Beste tweakers ik heb een probleem dat ik niet kan oplossen. Ik kan geen SMSjes meer verzenden. Ik heb dit probleem eerder ervaren en toen via XDA in
dit topic(zie 9e post) de oplossing gevonden. Ik moest toen volgens instructies in dat XDA topic het T-Mobile SMS centralenummer(+31624000000) omzetten in een hexadecimaal nummer(

) met dit als resultaat 07911326040000. Dat werkte(coderen en meer info over het hoe/waarom via
deze site)
Nu was ik afgelopen week in het buitenland en ervoer hetzelfde probleem: ik kon niet sms'en. Dus ik wilde dat nummer weer invoeren maar het werkte niet. Nu eenmaal terug in Nederland denk ik dat ik teveel met de settings heb zitten pielen zonder dat ik werkelijk wist wat ik deed. Mijn netwerkselectie is automatisch.
Kan iemand gaan naar de settings door te gaan naar je numerieke toetsenbord om te bellen en dan in te voeren:
*#*#4636#*#* --> telefooninformatie -->
In dat scherm volgt eerst een opsomming met info over oproepen en netwerken etc. Vervolgens kun je dingen aanpassen. Ik wil graag weten wat de correcte keuzes zijn in dat menu. Bij mij staat het volgende weergegeven op dit moment:
1. WCDMA preferred(correct of niet?)
2. Radio uitschakelen(dus nu ingeschakeld)
3. Inschakelen van IMS-registratie vereist(correct weergegeven of niet?)
4. SMS via IMS uitschakelen(correct weergegeven of niet?)
5. LTE RAM-Dump inschakelen(correct weergegeven of niet?)
6. SMSC:______Bijwerken | Vernieuwen(bij mij blanco maar hier voerde ik dat hexadecimale nummer in)
7. DNS-controle in-/uitschakelen(ben ik niet aan geweest)
Ik baal nu natuurlijk als een stekker dat ik een simpel smsje niet kan sturen met mijn Galaxy Nexus en ik hoop dat iemand de settings kan bevestigen. Ook ben ik benieuwd naar alternatieve oplossingen buiten mijn provider om want ik heb ze vandaag gebeld en ze verklaren me voor gek dat ik beweer dat mijn smartphone niet meer sms't zonder dat ze verder een oplossing kunnen verzinnen. Krijgen jullie overigens hetzelfde hexadecimale nummer als je het t-mobile smscentralenummer in voert?
Bij voorbaat dank!
-update- NmR. Thanks! heb het aangepast en aanvankelijk werkte het niet maar ik las de post op XDA nog eens goed door en ik drukte steeds op bijwerken maar ik moest blijkbaar gewoon uit dat menu gaan. Heb een battery pull gedaan en nu werkt het in Nederland weer om te SMS'en. Ik moet nu alleen nog een duurzame oplossing weten te vinden voor SMS'en buiten Nederland.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 06-06-2012 22:29
]