• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ja en Nee... wat meer f/2.8 punten was niet verkeerd geweest af en toe :)
Gutteguttegut schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:21:
Ben ik dan de enige die het aantal focus punten net zo belangrijk vind als het aantal pixeltjes op de sensor?
Nee hoor : Ik ben heel blij dat ze zoveel van die krengen erin gepropt hebben deze keer!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:43:
RAW op CF en JPEG op SD wordt ook redelijk veel gedaan volgens mij.
Heel handig voor al die ongeduldige mensjes die ik ken : Waar zijn de foto's ?!?! /RAGEEE en zo :+
Universal Creations schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:45:
Dat performanceverschil kan een aardig probleem zijn, omdat je tijdens het bursten wordt gelimiteerd door het SD kaartje (zodra de buffer vol is). Ze zouden eigenlijk een soort vertraging van backuppen moeten inbouwen. Een burst-detectie is al genoeg eigenlijk.
Bursten zal ik er niet mee doen, maar voor "One Shot AF" gebruik lijkt het me dus best handig.
KopjeThee schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:46:
Ik heb even voor een kleine vergelijking de foto's van de 7d2, 5d3 en 7d1 naast elkaar gezet. Zoek de verschillen :)

[afbeelding]
Laat mooi zien dat de 5DMKIII body op de originele 7D is gebaseerd en niet de 7DMKII op de 5DMKIII zoals ik overal lees 8)7 :D
Bravo schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:18:
In combinatie met een 430exII flitser gebruik ik de pop-up flash heel veel als remote trigger. Scheelt een enorme investering in hardware om je flitser anders dan in de flitsschoen in te kunnen zetten. En dat is toch wel aantrekkelijk voor de consument die er niet zijn brood mee hoeft te verdienen, maar toch maximale mogelijkheden wil hebben.
Dat is heel leuk inderdaad! Ook een paar keer gedaan :)

Al met al word ik heel blij van de meeste nieuwe dingen op de 7DMKII dus als ik straks de nieuwe batterij ook in mijn 7D kan proppen en eventueel ook de 5DMKIII dan ga ik volgend jaar heel veel geld aan Canon doneren denk ik :+ Hihihi :$

En die nieuwe 2x crop compact ziet er ook niet verkeerd uit dus mocht mijn compact camera stuk gaan dan weet ik al wat de vervanger wordt!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 23:54:
Ja en Nee... wat meer f/2.8 punten was niet verkeerd geweest af en toe :)
Zoveel f2.8 glas heb ik niet, en zeker niet op de focale lengte waar het er toe doet (telelenzen voor het volgen van de actie / vogels / beestjes), dus die f2.8 punten doen niet zoveel bij mij. Dan heb ik liever meer f5.6 punten die het net zo goed doen als die f2.8 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Officiële aankondigingen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 08:44
Ik dacht even te lezen dat het een 24 mm EF lens was :-( Zou wel erg tof geweest zijn :P
Zit in z'n geheel helaas niets bij wat mij aantrekt :) misschien ook maar goed ook, ik post zo m'n laatste aanwinst in het daarvoor bestemde topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 21:58
Ik ben echt heel benieuwd hoe een 24mm dslr pancake gaat presteren. Want voor retrofocus is volgens mij geen plaats.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Die 7D2 heeft wel wat grappigs aan boord:
Anti-flicker shooting
The EOS 7D Mark II features a new flicker detection system that not only alerts the user in the viewfinder, but with the camera’s Anti-Flicker Shooting function can compensate for flickering light sources, taking shots only at peak light volume. This feature is useful for minimizing disparities in color and exposure, especially during continuous shooting in sub-optimal lighting situations.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:21
Ik ben wel heel benieuwd hoe de camera in het echt presteert. Van de aankondiging kan ik niet echt heel warm worden. Ik heb nu de 7D maar ik twijfel erg of ik nog met Canon door moet gaan. Vooral de moderne systeemcamera's trekken mij erg aan. Ik had gehoopt dat de mark II echt revolutionair is, maar daar lijkt het nog niet op. Nu de reviews maar afwachten...

edit: De eerste reviews staan al op Youtube intussen. Hij is vooral erg snel! Niet alleen kwa fps maar ook kwa focus enz. Ik wordt al wat enthousiaster... :)

De prijs in Nederland is trouwens 1699 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door elhopo op 15-09-2014 15:03 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 13:07

Tripl3 D

Brother in Arms

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Wat mij opviel:
20.2 Megapixel CMOS (APS-C) sensor and ISO 100–16000
The EOS 7D Mark II has a newly designed 20.2 Megapixel sensor that delivers high-resolution image files with stunning detail and impressive clarity. Optimized for low-light shooting, the EOS 7D Mark II’s sensor captures images at up to ISO 16000 (expandable to H1: 25600, H2: 51200) with remarkably low noise, thanks to its improved, higher sensitivity design. Phenomenal for stills, the EOS 7D Mark II’s sensor is equally up to the task for movies, delivering Full HD capture even at rates of up to 60p.
Nieuw design maar exact hetzelfde aantal pixels als de 70D. Wellicht hebben de read noise wat verbeterd, maar ik ben zeer sceptisch. We zullen het zien in de tests.

En niet meer dan 1080p video? Je zou denken dat 4K makkelijk zou moeten kunnen met de processorkracht die een 7D2 heeft.
65-point* all cross-type AF system for high-performance, accurate subject tracking with EV -3 sensitivity (center point) for focusing in extreme low-light conditions
Houdt die EV-3 nou in dat hij ook op f8 (f5.6 lens + 1.4x extender, bv.) kan focusen? Of is dat meer iets voor het focusen bij mindere lichtomstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

De viewfinder van de 7D is trouwens ook customizable:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/334801j.png

edit: middelste punt is ook gevoelig voor f/8, over de rest wordt niet gerept (bron: filmpje Digital Camera World)

[ Voor 35% gewijzigd door tobiasvs op 15-09-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
henkie196 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:13:
Wat mij opviel:

[...]

Nieuw design maar exact hetzelfde aantal pixels als de 70D. Wellicht hebben de read noise wat verbeterd, maar ik ben zeer sceptisch. We zullen het zien in de tests.

En niet meer dan 1080p video? Je zou denken dat 4K makkelijk zou moeten kunnen met de processorkracht die een 7D2 heeft.
Dat vond ik ook erg opvallend. Zo'n tekst neerzetten en dan 'gewoon' de 70D sensor erin stoppen zou wel erg tegen de haren in strijken zijn, dat zou me eigenlijk ook weer verbazen. Hopelijk verschijnen er snel wat vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Rutje! schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:29:
Dat vond ik ook erg opvallend. Zo'n tekst neerzetten en dan 'gewoon' de 70D sensor erin stoppen zou wel erg tegen de haren in strijken zijn, dat zou me eigenlijk ook weer verbazen. Hopelijk verschijnen er snel wat vergelijkingen.
Nou ja, de 700D en 100D (en waarschijnlijk nog wel meer van die 18MP modellen) werden allemaal de wereld in gestuurd met dat er een nieuwe sensor in zou zitten. De resultaten van die 'nieuwigheid' kennen we.

/edit
De preview op DPreview heeft wel een interessant stukje over de AF:
All of these AF points are cross-type (when using lenses with a maximum aperture of f/5.6 or faster), with the center AF point capable of high-precision, dual cross-type focusing with wider aperture (f/2.8 and faster) lenses. Additionally, the center point is capable of focusing with lenses (or lens/teleconverter combinations) as slow as f/8, as well as down to EV -3. This gives that center point a 1 EV advantage in low light compared to the 1D X and 5D Mark III.
Dus allemaal gevoelig tot f5.6, dat is alvast goed nieuws. Middelste punt ook met f8, ook goed nieuws. EV-3 is misschien ook zoiets als de 6D heeft op het center point, die deed het kennelijk bij weinig licht ook beter dan de 5D3.
With the addition of the RGB metering sensor, the 7D Mark II inherits the 1D X's ability to link spot-metering to the AF point (with a 1.8% spot area). It's exciting to see this technology filter down from the 1D X, and we'd like to see it implemented across all Canon bodies as Nikon has done across its DSLR line (albeit with varying spot sizes linked to the resolution of the included RGB sensor, which increases the more pro-level the Nikon body).
Spot metering gelinkt aan het AF punt. Mocht ook wel eens tijd worden dat ze dat ook op non-1D bodies introduceerden.

[ Voor 56% gewijzigd door henkie196 op 15-09-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De 7D (Mark 1 dus) en 70D kosten nu nagenoeg hetzelfde, en ik verwacht dat de 7D de komende weken naar of onder de 70D zal zakken. Vriend van me ging net morgen de 70D kopen, maar zit nu weer in keuzestress :p
Ik ben hartstikke blij met mijn A-mount, maar dit soort leuke lenzen mis ik wel.

[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 15-09-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

henkie196 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:33:
[...]
Spot metering gelinkt aan het AF punt. Mocht ook wel eens tijd worden dat ze dat ook op non-1D bodies introduceerden.
Zeg dat wel. Bij Nikon zat dat op mijn D40 entrylevel DSLR van 7 jaar geleden ook al :P

Verder ben ik als Nikonian wel een beetje jaloers op deze 7DII. Als Nikon een dergelijke camera (APS-C met pro level AF en FPS) zou uitbrengen was ik direct verkocht. De D7x00 serie komt een heel eind in de buurt, maar legt het door z'n geknepen FPS en buffer en toch iets minder snappy AF behoorlijk af tegen de 7DII denk ik zo.

Het is dat ik het dubbele kwijt ben om mijn 200-400VR te vervangen, maar anders zou ik haast een overstap overwegen :P

Hoe zit het bij Canon eigenlijk met AA filters? Ze zitten op APS-C inmiddels ook boven de 16MP, wat bij Nikon een beetje de limiet lijkt te zijn vanaf waar ze de AA filters weglaten. Canon laat die gewoon zitten?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:17
Krijg weer last van GAS :+

Mooie toestel!

[ Voor 47% gewijzigd door Hamed op 15-09-2014 16:08 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
PWM schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:55:
Ik ben hartstikke blij met mijn A-mount, maar dit soort leuke lenzen mis ik wel.
De eerste EF-S prime van Canon.

Zoveel leuke lenzen zijn er nu ook weer niet voor de EF-S in Canon land (nou ja, van Canon zelf, dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:46
Toch jammer dat de 7D2 geen uitklapbaar scherm heeft. Of heeft een sportfotograaf dat niet nodig -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Een touchscreen om te focusen tijdens liveview is kennelijk ook niet nodig voor het flagship APS-C.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Evenals wifi, staat ook niet in de lijst
http://cpn.canon-europe.c...hes_the_eos_7d_mark_ii.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 08:44
Volgens het nieuws artikel op de frontpage zou hij wel wifi hebben... Ik heb het op de pagina van canon zelf nog niet kunnen ontdekken :)

Ik vraag me af waarom de 6D een plastic bovenkap heeft (voor gps) en de 7DII niet? Of, als er geen wifi in de 7DII zit, gaat gps dan wel goed met een volledige magnesium body?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
In dat overzicht van de 7DII in de preview van dpreview staat dat Wifi optioneel is. Oftewel, niet ingebouwd.

De 7D2 heeft voor de hotshoe een soort van verhoging, wellicht dat de GPS daarin verwerkt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 22:27
Kypo schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:49:
Volgens het nieuws artikel op de frontpage zou hij wel wifi hebben... Ik heb het op de pagina van canon zelf nog niet kunnen ontdekken :)

Ik vraag me af waarom de 6D een plastic bovenkap heeft (voor gps) en de 7DII niet? Of, als er geen wifi in de 7DII zit, gaat gps dan wel goed met een volledige magnesium body?
Omdat WiFi signaal een veel hogere frequentie gebruikt dan GPS signaal :)
henkie196 schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:05:
In dat overzicht van de 7DII in de preview van dpreview staat dat Wifi optioneel is. Oftewel, niet ingebouwd.

De 7D2 heeft voor de hotshoe een soort van verhoging, wellicht dat de GPS daarin verwerkt zit.
Dat zou ook wel eens goed kunnen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Ventieldopje op 15-09-2014 17:06 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 12:17
PWM schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:55:
Ik zat er even naar te kijken maar de bouwkwaliteit ed van EF-S lenzen vind ik zelf zo slecht dat ik 'm niet ga kopen. Wel heerlijk dat er weer eea nieuws is.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Je moet een nieuwe lens niet afschrijven op je ervaring met eerdere lenzen. ;)
Daarnaast is dit het 'kleine broertje' van de de 40mm f/2.8 EF STM, waar qua bouwkwaliteit e.d. niet zo veel mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
BeefHazard schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:19:
[...]

Ik zat er even naar te kijken maar de bouwkwaliteit ed van EF-S lenzen vind ik zelf zo slecht dat ik 'm niet ga kopen. Wel heerlijk dat er weer eea nieuws is.
De 40mm was ook prima gebouwd net als vele andere EF-S lenzen. De 10-22 is echt een stevig ding ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
BeefHazard schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:19:
[...]

Met de 17-55 f2.8 is ook niet veel mis hoor... De oudere kitlenzen waren niet altijd even goed, maar dat geldt niet voor alle lenzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

henkie196 schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:05:

Klopt, daar zit de GPS-antenne in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
En wat heb ik gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Een voetreis naar de winkel, alwaar je hem t.z.t. tegen dat bedrag mag meenemen! Gefeliciteerd! :)
En dan de onvermijdelijke vraag: Ben je blij met je prijs?

[ Voor 10% gewijzigd door KopjeThee op 15-09-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Een koekje! :>

Coolblue heeft hem al in de pre-order staan:

http://www.camerashop.nl/...-eos-7d-mark-ii-body.html

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
KopjeThee schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:16:
Een voetreis naar de winkel, alwaar je hem t.z.t. tegen dat bedrag mag meenemen! Gefeliciteerd! :)
En dan de onvermijdelijke vraag: Ben je blij met je prijs?
Nope. Ik wil hem wel gratis uitproberen en dan samen met de NX1 waar ik toch wel enorm benieuwd naar ben. Niet dat ik ooit nog een aps-c camera ga kopen, maar ja, als gearsletje ben ik gewoon geïnteresseerd of Samsung de gevestigde orde enorm kont gaat schoppen (op papier in ieder geval wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Universal Creations schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:30:
[...]

Nope. Ik wil hem wel gratis uitproberen en dan samen met de NX1 waar ik toch wel enorm benieuwd naar ben. Niet dat ik ooit nog een aps-c camera ga kopen, maar ja, als gearsletje ben ik gewoon geïnteresseerd of Samsung de gevestigde orde enorm kont gaat schoppen (op papier in ieder geval wel).
Ik ben gematigd nieuwsgierig naar de 7D mkII (reviews) maar idd die NX1, show me!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zat even wat te lezen over die NX1, maar dat ziet er zeker interessant uit. Ben benieuwd naar de tests daarvan.

Maar wat voor mount zit daar nu op en welke lenzen zijn er voor die mount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Had ik nog niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Hmm, op dpreview werd gezegd dat spotmetering aan AF punt gelinkt was, maar als ik de specs op de Canon site bekijk, staat er:
Metering Modes

TTL full aperture metering with 252 zone Dual Layer SPC
(1) Evaluative metering (linked to All AF point)
(2) Partial metering (approx. 6% of viewfinder at centre)
(3) Spot metering (approx. 1.8% viewfinder at centre)
(4) Centre weighted average metering
Dat lijkt weer hetzelfde als ze altijd al hadden op non-1D bodies.

Ingebouwde intervalometer is dan wel weer een welkome feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:39

Beaves

Usque ad Finem

Waarom geen kantelbaar scherm, liefst met touchscreen? Dit zou met de nieuwe AF unit filmen zoveel makkelijker maken. Erg jammer :(

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 12:21
Beaves schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:07:
Waarom geen kantelbaar scherm, liefst met touchscreen? Dit zou met de nieuwe AF unit filmen zoveel makkelijker maken. Erg jammer :(
Dat vind ik inderdaad ook wel erg jammer en vreemd. Op de 70D is het focussen tijdens het filmen op die manier veel makkelijker. Ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor de 7D2 hebben opgelost. Met de joystick over het scherm gaan en dingen selecteren lijkt mij veel te traag en lastig.

Verder lijkt het mij een erg mooie camera, zodra ie in de winkel ligt ga ik zeker kijken en hopelijk zakt de prijs een beetje na een maand.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Beaves schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:07:
Kantelbaar en touchscreen zou mooi zijn geweest, maar dat maakt de camera minder robuust. Hij is nu gebouwd als een tank, en dat zou daar afbreuk aan doen, vandaar.

Ik zag overigens dat de sensor nog steeds een low pass filter heeft. Nu weet ik niet in hoeverre dat een marketing gimmick is van andere fabrikanten of dat het ook echt uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
elhopo schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:24:
Kantelbaar en touchscreen zou mooi zijn geweest, maar dat maakt de camera minder robuust. Hij is nu gebouwd als een tank, en dat zou daar afbreuk aan doen, vandaar.
Dat is wat Canon in ieder geval blijft zeggen (deden ze ook bij de 6D).

Gebouwd als een tank helpt nog steeds vrij weinig als je het ding een keer laat vallen, dan is die net zo hard kapot als de goedkopere body. Een volledig metalen body betekent in mijn woordenboek vooral dat de klappen nog directer worden doorgegeven aan de kwetsbare electronica binnenin.

Qua sealing zal een swivel scherm wel moeilijker zijn, maar ja, het is ook weer niet zo dat Canon enige garantie geeft op hun weathersealing, dus hoeveel waarde je daaraan wilt hechten mag je zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Ik heb hem hier al eens eerder gepost, maar als ik dit filmpje zie:

geloof ik echt wel dat de camera een val overleeft. Het zal echter wel afhankelijk zijn hoe deze precies valt, de lens zal ook wel kapot zijn bij een goede val. Het robuustheidsverhaal geloof ik wel.

Overigens maken andere merken ook waterdichte kantelbare schermen, dus zo moeilijk zal het toch niet zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door elhopo op 16-09-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:45
De GH4 heeft zowel wi-fi en GPS aan boord en heeft ook een kantelbaar scherm.
Dat ding kun je prima tijdens een regenbui gebruiken.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel cool dat je het focus screen makkelijk kan vervangen in de 7DII. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Wat voorbeeldfoto's met een hoge ISO, van de 7D mark II.

http://mattgranger.com/7d2

Tot ISO 12800 ziet het er nog goed uit (behalve dat niet alle foto's in focus zijn), voor zover je wat van een jpg kan zeggen die geresized is... Bij de huidige houdt het bij ISO 800 al aardig op (hoewel je nog wel hoger kan halen met RAW en nabewerken). Ben benieuwd of andere reviews dit ook bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Het is een beetje lastig vergelijken als ze niet allemaal even scherp zijn helaas. Bij mijn 60D nu zou ik zo te zien zo 3200/6400 durven gebruiken waar ik nu vaak op 1600 blijf met soms een uitstapje naar 3200.

[ Voor 8% gewijzigd door jip_86 op 16-09-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Op 1600 zie je in het gefocusde deel nog érg veel detail maar in de OOF gebieden is het dan weer huilen met de pet op. Het zijn snel wat shots en niet echt goed om te vergelijken maar hopelijk kan ik hem zelf nog even aan de tand voelen zondag, als er niet een enorme rij staat :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Belooft veel goeds voor het nieuwe AF systeem van de 7D2 als ik die misfocus plaatjes zo zie :+

Verwacht dat over een jaartje, nadat de hype van de nieuwe camera wat gezakt is en het nieuwe er bij iedereen af is, dat we dan een beter idee hebben over hoe goed of niet goed de 7D2 in de verschillende zaken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ventieldopje schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:23:
Op 1600 zie je in het gefocusde deel nog érg veel detail maar in de OOF gebieden is het dan weer huilen met de pet op. Het zijn snel wat shots en niet echt goed om te vergelijken maar hopelijk kan ik hem zelf nog even aan de tand voelen zondag, als er niet een enorme rij staat :+
Ik kruip even onder m'n rots vandaag en vraag hopelijk niet naar de bekende weg... wat/waar is ie dan te zien zondag?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
rockhopper schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:04:
[...]

Ik kruip even onder m'n rots vandaag en vraag hopelijk niet naar de bekende weg... wat/waar is ie dan te zien zondag?
Gok de hele week op de photokina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

jip_86 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:14:
[...]

Gok de hele week op de photokina :)
Ja dat is inderdaad de hele week en "helemaal" in Duitsland, ik hoopte stiekum dat ie ook ergens in Nl te zien zou zijn (wishful thinking)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Kaartjes zijn niet duur en als je met een paar man gaat vallen de reiskosten ook wel mee. Weinig reden om niet te gaan dus!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 20:42
Behalve dan wanneer je je tijd liever aan andere zaken besteedt en/of je je G.A.S. wilt temperen :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Weinig redenen dus ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als ik hele hordes mensen zie, is mijn eerste reactie niet "laat ik daar eens lekker midden in gaan staan".

Maar wellicht hebben jullie daar andere associaties bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nee ik denk ook dat je bij dit soort nieuwe producten je specifiek heel vroeg naar binnen moet gaan en meteen naar de juiste stand. Het liefst op een door-de-weekse dag. Maar goed ik ben nog best tevreden met de 7d mk1 dus ik wacht de reviews af en prijsdalingen voordat ik pas echt overtuigd kan worden. Toch zou even spelen met het nieuwste speeltje wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 22:13

sapphire

Die-hard pruts0r

henkie196 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:36:
[...]

Dat is wat Canon in ieder geval blijft zeggen (deden ze ook bij de 6D).

Gebouwd als een tank helpt nog steeds vrij weinig als je het ding een keer laat vallen, dan is die net zo hard kapot als de goedkopere body. Een volledig metalen body betekent in mijn woordenboek vooral dat de klappen nog directer worden doorgegeven aan de kwetsbare electronica binnenin.

Qua sealing zal een swivel scherm wel moeilijker zijn, maar ja, het is ook weer niet zo dat Canon enige garantie geeft op hun weathersealing, dus hoeveel waarde je daaraan wilt hechten mag je zelf bepalen.
Mijn oude 5D heeft een flinke worp met stuiter op beton zonder heel bijzondere schade gewoon overleefd. Dus die bouw zegt mij wel wat, hij kwam terecht precies tussen het oculairrubber en de flitsschien. Oculairrubber was gescheurd, klein scheirtje in kunsstof van de body daar achter en de schroeven sprongen uit de voorkant. De schroeven terug gedraaid en body werkte gewoon nog, ROFA kon verder niets vinden.
70-200/4 die er op zat had ook niks :)

Mijn Nikon 1 met metaal aan de buitenkant was er slechter aan toe na een val vanaf middelhoogte op de grond :(

Gabriël AM5

• Hamed
Exclusive: Canon EOS 7D Mark II DSLR - first test

Gaat iemand een 7DII topic aanmaken?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• Universal Creations
Dat ging jij toch doen? ;)

• Hamed
Ben daar niet zo goed in ;)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Verwijderd

Ben ik blij dat ik hier niet op heb gewacht! Wat een marketingstunt...

• Hamed
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:37:
Ben ik blij dat ik hier niet op heb gewacht! Wat een marketingstunt...
Canon maakt een beest van een camera en mensen zijn nog steeds niet tevreden 8)7

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

MazeWing

The plot thickens...

Alles valt of staat nu bij de sensor. Als de sensor zeer vergelijkbaar is met de 70D ben ik teleurgesteld. Is de sensor wel degelijk stukken beter dan de 70D (en 7D) dan ben ik tevreden. Zeker i.c.m. de snelheid en hoeveelheid focuspunten heb je een beest van een ASP-C camera die dan ook nog eens een uitmuntende beeldkwaliteit heeft.

Toch heb ik een voorgevoel dat het een soort 70D on steroids is geworden....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik wacht ook even rustig de eerste echte reviews af maar heb ook een beetje onbevredigd gevoel.
De hoop op iets compleets, revolutionair is al wel weg, mogelijk is de sensor zoveel beter dat ik weer een positief gevoel krijg maar ik ben bang dat de 7DmkII een zwart schaap gaat worden....

Verwijderd

Misschien ben ik gek hoor, maar de 7DII is toch gewoon een hele goede nieuwe body van Canon? Hoezo zwart schaap?

Verwijderd

Hamed schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:01:
[...]

Canon maakt een beest van een camera en mensen zijn nog steeds niet tevreden 8)7
Laten we eerst maar eens afwachten wat de beeldkwaliteit is van de sensor en welke euvels dat ding heeft voordat we het als "beest van een camera" bestempelen. Bijv. hoge ISO foto's, want daar zijn de 7D en 70D nogal dramatisch in imo.

Klinkt iets te negatief, I know. Ik vind het voor de rest wel echt een vette spec lijst hebben, maar ben blij dat ik er niet zo lang op heb gewacht. Want hoe langer je wacht, hoe meer magie je verwacht.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2014 11:28 ]

• Universal Creations
Je kunt natuurlijk aanhalen dat er weinig echt is verbeterd, maar als Canon er voor heeft gekozen om dit de AF koning (afgezien van 1DX en D4(s) ) te laten zijn, dan zijn ze daar waarschijnlijk wel in geslaagd. De Samsung NX1 schiet wel met 15fps, maar met een hitrate van ongeveer 50% is het niet echt een concurrent.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben er juist wel blij mee dat alles iets langzamer gaat in de ontwikkelingen :p

Toen de digitale revolutie begon in de SLR markt, kwam er regelmatig een nieuwe body die echt grote stappen zette. Het ging steeds rustiger, maar toch, elke 2-3 jaar begon het vaak toch weer te jeuken, Nikon/Canon/Sony had weer een update gedaan, en die was toch echt weer een enorme stap.

We lijken, zeker op puur de fotografie functionaliteit van de SLR, op een punt gekomen dat we er een beetje zijn. Ja, elke body is een stukje beter, gelukkig, maar met een 7D van 5 jaar oud kan je nog gewoon hartstikke goed meekomen. Mooi toch.

EDIT: Film is dus een ander verhaal, daar gaat het nog wel snel. Maar, dat gebruiken veel mensen toch weinig.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 17-09-2014 11:42 ]

• Hamed
Zo te zien heeft hij toch een betere AF dan 5DIII. Ik ben van mening dat het Canon toch gelukt is om waardige opvolger te maken.

Er zijn genoeg merken die om de jaar een nieuwe model uitpoepen. ( Ik ga hier geen namen nomen :+) Is dat wel nodig?

Ik zal hem persoonlijk zelf niet halen, maar er zijn genoeg mensen die lang aan het wachten zijn op een 7DII :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:46

mrc4nl

Procrastinatie expert

Als een merk ieder jaar een nieuw model introduceert met kleine updates is niet zo relevant voor eigenaars van het voorgaande model,om over te stappen.Maar wel handig voor degene die een nieuw toestel aanschaffen dat ze recent model hebben

En 5 jaar, das in de camerawereld toch wel erg lang. 3 jaar lijkt mij gezonder.

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 17-09-2014 12:56 ]

ora et labora

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:22:
Misschien ben ik gek hoor, maar de 7DII is toch gewoon een hele goede nieuwe body van Canon? Hoezo zwart schaap?
Niet vernieuwend genoeg, te kleine doelgroep -> lage verkopen -> snel van de markt -> 2015 7DmkIII aangekondigd ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

Hamed schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:12:
Er zijn genoeg merken die om de jaar een nieuwe model uitpoepen. ( Ik ga hier geen namen nomen :+) Is dat wel nodig?
400d/450d/500d/550d/600d/650d/700d :+

• Ventieldopje
PWM schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:24:
[...]

400d/450d/500d/550d/600d/650d/700d :+
... 100D ;)

www.maartendeboer.net

• Hamed
Ik heb het over high end spullen mannen :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Even een kleine poll over de eerste indruk van de 7D2.

Poll: Hoe denk je over de 7D mark II?
Positief
Neutraal/afwachtend
Negatief
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=392169&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• inquestos
  • Laatst online: 20:42
Positief:
de 7DII wordt afgerekend op iets wat het (marketingtechnisch) niet is en mag zijn. 7DII is geen video-DSLR of camera met handige snufjes (touchscreen/kantelbaar scherm), maar een degelijk snelheidsmonster.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Positief: wondercamera's die alles zo'n beetje kunnen zijn er niet.
Tot nu toe is dit voor mij het beste Canon aps-c toestel wat ik heb gezien.
Specs. zijn gewoonweg uitstekend.

Verwijderd

Met hierboven. Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art er op en gaan met die banaan! Of de Sigma 120-300mm f/2.8 DG OS HSM Sport natuurlijk... en dan hetzelfde doen met die banaan. :P

/me gaat niet overstappen naar Canon.

• Ventieldopje
Positief :)

Veel mensen hebben veel te hoge verwachtingen van de APS-C lijn en gaan dit vergelijken met de fullframe lijn en zelfs met de 1D X. Daar kan deze camera gewoon niet aan tippen en dat is ook helemaal niet de bedoeling, kijk eens naar de prijs! Voor een APS-C camera van Canon is dit nu het neusje van de zalm en ook tegenover de concurrentie zet hij wel behoorlijke stappen. Misschien niet op sensor gebied zoals velen hopen (al doet hij het samen met de 70D echt niet slecht, pak de originele 7D maar eens ...). Qua ergonomie, functies, buffer, AF etc. is het allemaal tip top in orde!

Dus ik vind dat hij wel wat meer positieve en objectieve aandacht mag krijgen voordat we heb weg schuiven als 'weinig innovatief', 'niet bijzonder' en 'presteert matig vergeleken met de 1D X'. Die mensen moeten gewoon upgraden en niet zeuren.

[ Voor 15% gewijzigd door Ventieldopje op 17-09-2014 16:38 ]

www.maartendeboer.net

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21
*terug uit Schotland* :) Ook ik ben best positief over de 7D2.
"Weinig innovatief"....dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt; t.o.v. van de 7D2 is dit toch echt wel een behoorlijke upgrade. De ergonomie, stevigheid en burstrate was al niet mis van de mk1, maar dit is toch wel een stapje hoger.
Vergelijking met een 1D-X gaat op veel gebieden gewoon spaak,dus een 1 op 1 vergelijking zou je niet moeten doen, maar met dat prijskaartje (zal zeker nog wel dalen de komende maanden) denk ik wel dat je idd het neusje van de zalm op cropgebied hebt.
Of course zijn er nog tig andere redenen om voor het één te kiezen ipv het ander, maar nu lijkt het makkelijker kiezen in die prijsklasse:
- sports/action/beste sensor voor APSC? -> 7D2
- IQ/DR? -> 6D

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:39

Beaves

Usque ad Finem

Mijn Canon 70-200L 2.8 lens is kapot, de diaframga ring blijft 9 van de 10 keer plakken met als gevolg een overbelichte foto. Net nu ik hem morgen wil gebruiken om de Waal-crossing op de gevoelige sensor te zetten :(. Dan maar op 2.8 foto's maken en het beste ervan hopen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

In ander nieuws: Wat een vette camera is de G7x, lijkt me de ideale compactcamera voor als ik niet met lenzen wil sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Bio schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:28:
In ander nieuws: Wat een vette camera is de G7x, lijkt me de ideale compactcamera voor als ik niet met lenzen wil sjouwen.
Ik zou persoonlijk eerder voor de LX100 gaan, met al z'n handmatige instellingen en grotere sensor.
De G7x heeft geeneens een viewfinder...
PWM schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:42:
Ik ben er juist wel blij mee dat alles iets langzamer gaat in de ontwikkelingen :p

Toen de digitale revolutie begon in de SLR markt, kwam er regelmatig een nieuwe body die echt grote stappen zette. Het ging steeds rustiger, maar toch, elke 2-3 jaar begon het vaak toch weer te jeuken, Nikon/Canon/Sony had weer een update gedaan, en die was toch echt weer een enorme stap.

We lijken, zeker op puur de fotografie functionaliteit van de SLR, op een punt gekomen dat we er een beetje zijn. Ja, elke body is een stukje beter, gelukkig, maar met een 7D van 5 jaar oud kan je nog gewoon hartstikke goed meekomen. Mooi toch.

EDIT: Film is dus een ander verhaal, daar gaat het nog wel snel. Maar, dat gebruiken veel mensen toch weinig.
Op het gebied van DSLR's geef ik je gelijk wat betreft langzame ontwikkeling maar bij compact camera's lijkt het de laatste tijd juist weer wat sneller te gaan door concurrentie van smartphones.
Een aantal jaar geleden hadden bijna alle compact camera's een relatief kleine 1/2.3" sensor terwijl de laatste tijd steeds meer compacte camera's over een 1" sensor (RX100, G7X) of Groter (LX100, X100(S/T), RX1 die ook redelijk compact zijn) beschikken, waarmee ook meer handmatig valt in te stellen.

[ Voor 64% gewijzigd door AdmiralSnipe op 21-09-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

AdmiralSnipe schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:54:
Ik zou persoonlijk eerder voor de LX100 gaan, met al z'n handmatige instellingen en grotere sensor.
De G7x heeft geeneens een viewfinder...
LX100 is een soort Fuji X100 variant in m4/3 jasje dus dat is niet echt eerlijk vergelijken...
Maar het is wel een leuke markt geworden nu inderdaad wat betreft compacts : G7X/G1XII/LX100/en dat raar Sony ding dat meer hype dan functioneel is... hoewel de laatste revisie eindelijk een beetje leuk is geworden geloof ik :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
nero355 schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:22:
[...]

LX100 is een soort Fuji X100 variant in m4/3 jasje dus dat is niet echt eerlijk vergelijken...
Maar het is wel een leuke markt geworden nu inderdaad wat betreft compacts : G7X/G1XII/LX100/en dat raar Sony ding dat meer hype dan functioneel is... hoewel de laatste revisie eindelijk een beetje leuk is geworden geloof ik :+
Wat is niet eerlijk vergelijken?
De LX100 en G7X?
Als ik het zo bekijk is de LX100 niet veel groter dan de G7X, behalve dat de voorkant meer uitsteekt doordat het objectief niet naar binnen gaat.
De LX100 is zelfs nog kleiner dan de Fuji X10, dat had ik niet verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door AdmiralSnipe op 22-09-2014 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Crop factor verschil van 0.7 als ik het goed heb begrepen. De LX100 zal dus waarschijnlijk beter presteren over het algemeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 20:24
Heren, ik heb een mening nodig.

Afgelopen zaterdagavond moest ik een concert vastleggen in een kerk. Weinig licht. Dit heb ik gedaan met een 60D + 70-200 2.8. Thuisgekomen zijn de foto's toch nog behoorlijk ruisig en valt het me eigenlijk enigzins tegen.

Nu kan ik voor een redelijk lief prijsje een 5D 1 op de kop tikken. Mijn vraag is nu, zou ik hier nog mee geholpen zijn in de behoorlijk donkere situaties? zou mij dit qua licht een behoorlijk verschil opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Op een 5D wil je ook echt niet hoger dan iso 1600 hoor. Buiten dat is de AF ook huilen met de pet op, alleen het middelste punt is goed bruikbaar met een concert.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Een 5D kan prima op iso3200 hoor. AF met flitser als hulplicht gaat ook prima. Maar idd, middelste focuspunt. Hoe dan ook: dit is wederom (voor 8 miljoenste keer) GEEN ADVIESTOPIC!

Edit: ben nu zelfs zo ver gegaan om het in de topic titel te zetten en nog eens heel duidelijk in de waarschuwing. Hopelijk is het nu wel duidelijk

[ Voor 28% gewijzigd door Universal Creations op 22-09-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ghengis schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:20:
Heren, ik heb een mening nodig.

Afgelopen zaterdagavond moest ik een concert vastleggen in een kerk. Weinig licht. Dit heb ik gedaan met een 60D + 70-200 2.8. Thuisgekomen zijn de foto's toch nog behoorlijk ruisig en valt het me eigenlijk enigzins tegen.

Nu kan ik voor een redelijk lief prijsje een 5D 1 op de kop tikken. Mijn vraag is nu, zou ik hier nog mee geholpen zijn in de behoorlijk donkere situaties? zou mij dit qua licht een behoorlijk verschil opleveren?
Ben zelf van een 60D naar 5D1 gegaan en hoewel ISO3200 al de H1-stand van de camera is (hij is op veel vlakken wel merkbaar verouderd), vind ik de output van een 5D1 op ISO1600 mooier dan die van de 60D. Ook hoger dan dat heeft de 5D1 mijn voorkeur: ISO1600 1 stop gepushed in post vind ik mooier dan ISO3200 van een 60D.

Ik vond het zelf een wereld van verschil. Ruis op ISO1600 is niet meer storend (eerder natuurlijk), kleurinformatie bleef beter bewaard.

• nero355

nero355

Voor een bruikbare ISO3200 zou ik persoonlijk toch liever een 5DMKII kopen dan de 5D "Classic" al is het maar alleen omdat de batterijen beter verkrijgbaar zijn en het schermpje groter/beter is :)

• Ventieldopje
Als je niet alleen op hoge ISO's schiet is het een prima camera, het is gewoon een limitatie waar je mee moet kunnen werken :)

Mijn camera kan ook niet hoger dan ISO 3200 (H) maar produceert zelfs op 1600 prima platen die ik zonder twijfel kan gebruiken. Vaak ook op 3200 nog wel maar die gebruik ik amper, maar dit wist ik van te voren toen ik overstapte van een 5D Mark II naar deze :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

AdmiralSnipe schreef op maandag 22 september 2014 @ 01:11:
[...]

Wat is niet eerlijk vergelijken?
De LX100 en G7X?
Als ik het zo bekijk is de LX100 niet veel groter dan de G7X, behalve dat de voorkant meer uitsteekt doordat het objectief niet naar binnen gaat.
De LX100 is zelfs nog kleiner dan de Fuji X10, dat had ik niet verwacht.
Dat is wel precies waardoor hij niet meer in je broekzak past.

Edit:
Toch wel een behoorlijk verschil hoor...

[ Voor 10% gewijzigd door Bio op 26-09-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ga ook eens advies vragen aan mijn Canon broeders :+

En dan wel de 5DII/III/6D eigenaren.

Ik ben op zoek naar een betaalbare L-plate voor mijn 5DII. Er zijn genoeg universele L-brackets maar bij allen kun je niet meer bij de aansluitingen aan de zijkant, en USB wil ik wel kunnen gebruiken.

Dus opzoek naar een specifieke L-plate maar die zijn lastiger te vinden omdat de mk II gewoon oud is :p
Dus nu de vraag in hoeverre de maat tussen de 5DIII en II verschilt. Als dat meevalt haal ik een Sunwayfoto PCL-5DIII Specific L bracket for Canon 5D mark III. Die is voor zo'n €80 te vinden en voldoet aardig :)

Iemand die ze toevallig allebei heeft, of had ?

En anders de 6D? Maar die is wel kleiner voor zover ik weet.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht meteen aan Really Right Stuff, maar toen las ik "betaalbare"... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja mooi spul, maar vind €224 toch iets te enthousiast....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kijk eens naar 1 van deze:
http://www.aliexpress.com...style_id=&CatId=200002408

Duurt alleen even voordat je hem binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:47

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
* Ventieldopje leest dat automatisch al met de stem van Morgan Freeman in z'n hoofd

www.maartendeboer.net

Pagina: 1 ... 28 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om algemene Canonzaken te bespreken. Voor aankoopadviezen kun je de topics in dit forumdeel bekijken of zelf een topic openen.

Dit is dus geen adviestopic