• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 22:35
Ik heb me gisteren zeer goed vermaakt met de support class.
Het enige waar ik me een beetje aan irriteer is dat soms de bipod wordt uitgezet op planken waar ik eigenlijk niet wil dat deze wordt uitgezet, vanmiddag dus even een forumpost erover maken dat het misschien makkelijker is om een hotkey hiervoor te maken.

Voor de rest was het erg cool, bij het laatste gedeelte ben ik als aanvaller in een van die hoge appartementen gaan zitten met een ammo box, en heb ik een zooitje zitten spotten en suppressive fire afgegeven.

Ik had ook mijn eerste ervaring met een sniper die ergens zat, ik zag wat glinsteren in een hoekje en heb 2 magazijnen zijn kant op geschoten...die kwam niet meer terug :D

Edit: Steam Overlay iemand? ;) http://i.imgur.com/RL3gp.png

[ Voor 4% gewijzigd door Dorest0rm op 28-09-2011 13:26 ]

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-10 10:46

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

aan iedereen die nu de beta speelt en bepaalde dingen opmerkt, melden jullie dat dan ook? Ik neem aan dat ze uit deze test enorm veel info kunnen halen die nog wel in de final verwerkt kunnen worden (of desnoods een patch bij release)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Eagle Creek schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:16:
[...]

Ja zeg.. cheater :+.

Wat ook suf is: aan het begin van het laden staan er een soort tips / verhaaltjes. Dit laden gebeurt bij mij zo snel, dat ik niet de kans krijg om dit te lezen. Daarna moet ik wel 20 seconden wachten tot de ronde begint. Geef mij dan 10 sec langer dat verhaaltje, en 10 seconden minder rondewacht :| .
En als je niet op deploy drukt?

Verwijderd

Is de beta ook te spelen op de ps3?

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:37

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Caspian border filmpje

YouTube: Kanaal van CeeDStyLes - YouTube

YouTube: Battlefield 3: Caspian Border Ultra Settings Gameplay/Commentary! - YouTube

Er schijnen servers te zijn waar Caspian Border ook op gespeeld kan worden.

[ Voor 46% gewijzigd door litebyte op 28-09-2011 13:34 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 19:00
Ja want ik zit nu een live stream te kijken van iemand die het op de ps3 speelt...

[ Voor 49% gewijzigd door Beatz op 28-09-2011 13:27 ]

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb er sinds gisteravond en vanmorgen wat uurtjes opzitten, maar ik ben nog niet zo positief. Komt voornamelijk doordat ik de map echt niks vind. Bugs ga ik de game nog niet op afrekenen, maar van sommige dingen die ik zie zou je wel verwachten dat ze een maand voor de release er niet meer in zouden zitten.

Game ziet er prachtig uit, maar de gameplay vind ik erg matig. Niet om die eeuwige CoD vs BF3 aan te zwengelen, maar qua vloeiende besturing kunnen de heren van Dice nog een hoop leren. Het voelt naar mijn mening allemaal wat stroef. Ook kom ik erg vaak even vast te zitten achter boompjes, stenen, etc. nadat ik daar even dekking heb gezocht en weer verder wil.
Ook qua gameflow vind ik het nogal chaotisch, het gaat van bottleneck naar bottleneck.. Van tactiek, waar deze serie toch om bekend staat, is niet veel te merken. Hoewel ik toegeef dat dat waarschijnlijk aan zowel de map als aan de randomness van de teams ligt.

Geluid: top. Handling verschillende wapens is ook top. Server browser is acceptable, Battlelog vind ik verder erg uitgebreid en overzichtelijk.

Al met al: Deze game heeft potentie, maar er moet nog een hoop aan gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Voxalizer op 28-09-2011 13:41 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• Dorest0rm
Voxalizer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:30:
Ik heb er gisteravond en vanmorgen wat uurtjes opzitten, maar ik ben nog niet zo positief. Komt voornamelijk doordat ik de map echt niks vind. Bugs ga ik de game nog niet op afrekenen, maar sommige dingen die ik zie zou je wel verwachten dat het een maand voor de release er niet meer in zou zitten.

Game ziet er prachtig uit, maar de gameplay vind ik maar matig. Niet om die eeuwige CoD vs BF3 aan te zwengelen, maar qua vloeiende besturing kunnen de heren van Dice nog een hoop leren. Ook kom ik erg vaak even vast te zitten achter boompjes, stenen, etc. nadat ik daar even dekking heb gezocht en weer verder wil. Ook qua gameflow vind ik het nogal chaotisch, het gaat van bottleneck naar bottleneck.. Van tactiek, waar deze serie toch om bekend staat, is niet veel te merken. Hoewel ik toegeef dat dat waarschijnlijk aan zowel de map als aan de randomness van de teams ligt.

Geluid: top. Handling verschillende wapens is ook top. Server browser is acceptable, vind verder Battlelog erg gelikt en overzichtelijk.

Die Bottlenecks liggen voornamelijk aan hoe je de map kent. Er zijn op vele punten toch wel manieren hoe je er omheen kunt lopen. Ik wacht eigenlijk om mijn vrienden die vanaf morgen kunnen spelen, ik denk dat je dan met rook granaten, en omlopen veel makkelijker door die bottlenecks heen komt.

Het enige wat ik écht irritant vind zijn de personen die het nodig vinden om rocket launchers tegen personen te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dorest0rm op 28-09-2011 13:33 ]

• gratis_vodka

gratis_vodka

dat is in bfbc2 ook irritant, zal wel altijd blijven...ik speel altijd graag als engineer, maar gebruik launchers alleen tegen voertuigen en soms om een raket door een raampje in een gebouw te jagen om die irritante snipers te grazen te nemen, dat dan weer wel ;)

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Dat is nog daarvoor.
Voxalizer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:30:Ook qua gameflow vind ik het nogal chaotisch, het gaat van bottleneck naar bottleneck.. Van tactiek, waar deze serie toch om bekend staat, is niet veel te merken.
Ja en nee. Er zijn op de metro map toch duidelijk meerdere wegen te bewandelen. In de 12 potjes die ik gisteren gespeeld heb, waren de uitkomsten erg verschillend. De ene keer vast op de eerste basis, de andere keer op een ander, en ook een paar keer hem helemaal rond gespeeld. Dat betekent dat, afgezien van de teamsterktes, je toch niet één bepaalde bottleneck hebt. Neem nu de 2e basis zogezegd: je hebt 3 tunnelingangen, en kunt tussen de tunnels wisselen en boven- en onderlangs. Is de dekking hier te sterk, is hij vaak elders zwak. Met wat creativiteit kun je goed doorbreken.

Tevens zal het per map verschillen wat de sterke en zwakke punten zijn, en zullen ze wellicht nog aanpassingen maken nu het grote publiek erop binnen komt stormen.

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 28-09-2011 13:57 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Dorest0rm
http://forums.electronica...ap-list.html#post19969439

Morgen misschien toch Caspian Border in de beta? :D

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 14:22
goed nieuws man ! Reken er maar op dat je in deze beta nog Caspian border speelt !

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hij heeft wel vervolgens twee keer via Twitter duidelijk gemaakt dat Caspian Border niet voor iedereen beschikbaar is. :(

Verwijderd

rgras schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:58:
[...]

Hij heeft wel vervolgens twee keer via Twitter duidelijk gemaakt dat Caspian Border niet voor iedereen beschikbaar is. :(
Klopt helemaal.. Echter is het wachtwoord gelekt en is dit zo te googlen..

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
furby-killer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:52:
[...]

Dus jij hebt een andere smaak dan dat BF3 schijnt te zijn (meer op vehicles gericht waarschijnlijk), en dan is dus automatisch het andere niet meer hardcore genoeg is? Ga Arma ofzo spelen, of nog beter, blijf bij BF2.

Ik heb de beta nog niet kunnen spelen, en een map met weinig voertuigen zegt natuurlijk niet veel over hoe die gebalanceerd zijn, maar mijn grootste problemen met BF2 (nooit verder dan demo gekomen) was de enorme dominantie van voertuigen, infanterie was enkel target practise voor de voertuigen. En ik ben uitermate blij om te horen dat dat in iedergeval niet op alle maps zo is.
Tja moet je maar niet met je medikit spelen maar je zelf aanpassen aan de situatie. Ook met squads waarbij meerdere kits aanwezig zijn kan een situatie veranderen.

Het is geen COD type of game. Je moet gewoon anders spelen.

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:00:
[...]

Klopt helemaal.. Echter is het wachtwoord gelekt en is dit zo te googlen..
Alle servers hebben het wachtwoord al gewijzigd.

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik vind het wel hilarisch om mensen nu weer te zien klagen over prone! :D
In BFBC2 hadden ze prone eruit gehaald en toen schreeuwde de community dat het er in moest.... nu zit het er in en gaan mensen weer klagen dat er gecampt wordt.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Campers moet je knifen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
innerchild schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:01:
[...]

Tja moet je maar niet met je medikit spelen maar je zelf aanpassen aan de situatie. Ook met squads waarbij meerdere kits aanwezig zijn kan een situatie veranderen.

Het is geen COD type of game. Je moet gewoon anders spelen.
Korte vraag: waar the fuck heb je het over?

Sowieso wat heeft een medkit in hemelsnaam met COD te maken? Die zitten nog geen eens in COD zover ik weet.

Sowieso viel er in de BF2 beta/demo weinig aan te passen als infanterie, je had gewoon geen schijn van kans tegen voertuigen.

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 28-09-2011 14:07 ]

• litebyte

litebyte

Liever realistisch campen dan die bunny hoppende ritalin kiddies..bovendien, een mes doet inderdaad wonderen :)
jagermeister schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:01:
In BFBC2 hadden ze prone eruit gehaald en toen schreeuwde de community dat het er in moest.... nu zit het er in en gaan mensen weer klagen dat er gecampt wordt.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:17
litebyte schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:06:
Liever realistisch campen dan die bunny hoppende ritalin kiddies..bovendien, een mes doet inderdaad wonderen :)

[...]
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens, heb gister heel veel prne gezien in de bosjes etc ook al sluip je langs je mist ze relatief snel. Het draait er toch wel om een mcom in te nemen om nu elk bosje langs de gaan.
Het is en blijft een computergame voor de fun niet realiteit nabootsen ga dan lekker militair worden.

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

jagermeister schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:01:
Campers met een scope zijn een stuk makkelijker te zien door de flash van hun scope :).
Ik vind het heerlijk dat prone er weer inzit. Maakt sommige stukken een stuk tactischer.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Ligt het aan mij of is de snelheid van de vliegtuigen erg laag? Ik begrijp dat ze niet mach 2 kunnen toepassen, maar ze gaan bijna even snel als de helikopters...

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Voxalizer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:30: Het voelt naar mijn mening allemaal wat stroef.
Dat is gewoon typisch BF, in de werkelijkheid is het ook niet allemaal zo soepel als CoD ons laat geloven, het is ook geen arcade shooter waar je al bunny hoppend doorheen rushed.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Synag
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 13:03
Gisteren pas 1 x gehad dat iemand zeurde dat ik lag.
Ga natuurlijk niet als recon blijven staan.

Het moet een realistische game worden, mij betreft mag prone wel blijven.
Zelf ook al neer geknalt gewest door mensen die liggen. Maarja, het hoort er gewoon bij! :D

Als je met vrienden of je clan aan het spelen bent, kan je ook prone gebruiken bijv. met recon, kan je hun eventueel dekking geven. ;)

Voor de rest speelt het spel, gewoon echt heerlijk weg!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Hoe pak ik een medkit op? Komt een R knopje in beeld als een stick maar R toets of rechtermuis werkt niet..

Verwijderd

Jpjedi schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:13:
Hoe pak ik een medkit op? Komt een R knopje in beeld als een stick maar R toets of rechtermuis werkt niet..
die pak je niet op, gewoon erop zitten als een kip en je healed. R ingedrukt houden is wapenkit op pakken van een dood team maatje.

• litebyte

litebyte

Dar schijnt aardig wat overleg over te zijn geweest, ze hebben de snelheid van zowel jets als helicopters aangepast aan de map groottte. Met Mach 2 ben je binnen minder dan 1 seconde van de map :)

De snelheid van de jets schijnt lager te zijn dat ze werkelijk kunnen vliegen :)
SuX DeLuXe schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:10:
Ligt het aan mij of is de snelheid van de vliegtuigen erg laag? Ik begrijp dat ze niet mach 2 kunnen toepassen, maar ze gaan bijna even snel als de helikopters...

• jagermeister

jagermeister

Jerry schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:09:
[...]

Campers met een scope zijn een stuk makkelijker te zien door de flash van hun scope :).
Ik vind het heerlijk dat prone er weer inzit. Maakt sommige stukken een stuk tactischer.
Ik vind het ook geweldig. Je kunt veel beter cover zoeken en je uit de voeten maken, als dat nodig is. Sowieso is het hele gevoel van deze game heerlijk. Het is een stuk minder arcade, terwijl het natuurlijk toch gewoon arcade is.

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wellicht voor sommigen nog onbekend maar t password voor Casperian Border servers is:sexyelevator

Zhinto:
So I´ve seen the replies on the forums and I think you guys deserve the Caspian Border experience..

the password is: sexyelevator (yes I picked it).

Password will be changed again to something else at 18:00 CET.

• SuX DeLuXe
litebyte schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:15:
Dar schijnt aardig wat overleg over te zijn geweest, ze hebben de snelheid van zowel jets als helicopters aangepast aan de map groottte. Met Mach 2 ben je binnen minder dan 1 seconde van de map :)

De snelheid van de jets schijnt lager te zijn dat ze werkelijk kunnen vliegen :)

[...]
Oke dat geloof ik, maar naar mijn idee zouden ze alsnog 3 x zo snel mogen gaan..Ze kunnen buiten de map toch gewoon een fly-only-zone maken van enkele kilometers? Of zou dat te zwaar voor de hardware en de servers zijn?

• litebyte

litebyte

Tuurlijk is het arcade....alleen die punten flikkerend voor je neus geeft al voldoende aan :-D
Misschien dat ze het prone wat minder interessant kunnen maken, doordat je wat trager weer op te laten staan, maar het moet er zeker in blijven.

Volgens mij kloppen de hit boxes by prone ook nog niet helemaal, vooral bij het gooien van granaten.
jagermeister schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:16:
[...]
Ik vind het ook geweldig. Je kunt veel beter cover zoeken en je uit de voeten maken, als dat nodig is. Sowieso is het hele gevoel van deze game heerlijk. Het is een stuk minder arcade, terwijl het natuurlijk toch gewoon arcade is.

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[YouTube: http://youtu.be/BL31L4flUXA]

Geluid is echt zo goed in deze game.

• litebyte

litebyte

Volgens mij kun je al wat verder vliegen dan er op de grond afgelegd kan worden?
Ik heb alleen wat fimlpjes gezien, nog niet gespeeld op deze map...dat zla over een paar dagen mogelijk moeten zijn. Waarschijnlijk vanaf vrijdag.
SuX DeLuXe schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:21:
[...]

Oke dat geloof ik, maar naar mijn idee zouden ze alsnog 3 x zo snel mogen gaan..Ze kunnen buiten de map toch gewoon een fly-only-zone maken van enkele kilometers? Of zou dat te zwaar voor de hardware en de servers zijn?

• jagermeister

jagermeister

priemt schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:21:
Wellicht voor sommigen nog onbekend maar t password voor Casperian Border servers is:sexyelevator

Zhinto:

[...]
Bron?

Tito129 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:09:
[...]
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens, heb gister heel veel prne gezien in de bosjes etc ook al sluip je langs je mist ze relatief snel. Het draait er toch wel om een mcom in te nemen om nu elk bosje langs de gaan.
Job voor de support. Gooi eerst ff 2 of 3 nades in de bosjes en loop dan met de rest van je squad verder.
Je weet dan tenminste of er een tegenstanders in de bosjes ligt/lag >:)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 15:26
Voxalizer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:30:
Ik heb er sinds gisteravond en vanmorgen wat uurtjes opzitten, maar ik ben nog niet zo positief. Komt voornamelijk doordat ik de map echt niks vind. Bugs ga ik de game nog niet op afrekenen, maar van sommige dingen die ik zie zou je wel verwachten dat ze een maand voor de release er niet meer in zouden zitten.

Game ziet er prachtig uit, maar de gameplay vind ik erg matig.
Ik dacht dat ik de enige was. ;)

Hier mijn uitgebreide ervaring:

Ik heb hem gespeeld en ben aan het eind van de avond maar weer teruggegaan naar BFBC2, ik vind het een teleurstelling. De beta ga ik niet meer spelen, in de hoop dat de final een stuk beter zal zijn.

De velden
De velden vind ik er wel mooi ontworpen uit zien met veel afwisseling en leuke details.

Ze zijn lekker groot en genoeg plekken om je te verbergen.

Grafische kwaliteit
Grafisch ziet het er heel kunstmatig en te scherp uit, het lijkt totaal nog niet op de trailers en teasers die we hebben gezien.
Overal hebben ze een glansje overheen gelegd en eerlijk gezegd toont het een beetje als Unreal Tournament qua graphics. BFBC2 ziet er naar mijn mening momenteel een stuk beter uit. Maar dit hadden ze ook gezegd volgens mij, dus ik ga er vanuit dat de final er wel gelikt uit ziet.

Waar en wie is de vijand?
Door het gebrek aan detail, want ik denk dat dat het is, zie ik ook niet goed of er iets beweegt of niet. in BC2 herken je veel beter silhoueten van mensen en hier moet ik drie keer kijken wat ik nu zie, en dan heb je al twee kogels door je hoofd.

Ik speelde een ronde en werd door drie verschillende teamleden gedood. Gevolg 0/3 K/D. Ik ben kleurenblind en moet hier ook echt goed kijken wat voor kleuren er nu boven de spelers hangt. De tegenstander heeft meestal geen kleurtje boven hem hangen, pas als hij gepoint wordt met Q. Maar ook eigen spelers hebben vaak geen kleurtje erboven, of het kleurtje verdwijnt opeens en dan is de verwarring (en niet alleen bij mij) compleet.

Doden en dood gaan
En dan kom ik bij het volgende punt, je bent veel te snel dood of je maakt iemand te snel dood. Voor je uberhaupt in de gaten hebt dat je geraakt wordt, want de signalen missen, ben je al dood. Met een enkele kogel kan iemand je neerhalen (géén sniper). Waar je bij BC2 hoort dat je geraakt wordt (inslag kogels, gekreun en bloed in je scherm) merk je hier amper wat. Ik hoorde veelal geen kogels, geen gekreun en het scherm wordt naarmate je health achteruit gaat wel wazig, maar van 100% health naar 0% health is een heel kleine stap, dus het is zeldzaam dat je daar in de praktijk ook echt iets mee kan.

Andersom precies hetzelfde. Mijn crosshair verdween als bug regelmatig, en dat maakte het alleen maar lastiger. In BC2 is het veel duidelijker als je iemand raakt door middel van het kruisje dat dan in je beeld verschijnt. De impact hoor je ook en dat lijkt allemaal te kloppen.

Grafisch zie je ook goed wanneer iemand dood is. In BF3 was het voor mij elke keer een raadsel. Ik dacht iemand gedood te hebben, maar dat bleek dan niet zo te zijn. Andersom trouwens ook, ik had een aantal keer niet eens in de gaten dat ik iemand gedood had, maar bleek het juist weer wel zo te zijn.

Je moet ook goed kijken naar de tekst ENEMY DOWN 100 (of iets dat daarop lijkt), ik heb die in veel gevallen gemist, waar ik in BC2 er eigenlijk nooit last van heb en altijd direct in de gaten heb dat ik een kill heb gemaakt.

Verder vind ik het een opperfail dat ze friendly fire uit hebben gezet en dat je dus teamkills kan maken. Op de server waarop ik speelde was dat voor iedereen een grote frustratie en in de chat (die overigens ook niet duidelijk gepositioneerd is) schreeuwde iedereen dat ze moesten stoppen met het maken van TK's :)

Spawn en respawn
Hier moest ik ook vier keer kijken hoe het werkte en ik weet het nog steeds niet. Soms moest ik 5 keer op de 'DEPLOY' button klikken om uberhaupt ergens neergezet te worden en ik zag nergens een aftellende timer.

Je kunt spawnen bij teamgenoten, maar ik kreeg dan weer niet helder waar die teamgenoten dan precies waren op de map. Dat komt aan de ene kant omdat de map onbekend is en ik dus geen idee heb waar ze zitten, maar het werkt voor mijn idee ook gewoon onoverzichtelijk.

Ammobox
Met BC2 ben ik het kenmerkende geluid gewend dat je iets uit een ammobox laad om je voorraad weer op peil te houden. Dat geluid mis ik in BF3. Bovendien moet je in je scherm heel goed kijken of je bijvoorbeeld weer een granaatje bijgevuld hebt gekregen.

Misschien is het nieuwigheid, maar ik had er na een uur nog steeds moeite mee, waar ik bij BC2 direct gewend was en het overzicht had.

Spingen, liggen, rennen, bukken
Dat werkte bij mij voor geen meter. Je moet eerst stil staan om te kunnen bukken of liggen. Ik moest bij BC2 wennen dat je niet meer kon liggen, maar eigenlijk heb ik dat geen moment gemist. Nu kan je liggen én bukken en weer een control erbij. Ik geloof niet dat ik de meerwaarde er van zie.

Waar het bij BC2 vanzelfsprekend is of je ergens overheen kunt springen, is het bij BF3 elke keer een raadsel of het gaat lukken of niet. Dikwijls bleef ik achter zaken hangen en wat makkelijk leek, was niet makkelijk.

Rennen ging zelf prima.

Map en minimap
Met regelmaat liep ik het veld uit en had ik het niet in de gaten, waar in BC2 het beeld grijs wordt, blijft hier het beeld normaal en verschijnt er een rode tekst.

Die rode tekst, zag ik tijdens geconcentreerde momenten gek genoeg over het hoofd waardoor ik een paar keer de pineut was. ;)

Van de map en de mini map waren de grenzen lastig te zien en ik vond de map karig en weinig detail hebben. Ik gebruik de maps vaak om gepointe tegenstanders te kunnen lokaliseren en dat werkte voor mij een stuk minder prettig / overzichtelijk.

Controls
Alle functies, het duizelde mij, zoveel controls en ook onoverzichtelijk om het in te stellen en aan te passen.

Zoom / Scope kreeg ik niet voorelkaar dat ik de rechtermuisknop niet meer vast hoefde te houden, dat speelde erg lastig.

Ik heb wat controls aangepast zodat het toch nog speelbaar was, maar er zijn zoveel actieve toetsen, dat het voor mij niet meer makkelijk indeelbaar was. Ik heb een singleplayer map nodig om dat rustig op mijn gemak in te stellen, zonder dat ik elke 5 seconden gedood wordt.

Interface
BF3 start je op vanuit je webbrowser en ook dat vond ik er niet overzichtelijk uit zien. Het is anders dan normaal en misschien heel vernieuwend, maar ik kan tot op heden de toegevoegde waarde niet ontdekken. Voor mij is het er niet duidelijker op geworden.

Tot slot
Ik zal vast nog wat vergeten zijn, maar dat vul ik dan nog wel aan.

Het is een beta, dat begrijp ik helemaal, maar het is wel een vergevorderde beta, immers moet het spel volgende maand al in de winkels liggen. Veel tijd om te sleutelen hebben ze dus niet meer, ik had er daarom ook veel meer van verwacht.

Voor mij is tot nu toe BF3 een flinke teleurstelling. De gameplay is dusdanig anders tov van BF2, BF2142 en BFBC2, dat ik eerder het idee heb COD te spelen dan BF. Natuurlijk is het persoonlijke voorkeur, maar ik word er niet blij van.

Het spel heb ik niet met plezier gespeeld en ik hoop heel erg dat het nog gaat verbeteren, maar ik heb er een hard hoofd in.

Na mijn BF3 ervaring snel ingelogd op de DBF BFBC2 server en even de frustratie van mij afgeknald. :) Ik moest eerst weer wennen aan de controls en de gameplay en dat geeft wel aan hoe anders BF3 is t.o.v. BFBC2.

En dan nu! Koffie! B)

P.S. Mijn configuratie:

Intel i7 950 3Ghz CPU
6Gb geheugen
Windows 7 64 bit
Nvidia GTX 560 Ti GPU
Samsung 24" 1920x1200 resolutie

• jagermeister

jagermeister

Vonden jullie het gooien van granaten ook wat vreemd? Ten eerste kun je niet zo ver gooien en ten tweede ziet het er vreemd uit. Vanavond nog eens kijken...

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
jagermeister schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:32:
[Wellicht voor sommigen nog onbekend maar t password voor Casperian Border servers is:sexyelevator]

Bron?
http://forums.electronica...eaked-5.html#post19983444

@GuiltyNL: wat een verhaal ;)

• SuX DeLuXe
daarnaast, toppunt van casualgaming is al die kleurtjes en +100 dingen etc in je scherm na een kill. Kunnen we aub terug naar BF2 style wat dit soort dingen betreft? En al die tekentjes, boxjes en logo's door alle gebouwen en bomen heen? Terug naar BF2 style graag, KTHX!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:32
jagermeister schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:33:
Vonden jullie het gooien van granaten ook wat vreemd? Ten eerste kun je niet zo ver gooien en ten tweede ziet het er vreemd uit. Vanavond nog eens kijken...
Ja, klopt. Het is niet echt een natuurlijke beweging als hij de granaat gooit. En je kan ze lang niet zo ver gooien als in Bad Company 2.
SuX DeLuXe schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:35:
daarnaast, toppunt van casualgaming is al die kleurtjes en +100 dingen etc in je scherm na een kill. Kunnen we aub terug naar BF2 style wat dit soort dingen betreft? En al die tekentjes, boxjes en logo's door alle gebouwen en bomen heen? Terug naar BF2 style graag, KTHX!
Jammer voor je. Ik vind het heerlijk zo :)

[ Voor 34% gewijzigd door vinom op 28-09-2011 14:41 ]

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Amdwarrior schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:02:
PS3 gfx zijn echt vreselijk blurry en wazige texturen :')
Dan doe je toch wat verkeerd, maar op mijn ps3 ziet het er prima uit! Tuurlijk soms faalt er het een en ander, maarja tis en blijft beta.

• litebyte

litebyte

Vooral uit Caspian Border blijkt dat dit echt een echte TEAM map is. Doelloos rondrennen en schieten schijnt weinig nut te hebben. Geweldig ontworpen die map.

Ik denk dat een hoop de keuze gaan maken, dat dit voor hun te weinig springen,rennen opstaan en weer doorgaan is en teveel rekening moeten houden met andere spelers en vooral dekking zoeken (ook wel camping genoemd) Teveel tactiek en te weinig reactie...ach voor hun is er nog altijd MW3 :) lekker jumpen en je mouse pointertje rossen over het scherm.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:15:die pak je niet op, gewoon erop zitten als een kip en je healed.
Pok pok? :9

• beuker19
  • Laatst online: 10-10 15:23

beuker19

Killerbeuker is so OP

zo net even op Casperian Border gespeelt maar wat is dat VET
de map de feeling alles klopt gewoon

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• thijsloyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 18:42
Ik was dit weekend op Frag-o-matic (lan in belgie) waar een jongen van EA BF3 kwam previewen op ps3, moet zeggen dat het er niet uitzag. Gelukkig heeft die me wel gerustgesteld en gezegd dat de volle pracht van BF3 maar zal komen in het final spel, en dat er nog veel moest gebeuren. No worries man :)

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 08:14

BiLo

PSN: toiletcleaner

Heeft iemand al enig idee hoe laat de beta voor iedereen gereleased word? 12 uur vanaaf ga ik natuurlijk gelijk checken, maar wie weet er is er al wat info over?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Verderf
DylanE schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:50:
Heeft iemand al enig idee hoe laat de beta voor iedereen gereleased word? 12 uur vanaaf ga ik natuurlijk gelijk checken, maar wie weet er is er al wat info over?
Morgen middag tussen 2 en 3, is al meerdere keren gevraagd ;)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Propane
  • Niet online
Klopt het dat je op die Caspian Border servers geen HUD en dergelijke krijgt? :P Ik had geen flauw idee waar naartoe te gaan.

• Verderf
Hardcore server?

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Verderf schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:10:
[...]
Dat is gewoon typisch BF, in de werkelijkheid is het ook niet allemaal zo soepel als CoD ons laat geloven, het is ook geen arcade shooter waar je al bunny hoppend doorheen rushed.
Ik vind BF3 juist wel arcade, eigenlijk. En hier bunnyhop je inderdaad niet, hier rush-prone je.
GuiltyNL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:32:
[...]
Ik dacht dat ik de enige was. ;)
En ik dacht dat ik de enige was die als kleurenblinde shooters speelt. ;w
Ik kan me wel vinden in je verhaal over de kleuren van teammates vs. enemies. Veel games hebben tegenwoordig een alternatief kleurenschema, beetje gemiste kans dat Battlefield dit dan weer niet heeft voor zover ik weet. Ik vind vooral de minimap onleesbaar.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• Propane
  • Niet online
Ik denk het niet, aangezien zelfs het spawn menu blanco was en je op de gok moest klikken. Chat deed ook niets :P.

• Verderf
Voxalizer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:55:
[...]

Ik vind BF3 juist wel arcade, eigenlijk. En hier bunnyhop je inderdaad niet, hier rush-prone je.
Tuurlijk het blijft arcade, maar het is bij lange niet zo arcade als CoD ;)
En ik dacht dat ik de enige was die als kleurenblinde shooters speelt. ;w
Ik kan me wel vinden in je verhaal over de kleuren van teammates vs. enemies. Veel games hebben tegenwoordig een alternatief kleurenschema, beetje gemiste kans dat Battlefield dit dan weer niet heeft voor zover ik weet. Ik vind vooral de minimap onleesbaar.
Ik heb last van een beetje kleurenblindheid en zag in BC2 met al dat witte helemaal het verschil niet tussen rood en blauw maar is in BF3 voor mij stuk beter :)

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:23

freddy0519

It hurts when IP

Ik zit met een vraagje :

Ik zie net op een Torrent website, dat de beta van BF3 te downloaden valt via die website. Hij is 3.9 GB groot.
Vraag ik mij nu af: Is dit dan een versie van mensen met een key die dan hun download online plaatsen ? Of kan dat gewoon niet en is deze nep. Uiteraard kan ik wel verstaan dat mensen zonder key deze pas morgen kunnen spelen, maar ik vroeg het mij gewoon af.

Al doende leert men, al draaiende keert men.

• .kernel.
  • Laatst online: 06-07 21:28
Na een stukje Caspian Border ben ik er zeker van dat dit het meest revolutionaire spel is wat ik in jaren heb gespeeld. man oh man oh man. Werkelijk alles kan stuk, ik heb met een machinegun golfplaten hutjes aan gort geschoten, ik heb betonnen muren eruit geblazen met rpg's, met autotjes door hekken gereden. Episch. Game of the Year obv. Paar bugjes eruit werken en dan hebben we de solid 10 te pakken. WOW. Dogfights boven je hoofd, tanks die door het level denderen, heli's die neerstorten.

Shellshocked...

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
freddy0519 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:02:
Ik zit met een vraagje :

Ik zie net op een Torrent website, dat de beta van BF3 te downloaden valt via die website. Hij is 3.9 GB groot.
Vraag ik mij nu af: Is dit dan een versie van mensen met een key die dan hun download online plaatsen ? Of kan dat gewoon niet en is deze nep. Uiteraard kan ik wel verstaan dat mensen zonder key deze pas morgen kunnen spelen, maar ik vroeg het mij gewoon af.
Ik heb via Origin ook 3.9GB moeten downloaden, dus je kunt het allicht proberen.

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Probleem is, ik kan dat hier niet zomaar posten die link. Ik zal het je pm :)

• RagingRaven
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 10:04

RagingRaven

As Raging as A Raven

Ik zit met een vraagje :

Ik denk dat de download wel echt is, maar zonder account kom je nergens.
Voor zowel origin als de bf3 beta moet je een account hebben, dus ik denk dat het verstandiger is om te wachten tot morgen.

It's all writen in the book of rage

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

RagingRaven schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:08:
[...]

Ik denk dat de download wel echt is, maar zonder account kom je nergens.
Voor zowel origin als de bf3 beta moet je een account hebben, dus ik denk dat het verstandiger is om te wachten tot morgen.
Kan je dan gewoon niet via Origin je game zoeken en via dat account spelen ? ik zal het straks testen, het is toch maar de beta. Maar dat laatste zal alleen gaan als je wat geduld hebt, want ik download maar aan 400 kb/s :(

• Dorest0rm
Ik had die torrent gebruikt, maar zodra ik wou spelen(met key) verwijderde Origin em en wou die het opnieuw downloaden.

• HammerNL
  • Niet online
Iemand die ook caspian border heeft gespeeld en kan bevestigen dat je geen andere wapen in de jet kan selecteren dan dat machinegeweer?

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

HammerNL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:12:
Iemand die ook caspian border heeft gespeeld en kan bevestigen dat je geen andere wapen in de jet kan selecteren dan dat machinegeweer?
Kan ook aan je level liggen, bij BFBC2 krijg je wapens/uitbreidingen per level ;)

• RagingRaven
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 10:04

RagingRaven

As Raging as A Raven

freddy0519 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:10:
[...]

Kan je dan gewoon niet via Origin je game zoeken en via dat account spelen ? ik zal het straks testen, het is toch maar de beta. Maar dat laatste zal alleen gaan als je wat geduld hebt, want ik download maar aan 400 kb/s :(
Dat lijkt me niet, je moet een (beta)key hebben en deze activeren in origin (zoals je ook een game in steam activeert).
Het lijkt mij dat je een key maar aan 1 account kan koppelen, dus tenzij dit niet het geval is, gaat het denk ik niet werken.

Hoe dan ook zou ik niet het risico lopen op allerlei troep op je pc, terwijl je morgen gewoon 'legaal' kan spelen.

It's all writen in the book of rage

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 17:54
Ik zit met een vraagje :

Heb ook ergens de 3.9GB beta client vandaan gehaald. Kan hem alleen nog niet spelen omdat ik geen key heb.
Dus afwachten tot morgen, maar dan heb ik iig alvast de bestanden binnen (als het tenminste de goede zijn).

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Caspian is geweldig, maar ik snap echt niks van hoe alles werkt. Jets kunnen alleen machinegun gebruiken ofzo, rocket button kon ik zo snel niet vinden en om de een of andere reden flikkert de hele grond bij mij>?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

superbassie schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:15:
[...]

Heb ook ergens de 3.9GB beta client vandaan gehaald. Kan hem alleen nog niet spelen omdat ik geen key heb.
Dus afwachten tot morgen, maar dan heb ik iig alvast de bestanden binnen (als het tenminste de goede zijn).
Heb je het getest via Origin ? Ik wil gewoon ook mijn pc al klaar hebben, kan ik morgen direct spelen

Verwijderd

RagingRaven schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:14:
[...]
Hoe dan ook zou ik niet het risico lopen op allerlei troep op je pc, terwijl je morgen gewoon 'legaal' kan spelen.
Mij gaat het er meer om dat de torrent met bijv 8mb/s binnenkomt en de officiele weg een stuk langer zal duren. Als dat zo is ga ik morgen gewoon torrenten. Lijkt me niet gek aangezien het om een gratis product gaat waarvan EA wil dat zo veel mogelijk mensen het speelt. Lijkt me niet dat ze er bezwaar tegen hebben dat ik hun gratis product afneem terwijl ik hun bandbreedte bespaar. :)

Sowieso lijkt me torrent een wat handiger en goedkopere manier voor uitgevers om spellen uit te brengen. Nadenken over distributie is een goede stap voor profit en tegen piraten. Maar goed andere topic. :)

• HammerNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:19:
[...]

Mij gaat het er meer om dat de torrent met bijv 8mb/s binnenkomt en de officiele weg een stuk langer zal duren. Als dat zo is ga ik morgen gewoon torrenten. Lijkt me niet gek aangezien het om een gratis product gaat waarvan EA wil dat zo veel mogelijk mensen het speelt. Lijkt me niet dat ze er bezwaar tegen hebben dat ik hun gratis product afneem terwijl ik hun bandbreedte bespaar. :)

Sowieso lijkt me torrent een wat handiger en goedkopere manier voor uitgevers om spellen uit te brengen. Nadenken over distributie is een goede stap voor profit en tegen piraten. Maar goed andere topic. :)
Met de download snelheid was gister anders niks mis mee, ondanks de immense drukte.

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:19:
[...]

Mij gaat het er meer om dat de torrent met bijv 8mb/s binnenkomt en de officiele weg een stuk langer zal duren. Als dat zo is ga ik morgen gewoon torrenten.
Dit is niet het geval downloaden via origin gaat erg snel. ik had hem in een minuutje of 20 binnen gister. uiteindelijk denk ik dat je met een torrent langer bezig bent.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

• .kernel.
Ik kan ook bevestigen dat origin je lijn makkelijk voltrekt

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 20:05
Net even geprobeerd met een tank die grote antenne op te blazen, maar dat wou niet. Ik dacht dat het wel kon?

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 16:32

Mon0lith

Yes Herr Flick

Baiko schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:25:
Net even geprobeerd met een tank die grote antenne op te blazen, maar dat wou niet. Ik dacht dat het wel kon?
Misschien is de destruction in de Beta nog niet optimaal?
Dacht ook ergens gelezen te hebben dat de toren opgeblazen kon worden

PSN: Von_Smallhausn

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

.kernel. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:02:
Na een stukje Caspian Border ben ik er zeker van dat dit het meest revolutionaire spel is wat ik in jaren heb gespeeld. man oh man oh man. Werkelijk alles kan stuk, ik heb met een machinegun golfplaten hutjes aan gort geschoten, ik heb betonnen muren eruit geblazen met rpg's, met autotjes door hekken gereden. Episch. Game of the Year obv. Paar bugjes eruit werken en dan hebben we de solid 10 te pakken. WOW. Dogfights boven je hoofd, tanks die door het level denderen, heli's die neerstorten.

Shellshocked...
Hmm.. afgezien van de dogfights klinkt het toaal niet anders dan BC2. Alles wat je hier beschrijft kun je ook beleven in Heavy Metal.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Wow, graphical artifacts, schokkend beeld en trage framerates terwijl gister alles prima was, DICE heeft nog een hoop werk te doen...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

de beta is grooter dan vermeld. 3GB ipv 2,4GB

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

.kernel. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:25:
Ik kan ook bevestigen dat origin je lijn makkelijk voltrekt
*Bevestiging*. Kwam met een goede 40 Mbit de lijn door.

• .kernel.
Eagle Creek schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:32:
[...]

Hmm.. afgezien van de dogfights klinkt het toaal niet anders dan BC2. Alles wat je hier beschrijft kun je ook beleven in Heavy Metal.
Geloof me echt waar dit is ongeevenaard

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

.kernel. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:37:
[...]Geloof me echt waar dit is ongeevenaard
Ben benieuwd wanneer ik Caspian op kan duiken. Ik vergelijk nu BC2 met de Metro map van BF3, en dat is wellicht te scheef.

• Jeroenneman

Jeroenneman

.kernel. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:37:
[...]

Geloof me echt waar dit is ongeevenaard
Ongeevenaard buggy ja. Alles flikkert, iedereen staat maar op de jets te wachten en er zijn maar weinig mensen die uberhaupt weten hoe je een vlag capped.

(Normaal nooit flickering issues in games, nu flickering EN artifacts....)

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 15:32
Jeroenneman schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:40:
[...]

Ongeevenaard buggy ja. Alles flikkert, iedereen staat maar op de jets te wachten en er zijn maar weinig mensen die uberhaupt weten hoe je een vlag capped.

Gast, BETA!?????

Dit verschilt puur per systeem, ik heb namelijk nergens last van.

• Sissors
  • Niet online
[...]

De vraag, zit iedereen op jets te wachten omdat ze die willen proberen of omdat ze overpowered zijn en niet neer te halen zijn?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58

D4NG3R

kiwi

:)

_/-\o_

Ik blijf het vreemd vinden dat BF3 (tot dusver) niet naar steam komt.. Je hebt daar gewoonweg veel meer klanten!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
[...]

Het is een beta! dit is niet allemaal geoptimaliseerd puur en alleen de basis van wat nodig is. de full versie is 20gb. daar zitten zoveel meer fixes in dan hierin. dit is een test voor server en stability niet voor details.

[ Voor 0% gewijzigd door Furbz4300 op 28-09-2011 15:43 . Reden: typo ]

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

• Jeroenneman

Jeroenneman

Electromonkey schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:42:
[...]

Gast, BETA!?????

Dit verschilt puur per systeem, ik heb namelijk nergens last van.
GAST! Dit spel komt over een maand uit, en lijkt op een early alpha build!

Het is nauwelijks speelbaar door continu stotteren....

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:42:
[...]

_/-\o_

Ik blijf het vreemd vinden dat BF3 (tot dusver) niet naar steam komt.. Je hebt daar gewoonweg veel meer klanten!
ze hebben uitgelegd waarom, volgens mij had het iets met DLC te maken.

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:43:
[...]

ze hebben uitgelegd waarom, volgens mij had het iets met DLC te maken.
Ja, was simpelweg dat ze dan elke DLC verplicht ook via steam moesten uitbrengen waarbij steam een gedeelte van de inkomste zou opstrijken.

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 17:54
freddy0519 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:16:
[...]

Heb je het getest via Origin ? Ik wil gewoon ook mijn pc al klaar hebben, kan ik morgen direct spelen
Als ik hem wil opstarten zegt Origin dat 'ie eerst geactiveerd moet worden dmv een key. Verder kan ik nu dus nog niet komen.

Hopelijk werkt het morgen wel want ik wil toch weleens weten of mijn pc hem nog een beetje kan trekken. :)

• HammerNL
  • Niet online
furby-killer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:42:
[...]

De vraag, zit iedereen op jets te wachten omdat ze die willen proberen of omdat ze overpowered zijn en niet neer te halen zijn?
Ik vind ze vrij waardeloos je hebt alleen een machinegun (of ik doe iets verkeerd). Heel veel mensen staan er op te wachten, maar ik laat ze lekker links liggen, net als de chopper. Grondgevechten zijn vele malen leuker en er wordt op sommige servers best goed samengewerkt.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 18:39

Stewie!

Keen must die!

HammerNL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:46:
[...]

Ik vind ze vrij waardeloos je hebt alleen een machinegun (of ik doe iets verkeerd). Heel veel mensen staan er op te wachten, maar ik laat ze lekker links liggen, net als de chopper. Grondgevechten zijn vele malen leuker en er wordt op sommige servers best goed samengewerkt.
In het begin van een game release wilt iedereen alles eens proberen. Ik spring ook graag in voertuigen om het eens te testen. Wat gebeurd er als je een vliegtuig parkeert in de toren? Of op een speler? Of in een huis? Zelf er 2 seconden eerder uitspringen natuurlijk ;)

• Verderf
Jeroenneman schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:43:
[...]

GAST! Dit spel komt over een maand uit, en lijkt op een early alpha build!

Het is nauwelijks speelbaar door continu stotteren....
Ik heb hier nog niemand anders over gehoord dus ik schat de kans groter in dat je gezeik met je eigen hardware hebt.

de preview drivers van ati/nvidia al geprobeert?

Daarnaast, het is goed mogelijk dat ze gewoon blijven door bug fixen tot de release en op de release dag nog een patch uitbrengen, gebeurt tegenwoordig vaker wel dan niet en is imho ook niks mis mee.

Wat ook kan is dat dit al een oudere build is dan ze intern gebruiken, het kost vaak ook redelijk wat tijd om een client zoals dit voor te bereiden op het grote publiek.

[ Voor 30% gewijzigd door Verderf op 28-09-2011 15:52 ]

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:15
Een tip voor de mensen die de code nog steeds niet ontvangen hebben, en er bij EA online support niet uitkomen: neem contact op met de NL branch van EA. Zitten bij Schiphol, effe telefoongidsen. Ik had een zeer vriendelijke Leroy aan de lijn die mij direct geholpen heeft en kon zien dat ik eligable was voor de early access.

Top, ben nu aan het downloaden.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

HammerNL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:46:
[...]

Luchteenheden zijn er om ground support te geven. De jet dropt een bom, killt daarmee een zooitje bogies. Vervolgens komen de grondtroepen, in team, binnen. Oh jee, de enemy heeft een tank. Eagle 1, we need back-up! En vervolgens komt de Apache om de tank te veranderen in een hoop smeulend metaal.

Dán heb je teamwork ;).

• gratis_vodka

gratis_vodka

In het begin van een game release wilt iedereen alles eens proberen. Ik spring ook graag in voertuigen om het eens te testen. Wat gebeurd er als je een vliegtuig parkeert in de toren? Of op een speler? Of in een huis? Zelf er 2 seconden eerder uitspringen natuurlijk ;)
....dat laatste vergeet ik altijd in m'n enthousiasme ;). Ik ben overigens zelf niet zo van het vliegen, maar vind het wel een kick om alles wat vliegt uit de lucht te halen, dat is in al die versies van BF een grote hobby van mij geweest en dat zal nu ook wel zo zijn :D

• Jeroenneman

Jeroenneman

Lol, quick match?

bijna 2 minuten wachten is dus geen quick match....

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Meesterlijk, net wat ik zocht, bedankt.

• Sissors
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:58:
Lol, quick match?

bijna 2 minuten wachten is dus geen quick match....
Ach gezien dat het in BF:BC2 5 patches heeft gekost voordat quick match uberhaupt iets deed is dat best goed te noemen.

• HammerNL
  • Niet online
Stewie! schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:48:
[...]

Tuurlijk, iedereen wil even de voertuigen checken, heb daar ook geen problemen mee. Maar eerder melde hier iemand die zich daaraan stoorde. Ik stoor me er niet aan, ik laat die mensen gewoon lekker hun gang gaan en vermaak me prima met ground combat.
Eagle Creek schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:57:
[...]

Luchteenheden zijn er om ground support te geven. De jet dropt een bom, killt daarmee een zooitje bogies. Vervolgens komen de grondtroepen, in team, binnen. Oh jee, de enemy heeft een tank. Eagle 1, we need back-up! En vervolgens komt de Apache om de tank te veranderen in een hoop smeulend metaal.

Dán heb je teamwork ;).
In bf2 ja, er zitten sowieso geen bommen in bf3 dus dat feest gaat niet door. Zoals ik al zei, de jet heeft op dit moment 'bij mij' alleen een machinegun. Je kut dus een beetje achter een andere jet aan gaan zitten/chopper, of over de grond gaan scheren met je gun, maar dit is nu niet echt heel effectief.

[ Voor 29% gewijzigd door HammerNL op 28-09-2011 16:04 ]

Verwijderd

furby-killer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:00:
[...]

Ach gezien dat het in BF:BC2 5 patches heeft gekost voordat quick match uberhaupt iets deed is dat best goed te noemen.
Tja als je zo gaat redeneren kan je alles wel goedpraten. BC2 was gewoon niet zo'n goed spel. Bij quickmatch denk je toch aan instant een server joinen met een aantal man erin.

• Andyk125
  • Laatst online: 25-09 12:09
HammerNL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:01:
[...]

In bf2 ja, er zitten sowieso geen bommen in bf3 dus dat feest gaat niet door. Zoals ik al zei, de jet heeft op dit moment 'bij mij' alleen een machinegun. Je kut dus een beetje achter een andere jet aan gaan zitten/chopper, of over de grond gaan scheren met je gun, maar dit is nu niet echt heel effectief.
Er komen ook gewoon raketten, missles voor jets hoor. Dat is door EA bevestigd, om de jets niet te sterk te maken hebben ze er voor gekozen om geen bommen aan de jets te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 28-09-2011 16:04 ]

• jagermeister

jagermeister

Andyk125 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:03:
[...]

Er komen ook gewoon raketten, missles voor jets hoor. Dat is door EA bevestigd, om de jets niet te sterk te maken hebben ze er voor gekozen om geen bommen aan de jets te geven.
Ergens is dat jammer, vind ik. Maar het is ook wel weer te begrijpen.

Pagina: 1 ... 11 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP:

(Slow)chat? <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474225">BF3 kroeg topic</a>
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469638">Het BF3 hardware topic</a>.

De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl

Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien