Gokje: Bij toetsenbordinstellingen de "Predict next word" uitzetten. Aangezien hij dan het volgende woord niet meer neerzet, is er (denk ik) ruimte voor die tekensThe Deaken schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:49:
[...]
Same here, ABN app geeft geen saldo aan, buienradar doet de animation niet. Daarbij ben ik bij het toetsenbord ook de snelle toetsen boven de bovenste rij kwijt ( vraagteken, uiroepteken, dubbele punt etc.) Iemand die weet hoe je dit weer aankrijgt?
Meer mensen met problemen met plaatsbepaling, specifiek via Latitude?
Mijn locatie-circel omvat sinds de JB upgrade de hele provincie wat voorheen niet het geval was. Gewone GSM plaatsbepaling was nooit bijster accuraat, maar om nu ineens te zeggen dat ik "ergens in de provincie" ben..
Verder lijkt hij ook niet meer automatisch te updaten, ook al staat het wel zodanig geconfigureerd. Begin haast te denken dat het leegmaken van dat Google Services Framework blijkbaar niet zo probleemloos was als ik dacht (en men doet voorkomen).
Mijn locatie-circel omvat sinds de JB upgrade de hele provincie wat voorheen niet het geval was. Gewone GSM plaatsbepaling was nooit bijster accuraat, maar om nu ineens te zeggen dat ik "ergens in de provincie" ben..
Verder lijkt hij ook niet meer automatisch te updaten, ook al staat het wel zodanig geconfigureerd. Begin haast te denken dat het leegmaken van dat Google Services Framework blijkbaar niet zo probleemloos was als ik dacht (en men doet voorkomen).
Ik heb het probleem voor mijzelf ook gevonden, hoewel ik nog een oplossing heb. Mijn baseband (radio) versie is XXKK6. Om up te daten naar JB heb ik XXLA2 nodig. Nu heb ik echt geen flauw idee hoe dit moet, door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik zie allerlei dingen voorbij komen zoals fastboot, bootloader, CWM e.d. Ik wil mijn telefoon naar XXLA2 krijgen zonder hem te rooten (o.a. garantie). Ik heb ergens gelezen dat dit kan, maar dan moet ik eerst de bootloader unlocken en daarna de nieuwe basebandversie erop zetten.
Kan iemand mij helpen? Of een link sturen naar een thread waarin dit staat beschreven? Op XDA developers heb ik al gekeken, en ook op google zelf, maar ik kom er nog niet achter..
Kan iemand mij helpen? Of een link sturen naar een thread waarin dit staat beschreven? Op XDA developers heb ik al gekeken, en ook op google zelf, maar ik kom er nog niet achter..
210667
Lijkt mij, dat als je een officiele OTA krijgt de radio.img ook geflashed wordt. Dus als JB een radio-versie nodig heeft de google.img daar ook in voorziet. Denk dat als je geforceerd naar JB wil niet ontkomt aan rooten.gertjanhobma schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:24:
Ik heb het probleem voor mijzelf ook gevonden, hoewel ik nog een oplossing heb. Mijn baseband (radio) versie is XXKK6. Om up te daten naar JB heb ik XXLA2 nodig. Nu heb ik echt geen flauw idee hoe dit moet, door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik zie allerlei dingen voorbij komen zoals fastboot, bootloader, CWM e.d. Ik wil mijn telefoon naar XXLA2 krijgen zonder hem te rooten (o.a. garantie). Ik heb ergens gelezen dat dit kan, maar dan moet ik eerst de bootloader unlocken en daarna de nieuwe basebandversie erop zetten.
Misschien dat diegenen die de officiele update hebben gehad daar iets over te melden hebben?
Ik heb de officiele OTA gekregen, maar hij geeft bij mij na ongeveer 20% van de installatie een beeld waarin het android poppetje op zijn rug ligt, en er een rood uitroepteken uit zijn borst komt. Een minuut later start de telefoon opnieuw op, zonder de nieuwe versie te hebben. Een paar uur later krijg ik weer een melding voor de update. Ik zag ook al eerder in deze thread dat men XXLA2 nodig heeft om JB er op te krijgen.210667 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:35:
[...]
Lijkt mij, dat als je een officiele OTA krijgt de radio.img ook geflashed wordt. Dus als JB een radio-versie nodig heeft de google.img daar ook in voorziet. Denk dat als je geforceerd naar JB wil niet ontkomt aan rooten.
Misschien dat diegenen die de officiele update hebben gehad daar iets over te melden hebben?
Maar hoe?
EDIT: Ik heb zojuist de bootloader geunlocked, echter heeft de GNex geen sdkaart, dus kan niet de update op de sdkaart zetten, en daarna via de bootloader de telefoon te updaten..
[ Voor 9% gewijzigd door gertjanhobma op 15-07-2012 17:17 ]
Ik had ook last van latitude die m'n positie nietmeer automatisch wilde updaten. Het leek even alsof het met checkins te maken had, dus daar heb ik wat mee geprutst. Nu werkt het weer, maar geen idee wat nu juist het probleem heeft verholpenSypher schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:15:
Meer mensen met problemen met plaatsbepaling, specifiek via Latitude?
Ik gebruik de checkins niet, maar hij had van gisteren bijv de hele dag geen locatiehistorie bijgehouden. Nu is Latitude zo "slim" om spaarzaam je locatie te versturen als je op dezelfde plek zit, maar dat was gisteren zeker niet het geval.Bob schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:52:
[...]
Ik had ook last van latitude die m'n positie nietmeer automatisch wilde updaten. Het leek even alsof het met checkins te maken had, dus daar heb ik wat mee geprutst. Nu werkt het weer, maar geen idee wat nu juist het probleem heeft verholpen
Heb vandaag de cache+settings van Maps gewiped, idem voor de app "Netwerklocatie" en daarna een reboot gedaan, lijkt een stuk beter te gaan sindsdien. Nu heb ik tenminste geen circel meer ter grootte van de provincie
Ik heb twee methodes voor je. Van de eerste weet ik zeker dat rooten niet verplicht is. Voor de tweede kan het zijn dat je even moet rooten om CWM recovery te laten werken maar na het flashen van de radio krijg je de JellyBean update en verlies je automatisch je root toegang. Volg in alle gevallen de extra aanwijzingen op die de toolkit geeft. Die ga ik namelijk echt niet vertalen/overtypen.gertjanhobma schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:24:
Methode 1:
- download en installeer de Galaxy nexus toolkit
- Maak een backup!
- unlock bootloader via de toolkit
- Download de volledige factory Image van Yakju/Takju(welke je wilt maakt voor de methode niet uit) en zet in de map van je toolkit genaamd 'put_google_factory_image_here'
- Flash de google factory stock rom(optie 9 in de toolkit) *indien de toolkit vraagt of je een insecure boot hebt, geef aan dat je die niet hebt en de toolkit maakt dit in orde.
- Activeer je gmail account
- Zet eventueel je backup terug
- Zet datum vooruit naar 31 juli
- Clear eventueel frameworkset en check voor update(kan een aantal pogingen duren)
Voila: je hebt een uiterst schone installatie met een fabrieksnieuw gevoel. Als je je bootloader weer relocked zal niemand ooit weten dat je zelf aan het flashen geweest bent. Indien je de bootloader weer relocked kan het noodzakelijk zijn dat je je backup opnieuw terug moet zetten maar dit is niet in alle gevallen zo. Relock je je bootloader namelijk in JellyBean dan behoud je je bestanden.
Methode 2: (ook via de Galaxy nexus toolkit)
- Maak backup
- Unlock bootloader
- Download de juiste radio van deze pagina
- Scroll naar hoofdstuk 3 van instructies bij de galaxy nexus toolkit op deze pagina
- Opties A en B zijn hier van toepassing om de radio te flashen. Om bestanden naar de telefoon te pushen moet je de instructies achter optie 13 in de toolkit volgen.
- Afhankelijk van de map waarvoor je kiest om het bestand neer te zetten is roottoegang noodzakelijk. /sdcard/ vereist root, /cache/ vereist ook root als ik het me goed herinner.
Afijn na het pushen van de bestanden kun je de instructies bij B volgen. Na installatie backup terugzetten en eventueel bootloader weer relocken en wachten op de OTA update.
*Tip: ga voor optie 1. Meest veilig, minst complex en je loopt geen risico dat de procedure alsnog ergens blijft hangen.
Zojuist 3x de framework data clear gedaan op een yakju build. Ben nu JB aan het downloaden. Niets veranderd aan de datum.
Met de sd kaart wordt het interne geheugen bedoeld.
gertjanhobma schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:39:
[...]
Ik heb de officiele OTA gekregen, maar hij geeft bij mij na ongeveer 20% van de installatie een beeld waarin het android poppetje op zijn rug ligt, en er een rood uitroepteken uit zijn borst komt. Een minuut later start de telefoon opnieuw op, zonder de nieuwe versie te hebben. Een paar uur later krijg ik weer een melding voor de update. Ik zag ook al eerder in deze thread dat men XXLA2 nodig heeft om JB er op te krijgen.
Maar hoe?
EDIT: Ik heb zojuist de bootloader geunlocked, echter heeft de GNex geen sdkaart, dus kan niet de update op de sdkaart zetten, en daarna via de bootloader de telefoon te updaten..
Zijn er nog tweakers die nog geen update ontvangen hebben? Ik heb een Galaxy Nexus met XXLA2.
Inmiddels heb ik al zo'n 20 keren (over de afgelopen dagen) bij "Google Services Framework" de data gewist en daarna op "nu stoppen" geklikt. Daarna manueel naar nieuwe updates gezocht en nog nooit gevonden.
Ik vraag me nu af of het kan dat mijn exemplaar gewoon toevallig laat deze update krijgt, of dat zowat alle exemplaren ondertussen de update al wel gekregen hebben.
Ik heb mijn gsm nog maar 10 dagen geleden ontvangen. Kan het daarmee iets te maken hebben?
Inmiddels heb ik al zo'n 20 keren (over de afgelopen dagen) bij "Google Services Framework" de data gewist en daarna op "nu stoppen" geklikt. Daarna manueel naar nieuwe updates gezocht en nog nooit gevonden.
Ik vraag me nu af of het kan dat mijn exemplaar gewoon toevallig laat deze update krijgt, of dat zowat alle exemplaren ondertussen de update al wel gekregen hebben.
Ik heb mijn gsm nog maar 10 dagen geleden ontvangen. Kan het daarmee iets te maken hebben?
Controleer even of je je updates via Google of Samsung krijgt met https://play.google.com/s...de.cbruegg.officialupdate
Mocht het via Google gaan, dan kan je ook nog de datumtruuk gebruiken. Zo niet, laat even weten, dan heb ik nog een andere methode
Mocht het via Google gaan, dan kan je ook nog de datumtruuk gebruiken. Zo niet, laat even weten, dan heb ik nog een andere methode
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik krijg een fout als ik je link volg, Btm909. Ik heb ook al meermaals de datumtruuk gebruikt.
Ik waag me liever niet aan custom roms omwille van garantie-redenen, maar als er geen andere manier is om Jelly Bean te verkrijgen zal het wel moeten zeker?
Ik waag me liever niet aan custom roms omwille van garantie-redenen, maar als er geen andere manier is om Jelly Bean te verkrijgen zal het wel moeten zeker?
Andere manier is: Google Maps -> Settings-> About -. Device.
Dan moet er yakju of takju staat.
[ Voor 23% gewijzigd door fifarunnerr op 21-07-2012 20:33 ]
Er staat "samsung yakjuxw".fifarunnerr schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:32:
Andere manier is: Google Maps -> Settings-> About -. Device.
Uit [Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie
Verschillende builds
Er zijn verschillende builds van het besturingssyteem Ice Cream Sandwich in omloop. De functies zijn identiek, maar het moment van OTA updates verschilt nogal. De buildnaam van de echte Google build is yakju. Andere builds kunnen niet direct door Google OTA worden geupdate, maar moeten wachten tot Samsung deze update uitrolt (bron). Andere builds in omloop zijn yakjusc en yakjuxw. In dit topic is besproken welke builds door de verschillende winkels zijn geleverd.
Ik heb sinds 2 dagen dat mijn telefoon niet wil opladen als deze aanstaat. Als hij uit is werkt dit soms wel maar ook niet altijd. Iemand die dit ook heeft? Of nog beter een oplossing hiervoor.
Flash naar yakju 4.0.4 en ga eens vrolijk updaten.
Ik had een paar weken terug problemen om de lader succesvol te kunnen koppelen, soms viel de verbinding weg. De micro-USB poort leek ook meer speling te hebben bij het koppelen dan toen ik em net had. Op een gegeven moment reageerde het toestel helemaal niet meer op de aansluiting van de USBkabel en laadde dus ook niet meer. Samsung heeft de micro-USBpoort vervangen, nu werkt alles weer prima.Matttthijs schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:54:
Ik heb sinds 2 dagen dat mijn telefoon niet wil opladen als deze aanstaat. Als hij uit is werkt dit soms wel maar ook niet altijd. Iemand die dit ook heeft? Of nog beter een oplossing hiervoor.
Lees je aub even in. Het is niet de bedoeling dat we hier het wiel opnieuw uit gaan vinden.Zjemm schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:20:
Kan dat? En blijft het dan een jakyu?
Beste mensen,
Ben vandaag mijn galaxy nexus gaan ophalen van bij GSMwijzer.be
kom thuis, zet hem aan, check updates. android 4.0.4 , system is up-to-date.
Ik begin te googlen en vind dat mijn nexus op de yakjuxw build loopt.
ik wil absoluut de jelly bean update. ik kocht de nexus namelijk omdat die als eerste de updates zou krijgen. bumb.
mijn vraag is nu wat er juist gebeurt al ik flash naar yakju 4.0.4.
daarna kan ik updaten naar 4.1.1? niet?
maar verlies ik niets van garantie? of compatibiliteit zoals de gps of andere toepassingen die niet meer zouden werken?
en blijft mijn toestel dan op de yakju build lopen? voor latere updates dan?
thx, new android user
Ben vandaag mijn galaxy nexus gaan ophalen van bij GSMwijzer.be
kom thuis, zet hem aan, check updates. android 4.0.4 , system is up-to-date.
Ik begin te googlen en vind dat mijn nexus op de yakjuxw build loopt.
ik wil absoluut de jelly bean update. ik kocht de nexus namelijk omdat die als eerste de updates zou krijgen. bumb.
mijn vraag is nu wat er juist gebeurt al ik flash naar yakju 4.0.4.
daarna kan ik updaten naar 4.1.1? niet?
maar verlies ik niets van garantie? of compatibiliteit zoals de gps of andere toepassingen die niet meer zouden werken?
en blijft mijn toestel dan op de yakju build lopen? voor latere updates dan?
thx, new android user
Ik heb een site gevonden en een root toolkit waarmee ik dus waarschijnlijk mijn Yakjuxw versie kan flashen naar de Yakju versie. Alleen toch vertrouw ik het niet helemaal (vooral omdat ik hier ook geen verstand van heb).
http://webtrickz.com/easi...android-4-0-4-yakjutakju/
Verder ben ik ook bang dat mijn telefoon het hierna niet meer doet of dat ik een rare versie van android 4.1.1 krijg.
Ik weet niet of mensen deze site al geprobeerd hebben, en of ze mij het kunnen aanraden. Alvast bedankt!
http://webtrickz.com/easi...android-4-0-4-yakjutakju/
Verder ben ik ook bang dat mijn telefoon het hierna niet meer doet of dat ik een rare versie van android 4.1.1 krijg.
Ik weet niet of mensen deze site al geprobeerd hebben, en of ze mij het kunnen aanraden. Alvast bedankt!
Die tool staat ook op XDA en word door veel mensen gewaardeerd dus je kunt er wel vanuit gaan dat het goed werkt : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1766475
En de eventuele handmatige oplossing : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1626895 ( staat ook in de OP )
Ik heb overigens zelf geen GN maar wil hem binnenkort wel gaan halen
En de eventuele handmatige oplossing : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1626895 ( staat ook in de OP )
Ik heb overigens zelf geen GN maar wil hem binnenkort wel gaan halen
[ Voor 4% gewijzigd door Spekker op 01-09-2012 10:46 ]
ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD
De jellybean update voor yakjuxw wordt sinds vandaag ota aangeboden.
Anoniem: 296939
Dat werd tijd ... hoe veel verschil in tijd zit er tussen de verschillende modellen? Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat ik geen yakjuxw krijg wanneer ik een Galaxy Nexus koop?
Een topic als dit in de gaten houden:Anoniem: 296939 schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:31:
Dat werd tijd ... hoe veel verschil in tijd zit er tussen de verschillende modellen? Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat ik geen yakjuxw krijg wanneer ik een Galaxy Nexus koop?
[Google Galaxy Nexus] Versie en herkomst ?
verder is er niet echt duidelijk hoe welke versies waar belanden, maar bij een nexus is het echt een fluitje van een cent om de boel te flashen naar standaard.
(of je probeert een afspraak te maken met de verkoper, of je besteld online en beroept je op het recht van aankopen op afstand)
[ Voor 15% gewijzigd door Prulleman op 10-09-2012 19:05 ]
Anoniem: 296939
Ik heb meteen een paar mails verstuurd naar wat winkels, ben eens benieuwd als ze daarop gaan reageren.
Die wet van aankopen op afstand geldt in heel België als ik me niet vergis he?
Die wet van aankopen op afstand geldt in heel België als ik me niet vergis he?
Geen idee, ken de Nederlandse wet amper,laat staan die van België
Aangezien dit over de update voor de nexus gaat post ik mijn vraag hier maar even. Mogelijk ben ik een beetje voorbarig maar ik lees overal dat mensen de update naar JB 4.1.2 binnenkrijgen... helaas krijgt mijn toestel geen update. Heb de yakju build een verder niets geroot oid.
Heb de frameworks truc al een paar keer geprobeerd maar geen update. Is het gewoon een kwestie van afwachten?
Heb de frameworks truc al een paar keer geprobeerd maar geen update. Is het gewoon een kwestie van afwachten?
I intend to live forever. So far, so good.
3 opties:
- wachten
- truc blijven proberen
- stock image https://developers.google.com/android/nexus/images flashen (let op, mogelijk data verlies!!)
- wachten
- truc blijven proberen
- stock image https://developers.google.com/android/nexus/images flashen (let op, mogelijk data verlies!!)
Ik heb hem binnen. Net nog een keer de framework gewist en de update kwam binnen.
I intend to live forever. So far, so good.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen met het updateproces. Ervaringen met de software zelf graag in het andere topic of hiervoor aub een apart topic aanmaken.
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen met het updateproces. Ervaringen met de software zelf graag in het andere topic of hiervoor aub een apart topic aanmaken.