Rynji schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:32:
Hoe anders is het spotten t.o.v. BFBC2?
Kun je nogsteeds erg makkelijk kills maken door gewoon op rode driehoekjes te schieten of verdwijnen die nu zodra je de soldiers eronder ook niet meer ziet?
Dat is imo hoe het zou moeten.
Het is enigszins wat aangepast, maar op Metro blijven de rode puntje imho nog te lang rood. Ook als mensen achter een muurtje zitten bijvoorbeeld. Dat is iets wat op onze eigen server meteen uit gaat, samen met de killcam denk ik. Maargoed, dan is de server weer "semi-hardcore" en vinden veel mensen de server niet met de standaard filters.
Na het allemaal wat te laten bezinken, moet ik toch zeggen dat ik onder de indruk was van de beta gisterenavond. Afgezien van de map, daar heb ik proberen doorheen te kijken. Ik lag in bed en vandaag weer aan het werk en ik heb toch veel teruggedacht aan bepaalde situaties. Zeker degene waar je met samenwerken tot een goed resultaat komt.
Het spel voelt veel meer BF2 aan dan BC2 vind ik. Ik vind de terugslag ongelofelijk goed bij veel wapens, hierdoor is het kansloos sprayen echt verleden tijd en ik heb de shot-mode dan ook altijd op 1 bullet staan. Indoor is het een ander verhaal, maar het buitendeel van Metro is dit voor mij echt een must.
Het is nog wel even zoeken naar de juiste instellingen, controle-technisch. Nu is 1 je main weapon en niet meer je pistol. Ik weet niet of ik dit wil houden of aanpassen. Het scrollen is ook wat minder vloeiend dan in BC2, waardoor ik sneller geneigd ben om op de nummer-toetsen te drukken. Dit is toch wat sneller lijkt het wel in deze BF-versie.
Ook is de overlay van Battlelog niet verkeerd. Je kan hier snel je friends etc. bekijken met Shift-F1 geloof ik. Dit is allemaal nog in de beta-fase en ik neem aan dat dit straks nog vloeiender gaat werken. Opzich heb ik geen problemen met de web-based browser etc, omdat dit toegankelijker is dan een complete game opstarten. Ook werkt alt-tab verrassend goed in deze game.
Het geluid is bizar goed. Je merkt gewoon dat het allemaal weer opnieuw is opgenomen en dat ze hier veel tijd in hebben gestoken. Ik vind het ook beter klinken dan in BC2. Een RPG-in de metro-gang is echt bizar-echt.
Je gaat een stuk sneller dood dan in BC2, lijkt bijna net of het soms hardcore is. Ik weet niet of het een slecht of goed ding is. Je moet wat voorzichtiger zijn en je kan geen Rambo spelen. Daar is het dan wel beter denk ik.
Het einde van de rondes is ook weer leuk gedaan. Zeker met alle uitgebreide stats etc die je kan bekijken. Die paar seconde wachten per ronde vind ik totaal geen probleem. Weer even tot rust komen, wat drinken pakken, en iedereen een gelijke kans geven om tegelijk te starten.
De support klasse voelde bij mij een beetje ondergewaardeerd. Opzich is het om support te geven, maar op verre afstand (met bipod uit) raakte ik echt helemaal niks. Soms een kruisje, maar het is vooral voor dichterbij heb ik het gevoel. Ik lag bij de 2e MCOMS te wachten, net voor die houten schotten. Ik raakte niemand, terwjil er toch echt genoeg mensen voorbij kwamen gerend.
Wat ik wel jammer en raar vond, is dat je niet kan kiezen in welke squad je gaat. Dit zal vast goedkomen in de full-game, maar waarom ze het nu zo hebben geregeld? Lijkt erg op wat ze op de consoles hanteerden in BC1. Ik neem aan dat dit in de full-game wel goed komt.
Ik wacht met spanning op de complete game. Zeker voertuigtechnisch ben ik echt benieuwd, aangezien ik in BF2 vooral grote voertuigmappen speelde. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een hoop leuke add-ons ben tegengekomen voor de verschillende wapens. Dit geeft toch een extra dimensie! Niet verwacht om eerlijk te zijn.
Al met al positief verrast en ik kan niet wachten om vanavond na het eten weer verder te gaan.
[
Voor 7% gewijzigd door
StealthyPeanut op 28-09-2011 12:58
]