Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
jap85 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:58:
[...]

Tuurlijk, maar daarvan ga je dan een groot deel nodig hebben om je vervoer te betalen, verkijk je niet op trein- of benzine en overige auto kosten. Het kan dan al snel aantrekkelijker zijn om de allergoedkoopste auto te leasen die je kunt kiezen, daarmee dus een NS business card te krijgen zodat je al je vervoer gedekt hebt voor hebt voor een vaste prijs en alsnog een paar honderd per maand in je zak kunt steken.
Dat is leuk als je YP bent zonder kinderen. Neem je lekker een Aygo a 450 euro of een Polo a 550 euro. Maar ik heb ook nog een kind, en er zijn zat collega's met meerdere kinderen. Als je een gezin hebt heb je gewoon een bepaalde soort auto nodig om uberhaupt een kinderwagen in te kunnen vervoeren. Ook daar heb je uiteraard goedkopere keuzes in, maar met het huidige lease-budget is het onmogelijk om daar vervolgens (veel) geld op over te houden om vervolgens te kunnen compenseren voor de additionele kosten. Een VW Golf zit al richting de 850 euro, en dat is nog niet eens een grote auto. Met het nieuwe leasebeleid heb je ook nog het risico om vervolgens flink bij te moeten betalen. Ik heb al voorbeelden gezien van mensen die tussen de 200 - 400 euro per maand extra kwijt zijn! Voornamelijk gebeurt dit bij 14% auto's. Daarbij komt ook nog de additionele MRB per 2014. Privé rijden heeft dan gewoon veel meer voordelen

- je hebt geen bijtelling meer
- je krijgt je vergoeding bruto uitgekeerd
- Verreking van reiskosten gebeurt bruto/netto
- complete flexibiliteit in alles

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om uberhaupt een lease-auto te nemen onder de huidige lease-regeling. Die is gewoon schandalig slecht voor de werknemers, waarin alle risico's qua kosten worden ondergebracht bij de werknemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Even een update van mijn kant. Gister dus de middag testen gehad bij Kenhardt. Vond het een leerzame middag al ben ik of is mijn situatie wel een geval apart heb ik gemerkt. Zoals ik eerder al aangaf stotter is, en is het dus een volkomen andere situatie.

Allereerst de rollenspellen. Ondanks dat het door mijn spraak moeizaam verliep vond ik het wel gewoon leuk om te doen. Voor de mensen die daar tegenop kijken, doe dat niet want het is totaal niet nodig. Je krijgt tijd genoeg om de casus door te lezen en je gesprek voor te bereiden en het is eigenlijk gewoon heel leuk en leerzaam. Je krijgt altijd goede feedback terug waar je iets mee kunt.

De capaciteitentest heb ik, net als een persoon hierboven, net niet goed genoeg gemaakt. Aantal onderdelen goed, maar het onderdeel die je verplicht moest behalen kwam ik een paar % te kort. Eeuwig zonde natuurlijk want anders voldeed ik iig wel aan de eisen die ze stellen bij die testen. Ik moet wel zeggen dat ik het fysiek/mentaal erg zwaar vond omdat die testen pas op het einde kwamen. En toen had ik er al bijna 3 uur praten opzitten wat voor een stotteraar gewoon een topprestatie is om zo maar te zeggen :). Misschien dat ik daardoor niet helemaal scherp meer was, maar ik ga dat niet als excuus gebruiken.

Ik zal zo de manager bij Cap nog even inlichten en mijn mening geven over alles, maar ik ga er vanuit dat ik geen krabbel mag zetten onder het contract wat ik al wel voorgesteld kreeg. Echt heel jammer, maar helaas... Gelukkig kreeg ik op de terugweg nog goed bericht dat ik wel voor 99% zeker ben aangenomen als GRC (Governance/Risk/Compliance) Consultant dus kon ik alsnog met een glimlach dat hele eind terug.

10:18 in de trein, 'savonds 22:15 thuis.... Helemaal gesloopt :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 13:28
Jammer om te horen dat je ondanks je voorbereiding niet door de selectie bent gekomen, wel mooi dat je toch nog een goede terugreis hebt gehad vanwege je andere aanbod. Ondanks deze (door o.a. de media verergerde) economische situatie zijn er voldoende mogelijkheden voor goede starters in deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ow dat zeker! En ik had normaal gesproken ook allang, echt allang een prachtige job gehad. Kansen en mogelijkheden genoeg, heb wat dat betreft niets van een recessie gemerkt. Alleen spelen er bij mij helaas andere zaken een grote rol. Mijn stotteren dus. Heeft me al heel vaak net op het laatste moment een negatieve uitslag bezorgd. Maargoed, daarvoor heb ik ooit een andere topic over gemaakt en hier gaat het over Cap.

Overigens niets dan lof hoe Cap hiermee is omgegaan. Zowel in de gesprekken op kantoor als de mensen van Kenhardt. Heb ik niets over te klagen! Had ik die test namelijk wel gehaald, was ik nu ook in dienst getreden. Dat vertrouwen hadden ze wel in mij.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 14:13
Waar zitten eigenlijk alle klanten van CapGemini? Er is een vacature die ik mogelijk interessant vind, maar ik voel er niet bijster veel voor om de hele week ergens ver in het land te moeten zitten... Ik woon in zuid limburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
De_Bastaard schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:57:
Waar zitten eigenlijk alle klanten van CapGemini? Er is een vacature die ik mogelijk interessant vind, maar ik voel er niet bijster veel voor om de hele week ergens ver in het land te moeten zitten... Ik woon in zuid limburg :)
Klanten zitten overal, sowieso door heel Nederland maar ook als je wilt in het buitenland. Ik kan me voorstellen dat een Zuid-Limburger ook open staat voor Duitsland en België. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan overigens dat je niet op een klant in Amsterdam kan komen zitten, deze kans is natuurlijk wel aanwezig. In Zuid-Limburg zijn overigens ook wel enkele klanten maar niet veel t.o.v. Randstad, Utrecht, Amsterdam regio.

Denk aan grote bedrijven in Zuid-Limburg in de chemische, verzekering, banken, pensioenen wereld en vrijwel alles zal klant van Cap zijn. Ook in de regio van Eindhoven zit natuurlijk het een en ander wat vanuit Zuid-Limburg ook goed te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaaal,

Ik heb onlangs een contract gekregen om te starten als YP'er bij SAP. Ik heb alleen maar positieve reacties gekregen van de mensen die ik bij Cap heb gesproken en van vrienden. Maar ik heb een vraag. Hoe hoog is de werkdruk van een YP'er? Hiermee bedoel ik hoeveel uur is een gemiddelde werkweek exclusief reistijd? En mag je ook thuiswerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Werkweek is heel variërend van je eigen. Je hebt natuurlijk een 40-uren contract en dat is exclusief reistijd, er is zeker flexibiliteit mbt thuiswerken echter zal het ook voorkomen dat je eens 's avonds naar een meeting gaat of cursus doet in eigen tijd. Je kunt deze eigen tijd dingen natuurlijk ook links laten liggen maar of je je imago daar goed mee doet kun je zelf wel raden. Ook zal het afhankelijk zijn van de klanten waar je werkt hoeveel flexibiliteit je daar krijgt qua thuiswerken, binnen Cap is het voor mij nog geen probleem gebleken om eens wat thuis te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag aan de starters van mei en april.. Op welk schaal zijn jullie begonnen? Ik begin schaal 9 en een vriend van mij zei dat hij 2 jaar geleden op schaal 10 begon. Zijn jullie ook op schaal 9 begonnen of 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:43:
Een vraag aan de starters van mei en april.. Op welk schaal zijn jullie begonnen? Ik begin schaal 9 en een vriend van mij zei dat hij 2 jaar geleden op schaal 10 begon. Zijn jullie ook op schaal 9 begonnen of 10?
Zou niet weten, en het ook niet hier neerzetten als ik wel zou weten waar ik op ben begonnen. Wel weet ik dat relevante werkervaring (niet sudiegerelateerd langer dan een half jaar, korter dan 2 jaar, anders ben je geen yp'er meer) en relevante studie (te beoordelen door je manager), allebei voor een +1 kunnen zorgen.

Nog even wat over werkdruk, het is een beetje wat je er zelf van maakt, er wordt van je min of meer verwacht dat je ongeveer 1 avond per maand bij een meeting bent, maar er zijn er ook die er nooit heen gaan, en fanatiekelingen die bijna iedere week naar een bijeenkomst gaan.
Toen ik voor het eerst bij een klant zat voelde ik wel een zekere druk, denk dat ik de eerste paar maanden ook wel rond de 50 uur zat. Mede daarom heb ik wel zeer positieve beoordelingen gehad, maar het is een beetje hoe je het zelf invult.
Afhankelijk waar je werkt kun je meestal wel erg flexibel met je werktijd omgaan, maar daar moet je wel mee om kunnen gaan. Voordeel is bijvoorbeeld dat ik rijlessen midden op de dag kan doen, als ik iets eerder begon of iets langer/'s avonds nog wat deed. Je bent grotendeels zelf verantwoordelijk voor het vinden van een goede work/life balance.

[ Voor 41% gewijzigd door Diablow op 18-05-2013 13:09 . Reden: extra info werkdruk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diablow schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:01:
[...]

Zou niet weten, en het ook niet hier neerzetten als ik wel zou weten waar ik op ben begonnen. Wel weet ik dat relevante werkervaring (niet sudiegerelateerd langer dan een half jaar, korter dan 2 jaar, anders ben je geen yp'er meer) en relevante studie (te beoordelen door je manager), allebei voor een +1 kunnen zorgen.

Nog even wat over werkdruk, het is een beetje wat je er zelf van maakt, er wordt van je min of meer verwacht dat je ongeveer 1 avond per maand bij een meeting bent, maar er zijn er ook die er nooit heen gaan, en fanatiekelingen die bijna iedere week naar een bijeenkomst gaan.
Toen ik voor het eerst bij een klant zat voelde ik wel een zekere druk, denk dat ik de eerste paar maanden ook wel rond de 50 uur zat. Mede daarom heb ik wel zeer positieve beoordelingen gehad, maar het is een beetje hoe je het zelf invult.
Afhankelijk waar je werkt kun je meestal wel erg flexibel met je werktijd omgaan, maar daar moet je wel mee om kunnen gaan. Voordeel is bijvoorbeeld dat ik rijlessen midden op de dag kan doen, als ik iets eerder begon of iets langer/'s avonds nog wat deed. Je bent grotendeels zelf verantwoordelijk voor het vinden van een goede work/life balance.
bedankt voor je reactie. Jah ik vroeg mij dat echt af van waarom zou er een verschil meoten zijn.

Ah oke. Ik ben niet vies van om lekker hard te werken en een aantal keren per maand naar die meeting te gaan. Ik wil mijzelf profileren bij cap zelf en bij de klant. Maar die flexibiliteit is heerlijk. Ik heb gemerkt dat een persoon niet altijd even productief is. Ik ben soms in de avond veel productiever achter mijn bureautje thuis dan om 15h op kantoor bijvoorbeeld. Dan werk ik langer en lekker door als ik die flexibileit heb. Maar ik zal mijn draai zeker vinden naar verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommigen geven aan dat je beter nu al een 20% auto kunt leasen zodat het bedrag dat je in 2014 moet betalen niet omhoog gaat. Dat lijkt mij onhandig, want dan betaal je een half jaar 'te veel' om vervolgens in 2014 niet meer te betalen. Dan kan je beter nog een half jaartje genieten van een lager bedrag?

Er wordt ook gezegd dat je meteen een NS Business card krijgt. Is dit 100% zeker? Of zitten hier ook enkele voorwaarden aan vast waar je aan moet voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:11

YoVla

Yoghurt met vla

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:14:
Er wordt ook gezegd dat je meteen een NS Business card krijgt. Is dit 100% zeker? Of zitten hier ook enkele voorwaarden aan vast waar je aan moet voldoen?
Ik kreeg mijn business kaart 2 weken voor ik de lease auto mocht bestellen.
Dus die krijg je ruim op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:14:
Sommigen geven aan dat je beter nu al een 20% auto kunt leasen zodat het bedrag dat je in 2014 moet betalen niet omhoog gaat. Dat lijkt mij onhandig, want dan betaal je een half jaar 'te veel' om vervolgens in 2014 niet meer te betalen. Dan kan je beter nog een half jaartje genieten van een lager bedrag?
Vergeet niet dat een 20% auto vaak ook veel meer auto voor je geld bied. Motoren zijn vaak een stuk fijner en de wagens zijn vaak een stukje luxer omdat het vaak een hogere klasse is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Tsurany schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:12:
[...]

Vergeet niet dat een 20% auto vaak ook veel meer auto voor je geld bied. Motoren zijn vaak een stuk fijner en de wagens zijn vaak een stukje luxer omdat het vaak een hogere klasse is.
Plus dat een 20% auto vaak beter scoort qua werkelijk verbruik tov. fabrieksopgave. Dit betekend dus met deze lease voorwaarden minder kans op fors bijbetalen aan brandstof bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, wat als ik nu een 20% auto kies en dat ze deze op een gegeven moment in de categorie van 25% plaatsen? Kan zoiets gebeuren? Dat zou voor mij en overige starters niet echt fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 10:29
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:44:
Hmm, wat als ik nu een 20% auto kies en dat ze deze op een gegeven moment in de categorie van 25% plaatsen? Kan zoiets gebeuren? Dat zou voor mij en overige starters niet echt fijn zijn.
Dat gebeurt niet, bijtelling tarief wat bij aangaan contract geldt blijft de gehele looptijd geldig. MRB is een ander verhaal. Is het echter al zeker dat deze 1 op 1 wordt doorberekend aan de werknemer bij Cap? Begrijp dat dit niet bij alle bedrijven/leasemaatschappijen gebeurd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:44:
De bijtelling wordt vastgesteld op het moment dat de auto op kenteken wordt gezet en staat dan voor 5 jaar vast. De leasecontracten bij Cap zijn allemaal 4 jaar dus daar heb je geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
jap85 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:25:
[...]

Dat gebeurt niet, bijtelling tarief wat bij aangaan contract geldt blijft de gehele looptijd geldig. MRB is een ander verhaal. Is het echter al zeker dat deze 1 op 1 wordt doorberekend aan de werknemer bij Cap? Begrijp dat dit niet bij alle bedrijven/leasemaatschappijen gebeurd namelijk.
Vanuit afdeling lease administratie heb ik, en andere, te horen gekregen dat het MRB direct aan de werknemer wordt doorbelast, vandaar ook de uitroeptekentjes in de lease portals. Ik vind het wel jammer dat men niet de moeite neemt om dit nu al in calculaties mee te kunnen nemen. Als je slim bent zoek je op de site van de belastingdienst uit hoe duur je auto gaat zijn in MRB (gewicht, brandstof en gewoon provincie Utrecht ofzo kiezen) en vermenigvuldig je deze maandkosten met het restant looptijd en voeg je dit bedrag als accessoire toe aan je auto, dan weet je toch wat je auto +- vanaf 2014 gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48
Zijn er meer YP'ers of andere mensen die ook overwegen een 20% auto te nemen ipv 14% met een lagere cataloguswaarde? Een golfje of v40 kost al gauw rond de 28k terwijl de 20% lijn al bij 19k beginnen. Dat scheelt je zo ruim 8k en dus kom je ongeveer op hetzelfde uit qua maandbedrag. Daarnaast heb je wat meer auto voor je geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een voorbeeld

Basis keuze:
- dealer keuze Alphabet
- vervoer na 24 uur
- afkoop vroegtijdige inlevering
- winterbanden
- Diesel
- Hatchback (5)
- 20% bijtelling

Auto keuze:
Peugot 208 1.6 e-HDi 68kW Allure 2-tronic --- leaseprijs €693.83
Consumentenprijs --- Consumentenprijs €21,490.00

Auto accessiores:
Actieve parkeerhulp --- €750.00

Autoprijs incl accessiores --- €22,240.00

Leasebedrag inclusief brandstof --- €715.54

^ Dit bedrag zit ruim binnen mijn mobiliteitsbudget. Capgemini heeft een excelsheet en wanneer ik daarin leasetarief, leasebudget, bijtelling etc. invul dan zie ik een bedrag dat ik moet bijbetalen. Ook op de website van Alphabet staat 'Overschrijding > 30%'.

Is er iemand die dit kan toelichten? Of halen ze dit bedrag van mijn overgebleven mobiliteitsvergoeding af zodat ik in principe niets uit mijn eigen zak betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Die overschrijding zal komen omdat je Lease tarief nog op 0 staat in je profiel waarschijnlijk? Je hebt nu namelijk nog geen recht op mobiliteit vergoeding. Van je restant leasebedrag kun je overigens wel een deel van je bijtelling betalen lijkt me, dat wat je minder aan lease betaald zal van je bijtelling afgetrokken worden (echter geen idee of dit voor of na belasting is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In Alphabet moet je zelf leasetarief en deeltijd percentage invullen, al gedaan?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:36:
In Alphabet moet je zelf leasetarief en deeltijd percentage invullen, al gedaan?
Dat inderdaad :)

Je kan hem ook op 'Originele mobiliteitsvergoeding' zetten als je al daadwerkelijk een mobiliteitsvergoeding hebt. De hoogte van deze vergoeding wordt vanuit Cap doorgegeven aan Alphabet, eens in de twee-drie weken (dacht ik). Dus het kan zijn dat het nog niet doorgevoerd is, als je al wel recht hebt op die vergoeding.

Je kan het aanpassen bij Profiel -> Fleet agent profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:46
Het zou voor een correcte calculatie ook wel fijn zijn als ze de nieuwe lease vergoedingen ook eens zouden verwerken in het systeem. Vorig jaar duurde het ook al maanden voordat het werd doorgevoerd, dit jaar lijkt het dus niet anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvd
  • Laatst online: 19-12-2024
ID-College schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:55:
Zijn er meer YP'ers of andere mensen die ook overwegen een 20% auto te nemen ipv 14% met een lagere cataloguswaarde? Een golfje of v40 kost al gauw rond de 28k terwijl de 20% lijn al bij 19k beginnen. Dat scheelt je zo ruim 8k en dus kom je ongeveer op hetzelfde uit qua maandbedrag. Daarnaast heb je wat meer auto voor je geld..
Datzelfde golfje die onder de 20% bijtelling valt is niet dezelfde: kijk maar eens naar de motor die je dan krijgt. In de 20% klasse heb je inderdaad een Golf vanaf 19k, maar wel met een 1.2 motor. Als je twee golfjes naast elkaar legt met een vergelijkbare motor in de 14 en 20% bijtelling klasse scheelt het echt niet zoveel.

Maar nu ga ik er wel vanuit dat je een beetje leuke auto wilt met toch enigszins vermogen. Ben je opzoek naar een Golf maar maakt de motor je niks uit, dan kan het inderdaad interessant zijn om een leuke uitvoering te kiesen binnen de 20%.

Wellicht goed om te weten: per leasemaatschappij kan de leaseprijs van een auto flink afwijken. Een Golf 7 1.6 Highline Bluemotion met nog wat leuke opties scheelt tussen de beschikbare leasemaatschappijen ongeveer 70 euro in leaseprijs p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Vergeet ook niet dat vanaf 1 januari de MRB er bovenop komt bij een 14% auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvd
  • Laatst online: 19-12-2024
Blik1984 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:34:
Vergeet ook niet dat vanaf 1 januari de MRB er bovenop komt bij een 14% auto
Daar heb je gelijk in, bij de gemiddelde diesel betekent dat een verhoging van de leaseprijs van 100 euro. Maar in mijn geval blijft ook dan een 14% bijtelling auto aantrekkelijker dan een 20% ervanuitgaande dat de brandstofnorm ook nog eens afwijkt met 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:09
Hoe zijn de sfeer, werkzaamheden en toekomstbeeld bij Capgemini?

[ Voor 82% gewijzigd door Travelan op 22-05-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als starter heb je weinig last van de loonverlagingen die sommigen ontvangen hebben. Enkel de leaseregeling is vrij nadelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 12:38
Wat is er nou precies gebeurd bij het falende ICT-project wat door Capgemini-onwikkelaars is gemaakt?

Waarom is het jullie niet gelukt voor €9.000.000 een werkend administratie-systeem te ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwacht hier maar geen informatie anders dan door Capgemini zelf vrijgegeven. Niemand hier zal interne communicatie doorspelen. En daarnaast zal Capgemini ook niet naar buiten treden over zaken aangaande klanten, dat is not done.

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 22-05-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Travelan schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:32:
Als ik op internet zoek naar ervaringen met Capgemini lees ik veel over laksheid in de omgang met haar werknemers. Als je bijvoorbeeld op google zoekt naar informatie over salarissen wordt je niet blij:
https://www.google.nl/search?q=salaris+capgemini

Daarnaast gaat het hier vooral over de leasevoorwaarden, en dat is ook niet om super enthousiast te worden.

Is de sfeer, werkzaamheden en vooruitzichten goed genoeg om dat voor lief te nemen?
Ondanks dat ik als een zeikerd over kan komen zijn de collega's, de sfeer en de projecten onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:23:
Verwacht hier maar geen informatie anders dan door Capgemini zelf vrijgegeven. Niemand hier zal interne communicatie doorspelen.
Ik zou het ook gewoon niet weten. Wel weet ik dat iedere grote IT-boer wel eens op een dergelijke manier in het nieuws komt, dat geldt ook voor een Accenture, Atos, etc. En 3 keer raden, het gebeurt enkel en alleen bij overheidsinstellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Mastermind schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:47:
Wat is er nou precies gebeurd bij het falende ICT-project wat door Capgemini-onwikkelaars is gemaakt?

Waarom is het jullie niet gelukt voor €9.000.000 een werkend administratie-systeem te ontwikkelen?
Probleem kan door zoveel zaken veroorzaakt worden:
- teveel en te vage requirements
- een klant die niet weet wat hij wilt
- teveel managers die elk een eigen stempel willen drukken
- foute inschatting
- te weinig aandacht voor code kwaliteit / testen => design aanpassen wordt later moeilijk/onmogelijk en je zit met een gedrocht
- gebruikers die in tussentijd amper testen / geen demo's bekijken => en bij oplevering maar komen blaten dat het toch niet is wat ze wilden 8)7
- teveel mensen die in paraplu-modus zijn gegaan

En jammer genoeg gaat het nogal vaak zwaar fout bij overheidsinstellingen.
In Belgie slagen die er vaak ook in om een hoop van bovenstaande zaken in hun projecten in te draaien.
Hell - het is vaak een succes dat veel van die projecten alsnog opgeleverd worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
Blik1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:24:
[...]

Ondanks dat ik als een zeikerd over kan komen zijn de collega's, de sfeer en de projecten onovertroffen.
Kijk dat wil ik horen :) Dus de sfeer tussen collega's is echt goed? En de projecten zijn uitdagend en interessant? Want dat vind ik eigenlijk veel belangrijker dan een minder goed geregelde leaseconstructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:13

avotar

P0werd by Black Coffee

Travelan schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:05:
[...]

Kijk dat wil ik horen :) Dus de sfeer tussen collega's is echt goed? En de projecten zijn uitdagend en interessant? Want dat vind ik eigenlijk veel belangrijker dan een minder goed geregelde leaseconstructie.
Schattig... tot over een jaar of 5 8)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
avotar schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:51:
[...]

Schattig... tot over een jaar of 5 8)
Dus jij denkt dat ik over 5 jaar liever in een dikke leasebak naar een vervelende job ga met waardeloze collega's en een grafsfeer?

Doe mij dan maar een goede sfeer, leuke opdrachten en een minder snelle auto :)

[ Voor 14% gewijzigd door Travelan op 22-05-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Travelan schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:59:
[...]

Dus jij denkt dat ik over 5 jaar liever in een dikke leasebak naar een kl**e job ga met waardeloze collega's en een grafsfeer?
Uiteraard niet. Ik voorspel wel dat, hoe ouder je word en verder je komt in je leven, gezin sticht en wat al niet meer... hoe belangrijker de meer materiële zaken zullen worden als zorgverzekering, gezinswagen, etc.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
avotar schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:02:
[...]

Uiteraard niet. Ik voorspel wel dat, hoe ouder je word en verder je komt in je leven, gezin sticht en wat al niet meer... hoe belangrijker de meer materiële zaken zullen worden als zorgverzekering, gezinswagen, etc.
Heb je ook helemaal gelijk in, en salaris/voorwaarden zijn natuurlijk ook belangrijk. Maar voor nu ga ik er maar even (misschien wat naïef) vanuit dat het uiteindelijk wel weer goed komt met de 'crisis'.. :X

Als iedereen in de negatieve spiraal blijft zal de 'crisis' alleen maar langer duren toch? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Travelan op 22-05-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
Die crisis gaat natuurlijk weer over. De beurs loopt in het algemeen wat op de zaken vooruit, en die staat alweer op het niveau van voor de eurocrisis. Voor wat betreft de werkgelegenheid voor hoogopgeleide IT'ers, was er ooit een echte crisis? Het is vandaag nog bijna net zo moeilijk om de juiste mensen te vinden als enkele jaren geleden.

Toch is dit slechts het halve verhaal. Er zijn ook structurele verschuivingen gaande. IT wordt steeds belangrijker in onze samenleving. Weet je nog hoe in 1993 een winkel, cd, computer, boek en reisbureau eruit zagen? ;) En IT wordt ook steeds meer een commodity.
De wereld globaliseert intussen lekker door, de structurele economische groei in Europa is fors afgenomen, welvaart is behoorlijk naar het oosten verschoven, grondstoffen zijn structureel duurder en marges in de productieketen zijn kleiner. Dit zijn geen zaken die volgend jaar ineens omkeren.

Wat is het gevolg voor de IT (en dan met name systeemontwikkeling)? Zat werk, maar wel onder prijsdruk. Dat is precies wat we de afgelopen jaren al hebben meegemaakt, en eerlijk gezegd zie ik dat ook niet zo snel veranderen.

Een bedrijf als Cap heeft in die context een enorme uitdaging om:
- de diensten meer onderscheidend te maken
- de diensten minder afhankelijk te maken van de gewerkte uren
- de overheadkosten aan te passen

Feit is, op dit moment zitten Cap, Logica, Atos etc veel te zwaar in het generieke werk, te vaak uur/factuur werk, en met een te hoge overhead. Zolang dat niet is aangepakt, kun je niet verwachten dat de beloning ineens grote stappen kan maken. De verhouding tussen de beloning bij IT dienstverleners en in de CAO lonen is de afgelopen 5 jaar al tussen de 5 en 10 procent gedaald en ik zie nog geen rebound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Vraagje, is het wel eens voorgekomen dat Cap ondanks een negatief advies van Kenhardt toch die persoon aanneemt waar ze zelf wel een goed gevoel bij hebben? Of is de mening van dat externe bureau echt bindend voor Cap? Of dat men bij een twijfelgeval toch nog eens gaat bekijken samen of er iets mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:46
Juancho schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:15:
Vraagje, is het wel eens voorgekomen dat Cap ondanks een negatief advies van Kenhardt toch die persoon aanneemt waar ze zelf wel een goed gevoel bij hebben? Of is de mening van dat externe bureau echt bindend voor Cap? Of dat men bij een twijfelgeval toch nog eens gaat bekijken samen of er iets mogelijk is?
In de wandelgangen heb ik gehoord dat dit wel eens is gebeurd, maar dit is bij hoge uitzondering en die persoon krijgt ook geen vast contract, maar een jaarcontract. Dat betekent dat je dus ook geen eigen lease mag bestellen (alleen Pool rijden).

Nu heb ik dit nooit van dichtbij meegemaakt, dus pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Thanks! volgens mij zou ik sowieso eerst een jaarcontract krijgen overigens... Ik was hier even benieuwd naar omdat mijn situatie toch iets anders is dan een normale kandidaat bij Cap die zo'n testdag moet doorlopen.

De manager bij Cap gaf dat ook wel aan en ze zou overleggen met haar leidinggevende. Ik ben dus erg benieuwd wat daar uit gaat komen. De gesprekken zelf waren erg positief namelijk, ook de projectvoorbeelden die we besproken hebben, mijn opleidingsplan etc. Beide partijen waren erg enthousiast over elkaar. Ik zou het eeuwig zonde vinden als een externe partij vervolgens bepaald dat ik niet geschikt ben terwijl ze geen enkele kijk hebben op arbeidsverleden van mij die aansluit bij de functie waarvoor ik gekozen ben.

Even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 23:25
Ik ken mensen bij mij uit de practice die inderdaad met een jaarcontract zijn begonnen, omdat ze (een gedeelte) van de test niet gehaald hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou me niet te druk maken over dat externe bureau, volgens mij moet je vrij vreemd zijn wil je daar geen succesvolle score halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Tsurany schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:08:
Zou me niet te druk maken over dat externe bureau, volgens mij moet je vrij vreemd zijn wil je daar geen succesvolle score halen.
Juancho schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:29:

De capaciteitentest heb ik, net als een persoon hierboven, net niet goed genoeg gemaakt. Aantal onderdelen goed, maar het onderdeel die je verplicht moest behalen kwam ik een paar % te kort. Eeuwig zonde natuurlijk want anders voldeed ik iig wel aan de eisen die ze stellen bij die testen. Ik moet wel zeggen dat ik het fysiek/mentaal erg zwaar vond omdat die testen pas op het einde kwamen. En toen had ik er al bijna 3 uur praten opzitten wat voor een stotteraar gewoon een topprestatie is om zo maar te zeggen :). Misschien dat ik daardoor niet helemaal scherp meer was, maar ik ga dat niet als excuus gebruiken.

Ik zal zo de manager bij Cap nog even inlichten en mijn mening geven over alles, maar ik ga er vanuit dat ik geen krabbel mag zetten onder het contract wat ik al wel voorgesteld kreeg. Echt heel jammer, maar helaas... Gelukkig kreeg ik op de terugweg nog goed bericht dat ik wel voor 99% zeker ben aangenomen als GRC (Governance/Risk/Compliance) Consultant dus kon ik alsnog met een glimlach dat hele eind terug.

Awkward....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wordt niet het gesprek met de psycholoog bedoelt als het over de externe partij gaat? Capgemini zorgt zelf toch voor de assessments en de bespreking en analyse daarvan? Dat wordt toch niet door een extern bureau gedaan?
Of is dat sinds kort verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Ik ken in ieder geval ook wel iemand die na een negatief advies toch gewoon een (jaar)contract heeft gekregen. Maar dat was wel op basis van gesprek met psycholoog, en niet de capaciteitentest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tsurany schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:46:
Wordt niet het gesprek met de psycholoog bedoelt als het over de externe partij gaat? Capgemini zorgt zelf toch voor de assessments en de bespreking en analyse daarvan? Dat wordt toch niet door een extern bureau gedaan?
Of is dat sinds kort verandert?
Voor bepaalde functies wordt een extern bureau ingeschakeld, maar over het algemeen doet Cap het zelf inderdaad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tankiej schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:33:
[...]

Voor bepaalde functies wordt een extern bureau ingeschakeld, maar over het algemeen doet Cap het zelf inderdaad :o
Ah, dat is nieuw voor mij. Nog niet eerder gehoord. Ik ging er vanuit dat extern bureau = psycholoog aangezien die wel altijd extern worden ingehuurd.

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 23-05-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Sorry nu wordt het me een beetje onduidelijk. De mensen van Kernhardt worden toch door Cap ingehuurd om zowel de capaciteitentest als de gesprekken te doen? Ik heb namelijk het interview (sterktes/zwaktes/drijfveren/waarden/motivatie/gedrag etc) met een extern persoon doorlopen.

Ik krijg net het concept verslag overigens binnen en daarin staat dat ik geheel genomen gemiddeld op master/WO niveau scoor. Nu klopt dat denk ik ook wel gezien mijn studieachtergrond. Helaas scoor ik dus net op een paar zaken iets hieronder en trekt men dus 'conclusies' uit de rollenspellen over mij die ze eigenlijk niet kunnen trekken gezien mijn handicap (om het zo maar even te noemen). Ik ben het dus ook totaal niet eens met een aantal uitspraken in dit rapport, maar dat had ik in het gesprek ook al aangegeven. In mijn geval kun je meer waarde halen uit praktijk voorbeelden, projecten die ik heb afgerond. Je kunt van mij wel bijv. eisen dat ik een soort sales gesprek goed kan afronden, maar dat lukt gewoon niet. Dat wist men van te voren ook.

In de functie die Cap voor mij voor ogen heeft was dat ook geen punt en zagen ze mijn stotteren zeker niet als een te groot probleem.

Kortom, ik lees dit rapport nu een beetje met een dubbel gevoel. Ik wil me er zeker niet achter verschuilen of excuses gaan zoeken, maar er zijn soms uitzonderingsgevallen en ik schat mezelf daar eigenlijk wel onder. Iemand die in een rolstoel zit ga je toch ook niet beoordelen op zijn loopvermogen om maar even heel overdreven te stellen.

Dus de vraag van mijn kant is, wat adviseren jullie mij te doen? Zoals gezegd zie ik de functie bij Cap echt helemaal zitten en ligt er ook al een contract klaar. Het rapport mogen ze van mij best lezen, alleen wil ik daar zelf graag nog wel een uitleg over geven want het is me nu te zwart/wit. Voorbeeldje, doordat de gesprekken wat moeizaam/langzamer gingen kon ik wat lastiger informatie verkrijgen. Dit terwijl ik hiervoor een functie als IT Auditor had waarbij ik constant informatie moest vergaren. Zowel in interviews als uit al die stapels documenten. Dus tja, wat zegt dan meer in zo'n geval? Praktijk ervaring van 1,5 jaar met goede referenties of één moeizaam gesprek van 1,5 uur?

Hebben jullie een beetje een idee van wat ik nu eigenlijk bedoel en dat het gewoon best lastig is. En nogmaals, ik neem niemand iets kwalijk, vond het een zeer interessante middag maar ik vraag me nu even af hoe ik het beste verder kan gaan. Zomaar accepteren dat ik Cap moeten laten lopen, nee dat doe ik niet.... Positieve score op doorzettingsvermogen :p

Ik hoor graag enig advies en alvast super bedankt daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Juancho schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:00:
Sorry nu wordt het me een beetje onduidelijk. De mensen van Kernhardt worden toch door Cap ingehuurd om zowel de capaciteitentest als de gesprekken te doen? Ik heb namelijk het interview (sterktes/zwaktes/drijfveren/waarden/motivatie/gedrag etc) met een extern persoon doorlopen.

[...]

Ik hoor graag enig advies en alvast super bedankt daarvoor!
Even in geknipt, scheelt weer een lap tekst :+

Over het algemeen verzorgt Capgemini zelf de capaciteitentest en de gesprekken, alleen wordt er na de testen en gesprekken nog een gesprek met een (externe) psycholoog gehouden. Voor zover ik weet is het in ieder geval bij alle Young Professionals op deze manier.

Maar bij mensen die niet solliciteren voor Young Professional (wat in jouw geval opgaat als ik je verhaal lees), dan wordt bij bepaalde functies Kernhardt ingehuurd om dit te verzorgen. Waarom en bij welke functies dit is weet ik niet precies..

Als ik jou was zou ik proberen een afspraak te maken met de manager waar je het eerder gesprek mee hebt gehad, om de uitslag van die test te bespreken. Als ik je verhaal zo lees dan zou mij het raar lijken als ze opeens keihard nee zeggen nu. Maar dat kan altijd gebeuren natuurlijk..

Bij Young Professionals zijn ze wel zo 'hard' om dat te doen als het minimale niet gehaald is bij de test, maar bij mensen die al ervaring hebben is het minder relevant lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Bij mij gaat het idd niet om een Young Professional rol, maar een niveautje hoger, meer medior met wel de kanttekening dat ik in het begin veel aan trainingen moet doen richting BI. Daarom moest ik blijkbaar ook naar Kenhardt. Ik heb deze partij overigens net aangegeven dat ze mijn rapport mogen doorsturen maar wel met nadrukkelijk de opmerking dat ik het niet met alle stellingen eens ben en dit ook graag nader wil toeleggen. Want eigenlijk komen alle mindere punten in het rapport terug op mijn stotteren. En tja, dat wist Cap van te voren ook lijkt me dus waarom zou je mij een dure testmiddag laten doorlopen terwijl je de uitkomst op bepaalde onderdelen ook wel kon verwachten?

'probleem' is dat de persoon bij Cap waarmee ik een heel leuk en open gesprek heb gehad zwangerschap verlof heeft :). Ik zal dus met haar manager moeten spreken die ik verder nog niet ken. Goed, ik neem aan dat deze personen elkaar wel hebben gesproken over mijn situatie. Ik wacht even tot na het weekend en dan zal ik deze persoon zelf even gaan benaderen. Ik hoop echt dat ze genoeg positieve dingen uit mijn rapport kunnen halen (die er ook zeker instaan) en dat ze mij gewoon een kans willen geven. Een jaar contract bijv. vind ik ook helemaal geen punt, ik grijp het graag aan om mezelf te bewijzen want ik ben eigenlijk niet anders gewend :). Dat kun je dan ook weer als kracht zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

En o.a. door Juancho's verhaal geloof ik dus niet zo in die capaciteitentesten/gesprekjes met psycholoog. Heb er verder geen ervaring mee maar ik vermoed dat ikzelf daar ook niet op alle punten even goed uit zal komen, terwijl ik toch op 14 jaar ervaring (met uitsluitend positieve beoordelingen en promoties daaraan gekoppeld) kan bogen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Deels mee eens. Ik zou het daarom bijv. wel voor starters met geen werkervaring kunnen begrijpen. Dan kun je toch een inschatting maken, of iig een betere, in hoeverre ze in staat zijn om te groeien.

Voor personen die geen starters meer zijn en/of geen manager functie zullen krijgen vind ik het ook wat dubbel eigenlijk. Want wat je zegt, wat zou een klant meer vertrouwen geven? Iemand die eenmalig leuk scoort op wat testjes of iemand met jarenlange ervaring en dit ook daadwerkelijk kan aantonen met afgronden projecten, referenties, goede beoordelingen etc.

Zulke testen/gesprekken kunnen handig zijn voor bijv. twijfelgevallen, starters etc. Maar om nou zo'n uitslag voor alles en iedereen als doorslaggevend te zien, nee dat vind ik ook te zwart wit en doe je personen met jarenlange ervaring ook zwaar te kort mee.

Zo heb ik ook wel eens eerder bij Sogeti zo'n test gedaan en scoorde ik net boven het gemiddelde. Nu bij Cap dus iets onder het gemiddelde. Wat zegt dat over mij? Over beter gezegd, wat zegt dat voor een Cap in dit geval?

Blijven leuke discussies :). Ik ben daarom ook erg benieuwd naar de reactie van Cap in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Arfman schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:22:
En o.a. door Juancho's verhaal geloof ik dus niet zo in die capaciteitentesten/gesprekjes met psycholoog. Heb er verder geen ervaring mee maar ik vermoed dat ikzelf daar ook niet op alle punten even goed uit zal komen, terwijl ik toch op 14 jaar ervaring (met uitsluitend positieve beoordelingen en promoties daaraan gekoppeld) kan bogen.
Dit staat idd los van Cap, maar wil er toch graag even op reageren :)
De testen worden voor zover ik weet met name gedaan omdat consultancy heel iets anders is als een staffunctie. Toen ik destijds vanuit een onderwijswerkgever de overstap maakte naar de detachering, was ik met 5 jaar werkervaring ook geen starter meer. Maar ik was net op tijd. Een paar jaar meer in het onderwijs had me dan genekt. Waarom? Simpelweg omdat consulting meer is dan vakinhoudelijkheid alleen. Sterker nog, je moet communicatief en salestechnisch vaak ook je mannetje kunnen staan, snel kunnen denken, en dat onder soms flinke stresslevels.
Dat is dan ook de reden dat dit soort assesments gedaan worden. Niet om je op je inhoudelijke kennis te beoordelen - dat heeft degene met wie je een eerste gesprek doet al lang gedaan. Maar om te kijken of je ookgeschikt bent als consultant, waar je sterke en zwakke punten liggen, en dus ook waar je verbetert moet worden of op welke vlakken je anderen zou kunne verbeteren.
Dat soort dingen zie je in een staffunctie niet of nauwelijks vorobij komen. Daar doe je gewoon je taak en daar wordt je op beoordeeld. Capaciteiten worden uiteraard wel erkend, maar pas als je ze hebt doen gelden - en niet al bij inschatting op voorhand.

Simple fact: in de detachering is je personeel je belangrijkste asset. Dat verkoop je namelijk, dus dan wil je ook weten dat je iets goeds verkoopt. In een staffunctie is personeel noodzakelijk, maar niet het belangrijkste asset. Daar gaat het meer om de inhoudelijke match met de taak die voor ogen staat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Deels mee eens, maar dan gooi je eigenlijk alle consultants op 1 hoop en stel je dezelfde eisen. In mijn ogen is dat dus weer het zwart/wit denken want je heb in consultancy natuurlijk ook weer diverse type functies. Meer sales, meer ondersteunend, vaak alleen, altijd in teams en noem maar op. In mijn ogen kun je niet alles met elkaar vergelijken, daarvoor zijn de verschillen in functies in mijn ogen te groot.

Neem mij als voorbeeld, waarom zou Cap mij straks "pakken" op de uitslag van dat onderzoek terwijl ze vooraf ook konden weten dat ik momenteel niet 'sales' genoeg ben wbt communicatie? Waarom zeggen ze dat het nu geen probleem is gezien de functie en kunnen ze me prima wegzetten bij klanten? Waarom zou je een forse investering in mij doen bij Kenhardt terwijl je op voorhand de testresultaten wel kunt inschatten? Ik heb nu gesprekken moeten voeren die straks niet van toepassing zijn. Dat is me door Cap zelf toegezegd en daarom wilden ze me ook graag hebben. Om de kwaliteiten die ik wel goed beheers.

Misschien ben ik een geval apart hoor, dat kan best, maar of je nu mijn situatie neemt of die van een ander met een minder punt. Er bestaat ook nog zoiets als ontwikkeling en dat kun je niet alleen halen uit een paar testen. Iemand die jarenlange praktijk ervaring heeft, die bijv. leraar is geweest, die zou misschien niet direct op zo'n testdag al top zijn in zijn sales gesprek, maar met wat ontwikkeling zou het toch uitstekend kunnen?

Daarom blijf ik de vraag houden, waar stel je de grens? Is 1% tekort op je scores direct de mededeling dat je er niets van kunt en dus niet bij Cap terecht kunt? Of kijkt men ook verder en ziet men bij Cap zelf genoeg mogelijkheden om je in te zetten en je te laten ontwikkelen? In mijn ogen is namelijk geen persoon perfect en moeten we allemaal wel ontwikkeling. Zowel zakelijk als privé.

Selectie is prima hoor, maar in mijn visie moet dat eigenlijk altijd op basis van maatwerk, op basis van het individu gebeuren in relatie met de functie waarvoor je in aanmerking komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 23-05-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je wilt natuurlijk wel flexibele consultants, zeker in deze tijd waarbij het lang niet meer vanzelfsprekend is dat je van opdracht naar opdracht rolt. In jou geval is het lastig en zal het advies van Kenhardt vast wel bekeken en verwerkt worden. Het is een soort extra opinie over een situatie die wat ingewikkelder is. Als ze zelf overtuigd zijn dat je wel geschikt bent zullen ze Kenhardt ook niet zomaar volgen.

Het is altijd lastig een grens te stellen. Die 1% is soms keihard, maar ergens moet er wel een grens zijn. Met 1% er onder wel toegelaten worden en met 2% niet is ook weer een grens van 1%. Wel is het zo dat voor bepaalde functies meer sollicitanten komen dan dat er bij de klant weggezet kan worden, dan kan je het je veroorloven streng te zijn. Ontwikkeling zal altijd nodig zijn, de vraag is echter wanneer iemand teveel ontwikkeling nodig gaat hebben.

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet op de positie zit om zo over mensen te moeten oordelen want fijn kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Opzich mee eens hoor en ik wil ook zeker niet te negatief zijn over zulke testen. Ik vraag me dus alleen wel af of ze goed worden gebruikt. Zo had ik veel liever een gesprek gehad met de manager van Cap over alle dingen die ik nu in het rapport teruglees. Iemand met inhoudelijke kennis, die kan toch veel beter een oordeel geven door bijv. het te hebben over projecten die je gedaan hebt, ambities, kennisniveau, leergroei etc.

Nu lees ik in een rapport zaken die volstrekt haaks staan op datgene ik in de praktijk heb ondervonden en dus ook kan aantonen. Als ik manager zou zijn van Cap zou ik dat laatste veel belangrijker vinden want uiteindelijk draait het niet om leuke woorden, maar om prestaties. En flexibiliteit is ook belangrijk, zeker in consultancy. Maar als iemand van de 10 9 goede kwaliteiten bezit en 1 (op welke manier dan ook) mindere (die wel te ontwikkelen is), wat doe je dan? Ik ben mondeling minder terwijl een ander het zakelijk schrijven wellicht niet zo goed beheerst als mij. Er zijn zoveel voorbeelden aan te halen om te twijfelen aan deze redelijk zwart/wit aanpak.

Daarom ben ik ook razend benieuwd of Cap mijn rapport als uitgangspunt neemt of datgene ze zelf hebben ondervonden over mij, mijn werkervaring en of ze me dus iig uitnodigen om het te bespreken. Natuurlijk zal ik het jullie ook even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik hoop dat ze je een mooie kans geven om in ieder geval op nog een gesprek te komen om over dat rapport te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Thanks! Persoonlijk vind ik dat wel het minste dat ze kunnen doen, zonder mezelf omhoog te willen praten overigens :). Wat ik al zei, een unieke situatie vereist ook een andere aanpak. Ik hoop dat ze dat bij Cap ook zo zien en er misschien al rekening mee hadden gehouden. Spannend dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

The Eagle schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:47:
Dat soort dingen zie je in een staffunctie niet of nauwelijks vorobij komen. Daar doe je gewoon je taak en daar wordt je op beoordeeld. Capaciteiten worden uiteraard wel erkend, maar pas als je ze hebt doen gelden - en niet al bij inschatting op voorhand.
Dan heb ik blijkbaar een uitzonderlijke staffunctie :)
Ik begrijp wat je zegt hoor, maar hier werkt het toch iets anders, zeker als je in de wat "hogere" functies (met bijbehorende loonschaal) komt. Daarom, ieder persoon is anders en ik snap dat Cap (en andere bedrijven) naar de grote lijnen moeten kijken. Daarin ben ik wel verpest door het onderwijs waarschijnlijk, ik vind dat iedereen z'n sterke en zwakke punten heeft en dat daar prima "om heen te werken" is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Juancho schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:49:
Thanks! Persoonlijk vind ik dat wel het minste dat ze kunnen doen, zonder mezelf omhoog te willen praten overigens :). Wat ik al zei, een unieke situatie vereist ook een andere aanpak. Ik hoop dat ze dat bij Cap ook zo zien en er misschien al rekening mee hadden gehouden. Spannend dit!
Ik heb even je eerdere bericht opgezocht, want er is toch nog iets wat voor mij niet helemaal duidelijk is:

Gelukkig kreeg ik op de terugweg nog goed bericht dat ik wel voor 99% zeker ben aangenomen als GRC (Governance/Risk/Compliance) Consultant dus kon ik alsnog met een glimlach dat hele eind terug.
Je hebt dus een aanbieding gehad als GRC Consultant, maar omdat je oorspronkelijk deze capaciteitentest gedaan had voor een andere functie, ben je nu aan het kijken of Capgemini je deze kans biedt?

Mocht dat dus - onverhoopt - niet doorgaan, dan heb je altijd nog een aanbieding openstaan als GRC Consultant? Begrijp ik dat zo goed?

Noot: dit is puur een vraag uit interesse, zit geen verborgen boodschap achter ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Arfman schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:52:
[...]

Dan heb ik blijkbaar een uitzonderlijke staffunctie :)
Ik begrijp wat je zegt hoor, maar hier werkt het toch iets anders, zeker als je in de wat "hogere" functies (met bijbehorende loonschaal) komt. Daarom, ieder persoon is anders en ik snap dat Cap (en andere bedrijven) naar de grote lijnen moeten kijken. Daarin ben ik wel verpest door het onderwijs waarschijnlijk, ik vind dat iedereen z'n sterke en zwakke punten heeft en dat daar prima "om heen te werken" is.
En daar sla je dus de spijker op zijn kop. Dat is de (semi) overheidsmentaliteit, en daardoor zijn de kosten voor de (semi)overheid zo hoog t.a.v. de baten die er tegenover staan. Als ik in het bedrijfsleven niet naar behoren of verwachting functioneer krijg ik een gesprek en is het exit - cut your losses. Bij de (semi)overheid werken ze daar omheen. Kosten extra hoog (want werknemer blijft tegen minimaal zelfde salaris in dienst en extra werknemer nodig) en gemiddelde productiviteit omlaag. Ik vind het niet gek dat de (semi)overheid ons als belastingbetaler veel te veel kost. Maar met een dergelijk arbeidethos is het ook niet verwonderlijk natuurlijk.

Nofi overigens, er zitten her en der prima medewerkers. Maar als je eenmaal 15 jaar in een dergelijke mentaliteit zit kom je er ook niet zo makkelijk uit. Voeg daarbij dat men algemeen weet dat "het geld toch wel binnenkomt", het management dat er zit soms niet eens opgeleid is voor mgt taken, en er zal ook weinig aan veranderen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

The Eagle schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:25:
[...]

En daar sla je dus de spijker op zijn kop. Dat is de (semi) overheidsmentaliteit, en daardoor zijn de kosten voor de (semi)overheid zo hoog t.a.v. de baten die er tegenover staan. Als ik in het bedrijfsleven niet naar behoren of verwachting functioneer krijg ik een gesprek en is het exit - cut your losses.
Begrijp me niet verkeerd; als je hier niet functioneert vlieg je er ook uit, al duurt het misschien wel wat langer dan in het bedrijfsleven. Het enige is dat hier ook mensen werken die bij een bedrijf niet zouden kunnen functioneren, denk hierbij aan zeer stressgevoelige mensen bijvoorbeeld. Het alternatief is die mensen in de bijstand te stoppen, ik vraag me af wat de belastingbetaler uiteindelijk meer kost, zeker als ze in een semioverheidsomgeving verder prima kunnen functioneren.

Het gaat wellicht wat erg offtopic bedenk ik me nu, dat was eigenlijk niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Er zit nu een YP-er bij me die afgelopen maand is gestart en niet aan de toetsingscriteria heeft voldaan. Hij heeft natuurlijk het verplichte onderdeel wel behaald maar de andere niet voldoende en is toch in dienst gekomen. Het enige wat anders is in zijn situatie is dat hij moet beginnen met een halfjaar contract en alle gevolgen die hieraan hangen ipv vast contract na doorloop van proeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
RomeoJ schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:48:
Je hebt dus een aanbieding gehad als GRC Consultant, maar omdat je oorspronkelijk deze capaciteitentest gedaan had voor een andere functie, ben je nu aan het kijken of Capgemini je deze kans biedt?

Mocht dat dus - onverhoopt - niet doorgaan, dan heb je altijd nog een aanbieding openstaan als GRC Consultant? Begrijp ik dat zo goed?
Ik heb idd twee zaken tegelijk lopen. Ik kreeg de uitnodigingen voor gesprekken bij vrijwel gelijk, dus lijkt me logisch dat je dan je kansen zo groot mogelijk wil maken, helemaal in mijn situatie. Die andere, GRC consultant, is nog niet helemaal 100% zeker, maar organisatie en ik zijn er samen wel uit en we willen graag met elkaar in zee. Het is nog even afwachten op wat belangrijke klanten waarbij ik mijn rol zou krijgen. In principe moet dat geen probleem worden.

Uiteraard hoop ik daarnaast ook dat ik de kans zou krijgen bij Cap en zodoende een bewuste keuze kan maken uit twee mooie functies en organisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn88
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:11
Vraagje: als je het contract op de bus hebt gedaan, krijg je dan van Cap nog bericht als het is ontvangen of verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
Ik heb vandaag getekend! Maandag begin ik al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Gefeliciteerd! Ik wacht nog op bericht van ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
Ik ben benieuwd! Misschien kom ik je binnenkort wel tegen! ;)

Nog meer mensen hier die per 1 juni al beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn88
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:11
Ik begin 1 augustus bij BIM, waar begin jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
Ik begin bij Apps2! Heb er wel zin in! Dit is (na wat 'bijbaantjes') wel mijn eerste 'echte' baan! In elk geval nu voor het eerst full-time bikkelen, dus ik ben benieuwd hoe mij dat gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Je bent dus als YP? Dan heb je ook geen testmiddag moeten doorlopen inc. rollenspelen etc en gesprek met psycholoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
Juancho schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:41:
Je bent dus als YP? Dan heb je ook geen testmiddag moeten doorlopen inc. rollenspelen etc en gesprek met psycholoog?
Inderdaad als YP, maar heb wel een testmiddag en gesprek met psycholoog gehad hoor! Viel nog best wel een hoop van af geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Juancho bedoelt denk ik de externe test, als YP-er wordt je onderheven aan de interne tests en gesprekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
Tedillac schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:40:
Juancho bedoelt denk ik de externe test, als YP-er wordt je onderheven aan de interne tests en gesprekken
Ja dat kan wel! Psychologische test was wel van Kenhardt in elk geval :)
Nog wat gehoord, Juancho?

[ Voor 3% gewijzigd door Travelan op 28-05-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tedillac schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:40:
YP'er heeft gewoon een assessment van extern bedrijf en gesprek met externe psycholoog. Wordt alleen bij Cap op locatie gedaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 28-05-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Tsurany schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:58:
[...]

YP'er heeft gewoon een assessment van extern bedrijf en gesprek met externe psycholoog. Wordt alleen bij Cap op locatie gedaan.
Klopt die worden gewoon ingekocht. Ik doelde op dat ze afgenomen worden bij Cap, onder begeleiding van recruitement en ook met beoordeling van de scores en terugkoppeling vanuit een interne Cap recruiter. Dat was bij mij enkele maanden geleden in ieder geval zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Hi,

Ik haak even in op de post van Ted-Vlemmings over die YP-er die de test niet heeft gehaald, dat ben ik namelijk.

Het niet behalen van de test en TOCH in dienst genomen worden schijnt een uitzonderlijk iets te zijn, ik ben blijkbaar de enige dit jaar. Er is voor mij een uitzondering gemaakt omdat ik op het verplichte onderdeel (i.t.t. wat Ted beweert) 1 punt tekort kwam. Daarentegen had ik 2 overige onderdelen met 95+ score gemaakt. Recruitement was er blijkbaar toch van overtuigd dat voldoende kwaliteit in huis heb en heeft me daarom op gesprek gestuurd met de manager van ITS. Na 5 minuten was het volgens de manager vrij duidelijk dat ik bij Cap moest komen werken (ik had ook nog een andere aanbieding liggen).
In eerste instantie was het dan ook de bedoeling dat ik de test opnieuw zou maken, maar dat pastte niet binnen de HR policy van Cap.

Om die reden ben ik onder aangepaste arbeidsvoorwaarden aangenomen. Ik heb een halfjaar-contract aangeboden gekregen met een proeftijd van 1 maand (die ben ik inmiddels door, wohoo!).

Nogmaals, dit is een erg uitzonderlijke zaak (blijkbaar) dus ga er niet van uit dat jou hetzelfde gaat overkomen als je de test niet haalt.

TLDR: Haal die test gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Nee helaas nog niet. Op 24 mei is het rapport verstuurd naar Cap dus misschien is het ook nog wat vroeg. Je hoopt natuurlijk snel iets te horen :).

Maargoed, gezien het bovenstaande verhaal ga ik er niet vanuit dat Cap me alsnog een (aangepaste) kans geeft. Misschien ligt het iets anders tussen of YP of een Professional, maar dan nog zal de kans klein zijn dat ze alsnog met me in zee gaan.

Ik blijf dan maar hopen op het feit dat mijn situatie ook gewoon vrij uniek is en iets wat Cap misschien 1x in het jaar of zelfs jaren tegenkomt. Zoveel stotteraars zijn er niet die ook nog eens bij Cap sollicteren :)

Heerlijk die zelfspot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:39
Even een update van mijn kant. Gister dus de middag testen gehad bij Kenhardt. Vond het een leerzame middag al ben ik of is mijn situatie wel een geval apart heb ik gemerkt. Zoals ik eerder al aangaf stotter is, en is het dus een volkomen andere situatie.

Allereerst de rollenspellen. Ondanks dat het door mijn spraak moeizaam verliep vond ik het wel gewoon leuk om te doen. Voor de mensen die daar tegenop kijken, doe dat niet want het is totaal niet nodig. Je krijgt tijd genoeg om de casus door te lezen en je gesprek voor te bereiden en het is eigenlijk gewoon heel leuk en leerzaam. Je krijgt altijd goede feedback terug waar je iets mee kunt.

Sinds wanneer werkt Cap met een rollenspel?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Strider schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:20:
[...]

Sinds wanneer werkt Cap met een rollenspel?
Ik had ook rollenspel, was voor experienced hires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:39
Blik1984 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:24:
[...]

Ik had ook rollenspel, was voor experienced hires
Voor mensen met werkervaring?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Strider schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:30:
[...]

Voor mensen met werkervaring?
Dat is wat experienced hires betekent ja ;)

Dus voor senior consultants en hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ook voor mediors hoor! Ik ben zelf ook nog maar 30 jaar met niet zo gek veel jaren werkervaring. Maar YP is volgens mij 0-2 en daar zijn ze heel strikt in. Ik ben echter ook zeker nog geen senior, maar ergens daar tussen in. En blijkbaar moet iedereen die buiten de YP om vallen dus zo'n externe middag doorlopen met idd rollenspelen (2x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:22:
Ook voor mediors hoor! Ik ben zelf ook nog maar 30 jaar met niet zo gek veel jaren werkervaring. Maar YP is volgens mij 0-2 en daar zijn ze heel strikt in. Ik ben echter ook zeker nog geen senior, maar ergens daar tussen in. En blijkbaar moet iedereen die buiten de YP om vallen dus zo'n externe middag doorlopen met idd rollenspelen (2x).
Senior Consultant is het level na YP (oftewel consultant) ;)

ja, ik weet het. Redelijk verwarrend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Blik1984 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:31:
[...]

Senior Consultant is het level na YP (oftewel consultant) ;)

ja, ik weet het. Redelijk verwarrend
Volgens mij niet hoor..

YP = associate/assistent, daarna Consultant en dan pas Senior Consultant.
De eerste twee jaar ben je YP'er en daarna wordt je automatisch Consultant. Je wordt niet automatisch Senior consultant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Zo is mij dat idd ook uitgelegd. Ik had te veel ervaring voor YP maar te weinig voor Senior dus zou ik gewoon de 'titel' consultant krijgen :)

Trouwens, wat adviseren jullie mij? Het is nu ruim een week geleden en ik heb nog niets gehoord. Moet ik zelf even contact opnemen met de clustermanager bij Cap? Hem gewoon mijn verhaal voorleggen en uitleggen waarom ik vind dat ik een kans verdien?

Ik ben zelf nogal proactief ingesteld dus ik zit me aardig te verbijten zo :)

[ Voor 54% gewijzigd door Juancho op 30-05-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:53
Tankiej schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:50:
[...]

Volgens mij niet hoor..

De eerste twee jaar ben je YP'er en daarna wordt je automatisch Consultant. Je wordt niet automatisch Senior consultant :)
Ypér is geen grade. Je noemt je dus gewoon Consultant de eerste twee jaar, daarna ga je groeien, maar kan even niet zo snel vinden welke stappen er dan komen.

[ Voor 53% gewijzigd door Ruvetuve op 30-05-2013 16:16 . Reden: quote added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ruvetuve schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:11:
[...]

Ypér is geen grade. Je noemt je dus gewoon Consultant de eerste twee jaar, daarna ga je groeien, maar kan even niet zo snel vinden welke stappen er dan komen.
Klopt, je noemt jezelf wel Consultant. Maar na die twee jaar ben je nog steeds Consultant, je wordt dan niet 'spontaan' Senior consultant. Of je moet heel uitzonderlijk zijn natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Tankiej schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:19:
[...]

Klopt, je noemt jezelf wel Consultant. Maar na die twee jaar ben je nog steeds Consultant, je wordt dan niet 'spontaan' Senior consultant. Of je moet heel uitzonderlijk zijn natuurlijk :+
Klopt dan ook weer inderdaad. Neem dat allemaal aan... Niks komt vanzelf! (wat ik best prettig vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Juancho schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:51:
Zo is mij dat idd ook uitgelegd. Ik had te veel ervaring voor YP maar te weinig voor Senior dus zou ik gewoon de 'titel' consultant krijgen :)

Trouwens, wat adviseren jullie mij? Het is nu ruim een week geleden en ik heb nog niets gehoord. Moet ik zelf even contact opnemen met de clustermanager bij Cap? Hem gewoon mijn verhaal voorleggen en uitleggen waarom ik vind dat ik een kans verdien?

Ik ben zelf nogal proactief ingesteld dus ik zit me aardig te verbijten zo :)
Ik zeg, toon je proactiviteit en bel. Jij bent degene in deze situatie, niet de meuten die hier verder op dit forum actief is. Kortom advies vragen kan geen kwaad maar zeker als je proactief bent moet je ook gewoon proactief handelen en niet te veel afhankelijk zijn van dit forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Bespeur ik daar een punt Ted? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Tankiej schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:50:
[...]

Volgens mij niet hoor..

fout, je hebt de volgende levels:

Associate (heb je alleen in sommige landen, zoals de UK)
Consultant (vaak geassocieerd met YP, je bent dus tegelijkertijd YP en Consultant tegelijkertijd)
Senior Consultant
Managing Consultant
Principal Consultant
Vice-President
Senior Vice-President

Bij een sollicitatie voor Senior Consultant niveau of hoger krijg je dus ook een rollenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Laatst online: 11-10 14:17
Blik1984 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:56:
[...]

fout, je hebt de volgende levels:

Associate (heb je alleen in sommige landen, zoals de UK)
Consultant (vaak geassocieerd met YP, je bent dus tegelijkertijd YP en Consultant tegelijkertijd)
Senior Consultant
Managing Consultant
Principal Consultant
Vice-President
Senior Vice-President

Bij een sollicitatie voor Senior Consultant niveau of hoger krijg je dus ook een rollenspel.
Ik ben na 4 jaar bij Cap NL gewerkt te hebben 3 jaar geleden overgestapt naar Capgemini Australia en daar hanteert men net weer iets andere grades:

Associate Consultant
Consultant
Senior Consultant
Manager
Senior Manager
Director
VP
Senior VP

Manager/Senior Manager is vergelijkbaar met Managing Consultant en Director is hetzelfde als Principal Consultant.

[ Voor 42% gewijzigd door haroldinho op 31-05-2013 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hanteert men in Nederland ook niet nog Assistant? Dat wilden ze heel leuk op mijn visitekaartjes zetten. Alleen aangeven wiens assistant ik dan was konden ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tsurany schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:44:
Hanteert men in Nederland ook niet nog Assistant? Dat wilden ze heel leuk op mijn visitekaartjes zetten. Alleen aangeven wiens assistant ik dan was konden ze niet...
Inderdaad, dat dacht ik ook. Volgens mij is dat tijdens de onboarding ook laten zien in één van de vele presentaties, maar die kan ik op het moment niet terug vinden.

Ik weet sowieso wel zeker dat je niet automatisch Senior Consultant wordt na twee jaar als YP'er. Dan ben je gewoon Consultant. Je kan daarna pas Senior worden, maar dat is afhankelijk van je inzet/marktwaarde/wat allemaal nog meer.

Edit:
Net gevonden, presentatie van de FS Global onboarding:
- Associate Consultant
- Consultant
- Senior Consultant
- Managing Consultant
- Principal Consultant
- Vice-president

[ Voor 33% gewijzigd door Tankiej op 31-05-2013 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Tankiej schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:13:
[...]

Inderdaad, dat dacht ik ook. Volgens mij is dat tijdens de onboarding ook laten zien in één van de vele presentaties, maar die kan ik op het moment niet terug vinden.

Ik weet sowieso wel zeker dat je niet automatisch Senior Consultant wordt na twee jaar als YP'er. Dan ben je gewoon Consultant. Je kan daarna pas Senior worden, maar dat is afhankelijk van je inzet/marktwaarde/wat allemaal nog meer.

Edit:
Net gevonden, presentatie van de FS Global onboarding:
- Associate Consultant
- Consultant
- Senior Consultant
- Managing Consultant
- Principal Consultant
- Vice-president
Dat zeg ik, Gamma ;)

Assistant is volgens mij meer voor het ondersteunend personeel
Pagina: 1 ... 12 ... 84 Laatste