Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CM is er wel degelijk voor de GNex. Ga anders naar de winkel om de toestellen te vergelijken. Zelf vind ik de S2 lelijk. Glimmend plastic en een zeer standaard design. De Gnex ziet er duurder uit en heeft geen glimmend plastig omdat de hele voorzijde van glas is. De S2 heeft fysieke knoppen en de Gnex heeft dit niet. Dat kun je ook mee laten wegen in je keuze. Daarnaast zijn de kleuren van de S2 in mijn ogen te hard, waardoor ze redelijk afwijken van de 'standaard'. De GNex is ook niet perfect qua kleurweergave maar in mijn ogen is dit al een stuk natuurlijker dan bij de S2.

Maar goed, als je dit in het S2 topic vraagt krijg je weer andere argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb mijn Samsung Nexus ook op deze manier Jellybean er op gezet:

1.Check dat je Galaxy Nexus is geroot en de bootloader moet unlocked zijn(heel simpel te doen via GNex Toolkit. Maak van tevoren een backup want bij het unlocken van de bootloader vindt een full whipe plaats.)
2.Check of je superuser hebt geïnstalleerd(bij het rooten via GNex Toolkit wordt deze automatisch geïnstalleerd)
3.Download Clockworkmod (ROM manager) via Google Play
4.Installeer vanuit ROM manager ClockworkMod recovery
5.Ga in ROM manager naar ‘download ROM’
6.Onder het kopje ‘Featured’(bij mij bovenaan) klik op ‘ClockworkMod’
7.Onder het kopje ‘roms’ staat ‘Jelly Bean’
8.Download Jelly Bean(duurde bij mij ruim een half uur)
9.Als de download compleet is vink ‘whipe dalvik cache’ en druk ok.
10.Je nexus zal uitgaan en opstarten in installatie modus voor Jelly Bean!
11.Nog een keer opstarten en je hebt Android 4.1 JellyBean Build JRN84D op je Nexus.

Nu ziet de phone helemaal geen SIM meer.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:56
Wipe cache en data en flash nog een keer de rom, anders terug naar stock. EN dan weer opnieuw beginnen.

[ Voor 17% gewijzigd door DrNizeGuy op 01-07-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Dank je DrNizeGuy, hij is nu bezig.
Ik wordt eigenlijk steed kwader over het feit dat ik een Samsung branding in de maag gesplitst heb gekregen.
De nieuwste updates automatisch ontvangen, dat was de reden om dit ding te kopen.
Jammer dat ik mijn ouden Nexus one heb verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:21
Dit forum is niet bedoeld voor aankoopadvies.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 01-07-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Jongens dit is een Nexus topic. Aangezien de sgn later is uitgekomen hebben wij dus allemaal die keuze gemaakt (sgn of sg2)en gekozen voor het eerste. Dus wat denken jullie dat ons antwoord zal zijn? (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Installeren:
Can't mount /emmc/clockworkmod/download.clockworkmod.com/test/jb-takju.zip
Installation aborted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Zet nu een backup van de Galaxy Nexus Toolkit terug, maar ook deze ziet de SIM niet.
Lijkt wel een hardwareprobleem
Wat nu?

[ Voor 3% gewijzigd door jaapblizard op 01-07-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Geen netwerk:
Whatsapp zegt bv:
Whatsapp kan de unieke identificatiecode van uw apparaat niet inlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:27
Vraagje:
Heb je een custom rom nodig bij Gnex om apps die "superuser" nodig hebben kunnen gebruiken/installeren? Denk aan AdFree enz (deze werken wel in custom roms maar gezien GNex bij een 'clean' rom van google komt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Heb je de OP wel gelezen :? daar staat hoe je moet rooten.
@jaapblizard ik stuur je ff een DM dan blijft het topic wat schoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
DrNizeGuy schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:52:
Heb je de OP wel gelezen :? daar staat hoe je moet rooten.
@jaapblizard ik stuur je ff een DM dan blijft het topic wat schoner.
Ja maar mijn vraag was meer van: is het nodig om te rooten? :) (voor adblocks te gebruiken)

[ Voor 4% gewijzigd door ragnaroks op 01-07-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Ja, dat staat ook met hoofdletters in de beschrijving bij adfree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
DrNizeGuy schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:57:
Ja, dat staat ook met hoofdletters in de beschrijving bij adfree
Dan snap ik het niet. Bij SG2 enz is rooten wel nodig maar GNex komt toch met een clean 4.0? Waarom rooten toch noodzakelijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:46
ragnaroks schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:10:
[...]

Dan snap ik het niet. Bij SG2 enz is rooten wel nodig maar GNex komt toch met een clean 4.0? Waarom rooten toch noodzakelijk? :)
Het komt inderdaad met een clean 4.0, maar standaard heb je geen root acces omdat dit minder veilig is. Maar bij de GN hoef je niet je bootloader te unlocken, wat bij de meeste telefoons wel weer moet om root acces te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
incomer schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:23:
[...]

Het komt inderdaad met een clean 4.0, maar standaard heb je geen root acces omdat dit minder veilig is. Maar bij de GN hoef je niet je bootloader te unlocken, wat bij de meeste telefoons wel weer moet om root acces te krijgen..
Oh, daarom dus.

Ik zie dat GNex and SG2 twee verschillende CPU(en wss ook GPU) gebruiken (merk dan). Welke is beter geschikt als je vaak videos en spelletjes tussendoor gaat spelen? Ik ben bang dat de resolutie (720p GNex) de accu snel gaat opeten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 23:34
ragnaroks schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:25:
[...]

Oh, daarom dus.

Ik zie dat GNex and SG2 twee verschillende CPU(en wss ook GPU) gebruiken (merk dan). Welke is beter geschikt als je vaak videos en spelletjes tussendoor gaat spelen? Ik ben bang dat de resolutie (720p GNex) de accu snel gaat opeten :|
De GPU in de S2 is beter, dus bij zware 3D spellen zal je daarmee meer framerates halen. Qua accu maakt het niet uit welke je kiest.

@jaapblizard

Het wordt hier gewaardeerd als je, in het geval je de laatste poster bent, om je laatste bericht te wijzigen ipv weer een nieuw bericht te posten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Ja ik weet het.
Zal niet weer gebeuren.
DrNizeGuy heeft me prima geholpen, ik had een US rom er opgezet, zodat de Nexus denkt dat ie een CDMA toestel is. Stock rom en radio teuggezet, alles weer ok...

Bedankt! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
incomer schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:23:
[...]

Jawel, maar dat kan gewoon met een simpel command, ipv hacks etc.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Kan de Galaxy Nexus alle games moeiteloos aan of komt de CPU/GPU soms tekort? Ik snap dat het geen tegra 3 is maar is het aannemelijk dat de Nexus alle apps moeiteloos aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik vind het een geweldige telefoon! Hij werkt heerlijk!
Hiervoor heb ik de HTC Desire, HTC Sensation gehad en nu deze telefoon en deze is zooveel lekkerder qua gebruik, desigen, etc.

Hier had ik echt voor het eerst mijn "WOW" factor en dat heb ik niet super gauw bij telefoons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tobitronics schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:51:
Kan de Galaxy Nexus alle games moeiteloos aan of komt de CPU/GPU soms tekort? Ik snap dat het geen tegra 3 is maar is het aannemelijk dat de Nexus alle apps moeiteloos aan kan?
De gpu is duidelijk minder.. al toen het toestel uit kwam was deze oud. Dus wat is "alle apps"? Er zal inmiddels vast wel iets zijn wat de GN niet aan kan, net zoals bij pc's, ben je veeleisend qua games dan kan je beter het nieuwste en duurste nemen, zeker als je er een tijdje mee wilt doen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Prulleman schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:19:
[...]

De gpu is duidelijk minder.. al toen het toestel uit kwam was deze oud. Dus wat is "alle apps"? Er zal inmiddels vast wel iets zijn wat de GN niet aan kan, net zoals bij pc's, ben je veeleisend qua games dan kan je beter het nieuwste en duurste nemen, zeker als je er een tijdje mee wilt doen
Ik vind dat mijn telefoon gewoon alle non-game apps vloeiend aan moet kunnen en misschien een paar spelletjes a la angry birds, voor de GTA 3 achtige games heb ik mijn toekomstige nexus tablet. Is dit dus van toepassing op de GNexus?

[ Voor 3% gewijzigd door tobitronics op 01-07-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
Ja bij mij lopen echt alle apps gewoon soepel op m'n gnexus (of het moet een slecht geprogrammeerde app zijn, maar dan ligt het aan de app en niet aan de kracht van je tel).
Ook met games heb ik nog niet niet echt lag of zo gemerkt, al moet ik wel toegeven dat ik niet heel veel games speel. Maar spelletjes zoals Angry Birds gaan gewoon vloeiend hoor (en volgens mij andere spellen ook wel).

Natuurlijk is het wel zo dat de galaxy nexus qua specs wat sneller veroudert is dan de s3 bijvoorbeeld maarja.

Overigens heb ik nu Jelly Bean erop staan, en vind het echt een hele goed update. Het effect van 'Project Butter' merkt je duidelijk. Werkelijk alles qua overgangen, scrollen etc gaat nu totaal vloeiend. Ook ben ik erg blij dat ze er voor hebben gezorgd dat het multitask app menu nu wel direct laadt (of iig redelijk snel). Bij ICS duurde het vaak eventjes voordat je die lijst met apps zag, nu is die lag weg.

Tijdens de keynote zag ik dat de google search nu ook een soort siri-achtige functie heeft dat als je een vraag stelt hij daar antwoord op geeft (dus niet alleen links weergeeft). Maar ik heb dit geprobeerd en krijg alleen links.. werkt dit nog niet in Nederland ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tobitronics schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:24:
[...]

Ik vind dat mijn telefoon gewoon alle non-game apps vloeiend aan moet kunnen en misschien een paar spelletjes a la angry birds, voor de GTA 3 achtige games heb ik mijn toekomstige nexus tablet. Is dit dus van toepassing op de GNexus?
Ja dan voldoet de nexus meer dan goed :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
tobitronics schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:51:
Ja, en de dingen die wel lagde zijn er in jelly bean uit. accu gaat lang genoeg mee (zeker ene hele dag als je niet heletijd met gps gaat werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb geen idee hoe het zit met 'ontvangst'-eenheden maar heeft de Nexus betere ontvangst dan een iPhone 3G? Ik neem aan van wel maar heeft iemand misschien gelijkaardige situaties/ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn vele factoren die de ontvangst beinvloeden maar ik durf te stellen dat de Galaxy Nexus de ontvangst van de iPhone 3G zeker matched zonder hacks of tweaks. Ik heb zeker in de eerste weken dat ik de Nexus had wat geworsteld met de ontvangst. Ik woon in een omgeving met wat flats en de muren van mijn appartement zijn van dik beton waardoor HSDPA snelheden binnen bij mij niet mogelijk waren. Enkel GPRS kwam met meer dan voldoende sterkte binnen tot ik een custom ROM en Kernel probeerde. Deze bieden vaak de mogelijkheid om wat meer stroom naar de antenne te sturen waardoor de ontvangst meteen zichtbaar verbeterd. Als je dan toch al zo ver bent dat je custom ROMs en Kernels probeert kun je de ontvangst nog stabieler maken door de processor zo in te stellen dat hij alle taken op minimaal 700Mhz uitvoert ipv 350. Met de juiste instellingen presteert mijn Nexus beter dan de meeste Blackberries en Nokia's wat ontvangst betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:34
dag mede nexus gebruikers.

ik heb sinds kort een vaag probleem, misschien dat meerderen er last van hebben.
soms valt tijdelijk mijn internetbereik weg (zit soms in de middle of nowhere)
alleen als ik dan weer in een gebied waar er wel internet beschikbaar is kom dan maakt me nexus geen verbinding meer met internet.
ik moet dat de telefoon herstarten en heb dan weer internet tot dat ik weer in een dead-zone kom.

andere hier last van?
of eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 22:01

Bob

Denniz0229 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:14:

ik heb sinds kort een vaag probleem, misschien dat meerderen er last van hebben.
alleen als ik dan weer in een gebied waar er wel internet beschikbaar is kom dan maakt me nexus geen verbinding meer met internet.
ik moet dat de telefoon herstarten en heb dan weer internet tot dat ik weer in een dead-zone kom.

andere hier last van?
Zegt me niets, maar kans is groot dat airplane mode en weer normaal even goed werkt als herstarten, en dat duurt alleszins minder lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
filenox schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:34:
Ik heb geen idee hoe het zit met 'ontvangst'-eenheden maar heeft de Nexus betere ontvangst dan een iPhone 3G? Ik neem aan van wel maar heeft iemand misschien gelijkaardige situaties/ervaringen? :)
Ik werk in een vrij nieuw pand, grotendeels met een soort golfplatenstaal bedekt. Het gevolg: we hebben hier binnen zeer beroerde ontvangst. Mijn directeurs zijn echte iPhone fans en klagen beiden dat ze niet kunnen bellen in het pand. Ontvangst valt weg, steeds sms'jes met gemiste gesprekken... Ik heb met mijn Nexus ook wel eens last van een slechte verbinding (2G ipv 3G), maar de ontvangst valt niet weg. Ik vergelijk dan met hun iPhone 3GS en 4. Enige verschil is dat zij meestal op de 1e etage zitten en ik op de begane grond zit. Maar dat zou gevoelsmatig in mijn nadeel moeten werken, toch? Meer begroeiing/bebouwing op de begane grond dan op 1 hoog?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:34
Bob schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:20:
[...]

Zegt me niets, maar kans is groot dat airplane mode en weer normaal even goed werkt als herstarten, en dat duurt alleszins minder lang.
dat kan ik inderdaad wel even testen als het bereik weer weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
JelleNL schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:39:
Ja bij mij lopen echt alle apps gewoon soepel op m'n gnexus (of het moet een slecht geprogrammeerde app zijn, maar dan ligt het aan de app en niet aan de kracht van je tel).
Ook met games heb ik nog niet niet echt lag of zo gemerkt, al moet ik wel toegeven dat ik niet heel veel games speel. Maar spelletjes zoals Angry Birds gaan gewoon vloeiend hoor (en volgens mij andere spellen ook wel).

Natuurlijk is het wel zo dat de galaxy nexus qua specs wat sneller veroudert is dan de s3 bijvoorbeeld maarja.

Overigens heb ik nu Jelly Bean erop staan, en vind het echt een hele goed update. Het effect van 'Project Butter' merkt je duidelijk. Werkelijk alles qua overgangen, scrollen etc gaat nu totaal vloeiend. Ook ben ik erg blij dat ze er voor hebben gezorgd dat het multitask app menu nu wel direct laadt (of iig redelijk snel). Bij ICS duurde het vaak eventjes voordat je die lijst met apps zag, nu is die lag weg.

Tijdens de keynote zag ik dat de google search nu ook een soort siri-achtige functie heeft dat als je een vraag stelt hij daar antwoord op geeft (dus niet alleen links weergeeft). Maar ik heb dit geprobeerd en krijg alleen links.. werkt dit nog niet in Nederland ofzo?
Precies wat je zegt: Werkt nog niet in NL. Als je de taal op English (US) zet zou hij wel wat moeten doen

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:41
Denniz0229 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:14:

andere hier last van?
Ik herken dit ook heel goed. Meestal is flightmode en terug de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:24
Sinds vorig week is er In Amerika is er een price-drop van 50$ dollar. Verwachten jullie dat deze update ook in Europa zal worden doorgevoerd? Zelf heb ik nog een Nexus S en weet nu niet meteen of ik nu moet wachten op een volgende Nexus telefoon (en niet zeker weten of dat de moeite gaat zijn) of als ik gewoon maar beter de Galaxy Nexus aanschaf.
Alle bedenkingen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Ik denk dat de bodem hier wel bereikt is, 350 is niet veel voor zon tel. Trouwens mag volgens mij de Nexus niet meer verkocht worden in de US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 13:09
In de Play store van Google is hij in iedergeval nog wel te koop in de US voor 350$. Geen idee of de prijzen hier mee zullen dalen, hij is nu al 350 euro misschien zelfs nog richting de 300... Kan bijna niet geloven dat bijna 1 jaar geleden hij 650(!) was, zie je meteen hoe idioot veel marge er op zo'n telefoon zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Yup, en dat doet best pijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik heb 4.1 JRN84D geïnstalleerd via de ClockWork methode en dat werk allemaal vrij soepel.
Light Flow doet niet veel toe nu toe, maar daar kan ik wel mee leven.

Vervelender vind ik dat Play Misuc niet meer wil syncen met mijn library.
music.google.com werkt als een zonnetje, ook op de telefoon, maar de app synct helemaal niets.
Herkent iemand dit probleem?

EDIT: Laat maar.... ik moest nog één klikje diepens in de sync/accounts instellingen, daar stond het syncent van Google Play Music uitgevinkt.... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Vunzz op 03-07-2012 11:16 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
*Weg!* Hier hebben we vraag & aanbod voor!

[ Voor 87% gewijzigd door Bullet NL op 03-07-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
*weg*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 03-07-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 20:50
ik krijg opeens zon groen plusje in mn status balk. what is that?

screenshot:
https://docs.google.com/f...RHgi7ZFlORnV3M2NvMXM/edit

als ik dan em open blijkt het spam te zijn. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Megalomania schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:44:

screenshot:

Dat is spam die je via een app binnen krijgt. Met AirPush Detector kom je erachter welke app dit veroorzaakt. Google Play: AirPush Detector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 09:32
ik heb sinds vandaag mijn galaxy nexus. heb hem geupdated naar 4.0.4 via het toestel maar ik zie dat het scherm 60% gebruikt van mijn batterij en hierdoor is mijn batterij precies zeer snel leeg. kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Megalomania schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:44:

screenshot:

Natuurlijk geen oplossing voor jou, maar wel leuk om te melden hier lijkt mij: In Jelly Bean (4.1) voor de galaxy nexus kan je je vinger lang op een notificatie houden, en dan komt er een pop-upje met 'App Info'. Als je daar dan weer op tikt kan je zien welke app het is en zelf notificaties voor die app geheel uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nielsvg schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:14:
ik heb sinds vandaag mijn galaxy nexus. heb hem geupdated naar 4.0.4 via het toestel maar ik zie dat het scherm 60% gebruikt van mijn batterij en hierdoor is mijn batterij precies zeer snel leeg. kan dit?
En als je daar weer op tikt, hoeveel uur heeft je scherm dan aangestaan? Een groot scherm is ook een grote accu verbruiker. Reken op 3 tot 4 uur screen on time. Als je om veel gebruikt is 60 % niet vreemd. En een nieuwe accu moet ook nog even inwerken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Laatst online: 05-10 20:50
NmR schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:52:
[...]

Dat is spam die je via een app binnen krijgt. Met AirPush Detector kom je erachter welke app dit veroorzaakt. Google Play: AirPush Detector
Thanks that did the trick!

9gag app was het.

Ik probeerde al lang op die notificatie te drukken voor info maar dat deed niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Megalomania schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:43:
[...]

Thanks that did the trick!

9gag app was het.

Ik probeerde al lang op die notificatie te drukken voor info maar dat deed niets.
offtopic:
Infinitegag gebruiken :) Google Play: InfiniteGAG (9GAG)

[ Voor 15% gewijzigd door Maardiweb op 03-07-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
Gisteren voor de grap Jelly Bean maar een op mijn Nexus gezet en ik moet zeggen dat het allemaal soepel werkt. Batterij houd het ook goed vol. Vanochtend om kwart voor 6 van de lader afgehaald, als test alles aangezet (BT, GPS, Wifi) en na bijna 7 uur en ruim een uur het scherm aan te hebben gehad, nog 65% van de batterij over.

Alles lijkt ook wat soepeler te lopen, reageerd sneller. Het aparte is, is dat ik in de benchmarks nog maar de helft van de scores haal doe ik eerst haalde. Misschien zijn de benchmark programma's nog niet geoptimaliseerd voor Jelly Bean.

*edit*
Typo

[ Voor 3% gewijzigd door joenatic op 04-07-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier dezelfde ervaring met Android 4.1. Ik wou eerst wachten op de AOKP, maar hield het niet langer. En ben zeer tevreden (helaas mis ik de AOKP toggles in de notificatie balk wel).
Vooral de verbeterde snelheid is goed te merken, live wallpaper en scrollen is geen enkel probleem meer.
Nu wachten tot de apps de nieuwe functies (verbeterde notificaties) van Android 4.1 gaan gebruiken.

Overigens vind ik de officiële tweakers.net app wel erg traag onder Android 4.1, valt dit jullie ook op? Vooral scrollen gaat echt traag.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
Even geprobeerd en inderdaad, het gaat niet zo soepel als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Ja inderdaad, de tweakers app op Jelly Bean doet me erg denken aan het android froyo (of gingerbread) tijdperk toen het meeste bij mij op zo'n manier scrollde.
En over die notificatie toggles die je nu mist in stock jelly bean raadt ik je de app 'Notification Toggle' aan. Doet ongeveer hetzelfde, wel minder mooi en iets minder handig maarja voor tijdelijk kan het ermee door.

Overigens is de Galaxy Nexus in Amerika nu dus echt verboden om te verkopen lijkt het. Google en Samsung zouden aan een fix werken waardoor de patenten van Apple niet meer geschonden worden. Het zou best kunnen dat deze fix's dan gelijk in de code voor 4.1 opgenomen wordt als dat geopenbaard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Had gister me telefoon maar weer eens ge-reboot na 28 dagen en kwam erachter dat de default searchbar widget nu grijs is geworden.

Niet de Google Search widget maar de Snelzoekbalk.

Was dit al langer zo?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y3MCx.png

Edit: Mischien ligt het aan de update die Apex er gister uitgooide?

[ Voor 22% gewijzigd door quartex op 04-07-2012 14:52 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
Volgens mij wel. Ik gebruik hem nooit, maar volgens mij was hij in 4.0 grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13
Voor de mensen die ook boeken, muziek of tijdschriften willen kopen uit de playstore, op XDA hebben ze daar iets op gevonden als je niet in USA woont:

http://www.xda-developers...om-anywhere-in-the-world/

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Die searchbar ziet er op jouw plaatje ongeveer hetzelfde uit als op stock jelly bean. Aangezien het niet echt aannemelijk is dat je hebt geupdate naar 4.1 zonder dat je het zelf weet zal het idd wel apex launcher zijn. Waarschijnlijk heeft die zich nu gebaseerd heeft op Jelly Bean ipv op ICS of iets in die richting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

quartex schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:16:
Edit: Mischien ligt het aan de update die Apex er gister uitgooide?
Kijk maar es naar de changelog:
What's in this version:
* Fixed FCs for Android 4.1 Jellybean
* Updated some graphics to Jellybean style
* Minor bugfixes
* Updated translations
Grote kans dus.
Al denk ik niet dat de Apex Launcher nu op de JB launcher is gebaseerd, immers is de source van JB nog niet vrijgegeven door Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Ja daar heb je gelijk in jelmervos.

En @Possible: Ik heb het even geprobeerd, en ik kan inderdaad nu ook boeken, muziek, tijdschriften en films etc zien in de play store. Het lukte me alleen iig niet om een liedje te downloaden:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2n9fc7t.png

Wel lukte het om een gratis boek te downloaden en te lezen.

[ Voor 31% gewijzigd door JelleNL op 04-07-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apex is nog enorm traag op JB... maar die searxh bar is inderdaad van apex en lijkt op JB

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47
jelmervos schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:21:
Hier dezelfde ervaring met Android 4.1. Ik wou eerst wachten op de AOKP, maar hield het niet langer. En ben zeer tevreden (helaas mis ik de AOKP toggles in de notificatie balk wel).
Vooral de verbeterde snelheid is goed te merken, live wallpaper en scrollen is geen enkel probleem meer.
Nu wachten tot de apps de nieuwe functies (verbeterde notificaties) van Android 4.1 gaan gebruiken.

Overigens vind ik de officiële tweakers.net app wel erg traag onder Android 4.1, valt dit jullie ook op? Vooral scrollen gaat echt traag.
Probeer eens bij Instellingen > Opties voor ontwikkelaars > GPU-rendering afdwingen aan te vinken. Bij mij scrollt de tweakers.net app namelijk wel gewoon soepel in Jelly Bean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Mijn Nexus is terug van reparatie, USB-poort vervangen. Nu heb ik in mijn galerij een map die ik niet kan verwijderen. Iemand een idee wat dit veroorzaakt en hoe ik het weg krijg?
http://s15.postimage.org/...t_2012_07_04_16_25_48.png

Edit:
Bedankt JelleNL.
Google+ is hier niet in gebruik, maar heb ooit wel een account van ze cadeau gekregen. Na wat met de instellingen gespeeld te hebben bleef de map staan. Google+ account verwijderd, mocht ook niet baten. Tot slot op de telefoon bij de app-info van Google+ de updates verwijderd en jawel, geen 'scrapbook photo's'-map meer :)

[ Voor 41% gewijzigd door NmR op 04-07-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
'Scrapbook photo's' zijn foto's van je Google+ profielpagina (en zo heet dat album van jou ook). En aangezien de gallerij synct met picasa (dus met google+) wordt dat album ook gesynct. Maar ik denk dat omdat het een album is met foto's voor je profielpagina (dus een standaardmap) dat je hem daardoor niet kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
Jorick schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:34:
[...]

Probeer eens bij Instellingen > Opties voor ontwikkelaars > GPU-rendering afdwingen aan te vinken. Bij mij scrollt de tweakers.net app namelijk wel gewoon soepel in Jelly Bean.
Thanx. Dit helpt behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[...]

Ah dat helpt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 09:14
ik merk dat mijn batterij korter mee gaat sinds ik over ben naar JB.
na 26 uur en 2,5 uur standby staat mijn toestel op nog maar 25%
ik keek naar accuduur en het viel me op dat het scherm slechts 47% in beslag nam waar dit onder ics rond de 60-70% was.
en telefoon inactief is nu redelijk hoog vind, op 18%
dit kan ik niet verder uitklappen. iemand een idee wat dit kan inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
[...]

dit vertraagd een aantal games dan wel weer....
tis kiezen of delen lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Prulleman schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:05:
Apex is nog enorm traag op JB... maar die searxh bar is inderdaad van apex en lijkt op JB
bij mij is hij niet echt trager.
wel vind ik hem tov de stock launcher minder snel overkomen als bij ics
zal wellicht nog wel een update voor komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:14

Vis

Ik zit ook niet echt hard te springen op Jelly Bean...
Heb mn Nexus nu 3 maanden en ben nog uitermate tevreden over ICS 4.0.4, heb nog niet eens ICS helemaal 'uitgekleed' en alles ontdekt naar mijn mening.

De batterij gaat ook prima een volle dag mee, en als ik zo lees met JB is dit ietsje minder.. daar zit ik eigenlijk niet op te wachten..
Heeft iemand eigenlijk al JB update gekregen, standaard?
En kan ik zelf ervoor kiezen als ik m wil updaten zodra de officiele update aangeboden zal worden?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Vis schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:06:
Heb mn Nexus nu 3 maanden en ben nog uitermate tevreden over ICS 4.0.4, heb nog niet eens ICS helemaal 'uitgekleed' en alles ontdekt naar mijn mening.

De batterij gaat ook prima een volle dag mee, en als ik zo lees met JB is dit ietsje minder.. daar zit ik eigenlijk niet op te wachten..
En kan ik zelf ervoor kiezen als ik m wil updaten zodra de officiele update aangeboden zal worden?
de update is een keuze.
het word aangeboden, maar wanneer je het niet accepteerd word hij niet geinstalleerd.

jb word als eht goed is pas vanaf midden juli aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47
dimocash schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:17:
[...]

dit vertraagd een aantal games dan wel weer....
tis kiezen of delen lijkt het wel.
Misschien dat ze de tweakers.net app bij kunnen werken door
XML:
1
<application android:hardwareAccelerated="true">
aan de manifest toe te voegen. Dan is het forceren van 2D acceleratie niet nodig. Het zou sowieso wel cool zijn als ze de tweakers.net app bij kunnen werken volgens de ICS/JB guidelines maar dat zal wel ijdele hoop zijn en bovendien off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Vis schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:06:

Zie niet echt in wat de nadelen van JB zouden zijn. Alles loopt nu écht zo soepel (dacht met ICS ook al dat het soepel liep maar nu merk je pas dat daar toch nog wel wat punten waren die nog niet helemaal vloeiend gingen). En de functies die in ICS zitten (die je nog niet hebt geprobeerd) zitten er in JB ook nog dus die kan je dan nog steeds uitproberen.
Over batterij: bij mij gaat hij gewoon ongeveer hetzelfde mee hoor. En als die wat minder lang mee gaat ligt dat waarschijnlijk aan Google Now (Die app moet namelijk vrij vaak op de achtergrond allerlei gegevens verzamelen om je de goede kaarten voor te schotelen). Maar als je dat niet wilt, kan je die app ook gewoon uitschakelen.

En inderdaad zal de Jelly Bean update ergens in het midden van deze maand komen en je kan hem idd ook gewoon weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

JelleNL schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:43:
[...]

Zie niet echt in wat de nadelen van JB zouden zijn. Alles loopt nu écht zo soepel (dacht met ICS ook al dat het soepel liep maar nu merk je pas dat daar toch nog wel wat punten waren die nog niet helemaal vloeiend gingen). En de functies die in ICS zitten (die je nog niet hebt geprobeerd) zitten er in JB ook nog dus die kan je dan nog steeds uitproberen.
Over batterij: bij mij gaat hij gewoon ongeveer hetzelfde mee hoor. En als die wat minder lang mee gaat ligt dat waarschijnlijk aan Google Now (Die app moet namelijk vrij vaak op de achtergrond allerlei gegevens verzamelen om je de goede kaarten voor te schotelen). Maar als je dat niet wilt, kan je die app ook gewoon uitschakelen.

En inderdaad zal de Jelly Bean update ergens in het midden van deze maand komen en je kan hem idd ook gewoon weigeren.
Hmmz oke, ben benieuwd...
Ik wil opzich best wel Jelly Bean, vooral dat Google Now lijkt me wel gaaf eigenlijk...
Thnx voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 12:45
Wow... ik schaam mw bijna voor deze post maar ik denk dat het veel medenoobs kan helpen. Ik had al maanden last van het wifi probleem en phantomcharging. Net zoals zovelen hier. De oplossing lag echter vele malen simpeler dan ik dacht.. om te beginnen met de phantomcharging, ik was bang om de USB ingang uit te blazen of er in te gaan porren omdat het volgens velen een software probleem is. Mijn oplossing uiteindelijk: even met een cocktailprikker voorzichtig het vuil er uit halen et voila!

Dan het wifiprobleem... hier schaam ik me dus serieus voor maar goed... om andere mensen te helpen dan maar.
Uhhmm... ik had dus een icoontje uit de playstore gehaald om het percentage van mijn batterij weer te geven. Dit bleek ook een 'batterysaver' te zijn die wss na een automatische update zijn eigen wifi instellingen veranderd heeft die de instellingen van android zelf dus overrulen...

Nogmaals schaamte hier en toch bedankt voor de tips die ik een tijdje terug gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 23:34
anie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:47:
Wow... ik schaam mw bijna voor deze post maar ik denk dat het veel medenoobs kan helpen. Ik had al maanden last van het wifi probleem en phantomcharging. Net zoals zovelen hier. De oplossing lag echter vele malen simpeler dan ik dacht.. om te beginnen met de phantomcharging, ik was bang om de USB ingang uit te blazen of er in te gaan porren omdat het volgens velen een software probleem is. Mijn oplossing uiteindelijk: even met een cocktailprikker voorzichtig het vuil er uit halen et voila!

Dan het wifiprobleem... hier schaam ik me dus serieus voor maar goed... om andere mensen te helpen dan maar.
Uhhmm... ik had dus een icoontje uit de playstore gehaald om het percentage van mijn batterij weer te geven. Dit bleek ook een 'batterysaver' te zijn die wss na een automatische update zijn eigen wifi instellingen veranderd heeft die de instellingen van android zelf dus overrulen...

Nogmaals schaamte hier en toch bedankt voor de tips die ik een tijdje terug gekregen heb.
Dat van die cocktailprikker is helaas geen gegarandeerde oplossing. Ik had toen een tandenstoker gebruikt en het probleem ging daar even mee weg maar kwam daarna vrolijk weer terug.

Op welk wifi probleem doel je precies?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 12:45
Mijn ging elke keer uit als mijn scherm vergrendelde. Mijn android instellingen stonden goed. Er waren veel lotgenoten te vinden op internet en al snel gingen we uit van router instellingen enz... zo zie je maar dat als je het probleem Googled je al snel te moeilijk gaat denken. Gewoon ff helder nadenken over simpele mogenlijkheden is dan blijkbaar lastig voor me..

Phantom charging is nu al een paar dagen weg, ik zal maar duimen dat het zo blijft dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Er staat niet veel in de topicwaarschuwing, maar houd je er wel aan. Posts over bestellingen en leveringen en statusupdates worden vanaf nu verwijderd, want offtopic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelleNL schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:04:
Ja daar heb je gelijk in jelmervos.

En @Possible: Ik heb het even geprobeerd, en ik kan inderdaad nu ook boeken, muziek, tijdschriften en films etc zien in de play store. Het lukte me alleen iig niet om een liedje te downloaden:
[afbeelding]

Wel lukte het om een gratis boek te downloaden en te lezen.
Haha, Owl city - Good Time.. wel leuk liedje :)

Ja ik vind het zo jammer dat Google dat hier niet uitrolt? Ik wil best wel betalen als de service gewoon goed is voor films/muziek/boeken enzo. Niet alleen leesboeken maar ook informatieve boeken.

Jammer dat het alleen in Amerika werkt.. Kan Google NL het gewoon niet verzorgen dat het hier werkt met ook Nederlandse content?

Films downloaden en streamen naar me TV via DLNA of HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 11:30:
[...]

Haha, Owl city - Good Time.. wel leuk liedje :)

Ja ik vind het zo jammer dat Google dat hier niet uitrolt? Ik wil best wel betalen als de service gewoon goed is voor films/muziek/boeken enzo. Niet alleen leesboeken maar ook informatieve boeken.

Jammer dat het alleen in Amerika werkt.. Kan Google NL het gewoon niet verzorgen dat het hier werkt met ook Nederlandse content?

Films downloaden en streamen naar me TV via DLNA of HDMI.
zou me niets verbazen dat een grote reden komt vanuit clubs als Buma stemra en brein. Pure gok hoor, maar zou me niets verbazen dat die te hoge vergoedingen vragen zodat het niet meer winstgevend op de markt gebracht kan worden door Google. Of het is simpelweg teveel moeite om met al die clubs te overleggen voor een kleine markt als Nederland. Maar aan mij zouden ze wel verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ik heb iets raars ontdekt aan de Nexus zojuist..
Ik legde mijn Nexus op mijn portemonnee die op de tafel lag, en maakt ie ineens een gek geluidje wat ik nooit eerder gehoord had..
Ik nog een keer proberen en ja hoor, weer dat geluidje.. Daarna op de tafel gelegd en andere meubels, maar geen geluidje meer zoals altijd.. Het lijkt alleen te gebeuren als ik m op mijn portemonnee leg haha vaag!

Heb er een filmpje van gemaakt, hij doet t trouwens alleen als het scherm van de Nexus aan staat..

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2CULcq3sFm0&feature=youtube_gdata_player]

Iemand die dit geluidje eerder heeft gehoord?
Krijg overigens geen meldingen ofzo binnen... :|

[ Voor 7% gewijzigd door Vis op 07-07-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ov chip met nfc?

[ Voor 68% gewijzigd door Prulleman op 07-07-2012 13:56 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Nee geen Ov chip, wel bankpassen...? Is dat het dan?
Maakt t verder niet uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rijbewijs, id etc. Probeer maar uit welke pas het is kan geen kwaad in ieder geval

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Haha het is m'n ID ja... Grappig, maar wat is het nut ervan voor de ID...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Laatst online: 22-03-2024
Vis schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:05:
Haha het is m'n ID ja... Grappig, maar wat is het nut ervan voor de ID...
Idd, ook bij mijn ID ;) en mijn OV chip kaart.
Doet het verder nog iets?

Edit: ik heb net even met een 'deskundige' gepraat en die zei dat het door de Mayfair RFID chip komt die in de
ov chipkaart zit (en dus blijlbaar ook in je ID)

[ Voor 24% gewijzigd door Paul-G op 07-07-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 09:25
*knip* custom roms (daar valt dit ook onder) graag in het daarvoor bestemde topic, en iets meer eigen inzet.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 07-07-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Paul-G schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:52:
[...]

Idd, ook bij mijn ID ;) en mijn OV chip kaart.
Doet het verder nog iets?

Edit: ik heb net even met een 'deskundige' gepraat en die zei dat het door de Mayfair RFID chip komt die in de
ov chipkaart zit (en dus blijlbaar ook in je ID)
Klopt in je ID en paspoort zit al een jaartje of 6 een RFID chip, zo kunnen ze je paspoort of ID gewoon scannen bij grensovergangen e.d. Dat is ook de reden dat ik soms mijn OV chipkaart uit mijn portemonnee moet halen om bij het OV in te checken, omdat de RFID chip van mijn ID interfereert met die van mn OV chip en daardoor snappen de poortjes het niet meer, gebeurt overigens eigenlijk alleen bij metropoortjes in adam en rdam ;)

Jammer dat je alleen niet zoveel kan met je NFC en je pasjes, alle info is beveiligd enzo. Zou het best mooi vinden om mn ov chip op te kunnen laden met mijn telefoon of in ieder geval het saldo te kunnen checken.

Ben benieuwd of nieuwe mobiel-betalen initiatieven ook met NFC werken eigenlijk. Heb op veel hockeyclubs de laatste tijd acties gezien van de rabobank (www.mijncashless.nl) waarbij je een soort nfc chipje op je batterij geplakt krijgt. Zou wel mooi zijn als 'wij' dit niet hoeven, maar heb daar zelf nog geen research naar gedaan ofzo. Ook sodexo gaat vanaf volgend schooljaar mobiel betalen mogelijk maken bij de TU Delft. Ben eveneens benieuwd hoe dit gaat werken! Mag best wat meer van de grond komen dat NFC :)

EDIT: Zie net dat mijncashless (nog) niet werkt met NFC

[ Voor 1% gewijzigd door Maardiweb op 08-07-2012 01:03 . Reden: ff zelf info opgezocht :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn yakjuxw versie naar yakju geflashed..had net 4.04 gekregen ota ..dacht anders weer maanden wachen op jelly bean..heb die gnex toolkit van xda gebruikt..zat op 4.04 IMM76K..nu op IMM76I ..wel alles kwijt natuurlijk..en apps daarna handmatig per stuk weer geïnstalleerd..back up via Google was vervuild geraakt met me tablet apps erbij en zo helaas..maar ben nu weer up and running! En volgens mij zat er ook een App tussen die de boel vertraagde..voelde dat tussendoor al..hijs echt weer bloed snel door alles heen! Kan me niet voorstellen nog dat JB nog snappier moet aanvoelen..dus Ben benieuwd..
Wel jammer dat deze stock Rom van de Google site zelf weer geroot was..had ik niet gezien..maar goed..ga er verder maar niet aan prutsen voorlopig.. hij doet het beter dan toen ik hem kocht:D

[ Voor 18% gewijzigd door Only op 08-07-2012 10:29 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Laatst online: 22-03-2024
Maardiweb schreef op zondag 08 juli 2012 @ 01:01:
[...]

Jammer dat je alleen niet zoveel kan met je NFC en je pasjes, alle info is beveiligd enzo. Zou het best mooi vinden om mn ov chip op te kunnen laden met mijn telefoon of in ieder geval het saldo te kunnen checken.
Haha, ja inderdaad. Er zou eigenlijk een app moeten komen waarmee je je ov-chip kan hacken met je SGN ;)
(of natuurlijk 'gewoon' opladen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hmmz..volgens mij zat er in mijn oude stock rom ook een energie probleem..of dat was een 4.02 probleem..zie nu bij accu al andere waardes voor besturingssysteem..veel lager..denk dat ik langer met de batterij ga doen als ik het zo zie..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Only schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:48:
Hmmz..volgens mij zat er in mijn oude stock rom ook een energie probleem..of dat was een 4.02 probleem..zie nu bij accu al andere waardes voor besturingssysteem..veel lager..denk dat ik langer met de batterij ga doen als ik het zo zie..
Klopt, batterij gaat met 4.0.4 langer mee dan vorige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik ben dus van plan om de GNex te kopen bij studentmobiel.nl, echter deze winkel importeert ook toestellen uit andere EU landen. Zal dit uitmaken voor android updates die nog uit gaan komen (bijv. JBean). En wat is eigenlijk dat yakju ofzoiets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:01

IkWilbert

Het is mij!

tobitronics schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:40:
Ik ben dus van plan om de GNex te kopen bij studentmobiel.nl, echter deze winkel importeert ook toestellen uit andere EU landen. Zal dit uitmaken voor android updates die nog uit gaan komen (bijv. JBean). En wat is eigenlijk dat yakju ofzoiets :?
Meer info over yakju
[Google Galaxy Nexus] Versie en herkomst ?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moohtje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-08 11:28

Moohtje

Just Mo

Iets raars opgemerkt tijdens het spelen van Temple Run op m'n Nexus.

Als ik me telefoon op de grond/tafel leg en ik start Temple Run dan gaat het poppetje niet in het midden rennen maar aan de rechterkant.
Hebben jullie dat ook ?

Accelerometer probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Heb het even getest, maar als ik hem op m'n bureau leg blijft het poppetje wel gewoon in het midden rennen.
Had eerst altijd idd wel het gevoel dat ik m'n gnex een beetje schuin moest houden in het midden te blijven (dat was toen ik nog op ICS zat. Sinds dat ik op Jelly Bean zit heb ik het niet meer gespeeld eigenlijk.) Het zou misschien kunnen dat ze in JB wat verandert hebben met de accelerometer?
Ik neem wel aan de je tafel waterpas staat? haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vandaag 3 uur in de stromende regen gemountainbiked. Nex gebruikt voor navigatie en monitoring. Helaas dusdanig vaak fout gereden dat ik mijn GN steeds moest pakken. Toestel uit zichzelf gereboot en wat vreemd strepen door het beeld gehad. Laten drogen en werkt nu weer. Ben benieuwd voor hoe lang :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Hallo XeNeRgY
Vandaag ook 100 km gefiest, waarvan 30 in de stromende regen, op de reedfiets trouwens.
Mijn MTB Cannondale F1 hangt in het vet.
Ik gebruik Nexus met JB als MP3 speler, en die viel na een 1/2 uur uit (het uur in de regen)
Scherm was zwart, 2 sec op aan/uit knop drukken en er was weer beeld. FX file explorer moest ik wel killen, van hieruit start ik de mp3 op, is een medly van 1/12 uur.
Voor navigeren gebruik ik een Garmin 800, ben er zeer tevreden mee, ik vindt een telefoon niet shock en waterproof genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Lekker slim ook om met zo'n gsm te gaan mountainbiken in de gietende regen :P Koop dan een case oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Aghanim schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:16:
Vandaag 3 uur in de stromende regen gemountainbiked. Nex gebruikt voor navigatie en monitoring. Helaas dusdanig vaak fout gereden dat ik mijn GN steeds moest pakken. Toestel uit zichzelf gereboot en wat vreemd strepen door het beeld gehad. Laten drogen en werkt nu weer. Ben benieuwd voor hoe lang :|
Hoe dom kun je zijn...laat je je toestel toch thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:46
Als ik ga skaten of fietsen en er is kans op regen dan neem ik een boterhamzakje mee zodat je altijd een regenjasje eromheen kan doen. Ik ben benieuwd hoe lang die van jullie het nog doet, misschien merk je er niks meer van.

Jellybean is wel snappier en vloeiender dan ooit, ben er echt blij mee. Dit is precies hoe ik had gehoopt dat een os als android aan zou voelen, het lijkt net of je een dikke speedboost krijgt, ook al lijkt dat alleen en is het voornamelijk vloeiender, het voelt lekker.

Ik heb trouwens met sommige dingen dat hij ze dubbel doet, twee keer dezelfde actie. Bijvoorbeeld na een wallpaper selecteren popt ineens het selectieveld opnieuw op. Terug gaan uit een sms gaat dus: sms van contact -> hoofdlijst -> sms van contact -> hoofdlijst -> homescreen met alleen op back drukken.
En meer van dat soort loopjes..

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ok, te vroeg gejuicht. Na het water avontuur werkt de telefoon perfect, maar opladen werkt niet meer en ook heb ik last van phantom charging. Telefoon wordt niet meer herkend met PC en de usb-poort is rood uitgeslagen. Aangezien ik bijna op vakantie ga wil ik gokken op een externe lader om de batterij op te laden en daarna in de GN te doen. Dit lijkt mij te moeten werken omdat mijn telefoon wel werkt. Kan iemand dit bevestigen?

Na vakantie ga ik wel repareren of iets dergelijks.
Pagina: 1 ... 53 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.