Je mag natuurlijk wel kritisch zijn op Canon (of Nikon) maar ik denk dat onrealistische verwachtingen de voornaamste reden is. Ik durf te beweren dat Canon/Nikon in de praktijk veel minder naar Sony zitten te kijken dan we denken. Waarom zouden ze boel 1:1 kopieren van Sony? Ook al zou Canon vandaag de EOS-R aankondigen met alle functies en eigenschappen van een Sony A7III (want dat is de gouden standaard?) mensen zouden zeggen dat het slechts een kopie en weinig innovatief is. Om nog maar zwijgen over het dynamisch bereik van de sensor. Gek genoeg hoor je nu daar niemand meerDeathchant schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:49:
[...]
Ik snap zeker dat ook Sony het niet in 1x goed deed, maar dat wilt niet zeggen dat ik Canon dan maar een hand boven het hoofd moet gaan houdenZe hebben al die tijd gezien wat Sony deed en welke features Sony had. Als ze ál die jaren daar geen notie van nemen en dan komen met iets dat toch wel wat features ontbreekt, dan vind ik dat nog steeds achteruitgang; Canon zit al veel langer in dat veld dus ik vind dat ik ook wel op zijn minst een on-par product of een juist gepositioneerd product mag verwachten en dát ontbreekt mijns inziens gewoon al jaren.
anyway, mijn persoonlijk advies als er een alternatief op de markt is die beter voldoet aan je eisen: doen (maar blijf wel ver weg van een mark 1)
EDIT: en natuurlijk wordt die EOSR aangekondigd wanneer ik dit zat te typen
eye AF, dat is een opsteker voor canon natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Terryb47 op 05-09-2018 10:01 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade