Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:00
Wat gebeurt er als je negeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:00:
beste tweakers,

Ik heb afgelopen week met plezier mijn Samsung Nexus I9250 gebruikt tot gisteren....

Batterij bijna leeg dus zet ik mijn Nexus uit. van ochtend zet ik hem aan en meteen aangesloten met oplader. en na dat ik mijn schermvergrendeling unlock staat er opeens "PIN-code voor ontgrendelen SIM-netwerk"
nu kan mijn Nexus niet meer verbinden met mijn provider (T-mobile).

Iemand ervaring mee?

Ik had telefoon met verlenging t-mobile besteld bij belsimpel.nl
Hij draait op android 4.0.2 en 3 weken oud daarvoor geen probleem gehad
Simlockvrij geleverd (ga ik vanuit)
Geen customrom, alles gewoon standaard zoals geleverd.
Hier hetzelfde probleem... Sinds ik een factory reset heb gedaan op 4.0.4 krijg ik ook deze melding. Van te voren ook geen enkel probleem dus ik neem aan dat het toestel niet gesimlocked is...

Heb ondertussen contact met Vodafone opgenomen en zij zouden me de unlockcode toesturen komende week. Anders gaat de telefoon terug naar Telecomlink.nl.
DrNizeGuy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:21:
Wat gebeurt er als je negeert?
Niets, telefoon doet het gewoon. Alleen geen telefonie/sms/3g. Via wifi gaat alles prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

PieterAelse schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:26:
Wat ik zo zie in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus zijn die sinds deze week leverbaar bij Coolblue. (onderste twee)
Ik doelde meer op een dock voor op je bureau (heb een hele mooie witte concept gezien), maar ga wel in het andere topic kijken. Wist niet dat er een apart topic voor was. thnx

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact hetzelfde probleem...
Telefoon doet het gewoon. Alleen geen telefonie/sms/3g. wifi geen probleem..
ik ga dinsdag langs T-mobiel shop om te kijken hoe het zit. Want ik heb vanmiddag via t-mobiel site contact gehad en zij hebben ook geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 10:00
Zoek is op XDA, daar is een topic over sim unlock van de Domoco (Japanse) versie van de Nexus, schijnt ook op GSM versie te werken. Wellicht kan je daar wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrNizeGuy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:36:
Zoek is op XDA, daar is een topic over sim unlock van de Domoco (Japanse) versie van de Nexus, schijnt ook op GSM versie te werken. Wellicht kan je daar wat mee.
Thanks for the heads up! :)

@nog1biertje: mocht T-Mobile er niet uitkomen, check deze thread: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1548210&page=17 met name vanaf blz. 15 of zo wordt het interessant.

Ik wacht zelf nog even of Vodafone me een unlockcode kan geven, anders probeer ik dat uit. Gezien de reacties daar moet het werken. *Geeft de burger moed* :)

Ik denk dat dit het probleem is waar we tegen oplopen.
GSM GN comes network-locked in multiple countries. For example, until just recently, the only company importing GN in Romania was Vodafone Romania. All their devices came network-locked on Vodafone, but in order to accommodate local resellers who wanted to sell the phone unlocked, Vodafone performed a temp unlock by modifying the nv_data.bin in radio, but not the one in factory.

Because of this, after a reset to factory defaults, users who bought the phones as unlocked from a local reseller were suddenly receiving the "enter network PIN" message. This resulted in a lot of people returning their GN phones to the stores. It was also my case and it sucks to pay for an unlocked phone and not be able to use it.

The situation has started to change recently, as an increasing number of resellers have started to stock GN directly from Samsung Romania and not from Vodafone.

The issue is not limited to Vodafone and Romania. I've seen similar complaints from customers of Vodafone Australia and GN users in France. So yeah, it's safe to say that GSM GN DOES come locked to specific networks in certain countries.
bron: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1548210&page=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slecht zeg... gelockte telefoons maar half unlocken.
Is er al te concluderen dat dit alleen t-mobile toestellen betreft?

Is de temp unlock ook niet heel makkelijk zelf te doen door ook weer nv_data.bin aan te passen, of heb je daar ook een key/code voor nodig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
stijnos1991 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:30:
[...]

Ik heb mijne een tijd geleden laten vallen. Reparatie kostte uiteindelijk 180 euro. Je hebt PM
Nu heb ik de pech dat mijn scherm is gevallen. Overal zijn de reparaties 180+. Weet iemand een goedkoper alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schijnt dat het via samsung zelf nog meevalt, had je dat al gechecked?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Zelf doen ze dat niet, sturen mij door naar gsmrepareren.nl en dat kost mij daar 230 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik heb nu ook een nexus gekocht, maar het scherm valt me toch wel erg tegen. Ik lees vaak nog wat sites als ik 's avonds (dus op lage helderheid) in bed lig en de strepen/vlekken zijn dan wel erg storend aanwezig. Verder veranderen de kleuren als de helderheid wordt aangepast. Heb ik een maandagmorgen model en heeft RMA-en zin of is dit bij alle nexus-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KAdrifter schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:59:
Ik heb nu ook een nexus gekocht, maar het scherm valt me toch wel erg tegen. Ik lees vaak nog wat sites als ik 's avonds (dus op lage helderheid) in bed lig en de strepen/vlekken zijn dan wel erg storend aanwezig. Verder veranderen de kleuren als de helderheid wordt aangepast. Heb ik een maandagmorgen model en heeft RMA-en zin of is dit bij alle nexus-en?
Heb geen last van strepen en/of vegen op het scherm bij lage helderheid. Wat me wel opvalt is dat het wit bij hoge helderheid veel 'witter' wordt weergegeven. Op lage (automatische) helderheid zit het tegen grijs aan. Het stoort me overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:28

PBP

Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen een Nexus en een S2 :| . Iemand die ze beide heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij mij ziet het er op lage helderheid een beetje papier-achtig uit, maar geen echte duidelijke strepen of vlekken, meer een beetje ruis/korrelig...
De kleuren zijn bij lage helderheid inderdaad niet heel goed.

probeer er anders eens een foto van te maken
PBP schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:50:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen een Nexus en een S2 :| . Iemand die ze beide heeft?
waarom twijfel je? als je deze vraag in het nexus topic stelt is de kans natuurlijk groter dat mensen je richting de nexus sturen.

grootste verschillen vanuit de nexus gezien:

+ groter scherm (4.65-4.3)
+ hogere resolutie

+/- (persoonlijk) touchwizz <> vanilla ICS (geen skin)
+/- geen voor ICS onnodige hardware buttons

- GPU in de nexus minder
- geen SD slot

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10 17:18
Ik overweeg een overstap van een galaxy S (op zich nog erg tevreden mee) naar GN. Heeft iemand toevallig al hands-on ervaring met een dergelijke overstap?

- Accutijd (vnl. standby: ik haal met de S ca. 3 dagen met alleen 2G en licht gebruik)
- Is het scherm een grote vooruitgang (vnl. voor kleine tekst verwacht ik door hogere resolutie een behoorlijk verschil)
- Snelheid (geen zware games oid, maar GUI van de S begint me een beetje te storen)
- Camera: op de SGS iig ee nstuk sneller, maar kwalitatief?

Kortom: is het de upgrade waard? Ik lees eigenlijk alleen over vergelijkingen met de SGS2...

Qua prijs en bovengenoemde punten lijkt de GN me de meest voor de hand liggende upgrade op dit moment.

[ Voor 11% gewijzigd door iisworks op 14-05-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Ja ik wist niet goed waar ik de vraag kon stellen. Lees in de S2 topics nogal problemen met ICS updates,vastlopers,batterij problemen etcetera. Als ik iets niet wil is gezeik met mn telefoon. Jailbreaken/rooten/custom roms begin ik dan ook niet aan.

Lees dan weer dat qua hardware de S2 beter is, dus zo kan ik de plus en minpunten van beide een beetje wegstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PBP schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:02:
Ja ik wist niet goed waar ik de vraag kon stellen. Lees in de S2 topics nogal problemen met ICS updates,vastlopers,batterij problemen etcetera. Als ik iets niet wil is gezeik met mn telefoon. Jailbreaken/rooten/custom roms begin ik dan ook niet aan.

Lees dan weer dat qua hardware de S2 beter is, dus zo kan ik de plus en minpunten van beide een beetje wegstrepen.
qua echte specs is alleen de GPU beter, de rest is hetzelfde of in sommige gevallen zoals het scherm is de GN beter.

standaard geleverd met ICS is ook nog wel een pluspunt. :) hoewel de meeste hier een hogere update snelheid verwachten van een google device (OTA updates laten nogal op zich wachten zoals je in dit topic terug kan lezen, maar daarintegen is het nog steeds beter als bij andere toestellen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Ik had ook last van strepen bij zowel lage als hoge helderheid, maar las dat er meer mensen waren hier hier last van hadden dus dacht dat het 'normaal' was. Toen ik een ander probleem kreeg met mijn scherm is de telefoon teruggestuurd ter reparatie en het nieuwe scherm vertoont deze strepen niet meer.

Ander dingetje.. Sinds 4.0.4 (stock) valt mij op dat mijn Nexus vaak niet meer automatisch in slaapstand gaat. Het is me nu al een paar keer overkomen dat mijn batterij dus bijna leeg was omdat het scherm aan blijft staan. Het probleem lijkt zich voor te doen nadat de telefoon aan de lader is geweest. Enige oplossing lijkt tot nu toe de accu eruit en erin te doen. Dan valt ie weer automatisch in slaap na 1 minuut... Tot de volgende laadbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NmR schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:07:
[...]

Ik had ook last van strepen bij zowel lage als hoge helderheid, maar las dat er meer mensen waren hier hier last van hadden dus dacht dat het 'normaal' was. Toen ik een ander probleem kreeg met mijn scherm is de telefoon teruggestuurd ter reparatie en het nieuwe scherm vertoont deze strepen niet meer.

Ander dingetje.. Sinds 4.0.4 (stock) valt mij op dat mijn Nexus vaak niet meer automatisch in slaapstand gaat. Het is me nu al een paar keer overkomen dat mijn batterij dus bijna leeg was omdat het scherm aan blijft staan. Het probleem lijkt zich voor te doen nadat de telefoon aan de lader is geweest. Enige oplossing lijkt tot nu toe de accu eruit en erin te doen. Dan valt ie weer automatisch in slaap na 1 minuut... Tot de volgende laadbeurt.
blijft je accu iccontje bovenin dan ook op laden staan? dat is namelijk een bekend probleem (wellicht usb connector gerelateerd)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik heb de Sgs2 gehad (maar gejat), nu de Nexus. Beide telefoons hebben zo hun min en pluspunten, maar bij de Sgs2 stoorde ik me ontzettend aan de hoeveelheid reboots (ook al pre-ics), bij de SGN valt daar minder over te vinden. Scherm is bij beiden niet perfect (kleuren kloppen niet, lage helderheid op de SGN geeft patronen en nog vreemdere kleuren, de SGS2 heeft een te lage resolutie). Verder zijn het grote telefoons, maar de SGN komt bijna bij de tablets/note's terecht.

Als de grootte/opslagruimte geen punt is is de Nexus de betere telefoon, anders is de SGS2 een betere optie.
NmR schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:07:
[...]
Bedankt voor je reactie, dan ga ik eens een mailtje sturen. Fotograferen van het probleem is nogal lastig, dus ik vraag me af of ze daar lastig over gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Prulleman schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:11:
[...]

blijft je accu iccontje bovenin dan ook op laden staan? dat is namelijk een bekend probleem (wellicht usb connector gerelateerd)
Nee, daar heb ik gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 15:14
Als je strepen, rare kleuren oid op je scherm krijgt bij een lage helderheid dan heb je echt een telefoon met een verrot scherm gekregen hoor. Mijn GN is qua scherm echt helemaal fantastisch! Het enige 'kleurverschil' wat je bij een lage helderheid kan (en ik denk dus hoort te) merken is dat wit iets meer een krant-achtige kleur krijgt. Niet helder wit, maar een beetje grijzig.

Verder denk ik dat je gewoon het topic een beetje moet doorlezen en zoeken op bepaalde keywords als je wilt weten hoe de overstap van de S of de SII is. Dit is echt al zooo vaak aan bod gekomen namelijk.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 14:31
Weten jullie of er verschillende varianten van de Galaxy Nexus in omloop zijn in Europa (qua hardware)?
Ik wil graag mijn in Nederland gekochte GN gebruiken op het T-Mobile netwerk in de VS, zij gebruiken daar voor 3G de 1700 en 2100 Mhz banden.
Volgens de Nederlandse Samsung website ondersteunt de GN deze frequenties niet, maar volgens de Britse website wel. (en volgens de Franse ook)
Hebben we dan in Europa meerdere hardwarevarianten van de GN?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee, er zijn 2 hardware versies, GSM (maguro)/LTE(toro), met wel verschillende software versies (google build of land specifieke samsung build)

alles op een rijtje:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1384458

De LTE versie is echt anders, volgens mij speciaal voor verizon gemaakt.
De GSM vesie is gewoon quad/octa band (of hoe het ook tegenwoordig heet):
2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Bedankt voor jullie ervaringen, ik slaap er nog een paar nachtjes over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Laatst online: 12:56

Vis

Niets meer dan lof over de Nexus so far imho hoor!
Hier en daar lees ik af en toe probleempjes met de lader en beeldscherm o.a. maar zelf heb ik er nog geen last van gehad.. *afkloppen*

Zodra je de Nexus de eerste keer in je handen hebt gehad, wil je niets anders meer was/is mijn gevoel :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben ook zeer tevreden, hoewel ik de telefoon nog maar net heb. Je moet je ook niet gek laten maken door probleemtopics. Als je van een willekeurige andere telefoon de topics leest, staat er ook veel ellende geconcentreerd bijeen. Je moet maar zo denken: mensen zonder problemen posten veel minder online dan mensen die een probleem proberen op te lossen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Grrrrrene schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:37:
Ik ben ook zeer tevreden, hoewel ik de telefoon nog maar net heb. Je moet je ook niet gek laten maken door probleemtopics. Als je van een willekeurige andere telefoon de topics leest, staat er ook veel ellende geconcentreerd bijeen. Je moet maar zo denken: mensen zonder problemen posten veel minder online dan mensen die een probleem proberen op te lossen.
Weet ik, viel me alleen op dat sinds de S2 ICS update heeft gekregen, de problemen lijken te zijn toegenomen. Wil gewoon een fatsoenlijk werkend toestel en me niet bezig houden met custom roms e.d. Ik neig ook meer naar de Nexus, ook vanwege de vanilla 4.0 en niet al die rommel die je bij de S2 erbij krijgt. Denk dat ik van de week maar even in een winkel een kijkje ga nemen :P .

Vinden jullie de Nexus niet te groot? Denk dat ik Nexus wel de max vind qua grootte, als ik zo de foto's bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:34

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

[b]
Vinden jullie de Nexus niet te groot? Denk dat ik Nexus wel de max vind qua grootte, als ik zo de foto's bekijk.
Ik ben nog steeds blij met de Nexus S zelfs. Ook een Sensation en een Lumia gehad, maar weer terug naar de Nexus serie... Kale Android vindt ik het fijnst, zeker ICS. Vond de Galaxy Nexus ook te groot, daarom de Nexus S.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:34
PBP schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:15:
[...]
Heb er weinig moeite mee, inderdaad groter dan mijn vorige (Galaxy S plus) teken de formaten even op een papier uit en je hebt een aardige indicatie. Het is een echte aanrader, natuurlijk is het vervelend als je problemen hebt. Maar vage apps en custom roms en dat soort dingen maak ik geen gebruik van, heb eerlijk gezegd vaak het idee dat daar vele problemen vandaan komen. Maar andere zullen dit waarschijnlijk krachtig ontkennen, het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

ipje schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:23:
[...]

Heb er weinig moeite mee, inderdaad groter dan mijn vorige (Galaxy S plus) teken de formaten even op een papier uit en je hebt een aardige indicatie. Het is een echte aanrader, natuurlijk is het vervelend als je problemen hebt. Maar vage apps en custom roms en dat soort dingen maak ik geen gebruik van, heb eerlijk gezegd vaak het idee dat daar vele problemen vandaan komen. Maar andere zullen dit waarschijnlijk krachtig ontkennen, het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.
Ik las de problemen ook niet hier maar in het S2 topic die pas ICS update heeft gekregen. Daarom neig ik naar de Nexus ;) . Goed idee om even uit te tekenen , zo is even doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Grrrrrene schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:37:
Haha ja daarom is het hier soms ook zo dood :p

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
True schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:26:
[...]

Haha ja daarom is het hier soms ook zo dood :p
Scherp! :P
[...]

Ik vind hem op het randje. Groter wil ik niet, maar dit is net goed. Ik kan met mijn duim bijna overal bij als ik hem in mijn hand heb en hij past prima in mijn broekzak (daar telt dikte w.m.b. meer dan breedte en hoogte).

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 14-05-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben ook nog steeds zeer tevreden met mijn Galaxy Nexus. Scherm is bij mij nagenoeg perfect, vooral de hoge resolutie vind ik heerlijk. Ik heb alleen een blauwige waas aan de bovenkant welke alleen goed te zien is in landscape en wit beeld (zoals browser). Vooral bij lagere helderheid valt het op.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Laatst online: 29-09 14:31
Prulleman schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:29:
nee, er zijn 2 hardware versies, GSM (maguro)/LTE(toro), met wel verschillende software versies (google build of land specifieke samsung build)

alles op een rijtje:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1384458

De LTE versie is echt anders, volgens mij speciaal voor verizon gemaakt.
De GSM vesie is gewoon quad/octa band (of hoe het ook tegenwoordig heet):
2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100
Als ik het goed begrijp, de software versie beperkt dus ook niet de frequentiebanden die gebruikt kunnen worden? Met mijn yakju versie moet het dus wel lukken op T-Mobile USA (1700/2100) ?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blu-fox schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:03:
[...]

Als ik het goed begrijp, de software versie beperkt dus ook niet de frequentiebanden die gebruikt kunnen worden? Met mijn yakju versie moet het dus wel lukken op T-Mobile USA (1700/2100) ?
yes

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Ik heb hele kleine handen en zelfs voor mij is ie prima te doen :) Onderweg in de trein heerlijk een serie kunnen kijken op het beeldscherm. Waar ik het beeldscherm van de Motorola Milestone veel te klein vond om filmpjes op af te spelen vind ik het bij de Nexus ideaal! MX Player gedownload, hardwareacceleratie aangezet en hij speelt mkv's perfect af. Als je normaal gesproken op je laptop/tv een serie kijkt is het natuurlijk wennen, maar bij gebrek aan tablet is dit een perfect alternatief :) Alleen nog ergens een houder vandaan scharrelen om op het tafeltje in de trein te kunnen zetten :) Ook swype is heerlijk om mee te werken met deze grootte.

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 21:52
Net de backcover die ik gewonnen had op xda toegekregen. Ziet er goed uit, heeft meer grip/rubberachtig coating dan de originele. :)
De achterkant ziet er iets anders uit dan de originele en is ook minder buigbaar, waarschijnlijk dus namaak, maar dan wel goede namaak.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17832593/screens/IMG_20120514_180418%20%28Custom%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17832593/screens/IMG_20120514_180434%20%28Custom%29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 14:05

Phntm

Tlingelingeling

AndRo555 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:10:
Net de backcover die ik gewonnen had op xda toegekregen. Ziet er goed uit, heeft meer grip/rubberachtig coating dan de originele. :)
De achterkant ziet er iets anders uit dan de originele en is ook minder buigbaar, waarschijnlijk dus namaak, maar dan wel goede namaak.

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes gedaan, alleen ik vind hem niet echt zo goed utizien. :P Dat XDA erop vind ik lelijk, then again, mijn mening. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Deze backplate heb ik dan ook gewonnen, als ik zelf mocht kiezen had ik eerder iets zoals dit genomen.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/22063477/Phone.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zou wel een backplate zonder merknamen willen. Voorop geen Samsung / Google, achterop dan ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, op ebay zijn ze ook alleen met logo te vinden... Zou er ook best een zonder willen.. Eraf krabben gaat schijnbaar ook niet, omdat het niet alleen een laagje verf is, maar ook in het plastic zit gesmolten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Laatst online: 22-09 12:45
Zonder logo's (desnoods alleen die van verizon, zou ik die wel graag willen hebben! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

PieterAelse schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:42:
[...]

Zonder logo's (desnoods alleen die van verizon, zou ik die wel graag willen hebben! :o
Waarom die van Verizon wel? :s alsof je een Amerikaan bent.. dan maar liever dat Samsung logo...
Vind m trouwens ook wel cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Als deze er nu eens was in een uitvoering met geribbelde textuur ipv van glad, dan zou ik overwegen om er zo een te kopen.

[ Voor 39% gewijzigd door AndRo555 op 15-05-2012 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 08:24
Vanmorgen weer iets vreemds.. enige tijd nadat ik mijn GN van de oplader had gehaald, merkte ik dat het scherm aanstond waarbij het lockscreen getoond werd met de melding opladen en het percentage. Dit terwijl er geen bliksemschicht in het accu icoon getoond werd. Ik zat toen te wachten tot het scherm weer uit zou gaan, maar dat bleef dus aanstaan op het lockscreen totdat plots het toestel uitviel en de boot animatie getoond werd. Echter bleef de boot animatie minuten lang doorgaan, dus uiteindelijk maar de power knop ingedrukt gehouden totdat de GN even kort vibreerde, waarna het homescreen weer getoond werd en alles weer normaal leek te zijn.

:?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Laguna schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:53:
Vanmorgen weer iets vreemds.. enige tijd nadat ik mijn GN van de oplader had gehaald, merkte ik dat het scherm aanstond waarbij het lockscreen getoond werd met de melding opladen en het percentage. Dit terwijl er geen bliksemschicht in het accu icoon getoond werd. Ik zat toen te wachten tot het scherm weer uit zou gaan, maar dat bleef dus aanstaan op het lockscreen totdat plots het toestel uitviel en de boot animatie getoond werd. Echter bleef de boot animatie minuten lang doorgaan, dus uiteindelijk maar de power knop ingedrukt gehouden totdat de GN even kort vibreerde, waarna het homescreen weer getoond werd en alles weer normaal leek te zijn.

:?
Vaag... en jij draait nog stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Vis schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:14:
[...]

Vaag... en jij draait nog stock?
Klopt ja, begonnen met 4.0.1 en na 2 OTA updates zit ik op 4.0.4 IMM76I.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02
Ik heb ze beide; voordeel van de Nexus vind ik vooral dat er geen (pre) installed apps zijn, alles kan je naar je eigen smaak in richten als je zou willen (dit heb ik zelf niet, nog steeds standaard launcher bv, door laks en geen zin om het te bekijken :+).
Nexus heeft ook een iets groter scherm, wat ook wel positief is.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Laatst online: 22-09 12:45
Vis schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:10:
[...]
Waarom die van Verizon wel? :s alsof je een Amerikaan bent.. dan maar liever dat Samsung logo...
Vind m trouwens ook wel cool :)
Misschien beetje foute zinsconstructie haha. Bedoelde alleen die van Verizon weg, dus alleen Samsung inderdaad, of helemaal geen (nog beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girlzdad
  • Laatst online: 26-12-2021
Ik heb de Volume+ gekocht en na de update werkt de app niet meer ?.
Heeft iemand een alternatief die wel werkt op de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:36:
[...]

Thanks for the heads up! :)

@nog1biertje: mocht T-Mobile er niet uitkomen, check deze thread: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1548210&page=17 met name vanaf blz. 15 of zo wordt het interessant.

Ik wacht zelf nog even of Vodafone me een unlockcode kan geven, anders probeer ik dat uit. Gezien de reacties daar moet het werken. *Geeft de burger moed* :)

Ik denk dat dit het probleem is waar we tegen oplopen.

[...]

bron: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1548210&page=19
Schaamteloze zelfquote, maar goed.

Heb mijn simlock dus met behulp van het tooltje van XDA in de bovenstaande links kunnen verwijderen. Als ik op Vodafone had moeten wachten, had het nog lang kunnen duren want zij wisten het ook niet en moesten bij Samsung gaan navragen. Bovendien is ie nu compleet SIM-lockvrij ipv alleen voor het Vodafone netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:35
ik heb sinds een maand ook de nexus en lees dit topic ook regelmatig maar mijn vraag heb ik nog niet langs zien komen.

is het mogelijk om vanaf de screen unlocker behalve de camera ook nog andere icoontjes toe te voegen?
zodat je bijv snel naar je mail kan of whatsapp....
op mn werktelefoon (htc wildfire s) is dit wel mogelijk al draait die 2.3
dan zou dit ook moeten kunnen op een nexus op 4.0 lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimocash schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:10:
ik heb sinds een maand ook de nexus en lees dit topic ook regelmatig maar mijn vraag heb ik nog niet langs zien komen.

is het mogelijk om vanaf de screen unlocker behalve de camera ook nog andere icoontjes toe te voegen?
zodat je bijv snel naar je mail kan of whatsapp....
op mn werktelefoon (htc wildfire s) is dit wel mogelijk al draait die 2.3
dan zou dit ook moeten kunnen op een nexus op 4.0 lijkt me....
Volgens mij ging dat op de Wildfire via Sense. Op de stock ROM is dit voor zover ik weet niet mogelijk, maar bij de AOKP (en andere custom ROMS) is dit wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je installeert een app als widget locker

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
maar zeker niet minder interessant: http://www.theverge.com/2...ales-multiple-device-OEMs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ja, goede stap van Google...SUper stap, waarom meld tweakers dit belangrijke nieuws nog niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Laatst online: 09-10 17:18
Heeft een SGN bezitter hier een Experia S overwogen, of praktijkervaring met beide toestellen?

Een van de grote relevante verschillen voor mij is de camera. Die van de Experia schijnt een stuk beter te zijn (vergelijkbaar met de SGS2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de camera erg belangrijk voor je is, kan je de nexus beter links laten liggen.. Prima voor snap shots, maar et zijn duidelijk betere telefoon camera's op de markt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
MoonenJH schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:12:
Heeft een SGN bezitter hier een Xperia S overwogen, of praktijkervaring met beide toestellen?

Een van de grote relevante verschillen voor mij is de camera. Die van de Xperia schijnt een stuk beter te zijn (vergelijkbaar met de SGS2).
Tenzij je een custom rom wil draaien, is er voor de Xperia S nog geen ICS-update beschikbaar (komt wel eind dit kwartaal). Ik vind het echt een prachtige telefoon om te zien, mooi scherm, goede behuizing, al vind ik die knoppen onder het scherm niet zo handig gedaan. Ik vond hem in de winkel vooral vrij traag (wellicht door de Android 2.3-versie en alle aparte Sony-meuk die meedraait).

Ik heb de Nexus gekozen vanwege de pure Android-look. Dus geen rare schil van een fabrikant die net niet doet wat ik wil. Ik wil zelf customizen. En zo'n Samoled-scherm is ook prachtig om te zien, vind ik. Veel beter contrast dan met een LCD.

Ohja, en de camera van de Nexus is niet heel bijzonder, maar voldoet gewoon voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 16-05-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Idd de camera is echt crap vergeleken met andere high end toestellen... Maar dat wist ik ook al van te voren.. Boeit mij ook echt totaal niet, die hele hype van mobiel fotograferen en Instagramhype.. als ik mooie platen wil schieten heb ik daar mijn dlsr voor ;)
De Nexus vind ik vooral zo relaxed idd zoals hierboven omschreven pure Android look, en de batterijduur die is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:34
Okay heb toch een klein probleempje, de telefoon schakelt regelmatig tussen 3G en HSPDA( als ik in beweging ben), hierdoor verliezen vele apps hun verbinding. En is browsen eigenlijk niet te doen door de vele onderbrekingen, kan aan de telefoon of provider liggen (KPN) iemand een idee of er ergens een optie is om dat schakelen te voorkomen en hij bijvoorbeeld alleen 3G gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

ipje schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:12:
Okay heb toch een klein probleempje, de telefoon schakelt regelmatig tussen 3G en HSPDA( als ik in beweging ben), hierdoor verliezen vele apps hun verbinding. En is browsen eigenlijk niet te doen door de vele onderbrekingen, kan aan de telefoon of provider liggen (KPN) iemand een idee of er ergens een optie is om dat schakelen te voorkomen en hij bijvoorbeeld alleen 3G gebruikt.
Herken dit gedrag, het schakelen tussen 3G en HSPDA, alleen heb ik er geen moeite mee bij apps of internet.. gaat gewoon vloeiend zonder onderbrekingen, maar ik heb dan ook niet KPN maar t-mobile

Alleen heb ik toch nog best vaak signal loss ineens en dan moet/kan ik het alleen verhelpen door de vliegtuigstand aan en uit te zetten... dit vind ik wel steeds jammer en vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
ipje schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:12:
als je naar *#*#4636*#*# belt kan je onder telefooninfo de voorkeursnetwerktype instellen.. als je die op GSM only zet heb je alleen maar 3G uit me hoofd..(komt alleen voor geen meter voorruit :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Vis schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:59:
Idd de camera is echt crap vergeleken met andere high end toestellen... Maar dat wist ik ook al van te voren.. Boeit mij ook echt totaal niet, die hele hype van mobiel fotograferen en Instagramhype.. als ik mooie platen wil schieten heb ik daar mijn dlsr voor ;)
De Nexus vind ik vooral zo relaxed idd zoals hierboven omschreven pure Android look, en de batterijduur die is fantastisch.
De camera is zeker niet crap vergeleken met andere high end toestellen. Het is 1 van de beste op 5MP gebied en of je nou een 5 of 8MP camera hebt dat maakt verder weinig verschil.
Vis schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:23:
[...]

Alleen heb ik toch nog best vaak signal loss ineens en dan moet/kan ik het alleen verhelpen door de vliegtuigstand aan en uit te zetten... dit vind ik wel steeds jammer en vervelend
Daar had ik gisteravond tijdens college ook last van. Ik dacht dat de verbinding vanzelf wel weer terug zou komen, maar na een uur wachten nog steeds geen signaal. Toen maar de vliegtuigmodus geactiveerd en weer gedeactiveerd en dat zorgde ervoor dat het netwerk weer gevonden werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Laguna schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:42:
[...]

Daar had ik gisteravond tijdens college ook last van. Ik dacht dat de verbinding vanzelf wel weer terug zou komen, maar na een uur wachten nog steeds geen signaal. Toen maar de vliegtuigmodus geactiveerd en weer gedeactiveerd en dat zorgde ervoor dat het netwerk weer gevonden werd...
Ik merkte gister op, nadat ik ophing van een gesprek, dat de signaalbalk grijs was (wel 1 of 2 streepjes). Direct daarna weer gebeld en dat ging gewoon. Wanneer je last hebt van signal loss, is dan de signaalbalk grijs of staat er dan een kruis in?

Edit na post Dirtbiter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 11:21
Network status icons turn blue if you have a Google Account added to your phone
and the phone is connected to Google services, for syncing your Gmail, Calendar
events, contacts, for backing up your settings, and so on.
If you don’t have a Google Account or if, for example, you’re connected to a Wi-Fi network that is not connected
to the Internet, the network icons are grey."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Voor de duidelijkheid er komt dan inderdaad een kruis te staan bij de signaalaanduiding.

Ook merk ik dat de verbinding met wifi niet bepaald stabiel is, zowel thuis, op werk en bij college. De GN raakt regelmatig de verbinding kwijt ongeacht de sterkte van het wifi signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
incomer schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:27:
[...]

als je naar *#*#4636*#*# belt kan je onder telefooninfo de voorkeursnetwerktype instellen.. als je die op GSM only zet heb je alleen maar 3G uit me hoofd..(komt alleen voor geen meter voorruit :))
GSM only is alleen 2g, dus dat gaat inderdaad voor geen meter...

Verder is het nuttig om naast je provider ook de ROM/Radio versie mee te posten, hier kunnen deze problemen zeker mee te maken hebben

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 21:26
Vis schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:23:
[...]

Ik heb ook bovenstaand probleem, ook met T-mobile. Als ik internet gebruik en dan de telefoon in standby duw en even daarna weer aanzet. Dan krijg ik geen verbinding meer. Alleen door vliegtuigstand aan en uit te zetten krijg ik internet (of rebooten..)
Zeer hinderlijk probleem en vraag me af of het aan t-mobile ligt of aan de telefoon?

Ik heb gewoon stock 4.0.4 rom en de kleine update ookal, dus die signaalproblemen zouden opgelost moeten zijn?
Iemand een oplossing of een idee? Bij wie moet ik zijn met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bij Google aanmelden. Helemaal als je het oplost door je flight modus te toggelen

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Iemand enig idee welke app dit doet? Die Airpush detector kan niks vinden... Ik vind dit behoorlijk aso reclame...

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/5d5tte.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verstekbakker op 18-05-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verstekbakker schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:33:
Iemand enig idee welke app dit doet? Die Airpush detector kan niks vinden... Ik vind dit behoorlijk aso reclame...

[afbeelding]
Kijk in je app lijst of je enige poker games hebt ofzo, en dat lijkt wel veel op een WLM inlog dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
Vandaag en gisteren eens echt bezig geweest met de nieuwe nexus. Dit is het vierde Android apparaat wat ik gebruik, maar er vallen direct al een aantal potentiele problemen op.

Eerste is de wanstaltige onscreen keyboard . Deze springt ook nog vaak naar het begin van het invoerveld.

Tweede is de nauwkeurigheid van de gps die voor geocaching niet overhoudt.

Derde is de batterijduur met GPS want na iets van een uur was hij al hard op weg leeg te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Phntm schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:37:
[...]

Kijk in je app lijst of je enige poker games hebt ofzo, en dat lijkt wel veel op een WLM inlog dingetje.
Het linkt naar de play store en dan naar die app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verstekbakker schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:33:

[afbeelding]
Je plaatje is gone... Desnoods even uploaden naar http://imgur.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
BtM909 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:59:
[...]

Je plaatje is gone... Desnoods even uploaden naar http://imgur.com :)
Bij mij is hij er weer, bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rukapul schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:37:
Vandaag en gisteren eens echt bezig geweest met de nieuwe nexus. Dit is het vierde Android apparaat wat ik gebruik, maar er vallen direct al een aantal potentiele problemen op.

Eerste is de wanstaltige onscreen keyboard . Deze springt ook nog vaak naar het begin van het invoerveld.
Tja, ik was er na 1 uur al klaar mee. Swype (beta) erop en klaar daarmee :)
Ik snap je zin niet, maar GPS is niet nauwkeurig? Heb ik geen last van (gelukkig)
Derde is de batterijduur met GPS want na iets van een uur was hij al hard op weg leeg te raken.
Heb je dan alleen GPS aan of staat Google Maps ook mee te drainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 20:18
Rukapul schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:37:

Probeer eens SwiftKey X keyboard.

Ivm de GPS, Ik gebruik mijn Galaxy Nexus als tracking device bij het fietsen (ism Runkeeper). Dit vergt idd energie van de batterij maar kan gerust een fietstocht van 8 uur doen. Beter dan bij mijn vorige phones!

Gisteren 2h30 gefietst (+heel de tijd muziek gespeeld), was 16% kwijt. Valt mee, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
BtM909 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:18:
[...]

Tja, ik was er na 1 uur al klaar mee. Swype (beta) erop en klaar daarmee :)

[...]

Ik snap je zin niet, maar GPS is niet nauwkeurig? Heb ik geen last van (gelukkig)

[...]

Heb je dan alleen GPS aan of staat Google Maps ook mee te drainen?
biest schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:07:
[...]

Probeer eens SwiftKey X keyboard.

Ivm de GPS, Ik gebruik mijn Galaxy Nexus als tracking device bij het fietsen (ism Runkeeper). Dit vergt idd energie van de batterij maar kan gerust een fietstocht van 8 uur doen. Beter dan bij mijn vorige phones!

Gisteren 2h30 gefietst (+heel de tijd muziek gespeeld), was 16% kwijt. Valt mee, niet?
Ik zal beide keyboards eens proberen :) Het valt me wel op hoe slecht zo'n kernelement in elkaar zit vergeleken met de default van HTC en Samsung.

Qua nauwkeurigheid van de GPS heb ik het over nauwkeurigheid om me tot zeg een meter van een object te leiden. Het viel me op dat de Nexus 1) een relatief grote onnauwkeurigheid aangeeft (10, 15 of zelfs 50m), 2) daadwerkelijk ook makkelijk een afwijking van die 10m heeft, 3) qua orientatie niet vlot meedraait (door rond te lopen kun je normaal gesproken zelf een soort van snijpunt bepalen ondanks onnauwkeurigheden). Ik moet er nog wat meer mee spelen, maar had het idee dat het minder scoort dan de HTC Hero, HTC Desire en zelfs Samsung Tab. Zal er nog eens op gaan letten want de GPS nauwkeurigheid is belangrijk voor me :)

Wat betreft de accu liep er naast de GPS een appje mee mee wat afwisselend een kompas en Google maps toont. Zal een volgende keer bijhouden wat er daadwerkelijk aan stroom is geconsumeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
let op dat het scherm de meeste stroom gebruikt, zeker op hoge helderheid buiten in de zon. Dus als je de mogelijkheid hebt om tussendoor je scherm uit te zetten als je bv een lang stuk 1 kant op moet. zal dat zeker veel uitmaken. Dit is eigenlijk bij alle moderne (>=4.3") smartphones. Vaak kunnen deze al niet eens bijgeladen worden met een 500mA autolader (aangesloten tijdens navigatie loopt het toestel dan nog langzaam leeg). Dat was al bij mijn HD2, dat is bij mijn GN en ik lees hetzelfde probleem bij de One X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:26

Nikeo

Jawelles

Ik denk na over de aanschaf van een Galaxy Nexus. Denken jullie dat dit voor dit moment, mei 2012 en de komende maanden nog een goede keuze is? Ook gezien de prijs van een los toestel van 360 euro? Mijn keuze valt op de nexus vanwege zijn grote scherm en de prijs. Een abonnement heb ik al

Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor: Whatsapp, mail, google maps hier & daar, eens een youtubefilmpje en de agendafunctie. Een spelletje zal wel eens voorkomen maar ik ben geen 15 meer dus dat interesseert me niet zo veel. Verschillende aps en roms zal ik wel gaan proberen omdat dit gewoon leuk is. Batterijduur vind ik ook wel belangrijk, maar dat komt voornamelijk doordat ik nu een simpele nokia heb die minstens 14 dagen op 1 batterij meegaat.

Gaat dit een verstandige keus zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Nikeo op 20-05-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Nikeo schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:00:
Heel simpel ja, het is momenteel duidelijk het toestel met de beste prijs/kwaliteit verhouding (de prijs ligt eigenlijk veel te laag als je het mij vraagt..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de vorige nexus zag je de prijs zelfs weer stijgen toen ics uitkwam. Wellicht dat bij 5.0 de gn ook weer duurder wordt, omdat het dan even een van de meest betaalbare toestellen met de laatste android zal zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Verstekbakker schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:02:
[...]

Bij mij is hij er weer, bij jullie ook?
Nee. Gewoon voortaan wat BtM909 ook zegt http://imgur.com/ gebruiken en niet een slechte image hoster als dropbox, tinypic, photobucket of imageshack gebruiken.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nikeo schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:00:
Ik denk na over de aanschaf van een Galaxy Nexus. Denken jullie dat dit voor dit moment, mei 2012 en de komende maanden nog een goede keuze is? Ook gezien de prijs van een los toestel van 360 euro? Mijn keuze valt op de nexus vanwege zijn grote scherm en de prijs. Een abonnement heb ik al

Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor: Whatsapp, mail, google maps hier & daar, eens een youtubefilmpje en de agendafunctie. Een spelletje zal wel eens voorkomen maar ik ben geen 15 meer dus dat interesseert me niet zo veel. Verschillende aps en roms zal ik wel gaan proberen omdat dit gewoon leuk is. Batterijduur vind ik ook wel belangrijk, maar dat komt voornamelijk doordat ik nu een simpele nokia heb die minstens 14 dagen op 1 batterij meegaat.

Ik heb precies hetzelfde gedaan..had al een abbo en heb los gekocht..kom ook van Nokia af..
Batterij is denk het enige wat je gaat tegen vallen..ik haal geen volle dag iig..gebruik hem wel erg veel moet ik toegeven..scherm vreet meeste stroom weg..haal iets van 3.75 uur scherm tijd tot nu toe gemiddeld met helderheid op automatisch/hoog..mijn vriendin haalt er overigens wel makkelijk meer dan de dag mee..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:07:
[...]

Heel simpel ja, het is momenteel duidelijk het toestel met de beste prijs/kwaliteit verhouding (de prijs ligt eigenlijk veel te laag als je het mij vraagt..).
Ik zit er ook sterk over te twijfelen, gewoon omdat hij zo goedkoop is... Ik wil er wel graag zo'n 2 a 3 jaar mee doen, denken jullie dat dit kan en dan bedoel ik vooral de snelheid... Ook las ik dat er volgende maand al weer nieuwe Nexus telefoons aangekondigd gaan worden, zouden deze dan niet hierop doorgaan en nog beter zijn en toch evenduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Appel105 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:56:
[...]

Ik zit er ook sterk over te twijfelen, gewoon omdat hij zo goedkoop is... Ik wil er wel graag zo'n 2 a 3 jaar mee doen, denken jullie dat dit kan en dan bedoel ik vooral de snelheid... Ook las ik dat er volgende maand al weer nieuwe Nexus telefoons aangekondigd gaan worden, zouden deze dan niet hierop doorgaan en nog beter zijn en toch evenduur?
De Nexus is geboren om er lang mee om te gaan. Ook bestaat het echt alleen om geroot te worden, zo een goed en aantrekkelijk toestel is het dus gewoon.

Kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

De nieuwe Nexus zal net als deze Nexus zo'n 600 gaan kosten bij introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De volgende Nexus zal niet voor Thanksgiving komen (22 november)* komen. Volgende maand is wel Google I/O en de geruchten gaan dat daar Jelly Bean (5.0) wordt aangekondigd, maar de kans daarop lijkt me uitermate klein (en totaal ook niet logisch).

Als je nu de Nexus koopt heb je gewoon een top toestel voor een scherpe prijs, doen dus!

* http://www.theverge.com/2...ales-multiple-device-OEMs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.. Denken jullie trouwens ook dat het een betere keuze is dan de SGSII? Die is ook nog maar 20 euro duurder... Het scherm is dan misschien wel wat minder, hij is toch wel sneller, lichter en dunner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Appel105 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:10:
Bedankt voor jullie reacties.. Denken jullie trouwens ook dat het een betere keuze is dan de SGSII? Die is ook nog maar 20 euro duurder... Het scherm is dan misschien wel wat minder, hij is toch wel sneller, lichter en dunner?
Lees het topic maar even door. De meesten verkiezen een GN boven een SGSII. SGSII is niet voelbaar lichter, wel voelbaar 'nepper' (plastic). En sneller is eigenlijk ook niet zo. Ik heb mijn nexus nog geen één keer het ergens moeilijk mee zien hebben. Het is gewoon een perfecte smartphone voor wat je tegenwoordig met smartphones kan, en het mooie scherm weegt op tegen alle eventuele voordelen van de SGSII.

Iemand S voice al geprobeerd op de nexus? Ben hem nu aan het installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:43
Appel105 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:10:
Ben zelf overgestapt van de S2 naar de GN. Qua grootte is het even wennen, en hetzelfde geld voor het scherm.
Echter als ik nu terug naar de S2 kijk, vind ik het scherm te klein en de resolutie te laag ( minder items op het scherm ).

S2 was in sommige opzichten we sneller, echter merk je daar niks meer van. Het scherm neemt dit weg, omdat er veel meer informatie op past.

Hij is wel handzamer en lichter ( de S2 dan ).

Beide toestellen zijn een goede keus, echter de GN heeft enkele voordelen. Alhoewel je deze pas merkt als je allebei de toestellen gehad hebt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:08
Ik merk zojuist dat het werkt om contacten te synchroniseren met facebook.
Was dit al langer zo?

edit: oh het lijkt erop dat ze alleen de animatie van facebook hebben geïmplementeerd wanneer ik aangeef dat ik wil synchroniseren met facebook. Het werkt volgens mij alleen nog steeds niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Patox op 21-05-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 12:54
Iemand problemen met vuil/stof in de USB poort?

Hier namelijk wel, en het is rete irritant. Mijn nexus 'laad' nu continue op. Maar de accu lading gaat nu vele malen sneller naar beneden. Ik heb geprobeerd met een tandenstoker de USB poort schoon te maken, dan dat had geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
En nog een voordeel: de custom ROM's zijn echt heel goed. Als je Cyanogen MOD of AOKP installeert, draait je telefoon NOG beter dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
matsen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:37:
Iemand problemen met vuil/stof in de USB poort?

Hier namelijk wel, en het is rete irritant. Mijn nexus 'laad' nu continue op. Maar de accu lading gaat nu vele malen sneller naar beneden. Ik heb geprobeerd met een tandenstoker de USB poort schoon te maken, dan dat had geen effect.
Ja dit wordt ook wel "phantom charging" genoemd, zie ook de berichten van Roybs, Teuling en mij in dit topic. Het blijft een heel vreemd probleem, waarbij Google met een vinger naar Samsung wijst en Samsung het af doet als incidentele gevallen. Duizenden gevallen lijkt mij echter niet incidenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Koerski schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:20:
Ik merk zojuist dat het werkt om contacten te synchroniseren met facebook.
Was dit al langer zo?

edit: oh het lijkt erop dat ze alleen de animatie van facebook hebben geïmplementeerd wanneer ik aangeef dat ik wil synchroniseren met facebook. Het werkt volgens mij alleen nog steeds niet.
Gebruik HaxSync :) Werkt ook fijner want dan synchroniseert hij de foto's van je facebookvrienden in hoge kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:53:
[...]

Het linkt naar de play store en dan naar die app...
Heb die schijtreclame ook, nadat ik GoKeyboard en Swiftkey geinstalleerd heb, vraag me nu af van welke het komt. Schijnbaar Go volgens xda, heb nu alles verwijderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 17:28 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.