Eens, als de specs kloppen. Maar ik gok dat Canon in de eerste plaats een concurrent voor de D600 wil i.p.v. een echt 5D2 vervanger.
Universal Creations schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:09:
De 5D2 is nog steeds nieuw te koop, dat bedoelde ik met de laatste. Daarnaast zijn 2 AF punten meer niet echt de moeite (als we de extra assist AF-punten van de 5D2 achterwege laten). Groter ISO bereik doet niets aan de kwaliteit, tenzij Canon opeens zijn sensortechnologie heeft verbeterd. Kleinere body kan wel iets opleveren, maar het begrip APS-C body zegt niets, aangezien de 7D hetzelfde formaat heeft als de 5D2.
Als ik het zo lees krijgt de 6D ook een nieuwe sensor, los van het groter ISO bereik kan de RAW kwaliteit dus ook beter zijn.
Dat zal vast ook gebeuren?
Dat laat wel wat speculatie over voor een 7D2 en 70D!
7D2: 1DX autofocus en highspeed FPS met APS-C sensor?
70D: 7D autofocus 5-6fps? APS-C
Ik denk dat we dit jaar of anders Q1-2013 meer zullen horen over deze 2 camera's? Of gaat canon een enkele camera uitbrengen, een 7D2/70D hybrid waar iedereen net weer niet tevreden over is? En verliezen de daar de 1D-achtige voor APS-C uit het oog (super AF en super FPS voor APS-C)?
Laatste 70D geruchten hier:
http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_70D.html
Laatste 7D2 geruchten hier:
http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_7dmk2.html
Tussen de prijs van de 650D en de 6D is iig plaats voor twee nieuwe camera's.
Het zou uiteraard heel jammer zijn als Canon geen echte 7D opvolger zou uitbrengen. Wat moet je dan als 7D bezitter? Met een 6D ga je naar full frame (verlies in zoombereik) en verlies je snelheid. Een 70D dan? Dan ga je ook in snelheid achteruit, ik zie een 70D geen 8 fps doen. Ik denk wel dat er een 7D2 komt, maar niet binnenkort. De 6D zal ook pas in december verkrijgbaar zijn en gezien de 2.0 firmware van laatst zou een 7D2 nog wel eens een jaar op zich kunnen laten wachten. De 70D zien we dan wel ergens tussenin verschijnen.
Een 7D2 zou perfect zijn met:
- Nieuwe APS-C sensor, 20 - 24 MP
- AF gebaseerd op de 1Dx / 5D3
- 10 fps
Een killer, high-end APS-C camera. Dit moet toch mogelijk zijn, ik kan me niet inbeelden dat de 70D de duurste APS-C moet worden.
De D600 adviesprijs is 2.099 dollar, versus 1.999 voor de 6D. Goedkoper en mindere specs, lijkt me goed toch?