Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:47:
Ok, te vroeg gejuicht. Na het water avontuur werkt de telefoon perfect, maar opladen werkt niet meer en ook heb ik last van phantom charging. Telefoon wordt niet meer herkend met PC en de usb-poort is rood uitgeslagen. Aangezien ik bijna op vakantie ga wil ik gokken op een externe lader om de batterij op te laden en daarna in de GN te doen. Dit lijkt mij te moeten werken omdat mijn telefoon wel werkt. Kan iemand dit bevestigen?

Na vakantie ga ik wel repareren of iets dergelijks.
Ik heb geen ervaring met externe laders of waterschade met mijn Galaxy Nexus *klopt even af* maar ik herinner me ergens in januari een gast op xda die een houten oplader had gebouwd en had uitgezocht waar de drie pinnetjes in de zijkant voor dienen. Dat kan ik nu niet meer terugvinden maar het principe werkt en kost je slechts 1 USB-->miniUSB kabeltje. Knip de miniUSB stekker van de kabel, strip de draadjes, meet de afstand tussen de twee buitenste pinnetjes, zet vast op een latje, zet je galaxy nexus in landschape op de draadjes zodat de pinnetjes contact maken: voila een homemade lader die de miniUSB ingang omzeild.

Je kunt natuurlijk ook even naar een winkel om te vragen of je een dockstation mag proberen om te kijken of die pinnetjes niet ook getroffen zijn door vochtschade.

YouTube: Galaxy Nexus pogo pin charging.

-edit- scheelt toch een paar euro's om het te proberen en ik zou het wel stoer vinden als het je lukt
kabeltje € 1,99 ten opzichte van een externe lader € 15.90

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is inderdaad interessant maar ik ga nu toch voor de externe lader omdat ik bijna op vakantie ga. Mocht dat niet werken dan kan ik namelijk nog snel een nieuwe kopen.

Overigens voor deze waterschade: het is niet zo dat ik 3 uur in de stromende regen gemountainbiked had met de Nexus op het stuur. Deze zat in een boterhamzakje in de zak van mijn shirt, met daar overheen een waterdichte regenjas. Prima oplossing dus, alleen waren we regelmatig verdwaald en moest ik mijn GN pakken om met Google Maps te kijken waar de MTB-route was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:06
Is er ook een mogelijkheid om de telefoon te updaten naar Android 4.1, zonder je telefoon te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:57
Prev schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:46:
Is er ook een mogelijkheid om de telefoon te updaten naar Android 4.1, zonder je telefoon te rooten?
Wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:01

IkWilbert

Het is mij!

Prev schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:46:
Wachten op de officiele update van google. Half juli als het goed is...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 09:03
En de nieuwe GNex toolkit 7.2 is te downloaden.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vreemd, als ik mijn GN uit zet en met de originele lader verbindt, lijkt deze wel te laden ook al zie ik geen batterij icoon. (Is van 40% naar 66% gegaan) Als ik de GN na een uur bijvoorbeeld weer aan zet is er zo'n 20% batterij bijgekomen. Als de GN aan staat zie ik geen oplaad icoon wanneer ik de oplader verbind.

Op zich kan ik hier mee leven (heb een externe batterijlader besteld) maar ik vraag me af of die 66% ook de waarheid is. Deze laat hij na 2 reboots nog zien en ook Antutu Tester geeft 66%. Daarnaast zie ik via Settings - Battery - Grafiek een oplaadcurve. Ben benieuwd of er zometeen een drop gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beni11
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-02-2020
Goedemorgen,

gisteren kreeg ik op mijn Galaxy Nexus I9250 een melding dat er een systeem-update zou gebeuren. Ik heb deze toegestaan. Mijn GN schakelde zichzelf uit, en startte opnieuw op,... maar bleef hangen op het "google"scherm. Ik kon niks meer doen, en heb daarom maar de batterij er uit gehaald enzo herstart.

Is dit een normaal fenomeen of is er iets fouts gebeurd? Is deze systeem-update dan ook geslaagd? Kan ik iets anders doen?

MVG,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Je kunt kijken bij je toestel info of er iets geupdate is. Maar dat is inderdaad niet normaal nee.

Toevoeging op mijn GN die niet meer op wil(de) laden: na 6 onofficiële laders te hebben geprobeerd, blijkt dat het met een Nokia datakabel alsnog lukt de GN op te laden. Oplader wordt niet herkend, maar vanochtend toen ik wakker werd had de GN weer 100%. Er is dus toch nog een beetje hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beni11
Aghanim schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:53:
Je kunt kijken bij je toestel info of er iets geupdate is. Maar dat is inderdaad niet normaal nee.
er staat "uw systeem is momenteel bijgewerkt"
Android-versie 4.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Beni11 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:01:
[...]

er staat "uw systeem is momenteel bijgewerkt"
Android-versie 4.0.2
Ligt er een beetje aan welke build je hebt...
[Google Galaxy Nexus] Versie en herkomst ?
Moet je even controleren als je yakju hebt, je zou dan versie 4.04 moeten hebben. Aangezien je 4.02 hebt lijkt het erop dat de update niet goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beni11
IkWilbert schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:29:
[...]

Ligt er een beetje aan welke build je hebt...
[Google Galaxy Nexus] Versie en herkomst ?
Moet je even controleren als je yakju hebt, je zou dan versie 4.04 moeten hebben. Aangezien je 4.02 hebt lijkt het erop dat de update niet goed is gegaan.
Versie : yakjuxw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dan kan het inderdaad zijn dat je nog niet op 4.0.4 zit. Ik zou flashen naar Yakju.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben erg benieuwd naar Jelly Bean.
Ik ben geen held in het flashen van Roms.
De Nexus 7 komt er vrijwel 80% (nog even kijken of Stickmount werkend komt)
En daar ben ik wel van plan om lekker te gaan flashen :D

Iemand al een aantal dagen ervaring met JB?
En wat zijn je ervaringen?
En ook wat ervaringen met Google Now?

[ Voor 21% gewijzigd door Dubrillion op 10-07-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:11
Jellybean is awesome, je merkt het vooral in de 'smoothness' van het geheel. Alles loopt lekker vloeiend, af en toen een kleine hik als je het menu opent voor de eerste keer.

Accu is er iets op achteruit gegaan t.o.v. ICS, maar dit komt wss door de custom rom. Dus even afwachten tot de AOKP er weer is met de custom rom.

Google Now werkt aardig, jammer dat het nog niet in het Nederlands is. Je moet nu heel je systeem op Engels zetten wil je er fatsoenlijk gebruik van kunnen maken. Dat is nog even afwachten dus.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beni11
Aghanim schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:42:
Dan kan het inderdaad zijn dat je nog niet op 4.0.4 zit. Ik zou flashen naar Yakju.
Flashen?? Nooit gedaan? En op eerste zicht lijkt dat heel moeilijk. Moet je daarvoor je data niet wissen? Risico's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beni11 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:07:
[...]

Flashen?? Nooit gedaan? En op eerste zicht lijkt dat heel moeilijk. Moet je daarvoor je data niet wissen? Risico's??
Voor mij geld precies hetzelfde.
Ik heb teveel vragen bij Flashen om het eens te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
GNEX Toolkit is redelijk simpel. Als je daar de instructies goed opvolgt, kan er vrij weinig mis gaan. De toolkit geeft zelf instructies wat je op welk moment moet doen, dus je hoeft er geen instructies bij te houden.

Als je dat proces eenmaal hebt door lopen is een andere rom er op zetten een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32

Phntm

Tlingelingeling

Dubrillion schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:24:
[...]

Voor mij geld precies hetzelfde.
Ik heb teveel vragen bij Flashen om het eens te proberen
Flashen is 1 van de simpelste zaken die je kunt doen en met Gnex toolkits maak je een volledige backup van alle apps en whatever else dat je op je telefoon had. Behalve fotos en muziek, Maar die kun je snel snel op je PC gaan bewaren.

Als je een paar pagina's terug gaat naar mijn posts kun je een simpele noob friendly GNex roottoolkit vinden en als je googled ook wat guides, want je PC moet wel de benodigde drivers hebben.

EDIT: ben eventjes back to the past gegaan en heb de link opgegraven van de toolkit die ik heb gebruikt.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1454314

Alsjeblieft.

[ Voor 12% gewijzigd door Phntm op 10-07-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beni11
ik probeer het vnvnd eens.
En na het flashen moet ik dan ergens android 4.0.4 zoeken en installeren? of gebeurt dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
Als je klaar bent heeft je telefoon root toegang en is de bootloader unlocked. De rest is dan nog het zelfde. Je kan dan een (custom)rom opzoeken, in de root folder zetten en dan in recovery mode die rom flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:57:
Ik ben erg benieuwd naar Jelly Bean.
...
Iemand al een aantal dagen ervaring met JB?
En wat zijn je ervaringen?
En ook wat ervaringen met Google Now?
Ik heb het er vanaf de eerste morgen dat hij gelekt is erop staan. Geinstalleerd door 4.0.4 te rooten en vervolgens via ROMmanager te upgraden. Hierbij zijn de ROM +KERNEL aangepakt alleen de radio nog niet. Smooth is idd het juiste woord. Ik heb een extended battery van 2000mAh en op een werkdag met OV Apps, en een paar websites, enkele WhatsApps lever ik zo'n 30% in(alle Apps meteen killen als je ze niet nodig hebt, GPS, NFC, Bluetooth uit) wat betekent dat ik soms 3 dagen overleef op 1 charge maar meestal gewoon 2. Als ik spelletjes speel maak ik gewoon netjes 1 dag vol.

Google now krijg ik niet fijn werkend. Heb Engels en Nederlands geprobeerd maar ook met GPS aan worden er geen kaarten geladen, is OVreisinformatie niet ondersteund en ik kan vragen aan dat ding wat ik wil maar hij geeft niets anders dan zoekresultaten in Google. De mijne praat dus nog niet terug.

Eerste indruk=Awesome!
Huidige indruk=Beter dan ICS maar er zit te weinig extra aan om lang spannend te blijven.

Afijn mijn bestanden zitten in de dropbox cloud, mijn contacten in mijn gmail account. Zodra de officiële factory images beschikbaar zijn via Google doe ik een full wipe en een schone installatie. Kijken wat 'ie dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mijn (nu 4.1.1) foon doet gewoon 1 dag met standaard accu. Daarna gaan wij (zowel mijn foon als ik) ons even opladen voor de volgende dag ;)

Google Now doet t bij mij wel, via de auto dan. Verwachte reistijd naar items waarop ik gegoogled heb op mijn PC (restaurant), klusjes bij een klant of familiebezoek bij mijn schoonouders, meestal niet perfect getimed maar het zou kunnen dat ik daarheen wou op dat moment...
Ook voice search werkt hier, alleen als je alles op US English zet (system language, voice language, use google.com). Overigens niet altijd zo uitgebreid als op het gemiddelde Google Now filmpje, maar ik krijg wel keurig gesproken terug hoe lang bijvoorbeeld de Golden Gate Bridge is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik ondervindt opeens problemen met JB
Het leek er op dat de Nexus niet wilde laden in de auto, en wel op 220V
De battery verwijderd, en nu geeft ie wel een laadindicatie in de auto, maar ik vertouw de status van laden niet, hij telt niet op.
Daarnaast wil het scherm niet meer uit, kort drukken op de aan/uit knop was eerder voldoende om het scherm te doven en niet reageren op aanraken. Dit doet hij nu dus wel, dus als ik em in de broekzak steek, gaat het beeld weer aan. Herkent iemand dit?
Ik heb de JB rom van de Rommanager er op staan.

edit: Het ligt m.i. aan het feit dat de phone denkt dat ie in de laadstatus verkeert.

[ Voor 7% gewijzigd door jaapblizard op 10-07-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek eens op ghost charging in dit topic

(zit dit vanaf mijn JB GN te typen en het stock toetsenbord stelde zojuist het woord topuc voor nadat ik dit typte... wist niet dat er een fatsoenlijke volgende woord voorspelling in zat, voor de eerste letter)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Prulleman schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:44:
Zoek eens op ghost charging in dit topic

(zit dit vanaf mijn JB GN te typen en het stock toetsenbord stelde zojuist het woord topuc voor nadat ik dit typte... wist niet dat er een fatsoenlijke volgende woord voorspelling in zat, voor de eerste letter)
Ja ik had dit al wel gelezen, maar dacht dat het aan JB lag, omdat ik er nu pas last van heb.
Ik ga het laden zonder, en dan met accu even proberen.
Bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Ghost charging (of eigenlijk iets gelijkends) heb ik zelf ook last van gehad.
In mijn geval was er iemand op de mini-usb aansluiting wezen sabbelen.
Na het aansluiten tbv laden ging de telefoon niet laden.

Andere lader, andere kabel, ook niet laden.

Uiteindelijk bleek dat hij met de goede kabel gewoon gaat laden als je eerst een shutdown doet, accu verwijderd, aan de lader hangt, accus plaatst en de foon opstart.
Alsof een sluiting in een specifieke kabel ervoor zorgt dat de USB poort wordt uitgezet.
Overigens maakt de combinatie autolader met USB kabel ook veel uit, met bv cheap-ass kabel loopt je foon bij navigatie gewoon nog steeds leeg, danwel langzamer dan zonder kabel, en laadt hij wel traag zolang het scherm uit is.

Ergo, in jouw geval zou ik mijn toestel even uitzetten, batterij eruit, daarna aansluiten op je autolader (met andere, met toestel meegeleverde USB kabel) en kijken of hij toch gaat laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Is het zo dat als ik mijn Nexus flash naar yakju en hij stukgaat, dat yakju dan als stock wordt gezien of moet ie dan weer helemaal gerevert worden naar yakjuxx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
bigfoot1942 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:11:
Ghost charging (of eigenlijk iets gelijkends) heb ik zelf ook last van gehad.
In mijn geval was er iemand op de mini-usb aansluiting wezen sabbelen.
Na het aansluiten tbv laden ging de telefoon niet laden.

Andere lader, andere kabel, ook niet laden.

Uiteindelijk bleek dat hij met de goede kabel gewoon gaat laden als je eerst een shutdown doet, accu verwijderd, aan de lader hangt, accus plaatst en de foon opstart.
Alsof een sluiting in een specifieke kabel ervoor zorgt dat de USB poort wordt uitgezet.
Overigens maakt de combinatie autolader met USB kabel ook veel uit, met bv cheap-ass kabel loopt je foon bij navigatie gewoon nog steeds leeg, danwel langzamer dan zonder kabel, en laadt hij wel traag zolang het scherm uit is.

Ergo, in jouw geval zou ik mijn toestel even uitzetten, batterij eruit, daarna aansluiten op je autolader (met andere, met toestel meegeleverde USB kabel) en kijken of hij toch gaat laden...
Bovenstaand ga ik even doen.
Ik heb een Brodit actieve carkit, dus geen rommel.

@ Tobitronics: Ze kunnen zien dat je de Nexus unlocked hebt.
Ik heb het ook gedaan, door de Samsung branding mis ik de updates waar ik deze nexus juist voor gekocht heb O-) Nu ben ik free as a bird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:22
jaapblizard schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:16:
[...]

Bovenstaand ga ik even doen.
Ik heb een Brodit actieve carkit, dus geen rommel.

@ Tobitronics: Ze kunnen zien dat je de Nexus unlocked hebt.
Ik heb het ook gedaan, door de Samsung branding mis ik de updates waar ik deze nexus juist voor gekocht heb O-) Nu ben ik free as a bird.
Dan lock je de bootloader toch weer zodat ze dat niet meer zien? Dacht dat ze niets zouden zien als je 'm weer lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Marc1510 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:23:
[...]

Dan lock je de bootloader toch weer zodat ze dat niet meer zien? Dacht dat ze niets zouden zien als je 'm weer lock.
Maar heb je dan geen custom recovery oid? En er zijn dus geen sporen op het toestel te vinden dat het ooit yakjuxx was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:22
tobitronics schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:26:
[...]

Maar heb je dan geen custom recovery oid? En er zijn dus geen sporen op het toestel te vinden dat het ooit yakjuxx was?
Ik dacht het niet, maar ik wil wel even dat iemand anders dat ook zegt voordat je hierop vertrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Sowieso, wat dan nog als ze zien dat de Bootloader is unlockt? Is niets illegaals mee gebeurt hoor..

Overigens is die Gnex toolkit wel redelijk eenvoudig, ik zie nu 7.2 ergens, ik heb afgelopen week de 7.1 versie gebruikt. Zijn wel een paar puntjes die niet lekker gingen, backuppen werkte maar half bij mij..ik heb gewoon alles maar lekker gewiped daarna, vond het wel best, ook geen backup van me oude rom gemaakt hoor, die standaard Google rom IMM76I zou je er altijd op moeten kunnen flashen.
Overigens niet vergeten om USB Debugmode (staat onder opties voor ontwikkelaars) aan te zetten (was ik eerst vergeten, en stond niet helemaal in de instructie van de toolkit), en mocht je veranderen van Yakjuxw naar Yakju, daarna staat er weer een standaard Root op, dus vergeet niet meteen weer te rooten als je toch bezig bent (of niet natuurlijk:P)
Ik heb in die toolkit opties 3,4 en 8 geloof ik gebruikt, en vantevoren zelf al nieuwe stockrom gedownload bij google. Bootloader unlocken (3), rooten (4) en stockrom flashen (8).
Mijne draait nu stockrom met bootloader unlocked maar zonder root, in die toolkit kun je overigens ook je bootloader makkelijker weer locken als je daar behoefte aan hebt, zou wel aanraden om vantevoren te kiezen wat je precies wilt, dan hoef je maar 1x aan de slag met apps terugzetten en dergelijke.
(Ik had overigens niet door dat de root meteen weer weg was na romflash, en ik had daarna geen zin meer in).

Ben wel benieuwd naar Jelly Bean ondertussen! Had hem er meteen op kunnen zetten, maar wacht toch lekker op de officiele update, hopelijk volgende week :+ !
Hopelijk ga ik flash niet teveel missen, kom toch nog wel op veel sites met flash...
Iemand hier met Jelly Bean die kan bevestigen of bijv. NOS live stream nog werkt onder Jelly Bean? bijv. morgen tijdens tour de france, wil straks wel hier mobiel tour de france en OS bijv. kunnen kijken op me mobiel..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
https://plus.google.com/u...3034196/posts/QLETQNekJ6D
Volgens Google is de uitrol van Android 4.1 begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Brekend!! Even tip voor mensen die weer snel update willen hebben, dat is dit doen vanaf eind deze week en je hebt zoiezo android 4.1 dan:

Ga naar settings >app> en dan naar all,
Ga naar app google services framework
Clear data
Restart phone
En volia, je hebt zoiezo deze week nog android 4.1 :)

Vorige keer ook zo gedaan, deze truc zal nu ook weer gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Lekker hoor! Dat van die widgets verkleinen/vergroten lijkt me ook erg handig, heb er al een paar die ik daar aan wil onderwerpen :+ En notifications zien er netjes uit zo! Als nu de officiele rom uitkomt zal het straks ook wel hard gaan customs op JB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
alwaysleft schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 01:28:
[...]

Brekend!! Even tip voor mensen die weer snel update willen hebben, dat is dit doen vanaf eind deze week en je hebt zoiezo android 4.1 dan:

Clear data
Restart phone

Iemand die deze truc al heeft geprobeerd? Ik net gedaan, en nog geen geluk:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 01:31:
[...]

Iemand die deze truc al heeft geprobeerd? Ik net gedaan, en nog geen geluk:) ;)
Dit heb ik vorige keer bij twee vrienden gedaan en die werkte direct. Ik ga het nu ook proberen _/-\o_
Ik deed het dan door Clear Data en dan gelijk voor updates te kijken >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Dubrillion op 11-07-2012 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, dat werkt hier op mijn telefoon en op de telefoon van mijn vriendin dus niet*Ik laat me wel verrassen :P

* Als in: ik krijg niet meteen de update. Of het nu sneller gaat kan ik natuurlijk niet bewijzen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 11-07-2012 08:30 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrene schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:29:
Nou, dat werkt hier op mijn telefoon en op de telefoon van mijn vriendin dus niet*Ik laat me wel verrassen :P

* Als in: ik krijg niet meteen de update. Of het nu sneller gaat kan ik natuurlijk niet bewijzen ;)
Ik weet ook niet precies of het allemaal werkt, maar een vriend van mij die had nog steeds geen 4.0.4 gekregen. Dik een week nadat ik hem zelf gepushed had. Ik deed hetzelfde truucje buitenshuis en hij pakte hem meteen. Me telefoon is ondertussen al 8x opnieuw opgestart :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ik wacht nog wel even rustig af... eerst eens kijken of het trucje werkt. Mogelijk krijgt iedereen de OTA update gewoon vanzelf de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:14
weet iemand of er een verschil zal zijn tussen deze versie die ze nu uitrollen of de versie die ze tijdens de i/o uitdeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

dimocash schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:04:
weet iemand of er een verschil zal zijn tussen deze versie die ze nu uitrollen of de versie die ze tijdens de i/o uitdeelden?
Volgens Androidpolice.com op het eerste gezicht een paar verbeteringen

There are three things I have noticed so far on the updated software, though:

•The unlock action from the lock screen was previously a little sluggish and presented a slight pause. That pause is now gone, and it's lightning-quick.
•The Google Now up-swipe gesture is much smoother and the Google Now landing page appears more quickly.
•Google Wallet has been added.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dimocash schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:04:
Uhmm.... de Google I/O versie draaide op 4.1.0 en deze word nu ook ge-updated naar 4.1.1.
Dus er schijnt eeen heeeeeel klein verschil in te zitten. Alles net even wat smoother en mensen waren bang dat de Google Now versie dumbed-down was door de ban in Amerika door onze vriendelijke vrienden ( 8)7 |:( }:O ) van Apple. Maar dit schijnt allemaal niet zo te zijn. Dus net even wat geoptimaliseerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ah ok
bedankt
toch een goede reden om hem te upgraden vanaf de i/o JB versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dimocash schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:43:
ah ok
bedankt
toch een goede reden om hem te upgraden vanaf de i/o JB versie
Ben jij op de I/O geweest?
Zo ja.... hoe was de Nexus 7 ??????? :D
Echt een must-buy of is het geheugen te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
De Jellybean-versie die overal op het internet verscheen was een dump van de I/O conference.

Ik denk dat dimocash het daar over heeft.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joost1991 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:53:
De Jellybean-versie die overal op het internet verscheen was een dump van de I/O conference.

Ik denk dat dimocash het daar over heeft.
Jaaaaa dat zou ook kunnen. :$
Ik was een beetje te voorbarig.
Het schijnt dat de update voor Takju is en niet Yakju....
Dus de USA GSM versie met Google wallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Dubrillion schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:59:
[...]

Jaaaaa dat zou ook kunnen. :$
Ik was een beetje te voorbarig.
Het schijnt dat de update voor Takju is en niet Yakju....
Dus de USA GSM versie met Google wallet
haha inderdaad
ik was niet aanwezig op de i/o
maar heb gewoon die versie op mn telefoon gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niemand een OTA ontvangen zeker?
Ook niet met de Google service frameworks truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

hm, echt snel dan 4.1.1. als die vandaag al komt naar de GSM versies. Hoop dat de Yakju ook wordt meegenomen.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
Mocht je van de custom roms zijn, er zijn al enkele roms beschikbaar met 4.1.1.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:47

Sorbo

Uw hulp in huis!

Dr is nog een hoop onduidelijk over wat en wanneer er nou uitgerold wordt volgens mij?

De OTA-rollout is gestart, en komt eerst naar takju (met Wallet) en yakju (zonder Wallet) devices binnen een aantal dagen.

De uitrol loopt zoals gewoonlijk gefaseerd, en regelmatig checken kan helpen, maar je zit gewoon op een bepaalde plek in de rij, en kunt hier normaliter niet van afwijken. Het trucje met het weggooien van de Framework-data zoals hierboven beschreven zou kunnen helpen?

Verder kan updaten vanaf een gelekt OTA bestand ook, mits die voor je versie beschikbaar is. Omdat het niet om volledige roms gaat kan dit alleen vanaf een stock rom die dezelfde is als de OTA die je probeert te installeren. yakju nexussen moeten dus wachten tot er via XDA een yakju-OTA gelekt is, om die te kunnen flashen. Je hebt er blijkbaar geen volledig gemodde nexus voor nodig, maar alleen een unlocked bootloader of roottoegang. Uitleg. Op dit moment staat er echter alleen een versie voor de takju nexussen online, welke alleen geflashed kan worden op het moment dat je je nexus eerst naar takju omzet.

Custom roms zijn ook nog een optie, waarvan blijkbaar ook de eerste 4.1.1 versies van verschenen zijn, maar hiervoor moet je dus je volledige nexus geunlocked hebben, inclusief bootloader en alles. Voor mij geen optie, aangezien ik m zo lang mogelijk stock wil houden, maar voor de mensen die ECHT niet meer kunnen wachten natuurlijk een optie.

Klopt dat zo'n beetje zo? Dit zijn de enige opties, wachten op OTA, OTA flashen zodra ie via XDA beschikbaar is of Custom ROM? Dan ga ik zelf wachten op de OTA inclusief trucje tot hij binnenkomt of er via XDA een manier is om de OTA te installeren op mn yakju.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorbo schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:30:
Dr is nog een hoop onduidelijk over wat en wanneer er nou uitgerold wordt volgens mij?

De OTA-rollout is gestart, en komt eerst naar takju (met Wallet) en yakju (zonder Wallet) devices binnen een aantal dagen.

De uitrol loopt zoals gewoonlijk gefaseerd, en regelmatig checken kan helpen, maar je zit gewoon op een bepaalde plek in de rij, en kunt hier normaliter niet van afwijken. Het trucje met het weggooien van de Framework-data zoals hierboven beschreven zou kunnen helpen?

Verder kan updaten vanaf een gelekt OTA bestand ook, mits die voor je versie beschikbaar is. Omdat het niet om volledige roms gaat kan dit alleen vanaf een stock rom die dezelfde is als de OTA die je probeert te installeren. yakju nexussen moeten dus wachten tot er via XDA een yakju-OTA gelekt is, om die te kunnen flashen. Je hebt er blijkbaar geen volledig gemodde nexus voor nodig, maar alleen een unlocked bootloader of roottoegang. Uitleg. Op dit moment staat er echter alleen een versie voor de takju nexussen online, welke alleen geflashed kan worden op het moment dat je je nexus eerst naar takju omzet.

Custom roms zijn ook nog een optie, waarvan blijkbaar ook de eerste 4.1.1 versies van verschenen zijn, maar hiervoor moet je dus je volledige nexus geunlocked hebben, inclusief bootloader en alles. Voor mij geen optie, aangezien ik m zo lang mogelijk stock wil houden, maar voor de mensen die ECHT niet meer kunnen wachten natuurlijk een optie.

Klopt dat zo'n beetje zo? Dit zijn de enige opties, wachten op OTA, OTA flashen zodra ie via XDA beschikbaar is of Custom ROM? Dan ga ik zelf wachten op de OTA inclusief trucje tot hij binnenkomt of er via XDA een manier is om de OTA te installeren op mn yakju.
Dit had ik ook vernomen, maar je hebt het even mooi en duidelijk verwoord :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ik wacht ook geduldig af op mijn yakju toestel tot ie OTA officieel komt... heb geen haast, en ICS stock voldoet nog prima.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Vis schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:58:
Ik wacht ook geduldig af op mijn yakju toestel tot ie OTA officieel komt... heb geen haast, en ICS stock voldoet nog prima.
Had je het geflashed naar yakju? Ik wel en eerlijk gezegd weet ik niet of die update wel echt OTA bij komt, becasue I really don't know how this shit works. Ik had een tijdje terug geflashed etc naar 4.0.4 IMM76I. Ik zal het gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejononline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb de OTA update 4.1.1. om 9 uur binnen gehaald. Geen gekke trucs voor uit hoeven te halen, alleen de wifi aan gezet. Telefoon is zonder problemen geupdate.

Eerste indrukken:
- Het notificatiemenu is veranderd. Bij het openen verschijnt de tijd ineens links in plaats van rechts. De tekst is nu wit. Het lijkt nu meereen ander scherm ipv een uitklapmenu. Jammer, want het komt niet heel consistent over. Of misschien is het een kwestie van wennen.
- Het geheel voelt soepeler aan.
- De google searchbalk is opvallender geworden. Hoeft niet zo nodig van mij.
- De schuin aflopende schakelaars om bijvoorbeeld wifi aan te zetten zijn rechthoekig geworden. Jammer, want ik vond dat design element wel wat hebben.
- Het toetsenbord voorspelt nu wat je wil typen. Handig, maar het brengt ook gelijk het eerste nadeel mee. aan het eind van de zin kan ik niet kiezen voor een punt, komma of vraagteken, maar wordt een nieuw woord voorgesteld. Moet ik ineens naar de tekens toe om een punt te zetten. Ik heb daarom de woordvoorspelling uit gezet en heb nu het oude gedrag weer terug.
- Nu ben ik een beetje aan het spelen met google now. Ik ben benieuwd of het wat toe gaat voegen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Leejononline schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:27:
Ik heb de OTA update 4.1.1. om 9 uur binnen gehaald. Geen gekke trucs voor uit hoeven te halen, alleen de wifi aan gezet. Telefoon is zonder problemen geupdate.

Eerste indrukken:
- Het notificatiemenu is veranderd. Bij het openen verschijnt de tijd ineens links in plaats van rechts. De tekst is nu wit. Het lijkt nu meereen ander scherm ipv een uitklapmenu. Jammer, want het komt niet heel consistent over. Of misschien is het een kwestie van wennen.
- Het geheel voelt soepeler aan.
- De google searchbalk is opvallender geworden. Hoeft niet zo nodig van mij.
- De schuin aflopende schakelaars om bijvoorbeeld wifi aan te zetten zijn rechthoekig geworden. Jammer, want ik vond dat design element wel wat hebben.
- Het toetsenbord voorspelt nu wat je wil typen. Handig, maar het brengt ook gelijk het eerste nadeel mee. aan het eind van de zin kan ik niet kiezen voor een punt, komma of vraagteken, maar wordt een nieuw woord voorgesteld. Moet ik ineens naar de tekens toe om een punt te zetten. Ik heb daarom de woordvoorspelling uit gezet en heb nu het oude gedrag weer terug.
- Nu ben ik een beetje aan het spelen met google now. Ik ben benieuwd of het wat toe gaat voegen voor mij.
Had je gewoon 4.0.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejononline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06-2024
ja. ik heb een Yakju waar 4.0.4. op stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmmmmmm.... geen Google Service Framework gecleared enz?
Dan hebben sommige mensen gewoon geluk of doet hij het alleen over de WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
alwaysleft schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 01:28:
[...]

Clear data
Restart phone

Wat verwijder je precies hierbij? (liever niet dat ik instellingen van apps e.d. kwijt ben :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Dubrillion schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:32:
Mmmmmmm.... geen Google Service Framework gecleared enz?
Dan hebben sommige mensen gewoon geluk of doet hij het alleen over de WiFi
Denk niet dat wel of geen wifi er iets mee te maken heeft... gaat gewoon in batches die update. Hier net nog gecontroleerd met wifi en nog geen OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paul-G schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:37:
[...]

Wat verwijder je precies hierbij? (liever niet dat ik instellingen van apps e.d. kwijt ben :P )
Don't know, maar niks geks. Als je handmatig bij updates kijk staat er 01-01-1970.... 8)7
En je cleared de data, gooit niks weg O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Dubrillion op 11-07-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:47

Sorbo

Uw hulp in huis!

Paul-G schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:37:
[...]

Weinig. Het enige dat je zult merken is dat de laatst-gechecked counter op 01/01/1970 komt te staan, en dat je eerst weer even gebruik moet maken van de market op je telefoon voor je de webinterface weer kunt gebruiken.

Ik ben het nu aan het proberen, maar heb nog weinig succes gehad helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit ook elke keer te proberen, maar nog weinig succes.
Best gek dat iemand uit Nederland om 9u kan en andere mensen uit Nederland pas 3 dagen later.
Ze doen het ook niet via ''wie het eerst komt wie het eerst maalt'', want ik had hem vanaf de eerste dag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ukoziak schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:19:
Leejononline is de tweede persoon in de wereld die heeft gemeld dat ie de OTA heeft ontvangen op een yakju toestel. De XDA community zit te wachten op iemand die de OTA link kan achterhalen voor yakju. Tot nu toe geloof niemand dat de update voor yakju wordt uitgerold.
En hoe zou je dat kunnen achterhalen? Bestaat er zoiets als wireshark voor android?
Aghanim schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:10:
[...]
Dit was bij de vorige update al irritant en goed voor meer dan 5 pagina's aan niets toevoegende info.
Maak desnoods een TR aan, dan is het ook meteen duidelijk wat wel of niet de bedoeling van dit topic is :)

[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 11-07-2012 12:21 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 20:06
Dubrillion schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:43:
Ik kan er niet om lachen ;).Ik wil hem NU :D
Ook jij weet dat het niet zo werkt. Het beste is gewoon dat je wat anders gaat doen. Dan duurt wachten het minst lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Alles over het toestel hoort hier, ervaringen en discussies over de JB update horen in[Google Galaxy Nexus] - JB update topic

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimocash schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:11:
net ff update erop gezet.

wel moet ik zeggen dat de manier die hier staat geschreven niet werkte bij mij.
ik heb het via clockword gedaan en dit werkte ook goed.
Waar ging het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
janvanduschoten schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:12:
[modbreak] Alles over het toestel hoort hier, ervaringen en discussies over de JB update horen in[Google Galaxy Nexus] - JB update topic[/]
Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@janvanduschoten Dit is erg offtopic en mag verwijdert worden als je het gelezen hebt maar ik heb wel een suggestie: Ter uitbreiding van een groot topic is het misschien leuk om de info van de eerste pagina of in ieder geval de faq te laten zweven(met scrollen mee naar beneden te laten bewegen) naast de body van topics. Wegklikbaar om het niet heel vervelend te maken. Ik heb een breed beeldscherm zoals steeds meer mensen en ongebruikte grijze balken van bijna 10cm links en rechts en wel 15 cm als je de lichtgrijze rand links ook mee telt.
NOG cooler zou zijn om actuele vragen/opmerkingen/updates/oplossingen rondom een bepaald product in zo'n zwevend venster zichtbaar te kunnen maken door een tweakers variant van de #(hashtag) in te voegen. Dan hoef je als noob alleen maar even de stream van dat topic te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Dat Google Now werkt echt goed. Hij laat zelfs reizen met openbaar vervoer zien wanneer de volgende treinen gaan en bus of whatever! Geweldig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grudgie schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 06:56:
Dat Google Now werkt echt goed. Hij laat zelfs reizen met openbaar vervoer zien wanneer de volgende treinen gaan en bus of whatever! Geweldig!!
Ik ben er ook van onder de indruk. Ik vraag me alleen af wat het nut is van het inchecken op locaties? Komt dat in je Google+ profiel terug in je kringen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Zat er zelf ook een beetje mee te spelen en werkt inderdaad erg goed. Veel beter dan verwacht! Wat mij opvalt is dat soms wel antwoord wordt gegeven in spraak en andere keren niet, weet iemand hoe ik dit altijd kan krijgen? (Eerste keer dat ik naar het weer vroeg werd netjes antwoord gegeven, de daarop volgende keren niet... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Je moet je land instellingen op Engels (US) zetten. Ook Google search voice enzo, dan zal Google Now en alles in engels doen en ook gewoon praten in het engels.

Wat ik echt ontzettend tof en handig vind is dat je ook de latere vertrektijden kan zien in Google Now, hij laat ook echt stap voor stap zien welke bus, trein etc je moet nemen. Hoelaat je aankomt etc. :)

Zo handig, heb ik de NS app niet meer nodig en kan erg snel zien welke trein ik moet pakken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grudgie schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:35:
Je moet je land instellingen op Engels (US) zetten. Ook Google search voice enzo, dan zal Google Now en alles in engels doen en ook gewoon praten in het engels.

Wat ik echt ontzettend tof en handig vind is dat je ook de latere vertrektijden kan zien in Google Now, hij laat ook echt stap voor stap zien welke bus, trein etc je moet nemen. Hoelaat je aankomt etc. :)

Zo handig, heb ik de NS app niet meer nodig en kan erg snel zien welke trein ik moet pakken! :)
Nou... bij mij heeft ie nog geen een keer een logische verbinding aangegeven, maar dat komt ook omdat ik bv sneller ben door even naar rotterdam centraal te fietsen ipv te voet naar blaak, waar Google now elke keer mee komt.. jammer dat je het niet iets meer kan sturen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappioso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Wie kan mij helpen: ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en kijkend naar het budget kom ik uit op een galaxy nexus of een Samsung galaxy s 2. Welke zouden jullie aanbevelen? De krachtigere s2 of de mooiere (zeker met het scherm) galaxy nexus. Ik ben een veeleisende gebruiker en maak me een beetje zorgen over ti omap 4460 i.v.m. De exynos chip van de s2. Valt hier veel aan te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Tjappioso schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:51:
Wie kan mij helpen: ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en kijkend naar het budget kom ik uit op een galaxy nexus of een Samsung galaxy s 2. Welke zouden jullie aanbevelen? De krachtigere s2 of de mooiere (zeker met het scherm) galaxy nexus. Ik ben een veeleisende gebruiker en maak me een beetje zorgen over ti omap 4460 i.v.m. De exynos chip van de s2. Valt hier veel aan te merken?
De Samsung Galaxy S2... Wat denk je zelf dat we zullen aanbevelen hier op het Galaxy Nexus forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappioso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Haha ik had niet anders verwacht. Ik bedoel eigenlijk meer wat nou echt de sterkste punten zijn van de nexus (behalve het scherm). En is de soc een bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga je rooten en custom roms installeren? Wil je vanilla (is kale android) of met een touchwizz skin, etc. Of wel heel persoonlijk allemaal. En aangezien je verder geen wensen geeft wordt het lastig om je te helpen. De verschillen tussen deze 2 toestellen zijn op vele sites naast elkaar te vinden, dan kan je prima zelf een afweging maken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Sterkste punt van de Nexus is dat ie vooraan in de updatecyclus zit. Nu Jellybean, en tegen de tijd dat de S2 JB heeft zit de nexus zo ongeveer op de volgende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

En Jelly Bean f*ckin rocks!! Nexus kopen dus ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Nexus:
+
Groter scherm.
Hogere resolutie scherm (Super Amoled HD)
Update cyclus, direct JB!

S2:
+
Compacter en lichter, makkelijker met een hand te bedienen.
Super Amoled plus scherm, dus geen Pentile maar RGB.
Top processor en GPU.
Betere Camera.

Volgens mij een kwestie van voorkeur en smaak dus. Als je hem niet te groot vind en camera niet erg belangrijk vind zou ik zeggen: Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ahhaah heren net als een paar maanden geleden toen ik vertelde over de nyandroid in ICS hebben de developers van Jelly Bean ons weer verrast. Zoals eerder 4 tot 5 keer snel achter elkaar op 4.1.1 drukken en je krijgt jelly bean smileys waarmee je kunt interacten en pakken en gooien kriskras door je scherm.

http://db.tt/cBm5lTXr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukoziak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-08-2022
Mijn eerste indruk na het spelen met Jelly Bean 4.1.1.

Alles gaat duidelijk soepeler en vloeiender (app drawer en recent apps komen echt heel snel tevoorschijn), en de animaties gaan vloeiend (ook de live wallpapers!). Nova Launcher loopt ook lekker met de nieuwste update, alleen maken de widgets en de apps geen ruimte bij het verplaatsen (feature van Jelly Bean). Ik ben echter zo gewend geraakt aan het hebben van 3 docking pages dat ik niet meer zonder kan.

Google Now vind ik nog maar vaag, want ik wil bijvoorbeeld weten wanneer de bus hier vertrekt om de hoek. Verschijnt dat dan pas als ik daar dichterbij in de buurt ben? Google Voice search is wel handig, maar in de praktijk ga ik dat toch niet gebruiken. Hele simpele vragen beantwoordt hij, en bij de rest laat hij gewoon Google resultaten zien. Hij praat niet terug bij alles zoals bij Siri. Verder lijken websites sneller te laden, en heb je geen lag meer bij het typen in de adresbalk (had ik bij ICS 4.0.4 wel altijd).

Music Player is vernieuwd, en het is mij opgevallen dat .nomedia bestanden nu wel worden herkend zonder veel problemen op te leveren (geen audio books meer in de music player). Music Player widget een nieuwe look. Ingebouwde muziek widget à la Shazam van Google zelf (Shazam vind ik toch veel sneller, en toont een historie). Bij de camera kan je nu swipen om de gallery te zien, en het grappige is dat de camera nog aanstaat terwijl dit gebeurt.

Nieuwe notification screen natuurlijk; wat ik wel handig vind is dat als je bijvoorbeeld een screenshot neemt, dat je daarvan een grotere preview kan zien met daarbij meteen een share knop.

Ik vond het altijd vervelend dat als ik iets in de Calendar in de browser toevoegde, dat het niet verscheen in de Calendar widget. Ook dat is volgens mij verbeterd, maar dat weet ik niet zeker. Heb het met 1 event getest, en die verscheen redelijk gauw.

Wat ook hartstikke fijn is is dat je nu zonder problemen foto's (jpg's) kan kopieren via USB, wat voorheen bij mij altijd vastliep. Hierdoor werd ik geforceerd om dit via wifi te doen (SwiFTP).

Tot zover mijn rant, en sorry dat er totaal geen structuur in zit :p Ben in ieder geval weer helemaal blij met deze phone, en blij dat ik voor de Nexus ben gegaan, en niet de Galaxy S2 of 3. Voor mijn gevoel is de Galaxy Nexus hiermee weer de beste phone die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 10:36
Heb hier ook eindelijk de 4.1.1 versie binnen. Grote verbetering! Hulde!

Helaas mogen we nog steeds geen Facebook account toevoegen:(
Wil toch graag via de officiële weg mijn contacten sycnen zodat iedereen zijn profiel foto up to date blijft.
Dan maar weer de market in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

ukoziak schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 02:53:
Mijn eerste indruk na het spelen met Jelly Bean 4.1.1.

Alles gaat duidelijk soepeler en vloeiender (app drawer en recent apps komen echt heel snel tevoorschijn), en de animaties gaan vloeiend (ook de live wallpapers!). Nova Launcher loopt ook lekker met de nieuwste update, alleen maken de widgets en de apps geen ruimte bij het verplaatsen (feature van Jelly Bean). Ik ben echter zo gewend geraakt aan het hebben van 3 docking pages dat ik niet meer zonder kan.

Google Now vind ik nog maar vaag, want ik wil bijvoorbeeld weten wanneer de bus hier vertrekt om de hoek. Verschijnt dat dan pas als ik daar dichterbij in de buurt ben? Google Voice search is wel handig, maar in de praktijk ga ik dat toch niet gebruiken. Hele simpele vragen beantwoordt hij, en bij de rest laat hij gewoon Google resultaten zien. Hij praat niet terug bij alles zoals bij Siri. Verder lijken websites sneller te laden, en heb je geen lag meer bij het typen in de adresbalk (had ik bij ICS 4.0.4 wel altijd).

Music Player is vernieuwd, en het is mij opgevallen dat .nomedia bestanden nu wel worden herkend zonder veel problemen op te leveren (geen audio books meer in de music player). Music Player widget een nieuwe look. Ingebouwde muziek widget à la Shazam van Google zelf (Shazam vind ik toch veel sneller, en toont een historie). Bij de camera kan je nu swipen om de gallery te zien, en het grappige is dat de camera nog aanstaat terwijl dit gebeurt.

Nieuwe notification screen natuurlijk; wat ik wel handig vind is dat als je bijvoorbeeld een screenshot neemt, dat je daarvan een grotere preview kan zien met daarbij meteen een share knop.

Ik vond het altijd vervelend dat als ik iets in de Calendar in de browser toevoegde, dat het niet verscheen in de Calendar widget. Ook dat is volgens mij verbeterd, maar dat weet ik niet zeker. Heb het met 1 event getest, en die verscheen redelijk gauw.

Wat ook hartstikke fijn is is dat je nu zonder problemen foto's (jpg's) kan kopieren via USB, wat voorheen bij mij altijd vastliep. Hierdoor werd ik geforceerd om dit via wifi te doen (SwiFTP).

Tot zover mijn rant, en sorry dat er totaal geen structuur in zit :p Ben in ieder geval weer helemaal blij met deze phone, en blij dat ik voor de Nexus ben gegaan, en niet de Galaxy S2 of 3. Voor mijn gevoel is de Galaxy Nexus hiermee weer de beste phone die er is.
Google Now zal in het begin nog niet goed werken omdat het jou nog moet leren kennen. Als jij je afspraken in je agenda hebt staan zal hij dat zien. En komt hij paar dagen later met wanneer je moet vertrekken. Welke bus en of trein moet pakken. Hoelaat de volgende gaat etc. Het kost even tijd voor Google Now je kent en alle informatie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Ik heb wel het idee dat de batterij idd niet meer zo lang mee zal gaan als bij 4.0.4

Zit nu al op 90% met een screentime van 25 min.
Achja, zeker weten doe ik het pas vanavond.

Ik kan wel de helderheid op automatisch zetten van het scherm, maar ik wil eigenlijk altijd van het mooie scherm kunnen genieten, en daarom zet ik de helderheid iets voorbij de middellijn, maar niet helemaal vol open.

Printscreentje van nieuwe frisse look (Officiele wallpaper gebruikt :p )

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-wXNMYDGUqBw/T__W6Cwca3I/AAAAAAAAAH8/XrDU3EWP6GQ/s512/Screenshot_2012-07-13-10-04-30.png

[ Voor 21% gewijzigd door Vis op 13-07-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Wat voor klok is dat? Die heb ik er volgens mij niet standaard op..? Vind 'm erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Throduss schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:32:
Wat voor klok is dat? Die heb ik er volgens mij niet standaard op..? Vind 'm erg gaaf!
Dat is volgens mij Minimalistic text
Vis schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:49:

Ik heb wel het idee dat de batterij idd niet meer zo lang mee zal gaan als bij 4.0.4

[..]
Butter lijkt inderdaad niet zo vriendelijk te zijn voor de batter[y]

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Nee, de klok is van de app: One More Clock (free version)

Kun je kiezen uit verschillende minimalistische o.a. klokken... erg nice idd.

Idd, jammer van de batterij, maar man wat is mn GN nu snel zeg door Butter... :D love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:53:
Nee, de klok is van de app: One More Clock (free version)

Kun je kiezen uit verschillende minimalistische o.a. klokken... erg nice idd.

Idd, jammer van de batterij, maar man wat is mn GN nu snel zeg door Butter... :D love it!
Ah, OK..lijkt wel erg op Minimalistic.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
bigfoot1942 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:24:
Sterkste punt van de Nexus is dat ie vooraan in de updatecyclus zit. Nu Jellybean, en tegen de tijd dat de S2 JB heeft zit de nexus zo ongeveer op de volgende...
Het is nog maar de vraag of er überhaupt wel een officiële update naar JB voor de S2 gaat komen.

Is de Google search bar in JB wel te verwijderen (zonder root en hacktools)? Zonder universele zoekfunctie is het alleen nog een versnelde manier om iets op internet te zoeken en dat hoeft van mij dan niet prominent op m'n home screen te staan.

@janvanduschoten
Waarom die versplintering? Ik zie niet in waarom er voor JB nu een apart topic moet komen, JB hoort gewoon bij de Nexus als toestel (op de niks toevoegende posts na, als "ik heb de update", "ik heb de update nog niet", etc).
EDIT: Ik zie het al er waren afgelopen dagen tig reacties geplaatst over het updateproces, goede zet dus O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 13-07-2012 20:02 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

ukoziak schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 02:53:

(..) en het is mij opgevallen dat .nomedia bestanden nu wel worden herkend zonder veel problemen op te leveren
Kijk, dit is nou echt goed nieuws!

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:13

J-P

Syntax erro....

Laguna schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:16:
[...]

Het is nog maar de vraag of er überhaupt wel een officiële update naar JB voor de S2 gaat komen.

Is de Google search bar in JB wel te verwijderen (zonder root en hacktools)? Zonder universele zoekfunctie is het alleen nog een versnelde manier om iets op internet te zoeken en dat hoeft van mij dan niet prominent op m'n home screen te staan.
Universele zoekfunctie is alleen in Amerika uitgeschakeld, Europese ROM's behouden deze functionaliteit als het goed is.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mensen nog voor de duidelijkheid:
janvanduschoten schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:12:
Modbreak:Alles over het toestel hoort hier, ervaringen en discussies over de JB update horen in[Google Galaxy Nexus] - JB update topic

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

BtM909 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:33:
Mensen nog voor de duidelijkheid:

[...]
Ik vind dit raar, JB is een update dat hoort bij dit toestel, dus technisch gezien delen mensen hun ervaring over JB and discussiëren erover terwijl ze het op een Gnex gebruiken. JB heeft wel de normale gebruikers ervaring voor sommige mensen verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je mag hier over JB praten, maar niet over de update an sich... Daar is een topic voor

Tenminste zo lees ik de modbreak. Anders kan je janvanduschoten een DM sturen als je meer verduidelijking wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:52:
[...]

Ik vind dit raar, JB is een update dat hoort bij dit toestel, dus technisch gezien delen mensen hun ervaring over JB and discussiëren erover terwijl ze het op een Gnex gebruiken. JB heeft wel de normale gebruikers ervaring voor sommige mensen verandert.
Sluit mij hier volledig bij aan. Heb de mods ook een DM gestuurd waarin ik heb proberen uit te leggen waarom het hier in dit topic weldegelijk relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
En er is ook een normaal jellybean topic..dus niet over het updateproces..
Toestel is sneller geworden..maar een aantal zaken ben ik ook iets minder blij mee nu helaas..
Die google now balk is gewoon te prominent..en notifications hadden er ook wel mooier uit kunnen zien..zou liever gewoon de oude weer gebruiken..
Batterij lijkt trouwens niet slechter hoor..vanmorgen eruit gehaald..zit nu op 70% nog en heb al 1 uur 50 min schermtijd..dus is voor mij tot nu toe verbetering +)

Edit: overigens zit ik pas sinds deze week op 4.04 en nu jb dan..maar ontvangst is wel stuk achteruit gegaan..valt me wel op..4 02 had ik nergens last van..maar nu toch binnenshuis vaak zelfs geen enkel bereik helaas..

[ Voor 18% gewijzigd door Only op 13-07-2012 12:46 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.