb gemengde gevoelens.
Lijkt me een super toestel maar zit met de yakjuxw build :(
Anyway...
Ik vroeg me af hoe jullie je toestel beschermen. Ik heb een screen protector gekocht.
Maar de perfectionist dat ik ben ben ik niet erg tevreden met die 4 mini blaasjes onder het plastic.
Is een screen protector nodig? Of is het scherm goed genoeg om geen krassen te hebben?

Thx
Alexiled out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:14
AleXileD schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:53:
Heb gemengde gevoelens.
Anyway...
Ik vroeg me af hoe jullie je toestel beschermen. Ik heb een screen protector gekocht.
Maar de perfectionist dat ik ben ben ik niet erg tevreden met die 4 mini blaasjes onder het plastic.
Is een screen protector nodig? Of is het scherm goed genoeg om geen krassen te hebben?

Thx
Alexiled out.
congrats!

1 - je hebt hem in no-time geflashed naar yakyu, staat ook hierboven ergens vermeld.
2 - screenprotector vind ik wel noodzakelijk. een krasje is wel erg irritant en definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Heb gemengde gevoelens.
Anyway...

Thx
Alexiled out.
Ik zat ook met de yakjuxw build maar dat is no problemo want binnen 15 minuten heb je een yakju met JB :D Alleen jammer dat ik mijn Nexus na 1 dag alweer in kan gaan leveren bij samsung repaircenter ;w

Wat betreft screenprotector ik heb een xo skin besteld (is nog onderweg) maar die schijnen ontzettend goed te zijn. Kost je 15 euro incl. verzenden maar dan heb je gewoon een lifetime screenprotector zonder vingerafdrukken of krassen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door tobitronics op 15-08-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:05

Knud

Sandvich

Ik heb zelf deze screenprotector. Ben erg blij mee. (Maar het onderste gedeelte (2mm oid) is niet afgedekt. Niet erg of lelijk, maar je ziet het wel.
Hij spiegelt nu ook wat minder en bij gebruik merk je er niets van.

Maar ik las (en zag) ook dat je eigenlijk geen protector nodig hebt, omdat het al gehard glas is (oid.). Maar vind zelf een extra beschermlaag nooit erg. En kan het er altijd nog afhalen.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het is geen Gorilla glass en je krijgt dus krassen op je scherm bij langer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXileD
tobitronics schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:00:
[...]

Ik zat ook met de yakjuxw build maar dat is no problemo want binnen 15 minuten heb je een yakju met JB :D Alleen jammer dat ik mijn Nexus na 1 dag alweer in kan gaan leveren bij samsung repaircenter ;w

Wat betreft screenprotector ik heb een xo skin besteld (is nog onderweg) maar die schijnen ontzettend goed te zijn. Kost je 15 euro incl. verzenden maar dan heb je gewoon een lifetime screenprotector zonder vingerafdrukken of krassen ;)
Kan je achteraf geen problemen krijgen met yakju?
Zoals gps of slechte verbinding? Of dinge die niet werken?

En het is geen gorilla glas. Maar hetzelfde materiaal. Gewoon van andere fabrikant. Of ben ik hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:05

Knud

Sandvich

Aghanim schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:34:
Het is geen Gorilla glass en je krijgt dus krassen op je scherm bij langer gebruik.
Mooi filmpje over krassen van sleutels.
(okay, zegt niet alles over langer gebruik.. maar het scherm kan wel wat hebben)

Dirtbiter in "[Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie"

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Leuk filmpje, dan heb ik zeker de enige GN die na 8 maanden gebruik wel vol zit met krassen door o.a. sleutels en zand. Geloof me nu maar, het is geen beschermd glas. Er zit een of andere coating of iets dergelijks op die vette vingers en krassen de eerste maanden weinig kans geeft. Na een maand of 4 is die coating weg en begint het feest.
AleXileD schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:43:
[...]

Kan je achteraf geen problemen krijgen met yakju?
Zoals gps of slechte verbinding? Of dinge die niet werken?

En het is geen gorilla glas. Maar hetzelfde materiaal. Gewoon van andere fabrikant. Of ben ik hier fout?
Yakju is de orgiinele GN zoals uitgeleverd door Google. Jouw versie is waarschijnlijk een Samsung versie en dus eigenlijk niet origineel. Je kunt volgens mij alleen maar flashen naar yakju en niet meer terug. Of dit problemen oplevert bij garantie weet ik niet. Alles werkt met yakju. Er is maar 1 verschil en dat is dat je met yakju wel snel je updates krijgt. Of je zet er direct een custom rom op, dan ben je ook van het gezeur af :)

[ Voor 53% gewijzigd door Aghanim op 15-08-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou.. ik gebruik em nu 6 maanden zonder screen protector of iets anders. Gewoon los in de broekzak (maar NOOIT sleutels of andere zaken in dezelfde zak)

Merk wel dat de anti vette vinger laag weg is of niet meer werkt. De eerste week was ik er van onder de indruk, maar na een tijdje (2-3 maanden ofzo?) merk je het niet meer en heb je gewoon altijd een vet scherm.

Qua krassen..als je heel goed kijkt met het scherm uit, onder de juiste hoek kan ik 1 mini krasje van 3mm zien, maar met normaal gebruik zie je deze niet. Bij screen protectors heb je altijd het probleem dat er na verloop van tijd hoekjes los komen en dat er krassen op komen. Wellicht is dit minder bij dure protectors, maar deze kunnen naar mijn idee nooit beter werken dan glas.
Ofwel, de screen protectors moet je om de 4-6 maanden ook vervangen, ik loop liever met een mini krasje op mijn scherm rond, dan structureel met een gare protector...
(maar dit is uiteraard mijn persoonlijke mening over screen protectors, welke overigens altijd een crime zijn om perfect te plaatsen. Ik vind het voor mezelf simpelweg niet nodig, mijn HD2 heeft het ook 2 jaar uitgehouden zonder storende beschadigingen.)

Ook die XO skins zijn niet makkelijk perfect te plaatsen, kijk maar naar minuut 5.50 in dit filmpje:
YouTube: XO Skin - Screen Protector Installation & Review (Samsung Galaxy Nexus)

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 15-08-2012 16:42 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zoals je aangeeft is jouw coating ook verdwenen. Als je nu een keer naar het strand gaat en met je telefoon speelt heb je daarna vrijwel zeker krassen. Er zijn nu eenmaal situaties waar je niet 100% voorzichtig in kunt zijn en als je dan geen Gorilla glass hebt loop je de kans krassen te krijgen. Als je geen enkele kras wilt moet je dus een screenprotector nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou.. ik vraag me dus af of dat de coating iets met krassen te maken heeft. Sta regelmatig met mijn zoontje in speeltuinen met grote zandbakken etc, ook ben ik al bij het strand geweest, maar heb daar geen krassen door.

Hoe dan ook screenprotectors is gewoon een eigen keus en bij mijn gebruik vind ik het niet nodig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik gebruik ook geen screenprotector. Die krassen boeien mij ook weinig. Maar de garantie dat je scherm net zo krasvrij blijft als met Gorilla glas heb je niet bij de GN. Misschien heb jij geluk en ik pech. Wil je de gok niet wagen neem je een screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXileD
Heb er toch ook maar eentje gekocht. Maar het is niet makkelijk om dat proper te doen

Of heb ik rommel gekoch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Welk apparaat phone/tablet heeft überhaupt 'Gorilla Glass'?
Kan er maar vaag iets van vinden op Google.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Vis schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:34:
iphone, galaxy s/s2/s3, htc one serie, htc sensation serie, vast wel nog een paar van nokia, lg en andere merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de Lumia 800 heeft het ook, maar die kraste toch een stuk makkelijker dan mijn Nexus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
tobitronics schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:49:
Ik kwam net een topic tegen op xda over hoe je scherm er uit hoort te zien bij een nieuwe telefoon. Ik heb even een screen test app gedraaid en bij het volledig op zwart gaan krijg ik de black spots uit het xda topic. Hebben meerdere mensen hier last van? En is het iets om je echt zorgen over te maken en je telefoon weer terug te sturen?

Hier de link naar het topic: http://forum.xda-develope...269ab9c97e8a290&t=1394358
Aantal posts boven de jouwe maakte ik nog deze post: benchMarc in "[Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie" Ik neem aan dat je datzelfde bedoelt?
Heb gemengde gevoelens.
Mijn toestel is ook een yakjuxw. Even alle tweakerij aan de kant (vroeger was ik een tweaknerd, tegenwoordig ben ik een gebruiker): wat is er zo erg aan de yakjuxw build? Ik lees dat die build van Samsung komt en dat je dus later bent met updates. Is dat allemaal zo erg? Ik vind die 4.0.4 prima werken en kom tot dusver geen vervelende dingen tegen. En als je er echt zo van baalt, flash dat ding in 5 min om naar een yakju.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
benchMarc schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:25:
[...]

Aantal posts boven de jouwe maakte ik nog deze post: benchMarc in "[Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie" Ik neem aan dat je datzelfde bedoelt?
Het erge bij mij is dat de bovenste helft van mijn scherm er helemaal mee vol zit, en het zijn vlekken, geen vlekjes/puntjes. Aangezien ik ook nog een probleem met mijn speaker heb heb ik besloten om het toestel DOA te sturen en een vervangende te ontvangen.
[...]

Mijn toestel is ook een yakjuxw. Even alle tweakerij aan de kant (vroeger was ik een tweaknerd, tegenwoordig ben ik een gebruiker): wat is er zo erg aan de yakjuxw build? Ik lees dat die build van Samsung komt en dat je dus later bent met updates. Is dat allemaal zo erg? Ik vind die 4.0.4 prima werken en kom tot dusver geen vervelende dingen tegen. En als je er echt zo van baalt, flash dat ding in 5 min om naar een yakju.
ik geloof dat je een nexus vooral koopt voor de snelle updates. Yakjuxw heeft als enige verschil dat samsung de updates pusht (en dus ook bloatware kan injecteren indien zij dat willen). Als je kan wachten dan is het geen probleem maar ik vind het zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
tobitronics schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:09:

ik geloof dat je een nexus vooral koopt voor de snelle updates. Yakjuxw heeft als enige verschil dat samsung de updates pusht (en dus ook bloatware kan injecteren indien zij dat willen). Als je kan wachten dan is het geen probleem maar ik vind het zonde.
Wat volgens mij nog nooit is én zal gebeuren :)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:21

Koppensneller

winterrrrrr

Vis schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:34:
Ach, uiteindelijk is Gorilla Glas gewoon maar een merknaam van Corning voor gehard glas. Op de Nexus zit dat ook, maar dan van een andere fabrikant. Lekker boeiend dus of het GG heet of niet, als het werkt dan werkt het. Ik zelf heb na 9 maanden nog geen enkel krasje kunnen bespeuren terwijl ik hem zonder screenprotector of hoesje gebruik en altijd in mijn broekzak heb.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

KoppenSneller schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 07:15:
[...]

Ach, uiteindelijk is Gorilla Glas gewoon maar een merknaam van Corning voor gehard glas. Op de Nexus zit dat ook, maar dan van een andere fabrikant. Lekker boeiend dus of het GG heet of niet, als het werkt dan werkt het. Ik zelf heb na 9 maanden nog geen enkel krasje kunnen bespeuren terwijl ik hem zonder screenprotector of hoesje gebruik en altijd in mijn broekzak heb.
Precies hier t zelfde.. Gebruik ook geen screenprotector op m'n GN, en mijn scherm is ook nog krasloos, vind het scherm qua vingerafdrukken en vegen ook ontzettend goed!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hier ook, ik heb nooit een screen protector gebruikt en nooit een krasje gehad. Op mijn vorige phone, de S2, ook niet, die heb ik een jaar gebruikt en in perfecte staat weer kunnen verkopen. En ik ben helemaal niet super voorzichtig ofzo, zelfs al een aantal keer laten vallen enz. Dus ik denk dat de smartphones van tegenwoordig dusdanig goede schermen hebben dat een protector echt niet meer nodig is, alleen voor budget phones is dat misschien nodig, en voor pussy's.

• Aghanim
  • Niet online
En hoe lang heb je je GN? Ik kan best een foto maken van hoe mijn scherm er uit ziet, dan zie je dat er diverse krassen op zitten die met echt Gorilla glas waren uitgebleven. Krassen vind ik niet erg maar de vette vingerafdrukken die na een paar maanden ontstaan zijn wel irritant.
roelg90 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:47:
Dus ik denk dat de smartphones van tegenwoordig dusdanig goede schermen hebben dat een protector echt niet meer nodig is, alleen voor budget phones is dat misschien nodig, en voor pussy's.
Het lijkt me niet verstandig de indruk te wekken dat een protector overbodig is want er zijn ook voorbeelden waar het scherm niet krasvrij is. Als je dit 100% wilt voorkomen dan biedt een screenprotector uitkomst. Dan moet je alleen nog de keuze maken of je een pussy wilt zijn ;(

[ Voor 51% gewijzigd door Aghanim op 16-08-2012 09:50 ]

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:47:

Het lijkt me niet verstandig de indruk te wekken dat een protector overbodig is want er zijn ook voorbeelden waar het scherm niet krasvrij is. Als je dit 100% wilt voorkomen dan biedt een screenprotector uitkomst. Dan moet je alleen nog de keuze maken of je een pussy wilt zijn ;(
Vat het niet te serieus op ;) Dit was mijn mening gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen, even als jij dat op de jouwe doet. Ik zorg er wel altijd voor dat als ik de phone in de broekzak heb echt geen andere zaken erbij heb, laat staan sleutels. En ik zit vaak op kantoor zodat hij het grootste deel van de dag op bureau ligt, dus het hangt er, denk ik, dan echt vanaf hoe je hem gebruikt en welke omgeving je vaak bent.

• ElectroDonker
  • Laatst online: 29-09 17:37
Hey peeps,

Heb sinds de JB upgrade nu voor de 2e keer het probleem dat het lijkt alsof de koppeling tussen de "People" app en andere apps verloren lijkt te gaan. bv de Dialer en Whatsapp herkennen alleen nog een kleine selectie namen, rest zie ik als 06-nr's.

Ik heb nog geen goede manier gevonden om dat definitief te verhelpen. Vorige keer heb ik een volledige vCard export naar de internal storage gemaakt vanuit People, daarna via settings/apps (ALL) alle data in Contacts en Contacts Storage verwijderd, en daarna in People de vCard export weer geïmporteerd. Na een reboot werkte dat, naar nu blijkt dat dus maar 2 weken te duren.

Iemand bekend met dit probleem, en hopelijk ook met een oplossing? BVD! Groet,
Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik heb op dit moment al een XO skin voor mijn Gnex en op dit moment kan je de SGP Neo hybrid krijgen voor 20 dollar incl. verzending. Is een screenprotector volgens jullie genoeg of is deze case een nuttige toevoeging? Of kan ik beter gewoon een leren hoesje/flipflop kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tobitronics schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:41:
Ik heb op dit moment al een XO skin voor mijn Gnex en op dit moment kan je de SGP Neo hybrid krijgen voor 20 dollar incl. verzending. Is een screenprotector volgens jullie genoeg of is deze case een nuttige toevoeging? Of kan ik beter gewoon een leren hoesje/flipflop kopen?
hangt er vanaf hoe je er mee omgaat.. persoonlijk zeg ik nee, maar je zal het zelf moeten beslissen

[ Voor 66% gewijzigd door Prulleman op 17-08-2012 23:08 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Prulleman schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:07:
[...]

hangt er vanaf hoe je er mee omgaat.. persoonlijk zeg ik nee, maar je zal het zelf moeten beslissen
Ik heb mijn vorige telefoon in 1,5 jaar tijd iets van 2 of 3 keer laten vallen op straat waardoor ik een paar krasjes op de case heb, scherm was onbeschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 08:41
Is er iets te doen aan de gps ontvangst van de nexus? Ik zou graag mijn telefoon als navigatie willen gebruiken maar dat gaat nu niet (veel moeite om een fix te krijgen, als er een fix is valt ie vaak weg en de fix die die heeft is zo onnauwkeurig als de pest). Zo niet, werkt een losse gps dongle beter en hoe is dat qua batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

KAdrifter schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:19:
Is er iets te doen aan de gps ontvangst van de nexus? Ik zou graag mijn telefoon als navigatie willen gebruiken maar dat gaat nu niet (veel moeite om een fix te krijgen, als er een fix is valt ie vaak weg en de fix die die heeft is zo onnauwkeurig als de pest). Zo niet, werkt een losse gps dongle beter en hoe is dat qua batterijverbruik?
Gek, dat probleem heb ik helemaal niet. Gisteren nog een fix in 2 seconden of zo. Welke radio/baseband en rom gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
KoppenSneller schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:30:
[...]

Gek, dat probleem heb ik helemaal niet. Gisteren nog een fix in 2 seconden of zo. Welke radio/baseband en rom gebruik je?
Bedankt voor je reactie, ik gebruik gewoon de stock rom waarmee hij geleverd is (build is i9250xwld2 en smallband is i9250xxla2, nog 4.04). Ik had net mytracks gebruikt voor een rondje door eindhoven op de motor maar volgens mytracks heb ik geen enkel rood stoplicht gezien, ben ik door een parkje heen gereden en ben ik ergens tussendoor van de radar verdwenen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Hmm, ook dat herken ik niet, zie bijvoorbeeld mijn eigen fietstochtje. Heb je je telefoon in een hoesje zitten of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:11
Ik herken dit ook niet, altijd snelle fix en redelijk nauwkeurig. Lijkt me eerder iets mis bij jouw toestel dan.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Komt vooral met JB vaker voor. Zoek maar eens op XDA wat je kunt doen zodat je gps beter een fix krijgt. Werkt bij mij nu prima, zelfa nu midden op de maas op de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Bedankt voor de reacties, bij xda heb je wel meer mensen met hetzelfde probleem en de oplossing voor hun is de gps.conf aanpassen, wat fasterGPS ook doet. Dus ik heb net mijn telefoon geroot en faster GPS zijn werk laten doen, maar hier in de tuin merk ik niet echt veel verschil, maar wellicht dat het net voldoende is om minder vaak de fix te verliezen.

Er zit inderdaad een hoesje omheen en de telefoon zit in mijn binnenzak in een leren motorpak, maar als hij daar al niet doorheenkomt... :X

[ Voor 23% gewijzigd door Bastard op 18-08-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog tips voor mijn batterij leven? Heb deze Nexus sinds kort en ben wel gewend om een toestel elke dag op te laden maar ik haal heb in de ochtend van de oplader en na 4,5 uur later (20 minuten whatsapp en 20 minuten spotify) staat hij op 51% dat vind ik toch wel erg snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 20:39
Batterij leven standaard tips:

Wifi afzetten wanneer niet gebruikt.
Helderheid van het scherm lager.
3G afzetten (2G werkt ook goed voor standaard mails lezen enz.)
Eventueel Juicedefender downloaden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Staat je email sync op push? Er is iets mis bij jou want die stats zijn niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 13:09
Bij mij gaat het net zo snel hoor. Helderheid lager zetten is de beste tip, aangezien dat scherm >50% van de batterij vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er mee aan de slag! Ben nu even met een andere rom bezig, ga het proberen met BrassDroid icm trinity kernel. Hoop dat het inderdaad met brightness en sync te maken had want die had ik aan en brightness op 100%. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:37

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb sindskort een probleem met mijn telefoon. mijn toestel moet constant bugreports sturen. Wanneer ik zo een error krijg maakt mijn telefoon een storend tril geluid en geeft het me een keuzen scherm om te kiezen uit verschillende programmas om berichten te verzenden. Ik had laatst een bericht mezelf laten sturen. Ik heb dit nu wel vaker per dag en het hindert mij onwijs veel.

http://www.mediafire.com/?5f46tbpkk8du7zm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
M4gick schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:02:
Bij mij gaat het net zo snel hoor. Helderheid lager zetten is de beste tip, aangezien dat scherm >50% van de batterij vreet.
Vandaar de auto brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:42
Phntm schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:19:
Ik heb sindskort een probleem met mijn telefoon. mijn toestel moet constant bugreports sturen. Wanneer ik zo een error krijg maakt mijn telefoon een storend tril geluid en geeft het me een keuzen scherm om te kiezen uit verschillende programmas om berichten te verzenden. Ik had laatst een bericht mezelf laten sturen. Ik heb dit nu wel vaker per dag en het hindert mij onwijs veel.

http://www.mediafire.com/?5f46tbpkk8du7zm
Komt doordat je de volume knoppen tegelijk indrukt, dat geeft het command om een bugreport aan te maken. Dat had ik ook veel totdat ik een case had met cutouts voor de knoppen, sindsdien nooit meer tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:37

Phntm

Tlingelingeling

AndRo555 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:01:
[...]

Komt doordat je de volume knoppen tegelijk indrukt, dat geeft het command om een bugreport aan te maken. Dat had ik ook veel totdat ik een case had met cutouts voor de knoppen, sindsdien nooit meer tegengekomen.
oh! Toevallig heb ik ook dus een case met waar de volume knop ingedrukt wordt. Dank je wel voor de snelle tip. ik zal het gewoon een beetje gaan graven met een naald ofzo. Ik kom er wel.

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 08:22
Help! M'n Galaxy Nexus start niet meer :(

Gisterenavond uitgezet omdat hij anders niet altijd laadt. Maar vanochtend niets meer :( Batterij eruit erin. Niets. Computer herkent hem ook niet meer...

Geen custom firmware en nog altijd ICS.

edit: Nevermind...blijkbaar was de batterij nog platter dan plat omdat hij uiteindelijk dan toch niet laadde. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door EricVC op 19-08-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:30:
Iemand nog tips voor mijn batterij leven? Heb deze Nexus sinds kort en ben wel gewend om een toestel elke dag op te laden maar ik haal heb in de ochtend van de oplader en na 4,5 uur later (20 minuten whatsapp en 20 minuten spotify) staat hij op 51% dat vind ik toch wel erg snel gaan.
Wat zijn de grootste batterij-vreters als je bij je batterijverbruik kijkt bij de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Tips gevolgd op het xda forum, geroot, geflashed, gps.conf aangepast, fastergps gebruikt enz, helaas zonder resultaat. Gps valt nog steeds om de haverklap uit ( mytracks route ziet eruit als wegmarkering) maar de nauwkeurigheid lijkt iets minder slecht te zijn (geen park meer in de route), maar nog steeds veel te slecht voor navigatie gebruik. Heeft iemand anders nog tips of is de laatste optie 'm weer terugsturen in de hoop dat ik nu wel een goede krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 20:50
KAdrifter schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:55:
Tips gevolgd op het xda forum, geroot, geflashed, gps.conf aangepast, fastergps gebruikt enz, helaas zonder resultaat. Gps valt nog steeds om de haverklap uit ( mytracks route ziet eruit als wegmarkering) maar de nauwkeurigheid lijkt iets minder slecht te zijn (geen park meer in de route), maar nog steeds veel te slecht voor navigatie gebruik. Heeft iemand anders nog tips of is de laatste optie 'm weer terugsturen in de hoop dat ik nu wel een goede krijg?
Sinds JB werkt het bij mij ook erg slecht, duurt soms 6-7 minuten voor een fix met volop zicht (in de auto) en een stralende dag. Data verkeer uiteraard ingeschakeld. Die barometer die erin zit lijkt niet erg zinvol zo!

Het lijkt er bij mij op dat hij de gps uitzet als het scherm uitgaat.

Iemand trouwens er al iets op gevonden om die swipe functie voor google now uit te schakelen? die knalt er om de haverklap in bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Op JB kreeg ik in het begin ook geen fix. Na de tips op XDA ben ik naar buiten gegaan in een redelijk open gebied. Kreeg daar een fix en sindsdien werkt het overal behalve binnen in huis. GPS gaat niet uit als je het scherm uit zet. Ik gebruik mijn GN voor het mountainbiken en doet dat keurig. Wel iets minder dan een Galaxy S2, waardoor een vriend van me altijd een hogere gemiddelde snelheid heeft dan ik, terwijl ik continu voorop reed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megalomania schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:31:
[...]

Sinds JB werkt het bij mij ook erg slecht, duurt soms 6-7 minuten voor een fix met volop zicht (in de auto) en een stralende dag. Data verkeer uiteraard ingeschakeld. Die barometer die erin zit lijkt niet erg zinvol zo!

Het lijkt er bij mij op dat hij de gps uitzet als het scherm uitgaat.

Iemand trouwens er al iets op gevonden om die swipe functie voor google now uit te schakelen? die knalt er om de haverklap in bij mij...
dat je GPS uitgaat ligt waarschijnlijk aan de app, sygic suspend ook mij als ik het scherm uitzet (app EN gps), google maps/navigation daarintegen gaat vrolijk door met aanwijzingen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 21:37
Sinds gisteren een gek probleem met mijn Geolocatie op mijn Galaxy Nexus. Opeens geeft hij binnenhuis aan dat ik mij in Cisco, Texas begeef. Terwijl ik toch echt in Alphen aan den Rijn ben. Ik kan dit zien in mijn Beautiful Weather widget, Rainy Days en Google Maps. Gaat dit vanzelf weer over of moet ik een handeling uit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Je kan bij de Locatie-instellingen van Google Maps (Locatie melden) je locatie handmatig instellen. Kijk eens of hij daarna wel weer je locatie automatisch detecteert. Als dat niet werkt zou ik Google Maps eens herinstalleren.

Wanneer het dan niet opgelost is zit er denk ik niets anders op dan naar Texas te verhuizen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 22:29

Bob

Kartmans1 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:40:
Sinds gisteren een gek probleem met mijn Geolocatie op mijn Galaxy Nexus. Opeens geeft hij binnenhuis aan dat ik mij in Cisco, Texas begeef. Terwijl ik toch echt in Alphen aan den Rijn ben. Ik kan dit zien in mijn Beautiful Weather widget, Rainy Days en Google Maps. Gaat dit vanzelf weer over of moet ik een handeling uit halen?
Meestal 'leert' hij het na een tijdje wel, je kan hem wat helpen door met gps ingeschakeld in je tuin te gaan zitten :) Ze werken die wifi/gsm masten database continu bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Na een tijdje GPS aan te hebben gehad binnenhuis zie ik nu dat Alphen aan den Rijn weer wordt weergegeven, alleen als ik de GPS weer uitzet zit ik weer in Cisco. Ben benieuwd of het binnenkort weer normaal is, want ik heb dit pas sinds ik terug ben van vakantie. En anders zit er inderdaad niets anders op dan naar Texas verhuizen haha :P.

[ Voor 25% gewijzigd door Kartmans1 op 20-08-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik verwacht een dezer dagen mijn vervangende (en inmiddels 2e) GNex binnen te krijgen, welke waarschijnlijk weer op yakjuxw zal draaien. Heeft het zin om ipv yakju takju te flashen zodat ik niet meer Google Wallet los hoef te installeren. Of zal dat niet werken. Ik heb het namelijk op mijn vorige gnex proberen te installeren maar dat lukte niet, en toen heb ik het maar opgegeven omdat ik toch wist dat ie terug moest naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 19:44
Waarom wil je Google wallet, dat werkt hier toch niet (of zit je veel in de US?).
En anders is het volgens mij makkelijk te installeren, op XDA zijn diverse topics over wallet met apk's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
DrNizeGuy schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:49:
Waarom wil je Google wallet, dat werkt hier toch niet (of zit je veel in de US?).
En anders is het volgens mij makkelijk te installeren, op XDA zijn diverse topics over wallet met apk's.
Hier niet nee maar in andere landen waar ik veel ben (UK, Polen) wél. Ik heb die modaco apk al geprobeerd maar die wilde mijn telefoon maar niet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 19:44
Met Market Enabler, kan je de play store op US zetten, dan kan je wel wallet installeren en werkt het ook gewoon. Vereiste is wel dat je root hebt, en je hebt niet meer de Nederlandse play store (maar dat lijkt me geen probleem?). Bij mij werkte dat iig (net even getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
DrNizeGuy schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:41:
Met Market Enabler, kan je de play store op US zetten, dan kan je wel wallet installeren en werkt het ook gewoon. Vereiste is wel dat je root hebt, en je hebt niet meer de Nederlandse play store (maar dat lijkt me geen probleem?). Bij mij werkte dat iig (net even getest).
Ok bedankt, ik zal dat proberen zodra ik mijn toestel weer terug heb. Nog 2 vraagjes:

1. Als ik CWM of TWRP flash, kan ik dan nog OTA updates krijgen?
2. Aangezien ik nieuw ben met android 4.0/4.1 (had altijd 2.3), als ik een app wegswipe uit het multitask 'menu', wordt deze app dan gekilled? Ik heb bijv. Facebook, als ik dat dan wegswipe, kan ik dan geen notificaties meer krijgen omdat de app niet meer draait?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1) nee
2) in principe wel, maar er zijn apps die altijd in de laatstevstaat opstarten. Voor de notificaties zou de app overigens niet hoeven draaien... Daar heb je achtergrond services voor

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Gisteren avond m'n Gnex. uitgezet, kreeg hem van ochtend niet meer aan.
Halve hartverzakking gekregen... :P
Eerst geprobeerd door de batterij d'r uit te halen, hielp niet. Dan maar aan de op lader proberen, en ja hoor hij doet het weer :)
Wat bleek, batterij was vannacht van ong. 75% in een keer naar nul. (Screenshots volgen)
Mensen hiermee bekend? Geen flauw idee hoe het komt.
Dit is het dus:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2448cyb.png

[ Voor 8% gewijzigd door Paul-G op 21-08-2012 08:50 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zet em nooit uit, dus dit heb ik nog nooit gezien ;)
maar misschien blijven hangen tijdens uitzetten ofzo?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 20:39
Kartmans1 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:35:
Na een tijdje GPS aan te hebben gehad binnenhuis zie ik nu dat Alphen aan den Rijn weer wordt weergegeven, alleen als ik de GPS weer uitzet zit ik weer in Cisco. Ben benieuwd of het binnenkort weer normaal is, want ik heb dit pas sinds ik terug ben van vakantie. En anders zit er inderdaad niets anders op dan naar Texas verhuizen haha :P.
Ook zoiets gehad laatst. Ik zat in Meerle, Hoogstraten en op mijn Galaxy Nexus stond serieus "Beijing, China".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Maak er een screenshot van en je hebt een leuk Facebook-grapje :+

Edit: wel zien dat je provider dan nog geloofwaardig overkomt :P

[ Voor 34% gewijzigd door filenox op 21-08-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Prulleman schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:25:
1) nee
2) in principe wel, maar er zijn apps die altijd in de laatstevstaat opstarten. Voor de notificaties zou de app overigens niet hoeven draaien... Daar heb je achtergrond services voor
Dank je, nog 1 dingetje over dat multitasken: ik gebruik Adfree android, als ik dat wegswipe, werkt de app dan niet meer totdat ik hem weer opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verkeerde locatie bepaling kan komen door WIFI AP in de buurt die verplaatst is of anders verkeerd geregistreerd staat bij Google.
tobitronics schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:27:
[...]

Dank je, nog 1 dingetje over dat multitasken: ik gebruik Adfree android, als ik dat wegswipe, werkt de app dan niet meer totdat ik hem weer opstart?
Adfree blijft werken, want deze past je host file aan welke door Android gebruikt wordt. Adfree hoeft dus niet actief te blijven.

[ Voor 84% gewijzigd door jelmervos op 21-08-2012 13:32 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
jelmervos schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:31:
Verkeerde locatie bepaling kan komen door WIFI AP in de buurt die verplaatst is of anders verkeerd geregistreerd staat bij Google.
Maar dit fixt zichzelf na een tijdje weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kartmans1 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:10:
[...]
Maar dit fixt zichzelf na een tijdje weer?
Als er Android devices zijn met een GPS fix wel: http://productforums.goog.../#!topic/maps/GWfX-ePrfQA

Vroeger was er bij Google ook een web-form waar je verkeerde WIFI locaties kon doorgeven, maar deze lijkt offline.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat jij, of iemand anders in de buurt daarvoor wel de volgende optie aan moet hebben staan, anders zullen ze het nooit weten:

(in JB)
Locatie en Google Zoeken
Google toestaan uw locatie te gebruiken om zoekresultaten en andere services te verbeteren.
wellicht moet ook de eerste optie aanstaan (locatie services van Google)

\edit, nou ik dit terug lees.. lijkt het er meer op dat dit echt om browser integratie gaat... naja ik weet het eigenlijk niet

[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 21-08-2012 16:41 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 20:52

Tom Yam

(>'.')>

GTA III werkt niet op mijn galaxy nexus. Geinstalleerd, gamefiles ged/l. Bij opstarten blijft het beeld nu zwart (Android balk met home, back, menu etc wel zichtbaar). Bij ijndrukken home knop gaat ie ook gewoon naar home, en staat in de notificatiebalk "Grand Theft Auto 3 is running - Return to game?".

Wat kan hiervan de oorzaak zijn...? mogelijk iets te maken met encryptie van de telefoon?

Baal ervan want heb nu een spel wat ik erg leuk vond op de PC en daarom heb aangeschaft maar wat nu niet opstart :/

Update: zal je altijd zien: nu start ie in eens wel op :?
Echter bij het introfilmpje bevriest het scherm na 15 seconden op wit. 8)7 |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Tom Yam op 21-08-2012 17:09 ]

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
jelmervos schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:10:
[...]

Als er Android devices zijn met een GPS fix wel: http://productforums.goog.../#!topic/maps/GWfX-ePrfQA

Vroeger was er bij Google ook een web-form waar je verkeerde WIFI locaties kon doorgeven, maar deze lijkt offline.
Dan laat ik mijn GPS maar voor de volgende paar dagen aanstaan. Ik hoop dat het dan zich zelf dus fixt. Ik blijf het wel vreemd vinden dat dit opeens is nadat ik op vakantie ben geweest (in Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Tom Yam schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:00:
GTA III werkt niet op mijn galaxy nexus. Geinstalleerd, gamefiles ged/l. Bij opstarten blijft het beeld nu zwart (Android balk met home, back, menu etc wel zichtbaar). Bij ijndrukken home knop gaat ie ook gewoon naar home, en staat in de notificatiebalk "Grand Theft Auto 3 is running - Return to game?".

Wat kan hiervan de oorzaak zijn...? mogelijk iets te maken met encryptie van de telefoon?

Baal ervan want heb nu een spel wat ik erg leuk vond op de PC en daarom heb aangeschaft maar wat nu niet opstart :/

Update: zal je altijd zien: nu start ie in eens wel op :?
Echter bij het introfilmpje bevriest het scherm na 15 seconden op wit. 8)7 |:(
Bij mij werkt GTA 3 prima. Misschien opnieuw proberen te installeren?

Edit: Sorry voor de 2 posts achter elkaar, ik dacht dat ze automatisch werden samengevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Kartmans1 op 21-08-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers, ik heb echt een serieus probleem met mijn GNex (jellybean 4.1). Ik heb hem iets langer dan een maand en gisteren gebeurde het. De telefoon viel ineens uit en toen ik hem aan de lader deed en hem rebootte, beweerde de telefoon dat er 0% over was van de batterijcapaciteit, waarna de telefoon zichzelf meteen uitschakelde. Ik was compleet verbaasd, de batterij was namelijk letterlijk 1 minuut daarvoor toe ik nog controleerde op 60%. EN eindelijk na 1 a 2 uur opladen, kon ik hem weer rebooten zonder deze melding en werkte hij weer. Ik ging nieuwsgierig naar de batterijmonitor in android en ik zag dezelfde grafiek als Paul-G. Ik was verbaasd, maar ik dacht dat het een eenmalige bug was. Totdat het vanmiddag nog een keer gebeurde. Na 3 rebootpogingen realiseerde de telefoon echter dat er nog dik 70% over was qua batterijcapaciteit en kon ik ermee verder. Totdat deze avond rond 6 uur de telefoon zich alwwer uitschakelde met de 0% melding. Ik heb hem nu al sinds die tijd aan de lader. Het witte batterijteken blijft op het scherm en geeft aan dat hij laadt. Maar wanneer ik hem op probeer te starten, zelfs na al die uren laden, geeft hij de 0% melding en schakelt hij zichzelf uit. Ik ben nu echt radeloos wat de doen. Ik ga zo snel mogelijk naar de winkel om te vragen voor een reparatie of een vervanging of iets dergelijks. Tenzij er een simpele fix is voor dit. Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:26
Kijk eens naar de startpost. Het lijkt op een 'ghost charging'-variant. [Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het dit Ghostcharging fenomeen is. De telefoon geeft in de notificatiebalk helemaal niet aan dat hij oplaadt, de telefoon blijft volhouden dat hij op 0% is en ik kom niet verder dan het lockscreen, omdat hij dan zichzelf gewoon uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:26
Het probleem kun je inderdaad beter 'ghost discharging' noemen, maar wellicht helpen de tips voor 'ghost charging' ook :)

Als de telefoon op 0% kan hij inderdaad spontaan uitvallen. Het lijkt erop dat hij op dat moment namelijk op netspanning werkt (en niet op de ladende accu) en dan trekt hij soms te hard. Dit merkte ik in Italië waar de stroom wat minder stabiel bleek en het scherm lekker aan het flikkeren sloeg, tot uitvallens toe. Bij 1% batterij was dit probleem verdwenen.

[ Voor 5% gewijzigd door RetroTycoon op 21-08-2012 23:10 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.