Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Mede-auteur:
  • jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-06 16:34

jeantje

Jamo Topic Header
[Speakers]Het Jamo Ervaringen Topic
Het eerste (vernieuwde) deel het Jamo Ervaringen Topic.
De topicstart is altijd in ontwikkeling en mocht je dus meer informatie hebben meld dit dan even.

Inhoudsopgave
Over Jamo
Jamo is een Deens merk dat zich richt op speakers voor thuis en voor gebruik in home theaters. Alle producten zijn typisch Deens, oftewel: simpel, stylish en bovenal functioneel.

Jamo Producten
Dit is nog in ontwikkeling, nog even geduld.

Speaker series
Jamo Concert Line
Concert
De Concert lijn van Jamo is met een duidelijk doel gemaakt: het recreëren van de beleving van een live optreden. Het is duidelijk dat de Concert lijn een stap omhoog is vanaf de Studio lijn, dat zich niet alleen in prijs laat zien, maar ook in de gebruikte technieken.

Dipolair
Waar bij de meeste home cinema sets de kracht bij de vloerstaanders ligt, probeert de Concert lijn juist meer de nadruk op de surround speakers te leggen. Surround speaker zijn meestal boekenplank speakers, danwel verkleinde varianten, die dezelfde karakteristieken hebben als de vloerstaanders. Bij de Jamo Concert lijn wordt er echter gebruik gemaakt van dipolair speakers. Hiermee onderscheidt Jamo zich van de rest, aangezien het idee van dipolair speakers is dat het geluid beter wordt verspreidt over de ruimte en dus een betere belevenis van de geluidsbron geeft, of dit nou een klassiekconcert of film is.

Materialen
De midrange en woofer drivers van de Jamo Concert lijn zijn van harder materiaal gemaakt dan bij de Studio lijn, waardoor deze een duidelijkere geluidsproductie zouden moeten geven. De tweeters gebruikt in de Concert lijn maken gebruik van Decoupled Tweeter Technology (DTT). Dit houdt in dat de tweeters fysiek niet verbonden zijn met de luidsprekerkast. Jamo claimt dat hierdoor de trillingen veroorzaakt door de midrange en woofer drivers met meer dan 20dB verminderd worden. Dit heeft tot gevold dat de hoge frequenties duidelijker zijn dan bij andere speakers.

Jamo THX Line
THX Speakers
Deze aparte speakerlijn van Jamo doet het anders dan wat er meestal gebeurd met het certificaat van THX. Als een fabrikant een product door THX laat certificeren is dit meestal een product dat in eerste instantie als gewoon product ontworpen is. Als vervolgens dit gewone product voldoet aan de eisen van THX is het een mooie toevoeging aan de andere zooi logo’s die al op het product staan, maar het maakt het product zelden beter dan een gelijkwaardig product zonder THX certificering.

Van de grond af
Bij deze Jamo speakers is het echter anders gegaan. De THX lijn is specifiek ontwikkeld voor het THX certificaat en de producten zijn dus ook akoestisch exact zoals een THX speaker moet zijn. Hiermee deelt het de ontwerpprocedure die een bioscoop speaker ook ondergaat, echter zijn deze speakers vaak zo groot de plaatsing ervan meestal achter de schermen is en zijn deze ook veel te krachtig voor de standaard home cinema. Jamo heeft dus kleine bioscoop speakers speciaal voor thuis gemaakt.

Jamo Reference Line
Reference
Zoals elk merk heeft ook Jamo een speakerlijn die zij zelf als de absolute top zien van zichzelf. Meestal zijn deze speakers te onderscheiden van de rest doordat ze flink groter zijn, gemaakt van zeer exotische materialen en veel doorontwikkelde drivers. Bij Jamo hebben ze er echter voor gekozen om geen ontwikkelingskosten in de midrange en tweeter te steken, en gewoon bewezen units aan te schaffen van andere fabrikanten.

De behuizing
Door fabrikanten wordt de luidsprekerkast als een noodzakelijke ergernis gezien. Het geeft namelijk een handicap aan de drivers, die minder vrij kunnen bewegen doordat de luchtdruk achter de driver lager wordt dan voor de driver bij voorwaarste beweging, en effectief de driver dus wordt tegengehouden bij het produceren van een geluidstrilling. Daarnaast geeft de driver de geluidstrilling door aan de kast, die de trillingen weer ongewenst aan de omgeving kan afgeven. Sommige fabrikanten nemen dan de toevlucht tot materialen zoals graniet om deze trillingen tegen te gaan, waardoor de kasten loodzwaar worden.

Open
Bij Jamo waren ze ooit begonnen met het experimenteren van een kastloze speaker. Ze waren daar zeker niet de eerste in, maar het was in eerste instantie ook niet de bedoeling dat het een verkoopbaar product zou worden. Doordat de speaker geen kast meer heeft heb je geen last meer van de hierboven genoemde kwalen. Sterker nog, je krijgt als voordeel dat het een dipolaire speaker is, het geluid wordt niet alleen naar voren afgegeven, maar ook naar achteren, waardoor je groot ruimtelijk geluid creëert. Echter heeft het ook nadelen een kastloze speaker, namelijk: akoestische kortsluiting.

Akoestische kortsluiting
Deze term houdt in dat de luchtverplaatsing die een driver naar voren creëert, zich via de zijkant van de kastloze speaker naar achter beweegt om de lagere druk die aan de achterkant is onstaan op te vullen. Hierdoor gaat veel energie verloren en zal er maar weinig geluid geproduceerd worden. Daarom kiezen de meeste fabrikanten om alleen de midrange en tweeter zonder kast te monteren en om de woofer toch een kast te bouwen, omdat die daar het meeste last van heeft. Bij Jamo wilden ze het eigenlijk op een andere manier proberen. Waarom maken we de woofer voor het laag niet zo groot, dat het niet uitmaakt of er akoestische kortsluiting plaatsvindt, er toch nog genoeg geluid wordt geproduceerd. Geen enkele driver fabrikant maakte een driver die aan deze specificatie voldeed en dus hebben ze zelf een driver van 380mm ontwikkeld, gemaakt van langzaam gedroogd papier, die een specificatie heeft van 100dB bij 1 watt op 200Hz.

Zo alles tezamen en de Jamo Reference lijn was geboren.

Jamo Studio Line
Studio
De Jamo Studio lijn is het beste voorbeeld van één van de kenmerken waar Jamo bekend om staat: fantastische prijs/kwaliteit-verhouding. Om de kosten laag te houden is er niet geïnvesteerd in de dure materialen voor drivers of kunstige design elementen. Gewoon een simpele speaker die goed geluid produceert.

We hebben ervoor gekozen om momenteel alleen de technische details van de Studio line speakers uit te werken.
In de toekomst word dit wellicht verder uitgebreid met de Concert & Aesthetic & THX & Custom & Reference.

S 400 Series

Specs S 426
S426-NoGrillS426-Grill
Type luidspreker2-weg bass-reflex
Woofer / Midrange140 mm
Tweeter25 mm
Gevoeligheid89 dB
Frequentiebereik48 - 20.000 Hz
Impedantie6 Ohm
Gewicht8.7 kg
Afmetingen910 x 180 x 238 mm (HxBxD)
Beschikbare kleurenWenge, White Ash Finish, Black Ash
ReviewsHiFi.nl
Te beluisteren bijniet bekend

Specs S 428
S428-NoGrillS428-Grill
Woofer / Midrange140 mm
Tweeter25 mm
Gevoeligheid90 dB
Frequentiebereik42 - 20.000 Hz
Impedantie6 Ohm
Gewicht11,9 kg
Afmetingen1070 x 180 x 300 mm (HxBxD)
Beschikbare kleurenWenge, White Ash Finish, Black Ash
Reviews-
Te beluisteren bijHavoned

Specs S 420 SUR
420-NoGrill420-Grill
Type luidspreker2-weg gesloten
Woofer / Midrange89 mm
Tweeter25 mm
Gevoeligheid86 dB
Frequentiebereik90 - 20.000 Hz
Impedantie6 Ohm
Gewicht1.05 kg
Afmetingen215 x 118 x 125 mm (HxBxD)
Beschikbare kleurenBlack Ash, Wenge
Reviews-
Te beluisteren bijNiet bekend

Specs S 404
S404-WitS404-Zwart
Woofer / Midrange140 mm
Tweeter25 mm
GevoeligheidNiet bekend
Frequentiebereik60 - 20.000 Hz
Impedantie6 Ohm
Gewicht2,9 kg
Afmetingen240 x 162 x 218 mm (HxBxD)
Beschikbare kleurenHigh Gloss Black, Finish High Gloss White
Reviews-

De S 426 HCS3 is een Home Cinema Set welke opgebouwd is uit;
S 426, S 420 SUR, S 420 CEN
S426-HCS3
Reviews: -

De S 428 HCS3 is een Home Cinema Set welke opgebouwd is uit;
S 428, S 420 SUR, S 420 CEN
S428-HCS3
S 500 Series

Specs S 506
S506-NoGrillS506-Grill
Woofer / Midrange2 x 165 mm
Tweeter25 mm
Gevoeligheid 89 dB
Frequentiebereik45 - 20.000 Hz
Impedantie6 Ohm
Gewicht15,2 kg
Afmetingen1000 x 195 x 301 mm (HxBxD)
Beschikbare kleurenDark Apple, Black Ash
Reviews-

Specs S 502
S502-NoGrillS502-Grill
Woofer / Midrange102 mm
Tweeter25 mm
Gevoeligheid86 dB
Frequentiebereik80 - 20.000 Hz
Impedantie6 Ohm
Gewicht2.7 kg
Afmetingen240 x 134 x 202 mm (HxBxD)
Beschikbare kleurenDark Apple, Black Ash, High Gloss Black
Reviews-

Specs S 50 CEN
S50CEN-NoGrillS50CEN-Grill
Woofer / Midrange2 x 102 mm
Tweeter25 mm
Gevoeligheid87 dB
Frequentiebereik75 - 20.000 Hz
Impedantie6 Ohm
Gewicht4.7 kg
Afmetingen134 x 400 x 202 mm (HxBxD)
Beschikbare kleurenDark Apple, Black Ash
Reviews-

De S 506 HCS3 is een Home Cinema Set welke opgebouwd is uit;
S 506, S 502, S 50 CEN
S506-HCS3
S 600 Series

Specs S 606
S606-NoGrillS606-Grill
Type luidspreker3-weg bass-reflex
Woofer203 mm
Midrange2 x 127 mm
Tweeter25 mm
Gevoeligheid89 dB
Frequentiebereik42 - 20.000 Hz
Impedantie6 Ohm
Gewicht24.1 kg
Afmetingen1080 x 190 x 345 mm (HxBxD)
Beschikbare kleurenDark Apple, Black Ash, High Gloss Black, White Ash Finish
ReviewsTweakers.net
HiFi.nl
Media Markt Den Haag

Specs S 608
S608-NoGrillS608-Grill
Type luidspreker3-weg bass-reflex
Woofer254 mm
Midrange3 x 157 mm
Tweeter25 mm
Gevoeligheid90 dB
Frequentiebereik37 - 20.000 Hz
Impedantie6 Ohm
Gewicht25.5 kg
Afmetingen1134 x 190 x 380 mm (HxBxD)
Beschikbare kleurenDark Apple, Black
ReviewsTweakers.net
Gadgettest.nl
HiFi.nl

Specs S 602
S602-NoGrillS602-Grill
Woofer / Midrange102 mm
Tweeter25 mm
Gevoeligheid87 dB
Frequentiebereik80-20.000 Hz
Impedantie6 Ohm
Gewicht3.4 kg
Afmetingen240 x 133 x 210 mm (HxBxD)
Reviews-
Media Markt Den Haag

Specs S 604
S604-NoGrillS604-Grill
Woofer / Midrange165 mm
Tweeter25 mm
Gevoeligheid88 dB
Frequentiebereik50 - 20.000 Hz
Impedantie6 Ohm
Gewicht6.1 kg
Afmetingen344 x 185 x 271 mm (HxBxD)
Beschikbare kleurenDark Apple
Reviews-
Media Markt Den Haag

Specs S 60 CEN
S60CEN-NoGrillS60CEN-Grill
Woofer / Midrange2 x 102 mm
Tweeter25 mm
Gevoeligheid87 dB
Frequentiebereik75 - 20.000 Hz
Impedantie6 Ohm
Gewicht4.9 kg
Afmetingen133 x 400 x 210 mm (HxBxD)
Reviews-
Media Markt Den Haag
ExtraDe S60CEN is gewoon los te verkrijgen. Neem even contact op met Havoned voor meer info.

De S 606 HCS3 is een Home Cinema Set zonder subwoofer welke opgebouwd is uit;
S 606, S 602, S 60 CEN
S606-HCS3
Reviews: Reviewhorizon.com, Tweakers.net

De S 606 HCS5 is een Home Cinema Set met subwoofer welke opgebouwd is uit;
S 606, S 602, S 60 CEN, SUB200
S606-HCS5

De S 606 HCS6 is een Home Cinema Set met subwoofer welke opgebouwd is uit;
S 606, S 602, S 60 CEN, SUB250
S606-HCS6
Reviews: TechRadar.com

De S 608 HCS3 is een Home Cinema Set zonder subwoofer welke opgebouwd is uit;
S 608, S 602, S 60 CEN
S608-HCS3
Vorige delen
[list]• [Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic

Overig
Mochten er opmerkingen oid zijn laat dit dan weten via het topic of via een DM aan één van de auteurs.
We hebben geprobeerd bij elke speaker te vermelden waar ze te beluisteren zijn. Dit veranderd echter wellicht en misschien dat jullie meer locaties weten. Weet je een locatie meld dit dat bij één van de auteurs.
Nogmaals willen we duidelijk maken dat niet alle modellen opgenomen zijn in het topic maar voornamelijk de S(tudio)-line aangezien deze het populairste is.

Probeer het ontopic te houden en enjoy the sound.

Als laatste willen we graag Fear bedanken voor het opzetten van de aanloop naar het verzamel ervaring topic, en mennochefke voor het starten van het allereerste topic in April 2010.

[ Voor 1% gewijzigd door jeantje op 15-01-2014 14:38 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
StraightOn.NL schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:06:
Misschien wat lame, maar ik heb iBood getipt voor de setup die ik graag zou willen omdat het spul allemaal maar moeilijk verkrijgbaar is...Ik moet zeggen dat ik ze zelf nog niet samen heb horen klinken, en mijn budget laat een dergelijke setup met S606 en S608 niet toe helaas.

2 x Jamo S 428 als Front http://www.jamo.com/eu-en/products/s-428-specifications/
2 x Jamo S 426 als Rear http://www.jamo.com/eu-en/products/s-426-specifications/
1x Jamo S 60 CEN http://www.jamo.com/eu-en/products/s-60-cen-specifications/
1x Jamo SUB 360 http://www.jamo.com/eu-en/products/sub-360-specifications/

Mocht je interesse hebben in dezelfde setup, reply/quote dan op iBood op deze tip:
http://nl-nl.forum.ibood....nt-page-4/#comment-414918

Ik hoop in ieder geval dat alle liefhebbers ze langs deze weg kunnen aanschaffen!
Ik denk niet dat je snel een set met zuilen als rear speakers gaat tegenkomen op iBood. Sowieso brengt dat een hoop gedoe met zich mee qua verzending. Je hebt meer kans met een standaard HCS set, waarvan de rear speakers gewoon goed zijn voor wat ze moeten doen. Ik denk dat zuilen als rear speakers weinig meerwaarde gaan geven.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
sjaool schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:24:
[...]

Die (zilver/koper kleurige) kabel [van de Gamma] voldoet voor de S606 prima. ;)
Bedankt voor de tip! Gaan we dat even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:36

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sjaool schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:24:
[...]

Die (zilver/koper kleurige) kabel voldoet voor de S606 prima. ;)
Bij 'mijn' Gamma is die kabel blauw/doorzichtig (het koper is uiteraard koperkleurig :+)
Voor 2,5 mm2, maar ik ga er vanuit dat die bedoeld is.

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 19-09-2011 12:26 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
G-Tus schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:24:
[...]

Ik denk niet dat je snel een set met zuilen als rear speakers gaat tegenkomen op iBood. Sowieso brengt dat een hoop gedoe met zich mee qua verzending. Je hebt meer kans met een standaard HCS set, waarvan de rear speakers gewoon goed zijn voor wat ze moeten doen. Ik denk dat zuilen als rear speakers weinig meerwaarde gaan geven.
Ben bang dat je wat betreft iBood gelijk hebt, maar ik zou het wel heel fijn vinden :) Wat betreft de rear zuilen ben ik het niet eens met je. Ik heb nu 4x Magnat zuilen en ook voor achter geeft het wat meer punch dan toen ik er de bookshelfs had staan, grootste probleem was gewoon dat het lelijk was...

Een setje S 426 via iBood zou iets van €125-150 moeten kosten gezien de S 426 HCS 3 al een paar keer is langsgekomen voor €189 (en goedkoper in de Hunt). Voor een setje bookshelfs met standaards ben je dat ook kwijt.

Voor mij persoonlijk hebben zuilen achter dus meerwaarde, staat beter los in je woonkamer, hebt toch een stuk voller geluid, ook van achteren bij films. Ook voor muziek als je dual-stereo afspeelt geeft het wat, ik heb namelijk vrij grote woonkamer en de speakers staan ver uit elkaar, dan heeft het echt meerwaarde.

Vriend van mij heeft bij de laatste iBood 2x een S 426 gekocht, de S 420's in de keuken gehangen, de 4 S 426 zuilen voor bij de TV, had ie wel een center over maarja :P

Maar goed, een S 426 of S 428 komt niet in de buurt van een echte S 608 natuurlijk, maar ben pas afgestudeerd dus zo ruim is het budget nog niet, en men wil toch wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Heb inmiddels de S606 zuilen aangesloten, om alvast muziek te spelen terwijl ik de overige kabels op maat maak.
Zéér positief verrast!

Zal later nog even updaten als ik wat langer heb kunnen luisteren, gekalibreerd heb, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

AllSeeyinEye schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:25:
[...]

Bij 'mijn' Gamma is die kabel blauw/doorzichtig (het koper is uiteraard koperkleurig :+)
Voor 2,5 mm2, maar ik ga er vanuit dat die bedoeld is.
Wat betreft die kleur zou je gelijk kunnen hebben. Gamma verandert natuurlijk ook nog wel eens. ;)
Maar goed die 2.5 mm² kabel voldoet uitstekend voor de S606. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Ik kwam ook op de zilver/kopere kabels uit. Die blauw/doorzichtige lag er ook, maar was in vergelijking poepduur. De helft extra, ongeveer. Inmiddels ook de centerspeaker aangesloten, en absoluut tevreden over de aankoop.

Wanneer ik de achterspeakers ophang weet ik nog niet. Zal dan ook nog even de kabels weg moeten werken, maar dat is zo gebeurd. Heb ik hopelijk ergens in de loop van de week de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:13
Ik heb sinds kort S 606's staan ik ben puur een muziek liefhebber en toch mis ik het in de lage tonen.
Helaas heb ik niet zo groot budget dus wil ik graag weten wie er ervaring heeft met de SUB210 of 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Als je puur muziek liefhebber bent, waarom ben je dan voor de S 606 gegaan en niet de S 608? Dat is ook de reden waarom de S 608 alleen nog los of in een 5.0 set te krijgen is, omdat die speaker gewoon het prima zonder subwoofer doet (zeker aangezien een goede subwoofer waarschijnlijk duurder uitkomt dan de speakers zelf). De S 606 wordt niet voor niets nog in 2 verschillende 5.1 sets geleverd, omdat de lage tonen gewoon een stuk minder zijn, iets wat mij persoonlijk overtuigde om voor de S 608 te gaan toen ik ze naast elkaar heb kunnen beluisteren.

Misschien is het dan verstandiger om te overwegen de S 606 te verkopen en de S 608 te kopen. Ik denk dat je met een goedkope subwoofer meer bonk bonk bonk krijgt dan bevredigende lage tonen waar je als muziek liefhebber, lijkt me, naar opzoek bent. Het is dan wel aan te raden om ze eerst even te gaan beluisteren bij Havoned (zover ik weet de enige zaak waar je de S 608 kan beluisteren). Ik denk dat ze ook de verschillende Jamo subwoofers daar hebben staan en mogelijk, als je dat even verifieerd via de mail of telefoon, kunnen ze die aansluiten aan de luisteropstelling.

[ Voor 35% gewijzigd door G-Tus op 20-09-2011 12:53 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redeker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 22:20
Een paar maanden terug stonden er ook nog een paar s608 aangesloten in de koopjeskelder bij Correct en ook Foka in Rotterdam had ze toen in de winkel staan. Dus als je uit de buurt van Rotterdam komt zou je daar mss langs kunnen gaan.
Bij beiden niet in een "luister" ruimte helaas.

12x 315Wp GCL mono 10gr op zuid SMA SB 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionio
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 14:39
Ik ben van plan de S608 aan te schaffen. de beide front worden aangesloten op een TX-NR509. Nu wilde ik een 2.0 opstelling maken en later misschien uitbreiden naar 5.0. Ik kijk af en toe een film, maar vooral tv en zet regelmatig muziek op. Is het verstandig om direct de 5.0 set aan te schaffen. Want ik kan nergens de centerspeaker S 60 cen ( bijgeleverd bij 5.0 ) vinden. De C 60 cen is weer een stuk duurder. De S602's kunnen later wel bijbesteld worden, deze kosten 70 euro.
Iemand ervaring met 2.0 op de onkyo receivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Zoals je hebt kunnen lezen beschik ik over een 3.0 setup (left right center, omdat ik de achterspeakers nog aan moet sluiten) waar ik positief door verrast was. Iets verder terug in deel 1 had je ook kunnen lezen dat ik dezelfde versterker heb als jij.

Het geluid is natuurlijk niet zo vol als het met een 5.0 setup zou zijn, maar het klinkt uitstekend over mijn S606 zuilen en S60 CEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionio
  • Laatst online: 13-06 14:39
cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:32:
Zoals je hebt kunnen lezen beschik ik over een 3.0 setup (left right center, omdat ik de achterspeakers nog aan moet sluiten) waar ik positief door verrast was. Iets verder terug in deel 1 had je ook kunnen lezen dat ik dezelfde versterker heb als jij.

Het geluid is natuurlijk niet zo vol als het met een 5.0 setup zou zijn, maar het klinkt uitstekend over mijn S606 zuilen en S60 CEN.
Ok bedankt voor de tip voor draadje één; veel informatie daar.

Ik zie dat de Center wel te leveren los, als ik deze later wil aanschaffen
Ik heb de 608 HCS3 dark apple voor 624,- gevonden

2 x de 608 voor 448,-
Daar kan ik later 2x 602's bij kopen voor 115 euro, dan zou de center los +/- 75 euro moeten kosten, maar dat zal wel niet, heeft iemand recent de S 60 CEN gekocht, zo ja voor welk bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163767

dionio schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:58:
[...]

Ok bedankt voor de tip voor draadje één; veel informatie daar.

Ik zie dat de Center wel te leveren los, als ik deze later wil aanschaffen
Ik heb de 608 HCS3 dark apple voor 624,- gevonden

2 x de 608 voor 448,-
Daar kan ik later 2x 602's bij kopen voor 115 euro, dan zou de center los +/- 75 euro moeten kosten, maar dat zal wel niet, heeft iemand recent de S 60 CEN gekocht, zo ja voor welk bedrag?
Ik heb voor 207,- euro de center en de twee rears gekocht bij Smits in Arnhem. De center was dacht ik 99,- euro.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40
Want ik kan nergens de centerspeaker S 60 cen ( bijgeleverd bij 5.0 ) vinden.
Die is gewoon los leverbaar. Bel en/of mail havoned.

Verdomme, waarom lezen mensen niet gewoon.

Die speaker bleek nota bene op nog geen 10km vanaf mijn woonplaats leverbaar!

Bel Havoned of kijk op de site van Jamo; daar staat ook gewoon op welke winkel hem kan leveren.

Klote internetgeneratie. Dat online iets niet of lastig te vinden is wil niet zeggen dat het er niet is.

Sorry voor deze gefrustreerde reactie, maar in het vorige Jamo topic heb ik ook al een keer of 4 moeten zeggen dat dat ding gewoon te bestellen is los en ja ik heb hem los in huis staan ja.

:)

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:19
offtopic: Zet in de topicstart heel groot: "Ja de S60 Center is los leverbaar!!!"

Ik had nog een vraag ik heb dus de S608 HCS3 set op het oog. Maar nu wordt er aangeraden om daarbij een reciever met een warmer geluid te nemen omdat het anders schel zal gaan klinken. Dus bijvoorbeeld een Denon of Yamaha reciever.

Ik heb zelf een Sony DG820 en ik wilde graag weten of er mensen ervaring hebben met de combinatie Jamo/Sony anders zal ik toch naar een tweedehands vervanger moeten gaan kijken.

HD4Life @ Full-HD

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:07

FeaR

In GoT we trust

Davidshadow13 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:18:
offtopic: Zet in de topicstart heel groot: "Ja de S60 Center is los leverbaar!!!"
TW ook goed? :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 15:36

Griffin

Is mythical

Beide nog beter? ;).
Heb ook gelijk even een link toegevoegd naar het vorige deel.

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Davidshadow13 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:18:

Ik had nog een vraag ik heb dus de S608 HCS3 set op het oog. Maar nu wordt er aangeraden om daarbij een reciever met een warmer geluid te nemen omdat het anders schel zal gaan klinken. Dus bijvoorbeeld een Denon of Yamaha reciever.

Ik heb zelf een Sony DG820 en ik wilde graag weten of er mensen ervaring hebben met de combinatie Jamo/Sony anders zal ik toch naar een tweedehands vervanger moeten gaan kijken.
Volgens mij is dit een beetje onzin? De meeste receivers hebben zoiets als Audyssey/MCACC etc. en passen daarbij een equalizer toe. Deze kan je vaak met de hand aanpassen, dus als je vind dat ze te schel klinken pas je het gewoon aan. Daarnaast speel ik muziek af in de modus waarbij er geen EQ wordt toegepast en wat mij betreft klinken ze prima.

Flickr | Instagram

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-03 20:02
Nog interesse in twee Zwarte S60SUR 's? ;)
vosss schreef op woensdag 21 september 2011 @ 01:11:
[...]

Die is gewoon los leverbaar. Bel en/of mail havoned.

Verdomme, waarom lezen mensen niet gewoon.

Die speaker bleek nota bene op nog geen 10km vanaf mijn woonplaats leverbaar!

Bel Havoned of kijk op de site van Jamo; daar staat ook gewoon op welke winkel hem kan leveren.

Klote internetgeneratie. Dat online iets niet of lastig te vinden is wil niet zeggen dat het er niet is.

Sorry voor deze gefrustreerde reactie, maar in het vorige Jamo topic heb ik ook al een keer of 4 moeten zeggen dat dat ding gewoon te bestellen is los en ja ik heb hem los in huis staan ja.

:)

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 14:03
Na lang overwegen nu toch eindelijk de s608 in hcs3 opstelling gekocht. (Kon hem 2ehands krijgen voor 450 euro, was in nieuwstaat en er zaten nog wat jaren garantie op)
Heb net de onkyo 608 versterker er bij gehaald en de eerder genoemde bananenstekkers op ebay.
Wat betreft de kabel zou van wat ik hier en daar hoor de 2,5 mm^2 goed moeten zijn.

Zal ik deze bestellen of is er een alternatief adres voor (eventueel in Groningen) die beter/goedkoper is?
http://kleinspul.nl/index.php?productID=3787&cat=426

• vosss
Je zet je speakers 50 meter van je versterker af???

Die link die je geeft is 100meter op een rol he :D

• warcow
Ja klopt, ik heb uiteindelijk de 50 meter besteld. Waarschijnlijk sluit ik die voorste 2 ook nog biamped aan (omdat het kan..) dus dan gaan er ook nog wel wat meters in zitten. (50/7 = ~7 meter)

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 07:36

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 163767 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:27:
[...]

Ik heb voor 207,- euro de center en de twee rears gekocht bij Smits in Arnhem. De center was dacht ik 99,- euro.
:o Ik heb voor exact dezelfde rears en center, ook bij Smits, een prijs bedongen van 140 euro.... Nu een half jaartje geleden.

Zeker op gebied van elektronica valt over alle prijzen te praten

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Nou dan kom ik me ook maar is mengen in het topic,

Ik heb op dit moment een Z5500 set, en wil eigelijk weer is wat intensiever naar muziek gaan luisteren.
Dat ik aan Jamo denk is omdat ik het merk al ken sinds ik klein ben, en ze vrij bovenaan in de pricewatch staan als het om populair gaat.

Ik zit nu al dagen te kijken en te vergelijken etc, aangezien ik op een eiland woon is het ook niet makkelijk om even naar een luisterzaak te gaan, vandaar eerst maar het goede vooronderzoek.

De opzet van het idee.

Stap 1: een 7.2 versterker met een Stereo paar speakers voor het luisteren van muziek.
Stap 2 (2012): Een Dikke Sub erbij voor nog meer verijking
Stap 3 4 etc: Het langzaam bijsparen/aankopen van Center en rears als type Surround speakers

in Stap 1 is dus de bedoeling om 2 vloerstaanders te nemen voor het luisteren van ontspannen muziek zoals:
Ambient, Celtic, Klassiek, Pop-Klassiek, met als minder belangrijk het gewone algehele pop/populair genre.

Dus dingen als; Bocelli , Clannad, Moby ga ik veel luisteren, dingen die je in de hedendaagse top 40 vind een stuk minder (neem een Harde House of Rock).

Nu is mijn intresse gevallen op meerdere type's:
de s606 en de s608, En nu weet ik ook van een Concert lijn die Jamo voert.

Nu wil ik voor ik uiteindelijk ga luisteren weten wat nou de specefieken verschillen zijn tussen deze 3 soorten speakers en als ik jullie mag vragen in duidelijke taal, want van Ohm, en Hertz weet ik niet veel zonder een jip en janneke uitleg.

Waarom ik nog niet een kant en klare set wil waar bijvoorbeeld de s606 of s608 inzit is omdat ik graag bij uitbreiding een veel grotere sub wil etc. Dus graag comments over een paar en geen kan en klare set.

Ik ben erg benieuwd naar jullie uitleg.

PS: is de buitenkant van een soort fineer? (eventueel handmatig aanpassen van de kleur :) )

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Centropy schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 01:27:
Nu wil ik voor ik uiteindelijk ga luisteren weten wat nou de specefieken verschillen zijn tussen deze 3 soorten speakers en als ik jullie mag vragen in duidelijke taal, want van Ohm, en Hertz weet ik niet veel zonder een jip en janneke uitleg.
Het verschil zit in de klank. En mooi dat dingen als Ohm, Hz en dergelijke je niets zeggen want dat zegt niets over de klank of sound van de speakers. Veelgehoorde verschil tussen de S606 en S608 die je hier in dit topic vaak terug ziet komen is dat de S608 wat lager gaat en in het hoog wat mooier klinkt. Dat laatste is al iets wat je vanaf de specificaties niet zou kunnen verklaren (zelfde tweeter), dus vandaar ook dat specificaties eigenlijk niets zeggen.
Centropy schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 01:27:
Waarom ik nog niet een kant en klare set wil waar bijvoorbeeld de s606 of s608 inzit is omdat ik graag bij uitbreiding een veel grotere sub wil etc. Dus graag comments over een paar en geen kan en klare set.
Over kant en klare sets: de S606 is wel verkrijgbaar in een kant en klare 5.0 en 5.1 set. De S608 is er alleen in een 5.0 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 21:51
FeaR schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 07:42:
Over kant en klare sets: de S606 is wel verkrijgbaar in een kant en klare 5.0 en 5.1 set. De S608 is er alleen in een 5.0 set.
Met andere woorden, bij de 5.0 sets kun je zelf een mooie dikke subwoofer uitkiezen.
Velodyne en SVS zijn wel aanraders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 15:18
FeaR schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 07:42:
klopt niet hoor: eShop.nl verkoopt een "Jamo Studio S 608 HCS 6", dus een 5.1 set met de Jamo SUB 250 erbij
't Is natuurlijk wel mogelijk dat dit gewoon de HCS 3 set is waar ze zelf de sub bijleveren, en het pakket dan omdopen tot HCS 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

freeco schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:12:
[...]

klopt niet hoor: eShop.nl verkoopt een "Jamo Studio S 608 HCS 6", dus een 5.1 set met de Jamo SUB 250 erbij
't Is natuurlijk wel mogelijk dat dit gewoon de HCS 3 set is waar ze zelf de sub bijleveren, en het pakket dan omdopen tot HCS 6
Ik baseer mijn informatie altijd op de gegevens van de fabrikant zelf. En aangezien er alleen een Jamo S608 HCS3 op de site van Jamo staat heb ik alleen die gepost. Grote kans inderdaad dat een eShop zelf paketten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:45
Sinds een maand ben ook ik een trotse bezitter van de Jamo 606 HCS3. Nou heb ik sinds kort, mede op advies van een aantal in dit forum (nouja het vorige deel dan), de standaard dunne bridges op de 606 zuilen vervangen door een klein stukje speakerkabel. Toen ik de bridges loshaalde merkte ik pas hoe dun en fragiel die zijn en dan te bedenken dat ik 2,5mm kabel heb gekocht voor een niet echt klein bedrag.

Als test heb ik dit eerst bij 1 speaker gedaan en vervolgens het verschil geluisterd. Ik vond het geluid zelf hoorbaar wat strakker en helderder klinken.

Nou ben ik geen audiofiel maar wel audio-enthousiast :*) dus heb ik m'n betere helft (lees: m'n meissie) eens naar haar mening gevraagd, zonder haar te voorzien van de kennis over de wijzigingen. Ook zij vond de speaker met speakerkabel i.p.v. bridge beter klinken!

Kortom, ik wil iedereen die z'n speakers niet bi-amped of bi-wired aanraden de bridges te vervangen door speakerkabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Beantwoord al wat vragen, maar iemand die de Concert lijn al heeft of er wat meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
de s606 en de s608, En nu weet ik ook van een Concert lijn die Jamo voert.

Nu wil ik voor ik uiteindelijk ga luisteren weten wat nou de specefieken verschillen zijn tussen deze 3 soorten speakers
De S606 en de S608 zijn 2 speakers uit de Studio range van Jamo.

De Concert reeks bestaat uit een hele berg speakers namelijk de C809, C807, C805, C607 en de C605

Dus je hebt meer dan 3 soorten zegmaar.

En wat is je budget? Je geeft aan dat je eerst 2 zuilen wilt kopen met een dikke sub en dan vervolgens sparen voor de rears en center. Een fatsoenlijke sub kost heel wat meer dan de rears en centers van Jamo. Me dunkt.

Overigens zit er ook nogal een verschil tussen de S606 en de C809 qua prijs (de laagste en de hoogste)
De S606 gaat voor ongeveer 160 euro per stuk en de C809 voor 760 euro per stuk.

Ergo: 320 euro tegenover 1520 euro voor een setje en uiteraard zit daar nogal verschil in.

=edit=
En als je de S606 uit breidt met 2 rears (S602) en center (S60CEN), respectievelijk 125 euro en 100 euro dan kom je in totaal voor die 5.0 uit op 545 euro.

Als je de C809 uit breidt met 2 rears (C80SUR) en center (C80CEN), respectievelijk 618 euro en 400 euro dan kom je in totaal voor die 5.0 uit op 2538 euro.

Ergo: hoeveel wil je uit geven aan de zuilen, hoeveel aan de rears en center en hoeveel aan de sub?

[ Voor 38% gewijzigd door vosss op 23-09-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
HackZois schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:56:
[snip]
Kortom, ik wil iedereen die z'n speakers niet bi-amped of bi-wired aanraden de bridges te vervangen door speakerkabel!
Had ik nog geen tijd aan besteed, maar als ik jou zo hoor ga ik dat wel even doen zodra ik tijd heb!
Vooral de blinde bevestiging van je wederhelft maakt het verschil wat objectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419769

bedankt voor de tip hackzois!

ik heb net even de metalen plaatjes door 2,5mm speakerkabel vervangen en ik merk duidelijk dat zowel de hoge als lage tonen strakker klinken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Van de Concert lijn heb ik alleen de C 809 gehoord bij Havoned. Het is een erg goede speaker, alleen zou ik hem zelf niet aanschaffen zonder goede subwoofer erbij, bijvoorbeeld de matchende C 80 SUB. In het subwoofer geluidsgebied (+/- onder de 80 Hz) mist de speaker gewoon iets. Hetzelfde gevoel had ik bij de S 606, al was vind ik persoonlijk dat deze speaker gewoon niet goed klinkt zonder subwoofer. De S 608 kan naar mijn mening prima zonder subwoofer gebruikt worden. De R 909, die naast de C 809 in de luisterruimte staat, kan zelfs beter presteren dan de subwoofers die ik gehoord (gevoeld) heb, maar daar ging de vraag niet over.

Over het algemeen presteert de Concert serie flink beter dan de Studio serie, maar dat mag ook wel voor het prijsverschil. Het belangrijkste is dat je eigen smaak anders is en het dus verstandig is om gewoon een keer te gaan luisteren naar het gehele aanbod van Jamo bij Havoned.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 419769 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:34:
ik heb net even de metalen plaatjes door 2,5mm speakerkabel vervangen en ik merk duidelijk dat zowel de hoge als lage tonen strakker klinken,
Dat is op zich wel vreemd. Want één van de terminals is altijd rechtstreeks aangesloten geweest met speakerkabel en heeft dus geen wijziging gehad. Single-wire sluit je namelijk alleen op de high- of de low-level aan en via de bruggen wordt het verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:51:
[...]

Dat is op zich wel vreemd. Want één van de terminals is altijd rechtstreeks aangesloten geweest met speakerkabel en heeft dus geen wijziging gehad. Single-wire sluit je namelijk alleen op de high- of de low-level aan en via de bruggen wordt het verdeeld.
misschien beeld ik het me in, maar volgens mij klinkt het geheel echt beter. op de vinyl van nirvana unplugged op de nummers "come as you are" en "lake of fire" klinkt de bas strakker en bij een aantal nummers van de soundtrack van final fantasy x zijn de hoge tonen merkbaar beter.

edit: ik heb trouwens de s 608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 419769 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:09:
[...]
misschien beeld ik het me in, maar volgens mij klinkt het geheel echt beter. op de vinyl van nirvana unplugged op de nummers "come as you are" en "lake of fire" klinkt de bas strakker en bij een aantal nummers van de soundtrack van final fantasy x zijn de hoge tonen merkbaar beter.

edit: ik heb trouwens de s 608
Het zou op zich nog kunnen doordat er bij een 3-weg speaker wat overlap is, bij een 2-weg zou je eigenlijk geen verschil moeten kunnen horen (aparte terminal voor elke weg als het ware). Maar goed, het is ook veelal willen horen. Maar zo'n stukje speakerdraad (jumper) oogt ook een stukje mooier dan zo'n blikken brug en het kost niets. Dus waarom niet :)

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Sub is stap 2 mensen, eerst versterker en 2 speakers. Dus als de C lijn niet zonder sub kan dan ga ik eerder richting 608, het moet qua stereo ervaring wel klaar zijn voor 1000 euro, later de sub en de rest.

Ik had gelezen dat de Concert serie qua klassiek erg goed scoort.

Wie overigens ook in noord-holland woont met een jamo set mag brullen hoor.

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Het is mijn mening dat de C lijn en S 606 niet zonder sub kunnen, maar genoeg mensen hier op Tweakers die de S 606 hebben staan zonder sub en er zijn vast ook genoeg mensen die de C lijn zonder sub gebruiken. Het is gewoon aan jou om een keer naar de speakers te gaan luisteren, want de C lijn heeft inderdaad wel goede reviews als het op klassiek aankomt.

Flickr | Instagram

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Ja de bal ligt bij mij... maar ik zag dat alleen de c80 ofwel de sub die hoort bij de C lijn ook meteen richting de 800 euro gaat, dus als startup is dat niet te doen, dan ga ik liever voor de 608 met goede versterker als startup dat moet ik toch ook gaan redden tot 1000 euro. Dus dan hoop ik dat in het echt ook de 608 goed te doen is voor muziek zonder sub. Alhoewel dan de sub er snel wel bijgekocht kan worden mocht het echt nodig zijn, dat is bij de C serie natuurlijk niet het geval. Maarja dit alles op papier, nu nog ergens in het echt horen.

Zoals ik al eerder aangaf, iemand die de 608 of anders de 606 serie heeft staan in kop noord-holland, ik houd me aanbevolen om te komen luisteren.

Anoniem: 328247

Waarom stil blijven staan bij JAMO? Mijn neef had ook de 608. Bij klassieke muziek iwas het niet om aan te horen. Veel te schel. Ook de C-lijn heeft dat euvel. Jamo gebruikt dezelde metal tweeters. Het laag bij Jamo was ook niet erg mooi bij klassiek. Teveel boembass en bij de 608 ook nog absoluut niet strak.

Onlangs heeft hij de Jamo's weggedaan en nieuwe Dali Zenzors 5 gekocht. Over weergave van klssiek gesproken. Wat een mooie weergave van strijkers en koper. Ik was er zeer verbaasd over....! Ze kosten slechts 299 euro per speaker.

http://www.dali-speakers....dspeakers-1/ZENSOR-5.aspx

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 24-09-2011 18:10 ]

• cPT.cAPSLOCK
Nou, nou, nou... Zo kan 'ie wel weer hoor.

Natuurlijk heb je (/ hebben jullie) recht op je (/ jullie) eigen mening, maar dat betekend niet dat je het merk helemaal de grond in hoeft te boren.
Er zijn namelijk héél veel mensen die een uitstekende ervaring hebben met Jamo, en daar is ook een reden voor.

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 02:52
Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:43:
Waarom stil blijven staan bij JAMO? Mijn neef had ook de 608. Bij klassieke muziek iwas het niet om aan te horen. Veel te schel. Ook de C-lijn heeft dat euvel. Jamo gebruikt dezelde metal tweeters. Het laag bij Jamo was ook niet erg mooi bij klassiek. Teveel boembass en bij de 608 ook nog ongedefinieerd.
Dan doe je toch echt zelf wat verkeerd.

EcktenBaas schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:17:
[...]

Dan doe je toch echt zelf wat verkeerd.
Enige nuancering van een dergelijke opmerking is wel zo correct. :)

• cPT.cAPSLOCK
Sorry, maar volgens mij heb jij niet helemaal het recht om dat te zeggen, gezien je eerste post. Maar ik stel voor om het nu weer over Jamo te hebben.

--------------

Ik heb inmiddels voor mijn S606 zuilen en S60 CEN het metalen plaatje vervangen met een jumper/stukje speakerkabel, en het klinkt inderdaad merkbaar beter. Net wat strakker.
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om de achterspeakers op te hangen en de kabels op maat te maken, maar zodra dat gebeurd kan ik die dan in één keer goed doen :)

cPT.cAPSLOCK schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 15:18:
Nou, nou, nou... Zo kan 'ie wel weer hoor.

Natuurlijk heb je (/ hebben jullie) recht op je (/ jullie) eigen mening, maar dat betekend niet dat je het merk helemaal de grond in hoeft te boren.
Er zijn namelijk héél veel mensen die een uitstekende ervaring hebben met Jamo, en daar is ook een reden voor.
Het is geenzins mijn bedoeling geweest, om Jamo de grond in te boren. Jamo valt vanzelf wel door de mand bij de weergave van klassieke muziek, opera en musical. Ik ben het met je eens, dat Jamo in een behoefte voorziet. Het is ook echt een merk voor de koopjesjager. Zo heeft ook iedereen z'n ding. :9

• Davidshadow13
Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:42:
[...]

Het is geenzins mijn bedoeling geweest, om Jamo de grond in te boren. Jamo valt vanzelf wel door de mand bij de weergave van klassieke muziek, opera en musical. Ik ben het met je eens, dat Jamo in een behoefte voorziet. Het is ook echt een merk voor de koopjesjager. Zo heeft ook iedereen z'n ding. :9
Ik denk niet dat Jamo een merk is voor de echte koopjesjager aangezien de kwaliteit daar te hoog voor is en ze ook best een goede high end lijn een een hele goede cinematic THX lijn neerzetten. Ik zou aan die kwalificatie van koopjesjager eerder merken als Eltax noemen.

Jamo heeft gewoon de twee speakers met de beste prijs/kwaliteitsverhouding op dit moment. Verder kiest Jamo er duidelijk voor om zich te profileren in het weergeven van mainstream/rock muziek en films en heeft Jamo er niet voor gekozen zich specifiek op Klassiek te richten. Daarom zou ik eerder willen zeggen dat je beter af bent bij een ander merk voor klassiek, maar dat is niet de schuld van Jamo simpelweg omdat ze daar niet voor gekozen hebben.

HD4Life @ Full-HD

Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:27:
[...]

Enige nuancering van een dergelijke opmerking is wel zo correct. :)
je zult de bas van de s 608 zelf wat lager moeten zetten in de receiver, als je dat niet doet dan bonkt ie inderdaad een beetje. voor de rest vind ik de hoge tonen zeker niet schel klinken, maar dat is persoonlijk.

Davidshadow13 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:52:
[...]
Jamo heeft gewoon de twee speakers met de beste prijs/kwaliteitsverhouding op dit moment. Verder kiest Jamo er duidelijk voor om zich te profileren in het weergeven van mainstream/rock muziek en films en heeft Jamo er niet voor gekozen zich specifiek op Klassiek te richten. Daarom zou ik eerder willen zeggen dat je beter af bent bij een ander merk voor klassiek, maar dat is niet de schuld van Jamo simpelweg omdat ze daar niet voor gekozen hebben.
Een goed ontworpen speaker met uitstekende drivers kan alle soorten muziek weergeven, dus ook klassiek. Dat is bij Jamo niet het geval. Jamo kiest er dus voor om goedkope producten op de markt te brengen. Dan ben je met een S 608 ( circa 275 Euro) van Jamo nog erg duur uit. Een Dali Zensor 5 kost slechts 25 Euro meer, en is geschikt voor alle akoestische muzieksoorten, dus ook klassiek. :D

• cPT.cAPSLOCK
Ga toch buitenspelen.

Als je Dali zo goed vind, start daar alsjeblieft een topic voor in plaats van het Jamo topic te verzieken. Ik heb echter even door je andere posts op GoT gekeken, en je doet eigenlijk niet anders...

En om terug te komen op de vergelijking: Het verschil is ongeveer €50 - http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/885175/
Van €250 naar €300 is gewoon 20% er bij. Dat verschil moet je meenemen in de vergelijking. Ik heb die Dali niet gehoord, dus ga daar niet over oordelen, maar als die net een tikje beter klinkt kan de prijs/kwaliteit nog steeds duidelijk lager liggen bij dit prijsverschil.

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 02:52
Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:03:
[...]

Een goed ontworpen speaker met uitstekende drivers kan alle soorten muziek weergeven, dus ook klassiek. Dat is bij Jamo niet het geval. Jamo kiest er dus voor om goedkope producten op de markt te brengen. Dan ben je met een S 608 ( circa 275 Euro) van Jamo nog erg duur uit. Een Dali Zensor 5 kost slechts 25 Euro meer, en is geschikt voor alle akoestische muzieksoorten, dus ook klassiek. :D
Fijn dat je een speaker hebt gevonden die klassiek prachtig weer kan geven, maar je brengt het nogal ongepast. De manier waarop je het brengt vind ik onbeleefd en past niet thuis binnen dit topic.
Ik ga op jouw reactie niet in, aangezien het naar mijn inziens absoluut geen zin heeft om de discussie hier voort te zetten. Ik zou je dan ook graag willen verzoeken vanaf nu weer ontopic te reageren of het verhaal voort te zitten binnen een ander, daarvoor bestemd topic.

[ Voor 6% gewijzigd door EcktenBaas op 24-09-2011 20:18 ]

Waar ging het in feite om. Centropy gaf in zijn post (vandaag 12.07 uur) aan, dat hij ook Klassieke muziek wilde afspelen op Jamo S 608 speakers, die daar absoluut niet geschikt voor zijn. Dan ligt een opmerking voor de hand om ook eens verder te kijken dan alleen Jamo, evenals een onderbouwing waarom. Dat er vervolgens enige Jamo-adepten in de bres springen voor Jamo is dan ook alleen maar lachwekkend. :D

Wij van Jamo bevelen Jamo aan, niet waar. _/-\o_

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Mr mahler had het in een jamo topic wel wat netter kunnen brengen, daar in tegen vind ik wel dat alle meningen en ook advies welkom zijn. Laten we het even rustiger aan doen voor allen... Een mening is vrij, een andere mening ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:05:
Waar ging het in feite om. Centropy gaf in zijn post (vandaag 12.07 uur) aan, dat hij ook Klassieke muziek wilde afspelen op Jamo S 608 speakers, die daar absoluut niet geschikt voor zijn. Dan ligt een opmerking voor de hand om ook eens verder te kijken dan alleen Jamo, evenals een onderbouwing waarom. Dat er vervolgens enige Jamo-adepten in de bres springen voor Jamo is dan ook alleen maar lachwekkend. :D

Wij van Jamo bevelen Jamo aan, niet waar. _/-\o_
Je bent hier in het Jamo topic, niet zo vreemd dat wij onze mening geven over Jamo speakers. Jamo speakers zijn gewoon geschikt om klassieke muziek af te spelen, ze gaan er echt niet kapot van. Dat jouw smaak niet overeenkomt met het geluid dat uit Jamo speakers, is niet ons probleem en maakt Jamo speakers dus ook niet iets voor jou. Iedereen heeft een andere smaak, er zijn genoeg mensen die zoveel mogelijk vervorming uit een elektrische gitaar willen horen, anderen walgen daarvan. Dat jij vindt dat een Jamo schel is of te veel bonkt kan juist precies iets zijn wat iemand zoekt.

Daarnaast kom jezelf ook alleen aanzetten met Dali speakers en wij komen aanzetten met Jamo speakers, dus vreemd om te zeggen dat 'wij van Jamo bevelen Jamo aan', terwijl jezelf ook niet veel anders kan zeggen dan 'ik van Dali beveel Dali aan'. Als jij zo overtuigt bent van de kwaliteiten van Dali, maak dan een Dali ervaringen topic om dit speakermerk aan de man te brengen. Maar met meer dan 1000 posts lijkt het me duidelijk dat er genoeg mensen geïnteresseerd zijn in Jamo speakers en ook meer dan genoeg mensen tevreden zijn met de kwaliteit van hun Jamo speakers.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

G-Tus schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:04:
[...]

Je bent hier in het Jamo topic, niet zo vreemd dat wij onze mening geven over Jamo speakers. Jamo speakers zijn gewoon geschikt om klassieke muziek af te spelen, ze gaan er echt niet kapot van. Dat jouw smaak niet overeenkomt met het geluid dat uit Jamo speakers, is niet ons probleem en maakt Jamo speakers dus ook niet iets voor jou. Iedereen heeft een andere smaak, er zijn genoeg mensen die zoveel mogelijk vervorming uit een elektrische gitaar willen horen, anderen walgen daarvan. Dat jij vindt dat een Jamo schel is of te veel bonkt kan juist precies iets zijn wat iemand zoekt.

Daarnaast kom jezelf ook alleen aanzetten met Dali speakers en wij komen aanzetten met Jamo speakers, dus vreemd om te zeggen dat 'wij van Jamo bevelen Jamo aan', terwijl jezelf ook niet veel anders kan zeggen dan 'ik van Dali beveel Dali aan'. Als jij zo overtuigt bent van de kwaliteiten van Dali, maak dan een Dali ervaringen topic om dit speakermerk aan de man te brengen. Maar met meer dan 1000 posts lijkt het me duidelijk dat er genoeg mensen geïnteresseerd zijn in Jamo speakers en ook meer dan genoeg mensen tevreden zijn met de kwaliteit van hun Jamo speakers.
Van dit snobistisch geleuter over Jamo speakers zakt bij mij toch echt mijn broek af. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
Anoniem: 328247 schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:29:
[...]

Van dit snobistisch geleuter over Jamo speakers zakt bij mij toch echt mijn broek af. :D
offtopic:
Je bent hier gewoon in een jamo ervaringen topic, als je de speaker niks vind, hoef je dat niet te blijven herhalen, na de 1e keer was het volgensmij wel duidelijk.
Normaal gezien reageer ik niet en lees ik alleen wegens interesse (voor de Jamo speakers), maar nu word het topic vervuild, en ik begin er enig sinds moe van te worden.

ontopic:

Ik heb zelf nu ook al bijna een jaar de Jamo s608's, en ik vind het prima luidsprekers, voor film kijken zijn ze geweldig imo, en met muziek kan ik er ook prima van genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Compworm schreef op zondag 25 september 2011 @ 02:10:
[...]

offtopic:
Je bent hier gewoon in een jamo ervaringen topic, als je de speaker niks vind, hoef je dat niet te blijven herhalen, na de 1e keer was het volgensmij wel duidelijk.
Normaal gezien reageer ik niet en lees ik alleen wegens interesse (voor de Jamo speakers), maar nu word het topic vervuild, en ik begin er enig sinds moe van te worden.

ontopic:

Ik heb zelf nu ook al bijna een jaar de Jamo s608's, en ik vind het prima luidsprekers, voor film kijken zijn ze geweldig imo, en met muziek kan ik er ook prima van genieten. :)
Het is mooi, dat jij zo tevreden bent over je Jamo s 608 speakers. Dat laat zien, dat jij dus niet zo kritisch bent als ik, of mijn neef, op het gebied van HiFi-weergave. Mijn vader zei vroeger altijd, dat een puberhand zo gevuld was. Ieder zo zijn eigen ding denk ik dan. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Anoniem: 328247 schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:29:
[...]

In de post die jij quote zegt G-Tus niets over het feit dat Jamo 'alles' is op het gebied van speakers. Hij legt alleen het principe van smaak uit en iedereen heeft zijn/haar eigen versie ervan. Iedereen ervaart geluid anders en daarom zijn er ook zo extreem veel speaker merken met hun verschillende types.

Ik heb nog nooit Dali gehoord en kan er dus geen uitspraak over doen. Maar het feit dat jij Dali verkiest boven Jamo wil niet zeggen dat Dali direct (altijd) beter is als Jamo. In jouw ogen dus blijkbaar wel, in ogen van andere mensen niet.
Anoniem: 328247 schreef op zondag 25 september 2011 @ 07:08:
[...]

Het is mooi, dat jij zo tevreden bent over je Jamo s 608 speakers. Dat laat zien, dat jij dus niet zo kritisch bent als ik, of mijn neef, op het gebied van HiFi-weergave. Mijn vader zei vroeger altijd, dat een puberhand zo gevuld was. Ieder zo zijn eigen ding denk ik dan. :>
Wederom gewoon smaak. En met deze post blijkt maar weer dat jij gewoon elke post over Jamo (en de persoon die deze post maakt) tegen wilt spreken. Compworm geeft aan dat hij de Jamo S 608 gewoon goed vind en hiervan geniet. Maar hey als hij Dali speakers gaat beluisteren kan hij wellicht ook helemaal Dali freak zijn, who knows. Maar dat is nu niet het geval dus dan is het helemaal niet aan jou om eens lekker nog een keer de smaak van iemand te betwisten.

[ontopic]
Heb mijn zinnen nu echt gezet op de S608. Echter ik ga nog een keer goed luisteren bij Havoned (alleen bij een vriend de volledige 608 HCS3 gehoord). Eerst even laatste stukjes van mn appartement in orde maken en dan eens een bak geld gaan leeg gooien (ergens halverwegen volgende maand, aankomende weken te druk met werk).
Even een havoned vraag, kan je gewoon elke cd met muziek meenemen? (of kan iets van een MP3 speler ook?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
CD geeft natuurlijk wel de beste kwaliteit, zolang het een originele cd of een gebrande FLAC/WAV cd is. Daarmee zit je sowieso wel veilig.
Ze moeten ook haast wel een AUX aansluiting hebben voor bijvoorbeeld mp3-spelers, maar garanderen kan ik dat niet.

Heb je al een beetje nagedacht over wélke muziek je mee wou gaan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Om even op de TR's terug te komen:
Iedereen mag een mening hebben, en in een topic over Merk X mag ook best een speaker van Merk Y worden aangeraden. Zeker indien dergelijke posts goed worden onderbouwd met argumenten en voorbeelden. Ik snap dat het voor sommigen wellicht rot is om te horen dat de speakers, -serie of -merk die bij jou thuis staan door een ander niet goed gevonden worden. Echter zal je dat altijd houden, niet alleen bij speakers van een paar honderd euro maar ook bij speakers van een paar (tien)duizend euro. Als iemand kritiek heeft kan dat inderdaad lastig zijn. De Jamo S606/S608 is en blijft een speaker van een paar honderd euro, natuurlijk kan dat beter dat moet voor iedereen toch wel duidelijk zijn. Alleen bij welke prijs het beter wordt en of je dat geld voor beter er inderdaad voor over hebt is aan ieder zelf.

En meer wil ik er niet over kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:03:
[...]

Een goed ontworpen speaker met uitstekende drivers kan alle soorten muziek weergeven, dus ook klassiek. Dat is vind ik bij Jamo niet het geval. Jamo kiest er dus voor om goedkope producten met een goede prijs/kwaliteit verhouding op de markt te brengen. Dan ben vind ik dat je met een S 608 ( circa 275 Euro) van Jamo nog erg duur uit bent. Een Dali Zensor 5 kost slechts 25 Euro meer, en is vind ik veel meer geschikt voor alle akoestische muzieksoorten, dus ook klassiek. :D
Ik heb je post een beetje vriendelijker gemaakt, zodat het ook wat meer open voor discussie staat ipv dat je feiten op tafel legt. :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Mag je zijn post nogmaals aanpassen vooral het stuk over goedkopere. dat moet dan worden: Jamo gebruikt naar mijn idee/mening goedkopere......
nu verander je zijn hele zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Of we laten de post van Gustav Mahler nu met rust en gaan verder met dit topic. Dat smaken verschillen is nu wel duidelijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

cPT.cAPSLOCK schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:30:
CD geeft natuurlijk wel de beste kwaliteit, zolang het een originele cd of een gebrande FLAC/WAV cd is. Daarmee zit je sowieso wel veilig.
Ze moeten ook haast wel een AUX aansluiting hebben voor bijvoorbeeld mp3-spelers, maar garanderen kan ik dat niet.

Heb je al een beetje nagedacht over wélke muziek je mee wou gaan nemen?
Zelf ben ik een persoon die van goede rock maar ook ballads etc kan genieten.
Dus ik had gedacht wat rock (3 doors down / live etc) en wat ballads / soul mee te nemen (huidige top 40 muziek). Of is dit helemaal verkeerd en moet ik iets specifiekers meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Lijkt me persoonlijk prima. Zolang er maar een paar akoestische nummers tussen zitten - die geven vaak een beter beeld van de geluidskwaliteit van rock/pop, vanwege de gitaar-distortion. Maar dat moet met die ballads dus wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Ik denk dat ik met de 608 een goede keuze ga maken, nu lees ik dingen als biwire, weet inmiddels ook al wat het zo ongeveer inhoud, zijn er mensen hier die dat al hebben geprobeerd? Aangezien de kabels nie langer dan 1,5 meter worden zal het met de kosten wel meevallen.
Is het ook iets waar ik goed bij moet opletten of een versterker dit ondersteund? Gaat dit ten koste van eventuele uitbreidingen naar eventueel 5.1 etc ? (aantal aansluitingen op de versterker)

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418832

Weet iemand voor de Jamo S 608 HCS 3 (Dark Apple) een online adresje voor minder dan 650 euro incl. verzendkosten?

En zou iemand mij kunnen helpen met een goede receiver keuze voor deze set. Ik neigde een tijd naar de Onkyo TX509 maar nou weet ik niet meer zeker of dit wel zo'n goede keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Centropy schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:23:
Ik denk dat ik met de 608 een goede keuze ga maken, nu lees ik dingen als biwire, weet inmiddels ook al wat het zo ongeveer inhoud, zijn er mensen hier die dat al hebben geprobeerd? Aangezien de kabels nie langer dan 1,5 meter worden zal het met de kosten wel meevallen.
Is het ook iets waar ik goed bij moet opletten of een versterker dit ondersteund? Gaat dit ten koste van eventuele uitbreidingen naar eventueel 5.1 etc ? (aantal aansluitingen op de versterker)

Tnx
Wat betreft het Bi-wire, dit is een verschil met Bi-amp dus weet niet welke je bedoeld. Want bi-wire wil zeggen dat je twee kabels laat lopen naar je speaker welke van de zelfde outlet op je receiver komt. Niet echt een groot verschil. Bi-amp wil zeggen dat je twee kabels laat lopen naar de speaker maar dan op aparte outlets op je receiver.
Sommige mensen horen het verschil en sommige niet. Dus eigenlijk proberen.

Wat betreft welke receiver je nodig hebt: check FeaR in "Slimline AV-receiver" even. Hierin zegt FeaR dat als je een 5.1 set wilt bi-ampen je een 7.1 receiver nodig hebt die bi-amp ondersteunt, wat ze meestal wel doen.

Disclaimer: Weet even niet goede woord voor de poorten waar je speakers op aangesloten worden dus heb ze even outlets genoemd.
Anoniem: 418832 schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:49:
Weet iemand voor de Jamo S 608 HCS 3 (Dark Apple) een online adresje voor minder dan 650 euro incl. verzendkosten?

En zou iemand mij kunnen helpen met een goede receiver keuze voor deze set. Ik neigde een tijd naar de Onkyo TX509 maar nou weet ik niet meer zeker of dit wel zo'n goede keus is.
De black ash is volgens de pricewatch: Jamo Luidsprekerset S608 HCS3 Black Ash 5.0 Zwart namelijk 649 dus misschien heeft die shop ook wel de dark apple kleur voor de prijs, en anders even havoned bellen wie dealers zijn en dan kan je die weer bellen.

Wat betreft je receiver, wat heb je zelf al onderzocht en vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:45
Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben met de ervaring dat het beter klinkt wanneer de bridge wordt vervangen door speakerkabel (zie de reacties van cPT.cAPSLOCK en anavar).

Mede omdat ik het eerst ook niet direct kon geloven, maar uiteindelijk blij ben dat ik het toch geprobeerd heb.

Misschien is het iets om in de topicstart op te nemen? En dan zou ik het niet direct als een feit willen presenteren, maar meer dat het wellicht iets is wat men kan proberen (half metertje speakerkabel kost je misschien 5 euro, dus dan is het het proberen wel waard wellicht) omdat er mensen zijn die het geluid op die manier als mooier ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29

2 minuutjes Googlen

en ik denk dat je voor een advies over je receiver iets meer info moet geven (waar heb je naar gekeken, wat is je budget, wat zijn je eisen)

[ Voor 11% gewijzigd door farmertjes op 26-09-2011 09:33 . Reden: beide vragen reageren ]

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Centropy schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:23:
Bi-wire is eigenlijk hetzelfde als de bruggen op de speaker vervangen voor een stukje speakerdraad:
Je stuurt de speaker vanaf één terminal op de receiver aan. Of je daar nu meteen vier aders vanaf trekt of twee aders doorlust bij de speaker komt op hetzelfde neer. Bi-wire kan je dan ook met elke versterker doen.
Griffin schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:10:
[...]
Disclaimer: Weet even niet goede woord voor de poorten waar je speakers op aangesloten worden dus heb ze even outlets genoemd.
Terminals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Laatst online: 02-05 15:18
@Kroek:
dé goedkoopste webshop voor de S608 HCS3 set is Clevercow.nl. Ik bestelde mijn zwarte set op 1 sept aan €582. Met verzending naar België kwam dat op €599.
De levertijd was +10 werkdagen en de site is compleet onoverzichtelijk, maar goed: ik ben voor de centen gegaan en daar besteld. Morgen worden ze geleverd :)
Ik denk ook wel dat ze enkel de zwarte set hebben, dus misschien is dat een dealbreaker voor jou...
Op een 2de plaats komen eshop.nl en coolsound.nl. De set kost er wel iets meer, en in mijn geval zijn de verzendkosten naar België ook behoorlijk hoger.

Wat de amp betreft: ik heb de Onkyo TX-NR609, een 7.2 receiver. Deze receiver ondersteunt ook bi-ampen van de fronts door een extra speakerkabel aan te sluiten op de rear backs. Het staat in de manual uitgelegd, en heeft zelfs een aparte indicator op de display.
Maar ik ga dit niet gebruiken, want het wordt hier 7.1 :) Je moet keuzes maken in het leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Hierboven ook al 2 reactie's over webshops, zelf heb ik hem gehaald bij coolsound.nl, op dit moment kost die daar 624 excl verzendkosten. Dus vergelijk het even. Kijk niet te veel naar levertijden, want dat klopt vaak niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Na in theorie op de 608 serie uitgekomen te zijn, nog een bijpassende receiver....

Gaan we naar part 2, de versterker,

Mijn wensen 4x hdmi 1.4 3d doorgifte
Hd audio formaten.
Genoeg vermogen voor lekker hard.
7.1/2

Verder ben ik helemaal blanco qua merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Lijkt me eerder iets voor de individuele receiver topics.

Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2
Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic
Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 4
Het Marantz Receiver/Home Cinema ervaringen/discussie Topic

Zelf heb ik de S 608 HCS 3 aan een Pioneer VSX-921 hangen en dat voldoet allemaal prima. Ondersteunt alles wat jij wil, alleen geen tweede subwoofer, maar meestal kan een subwoofer het signaal doorsturen naar een tweede subwoofer. Ik was zelf erg verrast door de iPad applicatie van Pioneer. Ik heb de versterker daar niet op uitgekozen, maar is eigenlijk iets wat ik meer gebruik dan de afstandsbediening.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

[quote]G-Tus schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:39:
Lijkt me eerder iets voor de individuele receiver topics.

Lijkt mij niet, dan krijg je, wij van wceend bevelen aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Centropy schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:18:
Lijkt mij niet, dan krijg je, wij van wceend bevelen aan....
In het Jamo-topic is het op deze manier ook niet gewenst. Sowieso voldoet je post niet aan iets van eigen inzet wat we op GoT wel verwachten, zoals ook te lezen is in AUD beleid. Je hebt nu gewoon een wensenlijstje neergezet en laat ons een receiver uitzoeken. Zo werkt het helaas toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 05-06 20:11
Ik heb sinds een paar dagen een Yamaha 667 en ik wil twee 608 fronts en de bijborende centre. Op zich hoef ik (mijn vriendin) de achterspeakers qua ruimte, ze moeten toch ook weer op stands, niet.

Qua kosten is dat dan € 248,- x 2 en voor de centre € 80,00 a € 100,00 denk ik. Dan kan ik qua kosten net zo goed een set nemen en de 2 achterspeakers opbergen lijkt het, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Koffiezuiper schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:59:
Ik heb sinds een paar dagen een Yamaha 667 en ik wil twee 608 fronts en de bijborende centre. Op zich hoef ik (mijn vriendin) de achterspeakers qua ruimte, ze moeten toch ook weer op stands, niet.

Qua kosten is dat dan € 248,- x 2 en voor de centre € 80,00 a € 100,00 denk ik. Dan kan ik qua kosten net zo goed een set nemen en de 2 achterspeakers opbergen lijkt het, of zie ik iets over het hoofd?
Nope de HCS3 voor de 608 is een goede koop. Je kan namelijk altijd de rears verkopen of wellicht in een studeerkamer plaatsen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Daar zou ik mee oppassen, de S 602 klinkt namelijk niet zo denderend als frontspeaker, mist een hoop laag. Maar verkopen kan uiteraard wel, genoeg mensen die de HCS 3 set willen uitbreiden naar 7.1.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

FeaR schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:53:
[...]

In het Jamo-topic is het op deze manier ook niet gewenst. Sowieso voldoet je post niet aan iets van eigen inzet wat we op GoT wel verwachten, zoals ook te lezen is in AUD beleid. Je hebt nu gewoon een wensenlijstje neergezet en laat ons een receiver uitzoeken. Zo werkt het helaas toch niet...
Zo is het ook niet de bedoeling, vraag meer naar jullie receiver/keuzes en motivatie, anders zou ik in elk merken toppic dat moeten vragen en gaan ze waarschijnlijk ook weer aan mijn speakerkeuze etc sleutelen. Hoor liever welke keuze jullie hebben gemaakt bij de jamo´s aangezien je mij alles kan aansmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Centropy schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:18:
[...]

Zo is het ook niet de bedoeling, vraag meer naar jullie receiver/keuzes en motivatie, anders zou ik in elk merken toppic dat moeten vragen en gaan ze waarschijnlijk ook weer aan mijn speakerkeuze etc sleutelen. Hoor liever welke keuze jullie hebben gemaakt bij de jamo´s aangezien je mij alles kan aansmeren.
Het zou ook helemaal niet verkeerd zijn, als aan jouw speakerkeuze wordt gesleuteld. Wat betreft de recieverkeuze is het op dit Jamo-topic ook voorspelbaar. Het is of Onkyo of Pioneer. Toon zelf eens wat meer initiatief. Zoals nu wordt je ook van alles aangesmeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 27-09-2011 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 21:51
Bekijk eerst even de shopreviews na van iBood, dan kun je altijd voor jezelf nog beslissen of het voor jou het risico waard is. (zacht uitgedrukt zijn de reviews niet bepaald goed, net als mijn laatste ervaring.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Nue ik ga hem ook niet doen, en zoveel goedkoper is het uiteindelijk ook niet.
Het is ook niet wat ik wil. Maar aangezien het jamo´s in de aanbieding zijn wou ik het het topic niet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Anoniem: 328247 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:03:
[...]

Het zou ook helemaal niet verkeerd zijn, als aan jouw speakerkeuze wordt gesleuteld. Wat betreft de recieverkeuze is het op dit Jamo-topic ook voorspelbaar. Het is of Onkyo of Pioneer. Toon zelf eens wat meer initiatief. Zoals nu wordt je ook van alles aangesmeerd.
En nu ben ik er zelfs klaar mee, ik vraag wat in een Jamo topic met begeleidende motivatie, jij komt erbij en schopt even iedereen die blijkbaar hart voor het merk jamo heeft tegen het verkeerde been.

De mensen die hier komen zijn gok ik zo tevreden met de algehele kwaliteit van Jamo, wie ben jij dan om je zo uit te laten. Je gaat op een Volkswagen bijeenkomst toch ook niet melden dat ze allemaal gek zijn dat ze geen bmw rijden?

Als ik je een persoonlijk bericht verstuur om te vragen om wat meer informatie over de in jouw ogen goede keuze Dali, hoor ik niets... 0,0 geen reply. Je reageert wel verder op andere topics etc, dus van niet gelezen kan je niet spreken.

Dus waar komt dan de forum gedachte ten tonele? elkaar helpen? of is jouw gedachte, jouw mening opdringen en ook niet toelichten omdat iemand daar om vraagt?

Enkelzijdig je mening spammen zijn andere plekken voor als je niet openstaat voor reacties, andere meningen en of vragen.

Redelijk on Topic weer voor iedereen:

Ik vroeg ook niet of men een versterker uitzoekt voor mij, ik vraag wat aan te bevelen is bij Jamo, omdat de mensen hier nou eenmaal een Jamo set hebben en het dan denk ik wel goed gaat in combinatie met de versterker die ze hebben.

Ik zit hier tussen de schapen op een waddeneiland, met geen auto. Dus geen mogelijkheid om even te gaan luisteren bij een winkel in het midden van het land.

Ook heb ik geen verstand van versterkers of speakers en hoop ik dat anderen die dat meer hebben mij een advies kunnen uitbrengen.

Nu zie ik ook vaak dat mensen geen zin hebben om zelf na te denken, ik ben er daar geen van.
Ik weet nou eenmaal niets, dus als ik naar vergelijk sites ga en ik zie zoveel HZ bij zoveel Ohm en zoveel watt, het zegt me niets.

Ik lees stapels sites over de speakers, en ook de ervaringen van mensen, probeer wat kennis op te doen via sites over Hi-Fi. Lees reviews. En ja daar kan ik nu uit opmaken wat goed klinkende speakers zijn over de gehele linie, of dat ook is wat ik mooi ga vinden, laten we het hopen.

Maar een overkill versterker of juist tekortkomende versterker aankopen omdat ik niet weet wat ik nodig heb voor de op het oog hebbende speakers is zo gebeurt.

Ik weet alleen dat ik in de toekomst wil uitbreiden naar 5/7.1

Ik kan dus best in een Merken-Topic een vraag stellen, maar het lijkt me sterk dat ze in een JVC topic een pioneer of Onkyo gaan aanbevelen, en ik graag mijn begin visie zo groot mogelijk houd.

Dus misschien moet ik de vraag iets anders stellen, wie van jullie gebruikt ook een 7.1 versterker en zo ja welk type en wat was de motivatie om voor die te kiezen.

Zo dat was hem weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Centropy schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:12:
[...]

En nu ben ik er zelfs klaar mee, ik vraag wat in een Jamo topic met begeleidende motivatie, jij komt erbij en schopt even iedereen die blijkbaar hart voor het merk jamo heeft tegen het verkeerde been.

De mensen die hier komen zijn gok ik zo tevreden met de algehele kwaliteit van Jamo, wie ben jij dan om je zo uit te laten. Je gaat op een Volkswagen bijeenkomst toch ook niet melden dat ze allemaal gek zijn dat ze geen bmw rijden?

Als ik je een persoonlijk bericht verstuur om te vragen om wat meer informatie over de in jouw ogen goede keuze Dali, hoor ik niets... 0,0 geen reply. Je reageert wel verder op andere topics etc, dus van niet gelezen kan je niet spreken.

Dus waar komt dan de forum gedachte ten tonele? elkaar helpen? of is jouw gedachte, jouw mening opdringen en ook niet toelichten omdat iemand daar om vraagt?

Enkelzijdig je mening spammen zijn andere plekken voor als je niet openstaat voor reacties, andere meningen en of vragen.

Redelijk on Topic weer voor iedereen:

Ik vroeg ook niet of men een versterker uitzoekt voor mij, ik vraag wat aan te bevelen is bij Jamo, omdat de mensen hier nou eenmaal een Jamo set hebben en het dan denk ik wel goed gaat in combinatie met de versterker die ze hebben.

Ik zit hier tussen de schapen op een waddeneiland, met geen auto. Dus geen mogelijkheid om even te gaan luisteren bij een winkel in het midden van het land.

Ook heb ik geen verstand van versterkers of speakers en hoop ik dat anderen die dat meer hebben mij een advies kunnen uitbrengen.

Nu zie ik ook vaak dat mensen geen zin hebben om zelf na te denken, ik ben er daar geen van.
Ik weet nou eenmaal niets, dus als ik naar vergelijk sites ga en ik zie zoveel HZ bij zoveel Ohm en zoveel watt, het zegt me niets.

Ik lees stapels sites over de speakers, en ook de ervaringen van mensen, probeer wat kennis op te doen via sites over Hi-Fi. Lees reviews. En ja daar kan ik nu uit opmaken wat goed klinkende speakers zijn over de gehele linie, of dat ook is wat ik mooi ga vinden, laten we het hopen.

Maar een overkill versterker of juist tekortkomende versterker aankopen omdat ik niet weet wat ik nodig heb voor de op het oog hebbende speakers is zo gebeurt.

Ik weet alleen dat ik in de toekomst wil uitbreiden naar 5/7.1

Ik kan dus best in een Merken-Topic een vraag stellen, maar het lijkt me sterk dat ze in een JVC topic een pioneer of Onkyo gaan aanbevelen, en ik graag mijn begin visie zo groot mogelijk houd.

Dus misschien moet ik de vraag iets anders stellen, wie van jullie gebruikt ook een 7.1 versterker en zo ja welk type en wat was de motivatie om voor die te kiezen.

Zo dat was hem weer...
Wat zit je nu te ouwenelen. Het zal mij worst zijn, of jij een Jamo puberspeakertje met een Okyo instappertje koopt. Daar ga ik dus niet over. Alleeen jij hebt de centen, en je kunt ze maar één keer uitgeven. Voila, doe je best :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Anoniem: 328247 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:49:
[...]

Wat zit je nu te ouwenelen. Het zal mij worst zijn, of jij een Jamo puberspeakertje met een Okyo instappertje koopt. Daar ga ik dus niet over. Alleeen jij hebt de centen, en je kunt ze maar één keer uitgeven. Voila, doe je best :D
Moet je nu zo'n denigrerende toon aanslaan? Je lokt op deze manier alleen maar weer reacties uit en dat is juist wat de meeste mensen en modjes nu het niet willen.

Nu weer ontopic. Ik heb zelf een Sony STR DG820 7.1 reciever. De reden waarom ik die gekocht heb was eigenlijk de prijs. Ik woon nog thuis heb een kamer van 14 m2 en ik wilde een reciever die de blu-ray audioformaten ondersteund. Ik heb de reciever in 2008-2009 gekocht en toen waren er nog echt niet veel budget modellen die dat hadden. Ik heb er uiteindelijk iets minder dan 400 euro voor betaald en de Sony was toen de enige die financieel haalbaar was. Als je gewoon een goede reciever wilt hebben ik combinatie met Jamo speakers dus niet super highend zou ik kijken naar:

Denon 1910/1911
Pioneer VSX-921
Yamaha RX-V667

Die recievers zijn in het sub 500 euro segment toch wel de populairste modellen, die ook nog eens goed met Jamo samengaan. Onkyo zou ik zelf niet doen aangezien die in 7.1 en in 5.1 onzettend weinig echt vermogen biedt en de voeding eigenlijk te krap is.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Top david,

Ik ga even kijken naar die modellen, hoop dat er ook 1.4a 3d bijzit, niet dat ik er zo weg van ben, maar heb het nou eenmaal...

Naar wel vermogen zou ik moeten kijken voor de 608 ? Of is het niet de watt alleen waar ik naar moet kijken?

Tnx zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Vermogens van versterkers kun je niet echt goed met elkaar vergelijken (iig de vermelde vermogens). Vooral Onkyo weet er altijd wel leuks van te maken. Heb zelf nu de onkyo 608 icm de jamo s608 hcs 3 staan en dat valt mij eigenlijk niet tegen. Ben voor de minder goed verkrijgbare 608 gegaan omdat de opvolger, de 609 voor mij geen meerwaarde heeft maar wel flink wat meer kost.

Als je voor weinig geld wat leuks wil zijn de alternatieven de eerder genoemde pioneer 920/921, of de yamaha 667. Uiteraard is er veel meer verkrijgbaar... (Met de yamaha 667 kun je dan weer niet biampen met een crossover filter in de versterker ingesteld, wat voor mij deel van de reden was om toch de onkyo te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Anoniem: 328247 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:49:
[...]

Misschien moet je eens proberen om volwassen te reageren met daarbij een stukje volwassen taalgebruik. :/

Zoals hierboven aangegeven bij de zoektocht naar een receiver eerst je budget bepalen en daarna je eisen. Zelf gebruik ik de Denon 1910 en die voldoet mij prima. Maar rond een 500 euro budget kun je van de meeste merken wel een receiver aanschaffen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sandyman538 op 27-09-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Zoals hierboven aangegeven bij de zoektocht naar een receiver eerst je budget bepalen en daarna je eisen. Zelf gebruik ik de Denon 1910 en die voldoet mij prima. Maar rond een 500 euro budget kun je van de meeste merken wel een receiver aanschaffen.
Niet dat dit percee mijn budget vertegenwoordigd, maar dit ziet er ook leuk uit... maar zoals ik al zij, de specs zeggen mij op technisch gebied te weinig om een goed oordeel te vellen

http://denon.co.uk/uk/Pro...ceivers&ProductId=AVR1311

Ik zie alleen de opvolger niet in de pricewatch de 1312....
http://denon.co.uk/uk/Pro...ceivers&ProductId=AVR1312

Ondertussen ook een naja lijstje gemaakt wat ik ook nog zou kunnen doen als de vrouw accoord gaat.

Receiver: Pioneer VSX-921
Speakerset: Jamo S 608 HCS 3 5.0 Zwart
Subwoofer: Jamo SUB 650 Zwart

Hoe zou dat klinken voor films in vergelijking met mijn Logitech Z5500 Setje? ofwel volume hoog en harde actie...?

[ Voor 39% gewijzigd door Centropy op 27-09-2011 23:35 . Reden: Wensen ]

• Davidshadow13
Centropy schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:12:
[...]

Niet dat dit percee mijn budget vertegenwoordigd, maar dit ziet er ook leuk uit... maar zoals ik al zij, de specs zeggen mij op technisch gebied te weinig om een goed oordeel te vellen

http://denon.co.uk/uk/Pro...ceivers&ProductId=AVR1311

Ik zie alleen de opvolger niet in de pricewatch de 1312....
http://denon.co.uk/uk/Pro...ceivers&ProductId=AVR1312

Ondertussen ook een naja lijstje gemaakt wat ik ook nog zou kunnen doen als de vrouw accoord gaat.

Hoe zou dat klinken voor films in vergelijking met mijn Logitech Z5500 Setje? ofwel volume hoog en harde actie...?
Ik denk dat er een wereld van verschil is. De bass zal veel gecontroleerder en veel minder boomerig zijn dan bij de z-5500. Verder heeft de z-5500 een enorme dip in de middentonen wat bij de jamo absoluut niet het geval is. Je zult dus een completer geluid krijgen en stemmen beter uit de center horen komen. Verder produceert de S608 toch voldoende bass om bij films een lekkere explosie goed weer te geven. ;)

HD4Life @ Full-HD

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52

Jodi

No Matches Found

Zou je die sub er meteen bij willen bestellen? Ik zit zelf ook te azen op de S608, en wat ik overal lees (en wat Davidshadow13 al aangeeft) produceert dat ding toch aardig wat bas. Ik laat een losse sub in elk geval even achterwege, dat komt misschien later nog wel... Als het toch nodig blijkt te zijn :)

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Davidshadow13 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:44:
[...]
Onkyo zou ik zelf niet doen aangezien die in 7.1 en in 5.1 onzettend weinig echt vermogen biedt en de voeding eigenlijk te krap is.
Dat was vooral bij de Onkyo TX-Srxx6 en de TX-SRxx7 serie. De latere series doen het al weer vele malen beter. De oudere levereden in meerkanaals maar een Watt of 25 - 35 per kanaal. Nog steeds meer dan genoeg voor een gemiddelde kamer, maar bij sommige speakers kom je met dergelijke vermogens toch net wat te kort.
De AVR-1300 serie zou ik overslaan, dat is echt puur instap. Vanaf de AVR-1600 serie zijn er al wat voordelen. In het Denon topic staat een overzicht met de verschillen van het model ten opzichte van het model er voor.

Maar als je voor Denon gaat, kijk dan eens in Duitsland. Waar je bijvoorbeeld hier voor een AVR-1912 zo'n 600 euro betaald leg je in Duitsland net 520 euro neer. Scheelt aanzienlijk op dergelijke bedragen. Makkelijke manier van Duitse prijzen opzoeken is via Guenstiger, de Duitse Kieskeurig als het ware als het om prijzen gaat.

Verder moet je niet te veel op het vermogen letten. Veel merken geven dat namelijk op gemeten bij 6 Ohm, alleen op 1000 Hz en met één kanaal aangesloten. Als je al naar het vermogen gaat kijken moet je het opgegeven vermogen pakken welke gemeten is bij 20 - 20.000 Hz, 8 Ohm en op 5 kanalen. Dat laatste geeft namelijk een realistischer beeld. Maar goed, zelfs dan kan het nog vele malen minder zijn.
Jodi schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:09:
[...]
Zou je die sub er meteen bij willen bestellen? Ik zit zelf ook te azen op de S608, en wat ik overal lees (en wat Davidshadow13 al aangeeft) produceert dat ding toch aardig wat bas. Ik laat een losse sub in elk geval even achterwege, dat komt misschien later nog wel... Als het toch nodig blijkt te zijn :)
Nogmaals: een subwoofer zal altijd een toevoeging zijn. Zelfs op speakers van duizenden euro's is het een toevoeging. Speakers die namelijk tot of onder de 20 Hz duiken zijn op één hand te tellen. Verder is de SPL van een subwoofer vele malen hoger dan dat van een speaker. Ook zal een subwoofer veelal gecontroleerder laag gaan dan de speaker zal doen. Dit doordat een subwoofer een eigen versterker heeft en laag is nu eenmaal lastiger weer te geven dan hoge tonen (kost meer vermogen). Echter is het de vraag of de meerprijs van de subwoofer het voor je waard is. Echt goede subwoofers heb je - naar mijn inziens - pas vanaf een euro of 500 en dat is dan nog instap. En dus niet vreemd opkijken als je subwoofer duurder gaat zijn dan je speakes(s).

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Centropy schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:12:
[...]

Combi heb ik ook en bevalt erg goed. Wereld van verschil idd met een Z5500.. aanrader! Ik had alleen wat meer verwacht van de DLNA functionaliteit van de Pioneer... streamen vanaf mijn NAS werkt traag en niet altijd goed.
Sub wilde ik eerst ook.. maar nog geen spijt van het uitstellen. 608 heeft op zich al prima Bass capaciteit

Qua geluid stuk beter dan mijn vorige set (Pioneer VSX 512 & JBL 178 SCS).

[ Voor 5% gewijzigd door Dr_oetker op 28-09-2011 12:51 ]

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Jodi schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:09:
[...]

Nou ik lag nog net niet in de sloot, dus het word de bovengenoemde receiver zover als niemand wat beters oppert met onderbouwing... samen met 2 staanders tot nu toe besloten de 608.

De rest word dus later... anders kan ik denk ik met me surround in de sloot gaan luisteren ofwel uuh echtelijke ruzies etc wil ik nog niet aan...

Zag overigens ook de A 804 de wat kleinere speakers voor aan de muur bij jamo, iemand daar ervaring mee?

http://www.jamo.com/eu-en/products/a-804-description/

Misschien iemand ze gehoord bij een zaak zoals bijv havoned?

En ook Fear Bedankt voor een spoedcursus versterker-kenmerken. Ik denk dat ik zo al weer wat wijzer ben geworden.

• Weltevreden1978
  • Laatst online: 10-11-2023
Ik ben na het lezen van dit topic ook aan het overwegen om de Jamo 608's aan te schaffen.
Deze wil ik aansturen met de American Audio VLP 300. Een voor het laag en één voor de mid/hoog. Het voordeel van deze versterkers voor mij is dat ze luidsprekeraansluitingen hebben ipv alleen speakon o.i.d.

Het laag en mid/hoog wil ik splitsen met de Behringer CX-3400. Deze crossover heeft echter maar een aantal instelmogelijkheden voor de crossover-frequentie.

Om nu te zorgen dat de speakers tot hun volledige recht komen, zou ik graag willen weten wat de crossover-frequentie is van deze Jamo's. Ik kan dit echter niet op de site van Jamo of op Google vinden.

Weet iemand van jullie wat de juiste frequentie is?
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste