Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:22
Maardiweb schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Gebruik HaxSync :) Werkt ook fijner want dan synchroniseert hij de foto's van je facebookvrienden in hoge kwaliteit :)
Gedaan ;) Is het ook mogelijk om verjaardagen te synchroniseren? Die pakt hij namelijk nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Koerski schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:13:
[...]

Gedaan ;) Is het ook mogelijk om verjaardagen te synchroniseren? Die pakt hij namelijk nog niet!
Ik heb geen facebook en ik gebruik HaxSync niet, maar een simpele zoekopdracht: "sync birthdays facebook android 4.0" leidde mij naar http://www.androidworld.n...ontactpersonen-toevoegen/ en daar staat, voor zover ik kan zien, in de screenshot aangegeven hoe je dat kan bewerkstelligen.

Ik zal wel teveel tijd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:22
NmR schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:50:
[...]

Ik heb geen facebook en ik gebruik HaxSync niet, maar een simpele zoekopdracht: "sync birthdays facebook android 4.0" leidde mij naar http://www.androidworld.n...ontactpersonen-toevoegen/ en daar staat, voor zover ik kan zien, in de screenshot aangegeven hoe je dat kan bewerkstelligen.

Ik zal wel teveel tijd hebben
Excuses ja, iets te makkelijk gevraagd had wel een beetje lopen zoeken maar niet via de app zelf omdat die niet in je app lijst voorkomt ;) Heb het gevonden, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:20:
[...]

Heb die schijtreclame ook, nadat ik GoKeyboard en Swiftkey geinstalleerd heb, vraag me nu af van welke het komt. Schijnbaar Go volgens xda, heb nu alles verwijderd.
Van Go? Die heb ik toevallig weggedaan laatst... weet niet meer wanneer, dus kan niet zeggen of het zonder go ook was...

Edit: topic gevonden. Go had ik al verwijderd door het constante update gezeik en troep... Go keyboard dan ook maar wegflikkeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verstekbakker op 21-05-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Allright...sinds vandaag ook in het bezit van de Galaxy Nexus...na een half jaar BlackBerry Torch II en een week met de HTC One S...eerst maar eens alles lezen voor ik ga vragen...hmhm 196 blz.....

Maar goed...it's worth it......

be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 19:07
JudgeTreve schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:09:
Allright...sinds vandaag ook in het bezit van de Galaxy Nexus...na een half jaar BlackBerry Torch II en een week met de HTC One S...eerst maar eens alles lezen voor ik ga vragen...hmhm 196 blz.....

Maar goed...it's worth it......

be back...
Ik twijfel tussen oa de GN en de HTC One S. Mag ik vragen waarom je de One S blijkbaar weer hebt ingeruild en nu voor de GN gegaan bent? En wellicht wat de voor- /nadelen van de overgang zijn?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Gugger schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:59:
[...]

Ik twijfel tussen oa de GN en de HTC One S. Mag ik vragen waarom je de One S blijkbaar weer hebt ingeruild en nu voor de GN gegaan bent? En wellicht wat de voor- /nadelen van de overgang zijn?
Ik zal proberen uit te leggen wat mij met name bewogen heeft om de One S terug te brengen:

Allereerst de One S:
Het is een mooi toestel, erg dun, voelt erg koud aan, maar is wel slippery dus zonder hoesje denk ik constant dat ik hem laat vallen. Het scherm is erg mooi, het geluid geef ik een 7 en de animaties in Sense 4 zijn erg mooi. Toch kreeg ik in het gebruik weer hetzelfde gevoel als bij de Galaxy SII...de dingen lopen regelmatig niet smooth...ik vond hem niet bijster snel (misschien verwachtingspatroon te hoog), bij de SII duidelijk veroorzaakt door TouchWiz en bij HTC denk ik door Sense...

Daarbij kwam dat de ontvangst op 3G duidelijk veel slechter was dan dat ik tot nu toe gewend was. Ook met verschillende simkaarten, maximaal 3 streepjes...soms ineens 5 en dan weer 1 of 0...daar werd ik erg zenuwachtig van...met name ook omdat je bij deze toestellen nergens aan kunt zien dat "hij het nog wel doet" als het scherm uit is. De notificatie LED is volledig onbruikbaar (en die kan ik in de praktijk slecht missen). Daarbij kwam ook dat de notificaties niet stabiel werkte, de ene keer wel de andere keer niet.

Alles bij elkaar voor mij genoeg reden om er vanaf te zien...en als ik eerlijk ben...toen ik hem geruild had voor de Galaxy Nexus (ik heb ook de Nexus One en de Nexus S gehad) en deze aangezet had was ik blij dat ik het gedaan had...nu wel een werkende notificatie LED, NFC, meteen 3 updates naar Android 4.0.4 en alles loopt lekker.

Achteraf vind ik de Galaxy Nexus denk ik zelfs mooier dan de One S...

Goed, de One S zal wel sneller zijn, maar ik vind de Galaxy Nexus mooier, beter en ik ben nu pas echt blij...
Maar goed, daar koop jij niks voor...haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 14:13

Rick-Jan

always connected

sinds een paar dagen een raar probleem met mijn volledig stock Nexus: telefoon reboot soms spontaan, maar hoef geen pin in te geven. Het valt mij wel op dat de telefoon traag is voor hij reboot, maar of dat altijd zo is weet ik niet. Wat kan dit zijn?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:18

Vis

Ik ben tot nu toe 1 rare situatie tegen gekomen met mijn stock Nexus.

Ik had hem al ruim 300 uur continue aan staan (zonder een keer opnieuw op te starten ofzo je weet wel)
En ineens hoorde ik geen geluid meer, van muziekspeler of de backbutton en app "klikje" wat ik aan heb staan als het volume aan staat.
Ook kon ik geen Youtube filmpjes meer bekijken (via Wifi) hij bleef aan het loaden...
Na opnieuw opgestart te hebben deed alles het weer perfect. Wel vreemd en zou het toch kunnen dat dat door de lange bedrijfstijd van 300 uur continue aan, gelegen te hebben?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Weet iemand of er een app is waarmee ik via NFC het tegoed op een OV kaart kan lezen? (of heb ik niet goed gelezen in de honderdzevenennegentig blz...)?

Die ik tot nu toe geprobeerd heb, lezen van alles maar niet het saldo........ ;)

[ Voor 21% gewijzigd door JudgeTreve op 22-05-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Vis schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:29:
Ik ben tot nu toe 1 rare situatie tegen gekomen met mijn stock Nexus.

Ik had hem al ruim 300 uur continue aan staan (zonder een keer opnieuw op te starten ofzo je weet wel)
En ineens hoorde ik geen geluid meer, van muziekspeler of de backbutton en app "klikje" wat ik aan heb staan als het volume aan staat.
Ook kon ik geen Youtube filmpjes meer bekijken (via Wifi) hij bleef aan het loaden...
Na opnieuw opgestart te hebben deed alles het weer perfect. Wel vreemd en zou het toch kunnen dat dat door de lange bedrijfstijd van 300 uur continue aan, gelegen te hebben?
Dat herken ik wel van de Nexus One en de Nexus S...ik had ook een keer een extreem lange "aan" tijd zonder herstart en toen gebeurde er ook allemaal vreemde dingen...het is zowiezo verstandig denk ik om 1x per week de zaak even opnieuw te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

JudgeTreve schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:32:
[...]

Dat herken ik wel van de Nexus One en de Nexus S...ik had ook een keer een extreem lange "aan" tijd zonder herstart en toen gebeurde er ook allemaal vreemde dingen...het is zowiezo verstandig denk ik om 1x per week de zaak even opnieuw te starten...
Ah kijk, dit had ik dus al eens gevraagd, of het verstandig is om eens opnieuw op te starten om de zoveel tijd.. en toen werd mij verteld dat het niet hoeft, Android dit, Android dat... Maar dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:32

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

JudgeTreve schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:30:
Weet iemand of er een app is waarmee ik via NFC het tegoed op een OV kaart kan lezen? (of heb ik niet goed gelezen in de honderdzevenennegentig blz...)?

Die ik tot nu toe geprobeerd heb, lezen van alles maar niet het saldo........ ;)
Ik heb er ook wel eens naar gezocht maar helaas - het antwoord is nee. Zelfs met de app van NXP, die betrokken is geweest bij de ontwikkeling van de OV chipkaart, is het niet mogelijk om je tegoed uit te lezen.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online

Dan heb je ook een dump van je kaart nodig, die moet je uitlezen met zo'n kaartlezer waar vorig jaar zo veel om te doen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig merk ik dat wanneer ik een SMS ontvang ik geen trilling heb. Ik heb toch altijd geweten dat dit wel was. Nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zit in de settings van de sms app, niet bij de algemene geluids instellingen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer goed verstopt dus. Maar heb het gevonden en aangepast! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor, android heeft gewoon notificatie settings per app (itt ios), niks verstopt aan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 15:14
Ik reboot mijn telefoon gemiddeld 1x in de twee dagen oid. Merk dat de telefoon daarna weer wat vlotter is en dat de batterij minder snel leegloopt. Volgens mij is het sowieso slim om je telefoon vaker dan één keer per week te rebooten. Heb ook vaak van providers gehoord dat je simkaart alleen nieuwe informatie kan ophalen als de telefoon even uit is geweest (paar minuten) en dat dit invloed kan hebben op je internetsnelheid bijvoorbeeld.

Heb ook wel vaker een kleine 'issue' waarom ik reboot: Laatste tijd al een paar keer gehad dat mijn telefoon niet meer normaal trilt, alleen even een heel kort trilsignaaltje wat nauwelijks voelbaar is. Na reboot weer helemaal normaal :)

Draai geen stock overigens, dus kan ook daardoor komen ;)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Is er al iemand die hem full screen heeft draaien zoals je op dit forum kunt lezen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1497558 ? En dan gaat het vooral om die 'pie' gesture zoals je die hier ziet:
http://youtu.be/stDR9_fANBY?t=4m24s

EDIT: Ik lees net ook dat hij standaar in de AOKP Rom zit: http://www.androidincanad...-buttons-for-full-screen/

sorry voor crosspost

[ Voor 54% gewijzigd door Appel105 op 22-05-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Maardiweb schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:58:

Heb ook wel vaker een kleine 'issue' waarom ik reboot: Laatste tijd al een paar keer gehad dat mijn telefoon niet meer normaal trilt, alleen even een heel kort trilsignaaltje wat nauwelijks voelbaar is. Na reboot weer helemaal normaal :)

Draai geen stock overigens, dus kan ook daardoor komen ;)
Precies dat had ik ook ja! Heel kort trillen bij een notification en dan zonder geluid...
Draai hem wel stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 12:45

Is simpelweg niet mogelijk omdat die data beveiligd op je OV kaart staat. Het enige (afaik) wat er onbeschermd op staat is de einddatum, en die laat NXP's TagInfo dus ook zien.

Om het saldo van je OV kaart uit te lezen zal je deze eerst moeten 'kraken' om de keys te verkrijgen, en daarna kun je met deze keys de data wel uitlezen. (in theorie en praktijk iig mogelijk :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girlzdad
  • Laatst online: 26-12-2021
Niemand een EUREKA :) voor het geluidsprobleem ( te zacht ).?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Girlzdad schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:59:
Rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 14:05

Phntm

Tlingelingeling

Hadden ze niet zogenaamd met de 4.0.4 de volume verhoogd? Weet niet of dit een placebo effect is, maar heb wel het gevoel dat volume harder is dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Girlzdad schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:59:
Volume+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:50
Dat schijnt sinds 4.0.4 niet meer te werken?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verstekbakker schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:33:
Iemand enig idee welke app dit doet? Die Airpush detector kan niks vinden... Ik vind dit behoorlijk aso reclame...

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://oi50.tinypic.com/29yqoso.jpg

Go keyboard is de boosdoener. Inmiddels WAS dat de boosdoener dus. Weg ermee!

Iemand die een gratis alternatief heeft? Want nu is die gare smileyknop weer terug en die moet echt weg...

[ Voor 61% gewijzigd door Verstekbakker op 22-05-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Laguna schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:55:
[...]

Dat schijnt sinds 4.0.4 niet meer te werken?
Die werkt hier nog prima, klopt niet helemaal dus

Heeft er iemand nog een goede tip om het scherm van een GN goedkoop te vervangen? Heb er een dikke barst in zitten waar ik vanaf wil. Het is alleen de digitizer, maar deze schijnt niet los te vervangen te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 13:25
Heineken schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:40:
[...]

Heeft er iemand nog een goede tip om het scherm van een GN goedkoop te vervangen? Heb er een dikke barst in zitten waar ik vanaf wil. Het is alleen de digitizer, maar deze schijnt niet los te vervangen te zijn
Check! hier hetzelfde.
Ik heb mijn telefoon per ongeluk naast mijn broekzak gestoken :|
Nu ook een flinke barst in mijn scherm. Voor de aardigheid heb ik Profix gebeld, omdat zij reparaties uitvoeren voor Samsung.
Kosten voor een nieuw scherm, incl. montage 230 eurootjes :X
Digitizer is niet los te krijgen, omdat het scherm en digitizer (en glas?) 1 geheel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Op de website http://www.samsungonderdelen.com/ zou je het onderdeel ook zelf kunnen bestellen en vervolgens vervangen, alleen vind ik het vrij lastig zoeken op die site naar het juiste onderdeel.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het deze, maar het kan geen kwaad on het even te checken bij de winkel zelf:
http://www.samsungonderdelen.com/product-gh97-13076a.htm

Rond de 200 dollar op ebay, en hier meld een nederlander dat ie ze voor 150 verkoopt, alleen geen contact gegevens.
http://www.ifixit.com/Ans...+Display+for+Galaxy+Nexus

Klopt inderdaad dat het alleen als complete module te vervangen is, conclusie van ifixit:
The glass is fused to both the display and the display frame. So don't crack the glass unless you're good with a heat gun, or you're fond of replacing the glass, display, and frame together ($$$).

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 23-05-2012 16:24 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
Prulleman schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:21:
Volgens mij is het deze, maar het kan geen kwaad on het even te checken bij de winkel zelf:
http://www.samsungonderdelen.com/product-gh97-13076a.htm

Rond de 200 dollar op ebay, en hier meld een nederlander dat ie ze voor 150 verkoopt, alleen geen contact gegevens.
http://www.ifixit.com/Ans...+Display+for+Galaxy+Nexus

Klopt inderdaad dat het alleen als complete module te vervangen is, conclusie van ifixit:
The glass is fused to both the display and the display frame. So don't crack the glass unless you're good with a heat gun, or you're fond of replacing the glass, display, and frame together ($$$).
Als je de telefoon voor 100 euro kan verkopen heb je een 2e hands toestel voor 150-200 euro extra. Lijkt mij hier de betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:13
Ik heb mijn telefoon vandaag maar ge-RMA'd, grijze kleuren op lage helderheid waren onderaan het scherm rood-grijs en bovenaan wit. Als ik deze site (http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php) op mijn telefoon opende verandert de hoeveelheid blokjes (en de kleur ervan) die je kan zien als je de blokjes naar de bovenrand van het scherm scrollt. Foto's leken ook altijd een lichte vlek te hebben bovenaan het scherm maar als ik ze daarna op de pc bekeek waren ze gewoon goed.

Hopelijk dat ze de boel zonder gemiep vervangen want het probleem was behoorlijk irritant bij het kijken van filmpjes, zeker als er wat donkere scenes inzaten is het buitengewoon storend. Vrij matige Quality Control dus bij Samsung, jammer want het toestel viel me verder niet tegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bastard op 24-05-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Welke browser gebruiken jullie? Ik vind de stock ICS niet fijn omdat deze hapert wanneer je na het scrollen even niet beweegt om vervolgens naar beneden te scrollen. Dat gaat niet vloeiend, je merkt dat de browser even stil staat en dan pas naar beneden gaat. Het valt mee maar ik ben een zeikerd op dat gebied.

Vervolgens Dolphin Browser gebruikt maar die draint mijn batterij icm AOKP M5. Toen overgestapt naar Dolphin Mini, die net als Dolphin Browser totaal niet hapert, maar die heeft de irritante eigenschap om 20% van de tijd niks te doen als ik op een link klik, of een pagina voor 80% te laden en dan niks meer te doen, terwijl de pagina niet compleet is.

Ik zoek dus een browser die niet lagged, goed werkt (klinkt standaard maar zie boven) en in fullscreen te gebruiken is.

Opera Mobile en Chrome vind ik niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 17:37
Aghanim schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:02:
...
Ik zoek dus een browser die niet lagged, goed werkt (klinkt standaard maar zie boven) en in fullscreen te gebruiken is.
Ik gebruik al een maandje de Chrome Beta browser, welke lekker werkt. Vooral hoe je om kan gaan met Tabs is erg oké! Weet niet of deze voldoet aan je performance eis, maar voor mijn gevoel is er nauwelijks lag te bekennen bij browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ElectroDonker schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:05:
[...]

Ik gebruik al een maandje de Chrome Beta browser, welke lekker werkt. Vooral hoe je om kan gaan met Tabs is erg oké! Weet niet of deze voldoet aan je performance eis, maar voor mijn gevoel is er nauwelijks lag te bekennen bij browsen.
Heb zojuist toegevoegd dat ik die niet fijn vind. Heb de eerste beta geprobeerd, zal het nu nog eens een kans geven.

Edit: ik denk dat ik het weer weet, Chrome heeft (volgens mij?) geen Flash.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 24-05-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag vroeg een beveiliger of mn Nexus de nieuwe Galaxy 3 was haha. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-10 17:55

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Heb nu een week de Samsung Dock en dat is toch wel een fijne aanwinst. Een zeer solide dock en het werken met de pogo-pins is een behoorlijke uitkomst. Gebruik het nu als wekker en het werkt zeer soepel allemaal.

Nadeel is de prijs, veel te duur, maar desondanks geen spijt van deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35
Volgens mij heb ik een bug gevonden. Ik was in het buitenland en dus zonder data en kon maar geen GPS signaal krijgen (0/0 satellieten, laatste bekende locatie +/- 999m, etc). Pas toen ik het vinkje bij de 'Google's location services' optie weghaalde werkte het en bij opnieuw inschakelen was het signaal ook zo weer weg. Dat hele vinkje zou bij geen mobiele data geen effect moeten hebben.

Is er een Android bug tracker of eentje specifiek voor de Nexus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog steeds de "bug" dat in het batterij staatje "android besturingssysteem" praktisch altijd bovenaan staat als grootste stroomslurper. En ik merk dat er iets niet klopt.

Als ik mijn telefoon met een volle batterij reboot en dan er niets mee doet, dan heeft hij een idle verbruik van bijvoorbeeld 2% (ik heb wel een 2000mAh batterij). Pak ik 'm op op bijvoorbeeld 90% en ga een tijdje met de telefoon spelen, dan neemt het percentage natuurlijk sneller af, laten we zeggen tot 80%.
Vanaf dat punt is het idle verbruik een stuk hoger dan voorheen. Met 2% p/u zou de telefoon pas na 40 uur leeg moeten zijn, maar dat haal ik in dit scenario bij lange na niet, mag blij zijn met een dag. Dat terwijl ik echt met licht gebruik wel de twee dagen heb gehaald.
Nu snap ik dat dat staatje niet een geheel accurate voorspelling geeft hoe lang ik met 80% nog kan doen, echter het verschil tussen 2 en 1 dag is mijns inziens te groot.
CPU spy geeft aan dat mijn CPU voor 80-90% op de laagste stand draait, dus ik vraag me af wat dit veroorzaakt.

Zal binnenkort eens de hele telefoon wipen en heel langzaam weer wat installeren, kijken of dat soelaas biedt. (nu ik een tablet heb heb ik sowieso minder apps in gebruik op mijn nexus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:52
Heb je geen apps die voor en continue wakelock zorgen?, dit kan je checken met betterbatterystats. In CPUspy zou je telefoon het grootste deel van de tijd in deep sleep moeten doorbrengen, niet op de laagste frequentie dan heb je namelijk last van rogue app(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Laatst online: 09-09 15:07
Fly-guy schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:22:
Ik heb nog steeds de "bug" dat in het batterij staatje "android besturingssysteem" praktisch altijd bovenaan staat als grootste stroomslurper. En ik merk dat er iets niet klopt.

Als ik mijn telefoon met een volle batterij reboot en dan er niets mee doet, dan heeft hij een idle verbruik van bijvoorbeeld 2% (ik heb wel een 2000mAh batterij). Pak ik 'm op op bijvoorbeeld 90% en ga een tijdje met de telefoon spelen, dan neemt het percentage natuurlijk sneller af, laten we zeggen tot 80%.
Vanaf dat punt is het idle verbruik een stuk hoger dan voorheen. Met 2% p/u zou de telefoon pas na 40 uur leeg moeten zijn, maar dat haal ik in dit scenario bij lange na niet, mag blij zijn met een dag. Dat terwijl ik echt met licht gebruik wel de twee dagen heb gehaald.
Nu snap ik dat dat staatje niet een geheel accurate voorspelling geeft hoe lang ik met 80% nog kan doen, echter het verschil tussen 2 en 1 dag is mijns inziens te groot.
CPU spy geeft aan dat mijn CPU voor 80-90% op de laagste stand draait, dus ik vraag me af wat dit veroorzaakt.

Zal binnenkort eens de hele telefoon wipen en heel langzaam weer wat installeren, kijken of dat soelaas biedt. (nu ik een tablet heb heb ik sowieso minder apps in gebruik op mijn nexus).
Hm, ik had geen problemen met de battery van de Gnex eigenlijk. Ja, het was niet de langste batterijduur (die heeft mijn Note nog altijd), maar het was prima te doen. Inderdaad even kijken of de telefoon wel in 'Deep sleep' stond inderdaad, en mocht je wat geld overhebben: BetterBatteryStats.

En checken voor rogue apps moet zo.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Aghanim schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:02:
Welke browser gebruiken jullie? Ik vind de stock ICS niet fijn omdat deze hapert wanneer je na het scrollen even niet beweegt om vervolgens naar beneden te scrollen. Dat gaat niet vloeiend, je merkt dat de browser even stil staat en dan pas naar beneden gaat. Het valt mee maar ik ben een zeikerd op dat gebied.

Vervolgens Dolphin Browser gebruikt maar die draint mijn batterij icm AOKP M5. Toen overgestapt naar Dolphin Mini, die net als Dolphin Browser totaal niet hapert, maar die heeft de irritante eigenschap om 20% van de tijd niks te doen als ik op een link klik, of een pagina voor 80% te laden en dan niks meer te doen, terwijl de pagina niet compleet is.

Opera Mobile en Chrome vind ik niet fijn.
Gebruik ICS Browser Plus & Chrome. De eerste voor flash en de tweede omdat die lekker snel is.

Heb je trouwens wel GPU acceleratie aan staan?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Laatst online: 09-09 15:07
quartex schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 00:01:
[...]

Gebruik ICS Browser Plus & Chrome. De eerste voor flash en de tweede omdat die lekker snel is.

Heb je trouwens wel GPU acceleratie aan staan?
Chrome, sowieso. Ik mis het flash-gedeelte eigenlijk niet, ik snap de uitspraak van Apple dat Flash eigenlijk onnodig is. Het is leuk, maar over het algemeen vertraagt het alleen maar je webpagina door die verschrikkelijk flikkerende banners. En de Chrome UI is geweldig.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CPUspy geeft inderdaad aan dat 87% van de 282 uur de 350MHz "aanstond" en slechts het toestel slechts 20 uur in diepe slaap was. Lijkt me niet goed. Heb nu die betterbatterystats geïnstalleerd, bedankt voor de link, eens kijken of die kan zien wat de boosdoener is.
De reden dat het me nu pas echt opviel was dat mijn desire uiteindelijk nog geen dag redde op 1 lading, dus vond het nu wel redelijk, tot ik heel soms twee dagen redde met mijn nexus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fly-guy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:46:
CPUspy geeft inderdaad aan dat 87% van de 282 uur de 350MHz "aanstond" en slechts het toestel slechts 20 uur in diepe slaap was. Lijkt me niet goed. Heb nu die betterbatterystats geïnstalleerd, bedankt voor de link, eens kijken of die kan zien wat de boosdoener is.
De reden dat het me nu pas echt opviel was dat mijn desire uiteindelijk nog geen dag redde op 1 lading, dus vond het nu wel redelijk, tot ik heel soms twee dagen redde met mijn nexus..
na een uurtje battery stats moet je bij partial wakelocks (tijd die een bepaald proces heeft gedraaid terwijl het toestel eigenlijk sliep) en alarms (aantal wakeups per app/service) al de juiste dingen kunnen zien.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
thijsje66 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:23:
[...]

Chrome, sowieso. Ik mis het flash-gedeelte eigenlijk niet, ik snap de uitspraak van Apple dat Flash eigenlijk onnodig is. Het is leuk, maar over het algemeen vertraagt het alleen maar je webpagina door die verschrikkelijk flikkerende banners. En de Chrome UI is geweldig.
Vind chrome wel nog niet zo vlot als het over scrollen gaat. Tabs, integratie met desktop en snelheid zijn wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prulleman schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:15:
[...]

na een uurtje battery stats moet je bij partial wakelocks (tijd die een bepaald proces heeft gedraaid terwijl het toestel eigenlijk sliep) en alarms (aantal wakeups per app/service) al de juiste dingen kunnen zien.
Zal straks eens kijken, toestel ligt nu al een tijdje redelijk niets te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Fly-guy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:33:
[...]

Zal straks eens kijken, toestel ligt nu al een tijdje redelijk niets te doen..
Hoe lang staat je toestel al aan? BBS haalt data met terugwerkende kracht terug sinds je laatste reboot :) Post hier maar even een screenie met je partial wakelocks, kernel wakelocks en met raw alarms (als je root hebt kan je die laatste opvragen via menu > more > raw alarms)
Rukapul schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:11:
Volgens mij heb ik een bug gevonden. Ik was in het buitenland en dus zonder data en kon maar geen GPS signaal krijgen (0/0 satellieten, laatste bekende locatie +/- 999m, etc). Pas toen ik het vinkje bij de 'Google's location services' optie weghaalde werkte het en bij opnieuw inschakelen was het signaal ook zo weer weg. Dat hele vinkje zou bij geen mobiele data geen effect moeten hebben.

Is er een Android bug tracker of eentje specifiek voor de Nexus?
Hmm deze heb ik zelf nog niet gehad. GPS werkte bij mij prima in het buitenland zonder data, maar ik merkte wel dat het veel langer duurt om een fix te krijgen (minuutje of 4). Vind ik ook wel logisch, want als je internet hebt maakt je telefoon toch gebruik van internetdata om informatie over de GPS satellieten op te vragen waardoor je sneller een fix hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Laguna schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:47:
[...]

Ja dit wordt ook wel "phantom charging" genoemd, zie ook de berichten van Roybs, Teuling en mij in dit topic. Het blijft een heel vreemd probleem, waarbij Google met een vinger naar Samsung wijst en Samsung het af doet als incidentele gevallen. Duizenden gevallen lijkt mij echter niet incidenteel.
Is er iemand die hier al een oplossing voor heeft gevonden? Ik heb het nu ook sinds 3 dagen en ben onderhand zover dat ik het ding terug ga zetten naar fabrieksinstellingen (als dat helpt...) Het lijk mij puur softwarematig, het is heel random, soms een tijdje niet, dan weer wel dan heel lang wel, dan weer ff niet. Heel vaag en ontzettend irritant ook omdat ie elke keer als hij van "charging status" veranderd het scherm aanspringt.
Ik heb nu trouwens ook dat hij af en toe opnieuw opstart (opstartscherm).

Beetje jammer wel, verder prima telefoontje :)

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maardiweb schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:44:
[...]

Hoe lang staat je toestel al aan? BBS haalt data met terugwerkende kracht terug sinds je laatste reboot :) Post hier maar even een screenie met je partial wakelocks, kernel wakelocks en met raw alarms (als je root hebt kan je die laatste opvragen via menu > more > raw alarms)
Had 'm gereset voordat ik weg ging, maar na die reset natuurlijk geen probleem meer.. Idle drain als "van ouds" rond de 2%/u en in de standaard batterij stats stonden de juiste dingen bovenaan (Scherm, wifi, telefoon idle etc)

Dus moet even wachten tot het probleem weer de kop opsteekt... Maar alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 22:24
Ik weet niet of ik hier goed zit, ik zit (nog steeds) te twijfelen of ik de Galaxy Nexus in de winkel of beter online kan bestellen. De prijzen verschillen echt groot. Online prijs is rond de 360 euro nu en winkel prijs (met BTW actie bij Saturn) 420 euro. Ik zit niet zozeer met garantiegevallen (opsturen is lastig/irritant), want bij defecten kan je in principe bij de Samsung Service centers en daar je toestel afgeven. Echter, heb ik veel gelezen over de zogenaamde 'import-toestellen' bij webwinkels. Er zijn gevallen waaruit blijkt waar toestellen toch een SIM-lock op zitten, buitenlandse productcode hebben (dus niet te updaten in NL?), carrier bloatware bevatten of een carrier splash screen (bij het opstarten). Buitenlandse stekkertjes (lader) bijgeleverd interesseren mij niet zo.

Als ik deze verhalen allemaal lees, weet ik niet of het het 'gokken' waard is om online te bestellen. Ik zou graag jullie ervaringen willen horen wat betreft het (goedkoop) online bestellen van de Galaxy Nexus. Ik zet zelf hier wel vraagtekens bij.

Nu heb ik mij even ingelezen over het flashen naar de yakju-versie en het schijnt dat dat mogelijk is met alle type toestellen (oostblok toestel of niet). Nu vraag ik me ook af of dit niet conflicteert met de IMEI code. Kan Samsung natrekken waar het toestel vandaan komt en welke firmware er oorspronkelijk op stond? Met andere woorden, is er een kans dat ze daar achter komen en je je fabrieksgarantie verliest?

Hopelijk kunnen jullie wat duidelijkheid bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 13:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Amps schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:39:
Ik weet niet of ik hier goed zit, ik zit (nog steeds) te twijfelen of ik de Galaxy Nexus in de winkel of beter online kan bestellen. De prijzen verschillen echt groot. Online prijs is rond de 360 euro nu en winkel prijs (met BTW actie bij Saturn) 420 euro. Ik zit niet zozeer met garantiegevallen (opsturen is lastig/irritant), want bij defecten kan je in principe bij de Samsung Service centers en daar je toestel afgeven. Echter, heb ik veel gelezen over de zogenaamde 'import-toestellen' bij webwinkels. Er zijn gevallen waaruit blijkt waar toestellen toch een SIM-lock op zitten, buitenlandse productcode hebben (dus niet te updaten in NL?), carrier bloatware bevatten of een carrier splash screen (bij het opstarten). Buitenlandse stekkertjes (lader) bijgeleverd interesseren mij niet zo.

Als ik deze verhalen allemaal lees, weet ik niet of het het 'gokken' waard is om online te bestellen. Ik zou graag jullie ervaringen willen horen wat betreft het (goedkoop) online bestellen van de Galaxy Nexus. Ik zet zelf hier wel vraagtekens bij.

Nu heb ik mij even ingelezen over het flashen naar de yakju-versie en het schijnt dat dat mogelijk is met alle type toestellen (oostblok toestel of niet). Nu vraag ik me ook af of dit niet conflicteert met de IMEI code. Kan Samsung natrekken waar het toestel vandaan komt en welke firmware er oorspronkelijk op stond? Met andere woorden, is er een kans dat ze daar achter komen en je je fabrieksgarantie verliest?

Ik heb zelf de Nexus online gekocht en heb nergens problemen mee! :) Alles werkt perfect. Gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Idd gewoon doen! Heerlijk toestel, beste android toestel voor zon prijs!! Gewoon spotgoedkoop eigenlijk als je even nadenkt qua specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
@amps. Toevallig dat je ook over wil gaan naar android... (Je naam komt me bekend voor van het Wave forum ;)) ik wil ook de Nexus gaan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Nee, nee, nee en nogmaals nee. Simpele antwoord. Je kan gerust je toestel unlocken, flashen naar yakju en dan weer een lock erop gooien. Je Imei code verandert niet, want die van mij is niet verandert en van iedereen die hier is gaan wezen flashen ook niet, zelfs nadat ik hem handmatig op 4.0.4 heb gezet. Je S/N van je software en telefoon veranderen ook niet dus wees gerust. Je mobiel ziet het als een upgrade dan een volledige wipe. Je raakt wel al je gegevens kwijt bij het flashen en rooten(mocht je dat willen doen) dus kan je gewoon via software een backup maken. Dus als ik het goed zeg is je Imei ook telefoon gebonden en niet software wise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
@jorcool Dat kan best kloppen ;) Voornaamste reden dat ik overstap van de S8500 is dat de virtuele keyboard van bada 2.0 op zo'n klein schermpje gewoon niet meer.

@Phntm Thx voor je reply! Dat alles gewipet wordt is totaal geen probleem; heb het toestel namelijk nog niet ;) En het flashen (indien nodig is,) is het eerste wat ik zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
Sinds donderdag is het glas op mn GN uit het niets (of zo lijkt het voor mij) gaan scheuren. Het is begonnen net onder de earpiece, en is naar boven tot de earpiece gegaan, en naar onder nu net onder mn statusbar.. Heb er donderdag niets raars mee gedaan, enkel op het bureau laten liggen, en aan het eind van de dag in de trein naar huis (dus in mn broekzak, zonder iets anders). Ik kan wel een heeeeel klein putje zien waar het begonnen is dus er zal wel iets op zijn gevallen.

Weet iemand of je zo'n scheur kan stoppen (a la Carglass :P) Of moet ik maar met een scheur leven die elke dag groter wordt? Glas zelf vervangen kan volgens mij niet, zit aan het scherm geplakt.. Garantie zal het ook niet worden gok ik? En verzekerd is ie helaas niet (gewonnen toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik heb een vraagje, toen de toetsenblock niet aanstond heb ik per ongeluk een tekst onder mijn datum gekregen op het lockscreen... Hoe kan ik dit weghalen? Ik wist namelijk geeneens dat je er uberhaupt wat neer kon zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Rem_co op 27-05-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
Instellingen, Beveiliging, Eigenaarsgegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
Dankje! Zal de foto even weghalen, is wel erg groot zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Naad schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:18:
Sinds donderdag is het glas op mn GN uit het niets (of zo lijkt het voor mij) gaan scheuren. Het is begonnen net onder de earpiece, en is naar boven tot de earpiece gegaan, en naar onder nu net onder mn statusbar.. Heb er donderdag niets raars mee gedaan, enkel op het bureau laten liggen, en aan het eind van de dag in de trein naar huis (dus in mn broekzak, zonder iets anders). Ik kan wel een heeeeel klein putje zien waar het begonnen is dus er zal wel iets op zijn gevallen.

Weet iemand of je zo'n scheur kan stoppen (a la Carglass :P) Of moet ik maar met een scheur leven die elke dag groter wordt? Glas zelf vervangen kan volgens mij niet, zit aan het scherm geplakt.. Garantie zal het ook niet worden gok ik? En verzekerd is ie helaas niet (gewonnen toestel).
ik gok dat een screenprotector misschien het doorscheuren wat kan vertragen, t zal er in elk geval niet slechter door worden ;)

Verder lijkt het me de moeite niet deze telefoon te verzekeren, gezien de relatief lage aanschafprijs...
Hoewel je daar natuurlijk anders over denkt op het moment dat je problemen hebt ;)

edit: misschien een druppel epoxy ofzo gebruiken als t buiten het touchgebied valt?
Gewoon een wild idee, een vriend heeft epoxy gebruikt voor een zelfgemaakt wakeboard, dat was uiteindelijk een doorzichtig hard-plastic laagje geworden... Tis natuurlijk een risico.

[ Voor 10% gewijzigd door bigfoot1942 op 27-05-2012 21:18 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girlzdad
  • Laatst online: 26-12-2021
Heineken schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:40:
[...]

Bij mij werkt de app niet meer na de update.
Ik heb de app ook gekocht ;(
Beetje vreemd dat het bij jou nog wel werkt.
Gebruik jij oortjes ?.
Bij mij is het geluid niet meer harder na de update,zonder oortjes,met heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
hm...ik blijf de ontvangst sterkte toch wel een issue vinden...
Vandaag de hele dag buiten geweest...de hele tijd goed signaal...zelfs de streep in de ontvangst meter (bij batterij /op de telefoon was een heel stuk groen...

Maar dan kom ik thuis...in een gebied waar ik altijd volle bak ontvangst heb (met Vodafone) en dan heb ik nog net 2 streepjes op de telefoon en soms helemaal geen meer...
Als het goed is word ik dinsdag terug gebeld met een voorstel van de verkopende kant.
Ben benieuwd...maar ik heb geen zin om dalijk mijn toestel te ruilen en er dan weer achter te komen, dat het nog steeds mis is...

Het mooiste vind ik nog dat toen ik de HTC One S kocht, ik deze terug gegeven heb vanwege de ...2 dingen...(1) het scherm (2) zelfde signaal probleem.

Volgens mij bestaat het niet dat ik toevallig twee toestellen heb gehad die niet goed zijn.
Enige overeenkomst is dan Android 4.0.4 ......

In beide gevallen een nieuwe simkaart...1x microsim...1x gewoon...
We wachten maar af...

[ Voor 3% gewijzigd door JudgeTreve op 28-05-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Ik merk ook af en toe zodra ik bij m'n GN het scherm aanzet dat ik totaal geen signaal heb (kruisje bij signaalsterkte en linksboven een driehoek met een uitroepteken erin in de notificatiebalk) na 10-20 seconden wordt er dan weer signaal gevonden..

Ook wifi is verre van feilloos, regelmatig wordt de verbinding verbroken en bij sommige routers wordt er wel verbinding gemaakt maar kan er geen data gestuurd of ontvangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Laatst online: 07-10 20:06
Laguna schreef op maandag 28 mei 2012 @ 01:33:Ook wifi is verre van feilloos, regelmatig wordt de verbinding verbroken en bij sommige routers wordt er wel verbinding gemaakt maar kan er geen data gestuurd of ontvangen worden.
Dat kan ik ook bevestigen. Ik heb hier ook problemen met WiFi. Zelfs mijn WhatsApp-berichten komen dan niet meer door. Ik weet niet precies of dat aan de Galaxy Nexus ligt of aan onze WiFi-router. Mijn ma (SGS2/ICS) klaagt er ook wel over. Die kan zich over dit soort zaken helemaal niet druk maken. Mijn pa heeft daarintegen een iPhone en die zegt geen problemen te hebben. Ik denk dat het wel een Android-gerelateerd probleem is. Zeker zeg ik dit ook niet. Zaak is dat ik er wel een oplossing voor moet gaan vinden, want dit stoort mij echt mateloos. Ik heb nu eigenlijk dag en nacht mijn mobiel internet aanstaan en niet overal in huis heb ik 3g of hspa.

Edit: Laguna toevallig Ziggo?

[ Voor 12% gewijzigd door laserboy op 28-05-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb totaal geen last met Wifi. Zowel via een NeatGear WNDR3700 als een Linksys WRT54G gaat perfect. Via 5Ghz is het bereik wat minder, maar 2.4Ghz gaat perfect.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Volgens mij toch ook wel software dingetje,
Ik draai nog op 4.02 zwarte Nexus, en mijn vriendin zit op 4.04 Witte versie. Dit weekend achterin de tuin gezeten (normaal met laptop al kiele kiele bereik) maar waar zij gewoon steeds bereik had en goede verbinding was het bij mij steeds net niet/net wel qua ontvangst en vasthouden daarvan.
Met UPC draadloos modem overigens.

Hmmz, zojuist is mijn laderblokje overleden.....nog geen maandje uitgehouden }:O

[ Voor 15% gewijzigd door Only op 28-05-2012 13:32 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Ik zit nog steeds te twijfelen, en kwam net een artikel tegen van GSMArena. Dit hier vergeleken ze de S II met ICS tegen de SGN. Hier zie je dat de SGSII toch wel beduidend sneller is met ICS. Denken jullie ook dat dit in dagelijk gebruik ook te merken is? En verwachten jullie dat de SGSII nog een update krijgt naar Android 4.0?

Qua uiterlijk vind ik de Nexus mooier, netals het kale android. Maar als de SGSII zoveel sneller is en meer future proof is voor maar 20 euro wil ik ook nog best wel een Custom Rom installeren met stock android...

Afbeeldingslocatie: http://st.gsmarena.com/vv/reviewsimg/galaxy-s-ii-ics-vs-gingerbread/bench/gsmarena_004.gif
Afbeeldingslocatie: http://st.gsmarena.com/vv/reviewsimg/galaxy-s-ii-ics-vs-gingerbread/bench/gsmarena_003.gif

[ Voor 15% gewijzigd door Appel105 op 28-05-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appel105 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:14:
Ik zit nog steeds te twijfelen, en kwam net een artikel tegen van GSMArena. Dit hier vergeleken ze de S II met ICS tegen de SGN. Hier zie je dat de SGSII toch wel beduidend sneller is met ICS. Denken jullie ook dat dit in dagelijk gebruik ook te merken is? En verwachten jullie dat de SGSII nog een update krijgt naar Android 4.0?

Qua uiterlijk vind ik de Nexus mooier, netals het kale android. Maar als de SGSII zoveel sneller is en meer future proof is voor maar 20 euro wil ik ook nog best wel een Custom Rom installeren met stock android...
Het 720p scherm alleen zou al de doorslag naar de Galaxy Nexus moeten geven. Daarnaast heb je geen Touchwiz, waarmee Samsung android 4.0 net zo laat uitzien als android 2.3 :r

Btw, futureproof? Zowel de Galaxy Nexus als de S2 zijn inmiddels al op alle vlakken ingehaald. Je koopt een GN omdat je unlocked bootloaders wilt, stock android, als eerste nieuwe versies wilt ontvangen (Android 5.0 als het uit is) en nog veel meer tweaksettings die je bij een 'gewoon' androidtoestel niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Ja maar ik zoek nog wel een toestel voor rond de 300-400 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
laserboy schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:50:
[...]
Dat kan ik ook bevestigen. Ik heb hier ook problemen met WiFi.
Volgens mij een Ziggo issue. M'n vriendin, twee vrienden en een familielid hebben dezelfde vage WiFi problemen met hun Ziggo modem. Allemaal hetzelfde modem en allemaal met andere laptops en telefoons. Komt er op neer dat je wel verbonden bent, maar niks binnen krijgt of kan versturen. Heb er al vaak naar gekeken, maar kan niet tot een oplossing komen. Ben er wel van overtuigd dat er IETS mis is met de nieuwste Ziggo modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moohtje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-08 11:28

Moohtje

Just Mo

stijnos1991 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:18:
[...]

Volgens mij een Ziggo issue. M'n vriendin, twee vrienden en een familielid hebben dezelfde vage WiFi problemen met hun Ziggo modem. Allemaal hetzelfde modem en allemaal met andere laptops en telefoons. Komt er op neer dat je wel verbonden bent, maar niks binnen krijgt of kan versturen. Heb er al vaak naar gekeken, maar kan niet tot een oplossing komen. Ben er wel van overtuigd dat er IETS mis is met de nieuwste Ziggo modems.
Er is zeker wat mis met de nieuwe Ziggo modems, bij familie en vrienden heb ik totaal geen problemen met m'n nexus of transformer, thuis heb ik wel bereik maar er komt geen data binnen, pas na het resetten van de modem.

Nu heb ik een weekje of twee geleden naar de helpdesk gebeld en gevraagd of ze de wifi functie uit willen schakelen, dat is gebeurd.
Ik gebruik de modem dus nu gewoon als kabelmodem, daarop zit mijn linksys router aangesloten sindsdien totaal geen wifi problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
laserboy schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:50:
[...]
Nee, zowel bij een vriend van me als bij mij thuis is het Telfort. Ik had eerst een ZyXEL modem zonder wifi en daarachter een ICIDU draadloze router en daarmee had ik geen wifi problemen. Echter heb ik nu een nieuw modem van ZyXEL met wifi en daarmee verliest de GN vaak de verbinding precies op het moment dat er een relatief zware pagina wordt geladen. Die vriend heeft sinds kort het nieuwe modem van ZyXEL wat door de Consumentenbond als beste werd getest en daarmee kan ik dus wel verbinding maken, maar krijg er vervolgens geen data overheen.

Verder weet ik even niet in hoe verre de Android versie hierin nog een rol speelt of het bij 4.0.2 beter was dan bij 4.0.4 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Appel105 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:14:
Ik zit nog steeds te twijfelen, en kwam net een. Dit hier vergeleken ze de S II met ICS tegen de SGN. Hier zie je dat de SGSII toch wel beduidend sneller is met ICS. Denken jullie ook dat dit in dagelijk gebruik ook te merken is? En verwachten jullie dat de SGSII nog een update krijgt naar Android 4.0?

Je moet je niet al te veel wijs laten maken door benchmarks. Dit zegt in veel, zo niet alle, gevallen niets over de real world performance.

De design, stock ICS en prijs zijn bij mij de belangrijkste factoren geweest voor de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bovendien is BM2 erg selectief en geeft Antutu weer hele andere resultaten. Bovendien haalt mijn GN standaard +10% op de online scores van benchmarks dus ik geloof er weinig van. Tevens heeft de SGS2 een dusdanig lelijke kleur verdeling (groen/blauw achtig) dat ik het wel zou weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Als ik het goed begrijp zijn er dus weinig Nexus gebruikers hier die ontvangst problemen hebben op 3G...
Ik krijg toch sterk de indruk dat of de antenne zwakker is of dat er echt een software probleem is met de 4.0.4 versie..Ik heb hier een aantal smartphones in huis en als ik de signaalsterkte bekijk dan zie ik over het algemeen hier in huis een sterkte van -77 dBm tot -80 dBm...allemaal Vodafone netwerk.
Mijn Galaxy Nexus heeft dan echter -95 dBm tot -100 dBm...en dat is een stuk minder!

Wat ik opvallend blijf vinden is dat ik met de HTC One S hetzelfde fenomeen had (ook 4.0.4)
Maar goed, aangezien hier weinig gemopperd wordt hierover zal ik wel een van de ongelukkigen zijn...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Daarom is het ook het beste om gewoon een eigen router te kopen, en alleen de modem van Ziggo te gebruiken.
Heb hier totaal geen problemen met Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

quartex schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 00:38:
Daarom is het ook het beste om gewoon een eigen router te kopen, en alleen de modem van Ziggo te gebruiken.
Heb hier totaal geen problemen met Wifi.
Ziggo levert dezelfde Cisco router als UPC toch? Mijn WiFi probleem opgelost door hem van 20 mhz op 40mhz te zetten. Werkt nu perfect en heb geen disconnections meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayjo4
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22

Ik zit met hetzelfde dilemma.
De drie goedkoopste bedrijven in de pricewatch komen er qua recenties niet altijd even goed vanaf.
Mag ik vragen waar jij hem besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Jayjo4 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:29:
[...]

Ik zit met hetzelfde dilemma.
De drie goedkoopste bedrijven in de pricewatch komen er qua recenties niet altijd even goed vanaf.
Mag ik vragen waar jij hem besteld hebt?
Ik heb hem nog niet besteld, maar ik wacht eerst tot telecomlink de GN op voorraad heeft. Misschien is tegen die tijd hun prijs ook wat gedaald (aangezien de concurrentie op het moment iets lager is dan bij hen). Telecomlink heeft over het algemeen goede reviews op tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 23:24
Nu moet ik heel eerlijk zijn dat ik in eerste instantie gekeken heb naar het versie en herkomst topic en vanaf daar ben ik pas in de pricewatch gaan kijken naar welke zaak het toestel het goedkoopste kon leveren (en binnen 24hr).

daarbij loont het ook nog eens om te kijken of het verkopende bedrijf andere formules heeft.
in mijn geval: 367/379/387 (waarbij ik hem uiteindelijk voor 367 besteld heb bij phoneshop.nl)

[ Voor 1% gewijzigd door orbit_ph op 29-05-2012 13:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Vanmorgen even de logging erbij gepakt op het moment dat de wifi verbinding kortstondig verbroken werd. Ik kan er alleen niet echt uithalen wat nu de oorzaak is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
05-29 10:14:01.716 D/androidNetworkLocationListeners(23624): Still have listener com.google.android.location.internal.client.NetworkLocationClient$1@416d6dc8
05-29 10:14:04.623 I/wpa_supplicant(21673): wlan0: CTRL-EVENT-DISCONNECTED bssid=cc:5d:4e:0e:e6:d4 reason=0
05-29 10:14:04.623 D/CommandListener(115): Clearing all IP addresses on wlan0
05-29 10:14:04.638 D/ConnectivityService(190): ConnectivityChange for WIFI: DISCONNECTED/DISCONNECTED
05-29 10:14:04.646 D/NetUtils(190): android_net_utils_resetConnections in env=0x2065028 clazz=0x58900001 iface=wlan0 mask=0x3
05-29 10:14:04.646 D/ConnectivityService(190): Attempting to switch to mobile
05-29 10:14:04.646 D/ConnectivityService(190): Attempting to switch to BLUETOOTH_TETHER
05-29 10:14:04.646 E/ConnectivityService(190): Exception trying to remove a route: java.lang.IllegalStateException: Unable to communicate with native dameon to add routes - com.android.server.NativeDaemonConnectorException: Cmd {interface route remove wlan0 default 192.168.1.254 32 0.0.0.0} failed with code 400 : {Failed to remove route from default table (No such process)}
05-29 10:14:04.646 E/ConnectivityService(190): Exception trying to remove a route: java.lang.IllegalStateException: Unable to communicate with native dameon to add routes - com.android.server.NativeDaemonConnectorException: Cmd {interface route remove wlan0 default 0.0.0.0 0 192.168.1.254} failed with code 400 : {Failed to remove route from default table (No such process)}
05-29 10:14:04.646 D/ConnectivityService(190): resetConnections(wlan0, 3)
05-29 10:14:04.662 I/ActivityManager(190): Start proc org.mots.haxsync for broadcast org.mots.haxsync/.ContinueReceiver: pid=27787 uid=10094 gids={3003}
05-29 10:14:04.709 D/NetUtils(190): android_net_utils_resetConnections in env=0x2065028 clazz=0x5a100001 iface=wlan0 mask=0x3
05-29 10:14:04.709 D/ConnectivityService(190): ConnectivityChange for WIFI: DISCONNECTED/DISCONNECTED
05-29 10:14:04.709 D/ConnectivityService(190): Attempting to switch to mobile
05-29 10:14:04.709 D/ConnectivityService(190): Attempting to switch to BLUETOOTH_TETHER
05-29 10:14:04.709 D/ConnectivityService(190): resetConnections(wlan0, 3)
05-29 10:14:04.716 W/Smack/Packet(23624): notify conn break (IOEx), close connection
05-29 10:14:04.873 I/qtaguid (23624): Failed write_ctrl(u 56) res=-1 errno=22
05-29 10:14:04.873 I/qtaguid (23624): Untagging socket 56 failed errno=-22
05-29 10:14:04.873 W/NetworkManagementSocketTagger(23624): untagSocket(56) failed with errno -22
05-29 10:14:04.880 D/ConnectivityService(190): handleInetConditionChange: no active default network - ignore
05-29 10:14:05.584 I/wpa_supplicant(21673): wlan0: Trying to associate with cc:5d:4e:0e:e6:d4 (SSID='Zy_private_3YH444' freq=2422 MHz)
05-29 10:14:05.904 I/wpa_supplicant(21673): wlan0: Associated with cc:5d:4e:0e:e6:d4
05-29 10:14:06.420 I/wpa_supplicant(21673): wlan0: WPA: Key negotiation completed with cc:5d:4e:0e:e6:d4 [PTK=CCMP GTK=CCMP]
05-29 10:14:06.420 I/wpa_supplicant(21673): wlan0: CTRL-EVENT-CONNECTED - Connection to cc:5d:4e:0e:e6:d4 completed (reauth) [id=4 id_str=]
05-29 10:14:06.490 D/dalvikvm(265): GC_CONCURRENT freed 846K, 50% free 14394K/28615K, paused 5ms+4ms
05-29 10:14:07.326 D/NetlinkEvent(115): Unexpected netlink message. type=0x0
05-29 10:14:07.357 D/ConnectivityService(190): ConnectivityChange for mobile: CONNECTED/CONNECTED
05-29 10:14:07.357 E/MobileDataStateTracker(190): default: unknown network type: 15
05-29 10:14:07.396 W/NetworkStats(190): dropping UID delta from unknown iface: iface=wlan0 uid=0 set=DEFAULT tag=0x0 rxBytes=0 rxPackets=0 txBytes=140 txPackets=2 operations=0
05-29 10:14:07.427 D/NetworkPolicy(190): applying policy NetworkPolicy[NetworkTemplate: matchRule=MOBILE_ALL, subscriberId=valid]: cycleDay=1, warningBytes=2147483648, limitBytes=-1, lastSnooze=-1 to ifaces [rmnet0]
05-29 10:14:07.482 D/ConnectivityService(190): ConnectivityChange for WIFI: CONNECTED/CONNECTED
05-29 10:14:07.482 D/ConnectivityService(190): Policy requires mobile teardown
05-29 10:14:07.513 D/ConnectivityService(190): ConnectivityChange for WIFI: CONNECTED/CONNECTED
05-29 10:14:07.513 D/ConnectivityService(190): handleConnectivityChange: address are the same reset per doReset linkProperty[1]: resetMask=0
05-29 10:14:07.545 D/NetworkPolicy(190): applying policy NetworkPolicy[NetworkTemplate: matchRule=MOBILE_ALL, subscriberId=valid]: cycleDay=1, warningBytes=2147483648, limitBytes=-1, lastSnooze=-1 to ifaces [rmnet0]

Nog even zitten zoeken op de regel:

05-29 10:14:04.623 I/wpa_supplicant(21673): wlan0: CTRL-EVENT-DISCONNECTED bssid=cc:5d:4e:0e:e6:d4 reason=0

This means the driver itself has, for some reason, decided to disconnect
itself from the AP. You'll have to figure out why the driver
disconnected, given that it looks like your signal strength is OK.

Blijkbaar zit het probleem dus in Android 4.0 icm bepaalde routers.

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 29-05-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Appel105 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:46:
Ja maar ik zoek nog wel een toestel voor rond de 300-400 euro...
Sorry dat ik nu misschien wat bot over ga komen, maar make up your f*cking mind. Je vraagt om reacties en advies en iedereen is zo aardig om je te vertellen wat we vinden. Het enige wat je doet is weer met tegenargumenten komen. Als jij op die benchmarks vertrouwt, moet je dat zeker blijven doen en moet je dus de SGSII nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JudgeTreve schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:12:
Als ik het goed begrijp zijn er dus weinig Nexus gebruikers hier die ontvangst problemen hebben op 3G...
Ik krijg toch sterk de indruk dat of de antenne zwakker is of dat er echt een software probleem is met de 4.0.4 versie..Ik heb hier een aantal smartphones in huis en als ik de signaalsterkte bekijk dan zie ik over het algemeen hier in huis een sterkte van -77 dBm tot -80 dBm...allemaal Vodafone netwerk.
Mijn Galaxy Nexus heeft dan echter -95 dBm tot -100 dBm...en dat is een stuk minder!

Wat ik opvallend blijf vinden is dat ik met de HTC One S hetzelfde fenomeen had (ook 4.0.4)
Maar goed, aangezien hier weinig gemopperd wordt hierover zal ik wel een van de ongelukkigen zijn...?!
Ik herken hetzelfde probleem maar het is op te lossen met een custom ROM/Kernel. In diverse custom's kun je in het uitgebreide settingsmenu wat extra stroom naar de radio sturen waardoor je ontvangst flink verbeterd. Ook helpt het soms om de dualcore processor op minimaal 700MhZ te laten draaien.

Wil je een super ontvangst, zoek dan een gsm van 2004 of eerder of kijk wat Nokia nog in de aanbieding heeft. Bekijk de algemene voorwaarden maar eens. Voor iets waar rechten en plichten worden uitgesproken tussen Vodafone en consument blijven ze in artikel 6 van de algemene voorwaarden behoorlijk vaag in het geven van garanties. Doet iedere provider overigens om te voorkomen dat mensen die in een bunker wonen een rechtszaak winnen omdat ze geen bereik hebben.

http://www.vodafone.nl/Vo...f/algemenevoorwaarden.pdf

Ik weet nog van mijn voormalig werk bij een van de grote providers dat de meeste mensen die problemen hebben met ontvangst in een woning wonen van na 1992(materialen, muurdikte, isolatie en hr glas belemmeren het bereik) en daarom zullen ze nooit letterlijk opnemen in de voorwaarden dat ze landelijke dekking binnenshuis garanderen. Die simkaart krijg je voor de vorm in de hoop dat je een paar weken later vergeet dat de ontvangst echt zo slecht was en uiteindelijk niet meer klaagt. Het ligt nooit aan de simkaart want hij maakt contact of niet. De rest zit in je radio/antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:43:
[...]

Ik herken hetzelfde probleem maar het is op te lossen met een custom ROM/Kernel. In diverse custom's kun je in het uitgebreide settingsmenu wat extra stroom naar de radio sturen waardoor je ontvangst flink verbeterd. Ook helpt het soms om de dualcore processor op minimaal 700MhZ te laten draaien.

Wil je een super ontvangst, zoek dan een gsm van 2004 of eerder of kijk wat Nokia nog in de aanbieding heeft. Bekijk de algemene voorwaarden maar eens. Voor iets waar rechten en plichten worden uitgesproken tussen Vodafone en consument blijven ze in artikel 6 van de algemene voorwaarden behoorlijk vaag in het geven van garanties. Doet iedere provider overigens om te voorkomen dat mensen die in een bunker wonen een rechtszaak winnen omdat ze geen bereik hebben.

http://www.vodafone.nl/Vo...f/algemenevoorwaarden.pdf

Ik weet nog van mijn voormalig werk bij een van de grote providers dat de meeste mensen die problemen hebben met ontvangst in een woning wonen van na 1992(materialen, muurdikte, isolatie en hr glas belemmeren het bereik) en daarom zullen ze nooit letterlijk opnemen in de voorwaarden dat ze landelijke dekking binnenshuis garanderen. Die simkaart krijg je voor de vorm in de hoop dat je een paar weken later vergeet dat de ontvangst echt zo slecht was en uiteindelijk niet meer klaagt. Het ligt nooit aan de simkaart want hij maakt contact of niet. De rest zit in je radio/antenne.
Hartelijk dank voor je uitgebreide bericht...niet dat mijn problemen dan meteen weg zijn maar het is goed om te weten dat ik het niet alleen heb...mijn gemiddelde ontvangst van een blackberry torch 2 is -77dBm...die van de Nexus is -95 dBm...dat scheelt toch aanzienlijk...in het zelfde huis...van 1975
Toch kon ik me al niet voorstellen dat er een enorme slechte antenne inzat...want ook bij de One S zag ik hetzelfde probleem...

Geen reden om hem om te ruilen dus...eerder een reden om eens in de custom roms te duiken en hoe dat allemaal moet... :)

*** aan de andere kant moet het eigenlijk wel gewoon opgelost worden... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
Is er al een oplossing voor het punt dat Whatsapp het niet doet bij sommige Ziggo routers? Ik heb thuis wel verbinding met Wifi maar push berichten stuurt hij niet door, pas nadat ik Whatsapp heb opgestart doet ie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:13
Ik heb vandaag een nieuwe Nexus ontvangen nadat de oude een slecht scherm had. Deze heeft geen grijze strepen bij het bekijken van sites als tweakers en heeft op elke plek ongeveer dezelfde helderheid en contrast. Enige nadeel is dat deze een roze waas bovenin heeft, vooral bij grijstinten en wit, goed zichtbaar als je je toetsenbord in landscape houd. Nu kan ik 'm wel weer in gaan ruilen maar ik begin me af te vragen of dat nut heeft (gezien mijn vorige nexus nog veel erger was, de verhalen op internet en de vervanger waarschijnlijk uit dezelfde bak met nexus-en komt).

Inruilen voor een ander toestel is ook niet echt een optie gezien deze bij een aanbieding i.c.m. een abbo zat.

[ Voor 5% gewijzigd door Bastard op 31-05-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

KAdrifter schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:27:
Ik heb vandaag een nieuwe Nexus ontvangen nadat de oude een slecht scherm had. Deze heeft geen grijze strepen bij het bekijken van sites als tweakers en heeft op elke plek ongeveer dezelfde helderheid en contrast. Enige nadeel is dat deze een roze waas bovenin heeft, vooral bij grijstinten en wit, goed zichtbaar als je je toetsenbord in landscape houd. Nu kan ik 'm wel weer in gaan ruilen maar ik begin me af te vragen of dat nut heeft (gezien mijn vorige nexus nog veel erger was, de verhalen op internet en de vervanger waarschijnlijk uit dezelfde bak met nexus-en komt).

Inruilen voor een ander toestel is ook niet echt een optie gezien deze bij een aanbieding i.c.m. een abbo zat.
Precies hetzelfde heb ik ook met de roze waas. Het is vooral goed zichtbaar bij lage helderheid.
Ik stoor me er niet aan. Het zit boven in, waar meestal de notificatie balk zit. Verder is het maar een klein gedeelte en valt het niet echt op.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:48
ik moet eerlijk bekennen dat ik totaal geen waas zie op mijn scherm.
niet alle nexussen hebben er dus last van.
of ik kijk niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Rem_co schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:58:
Is er al een oplossing voor het punt dat Whatsapp het niet doet bij sommige Ziggo routers? Ik heb thuis wel verbinding met Wifi maar push berichten stuurt hij niet door, pas nadat ik Whatsapp heb opgestart doet ie het.
Een paar posts terug had Moohtje een bruikbare oplossing.
Moohtje schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:54:
[...]

Nu heb ik een weekje of twee geleden naar de helpdesk gebeld en gevraagd of ze de wifi functie uit willen schakelen, dat is gebeurd.
Ik gebruik de modem dus nu gewoon als kabelmodem, daarop zit mijn linksys router aangesloten sindsdien totaal geen wifi problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik ben sinds kort overtuigd om een Nexus aan te schaffen. Op moment van schrijven bezit ik een iPhone 3G. Een snelheidsboost is dus zeker welkom ;)

Wel jammer dat hij alleen online te kopen is. In de Mobistar-shop hadden ze 'm niet, net als bij Belgacom en Allo Telecom. De enige winkel die 'm had een verkoopprijs van 600 euro. Iets te veel dus :)

Wat zijn jullie ervaringen ivm de batterij trouwens? Een kennis van me zegt dat de batterij veel langer mee gaat dan een iPhone 4S (normaal, standaardgebruik) al zeggen de benchmarks een heel ander verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 13:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

filenox schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:14:
Ik ben sinds kort overtuigd om een Nexus aan te schaffen. Op moment van schrijven bezit ik een iPhone 3G. Een snelheidsboost is dus zeker welkom ;)

Wel jammer dat hij alleen online te kopen is. In de Mobistar-shop hadden ze 'm niet, net als bij Belgacom en Allo Telecom. De enige winkel die 'm had een verkoopprijs van 600 euro. Iets te veel dus :)

Wat zijn jullie ervaringen ivm de batterij trouwens? Een kennis van me zegt dat de batterij veel langer mee gaat dan een iPhone 4S (normaal, standaardgebruik) al zeggen de benchmarks een heel ander verhaal..
Vriend van mij heeft de iPhone 4S en zijn batterij is echt heel snel leeg vergeleken met mijn Nexus. Ik kan echt makkelijk een hele dag met mijn batterij doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Vreemd dat iedereen dat zo enthousiast zegt :P Het is toch wel het minste dat je kan verwachten, 1 dag batterijleven :) Mijn 3G heb ik nu 2 dagen en 6u in standby waarvan 5u effectief gebruikt, uiteindelijk heb ik nog 5% batterij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3.5" low res display is wel wat anders dan 4.65" high res..

anyway, 4 uur schermtijd is haalbaar, wat netjes is voor een moderne smartphone met groot scherm, de meeste scoren slechter. en als je alles uit is zelfs een stand-by tijd van 5 dagen mogelijk.

[ Voor 62% gewijzigd door Prulleman op 01-06-2012 20:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Heb sinds vandaag ook de Galaxy Nexus en ben nu nog steeds het toestel aan het opzetten. Conclusie: FRUSTREREND!

De problemen waar ik tegenaan ben gelopen:

- Geen native file explorer (ES File Explorer gedownload daarvoor)
- Geen optie om mass storage te selecteren bij het connecten via USB
- Geen optie om alle contacten tegelijk te verwijderen (Contact Remover gedownload)
- Geen optie om alléén de contacten te weergeven op het telefoongeheugen
- Geen optie om camera shutter sound uit te zetten
- Onmogelijk (?) om de applicaties in 'all apps' menu te rangschikken (staat op alfabetische volgorde)
- Alle gedownloade apps komen automatisch op home screen
- Gedownloade widgets worden getoond in 'apps' menu

Ongetwijfeld to be continued... >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Amps schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:19:
Heb sinds vandaag ook de Galaxy Nexus en ben nu nog steeds het toestel aan het opzetten. Conclusie: FRUSTREREND!

De problemen waar ik tegenaan ben gelopen:

- Geen native file explorer (ES File Explorer gedownload daarvoor)
- Geen optie om mass storage te selecteren bij het connecten via USB
- Geen optie om alle contacten tegelijk te verwijderen (Contact Remover gedownload)
- Geen optie om alléén de contacten te weergeven op het telefoongeheugen
- Geen optie om camera shutter sound uit te zetten
- Onmogelijk (?) om de applicaties in 'all apps' menu te rangschikken (staat op alfabetische volgorde)
- Alle gedownloade apps komen automatisch op home screen
- Gedownloade widgets worden getoond in 'apps' menu

Ongetwijfeld to be continued... >_<
1. Solid Explorer Beta is beter
2. Uhm.. MTP? Werkt hetzelfde als mass storage.
3. Via GMail op je computer, makkelijk kan niet.
4. Geen idee, iedereen met een Android gebruikt GMail voor de contacten.. dus in the cloud.
5. Volume knop
6. Kan met een andere launcher
7. Kan je uitzetten in de Play/Market app via Instellingen.
8. Ja? Waar wil je ze anders hebben?

Heb het vermoeden dat je nieuw bent met Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Thx voor je reply quartex :)
Ben idd nieuw met Android, maar niet nieuw met smartphones in het algemeen.

1. Ik zal die eens proberen :)
2. MTP werkt volgens mij niet geheel hetzelfde als Mass Storage (wat getoond zou worden bij removable storage). Via MTP kan ik de songs in iTunes slepen naar het mapje in de internal storage wat wel kan als hij bij removable storage staat.
3/4. Ben erachter gekomen dat je tijdens het toevoegen van contacten ook verplicht bent om met Gmail te syncen. Heb daarom maar alle contacten van outlook geimporteerd naar Google contacts in een aparte group.
5. Heeft dat ook niet effect op de volume van je ringtone?
6. Er zijn dus geen aparte instellingen om dat te doen. Zal eens Apex launcher installeren. Heb gehoord dat dat wel een goede (stock ICS) launcher is :)
7. Thanks, gevonden. Ik ben gewend dat alle instellingen op één plek staan, en niet per app apart
8. Widgets in de widgets tab, en niet tussen de apps tab
Pagina: 1 ... 50 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.