Dat klapscherm...ik weet het niet. Ik heb het nu niet, ik mis het nu niet. Tap-to-focus...geen idee of ik het nodig heb, daarom laat ik het ook niet echt meewegen in mijn eisen. Ik doe nu liveview gebruiken en dan 10x zoom en handmatig scherpstellen en ik ben dit zo gewend. Ik heb wel gemerkt dat autofocus met liveview altijd spot on is (maar ik er dus weinig gebruik van maak omdat iets in mijn hoofd zegt dat ik het niet altijd kan vertrouwen).
Dus tja, ik ben nog redelijk open wat betreft wel/geen klapscherm. Ik heb mijn camera nooit boven mijn hoofd of op mijn heup en ik film er ook nooit mee, dus ik heb voorlopig geen eisen aan het wel/niet hebben van zo'n klapbaar schermpje met touchscreen. Wellicht dat ik door het ermee spelen wel ontdek dat het superhandig is.
Maar ja, wat ik al zei, ik heb de 6D gekozen toen omdat ik betere IQ wilde, betere DR, en heb daarvoor AF, burstrate en wat ergonomie ingeleverd. De 6D2 zag ik als ideale upgrade omdat dit de IQ + AF zou combineren; zoals de 6D1 eigenlijk had moeten zijn.
Het lijkt er nu gewoon op dat ik bedrogen ga uitkomen, alhoewel ik ook even de bevestiging van Canon en de reviews wil afwachten of het daadwerkelijk zo "erg" is als dat nu hier geschetst wordt.
Ik ben me ervan bewust dat de Sony body wel goed kan zijn (helaas ook in het 2K-3K prijssegment), maar dat je toch niet helemaal volledig compact kunt gaan omdat je nou eenmaal kwaliteitslenzen hebt die gewoon zwaar zijn. Ik zie het gewoon als een nieuw iets in mijn denkproces wat ik ook de revue laat passeren.
Ik kan altijd een A7II nemen en adapter voor Canon.
@
A Lurker Er was toen ook zo'n test die liet zien dat 6D1 en 5D3 gelijk aan elkaar opgingen, tot aan ISO3200. Daarboven was de 6D de uitblinker, maar niet met supergroot verschil. Als jij nu zegt dat de 5D3 vergelijkbaar presteert aan de 6D1, zeg je daar dan niet ook mee dat de 6D2 vergelijkbaar presteert aan de 6D1, want in dat geval zou ik zeggen wellicht dat er storm in een glas water is...
Ik vind het gewoon een ergelijke business strategie, waarbij het lijkt dat ze de "middenklasse" in elkaar aant schoppen zijn. Toepasselijk want dat gebeurt overal in de wereld.
Dus het is of APSC of 5D3/5D4/1DX. Ik vind het gewoon erg jammer dat het zo moet gaan.