Paul-G schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:52:
[...]
Idd, ook bij mijn ID

en mijn OV chip kaart.
Doet het verder nog iets?
Edit: ik heb net even met een 'deskundige' gepraat en die zei dat het door de Mayfair RFID chip komt die in de
ov chipkaart zit (en dus blijlbaar ook in je ID)
Klopt in je ID en paspoort zit al een jaartje of 6 een RFID chip, zo kunnen ze je paspoort of ID gewoon scannen bij grensovergangen e.d. Dat is ook de reden dat ik soms mijn OV chipkaart uit mijn portemonnee moet halen om bij het OV in te checken, omdat de RFID chip van mijn ID interfereert met die van mn OV chip en daardoor snappen de poortjes het niet meer, gebeurt overigens eigenlijk alleen bij metropoortjes in adam en rdam
Jammer dat je alleen niet zoveel kan met je NFC en je pasjes, alle info is beveiligd enzo. Zou het best mooi vinden om mn ov chip op te kunnen laden met mijn telefoon of in ieder geval het saldo te kunnen checken.
Ben benieuwd of nieuwe mobiel-betalen initiatieven ook met NFC werken eigenlijk. Heb op veel hockeyclubs de laatste tijd acties gezien van de rabobank (
www.mijncashless.nl) waarbij je een soort nfc chipje op je batterij geplakt krijgt. Zou wel mooi zijn als 'wij' dit niet hoeven, maar heb daar zelf nog geen research naar gedaan ofzo. Ook sodexo gaat vanaf volgend schooljaar mobiel betalen mogelijk maken bij de TU Delft. Ben eveneens benieuwd hoe dit gaat werken! Mag best wat meer van de grond komen dat NFC
EDIT: Zie net dat mijncashless (nog) niet werkt met NFC
[
Voor 1% gewijzigd door
Maardiweb op 08-07-2012 01:03
. Reden: ff zelf info opgezocht :) ]