Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Je kan natuurlijk ook de bas een aantal db's minder zetten, dat scheelt ook aanzienlijk. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het geluid strak klinkt en dat het niet overheerst door lage tonen. Ik vraag me ook af hoe je de sub hebt ingeregeld? Een sub moet aanvullen en mag niet te aanwezig zijn. Een stelregel is dat je de sub niet mag kunnen lokaliseren, zowel dan draai je de gain/volume net zo ver terug todat je hem niet kan "aanwijzen".

Een tip die je kan helpen met het plaatsen van je sub:

Zet de sub op de luisterplek en zet een stukje muziek op waar de verschillende bassen goed aan bod komen(laat hem het liefste op repeat staan). Vervolgens ga je "kruipend" door je kamer en daar waar het laag het beste klinkt, moet je subwoofer plaatsen. Deze techniek is niet door mijzelf verzonnen maar wordt vaker toegepast als je niet in staat bent met de juiste meetinstrumenten / technieken te kunnen werken. Je kan er nog genoeg over vinden op de verschillende fora. Kijk ook eens op www.htforum.nl.

Daarnaast zie ik dat het een ported sub is, meestal zijn deze minder muziekaal en levert dat in veel gevallen een boomerig effect op. Voor films zijn ze dan vaak beter in hun element.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pillie666
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:47
Het schijnt aan mijn Marantz SR6006 te liggen volgens een topic op het Marantz forum over teveel bass met de Auddysey meting.
Ik moet alles handmatig gaan instellen en zal dat komend weekend gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Beste tweakers,

Inmiddels heb ik besloten om voor een S606/S626 set te gaan.

Ik heb een Denon AVR-X500 receiver. En daarnaast heb ik nog een REL Stampede subwoofer die ik er bij wil gebruiken.

Is dit een beetje een goede combinatie?

Ik luister voornamelijk Jazz & Deep House.

Ik heb bij een vriend geluisterd naar de S608 en vond het wel mooi klinken, alhoewel de muziek een beetje vlak is, wil ik toch niet klagen voor deze prijs.

[ Voor 21% gewijzigd door jeantje op 07-12-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
jeantje schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:16:
Beste tweakers,

Inmiddels heb ik besloten om voor een S606/S626 set te gaan.

Ik heb een Denon AVR-X500 receiver. En daarnaast heb ik nog een REL Stampede subwoofer die ik er bij wil gebruiken.

Is dit een beetje een goede combinatie?

Ik luister voornamelijk Jazz & Deep House.

Ik heb bij een vriend geluisterd naar de S608 en vond het wel mooi klinken, alhoewel de muziek een beetje vlak is, wil ik toch niet klagen voor deze prijs.
Vlak? Vaak genoemde eigenschap van de jamo S60X reeks is volgens mij dat het juist veel swingt, maar wat ontbreekt in finesse. Ik zou vooral bij een winkel het verschil tussen de 606 en 608 even beluisteren, dit scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
Het probleem is dat ik geen winkel in de buurt kan vinden die ze heeft.

Zowel de hobo-hifi en de MediaMarkt hebben geen S608 staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:31

Freakie1NL

Grote Baas

Liep gisteren bij de Makro (Amsterdam) en toen stonden er flink wat Jamo A 101 HCS 5 in de uitverkoop. Voor de helft afgeprijsd naar 140€ geloof ik, als het niet minder is.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
Hoe is de S506 tegenover de S606 eigenlijk? dat hij minder diep gaat begrijp ik wel natuurlijk, maar verder? is het wel vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17

Kluus

Gang is alles

jeantje schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:56:
Hoe is de S506 tegenover de S606 eigenlijk? dat hij minder diep gaat begrijp ik wel natuurlijk, maar verder? is het wel vergelijkbaar?
Het is alweer even geleden maar ik heb ze wel naast elkaar beluisterd en ik hoorde wel wat verschil ten voordele van de 606. Maar dat mag ook wel voor dat prijsverschil. Overigens klonk de 506 ook lang niet slecht natuurlijk.

Ik kan het verschil niet meer echt definieren helaas, volgens mij vond ik de 606 wat helderder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Is het raar dat ik de s606 op large heb staan, en de sub op 60 hz (en die springt alleen nog aan bij films en games)?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
_Brake_ schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 02:59:
Is het raar dat ik de s606 op large heb staan, en de sub op 60 hz (en die springt alleen nog aan bij films en games)?
Het is niet raar als jij dit zelf mooi vind, echter als je optimaal gebruik wil maken van je HT (5.1) setup zul je de 606's toch op small moeten zetten. De crossover van de fronts zet je dan op 60 of 70hz, de rest van het laag laat je de sub afhandelen (bassmanagement). Dit zegt overigens helemaal niks over de omvang van je luidsprekers zelf.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

_Brake_ schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 02:59:
Met films en games heb je veelal iets van Dolby Digital dan wel DTS welke een dedicated .1 (LFE)-track hebben. Dat is de reden dat de subwoofer aan zal springen. Maar met de speakers op large bestaat de kans dat je zeker wel geluid mist aangezien de S606 maar tot 42 Hz gaan en daaronder niets wordt weergegeven doordat de subwoofer alleen de LFE doet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:03:
[...]

Met films en games heb je veelal iets van Dolby Digital dan wel DTS welke een dedicated .1 (LFE)-track hebben. Dat is de reden dat de subwoofer aan zal springen. Maar met de speakers op large bestaat de kans dat je zeker wel geluid mist aangezien de S606 maar tot 42 Hz gaan en daaronder niets wordt weergegeven doordat de subwoofer alleen de LFE doet.
Ik moet zeggen, ik heb de sub gewoon helemaal uitgezet in mijn Onkyo en dan stuurt hij het LFE geluid ook naar je front speakers, en de ingebouwde subs in die fronts kunnen film laag echt meer dan prima weergeven. M'n hele huis staat soms te schudden!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
DennusB schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:06:
[...]

Ik moet zeggen, ik heb de sub gewoon helemaal uitgezet in mijn Onkyo en dan stuurt hij het LFE geluid ook naar je front speakers, en de ingebouwde subs in die fronts kunnen film laag echt meer dan prima weergeven. M'n hele huis staat soms te schudden!
Dat klopt, de jamo's kunnen behoorlijk wat laag produceren maar niet het laag van een goede sub. Hoewel de specs 42hz opgeven zullen ze dat nooit halen, denk eerder aan 60hz (vandaar mijn opmerking over de crossover). Daarnaast zal een goede sub die goed is afgeregeld een waardevolle toevoeging zijn in je setup en kunnen je 606's zich betere richten op het midden en hoog en ontlast je daar je receiver enorm mee.

Zelf heb ik de s608's en ik kies er soms (met name bij muziek) ook voor om ze op large te zetten en de sub uit, dit klinkt dan vele malen beter. Dit zegt overigens ook wat over mijn sub, die is gewoonweg niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:32:
[...]

Dat klopt, de jamo's kunnen behoorlijk wat laag produceren maar niet het laag van een goede sub. Hoewel de specs 42hz opgeven zullen ze dat nooit halen, denk eerder aan 60hz (vandaar mijn opmerking over de crossover). Daarnaast zal een goede sub die goed is afgeregeld een waardevolle toevoeging zijn in je setup en kunnen je 606's zich betere richten op het midden en hoog en ontlast je daar je receiver enorm mee.

Zelf heb ik de s608's en ik kies er soms (met name bij muziek) ook voor om ze op large te zetten en de sub uit, dit klinkt dan vele malen beter. Dit zegt overigens ook wat over mijn sub, die is gewoonweg niet zo goed.
Klopt, maar ik heb er bewust voor gekozen omdat ik nogal een gehorig huis heb en mijn onderbuurvrouw niet zo vrolijk word van die sub denk ik. De fronts staan netjes op spikes, dus die laten al een stuk minder door qua trilling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Een goed afgestelde sub hoeft niet persé tot overlast te zijn van je buren, kijk ook eens naar een subdude of gramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DennusB schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:06:
[...]
Een goed afgestelde subwoofer levert echt niet zo veel problemen op als men denkt. Net als met speakers kan je subwoofers ook (ont)koppelen om iets overlast te minderen. Al is dat natuurlijk wel meer een tweak, een slechte subwoofer wordt daardoor niet meteen een goede. Zeggen dat je een subwoofer niet mist is naar mijn inziens pure onwetendheid en/of het nog nooit hebben gehoord van een goede subwoofer. Speakers die echt full-range zijn heb je haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Bedankt voor alle reacties. Ik realiseer me dat de speakers geen 42Hz halen, en dat de sub dedicated is voor laag geluid. Echter, met de crossover op 60Hz denk ik dat de speaker dat wél halen en dat de sub alleen voor echt laag bijspringt. Heel misschien dat ik wat mis rond de 60Hz, maar naar mijn beleving (en dat is toch het belangrijkst, al ben ik wel iemand die het graag doet 'zoals het hoort') is het geluid een stuk warmer. Ook heb ik het idee dat het minder boomerig klinkt. Wat ik natuurlijk nog kan proberen is alsnog de 80Hz aan houden, of 60Hz, met de woofers naar binnen gekeerd.

Op den duur wil ik de sub vervangen door een SVS PB-1000. SVS adviseert overigens voor deze speakers ook een lagere crossover dan de 'standaard' 80Hz.

De subwoofer staat overigens nu op een subdude.

Ik bedenk me net dat het wellicht ook aan de akoestiek komt dat het beter klinkt, of is dit onzin? De sub staat (ivm WAF en ruimtegebrek) wellicht niet op de ideale locatie. Er zit erg veel verschil in het geluid van de subwoofer als ik door de kamer loop.

Edit:
Wat ik overigens erg jammer vind, is dat de receiver de equalizer niet aan laat passen terwijl er geluid speelt. Nu moet ik luisteren, instellingen veranderen, en dan opnieuw luisteren of ik verschil hoor. Het viel me ook op dat het geluid, in tegenstelling tot wat ik verwacht had, bij front align beter klinkt dan bij symmetry of all channel adjust...

[ Voor 14% gewijzigd door _Brake_ op 10-12-2013 09:44 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:02:
[...]

Een goed afgestelde subwoofer levert echt niet zo veel problemen op als men denkt. Net als met speakers kan je subwoofers ook (ont)koppelen om iets overlast te minderen. Al is dat natuurlijk wel meer een tweak, een slechte subwoofer wordt daardoor niet meteen een goede. Zeggen dat je een subwoofer niet mist is naar mijn inziens pure onwetendheid en/of het nog nooit hebben gehoord van een goede subwoofer. Speakers die echt full-range zijn heb je haast niet.
Haha, ik heb vaak zat goede subwoofers gehoord, aangezien ik echt actief ben met het goed krijgen van mijn geluid. Zowel bij de TV, als de PC, als in de auto enz. Dat die sub nu uitstaat heeft idd als reden dat omdat hij op de vloer staat teveel overlast veroorzaakt. Ik moet inderdaad nog eens kijken naar zo'n subdude bijvoorbeeld. Het gaat om een Jamo 210 sub, slecht is die volgens mij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
DennusB schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:45:
[...]

Haha, ik heb vaak zat goede subwoofers gehoord, aangezien ik echt actief ben met het goed krijgen van mijn geluid. Zowel bij de TV, als de PC, als in de auto enz. Dat die sub nu uitstaat heeft idd als reden dat omdat hij op de vloer staat teveel overlast veroorzaakt. Ik moet inderdaad nog eens kijken naar zo'n subdude bijvoorbeeld. Het gaat om een Jamo 210 sub, slecht is die volgens mij niet?
Wat versta jij onder goede subwoofers dan DennusB? Je hebt het nu over een Jamo sub 210 ... en da's met alle respect by far een goede sub :w. Je ontkracht daarmee je "houding" een klein beetje als je het mij vraagt, je suggereert het namelijk allemaal wel te weten maar dat betwijfel ik sterk

Het advies wat FeaR en ik je meegeven is zeker niet belerend bedoeld maar om je op weg te helpen naar een goede setup. Als je op zoek bent naar een goede sub voor een klein budget (€400 - €500) kijk dan eens in de hoek van BK of SVS. Daar krijg je voor geld een ernom leuke sub, en een jamo 210 hoort absoluut niet in dat rijtje thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

_Brake_ schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:42:
Ik bedenk me net dat het wellicht ook aan de akoestiek komt dat het beter klinkt, of is dit onzin?
Integendeel! De duurste en beste speakers in een verkeerde ruimte en je bent compleet weg. Akoestiek doet zo veel meer dan er gedacht wordt. Nu zal niet iedereen zijn kamer vol hangen met panelen om bepaalde frequenties uit te doven, maar als je ziet (hoort ;) ) wat een lege harde kamer doet en wat er daarna over is als je er een kleed in legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:53:
[...]

Wat versta jij onder goede subwoofers dan DennusB? Je hebt het nu over een Jamo sub 210 ... en da's met alle respect by far een goede sub :w. Je ontkracht daarmee je "houding" een klein beetje als je het mij vraagt, je suggereert het namelijk allemaal wel te weten maar dat betwijfel ik sterk

Het advies wat FeaR en ik je meegeven is zeker niet belerend bedoeld maar om je op weg te helpen naar een goede setup. Als je op zoek bent naar een goede sub voor een klein budget (€400 - €500) kijk dan eens in de hoek van BK of SVS. Daar krijg je voor geld een ernom leuke sub, en een jamo 210 hoort absoluut niet in dat rijtje thuis.
Ik heb het ook niet over dat ik die Jamo 210 zie als goede sub vergeleken met de rest, maar voor mij thuis situatie (waar het allemaal toch niet zo hard hoeft/kan) voldoet hij voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
DennusB schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:12:
[...]

Ik heb het ook niet over dat ik die Jamo 210 zie als goede sub vergeleken met de rest, maar voor mij thuis situatie (waar het allemaal toch niet zo hard hoeft/kan) voldoet hij voor mij.
Ook hierin sla je plank een beetje mis DennusB, het gaat er niet om hoe "hard" je sub kan, maar de kwaliteit die het kan leveren. Een grotere sub van 12" of meer met een goede klasse versterker zal ook op laag volume veel beter presteren dan een bonkerige/boomerige jamo 210.

Maar nogmaals, als jij nu tevreden bent met je setup wie zijn wij dan om je te overtuigen. Echter wees je er wel van bewust dat je bepaalde uitspraken doet die kant noch wal slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:21:
[...]

Ook hierin sla je plank een beetje mis DennusB, het gaat er niet om hoe "hard" je sub kan, maar de kwaliteit die het kan leveren. Een grotere sub van 12" of meer met een goede klasse versterker zal ook op laag volume veel beter presteren dan een bonkerige/boomerige jamo 210.

Maar nogmaals, als jij nu tevreden bent met je setup wie zijn wij dan om je te overtuigen. Echter wees je er wel van bewust dat je bepaalde uitspraken doet die kant noch wal slaan.
Je hebt gelijk hoor, maar zoals ik al aangeef veroorzaakt de HUIDGE sub op volume overlast. Dus moet ik de HUIDIGE sub op een subdude (of vergelijkbaars) plaatsen. Voor MIJN situatie voldoet ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
DennusB schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:26:
[...]

Je hebt gelijk hoor, maar zoals ik al aangeef veroorzaakt de HUIDGE sub op volume overlast. Dus moet ik de HUIDIGE sub op een subdude (of vergelijkbaars) plaatsen. Voor MIJN situatie voldoet ie :)
Je komt een beetje over alsof je vind dat wij maar naar jouw mening moeten luisteren, komt niet erg vriendelijk over. Maar inderdaad je zou een subdude kunnen proberen :)

-

Ik heb trouwens een Rel Stampede subwoofer, in welke klasse liggen deze? ik heb namelijk geen idee 8)7.
daarnaast heb ik de Jamo S506 set kunnen vinden voor onder de 300 euro, is dit een aanrader voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Zal het dan niet zo zijn dat de S606 in staat is om een strakkere bas weer te geven dan de Sub 210 (in het frequentiegebied waar ze elkaar overlappen uiteraard). Dat die sub niet je van het is, ben ik wel achter. Vandaar dat ik mijn oog op die PB-1000 heb laten vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
_Brake_ schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:18:
Zal het dan niet zo zijn dat de S606 in staat is om een strakkere bas weer te geven dan de Sub 210 (in het frequentiegebied waar ze elkaar overlappen uiteraard). Dat die sub niet je van het is, ben ik wel achter. Vandaar dat ik mijn oog op die PB-1000 heb laten vallen ;)
Bij de s608 is de bass in ieder geval niet strak. Als je master of puppets of one van metallica een beetje open zet vliegt de bass behoorlijk uit de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
Gisteren toch maar een S506 HCS3 Zwart aangeschaft en ik ben zeer tevreden. Ik stond versteld wat een mooie hoge tonen er uit kwamen!

Gebruik hem met een Denon AVR-X500.

[ Voor 22% gewijzigd door jeantje op 11-12-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
PeterC86 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:49:
[...]

Bij de s608 is de bass in ieder geval niet strak. Als je master of puppets of one van metallica een beetje open zet vliegt de bass behoorlijk uit de bocht.
Ik ken het specifieke muziekstuk niet (zal ik eens opzoeken) maar durf toch wel te stellen de s608's behoorlijk in staat zijn om bas strak te kunnen weergeven. Echter is goed afstellen wel een must, evenals een juiste plaatsing van de speakers. Als jij ze strak op een muur hebt staan en ook nog eens de woofers naar buiten (en je zit in een traditionele vierkante zitkamer met de bank strak tegen de andere wand) dan krijg je behoorlijk last van een boomerig "slappe" bas.

Probeer maar eens de luidsprekers los te brengen van de muur (minimaal 50 cm rondom) en zet je versterker / receiver op PURE. Ik ben er van overtuigd dat de bas dan echt strakker moet klinken, zo niet dan denk ik dat er iets anders niet helemaal lekker is opgesteld bij je thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Excuses, ik ben de mist in gegaan. De crossover staat op 50Hz ipv 60Hz. De subwoofer doet dan bijna niets, en met de frontspeakers op large klinkt het best leuk. Ik zal echter tussen 50Hz en 60Hz dan wat gaan missen.

Zodra ik de speakers op small liggen, is echt al het warme laag weg en met de crossover op 80Hz vind ik de sub dan echt bonken. Ik vrees dat het in de kwaliteit zit van de sub dat ik mijn sound zoals ik het graag hoor 'volgens het boekje' (speakers small, crossover 80hz) niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik wil niet in de "told you so" modus gaan zitten _Brake_, maar ik die jamo sub 210 is m.i. niet de moeite waard. Ik las dat je voor een SVS gaat, je zal zien (of beter gezegd, horen) dat dit een wereld van veschil gaat zijn. Gewoon nu afstellen zoals jij het mooi vind klinken, dan maar niet volgens het boekje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
renzo4000 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:55:
Ik wil niet in de "told you so" modus gaan zitten _Brake_, maar ik die jamo sub 210 is m.i. niet de moeite waard. Ik las dat je voor een SVS gaat, je zal zien (of beter gezegd, horen) dat dit een wereld van veschil gaat zijn. Gewoon nu afstellen zoals jij het mooi vind klinken, dan maar niet volgens het boekje!
Ben ik met je eens hoor. Told you so is terecht, alleen was het budget er toen niet (of ik had gewoon moeten wachten, maar ja :9 ). Die PB-1000 gaat er wel komen, tot die tijd 'moet ik het er maar mee doen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
Iemand een idee waar ik mijn center mee kwijt kan? Hij moet onder de tv en er is ruimte genoeg. Ik heb een S50 Center, zou dat op een zwevend plankje passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
jeantje schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:13:
Iemand een idee waar ik mijn center mee kwijt kan? Hij moet onder de tv en er is ruimte genoeg. Ik heb een S50 Center, zou dat op een zwevend plankje passen?
Natuurlijk, waarom niet? Voorbeeldje: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60103632/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
Ik weet niet hoeveel gewicht ze kunnen dragen vandaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

jeantje schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:04:

Ik weet niet hoeveel gewicht ze kunnen dragen vandaar :9
Maximale belasting 5-15 kg afhankelijk van het soort muur en de bevestiging.

• jeantje
Is mijn Denon AVR-X500 eigenlijk wel sterk genoeg voor de Jamo S506 of kan ik beter upgraden?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

jeantje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:18:
Is mijn Denon AVR-X500 eigenlijk wel sterk genoeg voor de Jamo S506 of kan ik beter upgraden?
sluit het eerst maar aan en ga zelf luisteren. Vermogen te kort kom je pas bij hoge volumes en lang niet iedereen draait zijn versterker zo ver open.
Tuurlijk kan het beter dan een X500, maar dat kan je alleen zelf afwegen door te luisteren.
Speakers zijn belangrijker dan een versterker voor het geluid.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Beste is om het zelf te horen. Ongeacht opgegeven vermogen (waarvan het altijd nog maar de vraag is hoe het gemeten is), zijn sommige speakers moeilijker aan te sturen dan andere en de ene versterker kan een speaker beter aansturen dan een ander. Ook op lagere volumes is dat hoorbaar.

Ik proef een beetje dat je de S506s nog niet in bezit hebt? Dan zou ik gewoon je versterker meenemen naar een audio winkel en de speakers erop uit proberen en dan nog te vergelijken met een paar andere versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

waar kan ik goede speaker stands vinden voor de s606?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 110 cm niet hoog genoeg voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
Hij bedoelt waarschijnlijk S602/S604.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee bedoel voor de rear speakers. wil ze niet aan de muur hangen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Dat is dan waarschijnlijk de S602, of S6SUR oid als je hem als set gekocht hebt.
S606 is type van de vloerstaanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Jamo S 606 HCS 5 5.1 (Zwart)

dit setje wil ik kopen en was benieuwd waar je stands kan kopen voor die kleine speakers.

of is deze beter:

http://www.plattetvdiscou.../jamo-s-626-black-ash-hcs

en zitten de kabels er al bij of moet je die los kopen?

zoja waar?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2013 20:26 ]

• RegurBellej
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 19:55
Beste Tweakers,

Na lange tijd googlen ben ik eindelijk tot de keuze gekomen voor een Jamo set.
Ik heb ze vergeleken en mijn keuze zou denk ik gaan naar de Jamo S 428 HCS 3.
Deze vind ik qua design erg mooi en heeft (volgens mij) een ruim bereik.
Eventueel in aanvulling met een Jamo SUB, maar dit kan achteraf denk ik ook nog wel als dit nodig is.
Zal binnenkort eens contact zoeken met Havoned om te kijken of deze ergens te beluisteren / leverbaar is, desnoods in Duitsland of Belgie.

Een lastigere keuze vind ik echter de Receiver.
Na wat zoeken in dit topic, zie ik veel mensen richting Onkyo of Pioneer neigen.
Echter was ik in de winkel (MediaMarkt) en heb daar een Onkyo en een Marantz vergeleken.
Volgens de verkoper/adviseur had de Onkyo veel hardere klanken en de marantz een geleidelijker opbouw.
Na een demonstratie bleek dit ook zo te zijn, voor zover de settings die ze daar voeren representatief zijn.

Nou ben ik zelf best fan van de Sony Apparatuur en heb ook een Sony TV en telefoon.
Maar dit wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat een Sony Receiver het mooiste resultaat gaat geven met deze set.
Met een budget van 400 euro, en de volgende eisen;
- HDMI 1.4 minimaal 4 in - 1 out
- CEC bediening
- 3d compatible
- standby pass through
- Audio Return Channel
- Internet aansluiting
- App (Android) bedienbaar

kwam ik tot de volgende keuze selectie;
Sony STR-DN840
Pioneer VSX-923
Denon AVR-X2000
Allen zo rond de 375 euro. En heb ook de websites van de leveranciers goed bekeken.
Maar hoe kom ik er nou achter welke het beste is?
De Pioneer is erg Apple gericht heb ik het idee. Over de Sony twijfel ik of deze wel bedienbaar is via een Android App. Even testen in een winkel met de door mij gekozen speakers lijkt me lastig, ze moeten maar net die 3 modellen hebben (vaak niet het geval).

Hoe hebben jullie dit opgelost? En waar zouden jullie op letten of wat zouden jullie adviseren?

• _Brake_
RegurBellej schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:28:
Beste Tweakers,

Na lange tijd googlen ben ik eindelijk tot de keuze gekomen voor een Jamo set.
Ik heb ze vergeleken en mijn keuze zou denk ik gaan naar de Jamo S 428.
Deze vind ik qua design erg mooi en heeft (volgens mij) een ruim bereik.
Eventueel in aanvulling met een Jamo SUB, maar dit kan achteraf denk ik ook nog wel als dit nodig is.
Zal binnenkort eens contact zoeken met Havoned om te kijken of deze ergens te beluisteren / leverbaar is, desnoods in Duitsland of Belgie.

Een lastigere keuze vind ik echter de Receiver.
Na wat zoeken in dit topic, zie ik veel mensen richting Onkyo of Pioneer neigen.
Echter was ik in de winkel (MediaMarkt) en heb daar een Onkyo en een Marantz vergeleken.
Volgens de verkoper/adviseur had de Onkyo veel hardere klanken en de marantz een geleidelijker opbouw.
Na een demonstratie bleek dit ook zo te zijn, voor zover de settings die ze daar voeren representatief zijn.

Nou ben ik zelf best fan van de Sony Apparatuur en heb ook een Sony TV en telefoon.
Maar dit wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat een Sony Receiver het mooiste resultaat gaat geven met deze set.
Met een budget van 400 euro, en de volgende eisen;
- HDMI 1.4 minimaal 4 in - 1 out
- CEC
- 4k upscaling
- 3d compatible
- standby pass through
- Audio Return Channel
- Internet aansluiting
- App (Android) bedienbaar

kwam ik tot de volgende keuze selectie;
Sony STR-DN840
Pioneer VSX-923
Denon AVR-X2000
Allen zo rond de 375 euro. En heb ook de websites van de leveranciers goed bekeken.
Maar hoe kom ik er nou achter welke het beste is?
De Pioneer is erg Apple gericht heb ik het idee. Over de Sony twijfel ik of deze wel bedienbaar is via een Android App. Even testen in een winkel met de door mij gekozen speakers lijkt me lastig, ze moeten maar net die 3 modellen hebben (vaak niet het geval).

Hoe hebben jullie dit opgelost? En waar zouden jullie op letten of wat zouden jullie adviseren?
Ik denk dat het in deze prijsklasse niet zoveel uitmaakt. Laat het afhangen van functionaliteiten die jij wil gebruiken. Ik heb het af laten hangen van de prijs van een matchende bluray speler, ik was niet van plan om 300+ te besteden voor een optisch gelijkende glasplaatjes speler. Daarom is Denon bij mij het niet geworden. Ook heb ik gekeken of ze voor alle speakeruitgangen draaiklemmen hebben gebruikt. Dan kan je nog kijken naar een tweede zone en de gebruikte calibratiesoftware die de receiver gebruikt.

Verwijderd

Als je features wil voor weinig geld moet je bij Onkyo zijn. En waarom wil je 4K? Als je al een tv zou hebben die 4K ontdersteunt scaled hij dat zelf toch op?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:24
Ik heb zelf de Sony STR-DN840 met 2 Jamo's S606 speakers en ik moet zeggen, het geluid is echt super hoor. Mooi strak laag en mooie heldere hoge tonen. M'n vorige receiver van Sony, ondertussen 15 jaar oud, kon dat net niet zo mooi krijgen. Ik gebruik 'm vooral met Airplay. Android bediening snap ik niet helemaal. Wat zou je dan kunnen bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
Bedankt voor jullie reacties.
_Brake_ schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:00:
[...]

Ik denk dat het in deze prijsklasse niet zoveel uitmaakt. Laat het afhangen van functionaliteiten die jij wil gebruiken. Ik heb het af laten hangen van de prijs van een matchende bluray speler, ik was niet van plan om 300+ te besteden voor een optisch gelijkende glasplaatjes speler. Daarom is Denon bij mij het niet geworden. Ook heb ik gekeken of ze voor alle speakeruitgangen draaiklemmen hebben gebruikt. Dan kan je nog kijken naar een tweede zone en de gebruikte calibratiesoftware die de receiver gebruikt.
Nice, goede overwegingspunten. Een matchende bluray speler is voor mij niet nodig, maar wel iets om rekening mee te houden. Ze ondersteunen alle 3 schroefaansluiting en de Pioneer daarnaast ook nog Banaanstekker, nou ben ik niet zo bekend hiermee en om eerlijk te zijn zou ik niet weten wat standaard/gebruiksvriendelijk is of wat het qua geluid het beste resultaat levert. Ging er eigenlijk van uit dat dit zichzelf wel zou uitwijzen na aanschaf, maar misschien wel handig om me daar vooraf nog een keer in te verdiepen (net als Bi-AMP of niet Bi-AMP). Als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Een 2de zone ga ik denk ik niet gebruiken, maar kan een leuke "nice-to-have" feature zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:20:
Als je features wil voor weinig geld moet je bij Onkyo zijn. En waarom wil je 4K? Als je al een tv zou hebben die 4K ontdersteunt scaled hij dat zelf toch op?
Ik weet niet precies hoe de ervaringen hier zijn met Onkyo.
Maar als die beste verkoper gelijk had en Onkyo staat bekend om "harde klanken" ipv een geleidelijke opbouw, dan zou dit wel een afknapper voor mij zijn.
Lastig inschatten in hoeverre dat een representatieve vergelijking setup/vergelijking was.
Voor wat betreft 4k, goed punt. Denk dat 't mij er meer om gaat of hij wel futureproof is. Maar 4k is inderdaad een overbodige feature, die kan m'n wensenlijstje af, thanks.
tiguan schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:41:
Ik heb zelf de Sony STR-DN840 met 2 Jamo's S606 speakers en ik moet zeggen, het geluid is echt super hoor. Mooi strak laag en mooie heldere hoge tonen. M'n vorige receiver van Sony, ondertussen 15 jaar oud, kon dat net niet zo mooi krijgen. Ik gebruik 'm vooral met Airplay. Android bediening snap ik niet helemaal. Wat zou je dan kunnen bedienen?
Ik heb nu een Sony DAV-DZ660 set staan, zo'n all in one setje, zo'n 8 jaar geleden gekocht. Ik was echt super tevreden over het geluid, een breed bereik, dit vind ik wel belangrijk. Daarom misschien ook merkgetrouw. Qua muziek hou ik van alles, lekkere harde beats maar ook mooi klassiek.
Speakers en Receiver moeten dit dus aankunnen. Nu ik dit bericht lees, neig ik weer naar de Sony.

Met Android bediening bedoel ik, je android telefoon kunnen gebruiken als afstandsbediening voor je Receiver; Volume regelen, Switchen van surround modus of source....
Het streamen van muziek vanaf m'n telefoon zal niet nodig zijn, hiervoor heb ik een NAS en een HTPC.

[ Voor 26% gewijzigd door RegurBellej op 27-12-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Laatst online: 22:19
Ik ben zelf vorig jaar overgestapt van een sony str dh700 naar de Denon2113. ik heb ze aangesloten op de jamo 608's.

Het geluid tov de sony is echt een verbetering. Zelfs mn vrouw merkte het op. De jamo s zijn bi-amp aangesloten.

Vroeger was ook sony fan. Maar sinds DLNA wat algemener is geworden heb ik zelf niet zo de drang om alles van een merk te hebben.
Een logitech harmony one maakt allemaal nog makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 12:38
Zo sinds vorige week ook eigenaar geworden van een Jamo 608 hcs 3 setje met yamaha 675 receiver.
Nu ben ik op zoek naar een goede sub bij deze set. Echter werd mij een sub van jamo afgeraden omdat deze kwalitatief niet goed 'genoeg' zouden zijn. Wat is jullie ervaring hiermee en welke alternatieven zijn er?

Daarnaast ben ik ook op zoek naar een infra rood "doorzender" zodat mijn kastjes dicht kunnen blijven. Ik weet dat alles via de de app te bedienen is maar dat vind de vrouw niet zo fijn. Dit helaas door gebrekkige werking van CEC icm de yamaha receiver. Of ik doe iets fout :P

Tot je ogen in de grindbak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik heb een marmitek ir blaster en dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
BIERAAP schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:32:
Zo sinds vorige week ook eigenaar geworden van een Jamo 608 hcs 3 setje met yamaha 675 receiver.
Nu ben ik op zoek naar een goede sub bij deze set. Echter werd mij een sub van jamo afgeraden omdat deze kwalitatief niet goed 'genoeg' zouden zijn. Wat is jullie ervaring hiermee en welke alternatieven zijn er?

Daarnaast ben ik ook op zoek naar een infra rood "doorzender" zodat mijn kastjes dicht kunnen blijven. Ik weet dat alles via de de app te bedienen is maar dat vind de vrouw niet zo fijn. Dit helaas door gebrekkige werking van CEC icm de yamaha receiver. Of ik doe iets fout :P
Qua subwoofer zou ik inderdaad niet voor de jamo's gaan ... de 360 schijnt nog wel oke te zijn maar ik zou eerder (desnoods 2e hands) kijken voor een BK sub (200xls of 400) of SVS. Ik weet zeker dat je daar meer plezier van zal hebben.

Wat betreft de remote bediening, kijk eens naar de Logitech Harmony reeks daar zitten sowieso modellen tussen die aan jou eis voldoen. Daarnaast is het imho een onmisbaar apparaat voor je HT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
RegurBellej schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:11:
Ik heb nu een Sony DAV-DZ660 set staan, zo'n all in one setje, zo'n 8 jaar geleden gekocht. Ik was echt super tevreden over het geluid, een breed bereik, dit vind ik wel belangrijk. Daarom misschien ook merkgetrouw. Qua muziek hou ik van alles, lekkere harde beats maar ook mooi klassiek.
Speakers en Receiver moeten dit dus aankunnen. Nu ik dit bericht lees, neig ik weer naar de Sony.

Met Android bediening bedoel ik, je android telefoon kunnen gebruiken als afstandsbediening voor je Receiver; Volume regelen, Switchen van surround modus of source....
Het streamen van muziek vanaf m'n telefoon zal niet nodig zijn, hiervoor heb ik een NAS en een HTPC.
Ik luister zelf veel hardstyle , r&b en hiphop, klinkt allemaal erg goed met deze combi. Je kan daarnaast ook ontzettend veel instellen aan het geluid van de STR840. Maar bij mij staat alles op neutraal zo'n beetje en de bass is al goed aanwezig. Je kan dan nog de optimizer aanzetten voor extra bass, maar dat is al gauw te veel voor de buren denk ik.

Ik speel vooral via Airplay i.c.m. Spotify in de hoogste kwaliteit. Hardstyle nummers hebben vaak veel snerpende geluiden en dat vond ik op mijn vorige versterker vaak irritant klinken. Op deze versterker klinkt dat al een stuk aangenamer voor je oren. Ik heb best gevoelige oren namelijk. En dan kan je de treble wel terug draaien, maar dat klinkt dan ook weer zo dof. Met deze versterker klinkt dat gewoon zuiver en zoals het hoort. Tevens is er een 'pure direct' knop voor mensen die absoluut geen nabewerking op 't geluid willen hebben, dan worden alle enhancements uitgeschakeld en hoor je de muziek zoals het bedoeld is.

Android bediening ben ik nog niet tegen gekomen, wel zag ik iets over een app van Sony maar dat is volgens mij meer bedoelt voor je tv en mijn tv is al te oud om daarvoor in aanmerking te komen. Misschien dat het i.c.m. Bravia Sync wel werkt. Bravia Sync werkt overigens ook erg mooi met deze versterker al vind ik 't zelf niet zo nuttig , want ik wil mijn versterker niet altijd aan hebben als ik tv kijk.

Daarnaast kan je de S606 nog bi-amp aansluiten en deze versterker biedt die mogelijkheid wel. Ik heb 't alleen nog niet aangesloten, misschien dat ik dat binnenkort nog ga doen.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 30-12-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb de S606 bi-amp aangesloten gehad. Ik kan niet zeggen dat ik veel verschil heb gemerkt tussen het gewoon aansluiten of bi-amp aansluiten. Tegenwoordig heb ik ze dus gewoon weer normaal aangesloten, scheelt ook nog weer eens meters kabel. Ik gebruik trouwens 2.5mm² over een afstand van hooguit 2.5 meter en dan is het volgens mij ook geen wonder dat je geen verschil merkt omdat de verliezen minimaal zijn. Voor de rest is alles natuurlijk subjectief.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Maar ik kan 't altijd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Heeft iemand een systeem vergelijkbaar met de mijne?? onkyo tx NR616 + Jamo s608 HCS3 + sub360??

Ik zou graag de settings vergelijken. volume per speaker + de HZ instellingen? weet niet goed of ze goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:46
Ik heb sinds een 2tal weken de Jamo S606 het laag aangevuld met een Gemini II sub. Oei, dat had ik veel eerder moeten doen! Heb in de lokale winkel naar de sub360 geluisterd en ik vond hem maar rommelig bij muziek. Voor films prima, maar bij muziek viel hij echt door de mand hoor! Op gehoor heb ik nu de sub via cross-over van 90Hz aangestuurd. Dus de Jamo's doen alles hoger als 90Hz en de sub doet de rest.

Nu klinken de Jamo's pas zoals ze bedoeld zijn kwam ik achter! Verschil was niet groot dacht vrouwlief, totdat ik stiekem de schakelaar van de sub had uitgezet toen ze even moest piesen. Enorm verschil! Sub staat op ongeveer 2/5 gain te spelen. Vond hem iets te nadrukkelijk aanwezig op 1/2. Een goede sub merk je ook niet dat hij aanwezig is totdat je hem afzet; daar ben ik inmiddels wel achter!

;)

[ Voor 14% gewijzigd door Noord27 op 31-12-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:02
wxppf schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 01:19:
Heeft iemand een systeem vergelijkbaar met de mijne?? onkyo tx NR616 + Jamo s608 HCS3 + sub360??

Ik zou graag de settings vergelijken. volume per speaker + de HZ instellingen? weet niet goed of ze goed staan?
Ik heb EXACT die combi staan :+

Echter de instellingen die je waarschijnlijk hebt gedaan met audyssey kunnen per kamer verschillen.
Deze doet namelijk zelf de inmeting en verschillende factoren kunnen hierbij een rol spelen.
(afstand tot luisterplek, afstand van de muur, wel of niet in hoeken/kastjes, vloer soort, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Aan de TS is al geruime tijd niets meer gedaan. Als iemand zich geroepen voelt om mijn 'Mede-Auteurschap' over te nemen dan mag je contact opnemen met G-TUS. Ik heb straks namelijk geen JAMO's meer. Heb iets gekocht wat beter in het nieuwe interieur past, Harman Kardon HKTS 60 (geen onderburen meer dus een sub erbij).

Hint/Tip: Mn Jamo S608's (zwart) gaan in de verkoop binnenkort.

[ Voor 7% gewijzigd door Griffin op 07-01-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Griffin schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:14:
Ik heb straks namelijk geen JAMO's meer. Heb iets gekocht wat beter in het nieuwe interieur past, Harman Kardon HKTS 60 (geen onderburen meer dus een sub erbij).

Hint/Tip: Mn Jamo S608's (zwart) gaan in de verkoop binnenkort.
Óei jammer dat je van de Jamo's afstapt ... vind je het geen enorme stap terug om naar satteliet luidsprekers te gaan? Voor films hoeft dat vaak niet zo'n probleem te zijn maar voor muziek des te meer. De reviews lijken wel op orde overigens. Hoe dan ook, succes met je nieuwe aanwinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

renzo4000 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:29:
[...]

Óei jammer dat je van de Jamo's afstapt ... vind je het geen enorme stap terug om naar satteliet luidsprekers te gaan? Voor films hoeft dat vaak niet zo'n probleem te zijn maar voor muziek des te meer. De reviews lijken wel op orde overigens. Hoe dan ook, succes met je nieuwe aanwinst!
Heb ze alleen in een korte luistersessie gehoord. Momenteel ben ik aan het verbouwen in het nieuwe huis dus kan ze pas mid februari in gebruik nemen. De (hoofd) reden van de switch is puur ruimte in het nieuwe huis.
Ik ben persoonlijk van mening dat ik er juist op vooruit ga, namelijk een dolby systeem ipv stereo. Nu heb ik wel gemerkt dat het geluid iets minder vol klinkt, echter de manier hoe ik muziek luister (en de waarde die ik eraan hecht) is dat voor mij (ook voor vriendin) minder van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pillie666
  • Laatst online: 23:47
Ik heb de Jamo HCS626 en de 626's heb ik nu als BI-AMP aangesloten en dat scheelt aanzienlijk in de hoeveelheid bass want die is nu een stuk realistischer en niet meer zo boemerig op mijn Marantz SR6006 in stereo en direct.
Ik ben nu aan het testen met de cross-over op 90 HZ.

Ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de Jamo's niet voldoen en ik heb ze verkocht en een paar Monitor Audio RS8 via marktplaats aangeschaft en het geluid is nu wel in balans.

[ Voor 25% gewijzigd door pillie666 op 14-01-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterski
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:54
Ik heb van de week een S626 HCS aangeschaft, alleen ik vraag me af in wat voor categorie receivers ik moet gaan kijken. Vind bijvoorbeeld een X1000 (Denon) of een 1504 (Marantz) qua functies (mede omdat ze qua hoogte in mn tv meubel passen) wel geschikt, alleen hebben deze receivers genoeg power om de speakers op een gecontroleerde manier aan te sturen? Of zou ik in een klasse hoger moeten gaan kijken? Ik wil max €350-€400 kwijt zijn hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
BIERAAP schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:32:

Uiteindelijk voor de Q Acoustics gegaan : http://www.qacoustics.co.uk/2070si-subwoofer-speakers.htm
Na het beluisteren van een tig subwoofers vond ik zelf deze erg prettig. Zeker ook gezien zijn prijs.

Nu nog een goede IR oplossing en Speaker stands.
Hoe hebben jullie de 606 of 608 rear speakers opgehangen/staan?
Zie hier en daar wel een aantal stands staan maar deze zijn naar mijn idee erg fragiel en hebben geen speakerkabel doorvoer. Hierdoor zie je alsnog die lelijke kabels lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
BIERAAP schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:31:
[...]

Uiteindelijk voor de Q Acoustics gegaan : http://www.qacoustics.co.uk/2070si-subwoofer-speakers.htm
Na het beluisteren van een tig subwoofers vond ik zelf deze erg prettig. Zeker ook gezien zijn prijs.

Nu nog een goede IR oplossing en Speaker stands.
Hoe hebben jullie de 606 of 608 rear speakers opgehangen/staan?
Zie hier en daar wel een aantal stands staan maar deze zijn naar mijn idee erg fragiel en hebben geen speakerkabel doorvoer. Hierdoor zie je alsnog die lelijke kabels lopen...
606 / 608? Ik hoop niet dat je ze wil gaan ophangen ... mijn 608's wegen ruim 25 kg de stuk :+

Ik denk dat je de 602's bedoelt ;) ... ik heb hiervoor beugels gebruikt welke zijn te draaien naar een goede positie. Het merk weet ik niet meer, komen van de praxis vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
renzo4000 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:57:
[...]

606 / 608? Ik hoop niet dat je ze wil gaan ophangen ... mijn 608's wegen ruim 25 kg de stuk :+

Ik denk dat je de 602's bedoelt ;) ... ik heb hiervoor beugels gebruikt welke zijn te draaien naar een goede positie. Het merk weet ik niet meer, komen van de praxis vandaan.
Euhhh ja bedoel de 602 rearspeakers.
Enige nadeel daarvan vind ik dat je de kabels ziet lopen. :-(
Hoe heb je de speakers bevestigd? Gewoon een schroef erin of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
BIERAAP schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:56:
[...]

Euhhh ja bedoel de 602 rearspeakers.
Enige nadeel daarvan vind ik dat je de kabels ziet lopen. :-(
Hoe heb je de speakers bevestigd? Gewoon een schroef erin of?
Jep gewoon schroef erin :) ...

Hier heb ik mijn setup al eens gepost: [Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic deel 2

verreweg van ideaal maar voor mij op dit moment de beste oplossing in het kleine huisje. We zijn bezig het huis te verkopen en naar een "fatsoenlijke" woning te gaan waar ik mijn setup een goede plaats kan gaan geven. Gelukkig vind mijn vriendin een goede HT ook belangrijk en schrikt ze niet zo gauw van grote luidsprekers en tv's (want 50" die er nu hangt is eigenlijk al te klein, daar gaat minimaal 65" voor terug komen. :o

[ Voor 47% gewijzigd door renzo4000 op 15-01-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
renzo4000 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:00:
[...]

Jep gewoon schroef erin :) ...

Hier heb ik mijn setup al eens gepost: [Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic deel 2

verreweg van ideaal maar voor mij op dit moment de beste oplossing in het kleine huisje. We zijn bezig het huis te verkopen en naar een "fatsoenlijke" woning te gaan waar ik mijn setup een goede plaats kan gaan geven. Gelukkig vind mijn vriendin een goede HT ook belangrijk en schrikt ze niet zo gauw van grote luidsprekers en tv's (want 50" die er nu hangt is eigenlijk al te klein, daar gaat minimaal 65" voor terug komen. :o
Heb net alles verbouwd. Muren gestuct etc.. niet echt zin om daar weer een gat in te moeten boren etc.. Dus heb liever staanders. Maar zijn allemaal zo fucking lelijk ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit vonden ik en de vriendin best mooi om te zien. Die vierkante dozen zoals de meeste vloerstaanders vinden we inderdaad ook niet mooi over het algemeen.

[ Voor 35% gewijzigd door henkie196 op 15-01-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het gaat niet om de vloerstaanders maar om de surrounds... Overigens vind ik persoonlijk dat de jamo's s608 best prettig op het netvlies liggen zeker gezien de prijs:

Afbeeldingslocatie: http://fotoaudio.pl/images/jamo-s606-hcs-3-high.jpg

En zoiets voor je rears dan?
Afbeeldingslocatie: http://www.vaughans.co.uk/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/A/l/Alphason-AD100S.jpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
renzo4000 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:30:
Het gaat niet om de vloerstaanders maar om de surrounds... Overigens vind ik persoonlijk dat de jamo's s608 best prettig op het netvlies liggen zeker gezien de prijs:

[Plaatje verwijderd]

[Plaatje verwijderd]
Die standaarden zijn niet stevig genoeg voor de S602 voor mijn gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
renzo4000 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:30:

[afbeelding]

[afbeelding]
Zoiets zou zeer netjes zijn!!
Ff zien wat zoiets moet kosten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Ik heb deze in het zwart staan voor mijn S602's
Afbeeldingslocatie: http://hificorner.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/t/stylum_header_1_1_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
Natrixz schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:27:
Ik heb deze in het zwart staan voor mijn S602's
[afbeelding]
Kan daar de kabel doorheen lopen? Dus niet los erachter bungelen?
Heb je toevallig fototje van hoe ze er nu bij staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Kabel loopt door de poot inderdaad, zal is even kijken in dropbox of ik een foto heb van hoe het er nu bij staat.
(Volgens mij niet zo'n goede foto maar zal ff kijken)

Edit: Sterker nog ik heb helemaal geen foto 8)7
Zal vanavond even een foto maken van hoe het er bij staat :+

[ Voor 25% gewijzigd door Natrixz op 17-01-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
Natrixz schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:51:
Kabel loopt door de poot inderdaad, zal is even kijken in dropbox of ik een foto heb van hoe het er nu bij staat.
(Volgens mij niet zo'n goede foto maar zal ff kijken)

Edit: Sterker nog ik heb helemaal geen foto 8)7
Zal vanavond even een foto maken van hoe het er bij staat :+
Thanks hier en daar bij wat webshops gevonden. Ziet er netjes uit en exact wat ik zocht. Net de vraag even uitgezet bij mijn vast hifi leverancier of hij deze ook kan leveren. :P

Heb jij hem ook gevuld met zand etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Nee de grote stang is open aan de onderkant (logisch) om de kabel door te laten.
De kleine stang zou je inderdaad kunnen vullen met zand maar ik vind hem redelijk stevig staan.

Heb een dochtertje van 3 en twee katten en het is nog nooit mis gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

BIERAAP schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:00:
[...]
Thanks hier en daar bij wat webshops gevonden. Ziet er netjes uit en exact wat ik zocht. Net de vraag even uitgezet bij mijn vast hifi leverancier of hij deze ook kan leveren. :P
Naast Norstone zou je ook eens bij Atacama kunnen kijken. Ikzelf ben een tevreden gebruiken van de Norstone Esse stands en van Atacama heb ik een Equinox XL Pro Hi-Fi Rack staan. Van beide ben ik tevreden over de kwaliteit. Hier een foto van mijn Boston Acoustics A25 (ook een kleine speaker) op de Esse Stands. Het is mijn slaapkamer-setje dus let niet op de geurtjes en dergelijke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Natrixz schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:01:
Nee de grote stang is open aan de onderkant (logisch) om de kabel door te laten.
De kleine stang zou je inderdaad kunnen vullen met zand maar ik vind hem redelijk stevig staan.

Kan de kabel niet door de kleine stang, en de rest vullen met zand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
Natrixz schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:01:

Afkitten aan de onderzijde en dan vullen ? :-)
FeaR schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:32:
[...]

Naast Norstone zou je ook eens bij Atacama kunnen kijken. Ikzelf ben een tevreden gebruiken van de Norstone Esse stands en van Atacama heb ik een Equinox XL Pro Hi-Fi Rack staan. Van beide ben ik tevreden over de kwaliteit. Hier een foto van mijn Boston Acoustics A25 (ook een kleine speaker) op de Esse Stands. Het is mijn slaapkamer-setje dus let niet op de geurtjes en dergelijke ;)
Ziet er netjes uit!

[ Voor 41% gewijzigd door BIERAAP op 17-01-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Wij als tweaker zijnde kunnen dat uiteraard zo maken :+
Grote afkitten en aan de boven en onderkant van de kleine stang een gaatje boren, et voila :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
Natrixz schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:31:
Wij als tweaker zijnde kunnen dat uiteraard zo maken :+
Grote afkitten en aan de boven en onderkant van de kleine stang een gaatje boren, et voila :+
Hoezo boren in de kleine?

Kabel door de grote voeren. Daarna onderin afkitten. En vullen met zand. Hoppa :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
BIERAAP schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:45:
[...]

Hoezo boren in de kleine?

Kabel door de grote voeren. Daarna onderin afkitten. En vullen met zand. Hoppa :-)
Kan natuurlijk ook, is maar net wat je voorkeur is }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Zou ik niet doen, dodelijk voor je geluid ivm demping. * _Brake_ rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
tiguan schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:48:
[...]

Ik luister zelf veel hardstyle , r&b en hiphop, klinkt allemaal erg goed met deze combi. Je kan daarnaast ook ontzettend veel instellen aan het geluid van de STR840. Maar bij mij staat alles op neutraal zo'n beetje en de bass is al goed aanwezig. Je kan dan nog de optimizer aanzetten voor extra bass, maar dat is al gauw te veel voor de buren denk ik.

Ik speel vooral via Airplay i.c.m. Spotify in de hoogste kwaliteit. Hardstyle nummers hebben vaak veel snerpende geluiden en dat vond ik op mijn vorige versterker vaak irritant klinken. Op deze versterker klinkt dat al een stuk aangenamer voor je oren. Ik heb best gevoelige oren namelijk. En dan kan je de treble wel terug draaien, maar dat klinkt dan ook weer zo dof. Met deze versterker klinkt dat gewoon zuiver en zoals het hoort. Tevens is er een 'pure direct' knop voor mensen die absoluut geen nabewerking op 't geluid willen hebben, dan worden alle enhancements uitgeschakeld en hoor je de muziek zoals het bedoeld is.

Android bediening ben ik nog niet tegen gekomen, wel zag ik iets over een app van Sony maar dat is volgens mij meer bedoelt voor je tv en mijn tv is al te oud om daarvoor in aanmerking te komen. Misschien dat het i.c.m. Bravia Sync wel werkt. Bravia Sync werkt overigens ook erg mooi met deze versterker al vind ik 't zelf niet zo nuttig , want ik wil mijn versterker niet altijd aan hebben als ik tv kijk.

Daarnaast kan je de S606 nog bi-amp aansluiten en deze versterker biedt die mogelijkheid wel. Ik heb 't alleen nog niet aangesloten, misschien dat ik dat binnenkort nog ga doen.
Bedankt voor je reactie.
Ik ga het gewoon proberen met de STR-DN840.
Zou dit apparaat voldoende kunnen leveren om de HCS S 428 (5.0) aan te sturen?
Wellicht in de toekomst uitbreidbaar met een 2 extra sur 420's en een subwoofer (7.1).

Eigenlijk heb ik geen idee hoe het zit met aansluiten...
Zou niet weten wat voor kabels ik zou moeten gebruiken en hoe dik die moeten zijn.
Wel zie ik dat de receiver schroefaansluiting vereist, ik weet niet of dit nog ergens van op invloed is..
Ook bi-ampen ben ik niet in thuis, dus hier ga ik me ook maar is in verdiepen.
Wellicht zou ik d 2 S428's bi-ampen als hier toegevoegde waarde in zit. (7.1 + 2x bi amp)

Tips & Trucks welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

RegurBellej schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:05:
[...]
Wellicht zou ik d 2 S428's bi-ampen als hier toegevoegde waarde in zit. (7.1 + 2x bi amp)
De configuratie van 7.1 + 2 x Bi-amp kan je vergeten. Met Bi-amp wijs je eindtrappen van andere speakers/kanalen toe naar de fronts. Hierdoor heb je 7.1 óf 5.1 met Bi-amp. Betreffende het nut en de zin van Bi-amp is al veel geschreven. Lange verhaal kort is dat je het zelf uit moet proberen en dan testen of je het verschil hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
FeaR schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:23:
[...]

De configuratie van 7.1 + 2 x Bi-amp kan je vergeten. Met Bi-amp wijs je eindtrappen van andere speakers/kanalen toe naar de fronts. Hierdoor heb je 7.1 óf 5.1 met Bi-amp. Betreffende het nut en de zin van Bi-amp is al veel geschreven. Lange verhaal kort is dat je het zelf uit moet proberen en dan testen of je het verschil hoort.
Haha in de tussentijd was ik inderdaad aan het googlen en filmpjes aan het bekijken en kwam erachter dat dit niet kon. Ik dacht, nog snel ff m'n post aanpassen, maar je was me al voor ;)

Als ik het goed begrijp kan Bi-Wire voor de fronts wel bij 7.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Je kan alleen bi-ampen als je twee van de surround speakers opoffert. Maar dat kan je wel nog steeds 5.2 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
En wat voor kabels/plugs gebruiken jullie om je Jamo's mee aan te sluiten op de receiver?
Er zijn zoveel verschillende soorten/diktes dat het lastig is om te bepalen wat nou passend of de juiste keuze is.

tips & trucs waar op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
RegurBellej schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:18:
En wat voor kabels/plugs gebruiken jullie om je Jamo's mee aan te sluiten op de receiver?
Er zijn zoveel verschillende soorten/diktes dat het lastig is om te bepalen wat nou passend of de juiste keuze is.

De lengte van de kabels, daarmee de dikte, en het materiaal (puur koper!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Gewoon simpele 2.5mm² geluidskabel van Gamma en Nakamichi pluggen van eBay. Goed en goedkoop. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online

Doe ik ook nog even een duit in het zakje, let inderdaad op of het koper is en geen CCA (copper cladded aluminium) of andere meuk. Betreft diameter:

http://www.breem.nl/pgbekabeling.htm

Voor al het overige marketing en oplichting wat niet bewezen verschil uitmaakt kan je in het elfentopic terecht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relisys
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 06:53
Bij het rondkijken naar speakers voor in de huiskamer ben ik bij Jamo uitgekomen. Nu zie ik dat er naast de S426 en S506 ook een S526 te koop is en de S506 gunstig geprijsd is in de pricewatch.

Nu vroeg ik mij af of er een groot verschil is tussen de S506 en S526? En zal de S506 binnenkort end of life zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Iemand ervaring met de s606 hcs3 set icm de SVS PB-1000? De speakers heb ik, de sub nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
_Brake_ schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:31:
[...]

De lengte van de kabels, daarmee de dikte, en het materiaal (puur koper!).
sjaool schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:16:
[...]

Gewoon simpele 2.5mm² geluidskabel van Gamma en Nakamichi pluggen van eBay. Goed en goedkoop. :)
cvheereveld schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:46:
[...]

Doe ik ook nog even een duit in het zakje, let inderdaad op of het koper is en geen CCA (copper cladded aluminium) of andere meuk. Betreft diameter:

http://www.breem.nl/pgbekabeling.htm

Voor al het overige marketing en oplichting wat niet bewezen verschil uitmaakt kan je in het elfentopic terecht ;).
Bedankt voor de reacties, hier kunnen we wat mee :)

Misschien een nog een leuk nieuwtje, of ik loop achter:
Had een webshop benaderd voor de S 428, kreeg als bericht dat deze niet leverbaar is in Nederland.
Zijn er mensen hier bekend of deze wel leverbaar is in bijv Duitsland of Belgie..?
Wel komt de S 528 zeer snel uit, deze zal ook in de webshops gaan opduiken.

Ik kon deze nog niet vinden op de Jamo website en ook niet via de zoekmachines.
Dus ik vermoed dat dit een nieuwe set betreft.
Ik heb de betreffende webshop natuurlijk wel gevraagd om even wat foto's en specificaties te sturen.
Waarschijnlijk kunnen ze dit niet, maar het is een poging waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
Is er eigenlijk enig verschil tussen de S606/S608 en de S626/S628?

En heeft iemand de S506 en S606 beiden wel eens gehoord en het verschil gehoord?

[ Voor 38% gewijzigd door jeantje op 26-01-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Van de week was de Jamo S 426 HCS 3 weer te koop via ibood, en heb ik hem dit keer wel kunnen kopen. Ik ben erg benieuwd naar hoe ze klinken, maar voordat het zover is, even inlezen hoe het zit met speakerkabels en welke ik het beste kan kopen :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17

Kluus

Gang is alles

Ik heb mezelf vandaag een Jamo SUB360 kado gedaan voor bij mijn Jamo S606 HCS3 set en een Yamaha RX-V667 reciever. Op zich werkt de sub prima, maar nadat hij uit is gegaan lijkt ie niet meer echt op te komen. Op het moment dat ik een nieuwe meting start met ypao springt ie weer aan...

Iemand bekend met dit fenomeen? Overigens lijkt uit gaan ook wel even te duren, maar ik neem aan dat daar een timer aan hangt?

Kleine update: uit gaat ie wel, maar nu gaat ie inderdaad niet aan als ik de boel weer op start. Voor zo ver ik kan zien is er geen mogelijkheid om de gevoeligheid van auto on/off in te stellen. Kan het nog aan de kabel liggen? Ik gebruik niet de standaard mee geleverde (begreep dat de kwaliteit daarvan nogal bagger is). Maar het gaat wel over een kabel van 10 meter, behoorlijk lang dus. Deze om precies te zijn...

Correctie 2, hij springt wel aan maar pas bij zeer lage tonen, dus wellicht is het gewoon normaal. Morgen maar weer eens verder testen :)

[ Voor 44% gewijzigd door Kluus op 30-01-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat zijn je instellingen? Als de crossover op 40 Hz staat en je luistert wat muziek kan ik begrijpen dat de subwoofer minder makkelijk aan springt. Of een film waar het LFE (.1)-kanaal niet echt aanwezig is...

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste