Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:46:
[...]

Tnx zal het eens proberen dit lukte ook zo met de SGS2 widget op de SGS. Agenda Widget nog aanraders? Qua functionaliteit dan, uiterlijk moet ik zelf eens uitzoeken. Ik vind de eenvoud vd stock rom toch wel fijn en wil deze gewoon behouden om niet meer in de wirwar vd custom roms en constant flashen te raken. Uitbreiden is dan fijner dan vervangen voor mij.

Overigens werkt bij mij de trackball / notificatie led gewoon standaard met Whatsapp, rode lampje knippert nu al een poosje. Dus dat is ook super! Las overal dat ie het niet deed.
Ik kan je "Glass Widgets" aanbevelen, gebruik het al vanaf het begin dat ik deze telefoon heb. Redelijk makkelijk aan te passen aan je wensen, duidelijk en overzichtelijk. Tevens de mogelijkheid om te scrollen in je widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:12
Teuling schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:46:
[...]

Bij mij begonnen de problemen ook pas na 4/5 maanden... Die oplossing met batterij eruit/erin werkte bij mij een kwartier...

Hier is er overigens geen peil op te trekken. Ik had er tot vanmiddag al dagen geen last meer van. Toen per ongeluk toestel laten vallen en probleem was terug. Vorige week had ik er steeds last van dat die om de x seconden dacht dat er een lader werd aangesloten; dan gaat elke keer je scherm aan en dus batterij zo leeg.

Ik kijk het nog een paar dagen aan. Heb het bordje van ebay inmiddels binnen, zodra deze vervangen is zal ik het resultaat laten weten. Uiteraard is garantie claimen bij Samsung een optie, maar de verhalen zijn heel wisselend. De ene keer wordt die onder garantie vervangen, de andere keer doen ze het af als gebruikschade of waterschade... En dan moet je dus alsnog onderzoekskosten betalen en kun je het bordje alsnog zelf vervangen.
Inderdaad zoals verwacht was de fix van tijdelijke duur sinds vanochtend weer phantom charging en bij mij wisselt het soms ook om de paar seconden, waarbij dan telkens het scherm aangaat, wat niet bepaald bevorderlijk voor de accu is.
Wel erg irritant en het zal een kwestie van tijd zijn dat er steeds meer mensen last van gaan krijgen.

EDIT: Vanmorgen om 7 uur nog 50% accu over en inmiddels onder de 10% terwijl ik mijn telefoon niet gebruikt heb.

EDIT2: Vervolgens opgeladen middels een HTC USB kabel en nu lijkt het probleem weer even weg te zijn. Het is mij echter nog onduidelijk of het een hardware of software probleem is. Daarnaast loop je nog het risico bij het inleveren voor reparatie dat ze niks kunnen vinden (aangezien het probleem er niet constant is) en/of wat Teuling hierboven al meldde.
En dan nog lijkt niets een definitieve oplossing aangezien het probleem altijd weer terug kan keren.

[ Voor 17% gewijzigd door Laguna op 08-05-2012 14:51 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:43
Laguna schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:05:
[...]

Wel erg irritant en het zal een kwestie van tijd zijn dat er steeds meer mensen last van gaan krijgen.
AFKLOPPEN!! >:)

Tot op heden nog geen last van. Wel wéér flinke wakelocks. Batterij gaat niet snel leeg ofzo, maar mijn telefoon is gewoon alweer een uur langer wakker geweest dan ik het scherm aan heb gehad (en dat is nu ongeveer een half uur). Snap er geen hol van, en word met BBS ook niet veel wijzer, want daar is 'powermanagerservice' de grootst aanwezige wakelock. Wie o wie maakt mn telefoon steeds wakker :(

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je een compleet wiped (data, partition, dalvik, battery) en alleen M5 flasht (geen andere kernel) en geen Gapps. Je toestel dan volledig opladen en de dag erna op wifi thuis verbinden en (liefst) niet gebruiken. Kijk dan eens of je wakelock er nog is, zou niet moeten kunnen namelijk. Vervolgens per app opbouwen en weer meten. Hetzelfde doe je met je settings. Laat in begin alle ROM controls standaard en ga totdat je de wakelock hebt gevonden totaal niks wijzigen in performance settings (mhz, governor, uv etc.).

Wordt een wazig verhaal maar doe alles dusdanig stap voor stap dat je de boosdoener moet kunnen achterhalen. Is mij laatst ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
En wat was je boosdoener? Ben er inmiddels achter dat de powermanager staat voor alle partial wakelocks, dus ik ga daar maar eens tussen snuffelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Galaxy Nexus laten vallen en nou is het glas kapot:( heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen? Ik zag op een website dat ze het repareren voor 199 euro. Dat is me toch net even te veel. Een simpel schermpje vervangen zou toch niet moeilijk moeten zijn lijkt me.
Hij viel trouwens van knie-hoogte.. Bizar he?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00
Het is voor de GN waarschijnlijk zo duur omdat er niet alleen het glas vervangen wordt maar ook direct het scherm.
Dit komt omdat het scherm blijkbaar met een hars aan het glas vast zit en heel lastig van elkaar af te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:51:
Ik heb mijn Galaxy Nexus laten vallen en nou is het glas kapot:( heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen? Ik zag op een website dat ze het repareren voor 199 euro. Dat is me toch net even te veel. Een simpel schermpje vervangen zou toch niet moeilijk moeten zijn lijkt me.
Ik zag op XDA : http://forum.xda-develope...hp?p=24098052&postcount=5

Misschien kan je Samsung NL vragen?

(originele reddit post; http://www.reddit.com/r/G..._sent_it_into_samsung_on/)

[ Voor 9% gewijzigd door ReseT op 09-05-2012 08:21 ]

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberya
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09 17:30
zijn er nog meer mensen die last hebben van rode strepen door het beeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Laguna schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:05:
[...]

Inderdaad zoals verwacht was de fix van tijdelijke duur sinds vanochtend weer phantom charging en bij mij wisselt het soms ook om de paar seconden, waarbij dan telkens het scherm aangaat, wat niet bepaald bevorderlijk voor de accu is.

EDIT: Vanmorgen om 7 uur nog 50% accu over en inmiddels onder de 10% terwijl ik mijn telefoon niet gebruikt heb.

EDIT2: Vervolgens opgeladen middels een HTC USB kabel en nu lijkt het probleem weer even weg te zijn. Het is mij echter nog onduidelijk of het een hardware of software probleem is. Daarnaast loop je nog het risico bij het inleveren voor reparatie dat ze niks kunnen vinden (aangezien het probleem er niet constant is) en/of wat Teuling hierboven al meldde.
En dan nog lijkt niets een definitieve oplossing aangezien het probleem altijd weer terug kan keren.
Vreemd! Ik heb nog geen last gehad van Phantom Charging maar je laatste edit herkende ik wel. Mijn batterij laadt nooit helemaal vol (98/99) maar met een htc lader van mijn vriendin wel tot 100. Heb daarna ook het idee dat hij langzamer leegloopt in de eerste uren van gebruik wanneer ik hem met de HTC lader heb geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:51:
Ik heb mijne een tijd geleden laten vallen. Reparatie kostte uiteindelijk 180 euro. Je hebt PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiberya schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:05:
zijn er nog meer mensen die last hebben van rode strepen door het beeld ?
Wat zijn rode strepen? Graag iets beter omschrijven, anders kunnen we er niets mee.
Is het een lijn rode pixels, vlekken op de achtergrond of...
Zie je het bij hoge helderheid, lage, altijd? Op wat voor achtergrond (kleur) zie je het het best.

Best is natuurlijk om gewoon een foto te posten

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 09-05-2012 11:30 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberya
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09 17:30
Prulleman schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:28:
[...]

Wat zijn rode strepen? Graag iets beter omschrijven, anders kunnen we er niets mee.
Is het een lijn rode pixels, vlekken op de achtergrond of...
Zie je het bij hoge helderheid, lage, altijd? Op wat voor achtergrond (kleur) zie je het het best.

Best is natuurlijk om gewoon een foto te posten
op een screenshot zie je het niet.
als ik het zelf zou moeten zeggen zijn het echt lijnen met pixels die door het hele scherm heen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Koerski schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:24:
[...]

Vreemd! Ik heb nog geen last gehad van Phantom Charging maar je laatste edit herkende ik wel. Mijn batterij laadt nooit helemaal vol (98/99) maar met een htc lader van mijn vriendin wel tot 100. Heb daarna ook het idee dat hij langzamer leegloopt in de eerste uren van gebruik wanneer ik hem met de HTC lader heb geladen.
Dit kan ook toeval zijn. Je telefoon heeft een Lithium-Ion batterij, waarvoor het slecht is om helemaal opgeladen of helemaal ontladen te worden. Je telefoon zet het laden dus 'uit' op het moment dat je de 100% hebt bereikt (geen druppelladen). Daarna zakt hij dus weer wat procentjes en bij 96 of 97% laadt hij hem weer even snel voor tot 100 en dan begint dit proces weer opnieuw :)
Durf voor dit verhaal niet 100% mijn hand in het vuur te steken, maar meen me te herinneren dit ergens te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiberya schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:38:
[...]

op een screenshot zie je het niet.
als ik het zelf zou moeten zeggen zijn het echt lijnen met pixels die door het hele scherm heen gaan
en op een foto? klinkt namelijk als een defect scherm, maar zonder het te zien is dat lastig met zekerheid te zeggen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:25

yok

Maardiweb schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:53:
[...]

Dit kan ook toeval zijn. Je telefoon heeft een Lithium-Ion batterij, waarvoor het slecht is om helemaal opgeladen of helemaal ontladen te worden. Je telefoon zet het laden dus 'uit' op het moment dat je de 100% hebt bereikt (geen druppelladen). Daarna zakt hij dus weer wat procentjes en bij 96 of 97% laadt hij hem weer even snel voor tot 100 en dan begint dit proces weer opnieuw :)
Durf voor dit verhaal niet 100% mijn hand in het vuur te steken, maar meen me te herinneren dit ergens te hebben gelezen.
Dit klopt inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

*verkapt hallo mijn naam is topic*

Mijn telefoon is binnen, kunnen we eindelijk spelen.

Ben zelf van Desire ->GS2 (ligt langs de A4 nu ergens) ->Nexus S -> Galaxy Nexus gegaan.

Straks gelijk even Rooten en dan ondertussen het topic eerst doorlezen.

Vind het wel prachtig dat dit 1 van de weinige telefoons is die goedkoop een grotere OFFICIELE accu heeft, en je ziet er eigenlijk amper iets van.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maardiweb schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:53:
[...]

Dat doet mijn laptop ook niet. Volgens mij heeft dat wat met cyclen van de cellen te maken. Als hij altijd dezelfde cel laat leeglopen, komt die cel relatief snel aan zijn levensduur van ~1000x laden/ontladen (dat is volgens mij wat je van een Li-ion accu mag verwachten). In de software van mijn Lenovo-laptop staat zoiets in ieder geval beschreven en inderdaad: continu laden is slecht voor zo'n accu.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Maar wat is verstandig laden dan?
Ik zet mijn Nexus iedere avond aan de lader langs mn bed, en op dat moment zit er bijna altijd nog rond de 1-10% in de accu...
De hele nacht zit de lader dus in de telefoon, terwijl de phone aanstaat/standby..
En in de morgen voordat ik naar mn werk ga trek ik hem eruit...
Dit is toch een goede manier van opladen?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vis schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:13:
Maar wat is verstandig laden dan?
Ik zet mijn Nexus iedere avond aan de lader langs mn bed, en op dat moment zit er bijna altijd nog rond de 1-10% in de accu...
De hele nacht zit de lader dus in de telefoon, terwijl de phone aanstaat/standby..
En in de morgen voordat ik naar mn werk ga trek ik hem eruit...
Dit is toch een goede manier van opladen?
Bij mijn weten is het zeker niet slechter om tussendoor te laden. De 1% hitten is in ieder geval niet goed voor de accu

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Prulleman schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:24:
[...]

Bij mijn weten is het zeker niet slechter om tussendoor te laden. De 1% hitten is in ieder geval niet goed voor de accu
Maar juist dat tussendoor laden als het toestel nog iets van 40% heeft, lijkt mij slecht.. en dat heb ik altijd zo begrepen... vooral als je gaat laden met 40% tot niet helemaal vol, bijv: 80 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Vis schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:41:
[...]

Maar juist dat tussendoor laden als het toestel nog iets van 40% heeft, lijkt mij slecht.. en dat heb ik altijd zo begrepen... vooral als je gaat laden met 40% tot niet helemaal vol, bijv: 80 %
Is achterhaald hoor. Moderne accu's gewoon aan het stroom leggen wanneer er een stopcontact in de buurt is. Al is het maar 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vis schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:41:
[...]

in die range slijt je accu zelfs het minst, dus dat zou zelfs het beste zijn (zelden naar 0 en 100%, maar veelal in de comfort zone van de accu :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Hmm oke.. weer wat geleerd vandaag :)

Gisteren trouwens een aflevering van Game of Thrones bekeken via de app MX Player op 720P
Man wat een genot om te kijken :D oordopjes zijn wel noodzakelijk omdat t speakertje gewoon te crap is eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Ik heb nog nooit problemen met accu's gehad. Ook geen merkbare degradatie van capaciteit. Ik hang 'm standaard 's avonds aan de lader en 's ochtends gaat ie er weer vanaf. Als ik overdag een dock of kabel in de buurt heb dan hang ik 'm daar ook aan. De ene dag heb ik nog 50% over, de andere dag loopt ie in het rood. Ik doe gemiddeld een jaar met een telefoon, maar ook de 1,5 jaar oude Desire HD werkt nog prima met dit 'laadgedrag'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Alsjeblieft geen geneuzel hier over hoe je een accu het beste kan gebruiken/opladen, dat vervuilt het topic alleen maar en de zaken die er wel toe doen raken hierdoor ondergesneeuwd. Als je dit persé wil bespreken maak er dan een apart topic voor aan, al betwijfel ik dat dat niet al een keer gedaan is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

Hier kan je alles te weten komen over lithium-ion accu's.
Ik zal het kort samenvatten.
1. Vaak opladen, ook al is het van korte duur, is aanbevolen.
2. Niet helemaal leeg laten lopen. Als de calibratie niet klopt, dan pas leeg laten lopen.
3. De hele nacht aan de lader is niet erg, want smartphones hebben software dat de batterij behoudt om door te laden.

Het komt erop neer dat je je GN precies moet gebruiken zoals je je wilt gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap alleen niet dat mensen klagen dat je Lightflow nodig hebt om de led te laten werken. Ik gebruik gewoon de standaard stock rom 4.0.4 en krijg bij mijn mailtjes een wit lichtje met iets van kleur eromheen en whatsapp gewoon rood zoals ingesteld. Brandt enkel om de zoveel seconden en dan niet super lang, maar functioneert gewoon prima. Gebruik em nu een paar dagen en wordt steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb hem sinds vanmiddag binnen, mooi toestel en reageert lekker snel, veel sneller dan mijn galaxy tab 8.9, maar die laatste heeft met touchwizz toch wat slimmere softwaredingetjes die ik nu in het begin toch wel even mis...zal wel even wennen zijn.

Vooral het oproepmenu rechtsonder werkt heel fijn, zie je meteen batterijstatus en je kunt helderheid enzo aanpassen, wifi aan/uit enz enz, nu heb ik daar weer widgets enzo voor nodig, niet echt out of the box gebruiksvriendelijkzegmaar.

Apps die hetzelfde zijn zijn toch anders merk ik ook..

Maar waar de tab hapert met 720p speelt de nexus het wel zonder haperingenmet dice.

[ Voor 43% gewijzigd door Only op 09-05-2012 19:35 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:29:
Ik snap alleen niet dat mensen klagen dat je Lightflow nodig hebt om de led te laten werken. Ik gebruik gewoon de standaard stock rom 4.0.4 en krijg bij mijn mailtjes een wit lichtje met iets van kleur eromheen en whatsapp gewoon rood zoals ingesteld. Brandt enkel om de zoveel seconden en dan niet super lang, maar functioneert gewoon prima. Gebruik em nu een paar dagen en wordt steeds beter.
Ach als dat de enigste twee apps zijn waar jij een notificatie voor krijgt dan zal het voor jouw wel genoeg zijn.

Vergeet niet dat je met Lightflow ook per contact een speciale 'light' kan instellen.

En zoals wel vaker in het leven, als je het nooit probeert weet je nooit wat je mist.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quartex schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:47:
[...]

Ach als dat de enigste twee apps zijn waar jij een notificatie voor krijgt dan zal het voor jouw wel genoeg zijn.

Vergeet niet dat je met Lightflow ook per contact een speciale 'light' kan instellen.

En zoals wel vaker in het leven, als je het nooit probeert weet je nooit wat je mist.
Je reactie is een beetje vreemd, waar heb ik het over gebruik en mogelijkheden? Ik lees alleen overal dat ie het standaard niet doet en dat doet ie dus wel. Vraag me af waarom dat dan niet overal het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:07:
[...]

Je reactie is een beetje vreemd, waar heb ik het over gebruik en mogelijkheden? Ik lees alleen overal dat ie het standaard niet doet en dat doet ie dus wel. Vraag me af waarom dat dan niet overal het geval is.
Waar precies lees je dat de notificatie LED het standaard niet doet?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:51
jelmervos schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:48:
[...]

Waar precies lees je dat de notificatie LED het standaard niet doet?
Volgens mij (of iig in mijn ervaring) werkt de gratis versie van light flow niet voor whatsapp.

(verder ontzettend tevreden gebruiker van de gnex _/-\o_ )

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het idee van lightflow is dat je voor elke app / melding / contact en nog veel meer een apart lampje kan instellen, daaarnaast kan je de knipper duur/frequentie en hoe te stoppen per notificatie instellen. Veel meer dan stock.
De light versie heeft inderdaad maar een beperkte hoeveelheid apps, waar whatsapp niet bij zit. Vandaar dat dit ook mijn eerste betaalde android app was ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Teuling schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:46:
[...]

Bij mij begonnen de problemen ook pas na 4/5 maanden... Die oplossing met batterij eruit/erin werkte bij mij een kwartier...

Hier is er overigens geen peil op te trekken. Ik had er tot vanmiddag al dagen geen last meer van. Toen per ongeluk toestel laten vallen en probleem was terug. Vorige week had ik er steeds last van dat die om de x seconden dacht dat er een lader werd aangesloten; dan gaat elke keer je scherm aan en dus batterij zo leeg.

Ik kijk het nog een paar dagen aan. Heb het bordje van ebay inmiddels binnen, zodra deze vervangen is zal ik het resultaat laten weten. Uiteraard is garantie claimen bij Samsung een optie, maar de verhalen zijn heel wisselend. De ene keer wordt die onder garantie vervangen, de andere keer doen ze het af als gebruikschade of waterschade... En dan moet je dus alsnog onderzoekskosten betalen en kun je het bordje alsnog zelf vervangen.
Heb je trouwens al een keer geprobeerd om een kabel van een ander toestel te gebruiken om de GN op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejononline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06-2024
Leejononline schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:45:
Vandaag heb ik mijn Galaxy Nexus ontvangen van Telecomlink. Gelijk uitgepakt, samsung seal verbroken en wat mee lopen spelen. Hij bevalt erg goed, maar net merkte ik wat vreemde zaken op:

- Er waren al een tweetal apps geinstalleerd waaronder zoals battery saver.
- Daarnaast is ook Superuser geinstalleerd. Deze staat niet in de apps lijst, dus krijg hem er niet van af. Lijkt dus alsof de telefoon geroot is. Kan ik dat als leek gemakkelijk ergens controleren?

Al met al lijkt mij dit geen normale situatie. Kunnen jullie dit bevestigen?

Hebben jullie ook advies hoe ik dit het beste verder kan oppakken? Levert de mogelijke root nog gevaar op mbt virussen\spyware\backdoors\of wat dan ook?
als ik er verder geen last van heb ben ik ook niet de moeilijkste met dat soort dingen... De telefoon zelf ziet er namelijk wel volledig nieuw uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Bedankt voor de reacties.

Zaterdag heb ik de factory image er op gezet. Ik had tot dan toe nog niet met de sim er in gewerkt, maar hierna bleek de telefoon een simlock te hebben. maandagochtend heb ik contact gehad met Telecomlink hierover.
Er werden mij twee opties geboden:
1. Ik kon het toestel terugsturen, een ander exemplaar ontvangen en 30 euro compensatie ontvangen.
2. Ik kon het toestel terugsturen en mijn geld + gemaakte kosten voor verzending terug krijgen.

Ik ben uiteindelijk voor optie 2 gegaan. Het toestel heb ik maandag nog bij de post gebracht. Vanmorgen stond het geld al op mijn rekening.

Goede en snelle service dus :)

De GN staat nu in bestelling bij Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:33
Sinds eind vorige jaar heb ik de nexus en de eerste OTA update ging prima, echter van 4.0.2 naar 4.0.4 wil maar niet lukken, ik heb hem nu 3x aangeboden gekregen maar elke installatie blijft hangen. Hij reboot en blijft vervolgens alleen maar Google op het scherm zien en zelfs na een uur is hij nog niet verder. Daarna kan ik hem alleen rebooten door batterij eruit te halen. Iemand een idee? Telefoon en rom zijn gewoon helemaal stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kojoottii schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:10:
Sinds eind vorige jaar heb ik de nexus en de eerste OTA update ging prima, echter van 4.0.2 naar 4.0.4 wil maar niet lukken, ik heb hem nu 3x aangeboden gekregen maar elke installatie blijft hangen. Hij reboot en blijft vervolgens alleen maar Google op het scherm zien en zelfs na een uur is hij nog niet verder. Daarna kan ik hem alleen rebooten door batterij eruit te halen. Iemand een idee? Telefoon en rom zijn gewoon helemaal stock.
misschien niet heel wenselijk, maar je zou een factory reset (eventueel + data wipe) kunnen proberen, misschien dat ie dan wel doorkomt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Laatst online: 09:33
net even recovery mode geprobeerd maar blijft ie ook in hangen, als ik google forums zo zie ben ik blijkbaar niet de enige met dit probleem, wacht nog wel even af en anders een keer flashen dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 11:21
Twee vragen van mij die ik eigenlijk in Android 4.0 Ice Cream Sandwich had gepost, omdat het meer Android ICS vragen zijn dan specifiek GN.

Daar komt echter geen antwoord. Dit topic is een stuk levendiger, en aangezien het wel om een GN gaat: weet iemand hier antwoord op mijn vragen?

Dat je vragen niet zijn beantwoord in het specifieke Android 4.0 ICE topic betekend niet dat je ze mag crossposten!

[ Voor 77% gewijzigd door Bullet NL op 10-05-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dirtbiter schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:16:
[...]

[...]

Twee vragen van mij die ik eigenlijk in Android 4.0 Ice Cream Sandwich had gepost, omdat het meer Android ICS vragen zijn dan specifiek GN.

Daar komt echter geen antwoord. Dit topic is een stuk levendiger, en aangezien het wel om een GN gaat: weet iemand hier antwoord op mijn vragen?
Je kan bij contacten rechts onder je contacten exporteren naar opslag, dan worden ze volgens mij geëxporteerd als vCards. Ik weet niet of je ze op je sim kan opslaan, ik weet wel dat nummer op je sim veel minder eigenschappen kunnen hebben.

Over je vraag over datagebruik kan ik helaas geen antwoord geven, bij mij werkt die uitstekend en komt overeen met wat Vodafone app en mijn rekening zegt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
True schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:24:
[...]

Je kan bij contacten rechts onder je contacten exporteren naar opslag, dan worden ze volgens mij geëxporteerd als vCards. Ik weet niet of je ze op je sim kan opslaan, ik weet wel dat nummer op je sim veel minder eigenschappen kunnen hebben.

Over je vraag over datagebruik kan ik helaas geen antwoord geven, bij mij werkt die uitstekend en komt overeen met wat Vodafone app en mijn rekening zegt.
Bedankt voor je reactie, maar dat is niet echt wat ik bedoel.
Ik wil kunnen kiezen onder welke account mijn telefoon standaard de contacten op slaat. Ik wil ze zeker niet op mijn SIM hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 16:47
True schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:24:
[...]

Same here, ook na schuiven met de grenzen zie ik dit niet op 4.0.4...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hm... zoals in het andere topic... met dat datagebruik zijn de resultaten dus nogal wisselend. Hier geen problemen namelijk..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Ik schreef je vanmiddag al dat crossposten niet mag, dus ook niet in dit topic wijzen op berichten in andere topics.

[ Voor 76% gewijzigd door Bullet NL op 10-05-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
Laguna schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 01:02:
[...]

Heb je trouwens al een keer geprobeerd om een kabel van een ander toestel te gebruiken om de GN op te laden?
In de loop der tijd heb ik behoorlijk wat verschillende micro-usb kabels verzameld. Toen de problemen zich voor deden heb ik vier verschillende kabels geprobeerd (waaronder originele en drie verschillende kabels van dx/ebay). Maakte geen verschil. Ook originele lader/lader van dx of autolader, maakte allemaal niet uit...

Heb er btw sinds dinsdagochtend geen last meer van gehad (*afkloppen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Vanmorgen vroeg uit de lader gehaald, nu 14 uur later is de koek op voor de eerste dag, 3.5 uur scherm tijd aan..ongeveer 58% is hieraan opgegaan. 20 % aan android systeem..de rest aan kleine dingetjes..staat nu nog 7% op de batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Only schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:54:
Vanmorgen vroeg uit de lader gehaald, nu 14 uur later is de koek op voor de eerste dag, 3.5 uur scherm tijd aan..ongeveer 58% is hieraan opgegaan. 20 % aan android systeem..de rest aan kleine dingetjes..staat nu nog 7% op de batterij..
Helaas is de accu niet om over naar huis over te schrijven. Ik heb de helderheid altijd op minimum en zet die hoger als ik buitenloop waar er veel licht op valt. Anders is het altijd wel goed te zien met minimum helderheid. Aan het eind van de dag heb ik meestal nog tussen de 50%-10% over. Ik zit er nu ook niet meer de heledag mee te spelen wat je natuurlijk wel meer doet als je hem net hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Accu is prima, alleen zitten er soms apps dwars. Bij licht gebruik en geen auto sync is prima 2 dagen te halen, zwaar gebruik lukt 1 dag goed. (Met 2g zonder data en bijna geen screen time lukt het zelfs 4-5 dagen, maar zo hoor je en smart phone natuurlijk niet te gebruiken)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik wilde net zeggen: niet veel mis met de accu. Gisteravond van de lader gehaald, schema zo ingesteld dat tussen 23 uur en 6 uur wifi en mobiele data uitgaan, vandaag gedurende de dag nogal vaak het scherm aan gehad en de hele dag via wifi e-mails en agenda's laten updaten. Onderweg naar huis ging dat via 3G, maar dat valt reuze mee qua tijd. Nu zit ik inclusief een half uurtje een spelletje spelen (Sprinkle) op 46%. Als ik wat minder had zitten pielen gedurende de dag zou ik vast morgen ook nog wel trekken op de acculading :)

Maar goed, een wat grotere capaciteit accu is altijd welkom, maar dat gaat ten koste van het mooie slanke ontwerp. Verder heeft Prulleman helemaal gelijk: het is een smartphone, dus internet uitzetten en hem niet gebruiken is niet echt realistisch (of in ieder geval _heel_ zonde). Dat is leuk voor een lang weekend weg zonder lader (why?) ofzo.

Ik heb het scherm overigens op automatische helderheid staan...

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 10-05-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Als je de accu niet lang genoeg mee vindt gaan, dan kan je altijd nog de officiële batterij met een grotere capaciteit bestellen. Het verbaast mij eigenlijk dat nog niemand in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus zijn ervaringen daarmee heeft gedeeld. Ik ben daar eerlijk gezegd wel benieuwd naar.
Teuling schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:10:
[...]

Heb er btw sinds dinsdagochtend geen last meer van gehad (*afkloppen)...
Wat mij betreft is er geen touw aan vast te knopen, zo heb je het constant en wat je ook doet, niets lijkt te helpen om het weer normaal te krijgen en zo is het plots weer weg voor een bepaalde tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

Laguna schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:38:
Als je de accu niet lang genoeg mee vindt gaan, dan kan je altijd nog de officiële batterij met een grotere capaciteit bestellen. Het verbaast mij eigenlijk dat nog niemand in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus zijn ervaringen daarmee heeft gedeeld. Ik ben daar eerlijk gezegd wel benieuwd naar.
Ik heb er wel even naar gekeken, in de reviews staat er letterlijk tussen 10% en 15% meer accu, dus hoe handig het is....tja.... Als je NET niet de 1 of 2 dag haalt is het interresant, anders niet echt.

Ik kijk wel of ik hem op werk ergens mee kan bestellen en dan laat ik wel weten hoe die is tov de standaard accu

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Denko schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:22:
[...]

Ik heb er wel even naar gekeken, in de reviews staat er letterlijk tussen 10% en 15% meer accu, dus hoe handig het is....tja.... Als je NET niet de 1 of 2 dag haalt is het interresant, anders niet echt.

Ik kijk wel of ik hem op werk ergens mee kan bestellen en dan laat ik wel weten hoe die is tov de standaard accu
In de normale accu zit: 1750 mAh.
In de grote capaciteit zit: 2000 mAh.

Dat is 14,3% meer capaciteit.
(2000/1750*100-100= ~14,3%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

True schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 03:30:
[...]

In de normale accu zit: 1750 mAh.
In de grote capaciteit zit: 2000 mAh.

Dat is 14,3% meer capaciteit.
(2000/1750*100-100= ~14,3%)
Tja, niet echt bijzonder lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 23:17

Bob

Kan wel interessant zijn voor wanneer de huidige batterij wat begint te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(meer iets voor in het accessoires topic ;))

Precies, Dit is het Ervaringen & Discussie topic, hier worden geen accessoires besproken! Dat mag/moet hier; Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus

[ Voor 65% gewijzigd door Bullet NL op 11-05-2012 09:25 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Bob schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:16:
Kan wel interessant zijn voor wanneer de huidige batterij wat begint te slijten.
Dat klopt... alleen vraag ik mij af of ze tegenwoordig zo snel al slijten... naja ik heb mijn Nexus pas 1 maand, en ik moet er 2 jaar mee lopen, dus hoop dat de batterij zeker 1 jaar op volle kracht mee gaat..

Blijf me trouwens positief verassen door het prachtige scherm.. Gisteren een foto gemaakt in de tuin met mn nieuwe lens en m daarna op mn mobiel gezet als wallpaper:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2vlpana.jpg

heerlijk alles zo scherp, krijg iedere dag wel positieve/jaloerse reacties van mensen om me heen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:38
Grrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:17:
Ik wilde net zeggen: niet veel mis met de accu. Gisteravond van de lader gehaald, schema zo ingesteld dat tussen 23 uur en 6 uur wifi en mobiele data uitgaan, vandaag gedurende de dag nogal vaak het scherm aan gehad en de hele dag via wifi e-mails en agenda's laten updaten. ...
Is dat Stock functionaliteit? Zo ja, waar kan dit ingesteld worden? Tnx!

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vulcan schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:00:
[...]

Is dat Stock functionaliteit? Zo ja, waar kan dit ingesteld worden? Tnx!
nee, kan met o.a. juice defender of vergelijkbare apps. Wellicht dat er ook custom roms zijn die deze functie bieden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik vroeg me zoiets ook af. Op mijn oude Windows Mobile telefoon had ik bijvoorbeeld de optie om push mail uit te zetten buiten piekuren. Zou ik nu ook heel chill vinden om te kunnen doen, maar zou niet weten hoe. Is hier ook een soort tweakje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Viel mij toch al op dat er een hoop kleine maar toch handige functies standaard moeilijker/niet te vinden zijn.

- Grootte van de mailheaders beperken, of uberhaupt kunnen instellen dat mail standaard alleen mailheaders binnenhaalt ipv bericht (op mijn galaxy tab kan dit gewoon in dezelfde app, maar hier zit die optie niet op dezelfde plek iig? heb het nog niet gevonden).
- Je hebt dat energysave widgetje, maar hierin staan alleen wifi en helderheid in blokken, ik had graag standaard gezien dat wifi, bluetooth, GPS, Vliegtuigmode/mobiel internet en helderheid balkje erin hadden gestaan, nu moet ik steeds het menu in voor mobiel internet en helderheid (automatisch vind ik niet fijn werken, vaak veels te fel aan me ogen. Wat dat betreft zat de touchwizz toch wel lekker in mekaar.
- Ik had vanmorgen voor het eerst de wekker functie gebruikt, en dat heb ik geweten zeg!! Welke #^*) heeft bedacht dat je daarvoor eerst je meldingen balk moet uitrekken.............was klaarwakker op een niet prettige manier. Standaard zou het gewoon moeten zijn dat je alarm naar voren komt en je met 1 druk op de knop kan snoozen of accepteren...en ik mis daarbij ook de functie om het rustig aan te laten gebeuren, mijn nokia gaat steeds een stukje luider, deze knalt meteen vol geluid erin, niet echt prettig.
- Geluidsprofielen in het algemeen? Zitten ook weer weggestopt in het profiel, ik ben echt al 100 jaar gewend dat je met sterretje of iets dergelijks op stil zet..galaxy tab zat dit weer in dat handige balkje, werkt toch een heel stuk fijner dan steeds het menu in te moeten..

Dit zijn zomaar puntjes die vrij simpel zijn maar waar ik nu in 2 dagen al wel vaak tegenaanloop die niet echt gebruiksvriendelijk zijn..
Er zijn natuurlijk ook goede punten hoor! :P

Bovenstaande kan vast met apps/tweaks gefixed worden, maar bovenstaande zou mijns inziens toch wel standaard eenvoudig geregeld moeten kunnen worden zonder apps en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Only schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:56:
- Geluidsprofielen in het algemeen? Zitten ook weer weggestopt in het profiel, ik ben echt al 100 jaar gewend dat je met sterretje of iets dergelijks op stil zet..galaxy tab zat dit weer in dat handige balkje, werkt toch een heel stuk fijner dan steeds het menu in te moeten..
Op stil zetten kan je gewoon doen door de volume down ingedrukt te houden..
Hiermee kan je hem op tril of geheel stil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Beekhouse schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:01:
[...]

Kwam er net achter..maar er bestaan dus geen verschillende profielen?
Edit: En in hoeverre bepaalt dit dan je profiel?

Normaal is het natuurlijk zo dat je beltoonvolume losgekoppeld is hiervan? Als ik nu dus speakervolume naar beneden doe is me beltoonvolume dan ook meteen een stuk zachter? Of werkt die schakeling alleen zijnde als Stil of geluid?
En de wekker staat daar weer helemaal los van iig geloof ik

[ Voor 35% gewijzigd door Only op 11-05-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Only schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:11:
[...]

Kwam er net achter..maar er bestaan dus geen verschillende profielen?
Een profile manager installeren :)

Is idd stom dat dit soort zaken niet standaard in de core zitten... Je kan zeggen wat je wilt, maar Windows Mobile had en heeft dat soort zaken standaard toch beter op orde :)

Overigens sinds 4.0.4 kan je ook de aan / uit-knop ingedrukt houden; dan krijg je naast flight-mode en uitschakelen, nu ook de optie om direct op stil of tril te zetten.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:13:
[...]

Een profile manager installeren :)

Is idd stom dat dit soort zaken niet standaard in de core zitten... Je kan zeggen wat je wilt, maar Windows Mobile had en heeft dat soort zaken standaard toch beter op orde :)

Overigens sinds 4.0.4 kan je ook de aan / uit-knop ingedrukt houden; dan krijg je naast flight-mode en uitschakelen, nu ook de optie om direct op stil of tril te zetten.
Ja, nu je dit zegt, dit zit dus ook in 4.0.2 (heb die hongaarse Yukjauki huppelepup versie die net ff achterloopt)! Daar zit het dus achter verstopt..probleem van vliegtuigmodus is alleen dat je helemaal niet gebeld kan worden, ik wil alleen mobiele data snel en simpel kunnen uitschakelen zonder een menu te doorlopen, had gisteren ff Juice defender erop gezet, die heeft wel een kleine widget daarvoor, maar ga nog ff de store doorstruinen of ik er eentje kan vinden die alles wat ik zoek gewoon in 1x heeft, wel zo makkelijk.

Overigens verwacht ik vandaag 2e Nexus binnen, voor me vriendin ook een besteld, witte voor 350 besteld, mijne was 368 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Only schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:24:
[...]

Ja, nu je dit zegt, dit zit dus ook in 4.0.2 (heb die hongaarse Yukjauki huppelepup versie die net ff achterloopt)! Daar zit het dus achter verstopt..probleem van vliegtuigmodus is alleen dat je helemaal niet gebeld kan worden, ik wil alleen mobiele data snel en simpel kunnen uitschakelen zonder een menu te doorlopen, had gisteren ff Juice defender erop gezet, die heeft wel een kleine widget daarvoor, maar ga nog ff de store doorstruinen of ik er eentje kan vinden die alles wat ik zoek gewoon in 1x heeft, wel zo makkelijk.
Oh, ik had het niet over het uitschakelen van je data, maar over het snel op stil / trillen kunnen zetten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:25:
[...]

Oh, ik had het niet over het uitschakelen van je data, maar over het snel op stil / trillen kunnen zetten :)
Ja klopt, maar vliegtuigmodus zit daar ook achter, ging er alleen even op verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Overigens verwacht ik vandaag 2e Nexus binnen, voor me vriendin ook een besteld, witte voor 350 besteld, mijne was 368 ofzo.
3G watchdog heeft een 1x1 widget met data aan en data uit, 1x drukken aan en nog 1x is de data uit.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Only schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:56:
- Ik had vanmorgen voor het eerst de wekker functie gebruikt, en dat heb ik geweten zeg!! Welke #^*) heeft bedacht dat je daarvoor eerst je meldingen balk moet uitrekken.............was klaarwakker op een niet prettige manier. Standaard zou het gewoon moeten zijn dat je alarm naar voren komt en je met 1 druk op de knop kan snoozen of accepteren...en ik mis daarbij ook de functie om het rustig aan te laten gebeuren, mijn nokia gaat steeds een stukje luider, deze knalt meteen vol geluid erin, niet echt prettig.
De wekker zet je aan via de Klok app, en bij mij komt er dan gewoon een melding met 'Negeren' en 'Snooze' op full screen als de wekker af gaat.

De geluidsprofielen zijn al genoemd: gewoon je aan/uit knop even ingedrukt houden: geluid aan/trillen/geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Dirtbiter schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:33:
[...]

De wekker zet je aan via de Klok app, en bij mij komt er dan gewoon een melding met 'Negeren' en 'Snooze' op full screen als de wekker af gaat.

De geluidsprofielen zijn al genoemd: gewoon je aan/uit knop even ingedrukt houden: geluid aan/trillen/geluid uit.
Klok app? Klinkt alweer omslachtig hoor, ik had ze gisterenavond ingesteld via die klok..allemaal prima, maar vanmorgen ging alles dus vol volume af (wat ik zeg, geen opbouw zit erin) en moest perse meldingen naar beneden sliden en daar kon ik pas accepteren, kwam niet gewoon melding in scherm en klik weg..

Ik zie nu dus dat er 2 klokken zijn, en bij die ene doet hij dat dus niet..en bij die andere blijkbaar wel..
Net nog even getest, en die ene doet het idd niet zo, en die andere die jij noemde wel. Ik drukte op die standaard widget waar je alarmen kan instellen, en dan moet je eerst pulldownen..

[ Voor 10% gewijzigd door Only op 11-05-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Only schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:47:
[...]

Klok app? Klinkt alweer omslachtig hoor, ik had ze gisterenavond ingesteld via die klok..allemaal prima, maar vanmorgen ging alles dus vol volume af (wat ik zeg, geen opbouw zit erin) en moest perse meldingen naar beneden sliden en daar kon ik pas accepteren, kwam niet gewoon melding in scherm en klik weg..

Ik zie nu dus dat er 2 klokken zijn, en bij die ene doet hij dat dus niet..en bij die andere blijkbaar wel..
Net nog even getest, en die ene doet het idd niet zo, en die andere die jij noemde wel. Ik drukte op die standaard widget waar je alarmen kan instellen, en dan moet je eerst pulldownen..
Ik heb anders maar 1 klok die gewoon full screen in beeld komt bij het afgaan van het alarm, dus blijkbaar heb je niet de standaard klok gebruikt om het alarm in te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 11-05-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het mooie van een Nexus t.o.v een telefoon met touchwizz of sense is dat je zelf de keuze hebt in welke widget of app je waarvoor wilt gebruiken. Stock android is vrij kaal, en dat is fijn :). Als je liever met een voorgekauwde interface werkt is een SII/SIII of One X meer iets voor je.

(dit soort dingen had je natuurlijk ook kunnen bedenken voor je het toestel kocht..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:07:
[...]

Ik heb anders maar 1 klok die gewoon full screen in beeld komt bij het afgaan van het alarm, dus blijkbaar heb je niet de standaard klok gebruikt om het alarm in te stellen.
Er stonden toch echt standaard 2 klokken in mijn Nexus, die widget met die normale klok, en dat applogotje met die klok, via die standaard widget (stond er toch echt standaard in me homescreen) kom je bij alarmen uit, als ik daar een alarm instel krijg ik dus niet die functie meteen snoozen enz. En als ik die app (klokicoontje) aanklik en daar alarm instel kan ik dat dus wel.
Die standaard widget waar ik het over heb is die analoge klok van 2 bij 2 tegels, als je die aanklikt zit je overigens meteen in je alarmen, bij die klok app moet je eerst nog een keer doorklikken op alarmen.

Edit @ prulleman: Sommige dingen verwacht ik gewoon zonder app te kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Only op 11-05-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Beekhouse schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:01:
[...]

Dit kan ook als je telefoon gelockt is: een keer op aan/uit knop drukken voor vergrendeling menu, daarna die inhouden voor: uitschakelen telefoon/vliegtuigmodes/stil/tril/geluid. Ook behoorlijk handig.
Prulleman schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:19:
(meer iets voor in het accessoires topic ;))

[mbr] Precies, Dit is het Ervaringen & Discussie topic, hier worden geen accessoires besproken! Dat mag/moet hier; Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus

[/]
Als ik de ervaring heb dat mijn telefoon over het algemeen niet zo lang mee gaat hoeft dat toch niet gelijk in accessoires topic? Oke als we nu gaan vergelijken welke accu beter is daar kan ik mee inkomen. Maar algemeen over de accuduur praten vindt ik nog steeds hier op z'n plek.
[...]

Ik gebruik daar: Switch Pro voor. Superveel mogelijkheden en je kan het bij je notification zetten, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Of deze is gratis: https://play.google.com/s...ucG93ZXJ3aWRnZXQuZnJlZSJd

Maar denk dat deze zoektocht/discussie naar/over software beter thuis hoort in het topic over Android apps...

Algemeen principe bij Android: als het er nog niet opzit, bestaat het 99% zeker als een app. Kwestie van wat te googlen of 'playstoren' op de juiste trefwoorden.

[ Voor 21% gewijzigd door Frigolamptje op 11-05-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Frigolamptje schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:02:
Of deze is gratis: https://play.google.com/s...ucG93ZXJ3aWRnZXQuZnJlZSJd

Maar denk dat deze zoektocht/discussie naar/over software beter thuis hoort in het topic over Android apps...

Algemeen principe bij Android: als het er nog niet opzit, bestaat het 99% zeker als een app. Kwestie van wat te googlen of 'playstoren' op de juiste trefwoorden.
Kijk, die ziet er weer superhandy uit.

Er blijft zo maar weinig over om te praten hier als alles in andere topics moet zeg?
Gaat er toch om over hoe de Nexus standaard komt? Alles in ander topic, problemen weer in aparte topic, accesoires apart, levertijden apart. Vind ik sowieso al erg omslachtig aangezien dit topic verder al niet levendig is..maar dat is denk andere discussie.

Maar feit is, dit is mijn ervaring toch tot nu toe met de Nexus, en die deel ik hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Only schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:13:
[...]

Kijk, die ziet er weer superhandy uit.

Er blijft zo maar weinig over om te praten hier als alles in andere topics moet zeg?
Gaat er toch om over hoe de Nexus standaard komt? Alles in ander topic, problemen weer in aparte topic, accesoires apart, levertijden apart. Vind ik sowieso al erg omslachtig aangezien dit topic verder al niet levendig is..maar dat is denk andere discussie.

Maar feit is, dit is mijn ervaring toch tot nu toe met de Nexus, en die deel ik hier :+
Niet zo levendig omdat het gewoon een erg goede telefoon is denk ik :) . Idem voor custom roms topic, merendeel flashed AOKP en daar zijn amper problemen mee waar over te discussiëren valt. Heb andere telefoons gehad waar je enkel kon terug vallen op de community voor updates, met half brakke custom roms tot gevolg en dan is er direct veel meer levendigheid .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Only schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:39:
[...]

Er stonden toch echt standaard 2 klokken in mijn Nexus, die widget met die normale klok, en dat applogotje met die klok, via die standaard widget (stond er toch echt standaard in me homescreen) kom je bij alarmen uit, als ik daar een alarm instel krijg ik dus niet die functie meteen snoozen enz. En als ik die app (klokicoontje) aanklik en daar alarm instel kan ik dat dus wel.
Die standaard widget waar ik het over heb is die analoge klok van 2 bij 2 tegels, als je die aanklikt zit je overigens meteen in je alarmen, bij die klok app moet je eerst nog een keer doorklikken op alarmen.
De widget heb ik ook en de app klok ook, maar bij beide kom ik uiteindelijk in hetzelfde alarm menu terecht en bij beide is het resultaat hetzelfde bij het afgaan van het alarm een full screen pop-up met de optie "snooze" en "negeren". Blijkbaar ging er bij jou iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB
  • Laatst online: 28-06-2024

XQB

Weet iemand toevallig hoe lang het duurt om de nexus volledig op te laden? Dus van pak en beet 10% tot 100%.
Ik hem mijn telefoon laten vallen, sinds dien lijkt het alsof hij er langer over doet om opgeladen te worden, zelfde procedure neemt bij mij 4-5uur in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

XQB schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:52:
Weet iemand toevallig hoe lang het duurt om de nexus volledig op te laden? Dus van pak en beet 10% tot 100%.
Ik hem mijn telefoon laten vallen, sinds dien lijkt het alsof hij er langer over doet om opgeladen te worden, zelfde procedure neemt bij mij 4-5uur in beslag.
Heb het niet echt bijgehouden sinds een maand dat ik m heb, maar ik vermoed zo rond de 2,5 uur volledig..

Vraagje aan mijn kant: welk toetsenbord gebruiken jullie? De standaard?
Ik heb sinds kort SwiftKey trial, omdat ik onder het typen vaak een soort 'lag' had, oftewel hij was traag want ik typte veel sneller dan dat de letters tevoorschijn kwamen.. En datzelfde heb ik nu met SwiftKey.. Echt irritant..
Iemand goeie tips? Wil best voor een goed en smooth werkend toetsenbord betalen btw.. Maar die SwiftKey ga ik dus niet aankopen na de trial :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:16
Vis schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:33:
[...]

Heb het niet echt bijgehouden sinds een maand dat ik m heb, maar ik vermoed zo rond de 2,5 uur volledig..

Ik heb sinds kort SwiftKey trial, omdat ik onder het typen vaak een soort 'lag' had, oftewel hij was traag want ik typte veel sneller dan dat de letters tevoorschijn kwamen.. En datzelfde heb ik nu met SwiftKey.. Echt irritant..
Iemand goeie tips? Wil best voor een goed en smooth werkend toetsenbord betalen btw.. Maar die SwiftKey ga ik dus niet aankopen na de trial :S
De Swiftkey 3 Beta draait wel soepeltjes op de Galaxy Nexus, hopelijk komt hier dus snel een final van uit want de beta is iirc inmiddels verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Leftblank schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 01:16:
[...]

De Swiftkey 3 Beta draait wel soepeltjes op de Galaxy Nexus, hopelijk komt hier dus snel een final van uit want de beta is iirc inmiddels verlopen.
En waar vind ik die SwiftKey 3 dan? Niet in de play store hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:16
Vis schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 01:21:
[...]

En waar vind ik die SwiftKey 3 dan? Niet in de play store hoor...
Maar wel op hun website, hetzij dus in beta nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB
  • Laatst online: 28-06-2024

XQB

[...]

Ik ga mijn batterij leeg maken tot 1% en weer opladen om te kijken hoe lang het precies duurt. Maar lijkt me echt sterk dat het door een val komt, dat het opladen opeens langzamer is.

En swiftkey3 gebruik ik sinds de beta uit is, en werkt gewoon goed geen lags of iets dergelijks, alleen kan ik nergens auto correctie uitzetten, dus gebruik weer go keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Gebruik zelf Swype.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gebruik zelf ook swype :)

Is er inmiddels ook bekend wanneer er een nette cradle beschikbaar is (die gebruikt maakt van de oplaadpunten aan de zijkant)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 12:45
Wat ik zo zie in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus zijn die sinds deze week leverbaar bij Coolblue. (onderste twee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:47

Rick-Jan

always connected

Heb zelf gemengde gevoelens bij swype, toetsenbord lagged iets, en heb bij een zin "swypen" altijd wel een paar foute (vaak rare) woorden. Ook is bij sommige velden vervelend om te swypen, veel woorden worden dan niet herkend. nu weer terug naar standaard.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor over de One X steeds dat het zo revolutionair is dat je foto's en video's tegelijkertijd kan maken, maar de galaxy nexus kon dit toch al veel eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:42:
Ik hoor over de One X steeds dat het zo revolutionair is dat je foto's en video's tegelijkertijd kan maken, maar de galaxy nexus kon dit toch al veel eerder?
Volgens mij niet direct vanaf het begin, maar vanaf de update naar 4.04 zij er nog wat verbeteringen toegevoegd aan de camera, waaronder foto's maken tijdens filmen.
Hieronder een prachtig voorbeeld van een fotootje maken tijdens het filmen;
Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/si/xl/ayXKwVF85xUR6U1nb3ksmUmPqrEqi4IhcREE7bh2atI/32759196/1336921200/3f4572f/IMG_20120511_145749.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XQB schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:52:
Hangt er een beetje vanaf of je 'm aan of uit hebt staan. Als-ie bij mij uit staat is-ie denk binnen anderhalf uur vol, wanneer deze aanstaat denk ik maximaal 3 uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je een niet-officiele lader gebruikt kan het ook langer duren dan met de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:12:
[...]

Hieronder een prachtig voorbeeld van een fotootje maken tijdens het filmen;
[afbeelding]
Helaas:
Error (404)
We can't find the page you're looking for. Check out our Help Center and forums for help, or head back to home.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 22:24
Hier werkt hij wel :P Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/si/xl/ayXKwVF85xUR6U1nb3ksmUmPqrEqi4IhcREE7bh2atI/32759196/1336921200/3f4572f/IMG_20120511_145749.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
BtM909 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 02:32:
Gebruik zelf ook swype :)

Is er inmiddels ook bekend wanneer er een nette cradle beschikbaar is (die gebruikt maakt van de oplaadpunten aan de zijkant)?
Ik gebruik ook Swype, bevalt me heel goed. Het is even wennen t.o.v. aparte keypresses, maar Wat betreft dat opladen: ik merk dat mijn telefoon langzamer oplaadt dan die van mijn vriendin, terwijl ik de 1A adapter gebruik en zij de 850mA-adapter van onze oude Motorola Milestone. Ik heb gisteren mijn telefoon daarom eens opnieuw opgestart en toen ging het laden sneller. Heel raar, over 3% deed mijn telefoon ongeveer een half uur, van 28% naar 31% :X

Na een nacht slaap was hij echter gewoon 100% en na een uur standby 99%, er bleef dus niks heftig draaien op de achtergrond ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 12-05-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 13:55
Had vanmorgen toen ik mijn Nexus van de lader haalde probleem met mijn apps scherm, alle tekst die onder de apps staan was blurred, niets meer van te lezen, de app afbeeldingen waren wel goed.
Ook reageerde de telefoon erg traag en wilde maar moeilijk doen wat ik wilde.
Heb de telefoon uitgezet, even gewacht en toen opnieuw opgestart, vooralsnog loopt alles weer zoals moet.

Iemand anders dit probleem al gehad?

Draai op stock 4.0.4 met Apex launcher pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

Ik heb afgelopen week met plezier mijn Samsung Nexus I9250 gebruikt tot gisteren....

Batterij bijna leeg dus zet ik mijn Nexus uit. van ochtend zet ik hem aan en meteen aangesloten met oplader. en na dat ik mijn schermvergrendeling unlock staat er opeens "PIN-code voor ontgrendelen SIM-netwerk"
nu kan mijn Nexus niet meer verbinden met mijn provider (T-mobile).

Iemand ervaring mee?

Ik had telefoon met verlenging t-mobile besteld bij belsimpel.nl
Hij draait op android 4.0.2 en 3 weken oud daarvoor geen probleem gehad
Simlockvrij geleverd (ga ik vanuit)
Geen customrom, alles gewoon standaard zoals geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je zeker dat je niet gewoon een 4 cijferige code op je sim hebt staan? Of anders 0000 ofzo
Sim eruit en erin, reboot... Etc. of wat heb je zelf al geprobeerd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik gedaan maar help niet

http://imageshack.us/photo/my-images/155/screenshot2012051317364.png/

Zelfs google kan me niet helpen :( , zie alleen maar vragen op internet maar helaas nog geen antwoorden(oplossing)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:05

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:44:
Had ik gedaan maar help niet

http://imageshack.us/photo/my-images/155/screenshot2012051317364.png/

Zelfs google kan me niet helpen :( , zie alleen maar vragen op internet maar helaas nog geen antwoorden(oplossing)
Dat wordt belsimpel of t-mobile eventjes vragen om hulp. Toevallig je sim-kaart pin code uitgeprobeert?
Pagina: 1 ... 48 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.