Dat is leuk als je YP bent zonder kinderen. Neem je lekker een Aygo a 450 euro of een Polo a 550 euro. Maar ik heb ook nog een kind, en er zijn zat collega's met meerdere kinderen. Als je een gezin hebt heb je gewoon een bepaalde soort auto nodig om uberhaupt een kinderwagen in te kunnen vervoeren. Ook daar heb je uiteraard goedkopere keuzes in, maar met het huidige lease-budget is het onmogelijk om daar vervolgens (veel) geld op over te houden om vervolgens te kunnen compenseren voor de additionele kosten. Een VW Golf zit al richting de 850 euro, en dat is nog niet eens een grote auto. Met het nieuwe leasebeleid heb je ook nog het risico om vervolgens flink bij te moeten betalen. Ik heb al voorbeelden gezien van mensen die tussen de 200 - 400 euro per maand extra kwijt zijn! Voornamelijk gebeurt dit bij 14% auto's. Daarbij komt ook nog de additionele MRB per 2014. Privé rijden heeft dan gewoon veel meer voordelenjap85 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:58:
[...]
Tuurlijk, maar daarvan ga je dan een groot deel nodig hebben om je vervoer te betalen, verkijk je niet op trein- of benzine en overige auto kosten. Het kan dan al snel aantrekkelijker zijn om de allergoedkoopste auto te leasen die je kunt kiezen, daarmee dus een NS business card te krijgen zodat je al je vervoer gedekt hebt voor hebt voor een vaste prijs en alsnog een paar honderd per maand in je zak kunt steken.
- je hebt geen bijtelling meer
- je krijgt je vergoeding bruto uitgekeerd
- Verreking van reiskosten gebeurt bruto/netto
- complete flexibiliteit in alles
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om uberhaupt een lease-auto te nemen onder de huidige lease-regeling. Die is gewoon schandalig slecht voor de werknemers, waarin alle risico's qua kosten worden ondergebracht bij de werknemer