Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 08:56
Voorlopig geen vragen meer, ondertussen staat 4.0.4 erop via de Toolkit.
Toch bedankt voor de aandacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:56
Aghanim schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:24:
[...]

Klopt, vind ik overigens wel vreemd. Je zou bijna denken dat het hardware gerelateerd is als iemand dezelfde rom/kernel gebruikt en de een er wel last van heeft en de ander niet.
Het gekke is, zo gaat het weken goed en zo heb ik dagen achter elkaar problemen. Het zou misschien ook nog aan het netwerk kunnen liggen. Of een combinatie van beide. Het blijft iig gissen, de devvers op xda en rootzwiki weten het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Haha ik had précies het zelfde, HTC one S, S2, of Galaxy Nexus. Ook ik heb voor de Nexus gekozen, vooral vanwege het scherm en geen rotzooi zoals Sense of Touchwiz Ik weet nog niet wanneer ik hem binnen krijg, contract is iig al bij Studentmobiel (1 jarig vodafone)
Ik kan je vast zeggen, ik heb er absoluut geen spijt van. 4.04 draait zoals ie moet draaien (ook geen last van drops), het scherm is heerlijk groot en scherp, de accu gaat bij 'normaal' gebruik +- 2 dagen mee (wel s'nachts op flight mode en thuis en op werk op wifi ipv 3g). Heb de toolkit wel al geïnstalleerd maar ik voel voorlopig nog niet de noodzaak om er iets mee te doen. Happy camper hier!

Ben wel benieuwd wat IOS (groter scherm?) en WP8 gaan doen (WP 7.5 beviel me erg goed, al werd het wel wat snel saai). Voorlopig denk ik dat ik maar vast ga sparen voor de opvolger van de nexus :-)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:14

Vis

Brengt Google i.s.m. Samsung eigenlijk ieder jaar een nieuw Nexus toestel uit, of 1x in de 2 jaar?

Nog altijd super blij met mn Nexus idd... heerlijk op stock 4.0.4. en de radio problemen zijn zo goed als verdwenen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:49
JudgeTreve schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:59:
[...]

Zeer herkenbaar...heb met 3 nieuwe Galaxy Nexus 'sen naast elkaar precies hetzelfde euvel aangetroffen...
Hier exact hetzelfde probleem. (zowel met stock als met AOKP 4.04 & Franco kernel)
Is dat probleem gekomen sinds 4.0.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

beOnt schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:48:
[...]

Hier exact hetzelfde probleem. (zowel met stock als met AOKP 4.04 & Franco kernel)
Is dat probleem gekomen sinds 4.0.4?
Volgens mij moddert dit probleem al een tijdje voort: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=28133

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 15:01
Dit gaat over het wegvallen van het telefoonsignaal in zijn algemeen in standby. Niet over het kwijtraken van je 3g of het verliezen van je wifi, toch? Althans, de laatste fix voor 4.0.4 zou het probleem wat jij nu aankaart al moeten hebben verholpen.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 22:38

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb een ander modem (M420KRLB1) geïnstalleerd om van het probleem af te zijn. Ik draai het nu al een tijdje en geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01 12:11
Ik heb pas een maand de Galaxy Nexus, en ben erg benieuwd welke kleur die van jullie heeft. Bovenaan deze pagina staan enkel de zwarte en de witte beschreven, terwijl mijn toestel (net als de verpakking aangeeft) een 'silver' toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn zwarte is ook niet zwart maar donker grijs/antraciet... is silver ook echt licht grijs?

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 21-06-2012 13:53 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 12:26
Bij mijn weten bestaan er alleen een 'Titanium Silver' en een 'White' versie. De eerste (dit is ook de eerst uitgebrachte versie) heeft een soort donkergrijs / 'gun metal' kleur. Ik vind het er erg chic uitzien. Mooier dan gewoon zwart iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
Maardiweb schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:30:
[...]

Dit gaat over het wegvallen van het telefoonsignaal in zijn algemeen in standby. Niet over het kwijtraken van je 3g of het verliezen van je wifi, toch? Althans, de laatste fix voor 4.0.4 zou het probleem wat jij nu aankaart al moeten hebben verholpen.
Ik draai op 4.0.4 en heb wel degelijk last van het kwijtraken van 3g verbinding (standby of niet standby maakt dan niet uit volgensmij). Verder echt een top telefoon maar het is wel beetje irritant. (Weet dat vliegtuigmodus aan/uit vaak wel werkt maar dan nog.

Edit: Volgens de Google Play store waar je de galaxy nexus kan kopen (in Amerika) is de 'Galaxy Nexus soon the first phone to have Android 4.1 Jell...'
Dus waarschijnlijk wordt dan volgende week op Google IO Jelly Bean aangekondigd, en zal deze als eerst naar de Galaxy Nexus komen :) Bron

[ Voor 23% gewijzigd door JelleNL op 21-06-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Vis schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:52:
Brengt Google i.s.m. Samsung eigenlijk ieder jaar een nieuw Nexus toestel uit, of 1x in de 2 jaar?

Nog altijd super blij met mn Nexus idd... heerlijk op stock 4.0.4. en de radio problemen zijn zo goed als verdwenen.
Niet standaard met Samsung. Het hangt er vanaf welke manufacturer de opdracht krijg.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 08:22
Vanochtend gemerkt dat m'n Galaxy Nexus vannacht niet opgeladen heeft. Wanneer ik de lader koppel, laadt hij niet. Wanneer ik m'n toestel uitzet, laadt hij gewoon wel op.

Is al de 2de maal dat ik dit voorheb. Vorige keer is dit opgelost door een factory reset. Ik heb weinig zin dit opnieuw te doen aangezien dan heel wat verloren gaat. Zo heb ik bvb hi-res photo's manueel hangen aan contacten omdat de standaard google contact pics rommel zijn en Hax-sync ook niet voor iedereen van toepassing is.

Vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Ben erg blij met m'n SGN, maar nog steeds geen Android 4.0.4... :o Niet dat ik problemen met de telefoon heb, maar waar Android 4.0.4 niet gewoon aangeboden word als update is me een raadsel. Ik lees overal dat die allang uitgerold is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 09:14
TheNephilim schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:29:
Ben erg blij met m'n SGN, maar nog steeds geen Android 4.0.4... :o Niet dat ik problemen met de telefoon heb, maar waar Android 4.0.4 niet gewoon aangeboden word als update is me een raadsel. Ik lees overal dat die allang uitgerold is.
kijk of je een yakyu of yakyuwx versie hebt.
de laatste word geupdate door samsung en loopt achter op die andere, die door google geupdate word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

EricVC schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:27:
Vanochtend gemerkt dat m'n Galaxy Nexus vannacht niet opgeladen heeft. Wanneer ik de lader koppel, laadt hij niet. Wanneer ik m'n toestel uitzet, laadt hij gewoon wel op.
ng is.
Toevallig. Mijn toestel laadde gister ook niet meer op. Sinds een paar weken was het al een beetje frunniken aan de lader om succesvol te kunnen koppelen, soms viel de verbinding weg. Ik had al een donkerbruin vermoeden dat dit eraan zat te komen. De micro-USB poort lijkt een beetje gammel bij mijn toestel, veel speling bij het koppelen. Het is niet in mij op gekomen om te kijken of het toestel oplaadde terwijl hij uit stond.

Dit gezegd, toeval is wellicht uit te sluiten daar er gisteravond een half glas water over mijn scherm viel. Gelijk de accu verwijderd en afgedroogd. Bij het herstarten was er werkelijk niets aan de hand. Alleen voor het slapen gaan koppelde hij dus met geen enkele (lees 3) micro-USB lader meer.

Coolblue stuurt 'em op naar Samsung, dus we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
cordonbleu schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:28:
Bij mijn weten bestaan er alleen een 'Titanium Silver' en een 'White' versie. De eerste (dit is ook de eerst uitgebrachte versie) heeft een soort donkergrijs / 'gun metal' kleur. Ik vind het er erg chic uitzien. Mooier dan gewoon zwart iig.
Ja, dat is degene die ik heb. Gun metal is overigens wel een goede term om de kleur te beschrijven haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 08:22
NmR schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:52:
[...]

Toevallig. Mijn toestel laadde gister ook niet meer op. Sinds een paar weken was het al een beetje frunniken aan de lader om succesvol te kunnen koppelen, soms viel de verbinding weg. Ik had al een donkerbruin vermoeden dat dit eraan zat te komen. De micro-USB poort lijkt een beetje gammel bij mijn toestel, veel speling bij het koppelen. Het is niet in mij op gekomen om te kijken of het toestel oplaadde terwijl hij uit stond.

Dit gezegd, toeval is wellicht uit te sluiten daar er gisteravond een half glas water over mijn scherm viel. Gelijk de accu verwijderd en afgedroogd. Bij het herstarten was er werkelijk niets aan de hand. Alleen voor het slapen gaan koppelde hij dus met geen enkele (lees 3) micro-USB lader meer.

Coolblue stuurt 'em op naar Samsung, dus we wachten af.
Ik gebruik zo'n dok via de zijdelingse pinnetjes, maar het resultaat blijft gelijk. Zonet nog eens uitgezet, batterij uitgehaald, terug aangesloten. En nu lijkt hij stilletjes aan te laden op een rustig tempo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 12:54
EricVC schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:53:
[...]

Ik gebruik zo'n dok via de zijdelingse pinnetjes, maar het resultaat blijft gelijk. Zonet nog eens uitgezet, batterij uitgehaald, terug aangesloten. En nu lijkt hij stilletjes aan te laden op een rustig tempo :?
Ik heb ook hetzelfde probleem alleen dan nog in combinatie met phantom charging.

In de vakantie ga ik hem is terug sturen, want dit is echt niks waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een leuke app gevonden voor mensen met root toegang op hun Gnex, PGM biedt de mogelijkheid om slide2unlock te gebruiken. Je kan dan zonder de powerknop te gebruiken je toestel uit sleep halen.
Enorm gemakkelijk, hoewel het wel even wennen is dat je de powerknop niet meer nodig hebt. Voor 3 euro heb je de betaalde versie waarbij je ook slide2lock hebt, maar dat vind ik onhandig, er zijn veel apps die gebruik maken van gestures, dus ik ben bang dat ik dan te vaak het toestel per ongeluk lock, daarnaast is 3 euro best duur.

Ik dacht dat het best een hoge battery drain zou geven, maar icm Liquidsmooth 1.5rc3 en trinity alpha93 heb ik vannacht (8 uur) maar 5% verloren.

edit: Nou ik toch bezig ben, gelijk even reclame maken voor Smart Statusbar, een app die functionaliteit toevoegd die eigenlijk gewoon in stock android moet zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door StarC op 22-06-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Volgende week komt Android 4.1 Jelly Bean uit :o
http://www.androidworld.n...a-googles-telefoonwinkel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wordt volgende week aangekondigd, dan duurt het nog even voor je hem draait denk ik.
Ik wacht sowieso op de AOKP ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:01

IkWilbert

Het is mij!

Volgende week wordt jelly bean aangekondigd, dat is wat anders als uit komen...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 23:34
Reken er maar op dat het nog minstens een maand kan duren eer je de update naar Jelly Bean ontvangt en dan kan er ook nog eens een maand zitten tussen jou en de eerste gebruiker die 'm ontvangt..

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 22-06-2012 23:02 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Tja het blijft allemaal speculeren, wie weet hebben ze een verassing en komt het ook gelijk uit, wie weet duurt het nog een maand, wie weet kondigen ze het alleen aan en komt het over een paar maanden pas uit. Volgende week zullen we het waarschijnlijk weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik86
  • Laatst online: 25-04-2022
Hallo,
Ik heb een verticaal krasje van ongeveer 1,5 cm bovenaan in het midden van het scherm van mijn Galaxy Nexus. Het valt niet echt op bij gewoon (telefoon)gebruik, maar als ik er een film mee bekijk wel. Zou dit kunnen worden hersteld, of niet? Iemand hier ervaringen mee?
Neem ik hem best terug mee naar de winkel, of contacteer ik Samsung zelf?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:46
Hendrik86 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:29:
Hallo,
Ik heb een verticaal krasje van ongeveer 1,5 cm bovenaan in het midden van het scherm van mijn Galaxy Nexus. Het valt niet echt op bij gewoon (telefoon)gebruik, maar als ik er een film mee bekijk wel. Zou dit kunnen worden hersteld, of niet? Iemand hier ervaringen mee?
Neem ik hem best terug mee naar de winkel, of contacteer ik Samsung zelf?

Alvast bedankt
Je zou het scherm kunnen (laten) vervangen, maar dit is een duur grapje voor alleen het krasje.
Misschien een gek idee, maar kan je niet wat hars wat carglass gebruikt kopen (bij hun langs gaan?) en het opvullen? Zie je denk ik wel nog een plekje, maar is het iniedergeval weer glad :)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
incomer schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:48:
[...]

Je zou het scherm kunnen (laten) vervangen, maar dit is een duur grapje voor alleen het krasje.
Misschien een gek idee, maar kan je niet wat hars wat carglass gebruikt kopen (bij hun langs gaan?) en het opvullen? Zie je denk ik wel nog een plekje, maar is het iniedergeval weer glad :)....
Tast de coating aan en dat is nog veel erger dan een kras: dan zijn bepaalde delen bv veel vingervlek gevoeliger (waar je gewreven hebt met hars) en dan zit daar constant een soort van vingervlekwaas op tenzij je het scherm grondig met een doekje afveegt, maar na het minste gebruik is het weer van dat. Schermen van een smartphone zijn echt niet meer gemaakt om te polijsten ed omdat er veel meer dan glas bij komt kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik86
  • Laatst online: 25-04-2022
Ik zal er dus best niet zelf aan proberen, als er iets fout gaat is de garantie voor de rest van het toestel wellicht ook niet meer geldig.
Zou men dit kunnen herstellen of zet men er gewoon een nieuw scherm in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Heb ook wel eens ergens gelezen dat ze tegenwoordig zogenaamde 'wet screenprotectors' hebben, en bij eentje stond ook dat die zegmaar de krasjes op je scherm een soort van 'invult' zodat je ze daarna met de screenprotector erop niet meer ziet. Heb hier nu helaas niet meer info over, zou je even zelf moeten zoeken. (En heb ook geen idee tot welke grootte krasjes dat helpt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:46
JelleNL schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:41:
Heb ook wel eens ergens gelezen dat ze tegenwoordig zogenaamde 'wet screenprotectors' hebben, en bij eentje stond ook dat die zegmaar de krasjes op je scherm een soort van 'invult' zodat je ze daarna met de screenprotector erop niet meer ziet. Heb hier nu helaas niet meer info over, zou je even zelf moeten zoeken. (En heb ook geen idee tot welke grootte krasjes dat helpt)
Klopt ik heb zo'n screenprotector, heb alleen geen idee hoe het opvult en tot hoever want die van mij heeft gelukkig geen krasjes voordat ik die screenprotector erop had gedaan :) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk worden de reguliere Yakju telefoons nog ietsje later geüpdatet omdat Google de 'Google experience' wilt verbeteren door de telefoon zelf (los) te verkopen. Die Google Play Store versie heeft als codenaam "Takju" en ik gok dat die versies de update dus als eerst krijgen per OTA.

Ik ben wel reuze benieuwd naar de eventuele verbeteringen die Google brengt;) Ik weet wel dat ik deze week deze pagina in de gaten blijf houden zodat er weer rap bij kan zijn als er een topic met een source link verschijnt.

Nog even voor diegene die vergeten zijn hoe je een image ook alweer flashed als je niet wilt wachten om hem OTA binnen te krijgen:
Ik gebruik altijd de Galaxy Nexus Toolkit en wanneer de source link naar de update verschijnt terwijl ons kikkerlandje slaapt mag je er vanuit gaan dat de hele factory image van JellyBean hier ook geplaatst wordt.

Let op!: Bij het unlocken en/of rooten van je Galaxy Nexus via de Toolkit wordt helaas alles teruggezet naar de factory settings. Maak dus van tevoren een back-up. Daarna is flashen een kwestie van een paar cijfertjes indrukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 08:02:
[...]

Waarschijnlijk worden de reguliere Yakju telefoons nog ietsje later geüpdatet omdat Google de 'Google experience' wilt verbeteren door de telefoon zelf (los) te verkopen. Die Google Play Store versie heeft als codenaam "Takju" en ik gok dat die versies de update dus als eerst krijgen per OTA.
Uhm, nee. Takju is precies hetzelfde als Yakju alleen zit hier Google Wallet al ingebakken.

Het zijn exact dezelfde GSM telefoons, dus er zal geen verschil zijn wanneer de update komt.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 13:55
Ik had ook steeds dat mijn accu niet werd geladen met de thuislader (de autolader die ik in de hijskraan gebruik nergens last van) en heb het usb gedeelte er tussenuit gehaald en vervangen door een andere, nu geen problemen meer met de thuislader.
Wel de afgelopen week last van spontane reboots, probeer er achter te komen waar het vandaan komt, heb geen apps geïnstalleerd en het is ook niet regelmatig, soms dagen niet en zo ineens 3 op één dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quartex schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:25:
[...]

Uhm, nee. Takju is precies hetzelfde als Yakju alleen zit hier Google Wallet al ingebakken.

Het zijn exact dezelfde GSM telefoons, dus er zal geen verschil zijn wanneer de update komt.
Ik snap je punt, weet dat Google Wallet het enige verschil is en help het je hopen. Feit blijft wel dat Google de 'Google-Experience' wilt blijven vergroten. Door eigen producten zelf te verkopen vergroten ze de experience al en het zou me niet verbazen als ze in de toekomst wél zo gaan werken dat eigen producten uit eigen winkel als allereerst de update krijgen.

@lepeltje Ik heb dat vanaf het begin al dat hij niet langer dan 3 dagen zonder spontane reboot deed. Ik heb dat overwonnen door een full whipe te doen en apps alleen te installeren als ik ze nodig heb. Houdt je telefoon ook lekker opgeruimd. Deze Apps maakten mijn telefoon erg instabiel: HD widgets, MX player, ZiggoTV en Business calender Free. Deze heb ik dus weer verwijderd.
Vergeet verder ook niet je Apps te killen in het multitaskscreen(rechter menu knop en de icoontjes naar rechts vegen om ze af te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 13:55
@studentje1987:

Zal de apps van Ziggo en hd widgets er af gooien en dan kijken of er nog reboots zijn. Ik sluit mijn apps altijd af met het multitaskmenu.
Laatst al een full wipe gedaan omdat ik een ander probleem had, blurred tekst in appdrawer, maar geen last meer van gehad.
Bedankt voor de tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:11:
[...]
Vergeet verder ook niet je Apps te killen in het multitaskscreen(rechter menu knop en de icoontjes naar rechts vegen om ze af te sluiten).
Ik meen hier gelezen te hebben (of ergens anders) dat het wegvegen van een app in het multitaskmenu niet resulteert in het afsluiten van de app. Weet je zeker dat dit zo is?
Naar verluid houdt Android er zijn eigen systeem op na om tot de beslissing te komen of het voor je memory en accuduur gunstig is om een app in slaapstand te houden of af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Pak je browser, sluit m via multitask menu en je komt op je homepage. Sommige apps worden dus wel gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NmR schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:20:
[...]

Ik meen hier gelezen te hebben (of ergens anders) dat het wegvegen van een app in het multitaskmenu niet resulteert in het afsluiten van de app. Weet je zeker dat dit zo is?
Naar verluid houdt Android er zijn eigen systeem op na om tot de beslissing te komen of het voor je memory en accuduur gunstig is om een app in slaapstand te houden of af te sluiten.
Heb dit ook weleens gelezen, maar een tijdje terug ook getest met verschillende apps, en ze starten na sluiten via multitaskmenu allemaal netjes blanco als nieuw op(ook komt er geheugen vrij). Misschien dat het in de eerste ics release nog anders was.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NmR schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:20:

Je mag er van uitgaan dat je 'm zo het beste afsluit. Er is wel een App die heet Advanced Task Killer. Deze sluit niet alleen Apps af met een klik maar wist ook eventueel het proces op de achtergrond en de eventuele cache die is opgebouwd. Mijn ervaring echter is dat je met ICS 4.0.4 geen cache meer over hebt als je de App wegveegt uit het multitaskmenu dus Appkiller is bij mij overbodig geworden.
Je kunt dit altijd checken bij instellingen-->apps-->wordt uitgevoerd om te zien of de App en het cache werkelijk weg is.
Na de update naar 4.0.4 neem ik die moeite niet meer want wat er in dat scherm staat mag blijven draaien op de achtergrond(whatsApp, Lightflow, dropbox etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
Weet iemand of er een app waarbij ik mijn SGN als remote kan gebruiken voor mijn tablet? Mijn tablet kan ik dan aansluiten op mijn tv. Beide hebben dlna en uiteraard wifi dus zou in principe wel mogelijk zijn of niet? Zodoende heb ik mijn eigen Google-tv (sort of) (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
RoloTomassie schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:47:
Weet iemand of er een app waarbij ik mijn SGN als remote kan gebruiken voor mijn tablet? Mijn tablet kan ik dan aansluiten op mijn tv. Beide hebben dlna en uiteraard wifi dus zou in principe wel mogelijk zijn of niet? Zodoende heb ik mijn eigen Google-tv (sort of) (:
Zelf nog niet gegoogled? Google Play: Tablet Remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Jippie ja hee, m'n nieuwe Galaxy Nexus is binnen.
Helaas laat ik hem nog even in de doos zitten, want zo eerst m'n laatste tentamen van deze week maken.
Daarna tijd zat om er mee te gaan spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RTB93 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:09:
Jippie ja hee, m'n nieuwe Galaxy Nexus is binnen.
Helaas laat ik hem nog even in de doos zitten, want zo eerst m'n laatste tentamen van deze week maken.
Daarna tijd zat om er mee te gaan spelen :).
Zo, respect! Zul je flink was discipline voor moeten hebben zeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Ik heb netwerkproblemen. Of althans, dat geeft de nexus zelf aan. Probleem is opgetreden nadat ik in een hotel in België een netwerk handmatig heb geselecteerd. Sindsdien geeft hij de melding "Network error, please check the network!" als ik APN en/of Wifi uitzet. Opnieuw automatisch het netwerk selecteren werkt niet. Nieuwe SIM-kaart van een andere provider heeft het ook niet verholpen. Zou ergens een parameter op handmatig kiezen van het netwerk staan ofzo? Heeft iemand ook last gehad van deze melding? Zo ja, wat heb je eraan gedaan om dit te verhelpen?

Noodmaatregel is natuurlijk een factory reset, maar dat is nood :+

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
.-ik neem even aan dat je je 3g verbinding bedoeld? Je kan proberen of je provider de instellingen opnieuw kan versturen naar je, of anders zelf toevoegen bij draadloosnetwerk-meer...-mobiele netwerken-naam toegangspunten.

Dit zou het moeten zijn vilgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Google IO: Jelly Bean OTA voor Nexus, Nexus S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
H92! schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:11:
Google IO: Jelly Bean OTA voor Nexus, Nexus S :)
Yep, midden/eind juli op onze Yakyu nexus :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 14:35
Vooral 'Project Butter' in Jelly Bean zal eindelijk een vloeiende ervaring ala iOS gaan geven. EINDELIJK! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Jelly Bean is echt gaaf! Ook de notificaties worden erg mooi weergegeven! En het zoeken nu gelijk via de google zoekbalk is echt nice! :)

Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hanky74 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:16:
Vooral 'Project Butter' in Jelly Bean zal eindelijk een vloeiende ervaring ala iOS gaan geven. EINDELIJK! _/-\o_
Yeps :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Zit er ook aan te denken om een galaxy nexus te kopen. Wil dan wel graag dat Yakju versie bemachtigen... waar maak ik de meeste kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
IkWilbert schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:31:
Zit er ook aan te denken om een galaxy nexus te kopen. Wil dan wel graag dat Yakju versie bemachtigen... waar maak ik de meeste kans?
Kan je heel makkelijk flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
Grudgie schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:20:
Jelly Bean is echt gaaf! Ook de notificaties worden erg mooi weergegeven! En het zoeken nu gelijk via de google zoekbalk is echt nice! :)

Kan niet wachten!
Waarop is dit gebaseerd, mis ik een filmpje oid :D?

Edit: gevonden http://www.androidplanet....officieel-geintroduceerd/

[ Voor 15% gewijzigd door Poel13 op 27-06-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

alwaysleft schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:32:
[...]

Kan je heel makkelijk flashen
Ok, dan moet ik me daar eens in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
IkWilbert schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:40:
[...]

Ok, dan moet ik me daar eens in verdiepen :)
Zoek even op Galaxy Nexus Toolkit, die doet alles automatisch voor je. Even en Youtube video met gelijke benaming erbij zoeken en binnen een half uur ben je klaar!
Ik had het ook nog nooit gedaan, maar dit was erg eenvoudig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32

Phntm

Tlingelingeling

Jelly Bean, binnenkort in onze handen, en daarna in onze maag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:49
Ik las daarnet dit:
Higher-resolution contact photos

With Android 4.1, you can store contact photos that are as large as 720 x 720, making contacts even richer and more personal. Apps can store and retrieve contact photos at that size or use any other size needed. The maximum photo size supported on specific devices may vary, so apps should query the built-in contacts provider at run time to obtain the max size for the current device.
Dit is allemaal heel leuk, maar mijn contacten worden gesynct met google contacts, met als gevolg dat mijn foto's direct terug naar een lage resolutie geconverteerd worden.

Al mijn contact foto's terug gaan uploaden is niet bepaald een toffe bezigheid.

Ik hoop ook dat ze iets gedaan hebben aan de SMS applicatie, bijv. het tekstvak wat groter maken, sms mogelijk maken naar groepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

beOnt schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:03:
Ik las daarnet dit:

Dit is allemaal heel leuk, maar mijn contacten worden gesynct met google contacts, met als gevolg dat mijn foto's direct terug naar een lage resolutie geconverteerd worden.
Volgens mij is er bi-directionele synchronisatie :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Got it! Jellybean!
Instructies zijn vannacht via XDA gevonden en verspreid. Ik zal jullie bij deze ruim 80 pagina;s aan comments van trial & error besparen omdat ik deze stappen gevonden en met succes heb uitgevoerd:

1.Check dat je Galaxy Nexus is geroot en de bootloader moet unlocked zijn(heel simpel te doen via GNex Toolkit. Maak van tevoren een backup want bij het unlocken van de bootloader vindt een full whipe plaats.)
2.Check of je superuser hebt geïnstalleerd(bij het rooten via GNex Toolkit wordt deze automatisch geïnstalleerd)
3.Download Clockworkmod (ROM manager) via Google Play
4.Installeer vanuit ROM manager ClockworkMod recovery
5.Ga in ROM manager naar ‘download ROM’
6.Onder het kopje ‘Featured’(bij mij bovenaan) klik op ‘ClockworkMod’
7.Onder het kopje ‘roms’ staat ‘Jelly Bean’
8.Download Jelly Bean(duurde bij mij ruim een half uur)
9.Als de download compleet is vink ‘whipe dalvik cache’ en druk ok.
10.Je nexus zal uitgaan en opstarten in installatie modus voor Jelly Bean!
11.Nog een keer opstarten en je hebt Android 4.1 JellyBean Build JRN84D op je Nexus.

*kan zijn dat de termen ietsje afwijken. Ik heb deze instructies op geheugen getyped. Meldt het en ik pas het direct aan in deze post

Beetje achtergrond: Google heeft op de presentatie van vannacht wat nexussen weggegeven met een niet officieel uitgegeven build(4.0.4. IMM30D) en alleen die kunnen direct OTA worden geüpgrade naar 4.1 JellyBean. Na wat trial & error op XDA kwamen ineens de mensen van ClockworkMod die de update beschikbaar stelden via hun App. Zodoende!

http://i1148.photobucket....t_2012-06-28-09-26-56.png
http://i1148.photobucket....t_2012-06-28-09-55-34.png
http://i1148.photobucket....t_2012-06-28-10-18-06.png

-instant update- Sommige Apps zijn nog niet compatible. Hou hier rekening mee(buirenradar, remote for Itunes geven de melding dat het programma niet geïnstalleerd kan worden)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 11:33
Ben je je apps of andere dingen kwijt als je bij stap 9 op ok drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
ViperNL schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:28:
Ben je je apps of andere dingen kwijt als je bij stap 9 op ok drukt?
Nope, ik heb het net ook gedaan, ik heb alles nog :)

Bedankt voor de how-to Studentje1987!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 11:33
Top! Maar je root ben je wel kwijt? Of staat dat daar los van? Downloading.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Hmm, ik ben inderdaad m'n root kwijt, zal vast niet zo moeilijk zijn om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apps ben je niet kwijt, je moet ze hooguit opnieuw downloaden;) Ik moest beginnen met de full whipe omdat ik onlangs terug naar stock gegaan ben dus ik kan het je niet met zekerheid vertellen. Deze pagina geeft meer info en stelt dat het gewoon de cache wist om te voorkomen dat je oude en nieuwe data van Apps problemen verzorgen.

http://androidforums.com/...10-what-dalvik-cache.html

Root is inderdaad weg maar in dit topic staan instructies om ze weer terug te krijgen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1737824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Goed, even een vraag: als ik op SGN mijn browser via de multitask button afsluit en ik hem weer start krijg ik weer alle tabladen waar ik mee bezig was. Persoonlijk vind ik dit gewoon vervelend, heeft iemand anders dit ook? En zo ja hoe kan je dan instellen dat je standaard met je startpagina begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij mij is long-press afsluiten. Dus de back knop inhouden sluit de tabs. Ik weet niet of dit standaard is of in AOKP zit, wat ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Dat is standaard zo in de stock browser, kan je volgens mij niet veel aan doen (ja, andere rom installeren of andere browser). Wat XeNeRgY zegt is alleen in AOKP en werkt niet in stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Huh echt? Als ik mijn browser force-close gaat hij nog steeds lekker verder waar we waren gebleven hoor, zowel op AOKP als op CM9..?

edit: Ik gebruik Chrome btw

[ Voor 10% gewijzigd door Maardiweb op 28-06-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

De stock browser van Jelly Bean wordt Chrome. Nu gebruik ik die al het vaakst, maar heb toch zo nu en dan de ICS browser nodig voor de flash-ondersteuning. Ben benieuwd of Google flash-ondersteuning in Chrome inbouwt voor Jelly Bean. Anders zit er toch niets anders op dan de ICS browser te installeren en te wisselen indien nodig.

Edit:
Google Nexus 7 Tablet Jelly Bean 4.1 Android Hands on Demo Features
YouTube: Google Nexus 7 Tablet Jelly Bean 4.1 Android Hands on Demo Features

Op 9:00 minuten wordt inderdaad aangegeven dat Nexus7 Chrome als stock browser heeft. Ik ging er daarom vanuit dat het bij de mobiele versie ook zo zou zijn, aangezien Android 4.x voor telefoon en tablet hetzelfde zou zijn. Blijkbaar is dit niet het geval (iig qua browsers).

Edit 2:
How To Install Android Jelly Bean On Your Galaxy Nexus RIGHT NOW
http://www.androidpit.com/android-jelly-bean-galaxy-nexus

[ Voor 60% gewijzigd door NmR op 28-06-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn versie van JellyBean is de browser nog gelijk aan de stock browser van ICS. Ik lees verschillende verhalen over het hoe en waarom maar het lijkt erop dat Chrome zeker standaard wordt voor de Tablet maar of dat automatisch ook gaat gelden voor de smartphones is niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-09 10:19
Ik heb een poging gedaan om JB op mijn Nexus te zetten. Tot nu toe blijft hij elke keer in de bootscreen hangen.

Edit:
Recovery mode werkt bij mij intussen niet meer dus ik zit momenteel met een bricked phone...
Edit2:
Gelukkig heb ik nu Recovery mode met de toolkit opnieuw er op kunnen zetten. Vergeten dat de usb in de adapter zat i.p.v. de usb poort 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Exact op 28-06-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4x
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 11:10

M4x

Logisch dat Chrome geen Flash ondersteunt; Adobe stopt met ontwikkelen van Flash voor Android (en niet voor niks). Ik meen me te herinneren dat ICS laatste versie was die Flash zou krijgen, maar kan dat nu niet zo vlug terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 09:14
ik krijg apex launcher ook niet op de praat erop.
helaas.

voor de rest moet ik zeggen dat ik het niet extreem sneller vind.
misschien ook omdat ik geen full whipe gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Nova launcher werkt wel prima.
Handige feature trouwens; swipe omhoog vanaf je home button en je kan Google now launchen. Zou helemaal mooi zijn als je er custom apps kan instellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
M4x schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:45:
Logisch dat Chrome geen Flash ondersteunt; Adobe stopt met ontwikkelen van Flash voor Android (en niet voor niks). Ik meen me te herinneren dat ICS laatste versie was die Flash zou krijgen, maar kan dat nu niet zo vlug terug vinden.
Dan zijn we mooi gen***d. Allemaal leuk en aardig dat HTML5, maar in de praktijk zijn de meeste websites die ik bezoek enkel te gebruiken met Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ja, kan dat Google now ook uit? Mij lijkt het helemaal niks dat mijn telefoon mij gaat vertellen wat ik moet bestellen in een restaurant of hoe ik moet rijden als ik het huis uit ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:44

Koppensneller

winterrrrrr

Verstekbakker schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:57:
Ja, kan dat Google now ook uit? Mij lijkt het helemaal niks dat mijn telefoon mij gaat vertellen wat ik moet bestellen in een restaurant of hoe ik moet rijden als ik het huis uit ga...
Natuurlijk kan dat ook. Sterker nog: hij zet het pas aan nadat je er zelf toestemming voor geeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Koppensneller op 28-06-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hey, dik: Nederlandse spelling correctie werkt ook in Jelly Bean! Dus ik bedoel niet het nederlandse toetsenboard, maar dat de fout gespelde woorden rood onderstreept worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Een maand geleden last gehad van Ghost-charging, dit ging na een klein weekje net zo spontaan als het gekomen was weer weg. Nu een maand later begint ie er weer mee, best vaag, ik kan mij niet voorstellen dat het aan de USB-poort ligt..

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:01:
[...]

Dan zijn we mooi gen***d. Allemaal leuk en aardig dat HTML5, maar in de praktijk zijn de meeste websites die ik bezoek enkel te gebruiken met Flash.
serieus de meeste websites die je bezoekt??? Persoonlijk kom het zelden tegen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4x
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 11:10

M4x

Aghanim schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:01:
[...]

Zit je toevallig in het onderwijs? :)

Adobe moest toch erkennen dat Flash niet goed werkt op mobiele devices, en ik zie nu inderdaad dat Adobe Jellybean niet zal ondersteunen: http://www.slashgear.com/...ether-august-15-29236404/
De hoop is dat al die Flash websites fatsoenlijke mobiele (HTML5) versies zullen gaan maken. Mijn ervaring is dat Flash websites op mobiel toch al niet echt fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
Nu maar hopen dat websites niet gebruik gaan maken van Microsoft Silverlight maar HTML5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devries1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 15:11
The Deaken schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:02:
Een maand geleden last gehad van Ghost-charging, dit ging na een klein weekje net zo spontaan als het gekomen was weer weg. Nu een maand later begint ie er weer mee, best vaag, ik kan mij niet voorstellen dat het aan de USB-poort ligt..
Ik heb ook last gehad van ghost charging. Bij mijn telefoon kwam het volgens mij door het gebruik van verschillende opladers. Ik heb het bij mij telefoon verholpen door een klein beetje te klooien met het tongetje in de micro usb-poort in mijn nexus. Nu gebruik ik alleen nog maar het kabeltje dat ik bij mijn galaxy nexus kreeg en heb er sinds dien geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Het hele idee achter de universele microUSB is dat je geen gezeur meer zou hebben met verschillende laders en kabels. Ik moet zeggen dat ik vaker lees over dat de ene kabel van de vorige telefoon niet zo lekker werkt op de nieuwe telefoon, of juist andersom. En het ene merk lader niet goed werkt op het andere merk telefoon.
Mijn Nexus ligt nu bij Samsung omdat hij helemaal niet meer wilde laden. Ik laad ook met verschillende laders.
Is dit nou een kwaliteitsprobleem, of worden we hier met z'n allen voor de gek gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geloof me als adobe niet meer werkt dat google altijd wel oplossing vindt, niet zo druk om maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 23:34
Van mij mogen ze overal stoppen met Flash. Het is een leuk product om mee te animeren, maar verder te zwaar en onstabiel voor gebruik op websites. Echt een gruwelijke hekel aan die rommel gekregen, sinds websites begonnen met slecht ontworpen banners. Ik heb dan ook niet voor niets Flashblock geïnstalleerd staan op m'n pc, helemaal geen Flash op m'n macbook en bij m'n GN dat je het eerst moet aanraken eer Flash geladen wordt.
The Deaken schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:02:
Dit is voor mij ook een raadsel, ook last van gehad van alles geprobeerd, toestel uit/aan, accu eruit/erin, andere laders, stof eruit gehaald, met een tandenstoker een beetje tegen dat lipje gedrukt, waarbij het probleem soms wegging en dan weer terugkwam. Inmiddels is het ook voor mij alweer ruim een maand geleden dat ik er voor het laatst last van heb gehad.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Heeft er hier iemand zicht op hoe de galaxy nexus zich verhoudt tot de S3? Ik wil namelijk een neiuwe telefoon aanschaffen, maar zag dat bij een jaar abbonement (wat mijn voorkeur heeft) de Nexus vrij betaalbaar is en dat ik dan voor een S3 flink moet bijbetalen.

Ik werk nu trouwens met een HTC Desire, maar die is naar mijn mening ondertussen wel aan vervanging toe.

[ Voor 17% gewijzigd door Game Error op 30-06-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Game Error schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:39:
Heeft er hier iemand zicht op hoe de galaxy nexus zich verhoudt tot de S3? Ik wil namelijk een neiuwe telefoon aanschaffen, maar zag dat bij een jaar abbonement (wat mijn voorkeur heeft) de Nexus vrij betaalbaar is en dat ik dan voor een S3 flink moet bijbetalen.

Ik werk nu trouwens met een HTC Desire, maar die is naar mijn mening ondertussen wel aan vervanging toe.
De specs van de S3 zullen vast beter zijn, maar ik zou altijd kiezen voor een Nexus (pure Android) telefoon. Mooi voorbeeld is dat nu al de Galaxy Nexus op Android 4.1 (Jelly bean) kan draaien zonder problemen.
Het kan zijn dat jij hier niks om geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Game Error schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:39:

Wellicht is het een idee om er zelf wat energie in te stoppen. Zet op een rijtje wat jij belangrijk vindt dat een telefoon moet kunnen. Over beide toestellen is alles te vinden op internet, van directe vergelijkingen (youtube) tot aan stats toe. Aangezien je geen specifieke vragen hebt of eisen stelt kan niemand jou hier helpen, slechts hun mening geven op basis van de eisen die zijzelf hebben voor een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de USB aansluiting? Mijn aansluiting is defect, omdat er water in zat toen ik m'n telefoon ging opladen. Het is bruin en roestig en niet meer bruikbaar. Heb een externe batterij oplader gekocht via ebay, dat werkt goed. Alleen nu moet mijn USB aansluiting vervangen worden... iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:27
Ik twijfel over een nexus en S2 gezien beide even duur zijn.

Ik ga sowieso custom rom bij S2 gebruiken maar bij Nexus is dit toch niet nodig omdat met een stock rom komt?

Ik heb gehoord dat de accuduur van Nexus minder is dan S2 (terwijl de accu van Nexus groter is, mss de resolutie groter = meer verbruik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De S2 komt ook met een stock rom, dat is namelijk de rom die standaard (stock) op het toestel staat. De Nexus kun je dus ook prima voorzien van een custom rom, zodat je meer features kunt gebruiken. Mijn Nexus gaat prima 2 dagen mee qua batterij, terwijl sommige vrienden met een S2 dagelijks op moeten laden. Het maakt elkaar niet zo veel uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Dan moet ik kijken welke lekkerder voelt. De nexus is wel iets groter, mijn handen zijn niet super groot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Qua afmeting scheelt het volgens mij niet zo veel. De Nexus voelt minder plastic dan de S2 en ligt daarom prettiger in de hand vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ragnaroks schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:34:
Ik twijfel over een nexus en S2 gezien beide even duur zijn.

Ik ga sowieso custom rom bij S2 gebruiken maar bij Nexus is dit toch niet nodig omdat met een stock rom komt?

Ik heb gehoord dat de accuduur van Nexus minder is dan S2 (terwijl de accu van Nexus groter is, mss de resolutie groter = meer verbruik?)
de Nexus heeft inderdaad een ROM zonder al te veel troep er op maar een custom rom maakt eigenlijk helemaal niet zo veel uit en werkt ook prima (dus daar hoef je de S2 niet voor te laten). Ik draai een S2 met CM9 en ik ben dik tevreden. Batterijgebruik ligt natuurlijk aan wat jij er mee doet en over de Nexus kan ik zelf niets zeggen. Volgens mij komt het neer op de keuze: Iets sneller (s2) of iets mooier/groter scherm (nexus) en dan nog het verschil in design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:42:
[...]

de Nexus heeft inderdaad een ROM zonder al te veel troep er op maar een custom rom maakt eigenlijk helemaal niet zo veel uit en werkt ook prima (dus daar hoef je de S2 niet voor te laten). Ik draai een S2 met CM9 en ik ben dik tevreden. Batterijgebruik ligt natuurlijk aan wat jij er mee doet en over de Nexus kan ik zelf niets zeggen. Volgens mij komt het neer op de keuze: Iets sneller (s2) of iets mooier/groter scherm (nexus) en dan nog het verschil in design
Bedankt voor je ervaring uitleg. Waarom S2 iets sneller terwijl beide dual core met zelfde kloksnelheid zijn?

Mwaa ik twijfel nog steeds welke ik moet halen. Voor mij is belangrijk:
- 2 tot 3 jaar mee kan gaan voordat ik weer gaat vervangen
- Accu(verbruik) (zal veel games tijdens trein/metro spelen), voor de rest heel weinig wifi
- Goede custom rom (volgens mij heeft cyanogen geen rom voor nexus)

Niet belangrijk:
- Camera

Iemand die mij iets verder kan helpen? :)
Pagina: 1 ... 52 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.