Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450793

Topicstarter
Eindelijk een makkelijke methode voor de ongeduldige onder ons! Ik ben (helaas overbodig) even teruggegaan naar Takju 4.0.4. IMM76I. Ik zat al op JellyBean 4.1 via de CWM methode. Nu zowel voor Jakju 4.0.4. IMM76I als Takju 4.0.4. IMM76I OF JellyBean Takju 4.1(die gelekte versie) hebt werkt deze procedure.

OTA updatebestand vanaf Jakju 4.0.4.IMM76I hier
OTA updatebestand vanaf Takju 4.0.4.IMM76I hier
OTA update bestand vanaf Takju 4.1 JRN84D Jellybean hier

*Unlock je bootloader (Root is niet nodig blijkt uit ervaring van tweaker Bob *thanks Bob) je Nexus via de Galaxy Nexus Toolkit(maak van tevoren een backup want bootloader unlocken wist je gsm).
*Kies dan optie 13 - Push files to phone. Download de officiële Google OTA .zip(zie hierboven)
*Ga naar je windows verkenner en open de map waar je galaxy nexus toolkit geïnstalleerd is en vervolgens de map put_files_to_push_here.
*Sleep de OTA zip naar die map.
*Kopieer de bestandsnaam even.
*Druk vervolgens in de Nexus Toolkit op r(van refresh) en je ziet het bestand nu herkend worden door de toolkit.
*De toolkit vraagt ergens in die optie of je een 'insecture bootloader' hebt. Antwoord nee, dan zet de toolkit deze er tijdelijk op(wordt automatisch weer verwijderd na deze procedure)
*De toolkit vraagt nu om een directory in te geven om het bestand naar te zenden. typ "/cache/"
Het lijkt even of de toolkit niets doet maar dat is niet zo. na pakweg 3 minuten geeft hij aan dat het bestand is overgezet.
*Koppel je nexus los van je pc
*Zet je nexus uit.
*Herstart in fastboot modus(power+volume-up+volume-down tegelijkertijd ingedrukt houden)
*Ga met de volume-up knop naar 'recovery modus' (je nexus start opnieuw op en toont een robot met zijn buik open.
*Druk tegelijkertijd de powerbutton en volume-up in. In het blauw verschijnen nu de opties van het recovery menu.
*Ik weet niet meer de exacte termen maar je kunt nu kiezen voor apply update en daarna zie je iets met cache staan.
*Klik daarop en je kunt gaan installeren.

Deze methode bevalt me het beste omdat hij zo dicht mogelijk bij de factory OTA update blijft. Geen gedoe met Rommanager, superuser of CMW. Tip is wel om zo lang je kunt je bootloader unlocked te houden. Dan behoud je je data in bijna alle gevallen.

-Edit- Beetje laat(ik was ff afwezig) maar op advies van Emielvenlo even onderstaande toegevoegd. Ik weet niet meer wie er het eerste mee kwam maar uiteraard hulde en dank ook aan hem/haar. De datum van je Nexus vooruit zetten werkt voor enorm veel mensen om de OTA update eerder binnen te krijgen. Het lijkt erop dat Google telefoons op datum wilt updaten om het dataverbruik te stroomlijnen. Zo omzeil je dat en haal je JellyBean snel binnen:

*Apps > All > Google Framework > Clear data
*Eerst uitvinken dat ie de datum synct
*Datum naar zondag 15e gezet
*Apps > All > Google Framework > Clear data
*Update gecheckt

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 450793 op 14-07-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:32

Vis

Phntm schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:10:
[...]

Had je het geflashed naar yakju? Ik wel en eerlijk gezegd weet ik niet of die update wel echt OTA bij komt, becasue I really don't know how this shit works. Ik had een tijdje terug geflashed etc naar 4.0.4 IMM76I. Ik zal het gewoon afwachten.
Nee, draai nog gewoon stock de GN

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 19:25
Paul-G schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:37:
[...]

Wat verwijder je precies hierbij? (liever niet dat ik instellingen van apps e.d. kwijt ben :P )
Onder andere:
- De datum wanneer hij voor het laatst op updates heeft gecheckt
- Iets van de Play Store data, op de webversie van de play store verdwijnt je toestel tijdelijk(komt weer terug door Play Store te gebruiken of de Play Store data ook even te verwijderen)
- Google Talk logt uit, die moet je weer even eenmalig opstarten.

De rest weet ik niet, maar die 3 dingen heb ik in ieder geval gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fifarunnerr schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:02:
[...]

Onder andere:
- De datum wanneer hij voor het laatst op updates heeft gecheckt
- Iets van de Play Store data, op de webversie van de play store verdwijnt je toestel tijdelijk(komt weer terug door Play Store te gebruiken of de Play Store data ook even te verwijderen)
- Google Talk logt uit, die moet je weer even eenmalig opstarten.

De rest weet ik niet, maar die 3 dingen heb ik in ieder geval gehad ;)
Niets wereldschokkends dus :9
Al meer mensen geluk gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejononline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06-2024
Dubrillion schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:32:
Mmmmmmm.... geen Google Service Framework gecleared enz?
Dan hebben sommige mensen gewoon geluk of doet hij het alleen over de WiFi
Nee ik heb niets gecleared. Had hem met de eerste standaard check.

Er staat me wel wat bij dat er alleen gedownload wordt over Wifi. Ik weet even niet meer waar ik dat gelezen heb. De update was 144 mb. Voor het checken op nieuwe versies zou het niet uit mogen maken of je op 3g of wifi zit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leejononline schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:04:
[...]

Nee ik heb niets gecleared. Had hem met de eerste standaard check.
|:( |:( |:( |:( |:(
Waarom wij niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
We gaan nu toch niet weer 20 pagina's achter elkaar bespreken wie de update wel heeft ontvangen en wie nog niet en waarom niet ;( Dit voegt zo ontzettend weinig toe.

Overigens gisteren een externe batterijlader binnen gekregen voor de GN omdat de mijne niet meer op wil laden via USB. Werkt perfect, alleen moet je toestel wel 1,5 uur uit omdat je de batterij in de oplader moet stoppen.

[ Voor 52% gewijzigd door Aghanim op 11-07-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:22
Aghanim schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:06:
We gaan nu toch niet weer 20 pagina's achter elkaar bespreken wie de update wel heeft ontvangen en wie nog niet en waarom niet ;(
Blijkbaar wel en waarom ook niet? Er is niet zoveel anders te bespreken.

[ Voor 6% gewijzigd door EnigmaNL op 11-07-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:06:
We gaan nu toch niet weer 20 pagina's achter elkaar bespreken wie de update wel heeft ontvangen en wie nog niet en waarom niet ;(
Oké oké ik hou al op ;) .
Maar even een korte vraag voor iemand die stock draait.
Wat staat er bij Kernel versie en Buildnummer?
Ik heb toen handmatig de 4.0.4 gepushed en daarna weer unroot, maar ben bang
dat ik nu geen OTA krijg.... of zit ik mezelf gek te maken? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
EnigmaNL schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:07:
[...]

Blijkbaar wel en waarom ook niet? Er is niet zoveel anders te bespreken.
Omdat de methode die je kunt doen om op updates te controleren al besproken is, omdat het verder volledig random is wanneer je de update krijgt, omdat er diverse mogelijkheden reeds besproken zijn om de update te pushen/flashen en omdat de nieuwswaarde in dit topic ontzettend keldert als we enkel ja's en nee's bespreken hier. Dit was bij de vorige update al irritant en goed voor meer dan 5 pagina's aan niets toevoegende info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Aghanim schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:10:
[...]

Omdat de methode die je kunt doen om op updates te controleren al besproken is, omdat het verder volledig random is wanneer je de update krijgt, omdat er diverse mogelijkheden reeds besproken zijn om de update te pushen/flashen en omdat de nieuwswaarde in dit topic ontzettend keldert als we enkel ja's en nee's bespreken hier. Dit was bij de vorige update al irritant en goed voor meer dan 5 pagina's aan niets toevoegende info.
Jij vind het misschien irritant, kennelijk is er toch behoefte om hierover te praten en dat is precies waar dit topic voor is. Galaxy Nexus gerelateerde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:14:
[...]

Jij vind het misschien irritant, kennelijk is er toch behoefte om hierover te praten en dat is precies waar dit topic voor is. Galaxy Nexus gerelateerde zaken.
Daarvoor kom ik ook vandaag weer op dit topic. Kijken of er al mensen zijn die hem ontvangen hebben of andere truucjes hebben gevonden om de OTA te pushen. Heeft iemand met een stock GN het Kernel nummer en Build nummer voor mij :$ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukoziak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-08-2022
Leejononline is de tweede persoon in de wereld die heeft gemeld dat ie de OTA heeft ontvangen op een yakju toestel. De XDA community zit te wachten op iemand die de OTA link kan achterhalen voor yakju. Tot nu toe geloof nietmand dat de update voor yakju wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLupo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 15:08
als ik me niet vergis, toestel rooten en logcat uitlezen

[img]http://card.mygamercard.net/gelsig/black/dilupo.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mensen met een Jakju 4.0.4.IMM76I build. Lees ff deze instructies. Je helpt zo een hele community om de updatebestanden van JellyBean te verkrijgen.

Installeer nu ff [url="http://https://play.google.com/store/apps/details?id=org.jtb.alogcat&feature=search_result"]deze app[/url]. Zodra je gevraagd wordt om te updaten open je de app en zoek je naar een URL die begint met http://android.clients.google.com/packages/ota/ met een boel cijfers en letters en eindigt op .zip. Laat het ons weten en je bent de held van de dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Doe even normaal.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 11-07-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejononline
ukoziak schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:19:
Leejononline is de tweede persoon in de wereld die heeft gemeld dat ie de OTA heeft ontvangen op een yakju toestel. De XDA community zit te wachten op iemand die de OTA link kan achterhalen voor yakju. Tot nu toe geloof nietmand dat de update voor yakju wordt uitgerold.
Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat die via OTA is gegaan, maar hij staat er toch echt op!
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/35by35v.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukoziak
Je kan het bewijzen door middel van een root en de log te checken voor de OTA link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmmmmmm.... ziet er goed uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 11:22
Volgens Google zelf is die gewoon in Nederland aan het uitrollen, dus inderdaad gewoon op Yakju. http://www.androidplanet....dse-samsung-galaxy-nexus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1419170

Je draait nu een Takyu versie volgens mij. Dat is de USA GSM versie.
En deze kreeg je over de OTA ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 19:25
http://www.androidpolice....n-release-version-jro03c/

De Yakju update link is beschikibaar voor de liefhebbers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
fifarunnerr schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:53:
De Yakju update link is beschikibaar voor de liefhebbers :)
Met root access :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Hoe kan ik checken of ik een Yakju toestel heb
Ja vast al 1000x gevraagd maar ik kan het zo snel niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Scroll ff terug naar mijn instructiepost voor de instructies en links. Lange instructie maar erg makkelijk te doen zonder dat je moeilijk moet doen met apps als Rommanager, superuser etc.
Hier direct via google ipv andere websites http://android.clients.go...-from-IMM76I.f946a412.zip

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 450793 op 11-07-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejononline
Dubrillion schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:47:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1419170

Je draait nu een Takyu versie volgens mij. Dat is de USA GSM versie.
En deze kreeg je over de OTA ???
Ja nu je het zegt. dat build nummer lijkt wel op een Takyu. Dus of ik heb altijd een Takyu versie gehad of ze zijn de build nummers aan het veranderen. Ik kan me herinneren dat ik heb gechecked dat ik een Yakju had, maar dat kan ook op mijn telefoon hier voor zijn. Die bleek niet nieuw te zijn en heb ik toen terug gestuurd.

Edit: Net gecheckt met android system info app. daar staat gewoon Yakju

[ Voor 5% gewijzigd door Leejononline op 11-07-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejononline
ukoziak schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:37:
Je kan het bewijzen door middel van een root en de log te checken voor de OTA link ;)
De telefoon is niet geroot en ik zit nu op mijn werk, dus iets te veel moeite als het niet erg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Rem_co schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:01:
Hoe kan ik checken of ik een Yakju toestel heb
Ja vast al 1000x gevraagd maar ik kan het zo snel niet vinden
No offence, maar precies dit is dus de reden waarom het praten over updates niet leuk is. Er komen namelijk continu dit soort dezelfde vragen waarvan het antwoord gewoon in de OP te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Aghanim schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:04:
[...]

No offence, maar precies dit is dus de reden waarom het praten over updates niet leuk is. Er komen namelijk continu dit soort dezelfde vragen waarvan het antwoord gewoon in de OP te vinden is.
Volgens mij kun je de komende dagen beter niet dit topic lezen dan :) Het zal nog wel even door gaan hier over namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 07:43

didio

didio.nl

Nu de Yakju update handmatig aan het installeren..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit ook op me werk en ben niet geroot. Denk dat ik toch maar de check update knop ga spammen heel de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLupo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 15:08
Dubrillion schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:09:
Ik zit ook op me werk en ben niet geroot. Denk dat ik toch maar de check update knop ga spammen heel de dag
Idem... :/

[img]http://card.mygamercard.net/gelsig/black/dilupo.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 08:04
ff vraag waar ik het antwoord niet snel op kan vinden, maar kan je de yakyu update ook installeren over de takyu versie heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 07:43

didio

didio.nl

Yummy, i've got Jelly Beans on my phone..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dimocash schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:12:
ff vraag waar ik het antwoord niet snel op kan vinden, maar kan je de yakyu update ook installeren over de takyu versie heen?
Nee de update werkt alleen met de juiste versies.
-edit- Ik werk graag mee aan het opschonen van topics. Gezien mijn instructies aan het begin gezet zijn door de forummod(waarvoor dank) is de quote van dat bericht hier overbodig.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 450793 op 11-07-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Ik moet XeNeRgY wel gelijk geven. De laatste posts hebben weinig tot geen toegevoegde waarde en veroorzaken veel herhaling en herkauwde reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zouden de mensen van Tweakers.net nu de officiële JellyBean te krijgen is ook besluiten om de Galaxy Nexus opnieuw te onderwerpen aan de benchmark testen die ze bij nieuwe toestellen ook uitvoeren? Ik ben wel benieuwd en vooral naar de resultaten ten opzichte van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Moet wel lachen, Google is de update aan het uitrollen al 12 uur lang maar bijna nog niemand heeft hem OTA wereldwijd. Hoezo vals alarm? Och ja, binnen een weekje zullen we wel 4.1 hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan er niet om lachen ;).
Ik wil hem NU :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Even een nieuwe (bij mij onbekende) manier om erachter te komen welke built je heb (yakju or niet etc):
Open Google maps, go to Settings, feedback and click preview. It'll say (among other things) which build you're using.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46

Bob

Anoniem: 450793 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:55:
Eindelijk een makkelijke methode voor de ongeduldige onder ons! Ik ben (helaas overbodig) even teruggegaan naar Takju 4.0.4. IMM76I. Ik zat al op JellyBean 4.1 via de CWM methode. Nu zowel voor Jakju 4.0.4. IMM76I als Takju 4.0.4. IMM76I OF JellyBean Takju 4.1(die gelekte versie) hebt werkt deze procedure.

OTA updatebestand vanaf Jakju 4.0.4.IMM76I hier
OTA updatebestand vanaf Takju 4.0.4.IMM76I hier
OTA update bestand vanaf Takju 4.1 JRN84D Jellybean hier

*Unlock en Root je Nexus via de Galaxy Nexus Toolkit(maak van tevoren een backup want bootloader unlocken wist je gsm).
*Kies dan optie 13 - Push files to phone. Download de officiële Google OTA .zip(zie hierboven)
*Ga naar je windows verkenner en open de map waar je galaxy nexus toolkit geïnstalleerd is en vervolgens de map put_files_to_push_here.
*Sleep de OTA zip naar die map.
*Kopieer de bestandsnaam even.
*Druk vervolgens in de Nexus Toolkit op r(van refresh) en je ziet het bestand nu herkend worden door de toolkit.
*De toolkit vraagt nu om een directory in te geven om het bestand naar te zenden. typ "/cache/"
Het lijkt even of de toolkit niets doet maar dat is niet zo. na pakweg 3 minuten geeft hij aan dat het bestand is overgezet.
*Koppel je nexus los van je pc
*Zet je nexus uit.
*Herstart in fastboot modus(power+volume-up+volume-down tegelijkertijd ingedrukt houden)
*Ga met de volume-up knop naar 'recovery modus' (je nexus start opnieuw op en toont een robot met zijn buik open.
*Druk tegelijkertijd de powerbutton en volume-up in. In het blauw verschijnen nu de opties van het recovery menu.
*Ik weet niet meer de exacte termen maar je kunt nu kiezen voor apply update en daarna zie je iets met cache staan.
*Klik daarop en je kunt gaan installeren.

Deze methode bevalt me het beste omdat hij zo dicht mogelijk bij de factory OTA update blijft. Geen gedoe met Rommanager, superuser of CMW. Tip is wel om zo lang je kunt je bootloader unlocked te houden. Dan behoud je je data in bijna alle gevallen. Zodra voor de Jakju gebruikers ook de OTA link bekend is geworden zal ik deze post wel updaten.
Root is niet nodig. Heb de update net gedaan op m'n yakju met unlocked bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 03:46
Laat maar. Bovenstaande reactie niet goed gelezen.

/Reactie mag weg.

[ Voor 98% gewijzigd door laserboy op 11-07-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 09:52

Phntm

Tlingelingeling

Ik zit nog steeds geduldigd te wachten op de OTA update voor mijn yakju rom geflashde mobiel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bob schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:34:

Root is niet nodig. Heb de update net gedaan op m'n yakju met unlocked bootloader.
Hartelijk dank! Heb het aangepast. Ik twijfelde zelf ook of het noodzaak was maar omdat ik al zo ver heen was met uitproberen dat ik geroot was, heb ik het voor de zekerheid maar vernoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
net ff update erop gezet.

ik moet zeggen dat hij tov 4.1.0 wel sneller is
alles is net ietsjes sneller al had je bij 4.1.0 al geen lag meer.

wel moet ik zeggen dat de manier die hier staat geschreven niet werkte bij mij.
ik heb het via clockword gedaan en dit werkte ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
@studentje87

het ging bij mij oa hier mis:

"*De toolkit vraagt nu om een directory in te geven om het bestand naar te zenden. typ "/cache/"

mijn bootloader was niet insecure gaf hij aan. wel is mijn bootloader unlocked en is mijn toestel geroot.

wanneer ik deze optie koos was er de optie om op de sd kaart te kijken, maar daar vond hij niets
of via adb maar ook daar kon ik niets kiezen.

vandaar dat ik ervoor koos om het via clockwordmod te doen.
dit werkte wel gelijk in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@dimocash Ah! bedankt voor je feedback. Ik heb idd even een insecure bootloader gestuurd(een van de opties in dat deel van de toolkit) en toen was kopieren naar /cache/ geen probleem. Ik controleerde de stappen net nog even en updaten vanaf cache in recovery mode kan alleen als je dat bestand daar hebt staan. Heb je daar geen bestanden staan dan geeft hij alleen adb en sdcard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 21:11

Grudgie

PSN: Grudgie7

Is dit de officiele Jelly Bean stock rom?

In deze link: http://android.clients.go...-from-IMM76I.f946a412.zip

Wil Jelly bean gewoon stock :)
Geen custom rom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46

Bob

Grudgie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:23:
Is dit de officiele Jelly Bean stock rom?

In deze link: http://android.clients.go...-from-IMM76I.f946a412.zip

Wil Jelly bean gewoon stock :)
Geen custom rom dus.
Stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag nutteloze oneliners zoals "ik ben hem aan het installeren" achterwege laten. Aub alleen posten als je denkt iets aan het topic toe te kunnen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukoziak
@studentje1987: Welke sporen laat je met deze methode achter i.v.m. garantie kwijt raken? Welke stappen dien je dan te ondernemen om je phone er exact uit te laten zien alsof je het via de OTA hebt gekregen, zodat het niet terug te herleiden is? Dat is het enige waar ik me altijd zorgen om maak bij rooten en bootloader unlocken.

[ Voor 14% gewijzigd door ukoziak op 11-07-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 17:16
Kan je de update forceren ipv toolkit, zoals dat kon bij de vorige update - naar 4.0.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Er zijn op XDA reacties die dat wel veronderstellen. Zoals door bijvoorbeeld de data van 'Google Services Framework' te schoon te maken. Dat is mij echter nog niet gelukt.
Apps Settings
Go to All apps
Select Google Services Framework
Clear data (not cache as it's been 0 since i did the same technique for the last update)
Go to System updates -> Check now

Repeated steps again and there it was.

As others have also said it could just be luck or i was due to get it anyway. Either way it worked for me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:13

Dawn

..Sworn to the Dark..

Mochten mensen er interesse in hebben buiten de, overigens prima, OP om;

Op XDA Developers is in dit (CLICK ME!) de officiële Yakju & Takju OTA te downloaden inclusief de benodigde instructies met en zonder root access/unlocked bootloader informatie.

Note! het zijn GEEN volledige ROM's, maar UPDATES!

Edit: ik ga de update zo flashen via methode 1 in bovenstaand topic. Momenteel met een NANDROID backup bezig. Mijn bevindingen zal ik delen wanneer afgerond.

Voor mensen die het willen weten; mijn telefoon in standaard Yakju met een Unlocked Bootloader en ROOT access.

[ Voor 27% gewijzigd door Dawn op 11-07-2012 20:32 . Reden: zie EDIT in post ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 19:28
Net voor het slapen gaan nog even gekeken of ik de update kon afdwingen door in Google Frameworks de cache te legen en ja hoor, daar was de update......144,9MB groot. Android versie is nu 4.1.1 met buildnummer JRO03C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Hebben mensen hier een hun toestel dat eerst yakjuxw was of iets dergelijks geflashed naar stock yakju 4.0.4?
Ik heb dat gedaan en vraag me af of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Willen mensen ook vermelden, als ze de update hebben, welke versie ze hebben? Takju of de Yakju?

Ik heb zelf de Yakju (native, niet geflashed), de data gedelete in de Google Framework en dan te checken (keer of 15 :P), maar nog niks mogen ontvangen. Morgen maar weer eens checken.

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 19:28
Heb de Yakju versie, niet geflashed.

Alle afgelopen updates kwamen snel naar mijn Nexus, 4.0.3 en 4.0.4 waren allebei erg rap binnen na de berichtgeving dat de updates uitgerold zouden worden.
Heb mazzel denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:13

Dawn

..Sworn to the Dark..

zojuist geupdate naar Android 4.1.1 Jelly Bean.
resultaat alhier:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17455696/Screenshot_2012-07-11-21-32-28.png

Hoe heb ik het gedaan:
1) Ga naar http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1419170
2) Download de Yakju update: http://android.clients.go...-from-IMM76I.f946a412.zip
3) De file op de root van de phone storage geplaatst
4) Telefoon geboot in CWM Touch recovery
5) Install .zip from SD
6) Start je telefoon naar Android
7) Shut Down je telefoon
8) Start de Galaxy Toolkit v7.4 en kies voor optie 7
9) Start je telefoon in Fastboot
10) Re-root, rename recovery files, install busybox (opties 4, 5 & 7)
11) ... profit!

basis: Android 4.0.4 ICS, Yakju build; unlocked bootloader & Rooted.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 10:16
Ik wou net me Google services Framework gegeven wissen voor de eventueele update
maar nu is me hele Google services framework verdwenen uit instellingen -> apps -> allles
mijn market en gmail doen het nu ook niet meer.. hoe kan ik die Google services Framework weer terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukoziak
Misschien heb je het perongeluk gedisabled. Volgens mij staat hij dan ergens onderaan de lijst bij All apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 10:16
oh ja zie hem.. top tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ukoziak schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:01:
@studentje1987: Welke sporen laat je met deze methode achter i.v.m. garantie kwijt raken? Welke stappen dien je dan te ondernemen om je phone er exact uit te laten zien alsof je het via de OTA hebt gekregen, zodat het niet terug te herleiden is? Dat is het enige waar ik me altijd zorgen om maak bij rooten en bootloader unlocken.
Met mijn methode unlock je de bootloader. het slotje dat je ziet bij het opstarten is geopend zolang je dat hebt. Voor je je toestel eventueel zou moeten opsturen(of meteen na het updaten om er vanaf te zijn) voor garantie moet je je bootloader wel weer locken(als je ook root moet je ook dat ongedaan maken) maar de links bevatten de originele Google links dus ik neem aan dat dat niets veranderd aan de garantievoorwaarden. Ik heb veel woorden gebruikt om de methode te beschrijven via de toolkit maar het komt er op neer dat je handmatig de update in de cache zet(zoals via OTA ook zou gebeuren), en je moet even de recovery mode in om het geinstalleerd te krijgen.

Als je nog twijfelt, bekijk dan de screenshots van de nexus toolkit op xda. Ieder cijfertje staat voor een handeling en het is écht zo simpel als met een cijfer aangeven wat je wilt dat het programma doet.
Mijn bovenbuurman heeft ooit mijn toestel mee genomen naar het dynafix reparatiecentrum(daar werkt hij|) omdat ik benieuwd was naar of hij het kon achterhalen dat ik van een custom rom terug naar stock ben gegaan en bootloader enz. weer heb gelocked. Hij kon er niets aan zien/merken/aflezen. Het enige verdachte was dat ik na het locken van de bootloader(wist gegevens weer) niet opnieuw mijn telefoon/gmail heb ingesteld maar dat kwam omdat ik haast had die dag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zou het moment waarop je de update ontvangt ook nog wat te maken hebben met wanneer je telefoon gemaakt is? Dus dat mensen die hun Nexus al vanaf het begin hebben de JB-update eerder krijgen dan mensen die hem pas recent hebben gekocht? Met andere woorden een vraag aan de mensen in dit topic die de OTA-update hebben gekregen op een Yakju: Hoelang heb je je toestel al?

Ik heb mijn Yakju (origineel yakju, niet geflasht) nu ongeveer een maand, dus als bovenstaande het geval is kan ik wel stoppen met zoeken naar updates ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 12-07-2012 08:10 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Volgens mij is het compleet willekeurig. Heb de mijne vanaf begin december en duurde met de 4.0.4 update ook erg lang voordat ik hem OTA kreeg.

Edit: origineel yakju

[ Voor 8% gewijzigd door Cache op 12-07-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had de telefoon gepre-orded en Cool Blue was er als eerste bij dus heb hem vanaf de eerste dag. Van 4.0.1 naar 4.0.2 was ik één van de laatste voor me gevoel ;)

Nu ook nog niks ontvangen helaas 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Dubrillion op 12-07-2012 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:18
Jelly Bean is binnen.
Na 3x het service framework ding geprobeerd te hebben kreeg ik opeens de update aangeboden.
Nu bezig met updaten. Dit is een Galaxy Nexus (yakju) van Cool Blue. Dus in Nederland gekocht, ik gebruik hem in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schmoove schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:32:
Jelly Bean is binnen.
Na 3x het service framework ding geprobeerd te hebben kreeg ik opeens de update aangeboden.
Nu bezig met updaten. Dit is een Galaxy Nexus (yakju) van Cool Blue. Dus in Nederland gekocht, ik gebruik hem in Belgie.
Gefeliciteerd ;)

Ik heb gisteren 20x de framework gecleared en kon vanmorgen opeens niet meer updaten in me Play Store, dus ik doe even wat voorzichtiger ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Ik heb ook sterk het gevoel dat de update geheel willekeurig verspreid wordt. Ik denk bijvoorbeeld ook dat legen van de Google Framework data daar ook geen verandering in brengt. Je forceert de notificatie dat er een update beschikbaar is hooguit. De update is dan toch al toegewezen aan je toestel. Wie verklaart dan al die reacties van ongeduldige die van de koude kermis thuis komen?

Ik heb zelf ook een Yakju-exemplaar die als een van de eerste geleverd werd door Coolblue Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

laserboy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:55:
Ik heb ook sterk het gevoel dat de update geheel willekeurig verspreid wordt. Ik denk bijvoorbeeld ook dat legen van de Google Framework data daar ook geen verandering in brengt. Je forceert de notificatie dat er een update beschikbaar is hooguit. De update is dan toch al toegewezen aan je toestel. Wie verklaart dan al die reacties van ongeduldige die van de koude kermis thuis komen?

Ik heb zelf ook een Yakju-exemplaar die als een van de eerste geleverd werd door Coolblue Nederland.
Dat klopt, het legen van framework is ook puur toeval.

Ik heb overigens een opmerking. Ik had eerst yakjuxw 4.0.2 een paar maanden terug tijdens de 4.0.4 OTA release. Ik had toen handmatig van 4.0.2 geroot en geflasht om 4.0.4 eroverheen te flashen van yakju zelf. Wat ik toen niet had gedaan was de baseband/radio flashen want het bleek dat die van 4.0.4 geglitched was en dus radio/signaal verlies gaf. Ik heb dus nog I9250XXKK6 en Google had toen ook gezegd dat dat het beste was om te gebruiken met je Android 4.0.3 of 4.0.4 toestel.

Kan dit ervoor zorgen dat ik gewoon opeens geen update OTA krijg? Heb wel nu yakju en het is gewoon de stock rom met de baseband versie van 4.0.2/4.0.3 om signaalverlies te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:04
Ja, dat kan, als je een custom rom hebt waar de OTA "eruit gesloopt" is. Maar, omdat je toch al root hebt, kan je een (evt. custom) JB rom flashen met de juiste baseband, (XXLF1). Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad. Mocht je wel weer datadrops krijgen, kan je altijd weer een oudere baseband flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

DrNizeGuy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:31:
Ja, dat kan, als je een custom rom hebt waar de OTA "eruit gesloopt" is. Maar, omdat je toch al root hebt, kan je een (evt. custom) JB rom flashen met de juiste baseband, (XXLF1). Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad. Mocht je wel weer datadrops krijgen, kan je altijd weer een oudere baseband flashen.
Was vergeten er bij te vermelden dat ik het gewoon weer unroot had en weer gelocked en het is een Stock ROM van yakju Maguro 4.0.4 IMM76I maar met de oudere baseband voor de zekerheid tegen het signaalverlies

Als ik vanavond niks krijg ga ik even lekker zelf offciële stock rom gooien van de google developers page.

[ Voor 9% gewijzigd door Phntm op 12-07-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 4.0.4 toen zelf erop gezet.
Geroot ge-update met officiele Google OTA Yakju versie en Unroot.
Ik krijg toch wel gewoon zelf de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ik moet zeggen dat de batterijtijd nu na de 4.1.1. update weer gelijk is aan ics.
hij gaat dus langer mee.

waarschijnlijk was de 4.1.0 een versie die nog niet goed was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wub
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 13:01

Wub

Ik krijg het updaten maar niet voor elkaar.

Ik heb nu momenteel: Android 4.1 takju JRN84D, geroot en bootloader unlocked.

Ik download dus deze update:
edfff6d328f1.signed-takju-JRO03C-from-JRN84D.edfff6d3.zip

Deze op de telefoon gezet, via CWM updaten, maar hij geeft een error bij het updaten:

assert failed: getprob("ro.product.device") == "maguro" | | getprob("ro.product.device") == "maguro"
E:Error in /sdcard/Download/edfff6d328f1.signed-takju-JRO03C-from-JRN84D.edfff6d3.zip
(Status 7)
Installation aborted.

Via TWRP updaten geeft dezelfde error.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Status 7
This is usually caused by a corrupt download, or bad file signature. Re-downloading (or re-signing) the ZIP will usually fix this.

even md5 checken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

DrNizeGuy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:33:
Status 7
This is usually caused by a corrupt download, or bad file signature. Re-downloading (or re-signing) the ZIP will usually fix this.

even md5 checken dus.
NizeGuy, dus omdat ik niet de nieuwste baseband heb krijg ik ook de update niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Dat weet ik niet of dat gechecked wordt. Maar ik weet niet wat voor ROM je geflashed hebt. Vaak zijn bij custom roms de OTA's uitgeschakeld omdat anders alle toevoegingen (de custom's) weer ongedaan gemaakt worden bij een nieuwe update. En dat wil je niet.

Kan natuurlijk ook zijn dat je telefoon gewoon nog niet aan de beurt is voor een OTA.

Wat ik bedoelde, dat als je de OTA wel krijgt, krijg je ook de nieuwe baseband. Als die alsnog voor problemen verzorgt moet je weer unlocken (en ben je al je gegevens weer kwijt) en rooten om de oude baseband te installeren.
Dan kan je beter je telefoon unlocked laten en rooten, dan kan je nu meteen een JB rom installeren en is het makkelijker om er een andere baseband op te krijgen.

Rooten geeft meer vrijheid, mogelijkheden en het is makkelijker switchen. Dus waarom je Gnex unrooted laten?

[ Voor 7% gewijzigd door DrNizeGuy op 12-07-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Grrrrrene schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:09:
Zou het moment waarop je de update ontvangt ook nog wat te maken hebben met wanneer je telefoon gemaakt is? Dus dat mensen die hun Nexus al vanaf het begin hebben de JB-update eerder krijgen dan mensen die hem pas recent hebben gekocht? Met andere woorden een vraag aan de mensen in dit topic die de OTA-update hebben gekregen op een Yakju: Hoelang heb je je toestel al?

Ik heb mijn Yakju (origineel yakju, niet geflasht) nu ongeveer een maand, dus als bovenstaande het geval is kan ik wel stoppen met zoeken naar updates ;)
Ik lees ook her en der dat met WIFI aan het ook nog sneller wilt komen (alhoewel dat mij gewoon BS lijkt, maar je weet maar nooit).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wub
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 13:01

Wub

Wub schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:19:
Ik krijg het updaten maar niet voor elkaar.

Ik heb nu momenteel: Android 4.1 takju JRN84D, geroot en bootloader unlocked.

Ik download dus deze update:
edfff6d328f1.signed-takju-JRO03C-from-JRN84D.edfff6d3.zip

Deze op de telefoon gezet, via CWM updaten, maar hij geeft een error bij het updaten:

assert failed: getprob("ro.product.device") == "maguro" | | getprob("ro.product.device") == "maguro"
E:Error in /sdcard/Download/edfff6d328f1.signed-takju-JRO03C-from-JRN84D.edfff6d3.zip
(Status 7)
Installation aborted.

Via TWRP updaten geeft dezelfde error.

Iemand enig idee wat ik fout doe?
Ik heb het zelf inmiddels opgelost door de gelekte rom van 4.1 JB opnieuw te installeren en daarna werkte het wel weer. Het had te maken dat de MD5 van mijn google apps veranderd waren en dat dit er bij de controle niet doorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 11:18
Het valt me tegen dat Tweakers dit trucje nog niet hebben ontdekt:

adb shell pm clear com.google.android.gsf
adb shell am broadcast -a android.server.checkin.CHECKIN

Scheelt weer een hoop back-keys en scrollen. Gooi het in een loopje en there we go :D

[ Voor 68% gewijzigd door Sypher op 12-07-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

DrNizeGuy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:31:
Dat weet ik niet of dat gechecked wordt. Maar ik weet niet wat voor ROM je geflashed hebt. Vaak zijn bij custom roms de OTA's uitgeschakeld omdat anders alle toevoegingen (de custom's) weer ongedaan gemaakt worden bij een nieuwe update. En dat wil je niet.

Kan natuurlijk ook zijn dat je telefoon gewoon nog niet aan de beurt is voor een OTA.

Wat ik bedoelde, dat als je de OTA wel krijgt, krijg je ook de nieuwe baseband. Als die alsnog voor problemen verzorgt moet je weer unlocken (en ben je al je gegevens weer kwijt) en rooten om de oude baseband te installeren.
Dan kan je beter je telefoon unlocked laten en rooten, dan kan je nu meteen een JB rom installeren en is het makkelijker om er een andere baseband op te krijgen.

Rooten geeft meer vrijheid, mogelijkheden en het is makkelijker switchen. Dus waarom je Gnex unrooted laten?
Nee nee, voor de derde keer heb gewoon Stock rom, geen Custom rom. :+ Heb de officiëlle Maguro rom van google developer website af. Die had ik er een paar maanden geleden overheen geflashed omdat yakjuxw gewoon te slecht voor woorden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Zo, even een batch scriptje geschreven die wist & voor update checkt :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@echo off
cls

cd "C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools"

:begin
    TIMEOUT 10
Goto begin

Voor Linux kan je dit gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
#!/bin/bash
while true; do
  sleep 10
done

Geen idee of het werkt, maar het valt te proberen nietwaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sypher schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:29:
Zo, even een batch scriptje geschreven die wist & voor update checkt :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@echo off
cls

cd "C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools"

:begin
    TIMEOUT 10
Goto begin

Voor Linux kan je dit gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
#!/bin/bash
while true; do
  sleep 10
done

Geen idee of het werkt, maar het valt te proberen nietwaar? :)
Upload het even, ik offer mijnzelf op voor u, meneer. Je kan het DMen als je wilt.

Als dit werkt zou dit wel een leuk nieuwtje zijn. :D

Moet wel even snel android SDK even gaan downloaden anders doet ie het niet. O:

[ Voor 4% gewijzigd door Phntm op 12-07-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Upload? Even copy/pasten, opslaan en uitvoeren maar :)

Staat hier al 15 min te stampen (heb de delay op 30 gezet, want de checkin duurt soms wel lang denk ik) maar so far no luck..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sypher schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:47:
Upload? Even copy/pasten, opslaan en uitvoeren maar :)

Staat hier al 15 min te stampen (heb de delay op 30 gezet, want de checkin duurt soms wel lang denk ik) maar so far no luck..
Ja, was even dom bezig. Derp moments, 4 uurtjes geslapen maar vandaag. Ben op dit moment even het lijstje af gaan van benodigde android SDK tools zodat ik onnodige software vermijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 15:38
Heeft iemand een idee hoe lang zo'n volledige roll-out kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

filenox schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:16:
Heeft iemand een idee hoe lang zo'n volledige roll-out kan duren?
Net als de vorige keer: Het gaat gewoon door totdat elk geactiveerde Android toestel de update heeft. Het houdt nooit op. Dus bijvoorbeeld jij reset je telefoon naar 4.0.1 stock yakju, dan krijg je gewoon je update tot 4.0.4 nog steeds.

@Sypher: Nog steeds geen geluk hier net als jij.

[ Voor 5% gewijzigd door Phntm op 12-07-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Phntm schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:18:
@Sypher: Nog steeds geen geluk hier net als jij.
Lijkt er op dat het echt random is, staat hier een uur te hameren (enkel op checkin elke 70 seconden, geen cache clear meer) maar lijkt ook geen effect te hebben.

Vraag me af wat voor volgorde ze hanteren, had hem immers als één van de eersten dus lijkt me wel zo aardig van Google als dat ook diegene zijn die hem als eerste krijgen.
Snap sowieso niet waarom ze überhaupt zo beperkt releasen, het is maar 140MB en anderen (ik ga geen namen noemen) kunnen wel een mass-deploy doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sypher schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:26:
[...]

Lijkt er op dat het echt random is, staat hier een uur te hameren (enkel op checkin elke 70 seconden, geen cache clear meer) maar lijkt ook geen effect te hebben.

Vraag me af wat voor volgorde ze hanteren, had hem immers als één van de eersten dus lijkt me wel zo aardig van Google als dat ook diegene zijn die hem als eerste krijgen.
Snap sowieso niet waarom ze überhaupt zo beperkt releasen, het is maar 140MB en anderen (ik ga geen namen noemen) kunnen wel een mass-deploy doen.
Volgorde van activatie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Phntm schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:31:
[...]

Volgorde van activatie misschien?
Dat bedoel ik :) Maar geen idee welke volgorde ze daadwerkelijk hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sypher schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:34:
[...]

Dat bedoel ik :) Maar geen idee welke volgorde ze daadwerkelijk hanteren.
Och man, zelfs in Amerika duurt het lang. Zat even net op r/android en zelfs mensen in Canada en in de rest van Europa worden dupe van het wachten. Iemand zei zelfs "I want to go and stab something." en sommigen geloven nog steeds dat je provider wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
De truc om je datum naar 2013 te verzetten werkt in ieder geval niet. Doe je dat, schiet ie metéén weer terug naar de datum van vandaag. :P

Enne:
Jean-Baptiste QueruYesterday 5:14 PM

there's no way to fully trigger the OTA manually. On the OTA servers, devices are randomly separated into the schedule buckets. As long as your device isn't eligible on the server side, you won't be able to trigger an OTA. Once your device is eligible, you'll get the notification the next time it asks the server if an OTA is available (normally every few hours).
Reden: bandwidth management. Nu zou je denken dat ze daar bij Google nou niet bepaalde een bandwidth probleem hebben 8)7 Die 140MB maakt ook echt geen zak uit, hooguit dat ze het doen om 3G te ontlaten maar zelfs dan nog..

[ Voor 69% gewijzigd door Sypher op 12-07-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sypher schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:43:
De truc om je datum naar 2013 te verzetten werkt in ieder geval niet. Doe je dat, schiet ie metéén weer terug naar de datum van vandaag. :P

Enne:

[...]

Reden: bandwidth management. Nu zou je denken dat ze daar bij Google nou niet bepaalde een bandwidth probleem hebben 8)7 Die 140MB maakt ook echt geen zak uit, hooguit dat ze het doen om 3G te ontlaten maar zelfs dan nog..
Google heeft verschillende data centrums wereldwijf. Bandwidth management? Wow. Zoiets heb ik niet verwacht van zo een succesvolle internetbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Phntm schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:40:
[...]

Och man, zelfs in Amerika duurt het lang. Zat even net op r/android en zelfs mensen in Canada en in de rest van Europa worden dupe van het wachten. Iemand zei zelfs "I want to go and stab something." en sommigen geloven nog steeds dat je provider wat uitmaakt.
Dat zijn wel erg overdreven reacties vind ik zelf. Het is maar een update zonder erg veel spannende functionaliteit toegevoegd. 'I want to go and stab something'....als het zo erg is dat je niet kunt wachten op een update dan had ik al lang geroot en handmatig geupdate.

Ga morgenvroeg op vakantie dus zit nog zeker 2 weken op 4.0.4. Zelf voor gekozen want ik had JB geflashed maar alle gemiste features van AOKP vond ik meer waard dan 4.1.1 draaien. Begrijp me niet verkeerd, een update is mooi en het is fijn als je deze krijgt maar als ik heel eerlijk ben is deze niet zo heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Bij mij is Android 4.1.1. ook aan het installeren. Ik geloof mijn eigen ogen ook niet. Ik heb de Framework-data geleegd, toen de datum wat naar voor geschoven, vervolgens weer de framework-data verwijderd en toen om de systeemupdate van mijn geraadpleegd. Nu is mijn toestel druk aan het installeren. Bizarre ontwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWitteveen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:45
Bij mij is hij ook bezig!!! Ik las Laserboy zijn reactie en dacht misschien dat ook maar even proberen. Maar daarvoor toch nog maar 1x gewoon op "update controleren" gedrukt en toen was de update daar al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukoziak
laserboy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:15:
Bij mij is Android 4.1.1. ook aan het installeren. Ik geloof mijn eigen ogen ook niet. Ik heb de Framework-data geleegd, toen de datum wat naar voor geschoven, vervolgens weer de framework-data verwijderd en toen om de systeemupdate van mijn geraadpleegd. Nu is mijn toestel druk aan het installeren. Bizarre ontwikkeling...
Hetzelfde gedaan. Datum gewijzigd naar 30 juli. En toen kreeg ik het meteen volgens mij. Hoefde niet eens te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:32

Vis

Jep.. heb m zojuist ook binnen !

Eerste ervaringen zijn mwoa... niet dat ik hem nu sneller vind ofzo! En als ik een app of icoontje aanklik vind ik het er eerlijk gezegd minder smooth uitzien hoor.. hoe het betreffende programma opstart.. beetje vreemd mja..
Wat ik wel sneller vind gaan is het typen! Dit bericht bijvoorbeeld zonder enige lag! En dat vind ik wel nice..

Verdere ervaringen komen vanzelf wel.. succes iedereen, de updates komen nu!

Edit: ik moet mijn mening toch nu al bijstellen.. de snelheid van het OS is toch wel flink omhoog gegaan merk ik, en naarmate ik meer typ met het toetsenbord komt de lag weer terug en blijft ie sloom typen.. jammer dus..

[ Voor 19% gewijzigd door Vis op 12-07-2012 21:02 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
ukoziak schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:25:
[...]

Hetzelfde gedaan. Datum gewijzigd naar 30 juli. En toen kreeg ik het meteen volgens mij. Hoefde niet eens te checken?
Prima toch. Als de update maar door komt.

Trouwens, hoe kun je nu met Google Now een vraag stellen aan je telefoon en dat hij het vervolgens ook via Voice beantwoordt. Antwoorden doet hij middels zoekresultaten op Google. Ik wil graag dat het uitgesproken wordt. Ik heb alles op Engels gezet.Geluid van media stond te zacht.

[ Voor 3% gewijzigd door laserboy op 12-07-2012 20:59 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen met het updateproces. Ervaringen met de software zelf graag in het andere topic of hiervoor aub een apart topic aanmaken.