Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:26
Je kan de app "Network tracker" gebruiken om te kijken of je signaal wegvalt.

Open de app, klik op de menu knop, klik op mobile history. Hier zie je of je 3g signaal wegvalt (en volgens mij ook of je naar gprs switched, maar dat kan ik nu dniet nakijken).

Als je de tel een poos niet hebt gebruikt en je kijkt ernaar dan zie je vaak al binnen 1-2 uur of je signaalverlies hebt.

Edit: Ik had problemen met wegvallende signalen met Adnroid 4.03 (welke rom ik ook gebruikte) en deze app maakte dat goed inzichtelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door BooYooToo op 27-04-2012 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
yok schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:12:
[...]

dan zou ik 'm terug sturen, want dat is niet echt goed zeg maar. heb er al 3 maanden geen last meer van gehad *vingers gekruist*
Woensdagmiddag update naar 4.0.4 gekregen, probleem bleef bestaan. Haal 'm donderdagmorgen uit de lader en probleem is weg (ondertussen al >24 uur). Ik kijk het nog even aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Vis schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:55:
Ik wou toch nog even opmerken dat ik nu al enkele keren signaalverlies heb geconstateerd (echt een kruisje in het signaalsymbool) na de IMM76I update op stock 4.0.4
Terwijl die nieuwe build het toch juist verholpen zou moeten hebben...?

Meer mensen opgevallen?
Ik heb hier ook last van.
Zit ook op T-Mobile.
Toen ik nog op 4.02 zat was het al slecht. Na de eerste update naar 4.04 leek het even iets beter te zijn, maar nog steeds erg vaak geen signaal.
Na de laatste update leek het weer even iets beter, maar intussen al weer een aantal keer geen signaal gehad.

Ik heb bij mij thuis alleen 2G bereik en natuurlijk WiFi. Als ik ook maar even buiten het bereik van de WiFi kom en weer terugloop, dan krijg ik alleen opnieuw WiFi als ik het effe uit en weer aanschakel.
Als ik 's ochtends naar mijn werk ga heb ik standaard op het treinstation geen dataverbinding. Balkjes zijn grijs, en voor zover ik nu heb getest is alleen een restart van de telefoon voldoende om (soms) weer verbinding te kunnen krijgen.
In een rijdende trein zit iedereen om me heen lekker te internetten etc en ik loop alleen maar te klooien om uberhaupt een dataverbinding op te kunnen zetten.
Heb ook al een paar keer gehad dat ik het 3hoekje zie dat er helemaal geen gsm verbinding is. Dat verdwijnt weer na een restart.
Al met al ben ik hier dus helemaal niet tevreden over (en sta ik af en toe op het punt om de nexus met een hamer te bewerken 8)7 ), en ondanks dat het verder een fijne telefoon is als ie werkt snap ik echt niet hoe het anno 2012 zo kan zijn dat een telefoon zo een slecht bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:05

Phntm

Tlingelingeling

Paling1 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:10:
[...]

Zit ook op T-Mobile.
Toen ik nog op 4.02 zat was het al slecht. Na de eerste update naar 4.04 leek het even iets beter te zijn, maar nog steeds erg vaak geen signaal.
Na de laatste update leek het weer even iets beter, maar intussen al weer een aantal keer geen signaal gehad.

Ik heb bij mij thuis alleen 2G bereik en natuurlijk WiFi. Als ik ook maar even buiten het bereik van de WiFi kom en weer terugloop, dan krijg ik alleen opnieuw WiFi als ik het effe uit en weer aanschakel.
Als ik 's ochtends naar mijn werk ga heb ik standaard op het treinstation geen dataverbinding. Balkjes zijn grijs, en voor zover ik nu heb getest is alleen een restart van de telefoon voldoende om (soms) weer verbinding te kunnen krijgen.
In een rijdende trein zit iedereen om me heen lekker te internetten etc en ik loop alleen maar te klooien om uberhaupt een dataverbinding op te kunnen zetten.
Heb ook al een paar keer gehad dat ik het 3hoekje zie dat er helemaal geen gsm verbinding is. Dat verdwijnt weer na een restart.
Al met al ben ik hier dus helemaal niet tevreden over (en sta ik af en toe op het punt om de nexus met een hamer te bewerken 8)7 ), en ondanks dat het verder een fijne telefoon is als ie werkt snap ik echt niet hoe het anno 2012 zo kan zijn dat een telefoon zo een slecht bereik heeft.
Ik heb T-mobile en leef in Amsterdam we hebben uiteraard betere dekking hier. Op 4.0.2 had ik helemaal geen signaal verlies en op 4.0.4 heb ik nu maar 1 keer zien gebeuren en daarna nooit meer. Ik heb ook IMM76I. Het is dat sommige mensen echt unlucky zijn. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
Net de Galaxy Nexus ook maar besteld. Hopelijk blijven de problemen bij uit, maar je weet het maar nooit. Wat ik verder zo lees moet et een erg fijn toestel zijn, dus ik ben benieuwd. Als het goed is, heb ik hem morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:35
Heeft natuurlijk weinig zin om je Nexus bijvoorbeeld met een hamer te bewerken als je provider het probleem is. Toppie telefoon en perfecte ontvangt, snel internet ben er ontzettend blij mee. Dus bij mij is het een perfecte telefoon in combinatie met een goede provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
Dat was nou de eerste test waar ik em aan wilde onderwerpen. :P

Prima ben benieuwd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paling1 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:10:

Zit ook op T-Mobile.
Zolang de frequenties niet opnieuw geveild worden zullen T-Mobile klanten altijd een ietsje mindere gebruikerservaring hebben. Dit heeft te maken met de frequentie. Als ik het me goed herinner heeft de T-Mobile frequentie een korte(re) golf waardoor T-Mobile landelijk 10% meer masten in gebruik heeft dan bijvoorbeeld KPN om tot gelijke prestaties te komen. Om de kosten daarvoor gedeeltelijk op te vangen is het T-Mobile netwerk zo geprogrammeerd dat de zendmasten (Alleen het 3G gedeelte, GSM/GPRS niet) zo economisch mogelijk presteren. Dit houdt in de praktijk in dat als je je telefoon unlocked, je start de browser en een willekeurige pagina dan laadt die pagina per definitie trager dan de daaropvolgende pagina. Voelt een beetje alsof de verbinding nog even aan geslingerd moet worden. Onze nexussen doen dit ook;) merendeel van de acties worden op 350Mhz uitgevoerd door de processor. Alleen als het nodig is gebruikt hij alle capaciteit.

In de trein merk je dit nog het beste. Iedere mast waar je langs rijdt staat standaard niet heel hard te werken tot jij met je internetverbinding de boel activeert. Maar ja eer dat die mast op volle snelheid is ben jij er al voorbij.

Niet specifiek naar de mensen hier bedoeld maar persoonlijk vind ik mensen die klagen over slecht internet in de trein(dus niet bellen) een beetje veeleisend. Als het werkt is het mooi mee genomen maar als je wat langer moet wachten tot je pagina geladen is of als je internetradio hapert waardoor je even niet naar de Koen & Sander show kunt luisteren dan is dat niet het einde van de wereld en al helemaal geen rede om over te klagen.

Je moet je maar eens bedenken dat je in een dikke metalen huls met meestal meer dan 130km/h door het land(lees: langs zendmasten op diverse afstanden) sjeest met om je heen bossen, dorpen, steden en vooral geluidswallen terwijl je ook nog eens onder een dik elektromagnetisch veld rijdt(bovenleiding). Dat je dan toch meestal prima kunt bellen en redelijk kunt internetten is een hele prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:43
Als je signaalproblemen hebt kan het ook wel eens nuttig zijn om een andere radio te proberen

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Damn die nieuwe twitter update wil niet meer werken.. Meer mensen last van? Heb de app al verwijderx en opnieuw geïnstalleerd maar zonder succes.. Krijg steeds force closes en moet telkens opnieuw inloggen... Schijnt een algemeen probleem te zijn met meerdere toestellen..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPMTSLR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-02-2023
Vis schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:26:
Damn die nieuwe twitter update wil niet meer werken.. Meer mensen last van? Heb de app al verwijderx en opnieuw geïnstalleerd maar zonder succes.. Krijg steeds force closes en moet telkens opnieuw inloggen... Schijnt een algemeen probleem te zijn met meerdere toestellen..
Ja hetzelfde hier. Na de update crashed de app gelijk ;( . Ben benieuwd hoe snel ze dit gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Kijk maar naar de reacties in de app store, staat er helemaal vol mee.
Ligt ook niet aan de Nexus, staan ook allerlei andere telefoons tussen. Best slordig dus.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Hmm idd... zeer slordig dan...!

Ook vreemd dat het nog niet op Nu.nl staat ofzo... owee als het om de facebook app ging, stond de hele middag al het land/ de wereld op zn kop :p

Edit: het staat wel op Androidworld

Het probleem lijkt te maken te hebben met de systeemtaal van Android, aangezien de applicatie wel opstart wanneer de systeemtaal is ingesteld op Engels. Dit is momenteel de enige manier die wij hebben gevonden om de app toch te laten werken.

Vooralsnog heeft Twitter niets laten weten over de problemen met de applicatie.

[ Voor 65% gewijzigd door Vis op 27-04-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Installeer gewoon een andere twitter app.

Ik gebruik zelf de ICS-only app Boid. Is nog in alpha versie maar totaal geen problemen mee gehad.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik heb sinds een aantal dagen een bizar probleem. Zodra ik mijn officiële adapter op m'n GN aansluit wordt hij niet opgeladen, maar zodra ik dan het toestel uitzet met de kabel er nog in, dan wordt ie wel opgeladen :?

Lijkt mij dan een software probleem..

EDIT: En zo te lezen ben ik duidelijk niet de enige..

[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 27-04-2012 20:19 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 08:16
Ik heb nu eindelijk na lang wachten automatisch OTA versie 4.0.4 binnen gekregen. En ik heb de yakju versie.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooral naar de update uitkeek zodat het scherm roteren wat soepeler zou gaan, maar dit valt me nog behoorlijk tegen.

Dit gaat nog steeds veel soepeler op mijn antieke Milestone 1 met CyanogenMod 7.0 en mijn Ipad 2.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

quartex schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:29:
Installeer gewoon een andere twitter app.

Ik gebruik zelf de ICS-only app Boid. Is nog in alpha versie maar totaal geen problemen mee gehad.
Ik gebruik Boid nu een tijdje maar ben er niet zo kapot van... (mening ietsje bijgesteld :p )... Langzaam op sommige momenten.. layout en design ben ik niet zo'n fan van, vind de normale twitter layout wat frisser ogen (qua kleuren uiteraard) Hoop dat de normale twitter app gauw gefixt wordt!

[ Voor 18% gewijzigd door Vis op 28-04-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Toestel daalt echt hard in prijs, dacht dat deze nog duur zou zijn. Goedkoopste is 300 bij een webshop via marktplaats. Zelfs de S2 is duurder :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 08:16
Cabo schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:48:
Toestel daalt echt hard in prijs, dacht dat deze nog duur zou zijn. Goedkoopste is 300 bij een webshop via marktplaats. Zelfs de S2 is duurder :s
Ja ik denk dat (helaas) bijna geen enkel toestel zo snel in prijs is gezakt als deze.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:59
Emielio schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:12:
[...]

Ja ik denk dat (helaas) bijna geen enkel toestel zo snel in prijs is gezakt als deze.
Mij hoor je in ieder geval niet klagen :P Ik wacht namelijk juist tot de GN nog wat goedkoper wordt alvorens ik hem koop :P Ik denk dat rond de 325-350 euro in pricewatch een reëele prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online
Ik ben blij dat ik er toen in december niet de hoofdprijs voor heb betaald, een daling van 100 euro over een periode van zo'n 5 maanden lijkt mij wel redelijk. Echter als je er 600 euro voor had betaald, dan kan ik me voorstellen dat je een beetje baalt ;)

Het probleem met opladen heb ik trouwens tijdelijk opgelost door met een tandenstoker het lipje aan de binnenkant van het micro-usb slot iets omhoog te duwen, blijkbaar werd er niet goed contact gemaakt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Als ik dit weekend geen goede aanbiedingen zie voor telefoons op marktplaats. Dan ga ik begin volgende week deze bestellen. Wat is eigenlijk de reden dat deze zo snel daalt? Niet zo populair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Cabo schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:58:
Als ik dit weekend geen goede aanbiedingen zie voor telefoons op marktplaats. Dan ga ik begin volgende week deze bestellen. Wat is eigenlijk de reden dat deze zo snel daalt? Niet zo populair?
Er word zoals altijd erg weinig reklame gemaakt voor een Neuxs, dus dan is er automatisch ook minder vraag naar (buitenom de techies dan, die er op zitten te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Amps schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:37:
[...]

Mij hoor je in ieder geval niet klagen :P Ik wacht namelijk juist tot de GN nog wat goedkoper wordt alvorens ik hem koop :P Ik denk dat rond de 325-350 euro in pricewatch een reëele prijs is.
Ik vind het wel balen want ik heb er wel 575 voor betaald en qua hardware is de huidige prijs een lachertje. Zeker als dit het flagship van google is. Vergeleken bij Apple ben je dan goedkoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
Sinds afgelopen dinsdag ben ik in het bezit van de Nexus. Na anderhalf jaar een Blackberry Bold te hebben gebruikt is dit toestel echt een wereld van verschil en ik zou niet meer anders willen :). Toch valt me een ding op: het scherm lijkt niet helemaal goed te werken. Wat bijvoorbeeld egaal wit zou moeten zijn is dat niet en er zijn allerlei strepen te zien in de lengte van het scherm. Overdag valt dit niet echt op, maar in het donker wel. Ik heb er een foto van proberen te maken, maar het is niet zo duidelijk als het in werkelijkheid is. Komt dit iemand bekent voor?

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/4619/nexusgb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door art-core op 28-04-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 20:03
ja dat heb ik ook en dat ligt aanhet type scherm. is voornamelijk zichtbaar bij lage brightness maar je je kan er niks aan doen. je zou kunnen rooten en dan de gamma of kleurwaardes kunnen tweaken, dat levert wel betere kleuren en wit waardes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:49

J-P

Syntax erro....

Laguna schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:47:
Ik heb sinds een aantal dagen een bizar probleem. Zodra ik mijn officiële adapter op m'n GN aansluit wordt hij niet opgeladen, maar zodra ik dan het toestel uitzet met de kabel er nog in, dan wordt ie wel opgeladen :?

Lijkt mij dan een software probleem..

EDIT: En zo te lezen ben ik duidelijk niet de enige..
Ik heb momenteel denk ik hetzelfde probleem. Vreemde is dat andere laders mijn nexus WEL opladen. Lijkt dus alsof de oplader stuk is.
Wat was ook alweer de juiste garantie methode?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkroket
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-08-2022
Hebben jullie de laatste tijd ook wel eens last van dat wifi uit gaat en dan weer aan? Ook youtube laad de videos erg langzaam.Met de verbinding is niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online
snelkroket schreef op maandag 30 april 2012 @ 20:29:
Hebben jullie de laatste tijd ook wel eens last van dat wifi uit gaat en dan weer aan? Ook youtube laad de videos erg langzaam.Met de verbinding is niets mis.
Ja heb ik ook last van, vooral op zware pagina's, dan valt tijdens het laden wifi uit en gaat ook vanzelf weer aan.

Verder merkte ik dat toen de accu onder de 15% zat, ik regelmatig de verbinding met mijn netwerkprovider kwijt was. Dit gebeurde zodra bij de GN het scherm uitstond en als ik vervolgens wat later keek had ik geen verbinding. Het lijkt net of de GN om de accu te sparen iets doet waardoor de verbinding wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Komen deze problemen (scherm & connectiviteit) voornamelijk voor bij de eerste verscheepte toestellen of is dit niet te zeggen?

Ik hoop dat de meest recente gekochte toestellen deze problemen niet heeft :/

Edit: Hoe staat het er trouwens voor met de 4.0.4 update voor yakjuxw vs. yakju toestellen? Hebben alle yakju-toestellen inmiddels al de update ontvangen, en zijn inmiddels de updates voor de yakjuxw-toestellen uitgerold?

[ Voor 35% gewijzigd door Amps op 30-04-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Amps schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:28:
Edit: Hoe staat het er trouwens voor met de 4.0.4 update voor yakjuxw vs. yakju toestellen? Hebben alle yakju-toestellen inmiddels al de update ontvangen, en zijn inmiddels de updates voor de yakjuxw-toestellen uitgerold?
Yakju is AFAIK klaar met updaten, yakjuxw is nog niets over bekent. Volgens mij heeft nog niemand een update gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkroket
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-08-2022
[quote]Amps schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:28:
Komen deze problemen (scherm & connectiviteit) voornamelijk voor bij de eerste verscheepte toestellen of is dit niet te zeggen?

Ik hoop dat de meest recente gekochte toestellen deze problemen niet heeft :/ [quote]

Ik heb het toestel pas 2 weken dus ik denk dat hij dan niet bij de eerste lading zat. Ik heb van dit probleem pas echt las gekregen na de update van vorige week naar 4.0.4. Ik denk dat het netwerk probleem nog niet helemaal over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Amps schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:28:

Ik hoop dat de meest recente gekochte toestellen deze problemen niet heeft :/

Bij mij kwam het door de custom ROM die ik draaide, nu ik een backup terug heb gedraaid doet het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:14
Ik mag binnen een paar dagen weer kiezen voor een nieuwe telefoon. Deze telefoon valt dankzij de recente prijsdalingen binnen het budget, maar ik vraag me af of er niet teveel problemen mee zijn. Ik heb hiervoor een galaxy s1 en s2 gehad en die hadden allebei problemen die ze irritant maakten in het dagelijks gebruik. Zijn er bij deze telefoon ook veelvoorkomende problemen zoals reboots, niet werkende gps (naast de hierboven vermelde problemen met connectiviteit en het scherm)?

[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 01-05-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hier geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Hier ook niet... Telefoon is de beste die ik in jaren gehad heb.. Heerlijk ding mag ik nu concluderen na de eerste maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:12
hier ook niet. en heb hem sinds de release in december. alleen een tijdje een probleem met laden/usb connector gehad maar dat is vanzelf weer opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren men yakjuxw versie omgezet naar een yakju.
Werkt perfect,nu keek ik of imei nummer etc niet anders is imei nummer klopt maar ik zie dat het serienummer niet overeenkomt met want in de telefoon staat achter de batterij?
Nu weet ik niet of dat al zo was.zou iemand dat voor mij kunnen bevestigen?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:55:
Werkt perfect,nu keek ik of imei nummer etc niet anders is imei nummer klopt maar ik zie dat het serienummer niet overeenkomt met want in de telefoon staat achter de batterij?
Nu weet ik niet of dat al zo was.zou iemand dat voor mij kunnen bevestigen?
Bedankt
Je serienummer op dat stikkertje is volgens mij van de hardware(Kijk dit denk ik, corrigeer me als ik het fout heb). Software S/N is dan anders want toen ik nog met 4.0.2 werkte en wou gaan flashen was mijn serie nummer dat ik te zien kreeg op het scherm met ADB modus en Fastboot modus hetzelfde als wat er nu staat sinds ik Yakju heb. Verwarrend is het wel kan ik je vertellen, maar als ik het goed heb is er niks om zorgen over te maken. Dan heb je niet goed opgelet tijdens het flash procedure. :P

Met de Gnex root tool kit van Wugs kreeg je elke keer je S/N van je toestel te zien, om te bevestigen of het aangesloten was. En ik kan je vertellen zoals net opgemerkt dan ik van 4.0.2 naar 4.0.4 nog steeds dezelfde S/N heb in mijn software, maar en dan kwam in de eerste plaats niet overeen met het S/N op dat stikkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksback
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-04 15:02
Ben nu een paar dgn tevreden gebruiker van de GN. Alles werkt prima, het lukt mij alleen niet om de agenda van onze Exchange Server van mn werk in de standaard agenda app te krijgen. De Exchange mail gaat prima in de standaard email app, maar als ik in de agenda app kijk zie ik onder instellingen wel mn exchange account staan vermeld, maar als ik 'm selecteer zegt ie "geen agenda's". Onder het kopjes agenda's die wordenm gesynchroniseerd is hij ook niet zichtbaar (wel een aantal Gmail accounts, maar die staan allemaal uitgevinkt). Ik wil alleen mijn Exchange Agenda gebruiken.

Uiteraard heb ik in mn Exchange instellingen wel aangegeven dat de agenda voor mijn account moet worden geynchroniseerd. Ik kan niets vinden in dit topic, iemand een idee?

Heb overigens 4.04 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:55:
Werkt perfect
Welke tool/site heb je gebruikt als ik vragen mag? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Die uit de TS lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:22:
[...]

Je serienummer op dat stikkertje is volgens mij van de hardware(Kijk dit denk ik, corrigeer me als ik het fout heb). Software S/N is dan anders want toen ik nog met 4.0.2 werkte en wou gaan flashen was mijn serie nummer dat ik te zien kreeg op het scherm met ADB modus en Fastboot modus hetzelfde als wat er nu staat sinds ik Yakju heb. Verwarrend is het wel kan ik je vertellen, maar als ik het goed heb is er niks om zorgen over te maken. Dan heb je niet goed opgelet tijdens het flash procedure. :P

Met de Gnex root tool kit van Wugs kreeg je elke keer je S/N van je toestel te zien, om te bevestigen of het aangesloten was. En ik kan je vertellen zoals net opgemerkt dan ik van 4.0.2 naar 4.0.4 nog steeds dezelfde S/N heb in mijn software, maar en dan kwam in de eerste plaats niet overeen met het S/N op dat stikkertje.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg,en het klopt helemaal!
Idd voordat ik hem gisteren flashde gaf die gnex tool hetzelfde s/n aan als ik nu heb dus het is de softwarematige serial nummer.
Bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:30:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg,en het klopt helemaal!
Idd voordat ik hem gisteren flashde gaf die gnex tool hetzelfde s/n aan als ik nu heb dus het is de softwarematige serial nummer.
Bedankt man!
Geen probleem, ik heb er zelf niet opgelet, maar het leek me gewoon het meest logische. Tegenwoordig heeft alles een S/N dus ik ging er vanuit dat dat het gewoon moest zijn. En die van mij is nooit verandert dus dat wijst ergens naar.

[ Voor 5% gewijzigd door Phntm op 01-05-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Nieuwe Nexus commercial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Lol.. Nu eindelijk een reclame :) maar op tv hier zal ie niet komen lijkt me...
Weet iemand trouwens als ik bij het menu Datagebruik in de opties: Gegevensroaming uit heb staan, ik me geen zorgen hoef te maken als ik binnenkort op vakantie ben?
Of moet ik nog iets extra's aanvinken ergens? En graag zou ik ook weten of ik zo heel af en toe toch een facebook bericht ofzo kan versturen, zonder voor hoge kosten komen te staan.. Is dit mogelijk of alleen met wifi?
Ik heb wel eens wat gehoord van t-mobile's Surf en Travel ofzoiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Vis schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 07:57:
Lol.. Nu eindelijk een reclame :) maar op tv hier zal ie niet komen lijkt me...
Weet iemand trouwens als ik bij het menu Datagebruik in de opties: Gegevensroaming uit heb staan, ik me geen zorgen hoef te maken als ik binnenkort op vakantie ben?
Of moet ik nog iets extra's aanvinken ergens? En graag zou ik ook weten of ik zo heel af en toe toch een facebook bericht ofzo kan versturen, zonder voor hoge kosten komen te staan.. Is dit mogelijk of alleen met wifi?
Ik heb wel eens wat gehoord van t-mobile's Surf en Travel ofzoiets..
Als je roaming uit hebt staan hoef je je inderdaad geen zorgen te maken. Als je wilt facebooken oid dan kan je hem best even aanzetten, maar dan loop je het risico dat je telefoon ook op de achtergrond het eea gaat synchroniseren wat ook weer voor kosten kan zorgen. WiFi is daardoor wel veel veiliger :)

Over je abbo moet je zelf even kijken wat je provider aanbiedt, want dit is nogal verschillend. Ik weet dat je via vodafone je bundel 30 (of zelfs 60?) dagen in het buitenland kan gebruiken en sommige andere providers bieden een speciaal buitenland-internet pakket aan. Moet je even op de website van je carrier kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Laatst online: 09-09 13:44
Mijn dataverbruik is vrij normaal, alleen heeft Android al twee keer behoorlijk wat MB's binnen gehaald. Dit terwijl ik niet via WiFi verbonden was. Volgens gaat het om twee OTA updates van ICS. Kan ik ervoor zorgen dat dit in het vervolg alleen gebeurd als er een WiFi verbinding is? De optie 'restrict background data' lijkt me niet mogelijk voor Google Services, aangezien mail/agenda/contacten continue gesynchroniseerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
T-mobile kun je voor 15 euro per week een onbeperkt abo nemen voor buitenland. Onbeperkt is dan wel 100mb en daarna 64kb/sec maar je hoeft je niet druk te maken voor additionele kosten. Heb in maart tijdens wintersport hiervan gebruik gemaakt, 117 mb verstookt en inderdaad 15 euro betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Toch wel een opzienbarend filmpje, hoeveel makkelijker de Galaxy Nexus in gebruik is in tegenstelling tot de iPhone 4S: YouTube: Android Vs iOS The Truth about Apple and Google's OS Part 1 of 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:30:
Toch wel een opzienbarend filmpje, hoeveel makkelijker de Galaxy Nexus in gebruik is in tegenstelling tot de iPhone 4S: YouTube: Android Vs iOS The Truth about Apple and Google's OS Part 1 of 5
Je moeder denkt daar waarschijnlijk anders over.

edit:
De meeste tweakers zullen met beide systemen prima uit de voeten kunnen, maar om nou te zeggen dat voor non-techies Android de betere keuze is boven iOS, nah....

[ Voor 16% gewijzigd door Smultie op 03-05-2012 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 21:00

Bob

alwaysleft schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:30:
Filmpje staat vol onzin. Dat truukje met maps lukt mij bvb al niet. Misschien is Android wel te moeilijk voor mij.
Back button stuff: onzin.
Zijn enige sterke punt is het gebruik van Intents. Dat staat een hele trap boven iOS.
Anyway: fanboy material.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smultie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 06:14:
[...]

Je moeder denkt daar waarschijnlijk anders over.

edit:
De meeste tweakers zullen met beide systemen prima uit de voeten kunnen, maar om nou te zeggen dat voor non-techies Android de betere keuze is boven iOS, nah....
Ach, het ligt maar helemaal aan de gebruiker. Mijn vader van 60+ speelt prima met zijn android terwijl ik al twee keer de iphone van 30- vrienden heb mogen instellen (email).

Denk niet dat het tech niveau van belang is, maar de hoeveelheid "moeite" die je in een apparaat wilt stoppen. Waar je vroeger nog een tijdje, eventueel met een handleiding op schoot, het apparaat leerde kennen, moet het nu meteen vanuit de doos alles te doen zijn. Op zich niets mis mee, maar het gevolg is (in mijn ogen) beperkte mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sja, vind het ook niet een heel sterk filmpje... Ik vind het android ook fijner, maar om te beweren dat het makkelijker is... nee. zoals ook zijn voorbeeld met widgets (youtube widget). Leuk, maar ik denk dat voor veel mensen het aanklikken van een youtube icoontje toch makkelijker/duidelijker is.

iOS is simpel makkelijk en duidelijk. Android is helemaal te customizen, waardoor het met wat moeite helemaal naar eigen wens is, of je gaat voor een htc of samsung skin. Dan is alles al klaar gezet voor je. Je wilt niet weten hoeveel mensen er met een standaard set aan sense widgets rondlopen, die ze al dan niet gebruiken, simpel weg omdat ze niet de moeite nemen om deze aan te passen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als ik naar mezelf kijk dan gebruik ik helemaal geen widgets. Toen ik net van iOS naar Android ging had ik al mijn homescreens vol met widgets omdat dat nieuw was tegenover iOS. Dat werd steeds minder en nu heb ik enkel een klok en dat is eigenlijk meer om mijn scherm te vullen dan dat ik er echt op kijk hoe laat het is.

Nu houd ik heel erg van clean desk en heb ik slechts een paar links op mijn homescreen dus ik zit vrij snel in de app drawer. iOS was dus eigenlijk zo gek nog niet (op bureaublad/homescreen gebied) voor mij. Wat er achter de schermen met Android kan vind ik wel een enorme pré tegenover iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Iemand al ervaring met cerberusapp? Een echte aanrader. Voor 3 euro een levenslange licentie en kan je je telefoon tracken. Mocht je toestel geroot zijn dan kan je op afstand ook al is je telefoon gewiped dankzij de root nog steeds tracken. Foto's maken ongemerkt is ook mogelijk. Gewoon downloaden, super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Aangezien de S3 qua specs tegen valt verwacht ik dat de Nexus meer verkocht zal gaan worden omdat je voor €200,- minder bijna dezelfde specs krijgt. Misschien dat de prijs dan eens wat langer stabiel blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 20:03
Ik wilde het net zeggen. Was van plan de nexus in te ruilen voor de SIII maar dat gaat mooi niet gebeuren dus. De meerwaarde van die telefoon vind ik minimaal ten opzichte van de Gnex. en die home knop :X Nee, ben blij met m'n Nexus O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Aghanim schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:50:
Aangezien de S3 qua specs tegen valt verwacht ik dat de Nexus meer verkocht zal gaan worden omdat je voor €200,- minder bijna dezelfde specs krijgt. Misschien dat de prijs dan eens wat langer stabiel blijft :)
Wij hebben al de s3 :P Behalve de processor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
DrNizeGuy schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:13:
Ik wilde het net zeggen. Was van plan de nexus in te ruilen voor de SIII maar dat gaat mooi niet gebeuren dus. De meerwaarde van die telefoon vind ik minimaal ten opzichte van de Gnex. en die home knop :X Nee, ben blij met m'n Nexus O+
Ik ook, wel stiekem wachten op de iPhone 5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Idd wat een lachertje die SIII haha!
Nexus ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online
DrNizeGuy schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:13:
De home knop is nog niet eens zo erg, de menu knop daarentegen.. met ICS is die juist komen te vervallen en dient nu bij alle apps in de app zelf verwerkt te worden. Onbegrijpelijk dat Samsung de menu knop fysiek heeft geplaatst op de S3 voorzien van ICS.

Net als alwaysleft ben ik wel heel benieuwd naar waar Apple dit jaar mee gaat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 04-05-2012 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vis schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 00:32:
Idd wat een lachertje die SIII haha!
Nexus ftw!
Een lachertje is overdreven, maar ben wel heel blij dat dat ding niet op alle fronten beter is dan de Nexus. Scheelt weer wat centjes _O-

Enige wat ik nog steeds een beetje jammer vind van de Nexus is de camera. Die gebruik ik toch best veel. Ik snap wel als mensen roepen dat je voor foto's gewoon je camera moet pakken, maar het is zo makkelijk dat je deze altijd bij je hebt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkov
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gisteren na de onthulling van de S3 toch maar de Nexus besteld. Hoop alleen dat de prijs niet keihard zakt de komende dagen. Zou een beetje zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:40:
[...]

De home knop is nog niet eens zo erg, de menu knop daarentegen.. met ICS is die juist komen te vervallen en dient nu bij alle apps in de app zelf verwerkt te worden. Onbegrijpelijk dat zowel Samsung als HTC de menu knop fysiek blijven plaatsen op hun toestellen voorzien van ICS.

Net als alwaysleft ben ik wel heel benieuwd naar waar Apple dit jaar mee gaat komen.
de One X heeft de menu knop toch niet?
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQdeYBh1I1reItCwxyyoyf2rK4AY-B906W7qgys13pskRcrJHrH
HTC heeft gewoon dezelfde knoppen als de nexus, maar dan niet soft, daardoor moet de menu knop zoals hierboven heel groot ingevoegd worden.. wat errug lelijk is.
Maar de keuze bij de SIII is nog vreemder 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:38:
[...]

de One X heeft de menu knop toch niet?
[afbeelding]
HTC heeft gewoon dezelfde knoppen als de nexus, maar dan niet soft, daardoor moet de menu knop zoals hierboven heel groot ingevoegd worden.. wat errug lelijk is.
Maar de keuze bij de SIII is nog vreemder 8)7
Klopt je had iets later moeten reageren, was zojuist bezig met het aanpassen van mijn post :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:42:
[...]

Klopt je had iets later moeten reageren, was zojuist bezig met het aanpassen van mijn post :>
Maar goed dat ik je ge-quote had dan :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Phntm schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:48:
Iemand al ervaring met cerberusapp? Een echte aanrader. Voor 3 euro een levenslange licentie en kan je je telefoon tracken. Mocht je toestel geroot zijn dan kan je op afstand ook al is je telefoon gewiped dankzij de root nog steeds tracken. Foto's maken ongemerkt is ook mogelijk. Gewoon downloaden, super handig.
Ziet er goed uit, maar ik zie geen meerwaarde ten opzichte van Android Lost of Anti-Theft binnen Avast! Mobile Security.
Die zijn beide gratis en bieden dezelfde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harkov schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:16:
Gisteren na de onthulling van de S3 toch maar de Nexus besteld. Hoop alleen dat de prijs niet keihard zakt de komende dagen. Zou een beetje zonde zijn.
Heb gisteren ook meteen na de onthulling de witte Nexus besteld voor 363 euro. Kan me niet voorstellen dat deze telefoon nu snel nog eens zeg 100 euro zakt. De GS2 zie ik nu wel snel zakken want die heeft nog een flinker prijskaartje momenteel. Hoop iig dat ik snel m'n Nexus binnenkrijg! Goedkoop sim only abo erbij in juli en ik kan minimaal 1 jaar weer vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Harkov schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:16:
Niet persoonlijk bedoeld, maar je hebt nu toch al een toptoestel voor een prikkie gekocht? Toestel is al 40% goedkoper dan toen ik het in december kocht. Daarnaast denk ik niet dat de Nexus nog veel goedkoper zal worden omdat deze dan te interessant wordt om nog voor de S3 te gaan en Samsung zichzelf dan in de vingers snijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Aghanim schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:31:
[...]

Niet persoonlijk bedoeld, maar je hebt nu toch al een toptoestel voor een prikkie gekocht? Toestel is al 40% goedkoper dan toen ik het in december kocht. Daarnaast denk ik niet dat de Nexus nog veel goedkoper zal worden omdat deze dan te interessant wordt om nog voor de S3 te gaan en Samsung zichzelf dan in de vingers snijdt.
Exact, helemaal mee eens. Heel goedkoop nu, die nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Voor een toestel dat al een half jaar oud is vind ik het niet eens 'heel erg goedkoop'. Ja, in december heb je misschien wel 600 euro moeten betalen, maar zo gaat dat nou eenmaal. Als je als eerste, de beste high-end smartphone wilt kopen, hangt er een prijsje aan ja ;) Ik vind het erg overdreven om te zeggen dat de Galaxy Nexus nu voor een spotprijs aan wordt geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Amps schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:13:
Voor een toestel dat al een half jaar oud is vind ik het niet eens 'heel erg goedkoop'. Ja, in december heb je misschien wel 600 euro moeten betalen, maar zo gaat dat nou eenmaal. Als je als eerste, de beste high-end smartphone wilt kopen, hangt er een prijsje aan ja ;) Ik vind het erg overdreven om te zeggen dat de Galaxy Nexus nu voor een spotprijs aan wordt geboden.
Hij heeft maar 2 dingen minder dan de s3. Minder snel en geen micro sd kaart slot. Dan is de prijs/kwaliteit gewoon perfect. De Nexus kan zich meten met een iPhone 4S. Die is 200 euro duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De S2 is na een jaar nog steeds duurder. Hoe verklaar je dat dan met jouw theorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:13:
Kijk je dan wel uberhaupt naar de prijzen van andere vergelijkbare of zelfs mindere toestellen? Dan zul je zien dat de Nexus zeer scherp geprijsd is. Kijk idd maar naar de S2, die vanwege de S3 nu wel goedkoper zal worden, maar kijk eens naar de huidige prijs. De Nexus kopen samen met een goede sim-only is een van de betere deals die je kunt vinden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejononline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06-2024
Vandaag heb ik mijn Galaxy Nexus ontvangen van Telecomlink. Gelijk uitgepakt, samsung seal verbroken en wat mee lopen spelen. Hij bevalt erg goed, maar net merkte ik wat vreemde zaken op:

- Er waren al een tweetal apps geinstalleerd waaronder zoals battery saver.
- Daarnaast is ook Superuser geinstalleerd. Deze staat niet in de apps lijst, dus krijg hem er niet van af. Lijkt dus alsof de telefoon geroot is. Kan ik dat als leek gemakkelijk ergens controleren?

Al met al lijkt mij dit geen normale situatie. Kunnen jullie dit bevestigen?

Hebben jullie ook advies hoe ik dit het beste verder kan oppakken? Levert de mogelijke root nog gevaar op mbt virussen\spyware\backdoors\of wat dan ook?
als ik er verder geen last van heb ben ik ook niet de moeilijkste met dat soort dingen... De telefoon zelf ziet er namelijk wel volledig nieuw uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Leejononline schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:45:
- Er waren al een tweetal apps geinstalleerd waaronder zoals battery saver.
- Daarnaast is ook Superuser geinstalleerd. Deze staat niet in de apps lijst, dus krijg hem er niet van af. Lijkt dus alsof de telefoon geroot is. Kan ik dat als leek gemakkelijk ergens controleren?

Al met al lijkt mij dit geen normale situatie. Kunnen jullie dit bevestigen?
Uhm nee, die dingen horen standaard niet op je Nexus te staan.. Ik zou hem terugsturen als ik jou was, dit is een tweede hands toestel en geen nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

quartex schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:01:
[...]

Uhm nee, die dingen horen standaard niet op je Nexus te staan.. Ik zou hem terugsturen als ik jou was, dit is een tweede hands toestel en geen nieuwe.
Nou, het is een nieuwe eigenlijk, want Lee zegt dat er een samsung seal erop was. We kunnen er vanuit gaan dat samsung naast hun yakjuxw rotzooi zelfs vergeten een goeie factory image erop te plaatsen. Deze hebben ze zeker over het hoofd gezien. Superuser krijg je alleen als je toestel geroot is, en dat is ie meestal in een fabriek anders kunnen ze hun shit niet erop kwijt.

Terugsturen en een nieuw toestel vragen zoals quartex zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Je zou hem opzich ook gewoon zelf naar een goede build kunnen flashen (zie OP), dan maak je weer een verse start en dat scheelt je weer opsturen en gezeik. Het kan namelijk goed zo zijn dat de reparateur exact hetzelfde doet als je hem opstuurt, maar dan ben je hem zo weer 2 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Misschien kan je proberen om langs een Samsung Service Center te gaan. Een simpele handeling als deze kunnen ze waarschijnlijk wel ter plekke doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Leejononline schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:45:
Vandaag heb ik mijn Galaxy Nexus ontvangen van Telecomlink. Gelijk uitgepakt, samsung seal verbroken en wat mee lopen spelen. Hij bevalt erg goed, maar net merkte ik wat vreemde zaken op:
Telecomlink heeft wel eens de neiging om smartphones uit Polen o.i.d te laten komen was ook bij mijn Galaxy S Plus. Die was simlock vrij maar had toch tijdens het opstarten van de telefoon een logo van "Orange" en een drietal Poolse apps van een vage provider die niet te verwijderen waren. Maar als je daar mee kunt leven of het aan durft te rooten o.i.d heb je een prima toestel.
Ik ben inmiddels overgestapt naar de Nexus en die heb ik niet meer gekocht via Telecomlink voelde mij toch een beetje genomen. maar heb ook niet de moeite genomen om er werk van te maken.

Keuze is voor jou, maar het heeft mij nooit lekker gezeten, nu zou ik ervoor hebben gekozen om mijn geld terug te vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door ipje op 05-05-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ben benieuwd hoe dit voor mij gaat uitpakken dan. Heb vandaag de Galaxy Nexus ook bij Telecomlink bestelt. Indien ook maar het minste vermoeden heb op een tweedehandse o.i.d. is het een enkeltje terug.

offtopic:
Denk dat de Galaxy Nexus dé verkooptopper van het moment gaat worden na de deceptie van de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkov
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn Nexus van midimedia kwam ook met een quick start guide in het Tsjechisch oid. Voor de rest was de verpakking nog helemaal dicht. Lijkt me dat het weinig uitmaakt zolang de seal op de doos no niet verbroken is.
Edit: Alleen jammer dat het een yakjuxw build was.

[ Voor 10% gewijzigd door Harkov op 06-05-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harkov schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:55:
Mijn Nexus van midimedia kwam ook met een quick start guide in het Tsjechisch oid. Voor de rest was de verpakking nog helemaal dicht. Lijkt me dat het weinig uitmaakt zolang de seal op de doos no niet verbroken is.
Edit: Alleen jammer dat het een yakjuxw build was.
Het zou mij toch niet lekker zitten. Beetje het gevoel 'we hebben nog een junkpartij kunnen opkopen in het Oostblok'. Hardwarematig zal het wel allemaal kloppen, maar ik denk toch dat ik hem zou terugsturen.

Wat betreft de yakjuxw-build kan je natuurlijk moeilijk midimedia aansprakelijk houden en is bovendien simpel te flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren 2 Nexussen besteld via Ladyphonewinkel.nl. Een voor mijn vriendin, een voor mij. Ik dacht dus zeker te zijn dat ik een yakju zou krijgen, maar las net in een ander topic dat die webshop ook de Samsung-versies levert :/

Naja, dan maken we er zelf wel een yakju van :Y) Ik wachtte eigenlijk op de SIII, maar die vind ik toch z'n geld niet waard. Ik had ook niet door dat de Nexus al zo in prijs was gezakt :) 360 euro voor zo'n beest is echt geen geld. Ik zou momenteel ook niet weten waarom iemand de SII zou kopen? Ja, OK, hij is in benchmarks nog wat sneller...

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2012 15:19 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Zal Samsung ooit nog een 32GB exemplaar uitbrengen in Nederland? Want ik wil voor 14 mei mijn abonnement verlengen bij Vodafone met een toestel. Ik wil, mocht er een 32GB exemplaar zijn, voor de Galaxy Nexus gaan.
Kan ik trouwens mijn (unbrick) JIG voor de I9000 ook voor de Galaxy Nexus gebruiken?

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou niet weten waar je en jig voor nodig hebt. er is geen counter om te resetten, en ik zou niet weten hoe je de gn bricked. Je kan altijd via fastboot partities flashen.

Ook unlocken/rooten kan zonder risico, omdat je geen bootloader hoeft te overschrijven, is gewoon met een commando te unlocken

[ Voor 27% gewijzigd door Prulleman op 06-05-2012 14:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:47

Ves

A gadget addicted Bounty

GT-R schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:50:
Zal Samsung ooit nog een 32GB exemplaar uitbrengen in Nederland? Want ik wil voor 14 mei mijn abonnement verlengen bij Vodafone met een toestel. Ik wil, mocht er een 32GB exemplaar zijn, voor de Galaxy Nexus gaan.
Kan ik trouwens mijn (unbrick) JIG voor de I9000 ook voor de Galaxy Nexus gebruiken?
Nee en zeker niet binnen 2 weken. Alleen Verizon kreeg de 32GB.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:43
Ik heb sinds een week de Nexus. Na een week gebruik heb ik een tweetal vragen. De eerste is de veel gebelde contacten lijst in de telefoon app. Deze kan ik niet wissen of verwijderen. Ik las dat dit een bug is maar vraag me af of dit toch op een of andere manier op te lossen is. De tweede vraag is een probleempje met pop3. Het lijkt alsof een oude fout uit Android 2.2 (HTC Desire) weer naar boven is gekomen. Ik heb ingesteld dat alleen de mail opgehaald moet worden van een pop3 (UPC) mail account. Hij lijkt niet automatisch op nieuwe mail te controleren en na handmatige synchronisatie verwijderd hij lokale mail omdat ik de pop3 op mijn hoofdcomputer heb opgehaald. Dit laatste vind ik de vervelendste bug. Is dit bekend en eventueel op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erwin1967 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:44:
Ik heb sinds een week de Nexus. Na een week gebruik heb ik een tweetal vragen. De eerste is de veel gebelde contacten lijst in de telefoon app. Deze kan ik niet wissen of verwijderen. Ik las dat dit een bug is maar vraag me af of dit toch op een of andere manier op te lossen is. De tweede vraag is een probleempje met pop3. Het lijkt alsof een oude fout uit Android 2.2 (HTC Desire) weer naar boven is gekomen. Ik heb ingesteld dat alleen de mail opgehaald moet worden van een pop3 (UPC) mail account. Hij lijkt niet automatisch op nieuwe mail te controleren en na handmatige synchronisatie verwijderd hij lokale mail omdat ik de pop3 op mijn hoofdcomputer heb opgehaald. Dit laatste vind ik de vervelendste bug. Is dit bekend en eventueel op te lossen?
Pop3 in gmail binnenhalen, en geen achterhaald protocol gebruiken ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Prulleman schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:07:
[...]

Pop3 in gmail binnenhalen, en geen achterhaald protocol gebruiken ;)
Werkt inderdaad het beste en overal is je e-mail benaderbaar zonder "oh ja die mail staat op mijn tablet of smartphone" terwijl je achter je laptop zit. Of dezelfde berichten opnieuw downloaden als je achter een ander apparaat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:43
ipje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:29:
[...]

Werkt inderdaad het beste en overal is je e-mail benaderbaar zonder "oh ja die mail staat op mijn tablet of smartphone" terwijl je achter je laptop zit. Of dezelfde berichten opnieuw downloaden als je achter een ander apparaat zit.
Mijn hoofd/game computer is de computer die alles leeg leest. Daar staat dus alle mail lokaal. Uiteraard kan het via gmail maar ik wil niet dat alles via Google loopt. Het mail programma houdt zich niet aan het vastgelegde pop3 protocol wat een kwalijke zaak is. Ditzelfde probleem is ruim 1,5 jaar geleden al opgelost door HTC
maar dat lijkt door Google niet te zijn gebeurd. Dit zijn toch vrij elementaire bugs die ik niet hoopte aan te treffen in de meeste recente Android 4.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijf erbij dat pop3 onhandig, onpraktisch en achterhaald is. Maar als je dit toch wilt gebruiken kan je eens kijken naar alternatieve mail clients. Wellicht dat Google er geen aandacht aan geeft omdat het zo achterhaald is ;)

(je wel toch niet op meerdere devices mails gelezen markeren, verwijderen, labelen, archiveren etc.. Dit soort zanten dienen gewoon met een server gesynced worden. Als je dit niet bij Google wilt kan je ergens ook exchange regelen. Werkt zeker onder ics erg prettig in de standaard client, stuk beter dan gb

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
linksback schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:38:
Ben nu een paar dgn tevreden gebruiker van de GN. Alles werkt prima, het lukt mij alleen niet om de agenda van onze Exchange Server van mn werk in de standaard agenda app te krijgen. De Exchange mail gaat prima in de standaard email app, maar als ik in de agenda app kijk zie ik onder instellingen wel mn exchange account staan vermeld, maar als ik 'm selecteer zegt ie "geen agenda's". Onder het kopjes agenda's die wordenm gesynchroniseerd is hij ook niet zichtbaar (wel een aantal Gmail accounts, maar die staan allemaal uitgevinkt). Ik wil alleen mijn Exchange Agenda gebruiken.

Uiteraard heb ik in mn Exchange instellingen wel aangegeven dat de agenda voor mijn account moet worden geynchroniseerd. Ik kan niets vinden in dit topic, iemand een idee?

Heb overigens 4.04 draaien.
Ik had exact hetzelfde probleem. Door je Exchange account tijdelijk in te stellen op Push in plaats van handmatig/per bepaalde tijd, komt je agenda opeens wel door. Als alle agenda items zijn gedownload zet je de instelling weer terug op handmatig/per bepaalde tijd en heb je geen probleem meer met je agenda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/2681/screenshot2012050619353.png

Dat phantom charging begint wel irritant te worden.. en ach er zijn maar amper 400 reacties over deze problemen. Google wijst vervolgens naar Samsung en Samsung doet het af als geïsoleerde gevallen. Het lijkt mij dat Samsung gewoon goedkope troep heeft gebruikt voor die micro usb port, maar ze gaan dat natuurlijk niet erkennen, want dat zou ze geld kosten.

Bij mij heeft het wel zo'n 5 maanden geduurd, voordat deze problemen optraden. Ik kijk het nog even aan en anders zal het aankloppen bij Samsung worden en hopen dat ze er wat aan doen.

EDIT: Het onderstaande uitvoeren verhelpt het probleem, nu nog afwachten voor hoe lang:
quote: Originally Posted by datboiro
I recently had the same issue... here's what fixed it for me. I took the battery out and left the phone plugged into the outlet. Let it sit. I then installed the battery and let it finish its charge while the phone was off. I then took the battery out, unplugged the charger from the phone, and reinserted battery. Power on, VOILA! Mine was back to normal. Hope this helps.

[ Voor 26% gewijzigd door Laguna op 07-05-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexus een dagje binnen en flink er mee aan het spelen. Heb wel een aantal vraagjes gezien er toch wel wat zaken veranderd zijn sinds mijn SGS met android 2.3.

Hoe kan ik de digitale klok die op je lockscreen staat als widget op mijn achtergrond krijgen? Heb nu enkel de analoge klok daarvoor. Standaard mogelijk of ergens te downloaden?

Hoe kun je in de standaardagenda instellen hoever je vooruit wil laten zien in de agendawidget? Nu zie ik enkel de lopende week, ik zou graag een maand willen zien. Mogelijk binnen de standaardwidget? Anders moet ik weer een agenda app downloaden die ik ook gebruikte op mn SGS, ik wil echter deze telefoon om te beginnen zo stock mogelijk houden om te kijken of stock ICS me bevalt.

Ben wel onder de indruk van het apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:08:
Nexus een dagje binnen en flink er mee aan het spelen. Heb wel een aantal vraagjes gezien er toch wel wat zaken veranderd zijn sinds mijn SGS met android 2.3.

Hoe kan ik de digitale klok die op je lockscreen staat als widget op mijn achtergrond krijgen? Heb nu enkel de analoge klok daarvoor. Standaard mogelijk of ergens te downloaden?

Hoe kun je in de standaardagenda instellen hoever je vooruit wil laten zien in de agendawidget? Nu zie ik enkel de lopende week, ik zou graag een maand willen zien. Mogelijk binnen de standaardwidget? Anders moet ik weer een agenda app downloaden die ik ook gebruikte op mn SGS, ik wil echter deze telefoon om te beginnen zo stock mogelijk houden om te kijken of stock ICS me bevalt.

Ben wel onder de indruk van het apparaatje!
in AOKP zit de mogelijkheid om te kiezen tussen de analoge of digitale ICS klok.. niet bij stock geloof ik. Dan moet je iets in de market zoeken wat er op lijkt.
Hier staat de code van aokp digital clock widget:
https://github.com/MarcLa...5945739c446faa69fd10f5e7f
wellicht dat deze apk (uit de aokp zip gehaald) werkt als update voor de standaard clock app van stock ics, maar let op, dit is geheel op eigen risico, ik kan dit niet testen voor je, misschien sloop je je clock app :)
http://www.nvalphen.nl/files/got/DeskClock.apk

De standaard agenda widget heeft geen instellingen, daarvoor zul een een andere agenda widget moeten installeren (andere agenda app is niet nodig).

Het idee van een stock rom is om deze vrij kaal/simpel/basic te houden zodat iedereen lekker zijn eigen apps en widgets kan kiezen, zonder dat je daarmee belast wordt als je het niet gebruikt (zoals bij sense en tw, met bv aandelen zooi etc). Naar mijn idee dus een beetje vreemde redenatie om niks te installeren om te kijken of stock je bevalt, stock is namelijk niet zoveel.

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 07-05-2012 10:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

alwaysleft schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:15:
[...]

Hij heeft maar 2 dingen minder dan de s3. Minder snel en geen micro sd kaart slot. Dan is de prijs/kwaliteit gewoon perfect. De Nexus kan zich meten met een iPhone 4S. Die is 200 euro duurder...
Ook geen gorrilla glass verder is het inderdaad redelijk het zelfde.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
Laguna schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:02:
Bij mij heeft het wel zo'n 5 maanden geduurd, voordat deze problemen optraden. Ik kijk het nog even aan en anders zal het aankloppen bij Samsung worden en hopen dat ze er wat aan doen.

EDIT: Het onderstaande uitvoeren verhelpt het probleem, nu nog afwachten voor hoe lang:
[...]
Bij mij begonnen de problemen ook pas na 4/5 maanden... Die oplossing met batterij eruit/erin werkte bij mij een kwartier...

Hier is er overigens geen peil op te trekken. Ik had er tot vanmiddag al dagen geen last meer van. Toen per ongeluk toestel laten vallen en probleem was terug. Vorige week had ik er steeds last van dat die om de x seconden dacht dat er een lader werd aangesloten; dan gaat elke keer je scherm aan en dus batterij zo leeg.

Ik kijk het nog een paar dagen aan. Heb het bordje van ebay inmiddels binnen, zodra deze vervangen is zal ik het resultaat laten weten. Uiteraard is garantie claimen bij Samsung een optie, maar de verhalen zijn heel wisselend. De ene keer wordt die onder garantie vervangen, de andere keer doen ze het af als gebruikschade of waterschade... En dan moet je dus alsnog onderzoekskosten betalen en kun je het bordje alsnog zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:46:
[...]

in AOKP zit de mogelijkheid om te kiezen tussen de analoge of digitale ICS klok.. niet bij stock geloof ik. Dan moet je iets in de market zoeken wat er op lijkt.
Hier staat de code van aokp digital clock widget:
https://github.com/MarcLa...5945739c446faa69fd10f5e7f
wellicht dat deze apk (uit de aokp zip gehaald) werkt als update voor de standaard clock app van stock ics, maar let op, dit is geheel op eigen risico, ik kan dit niet testen voor je, misschien sloop je je clock app :)
http://www.nvalphen.nl/files/got/DeskClock.apk

De standaard agenda widget heeft geen instellingen, daarvoor zul een een andere agenda widget moeten installeren (andere agenda app is niet nodig).

Het idee van een stock rom is om deze vrij kaal/simpel/basic te houden zodat iedereen lekker zijn eigen apps en widgets kan kiezen, zonder dat je daarmee belast wordt als je het niet gebruikt (zoals bij sense en tw, met bv aandelen zooi etc). Naar mijn idee dus een beetje vreemde redenatie om niks te installeren om te kijken of stock je bevalt, stock is namelijk niet zoveel.
Tnx zal het eens proberen dit lukte ook zo met de SGS2 widget op de SGS. Agenda Widget nog aanraders? Qua functionaliteit dan, uiterlijk moet ik zelf eens uitzoeken. Ik vind de eenvoud vd stock rom toch wel fijn en wil deze gewoon behouden om niet meer in de wirwar vd custom roms en constant flashen te raken. Uitbreiden is dan fijner dan vervangen voor mij.

Overigens werkt bij mij de trackball / notificatie led gewoon standaard met Whatsapp, rode lampje knippert nu al een poosje. Dus dat is ook super! Las overal dat ie het niet deed.
Pagina: 1 ... 47 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.