Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00
RMRJ schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:12:
Bijna elke dag loop ik wel kortstondig in de tuin om macro foto's te maken, een statief of tripod is dan erg onhandig en doe alles uit de hand. Maar als je uren in een vlindertuin loopt met je camera meestal op ooghoogte dan wil ik wel eens zien wat dat voor gevolgen heeft voor de gemiddeld hobby fotograaf.
@Ventieldopje: ik heb sinds 2 weken ook een MP-E, maar dat is ook niet de lichtste.
Ik denk dat je met een langere lens (150-180mm) beter uit de voeten kunt in een vlindertuin.
Daarom gebruik ik ook voor macro een monopod icm. de statiefring om m'n MP-E heen ;) Ik ben het met je eens dat een 100L of 180L beter zou zijn maar die heb ik niet in mijn bezit. Wel heeft mijn 35 een kleine minimale focus afstand dus wellicht dat ik daar ook nog iets leuks mee kan doen als closeup. Verder meen ik dat iemand vertelde dat je héél dicht bij de vlinders kon komen zonder ze af te schrikken, dit gaat me goed af bij alle andere insecten in ieder geval ;) We zullen zien, het is de eerste keer voor me daar ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Vind 't verdacht veel op foto's van de 5D3 lijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.photofacts.nl/fotografie/foto/et/canon_5d_mark_iii_24-70mm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://files.petapixel.com/assets/uploads/2012/09/canon6d2.jpg

En die 6 vind ik sowieso beetje te geplakt en onderin zie je ook rare artifacts, waardoor het lijkt alsof er iets (goh, 'Mark III' misschien?) weggeshopt is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Hahn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:15:
[...]

Vind 't verdacht veel op foto's van de 5D3 lijken:

[afbeelding]

[afbeelding]

En die 6 vind ik sowieso beetje te geplakt en onderin zie je ook rare artifacts, waardoor het lijkt alsof er iets (goh, 'Mark III' misschien?) weggeshopt is.
Zou mij helemaal niks verbazen, echte foto zullen we snel genoeg zien ;) Als de specs waar zijn dan is het een mooie instap FF ... denk dat hier wel een markt voor is :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met die specs gaat niemand dat ding halen en gaat op zoek naar de laatste 5D2's.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:39:
Met die specs gaat niemand dat ding halen en gaat op zoek naar de laatste 5D2's.
Misschien wel maar hij is wel wat leuker te verkopen natuurlijk. Bovendien heb je op een 2e hands 5DII geen garantie natuurlijk ;) Hij is wat sneller, meer AF punten, groter ISO bereik (geen idee wat voor prestaties), kleinere body etc. Dat zijn toch wel punten die verkopers uit gaan buiten :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 5D2 is nog steeds nieuw te koop, dat bedoelde ik met de laatste. Daarnaast zijn 2 AF punten meer niet echt de moeite (als we de extra assist AF-punten van de 5D2 achterwege laten). Groter ISO bereik doet niets aan de kwaliteit, tenzij Canon opeens zijn sensortechnologie heeft verbeterd. Kleinere body kan wel iets opleveren, maar het begrip APS-C body zegt niets, aangezien de 7D hetzelfde formaat heeft als de 5D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Eeh, ik zit het door te lezen, wat is er zo slecht aan die specs?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertJRB schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:27:
Eeh, ik zit het door te lezen, wat is er zo slecht aan die specs?
Ze zijn niet slecht, maar minder dan de 5D2 die een stuk minder kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:09:
De 5D2 is nog steeds nieuw te koop, dat bedoelde ik met de laatste. Daarnaast zijn 2 AF punten meer niet echt de moeite (als we de extra assist AF-punten van de 5D2 achterwege laten). Groter ISO bereik doet niets aan de kwaliteit, tenzij Canon opeens zijn sensortechnologie heeft verbeterd. Kleinere body kan wel iets opleveren, maar het begrip APS-C body zegt niets, aangezien de 7D hetzelfde formaat heeft als de 5D2.
Aangezien er een nieuwe processor in zit (Digic 5+) ben ik dus zéér benieuwd hoe de ruisprestaties tov. de 5DII en of ze vergelijkbaar zijn met de 5DIII :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Niemand op CanonRumors forum vindt de 6D goeie specs hebben. (http://www.canonrumors.com/forum/index.php?topic=9385.0)

Dan zullen mensen met de euro het waarschijnlijk al helemaal geen goede camera vinden want tegenwoordig is het niet meer prijs dollar = prijs euro (1$=1€) maar is de europrijs zelfs hoger als in dollar (bv 1$=1.2€). :(

[ Voor 50% gewijzigd door witeken op 14-09-2012 23:01 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ventieldopje schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:49:
Aangezien er een nieuwe processor in zit (Digic 5+) ben ik dus zéér benieuwd hoe de ruisprestaties tov. de 5DII en of ze vergelijkbaar zijn met de 5DIII :)
Ahh kom op... zou je serieus je 5DMKII dan omruilen voor zulke brakke specs ?? Lijkt mij echt zonde !!
Die DIGIC gaat je RAW's echt niet mooier maken...

Ik hoop dan ook dat er helemaal niks van klopt en we gewoon een fatsoenlijke 6D krijgen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou een 6D verwachten met 5D2 sensor, 60D AF-systeem, 40D/50D formaat en $2000 verkoopprijs.
Dus een beter AF-systeem dan die van 5D2, maar toch nog qua systeem onder de 5D3 geplaatst en een prima prijs.

[ Voor 37% gewijzigd door Universal Creations op 14-09-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mwa... doe mij maar de 19 cross gevoelige puntjes van de 7D en dan ook zo verspreid en niet zo in het midden gepropt zoals die van de 5DMKII en natuurlijk dat 2de joystickje op de grip :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de AF van de 7D wordt genomen, dan heb je ze nog steeds in het midden zitten (zoals met iedere APS-C AF-unit). De AF van de 60D is overigens prima voor de meeste gebruikers en Canon moet de prijs laag houden, dus niet al teveel pro features in een 6D stoppen.

• Ventieldopje
nero355 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:06:
[...]

Ahh kom op... zou je serieus je 5DMKII dan omruilen voor zulke brakke specs ?? Lijkt mij echt zonde !!
Die DIGIC gaat je RAW's echt niet mooier maken...

Ik hoop dan ook dat er helemaal niks van klopt en we gewoon een fatsoenlijke 6D krijgen :)
Dat heb ik nooit gezegd! In tegendeel, ik heb liever een 5DII dan zo'n 6D, ik vind alleen de specs zeer goed gekozen en ben ik benieuwd naar hoe hij presteert. Persoonlijk denk ik gewoon dat er een markt is voor dit product :)

www.maartendeboer.net

Dan zal eerst de 5D2 echt uit de schappen moeten zijn, anders heb je er weinig aan.

• Sebazztiaan
  • Laatst online: 08-09 10:22

Sebazztiaan

sebas!

Universal Creations schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:55:
Als de AF van de 7D wordt genomen, dan heb je ze nog steeds in het midden zitten (zoals met iedere APS-C AF-unit). De AF van de 60D is overigens prima voor de meeste gebruikers en Canon moet de prijs laag houden, dus niet al teveel pro features in een 6D stoppen.
Er waren wel rumors over dat de 6D een instap FF zou zijn met de AF-kit van de 7D. Toen ik dat hoorde dacht ik, prima, dan gaat de 5D2 eruit en koop ik een 6D.

Nu vallen me wel 2 dingen tegen, ik had een prijs verwacht tussen de 5D2 en de 7D, ongeveer 1600 euro + dat er maar een 11 punt AF sensor is! Deze zal de 5D2 wel vervangen denk ik, dus de dan wordt de line-up

1DX, 5D3, 6D, 7D, 60D

Dat laat wel wat speculatie over voor een 7D2 en 70D!

7D2: 1DX autofocus en highspeed FPS met APS-C sensor?
70D: 7D autofocus 5-6fps? APS-C

Ik denk dat we dit jaar of anders Q1-2013 meer zullen horen over deze 2 camera's? Of gaat canon een enkele camera uitbrengen, een 7D2/70D hybrid waar iedereen net weer niet tevreden over is? En verliezen de daar de 1D-achtige voor APS-C uit het oog (super AF en super FPS voor APS-C)?

Ik denk dat de 6D net zoveel vragen oproept als antwoorden geeft.

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Jullie wisten nog van eerder in dit topic dat er een laser in mijn camera gekomen is. Dankzij hulp van iemand hier had ik toch recht gekregen op garantie. Echter toen ik het pakketje opgestuurd had, werd deze helaas 'kwijtgeraakt' ergens in het distributiecentrum Goest. Na aangifte gedaan te hebben en verschillende telefoontjes en weken later, heb ik de nieuwwaarde van de camera terug gekregen.

Gister heb ik dus een nieuwe Canon 60D aangeschaft! Precies op tijd voor mijn photoshoot voor vanavond :D

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

pvink schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:18:
Jullie wisten nog van eerder in dit topic dat er een laser in mijn camera gekomen is. Dankzij hulp van iemand hier had ik toch recht gekregen op garantie. Echter toen ik het pakketje opgestuurd had, werd deze helaas 'kwijtgeraakt' ergens in het distributiecentrum Goest. Na aangifte gedaan te hebben en verschillende telefoontjes en weken later, heb ik de nieuwwaarde van de camera terug gekregen.

Gister heb ik dus een nieuwe Canon 60D aangeschaft! Precies op tijd voor mijn photoshoot voor vanavond :D
Have fun vanavond dan :).
En maak rustig een topic in FVM aan met een show/test case. Altijd leuk om anderen hen werk te zien.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• nero355

nero355

pvink schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:18:

Geluk bij een ongeluk :D Mooi zo !!
Sebazztiaan schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 07:06:

Dat worden dan 2 hele mooie toestellen wat mij betreft :)
Ik denk dat we dit jaar of anders Q1-2013 meer zullen horen over deze 2 camera's? Of gaat canon een enkele camera uitbrengen, een 7D2/70D hybrid waar iedereen net weer niet tevreden over is? En verliezen de daar de 1D-achtige voor APS-C uit het oog (super AF en super FPS voor APS-C)?

Ik denk dat de 6D net zoveel vragen oproept als antwoorden geeft.
Gelukkig is de 5DMKIII al uit en is dat voorlopig mijn "escape plan" mocht het allemaal vreselijk uitpakken zoals met de 6D lijkt te gaan gebeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 06:58
Ik zie niet wat er mis is met de 6d specs hoor. Het is geen 5D3 in een kleinere body, maar meer een XXD met een fullframe sensor.

Ik vind het best een mooie instap fullframe camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ThomasW schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:13:
Ik zie niet wat er mis is met de 6d specs hoor. Het is geen 5D3 in een kleinere body, maar meer een XXD met een fullframe sensor.

Ik vind het best een mooie instap fullframe camera.
Mensen hadden verwacht dat het tussen de 5D2 en 5D3 in zou gaan zitten, maar nu (voor zover we de geruchten mogen geloven) is het eigenlijk net wat minder dan de 5D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Hahn schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:14:
[...]
Mensen hadden verwacht dat het tussen de 5D2 en 5D3 in zou gaan zitten, maar nu (voor zover we de geruchten mogen geloven) is het eigenlijk net wat minder dan de 5D2.
Belangrijkste vraag is natuurlijk: Hoe is hij in vergelijking met de Nikon D600...? ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat zal nog moeten blijken, maar tot nu toe: ook minder. Veel minder focuspunten, lagere fps, minder pixels, hogere prijs :P

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 16-09-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Universal Creations schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:34:
[...]

Ze zijn niet slecht, maar minder dan de 5D2 die een stuk minder kost.
Eens, als de specs kloppen. Maar ik gok dat Canon in de eerste plaats een concurrent voor de D600 wil i.p.v. een echt 5D2 vervanger.
Universal Creations schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:09:
Als ik het zo lees krijgt de 6D ook een nieuwe sensor, los van het groter ISO bereik kan de RAW kwaliteit dus ook beter zijn.
Universal Creations schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:09:
Dan zal eerst de 5D2 echt uit de schappen moeten zijn, anders heb je er weinig aan.
Dat zal vast ook gebeuren?

Laatste 70D geruchten hier: http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_70D.html
Laatste 7D2 geruchten hier: http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_7dmk2.html

Tussen de prijs van de 650D en de 6D is iig plaats voor twee nieuwe camera's.

Het zou uiteraard heel jammer zijn als Canon geen echte 7D opvolger zou uitbrengen. Wat moet je dan als 7D bezitter? Met een 6D ga je naar full frame (verlies in zoombereik) en verlies je snelheid. Een 70D dan? Dan ga je ook in snelheid achteruit, ik zie een 70D geen 8 fps doen. Ik denk wel dat er een 7D2 komt, maar niet binnenkort. De 6D zal ook pas in december verkrijgbaar zijn en gezien de 2.0 firmware van laatst zou een 7D2 nog wel eens een jaar op zich kunnen laten wachten. De 70D zien we dan wel ergens tussenin verschijnen.

Een 7D2 zou perfect zijn met:

- Nieuwe APS-C sensor, 20 - 24 MP
- AF gebaseerd op de 1Dx / 5D3
- 10 fps

Een killer, high-end APS-C camera. Dit moet toch mogelijk zijn, ik kan me niet inbeelden dat de 70D de duurste APS-C moet worden.
Hahn schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:21:
Dat zal nog moeten blijken, maar tot nu toe: ook minder. Veel minder focuspunten, lagere fps, minder pixels, hogere prijs :P
De D600 adviesprijs is 2.099 dollar, versus 1.999 voor de 6D. Goedkoper en mindere specs, lijkt me goed toch?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

http://www.canonrumors.co...n-offers-eos-6d-preorder/

Afbeeldingslocatie: http://www.canonrumors.com/wp-content/uploads/2012/09/adorama6D.jpg

Zal de komende photokina (vanaf 17-09-2012) worden aangekondigd

Voorlopig bekende specs:
  • A new 20mp sensor
  • Full Frame
  • 4.5fps
  • ISO Range 100-25600
  • DIGIC5+
  • APS-C Sized body
  • Weathersealed
  • SD Card
  • Built-in Wifi & GPS
  • 11 AF Points, f/2.8 Cross-type in the center.
  • 3″ LCD
  • Full HD (1920×1080)
Zal hoogst waarschijnlijk per december 2012 in de winkel liggen

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Built in Wifi & GPS is wel fancy. Zou het een lekkere studio camera van worden met Wifi. AF is in de studio ook met centre puntje goed te doen.
5d3 met wifi-grip kost bijna het dubbele verwacht ik qua prijs voor deze 6d.

Toch lijkt hij qua specs wel heel veel op de 5d2, met dus als uitzondering Wifi+GPS.
Zelfde soort MP, FPS, AF en LCD, film-specs en zo verder.

Lijkt wel verschrikkelijk veel op wat Nikon met de D600 heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik word wel moe van dat constant switchen van opslag medium. Waar komt dat vandaan? Dan weer SD dan weer CF :?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Royz schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:36:
Ik word wel moe van dat constant switchen van opslag medium. Waar komt dat vandaan? Dan weer SD dan weer CF :?
Vroeger was pro = CF, alle andere SD. Maar SD lijkt overal wat terrein te winnen en dat is eigenlijk niet raar. Het is tegenwoordig snel genoeg, goedkoper en compacter. Eigenlijk alleen maar voordelen.
De voordelen die CF vroeger had wordt steeds meer teniet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Gok dat de prijs in Nederland wel rond de 2000 E komt te liggen, ook tussen 7D en 5DIII in

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CF heeft nog steeds een snelheidsvoordeel, daarnaast is de behuizing veel minder kwetsbaar. Ik heb helaas slechte ervaringen met gebroken en/of gescheurde SD-kaartjes. Eventjes snel in je broekzak stoppen kan prima met een CF (wat ik heel vaak doe als ik on the fly een kaartje moet wisselen), maar is met SD niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Universal Creations schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:49:
CF heeft nog steeds een snelheidsvoordeel, daarnaast is de behuizing veel minder kwetsbaar. Ik heb helaas slechte ervaringen met gebroken en/of gescheurde SD-kaartjes. Eventjes snel in je broekzak stoppen kan prima met een CF (wat ik heel vaak doe als ik on the fly een kaartje moet wisselen), maar is met SD niet aan te raden.
True, voor de extreme snelheden is CF sneller, maar ik gebruik in mijn 5d3 als backup een 64GB extreme 90MB/s kaartje, SD. Dat is toch voor de meeste camera's wel snel genoeg. Alleen een 1dx / D4 kan misschien nog sneller verwerken, maar voor 98% van de gebruikers is SD al snel genoeg volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weleens geburst met RAW tot dat de buffer vol is? Ik zou weleens willen weten welke snelheid dat SD kaartje dan haalt. 90MB/s is enkel een leessnelheid en is leuk voor het kopiëren naar je PC vanaf een USB3 cardreader, maar waar het om gaat is: wat haalt het kaartje aan schrijfsnelheid in de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die Sandisk 64GB doet 95MB/s lezen en 90MB/s schrijven (aldus de Sandisk website).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Universal Creations schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:02:
Weleens geburst met RAW tot dat de buffer vol is? Ik zou weleens willen weten welke snelheid dat SD kaartje dan haalt. 90MB/s is enkel een leessnelheid en is leuk voor het kopiëren naar je PC vanaf een USB3 cardreader, maar waar het om gaat is: wat haalt het kaartje aan schrijfsnelheid in de camera?
5d3 schrijft max 20MB/s naar welk SD kaartje dan ook. Gaat gewoon nooit sneller in de 5d3 vanwege zijn eigen beperking.
Het SD-kaartje haalt in een goede USB3 cardreader behoorlijke snelheden en schrijven via de pc doe ik er eigenlijk niet op.
Ik kan er de volgende keer wel even op letten wat ik haal qua speeds op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Universal Creations schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:49:
Met CF kaartjes wel problemen gehad met een pinnetje dat afgebroken was in de camera. En in mijn cardreader.
SD tot nu toe altijd prima.

Daarnaast vind ik het grote voordeel van SD, naast het formaat, dat ze veel algemener zijn. Ik kan de kaart direct in m'n laptop stoppen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nomad schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:06:
5d3 schrijft max 20MB/s naar welk SD kaartje dan ook. Gaat gewoon nooit sneller in de 5d3 vanwege zijn eigen beperking.
Dat is dan knap waardeloos. Nog een reden om voor CF te kiezen ;)
Het SD-kaartje haalt in een goede USB3 cardreader behoorlijke snelheden en schrijven via de pc doe ik er eigenlijk niet op.
Ik kan er de volgende keer wel even op letten wat ik haal qua speeds op de pc.
Je kunt een keer een HD-Tach (of een ander dergelijk progje) draaien op het kaartje. Lijkt mij wel interessant. Maar dan uiteraard bespreken in het geheugenkaartjes topic O-)
XWB schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:05:
Die Sandisk 64GB doet 95MB/s lezen en 90MB/s schrijven (aldus de Sandisk website).
Wij van WC-Eend... nu nog een echte test. Er staan niet voor niets 2 sterretjes (**) achter.

[ Voor 17% gewijzigd door Universal Creations op 16-09-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Als de 5D3 maar 20 MB/s kan wegschrijven zijn we uitgepraat. Hier staat een test waarbij iemand verschillende SDXC en Compact Flash kaartjes in de 5D3 gebruikt heeft.
The 5DM3 could fire off only 13 frames before stuttering, and then took 20 seconds to clear its buffer. In the 5DM3, using SDXC / SDHC cards appears to be a bad choice for any sports or action shooter seeking high frame rates and burst capability.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Universal Creations schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:11:
Wij van WC-Eend... nu nog een echte test. Er staan niet voor niets 2 sterretjes (**) achter.
Sandisk haalt over het algemeen gewoon wat ze opgeven en zelfs meer !!
Daarnaast ben ik persoonlijk vreselijk ongeduldig dus of de camera het kan benutten of niet : Mijn cardreader WEL en dat scheelt een heleboel tijd als je eenmaal weer thuis bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:29:
[...]

Sandisk haalt over het algemeen gewoon wat ze opgeven en zelfs meer !!
Daarnaast ben ik persoonlijk vreselijk ongeduldig dus of de camera het kan benutten of niet : Mijn cardreader WEL en dat scheelt een heleboel tijd als je eenmaal weer thuis bent :P
Met leessnelheden zijn ze altijd voorzichtig en dat is wat je doorgaans ook test met je cardreader, niet de schrijfsnelheid. Maar als je test hebt van het kaartje met schrijfsnelheden: graag plaatsen in het geheugenkaart-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb het toen getest met HD-tune, ben niet 100% zeker wat ze qua speed deden. Ik was wel tevreden, dacht 65MB/s schrijfsnelheid.

CF gaat wel sneller in de 5d3, maar ik schiet juist op beiden vanwege backup.

edit: even om te laten zien dat de 5d3 echt niet sneller dan 20MB/s kan met SD:
http://www.robgalbraith.c...i_page.asp?cid=6007-12452

Edit: even verduidelijkt dat de 65MB/s schrijfsnelheid is, lezen zit je inderdaad rond de 85 uit mijn hoofd.

[ Voor 43% gewijzigd door Nomad op 16-09-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
95MB/s lezen moet overigens best te halen zijn, ik haal met mijn Transcend 32GB CF-kaartje ook 90MB/s lezen met een Transcend USB3.0-kaartlezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:37:
95MB/s lezen moet overigens best te halen zijn, ik haal met mijn Transcend 32GB CF-kaartje ook 90MB/s lezen met een Transcend USB3.0-kaartlezer.
Dat zou mooi zijn om te hebben. Ik download nu via USB 2.0 vanaf mijn 5DII en dat kost meerdere seconden per foto voor grote RAW bestanden van +/- 30MB. Jammer dat mijn laptop geen USB 3.0 heeft. Zou een kaartlezer van USB 2.0 ook sneller kunnen zijn dan een 5DII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Canon bodies doen 16 MB/s en de betere card readers aangesloten op USB 2.0 gaan daar makkelijk overheen dus als je er één overweegt dan zou ik zeggen koop de Transcend reader waar Han het over heeft : pricewatch: Transcend All-in-1 USB 3.0
Die is snel genoeg :)

Als je wat meer wil/kan uitgeven dan hebben zowel Sandisk als Lexar hele snelle readers dus daar kan je ook nog naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En voor €10-15 heb je een USB3.0 PCI-kaartje, als je dan toch voor USB3.0 cardreader gaat zou ik dat er gelijk bij nemen. Had ik eerst ook, nu zit USB3.0 al op m'n moederbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hahn schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:00:
En voor €10-15 heb je een USB3.0 PCI-kaartje, als je dan toch voor USB3.0 cardreader gaat zou ik dat er gelijk bij nemen. Had ik eerst ook, nu zit USB3.0 al op m'n moederbord :P
same here. Eerst pci-kaartje gekocht ervoor, nu native op moederbord.
En sinds ik usb-3 gebruik wil ik echt niet meer terug. Externe HDD doet nu gewoon steady 150/160MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen jammer dat ik volgens mij niet zomaar een kaartje in mijn laptop kan bijprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit een fout in die specs: 102.400dots voor het scherm mist een 0 lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:32:
Alleen jammer dat ik volgens mij niet zomaar een kaartje in mijn laptop kan bijprikken.
Afbeeldingslocatie: http://www.techfuels.com/attachments/latest-hardware-news/15005d1257402259-io-data-announces-usb-3-0-i-o-data-usb-3-0-z-b-229367-3.jpg
;)
Geen mic ingang?

[ Voor 39% gewijzigd door Gutteguttegut op 17-09-2012 08:36 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Maar wel Wireless en GPS....

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Het zijn gewoon mooie specs voor een instap fullframe FOTOcamera! Niet te veel video functies, gewoon een nette fotocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua formaat zit ie heel dicht in de buurt van de 50D, alleen het gewicht is wat lager. Waarschijnlijk meer kunststof gebruikt zoals in de 60D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Als ik eerlijk ben denk ik dat dat wifi alleen geschikt is voor streaming maar voor bulk foto's overzetten vraag ik me af of je je niet gaat irriteren aan de snelheid.

GPS zou ik wel willen hebben :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Heh, wel een Mic ingang, maar geen PC Sync en Hoofdtelefoon aansluitingen.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Niemand die een 5DII dus gaat omruilen voor een 6D? Behalve de mindere behuizing, zijn de specs echt zoveel minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Nu nog niet, misschien halverwege volgend jaar... Overigens hebben ze nu ook een iOS en een Android remote-app. http://www.canon-europe.c...gital_SLR/eos_remote.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Het is gewoon onbegrijpelijk dat ze een nieuw autofocussysteem hebben ontwikkeld dat zo mager is in vergelijking tot de Nikon variant. Ze hadden gewoon die 19 punten van de 7D er in moeten doen. Een enkel crosspunt is gewoon niet genoeg.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Royz schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:22:
Niemand die een 5DII dus gaat omruilen voor een 6D? Behalve de mindere behuizing, zijn de specs echt zoveel minder?
Hahahahaha :+ Nee. Je moet een berg bij betalen voor een body van mindere kwaliteit (maar voor een deel magnesium legering), knopjes zitten op andere plaatsen (doet me beetje denken aan 550D layout) en dat vind ik nou niet echt een pluspunt, hij is lichter (niet zo fijn als je met zwaar geschut schiet), de maximale sync tijd is iets trager met 1/180s, 1 megapixel minder!, SD KAART ... etc.

Leuke instapper though maar ik persoonlijk vind het zéker geen vervanger voor mijn 5DII.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Enige wat ik op dit moment mis emt mijn 5DII is GPS. Ik zou graag de canon GPS versie kopen, maar die is niet compatible met 5DII. Misschien dat Magic Lantern hem ooit kan laten werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Royz schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:11:
Als ik eerlijk ben denk ik dat dat wifi alleen geschikt is voor streaming maar voor bulk foto's overzetten vraag ik me af of je je niet gaat irriteren aan de snelheid.

GPS zou ik wel willen hebben :(
Ik snap persoonlijk niet zo goed dat ze die wifi en gps ingebouwd hebben. Het lijkt me dat ze de body zo een 200-300 euro goedkoper hadden kunnen maken zonder die fratsen. Dan was de prijs een stuk beter geweest.
G-Tus schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:27:
Het is gewoon onbegrijpelijk dat ze een nieuw autofocussysteem hebben ontwikkeld dat zo mager is in vergelijking tot de Nikon variant. Ze hadden gewoon die 19 punten van de 7D er in moeten doen. Een enkel crosspunt is gewoon niet genoeg.
Ik zie in de specs die tot dusverre zijn verschenen dat het middenpunt f2.8 crosstype is. Dit lijkt wat op hoe de 60D en 7D het centerpunt hebben met f2.8 double cross. Ik zou dan ook aannemen dat alle punten crosstype zijn, net als de 60D en de 7D, met alleen het centerpunt doublecross. Anders zou het inderdaad wel echt betreurenswaardig zijn.

Ik meen dat van de D7000 maar iets van 9 punten van de 39 crosstype waren. Of dat voor de D600 ook zo werkt staat me even niet bij. Wat me wel een goed punt leek van de D600 AF was dat het centerpunt ook f8 was. Dat is wel handig voor degenen die veel telewerk met extenders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

henkie196 schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:53:
[...]

Ik snap persoonlijk niet zo goed dat ze die wifi en gps ingebouwd hebben. Het lijkt me dat ze de body zo een 200-300 euro goedkoper hadden kunnen maken zonder die fratsen. Dan was de prijs een stuk beter geweest.
ik denk dat je de kostprijs van die features nu een beetje overschat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

GPS en wifi hardware zit tegenwoordig in vrijwel elk mobieltje, dat kost zo veel niet meer. De firmware aanpassen zodat je er ook echt wat mee kan zal nog het meeste kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Fiber schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:30:
GPS en wifi hardware zit tegenwoordig in vrijwel elk mobieltje, dat kost zo veel niet meer. De firmware aanpassen zodat je er ook echt wat mee kan zal nog het meeste kosten.
Dat zal ook wel meevallen, want voor een deel zit die functionaliteit er al lang in ten behoeve van externe wifi/gps accessoires.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:20:
ik denk dat je de kostprijs van die features nu een beetje overschat.
Dat ben ik met je eens, maar ik ging even uit van wat of dat ze er voor vragen als je het als accessoire koopt (en ja, ik weet dat je er dan makkelijk het drievoudige voor betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 12:49
Hebben Canon en Nikon geheime afspraken dat ze 'heel toevallig' in ongeveer dezelfde tijd vergelijkbare camera's introduceren? 8)7

Ik vind dat ingebouwde GPS cool, dat zouden ze voor alle dSLR's moeten doen, het is potdorie geen dure rocket science meer.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Abbadon schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:27:
Hebben Canon en Nikon geheime afspraken dat ze 'heel toevallig' in ongeveer dezelfde tijd vergelijkbare camera's introduceren? 8)7

Ik vind dat ingebouwde GPS cool, dat zouden ze voor alle dSLR's moeten doen, het is potdorie geen dure rocket science meer.
Inderdaad en wifi met een fatsoenlijke* app is ook wel tof.

*Nikon heeft tegenwoordig een redelijk betaalbare wifi module en smartphone app voor een paar consumenten cams, waaronder de D600. Alleen die app laat je alleen op de shutter drukken, zonder mogelijkheid om de exposure instellingen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Die remote app is wel tof hoor: http://www.canon-europe.c...gital_SLR/eos_remote.aspx

Afbeeldingslocatie: http://www.canon-europe.com/images/liveview13_tcm13-973806.jpg

/edit oh zie dat thomas hem ook al had gemeld :P

[ Voor 11% gewijzigd door Royz op 17-09-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Royz schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:36:
Die remote app is wel tof hoor: http://www.canon-europe.c...gital_SLR/eos_remote.aspx

[afbeelding]

/edit oh zie dat thomas hem ook al had gemeld :P
Mocht je dit als reactie op mijn post bedoelen: dat is dus precies wat ik bedoel, die app van Canon is stukken beter dan de app van Nikon die veel te beperkt is in remote control functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik had zelf meer verwacht van de 6d, nu is het meer een 60d maar dan FF met wifi en gps. Ik denk dat nikon het beter heeft gedaan met hun nieuwe model, daar hebben ze bezuinigd op minder belangrijke dingen terwijl canon met deze AF bezuiniging de 6d eigenlijk al kansloos maakt bij introductie. Er zal wel een markt voor zijn voor dit model, maar ik ben toch wel erg teleurgesteld. Ik wilde van de 7d misschien een FF erbij halen, maar de 5dIII is te prijzig, en de 6d is nu eigenlijk te erbarmelijk. Misschien dat ik toch nog maar voor een 5d II ga, of ik wacht nog langer tot volgend jaar een beter model komt ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
AF systemen moet je eerst ervaren vind ik. Het is een verbeterde versie van wat er nu in de 650d en 60d zit, en die doet het wel goed.

Als je de AF van de 7d gewend bent, ben je sowieso al een beetje verwend. Het kan ook met minder.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
treative schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:50:
AF systemen moet je eerst ervaren vind ik. Het is een verbeterde versie van wat er nu in de 650d en 60d zit, en die doet het wel goed.

Als je de AF van de 7d gewend bent, ben je sowieso al een beetje verwend. Het kan ook met minder.
Ik gebruik MF lenzen en verder alleen het center point op m'n 5D Mark II en heb niks te klagen inderdaad. Het is maar wat je gewend bent denk ik :>

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
rockhopper schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:47:
[...] terwijl canon met deze AF bezuiniging de 6d eigenlijk al kansloos maakt bij introductie. [...] Misschien dat ik toch nog maar voor een 5d II ga ...
Nee dan heb je lekkere AF maar niet heus :+

Maar inderdaad als je dan goedkoper uit ben, en vogels e.d. met de 7D blijft doen, en 5DII voor portretjes .. ?

Als ik puur kijk naar hoe de 6D oogt, en de bouwkwaliteit, dan komt de 7D toch een stuk professioneler over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

rockhopper schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:47:
Ik had zelf meer verwacht van de 6d, nu is het meer een 60d maar dan FF met wifi en gps. Ik denk dat nikon het beter heeft gedaan met hun nieuwe model, daar hebben ze bezuinigd op minder belangrijke dingen terwijl canon met deze AF bezuiniging de 6d eigenlijk al kansloos maakt bij introductie. Er zal wel een markt voor zijn voor dit model, maar ik ben toch wel erg teleurgesteld. Ik wilde van de 7d misschien een FF erbij halen, maar de 5dIII is te prijzig, en de 6d is nu eigenlijk te erbarmelijk. Misschien dat ik toch nog maar voor een 5d II ga, of ik wacht nog langer tot volgend jaar een beter model komt ;)
Bij Nikon hebben ze ook gewoon een FF versie gemaakt van het topmodel in de consumenten crop lijn.

Het voordeel bij Nikon is dat de D7000 op een aantal vlakken net wat beter is dan de 60D die Canon als 'basis' genomen heeft.

Nikon D300 gebruikers (vergelijkbare klasse als de 7D in mijn ogen) staan echter voor exact hetzelfde dilemma als jij bij Canon. D600 biedt FX, maar is op veel andere vlakken een stapje terug, D800 is eigenlijk net te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Orion84 schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:07:
[...]

Bij Nikon hebben ze ook gewoon een FF versie gemaakt van het topmodel in de consumenten crop lijn.

Het voordeel bij Nikon is dat de D7000 op een aantal vlakken net wat beter is dan de 60D die Canon als 'basis' genomen heeft.

Nikon D300 gebruikers (vergelijkbare klasse als de 7D in mijn ogen) staan echter voor exact hetzelfde dilemma als jij bij Canon. D600 biedt FX, maar is op veel andere vlakken een stapje terug, D800 is eigenlijk net te duur.
Van de 60D werd ook geroepen dat hij niet goed genoeg was en minder dan de 50D en ook minder dan de Nikon D7000, maar de verkoopcijfers lijden er toch ook niet onder, of wel?

Het upgrade- en/of vervangingspad voor Canon 7D- en Nikon D300(s) gebruikers is wel een lastige inderdaad. Maar wellicht kunnen die nog wel even toe met wat ze nu hebben, daar is tenslotte ook niet heel veel mis mee... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 17-09-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

RBH

Lastige beslissing hiero. Nu een 7D en bevalt zeker goed, alleen de stap naar FF zou ik wel willen zetten maar vond de 5D II/III een wat te grote stap (ook gelijk qua formaat bijvoorbeeld weer).. Dit is wel een mooi 'instap-FF' model, maar toch, Moet er minimaal weer 900€ op toeleggen (als ik mijn 7D uberhaupt verkocht krijg)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
RBH schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:27:
Lastige beslissing hiero. Nu een 7D en bevalt zeker goed, alleen de stap naar FF zou ik wel willen zetten maar vond de 5D II/III een wat te grote stap (ook gelijk qua formaat bijvoorbeeld weer).. Dit is wel een mooi 'instap-FF' model, maar toch, Moet er minimaal weer 900€ op toeleggen (als ik mijn 7D uberhaupt verkocht krijg)..
Vrees niet, die 7D raak je zo kwijt ;) Fullframe is echt heerlijk vind ik, 35 = 35 en de kleine DoF (mits je daar van houd) is super!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ventieldopje schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:33:
[...]

Vrees niet, die 7D raak je zo kwijt ;) Fullframe is echt heerlijk vind ik, 35 = 35 en de kleine DoF (mits je daar van houd) is super!
Haha, gelukkig. Ja, daar houd ik van, dat is een van de voornaamste redenen om over te gaan op FF. Maar waarom bijvoorbeeld nu niet gaan voor een 5D II ipv nog eens 400 euro meer neerleggen voor een 6D? (Of heb ik hier nu overheen gelezen in de laatste paar pagina's? :$ *doet dubbelcheck*) Was al weer een pagina bijgekomen zie ik. Duidelijk. Maar even diep nadenken..

[ Voor 7% gewijzigd door RBH op 17-09-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
RBH schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:53:
[...]

Haha, gelukkig. Ja, daar houd ik van, dat is een van de voornaamste redenen om over te gaan op FF. Maar waarom bijvoorbeeld nu niet gaan voor een 5D II ipv nog eens 400 euro meer neerleggen voor een 6D? (Of heb ik hier nu overheen gelezen in de laatste paar pagina's? :$ *doet dubbelcheck*)
Persoonlijk zou ik voor een 5D Mark II gaan ;) Maar leg de pro's en cons naast elkaar en ga kjken welke het beste bij jou past. Wat de prijs gaat doen weet ik niet maar die van de 6D kan alleen maar dalen nog ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ventieldopje schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:55:
[...]

Persoonlijk zou ik voor een 5D Mark II gaan ;) Maar leg de pro's en cons naast elkaar en ga kjken welke het beste bij jou past. Wat de prijs gaat doen weet ik niet maar die van de 6D kan alleen maar dalen nog ;)
Knoppen lay-out van de 5D II lijken lekkerder als je vanaf een 7D komt, Wi-Fi en GPS zijn voor mij niet interessant. Duidelijk. Thnx. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
RBH schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:57:
[...]

Knoppen lay-out van de 5D II lijken lekkerder als je vanaf een 7D komt, Wi-Fi en GPS zijn voor mij niet interessant. Duidelijk. Thnx. ;)
Iets meer dan een jaar terug ook van een 7D naar een 5DII over gestapt, beviel me ontzettend goed en kon gelijk alles vinden, in tegenstelling tot als ik nu een 550D ofzo van iemand pak ... dan kom ik echt aan het zoeken ondanks dat ik zelf een 450D heb gehad ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ventieldopje schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:06:
[...]

Iets meer dan een jaar terug ook van een 7D naar een 5DII over gestapt, beviel me ontzettend goed en kon gelijk alles vinden, in tegenstelling tot als ik nu een 550D ofzo van iemand pak ... dan kom ik echt aan het zoeken ondanks dat ik zelf een 450D heb gehad ;)
Ik ben van de 350D naar de 7D gegaan en vond de 7D uiteindelijk veel fijner werken. Er zwerft ook nog een 60D rond in de familie en die heb ik ook wel af en toe vast, maar die vind ik net zo werken als de 350D; veel minder fijn dan de 7D.

Overigens; enig idee wat de verschillen qua foto-kwaliteit zijn van een 50 1.8 op een 7D vergeleken met een 5D II? Aangezien ik nogal eens wisselende verhalen lees van deze lens op een FF camera.

[ Voor 5% gewijzigd door RBH op 17-09-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
RBH schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:20:
Overigens; enig idee wat de verschillen qua foto-kwaliteit zijn van een 50 1.8 op een 7D vergeleken met een 5D II? Aangezien ik nogal eens wisselende verhalen lees van deze lens op een FF camera.
De fotokwaliteit van een lens zal van de ene camera naar de andere camera niet verschillen. Het grootste verschil zal zijn dat de beeldhoek van de lens gaat veranderen. De 50mm zal op FF ongeveer overeen komen met een 32mm focale lengte op een 1.6x crop camera.

Overigens kan je op FF wel verwachten dat je hoeken wat slechter zullen zijn bij je 50/1.8, omdat een FF camera nu eenmaal een grotere beeldcirkel heeft.
Ventieldopje schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:33:
Fullframe is echt heerlijk vind ik, 35 = 35
Dat is een drogreden. Als je 35mm op FF een fijne beeldhoek vindt, moet je op APS-C een 21-22mm lens zoeken om dezelfde beeldhoek te krijgen. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
henkie196 schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:31:
Dat is een drogreden. Als je 35mm op FF een fijne beeldhoek vindt, moet je op APS-C een 21-22mm lens zoeken om dezelfde beeldhoek te krijgen. Probleem opgelost.
Als je een boterham met kaas niet lekker vind neem je er toch 1 met pindakaas, probleem opgelost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik zat net wat te kijken naar die Remote Control software en zag daar constant 7D staan in plaats van de 6D die als enige rechts bij "Compatible products" staat : Zou dat betekenen dat je de software i.c.m. een 7D + Wireless grip kan gebruiken :? Lijkt me wel grappig i.c.m. een cheapo namaak WiFi grip om wat in de tuin mee te klooien voor vogeltjes/insecten en zo :)

Wat de 6D betreft denk ik dat het best wel een leuke camera is met 60D controls die ik wel leuk vind en eigenlijk wel misschien ideaal te noemen als een vakantie camera met wat kleine primes erop i.c.m. de SD's van je compact camera :D Hoezo er bestaat geen Full Frame EOS M :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
henkie196 schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:31:

[...]

Hoezo een drogreden? Een 21mm lens heeft héle andere eigenschappen dan een 35mm lens afgezien ook al leveren ze Crop/FF de zelfde field of view op ;)

Probleem helemaal niet opgelost dus ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ventieldopje schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:04:
[...]
Kun jij met het blote oog een door elkaar gehusselde serie prints van een 7D met 24/1.4 en een 5D2 met 35/1.4 foutloos sorteren op type camera...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ventieldopje schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:04:
Hoezo een drogreden? Een 21mm lens heeft héle andere eigenschappen dan een 35mm lens afgezien ook al leveren ze Crop/FF de zelfde field of view op ;)

Maar jouw Samyang 35/1.4, een 35L of een Zeiss 35/1.4 hebben ook allemaal andere eigenschappen ondanks dat ze dezelfde beeldhoek hebben. Dan had je moeten zeggen dat je jouw Samyang 35/1.4 helemaal geweldig vindt en dat je niet weet van het bestaan van een lens met vergelijkbare eigenschappen en die dezelfde beeldhoek geeft op een crop camera ;)

(Ik had m'n Ventieldopje interpretatie filtering eerst even aan moeten zetten - we weten allemaal wat je bedoelt, maar het komt er niet zo heel gelukkig uit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^met Fiber. Dat verschil zie je niet of nauwelijks (afgezien van het feit dat de Zeiss 21 een ander karakter heeft dan de 35 van Canon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Het komt er misschien niet helemaal gelukkig uit, het gaat mij ook niet om mijn 35. Wat ik bedoel te zeggen is dat ze optisch gewoon verschillend zijn, dit zul je met tele lenzen misschien nauwelijks merken maar met groothoek en UWA heeft dit zeker toch wel zo zijn gevolgen. Natuurlijk niet als we perspectief correctie toepassen ;)

Maargoed, mij lijkt het in ieder geval zo ... bovendien lijkt het mij moeilijker en duurder om 22mm glas te maken dan 35.

35 nemende als random voorbeeld (makkelijk rekenen).

Btw, foto's met de 7D en 5DII zonder ruisreductie zijn vrij makkelijk uit elkaar te houden. Een 7D heeft een heel apart type ruis dat meer lijkt op kleine slakken sporen ipv de 5DII wat gewoon korrel is. De vergelijking die jij op stelt zou ik inderdaad zo op het blote oog niet uit elkaar weten te houden hoor ;)

Ook zeg ik niet dat 21/22mm op crop slechter is dan 35mm op fullframe (of wat voor vergelijking dan ook) ... ik zeg alleen dat ze anders zijn (zowel optisch, prijs, gewicht etc.)

[ Voor 16% gewijzigd door Ventieldopje op 17-09-2012 16:58 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:23
Discussie over de 6D mag hier verder: Canon EOS 6D
Ik kan de posts er helaas niet heen verplaatsen omdat het dan voor de OP terecht zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ventieldopje schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:56:
Het komt er misschien niet helemaal gelukkig uit, het gaat mij ook niet om mijn 35. Wat ik bedoel te zeggen is dat ze optisch gewoon verschillend zijn, dit zul je met tele lenzen misschien nauwelijks merken maar met groothoek en UWA heeft dit zeker toch wel zo zijn gevolgen. Natuurlijk niet als we perspectief correctie toepassen ;)

Maargoed, mij lijkt het in ieder geval zo ... bovendien lijkt het mij moeilijker en duurder om 22mm glas te maken dan 35.

35 nemende als random voorbeeld (makkelijk rekenen).
Je bent je ervan bewuste dat je met een aps-c enkel het beste stuk van de lens gebruikt, waardoor de resultaten alsnog heel goed zijn. Zelfs de distortion wordt dan ook automatisch minder, dus met correctie of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:14:
[...]

Je bent je ervan bewuste dat je met een aps-c enkel het beste stuk van de lens gebruikt, waardoor de resultaten alsnog heel goed zijn. Zelfs de distortion wordt dan ook automatisch minder, dus met correctie of niet.
Jawel dat wel ;) Ik ben toch stiekem best wel benieuwd naar dit soort vergelijkingen of het verschil zichtbaar is (wat ik dus denk) of dat het gewoon écht niet opvalt, is er ooit door iemand zo'n vergelijking gedaan of ergens waar je het zelf kan doen? :)

Voor de duidelijkheid, ik ben gewoon puur nieuwsgierig maar blijf een beetje bij mijn standpunt omdat ik eens uit wil zoeken wat het verschil dus is.

Maar ik vind het nog steeds niet helemaal een drogreden, zo kun je met FF en een fisheye gewoon compleet ronde foto's maken (180 graden etc.), dit gaat voor zover ik weet niet lukken met een APS-C ... of er moet een < 8mm fisheye bestaan.

Aan de andere kant heb je met een APS-C gratis 1.6x crop wat makkelijk is voor als je veel tele werk doet (snap dus ook niet waarom ze APS-H van de hand gedaan hebben, 1D IV voor sport ftw).

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:23
Ventieldopje schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:22:
[...]
Maar ik vind het nog steeds niet helemaal een drogreden, zo kun je met FF en een fisheye gewoon compleet ronde foto's maken (180 graden etc.), dit gaat voor zover ik weet niet lukken met een APS-C ... of er moet een < 8mm fisheye bestaan.
:Y pricewatch: Sigma 4.5mm f/2.8 EX DC Circular Fisheye HSM (Canon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ventieldopje schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:22:
Aan de andere kant heb je met een APS-C gratis 1.6x crop wat makkelijk is voor als je veel tele werk doet (snap dus ook niet waarom ze APS-H van de hand gedaan hebben, 1D IV voor sport ftw).
Voor niets gaat de zon op, want echt gratis is het niet. Je levert namelijk relatieve lichtsterkte in. In het m4/3 topic heb ik daar al aardig wat over gezegd, maar strikt genomen kun je in i.p.v. een 200/2.8 op aps-c ook een 300/4 op FF nemen. En dan durf ik het wel aan dat die FF+300/4 beter presteert dan de aps-c combo: http://www.the-digital-pi...omp=0&FLIComp=0&APIComp=0

Edit: voor de volledigheid is de 300/4 duurder dan de 200/2.8, maar dat heeft ook met IS te maken die op de 300/4 wel zit en niet op de 200/2.8.

[ Voor 8% gewijzigd door Universal Creations op 17-09-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Toch wel een SX50 :9~. En kijk die zoom! Meer als de verwachtte 1060mm. Wel 2 kleine nadelen die ik tegen kom: Nog steeds geen 920k subpixels 3" display en de prijs is veel hoger als de SX40 (519 vs 479). Nu maar de reviews afwachten en kijken wat er met de prijs gebeurt.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Holy shit uitwerpselen :o Modden voor FF dat ding of krijgen we dan hele enge tijd-continuum problemen dat je dingen binnenstebuiten kan bekijken ofzo?
Universal Creations schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:49:
[...]

Voor niets gaat de zon op, want echt gratis is het niet. Je levert namelijk relatieve lichtsterkte in. In het m4/3 topic heb ik daar al aardig wat over gezegd, maar strikt genomen kun je in i.p.v. een 200/2.8 op aps-c ook een 300/4 op FF nemen. En dan durf ik het wel aan dat die FF+300/4 beter presteert dan de aps-c combo: http://www.the-digital-pi...omp=0&FLIComp=0&APIComp=0

Edit: voor de volledigheid is de 300/4 duurder dan de 200/2.8, maar dat heeft ook met IS te maken die op de 300/4 wel zit en niet op de 200/2.8.
Interessant!
witeken schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:59:
Toch wel een SX50 :9~. En kijk die zoom! Meer als de verwachtte 1060mm. Wel 2 kleine nadelen die ik tegen kom: Nog steeds geen 920k subpixels 3" display en de prijs is veel hoger als de SX40 (519 vs 479). Nu maar de reviews afwachten en kijken wat er met de prijs gebeurt.
Met zo'n kleine body / chip weet ik niet of je daar zo blij mee moet zijn met zo veel zoom :X

[ Voor 61% gewijzigd door Ventieldopje op 17-09-2012 18:14 ]

www.maartendeboer.net

Pagina: 1 ... 11 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om algemene Canonzaken te bespreken. Voor aankoopadviezen kun je de topics in dit forumdeel bekijken of zelf een topic openen.

Dit is dus geen adviestopic