Tja, wie meer features wil in camera's moet ook accepteren dat dit gevolgen heeft voor battery life.nero355 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:04:
[...]
Hoeveel foto's maak je nou in de praktijk met zo'n ding i.c.m. 1 of 2 batterijen vergeleken met je 7D
Je probeert nu wel onvergelijkbare devices met elkaar te vergelijken.
Is een R7 een topmodel dan? Niet echt. Dat is een R3/5 bijvoorbeeld. Die doet ook met geluk 600 foto's. (R7 of een R zonder cijfer trouwens ook)Laatst wat zitten lezen en ik schrok me de pleures toen ik zag dat je van geluk mag spreken als je aan iets van 600 foto's komt!
En de instappers doen grofweg de helft...
Hangt er ook een beetje vanaf wat je allemaal aanzet op je camera.. Zit je te hoogstatieven met continue wifi en vanaf je telefoon te schieten en zet ook nog BT voor GPS aan, dan gaat het hard, heel hard.
Je kan altijd nog een batterygrip aan je camera schuiven, dan kan je met 2 accu's toe. Maar dat wil niet iedereen om uiteenlopende redenen. Keuzes.
Linksom of rechtsom zorgt mirrorless fotograferen wel voor planning bij dagen met veel foto's. In die planning moet oa een extra opgeladen accu in je tas proppen zitten. Of dat een top of instapmodel is, maakt in mijn beleving bij een full-frame niet zo heel veel uit. Die accu gaat dan toch wel leeg.
[Voor 11% gewijzigd door ed1703 op 25-05-2023 17:10]