Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Jazeker wel. Je POP beslaat ook je objectives. YP-ers kunnen en dienen zeker wel hun objectives in te vullen, maar deze kunnen wat meer standaard zijn dan de objectives van Consultants, SC, MC etc.Juancho schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:24:
Een YP'er kan volgens mij helemaal niet in zijn eerste jaar de objectives invullen. Op 1 onderdeel na en daarin plak je gewoon je eigen verhaal, je voortgaan, je behaalde certificaten etc. Feitelijk wat je in je POP zet. De rest is nog niet van belang als je in je eerste jaar zit als ik me niet vergis.
Ook in je eerste jaar is het van belang dat je doelen en ambities hebt! De manier waarop je ze afspreekt is tussen jou en je P-manager.
Eer aan je korf (haha)
Maar ok, het kan zijn dat het per divisie weer anders is of nog specifieker per manager. hoe dan ook kun je dit het beste vragen aan je eigen P-manager aangezien hij of zij je ook gaat beoordelen.
Anoniem: 601434
hoor het graag
Voor zover ik weet gaat dat je in iedergeval niet lukken met je Capgemini pas en dien je aangemeld te zijn door een medewerker van dat kantoor als bezoeker. Trouwens parkeren in parijs valt best wel mee qua geld, was geloof ik zaterdag ongeveer 18euro kwijt van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat en stond naast een metro halte die 5min van centrum zatAnoniem: 601434 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:22:
Zijn er mensen die ervaring hebben of meer informatie hebben over parkeren in Parijs bij een capgemini kantoor? Ik ga van de zomer naar Parijs (vakantie, dus niet voor werk) en zag dat er een kantoor op de Champs-Élysées was. Zou ik hier kunnen parkeren wellicht met aankondiging? of wellicht bij een van de andere kantoren
hoor het graag
Je zal het kantoor niet eens inkomen verwacht ik, laat staan dat je er kan parkeren. Het is in België al niet mogelijk om gewoon met je Capgemini pas binnen te lopen.Anoniem: 601434 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:22:
Zijn er mensen die ervaring hebben of meer informatie hebben over parkeren in Parijs bij een capgemini kantoor? Ik ga van de zomer naar Parijs (vakantie, dus niet voor werk) en zag dat er een kantoor op de Champs-Élysées was. Zou ik hier kunnen parkeren wellicht met aankondiging? of wellicht bij een van de andere kantoren
hoor het graag
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gewoon lekker jezelf zijn, lol hebben en kijken of je Capgemini bij je vindt passenShitHappens schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:49:
Ik ben uitgenodigd voor de Young Talent Day op 17-6 in Utrecht. Iemand tips/do's toevallig?
Eer aan je korf (haha)
Wellicht zit er niet eens parkeergelegenheid bij. Franse consultants krijgen geen auto bij hun salaris en de meesten verplaatsen zich via de metroAnoniem: 601434 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:22:
hoor het graag
Welke modellen zijn er op dit moment beschikbaar? Ik ga namelijk over een goede maand starten bij Cap.
Anoniem: 601434
Ik heb zelf een T410. In maart kreeg iedereen een T410 btwjohnkessels87 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:50:
Je wordt tevens voorzien van het standaard gereedschap voor een Consultant, zijnde een Laptop (Lenovo X220/T420/T530)
Welke modellen zijn er op dit moment beschikbaar? Ik ga namelijk over een goede maand starten bij Cap.
En toen ik vorig jaar startte kregen we allemaal een T520. Volgens mij is het maar net wat er op voorraad isls789 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:11:
[...]
Ik heb zelf een T410. In maart kreeg iedereen een T410 btwkonden niet kiezen toen
Het was nog veel erger, de laptops werden standaard met 2GB geleverd en dat zorgde altijd voor problemen, al deed je maar wat met excel. Een upgrade naar 4GB kostte 16 euro. Toen ik een aanvraag deed bij mijn baas voor een upgrade moest ik van hem eerst een nieuw image installeren. Dat kostte me de hele ochtend. Uiteraard hielp het niet en moest ik uiteindelijk nog een epistel schrijven over waarom ik een upgrade nodig zou hebben.Juancho schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:00:
Iig ook direct een aanvraag doen voor 8gb geheugen. Beetje vreemd dat dat niet eens standaard is.... Zeker als je in een rol komt waarbij je vrij zware applicaties moet draaien.
En dat allemaal om een lousy 16 euro ben ik 4 uur bezig geweest + de tijd van mijn baas, alsof mijn uurloon 4 euro per uur is
Verschilt dus per professie/business unit.
Eer aan je korf (haha)
Ligt er denk ik aan wat voor laptop je hebt. Economische levensduur van een laptop is bij Cap ook 4 jaar neem ik aan, zoals bij de meeste bedrijven. Dus als je laptop 4 jaar oud is, zal je wel een melding krijgen om hem om te wisselen? Heb afgelopen jaar van verschillende collega's gehoord dat ze langs moesten/konden komen om hun laptop om te wisselen.monkel schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:27:
Ben benieuwd of we dit jaar nog een keer een nieuwe laptop krijgen ... Laatste grote uitrol is alweer 3 jaar geleden
Ik heb vorig jaar met een groepje YP'ers (B65, die niet meer bestaat) de .NET bootcamp gevolgd, daarvoor werd voor ons geregeld dat we langs konden komen om 8GB in de laptops te laten zetten. Hoefde er zelf helemaal niks voor te doen, behalve langskomen met m'n laptopJentae schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:49:
Om even te illustreren: Divisie CSD (Custom Software Development) - 8 GB nodig - Ok, done, geen reimage nodig. SSD nodig - Ok, done, reimage, klaar in 3 uur. Beide keren meteen goedkeuring van de betreffende manager.
Mijn verhaal is ondertussen ook alweer van 3 jaar geleden, dus ik mag hopen dat er iets is veranderd in de afgelopen jarenJentae schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:49:
Om even te illustreren: Divisie CSD (Custom Software Development) - 8 GB nodig - Ok, done, geen reimage nodig. SSD nodig - Ok, done, reimage, klaar in 3 uur. Beide keren meteen goedkeuring van de betreffende manager.
Ik had -bij een andere detacheerder- dat bij het volgen van een training er extra geheugen werd bijgeprikt, wat na de training er weer uitgehaald werd. Zielig gedoe.Tankiej schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:53:
Ik heb vorig jaar met een groepje YP'ers (B65, die niet meer bestaat) de .NET bootcamp gevolgd, daarvoor werd voor ons geregeld dat we langs konden komen om 8GB in de laptops te laten zetten. Hoefde er zelf helemaal niks voor te doen, behalve langskomen met m'n laptop
Ik ben toen de Media Markt ingelopen en heb voor 40,- mijn eigen geheugen gekocht en er in gezet.
Gezeur soms om niks.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Het mailtje wat ik 3 jaar geleden kreeg;Tankiej schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:53:
[...]
Ligt er denk ik aan wat voor laptop je hebt. Economische levensduur van een laptop is bij Cap ook 4 jaar neem ik aan, zoals bij de meeste bedrijven. Dus als je laptop 4 jaar oud is, zal je wel een melding krijgen om hem om te wisselen? Heb afgelopen jaar van verschillende collega's gehoord dat ze langs moesten/konden komen om hun laptop om te wisselen.
Ik heb inderdaad ook nog mailtjes uit 2008 over een laptop-swapDear colleague,
It has been three years since the last PPT swap and it is time to exchange our current machines (T61) for one of the new Lenovo models: x220 (12.5 inch), T420 (14.0 inch) or T520 (15.6 inch). Together with the new PPT comes a new image based on Microsoft Windows 7 64-bit.
nog een maandje dus...
[ Voor 3% gewijzigd door monkel op 11-06-2014 12:39 ]
hardware is natuurlijk wel een erg makkelijke besparing, jaartje uitstellen scheelt toch flinkmonkel schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:35:
[...]
Het mailtje wat ik 3 jaar geleden kreeg;
[...]
Ik heb inderdaad ook nog mailtjes uit 2008 over een laptop-swap
nog een maandje dus...
Mag hopen dat degenen die hier over beslissen iets verder kijken dan kostenbesparingBlik1984 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:02:
[...]
hardware is natuurlijk wel een erg makkelijke besparing, jaartje uitstellen scheelt toch flink
Er loopt ook al een ppt swap project in de nordics landen. (noorwegen, denemarken, zweden en finland)monkel schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:35:
[...]
[...]
nog een maandje dus...
Ik verwacht dat wij daarna aan de beurt zijn. (begin volgend jaar?)
Daar krijgen ze een X240,T440p of 540p.
Computer says no
Bij ons werd het er niet uitgehaald, ik heb nu nog steeds 8GB in m'n Cap laptop. Ik gebruik die laptop alleen bijna nooit, af en toe salarisstrook bekijken maar verder ook niet. Daar heb ik die 8GB eigenlijk helemaal niet voor nodigMotrax schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:18:
[...]
Ik had -bij een andere detacheerder- dat bij het volgen van een training er extra geheugen werd bijgeprikt, wat na de training er weer uitgehaald werd. Zielig gedoe.
Ik ben toen de Media Markt ingelopen en heb voor 40,- mijn eigen geheugen gekocht en er in gezet.
Gezeur soms om niks.
Oh, dan zal het hier misschien 3 jaar zijn. Achja, ik merk het ook vanzelf wel wanneer ik m'n laptop mag omwisselen!monkel schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:35:
[...]
[...]
nog een maandje dus...
Heb wel een laptop van cap, maar doe er eig niets mee, aangezien ik laptop van m'n inzet heb.
Dan kunnen ze het nog makkelijk uitstellen (al geldt dit hele verhaal nog lang niet voor mij
Netjes aangegeven bij mijn manager, kreeg via de mail een OK terug, langs de IT shop en 5 minuten later heb je je 8gb. Geen probleem.
[ Voor 99% gewijzigd door Boedie op 13-11-2015 13:40 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wij kregen te horen toen de YP practice bij FS werd opgeheven en we in andere practices geplaatst werden, dat de deadline voor je objectives verplaatst is/was naar 31 mei ipv 31 maart. Dat vond ik al redelijk laat. Maar nu werd vorige week gezegd dat het afgelopen vrijdag echt afgerond moest zijn en dan zijn er nu nog mensen mee bezig.. En dan kan je deze week ook alweer dingen voor de midyear review invullen.Tsurany schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:55:
Wat vreem is eigenlijk. Je doelen bepalen voor dit jaar hoeft pas eind juni af te zijn terwijl de evaluatir alweer in oktober gebeurt.
Ben benieuwd wanneer er nu een echt harde deadline komt..
Ik moet de laatste tijd vrij vaak inbellen in een conference call.
Hiervoor bel ik eerst het standaard nummer, waarna ik vervolgens een code moet invullen.
Is het mogelijk om het bellen en code intoetsen te combineren?
Op die manier kan ik een contactpersoon aanmaken met de naam van de conference call, als ik die dan bel, dan log ik direct in in de juiste conference call.
Bv. 030XXX,12345678#
Werkt perfect.
Eer aan je korf (haha)
Procedure: Ervaring werken bij Capgemini (Deel 3)
Je kan dus gewoon solliciteren of door iemand die bij Capgemini werkt voorgedragen worden.
En hoe je eerste jaar er uit ziet is niet makkelijk te zeggen. Sommigen vinden bij binnenkomst direct een opdracht voor een jaar. Anderen wisselen wat af qua korte opdrachten en anderen zitten een half jaar op de bank omdat er niks geschiktst voor ze te vinden is.
Wilde er eigenlijk nog is langs gaan aangezien het toch iets dichterbij voor mij is dan utrecht.
Tip: Bezoek eens een Xperience Day, dan ervaar je voor een dag hoe het is om bij Cap te werken als Young ProfessionalChris89 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:32:
Ben sinds kort afgestudeerd hbo technische informatica en ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn voor starters bij Cap? En hoe ziet je sollicitatie procedure eruit? Hoe ziet je eerste half jaar eruit?
http://www.nl.capgemini.c...ij-capgemini/xperienceday
Ik ben zelf een aantal jaar geleden na het bezoeken van zo'n XD erg enthousiast geraakt en in dienst getreden bij Cap.
Eer aan je korf (haha)
Dan zal Apeldoorn wel de volgende vestiging zijn die dicht gaat. Ik kom daar af en toe wel eens maar ook daar is het vrijwel uitgestorven. Ik vroeg me altijd al af of zo'n groot pand uberhaubt wel uit kan. Cap heeft daar als ik me niet vergis 2 of 3 verdiepingen gehuurd maar als de bezettingsgraad 15% is, is het denk ik al veel.Tsurany schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:08:
Voorburg is vaak uitgestorven, zit bijna niemand. Kan je eigenlijk net zo goed thuis werken.
Kun je beter idd thuis werken en alleen bij groeps meetings bij LR of PD afspraken. Bij die laatste is volgens mij ook genoeg vergader/samenwerk ruimte beschikbaar.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Anoniem: 445106
Als de uitnodiging via outlook is gegaan dan kun je direct op "join via communicator klikken"YoVla schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:05:
Misschien weet iemand hier een oplossing voor:
Ik moet de laatste tijd vrij vaak inbellen in een conference call.
Hiervoor bel ik eerst het standaard nummer, waarna ik vervolgens een code moet invullen.
Is het mogelijk om het bellen en code intoetsen te combineren?
Op die manier kan ik een contactpersoon aanmaken met de naam van de conference call, als ik die dan bel, dan log ik direct in in de juiste conference call.
Huur Contract loopt nog meerdere jaren.......alleen als iemand het oude conrtact overneemt kunnen ze ervanaf. Dan is open blijven goedkoperJuancho schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:02:
[...]
Dan zal Apeldoorn wel de volgende vestiging zijn die dicht gaat. Ik kom daar af en toe wel eens maar ook daar is het vrijwel uitgestorven. Ik vroeg me altijd al af of zo'n groot pand uberhaubt wel uit kan. Cap heeft daar als ik me niet vergis 2 of 3 verdiepingen gehuurd maar als de bezettingsgraad 15% is, is het denk ik al veel.
Kun je beter idd thuis werken en alleen bij groeps meetings bij LR of PD afspraken. Bij die laatste is volgens mij ook genoeg vergader/samenwerk ruimte beschikbaar.
Tuurlijk niet, Als je het open houdt zul je schoonmaaksters moeten hebben, facilitaire support, etc. Het gebouw dichtgooien en contract afkopen is goedkoperAnoniem: 445106 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:21:
[...]
Huur Contract loopt nog meerdere jaren.......alleen als iemand het oude conrtact overneemt kunnen ze ervanaf. Dan is open blijven goedkoper
Ik rij nu een huurauto en heb een auto in bestelling staan. Bij alphabet zeiden ze dat je dan al in het nieuwe contract ofzo valt.. Zelf denk ik dat dit niet klopt en ik gewoon vrij aantal kilometers heb met die huurauto.. Van te voren niets over gehoord en er zit ook geen kastje of iets dergelijks in wat ik in m'n nieuwe auto wel heb. Iemand ervaring hiermee?
nee is alleen in Nederland.. dus moest het voorschieten en vervolgens declareren. Maar neem aan dat cap geen inzicht heeft in het aantal prive kilometers wat ik gereden heb? Anders is er al een gedeelte op van mijn 10kJuancho schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:32:
Kon je niet tanken met je pasje in het buitenland dan? Normaal moet je met je tankpas gewoon ook in Europa kunnen tanken daarmee....
Ik heb ook een tijdje een huurauto gehad en kon daar mee zo hard als ik wilde crossen, zoveel privé km maken als ik wilde en zo duur tanken als ik wilde. Nooit iets van gehoord, achteraf ook geen herberekening gehad.
Als jij de bonnetjes hebt moet je die volgens mij gewoon kunnen declareren en zal het gestort worden bij de eerst volgende uitbetaling van je loon als ik me niet vergis.
Ja volgens mij heeft alphabet het verkeerd.. ik krijg overigens het geld via Alphabet. Niet via cap..Juancho schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:37:
Als je een huur auto hebt dan heb je niets te maken met je privé KM die je anders wel zou hebben volgens mij. Net zoals je niets te maken hebt met verbruik en brandstof. Dat gaat wordt pas gemeten als je zo'n kastje in je auto hebt.
Ik heb ook een tijdje een huurauto gehad en kon daar mee zo hard als ik wilde crossen, zoveel privé km maken als ik wilde en zo duur tanken als ik wilde. Nooit iets van gehoord, achteraf ook geen herberekening gehad.
Als jij de bonnetjes hebt moet je die volgens mij gewoon kunnen declareren en zal het gestort worden bij de eerst volgende uitbetaling van je loon als ik me niet vergis.
[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 25-06-2014 22:27 ]
ohhhhhhhhhh ja en waarom is dat gebouw dan nog in gebruikBlik1984 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:53:
[...]
Tuurlijk niet, Als je het open houdt zul je schoonmaaksters moeten hebben, facilitaire support, etc. Het gebouw dichtgooien en contract afkopen is goedkoper
Voor dat kantoor gold eerder genoemde wel, op en houden was duurder dan dicht gooien.....Prx schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:54:
Amersfoort is ook dicht gegooid terwijl het contract nog doorliep, dus ze schuwen dit soort reacties in ieder geval niet.
Omdat de kogel nog niet door de kerk is, misschien gaat die wel nooit komen omdat de kosten opwegen tegen de batenAnoniem: 445106 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:11:
[...]
ohhhhhhhhhh ja en waarom is dat gebouw dan nog in gebruik
Er kan ook een clausule in een huurcontract zijn die de huurder verplicht om het gebouw feitelijk in gebruik te hebben.
yep correct, dan zal de te volgen strategie afhangen van het kosten plaatje......t_captain schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:48:
Een huurcontract kent soms een afkoopsom voor voortijdige beeindiging. Meestal is dat niet het geval. Dan moet je de huur doorbetalen of een afkoop onderhandelen met de eigenaar.
Er kan ook een clausule in een huurcontract zijn die de huurder verplicht om het gebouw feitelijk in gebruik te hebben.
Zijn er ergens voorbeelden ofzo te vinden of hoe hebben jullie het aangepakt?
Kan enkel informatie vinden over hoe dat Mypath werkt en alles, maar dat is niet zo boeiend.
In je eerste jaar moet je volgens mij ook alleen de individual object invullen. De rest kun je pas later doen na je eerste jaar. Tenminste, als ik het goed heb!
Eer aan je korf (haha)
Het is natuurlijk wel anders als je pas in dienst bent getreden nadat de jaarbeoordelingen zijn geweest. Dan moet je idd al je toekomstplannen nog schrijven.
Met het zonnetje van deze dagen is het nogal aantrekkelijk om een keer met de motor naar het werk te gaan, maar ik rij wel een leasebak. Kun je op de een of andere manier de kilometers van een ander vervoersmiddel (in mijn geval dan de motor) alsnog declareren terwijl je een leasebak hebt?
Misschien dat het een optie is om te tanken op de tankpas, maar ik weet niet of dat allemaal zomaar kan en ik kon hier in de voorwaarden ook niets over vinden. Iemand ervaring hiermee?
en mag iedereen een company creditcard aanvragen? In mijn simpakket heb ik deze vraag aangevinkt (volgens medewerker daar deed iedereen dat), maar ik heb helemaal geen company cc. Wat voor voordelen heeft het? in het buitenland kan ik me voorstellen, maar ook in nl?
[ Voor 56% gewijzigd door TweakerVincent op 29-06-2014 11:44 ]
Ja, maar de company credit card wordt aan JOUW rekening gekoppeld. Dit heeft als voordeel dat je niet een NL-only sim pakket krijgt, maar ook in het buitenland kunt bellen en en gebeld kunt worden. De eerste (? 14?) euro buitenland zijn voor de baas, de rest wordt van de credit card (lees: jouw rekening ) afgeschreven. (Vermoedelijk gedaan omdat er soms "spook" rekeningen waren met heel veel dataverbruik tegen duur tarief) . De kosten van de credit kaart zijn voor Cap.TweakerVincent schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:39:
en mag iedereen een company creditcard aanvragen? In mijn simpakket heb ik deze vraag aangevinkt (volgens medewerker daar deed iedereen dat), maar ik heb helemaal geen company cc.
Veel van mijn directe collega's (en ik ook) zijn niet voor die optie gegaan, en hebben naast de vodafoon NL-only+ 1 GB data gewoon een prive pre-paid simkaart voor in het buitenland.
[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 29-06-2014 12:14 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
ok helder. Ik heb parkeerbonnen gedeclareerd en het geld is gestort. Moet ik de parkeerbonnen nog bewaren? Of kan ik ze gewoon weggooien... Gaat om 300 euro ongeveer.leuk_he schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:11:
4g betwijfel ik, was eerst niet zo, maar mijn informatie is oud.
[...]
Ja, maar de company credit card wordt aan JOUW rekening gekoppeld. Dit heeft als voordeel dat je niet een NL-only sim pakket krijgt, maar ook in het buitenland kunt bellen en en gebeld kunt worden. De eerste (? 14?) euro buitenland zijn voor de baas, de rest wordt van de credit card (lees: jouw rekening ) afgeschreven. (Vermoedelijk gedaan omdat er soms "spook" rekeningen waren met heel veel dataverbruik tegen duur tarief) . De kosten van de credit kaart zijn voor Cap.
Veel van mijn directe collega's (en ik ook) zijn niet voor die optie gegaan, en hebben naast de vodafoon NL-only+ 1 GB data gewoon een prive pre-paid simkaart voor in het buitenland.
In principe betaal je ook geen kosten voor je eigen CC, mits je gewoon einde van de maand aflost. Het voordeel van de Business Creditcards die je via Amex krijgt is dat je nóg een maand extra krijgt, dus in principe hoef je nooit zelf voor te schieten als je je declaraties gewoon op tijd indient. Bij een persoonlijke CC kan dat wel gebeuren. Omdat kosten die je maakt op bijvoorbeeld de 25ste van de maand, gewoon een aantal dagen later afgeboekt worden, Dan heb je je declaraties nog niet terug. Met je Amex is dat nog een maand laterJuancho schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:22:
Het voordeel van een Cap creditcard is toch dat je geen rente betaald over het "geleende" geld? Dit itt een privé CC. Ik heb er ook 1 maar gebruik hem maar zelden. Wel handig voor bijv. boeken die je wil bestellen uit het buitenland en alleen met een CC kan gebruiken. Of een examen. Dan hoef je het geld ook niet voor te schieten met een beetje geluk. Als ik me niet vergis moet je je saldi binnen 6 weken weer op orde hebben.
Ik betaal ook geen rente over het 'geleende' geld van m'n privé CC. Zolang het maar elke keer aan het einde van de maand van m'n rekening afgeschreven kan worden, anders betaal ik wel rente..Juancho schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:22:
Het voordeel van een Cap creditcard is toch dat je geen rente betaald over het "geleende" geld? Dit itt een privé CC. Ik heb er ook 1 maar gebruik hem maar zelden. Wel handig voor bijv. boeken die je wil bestellen uit het buitenland en alleen met een CC kan gebruiken. Of een examen. Dan hoef je het geld ook niet voor te schieten met een beetje geluk. Als ik me niet vergis moet je je saldi binnen 6 weken weer op orde hebben.
En ik wil mijn virtuele win 8 machine ook gaan voorzien van exchange. 1) mag dit? 2) is dit simpel te realiseren?
Volgens mij kun je debonnen wegdoen zodra het is goedgekeurdTweakerVincent schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:17:
iemand nog een antwoord op mijn parkeerbonnen vraag? Moet ik die 300 euro aan bonnen tot in de eeuwigheid bewaren of kunnen ze gewoon weg?
En ik wil mijn virtuele win 8 machine ook gaan voorzien van exchange. 1) mag dit? 2) is dit simpel te realiseren?
Ah kijk dat is dan wel een belangrijk verschil. Ik wil privé geen CC maar bij Cap moet je wel eens dingen voorschieten. Nu vind ik dat persoonlijk belachelijk, immers als ik een studieboek moet kopen voor een studie voor Cap vind ik dat zij die ook maar moeten betalen. Alles zelf voorschieten vind ik totaal niet prettig, los van of je het geld kunt missen of niet.Blik1984 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:28:
[...]
In principe betaal je ook geen kosten voor je eigen CC, mits je gewoon einde van de maand aflost. Het voordeel van de Business Creditcards die je via Amex krijgt is dat je nóg een maand extra krijgt, dus in principe hoef je nooit zelf voor te schieten als je je declaraties gewoon op tijd indient. Bij een persoonlijke CC kan dat wel gebeuren. Omdat kosten die je maakt op bijvoorbeeld de 25ste van de maand, gewoon een aantal dagen later afgeboekt worden, Dan heb je je declaraties nog niet terug. Met je Amex is dat nog een maand later
Dus dan is een Cap CC wel handig. Bij tijdige indiening van je declaratie zou het dus allemaal precies goed moeten gaan zonder dat je zelf iets moet voorschieten.
Bonnetjes moet je in principe 5 jaar bewaren vanwege de belastingdienst ter bewijs van het extra "inkomen" mocht je ooit een keer echt gecontroleerd worden.Blik1984 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:10:
[...]
Volgens mij kun je debonnen wegdoen zodra het is goedgekeurd
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Echt? Dan heb ik een probleempje als ze daarom gaan vragenavotar schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 07:05:
[...]
Bonnetjes moet je in principe 5 jaar bewaren vanwege de belastingdienst ter bewijs van het extra "inkomen" mocht je ooit een keer echt gecontroleerd worden.
Privé een creditcard hebben is anders ook wel erg handig. Gebruik het toch regelmatig.Juancho schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 02:36:
[...]
Ah kijk dat is dan wel een belangrijk verschil. Ik wil privé geen CC maar bij Cap moet je wel eens dingen voorschieten. Nu vind ik dat persoonlijk belachelijk, immers als ik een studieboek moet kopen voor een studie voor Cap vind ik dat zij die ook maar moeten betalen. Alles zelf voorschieten vind ik totaal niet prettig, los van of je het geld kunt missen of niet.
Dus dan is een Cap CC wel handig. Bij tijdige indiening van je declaratie zou het dus allemaal precies goed moeten gaan zonder dat je zelf iets moet voorschieten.
Overigens mag je geen privé-uitgaven doen met je Amex van Capgemini, ik deed dat altijd wel gewoon. Was goed voor de punten en zo had ik een maand extra om terug te betalen. Heb zo hele vakanties betaald
In theorie moet je ze bewaren. Wat ik doe met de bonnetjes (parkeren, facturen, examens, etc) is deze inscannen en in Evernote zetten met omschrijving, datum en declaratienummer. Zo kan je ze altijd laten zien en de bonnetjes thuis in een map/la/doos knikkeren. Tweemaal per jaar ga ik door de hele riedel heen en schoon ik m'n administratie op. Er is nog nooit om gevraagd maar je weet maar nooit.TweakerVincent schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:21:
[...]
ok helder. Ik heb parkeerbonnen gedeclareerd en het geld is gestort. Moet ik de parkeerbonnen nog bewaren? Of kan ik ze gewoon weggooien... Gaat om 300 euro ongeveer.
Er is geen 4G afgenomen, dat was toen een stuk duurder en net beschikbaar. Wellicht in de toekomst.TweakerVincent schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:39:
ik wil een nieuwe telefoon kopen met 4G ondersteuning, maar hebben we eigenlijk wel 4g in het contract?
en mag iedereen een company creditcard aanvragen? In mijn simpakket heb ik deze vraag aangevinkt (volgens medewerker daar deed iedereen dat), maar ik heb helemaal geen company cc. Wat voor voordelen heeft het? in het buitenland kan ik me voorstellen, maar ook in nl?
Iedereen kan een CC aanvragen inderdaad. Voordelen zijn als je examen doet, boeken koopt, moet parkeren, je dit met je CC kan doen. Tevens noodzakelijk als je in het buitenland wilt bellen met je zakelijke nummer. Mocht je ooit eens naar het buitenland voor Cap gaan is een CC ook erg handig. In India b.v. te gebruiken voor hotel en vervoer.
Lijkt me wel handig om altijd een werk vm beschikbaar te hebben
Dual homed , waarbij je 1 vpn connector hebt en 1 internet connectie is uiteraard niet de bedoeling. Als er dan een fout stukje software op je (virtuele) machine komt heb je heel het interne cap netwerk aan internet gehangen. Volgens mij wordt dat expliciet in de security cursus genoenmd.TweakerVincent schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:44:
ik heb een esxi machine die ik remote gebruik. Mag ik hier ook exchange inrichten zodat ik hier mail heb en vpn? Of is dat niet veilig genoeg? Mag het anders wel op een azure vm bak?
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
helder, zoiets dacht ik ook (dat het niet mocht). Ergens voorbij zien komen in het topic: communicator koppelen aan het windows phone. Niet mogelijk dacht ik? Alleen met Lync (beta test)? Of kan het toch?leuk_he schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:10:
[...]
Dual homed , waarbij je 1 vpn connector hebt en 1 internet connectie is uiteraard niet de bedoeling. Als er dan een fout stukje software op je (virtuele) machine komt heb je heel het interne cap netwerk aan internet gehangen. Volgens mij wordt dat expliciet in de security cursus genoenmd.
Afwachten totdat het project is afgerond.
oh ik las vrijdag in mijn mail (Talent) dat flex tegenwoordig direct uitbetaald wordt? Hoe kan het dan pas in oktober bekend zijn?DeBolle schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 22:25:
Je zult nog even geduld moeten hebben tot eind oktober, dan is waarschijnlijk bekend welke zaken er onder flex gaan vallen dit jaar.
De jaarlijkse bestedingsruimte is omgezet in een maandelijkse en dezelfde afspraken met de Belastingdienst als in 2013 gelden ook voor het lopende jaar. Alle bijzonderheden, inclusief kostensoorten, op Talent, http://talent.capgemini.com/nl/news/15015 Als goed collega zal ik verder niet opmerken dat je die URL dus ook in de door jou genoemde mail had kunnen aanklikken. Echt niet.
[ Voor 14% gewijzigd door DeBolle op 06-07-2014 13:00 ]
je zou toch bijv. 100 mensen kunnen vragen om een kastje in te laten bouwen (beloon ze desnoods daarvoor) en ga dat je hele plan maken op basis van de gegevens. Dan haal je de kinderziektes er al uit voordat je het doorrolt over de hele organisatie, je weet welke vragen je kunt krijgen etc. etc.
Nu proberen ze iets wat niet getest is, wat enorm veel onrust oplevert en indirect wat je dus veel meer tijd en geld kost lijkt mij. Maar misschien bekijk ik het dan iets te veel vanuit de kant van de werknemer
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 10-07-2014 14:07 ]
Afijn... Werk zelf ondertussen al een tijdje niet meer bij Cap maar de leaseregeling blijft mij verbazen...
Iedere idioot weet dat je zoiets eerst via een pilot moet uittesten. Maar Capgemini had het zwaar en vanuit Parijs wilden ze zelfs de lease-auto compleet afschaffen, dus dit was het beste plan wat ze hadden op dat moment. Voor uittesten was geen tijdJuancho schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:07:
Ik had het zelf dan ook eerst een half jaar of zelfs jaar naast de oude lease regeling laten lopen. Dat je dus wel alles onderzoekt en de gegevens verzameld maar de medewerkers er nog niet lastig mee valt.
je zou toch bijv. 100 mensen kunnen vragen om een kastje in te laten bouwen (beloon ze desnoods daarvoor) en ga dat je hele plan maken op basis van de gegevens. Dan haal je de kinderziektes er al uit voordat je het doorrolt over de hele organisatie, je weet welke vragen je kunt krijgen etc. etc.
Nu proberen ze iets wat niet getest is, wat enorm veel onrust oplevert en indirect wat je dus veel meer tijd en geld kost lijkt mij. Maar misschien bekijk ik het dan iets te veel vanuit de kant van de werknemer
Dat is eigenlijk nog wel het ergste, dat die gozer er ook nog gewoon credits voor krijgt ook nog. Half Capgemini heeft hem ongeveer op z'n biggest enemy list staan...Ben.Hahlen schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:21:
Ja, maar meneer de Fleet-Manager heeft al prijzen in ontvangst genomen voor deze "innovatieve" lease-regeling die heel goed werkt en waar de tevredenheid van de werknemers alleen maar op vooruit is gegaan... http://www.automobielmana...on-award.html?zakenauto=1)
Afijn... Werk zelf ondertussen al een tijdje niet meer bij Cap maar de leaseregeling blijft mij verbazen...
Klopt. Tevens: hij heeft zelf geen lease-auto, which figures...Blik1984 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:43:
[...]
Dat is eigenlijk nog wel het ergste, dat die gozer er ook nog gewoon credits voor krijgt ook nog. Half Capgemini heeft hem ongeveer op z'n biggest enemy list staan...
Met een collega had ik bedacht dat hij een keer een week of 2 als consultant moest leven: 2 dagen Groningen, 3 dagen Amsterdam/Rotterdam/Den Haag (maar dan ergens waar je met het OV niet makkelijk komt) en de week erna zo'n zelfde iets.
Dan kijken of hij nog steeds zo positief is