Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik snap serieus niet dat mensen er überhaupt over nadenken om een telefoontoestel te verzekeren.
Algemene stelregel; niet verzekeren wat je prima zelf kunt betalen.

Als je geen nieuw telefoontoestel kunt kopen als je huidige onverhoopt gejat wordt of onherstelbaar beschadigd raakt, moet je je serieus afvragen of je zo'n duur toestel moet kopen.

En inderdaad, waarom zou de verzekering je €445 uitkeren als je het toestel nu voor ~€350 kunt kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Smultie op 06-08-2012 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de redenering dat het systeem zoals het is moet voorkomen dat mensen opzettelijk hun toestel mollen om van het verzekeringsgeld een betere te kopen maar in mijn geval leg ik 150 euro toe(verschil prijs toen en nu plus eigen risico) op basis van de goedkoopste webshop. Ik baal niet alleen van het prijsverschil maar de verzekering dwingt me richting een webshop waar ik liever niet mee in zee ga omdat ik waarde hecht aan principes zoals Nederlandse garantie en bijvoorbeeld het gemak dat mijn toestel via mijn provider kan worden gerepareerd. Ik weet van T-Mobile dat ze altijd een Imei Check doen of het toestel via hen of een van hun aangewezen verkopende partijen is verkocht voor ze een toestel innemen voor reparatie.

@Smultie Gerepareerd of nieuw, ik heb aan het einde van de week weer een werkende GNex want idd sparen is nog altijd de beste preventiemaatregel die je kunt nemen tegen ongevallen. Het gaat mij echter om hoe de verzekeraar omgaat met de situatie.

-edit- Omdat ik goede ervaringen heb met de T-Shop, koop ik m het liefst opnieuw daar(mede vanwege de reparatiegemakken etc.) en daar is de Nexus nog steeds 427 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor de mensen die twijfelen over een custom rom + kernel. Als je behoorlijke schermtijden wilt halen zou ik de overstap maken:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/Screenshot_2012-08-06-11-05-52.png

Xenon HD + Franco 225

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 06-08-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 08:14
ziet er mooi uit.

maar als ik weer denk aan mn vorige telefoons, dan was er altijd wel iets wat niet werkte aan de custom roms.
juist daarom wilde ik een nexus.

vandaar dat ik de custom roms niet ga gebruiken, tenzij de updates stoppen en ik alweer een tijd op de nieuwste nexus zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grappig dat de redenen zo verschillend kunnen zijn voor het kopen van een (G)Nexus :)
heb em juist gekozen omdat het hiervoor makkelijker is om snel stabiele AOSP gebaseerde custom roms te maken (ala CM en AOKP en afgeleide daarvan)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dimocash schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:35:
ziet er mooi uit.

maar als ik weer denk aan mn vorige telefoons, dan was er altijd wel iets wat niet werkte aan de custom roms.
juist daarom wilde ik een nexus.

vandaar dat ik de custom roms niet ga gebruiken, tenzij de updates stoppen en ik alweer een tijd op de nieuwste nexus zit :)
Klopt, dat merkte ik o.a. bij mijn Desire HD ook. Op de GN moet ik zeggen dat ik tot nu toe nog geen custom roms heb gehad die niet werkte. Geen drains of FC's zoals op de Desire HD tot heden. Doe zelf ook niets meer met de tweaks en zo maar wil gewoon een betere batterij duur en dat lukt wel met bovenstaande combo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:07: ...
Dit terwijl ik bij aanschaf 445 euro heb neergeteld voor de GNex en voor die verzekering heb gekozen omdat ze
a.) lineair afschrijven NA het eerste jaar
b.) in de voorwaarden stellen dat indien de dagwaarde volgens lineaire afschrijving, waarbij die afschrijving pas start 1 jaar na aankoop, nog 40% of hoger bedraagt, dat dan de nieuwwaarde wordt uitgekeerd. (afschrijving in 3 jaar naar 10% restwaarde)
...
Vraagje: betekent dit dat ze normaliter 30 procentpunten afschrijven per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En hier het schermresultaat bij een batterij van 1% left :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/Screenshot_2012-08-06-17-37-45.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:31:

Vraagje: betekent dit dat ze normaliter 30 procentpunten afschrijven per jaar?
Volgens mij wel ja. Bij mijn laptop is dat ook het geval. November 2008 een Vaio aangeschaft voor 1200 euro, kostbaarhedenverzekering afgesloten voor 1,80 per maand en in maart 2012 heb ik mijn verzekeringen en administratie gecontroleerd en Interpolis gaf aan dat als 'ie in maart stuk zou gaan dat ze nog 415 euro zouden uitkeren.

Dus 1e jaar geen afschrijving, daarna in 3 jaar naar 10%. Geldt alleen voor consumenten electronica. Sieraden bijvoorbeeld hebben een heel ander rekensysteem of worden bijvoorbeeld getaxeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Heb nu al anderhalve week een probleempje wat steeds erger wordt: van het een op het andere moment reageerde mijn powerbutton heel slecht. Moest hem soms wel tien keer indrukken voordat hij weer uit de sleep kwam, of hij weer naar de sleep ging. Sinds dit weekend lijkt hij bijna volledig te zijn overleden, en kan hem nu nog alleen maar uit de sleep krijgen door hem even met een USB-kabel aan te pc te hangen.Heb hem zojuist ook nog een factory reset gegeven, in de hoop dat het toch een software probleempje was, maar helaas.

Als ik op Google zoek lijkt het wel een probleem wat vaker voorkomt, al kan ik hier op GoT geen topics erover vinden. Iemand nog tips wat ik kan proberen, voordat ik een RMA aanvraag?

(Heb mijn Galaxy Nexus begin januari gehaald, dus lijkt me sowieso een garantiezaak.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:47
Heb je wel goed gezocht Flard? Dit is de eerste beste oplossing die ik tegen ben gekomen. Het heeft kennelijk geholpen:
Solution for when your power button does not work: take the battery out of the phone. plug it into your USB (without battery) you will hear computer beeping. Put the battery back into your phone.

Hope this works for you as well as it did for me as this had my device up and running right away. Have not had this issue since. Crossing fingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Amps schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:55:
Heb je wel goed gezocht Flard? Dit is de eerste beste oplossing die ik tegen ben gekomen. Het heeft kennelijk geholpen:

[...]
Ja, sorry, die had ik wel gevonden, maar dat trucje zou eerder een oplossing zijn voor een softwareprobleem dan een hardwareprobleem. Werkt dus ook niet in mijn geval. (Ik snap ook niet welke "beeps" ik zou moeten horen. Ik denk het deuntje dat er een USB device is gekoppeld).
Ik vond het wel vreemd dat dat bij sommige mensen wél lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Oei klinkt vervelend. Ik zou hem inderdaad laten repareren. Als dat niet had gekund zou je PGM 2 + root hebben kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Met Juicedefender kan je toch aardige tijden halen overigens (stocked Jelly Bean).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aLCrgpTFTaDz1tcwTyeY3gMX/medium.png

[ Voor 23% gewijzigd door Graham op 07-08-2012 08:19 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Wat is je screen-on-tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
57 minuten maar naar mijn idee is het voornamelijk je connecties die de batterij veel gebruiken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mwoa... switchen van 2-3g / wifi / verchillende zendmasten als je on the move bent misschien.. maar je scherm verbruikt verreweg het meeste hoor.
Juice defender zal allicht iets schelen, maar echt heel veel kan het niet doen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik denk dat bovengenoemde Franco kernel meer verschil maakt dan Juicedefender ;)
Met 57min schermtijd haal ik makkelijk 3 dagen standby. Verbindingen kost amper iets, tenzij je zeer slecht bereik hebt en je GN continu naar netwerk moet zoeken.

[ Voor 50% gewijzigd door Aghanim op 07-08-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Mja, dat verbindingen amper iets gebruiken behalve wanneer je een slechte connectie hebt zou ik ook niet zeggen. Het scherm is sowieso de grootste slokkop, een slechte 3g verbinding waarin constant geswitched wordt tussen 2 en 3g kan al snel even veel verbruiken als je scherm op een gemiddelde helderheid. Maar zelfs een goede 3g verbinding draint de batterij erg snel, dat scheelt bij mij toch gauw een factor 3 vergeleken bij edge gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als ik mijn toestel niet gebruik (bijvoorbeeld tijdens vakanties) en het scherm dus enkele minuten aan staat (checken of iemand gebeld heeft) dan haal ik meer dan 3 dagen op 1 batterij met 3G aan (wel syncs uit ivm roaming). Mogelijk ervaar jij het dus anders maar ik merk weinig drain op 3G. Zo haalde ik gisterennacht 3% drain in 8 uur (op 3G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonder gebruik en zonder data en alleen 2g heb ik op vakantie weleens 5 dagen gehaald. Met data/wifi aan en zonder gebruik kan je nog makkelijk 2-3 dagen halen, maar met regelmatig gebruik is het gewoon met een dag klaar.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Beste tweakers!

Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe telefoon. Hiervoor had ik een iphone 4s, en daarvoor een galaxy S2. Nou had ik de galaxy s3/htc one x in gedachten, maar door vele reviews gekezen te hebben ben ik niet overtuigd. Ik ben nu serieus aan het overwegen om een galaxy nexus te kopen. Alleen deze toestel bestaat al een tijdje. Doet deze toestel nog serieus mee met de iphone 4s/galaxy S3 qua bouwkwaliteit/snelheid/look&feel/fotos? Heeft er iemand misschien een idee of er binnenkort een nieuwe google telefoon uitkomt?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Lees het topic eens door zou ik zeggen. Deze vraag komt bijna dagelijks aan bod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doet deze toestel nog serieus mee met de iphone 4s/galaxy S3 qua
- bouwkwaliteit, deels persoonlijk, maar ik heb geen klachten over de bouw
- snelheid, ja, zeker met de JB update is de GN smooth as iOS
- look&feel, voor de volle 100% persoonlijk
- fotos, nee, zowel 4S als S3 zijn een heel stuk beter, alleen met VEEL licht komen er redelijke foto's uit
Verder is het wel een beetje een rare vergelijking.. 370 euro <> 530-600 euro is natuurlijk niet eerlijk
Daarnaast zou ik eerst de keuze maken voor iOS of android en indien je voor android kiest pas een toestel uitzoeken.

Persoonlijk zou ik wel een beetje twijfelen om nu een nexus te kopen als ik 500+ te besteden heb, ben er nog meer dan happy mee, maar het is niet de nieuwste hardware.
In de prijsklassen onder de 500 euro is er wat mij betreft maar 1 keus, de nexus

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
styx1 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:00:
Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe telefoon. Hiervoor had ik een iphone 4s, en daarvoor een galaxy S2.
Denk dat keuze OS wel vast staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Aghanim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:15:
Lees het topic eens door zou ik zeggen. Deze vraag komt bijna dagelijks aan bod :)
Ik heb geprobeerd heel deze topic door te nemen :) ben er niet echt veel wijzer door geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat is raar, gezien de quote 2 posts hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Prulleman schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:37:
[...]

Verder is het wel een beetje een rare vergelijking.. 370 euro <> 530-600 euro is natuurlijk niet eerlijk
Daarnaast zou ik eerst de keuze maken voor iOS of android en indien je voor android kiest pas een toestel uitzoeken.

Persoonlijk zou ik wel een beetje twijfelen om nu een nexus te kopen als ik 500+ te besteden heb, ben er nog meer dan happy mee, maar het is niet de nieuwste hardware.
In de prijsklassen onder de 500 euro is er wat mij betreft maar 1 keus, de nexus
Eigenlijk ben ik erg tevreden met mijn 4s, maar een wifi hotspot is niet mogelijk, wat bij een android wel gewoon mogelijk is zonder te kraken of betalen. En daarnaast hoef ik niet perse de laatste hardware te hebben, als het maar zeer vloeiend en snel is in het maken van foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

agoNITE schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:38:
[...]

Denk dat keuze OS wel vast staat ;)
Het begon met de HTC Legend, vervolgens; Iphone 4S, Galaxy Note, Galaxy S2, Iphone 4S. OS maakt mij verder niet veel uit, ze hebben beide hun plus en minpunten. Helaas is het standaard niet mogelijk in iOS om een wifi hotspot te starten, wat voor mij een hele grote minpunt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

styx1 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:51:
[...]

Eigenlijk ben ik erg tevreden met mijn 4s, maar een wifi hotspot is niet mogelijk, wat bij een android wel gewoon mogelijk is zonder te kraken of betalen.
:?

Afbeeldingslocatie: http://y2kemo.com/wp-content/uploads/2011/11/tether_yesHotspot.png

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Huh?!?! laatste keer dat ik het probeerde kreeg ik een soort melding dat ik T-Mobile moest bellen en iets van 29 euri moest betalen. Die melding krijg ik nu dus niet meer, heb de laatste updates ook pas gedraaid, misschien daardoor oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
styx1 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:51:
[...]

Eigenlijk ben ik erg tevreden met mijn 4s, maar een wifi hotspot is niet mogelijk, wat bij een android wel gewoon mogelijk is zonder te kraken of betalen. En daarnaast hoef ik niet perse de laatste hardware te hebben, als het maar zeer vloeiend en snel is in het maken van foto's.
vloeiend en snel (met foto's ) is de nexus zeker..

(je loopt wel het risico om bevooroordeelde antwoorden te krijgen als je deze vraag in dit topic post ;))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 15:37
styx1 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:59:
[...]

Huh?!?! laatste keer dat ik het probeerde kreeg ik een soort melding dat ik T-Mobile moest bellen en iets van 29 euri moest betalen. Die melding krijg ik nu dus niet meer, heb de laatste updates ook pas gedraaid, misschien daardoor oid?
Verschil tussen providerphone en unlocked model, 1 buddy heeft unlocked model en kan tetheren, andere heeft providerphone en kan dit niet(zonder jailbreak).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Loekie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:33:
[...]

Verschil tussen providerphone en unlocked model, 1 buddy heeft unlocked model en kan tetheren, andere heeft providerphone en kan dit niet(zonder jailbreak).
Vreemd, bij mij kon het niet, nu wel, wellicht door wat updates.
edit http://www.iphoneclub.nl/...ing-persoonlijke-hotspot/
sorry voor het vervuilen

[ Voor 16% gewijzigd door styx1 op 07-08-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-10 14:22
Heb vandaag mijn case voor de Nexus binnengekregen. Ik ben gegaan voor de Otterbox Commuter. Ding is zeker stevig en ik denk dat hij een val op de achterkant goed overleeft. Hij is in ieder geval wat zwaarder. (Case bestaat uit 2 lagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ik gebruik ook een case
is inderdaad stevig maar vind hem minder mooi
heb hem een keer zonder case meegenomen en ja hoor, hij viel uit mn handen en heeft een kleine beschadiging aan de zijkant....wat met een case dus niet het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
dimocash schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:48:
ik gebruik ook een case
is inderdaad stevig maar vind hem minder mooi
heb hem een keer zonder case meegenomen en ja hoor, hij viel uit mn handen en heeft een kleine beschadiging aan de zijkant....wat met een case dus niet het geval zou zijn.
Dat ligt eraan welke case je neemt natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Req- schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:30:
[...]

Vind persoonlijk deze erg mooi:
http://zenuscaseusa.com/g...ase-vintage-slim-bar.html

Past helaas niet met de extended battery cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06 16:25
In een andere thread heb ik hierover al de vraag gesteld : als Apple-gebruiker (13 jaar ) ligt een iPhone voor de hand, maar vind die eigenlijk te duur.
Dus Android dan.
Vraag : ik denk dat de Galaxy S2 en de Nexus ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen (alsook de HTC One X). Dus welke is de beste : de S2 of de Nexus (en welke heeft de meeste kans om later nog Android versie 5 te draaien?) ? Of misschien is de One X de betere keuze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:33
My god lees is wat hierboven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:22:
In een andere thread heb ik hierover al de vraag gesteld : als Apple-gebruiker (13 jaar ) ligt een iPhone voor de hand, maar vind die eigenlijk te duur.
Dus Android dan.
Vraag : ik denk dat de Galaxy S2 en de Nexus ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen (alsook de HTC One X). Dus welke is de beste : de S2 of de Nexus (en welke heeft de meeste kans om later nog Android versie 5 te draaien?) ? Of misschien is de One X de betere keuze ?
Heb je zelf al wat opgezocht? Ik denk van niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Ok, laat maar zitten. Zoals altijd zullen de Engelstalige fora soelaas brengen. Vlamingen en Nederlanders hebben blijkbaar weinig begrip noch geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Opmerkingen over andere reacties mogen, zoals altijd, in een topicreport (dat is dat handje linksboven). Graag weer on topic.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 20:07
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:22:
Dus Android dan.
Wel, aangezien je de vraag stelt in het Galaxy Nexus forum zal bijna iedereen deze telefoon adviseren, ik ook trouwens.
De Galaxy Nexus heeft een veel grotere kans om nog 5.0 te krijgen, de S2 zal 4.1 waarschijnlijk niet meer (officieel) halen.
De hardware van de One X (camera, processor, scherm) is beter, maar daar is Sense een nadeel. En die is een 100 euro duurder dan de Galaxy Nexus.

Op vlak van Integratie van Hardware/Software/Services ligt de Galaxy Nexus het dichtste bij een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
AndRo555 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:06:
[...]

Wel, aangezien je de vraag stelt in het Galaxy Nexus forum zal bijna iedereen deze telefoon adviseren, ik ook trouwens.
De Galaxy Nexus heeft een veel grotere kans om nog 5.0 te krijgen, de S2 zal 4.1 waarschijnlijk niet meer (officieel) halen.
De hardware van de One X (camera, processor, scherm) is beter, maar daar is Sense een nadeel. En die is een 100 euro duurder dan de Galaxy Nexus.

Op vlak van Integratie van Hardware/Software/Services ligt de Galaxy Nexus het dichtste bij een iPhone.
1 minpunt kan ik maar bedenken van de Nexus en dat is de camera, zit gewoon de Galaxy s1 camera in. Leuk voor snapshots, maar meer ook niet. Voor de rest is de Nexus zoo buttery smooth :D Niet normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Dus als ik jullie goed begrijp, is de Galaxy Nexus, afgezien van de camera, de beste Android Phone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:03:
Dus als ik jullie goed begrijp, is de Galaxy Nexus, afgezien van de camera, de beste Android Phone ?
Als straks 4.1 uit is voor de S3, is de S3 weer de beste android telefoon. De nexus is op dit moment smoother dan de s3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 10:01

jasjenl

Liab A Tymo

[b]alwaysleft schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:11:[/. De nexus is op dit moment smoother dan de nexus
Hij is dus smoother dan zichzelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
jasjenl schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:17:
[...]

Hij is dus smoother dan zichzelf? ;)
Dan ben je dus écht smooth, hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Smultie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:18:
[...]

Dan ben je dus écht smooth, hè :)
Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Sneller dan zijn eigen schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:55:
[...]

Volgens mij wel ja. Bij mijn laptop is dat ook het geval. November 2008 een Vaio aangeschaft voor 1200 euro, kostbaarhedenverzekering afgesloten voor 1,80 per maand en in maart 2012 heb ik mijn verzekeringen en administratie gecontroleerd en Interpolis gaf aan dat als 'ie in maart stuk zou gaan dat ze nog 415 euro zouden uitkeren.

Dus 1e jaar geen afschrijving, daarna in 3 jaar naar 10%. Geldt alleen voor consumenten electronica. Sieraden bijvoorbeeld hebben een heel ander rekensysteem of worden bijvoorbeeld getaxeerd.
Oh, dat is mooi kloten. Het is natuurlijk wel een goedkope verzekering, maar aan de andere kant lijkt hij niet veel duurder te worden als je een apparaat van € 1200 verzekert t.o.v. een van € 400. En normaliter maak je toch geen gebruik van zo'n verzekering: ofwel je koop een nieuw, beter apparaat en gooit het oude in een la, ofwel hij gaat kapot door slijtage / onbekende oorzaak, wat neem ik aan niet gedekt wordt.

Zou het mogelijk zijn hier over te onderhandelen, dat je bij valschade of waterschade wel de vervangingswaarde terug krijgt (of genoeg voor een vergelijkbaar apparaat)? Hoeveel zou het je nu kosten om iets vergelijkbaars qua specificaties met die Vaio aan te schaffen? Misschien inderdaad maar een paar honderd euro?—ik heb geen idee wat die Vaio allemaal kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Dus, iemand heeft mijn Galaxy Nexus laten vallen. Flinke krak in het scherm :( Bij de val is de batterij ook los geschoten, en die is van 55% naar 15% gegaan dus die vertrouw ik ook niet meer.

Welke opties heb ik ? Opsturen naar Samsung ? Hoe gaat dat in zijn werk ?

Alvast Bedankt.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 02:03:
[...]

Oh, dat is mooi kloten. Het is natuurlijk wel een goedkope verzekering, maar aan de andere kant lijkt hij niet veel duurder te worden als je een apparaat van € 1200 verzekert t.o.v. een van € 400. En normaliter maak je toch geen gebruik van zo'n verzekering: ofwel je koop een nieuw, beter apparaat en gooit het oude in een la, ofwel hij gaat kapot door slijtage / onbekende oorzaak, wat neem ik aan niet gedekt wordt.

Zou het mogelijk zijn hier over te onderhandelen, dat je bij valschade of waterschade wel de vervangingswaarde terug krijgt (of genoeg voor een vergelijkbaar apparaat)? Hoeveel zou het je nu kosten om iets vergelijkbaars qua specificaties met die Vaio aan te schaffen? Misschien inderdaad maar een paar honderd euro?—ik heb geen idee wat die Vaio allemaal kan...
Ik denk dat er in de praktijk wel iets te onderhandelen valt maar niet veel. Wat de voorwaarden ook zegt, ik denk dat ze na 2 jaar voor een Galaxy Nexus of na 3 jaar voor een laptop wel willen onderhandelen voor een vervangende model met gelijkwaardige specs maar niet als je 'gelijkwaardige specs' gelijk stelt aan 'het nieuwste van het nieuwste, maar dan 3 jaar later'.

In het geval van mijn laptop(VGN-FW21M) onderscheidt deze zich omdat dit een van de eerste laptops was met een blu-ray brander er in en als ik dat terug wil in mijn nieuwe laptop heb ik volgens de tweakers pricewach 3 keuzes bij Sony beginnend bij 1295 euro. Ik denk niet dat interpolis daar voor zal vallen ;)

Ik heb er verder over na gedacht wat het verzekeringsverhaal betreft en ik denk dat ik me er bij neer moet leggen dat ongeacht de voorwaarden dat ik altijd geld zal verliezen op mijn Galaxy Nexus of electronica in het algemeen. Vervangen van hetzelfde toestel blijft verzekerd maar het geldbedrag verzekeren om eventueel een nieuwere versie te kunnen kopen gaat niet gebeuren. Daar zal ik toch mijn spaarcentjes voor moeten aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Req- schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:30:
[...]

tja, sowieso word hij er dikker van
hoge opstaande randen zodat hij bij het vallen beschermt is.

jammer dat het bittere noodzaak is anders zou ik liever zonder rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Of gewoon niet laten vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dat doe ik ook altijd. Werkt best goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:13

J-P

Syntax erro....

KL#$@Gr#@%! Kom er net achter dat ik een krasje in het scherm heb. Geen idee waardoor maar hij zit er..
Even ter bevestiging, die scratch remover vloeistoffen kon je niet gebruiken op touchscreens toch?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Bogey Dope schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:46:
KL#$@Gr#@%! Kom er net achter dat ik een krasje in het scherm heb. Geen idee waardoor maar hij zit er..
Even ter bevestiging, die scratch remover vloeistoffen kon je niet gebruiken op touchscreens toch?
Nee dat heb ik ook geprobeerd en daar krijg je een (nog) lelijkere vlek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:59
sinds gister vind mijn nexus het leuk om de exchange service constant aan te zetten.
helaas vind ik het minder leuk gezien me nexus nu constant is ''ingeschakeld'' volgens de battery stats.
hierbij zijn de de vebruiken zelfs zo dat me scherm (18% helderheid) net zo veel stroom verbruikt als de exchange service.

maar goed, ik krijg met geen mogelijkheid de exchange service uit o.i.d.
als ik hem force close dan zet die zichzelf gewoon weer vrolijk aan.

wie o wie helpt me uit de brandt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een nexus gekocht, 220 euro. Redelijk goede deal al zeg ik het zelf. Alleen het trillen werkt niet, niet met bellen, whatsappen en ook niet met typen oid. Iemand enig idee of je dat ergens aan moet zetten of zo of dat het kapot is? Kan je het laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:57:
Toch een nexus gekocht, 220 euro. Redelijk goede deal al zeg ik het zelf. Alleen het trillen werkt niet, niet met bellen, whatsappen en ook niet met typen oid. Iemand enig idee of je dat ergens aan moet zetten of zo of dat het kapot is? Kan je het laten maken?
ja, dit moet je aanzetten...

220 2ehands?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Denniz0229 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:55:
maar goed, ik krijg met geen mogelijkheid de exchange service uit o.i.d.
als ik hem force close dan zet die zichzelf gewoon weer vrolijk aan.
Je kan die service weldegelijk permanent uitschakelen. Eerst het proces beëindigen, dan de service gewoon uitschakelen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:09:
[...]

ja, dit moet je aanzetten...

220 2ehands?
ja 220 2dehands, en met aanzetten heb ik trillen bij bellen bijv gewoon aangezet, en trillen bij typen. maar dan doet ie nog steeds niks

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 23:33
Vraagje ivm Google now
Ondersteunt dat ding Europa wel. Heb al een aantal keren gezocht achter jupiler pro league stand maar hij geeft geen cards??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
hurricurry schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:32:
Vraagje ivm Google now
Ondersteunt dat ding Europa wel. Heb al een aantal keren gezocht achter jupiler pro league stand maar hij geeft geen cards??
de laatste keer dat ik het aanzette ondersteunde hij het niet.
vond het geen meerwaarde hebben en mn batterij ging er sneller door leeg.

zodra hij WEL europa ondersteunt, waaronder het voetbal en formule1 gebeuren dan word het weer leuk.
amerikaanse sporten boeien me weinig tot niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

ja 220 2dehands, en met aanzetten heb ik trillen bij bellen bijv gewoon aangezet, en trillen bij typen. maar dan doet ie nog steeds niks
En als je volume down in drukt tot de trilstand, voel je em dan wel trillen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Prulleman schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:09:
[...]

Of als je de telefoon aanzet dan trilt hij ook even.
Indien niet dan lijkt je triller naar de vaantjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Ik heb een vraagje. Werken de screenshots bij jullie wel?? Ik doe volume down + power button maar hij maakt bij mij geen screenshots. Zit op 4.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 15:30
moet je hem ff iets langer ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Req- schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:02:
Ik heb een vraagje. Werken de screenshots bij jullie wel?? Ik doe volume down + power button maar hij maakt bij mij geen screenshots. Zit op 4.1.1
Werkt hier prima op die manier (Xenon HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:09:
[...]

Nope dan trilt ie ook niet, en ook niet als ik hem aan zet. Triller waarschijnlijk stuk maar weet niet of ik hem ergens kan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Je kan het ook zelf doen. Serieus, de Nexus is niet moeilijk uit elkaar te halen, en volgens mij is dit de juiste motor.
Solderen is het moeilijkste, maar ben je voor ff ruim een tientje klaar als je het laat versturen. Ik denk dat samsung daar ruimschoots overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrNizeGuy schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:12:
Je kan het ook zelf doen. Serieus, de Nexus is niet moeilijk uit elkaar te halen, en volgens mij is dit de juiste motor.
Solderen is het moeilijkste, maar ben je voor ff ruim een tientje klaar als je het laat versturen. Ik denk dat samsung daar ruimschoots overheen gaat.
Ah thanks, fijn dat dat onderdeel in ieder geval maar 10 euro ofzo kost. Misschien kan ik het dan ook wel gewoon door een handig iemand laten doen (wel professioneel). Hem zelf uit elkaar halen zie ik echt niet zitten met 2 linker handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Cornelisjuh schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 05:04:
Dus, iemand heeft mijn Galaxy Nexus laten vallen. Flinke krak in het scherm :( Bij de val is de batterij ook los geschoten, en die is van 55% naar 15% gegaan dus die vertrouw ik ook niet meer.

Welke opties heb ik ? Opsturen naar Samsung ? Hoe gaat dat in zijn werk ?

Alvast Bedankt.
Oei, ik zou Samsung even opbellen, weet zelf ook niet hoe het werkt. Maar ik neem aan dat de garantie valschade niet dekt, dus dat wordt (veel) dokken. Scherm is half zo duur als de telefoon. Oprecht sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 07:53:
[...]

Ik heb er verder over na gedacht wat het verzekeringsverhaal betreft en ik denk dat ik me er bij neer moet leggen dat ongeacht de voorwaarden dat ik altijd geld zal verliezen op mijn Galaxy Nexus of electronica in het algemeen. Vervangen van hetzelfde toestel blijft verzekerd maar het geldbedrag verzekeren om eventueel een nieuwere versie te kunnen kopen gaat niet gebeuren. Daar zal ik toch mijn spaarcentjes voor moeten aanspreken.
Ja, dat denk ik ook, alleen al omdat anders misbruik wel heel gemakkelijk wordt (toestel op de grond gooien als je een nieuwere wil e.d.). Normaliter, als je toestel gewoon blijft werken, kost het je ook geld om een moderner toestel te kopen, daar verandert de verzekering niets aan. Je kunt alleen de tweedehandswaarde ervan aftrekken. Ik zou zelf denk ik wel tevreden zijn als ik, stel dat mijn GN kapot gaat en er over drie jaar geen nieuwe meer verkocht worden, ruim genoeg geld terug zou krijgen om een tweedehands-GN te kopen ter vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 05:41:
[...]
Ja, dat denk ik ook, alleen al omdat anders misbruik wel heel gemakkelijk wordt (toestel op de grond gooien als je een nieuwere wil e.d.). Normaliter, als je toestel gewoon blijft werken, kost het je ook geld om een moderner toestel te kopen, daar verandert de verzekering niets aan. Je kunt alleen de tweedehandswaarde ervan aftrekken. Ik zou zelf denk ik wel tevreden zijn als ik, stel dat mijn GN kapot gaat en er over drie jaar geen nieuwe meer verkocht worden, ruim genoeg geld terug zou krijgen om een tweedehands-GN te kopen ter vervanging.
...dat lijkt me ook niet logisch, logischer lijkt het me om de laatste nieuwprijs te pakken (toen t toestel nog wel goed te verkrijgen was) en dat te vergoeden.

Het lijkt me overigens ook niet meer dan logisch dat je ook met een verzekering gewoon je telefoon moet afschrijven, zoals alle electronica. En ik vind t zeker schappelijk als je de huidige waarde krijgt, en als je een modernere telfoon wilt je moet bijleggen. Je gaat er namelijk ook flink op vooruit qua specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 08:17
Sorry dat ik hierover begin, maar ik heb nog steeds niet de update naar 4.1 ontvangen. Is gewoon een simlock vrije Galaxy Nexus. Mijn vrienden die er één hebben zitten al enkele weken op 4.1. Heb al heel veel handmatig gezocht maar hij blijft niets vinden. Is dat wel normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
caoim schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:37:
Sorry dat ik hierover begin, maar ik heb nog steeds niet de update naar 4.1 ontvangen. Is gewoon een simlock vrije Galaxy Nexus. Mijn vrienden die er één hebben zitten al enkele weken op 4.1. Heb al heel veel handmatig gezocht maar hij blijft niets vinden. Is dat wel normaal?
Heb je Yakju/Takju en niet Yakjuxw. Ik had namelijk Yakjuxw en dan moet Samsung de update uitbrengen.

Download even android system info en kijk bij System>Buildinfos en dan product. Hier staat de versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Gaat makkelijk via Google Maps - Settings - Info - 4e regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Req- schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:41:
[...]

Heb je Yakju/Takju en niet Yakjuxw. Ik had namelijk Yakjuxw en dan moet Samsung de update uitbrengen.

Download even android system info en kijk bij System>Buildinfos en dan product. Hier staat de versie.
Aghanim schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:42:
Gaat makkelijk via Google Maps - Settings - Info - 4e regel.
Ik heb dus yakjuxw :F Wat is dan het nut van een Google phone als je toch op derden moet wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kun je gemakkelijk omflashen naar een Yakju versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
caoim schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:47:
[...]

[...]

Ik heb dus yakjuxw :F Wat is dan het nut van een Google phone als je toch op derden moet wachten :X
Gewoon even omzetten naar Yakju. Heb ik ook gedaan en ik krijg gelijk alle updates.

Maar dat is zeker kut en ik begrijp het ook niet volkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14

Phntm

Tlingelingeling

caoim schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:47:
[...]

[...]

Gewoon unlocked (eventueel gelijk erna rooten) en een officiële yakju rom erover heen gooien van de google android developers pagina. Hebben de meesten hier gedaan, inclusief ik en heb gewoon OTA via google mijn JB update ontvangen.

Simpele GNex root toolkit dat gebruikers vriendelijk is is deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1766475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Zo vlotjes gaat dat niet, altijd "ADB device was not found".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Heb je de drivers (optie 1 in de Toolkit) geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Ja, maar bij Automatic Driver Configuration blijft hij altijd hangen bij "Checking ADB Status". Nog eens manueel proberen dan maar. Kan het aan mijn Windows liggen (Windows 7 64 bit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Kan (vanwege de specifieke configuratie), maar hier werkt het wel onder Windows 7, 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Lees net wel dit:

Drivers Tip:
If you are getting hung any of the processes and you are on a 64bit operating system, it is advised to uninstall the drivers configured by the toolkit completely using USBDeview and then re-configuring them with the 64bit drivers posted here: http://forum.xda-developers.com/atta...9&d=1342290861

Zal dat eens proberen.

edit: dat heeft geholpen, maar nu stopt het bij fastboot .. Ach, zo blijven we bezig :)

[ Voor 11% gewijzigd door caoim op 09-08-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:49:
[...]

...dat lijkt me ook niet logisch, logischer lijkt het me om de laatste nieuwprijs te pakken (toen t toestel nog wel goed te verkrijgen was) en dat te vergoeden.

Het lijkt me overigens ook niet meer dan logisch dat je ook met een verzekering gewoon je telefoon moet afschrijven, zoals alle electronica. En ik vind t zeker schappelijk als je de huidige waarde krijgt, en als je een modernere telfoon wilt je moet bijleggen. Je gaat er namelijk ook flink op vooruit qua specs...
Stel, ik koop nu een tweedehands telefoon uit 2007, die nu tweedehands € 50 waard is, maar de laatst bekende prijs was € 300 in 2010 (als dat überhaupt nog te achterhalen is). Dan gooi ik hem op de grond en claim de € 300. Dat willen ze natuurlijk voorkomen. Dus ik zou zeggen dat de prijs voor een apparaat met soortgelijke specs het enige is dat nog wel redelijk is maar geen misbruik mogelijk maakt. Je kunt nu al misbruik maken door een tweedehands telefoon te kopen die nog wel verkocht wordt: dan kun je zo € 80 per telefoon extra terugkrijgen. Tenzij je bij het afsluiten van de verzekering een bon moeten laten zien met je eigen naam erop? Moest jij dat (ik neem aan van niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
caoim schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:01:
Ja, maar bij Automatic Driver Configuration blijft hij altijd hangen bij "Checking ADB Status". Nog eens manueel proberen dan maar. Kan het aan mijn Windows liggen (Windows 7 64 bit)?
Andere USB poort geprobeerd? Heb eens een halve middag mee zitten kloten. Had USB kabel in de voorkant geprikt, eenmaal aan de achterkant (op moederbord) werkte het direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
agoNITE schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:01:
[...]

Andere USB poort geprobeerd? Heb eens een halve middag mee zitten kloten. Had USB kabel in de voorkant geprikt, eenmaal aan de achterkant (op moederbord) werkte het direct goed.
Ja, heb handmatig de 64-bit drivers moeten installeren via een download op xda. Maar zit nog steeds vast bij die fastboot nu.

edit: alles is gelukt, nu de image aan het flashen. Ging in bootloader, deed alles goed en dan reboot. En die duurt nu al 10 minuten ..

edit2: uiteindelijk is alles gelukt, en deze morgen zelf de update naar Jelly Bean ontvangen oOo Bedankt aan iedereen die geholpen heeft _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door caoim op 10-08-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week mijn nexus ontvangen en ik ben er heel erg blij mee, alles loopt soepel en het toestel heeft in mijn ogen een hele goede prijs/kwaliteit-verhouding. Helaas ben ik wel achter gekomen dat ik de yakjuxw-versie heb waar ik echt heel erg van baal. Ben een ontzettende noob op dit gebied en ik twijfel of ik me aan het unlocken moet wagen. Ik heb alles al precies ingesteld hoe ik het wil hebben (qua volgorde homescreens/apps enzo), dit wordt toch gewist als je je toestel flasht? Of kun je daar ook een backup van maken? Ik neem aan dat op je google-account wel wordt opgeslagen welke apps je hebt gedownload toch? Het zou fijn zijn als iemand weet hoe dit ziet, ik kon het zo snel niet vinden..alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij het unlocken van je bootloader wordt je hele toestel gewiped, dus naast je apps + de bijbehorende settings ook mp3/foto/video materiaal. (in tegenselling tot bv een data wipe/factory reset vanuit clockwork, daarmee blijft de data op je virtuele SD intact)

Een beperkte hoeveelheid gegevens wordt bij google opgeslagen (wifi wachtwoorden,apps), (als je de juiste vinkjes bij de eerst boot hebt gezet, of later in het menu bij backup/opnieuw instellen). Ook bij je eerst boot na flashen moet je met een vinkje zeggen dat ie een backup moet gebruiken.

Met de toolkit via XDA is het flashen een fluitje van een cent. Als er iets mis gaat is het alleen de driver installatie.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:53:
bij het unlocken van je bootloader wordt je hele toestel gewiped, dus naast je apps + de bijbehorende settings ook mp3/foto/video materiaal. (in tegenselling tot bv een data wipe/factory reset vanuit clockwork, daarmee blijft de data op je virtuele SD intact)

Een beperkte hoeveelheid gegevens wordt bij google opgeslagen (wifi wachtwoorden,apps), (als je de juiste vinkjes bij de eerst boot hebt gezet, of later in het menu bij backup/opnieuw instellen). Ook bij je eerst boot na flashen moet je met een vinkje zeggen dat ie een backup moet gebruiken.

Met de toolkit via XDA is het flashen een fluitje van een cent. Als er iets mis gaat is het alleen de driver installatie.
thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik kan het bevestigen dat het niks voorstelt met de Toolkit.
Heb nu ook sinds 2 weken de Nexus, en standaard stond daar geen 4.1.1 op en was nog niet te updaten.

Toolkit downloaden en installeren.
Optie 1 voor de Drivers
Daarna optie 7 of 8 en alles gaat automatisch, unlock, root en Yakju flashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoef je dan ook niet handmatig de goede versie van Yakju te downloaden? Jullie hebben me in ieder geval overtuigd, ik ga het straks proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:26:
Hoef je dan ook niet handmatig de goede versie van Yakju te downloaden? Jullie hebben me in ieder geval overtuigd, ik ga het straks proberen!
Nee, dat doet de applicatie zelf. Je kan zelf bepalen naar welke versie je meteen toe wilt flashen. Gezien er nu maar één 4.1.1 versie is download je die meteen vanuit de toolkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:27
Amps schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:42:
Heeft iedereen hier ook 'last' van een korrelig scherm als de brightness laag (auto-brightness) staat? Ik dacht eerst dat de achtergrond van de browser een papier textuur had, maar blijkt nu dus dat het hele scherm korrelig is. Het schijnt een probleem te zijn met dit type AMOLED paneel ><
Vandaag ook deze telefoon binnen gekregen. Voorheen had ik de Desire, ook amoled. Het viel me ook meteen op dat de achtergronden korrelig waren, vooral bij grijskleuren. De Desire had dit niet, ondanks dat er ook een amoled scherm op zit. Ook op volle brightness bij bepaalde kleuren grijs kun je dit nog zien. Nu heb ik wel erg goede ogen dus ik ga er vanuit dat er genoeg mensen zijn die dit helemaal niet eens zien. Het pentile valt me dan weer mee in vergelijking tot de Desire, maar dit zal aan de resolutie te wijten zijn. Ik heb er pas een half uur mee geklooid, dus dit is even mijn korte ervaring over het scherm. De maximale felheid valt me ook nog wel wat tegen, maar schijnbaar is het buiten toch wel goed leesbaar.

Nu ik toch bezig ben. Wit leek best wit, todat ik het wit van de Nexus vergeleek met die van de Desire. Allebei op volle brightness. Wit lijkt ineens toch meer grijs.

Maarja, het is altijd afwegingen maken en er valt altijd wel wat te klagen. Een scherm met de scherpte en kwaliteit van de iPhone 4, maar wel zo groot als de Nexus, èn AMOLED is er volgens mij nog niet.

[ Voor 14% gewijzigd door benchMarc op 10-08-2012 23:37 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.