De D7100 heeft wel degelijk weather sealingVishari Beduk schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:16:
Mijn Nikons opgehaald bij service in Beverwijk na een schoonmaak. Kijk ik thuis gekomen in het camera huis van de D7200, zie ik gewoon vuil zitten. Gelijk wat testfoto's gemaakt en blijkt de sensor (nog steeds) vuil.
Ik wordt hier niet vrolijk van.![]()
Complete verhaal: Ondanks dat ik erg zorgvuldig om ga met mijn camera's waren deze toch behoorlijk vuil geworden (stof uit de lucht). Maar omdat de D7100 geen weathersealing heeft was er ook vuil in de camera gekomen. Dit was zichtbaar in de zoeker.
Bij het maken van de offerte hadden ze zich echter vergist in de hoeveelheid werk (werd mij verteld) en was er te weinig tijd gerekend om het goed te doen. In plaats dat ze mij bellen voor een nieuwe prijs opgave hebben ze er blijkbaar een haastklus van gemaakt.
Maar nu moet het alsnog gebeuren. En moet de camera weer terug en weer uit elkaar.
Ik heb mijn 7100 laten schoonmaken bij CameraExpress, nergens meer vlekjes, alleen een klein vlekje in de zoeker maar om die weg te halen moet je veel meer uit elkaar halen. De foto's zijn in iedergeval weer vlekjes vrij.