Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mennovanw
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:54

mennovanw

Canon? You can!

Gonadan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:46:
Na alle geruchten is dan toch de R5 officieel.

YouTube: EOS R5 開発発表【キヤノン公式】

Geen veegknop meer, gewoon een pookje, maar wel de oude stijl. (dus niet 1DXIII combo)
Ergonomisch ziet het er prima uit, als je zonder specifieke PASM-knop kunt.

Ben erg benieuwd wanneer hij in de winkels ligt en hoe hij in de praktijk gaat presteren. De prijs zal wel aanzienlijk zijn ben ik bang.

Ook een aantal RF aangekondigd waaronder een 100-500 4.5/7.1L. Daar heeft m'n hoofd nog wat moeite mee, 7.1 + L. :P
Eerst de objectieven op orde - gericht op echte topkwaliteit. Nu de ervaringen van de eerste bodies (en het commentaar erop) in een topbody. Lijkt mij een prima strategie - Sony en Nikon: watch out!

EF: 5D4, 8-15L, 16-35 f4L, 24LII, 24-70 f4L, 35LII, 50L, 70-300L, 85L, 100L, MR14-EX, 470EX-AI, 2x 580EXII
Voigt: 20, 40, 90
FD: 2x F1, F1n, 2x EF, SSC-primes 7.5-500mm
RF: VI-T/L, P, 7, 2x 7sZ, 110ED(20), 19-200mm LTM

• hcpl
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:00Als M-schieter voel ik er wel wat voor om alledrie de punten van de belichtingsdriehoek tegelijk onder een draaiknop te hebben :)
Als M-schieter heb je nog maar 2 draaiknoppen nodig, namelijk voor Iso en sluiter. Diafragma zit op lens. De derde is vaak belichtingscompensatie maar daar heb je als M schieter niet veel aan.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:16

Wormaap

Moderator Foto & Video
hcpl schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:49:
[...]

Als M-schieter heb je nog maar 2 draaiknoppen nodig, namelijk voor Iso en sluiter. Diafragma zit op lens. De derde is vaak belichtingscompensatie maar daar heb je als M schieter niet veel aan.
Bij RF-lenzen zit er natuurlijk een control ring op de lens. Maar als ik over zou gaan op een R-body, zou ik een hoopje EF-glas dat ik voorlopig niet wil vervangen meenemen, dus dan is een derde draaiwiel nog steeds fijn :)

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Wormaap schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:14:
[...]

Bij RF-lenzen zit er natuurlijk een control ring op de lens. Maar als ik over zou gaan op een R-body, zou ik een hoopje EF-glas dat ik voorlopig niet wil vervangen meenemen, dus dan is een derde draaiwiel nog steeds fijn :)
Dan kies je toch voor de EF-RF-adapter mét control ring?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:16

Wormaap

Moderator Foto & Video
Gonadan schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:19:
[...]

Dan kies je toch voor de EF-RF-adapter mét control ring?
Jamaarjamaar... de versie zonder ring wordt bij de huidige R-bodies meegeleverd. Maar da’s natuurlijk wel een optie als ik over zou stappen. Voorlopig sowieso niet trouwens :+

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:00
Het wordt gewoon een mirrorless "5D V" als ik het zo lees. De introductieprijs zal fors zijn maar daar zat sowieso een stijgende lijn in volgens mij. Niet heel bijzonder dus als dat gebeurt.

Reken er op dat als de 1D opvolger komt dat je dik aan de 8/9k zit. Maar als er een hybride mount komt is dat nog niet zo erg. Denk niet dat mensen zitten te wachten om hun tele toeters van 5-10k per stuk te vervangen puur voor het spiegelloze. Om nou zo'n ding aan een adapter te hangen, mwa.

Ventieldopje wijzigde deze reactie 15-02-2020 02:00 (5%)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Kwintessens
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
Ventieldopje schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 02:00:
Het wordt gewoon een mirrorless "5D V" als ik het zo lees. De introductieprijs zal fors zijn maar daar zat sowieso een stijgende lijn in volgens mij. Niet heel bijzonder dus als dat gebeurt.

Reken er op dat als de 1D opvolger komt dat je dik aan de 8/9k zit. Maar als er een hybride mount komt is dat nog niet zo erg. Denk niet dat mensen zitten te wachten om hun tele toeters van 5-10k per stuk te vervangen puur voor het spiegelloze. Om nou zo'n ding aan een adapter te hangen, mwa.
Hoe zie je zo’n hybride mount voor je?

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:00

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• RSpanjaard
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13:33
Aan een bewegende sensor heb je niet genoeg; de mounts zelf verschillen ook. Niet geheel toevallig dat daar geen enkele oplossing voor geopperd wordt. Die "moving sensor" uit dat gerucht is waarschijnlijk gewoon de IBIS die we in de volgende body gaan zien.

Canon EOS 40D | Olympus E-P5 | RawTherapee | GIMP

• bobcom
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:56

bobcom

Dedicated dabbler

Ventieldopje schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 02:00:

Ik denk niet dat het petapixel-verhaal dat je een paar posts verder noemt het antwoord is. Tussen de registerafstand van mirrorles en reflex gaapt een gat van een paar centimeter, en die zou zo'n "moving sensor" moeten overbruggen. Dat zou betekenen dat de body de diepte van een reflex krijgt, alleen in plaats van de spiegel komt een beweegbaar sensor-sluiterblok. Is inderdaad meer solide dan een adapter, maar of het ook een levensvatbare oplossing is?

Doet een beetje denken aan de oplossing van het fileprobleem: alle auto's uitrusten met een automatisch koppelsysteem, zodat ze bij groot verkeersaanbod toch allemaal in hetzelfde rappe tempo kunnen doorrijden. Zo'n oplossing bestaat al bijna twee eeuwen, die noemen we "trein".

Sony, Fuji, van alles wat en steeds wat anders

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Alleen jammer dat de treincoupé waar ik in zit mij dan niet op mijn bestemming af zet. ;)

Het is al een wat ouder gerucht dat Canon zoiets zou willen ontwikkelen. Het is afwachten of ze dat daadwerkelijk op de markt gaan brengen, voorlopig verwacht ik van niet.
Alle problemen die wij kunnen verzinnen kunnen zij vast oplossen, niets is onmogelijk. Ik vraag mij alleen af of er genoeg markt voor is om dat rendabel te maken.

Gonadan wijzigde deze reactie 16-02-2020 10:00 (76%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• bobcom
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:56

bobcom

Dedicated dabbler

Gonadan schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:58:
Alleen jammer dat de treincoupé waar ik in zit mij dan niet op mijn bestemming af zet. ;)
Daarom hebben stations parkeerplaatsen en fietsenstallingen. Een soort adapter tussen het ene en het andere vervoerssysteem ;)

Sony, Fuji, van alles wat en steeds wat anders

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Mooie analogie. Adapters werken in de basis meestal ook wel goed, maar nooit 100% zo lekker als native. ;)

• Kwintessens
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
O, ja. Zoiets zag ik Tony Northrup ook een keer beweren. Leuke gedachte, doet me denken aan de Contax AX. Daarin werd het binnenwerk inclusief filmvlak naar voren en achteren bewogen om te kunnen autofocussen met manuele objectieven. Het werkte niet ideaal en het maakte de body ook behoorlijk groot.

Ik denk niet dat Canon dit gaat doen. Zeker niet in een pro-body, waarin ze meestal niet dit soort grote innovaties stoppen, zonder het eerst uitgeprobeerd te hebben in lager gepositioneerde body's. Ik snap ook niet welk probleem ze hiermee oplossen, een adapter gebruiken is toch geen issue? Op die grote tele-objectieven worden ook teleconverters gebruikt, dus een adapter lijkt me ook niet zo'n probleem.

Volgens mij is het belangrijkste dat ze voor elkaar krijgen dat de gebruikers van de pro-serie hun werk kunnen blijven doen maar dan met een pro-body met R-mount. Die body moet dus minimaal dezelfde functionaliteit en snelheid hebben. Geef ze een aantal adapters kado bij de body, zodat ze die standaard op hun EF-objectieven kunnen laten zitten en je bent ook het probleem kwijt van het telkens wisselen van adapter. Uiteindelijk worden die objectieven ook vervangen (en hoevaak gaat het niet om huur, bij grote evenementen?).

Die bewegende sensor is een leuk idee, maar het lijkt me veel te duur.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

bobcom schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:03:
Daarom hebben stations parkeerplaatsen en fietsenstallingen. Een soort adapter tussen het ene en het andere vervoerssysteem ;)
Wikipedia: Eurotunnel Shuttle O-) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True