Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Amps schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:45:
5. Heeft dat ook niet effect op de volume van je ringtone?
6. Er zijn dus geen aparte instellingen om dat te doen. Zal eens Apex launcher installeren. Heb gehoord dat dat wel een goede (stock ICS) launcher is :)
7. Thanks, gevonden. Ik ben gewend dat alle instellingen op één plek staan, en niet per app apart
8. Widgets in de widgets tab, en niet tussen de apps tab
5. Ja, jammer genoeg wel. Dit is inderdaad het enigste wat me irriteert aan 4.0.4 (in 4.0.2 lukte het wel), je kan de shutter volume niet harder of zachter zetten zonder dat het ook globaal gebeurt.
6. Yep, Apex is IMO de beste ICS launcher op het moment.
7. In tegenstelling tot iOS heeft in Android naast de globale instellingen ook elke app een eigen menu met instellingen, dus altijd handig om die ook door te nemen als je een nieuwe app installeerd,
8. In Apex hebben de widgets een aparte Tab. En je kan ze ook bereiken via longpressing op je homescreen.

Vraag gerust meer als je meer vragen heb :)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:59
Amps schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:45:
3/4. Ben erachter gekomen dat je tijdens het toevoegen van contacten ook verplicht bent om met Gmail te syncen. Heb daarom maar alle contacten van outlook geimporteerd naar Google contacts in een aparte group.
Hmmm, kan hier contacts ook prima in een exchange/active sync account opslaan, gmail is alleen verplicht voor market vziw...
Vraagje, hoe heb je contacts uit exchange gehaald? Outlook 2010 staat exporteren van contacts niet toe...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 18:20
Loekie schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:00:
[...]

Hmmm, kan hier contacts ook prima in een exchange/active sync account opslaan, gmail is alleen verplicht voor market vziw...
Vraagje, hoe heb je contacts uit exchange gehaald? Outlook 2010 staat exporteren van contacts niet toe...
http://office.microsoft.c...le-gmail-HA010356294.aspx ;) Dan ff scrollen naar beneden.

In Apex launcher is er ook geen optie om handmatig de apps in de app drawer te verplaatsen/rangschikken >.< Ook kunnen widgets niet op de homescreenngeplaatst worden via de widgets tab in de app drawer. Overigens krijg ik alleen demoptie om wallpaper te veranderen bij long press op de homescreen :/

[ Voor 19% gewijzigd door Amps op 02-06-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Amps schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:36:
[...]Ook kunnen widgets niet op de homescreenngeplaatst worden via de widgets tab in de app drawer.
Ah ja, dat lukt alleen als je geroot heb zie ik.
. Overigens krijg ik alleen demoptie om wallpaper te veranderen bij long press op de homescreen :/
Hm vaag, bij mij lukt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Ah gevonden! Had in de settings van Apex launcher (onder long press op desktop) niet de 'show add dialog' geselecteerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb net wat zitten lezen in dit topic over setCPU, mooi programma lijkt me. Heeft dit een groot effect op de batterij? Ik zag ook dat digger36 er wat problemen mee had? Ervaringen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Amps schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:36:
[...]

[...]

In Apex launcher is er ook geen optie om handmatig de apps in de app drawer te verplaatsen/rangschikken >.< Ook kunnen widgets niet op de homescreenngeplaatst worden via de widgets tab in de app drawer. Overigens krijg ik alleen demoptie om wallpaper te veranderen bij long press op de homescreen :/
Je kunt veel beter Go Launcher EX gebruiken.
Kan je echt alles naar je eigen wens instellen.
En heel erg veel widgets, skins enz.
Er is een skin in de stijl van ICS maar ook heel veel andere.

Neem wel uitgebreid te tijd om alles door te nemen.
Als je de mogelijkheden kent wil je niet meer anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:47:
Ik heb net wat zitten lezen in dit topic over setCPU, mooi programma lijkt me. Heeft dit een groot effect op de batterij? Ik zag ook dat digger36 er wat problemen mee had? Ervaringen zijn welkom :)
Disclaimer: Onderstaande ervaringen zijn gebaseerd op ervaringen met een HTC Desire Z en een Motorola Droid 3.
Ik heb het eens even gebruikt maar was niet zo onder de indruk van de prestatiewinst van de batterij. In plaats daarvan gebruikte ik Tasker om mijn batterij wat langer te doen meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 21:57
Ik heb van de week Nederlandse spellingscontrole werkend gegkregen op Liquidsmooth 1.4 (moet ook werken voor AOKP) door de LatenIME.apk en de DictionaryProvider.apk te overschrijven met de varianten die ik uit de paranoid-android rom heb gehaald (ik denk dat het ook met ander CM9 based ROMs kan).

Dit is dus niet de suggesties voor woorden, maar de rode lijnen onder woorden. Erg simpel, maar ook erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
filenox schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:47:
Sinds ik een nexus heb gebruik ik SetCPU niet meer. In plaats hiervan gebruik ik de app die bij mijn kernel (meestal franco, soms trinity) hoort. Het idee blijft hetzelfde, alleen de kernelspecifieke apps hebben wat extra features. Het scheelt zeker op je batterij, al is het even zoeken naar de goede verhouding tussen performance en battery life. Franco heeft hiervoor wel presets, die van zichzelf erg goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb hem gekocht en ik zeg het maar, Echt een top mobiel (ookal wisten jullie dat allang natuurlijk..). Alleen de batterij gaat nog kort mee, maar dat komt ook omdat ik er nu veel mee speel.

Ik zit nog te twijfelen of ik hem wil gaan rooten, unlocken en een custom rom installeren, omdat ik dat nog nooit gedaan heb. Ik wil natuurlijk niet direct mijn garantie kwijt zijn (als dat kan), of hem onherstelbaar 'slopen' (same...). Ook moet ik me nog gaan verdiepen in de roms, al denk ik dat AOKP het gaat worden. Maar zelfs daaar zijn al meerdere versies van.

Maar bedankt voor al jullie aanbevelingen, echt een top mobiel met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding (op dit moment, toen hij uitkwam niet naar mijn mening). Ik heb trouwens de Case-Mate Tough Case besteld samen met 2 screenprotectors van casemate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Appel105 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:40:
Ook moet ik me nog gaan verdiepen in de roms, al denk ik dat AOKP het gaat worden. Maar zelfs daaar zijn al meerdere versies van.
There's only 1 AOKP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik dacht dat ik gelezen dat dat er Milestones waren en steeds een B nummer. Bijvoorbeeld Milestone 5 en b36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 20:49
Milestones zjin de stable releases, waarbij de bxx een soort van nightlies zijn. Al zijn deze tegenwoordig ook vrij stable.
Je hebt ook nog Black Ice, wat op AOKP gebaseerd is en nog wat interessante andere dingen daar bovenop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
StarC schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:33:
[...]

Sinds ik een nexus heb gebruik ik SetCPU niet meer. In plaats hiervan gebruik ik de app die bij mijn kernel (meestal franco, soms trinity) hoort. Het idee blijft hetzelfde, alleen de kernelspecifieke apps hebben wat extra features. Het scheelt zeker op je batterij, al is het even zoeken naar de goede verhouding tussen performance en battery life. Franco heeft hiervoor wel presets, die van zichzelf erg goed zijn.
Mooi zo :)

Hoe zit het trouwens met de stemherkenning in ICS? Ik vind er heel wat Engelstalige filmpjes over op YouTube maar werkt het ook zo goed in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:35
Appel105 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:40:
Ik zit nog te twijfelen of ik hem wil gaan rooten, unlocken en een custom rom installeren, omdat ik dat nog nooit gedaan heb. Ik wil natuurlijk niet direct mijn garantie kwijt zijn (als dat kan), of hem onherstelbaar 'slopen' (same...). Ook moet ik me nog gaan verdiepen in de roms, al denk ik dat AOKP het gaat worden. Maar zelfs daaar zijn al meerdere versies van.
Als het toestel nu alles doet wat je wilt, waarom dan rooten?, ik heb en ga het ook niet doen hij doet alles wat ik wil en hoe ik het wil. Het is maar net waar je wensen liggen maar laat je kop niet gek maken dat rooten het helemaal is. Ga eerst even na wat je ermee opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
filenox schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:50:
[...]

Hoe zit het trouwens met de stemherkenning in ICS? Ik vind er heel wat Engelstalige filmpjes over op YouTube maar werkt het ook zo goed in het Nederlands?
Ik vind persoonlijk dat de stemherkenning dik in orde is, maar nog niet 100% werkt. Zo wilde ik navigeren naar de "Schoemakerstraat", maar kreeg het met geen mogelijkheid voor elkaar dat hij niet "Schoenmakerstraat" ervan maakte.
Iets waar ik me wel aan stoor is het feit dat je niet je telefoon in het Engels kan hebben en de TTS taal in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:41
filenox schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:50:
[...]

Mooi zo :)

De voice dialer krijg ik met geen mogelijkheid werkend..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 15:01
Camera geluiden kan je uitzetten met een custom ROM of met de Galaxy Nexus Toolkit

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
ipje schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:14:
[...]

Als het toestel nu alles doet wat je wilt, waarom dan rooten?, ik heb en ga het ook niet doen hij doet alles wat ik wil en hoe ik het wil. Het is maar net waar je wensen liggen maar laat je kop niet gek maken dat rooten het helemaal is. Ga eerst even na wat je ermee opschiet.
Aangezien het voor een adblocker nodig is, denk ik dat iedereen er wel voordeel bij heeft. Want wie ziet nu graag die lelijke ads op zijn mooie telefoon ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Frigolamptje schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:53:
[...]

Aangezien het voor een adblocker nodig is, denk ik dat iedereen er wel voordeel bij heeft. Want wie ziet nu graag die lelijke ads op zijn mooie telefoon ;).
Ik heb op zich geen problemen met die ads, als ze fatsoenlijk geïmplementeerd werden. Sommige ads vreten gewoon CPU cycles weg, waardoor je accu dus sneller leeg gaat. Lijkt wat dat betreft veel op de flash banners op de PC, daarom heb ik op de PC altijd een flashblocker. Bij Android koop ik hierdoor vaak de versie zonder ads, misschien zijn die ads expres zo brak geïmplementeerd om de verkoop van de betaalde ad-free versie te stimuleren.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:35
Laguna schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:36:
[...]Bij Android koop ik hierdoor vaak de versie zonder ads, misschien zijn die ads expres zo brak geïmplementeerd om de verkoop van de betaalde ad-free versie te stimuleren.
Ja dat zal inderdaad een reden zijn, gratis is niet altijd gratis. Ik koop ook altijd de versie zonder ads, de ontwikkelaar moet immers ook brood op de plank krijgen en het zijn geen grote bedragen. Maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.
Ik ben ontzettend blij met het toestel uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en alles draait lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-09 10:19
StarC schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:30:
Ik heb van de week Nederlandse spellingscontrole werkend gegkregen op Liquidsmooth 1.4 (moet ook werken voor AOKP) door de LatenIME.apk en de DictionaryProvider.apk te overschrijven met de varianten die ik uit de paranoid-android rom heb gehaald (ik denk dat het ook met ander CM9 based ROMs kan).

Dit is dus niet de suggesties voor woorden, maar de rode lijnen onder woorden. Erg simpel, maar ook erg handig!
Heb je toevallig een link naar de 2 bestanden? Ik wil namelijk niet mijn telefoon van ROM laten veranderen.

Voor de mensen die "klagen" over ads, ik ben zelf ook developer. Ik gebruik ads om inkomsten te generen, en die worden overigens niet brak ingevoegd. Sterker nog, als een developer brakke ads toevoegt is het alleen maar slecht voor zijn inkomsten. Je krijgt betaald per keer dat iemand op de ad klikt en dat is uiteindelijk veel meer dan dat er betaald wordt voor een betaalde ad vrije applicatie. Daarom ben ik "tegenstander" van ad-blockers, denk ook een keer aan de developer en klik een keer op een advertentie, dan is die ook weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01 12:11
Ik heb sinds kort ook een GN.. Wat een mooi toestel voor die prijs!

Toch had ik even een kort vraagje.
Ik heb Lightflow geinstalleerd om gebruik te maken van de leuke full-colour led in het toestel.
Alleen stuit ik nu op het volgende probleem: ik krijg geen meldingen meer wanneer ik een whatsapp bericht binnenkrijg. (rest van de meldingen functioneren wel)
- ik heb de telefoon op stille stand (geen trilfunctie)
- Ik gebruik de gratis lightflow app.

Iemand enig idee waar het conflict kan zitten met de meldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Poel13 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:02:

Ik heb Lightflow geinstalleerd om gebruik te maken van de leuke full-colour led in het toestel.
Alleen stuit ik nu op het volgende probleem: ik krijg geen meldingen meer wanneer ik een whatsapp bericht binnenkrijg. (rest van de meldingen functioneren wel)

Het staat mij wel heel erg bij dat er een keer eerder een melding binnen is gekomen op dit topic van iemand anders mbt lightflow + whatsapp. Volgens mij moest je de betaalde versie hebben om dat in te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Poel13 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:02:

Misschien heeft dit te maken dat de led melding standaard ingebouwd in whatsapp zit? Je kan zelfs de kleur kiezen dus denk dat dat daar met te maken heeft. Dus best afzetten in één van de 2 programma's en dan zal het waarschijnlijk via het andere wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Ik heb de camera app disabled, en nu werkt de camera niet meer. Weet iemand waar ik een APK camera voor de Galaxy Nexus kan downloaden.

Sinds een nieuwe launcher werkt de camera niet meer, echt kut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het schijnt dat Google dat wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Heeft iedereen hier ook 'last' van een korrelig scherm als de brightness laag (auto-brightness) staat? Ik dacht eerst dat de achtergrond van de browser een papier textuur had, maar blijkt nu dus dat het hele scherm korrelig is. Het schijnt een probleem te zijn met dit type AMOLED paneel ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Lightflow werkt alleen met Whatsapp in de betaalde versie.
Korrelig display is inderdaad zo als de helderheid laag is.

[ Voor 34% gewijzigd door stijnos1991 op 04-06-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 20:18
Amps schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:42:
Heeft iedereen hier ook 'last' van een korrelig scherm als de brightness laag (auto-brightness) staat? Ik dacht eerst dat de achtergrond van de browser een papier textuur had, maar blijkt nu dus dat het hele scherm korrelig is. Het schijnt een probleem te zijn met dit type AMOLED paneel ><
Sinds 4.04 is dit beter, hoewel er nog steeds een korrel aanwezig is.
Het zou typisch aan het type scherm zijn, een probleem mag je het niet noemen .. by design :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat het bij 4.0.4 beter is heb ik niet gemerkt, maar ik draai ook geen stock rom. wellicht heeft dit te maken met aangepaste auto brightness settings.
Voor zover ik weet is het inderdaad gewoon een beperking van het type scherm

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Magnetic_Man schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:31:
[...]

Het staat mij wel heel erg bij dat er een keer eerder een melding binnen is gekomen op dit topic van iemand anders mbt lightflow + whatsapp. Volgens mij moest je de betaalde versie hebben om dat in te kunnen stellen.
Klopt, de gratis versie ondersteunt geen whatsapp. De betaalde versie daarentegen wel.

Psst. Stond ook gewoon in de FAQ in de TS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Volgens mij is mn nexus niet meer helemaal jofel.
Het begon eergisteren, hij wou niet opladen, ook al zat hij in de lader. Op de computer aansluiten was ook zonder resultaat.
Telefoon herstart, en toen werkte het weer. Uit voorzorg maar weer unrooted en locked naar stock. Nu krijg ik telkens de melding dat hij in de oplader zit, ook al is dat niet zo. Hierdoor gaat het scherm nooit slapen en is man accu binnen notime leeg. Toch maar ff terug naar de winkel..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sk3ul.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Magnetic_Man schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:53:
Volgens mij is mn nexus niet meer helemaal jofel.
Het begon eergisteren, hij wou niet opladen, ook al zat hij in de lader. Op de computer aansluiten was ook zonder resultaat.
Telefoon herstart, en toen werkte het weer. Uit voorzorg maar weer unrooted en locked naar stock. Nu krijg ik telkens de melding dat hij in de oplader zit, ook al is dat niet zo. Hierdoor gaat het scherm nooit slapen en is man accu binnen notime leeg. Toch maar ff terug naar de winkel..

[afbeelding]
Is het bekende ghost-charging. Staat iets over in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Helaas is dit een veelvoorkomend probleem dat niet altijd naar behoren opgelost wordt door Samsung. De ene keer wordt het gewoon gerepareerd, de andere keer vertellen ze dat het veroorzaakt is door eigen schuld (m.a.w. de torenhoge onderzoeks + reparatiekosten moet je zelf betalen).

In sommige gevallen bleek de bijgeleverde Samsung lader de boosdoener te zijn. Daarom gebruik ik als voorzorgmaatregel mijn oude MicroUSB lader.

Hoe lang heb jij je toestel al Magnetic_Man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Ik heb gelukkig geen last van het ghost-charging probleem, maar merk wel dat de microUSB poort niet altijd even goed verbinding meer maakt. Het lijkt alsof de stekker er losser in zit als toen ik de telefoon net had. Als ik 's avonds in bed nog een beetje aan het lezen ben op de telefoon, terwijl hij in de lader zit, valt soms de 'verbinding' weg. Wanneer ik dan een beetje aan het stekkertje frunnik laadt ie weer op.
Ik hoop niet dat dit in de toekomst nog een probleem gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Magnetic_Man schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:53:
Hierdoor gaat het scherm nooit slapen en is man accu binnen notime leeg. Toch maar ff terug naar de winkel..
Los van het feit dat je inderdaad ghost charging hebt maak ik uit jouw stats niet op dat je scherm aan blijft staan (tenzij je het iedere keer handmatig uit hebt gezet) en dat je telefoon continu awake is. Jouw stats zijn minder screen en awake dan mijn GN, die prima werkt. Wel zie ik dat je een beroerde netwerkverbinding hebt, iets wat ook je battery kan drainen omdat er continu gezocht moet worden.

Hoe draint je battery op een locatie waar je vol bereik hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers ik heb een probleem dat ik niet kan oplossen. Ik kan geen SMSjes meer verzenden. Ik heb dit probleem eerder ervaren en toen via XDA in dit topic(zie 9e post) de oplossing gevonden. Ik moest toen volgens instructies in dat XDA topic het T-Mobile SMS centralenummer(+31624000000) omzetten in een hexadecimaal nummer( 8)7 ) met dit als resultaat 07911326040000. Dat werkte(coderen en meer info over het hoe/waarom via deze site)
Nu was ik afgelopen week in het buitenland en ervoer hetzelfde probleem: ik kon niet sms'en. Dus ik wilde dat nummer weer invoeren maar het werkte niet. Nu eenmaal terug in Nederland denk ik dat ik teveel met de settings heb zitten pielen zonder dat ik werkelijk wist wat ik deed. Mijn netwerkselectie is automatisch.

Kan iemand gaan naar de settings door te gaan naar je numerieke toetsenbord om te bellen en dan in te voeren:
*#*#4636#*#* --> telefooninformatie -->

In dat scherm volgt eerst een opsomming met info over oproepen en netwerken etc. Vervolgens kun je dingen aanpassen. Ik wil graag weten wat de correcte keuzes zijn in dat menu. Bij mij staat het volgende weergegeven op dit moment:

1. WCDMA preferred(correct of niet?)
2. Radio uitschakelen(dus nu ingeschakeld)
3. Inschakelen van IMS-registratie vereist(correct weergegeven of niet?)
4. SMS via IMS uitschakelen(correct weergegeven of niet?)
5. LTE RAM-Dump inschakelen(correct weergegeven of niet?)
6. SMSC:______Bijwerken | Vernieuwen(bij mij blanco maar hier voerde ik dat hexadecimale nummer in)
7. DNS-controle in-/uitschakelen(ben ik niet aan geweest)

Ik baal nu natuurlijk als een stekker dat ik een simpel smsje niet kan sturen met mijn Galaxy Nexus en ik hoop dat iemand de settings kan bevestigen. Ook ben ik benieuwd naar alternatieve oplossingen buiten mijn provider om want ik heb ze vandaag gebeld en ze verklaren me voor gek dat ik beweer dat mijn smartphone niet meer sms't zonder dat ze verder een oplossing kunnen verzinnen. Krijgen jullie overigens hetzelfde hexadecimale nummer als je het t-mobile smscentralenummer in voert?

Bij voorbaat dank!

-update- NmR. Thanks! heb het aangepast en aanvankelijk werkte het niet maar ik las de post op XDA nog eens goed door en ik drukte steeds op bijwerken maar ik moest blijkbaar gewoon uit dat menu gaan. Heb een battery pull gedaan en nu werkt het in Nederland weer om te SMS'en. Ik moet nu alleen nog een duurzame oplossing weten te vinden voor SMS'en buiten Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Bij mij staat sms via IMS inschakelen. voor de rest is alles hetzelfde als jij aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een nieuwe back cover (het geribbelde plastic onderdeel) van zijn Nexus vervangen? Andere kleur, ander materiaal o.i.d?

Misschien off topic, maar wel een tip: gebruik sinds kort de rom Bugless Beast in combinatie met Franco Kernel. Supersnel en vooral extreem soepel/smooth vergeleken bij de stock rom, met prima batterijprestaties. Aanrader!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:16
Even een ervaring:
Sinds een week ook in het bezit van een Nexus. Eerst wilde ik de S3, maar bij een jaar abonnement vond ik hem toch wat te duur. In het verleden heb ik een HTC Desire gehad. Ben toen overgestapt naar een HTC Radar (Windows Phone). Nu weer terug bij Android, omdat ik dat toch miste. :+

De Nexus draait soepeltjes, de camera vind ik best redelijk. Het scherm vind ik echt mooi! :9~ Apps installeren gaat snel en ook het openen van apps laat nauwelijks op zich wachten. De HTC Radar was van gepolijst staal, de Nexus is van plastic. Eerlijk gezegd heb ik met de plastic 'feel' totaal geen moeite. De Nexus voelt stevig aan, ook al is hij van plastic.

Verder ontdekte ik dat ik niet de yakyu versie er op had staan. Deze heb ik meteen (2 uur na openen van de verpakking) er op geflashed. Als je al eens vaker geflashed hebt, is dat binnen een poep en een scheet gebeurd. De bootloader unlocken is via een simpel command. Ik dacht dat dat met de Desire meer werk was... :?

In ieder geval ben ik zeer tevreden met het toestel, ook al is het geen quadcore. Wat ik nog wil doen is andere roms en/of kernels er op zetten. Ook een MIUI rom, die ik vroeger op mijn Desire veel draaide, wil ik nog proberen.

Op dit moment is dit toestel qua prijs/kwaliteit echt een topper. :)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Klinkt misschien raar, maar ben eigenlijk wel blij dat deze thread zo rustig is.. zo zie je maar wat een toptoestel het is en hoe goed 4.0.4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
volgens mij zijn de enige problemen nu het ghost charging.. (heb er gelukkig ook geen last van).
zit nog wel te denken om de deskdock te kopen om de usb connector te ontlasten.. bij mijn HD2 was de usb connector na 2 jaar ook een beetje gammel geworden..

vind 50 euro alleen nog te duur :(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
Allereerst wil ik even zeggen dat ik het echt een toptoestel vind. Lekker snel, prachtig scherm en ice cream sandwich is ook erg fijn. Het enige waar ik zo af en toe last van heb is dat ik geen signaal heb. Na een restart doet 'ie het dan wel weer gewoon. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 16:32

Phntm

Tlingelingeling

JelleNL schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:11:
Allereerst wil ik even zeggen dat ik het echt een toptoestel vind. Lekker snel, prachtig scherm en ice cream sandwich is ook erg fijn. Het enige waar ik zo af en toe last van heb is dat ik geen signaal heb. Na een restart doet 'ie het dan wel weer gewoon. Is dit een bekend probleem?
DIt gebeurt vaker bij velen die ICS 4.0.4 draaien. Niet iedereen heeft er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Phntm schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:13:
[...]

DIt gebeurt vaker bij velen die ICS 4.0.4 draaien. Niet iedereen heeft er last van.
Gebeurde, tot die minieme update die pas geleden is gereleased. Gelukkig heb ik sinds dat moment er geen last meer van...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Laatst online: 16-04-2020
Vorige week een Galaxy Nexus besteld maar ik heb 'em nog niet binnen :(
Wachten is zo verschrikkelijk moeilijk als je er op gaat letten :'(

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag was m'n telefoon helemaal leeg en nu wil die niet meer opladen. Ik heb geprobeerd om via usb en gewoon met stekker op te laden en ook al verschillende kabels/opladers. Telefoon geeft ook geen lichtje dat die oplaad ofzo. Iemand enig idee of ik nog wat kan proberen of moet ik hem laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:24
JelleNL schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:11:
Het enige waar ik zo af en toe last van heb is dat ik geen signaal heb. Na een restart doet 'ie het dan wel weer gewoon. Is dit een bekend probleem?
Ik herken dit wel. Meestal is even naar Flight Mode en terug ook een oplossing. En dat duurt minder lang dan opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:30:
Vandaag was m'n telefoon helemaal leeg en nu wil die niet meer opladen. Ik heb geprobeerd om via usb en gewoon met stekker op te laden en ook al verschillende kabels/opladers. Telefoon geeft ook geen lichtje dat die oplaad ofzo. Iemand enig idee of ik nog wat kan proberen of moet ik hem laten repareren?
Hoe lanh heb je hem laten hangen? Heb al geweten dat batterijen zodanig leeg zijn dat je gam eerst 10 minuten aan de lader moet hangen eer hij een teken van leven geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xtreme_lunatic schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:15:
Verder ontdekte ik dat ik niet de yakyu versie er op had staan. Deze heb ik meteen (2 uur na openen van de verpakking) er op geflashed. Als je al eens vaker geflashed hebt, is dat binnen een poep en een scheet gebeurd. De bootloader unlocken is via een simpel command.
Welke methode/tutorial heb je gebruikt die zo eenvoudig is? Ik ben er niet zo ervaren in als jij... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 18:50
Hoe lang blijft dit toestel nog houdbaar? Ik was van plan eens een nieuw toestel te kopen, maar wil niet gelijk een verouderd toestel binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RetroTycoon schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:17:
Hoe lang blijft dit toestel nog houdbaar? Ik was van plan eens een nieuw toestel te kopen, maar wil niet gelijk een verouderd toestel binnenhalen.
1 jaar, 8 maanden, 2 weken, 3 dagen en 14 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Smultie schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:19:
[...]

_/-\o_ epic vraag ook hoor

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smultie schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:19:
[...]

Nee hoor, je zit er 16 dagen en 2,5 uur naast ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 18:50
Dank, dank. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:50:
[...]

Welke methode/tutorial heb je gebruikt die zo eenvoudig is? Ik ben er niet zo ervaren in als jij... :$
Kijk even in de eerste post op pagina 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

BtM909 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:25:
[...]

Gebeurde, tot die minieme update die pas geleden is gereleased. Gelukkig heb ik sinds dat moment er geen last meer van...
Nou, gebeurt, want blijkbaar hebben sommigen er nog last van of zie ik spoken. ;)

Ik heb er ten minste geen last van.

[ Voor 5% gewijzigd door Phntm op 13-06-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Phntm schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:46:
[...]

Nou, gebeurt, want blijkbaar hebben sommigen er nog last van of zie ik spoken. ;)

Ik heb er ten minste geen last van.
Ik doelde op mijn eigen ervaring :)

Overigens is het handig om dit (weer) te melden bij de betreffende Google Group.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Amps schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:18:
Helaas is dit een veelvoorkomend probleem dat niet altijd naar behoren opgelost wordt door Samsung. De ene keer wordt het gewoon gerepareerd, de andere keer vertellen ze dat het veroorzaakt is door eigen schuld (m.a.w. de torenhoge onderzoeks + reparatiekosten moet je zelf betalen).

In sommige gevallen bleek de bijgeleverde Samsung lader de boosdoener te zijn. Daarom gebruik ik als voorzorgmaatregel mijn oude MicroUSB lader.

Hoe lang heb jij je toestel al Magnetic_Man?
Even een update; Heb hem pas sinds 3 maanden ongeveer.
Kreeg net al een belletje dat hij terug is bij de winkel. Dat is snel gedaan, in een week. Aan de telefoon wisten ze me te melden dat er een onderdeel was vervangen. Ik zal in de winkel vragen wat het dan precies is, want daar ben ik wel benieuwd naar. De USB poort wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Ik ben van plan van de iPhone 4 over te stappen naar de Nexus. De voornaamste reden is voor mij het scherm en de prijs. Ik zoek een telefoon met een groot scherm en hoge resolutie. Vandaag ging ik even langs de winkels om het toestel te ervaren. Toen ik de S3 en de Nexus naast elkaar vergeleek vond ik het verschil tussen de schermen tot mijn verbazing erg verschillen. Het scherm van de S3 zag er bij witte achtergronden veel helderder uit. Dit zou toch niet moeten kloppen, aangezien het eigenlijk dezelfde schermen zijn op de afmeting na? Of had ik misschien een slecht exemplaar te pakken?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Zou kunnen. Zou ook kunnen dat de helderheid van de S3 beter is dan die van de Nexus.
Neemt niet weg dat voor de huidige prijs van de Nexus er geen beter scherm te krijgen is op het moment (misschien de Xperia P, maar dan zit je weer aan 4").

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de auto helderheid (helderheid afhankelijk van omgevingslicht via licht sensor) van de nexus is vrij donker, wellicht is die van de s3 op auto feller, maar het kan ook zijn dat 1 van beide of allebei niet op auto stond... kortom, als je het goed wilt vergelijken zet je ze bv beide op max, of op een vergelijkbare stand.

Er zijn genoeg oplossingen voor het tweaken van de auto helderheid op de nexus, weet alleen niet of het ook zonder root rechten kan.

Let ook op of pentile je wel bevalt, in dit topic lopen een paar zuurpruimen rond die beweren dat ze de door de pentile (1/3 minder subpixels) layout de pixels kunnen tellen en niks meer scherp is etc...
(waar ik het overigens helemaal niet mee eens ben O-) )

[ Voor 28% gewijzigd door Prulleman op 13-06-2012 16:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 08-08 20:26
Eergister heeft mijn 3 maanden oude Samsung Omnia W een fataal ongeluk gehad, en nu net de knoop doorgehakt over mijn nieuwe tel. Na twijfel over de Note, HTC one S en de S2 uiteindelijk toch voor de Nexus gekozen. Weer terug naar android, voelt een beetje als thuiskomen :-) Windows Phone werkte perfect, maar ik was er wel snel op uitgekeken. Hopelijk gaat WP de achterstand weer inhalen met windows 8 (ben vooral erg benieuwd naar de tablets en het uiteindelijk complete ecosysteem).

Doorslaggevende factoren waren voor mij de prijs, het scherm (formaat + resolutie), de verwisselbare accu en de kale versie van ICS (en dus hopelijk toekomstige updates naar bijvoorbeeld 5.0, al heb ik niks te klagen over 4.0 op mijn tablet). Ook het feit dat dit topic relatief rustig is stelt me gerust :-) (evenals de gigantische community support).

Hopelijk morgen al in huis via belsimpel. Zal mijn ervaringen hier wel neerzetten voor de twijfelaars, zin om ermee aan de slag te gaan!

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:48
onthou wel dat belsimpel een yakyuwx (geloof ik) versie levert way dus betekent dat het toestel de updates via samsung geleverd krijgt ipv via google zelf.
je krijgt ze dan een stuk later.

je kan het toestel wel gelijk flashen naar yakyu en dan heb je er geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
ah, thanks voor de tip. Volgens mij staat er in de OP een uitgebreide beschrijving van hoe dat werkt, dus dat ga ik dan idd maar doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
dimocash schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:31:
onthou wel dat belsimpel een yakyuwx (geloof ik) versie levert way dus betekent dat het toestel de updates via samsung geleverd krijgt ipv via google zelf.
Gister direct binnengekregen en kennelijk geluk gehad, heb een Yakju versie en zit dus direct op 4.04. Eerste dat opvalt, wat een heerlijk scherm en een heerlijke resolutie! Later meer uitgebreide bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ah ok, beter!
ik kreeg een roemeens/tjechische variant.
maar het werkt goed hoor(Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik heb ook gewoon een Yakju van BelSimpel.
Als je één keer wat anders krijgt betekend dat niet direct dat iedereen dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Klopt, maar ter verdediging van dimocash, er waren meerdere mensen in het Nexus type topic die aangaven dat ze geen Yakju versie via belsimpel hadden ontvangen. Anyway, ik ben superblij met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Laatst online: 16-04-2020
Gister 10 uur met een oplaadbeurt gedaan. Hopen dat ik er 15 van kan maken, dan ben ik helrmaal blij :D
Edit
Live-wallpaper uitgezet, van 100 naar 80% in 3,5 uur. Dat is zeer goed :)

[ Voor 28% gewijzigd door Cornelisjuh op 16-06-2012 17:33 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
TTHEEBO1 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:14:
Klopt, maar ter verdediging van dimocash, er waren meerdere mensen in het Nexus type topic die aangaven dat ze geen Yakju versie via belsimpel hadden ontvangen. Anyway, ik ben superblij met het toestel.
precies.
het leek er zelfs op dat een ieder die het bij belsimpel bestelde een yakjuwx versie had ontvangen.
vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Cornelisjuh schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:42:
Gister 10 uur met een oplaadbeurt gedaan. Hopen dat ik er 15 van kan maken, dan ben ik helrmaal blij :D
Edit
Live-wallpaper uitgezet, van 100 naar 80% in 3,5 uur. Dat is zeer goed :)
in standby doe ik in een nacht ongeveer 10% in 8 uur.
ik haal bijna 4 uur schermtijd met een volle accu.
overdag op het werk gebruik ik het nauwelijks dus zit ik nu nog op 84% sinds vanochtend 7 uur.
met 27 min schermtijd.
dit haalde ik met mijn voorgaande toestellen NEVER!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaag
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb sinds een tijdje ook deze telefoon. Gebruik hem i.c.m. een Ben Prepaid kaart met 3G bundel. Dat werkt normaal gesproken prima, maar ik loop af en toe tegen een irritante uitzondering aan:

Nadat de 3G buiten bereik is geweest (bijvoorbeeld wanneer ik even door Duitsland ben gereden), komt deze niet meer terug (als ik dus weer in Nederland ben). Heb wel weer gewoon GSM bereik. Toestel herstarten lost dit op, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn.

Ik heb al:
- 3G uit- en ingeschakeld
- Wifi uitgezet
- Vliegtuigmodus aan/uit
- roaming aan/uit

Iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen zonder herstart?

Toegevoegd:
Android versie 4.0.2, upgraden werkt nog niet volgens mij. Ik heb mijn toestel niet geroot.

[ Voor 7% gewijzigd door klaasvaag op 18-06-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 08-10 20:49
Welke Android versie en Radio?
Android 4.0.4 en XXLA2 zijn de nieuwste voor deze regio, als je daar nog niet op zit, probeer dan te updaten naar de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 12:26
Zijn er hier meer mensen die last hebben van een LED die het af en toe niet doet?
Met name met Whatsapp komt dit bij mij vaak voor. De ene keer doet hij het wel, de andere keer niet. Als ik mijn telefoon uit/aan heb gezet, moet ik ook via instellingen, bij weergave trackerball even uit/aanzetten, anders doet hij het helemaal niet.

Is er een oplossing voor deze bug? Voor Whatsapp heb ik trouwens gewoon trackerball bij instellingen aanstaan en bij Whatsapp de ledinstellingen op groen gezet. Ik gebruik dus geen app oid voor de LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

cordonbleu schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:18:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van een LED die het af en toe niet doet?
Met name met Whatsapp komt dit bij mij vaak voor. De ene keer doet hij het wel, de andere keer niet. Als ik mijn telefoon uit/aan heb gezet, moet ik ook via instellingen, bij weergave trackerball even uit/aanzetten, anders doet hij het helemaal niet.

Is er een oplossing voor deze bug? Voor Whatsapp heb ik trouwens gewoon trackerball bij instellingen aanstaan en bij Whatsapp de ledinstellingen op groen gezet. Ik gebruik dus geen app oid voor de LED.
Nu je het erover hebt, ik heb er ook af en toe last van. Denk echter dat het een software bug is van WhatsApp want de tracker led wordt eigenlijk beinvloed door WhatsApp's software instellingen voor deze LED. Ze zullen het wel fixen in misschien de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
klaasvaag schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:16:
Ik heb sinds

.....

Iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen zonder herstart?
De APN instellingen van Ben nagelopen?
Dus bij Instellingen > Meer ... > Mobiele netwerken > Mobiele providers

Naam toegangspunt zou internet.ben moeten zijn en gebruikersnaam en wachtwoord zouden leeg moeten zijn (na een snelle search op google).
Anders zal je even de klantenservice van Ben moeten opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 13:09
TTHEEBO1 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:47:
Eergister heeft mijn 3 maanden oude Samsung Omnia W een fataal ongeluk gehad, en nu net de knoop doorgehakt over mijn nieuwe tel. Na twijfel over de Note, HTC one S en de S2 uiteindelijk toch voor de Nexus gekozen. Weer terug naar android, voelt een beetje als thuiskomen :-) Windows Phone werkte perfect, maar ik was er wel snel op uitgekeken. Hopelijk gaat WP de achterstand weer inhalen met windows 8 (ben vooral erg benieuwd naar de tablets en het uiteindelijk complete ecosysteem).

Doorslaggevende factoren waren voor mij de prijs, het scherm (formaat + resolutie), de verwisselbare accu en de kale versie van ICS (en dus hopelijk toekomstige updates naar bijvoorbeeld 5.0, al heb ik niks te klagen over 4.0 op mijn tablet). Ook het feit dat dit topic relatief rustig is stelt me gerust :-) (evenals de gigantische community support).

Hopelijk morgen al in huis via belsimpel. Zal mijn ervaringen hier wel neerzetten voor de twijfelaars, zin om ermee aan de slag te gaan!
Haha ik had précies het zelfde, HTC one S, S2, of Galaxy Nexus. Ook ik heb voor de Nexus gekozen, vooral vanwege het scherm en geen rotzooi zoals Sense of Touchwiz :) Ik weet nog niet wanneer ik hem binnen krijg, contract is iig al bij Studentmobiel (1 jarig vodafone)

Dit wordt ook mijn eerste Android toestel, komend van iemand die 4 jaar lang iOS heeft gebruikt :p

[ Voor 3% gewijzigd door M4gick op 19-06-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

cordonbleu schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:18:

Precies nu je het zegt! Krijg zojuist een whatsappje binnen en geen led te zien :/
Hoop dat ze snel met een update komen...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 16:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vis schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:06:
[...]

Precies nu je het zegt! Krijg zojuist een whatsappje binnen en geen led te zien :/
Hoop dat ze snel met een update komen...
Niet echt een fix voor het probleem, maar installeer lightflow anders, voor 2 euro van al het gezeik af.
Verder ook een zeer relaxte interface nu

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Heb sinds de update naar 4.0.4 steeds vaker last van het probleem dat ik helemaal geen 2G of 3G verbinding hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Tweekeraar schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:55:
Heb sinds de update naar 4.0.4 steeds vaker last van het probleem dat ik helemaal geen 2G of 3G verbinding hebt....
Zeer herkenbaar...heb met 3 nieuwe Galaxy Nexus 'sen naast elkaar precies hetzelfde euvel aangetroffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
JudgeTreve schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:59:
[...]

Zeer herkenbaar...heb met 3 nieuwe Galaxy Nexus 'sen naast elkaar precies hetzelfde euvel aangetroffen...
En zelfs vaak dat er helemaal géén verbinding is.... Kunnen we hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 08-10 16:56
bekende bug, maar niet iedereen heeft hier last van. een reboot of even schakelen tussen flightmode verhelpt het probleem, tijdelijk welliswaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Ja precies, maar het begint wel heel irritant te worden.. Soms heb ik na het rebooten nog steeds geen 3G/2G verbinding.. Is het bekend dat er hiervoor een fix komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nee is niet bekend, zoals meerdere malen besproken in dit topic....Je kunt je GN rooten om wat tweaks toe te passen en een custom rom en kernel te flashen. Ik heb in elk geval nooit last van drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Ik vind dit probleem ook wel vrij storend. Ik moet dan eerst op "stoppen" drukken en vervolgens weer op "bijwerken" anders gebeurd er gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Laguna schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:41:
Ik vind dit probleem ook wel vrij storend. Ik moet dan eerst op "stoppen" drukken en vervolgens weer op "bijwerken" anders gebeurd er gewoon niks.
apart
gelukkig geen last van
ligt het aan een bepaalde rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
dimocash schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:04:
[...]

apart
gelukkig geen last van
ligt het aan een bepaalde rom?
Nee, gewoon 4.0.4 stock. Als je meerdere updates (stuk of 5) beschikbaar hebt in de Play Store moet je maar eens proberen alles bij te werken via wifi (niet via 3G) en verder het scherm niet meer aan te raken, als je dan 5 minuten later het toestel weer inschakelt ben ik benieuwd of dat bij andere mensen wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 08-10 16:56
Aghanim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:18:
Nee is niet bekend, zoals meerdere malen besproken in dit topic....Je kunt je GN rooten om wat tweaks toe te passen en een custom rom en kernel te flashen. Ik heb in elk geval nooit last van drops.
Is alsnog geen garantie, ik heb er nog steeds last van, met diverse kernels en roms.
Laguna schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:58:
[...]

Nee, gewoon 4.0.4 stock. Als je meerdere updates (stuk of 5) beschikbaar hebt in de Play Store moet je maar eens proberen alles bij te werken via wifi (niet via 3G) en verder het scherm niet meer aan te raken, als je dan 5 minuten later het toestel weer inschakelt ben ik benieuwd of dat bij andere mensen wel goed gaat.
Dit was mij inderdaad ook al een keer opgevallen, maar daarna was het over, maar zit voornamelijk op 3G. Zal het is in de gaten houden op wifi.

Wat ik net bedenk, als het zo ingesteld is dat wifi uitgaat als het scherm uit is dan is het opzich wel logisch, maar praktisch is het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door DrNizeGuy op 20-06-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:37
Laguna schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:58:
[...]

Heb dit gedrag ook met de Galaxy S2 op stock ICS 4.0.3 en mijn Tab 8.9 op AOKP 4.0.4. Is dus denk ik een ICS of Play probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik heb ook nog wel eens het idee dat wifi wegvalt als mijn telefoon gaat slapen, maar nu ik er over nadenk is het eigenlijk alleen bij de play store, dus zou best een bug van de store kunnen zijn idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
DrNizeGuy schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:42:
[...]

Wat ik net bedenk, als het zo ingesteld is dat wifi uitgaat als het scherm uit is dan is het opzich wel logisch, maar praktisch is het niet.
Net nog even gecontroleerd, maar wifi in slaapstand behouden staat op altijd dus dat is het iig niet. Zoals hierboven wordt aangegeven kan het misschien een bug zijn na een update van de Play Store, aangezien ik hier nog niet zo heel lang last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:45
Ik heb sinds kort ook een Galaxy Nexus.
Echter zit ik nog steeds op 4.0.2 (ICL53F)
Als ik op systeemupdates klik, dan meldt hij dat er geen update beschikbaar is.

Onderstaande stappen had ik gevonden en getest, maar zelfs na 5 keer nog steeds geen update beschikbaar:
Go to settings>Apps>All
Tap Google Services Framework
Tap on Clear Data and then Force Stop
Go to About Settings>About Phone>Check for Updates
Hoe kan ik een update forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je een Google of Samsung build?
[Google Galaxy Nexus] Versie en herkomst ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:45
Ik heb ondertussen via de Toolkit v7.0 de "yakju" for Galaxy Nexus "maguro" (GSM/HSPA+) erop gezet.

In de Android System Info zie ik geen Product staan onder System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is je vraag?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
DrNizeGuy schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:42:
[...]

Is alsnog geen garantie, ik heb er nog steeds last van, met diverse kernels en roms.
Klopt, vind ik overigens wel vreemd. Je zou bijna denken dat het hardware gerelateerd is als iemand dezelfde rom/kernel gebruikt en de een er wel last van heeft en de ander niet.
Pagina: 1 ... 51 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.