Ik heb geen ervaring met externe laders of waterschade met mijn Galaxy Nexus *klopt even af* maar ik herinner me ergens in januari een gast op xda die een houten oplader had gebouwd en had uitgezocht waar de drie pinnetjes in de zijkant voor dienen. Dat kan ik nu niet meer terugvinden maar het principe werkt en kost je slechts 1 USB-->miniUSB kabeltje. Knip de miniUSB stekker van de kabel, strip de draadjes, meet de afstand tussen de twee buitenste pinnetjes, zet vast op een latje, zet je galaxy nexus in landschape op de draadjes zodat de pinnetjes contact maken: voila een homemade lader die de miniUSB ingang omzeild.Aghanim schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:47:
Ok, te vroeg gejuicht. Na het water avontuur werkt de telefoon perfect, maar opladen werkt niet meer en ook heb ik last van phantom charging. Telefoon wordt niet meer herkend met PC en de usb-poort is rood uitgeslagen. Aangezien ik bijna op vakantie ga wil ik gokken op een externe lader om de batterij op te laden en daarna in de GN te doen. Dit lijkt mij te moeten werken omdat mijn telefoon wel werkt. Kan iemand dit bevestigen?
Na vakantie ga ik wel repareren of iets dergelijks.
Je kunt natuurlijk ook even naar een winkel om te vragen of je een dockstation mag proberen om te kijken of die pinnetjes niet ook getroffen zijn door vochtschade.
YouTube: Galaxy Nexus pogo pin charging.
-edit- scheelt toch een paar euro's om het te proberen en ik zou het wel stoer vinden als het je lukt
kabeltje € 1,99 ten opzichte van een externe lader € 15.90
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 10:42 ]