Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

FeaR schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 06:03:
Wat zijn je instellingen? Als de crossover op 40 Hz staat en je luistert wat muziek kan ik begrijpen dat de subwoofer minder makkelijk aan springt. Of een film waar het LFE (.1)-kanaal niet echt aanwezig is...
Crossover heb ik aan receiver kant op 60hz, subwoofer vol open. Verder heb ik volume op sw op minimaal, omdat ie anders behoorlijk bromt (een van de redenen waarom ik ook aan de kabel twijfel). Gain op de receiver staat dan nog op -2.0db (na meting), dus lijkt me op zich geen probleem om sw volume op zijn laagst te hebben. Verder heb alle speakers incl de S606's op small staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45
TjaBske schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:09:
[...]

Crossover heb ik aan receiver kant op 60hz, subwoofer vol open. Verder heb ik volume op sw op minimaal, omdat ie anders behoorlijk bromt (een van de redenen waarom ik ook aan de kabel twijfel). Gain op de receiver staat dan nog op -2.0db (na meting), dus lijkt me op zich geen probleem om sw volume op zijn laagst te hebben. Verder heb alle speakers incl de S606's op small staan.
Brommen zou echt niet mogen, dat kan natuurlijk aan de cinch kabel leggen maar ook aan andere factoren. Ligt de kabel bijvoorbeeld dicht langs een andere (stroom) bron? Zitten er nog meer apparaten op een stekkerblok etc.

Ik heb zelf heel even een sub 260 gehad en constateerde daar ook dat ie niet altijd aan sprong totdat ik het volume van mijn receiver wat hoger zette.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

De oorzaak gevonden, maar de oplossing wordt nog lastig! De brom houdt op als ik de tv los trek uit het stopcontact! Het lijkt niet echt uit te maken of de kabels langs elkaar lopen... Maar zou een beter afgeschermde kabel toch kunnen helpen?

Ik verwacht dat in pure-direct over het algemeen cross-over ook uit wordt geschakeld. Klopt dat? Als ik muziek in pure-direct speel schakelt namelijk ook op de receiver de sub-woofer uit.

[ Voor 41% gewijzigd door Kluus op 31-01-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
TjaBske schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:10:
De oorzaak gevonden, maar de oplossing wordt nog lastig! De brom houdt op als ik de tv los trek uit het stopcontact! Het lijkt niet echt uit te maken of de kabels langs elkaar lopen... Maar zou een beter afgeschermde kabel toch kunnen helpen?

Ik verwacht dat in pure-direct over het algemeen cross-over ook uit wordt geschakeld. Klopt dat? Als ik muziek in pure-direct speel schakelt namelijk ook op de receiver de sub-woofer uit.
Misschien een aardlus? Bij mij hielp het om een galvanische scheiding op de coax te zetten. Heb ik volgens mij nog liggen zelfs voor je eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

cvheereveld schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:06:
[...]

Misschien een aardlus? Bij mij hielp het om een galvanische scheiding op de coax te zetten. Heb ik volgens mij nog liggen zelfs voor je eventueel.
Bedoel je de coax van tv signaal of van de sub? Ik vind het nogal opvallend dat de brom weg is zodra ik de tv uit het stopcontact strek (standby of gewoon uit heeft geen effect). Ook het loskoppelen van de coax kabel voor tv en radio heeft geen effect...

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 31-01-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:07
De Jamo P102 is in de aanbieding bij iBood. Iemand ervaring hiermee? Ik zoek al een tijdje een mooi 2.1 setje, maar ik vraag me af of je qua geluidskwaliteit niet beter zelf een setje kan samenstellen? Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05 19:49
Dus ik heb vandaag de s426 HCS3 gekocht op iBood. Zitten hier alle benodigde kabels bij of moet ik die zelf nog aanschaffen? Als ik die zelf moet aanschaffen, wat zijn dan goede low budget kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02-2024
DGonlag2 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:18:
Dus ik heb vandaag de s426 HCS3 gekocht op iBood. Zitten hier alle benodigde kabels bij of moet ik die zelf nog aanschaffen? Als ik die zelf moet aanschaffen, wat zijn dan goede low budget kabels?
Normaliter zitten er nooit audio kabels bij (dit is namelijk zeer gebruikers afhankelijk, denk o.a. aan benodigde lengte e.d.)... De lokale bouwmarkt heeft prima low budget kabels op rol.

Edit:
Ik heb nu een tijd een Jamo S608 HCS 3 set i.c.m. een Onkyo TXNR 616.
Ik zit inmiddels te zoeken naar een subwoofer voor erbij O+

Nu kom ik persoonlijk steeds bij een Klipsch sub uit (want vind ik er mooi uit zien :9~ ) .
Ik zit in dubio:
Klipsch SW350 http://hificorner.nl/sw-350.html
of
de SW450: http://hificorner.nl/sw-450.html

Is die SW 450 overkill? of valt dat eigenlijk wel mee? Wat voor verschil zou ik merken indien ik het iets grotere broertje neem?
Moet eerlijk bekennen dat ik redelijk noob op het subwoofer gebied..

Elke sturing in de goede richting is _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door 3nzym3 op 01-03-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Ik heb via Ibood een 426 HC3 set gekocht en daar zoek ik nu een versterker bij. Ik kom uit op de Pioneer VSX-528-K. Volgens mij ondersteunt deze alle formaten en is deze ook zwaar genoeg voor een eventuele upgrade naar zwaardere speakers. Kan iemand die bevestigen of is het wijs iets meer uit te geven? :)

/Edit
De VSX-923 of Onkyo NR626 lijken me toch net even wat meer te bieden. Vooral Airplay op de Pioneer vind ik wel handig. Iemand ervaringen i.c.m. de 426?

[ Voor 20% gewijzigd door ephymerous op 04-03-2014 18:26 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
3nzym3 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:55:
[...]

Nu kom ik persoonlijk steeds bij een Klipsch sub uit (want vind ik er mooi uit zien :9~ ) .
Ik zit in dubio:
Klipsch SW350 http://hificorner.nl/sw-350.html
of
de SW450: http://hificorner.nl/sw-450.html

Is die SW 450 overkill? of valt dat eigenlijk wel mee? Wat voor verschil zou ik merken indien ik het iets grotere broertje neem?
Moet eerlijk bekennen dat ik redelijk noob op het subwoofer gebied..

Elke sturing in de goede richting is _/-\o_
De 350 heeft "slechts" een 8 inch woofer (20 cm). de 450 10 inch. Altijd beter dus, meer headroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:19
Voor dit soort aanbiedingen hebben we op GoT Vraag & Aanbod.

[ Voor 106% gewijzigd door FeaR op 07-03-2014 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 556412

Beste Tweakers.

Ik heb sinds vandaag een sony dn 840 en een jamo 426. hiernaast heb ik de jamo 210 gekocht en 25 speaker kabel.

Ik heb hierover een aantal vragen:

Hoe koppel ik de jamo 210 aan de sony receiver? welke kabels heb ik hiervoor nodig? Wat moet ik verder weten voor ik dit aansluit?

Kan ik de 25 meter speaker draad gewoon met een schaar knippen op de gewenste lengte of heb ik hier een speciale schaar voor nodig? Ik neem aan dat je dit draait om de schroef op de sony en dicht draait?

Moet ik rekening houden met kalibreren etc? kan iemand mij hierbij helpen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:38

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 556412 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:10:
Hoe koppel ik de jamo 210 aan de sony receiver? welke kabels heb ik hiervoor nodig? Wat moet ik verder weten voor ik dit aansluit?
Pagina 21 van de Nederlandse handleiding betreffende het aansluiten van de subwoofer en zelfs welke kabels je nodig hebt.
Kan ik de 25 meter speaker draad gewoon met een schaar knippen op de gewenste lengte of heb ik hier een speciale schaar voor nodig?
Schaar of tang, hangt er maar net aan wat voor kabel je hebt. Met bepaalde diktes wens ik je veel succes met een schaar.
Ik neem aan dat je dit draait om de schroef op de sony en dicht draait?
Pagina 21 van de Nederlandse handleiding betreffende het aansluiten van de speakers.
Moet ik rekening houden met kalibreren etc?
Pagina 32 en verder van de Nederlandse handleiding..
kan iemand mij hierbij helpen aub?
Op GoT verwachten we eigen inzet en daar is het lezen van de handleiding toch zeker wel een onderdeel van.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 556412

FeaR schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 07:28:
[...]

Pagina 21 van de Nederlandse handleiding betreffende het aansluiten van de subwoofer en zelfs welke kabels je nodig hebt.

[...]

Schaar of tang, hangt er maar net aan wat voor kabel je hebt. Met bepaalde diktes wens ik je veel succes met een schaar.

[...]

Pagina 21 van de Nederlandse handleiding betreffende het aansluiten van de speakers.

[...]

Pagina 32 en verder van de Nederlandse handleiding..

[...]

Op GoT verwachten we eigen inzet en daar is het lezen van de handleiding toch zeker wel een onderdeel van.
Hallo,

Ik heb de doos nog niet open gedaan vandaar. Ik zal vanmiddag naar werk de handleiding goed lezen.

Heb ik voor de subwoofer enkel een eenvoudige tulp stekker nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Ja, een eenvoudige kabel met tulpstekkers is voldoende. Die werd bij mijn Jamo SUB meegeleverd.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 14:00
Kleine vraag waarop ik graag antwoord zie voor dat ik de kabel aanschaf:
Ik heb hier de s608hcs3 al een tijd staan en wil de rears aansluiten. Hiervoor moet ik speakerkabel aanschaffen, echter weet ik niet welke dikte kabel ik hiervoor moet gebruiken.

De lengte die per (rear)speaker overbrugd moet worden is +-15 meter. Ik ben voornemens om 1,5mm kabel aan te schaffen. Is dit voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Voor je rears is dat voldoende...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Om on topic te blijven in dit topic: Begin dit jaar heb ik via een zekere aanbodsite de S426 HSC3 voor een leuke prijs kunnen aanschaffen. Deze heb ik na lang zoeken achter een voordelige receiver uiteindelijk kunnen koppelen aan een Onkyo 616.
Mijn ervaring met deze combinatie: Super ervaring! (Zeker toch als je gewoon tv geluid en logitech pc speakers (2.1) gewoon bent).
Daar men in België enkel stereo audio uitzend (yeah 2014 ..) gebruik is dus vooral de software surround van m'n receiver, welke verrassend mooi werkt bij films enzo.

Nu komen mijn vragen ;)

Op de bekende aanbodsite heb ik nog een beetje voordeliger een tweede set S426 HSC3 kunnen aanschaffen. Daar ik heel content was van de eerste set. Toen zei men op het ibood forum indien je zuilen als rears wou gebruiken je het beste 2 sets kon bestellen.
Na de positieve ervaring met mijn eerste set van deze Jamo speakers zodoende nu op de hunt de tweede set besteld.

Is dit daadwerkelijk een aanrader?
Het idee is min of meer, naast m'n tv: 2 zuilen, center onder de tv.
naast en achter m'n zetel 2 zuilen en 2 rears om zodoende een 7.0(1 zie tweede deel van deze post) opstelling te verwezenlijken (de "overschot" van een extra center en 2 rears kan ik wel nog ergens anders gebruiken).
Wellicht is het beste de zuilen naast de zetel te zetten en de rears er achter. Maar ik vrees dat ik ook een beetje aan de praktische kant moet denken ;)
Oorspronkelijk dacht ik zelf, mss voor de zuilen naast m'n tv eens kijken naar een hogere range van Jamo, maar het prijsverschil van 160 euro vs 500-600 euro vind ik nogal een serieuze stap voor de al bij al kleine woonkamer.
De enige reden waarom dit écht beter zou zijn, zou een betere center zijn, die je blijkbaar niet los kan vervangen door een "beter" exemplaar daar deze altijd gepaard "moeten" worden met passende zuilen lees ik op andere fora. Ik heb de center bij de configuratie van m'n receiver nu gewoon relatief luider gezet.

En is een combi met een Jamo 260 subwoofer ideaal? Sommige zeggen dat je met 4 zuilen meer dan genoeg bass zou hebben, maar m'n ervaring is toch wel dat de zuilen heel goed zijn, maar de héél lage tonen toch niet volledig hun ding zijn.
Wat een voordeel kan zijn is daar die sub actief is, de receiver minder vermogen zal nodig hebben om de 4 zuilen en 2 rears + center aan te sturen (mits ik de zuilen niet op large zet).
De Onkyo 616 bevalt me enorm goed, maar wat ik gelezen heb is dat de Jamo speakers (wellicht de meer high end) het liefst receivers hebben met een teveel aan vermogen. Hierbij komt nog dat Onkyo blijkbaar graag het vermogen van z'n speakers rooskleuriger voorstelt dan de werkelijkheid. Twee extra tower speakers vragen logischerwijze een stuk meer vermogen.

Of zijn er andere aanraders qua subwoofer voor ongeveer/iets meer geld?
Bij dezelfde aanbiedingssite heb ik momenteel ook een 260 kunnen op de kop tikken die ironisch genoeg duurder is dan een hele set speakers bij elkaar .. Maar overal lees ik dat je het beste een sub neemt van een "echt" subwoofer merk. Daarbij is die aanbieding in donkerbruin ipv ash grey, niet erg daar die subwoofer normaal komt te staan waar je hem eigenlijk amper of niet zal zien, maar het idee he :+
Ten voordele voor deze sub spreekt dan wel weer dat de S426 set vaak gecombineerd werd met de 260 op review sites en men daar altijd te spreken was over deze combi ..

Een zwaardere sub bij Jamo komt al bij al gemakkelijk op 120 euro meer voor een 360 (geen idee of die daadwerkelijk écht beter is) of een whopping 230euro meer voor een 660 (opnieuw met de vraag of deze daadwerkelijk een beter geluid gaat geven in m'n niet al te grote woonruimte).
Indien deze écht een meerwaarde zijn, vallen die te overwegen, maar als ze enkel "luider" kunnen gaan heeft het voor mij geen zin. Theoretisch gezien zijn ze natuurlijk beter, maar tis vooral de praktijk voor iemand die niet écht een audiofiel is dat van tel is :*).
Daarbij komt dat zelf de kleine logitech bass van m'n pc speakers al te horen is in andere kamers, ik plan niet om alle buren wakker te houden wanneer ik een film wil zien..

Hence waarom ik toch de vragen stel in het ervaringstopic van Jamo ipv een afzonderlijk topic aan te maken daar ik vooral wil peilen naar de ervaring van andere gebruikers betreffende de mogelijkheid van meer dan 2 zuilen in een opstellen + hun ervaring met de jamo (of andere) subwoofers in combinatie met Jamo speakers.
De Jamo subwoofers hebben denk ik wel één voordeel dat ze downfiring zijn waardoor hun locatie minder belangrijk is (deze zal niet ideaal zijn).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 10:15
lightdestroyer schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:45:
Om on topic te blijven in dit topic: Begin dit jaar heb ik via een zekere aanbodsite de S426 HSC3 voor een leuke prijs kunnen aanschaffen. Deze heb ik na lang zoeken achter een voordelige receiver uiteindelijk kunnen koppelen aan een Onkyo 616.
Mijn ervaring met deze combinatie: Super ervaring! (Zeker toch als je gewoon tv geluid en logitech pc speakers (2.1) gewoon bent).
Daar men in België enkel stereo audio uitzend (yeah 2014 ..) gebruik is dus vooral de software surround van m'n receiver, welke verrassend mooi werkt bij films enzo.

Nu komen mijn vragen ;)

Op de bekende aanbodsite heb ik nog een beetje voordeliger een tweede set S426 HSC3 kunnen aanschaffen. Daar ik heel content was van de eerste set. Toen zei men op het ibood forum indien je zuilen als rears wou gebruiken je het beste 2 sets kon bestellen.
Na de positieve ervaring met mijn eerste set van deze Jamo speakers zodoende nu op de hunt de tweede set besteld.

Is dit daadwerkelijk een aanrader?
Het idee is min of meer, naast m'n tv: 2 zuilen, center onder de tv.
naast en achter m'n zetel 2 zuilen en 2 rears om zodoende een 7.0(1 zie tweede deel van deze post) opstelling te verwezenlijken (de "overschot" van een extra center en 2 rears kan ik wel nog ergens anders gebruiken).
Wellicht is het beste de zuilen naast de zetel te zetten en de rears er achter. Maar ik vrees dat ik ook een beetje aan de praktische kant moet denken ;)
Oorspronkelijk dacht ik zelf, mss voor de zuilen naast m'n tv eens kijken naar een hogere range van Jamo, maar het prijsverschil van 160 euro vs 500-600 euro vind ik nogal een serieuze stap voor de al bij al kleine woonkamer.
De enige reden waarom dit écht beter zou zijn, zou een betere center zijn, die je blijkbaar niet los kan vervangen door een "beter" exemplaar daar deze altijd gepaard "moeten" worden met passende zuilen lees ik op andere fora. Ik heb de center bij de configuratie van m'n receiver nu gewoon relatief luider gezet.

En is een combi met een Jamo 260 subwoofer ideaal? Sommige zeggen dat je met 4 zuilen meer dan genoeg bass zou hebben, maar m'n ervaring is toch wel dat de zuilen heel goed zijn, maar de héél lage tonen toch niet volledig hun ding zijn.
Wat een voordeel kan zijn is daar die sub actief is, de receiver minder vermogen zal nodig hebben om de 4 zuilen en 2 rears + center aan te sturen (mits ik de zuilen niet op large zet).
De Onkyo 616 bevalt me enorm goed, maar wat ik gelezen heb is dat de Jamo speakers (wellicht de meer high end) het liefst receivers hebben met een teveel aan vermogen. Hierbij komt nog dat Onkyo blijkbaar graag het vermogen van z'n speakers rooskleuriger voorstelt dan de werkelijkheid. Twee extra tower speakers vragen logischerwijze een stuk meer vermogen.

Of zijn er andere aanraders qua subwoofer voor ongeveer/iets meer geld?
Bij dezelfde aanbiedingssite heb ik momenteel ook een 260 kunnen op de kop tikken die ironisch genoeg duurder is dan een hele set speakers bij elkaar .. Maar overal lees ik dat je het beste een sub neemt van een "echt" subwoofer merk. Daarbij is die aanbieding in donkerbruin ipv ash grey, niet erg daar die subwoofer normaal komt te staan waar je hem eigenlijk amper of niet zal zien, maar het idee he :+
Ten voordele voor deze sub spreekt dan wel weer dat de S426 set vaak gecombineerd werd met de 260 op review sites en men daar altijd te spreken was over deze combi ..

Een zwaardere sub bij Jamo komt al bij al gemakkelijk op 120 euro meer voor een 360 (geen idee of die daadwerkelijk écht beter is) of een whopping 230euro meer voor een 660 (opnieuw met de vraag of deze daadwerkelijk een beter geluid gaat geven in m'n niet al te grote woonruimte).
Indien deze écht een meerwaarde zijn, vallen die te overwegen, maar als ze enkel "luider" kunnen gaan heeft het voor mij geen zin. Theoretisch gezien zijn ze natuurlijk beter, maar tis vooral de praktijk voor iemand die niet écht een audiofiel is dat van tel is :*).
Daarbij komt dat zelf de kleine logitech bass van m'n pc speakers al te horen is in andere kamers, ik plan niet om alle buren wakker te houden wanneer ik een film wil zien..

Hence waarom ik toch de vragen stel in het ervaringstopic van Jamo ipv een afzonderlijk topic aan te maken daar ik vooral wil peilen naar de ervaring van andere gebruikers betreffende de mogelijkheid van meer dan 2 zuilen in een opstellen + hun ervaring met de jamo (of andere) subwoofers in combinatie met Jamo speakers.
De Jamo subwoofers hebben denk ik wel één voordeel dat ze downfiring zijn waardoor hun locatie minder belangrijk is (deze zal niet ideaal zijn).
De 2 rear speakers die je nu over hebt, kan je mooi gebruiken voor een 2e zone! :)

Ik denk dat de 260 wel een mooie aanvulling voor deze set is, voor het geld.Met een losse sub van een 'echt sub merk' kom je al snel in de €500 terecht. Of zo'n sub dat waard is met deze set, mhoah. Denk dat je met die 260 erg mooi uit de voeten kan voor de (sub)lage frequenties!

En nu heel snel foto's posten in Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48!

Edit:

Je hebt dus 10 speakers nu. 1 center gebruiken, 2 zuilen voor, 2 zuilen achter, 2 boekenplankspeakers als surround back, 2 boekenplank speakers in je tweede zone en die extra center als reserve achter de hand houden. Alles instellen op small, crossover op 80/100Hz en de Sub 260 erbij. Enorme vooruitgang mbt je stereo Logitech set als je het mij vraagt! :Y

[ Voor 3% gewijzigd door _Brake_ op 28-05-2014 11:03 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik denk dat die Sub260 meer dan genoeg is voor de rest van je set.

Ik heb zelf een S608 surround set, met een Sub360 erbij.
Daarbij knijp ik de sub op de versterker al naar -12 (max), en heb het volume op de sub op 10% staan... (en dan nog dreunt het flink bij films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Persoonlijk was ik zelf niet kapot van de 260, dit kan ook door mijn woonsituatie komen. Ik heb hierover eea gepost in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1473177?data[filter_keywords]=jamo%20sub%20260/

[ Voor 37% gewijzigd door renzo4000 op 28-05-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Hartelijk dank voor de snelle antwoorden:

Kvrees dat je voor foto's sowieso een maand zal moeten wachten (de aanbiedingsite heeft zo'n z'n minpunten ook :p)
De "overschot" aan speakers kunnen inderdaad gebruikt worden voor een zone2 (radio bv) ofwel als bijvulling van een canton 5.1 set van een kennis. (Moet nog bekeken/beluisterd worden )

Spijtig dat blijkbaar die 260 blijkbaar toch niet een 100% succes is wat wel te verwachten viel. (Hoewel 66% positieve respons al niet slecht is ;p)
Als ik wat rond zit te kijken is het enige duidelijke alternatief de Jamo 360. (hificorner.nl, ebay.be heeft ook niet meteen een mooi alternatief, cool blue heeft zelf geen 260 enkel 210, redcoon heeft veel merken die ik dan weer niet ken..)
Maar een 360 kopen die ik dan wellicht nog meer moet afknijpen als Ronnie (S608 is een totaal andere categorie van speakers) lijkt me ook geen super zet.

Het probleem van de sub is een beetje twee-delig. 500 Euro voor 1 component wanneer al de rest ongeveer de helft waard is ..
Maar daarboven het feite dat ik geen enkel verstand heb van speakers, laat staan subs. Dus de kans is groot dat ik voor 500euro evengoed een sub koop die geen haar beter is :P

Denk dat ik wellicht mijn kans zal wagen op de SUB260 en zelf eens goed zal luisteren/ervaren of hij een meerwaarde is.
Nogmaals dank voor het meedenken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
lightdestroyer schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:19:
Hartelijk dank voor de snelle antwoorden:

Kvrees dat je voor foto's sowieso een maand zal moeten wachten (de aanbiedingsite heeft zo'n z'n minpunten ook :p)
De "overschot" aan speakers kunnen inderdaad gebruikt worden voor een zone2 (radio bv) ofwel als bijvulling van een canton 5.1 set van een kennis. (Moet nog bekeken/beluisterd worden )

Spijtig dat blijkbaar die 260 blijkbaar toch niet een 100% succes is wat wel te verwachten viel. (Hoewel 66% positieve respons al niet slecht is ;p)
Als ik wat rond zit te kijken is het enige duidelijke alternatief de Jamo 360. (hificorner.nl, ebay.be heeft ook niet meteen een mooi alternatief, cool blue heeft zelf geen 260 enkel 210, redcoon heeft veel merken die ik dan weer niet ken..)
Maar een 360 kopen die ik dan wellicht nog meer moet afknijpen als Ronnie (S608 is een totaal andere categorie van speakers) lijkt me ook geen super zet.

Het probleem van de sub is een beetje twee-delig. 500 Euro voor 1 component wanneer al de rest ongeveer de helft waard is ..
Maar daarboven het feite dat ik geen enkel verstand heb van speakers, laat staan subs. Dus de kans is groot dat ik voor 500euro evengoed een sub koop die geen haar beter is :P

Denk dat ik wellicht mijn kans zal wagen op de SUB260 en zelf eens goed zal luisteren/ervaren of hij een meerwaarde is.
Nogmaals dank voor het meedenken.
Je hebt je keuze al gemaakt toch? Ga gewoon eens aan de slag met die jamo 260 sub en geef hem tijd om in te spelen. Je zal zien dat na een paar dagen het geluidsbeeld zal verbeteren, daarnaast is het goed inregelen en juist plaatsen van je sub heel erg bepalend. Bevalt hij nou echt niet, dan kan je hem altijd nog terugsturen.

Het klopt overigens wel dat je voor een goede sub behoorlijk wat meer betaald, al kan je dit beperken door te zoeken naar een goede tweede hands variant. Houd ons op de hoogte van je ervaringen!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-05 14:37
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort op mezelf wonen en wil dan beginnen met een 2.1 setup voor bij de televisie.
Subwoofer heb ik al, nu is het alleen zoeken naar 2 mooie zuilen en een receiver.

Mijn keuze is gevallen op de Jamo S626, vooral om het formaat/uiterlijk en ook de klank is voor mijn smaak goed.

Nu heb ik een luistersessie gehad, 2 keer nu. De laatste keer heb ik bewust een wat goedkopere receiver beluisterd, de Yamaha RX-A740. Hierbij was goed te horen dat de receiver tekort kwam, gezien de wattages en ohms die de Jamo's vragen leek dit wel te kloppen.

Nu zie ik voor ongeveer hetzelfde geld de Onkyo TX-NR626 staan. Deze levert veel meer vermogen op meer kanalen met de juiste ohms.

Mijn vraag is: Kan ik afgaande op de specs er vanuit gaan dat deze receiver voldoende is voor de Jamo S626?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

• renzo4000
Mwoah, deze jamo's hebben een gevoeligheid van 89 dB op 6 ohm dus hebben echt geen zware versterker nodig om lekker te kunnen spelen(staar je niet blind op de nietszeggende wattages). Dat Yamaha RX-a740 moet ze ook prima kunnen handelen. Het is vooral voor jezelf afwegen wat je mooi/belangrijk vindt aan een receiver in deze prijsklasse. Aan beide heb je in ieder geval meer dan genoeg om deze set aan te sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door renzo4000 op 14-08-2014 09:21 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Loei123 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:08:
Nu heb ik een luistersessie gehad, 2 keer nu. De laatste keer heb ik bewust een wat goedkopere receiver beluisterd, de Yamaha RX-A740. Hierbij was goed te horen dat de receiver tekort kwam, gezien de wattages en ohms die de Jamo's vragen leek dit wel te kloppen.

Nu zie ik voor ongeveer hetzelfde geld de Onkyo TX-NR626 staan. Deze levert veel meer vermogen op meer kanalen met de juiste ohms.

Mijn vraag is: Kan ik afgaande op de specs er vanuit gaan dat deze receiver voldoende is voor de Jamo S626?
Specificaties interpreteren hoe jij het doet moet je niet doen, klopt niet en gaat niet werken. Sowieso zou ik de Yamaha boven de Onkyo zetten qua kwaliteit. Lees de FAQ anders eens over vermogens en impedanties, een speaker heeft bijvoorbeeld al geen vaste impedantie, dat fluctueert van een paar Ohm tot tientallen Ohm. Natuurlijk moet je gewoon de Onkyo kopen als die er beter uit komt tijdens een luistertest, maar op specificaties af gaan is niet de juiste manier.

• Loei123
Oke, dat is dan duidelijk. Dus het feit dat het klonk alsof de Yamaha het niet kon trekken zou dus te wijten kunnen zijn aan afstelling, en bijvoorbeeld ook de grootte van de ruimte waarin beluisterd wordt.

Dat wordt dus nog meer luisteren begrijp ik, bedankt voor de reacties!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hoe kon je trouwens horen dat de Yamaha vermogen te kort kwam? Wellicht miste je wat in de speakers wat er gewoon niet in zit. En om het zeker te weten kan je natuurlijk altijd vragen of ze eens een flinke receiver op de Jamo's aansluiten zodat je weet dat daar de bottleneck niet zit.

• renzo4000
Nog een belangrijke tip, de "stand van de volume knop" geeft niet de relatieve verhouding tot het vermogen weer... Ik vermoed dat het vooral gelegen heeft aan de opstelling cq instelling van de receiver.

• Loei123
In de eerdere luistersessie werd een andere receiver gebruikt, toen kwam er meer volume uit, ook gisteravond met een andere (duurdere) receiver kwam er meer voller geluid uit, maar nog niet zoals het met de eerste sessie was.

Dit zou natuurlijk wel alles te maken kunnen hebben met de afstelling.

Ik vermoed dat een Yamaha RX-V475 (om maar een voorbeeld te noemen) wel te kort zou komen voor deze set, of moet zoiets ook voldoen?

• renzo4000
Nee hoor... ook deze receiver gaat deze set prima aansturen. Ik denk persoonlijk dat je perspectief een beetje verkeerd is. Je ziet waarschijnlijk deze grote jamo's die een hoop wattages aan kunnen en dat je daarvoor een hele zware receiver nodig hebt. Niets is minder waar, ze zijn redelijk gevoelig en zijn daarom niet moeilijk om aan te sturen met lichtere receivers.

Ik zou wel om andere redenen deze receiver niet kiezen, maar dat is strik persoonlijk natuurlijk.

• Loei123
Ah oke.

Mijn idee is altijd geweest dat de Ohms van je receiver overeen moeten komen met die van je speakers en dat het aan te raden is om qua vermogen boven het aantal wattages te zitten die de speakers aankunnen.

Ik ga dan even rustig verder zoeken :) Thanks!

• Loei123
Tips voor een allround goede betaalbare receiver zijn welkom! :$

• renzo4000
Jezelf kicken binnen een uur is niet echt netjes ... maar wat heb je zelf al onderzocht? Wat is je budget? Wat zijn je eisen?

Prop deze eisen in de volgende pagina: http://tweakers.net/categ...s-en-receivers/producten/

en ik denk dat je een geschikte receiver zal vinden.

• Loei123
Excuus, het was niet de intentie om te kicken. Ik ga inderdaad nu alles op een rijtje zetten, het is voor mij nu duidelijk dat het niet noodzakelijk is om aan de wattage vraag van de speaker te voldoen, alleen lijkt het me nog wel beter om qua ohm op hetzelfde niveau te zitten of wat hoger. Gezien mijn budget tussen de 250 en 350 zit zal ik een receiver die boven 6 ohm uitkomt niet vinden denk ik. Ik ga zelf even verder zoeken.

Verder was het mijn vraag wat een receiver is die over het algemeen goed beoordeeld wordt op functies en vermogen. Toch bedankt voor reactie :)

• renzo4000
Waarom zoek je een receiver boven de 6 ohm? De door jou genoemde receivers kunnen dit gewoon aan, geen probleem. Even voor je beeldvorming, ik heb zelf een jamo HCS608 set welke zelfs "zwaarder" is dan de s626 (de s628 is de opvolger). Dit draait bij mij op een Onkyo 616 zonder enig probleem.

• Loei123
Boven de 6ohm is niet nodig naar mijn idee, ik dacht dat het wel wenselijk was dat de receiver iets meer kon leveren. Begrijp ik het wel goed dat als ik een receiver met 8ohm neem hij de tekort kan komen?

Of moet ik het zo opvatten dat het niet zo nauw komt als ik denk?

• Waterski
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 22:39
Ik heb dezelfde speakers in combinatie met een Denon X-2000 receiver, speelt alles allemaal zonder problemen :) .

• renzo4000
Loei123 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:33:
Ja :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Loei123 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:33:
Boven de 6ohm is niet nodig naar mijn idee, ik dacht dat het wel wenselijk was dat de receiver iets meer kon leveren. Begrijp ik het wel goed dat als ik een receiver met 8ohm neem hij de tekort kan komen?

Sterker nog: de manier waarop jij denkt, zo werkt het niet ;)

• Loei123
Sorry, heb de FAQ al gevonden :)

[ Voor 74% gewijzigd door Loei123 op 14-08-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 09:10
Heb laatst geluisterd naar een jamo s628 hsc 3 set zonder sub i.c.m. denon x2000 receiver.
Kwam idd een goed geluid uit, naar mijn idee genoeg laag. Het is natuurlijk een moment opname.

Heeft iemand hier een zelfde opstelling met of zonder sub. En wat zijn jullie ervaringen heb je de sub echt nodig, of komt er genoeg laag uit de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Imho voegt een goede sub altijd wat toe en zeker bij films. Hier wordt het laag aangesproken die de jamo's zelf niet kunnen weergeven (40<). Voor muziek kies ik er meestal voor om op stereo te spelen zonder sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0th
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 20:45
Klein vraagje.

Hier een a101 sub staan afkomstig van een a101 hcs5 set.

Als ik de stekker in het stopcontact steek, moet het lampje rood branden toch? Zelfs als deze niet is aangesloten op een receiver? Dat rode is toch gewoon een standby lampje? Kleurt deze ook anders bij activiteit?

Of brand het lampje alleen bij activiteit vanuit de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik weet het niet, heb je zelf al gekeken? https://www.gebruikershan...ding-518277.html?page=001

Maar vanwaar je vraag? Doet je sub het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0th
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 20:45
Nee hij doet het inderdaad niet. Ik heb de center speaker nog niet aangesloten en audessey ook niet.

Ik hoop dat dat de reden is, anders heb ik een DOA.
Zekering al nagekeken. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Inderdaad eerst het hele zaakje aansluiten op je receiver en de configuratie goed nakijken (staat optie subwoofer aan) en je audessey starten. Ik verwacht overigens wel dat de sub aan zal springen als je de stekker in het stopcontact steekt, hij krijgt dan toch een signaal. Sommige gaan naar verloop van tijd in standby bij geen input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
R0th schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:03:
Klein vraagje.

Hier een a101 sub staan afkomstig van een a101 hcs5 set.

Als ik de stekker in het stopcontact steek, moet het lampje rood branden toch? Zelfs als deze niet is aangesloten op een receiver? Dat rode is toch gewoon een standby lampje? Kleurt deze ook anders bij activiteit?

Of brand het lampje alleen bij activiteit vanuit de receiver?
Sindskort heb ik ook een jamo subwoofer. En dat lampje heeft enkel de eerste 2 weken gewerkt. Daarna is zijn standby/on/off led gewoon nooit meer aan gegaan. (Led de geest gegeven? Na twee weken besloot de firmware dat de indicatie niet meer nodig was ?? God knows .. maar tis de eerste keer in m'n leven dat ik een led lampje na zo'n korte tijd niet meer zag werken :p)
De Subwoofer zelf blijft volledig werken (kan je simpel testen door in de setup van je receiver (in mijn geval Onkyo) het geluid van je subwoofer te laten horen. Maw eigenlijk stoort het me totaal niet (en tis het geluid dat telt niet de "verlichting")

Nog steeds geen foto's (ooit ..). Maar ik had beloofd mijn ervaring te posten:
Twee sets (van de beruchte aanbiedingssite ;) ) Jamo 426 geven inderdaad een totaal ander surround en stereo geluid (muziek).
De aanrader die men ook op het forum van de aanbiedingssite vermelde klopt volledig. In feite snap ik niet dat Jamo niet direct een compleet pakket levert met 4 van hun zuilen ipv 2 zuilen, die 2 kleine surround boxjes kunnen gewoonweg niet mee met de zuilen. (Eigenlijk erg dat jamo hun merknaam op deze boxjes durft te zetten, toen ik de 2 overgebleven + center aan mijn broer gaf om zijn surround set uit te breiden werd het plots pijnlijk duidelijk dat ze echt niet super presteren (in tegendeel zijn goedkope melkpak boxen klonken precies een stuk beter)
Ook Qua lage tonen geven 4 zuilen een totaal ander geluid dan 2. Eigenlijk vind ik persoonlijk dat je met die 4 zuilen totaal geen subwoofer meer nodig hebt(zoals men hier en daar ook al wist te vertellen, het is dus waar!=p). Zelf in films vind ik dat de subwoofer maar in zeldzame gevallen nog daadwerkelijk iets toevoegd. Normaal tv kijken (vlaamse digitale tv,anime, amerikaanse tv series,..), muziek beluisteren, non-actie films voegt de subwoofer totaal niets bij en staat hij vaak niet eens aan.
ironisch genoeg slaat de subwoofer bij belgacom tv enkel aan tijdens reclames! Eigenlijk juist wanneer je niet zit te wachten op een donderend surround geluid XD
(De 4 zuilen staan gewoon "wide range" open dus nemen ook achter de zetel de lage tonen tot 40hz mee ipv standaard afgekapt op 70-80hz. Waarom ? Gewoon daar die zuilen het aankunnen en dus waarom niet, na luisterend vond ik het ook een stuk beter ook al raadt bv THX dus 70hz aan ...)

Kortom mijn ervaring: De 426 aanbieding van Jamo is top (voor een beginnende, niet veeleisende amateur luisteraar) maar koop direct 2 sets ipv 1. Zal je nog veel meer tevreden over zijn en kan je eigenlijk de aankoop van een sub achterwege laten of pas achteraf toevoegen als je weet waarmee je bezig bent. (De subwoofer kan daarentegen echt m'n vloer laten daveren, maar euh als je dus onder en bovenburen hebt .. is dat kinda out of the picture. Dat moet je niet verwachten van de 4 zuilen =P. Als je hem dus zo stil zet om je buren niet te storen heeft hem amper een meerwaarde ;)
Twee sets kosten steeds maar de helft van 1 duurdere set trouwens.
PS: ik vind het ook een stuk gemakkelijker om achter/naast je sofa 2 zuilen extra gewoon op de vloer te plaatsen dan 2 kleine boxjes (+bedrading) ergens beginnen op te gaan hangen enz. Vandaar dus dat ik liever 2 426 sets had dan 1 duurdere set. Maar dat hangt dus weer af van iedereen zijn voorkeur.

De enige opmerking die ik nu nog heb is dat de center precies wat te licht uitgevallen is tegenover het totaal geluid (ook al staat deze relatief 5db hoger dan de voorste zuilen). Maar ik denk dat dat wel binnen de verwachtingen viel.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mooi verhaal @lightdestroyer! Mooi dat je tevreden bent over je set...

Echter kloppen een aantal aspecten niet in je verhaal. Jouw 426-ers zijn best leuk voor het geld maar kunnen in de verste verte niet een goede sub vervangen. Volgens de specs hebben ze een bereik van 48 - 20.000. Ik kan je verklappen dat bij 60Hz deze luidsprekers volledig inkakken qua respons. Ik zou de crossover dan ook eerder op 70/80Hz zetten en toch op zoek gaan naar een knappe sub.

Een goede sub gaat minimaal door tot 25Hz en de betere zelfs tot 15Hz. Een goede sub zorgt voor een juiste en strakke weergave van het laag, met name een erg goede toevoeging bij films. Je wil eigenlijk niet dat je dit laat afvangen door je frontspeakers, je belast ze daar (en je receiver) onnodig mee en je mist veel te veel detail en voelbaar laag. Let op, dit wat anders dan ongecontroleerde gebonk en gerommel van slechte subs(of daveren zoals jij dat noemt :). Een goede sub kan je "niet waarnemen" en vloeit mooi over in je totale surround opstelling. Als eea goed is afgesteld hoe dit dan ook geen overlast te veroozaken bij je buren op normaal luisterniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterski
renzo4000 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:38:

Echter kloppen een aantal aspecten niet in je verhaal. Jouw 426-ers zijn best leuk voor het geld maar kunnen in de verste verte niet een goede sub vervangen. Volgens de specs hebben ze een bereik van 48 - 20.000. Ik kan je verklappen dat bij 60Hz deze luidsprekers volledig inkakken qua respons. Ik zou de crossover dan ook eerder op 70/80Hz zetten en toch op zoek gaan naar een knappe sub.

Een goede sub gaat minimaal door tot 25Hz en de betere zelfs tot 15Hz. Een goede sub zorgt voor een juiste en strakke weergave van het laag, met name een erg goede toevoeging bij films. Je wil eigenlijk niet dat je dit laat afvangen door je frontspeakers, je belast ze daar (en je receiver) onnodig mee en je mist veel te veel detail en voelbaar laag. Let op, dit wat anders dan ongecontroleerde gebonk en gerommel van slechte subs(of daveren zoals jij dat noemt :). Een goede sub kan je "niet waarnemen" en vloeit mooi over in je totale surround opstelling. Als eea goed is afgesteld hoe dit dan ook geen overlast te veroozaken bij je buren op normaal luisterniveau.
Welke subwoofer heb jij bij je set als ik vragen mag? Ben zelf aan het oriënteren voor een subwoofer bij mn S626 speakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Op dit moment helemaal geen sub :( ... ik zit tussen twee huizen in en logeer nu tijdelijk elders totdat we in onze nieuwe woning kunnen. Ik ben zelf in de running voor een BK XLS400 of SVS PB/SB-1000 sub. Ik denk dat je voor het geld van rond de €500 dan wel de pareltjes wel te pakken hebt. Heb je iets minder te besteden, dan zou ik kijken voor een goede 2e hands sub uit deze klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 18:22
Ik heb zelf de BK XXLS400-DF bij mijn C803 mains. Volgens mij gaan de meeste Jamo's uit de S en C-klasse tot ongeveer 70Hz @ -3dB. Dit betekent dat je op zich wel een subwoofer kunt gebruiken in mijn ogen. Zeker voor bij films. Hierbij was het voor mij een beetje de afweging of ik voor de sealed XXLS400-DF zou gaan of toch the ported Monolith. Helaas heb ik de Monolith niet kunnen beluisteren, maar over het algemeen is een sealed sub toch net wat strakker dan een ported sub. Hierbij moet wat wel worden opgemerkt dat de Monolith nóg lager gaat dan de XXLS400 en daardoor dus wellicht net iets beter geschikt is voor de special audio effects van films, ten koste van de musicale performance (doch alles is relatief!).

Echter was bij mij muziek/films 60/40, dus ben ik voor de XXLS400-DF gegaan. Sowieso is de Monolith, zoals de naam reeds doet vermoeden, echt enorm.. 42 kg! Ik vond de XXLS400 als groot; achteraf voor mij een bevestiging dat ik er goed aan heb gedaan de XXLS400 te kopen ipv de Monolith. Heerlijke strakke en niet direct hoorbare bass (hij "blendt" helemaal in de normale muziek).

Ik heb ook wel een paar keer de subwoofer van Jamo gehoord (volgens mij die bij een S60x 5.1-set), maar deze vond ik toch beduidend minder strak en krachtig klinken/voelen. Natuurlijk waren de omstandigheden niet gelijk (en kan er onbewust bias meespelen, al vond die kennis van mij ook dat mijn subwoofer beter klonk).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
renzo4000 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:38:

*nota ik spreek enkel uit eigen (onervaren en totaal geen audiofiel) standpunt/ervaring, ik poneer zeker geen waarheid maar wil enkel meegeven dat ik dezelfde ervaring had als sommige andere personen posten op het ibood en andere fora.

Ah in mijn voorgaande posts stond dat ik aan het twijfelen was voor een Jamo 260 sub. Deze is het dus ook geworden ;) (Deze gaat btw ook maar tot 30hz en niet lager ;))
"Let op, dit wat anders dan ongecontroleerde gebonk en gerommel van slechte subs(of daveren zoals jij dat noemt :). " <<Dit is exact wat ik eigenlijk heb van deze sub .. (wellicht in combinatie met mijn L vorige woonkamer, plafond als vloer, enzo .. )
Onlangs op laatste hunt zag ik een 660 passeren voor amper 40 euro meer .. ik kan je dus zeggen neem die dus ipv de 260. Van vermogen is die sub al veel te zwaar (maakt teveel lawaai, maw ik moet zijn max volume enorm inperken) Maar ik denk wel dat je "zwaarder" moet gaan bij jamo om een strakker geluid te krijgen.
Lees dit als .. ik kan met gemak mijn vloer(==plafond) (ik leef op de eerste verdieping) laten meetrillen alsof je in de explosie zit. (ook leuke ervaring .. maar niet echt mijn doelstelling XD) dus dat "vermogen" moet echt niet meer, maar zover ik het zie zit er maar een kleine diameter in, welke je wellicht groter wilt zeker in combinatie met een s626

Let op ik ben het met iedereen eens als je het echte "lage" geluid wilt horen dat een sub onontbeerlijk is. maar de 4 zuilen bij elkaar geven al een strak laag geluid. (De 2 extra frontspeakers achter je hebben bij mij ervoor gezorgd dat de lage tonen veel beter klonken (meer dan verdubbeld) ze spelen wellicht mooi op elkaar in.
Het klinkt een stuk beter dan enkel de twee fronts + subwoofer (Subwoofer kwam een week of twee vroeger aan en het heeft een tijdje geduurd voor ik de twee extra zuilen daadwerkelijk in gebruik nam).
Dus mijn ervaring is/was. Dat je beter voor twee S426 sets gaat ipv voor hetzelfde geld 1 S426 + S260. Maar dat is een totaal persoonlijke luisterervaring die wellicht niet juist is.

De Cross over op de sub staat op 70Hz en wordt dus amper geactiveerd.
Echter staan de 4 zuilen dus bij de receiver als "wide". (Ja er is dus overlap) Er zijn ook momenten dat de sub + de zuilen samen een mooi laag geluid weergeven btw. Tis dus verre van altijd slecht.
Maar wat ik vooral wil zeggen, als je van plan bent twee keer een s426 te kopen beluister ze eerst (voor een tijdje de lage tonen werden precies toch beter na een week of twee spelen) voor je snel,snel een (goedkope) subwoofer bijkoopt voor ook de lage tonen erbij te nemen. In mijn persoonlijke opstelling vind ik de 260 subwoofer weinig bijdragen tot het geheel.
Wellicht ook door de slechte locatie van de subwoofer heb ik zelf het "gevoel" dat ik mijn subwoofer geluid links van me kan horen ook al zou dit bij lage tonen niet localiseerbaar mogen zijn .. wellicht dat de trillingen van m'n vloer van die kant komen ? 8)7 (j/k)

Korte samenvatting van mijn ervaring: Ofwel ga je voor een écht goede subwoofer, ofwel kan je je best tevreden stellen met je 4 zuilen als je die hebt, ofwel kijk je niets anders dan actie films en in dat geval zal een extra (zelf goedkope) subwoofer altijd een meerwaarde zijn voor jou. (Wie wil nu niet een trillende zetel wanneer je ruimteschip neercrasht op 1 of ander verlaten planeet 8) )

In mijn geval zijn de 4 zuilen (momenteel) voldoende, echter indien ik ooit wil investeren (you never know, euromillions gewonnen ofzo..) zal ik wellicht zoeken naar een deal kan voor betere frontzuilen + center (5xx of 6xx serie in uitverkoop)en kan ik de 4 andere zuilen naar achter bewegen in de 7.1 opstelling pas daarna zou ik kijken voor een betere/andere subwoofer. (tegen dan ben ik misschien al verhuisd en zit ik in een totaal andere situatie).

PS: Voor de duidelijkheid, nu het maximum volume teruggedraaid is trilt m'n vloer totaal niet meer hoor, maar het kan. Dus als je dat wilt bereiken hoef je daarvoor echt niet zwaarder in vermogen gaan bij Jamo.

Edit: Vergeten te vermelden: Ik gebruik een Onkyo 616 (voor 230 euro op de kop kunnen tikken, nieuw). Dus de totale opstelling is 150*2 voor de 426 + 230 voor de versterker/receiver.
Ik zie prijzen van 600 euro voor subs .. volledig overtuigd dat die een meerwaarde zijn, maar dat staat niet echt in verhouding met de rest van de surround >:)

[ Voor 3% gewijzigd door lightdestroyer op 12-09-2014 17:26 . Reden: Onkyo 616 ipv 515 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterski
Ok bedankt voor de tips, ga eens kijken in wat winkels en op marktplaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@lightdestroyer goed en duidelijk verhaal...

Ik heb zelf de jamo 260 ook gehad voor twee weken (overgenomen van een tweaker) maar vond deze sub ongecontroleerd klinken en te aanwezig in mijn setup. Ook audyssey kon mij daarbij niet helpen.

Een grotere zware sub heeft niet direct het doel op hard te gaan en de scheuren in de muur te laten springen maar juist om een gecontroleerd laag te produceren zonder op zijn max te moeten draaien.

Maar ik ben het eens met je stelling dat wanneer jij tevreden bent over het geluid dat het dan ook goed is.

Ik kan namelijk best begrijpen dat een investering van €500 op een setje luidsprekers die minder dan de helft kosten voor sommige teveel uit balans is. Echter kost een goede sub eenmaal een flinke duit maar kan je daar enorm veel plezier aan beleven is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

lightdestroyer schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:52:
[...]
Let op ik ben het met iedereen eens als je het echte "lage" geluid wilt horen dat een sub onontbeerlijk is. maar de 4 zuilen bij elkaar geven al een strak laag geluid. (De 2 extra frontspeakers achter je hebben bij mij ervoor gezorgd dat de lage tonen veel beter klonken (meer dan verdubbeld) ze spelen wellicht mooi op elkaar in.
Ik speel zelf ook met vier zuilen en het laag is dan inderdaad behoorlijk meer. Mijn rears zijn wel één slag kleiner dan de fronts. Rear heb ik een paar Focal Chorus 816W dus met 1x laag en 1 x mid, voor de 826W met 2 x laag en 1 x mid. Wel allemaal 6,5" units. Als ik welke bron dan ook op stereo luister en schakel naar 5 kanaals of quad stereo dan neemt het laag behoorlijk toe. Het is en blijft echter een toename in het volume van dezelfde frequenties, de subwoofer (Velodyne SPL-1200 Ultra) doet nog steeds alles onder de ingestelde crossover. In je eerdere post kwam het over dat rear vloerstaande speakers een subwoofer kunnen vervangen. Veel ligt ook aan de akoestiek en opstelling. Als jij al aangeeft dat je je subwoofer kan plaatsen is er al iets niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
renzo4000 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:44:

Ik heb zelf de jamo 260 ook gehad voor twee weken (overgenomen van een tweaker) maar vond deze sub ongecontroleerd klinken en te aanwezig in mijn setup. Ook audyssey kon mij daarbij niet helpen.
Kort en bondig mijn bevindingen inderdaad. (past dan nog eens in dit topic). Het volume heel laag zetten verhielp het aanwezig zijn niet echt .. en te laag heb je der natuurlijk ook weer niets aan ..

Sommige reviews vertellen namelijk dat de 426 +260 combinatie ideaal is .. ik persoonlijk vind die 260 dus geen échte meerwaarde te zijn. Het is dan ook mijn eerste "degelijke" subwoofer hence mijn bevindingen.

Indien de opportuniteit zich voordoet en ik hem dan misschien toch vervang door een ander exemplaar (ander merk dan) zal ik m'n bevinden nog eens posten en m'n opinie hopelijk moeten aanpassen.

Specs

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24
Ik ben aan het overwegen om ook maar eens de sprong te wagen naar een echte AV receiver met een stel degelijke luidsprekers en kom wat die laatste betreft uit bij Jamo. Ik twijfel echter tussen de S626 en de S608 en ik kan met mijn gegoogle en lezen van dit topic nog niet echt er achter komen of er nou een groot verschil tussen deze twee zit.

Het voordeel van de 626 is dat ik deze met de receiver mee kan bestellen bij coolblue, een webwinkel waar ik goede ervaringen mee heb en die volgens mij bekend staat om hun service. Voor een paar tientjes meer kan ik echter ook een setje 608's bestellen, maar dat is dan in bruin ipv zwart wat ik anders zou kiezen (de zwarte 608's die nog te krijgen zijn zijn een stuk duurder) en het is bij een webwinkel die ik niet ken (bestsellers.eu).

Mijn vraag is dus... zijn de 608's wezenlijk beter? Beide sets worden goed ontvangen maar echte vergelijkingen heb ik niet kunnen vinden. De 608 heeft een grotere woofer en een extra mid speaker, maar ik heb geen idee hoeveel impact dat zou hebben.

Om wat context te geven... Ik wil in eerste instantie alleen twee zuilen gaan gebruiken. Wellicht dat ik er ooit nog eens een sub aan toe zou voegen, maar surround zal er bij mij zeker niet in komen (in ieder geval niet zolang ik mijn huidige woning heb). De set zal voor zowel muziek als films gebruikt worden, maar ik hecht meer waarde aan de geluidskwaliteit bij muziek dan bij film (vandaar dat ik niet heel hard om een sub zit te springen). Op dit moment gebruik ik nog een pioneer bluray spelertje met bijbehorende sateliet speakertjes en een kleine sub. Het geluid daaruit is voor mij prima tijdens het kijken van films/series, maar het ding is nogal buggy en ondersteunt op de input alleen 1080i en geen 1080p, vandaar dat ik toch al naar een AVR wou. Muziek uit dit setje is nogal underwhelming, dus daarvoor wil ik naar de grote zuilspeakers.
De AVR die ik op het oog heb is de yamaha RX-V775. Wellicht eigenlijk een beetje overkill, maar ik vind de tweede HDMI out interessant om misschien nog eens een beamer bij te plaatsen en dit model ondersteunt bi-amping wat toch een aantal mensen als positief ervaren bij deze speakers.

Overigens weet ik dat het beste zou zijn om te gaan luisteren, maar hier in zuid limburg kan ik niet echt wat vinden waar ze speakers in mijn budget opgesteld hebben staan. Een bezoekje aan Havoned van hieruit kost me 4 uur rijden en rond de 50 euro aan benzine, dus dan kan ik bijna beter gewoon bestellen en het spul doorverkopen als het toch niet bevalt.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hellboy! schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:40:
Heb laatst geluisterd naar een jamo s628 hsc 3 set zonder sub i.c.m. denon x2000 receiver.
Kwam idd een goed geluid uit, naar mijn idee genoeg laag. Het is natuurlijk een moment opname.

Heeft iemand hier een zelfde opstelling met of zonder sub. En wat zijn jullie ervaringen heb je de sub echt nodig, of komt er genoeg laag uit de speakers?
Ik heb mijn sub ook al een paar jaar niet meer aangesloten staan.
Mijn E650 zuilen produceren voor mij meer dan genoeg laag. Bij films mogen ze soms wel eens wat te kort komen maar dat is niet eens een echt gemis.

Btw, aangezien de frontjes van mijn E650's niet echt meer uitizen (fretten hebben er met de nagels ingehangen) op zoek geweest naar nieuwe. Valt de prijs niet eens tegen tot je bij de behandelings en verzendkosten komt... wat een stelletje afzetters... Alsof ze met de goudenkoets die dingen uit het magazijn moeten halen en het een team van 80 mensen kost om de papieren rompslomp klaar te moeten maken. Van service hebben ze dus nog nooit gehoord bij Ce Repair in Mijdrecht...

Edit: De reactie die ik via de mail kreeg.
"Naar aanleiding van uw (onderstaande) verzoek, het volgende:

FRONT GRILL E650
bestelnummer: 67041
prijs (per stuk, incl btw/excl verzend- en behandelkosten): € 16,99
verzendkosten (incl btw): € 13,15
(verwachte) Levertijd: twee weken na bestellen.

Let op svp:
Als het totaal van de onderdelen (dus exclusief de verzendkosten) onder de € 35,70 is, berekenen we € 7,15 behandelingskosten."

Ik blijf dus maar even verder zoeken.

Edit 2:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-1W5KjDv-y0U/VB6o3vPga7I/AAAAAAACZ6Q/UrKcf-nAZdE/w439-h779-no/IMG_20140921_123040.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Hyg1ekUe2Cg/VB6o8qydL9I/AAAAAAACZ6c/qNSN_7woMtk/w439-h779-no/IMG_20140921_123049.jpg
:'(

De E630 rear speakers zijn gelukkig nog netjes.
Tzt moet er de bijbehorende center nog bijkomen zodra ik die tegenkom. De bijbehorende sub is nog een twijfel geval omdat ik de huidige ook al niet eens meer gebruik.

Edit 3:
Inmiddels een heel mooie tijdelijke oplossing gevonden via een geopend topic op GoT.
Hier dus...

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/wftfVFRfD1cVhIw3ZBvpIxWeHo3o9ruLU6yxiFD_salm=w439-h779-no

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-U4HX35y3U64/VB7tjbbOSxI/AAAAAAACZ8A/9ccvviJuabc/w439-h779-no/IMG_20140921_172346.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-6ZlTXdqt_PA/VB7v3LgPkAI/AAAAAAACZ8Q/XbWwYUzlgeQ/w439-h779-no/IMG_20140921_173339.jpg

Voor voorlopig een goede oplossing _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Ad de Jong op 21-09-2014 17:43 . Reden: (Tijdelijke?) Oplossing toegevoegd voor mijn probleem ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Jamo heeft nieuwe subs op de website staan:
http://www.jamo.com/speaker-lines/subwoofers/

LinkedIn WoT Cash Converter

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ah een Jamo speaker topic :)

Ik heb hier de opstelling staan: Jamo S426 HCS 3

Nog steeds uitstekende speakers en geluid. Nog geen subwoofer etc voor nodig gehad. De lage tonen etc zijn zonder sub al goed voor mij tijdens films/games etc :)

Maar nu merkte ik onlangs in 1 speaker achter (jamo s420 sur) een kleine kraak/ruis/trilling. Is lastig te omschrijven. Het is er ook niet altijd en lijkt alleen te zijn met bepaalde tonen. Ik heb links en rechts even gewisseld als test om te kijken/luisteren of het misschien de kabel was maar dat is niet zo.

Het geluid komt volgens mij uit de onderste speaker (is lastig te horen van dichtbij waar het precies vandaan komt).

Ik heb hem al even opengeschroeft achter om te kijken of er eventueel een draadje ergens tegenaan zat wat kon trillen en het geluid veroorzaakt maar dit was niet het geval. De schroeven voor ook even los gehaald maar kreeg daarnamet geen mogelijkheid de speakers etc los dus verder niet meer aan zitten klooien. Is allemaal plastic dus geen zin om iets te breken met geweld. :P

De speakers zelf zijn nog in uitstekende staat, geen deuken, scheuren etc.

Meer mensen die hier last van hebben/gehad of eventueel nog een suggestie om te testen?

Is nu namelijk zo dat, eenmaal dat kraakje/krassen gehoord.............. je blijft het horen :P

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bisamrat schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:19:
Iemand enig idee welke speaker standaard (floor stand) geschikt is voor de S 420 SUR speakers welke bij de S 426 HCS3 set zit.
Ik gebruik deze: B-Tech BT608 Atlas luidspreker standaards 800mm zwart
Passen ze mooi op :)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een Jamo Sub360, maar hiermee een klein 'probleem'...

Deze staat op een (gladde en harde) laminaat vloer, en als ik een stevige film aan het kijken ben, dan begint de sub door de hoeveelheid bas lichtjes te schuiven.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? iets van matjes onder de pootjes ofzo? en wat voor materiaal is hiervoor aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer eens een tegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Zoiets als dit is mogelijk en makkelijk verkrijgbaar :X
Zou er alleen wel iets onder leggen om te zorgen dat je laminaat niet beschadigd.

Afbeeldingslocatie: http://www.snoei.nl/images/public/popup/betontegel-grijs.jpg

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

zal eens kijken of ergens in de straat een mooi maatje ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je eigen oprijlaan, nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar rear speakers en een center speaker bij mijn jamo's 606 zuilen.... iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
ik zou de speakers pakken die bij deze set horen als je de 5.0 of 5.1 opstelling aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik zou het juist niet doen.
De center van de 606 serie is waardeloos.
Klinkt als een natte krant.
Heb de center vervangen voor een yamaha ns-c444 en de rears voor de yamaha ns-333.
Wat een geluid zeg........
En mixt prima deze merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hier de S60CEN als center en de S604 als achterluidsprekers. Dat de center als een natte krant zou klinken daar merk ik niks van. Probleem is wel dat je wat meer moeite moet doen om hem te kunnen kopen aangezien niet iedereen die speaker levert.

Als je het budget hebt kun je volgens mij beter de S606 verkopen en dan een complete Jamo surroundset kopen dat is waarschijnlijk goedkoper dan de speakers er los bij kopen. Ik heb de speakers er ook pas later bij gekocht en was in totaal toch flink duurder uit dan dat ik de surroundset in één keer zou hebben gekocht.

Combineren met een ander merk is natuurlijk ook mogelijk zoals hierboven al genoemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:45
sjaool schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:49:
Hier de S60CEN als center en de S604 als achterluidsprekers. Dat de center als een natte krant zou klinken daar merk ik niks van. Probleem is wel dat je wat meer moeite moet doen om hem te kunnen kopen aangezien niet iedereen die speaker levert.

Als je het budget hebt kun je volgens mij beter de S606 verkopen en dan een complete Jamo surroundset kopen dat is waarschijnlijk goedkoper dan de speakers er los bij kopen. Ik heb de speakers er ook pas later bij gekocht en was in totaal toch flink duurder uit dan dat ik de surroundset in één keer zou hebben gekocht.

Combineren met een ander met is natuurlijk ook mogelijk zoals hierboven al genoemd is.
Of gewoon de S606 houden en de complete set kopen en dan voor 7.1 gaan :Y)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Op welke hoogte moeten de rear speakers komen (dit in verband met de woonkamer indeling)? Op oorhoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Oké, ff een dooddoener... Op oorhoogte, of beter ... In een lijn met je fronts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 11:07
Duurzaamheid...... slecht

Mijn bijna 30 jaar oude, maar weinig gebruikte Jama sl95 ... wat zien ze eruit.
De rand van een van de woofers compleet vergaan, en verkleurd. Frontjes verkleurd en vallen de gaten in.
Mijn B&W speakers - instapmodel die net 2 jaar jonger zijn - zien en klinken nog perfecr. Voor duurzaamheid:geen Jamo kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

30 jaar, waar spreken we over. De meeste mensen hebben dan al een compleet nieuwe set staan. Dus duurzaamheid slecht? nah... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 04-02-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@flyingdutchboy, alles in orde met je? ...

Rare conlcusie die je trekt zonder wat achtergrondinformatie. Waar hebben de luidsprekers gestaan? Op een stoffige zolder in het zonlicht? Is er foam of rubber gebruikt bij de woofers? Foam vergaat in de loop van de tijd en kan simpel weer hersteld worden. En zijn die B&W's onder dezelfde omstandigheden geconserveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 11:07
renzo4000 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 07:45:
@flyingdutchboy, alles in orde met je? ...

Rare conlcusie die je trekt zonder wat achtergrondinformatie. Waar hebben de luidsprekers gestaan? Op een stoffige zolder in het zonlicht? Is er foam of rubber gebruikt bij de woofers? Foam vergaat in de loop van de tijd en kan simpel weer hersteld worden. En zijn die B&W's onder dezelfde omstandigheden geconserveerd?
Alles prima hier!!!! De B&W"s zijn veel intensiever gebruikt. De Jamo"s hebben altijd op een studeerkamer gestaan, geen zon, wenig stof. DeB&W"s hebben een rubber rand, de Jamo"s hadden een rand van foam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Foam vergaat in de loop van de jaren, dus dat is niet gek. Je woning is contant onderhevig aan vocht en droogte (fluctueert rond de 50%). Foam vind dit niet fijn op den duur en moeten dan opnieuw worden vervangen. Gaatjes in het doek zou inderdaad niet mogen... motten/zilvervlies beestjes in huis misschien? :p

Maareh mooi dat je tevreden bent over je b&w's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:25
Ik ben zelf ook opzoek naar een jamo s602 of s604 boekenplank speaker.
Ze worden tegenwoordig niet meer 2e hands verkocht

• sjaool

sjaool

Hificorner.nl heeft de S604 nog staan.in de kleur bruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 605521

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om het te melden, maar op het moment is de jamo 426 hcs 3 set weer te koop bij ibood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 06:37

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jayesh schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:44:
Ik ben zelf ook opzoek naar een jamo s602 of s604 boekenplank speaker.
Ze worden tegenwoordig niet meer 2e hands verkocht
Ik heb ze in zwart. PM me maar met een bod.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 13:59
Iemand toevallig enig idee of die S426 set vaker bij iBood langs komt? Zag ze maandje geleden ongeveer ook staan, heb toen al hard getwijfeld. Nu eigenlijk ook nog altijd niet heel praktisch maar met binnenkort verhuizen waarschijnlijk wel. En in deze prijsklasse ben ik zo'n set nog niet eerder tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Brasher schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:40:
Iemand toevallig enig idee of die S426 set vaker bij iBood langs komt? Zag ze maandje geleden ongeveer ook staan, heb toen al hard getwijfeld. Nu eigenlijk ook nog altijd niet heel praktisch maar met binnenkort verhuizen waarschijnlijk wel. En in deze prijsklasse ben ik zo'n set nog niet eerder tegen gekomen.
Die set komt inderdaad wel vaker voorbij.
Zowel tijdens de normale aanbieding als via de hunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Maar wil je wel met Ibood in zee gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
Ik heb net de S426 HC3 ontvangen, mijn eerste speakerset ooit :) Ik ben benieuwd.

Ik ben op zoek naar goedkope stands/muurbeugels voor de 2 kleine rear/surround speakers. Heeft iemand misschien tips?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661566

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Jamo S628 & S608 ? Is dit het prijsverschil waard ? En wat zijn de exacte verschillen ? Iemand ook het genoegen gehad ze te beluisteren? Het gaat mij om de 2 zuilen dus niet de HCS cinema opstelling, uiteraard zijn die bevindingen ook welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Helemaal geen verschil, behalve de kleuren. Het fijn simpelweg de nieuwe modeljaren... Check de specsheets op jamo.com er maar op na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 08:41

RMX

renzo4000 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:19:
Helemaal geen verschil, behalve de kleuren. Het fijn simpelweg de nieuwe modeljaren... Check de specsheets op jamo.com er maar op na :)
Onzin! Zit wel degelijk verschil in. Check het internet maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Vertel? ... Het is namelijk dezelfde kast met dezelfde drivers en bijbehorende specs... Zoals gezegd, alleen de kleurtjes zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb de specs er ook bijgepakt en ook de gewichten zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663365

S628 (alleen de 2 zuilen) vraagje, er zitten 2 aansluitpunten aan. Weet iemand welke voor de lage tonen zijn en welke voor de hoge en middentonen? Met andere woorden waarvmoet het kabeltje aan vastgeschroefd worden? Er zitten koperen bruggetjes tussen maar maakt dit nig verschil?

En als ik ze wil Bi Ampen? Maakt het dan uit welke kabels van de versterker naar de speaker gaan?

Laatste vraag heeft iemand hier toevallig ook dezelfde opstelling als ik Marantz SR8002 + Jamo S628 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 663365 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:01:
S628 (alleen de 2 zuilen) vraagje, er zitten 2 aansluitpunten aan. Weet iemand welke voor de lage tonen zijn en welke voor de hoge en middentonen?
Onderste terminals zijn low, bovenste high.
Met andere woorden waarvmoet het kabeltje aan vastgeschroefd worden? Er zitten koperen bruggetjes tussen maar maakt dit nig verschil?
Als er bruggen, speakerkabel of wat dan ook tussen de terminals zit mag het niet uitmaken waar je de kabel op aansluit indien single-wire. Door de brug worden beide terminals aangestuurd. Er zijn mensen die één ader op low zetten en de andere op high, het is maar hoe je het zelf wilt.

Of het verschil maakt is een lastige. Dan kom je al snel of kabels verschil maken en idem met passief Bi-Amp. Je kan altijd het brugje vervangen door een klein stukje speakerdraad om zeker te zijn dat de brug niet je zwakste schakel is.
En als ik ze wil Bi Ampen? Maakt het dan uit welke kabels van de versterker naar de speaker gaan?
Over het algemeen wordt gezegd dat met passief Bi-Amp Front naar de Low moet en de Surround Back (die dan Bi-amp worden) naar de High. Echter stuurt de receiver twee maal het volledige bereik naar beide eindtrappen, dus mocht je ze omwisselen is er nog niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:49:
[...]

[...]

Als er bruggen, speakerkabel of wat dan ook tussen de terminals zit mag het niet uitmaken waar je de kabel op aansluit indien single-wire. Door de brug worden beide terminals aangestuurd. Er zijn mensen die één ader op low zetten en de andere op high, het is maar hoe je het zelf wilt.

Of het verschil maakt is een lastige. Dan kom je al snel of kabels verschil maken en idem met passief Bi-Amp. Je kan altijd het brugje vervangen door een klein stukje speakerdraad om zeker te zijn dat de brug niet je zwakste schakel is.

[...]

Over het algemeen wordt gezegd dat met passief Bi-Amp Front naar de Low moet en de Surround Back (die dan Bi-amp worden) naar de High. Echter stuurt de receiver twee maal het volledige bereik naar beide eindtrappen, dus mocht je ze omwisselen is er nog niets aan de hand.
FeaR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:49:
[...]

[...]

[...]

Bedankt FeaR, ik ga er mee aan de slag. Ik heb onlangs mijn Jamo S606 vervangen door S628, helaas klinken die laatste veel minder lekker. Misschien door het inspelen, of wellicht is mijn versterker (SR8002) niet de juiste match :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Eerst inspelen, daarnaast hetzelfde positioneren als de s606's(hoe stonden de.woofers aan de zijkant?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renzo4000 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:33:
Eerst inspelen, daarnaast hetzelfde positioneren als de s606's(hoe stonden de.woofers aan de zijkant?).
Woofers stonden naar de buitenkant, lijkt alsof de S628 meer vermogen nodig hebben, veel minder diep en klinken minder krachtig. Het inspelen doet wel zijn werk, dat merk ik wel. Maar zoals mijn oude S606 klonken is nog een lange weg :(

Zouden deze speakers veel beter klinken op een stereo versterker ipv mijn surround receiver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 17:27

Mikayu

.srt

Ik denk eerder dat die speakers niet de juiste match voor jouw oren zijn. Hoe klonken ze voordat je ze kocht?
Een versterker is een versterker, beter zal het niet klinken, wel anders. Wellicht dat je gewoon even wat settings aan moet passen.

Minder diep als in minder bonkerig? Dat is juist strakker en klinkt meer realistisch
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste