• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 18:31
Beta of niet , ik moet sommige mensen hier tòch gelijk geven .

Er zitten zelfs voor een beta build gewoon ECHT te veel fouten in . het spel loopt op veel pc's niet goed (en dat heeft echt niets met de hardware te maken), er zijn lagspikes, disconnects, texture problemen, hitbox problemen, mensen die hun keys niet kunnen binden, problemen met het geluid, floating body's, flikkerende textures en nog een hele waslijst. Ik zie een beta als een product wat bijna klaar is , en gezien hij over een maand gereleased wordt , zou hij bijna klaar moeten zijn. Maar wat krijgen we? een game die barst van de fouten en alleen medium-quality textures bevat... sorry, maar als je dat àllemaal nog in een maandje wil fixen , hou je jezelf voor de gek. en dan heb ik het nog niet eens over de performance gehad, want die is in de meeste gevallen gewoon NIET oke. zelfs op high-end systemen stottert en hapert het vrolijk heen en weer, terwijl het bij andere systemen "redelijk" soepel draait. En het is heus niet ground-braking wat je nu op je scherm getoverd krijgt. sommige dingen zijn heel mooi, maar andere echt matig.

Dit had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht, maar dit plaatje past wat mij betreft beter bij een early alpha build dan een beta build.

Ik zal vast een aantal mensen hiermee op hun tenen trappen, maar dit is een forum, en een discussie topic.

Ik ben er ook zeker niet van overtuigd of ik 'm ga kopen. sommige dingen zijn heel gaaf, maar bij andere dingen heb ik echt grote vraagtekens.

[ Voor 4% gewijzigd door Visgek82 op 28-09-2011 16:07 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
jagermeister schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:05:
[...]

Ergens is dat jammer, vind ik. Maar het is ook wel weer te begrijpen.
Vindt het op zich ook zeer jammer, het zou mooier zijn dat ze een goede oplossing tegen de jets bieden om ze zo makkelijker neer te halen. Misschien komt dit nog ;)
Visgek24 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:05:

Er zitten zelfs voor een beta build gewoon ECHT te veel fouten in . het spel loopt op veel pc's niet goed (en dat heeft echt niets met de hardware te maken), er zijn lagspikes, disconnects, texture problemen, hitbox problemen, mensen die hun keys niet kunnen binden, problemen met het geluid, floating body's, flikkerende textures en nog een hele waslijst. Ik zie een beta als een product wat bijna klaar is , en gezien hij over een maand gereleased wordt , zou hij bijna klaar moeten zijn. Maar wat krijgen we? een game die barst van de fouten en alleen medium-quality textures bevat... sorry, maar als je dat àllemaal nog in een maandje wil fixen , hou je jezelf voor de gek. en dan heb ik het nog niet eens over de performance gehad, want die is in de meeste gevallen gewoon NIET oke. zelfs op high-end systemen stottert en hapert het vrolijk heen en weer, terwijl het bij andere systemen "redelijk" soepel draait.

Dit had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht, maar dit plaatje past wat mij betreft beter bij een early alpha build dan een beta build.

Ik zal vast een aantal mensen hiermee op hun tenen trappen, maar dit is een forum, en een discussie topic.

Ik ben er ook zeker niet van overtuigd of ik 'm ga kopen. sommige dingen zijn heel gaaf, maar bij andere dingen heb ik echt grote vraagtekens.
Vindt dat je nu wel overdrijft heb zoveel filmpjes gezien waar de kwaliteit super is en het spel ook nog met fraps opgenomen is. Wat betekend dat naast het spel, de beelden ook nog opgenomen worden. Naast dat het soepel loopt heb ik maar weinig fouten gezien, behalve bij de caspian border, maar deze is ook niet bedoeld voor het grote publiek!

[ Voor 71% gewijzigd door Andyk125 op 28-09-2011 16:08 ]

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:49

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

ik denk dat dat de eerste reviews al vrij snel na release zullen verschijnen, dus wie twijfelt kan altijd even wachten tot 27 oktober en dan lezen hoe de final het doet. Hij is dan toch overal wel verkrijgbaar.

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:02:
[...]
BC2 was gewoon niet zo'n goed spel.
Jouw mening, ik heb me vele uren vermaakt met die game. Ik heb nooit een battlefield daarvoor gespeeld dus kan het niet vergelijken, maar ik vond het een meer dan prima game.

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Verderf schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:51:
[...]

Ik heb hier nog niemand anders over gehoord dus ik schat de kans groter in dat je gezeik met je eigen hardware hebt.

de preview drivers van ati/nvidia al geprobeert?

Daarnaast, het is goed mogelijk dat ze gewoon blijven door bug fixen tot de release en op de release dag nog een patch uitbrengen, gebeurt tegenwoordig vaker wel dan niet en is imho ook niks mis mee.

Wat ook kan is dat dit al een oudere build is dan ze intern gebruiken, het kost vaak ook redelijk wat tijd om een client zoals dit voor te bereiden op het grote publiek.
Sorry hoor maar IEDEREEN heeft deze issues, feit is dat er verschrikkelijk veel bugs en fouten in zitten. Dit is niet eens alleen het geval in het spel zelf maar ook in Battlelog.

En ja ik weet dat het een oudere build is, en ja ik weet dat ze nog veel kunnen fixen in een maand. Feit is echter dat, zoals eerder gezegd, het spel gewoon in een maand al uit moet komen en ik en veel andere mensen ingame gewoon denken dat ze het niet gaan redden. Ook moeten ze nog super veel hi-res textures toevoegen, waarom is er eigenlijk voor Metro gekozen? waarschijnlijk omdat die het verste af was/ het mooiste er uit zag... Ik wil dus niet weten hoe die andere mappen draaien op het moment eigenlijk.

Halen ze alles? Prima, zal je mij nooit meer horen klagen maar op het moment lijkt het gewoon een Alpha (beetje overstated maar het scheelt niet heel veel) en blijkbaar was Bad Company 2 ook in zo'n state uitgebracht. Vind het dus niet heel raar als mensen hierover zeuren.

Maar goed, we zullen het zien en als DICE alles nog mooi op tijd kan fixen (en dan zullen ze het heel druk krijgen denk ik) dan blijkt maar weer dat we een top developer hebben voor een SUPER game (van wat ik er tot nu toe van gezien heb).

Verwijderd

Er zitten zelfs voor een beta build gewoon ECHT te veel fouten in . het spel loopt op veel pc's niet goed (en dat heeft echt niets met de hardware te maken), er zijn lagspikes, disconnects, texture problemen, hitbox problemen, mensen die hun keys niet kunnen binden, problemen met het geluid, floating body's, flikkerende textures en nog een hele waslijst. Ik zie een beta als een product wat bijna klaar is , en gezien hij over een maand gereleased wordt , zou hij bijna klaar moeten zijn. Maar wat krijgen we? een game die barst van de fouten en alleen medium-quality textures bevat... sorry, maar als je dat àllemaal nog in een maandje wil fixen , hou je jezelf voor de gek. en dan heb ik het nog niet eens over de performance gehad, want die is in de meeste gevallen gewoon NIET oke. zelfs op high-end systemen stottert en hapert het vrolijk heen en weer, terwijl het bij andere systemen "redelijk" soepel draait.

alpha/beta who cares, je bent niet verplicht te game te spelen.
ten eerste kun je dit niet vergelijken met een final product, niet voor niets een test versie waar fouten in voor komen. misschien kun je je energie beter erin steken dat je de fouten meld bij ea i.p.v hier dan word er nog wat mee gedaan :)
als ik zie hoeveel mensen ook ingame zitten te miepen dat het niet loopt enz stop er dan mee en wacht op de final...
er is geen enkele game op de markt die bug free is.
ik heb overigs alleen af en toe een disconnect en wat glitches, swa dat heb je met beta's.
al vind ik dat als je de game op start de standaard settings wel optimisch zijn ingevuld door EA zelf.
zelfs op een e8400 met HD 5770 staat het bij de eerste opstart de settings op ultra.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 16:11 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DeepSeven schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:08:
[...]

Jouw mening, ik heb me vele uren vermaakt met die game. Ik heb nooit een battlefield daarvoor gespeeld dus kan het niet vergelijken, maar ik vond het een meer dan prima game.
Inderdaad, ik vond BC2 stuk beter dan BF2, dus laten we niet persoonlijke mening met feiten verwarren.

Edit: En komop, iedereen weet dat final version ook buggy zal zijn. Jammer genoeg wordt tegenwoordig de meerderheid van de spellen buggy gereleased, de vraag is hoe snel het gepatched wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 28-09-2011 16:09 ]

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Andyk125 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:06:
[...]

Vindt het op zich ook zeer jammer, het zou mooier zijn dat ze een goede oplossing tegen de jets bieden om ze zo makkelijker neer te halen. Misschien komt dit nog ;)
Ben ik mee eens in BC2 was er ook al geen fatsoenlijke ground to air missile.

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:06

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Waarschijnlijk zijn ze al tig builds verder en zal de final een stuk minder buggy zijn. Toch verwacht ik ook nog wel aardig wat bugs in de final, maar ze kunnen ook snel patchen via Origin. Komt vast goed. ;)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 15:39
harrytasker schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:09:
[...]

Ben ik mee eens in BC2 was er ook al geen fatsoenlijke ground to air missile.
Geen fatsoenlijke ground to air missile? AT4 anyone?

• JDeraGear
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:59

JDeraGear

Mighty Pirate!

[...]

Kijk heel even naar de trailer analysis van de Caspian Border trailer op Youtube; dan zul je zien dat er aparte trucks/tanks zijn die volledig gericht zijn op anti-air. :)

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
no00waa schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:08:
[...]

Sorry hoor maar IEDEREEN(-1) heeft deze issues, feit is dat er verschrikkelijk veel bugs en fouten in zitten. Dit is niet eens alleen het geval in het spel zelf maar ook in Battlelog.
There I fixed it.

Enige waar ik gister last van heb gehad is het lang moeten wachten in quick match, maar dat is ook niet zo vreemd aangezien echt alle servers gisteravond rond 8 uur compleet vol zaten.

Dat er bugs zijn geloof ik echt wel, maar het is en blijft een Beta en is dan ook niet representatief voor het eindproduct.

En tja, de enige manier om echt goed te testen of je product werkt op alle combi van hardware dat kan je dan ook echt alleen in een beta.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Is caspian border nu vrij te spelen dan of niet???

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:26

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Het heeft zeker wel met hardware te maken. Mensen die op ultra spelen, maar het systeem voor high or medium hebben en alleen maar even naar de fps kijken of het wle of niet goed loopt. Nvidia kaarten schijnen veel minder last van de glitches te hebben.
jagermeister schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:09:
[...]
Waarschijnlijk zijn ze al tig builds verder en zal de final een stuk minder buggy zijn. Toch verwacht ik ook nog wel aardig wat bugs in de final, maar ze kunnen ook snel patchen via Origin. Komt vast goed. ;)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:11

flessuh

Set sail for fail!

Mij bevalt de speelstijl erg goed moet ik zeggen, hoewel momenteel glitches nog wat vervelend zijn...zo zat ik net in een server waar je overal en nergens door de grond viel...zat je er eenmaal onder, kon je zo iedereen neerschieten....

Ik heb eens goed op battlelog gekeken en werkelijk, wat een lading unlocks...tegen de tijd dat je die allemaal hebt is battlefield 6 uit :+ hoewel het unlocken best rap gaat als je goed bezig bent...

Ik speel voornamelijk support, lekker area denial spelen zegmaar >:) en ik heb zonet c4 ge-unlockt. valt me wel wat tegen hoe ver je het kan gooien, and als je het gooit en detonate ben je meteen dood... verder, goede beta, hoewel er inderdaad wat veel bugs in zitten, en zelfs verschillende per server...

https://www.dutchsolarboat.com

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 12:15
ff wat screens gemaakt hele middag al aan het knallen op Caspian Border

Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/4466/bf32011092814281145.png

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/4171/bf32011092814132349.png

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/6584/bf32011092814282754.png

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/9347/bf32011092814353573.png

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/2609/bf32011092814353860.png

Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/4478/bf32011092814404295.png

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/9752/bf32011092814552489.png

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/807/bf32011092814573696.png

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/8608/bf32011092815432972.png

[ Voor 13% gewijzigd door xNikobellicx op 28-09-2011 16:19 ]

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 16:32

Mon0lith

Yes Herr Flick

Je moet even paar pagina's terug kijken, is een filmpje gepost van Caspian Border gameplay.
Inclusief besturen van AA vehicle ;)

PSN: Von_Smallhausn

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik kan inmiddels ook spelen, de EA support heeft mijn error opgelost!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

xNikobellicx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:18:
ff wat screens gemaakt hele middag al aan het knallen op Caspian Border

*Knip*
Je mag de plaatjes wel wat kleiner maken. Ze klappen uit me venster vandaan :P

Edit: Handig als ik ook even wacht met laden 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Xtr3me4me op 28-09-2011 16:22 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Andyk125 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:03:
[...]

Er komen ook gewoon raketten, missles voor jets hoor. Dat is door EA bevestigd, om de jets niet te sterk te maken hebben ze er voor gekozen om geen bommen aan de jets te geven.
Maar welk gevaar leveren die jets nu eigenlijk op voor de grondtroepen? Oke ze krijgen straks missiles, maar krijgen deze een auto-lock op ground vehicles? Lijkt me niet. Waarschijnlijk zijn de jets echt bedoeld voor air to air gevechten en zie ik niet in hoe je veel ground kills gaat krijgen met een jet.

Misschien net als in bf2, een twee-persoons jet, waar bij de passagier kan locken met missiles op ground targets?
JDeraGear schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:14:
[...]
Kijk heel even naar de trailer analysis van de Caspian Border trailer op Youtube; dan zul je zien dat er aparte trucks/tanks zijn die volledig gericht zijn op anti-air. :)
+ dat is aangekondigd dat de Stinger in de game zit.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
flappie27 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:23:
Ik geloof dat ze een foutje bij mij hebben gemaakt.. Kreeg vanmiddag ineens een beta key in m'n mailbox, terwijl ik de game toch echt niet via Origin besteld had (g2play). Misschien doordat ik al wel wat DLC codes verzilverd had. Maargoed, mij hoor je hier niet over klagen :)

Ontopic: Zag net de vraag of je FOV kan instellen: Jep, dat zag ik voorbij komen in de options.

Over de gameplay moet ik zeggen dat het wel erg wennen is als je BC2 gewend bent. Het voelt allemaal wat minder arcade achtig aan. Erg spijtig verder dat er idd geen voertuigen in de map verstopt zitten..
Bij mij precies hetzelfde, ook via g2play de Limited edition gekocht en tevens de dlc's. ( SpecAct Kit DLC + DogTag DLC Pack ) Dlc's verzilverd via Orgins en kreeg gisteren een email met de beta key binnen.

Verwijderd

DeepSeven schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:08:
[...]

Oké, zeker mijn mening. Als je door de talloze fouten in een spel heen kunt kijken dan zal het voor jou best een prima spel zijn. Ik kan mij helaas daar niet toe zetten.

En dat mensen hier zelfs akkoord gaan met de waarschijnlijkheid dat een spel in slechte staat gereleased wordt vind ik echt ongelofelijk. Ik kan alleen maar de conclusie trekken dat ze enorm briljante marketing en communitymanagers hebben.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 18:39

Stewie!

Keen must die!

Er zitten zelfs voor een beta build gewoon ECHT te veel fouten in . het spel loopt op veel pc's niet goed (en dat heeft echt niets met de hardware te maken), er zijn lagspikes, disconnects, texture problemen, hitbox problemen, mensen die hun keys niet kunnen binden, problemen met het geluid, floating body's, flikkerende textures en nog een hele waslijst. Ik zie een beta als een product wat bijna klaar is , en gezien hij over een maand gereleased wordt , zou hij bijna klaar moeten zijn. Maar wat krijgen we? een game die barst van de fouten en alleen medium-quality textures bevat... sorry, maar als je dat àllemaal nog in een maandje wil fixen , hou je jezelf voor de gek. en dan heb ik het nog niet eens over de performance gehad, want die is in de meeste gevallen gewoon NIET oke. zelfs op high-end systemen stottert en hapert het vrolijk heen en weer, terwijl het bij andere systemen "redelijk" soepel draait. En het is heus niet ground-braking wat je nu op je scherm getoverd krijgt. sommige dingen zijn heel mooi, maar andere echt matig.

Ik wil je niet op de tenen trappen :P maar in de ontwikkeling van deze game is de beta die je nu speelt een fork van enige tijd terug. Bugfixes en optimalisaties en de beste graphics lopen gewoon door in de tree die uiteindelijk leidt naar de retail versie. De fork die de beta versie is wordt beperkt geupdate en er wordt vooral gewerkt om het uit te kunnen brengen tot installeerbare game. Waar jij bepaalde bugs ziet kunnen die in de retail tree allang gefixed zijn.... wie zal het zeggen? Je snapt het grote voordeel van deze beta; men leert de PCs kennen en de vele eigenaardigheden van netwerkdrivers tot videokaarten, men kan benchmarken, men kan de achterliggende systemen, de site en de infrastructuur goed online brengen, noem maar op.

Als strategisch partner van EA hebben wij de afgelopen weken crunchtijd gehad, met het hele team de infrastructuur van deze game online gebracht, getest. De beta is onmisbaar, de retail launch zal voor ons hierdoor vloeiend lopen. Alle bottlenecks zijn gevonden. Voor release laden we de nieuwe code en wij zijn klaar. Ingredienten voor een succesvolle launch.

• gratis_vodka

gratis_vodka

ik zou zeggen, wacht het uiteindelijke product eerst even af, laten we dan pas oordelen. Ok, kennelijk zitten er in de beta nog wel wat foutjes, maar dat is volgens mij ook niet meer dan normaal. En misschien is die beta juist wel hard nodig om deze fouten aan de oppervlakte te krijgen, dus dan is het nog nuttig ook. Ik ga de beta vanaf morgen zeker spelen, maar eind oktober, dan is het pas de dag des oordeels ;)

• Eagle Creek
  • Laatst online: 10:29

Eagle Creek

Breathing security

Er zitten zelfs voor een beta build gewoon ECHT te veel fouten in .
Zijn we niet verwend met de term beta? Een beta mag in mijn ogen een stuk software zijn dat met touwtjes en tape aan elkaar hangt, maar de basisfunctionaliteit toont.

Dat wij de laatste jaren de term beta niet meer zou nou zijn gaan namen (bijvoorbeeld doorgaat Gmail jaren in beta is geweest, doordat Windows Live Messenger Beta als gewone download wordt aangeboden en de beta van het SP voor Windows 7 er gelikt uit zag), lijkt me eerder de oorzaak van de vertekende blik.

Wiki:
Bètaversie-software is nog niet stabiel genoeg om in productie genomen te worden, maar wel al (deels) functioneel.
En dat is precies wat EA heeft geleverd.
Ik zie een beta als een product wat bijna klaar is , en gezien hij over een maand gereleased wordt , zou hij bijna klaar moeten zijn.
Een RTM is bijna klaar. Als dit een RTM was geweest, dan had je reden tot klagen imo.
maar dit plaatje past wat mij betreft beter bij een early alpha build dan een beta build.
Early alpha?? Een early alpha zie ik meer als een paar bewegende poppetjes en concept-wapens. Zo van: kijk, we hebben nu al individuele onderdelen samen gegooid. We hebben een ontwikkelingspunt bereikt waar het enigszins op een game gaat lijken. Wat EA nu heeft geleverd, zie ik zeker niet als early alpha.

[ Voor 26% gewijzigd door Eagle Creek op 28-09-2011 16:36 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Verderf
Ik snap dan ook niet waarom mensen overal zo gigantisch lopen te zeiken(letterlijk)

Mensen zouden hun tijd zoveel beter kunnen stoppen in het schrijven van een correct, nette en volledige post met relevante informatie ipv van de vele scheld kannonades en rage posts die nu echt gigantisch veel voorkomen.

Het is soort gewoonte geworden om op developers hun forums alles vol te spammen met rage waardoor het meer lijkt op zeiken om te zeiken.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

offtopic:
'letterlijk' zeiken? :+

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Daarom ik snap het gezeik om de beta ook niet.. denk je nu echt dat deze beta het peilpunt is, hoever Dice zou zijn met de game..? Deze beta is misschien al wel 6mnd oud! De disc's en verpakkingen zijn allemaal al gedrukt (ik kan het weten) alles moet alleen logistiek nog geregeld worden. Heb al eerder aangegeven dat er week of 2 geleden vanuit de winkels de verkoop aantallen nog doorgegeven konden worden en evt kon EA hiervanuit de LE aantallen bijstellen naar boven (is ook gebeurd).

Dus dat gezeik over de beta is kut dus over 1 maand is BF3 kut is totale onzin!
Eagle Creek schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:34:
[...]

Zijn we niet verwend met de term beta? Een beta mag in mijn ogen een stuk software zijn dat met touwtjes en tape aan elkaar hangt, maar de basisfunctionaliteit toont.

Dat wij de laatste jaren de term beta niet meer zou nou zijn gaan namen (bijvoorbeeld doorgaat Gmail jaren in beta is geweest, doordat Windows Live Messenger Beta als gewone download wordt aangeboden en de beta van het SP voor Windows 7 er gelikt uit zag), lijkt me eerder de oorzaak van de vertekende blik.

Wiki:

[...]

En dat is precies wat EA heeft geleverd.

[...]

Een RTM is bijna klaar. Als dit een RTM was geweest, dan had je reden tot klagen imo.

[...]

Early alpha?? Een early alpha zie ik meer als een paar bewegende poppetjes en concept-wapens. Zo van: kijk, we hebben nu al individuele onderdelen samen gegooid. We hebben een ontwikkelingspunt bereikt waar het enigszins op een game gaat lijken. Wat EA nu heeft geleverd, zie ik zeker niet als early alpha.

• Verderf
added humor :P

Verwijderd

gratis_vodka schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:33:
ik zou zeggen, wacht het uiteindelijke product eerst even af, laten we dan pas oordelen. Ok, kennelijk zitten er in de beta nog wel wat foutjes, maar dat is volgens mij ook niet meer dan normaal. En misschien is die beta juist wel hard nodig om deze fouten aan de oppervlakte te krijgen, dus dan is het nog nuttig ook. Ik ga de beta vanaf morgen zeker spelen, maar eind oktober, dan is het pas de dag des oordeels ;)
Ja dat hoor ik steeds van mensen. "De alpha is slecht, maar wacht de beta af" De beta is slecht, maar laten we de final afwachten! En wat zal de reactie zijn als de final uit is en tegenvalt? "Laten we eerst maar op een patch wachten".

En ik vind dit niet meer dan terecht. Het spel komt al bijna uit, veranderen zullen in de versie die wij in de winkel kunnen kopen niet meer toegepast zijn. Dat gaat sowieso een patch worden.

• jagermeister

jagermeister

Verderf schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:39:
Ik snap dan ook niet waarom mensen overal zo gigantisch lopen te zeiken(letterlijk)

Mensen zouden hun tijd zoveel beter kunnen stoppen in het schrijven van een correct, nette en volledige post met relevante informatie ipv van de vele scheld kannonades en rage posts die nu echt gigantisch veel voorkomen.

Het is soort gewoonte geworden om op developers hun forums alles vol te spammen met rage waardoor het meer lijkt op zeiken om te zeiken.
Tja, ik snap daar ook geen reet van. Verwende, nare figuren. Waar haal je het lef vandaan om zo te kankeren op mensen die je niet kent en dat zelfs naar aanleiding van een beta 8)7

• Barthezz Brick
  • Laatst online: 24-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:42:
[...]
Ja dat hoor ik steeds van mensen. "De alpha is slecht, maar wacht de beta af" De beta is slecht, maar laten we de final afwachten! En wat zal de reactie zijn als de final uit is en tegenvalt? "Laten we eerst maar op een patch wachten".

En ik vind dit niet meer dan terecht. Het spel komt al bijna uit, veranderen zullen in de versie die wij in de winkel kunnen kopen niet meer toegepast zijn. Dat gaat sowieso een patch worden.
Gast echt deze beta heeft geen kut te maken met het spel over 1maand! Deze beta is al antiek in verhouding met de game die al op disc staat!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:31:
[...]
Oké, zeker mijn mening. Als je door de talloze fouten in een spel heen kunt kijken dan zal het voor jou best een prima spel zijn. Ik kan mij helaas daar niet toe zetten.
Nee jij vindt het niet leuk dat BC2 minder voertuig georienteerd is dan BF2. Dat is geen fout, dat is een design beslissing. Daardoor vind ik het juist leuker.
En dat mensen hier zelfs akkoord gaan met de waarschijnlijkheid dat een spel in slechte staat gereleased wordt vind ik echt ongelofelijk. Ik kan alleen maar de conclusie trekken dat ze enorm briljante marketing en communitymanagers hebben.
Ik ga er niet akkoord mee, ik ben er realistisch over, dat is heel wat anders. Tegenwoordig wordt gewoon heel vaak games vol met bugs gereleased omdat die datum maar gehaald moet worden.

• Stewie!
  • Laatst online: 10-10 18:39

Stewie!

Keen must die!

[...]

De beta is een fork van hoe oud precies? Ik denk dat de programmeurs in de afgelopen maanden wel meer hebben gedaan in hun 16 urige werkdagen dan de alpha en beta spelen ;)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@ Jagermeister wellicht doel je op mij over het feit dat ik zou "klagen" dat prone er weer in zit? Dat dacht ik niet! :) Ik vind het prachtig dat prone er weer in zit. Geeft je veel meer het gevoel dat je in controle bent, en dat je achter muurtjes kan duiken en dekking zoeken, heerlijk!

Ik vind het alleen jammer dat mensen dit nu moeten gebruiken als camp middel, maar goed, dat was wel te verwachten, en je kunt het zelf ook gebruiken dus uiteindelijk heeft iedereen er profijt van. Werd gister een paar keer op die manier gekilled. Je leert er wel snel van trouwens, want gister lagen er twee van die gastjes op een lat op die manier. Ze zagen mij niet, maar ik hun wel... Die waren natuurlijk rap dood :P
jagermeister schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:01:
Ik vind het wel hilarisch om mensen nu weer te zien klagen over prone! :D
In BFBC2 hadden ze prone eruit gehaald en toen schreeuwde de community dat het er in moest.... nu zit het er in en gaan mensen weer klagen dat er gecampt wordt.

[ Voor 0% gewijzigd door DAMAGE op 28-09-2011 16:54 . Reden: Nasty typo :P ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• jagermeister

jagermeister

[...]

Ik zag jou gisteren een opmerkingen maken dat je BF3 eigenlijk een nieuwe BC2 vindt. Ik vraag me dan af of je het ook al gespeeld hebt...want ik ben het niet met je eens.

• jagermeister

jagermeister

DAMAGE schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:47:
@ Jagermeister wellicht doel je op mij over het feit dat ik zou "klagen" dat prone er weer in zit? Dat dacht ik niet! :) Ik vind het prachtig dat prone er weer in zit. Geeft je veel meer het gevoel dat je in controle bent, en dat je achter muurtjes kan duiken en dekking zoeken, heerlijk!

Ik vind het alleen jammer dat mensen dit nu moeten gebruiken als camp middel, maar goed, dat was wel te verwachten, en je kunt het zelf ook gebruiken dus uiteindelijk heeft iedereen er profeit van. Werd gister een paar keer op die manier gekilled. Je leert er wel snel van trouwens, want gister lagen er twee van die gastjes op een lat op die manier. Ze zagen mij niet, maar ik hun wel... Die waren natuurlijk rap dood :P

[...]
Nee hoor, doel niet specifiek op jou. Meer op de schreeuwerds op de EA forums en in de ingame chat.

Verwijderd

Stewie! schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:33:
[...]
,,, ,,,,
,,,, ,, ,,,

Als strategisch partner van EA hebben wij de afgelopen weken crunchtijd gehad, met het hele team de infrastructuur van deze game online gebracht, getest. De beta is onmisbaar, de retail launch zal voor ons hierdoor vloeiend lopen. Alle bottlenecks zijn gevonden. Voor release laden we de nieuwe code en wij zijn klaar. Ingredienten voor een succesvolle launch.
Nadat ik de laatste woordjes gelezen hebt hoorde ik zo een RTL reclame blok geluidje in m'n hoofd. ;)

Maar wat ben ik toch benieuwd zeg naar deze game, morgen eindelijk als t mee zit. BF2 heeft nog steeds een speciaal plekje in m'n gamers hart. Gewoon het gevoel van 1 big ass speeltuin met tanks/vliegende stuff en soldaten die rond rennen, heerlijke chaos. :)
Ik hoop dat ik verpletterd word door de game, en eindelijk weer eens veel fun ga beleven in een shooter.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 16:56 ]

• .kernel.
  • Laatst online: 06-07 21:28
[...]

Ik wil je niet op de tenen trappen :P maar in de ontwikkeling van deze game is de beta die je nu speelt een fork van enige tijd terug. Bugfixes en optimalisaties en de beste graphics lopen gewoon door in de tree die uiteindelijk leidt naar de retail versie. De fork die de beta versie is wordt beperkt geupdate en er wordt vooral gewerkt om het uit te kunnen brengen tot installeerbare game. Waar jij bepaalde bugs ziet kunnen die in de retail tree allang gefixed zijn.... wie zal het zeggen? Je snapt het grote voordeel van deze beta; men leert de PCs kennen en de vele eigenaardigheden van netwerkdrivers tot videokaarten, men kan benchmarken, men kan de achterliggende systemen, de site en de infrastructuur goed online brengen, noem maar op.

Go Stewie,
Ik heb ook gelezen dat DICE een aantal van de bugs al gefixt zou hebben. Ook heb ik gehoord dat de build van de beta een aantal weken (misschien maanden) oud is. Stewie bedankt voor het helpen optuigen van in mijn ogen de game of the year.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik vind BF3 inderdaad ook totaal geen BC2. In de verste verte niet. De spel beleving vind ik helemaal anders. het schieten is totaal anders, die recoil is zo realistisch dat het gewoon vervelend word! Maar op een goeie manier vervelend, juist omdat het zo echt is waardeer je het gewoon...

Ergens proef ik weer hoe het was om BF1942 te spelen. Wel heel in de verte, maar begrijp goed wat ik bedoel: BF3 heeft meer van een echte Battlefield game dan dat BC2 (wat eigenlijk niet echt een BF game is in mijn optiek, niets ten nadele van BC2, want dat was leuk om te spelen, maar toch jullie snappen me wel) ooit heeft gehad!

Ik denk dat vele mensen inderdaad verpletterd zullen worden door deze game. Het is echt iets nieuws. Het is een shooter, maar een geniaale shooter. Het ene moment loop je door de hal en ziet die er nog mooi uit, het andere moment is het totale chaos, beton wat verrot is, bla bla noem maar op. Erger je niet teveel aan kleine dingetjes. Begrijp dat dit een beta is en geniet dat je mag en kan spelen!

[ Voor 24% gewijzigd door DAMAGE op 28-09-2011 16:57 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Verderf
DAMAGE schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:53:
Ik vind BF3 inderdaad ook totaal geen BC2. In de verste verte niet. De spel beleving vind ik helemaal anders. het schieten is totaal anders, die recoil is zo realistisch dat het gewoon vervelend word! Maar op een goeie manier vervelend, juist omdat het zo echt is waardeer je het gewoon...

Ergens proef ik weer hoe het was om BF1942 te spelen. Wel heel in de verte, maar begrijp goed wat ik bedoel: BF3 heeft meer van een echte Battlefield game dan dat BC2 (wat eigenlijk niet echt een BF game is in mijn optiek, niets ten nadele van BC2, want dat was leuk om te spelen, maar toch jullie snappen me wel) ooit heeft gehad!
BC2 was een erg vermakelijke game, maar in feite was het op 1 of 2 maps na gewoon een meer toegankelijkere versie van BF voor het grote publiek, misschien zelfs een opwarmer voor mensen naar BF3.

• ChojinZ
  • Laatst online: 08-10 13:15
[...]

Aan de andere kant: het is nogal naief om te denken dat het spel tijdens de release perfect en bugloos zal lopen.
BF3 is niet veel anders dan andere grote titels. En die grote titels hadden in het verleden ook aanloop problemen. Kijk naar BC2 en COD:BO. De eerste dagen (weken) was het 1 groot drama. En dat is bij BF3 niet veel anders.

Als je denkt dat het spel direct na de launch bugvrij is heb je mijns inziens een nogal groot bord voor je hoofd (is niet persoonlijk op jou gericht :> )

Ik verheug me dan ook op al die whiners die in dit topic op de dag van de release komen janken over het feit dat het spel niet lekker loopt. *O*

Sorry hoor, maar je ziet toch al van mijlenver aankomen dat het spel de eerste dagen/weken onspeelbaar zal zijn....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dankzij prone camp ik hard. :) K/D' is mede daardoor een stuk hoger dan in BC 2 (daar 2.8 oid) en natuurlijk door het grote aantal spelers dat niet weet hoe je een dergelijke FPS moet aanpakken.

• Eagle Creek
  • Laatst online: 10:29

Eagle Creek

Breathing security

DAMAGE schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:53:
Oprecht just wondering: hoe weet jij dat dit realistisch is? Hoe vaak schiet jij met de in de game aanwezige wapens? :9

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Grouver
  • Laatst online: 22-02 22:28
Betreft de jets, het is meer dan logisch dat de attack jets die je nu hebt op Caspian border alleen een gatling gun hebben. Support jets zoals de A10 hebben dan geen bommen maar rakketten en de ziekelijke 30 mm gatling cannon zal dat meer dan goed maken. Helemaal als je kijkt hoe het geluid van BF3 klinkt.
[...]

Grootste probleem hierbij is de baggere communicatie die erbij komt. Hoe weet ik bijvoorbeeld of ik in de final wel mijn muis kan instellen? Hoe weet ik dat het niet vol glitches zit? Ik kan het met gezond verstand beredeneren maar niemand bevestigd. Deze beta laat op mij, en miljoenen anderen, hoe dan ook een indruk achter. Als er niet duidelijk is wat wel en wat niet veranderd is in de release kan dat potentiele kopers flink afschrikken. Zeker als ze niet weten hoe het in de development wereld werkt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Net als bij elke "grote" game, elk deel word populairder en meer gehypter.
Dan komt er een beta/release/leak whatever, en hebben de trollen weer een berg voer.
Of de mensen beginnen met "z0mg vroegah was het beter~~!".

Ik persoonlijk maak me er niet druk om, vind het alleen grappig. :)

• gratis_vodka

gratis_vodka

[...]

ik heb niemand horen beweren dat de beta een finaal en af product zou zijn. Wel lijkt het erop dat de beta een stukje verbetering laat zien t.o.v. de alpha :). De final is de final, niets meer en minder. En als deze bij release tegenvalt, dan pas is het tijd om te oordelen en te gaan zeiken, want DAT is immers het product waar wij voor betalen.

Het is inderdaad jammer dat er (zeer waarschijnlijk) een patch op de final nodig is om bugs op te lossen; een trend die enkele jaren geleden is begonnen maar misschien is het nu eenmaal zo dat games zo complex zijn geworden dat het bijna niet meer te vermijden is (hoeft overigens niet; Uncharted 3 bijvoorbeeld is nu al af en klaar).

Bedenk ook: een uitgever, die enorm veel geld in zo'n project steekt, kiest een releasedatum en de ontwikkelaar moet maar op tijd zien af te leveren. Omdat heel veel al in gang is gezet (retailers, marketing campagnes, etc.) kun je niet zo maar even zeggen "ach we wachten wel een maandje". Daar ben ik zeker niet blij mee en ik denk dat we als gamers zeker mogen zeiken in dat geval, maar ik zou Dice liever gezegd eerst een kans willen geven het spel überhaupt uit te brengen....

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:29
Tsurany schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:58:
[...]

Grootste probleem hierbij is de baggere communicatie die erbij komt. Hoe weet ik bijvoorbeeld of ik in de final wel mijn muis kan instellen? Hoe weet ik dat het niet vol glitches zit? Ik kan het met gezond verstand beredeneren maar niemand bevestigd. Deze beta laat op mij, en miljoenen anderen, hoe dan ook een indruk achter. Als er niet duidelijk is wat wel en wat niet veranderd is in de release kan dat potentiele kopers flink afschrikken. Zeker als ze niet weten hoe het in de development wereld werkt.
Baggere communicatie? Bevestigd worden?

De _EARLY_ beta is amper anderhalve dag in de running. De echte beta begint pas morgenmiddag. De beta duurt 10 dagen.... De release is pas volgende maand.

Niet té ongeduldig aub.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:04

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik vind k/d niet interessant, de combinatie van winnen en veel punten pakken vind ik interessanter. Ook zie ik nog niet veel mensen met een shotgun lopen, terwijl dat minstens zo vermakkelijk is als het was bij MW2. Maar ja, op langere afstanden is het niet goed voor je K/D.

Verwijderd

furby-killer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:45:
Ik ga er niet akkoord mee, ik ben er realistisch over, dat is heel wat anders. Tegenwoordig wordt gewoon heel vaak games vol met bugs gereleased omdat die datum maar gehaald moet worden.
Ja, stom toch? En ook al doen ze dat - luister dan in ieder geval naar de community. Over BC2 is constant geklaagd en toch zie ik opnieuw weer dezelfde elementen die gewoon niet werken. Dat heeft niets meer met een datum te maken die gehaald moet worden, maar gewoon niet luisteren.
jagermeister schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:48:
[...]
Ik zag jou gisteren een opmerkingen maken dat je BF3 eigenlijk een nieuwe BC2 vindt. Ik vraag me dan af of je het ook al gespeeld hebt...want ik ben het niet met je eens.
BC2 is ook nooit af geweest. Veel dingen werken gewoon niet. Dat bedoel ik er mee. Natuurlijk hoop ik dat dit in de final opgelost is, maar zo goedgelovig ben ik niet meer.

En ja, natuurlijk heb ik het gespeeld. Zie ook mijn wat meer uitgebreide post een paar pagina's terug.

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Stewie! schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:45:
[...]

De beta is een fork van hoe oud precies? Ik denk dat de programmeurs in de afgelopen maanden wel meer hebben gedaan in hun 16 urige werkdagen dan de alpha en beta spelen ;)
Hadden ze niet gezegt dat de Beta dezelfde ging zijn als de release? Maar ze dan wel een Day One patch gaan uitbrengen.

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 22:35
Das gek, ik doe net Check voor update, nadat een vriend van me zei dat hij eerder vandaag al moest updaten.
Gaat ie het hele spel weer opnieuw downloaden.

We konden net ook al niet met mekaar een spel joinen, kijken of dit het verhelpt.

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:01:

Ik persoonlijk maak me er niet druk om, vind het alleen grappig. :)
Same here.
Popcorn en colatje erbij en vervolgens heerlijk lachen om de overdreven reactie's hier!
*O*

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Pff ik vind dat de hoeveelheid glans er van de scopes af komt echt buitensporig veel. Het is net alsof de scope een zaklamp is ofzo. Te gek voor woorden. Ik hoop echt dat ze daar een aanpassing in gaan maken. Als je nu in de bosjes ligt lijkt het voor de vijand net alsof er iemand met een zaklamp ligt te schijnen vanuit de bosjes. Jammer en onrealistisch (helemaal omdat het ook gebeurd als je met de scope niet eens richting de zon kijkt).

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
reemprive schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:01:
Ik vind k/d niet interessant, de combinatie van winnen en veel punten pakken vind ik interessanter. Ook zie ik nog niet veel mensen met een shotgun lopen, terwijl dat minstens zo vermakkelijk is als het was bij MW2. Maar ja, op langere afstanden is het niet goed voor je K/D.
In BC 2 win ik meestal wel, omdat ik veel vaker kill dan ik dood ga. Is in Rush en Squad DM best handig. :) Hier (in BF 3) nog niet, omdat ik de map en de manier hoe de meerderheid van tegenstanders in bepaalde situaties reageren nog niet van top tot teen ken. Mapkennis in combi met prone en daardoor hoge K/D gaat ongelofelijk leuk worden.

• Sissors
  • Niet online
BC2 was een erg vermakelijke game, maar in feite was het op 1 of 2 maps na gewoon een meer toegankelijkere versie van BF voor het grote publiek, misschien zelfs een opwarmer voor mensen naar BF3.
Sinds wanneer was BF2 niet toegankelijk voor het grote publiek? We hebben het hier niet over arma of een andere hardcore simulator ofzo. BF2 is/was net zo goed op het grote publiek gericht als COD.

• Dutchhaze86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 16:46

Dutchhaze86

PSN:DUTCHhaze86

Kan je ondertussen al vrienden inviten cq. joinen in de game??

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchhaze86 op 28-09-2011 17:10 ]

• RagingRaven
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 10:04

RagingRaven

As Raging as A Raven

ChojinZ schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:56:
[...]

Aan de andere kant: het is nogal naief om te denken dat het spel tijdens de release perfect en bugloos zal lopen.
BF3 is niet veel anders dan andere grote titels. En die grote titels hadden in het verleden ook aanloop problemen. Kijk naar BC2 en COD:BO. De eerste dagen (weken) was het 1 groot drama. En dat is bij BF3 niet veel anders.

Als je denkt dat het spel direct na de launch bugvrij is heb je mijns inziens een nogal groot bord voor je hoofd (is niet persoonlijk op jou gericht :> )

Ik verheug me dan ook op al die whiners die in dit topic op de dag van de release komen janken over het feit dat het spel niet lekker loopt. *O*

Sorry hoor, maar je ziet toch al van mijlenver aankomen dat het spel de eerste dagen/weken onspeelbaar zal zijn....
Toch zit er wel een verschil in een game die (naar mijn idee) gerushed is en een game waar ze gewoon de tijd voor nemen. Als voorbeeld, neem de beta van Diablo 3, ja daar zitten ook nog bugs in, maar bij lange na niet zulke kritieke en bij lange na niet zoveel.
Ik krijg erg sterk het vermoeden dat EA de ontwikkelaars nogal pushed om een game op tijd uit te brengen (zie crysis 2) waardoor bugs vaak achteraf nog moeten worden gepatched.
Ja dit is een keuze en ik geloof ook best dat het uiteindelijk goed komt, maar ik denk toch dat de strategie van Blizzard beter is, ik heb iig meer vertrouwen in de launch van Diablo 3 dan die van Battlefield 3 als ik naar beide beta's kijk.

Overigens ben ik het met de mensen eens dat er meer constructieve reacties moeten zijn i.p.v. dat gezeik, maar ik heb zo mijn twijfels of ze echt alle problemen er op tijd uitkrijgen.

It's all writen in the book of rage

Verwijderd

ChojinZ schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:56:
[...]

BF2 was mijns inziens veel beter speelbaar. Er waren inderdaad issues met bijv. bepaalde Nvidea kaarten waardoor mensen veel lag hadden - kan ik begrijpen. Het spel was in ieder geval beter speelbaar. Black Ops heb ik altijd al een kutspel gevonden, maar dat doet er verder niet toe.

Maar als ik bijvoorbeeld OPNIEUW problemen met de gamebrowser heb waar ze keer op keer 100 batteblog updates over releasen waar gehyped wordt hoe goed het wel niet is... En ik schijf met nadruk opnieuw omdat de browser in 1942/BFV/BF2 (vooral in het begin) en BC2 nooit heeft gewerkt.

Squad management, ook al zoiets waar men ontzettend veel aan heeft en waar heel veel mensen constant op lopen te hameren. In de beta werkt het vrijwel niet.

Dat ik nog steeds door stenen heen word doorgeschoten en op veel plekken door de grond kan kijken vind ik wel iets wat je kan accepteren.

• FerdinandeZ
  • Laatst online: 10-09 20:14
Mij heeft Battlefield nooit veel geintresseerd, omdat er weinig actie is/was. Lege velden waar je af en toe iemand tegen kwam vond ik verschrikkelijk. Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar hopelijk is dat met deze verholpen en als er 64 man in kunnen dan is het dikke pret.

• ChojinZ
RagingRaven schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:11:
[...]

Toch zit er wel een verschil in een game die (naar mijn idee) gerushed is en een game waar ze gewoon de tijd voor nemen. Als voorbeeld, neem de beta van Diablo 3, ja daar zitten ook nog bugs in, maar bij lange na niet zulke kritieke en bij lange na niet zoveel.
Ik krijg erg sterk het vermoeden dat EA de ontwikkelaars nogal pushed om een game op tijd uit te brengen (zie crysis 2) waardoor bugs vaak achteraf nog moeten worden gepatched.
Ja dit is een keuze en ik geloof ook best dat het uiteindelijk goed komt, maar ik denk toch dat de strategie van Blizzard beter is, ik heb iig meer vertrouwen in de launch van Diablo 3 dan die van Battlefield 3 als ik naar beide beta's kijk.

Overigens ben ik het met de mensen eens dat er meer constructieve reacties moeten zijn i.p.v. dat gezeik, maar ik heb zo mijn twijfels of ze echt alle problemen er op tijd uitkrijgen.
Op elke regel is er een uitzondering. En laat Blizzard nou net die uitzondering zijn. ;)
Blizzard staat er om bekend dat ze spellen redelijk bug-vrij releasen. Maar zij zijn daarin wel 1 van de weinige.

Overigens denk ik dat je vermoeden wel juist is en dat EA idd ontwikkelaars pushed om spellen asap uit te brengen. Maarja, verbaasd jou dat? Mij in iedergeval niet. Met andere spellen die ze uitgeven doen ze dat ook. Dus waarom zouden ze dan met BF3 niet doen?

• jagermeister

jagermeister

FerdinandeZ schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:17:
Mij heeft Battlefield nooit veel geintresseerd, omdat er weinig actie is/was. Lege velden waar je af en toe iemand tegen kwam vond ik verschrikkelijk. Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar hopelijk is dat met deze verholpen en als er 64 man in kunnen dan is het dikke pret.
Tja... dan moet je Rush gaan spelen. Bij Conquest zijn de spelers wat meer "verdeeld" over het veld en is niet overal harde actie.

Verwijderd

Zijn er, die het met een ouder videokaartje nog kunnen draaien?

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
draait prima met een 285gtx
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:01:
[...]

Baggere communicatie? Bevestigd worden?

De _EARLY_ beta is amper anderhalve dag in de running. De echte beta begint pas morgenmiddag. De beta duurt 10 dagen.... De release is pas volgende maand.

Niet té ongeduldig aub.
Ik ben niet ongeduldig, alleen je ziet nu al het geklaag en gemopper op het Battlelog forum over van alles en nog wat. Dat DICE dit nooit kan fixen en dat het vol bugs zit. Als je als developer over zulke zaken eerlijk en open communiceert kan je een deel van dat gezeur en gemopper wegnemen.
Wat denk jij dat er gebeurt als mensen een beta spelen een maand voordat het uit komt terwijl ze weten dat een spel drukken en distribueren ook een maand kost? Die denken nu de final te spelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:21

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Wat is oud? Ik draai hem nu met een defecte GTX280 op high met ongeveer 30 tot 40 FPS. Gaat nog aardig. Vind wel dat de lightning toch wat anders mag, vaak zijn de lampen veelste fel/overbelicht.

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 10:55
Sjonge jonge jonge, wat is die battlelog toch een t*ering systeem :@
1 uur lang probeer ik het spel te spelen 5 min gespeeld en de andere 55 minuten gewoon geen ene reet gedaan door al die ''connection to server lost'' errors. Ik snap ook totaal niet waarom ze battlelog gebruiken i.p.v die ingame menu's, Die oneindig vaak beter waren.
Dit gaat echt niks worden met bf3.

Verwijderd

ChojinZ schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:18:
[...]

Op elke regel is er een uitzondering. En laat Blizzard nou net die uitzondering zijn. ;)
Blizzard staat er om bekend dat ze spellen redelijk bug-vrij releasen. Maar zij zijn daarin wel 1 van de weinige.

Overigens denk ik dat je vermoeden wel juist is en dat EA idd ontwikkelaars pushed om spellen asap uit te brengen. Maarja, verbaasd jou dat? Mij in iedergeval niet. Met andere spellen die ze uitgeven doen ze dat ook. Dus waarom zouden ze dan met BF3 niet doen?
Plus Blizzard is ook een van de weinige die het kan doen.

Bij veel andere game bedrijven krijgen de developers niet de tijd om het "rustig" af te maken.
Daar kijken de marktanalysten/verkoopmannetjes alleen wanneer het het gunstigst zou zijn de game te releasen. Eerder te vroeg dan te laat.
En volgens mij koos BF3 ook wel redelijk bewust om BF3 eerder te releasen als MW3.(Dont flame me.)

PS. Dit staat los van de BF3 beta.
Ik zeg dus niet dat ik het een goede/slechte beta vind.
Al hoop/verwacht ik dat er wel aardig wat "bugs" en rare dingen nog gefixed zullen worden bij de release.
Het is immers niet een beta om gewoon aardig te zijn voor ons consumenten.
Dus, neem het allemaal met een korreltje zout en mocht BF3 op dit moment niks voor je zijn, dan speel niet en kijk (Of wacht reviews af.) of jou grootste ergernissen er nog in zitten bij de release versie.
Of speel en probeer alsnog te genieten. :) (We spelen immers allemaal om te ontspannen/vermaken.)

En mocht je trouwens willen klagen, over wat jij wel of niet goed vind.
Waarom doe je het niet op het BF3 forum? (Ik zeg niet dat je niet mag klagen etc.)
Maar dan kunnen de developers er misschien iets aan doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:29:

En mocht je trouwens willen klagen, over wat jij wel of niet goed vind.
Waarom doe je het niet op het BF3 forum? (Ik zeg niet dat je niet mag klagen etc.)
Maar dan kunnen de developers er misschien iets aan doen.
Dat vind ik een non-argument. Mag je dan hier alleen positief zijn over een spel? En wie zegt dat velen van ons alleen hier klagen?

Verwijderd

Nemean schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:28:
Wat is oud? Ik draai hem nu met een defecte GTX280 op high met ongeveer 30 tot 40 FPS. Gaat nog aardig. Vind wel dat de lightning toch wat anders mag, vaak zijn de lampen veelste fel/overbelicht.
Oud is voor mij een 280 ofzo ja, maar dat is mooi dan :)

Verwijderd

Nemean schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:28:
Ja dat is in BBC2 ook zo, onwijs irri zie soms geen moer
nvm, dacht dat ik in het slowchat topic zat.

[ Voor 73% gewijzigd door Asgaro op 28-09-2011 18:00 ]

• gratis_vodka

gratis_vodka

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:33:
[...]

ja da's hip tegenwoordig die lens flare, doet JJ Abrams ook in Star Trek en Super8 ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:31:
[...]
Dat vind ik een non-argument. Mag je dan hier alleen positief zijn over een spel? En wie zegt dat velen van ons alleen hier klagen?
Selectief lezen noemen ze dat wat jij doet.
Er staat niet voor niets bij dat je niet mag klagen. :)
Je moet zelf weten wat jij allemaal post, het was eerder een suggestie.

Ze zijn wel snel op de tenen getrapt hier zeg.

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Net weer even mogen spelen, ging duidelijk beter als gisteren, binnen half uur 2 ranks omhoog, en ik moet zeggen dat het wel heel tof gedaan is met die laser sights en mountable flashlight van de engineer, werkt erg goed om iemand te verblinden !

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:21

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:33:
[...]

Het meest irritante in BC2 waren de sneeuwmaps. De sneeuw was even fel als je nu in de zon kijkt in real life. Te pijnlijk voor je ogen en gewoon weg irritant. Als ik BC2 speelde, skipte ik vaak de sneeuwmaps.

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:29
Tsurany schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:27:
[...]

Ik ben niet ongeduldig, alleen je ziet nu al het geklaag en gemopper op het Battlelog forum over van alles en nog wat. Dat DICE dit nooit kan fixen en dat het vol bugs zit. Als je als developer over zulke zaken eerlijk en open communiceert kan je een deel van dat gezeur en gemopper wegnemen.
Wat denk jij dat er gebeurt als mensen een beta spelen een maand voordat het uit komt terwijl ze weten dat een spel drukken en distribueren ook een maand kost? Die denken nu de final te spelen.
Dus jij jaagt je op omdat DICE niets doet aan het gezeur en gemopper van anderen die denken dat ze de final spelen? En dat is jouw probleem ... waarom ook weer? :)

Voor mij hoeven ze maar een changelog voor hun day-1 patch te posten op 28 oktober. Nu al iedereen sussen heeft eigenlijk geen zin. Mijn preorder blijft dan ook staan, ongeacht wat de beta mij dit weekend leert. Een bedrijf als DICE die een game als BF3 zo hypet, overleeft niet zonder een al dan niet day-1 patch die tegemoetkomt aan de opmerkingen van de spelers.
Dus: niet te ongeduldig :)

[ Voor 19% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 28-09-2011 17:40 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:29:
[...]

Plus Blizzard is ook een van de weinige die het kan doen.

Bij veel andere game bedrijven krijgen de developers niet de tijd om het "rustig" af te maken.
Daar kijken de marktanalysten/verkoopmannetjes alleen wanneer het het gunstigst zou zijn de game te releasen. Eerder te vroeg dan te laat.
En volgens mij koos BF3 ook wel redelijk bewust om BF3 eerder te releasen als MW3.(Dont flame me.)
Helemaal mee eens! Een aantal mensen hier zien niet in dat de dagen van degelijke releases geteld zijn. Vroeger was dat misschien zo, maar de game-industrie is nog commercieeler en harder geworden. Gevolgen daarvan zijn de crappy releases, betaalde dlc's, slechte support en het ontbreken van "echte" dedicated servers.

Waar je vroeger nog weleens ontwikkelaars had die het puur om de passie spellen maakte, gaat het vandaag de dag maar om 1 ding: Money!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Asgaro schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:33:
GVD! Nog altijd geen key ontvangen :-/
Kun je dan niet beter even met EA contacten of heb je dat al gedaan? :)

Over Battlelog of BF3 in het algemeen:

Ik werd gister ook vaak gedisconnect. Dat is wel heel vervelend gezien je punten dan schijnbaar niet opgeslagen worden. Dat was bij BC2 ook al zo. Kunnen ze dat niet anders doen? Gister gewoon 2 of 3 keer een Glock unlocked. Schiet niet op zo :S

[ Voor 39% gewijzigd door DAMAGE op 28-09-2011 17:43 ]

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

<
nukidin247 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:28:
Sjonge jonge jonge, wat is die battlelog toch een t*ering systeem :@
1 uur lang probeer ik het spel te spelen 5 min gespeeld en de andere 55 minuten gewoon geen ene reet gedaan door al die ''connection to server lost'' errors. Ik snap ook totaal niet waarom ze battlelog gebruiken i.p.v die ingame menu's, Die oneindig vaak beter waren.
Dit gaat echt niks worden met bf3.
Miepert, dan had je die error iin de n-game server browser gehad. :-) Als je kijkt hoeveel servers er draaien en hoe belast ze zijn zijn die errors helaas onderdeel van de BETA. Dat moet er uiteraard wel uit met de retail.

-- Altijd blijven prutsen --

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

DAMAGE schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:42:
[...]

Kun je dan niet beter even met EA contacten of heb je dat al gedaan? :)

Over Battlelog of BF3 in het algemeen:

Ik werd gister ook vaak gedisconnect. Dat is wel heel vervelend gezien je punten dan schijnbaar niet opgeslagen worden. Dat was bij BC2 ook al zo. Kunnen ze dat niet anders doen? Gister gewoon 2 of 3 keer een Glock unlocked. Schiet niet op zo :S
Hij is wel heel veel tijdens het spelen aan het 'saven'

Warhammer en PC games en lego

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:04

codex

Geen OpenAI agent :)

Gewoon brightness laag zetten als je wordt verblind. Wen je snel genoeg aan en je hebt geen zonnebril nodig.
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:01:
BC2 is ook nooit af geweest. Veel dingen werken gewoon niet. Dat bedoel ik er mee. Natuurlijk hoop ik dat dit in de final opgelost is, maar zo goedgelovig ben ik niet meer.

En ja, natuurlijk heb ik het gespeeld. Zie ook mijn wat meer uitgebreide post een paar pagina's terug.
Een game kan nooit af zijn. Tenzij je nooit met een deadline werkt zoals Blizzard en Valve games, maar dat kunnen weinig developers zich veroorloven.
Er worden altijd wel bugs gevonden wat normaal is bij elk project met miljoenen regels aan code.

Betreffende BC2: ik zou geen noemenswaardige show stopper bugs kunnen noemen.
Wel ben ik akkoord dat Dice langer support moet bieden maar met een game als BF3 gaan ze dit wel waarmaken denk ik. Ze willen ook terug van BF3 een esports game maken: support is dus ontzettend belangrijk nu.

En kijk naar BF2: die game had zeer veel bugs, kreeg bijgevolg veel patches, maar aangezien de gameplay zo goed is werd (en is) de game zeer populair. Ook voor competitive play.

Have faith... :)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:45

Mavamaarten

Omdat het kan!

Inderdaad, verblind in real life ben ik nog nooit geweest van bad company 2, mijn scherm kan namelijk geen licht uitzenden dat gelijkaardig aan dat van de zon :+

Ik ben trouwens net weer terug in de realiteit gevallen... Ik dacht dat de release van BF3 gepland was voor 10 oktober, maar dit is dus blijkbaar 27 oktober... :F

Nog langer wachten, hoe kon ik nu in godsnaam denken dat het zo vroeg kwam :F :F :F

Android developer & dürüm-liefhebber

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Ik heb net ook even de eer gehad om Caspian border te spelen wat heel vet is, is dat motoren uitvallen van jets en helies voordat ze daadwerkelijk kapot gaan dus je hebt meestal wel de tijd om gwn uit de je voertuig te springen. Veder ziet het er erg goed uit!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:09
geachte tweakers,

Ik heb een probleem bij de battlefield beta.

Mijn personage loopt heel langzaam naar links. Dit is heel erg irritant omdat ik niet fatsoenlijk ergens achter kan schuilen. Mijn knop A werkt naar behoren deze getest in battlefield bad company 2 .

Als ik stil sta , als ik naar de voeten kijk dan zie ik hem gewoon langzaam naar links stappen.

iemand een idee of iets soort gelijks?

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Wanneer krijgen we nog is een echte battlefield? De goeie oude PC shooter, met alle respect het is een aardige titel. Maar het heeft geen ruk meer met de goede oude battlefield te maken.

@hierboven, haal het cum van je toetsenbord dan plakt ie wat minder! Heb je een gamepad/joystick/stuurwiel aangesloten? Ontkoppelen

[ Voor 25% gewijzigd door Postius op 28-09-2011 18:07 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Ik lees dat mensen al level 20 zijn??
Gaat Dice echt de CoD kant op betreffende het leveling system?
Iemand die z'n ervaringen kan delen aub?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Zijn er nog meer mensen die regelmatig uit de server gegooid worden vanwege connection issues? Zo verschrikkelijk irritant is dat! Heb het nu al behoorlijk vaak gehad, ook een aantal keer vlak voordat de laatste objective opgeblazen werd.. ben ik dus mooi mn behaalde dingen kwijt :@

iStockphoto

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:45

Mavamaarten

Omdat het kan!

Asgaro schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:08:
Waarschijnlijk hebben die mensen niks anders gedaan dan BF3, eten en energiedrank zuipen... Amirite ?
Het kan dan nog steeds zijn dat het levelen snel gaat, maar ik betwijfel of iedereen die de beta al heeft sinds gisteren al level 20 is. Dat kan ik me moeilijk voorstellen :P

[ Voor 75% gewijzigd door Mavamaarten op 28-09-2011 18:11 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Asgaro schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:08:
Ik heb al mensen van level 25 gezien echt ziek , die hebben gwn 48 uur zitten spelen 8)7 . Ik heb hem niet heel veel gespeeld ben wel al lvl 12 dus het lvlen gaat best wel snel maar dat was in bfbc2 in het begin ook en opeens duurde het veel langer :P

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 20:05

Had tijdens een potje BF3 even FRAPs aanstaan, er vloog een RPG voorbij. Wat een heerlijk geluidje zit erin.

Ik speel op 1680x1050.. krijg het alleen niet op 720p :/

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 14:20
Haha die is inderdaad vet :D
Zoiezo als die RPG door de gangen in de metro vliegen is grappig om te zien :P

• CallmeGod
BlizzarD schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:10:
Zijn er nog meer mensen die regelmatig uit de server gegooid worden vanwege connection issues? Zo verschrikkelijk irritant is dat! Heb het nu al behoorlijk vaak gehad, ook een aantal keer vlak voordat de laatste objective opgeblazen werd.. ben ik dus mooi mn behaalde dingen kwijt :@
upnp uitzetten in je router! dit werkte voor mij

• WoRReLbier
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 18:28
bloodlynx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:11:
[...]

Ik heb al mensen van level 25 gezien echt ziek , die hebben gwn 48 uur zitten spelen 8)7 . Ik heb hem niet heel veel gespeeld ben wel al lvl 12 dus het lvlen gaat best wel snel maar dat was in bfbc2 in het begin ook en opeens duurde het veel langer :P
Level 44 al :o
http://battlelog.battlefi...tZero101/stats/342103363/

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 14:20
martijn24 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:17:
[...]

upnp uitzetten in je router! dit werkte voor mij
Same issue hier, heb je bron waar staat dat upnp uitgezet moet worden? :)

• CallmeGod
Postius schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:06:
Wanneer krijgen we nog is een echte battlefield? De goeie oude PC shooter, met alle respect het is een aardige titel. Maar het heeft geen ruk meer met de goede oude battlefield te maken.

@hierboven, haal het cum van je toetsenbord dan plakt ie wat minder! Heb je een gamepad/joystick/stuurwiel aangesloten? Ontkoppelen
ahh helemaal niet aangedacht , indd ik had een xbox 360 controller nog aangesloten ff testen :)

• CallmeGod
Johnnyzz schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:18:
[...]

Same issue hier, heb je bron waar staat dat upnp uitgezet moet worden? >:)
http://forums.electronica...olved-my-disconnects.html
Pagina: 1 ... 12 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP:

(Slow)chat? <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474225">BF3 kroeg topic</a>
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469638">Het BF3 hardware topic</a>.

De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl

Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien