Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Dat een versterker een versterker is slaat natuurlijk nergens op... Dus jij merkt geen verschil als ze en 1.0 motor in je auto lepelen ipv een 3.0 v6? Natuurlijk kom je allebei van a naar b maar er is duidelijk verschil!

Overigens kan de marantz van S.Harmans met twee vingers in de neus de s628's aansturen en het maximale eruit halen.

Ik zou het inspelen nog een kans geven iig... Kijk ook voor de zekerheid of ze niet uit fase spelen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik mis juist wat diep op hoger volume, de speaker worden dan vrij snel schel, dan heb ik het niet over festival volume maar lekker alleen thuis volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:04

kingfriko

100 % BULLY

iemand hier die de jamo c95 of 97 in bezit heeft of beluisterd heeft ? zien er wel geweldig mooi uit .
ik zet ze in ieder geval in mijn lijstje met te beluisteren speakers , zijn ook niet te duur ....

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-08 07:56
Hallo ik heb een jamo 660 subwoofer

Maar ik heb alleen een y kabel om het aantesluiten.
Op de linker tulp ingang staat left/lfe van de subwoofer .

Moet ik hem dan alleen op left aansluiten en wat is het verschil als ik hem op left en right aansluit. Is dat slecht voor de subwoofer want op de left staat LFE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het kan geen kwaad, echter zal left alleen ook volstaan.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-08 07:56
renzo4000 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:28:
Het kan geen kwaad, echter zal left alleen ook volstaan.
Wat is het verschil als ik ze op beide aansluit in plaats van alleen left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:42

FeaR

In GoT we trust

jayesh schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:34:
[...]
Wat is het verschil als ik ze op beide aansluit in plaats van alleen left
Je krijgt met een Y-adapter een paar dB - zie hier de uitleg voor hoeveel - extra ten opzichte van aansluiten met mono. Je kan ook mono aansluiten en het volume wat hoger zetten, op het eind loop je toch tegen de max van de subwoofer aan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hmmm tijdje terug de S 420 SUR Surround Speaker open gemaakt (voor zover mogelijk via de achterkant) om te zien of er eventueel iets los zat omdat die bij bepaalde tonen kraakt. Beetje met een pincet de stekkertjes aangeduwd. Kraak leek toen weg (vaag). Maar helaas, is toch niet weg :(

alleen een S 420 SUR Surround Speaker is volgens mij niet los te koop. Iemand nog tips?

Jamo gemaild en die geven aan dat ik bij de verkoper moet zijn. Alleen de verkoper geeft weer aan dat ik bij jamo moet zijn (kast muur verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
En als je dat dan bij Jamo aangeeft? Wellicht dat zij contact met de verkoper op kunnen nemen.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
_Brake_ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:07:
En als je dat dan bij Jamo aangeeft? Wellicht dat zij contact met de verkoper op kunnen nemen.
het zit toch allemaal buiten de garantie periode/jaren. dus echt veel kunnen ze dan ook niet doen bij die dagaanbiedingen shop ;)

Waar ze trouwens pas na 1,5 maand reageren op je mail -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb nu 2 pilaren van jamo s606.... ik wil ze uitbreiden met 2 surroundspeakers en een centerspeaker.... liefst alle 3 helemaal zwart.... welke kan ik het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ferra schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:02:
Ik heb nu 2 pilaren van jamo s606.... ik wil ze uitbreiden met 2 surroundspeakers en een centerspeaker.... liefst alle 3 helemaal zwart.... welke kan ik het beste nemen?
Waaruit mogen we kiezen? #glazenbol #stuk

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
_Brake_ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:55:
[...]

Waaruit mogen we kiezen? #glazenbol #stuk
Iets van jamo wat bij de 606 serie hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik ben me ook aan het orienteren op een Jamo setje.
Ik weet dat het een kromme vergelijking is.

Maar hoe verhoud zo'n Jamo 626 HCS zich tot een Logitech Z-5500?
Ik speel namelijk met het idee om de SUB weg te laten. De Z5500 zou volgens de spcs 33Hz halen maar echt mooi is de bas van de 5500 niet.

Als je kijkt naar die 626 die zou volgens de specs 42hz doen. Ik lees hier dat mensen denken dat het eerder 60hz is. Maar het kan ook dat die 5500 die 33hz ook niet haalt

Ik heb wel eens een A102 setje van Jamo gehoord. Die 210 sub klonk best diep maar vond hem nog best wel aanwezig. En miste daar wat midden bereik.

Ik snap dat als je het echt goed wilt doen je een losse sub nodig hebt die echt 20hz kan halen. Maar als die 626 qua bassen al in de buurt van de 5500 kan komen denk ik niet dat ik die sub echt nodig ga hebben. En je hebt ook nog de 628 die zou tot 37hz gaan. Zijn er mensen die de 626 en de 628 wel eens beluisterd hebben? (of de 606 en de 608 die hebben namelijk ook 42 en 37hz volgens de specs)

Een andere optie is een 526 set met een losse sub. Die duurdere extra woofers van de 6 serie helpen dan ook niet echt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Astennu schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:45:
Ik ben me ook aan het orienteren op een Jamo setje.
Ik weet dat het een kromme vergelijking is.

Maar hoe verhoud zo'n Jamo 626 HCS zich tot een Logitech Z-5500?
Ik speel namelijk met het idee om de SUB weg te laten. De Z5500 zou volgens de spcs 33Hz halen maar echt mooi is de bas van de 5500 niet.

Als je kijkt naar die 626 die zou volgens de specs 42hz doen. Ik lees hier dat mensen denken dat het eerder 60hz is. Maar het kan ook dat die 5500 die 33hz ook niet haalt

Ik heb wel eens een A102 setje van Jamo gehoord. Die 210 sub klonk best diep maar vond hem nog best wel aanwezig. En miste daar wat midden bereik.

Ik snap dat als je het echt goed wilt doen je een losse sub nodig hebt die echt 20hz kan halen. Maar als die 626 qua bassen al in de buurt van de 5500 kan komen denk ik niet dat ik die sub echt nodig ga hebben. En je hebt ook nog de 628 die zou tot 37hz gaan. Zijn er mensen die de 626 en de 628 wel eens beluisterd hebben? (of de 606 en de 608 die hebben namelijk ook 42 en 37hz volgens de specs)

Een andere optie is een 526 set met een losse sub. Die duurdere extra woofers van de 6 serie helpen dan ook niet echt.
Die Jamo fronts klinken opzich prima, vooral met films, maar bij muziek mis je toch wel een stukje laag. En het vergelijken met een Z-5500 is niet te doen, dat ding is enorm bonkerig en veel te zwaar op de sub afgesteld. Ga gewoon eens luisteren naar de Jamo, geluid is namelijk persoonlijk :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Was ook van plan te gaan luisteren. Moet even kijken waar ze hier inderdaad buurt van die sets hebben staan.
Ik weet Dat de z5500 te bonkerig Is maar Was benieuwd of de bas diepte een beetje vergelijkbaar Is. De sub van de z5500 zou volgens de specs lager moeten gaan. Ondanks dat de woofer even groot als die van de 626 Is. Echter heeft de 626 er 2. En de 628 heeft grotere woofers.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Astennu schreef op maandag 20 april 2015 @ 01:22:
Ondanks dat de woofer even groot als die van de 626 Is. Echter heeft de 626 er 2. En de 628 heeft grotere woofers.
De grootte is leuk, maar bij de de Z-5500 praat je over een actieve subwoofer en bij de Jamo over de woofer in een speaker. Dat is niet te vergelijken. De Jamo zal minder "oemph" geven dan de Z-5500, zelfs als de woofer groter is van de Jamo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
FeaR schreef op maandag 20 april 2015 @ 01:56:
[...]

De grootte is leuk, maar bij de de Z-5500 praat je over een actieve subwoofer en bij de Jamo over de woofer in een speaker. Dat is niet te vergelijken. De Jamo zal minder "oemph" geven dan de Z-5500, zelfs als de woofer groter is van de Jamo.
Dan zal ik me eens wat meer gaan verdiepen in wat voor een woofer dat Is.
Mijn andere idee als tussenstap Is voor een Edifier S760D gaan. Dat Is al een hele step up vanaf de z5500. Maar zoals met veel van die 5.1 setjes mis je de hele lage low's van 20 de 35hz en een stukje in het midden bereik. Het Is wel een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een tijd geleden een set jamo s628 hcs3 aangeschaft en ben er zeer tevreden over zeker gezien de prijs.
Het enige wat mij stoort is dat mijn tweeters af en toe onzuiver en schel zijn, dit gebeurt meestal wanneer er instrumentale tonen in de muziek komen het is echt storend maar alleen bij sommige nummers. Het rare is dat het niet uitmaakt hoe hard hij staat, als het instrumentaal is is het onzuiver en schel, het is ook weleens bij zang maar dat is gelukkig incidenteel. Ik gebruik hem met de onkyo tx-sr702E, heeft iemand hetzelfde of weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Weet niet als ik het hier mag plaatsen maar mocht iemand nog een complete Jamo 608 set zoeken (hc3)
Dan kan je eens op v&a kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Iemand toevallig ervaring met de nieuwe subwoofer lijn J10, J12, J110 en J112? Ik ben qua prijs en specs wel geïnteresseerd in de J12. Gaat tot 27Hz en is voor onder de €300 te krijgen. (Al is de opgegeven bovengrens van 120Hz wel op het randje met mijn cut-over van ook 120Hz.)
Ik kan alleen nog geen enkele gebruikers- of expertreview vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
Astennu schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:05:
[...]

Dan zal ik me eens wat meer gaan verdiepen in wat voor een woofer dat Is.
Mijn andere idee als tussenstap Is voor een Edifier S760D gaan. Dat Is al een hele step up vanaf de z5500. Maar zoals met veel van die 5.1 setjes mis je de hele lage low's van 20 de 35hz en een stukje in het midden bereik. Het Is wel een stuk goedkoper.
Je kan natuurlijk altijd voor de Jamo set gaan en je z5500 subwoofer gewoon blijven gebruiken als actieve subwoofer ..
(alles boven de 60hz naar je toren speakers, eronder naar je "nogal bonkerige" z5500 sub ..)
Mits een goede receiver/versterker zal die je z5500 sub wellicht al een stuk beter onder controle houden.

Qua Jamo subwoofers: m'n ervaring met de Jamo 210 (enkel geluisterd) de 260 (thuis) is dat die beiden enorm aanwezig zijn (té veel). Super als je bij explosies mee wilt trillen in je zetel .. (letterlijk ...) maar bij muziek een ramp.
Daardoor ben ik dan ook overgestapt naar een Canton actieve subwoofer (sub 8.2 voor 200 euro dus in theorie zeker geen upgrade) welke me véél beter bevalt.

De Jamo 260 subwoofer is nu verbonden aan m'n pc en helpt nu daar als actieve subwoofer voor de sub 80hz signalen (bijna op minimum van volume daar anders m'n onderburen precies een derde wereldoorlog meemaken telkens ik m'n pc audio op zet |:( )

Short story: Ik zou je best wel aanraden die torens te nemen ipv je z5500 maar de subwoofer ervan blijven gebruiken ipv een Jamo 210/260 aan te kopen.
Nota: ik heb enkel ervaring met de z4 logitech subwoofer (welke ik nu gebruik voor mid-range signaal 80-100hz ) en de z2300 subwoofer van m'n broer (die is echt wel super).
Ik ga er dus nu vanuit dat de z5500 subwoofer gelijk of beter is dan de z2300 woofer .. welke ik persoonlijk een stuk beter vind presteren dan de Jamo 260 (in mijn woonkamer natuurlijk)
Ook in testen blijkt de z2300 sub een stuk lager te gaan dan de 260 (god weet hoe ze dat deden voor dat budget toendertijd, véél minder vermogen natuurlijk maar zoals ik al zei ik moet m'n 260 bijna volledig dicht knijpen dus 3.5 keer zoveel vermogen hebben is soms niet echt een voordeel .. ) dus ik zou geen enkele reden zien om niet op z'n minst je z5500 subwoofer te combineren en luisteren hoe ze samen werken.

PS: Voor het prijs verschil zou ik je die 608 set aanraden indien die nog op v&a is .. toen ik mijn set aankocht was er amper prijs verschil tussen de 608 set en een nieuwe 606 set .. (wel geen keuze qua kleur maar bon).
Echter deze hebben nog steeds een subwoofer nodig voor films als je het z5500 effect wil blijven behouden :D

Oh nu we toch op tweakers zijn: moest je de z5500 succesvol integreren met je Jamo torens .. mss heb je helemaal geen losse versterker nodig .. mijn z4 dient momenteel als versterker voor 2 426 torens :D
(géén aanrader voor een surround opstelling, geen audysee enzo, wellicht véél te weinig vermogen voor de lage 60hz-120hz tonen ... ) maar als je enkel voor stereo + subwoofer gaat kan je het altijd wel tweaken :P
(en met het geld dat je uitspaart aan versterker kan je voor de 608 towers gaan .. welke 1db gevoeliger zouden moeten zijn dan mijn 426 torens :P, dus in principe 1db luider voor hetzelfde vermogen als ik het goed door heb .. )

Na nadere inspectie is precies een z5500 versterker een bummer: 25watt vermogen naar je sattelieten en een cross-over op 120hz .. m'n z4 geeft een stuk minder vermogen (17watt) (maar genoeg voor m'n living :p) maar kapt gewoon niet af .. wellicht gewoon geen cross-over geïntegreerd)
Khad toch verwacht dat die z5500 voor z'n prijsverschil wat meer vermogen naar z'n sattelieren zou doorsturen (en een wat lagere cross-over zou hebben).
Sowieso is zo'n opstelling enkel aan te raden als je het via een pc audio kaart aan stuurt --> De surround software van je audio kaart vervangt dan als het ware de software op je receiver .. Maar bon als je véél tijd hebt en héél beperkt bent in budget altijd leuk om te knutselen tot je genoeg budget hebt voor een goede receiver.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
lightdestroyer schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:46:
[...]

Je kan natuurlijk altijd voor de Jamo set gaan en je z5500 subwoofer gewoon blijven gebruiken als actieve subwoofer ..
(alles boven de 60hz naar je toren speakers, eronder naar je "nogal bonkerige" z5500 sub ..)
Mits een goede receiver/versterker zal die je z5500 sub wellicht al een stuk beter onder controle houden.

Qua Jamo subwoofers: m'n ervaring met de Jamo 210 (enkel geluisterd) de 260 (thuis) is dat die beiden enorm aanwezig zijn (té veel). Super als je bij explosies mee wilt trillen in je zetel .. (letterlijk ...) maar bij muziek een ramp.
Daardoor ben ik dan ook overgestapt naar een Canton actieve subwoofer (sub 8.2 voor 200 euro dus in theorie zeker geen upgrade) welke me véél beter bevalt.

De Jamo 260 subwoofer is nu verbonden aan m'n pc en helpt nu daar als actieve subwoofer voor de sub 80hz signalen (bijna op minimum van volume daar anders m'n onderburen precies een derde wereldoorlog meemaken telkens ik m'n pc audio op zet |:( )

Short story: Ik zou je best wel aanraden die torens te nemen ipv je z5500 maar de subwoofer ervan blijven gebruiken ipv een Jamo 210/260 aan te kopen.
Nota: ik heb enkel ervaring met de z4 logitech subwoofer (welke ik nu gebruik voor mid-range signaal 80-100hz ) en de z2300 subwoofer van m'n broer (die is echt wel super).
Ik ga er dus nu vanuit dat de z5500 subwoofer gelijk of beter is dan de z2300 woofer .. welke ik persoonlijk een stuk beter vind presteren dan de Jamo 260 (in mijn woonkamer natuurlijk)
Ook in testen blijkt de z2300 sub een stuk lager te gaan dan de 260 (god weet hoe ze dat deden voor dat budget toendertijd, véél minder vermogen natuurlijk maar zoals ik al zei ik moet m'n 260 bijna volledig dicht knijpen dus 3.5 keer zoveel vermogen hebben is soms niet echt een voordeel .. ) dus ik zou geen enkele reden zien om niet op z'n minst je z5500 subwoofer te combineren en luisteren hoe ze samen werken.

PS: Voor het prijs verschil zou ik je die 608 set aanraden indien die nog op v&a is .. toen ik mijn set aankocht was er amper prijs verschil tussen de 608 set en een nieuwe 606 set .. (wel geen keuze qua kleur maar bon).
Echter deze hebben nog steeds een subwoofer nodig voor films als je het z5500 effect wil blijven behouden :D

Oh nu we toch op tweakers zijn: moest je de z5500 succesvol integreren met je Jamo torens .. mss heb je helemaal geen losse versterker nodig .. mijn z4 dient momenteel als versterker voor 2 426 torens :D
(géén aanrader voor een surround opstelling, geen audysee enzo, wellicht véél te weinig vermogen voor de lage 60hz-120hz tonen ... ) maar als je enkel voor stereo + subwoofer gaat kan je het altijd wel tweaken :P
(en met het geld dat je uitspaart aan versterker kan je voor de 608 towers gaan .. welke 1db gevoeliger zouden moeten zijn dan mijn 426 torens :P, dus in principe 1db luider voor hetzelfde vermogen als ik het goed door heb .. )

Na nadere inspectie is precies een z5500 versterker een bummer: 25watt vermogen naar je sattelieten en een cross-over op 120hz .. m'n z4 geeft een stuk minder vermogen (17watt) (maar genoeg voor m'n living :p) maar kapt gewoon niet af .. wellicht gewoon geen cross-over geïntegreerd)
Khad toch verwacht dat die z5500 voor z'n prijsverschil wat meer vermogen naar z'n sattelieren zou doorsturen (en een wat lagere cross-over zou hebben).
Sowieso is zo'n opstelling enkel aan te raden als je het via een pc audio kaart aan stuurt --> De surround software van je audio kaart vervangt dan als het ware de software op je receiver .. Maar bon als je véél tijd hebt en héél beperkt bent in budget altijd leuk om te knutselen tot je genoeg budget hebt voor een goede receiver.
Ik heb nu een z5500

Maar het Was juist het idee om te upgraden naar een Edifier S760D
Of een losse reciever met een jamo 5.0 set zonder sub vanwegen de kosten.

De 5500 blijft dan gewoon bij de pc gebruikt worden.

Ik gebruik nu ook wel eens een oude jvc stereo toren met 3 weg speakers. Die hebben ook geen grote woofers. Volgens mij iets van 15-20 cm of zo. En dat klinkt opzich al diep genoeg.

Dus ik hoop dat die 608 en 628 met die 260mm woofer nog net wat dieper Is. Ik zal eens kijken of ik de specs van die oude toren kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Astennu schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:48:
[...]

Ik heb nu een z5500

Maar het Was juist het idee om te upgraden naar een Edifier S760D
Of een losse reciever met een jamo 5.0 set zonder sub vanwegen de kosten.

De 5500 blijft dan gewoon bij de pc gebruikt worden.

Ik gebruik nu ook wel eens een oude jvc stereo toren met 3 weg speakers. Die hebben ook geen grote woofers. Volgens mij iets van 15-20 cm of zo. En dat klinkt opzich al diep genoeg.

Dus ik hoop dat die 608 en 628 met die 260mm woofer nog net wat dieper Is. Ik zal eens kijken of ik de specs van die oude toren kan vinden.
Indien die pc in dezelfde ruimte staat als je home cinema surround . kan je eventueel een y stukje gebruiken zodanig dat je z5500 zowel voor je pc gebruikt wordt (volledig) en de sub 60Hz tonen van je receiver verwerkt :P
Of zelfs nog gemakkelijker gewoon 2 verschillende ingangen gebruiken indien de z5500 audio inputs dat mogelijk maken

Naar mijn ervaring met een onkyo 616 versterker is dat deze simpelweg niet krachtig genoeg is om die 260mm woofers volledig tot recht te laten komen ..
De cross-over lager dan 60Hz zetten werkte in mijn setting (Onkyo 616, 7.1 setting, Jamo 608 als front pair, L vormige living) zelf tegen alsof m'n onkyo plots te weinig vermogen kon leveren over de gehele range.
Ik zou je dus ten zeerste aanraden om niet enkel naar die torens te gaan luisteren, maar te gaan luisteren in combinatie met je receiver die je hebt of plant te gaan gebruiken.
Toen ik m'n onkyo 616 gebruikte met m'n 5.1 opstelling van enkel m'n 4 426 torens had ik dit niet voor dat de cross-over lager zette zorgde voor een "vermogens tekort" .. dus die 608 torens vragen écht wel wat meer vermogen van m'n receiver dan "lichtere" torens, dit zal vooral door de lage tonen komen vermoed ik.

Vertaling je torens upgraden enkel in de hoop dat ze dieper zullen klinken zal enkel werken indien ook je receiver mee wil werken vrees ik :( << Een zwaardere receiver kost een stuk meer dan de meerkost van een dedicated subwoofer ..
Tenzij iemand ons een receiver van 400-450euro kan aanraden die daadwerkelijk een stuk meer vermogen kan leveren naar z'n frontpair toe.(m'n onkyo kostte namelijk maar 240euro nieuw en m'n subwoofer 200..)
Ik gok dat daar een stuk de miscommunicatie ligt .. een losse subwoofer is namelijk ironisch genoeg "goedkoper" dan een zwaardere receiver die er wel voor zorgt dat de 608's hun volledige diepte-potentieel kunnen bereiken (en dit zal dan nog steeds niet zo diep gaan als een subwoofer zegt men hier .. maar dat kan ik persoonlijk dus niet bevestigen)

Aan de andere kant is een betere receiver sowieso wel een goede investering naar de toekomst toe (al is het maar dat ik bv beperkt ben tot "maar" Audyssey 2eq..
En als je al een goede receiver liggen hebt, dan moet ik helemaal m'n mond houden want dan zal de 606/608 sowieso een stuk dieper kunnen gaan zonder enig probleem :o

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
De 616 levert meer dan voldoende vermogen voor de 608's ... Ze hebben een redelijk lage gevoeligheid en aansturen is de redelijk eenvoudig. Ik herken jouw verhaal niet in mijn 5.1 opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

renzo4000 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:10:
De 616 levert meer dan voldoende vermogen voor de 608's ...
Ik vind het ook maar een heel typisch verhaal. Denk dat dit meer ligt aan het verwachtingspatroon wat een speaker met een fikse woofer aan de zijkant schept. Men verwacht daar dan meteen heel veel van, want groot! Maar zo werkt het in de praktijk alleen niet.

Sowieso zal een "dikkere" receiver er niet een heel andere speaker van maken. Van 100 naar 150 Watt klinkt behoorlijk, maar het verschil tussen 1 naar 2 Watt is groter. Waarbij je die 100 Watt al niet eens gebruikt, maar dat terzijde. Maar als er al vergeleken wordt met een subwoofer van 200 euro dan vraag ik me oprecht af hoe het gevoel van laag moet worden ervaren. In dat segment zijn subwoofer veelal lompe bonk-kastjes die overheersen. Dan zit je qua verwachtingen dan wel referentiekader op een geheel andere lijn.

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 01-05-2015 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
lightdestroyer schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:38:
[...]

Indien die pc in dezelfde ruimte staat als je home cinema surround . kan je eventueel een y stukje gebruiken zodanig dat je z5500 zowel voor je pc gebruikt wordt (volledig) en de sub 60Hz tonen van je receiver verwerkt :P
Of zelfs nog gemakkelijker gewoon 2 verschillende ingangen gebruiken indien de z5500 audio inputs dat mogelijk maken

Naar mijn ervaring met een onkyo 616 versterker is dat deze simpelweg niet krachtig genoeg is om die 260mm woofers volledig tot recht te laten komen ..
De cross-over lager dan 60Hz zetten werkte in mijn setting (Onkyo 616, 7.1 setting, Jamo 608 als front pair, L vormige living) zelf tegen alsof m'n onkyo plots te weinig vermogen kon leveren over de gehele range.
Ik zou je dus ten zeerste aanraden om niet enkel naar die torens te gaan luisteren, maar te gaan luisteren in combinatie met je receiver die je hebt of plant te gaan gebruiken.
Toen ik m'n onkyo 616 gebruikte met m'n 5.1 opstelling van enkel m'n 4 426 torens had ik dit niet voor dat de cross-over lager zette zorgde voor een "vermogens tekort" .. dus die 608 torens vragen écht wel wat meer vermogen van m'n receiver dan "lichtere" torens, dit zal vooral door de lage tonen komen vermoed ik.

Vertaling je torens upgraden enkel in de hoop dat ze dieper zullen klinken zal enkel werken indien ook je receiver mee wil werken vrees ik :( << Een zwaardere receiver kost een stuk meer dan de meerkost van een dedicated subwoofer ..
Tenzij iemand ons een receiver van 400-450euro kan aanraden die daadwerkelijk een stuk meer vermogen kan leveren naar z'n frontpair toe.(m'n onkyo kostte namelijk maar 240euro nieuw en m'n subwoofer 200..)
Ik gok dat daar een stuk de miscommunicatie ligt .. een losse subwoofer is namelijk ironisch genoeg "goedkoper" dan een zwaardere receiver die er wel voor zorgt dat de 608's hun volledige diepte-potentieel kunnen bereiken (en dit zal dan nog steeds niet zo diep gaan als een subwoofer zegt men hier .. maar dat kan ik persoonlijk dus niet bevestigen)

Aan de andere kant is een betere receiver sowieso wel een goede investering naar de toekomst toe (al is het maar dat ik bv beperkt ben tot "maar" Audyssey 2eq..
En als je al een goede receiver liggen hebt, dan moet ik helemaal m'n mond houden want dan zal de 606/608 sowieso een stuk dieper kunnen gaan zonder enig probleem :o
De PC staat in een andere ruimte :) dus het gaat een losse setup voor de TV muziek worden. Voor muziek zal die 608 HCS 3 mooier zijn dan de Edifier S760D. Bij films zal het verschil wellicht wat kleiner zijn.

Ik zat zelf aan een Pioneer Reciever te denken rondom de 500 euro. Ik kan me voorstellen dat die 260mm woofer aardig wat power nodig heeft als die hard moet werken.

Ik had trouwens nog even gekeken naar die stereo. Ik kan er zo 123 geen specs van vinden maar het was een JVC MX-G7 met 14,5cm woofers. En die bas is al best goed.

Afbeeldingslocatie: http://att.jd-bbs.com/forum/201310/19/1743166hic0d3qjyvk3d3k.jpg

Helaas is die verterker niet 100% meer een kanaal is kapot die valt soms weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik kan misschien voor een leuke prijs een combi krijgen:

Pioneer VSX-824-K + een Jamo 6x8 HCS.
Nu vraag ik me alleen af is die Pioneer VSX-824-K wel krachtig genoeg voor een Jamo 608/628 zuil. Er zitten nogal wat speakers in. Het gaat om een HCS set dus ik heb 5 kanalen nodig en de reciever is "slechts" 5.2 met 130watt 6ohm per channel.

Volgens mij moet ik eigenlijk een 7.2 reciever halen zodat je die zuilen kan bi-ampen. Die center en surround speakers zullen genoeg hebben aan 130 watt.

Ik vraag me ook een beetje af hoe veel die zuilen gebruiken. Het hoeft allemaal niet super hard. Maar je hebt toch 1 tweeter, 3x een 12,7cm woofer en een 25,4 cm sub. Dat zal best wat vermogen vragen.

Ik ben nog best wel een n00b op reciever gebied. Dus ik ga me morgen maar eens inlezen. wellicht is het mogelijk die 0.2 channels van de sub te gebruiken.

Edit:
Dit is wat de 608 en de surround speakers nodig hebben:
Power long/shortterm (W) 150 / 240 ----- 80 / 130
Bij de 606 is dat 130-210. Dus je hebt een Bi Amp configuratie nodig met die versterker.

Edit:
Lijkt er op dat bij Pioneer alleen de hele dure modellen bi-wire ondersteunen.
Aan de andere kant zit 150 watt nog niet eens zo ver van de 130 af. En ik denk zelf dat ik ze nooit richting max vollume zal zetten. Ik houd zelf totaal niet van herrie. (bv in een Imax Biosscoop vind ik het geluid al te hard staan. Thuis in een kleine ruimte gaat het er ook al snel hard aan toe)

Dus wellicht dat die 130 watt per channel dan geen issue is.

[ Voor 71% gewijzigd door Astennu op 01-05-2015 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Astennu schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:35:

Pioneer VSX-824-K + een Jamo 6x8 HCS.
Maar je hebt toch 1 tweeter, 3x een 12,7cm woofer en een 25,4 cm sub. Dat zal best wat vermogen vragen.
Met een rendement van rond de 90 dB in de gemiddelde huiskamer? 1 Watt en dat zal al veel te veel zijn, kans is eerder dat je aan de 0,x Watt komt te zitten.

Al dat opgegeven vermogen is leuk, maar laat het varen. Zie de Audio FAQ voor een diepere uitleg. Zeker als je nieuw bent in deze wereld is het leuk om zo veel mogelijk vermogen te willen, maar ga eerst eens na hoe veel je echt nodig hebt. Je zal zien dat die honderden Watts nergens op slaan. Zowel qua wat je nodig hebt en zowel hoe vermogens op worden gegeven. Die aangehaalde 130 Watt van de Pioneer ga je nooit halen. Niet in gebruik en die receiver gaat het niet leveren. Dat vermogen is creatief gemeten zodat er een hoog getal uit komt. Ze meten dan een pieptoon van 1000 Hz (en wellicht best wat vervorming) waar je normaal een bereik bespeelt van 20-20.000 Hz. Dan reageert een speaker heel anders (impedantie fluctueert over het gehele bereik waar de receiver op in moet spelen). Maar dan levert de receiver minder vermogen. En 70 Watt per kanaal staat toch minder leuk dan "5 x 130 Watt!!!!".

Idem met Bi-ampen, dat verdubbelt je vermogen niet. Over Bi-ampen is al behoorlijk wat geschreven dus ik ga het niet herhalen, maar het is niet dat je het vermogen twee keer hebt. Het is dus ook zeker niet nodig om het vermogen te matchen. Sterker, een receiver die 150 Watt per kanaal levert op alle kanalen zonder een berg vervorming ga je niet vinden voor dit geld. Een Denon AVR-4520 van heel wat series hoger dan de aangehaalde Pioneer haalt 5 x 120 Watt gemeten (gemeten op een goede representatieve manier), ga je nog meer kanalen aansluiten zakt het vermogen per kanaal nog verder in. Maar nogmaals, met een paar Watt kom je er ook. Staar je niet te blind op die grote woofer in de Jamo S600-serie. Het staat leuk, maar een subwoofer zal het nooit kunnen vervangen.

Om op het andere punt in te haken: nee, de 0,2 van de subwoofer kan je niet gebruiken om de speakers mee aan te sturen. Dat zijn twee uitgangen om een actieve subwoofer op aan te sluiten.

Laat de getallen varen en kies de speaker uit op zijn klank en de receiver op de functies die je nodig hebt. Dat maakt de zoektocht vele malen makkelijker en leuker. Om het inzichtelijk te maken, de stap van 1 naar 2 Watt is groter dan die van 100 naar 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bedankt voor de uitleg.
Dan ga ik de watt's lekker laten voor wat het is. Die Jamo 6x8 HCS serie zal voor mij denk ik meer dan voldoende zijn. Ik verwacht ook dat de bass goed genoeg zal zijn en eventueel voeg ik later een hele goede sub toe. Op dit moment heb ik liever een goede reciever dan een slechte sub die weinig aan de 5.0 set toe gaat voegen. Ik heb helaas ook buren om rekening mee te houden en dieppe bass is dan vaak het ergste :P

Ik ga qua recievers ook de Onkyo TX-NR636 nog even bekijken. Die komt ook wel leuk uit de tests. Zou qua mogelijkheden en geluid boven die Pioneer uit komen. Het prijs verschil is 170 euro met de pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zeer verstandig van de subwoofer. Een goed afgestelde subwoofer zorgt voor geen tot weinig overlast. Nadeel is dat een subwoofer afstellen behoorlijk lastig kan zijn. Tevens is een goede subwoofer relatief duur (of je moet relatief handig zijn en er eentje zelf bouwen). De goedkopere subwoofers zijn veelal bonk-kastjes die wel vet klinken maar op den duur gaat dat toch overheersen en vervelen.

Niets leuker ook dan content zijn met je 5.0 set en dan de gehele set opnieuw te beleven als je een subwoofer toe voegt. Ik had precies hetzelfde met mijn set: altijd gezegd dat ik een subwoofer overbodig vond (had toen een Magnat) tot ik een goed exemplaar (Velodyne) had gehoord en gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
FeaR schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 01:44:
Zeer verstandig van de subwoofer. Een goed afgestelde subwoofer zorgt voor geen tot weinig overlast. Nadeel is dat een subwoofer afstellen behoorlijk lastig kan zijn. Tevens is een goede subwoofer relatief duur (of je moet relatief handig zijn en er eentje zelf bouwen). De goedkopere subwoofers zijn veelal bonk-kastjes die wel vet klinken maar op den duur gaat dat toch overheersen en vervelen.

Niets leuker ook dan content zijn met je 5.0 set en dan de gehele set opnieuw te beleven als je een subwoofer toe voegt. Ik had precies hetzelfde met mijn set: altijd gezegd dat ik een subwoofer overbodig vond (had toen een Magnat) tot ik een goed exemplaar (Velodyne) had gehoord en gekocht.
Ja inderdaad. Zelf bouwen zal hem niet worden. En mijn Z5500 klinkt hoe ik hem nu heb staan vrij aardig maar het is een super mooie bass of zo. Dus die zal niets toevoegen.

Ken jij het merk TMA toevallig?
Een collega kwam er mee. En Stassen HiFi verkoopt veel van dat spul er is best wat over te lezen.
Maar als je naar het ferquentie bereik kijkt:

http://www.stassen-hifi.com/speakers/speaker/tma-premium-905

en http://www.stassen.nl/lui...uidspreker/tma-compact-10

Als je dat dan vergelijkt met wat de Jamo set doet (37HZ tm 20Khz) vraag je je echt af hoe dat kan. Jullie geven ook nog eens aan dat die Jamo's eerder 60 doen dan 40 laat staan 37.
En deze lui beweren 45Hz tm 35KHz te doen met surround speakers. De wat grotere gaan zelfs nog lager.

De zuilen hebben een bereik van 31 Hz - 27.500 Hz ±3 dB

Als je vervolgens leest wat de luister ervaring van mensen is lijkt het ook nog te kloppen ook. Helaas verkopen ze daar geen Jamo dus dat is moeilijk vergelijken. Maar ik kan me er niets bij voorstellen dat zulke kleine speakers zo diep kunnen. Het moet ergens van ten kosten gaan. Geluid is lucht in beweging brengen en als je dan een tweeter hebt 3x woofer en een soort van sub zou dat toch vele malen beter moeten zijn dan van die kleine surround speakertjes. Deze zou bv 38hz tot 35HKz halen http://www.stassen.nl/lui...uidspreker/tma-compact-20

Is wel bijna net zo duur al twee S628 zuilen maar toch. Ik geloof zelf niet echt in wonderen. Misschien toch maar eens gaan beluisteren..... Vooral als ik dan dit lees voor die Compact 10's : 1x ½ inch pei dome, 1x 3½ inch paper membrane en dat moet dan 45hz tm 35KHz doen.... Misschien in hele specifieke test scenario's?

Uiteindelijk zeggen specs natuurlijk weinig en gaat het er vooral om hoe het klinkt. Maar dan moet je de Jamo's en die TMA's eigenlijk in dezelfde ruimte met dezelfde versterker kunnen testen. En dat zal niet lukken. Maar die TMA's schijnen mooier te klinken dan KEF speakers.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 01-05-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Zo'n melkpak haalt nooit 38Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

_Brake_ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:17:
Zo'n melkpak haalt nooit 38Hz.
Lijkt me inderdaad ook erg sterk met een dergelijk kleine kast en woofer. Dit soort fenomenen zie je wel vaker bij bepaalde fabrikanten, maar die verzwijgen dan er bij te zetten hoe er is gemeten. Stassen geeft wel +/- 3dB aan. Vraag is echter hoe erg je de opgave moet geloven. Nu heb ik sowieso al iets tegen Stassen, dus mijn mening is alles behalve objectief. Maar als je Google raadpleegt op TMA lijkt het wel nog erger te zijn wat Stassen doet/deed met Phonar.

Gaan luisteren kan natuurlijk altijd, want als de speakers qua klank bevallen moet je ze gewoon kopen. Dat is namelijk wat telt bij speakers: de klank. Niet of ze op papier 35 Hz of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
FeaR schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:29:
[...]

Lijkt me inderdaad ook erg sterk met een dergelijk kleine kast en woofer. Dit soort fenomenen zie je wel vaker bij bepaalde fabrikanten, maar die verzwijgen dan er bij te zetten hoe er is gemeten. Stassen geeft wel +/- 3dB aan. Vraag is echter hoe erg je de opgave moet geloven. Nu heb ik sowieso al iets tegen Stassen, dus mijn mening is alles behalve objectief. Maar als je Google raadpleegt op TMA lijkt het wel nog erger te zijn wat Stassen doet/deed met Phonar.

Gaan luisteren kan natuurlijk altijd, want als de speakers qua klank bevallen moet je ze gewoon kopen. Dat is namelijk wat telt bij speakers: de klank. Niet of ze op papier 35 Hz of niet.
Waar heb jij dan last mee gehad bij Stassen?
En bedoel je dat Stassen TMA nu erg promoot waar dit eerst Phonar was?

Ik vind het gewoon raar dat zo veel mensen aangeven dat de dure merken als KEF daar zo slecht klinken. Dat kan ik me gewoon niet voorstellen. Alle budget merken komen bij die winkel als beter uit de bus en dat is simpelweg raar. Ik vraag me dan af of ze de boel toch niet lopen te beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

verwijderd: zie vraag en aanbod.

[ Voor 90% gewijzigd door EraZor op 12-05-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Zet het op V&A.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

nevermind 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door EraZor op 12-05-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Hoe verhouden de 606 fronts zich ten opzichte van de 526 fronts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ben nog steeds aan het twijfelen tussen de S626 HCS (en geld wat bespaard wordt (+-180 euro) bij een sub leggen) en de S628 HCS.

Voor een +-300 euro moet je denk ik ook nog wel een aardige sub kunnen kopen die niet irritant bonkerig is.

Voordeel van de S626 is dat de fronts en de surrounds wat meer aan elkaar gewaagd zijn. De S628 zijn nog krachtiger.Veschil met surrounds wordt dan groter.

Aan de andere kant heb je met de S628's wel mooiere mid en high's en betere lows dan de S626 zonder sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Astennu schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:48:
Ben nog steeds aan het twijfelen tussen de S626 HCS (en geld wat bespaard wordt (+-180 euro) bij een sub leggen) en de S628 HCS.

Voor een +-300 euro moet je denk ik ook nog wel een aardige sub kunnen kopen die niet irritant bonkerig is.

Voordeel van de S626 is dat de fronts en de surrounds wat meer aan elkaar gewaagd zijn. De S628 zijn nog krachtiger.Veschil met surrounds wordt dan groter.

Aan de andere kant heb je met de S628's wel mooiere mid en high's en betere lows dan de S626 zonder sub.
Als je zo erg twijfelt dan kun je beter even gaan luisteren, bij Havoned bijvoorbeeld. Zelf ook gedaan en ben toentertijd zonder twijfel voor de S608 (vorige serie, zelfde specificaties) gegaan ten opzichte van de S606. Met de S608/S628 heb je een veel completer geluidsbeeld en zeker wel een goede bang for the buck, ik geniet er nog dagelijks van. Ook voel ik niet de noodzaak naar een sub, heb wel een kleine woonkamer maar de bass komt meer dan genoeg tot z'n recht, in zowel audio als video. Je kunt ook altijd nog een sub bij plaatsen mocht het niet voldoen.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat zou een goede tweedehandsprijs zijn voor een setje zwarte Jamo 608? Ik overweeg mijn set weg te doen maar kan helaas niks ter referentie vinden op v&a of marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cvheereveld schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:37:
Wat zou een goede tweedehandsprijs zijn voor een setje zwarte Jamo 608? Ik overweeg mijn set weg te doen maar kan helaas niks ter referentie vinden op v&a of marktplaats.
Zo rond de 150 euro. De s506 is nieuw te koop voor 159 euro (twee stuks dus). Mensen gaan nooit meer betalen dan dat voor een 'marginally better' product (jouw 608) dat tweedehands is.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mwoah... De 606's zijn behoorlijk beter dan de 506's en de 608's op hun beurt behoorlijk beter dan de 606's ... Dus bovenstaande vind ik wat vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Dat lijkt mij ook wat karig voor een set speakers waarvan de vergelijkbare opvolger momenteel voor 599 wordt aangeboden.

[ Voor 11% gewijzigd door SqnLdr op 21-05-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Nieuw 199 euro p/s.

Dus tweedehands rond de 200 euro lijkt me wel reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb uiteindelijk een Pioneer VXS-824K + een Jamo S628 HCS set gekocht.

Momenteel heb ik alleen de front speakers aangesloten. Ik heb nog geen TV in de buurt gehad om goed naar de uitgebreide instellingen van de receiver te kijken dus alleen even out of the box kunnen luisteren.

Hoog en Midden klinkt goed. Maar de bass is totaal waardeloos. Zelfs voor muziek schiet deze tekort. Ik vermoed dar dit ook instellingen zijn. Maar zo niet moet een echt een Sub bij.
De oude JVC stereo van me pa doet het met zeer kleine 14cm woofers qua bass veel beter.

Binnenkort maar even een PC scherm er bij zetten zodat ik wat meer in de menu's kan kijken. Ik heb nu alleen settings van de remote kunnen bedienen zoals hem op basic stereo zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zet de boxen op elkaars plek. Dan staat de woofer een andere richting in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of misschien dat er standaard een crossover staat ingesteld op de Pioneer waardoor je fronts geen lage tonen binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Zonder sub moet je de speakers op large zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Of subwoofer op 'no' dan weet je zeker dat de speakers niet per ongeluk op small kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het zit hem ongetwijfeld in je setup. Dit kan zijn de aansluiting (plus/min) crossover te hoog (mag met de 628's best op 40 hz staan icm een sub) maar ook de plaatsing van luidsprekers zelf is bepalend. Zet de luidsprekers eens met de woofers(die aan de buitenkant) naar binnen toe of naar buiten en kijk wat het beste klinkt.

Als ik met mijn s608's op stereo met redelijk volume speel dan is er behoorlijke druk opbouw en zeer goed laag aanwezig(zeker ook voelbaar!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:22:
Of misschien dat er standaard een crossover staat ingesteld op de Pioneer waardoor je fronts geen lage tonen binnen krijgen.
Ik zal daar wel eens naar kijken. Er zit wel wat bass in maar niet veel echt veel voor zulke grote woofers.
_Brake_ schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:10:
Zonder sub moet je de speakers op large zetten.
Dat is ook een goede ja. Zal daar dit weekend meteen naar kijken!
Mikayu schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:13:
Of subwoofer op 'no' dan weet je zeker dat de speakers niet per ongeluk op small kunnen
Misschien moet ik eens de hele handleiding stap voor stap door kijken om te kijken wat er mogelijk is.
Ik heb wel die surround calibratie gedaan en toen heeft hij wel gezien dat er geen sub was. Maar zal eens specifiek naar die instelling kijken hoe die nu staat.
renzo4000 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:41:
Het zit hem ongetwijfeld in je setup. Dit kan zijn de aansluiting (plus/min) crossover te hoog (mag met de 628's best op 40 hz staan icm een sub) maar ook de plaatsing van luidsprekers zelf is bepalend. Zet de luidsprekers eens met de woofers(die aan de buitenkant) naar binnen toe of naar buiten en kijk wat het beste klinkt.

Als ik met mijn s608's op stereo met redelijk volume speel dan is er behoorlijke druk opbouw en zeer goed laag aanwezig(zeker ook voelbaar!)
Ik heb ze juist naar binnen toe staan.
Wellicht is het inderdaad de crossover die niet goed staat ik zal daar eens naar kijken.

Ik heb momenteel helemaal geen sub. Gewoon de 5.0 set zoals hij uit de doos komt.
Heb het idee dat hij soms bepaalde bass tonen afkapt maar dat kan dan mogelijk die crossover zijn. Ik zal er eens in duiken.

Sorry voor de late reply trouwens. Druk geweest en omdat het geen reply's waren had ik geen popup melding kregen dus heb ik er niet aan gedacht. Ben momenteel ook niet op die locatie dus heb verder ook niet meer met de speakers gespeeld binnenkort hopelijk meer tijd om er echt van te gaan genieten.

[ Voor 42% gewijzigd door Astennu op 07-07-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Als je nu de woofers naar binnen hebt staan, heb je naar buiten dan ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Ik heb de 606's met een instap receiver van Sony (de STR-DN850) en die zuilen produceren niet naar veel bass, zelfs als de receiver nog op de milde instellingen staat.

Met de calibratie microfoon dacht de receiver zelfs dat ik een sub had, maar dat is niet zo.

Dus dan moeten de 628's zeker veel bass hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
cvheereveld schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:26:
Als je nu de woofers naar binnen hebt staan, heb je naar buiten dan ook geprobeerd?
Nog niet kan ik ook nog een keer proberen.
tiguan schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:37:
Ik heb de 606's met een instap receiver van Sony (de STR-DN850) en die zuilen produceren niet naar veel bass, zelfs als de receiver nog op de milde instellingen staat.

Met de calibratie microfoon dacht de receiver zelfs dat ik een sub had, maar dat is niet zo.

Dus dan moeten de 628's zeker veel bass hebben.
Dus bij jou produceren ze wel veel bass?

Misschien is het dan toch de combinatie van de 628 en de Pioneer.
Ik heb in ieder geval met de instellingen lopen spelen.

Ik heb de fronts op Large staan
Center en surround op Small.
Sub Uit

Xover 50Hz
Wat ik daar van begrijp is dat de small speakers dan tot 50Hz gaan en de Large speakers nog lager.

Er zit nu best wat bass in. In denk dat het geen wat ik nu mis die hele diepe lage bass is die alleen een echte sub kan halen. (de bassen die je voelt). En dat geloof ik opzich ook wel. Deze zouden volgens de specs 38hz doen. De sub die ik gewend ben is een Z5500 die volgens de specs 33Hz kan. Dus dat zou het verschil kunnen zijn wat ik merk. Maar ik krijg er nu in ieder geval wel veel meer bass uit dan eerst.
Bass mag alleen in verhouding met de rest nog iets harder. En als ik de bass op + 6 set klink het niet mooi meer. Dus ik hoop dat ik dat met die EQ recht kan trekken. Heb het met een EQ op me android telefoon music app een beetje getest en dat werkte al aardig. Maar ik heb straks meer bronnen dus wil het gewoon allemaal op me receiver instellen.

Ik was nog aan het zoeken naar een EQ maar die heeft hij blijkbaar niet echt (via de remote en op het aparaat zelf. Alleen die MCACC maar die stelt hij zelf af en als die aan staat hoor je de bass in verhouding nog iets minder (kan ook aan mijn huidige opstelling liggen het staat nog allemaal naast elkaar ipv surround). Als je de android app van pioneer installeert heb je wel een simpele EQ met 9 sliders. Er staan verder geen frequenties bij. Die moet ik nog even uit proberen om te kijken of ik dan misschien dat beetje extra diep kan krijgen wat ik nog zoek zonder een sub te kopen.

Het zou ook nog kunnen dat ze een beetje los moeten komen? Ik weet dat auto speakers en koptelefoons daar best wel wat last van hebben. In het begin klinkt het niet zo lekker maar na heel wat gebruik wordt het een stuk beter. Ik kan me voorstellen dat dat hier net zo is.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 12-07-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Speakers op "Large" doen het gehele frequentiebereik, althans tot wat ze weer kunnen geven. Die 50 Hz lijkt me wel wat laag voor de rest van de speakers. Maar die S628 HCS is een 5.0 toch? Dan zal je alles op large moeten zetten aangezien er geen subwoofer is om het frequentiebereik onderin op te vangen, de crossover kan naar niets sturen. Large en small hebben niets te maken met de fysieke grootte van de speaker.

Een subwoofer zal naar mijn inziens een set altijd aanvullen. Die woofers aan de zijkant van zo'n Jamo zien er imposant uit, maar als ze niet genoeg druk kunnen leveren (opbouw van de kast, te leveren vermogen, type unit welke is gebruikt) gaan ze een subwoofer echt niet kunnen vervangen. Scheelt dat als je uit bent op een lompe subwoofer die vooral kan bonken zodat je het laag voelt je niet veel geld uit hoeft te geven. Subwoofers die ook subtiel het bereik aanvullen worden wel wat duurder. Het is echt niet de 5 Hz die je mist ten opzichte van de Z5500, het is de output waarmee de Z5500 dat leverde. Waarbij de Z5500 ook nog een bekend (of berucht) staat voor een overaanwezige subwoofer. De subwoofer doet bij de Z5500 namelijk alles onder de 150-200 Hz al, dat geeft een heel ander geluid dan een 5.0 set die je nu hebt staan. Die "oemph" van de Z5500 ga je niet krijgen met de Jamo (en nog 99% van de speakers) zonder subwoofer.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 12-07-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Astennu schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:06:
[...]

Nog niet kan ik ook nog een keer proberen.

[...]
Ik heb ze laatst naar binnen gezet als test en toen was de bas bijna foetsie, dus ik zou dat zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
FeaR schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:17:
Speakers op "Large" doen het gehele frequentiebereik, althans tot wat ze weer kunnen geven. Die 50 Hz lijkt me wel wat laag voor de rest van de speakers. Maar die S628 HCS is een 5.0 toch? Dan zal je alles op large moeten zetten aangezien er geen subwoofer is om het frequentiebereik onderin op te vangen, de crossover kan naar niets sturen. Large en small hebben niets te maken met de fysieke grootte van de speaker.

Een subwoofer zal naar mijn inziens een set altijd aanvullen. Die woofers aan de zijkant van zo'n Jamo zien er imposant uit, maar als ze niet genoeg druk kunnen leveren (opbouw van de kast, te leveren vermogen, type unit welke is gebruikt) gaan ze een subwoofer echt niet kunnen vervangen. Scheelt dat als je uit bent op een lompe subwoofer die vooral kan bonken zodat je het laag voelt je niet veel geld uit hoeft te geven. Subwoofers die ook subtiel het bereik aanvullen worden wel wat duurder. Het is echt niet de 5 Hz die je mist ten opzichte van de Z5500, het is de output waarmee de Z5500 dat leverde. Waarbij de Z5500 ook nog een bekend (of berucht) staat voor een overaanwezige subwoofer. De subwoofer doet bij de Z5500 namelijk alles onder de 150-200 Hz al, dat geeft een heel ander geluid dan een 5.0 set die je nu hebt staan. Die "oemph" van de Z5500 ga je niet krijgen met de Jamo (en nog 99% van de speakers) zonder subwoofer.
Ik heb die overige speakers op small gezet om er voor te zorgen dat ze niet te hard moeten werken. De surround speakers zijn aanzienlijk kleiner. En toen ik met redelijk wat vollume muziek afspeelde zag je ze al erg veel uitslaan. Door ze naar small te zetten werd dat minder maar het geluid werd er in die opstelling niet slechter op.
X.Over
Defaul Setting: 100Hz
This setting decides the cutoff between bass sounds playing back from the speakers selected as LARGE, or subwoofer, and bass sounds playing back from those selected as SMALL.
It also decides where the cutoff will be for bass sounds in the LFE Channel.
Dus daarom dacht ik dat de small speakers op die manier 50Hz en hoger doen. En als je die X.over verschuift naar 100 of 200 ze in verhouding minder laag gaan doen.

Die HCS set is inderdaad 5.0. Ik denk ook dat ik die Punch een beetje mis.
Ik heb de Z5500 altijd wel erg laag gezet. streepje 3 of zo. Anders is hij inderdaad veel te duidelijk aanwezig. Standaard staat hij volgens mij veel hoger ik heb het gehalveerd.

Ik heb wel even zitten kijken naar een subwoofer maar wordt er nog niet echt wijzer van. Ik wil inderdaad niets hebben wat de mooie balans van de set gaat verstoren. Ik wil het echt aanvullen. Het is ook niet de bedoeling dat die sub meteen 400 euro gaat kosten. En de Jamo sub's worden overal af geraden (de lagere modellen) die zouden ook te veel aanwezig zijn.

Ik weet niet of je daar nog een advies voor hebt? het zou wel mooi zijn als die sub dan wel echt laag kan en het stukje waar die Jamo's niet komen kan aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Even een kleine update.
De speakers hebben inmiddels wat uurtjes gespeeld. Gister alles opnieuw opgebouwd deze keer met goede kabels (99% koper en 2,5mm) en met de fronts op large en LFE (subwoofer) disabled zit er nu echt een behoorlijke bass in. Bij sommige nummers zelfs wat te veel als in (bang dat de buren last krijgen)

Dit is wel een beetje wat ik er van verwacht had.

Zoals ook eerder aangegeven door FeaR vervangen ze een echte subwoofer niet.
Ik heb wat test tones gebruikt en bij 35Hz is het wel op. daar onder gaat het vollume erg omlaag. Ze bewegen dan wel maar je krijgt er amper iets voor terug. Ook in de lijn der verwachting.

Ik ga het even aankijken en mocht ik dan toch nog steeds een SUB willen ga ik voor een SVS PC-2000 kijken.
Als ik het dan ga doen ga ik het ook goed doen. Daarnaast vind ik het een erg mooi design. Als ik die vergelijk met de PS of de PB neemt hij aanzienlijk minder ruimte in. (wel een stuk hoger) Wellicht dat ik de bass dan nog wat meer kan uitbalanceren omdat je de sub wat beter in kan stellen. Ik vind het wel grappig dat een goede sub extreem duur is. In dit geval meer dan de rest van de set was. Ik had zelf het omgekeerde verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:17
Hey Jongens!

Tijdens de hunt een Jamo S606 HCS3 weten te bemachtigen en deze gaan halverwege september binnenkomen.

Echter heb ik geen plekken om de boekenplank speakers neer te zetten dus zal ik er aparte stands voor neer moeten zetten. Ik heb FeaR al de Norstone Esse horen noemen en die zien er geweldig uit. Echter zijn de boekenplank speakers van de set helemaal niet zo groot. Ik ben verder ook niet bekend met het systeem hoe de stands werken en ben dus bang dat ik per ongeluk een stand aanschaf (2e hands) waar de speaker helemaal niet op past. Dat ik zo dus een enorme stand heb voor een klein speakertje.

Ik was nieuwsgierig of iemand hier de boekenplank speakers van de S606 set op een stand heeft staan, en zo ja, welke? zodat ik de afmetingen even kan vergelijken met stands die op MP aangeboden worden.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0keZ
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 10:59

Sm0keZ

Ja, wie anders...

Mooie deal op iBood inderdaad! De S606 HCS kwam afgelopen vrijdag weer voorbij, en het leek me een mooie upgrade op de huidige S426 HCS. Hopelijk klinkt dit goed op een Onkyo TX-SR 607, anders heb ik weer een mooie reden om te upgraden naar een mooie receiver van Marantz. We zien het over een week of twee wel :)

There are 11 different people; those who can read binary and those who can't.

Verwijderd

Vandaag binnen gekomen!
samen met de sub woofer 260 (reeds in bezit) wat een geweldige set.
snel even getest met een Blu-ray Game of Thrones en daarna analoog met een LP van Pink Floyd: Dark Side of the Moon, morgen verder met de test met CD, DVD en Blu-Ray maar hier zijn we erg blij er mee.
Na een weekje in spelen alles weer even opnieuw instellen.
setje is dus nu Jamo 606 met sub 260 en versterker is Yamaha RX-V771 samen met de plasma van Samsung 50"begint het nu op een "home theater" te lijken.... wordt vervolgt.
Hoewel ik verwacht dat de versterker iets te "lauw"is.

• renzo4000
Nee hoor, die Yamaha kan de s606's prima aansturen met een gevoeligheid van 89db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Laatst online: 27-08 12:14
Beste Tweakers

Ik heb nu een Jamo S426 set nog verpakt staan die ik denk ik voor zelfde prijs als aankoop zou kunnenwegdoen
pricewatch: Jamo S 426 HCS 3 (Zwart)

Heb ook een Sub 210 2e hands gekocht in uitstekende staat: http://tweakers.net/product/279855/jamo-sub-210/

Met deze recivere die ik van een vriend heb kunnen overnemen: pricewatch: Onkyo TX-SR576 Zilver

Dit word mijn 2e home cinema set in combinatie met een 55 inch samsung tv maar nu kwam er een mooie aanbieding van de S626 voorbij.. Voor 100 euro meer zou ik die upgrade kunnen aanschaffen

Gaat om deze set: http://tweakers.net/produ...6-hcs-home-cinema-system/ alleen dan in een andere kleur

Hoe doet hij het ten opzichte van de s426 die ik nu verpakt nog heb? Is het de upgrade waard? Wat voor verschillen zou ik kunnen verwachten?

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:15
De S606 HCS3 staat vandaag weer op iBood Extra voor 299,95. Dezelfde set voor dezelfde prijs heb ik laatst ook aangeschaft bij iBood en ik ben er super tevreden over, maar vergelijking ten opzichte van de S426 HCS3 kan ik niet maken. Bij mij overigens aangesloten op een Onkyo TX-NR609.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
GH45T schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:26:
De S606 HCS3 staat vandaag weer op iBood Extra voor 299,95. Dezelfde set voor dezelfde prijs heb ik laatst ook aangeschaft bij iBood en ik ben er super tevreden over, maar vergelijking ten opzichte van de S426 HCS3 kan ik niet maken. Bij mij overigens aangesloten op een Onkyo TX-NR609.
Dank je voor de replie. Ik bedoelde ook de S606 ten opzichte van de S426 die ik nog verpakt hebt staan een 5.0 set. En 2e hands een Sub210 heb liggen om toe te voegen aan de set

Kan deze upgrade voor 100 euro doen is het waard? wat zou ik meer kunnen verwachten? Hoe is deze set :-)

Ben totaal een leek vandaar deze vragen zag wel dat de 426 een 2way is en 606 een 3way wat houden deze dingen in in audio :-)

http://tweakers.net/price...86/240198;259186/product/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

GH45T schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:26:
Verdorie, ik zoek al tijden naar een witte versie :( ik wil geen bruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
ninoxps schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:55:
[...]

Dank je voor de replie. Ik bedoelde ook de S606 ten opzichte van de S426 die ik nog verpakt hebt staan een 5.0 set. En 2e hands een Sub210 heb liggen om toe te voegen aan de set

Kan deze upgrade voor 100 euro doen is het waard? wat zou ik meer kunnen verwachten? Hoe is deze set :-)

Ben totaal een leek vandaar deze vragen zag wel dat de 426 een 2way is en 606 een 3way wat houden deze dingen in in audio :-)

http://tweakers.net/price...86/240198;259186/product/
De S608 tegenover de s426 is een enorm verschil dat kan ik je allersinds al vertellen. Zelf als de zuilen niet zo'n grote upgrade zouden zijn (wellicht wel :p) zal je center stukken beter zijn dat kan ik je allersinds al garanderen. Eigenlijk vond ik vooral de center (en de twee zwakke rears) de zwakte van de 426.
De center en de rears van de s606 en s608 sets zijn namelijk juist dezelfde vandaar dat ik over deze kan spreken

Doe zoals mij, gebruik de 2 zuilen van je 426 set als rears/side gecombineerd met je s606 speakers en je zal een stuk betere 5.1 of eventueel 7.1 surround hebben.
Plan je te verkopen kan ik je enkel vertellen dat ik zelf de center de beste upgrade vond (naast de betere zuilen natuurlijk). Uiteindelijk komt het op je eigen gehoor neer .. en wat je er mee doet. Hier is het vooral veel tv kijken + series .. maw voices uit de center zijn dus wel belangrijk voor mij ;)

PS: Je kan de s426 zuilen vlak tegen een muur zetten daar de reflex poort vanvoor zit. Dit geld niet voor de s606 en de s608. Daar zit hij vanachter dus dien je al een afstand van de muur te houden. Plus de woofer aan de zijkant zorgt er ook voor dat je aan 1 van de zijkanten ruimte dient te hebben. Best zaken waar je ook rekening meehoudt.
Ook zou ik zeker de s606 en s608 zuilen nooit als side speaker aanraden daar onder de 150hz dan maar 1 richting (niet naar de luisteraar) geduwd worden en je 100-150hz range best wel nog kan localiseren. Dus die s426 zuilen zijn zeker niet zo slecht (gemakkelijker te plaatsen vooral :p)

2-way vs 3-way is gewoon dat je speaker 2 filters heeft ipv 1. De s606 en de s608 zal alle signalen onder de 150hz naar je 8" (of 10") woofer sturen en alle signalen boven 2500? Mhz naar de tweeter.
De two-way speakers sturen gewoon alle signaleren onder 2500?Mhz naar de mid-range speakers.
Wat beter is .. zal weer aan je eigen gehoor liggen.. specialisatie is in principe niet slecht maar het is uiteindelijk het gecombineerde geluid dat telt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
lightdestroyer schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:30:
[...]

De S608 tegenover de s426 is een enorm verschil dat kan ik je allersinds al vertellen. Zelf als de zuilen niet zo'n grote upgrade zouden zijn (wellicht wel :p) zal je center stukken beter zijn dat kan ik je allersinds al garanderen. Eigenlijk vond ik vooral de center (en de twee zwakke rears) de zwakte van de 426.
De center en de rears van de s606 en s608 sets zijn namelijk juist dezelfde vandaar dat ik over deze kan spreken

Doe zoals mij, gebruik de 2 zuilen van je 426 set als rears/side gecombineerd met je s606 speakers en je zal een stuk betere 5.1 of eventueel 7.1 surround hebben.
Plan je te verkopen kan ik je enkel vertellen dat ik zelf de center de beste upgrade vond (naast de betere zuilen natuurlijk). Uiteindelijk komt het op je eigen gehoor neer .. en wat je er mee doet. Hier is het vooral veel tv kijken + series .. maw voices uit de center zijn dus wel belangrijk voor mij ;)

PS: Je kan de s426 zuilen vlak tegen een muur zetten daar de reflex poort vanvoor zit. Dit geld niet voor de s606 en de s608. Daar zit hij vanachter dus dien je al een afstand van de muur te houden. Plus de woofer aan de zijkant zorgt er ook voor dat je aan 1 van de zijkanten ruimte dient te hebben. Best zaken waar je ook rekening meehoudt.
Ook zou ik zeker de s606 en s608 zuilen nooit als side speaker aanraden daar onder de 150hz dan maar 1 richting (niet naar de luisteraar) geduwd worden en je 100-150hz range best wel nog kan localiseren. Dus die s426 zuilen zijn zeker niet zo slecht (gemakkelijker te plaatsen vooral :p)

2-way vs 3-way is gewoon dat je speaker 2 filters heeft ipv 1. De s606 en de s608 zal alle signalen onder de 150hz naar je 8" (of 10") woofer sturen en alle signalen boven 2500? Mhz naar de tweeter.
De two-way speakers sturen gewoon alle signaleren onder 2500?Mhz naar de mid-range speakers.
Wat beter is .. zal weer aan je eigen gehoor liggen.. specialisatie is in principe niet slecht maar het is uiteindelijk het gecombineerde geluid dat telt.
Dank voor je reactie! Super fijn dit!

Ik heb hem aangeschaft via ibood en zal mijn S426s verkopen het geintje loopt al uit de hand haha, koop al meer dan de bedoeling was hahahaha :-)

@ alle tweakers

Ik heb nu nog die Jamo Sub210 liggen zocht een Sub 260 want zag dat hij ook met deze set in een combi pakket was geleverd

Ik dacht er 1 te hebben gevonden 2ehands maar dat blijkt dus een Jamo S 260 (set) te zijn: http://www.techdigest.tv/2006/11/jamos_compact_s.html Is een andere Sub wel met 200 wat

Is deze sub te vergelijken met de Sub 260 van Jamo en kan ik deze goed aansluiten?

of kan ik beter mijn Sub 210 aansluiten?

Kan hem vandaag by the way overnemen deze set en heb ik wel meteen 2 speakers (91mm square A 102 satellites) die ook bij deze set zaten voor eventueel een 7,1 opstelling in de toekomst die ondersteunt mijn reciver ook en hoef er maar 50 euro voor te betalen

http://www.techdigest.tv/2006/11/jamos_compact_s.html

[ Voor 3% gewijzigd door ninoxps op 23-10-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
In mijn opinie kan je beter alle genoemde subs laten voor wat het is. De 210 is veel te licht voor de s608's en hooguit leuk voor een satelliet setje, imho doet deze sub meer kwaad dan goeds(hoop gebrom en geboem).

Wat betreft de 260, die is al wat beter(heb ik gehad) maar is ook ongeraffineerd. Ik vond hem te aanwezig (ondanks goed afstellen) en te rommelig als er drukkere bas passages waren. Ik heb uiteindelijk een tijdje gespeeld zonder sub en uiteindelijk gekozen voor een goede sub.

In mijn geval is dat de SVS PB1000 geworden. Ik kan je vertellen dat er een wereld voor je open gaat bij de aanschaf van een goede sub. Je krijgt gewoonweg weer zin om alle muziek opnieuw te beluisteren en datzelfde geldt voor films.

Kortom, mijn advies zou zijn dat je het geld nog even in de zak houdt en wat langer doorsparen voor een goede sub. De s608's kunnen ook best hun mannetje staan zonder sub zolang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jamo heeft tegenwoordig de J serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 20:09
Ik heb persoonlijk bij mijn S628s (vrijwel hetzelfde, maar nieuwer) helemaal geen behoefte meer aan een sub, daar komt een goede sloot laag uit hoor... Kan natuurlijk altijd dat ik gewoon niet weet wat ik mis, maar ik zou het zeker even uitproberen of je er echt nog wel een sub bij wil. Het helpt ook dat ik in een appartement woon en geen ruzie met de buren wil ;)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Je weet inderdaad niet wat je mist. ;-)

Een subwoofer heb je niet nodig voor muziek maar bij films voegt deze wel degelijk een extra laag in de geluidsbeleving toe die een vloerstaander niet kan leveren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 20:09
Mij gaat het inderdaad ook vooral om de muziek, voor film ben ik minder kritisch. Daarnaast is mijn ervaring ook dat ik me eerder maar ongemakkelijk ga voelen omdat ik bang ben dat de buren er last van hebben, en dan kan een beter geluid dus juist voor een slechtere ervaring zorgen. Als ik ooit in een vrijstaand huis kom te wonen dan ga ik misschien wel eens over een sub nadenken ;)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Bhagavad

Eensch dat een sealed variant meestal beter meespeelt dan een ported. Ik denk echt dat jij vooroordelen hebt die niet juist zijn, of onwetendheid.

SVS heeft bijzonder goed werk geleverd een ook de pb voegt wat toe, ook bij muziek. Er zijn namelijk weinig echte full range speakers die nog goed meedoen onder de 30Hz terwijl er veel muziek is die wel degelijk daar onder komen.

Het is een kwestie van het geheel goed afstemmen middels audyssey en de crossover goed zetten. Als ik jou goed inschat op basis van je verhaal heb je dus nog nooit een goede sub config gehoord...? Je mist gewoon bepaalde regionen die ook jouw speakers niet halen. Daarnaast ontlast je de fronts zodat ze ook beter zullen presteren.

Ik zou zeggen lees eens wat testen en laat je verrassen ;)

http://www.hometheatersha...20818/topics/66069?page=1

Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Goede onderbouwing, zoals gezegd zoveel mensen zoveel wensen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Ik overweeg de Jamo s622 als surrounds te kopen. Ik wil ze alleen aan de wand hangen en dan 60-70graden omlaag gericht. Heeft iemand een beugel gevonden die makkelijk op de 622 te monteren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heeft er hier iemand technische ervaring met vervangen van de 4 ohm woofer in de s420 sur speaker?

DeE is volgens mij kapot en kan het onderdeel los kopen online. Maar hoe is dit het beste te vervangen? De achterkant van de speaker is maar een kleine opening waar de aansluitingen zitten. Voorkant zie ik ook geen schroeven.

Iemand tips, ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Op de productsite van Jamo zijn op foto's imbus schroeven te zien. Lijkt me dat je die kan loshalen?
http://www.jamo.com/speaker-lines/subwoofers/?sku=S420SUR

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Klopt maar dan nog zit dat zilveren plastic gedeelte muurvast. Maar weet dus niet of dit nog gelijmd is of iet dergelijks wat ik met een hobby mes los kan halen.

Vanavond eens kijken en nog keer luisteren of het de woofer is of de tweeter.
Even zoeken naar wat demo audio. Het is namelijk niet altijd dat "kraken" van de speaker. Alleen soms bij bepaalde tonen lijkt het. Bijvoorbeeld knallen of een toeter van een boot.

En als je eenmaal de kraak hebt gehoord dan blijf je hem horen en weten dat het er is. Zwaar irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:20:
[...]

Een sub verbloemd aanraden voor muziek is al zozo, maar dan ook nog een ported sub??
Is dat niet 'a bit too much'??
Kies dan liever de strakker klinkende sealed versie van deze SVS als het dan toch per se een dedicated sub moet zijn. ;)

Ik vind mijn eigen muziekverzameling niet aantrekkelijker worden als onze sub naast de vloerstaanders (storend) gaat meedoen, voor de audiotak is dan al meer dan genoeg laag aanwezig.
Zet ik daar ook de subwoofer (sealed SVS) nog naast, dan begint het snel ongemakkelijk te worden, voor zowel mij, mijn huisgenoten als de buren. :P

Toen ik recent bij vrienden naar hun nieuwe speakers kwam luisteren, was de film al spectaculair begonnen en het geheel stond op een "meer dan real life volume" dat ik hier thuis niet snel zou aandurven.
Het was wel een indrukwekkende ervaring, al bleef ik gespannen of de buren in een reactie met een shovel het huis zouden gaan rammen.

Na afloop bleken het slechts twee uit de kluiten gewassen Elac's te zijn met een bovenmodaal strakke sound, maar nul subwoofer, nul surround dus.
Evengoed zaten al mijn schoenveters aan het einde van de film wel los, kan ook iets anders geweest zijn natuurlijk. :+
Audio heeft te maken met smaak zo zijn er mensen die speakers van 15 jaar terug beter vinden dan alles wat er nu op de markt is. Gewoon omdat ze die sound mooier vinden.

Nu kan ik je wel vertellen dat er een gigantisch verschil is tussen een sub en een sub. Ik kom zelf van een Z5500 af en dat was toen een aardig ding. Maar als ik het vergelijk met de SVS PC2000 die ik nu heb OMG wat een verschil. De bass is zo veel strakker, gedetailieerder, subtieler en dieper.
Ook de bass van mijn Jamo S628 is erg slecht vergeleken met de PC2000. Sowieso veel minder diep maar de S628 klinkt ook veel rommeliger. De PC2000 heeft veel meer detail en is subtieler/softer maar toch dieper. Het is moeilijk uit te leggen.

Maar voor muziek alleen vind ik een sub niet noodzakelijk het voegt zeker wat toe bij moderne muziek. Die wil nog wel eens lekker diep gaan. Maar als je goede zuilen hebt zoals de SVS Prime of Ultra's die tot 28 of 30Hz gaan heb je daar genoeg aan. Die Jamo's komen net wat te kort met 37Hz en sowieso kan het detail wat beter.

En over het los trillen van schoen veters. Die PC2000 kan mijn hele huis laten trillen en de buren trilde op dat moment ook mee. (2 deuren verder waaarschijnlijk ook en zeker hoorbaar zo hard kan dat ding). Dat was met een test heb hem nu flink terug geregeld. Maar met de setup die ik nu heb staan kan ik makkelijk Imax Levels halen en nog harder (al vind ik zelf imax vollume levels iritant hard).
Maar het is vooral het detail wat ik nu heb in films en muziek waarom ik deze setup heb.

Ik begon met een S628 HCS en een Pioneer VSX824K maar daar zijn alleen de S628 zuilen nog van over.
Het idee was toen ook om het zonder sub te gaan doen. De Z5500 kon tot 33Hz maar was gewoon een brute force sub en heeft niet echt een mooi bass geluid.

Toen werd mij al gezegd dat ik waarschijnlijk een sub zou gaan missen en dat klopte :) Al zijn er zuilen zoals die SVS zuilen waarbij je de Sub niet zou missen als je van een Z5500 komt want die kunnen lager dan die sub.

Ik heb nu een:
Denon X4100W (vooral vanwegen Audyssy XT32 room calibration de buren zijn er heel blijf mee dat de ferquentie pieken nu weg zijn :P)
Jamo S628 Front
SVS Ultra Center
SVS Prime Bookshelf Surround's

Ik heb de Jamo S622's nog wel. Ik ga daar een Atmos test mee doen. Ik vond die Jamo surrounds niet genoeg bas hebben om echt mooi geluid te hebben. Het klinkt toch anders als de speakers het zelf doen vs een crossover naar de sub + sowieso het detail is bij die SVS Prime BS beter. Die doen niet onder voor de S628 zuilen alleen gaan ze minder diep.

Ik kan iedereen die op zoek is naar een sub een SVS sub aanraden. Het is echt another level. Eerst dacht ik ook van moet dat zo duur... die Z5500 was veel goedkoper. Maar zodra je het verschil hoort snap je het. De Z5500 is troep vergeleken met een echt goede sub.

Mijn PC2000 heeft meer dan genoeg detail voor muziek ondanks dat hij ported is. Ik heb nooit een SB2000 gehoord dus kan niet zeggen of dat veel beter is. Maar gezien het vollume van de PC2000 denk ik dat de meeste mensen genoeg hebben aan een SB2000. Die zou nog iets sneller zijn in zijn bass response en kan voldoende diep komen voor films (veel ported sub's gaan niet eens zo diep als die sealed SVS)

Houd je echt van films en heb je een vrijstaande woning: by all mean's buy a ported sub. Dan ga je veel fun beleven.

Voor mensen met een kleiner budget is de SB1000 of PB1000 natuurlijk ook een hele goede keuze. Ik ben zelf wel blij dat ik voor een 2000 serie gegaan ben.

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 02-12-2015 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja daar ben ik inderdaad ook achter :) de Jamo S628's gaan niet super diep met 37hz. Maar kunnen de wel redelijk hard. Maar je mist gewoon wat detail.

Audyssey fixt echt alle problemen hier. Ik heb heel veel echo door al het beton. Ik ga nog isolatie plaatsen met een geluid doorlatend fotodoek er over heen zodat het er toch mooi uit ziet. Want echo weg nemen Is altijd beter. Maar eerst Had ik pieken in het frequentie bereik waarbij bepaalde tonen 4x zo hard gingen. Vooral in het bas bereik tm 70 A 80hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 15:10
De Jamo C95 (http://tweakers.net/product/421908/jamo-c-95/) lijken me interessant om een goede stereo basis te maken voor later uitbreiding. Heeft iemand ervaring met de concert 9 serie?

Het doel is voornamelijk films en series kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Waarez op 09-12-2015 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jamo schrijft zelf:
The aesthetic of Jamo's flagship Concert Series was envisioned by Kieron Dunk, world-renowned industrial designer. Concert Series' beautiful exteriors house high-performance drivers, acoustically tuned to provide open, transparent playback of movies and music. Warm, natural sound is delivered throughout the environment, enveloping the listener.

• Waarez
Mogelijk bestel ik ze vandaag nog. C95 ziet er goed uit! Thx

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tsja, "Wij van Wc-eend..."

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wil je voor films en series niet juist eerder een center er bij hebben?

• Waarez
henkie196 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:52:
Na wat sparen koop ik de center en subwoofer erbij. Tevens heb ik voordien het ook altijd gedaan met stereo. Zolang ze niet te ver uit elkaar staan stoort het helemaal niet om een center te ontbreken. Ik had net nog een 5.1 getest (nieuwe Philips zenit opstelling). Ik moet zeggen dat een deftige stereo opstelling zeker niet mocht onderdoen mbt het ontbreken van de center. In mijn geval staan de speakers op anderhalve meter uit elkaar. Ik wacht momenteel vol spanning op de levering van mijn c95 vanavond :).

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

FeaR schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:32:
[...]

Tsja, "Wij van Wc-eend..."
Ik mag toch aannemen dat een fabrikant toch wel weet voor wat ze een product op de markt brengen, of in elk geval voor welk doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Beetje naïef is het wel @PcDealer. Uiteraard zal een fabrikant zijn/haar product aanprijzen als geweldig en uitermate geschikt voor jou (het zou ook niet best zijn als ze niet achter hun eigen product staan). Het zou wel geestig zijn als hun product informatie er zo in zou staan:

The aesthetic of Jamo's flagship Concert Series was envisioned by just a simple engineer, local farmer but also a designer. Concert Series' simple and cheap low-performance drivers, acoustically tuned to provide closed, high pitched playback of movies and music. cold, unnatural sound is delivered throughout the environment, annoying the listener.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

PcDealer schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:53:
[...]

Ik mag toch aannemen dat een fabrikant toch wel weet voor wat ze een product op de markt brengen, of in elk geval voor welk doe.
Om er nog een one-liner in te gooien:
Assumption is the mother of all fuck-ups...

Wat fabrikanten zeggen is zoals gezegd altijd pure reclame en bedoelt om te verkopen. Blind afgaan op wat fabrikanten/producenten over hun producten zeggen is behoorlijk kort door de bocht. Speakers kopen op specificaties is al geen goede aangezien het niets zegt over de klank, maar cijfertjes zeggen mijn inziens nog meer dan een verkooppraatje.

Voorbeeldje: subwoofermerk SVS heeft zichzelf gedoopt tot "the Bass Authority". Toch zijn er genoeg merken die eigenlijk pas beginnen dan wel veel verder gaan dan waar SVS stopt. Pure reclame. Waarmee ik niet zeg dat SVS geen goed merk is (!).

Edit:
Ik snap in die quote van Jamo ook niet dag ze het hebben over hun " flagship". Dat soort termen zou je eerder verwachten bij een speaker als de Jamo R909.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 23-12-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
henkie196 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:52:
Niet perse... Ik had de Jamo 628 HCS set met een SVS PC2000 sub. En ik vond die center af en toe storend. Films en series maken nogal veel gebruik van de Center. En ondanks de sub klinken stemmen met die J S62 Center toch niet echt lekker vergeleken met de zuilen. Soms komen stemmen daar vandaan en dan hoor je het verschil pas goed. Ik zat zelf te twijfelen om de Center gewoon weg te laten en alleen de S628's voor te gebruiken.

Ik ben uiteindelijk voor de dure oplossing gegaan en heb een SVS Ultra Center gekocht. Dat klinkt echt een heel stuk beter. En is nog veel beter verstaanbaar dan de S628 fronts.
Bij de surrounds viel me dit effect ook op als geluid zich van voor naar achter verplaatst. Dus ik heb die S622's er nu ook uitgedaan en vervangen voor SVS Prime Bookshelfs. Die kunnen zich prima meten met de S628's dus nu is het geheel veel beter in balans en kan alle speakers op 60hz de crossover laten doen. Maar dit is wel de extreem dure oplossing.

Ik denk zelf dat een SVS Prime Satalite's systeem met een 2000 reeks subwoofer dan beter zou zijn (vooral qua kosten en dan zijn al je speakers ook gelijk dus merk je dat verschil veel minder en die speakers zijn kleiner dan de Jamo S622's maar kunnen wel 69hz halen dus kan je de crossover mooi op 80hz zetten met die jamo's moet je eigenlijk wat hoger gaan zitten. Maar nu ben ik wel iemand die erg op details let.

Maar om terug te komen op je eerste opmerking ik vind een center dus beter als je fronts veel beter zijn. Dan vind ik alleen de fronts in sommige gevallen veel beter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Heeft iemand/kent iemand hier mooie stands voor de surround speakers (Jamo S60 speakers van de S606 set) ?

Ik kon alleen deze vinden: Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2co6a20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-08 15:46
ninoxps schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 01:38:
Heeft iemand/kent iemand hier mooie stands voor de surround speakers (Jamo S60 speakers van de S606 set) ?

Ik kon alleen deze vinden: [afbeelding]
Hou er rekening mee dat op deze foto de S604 te zien is en niet de S602 die bij de HCS zit. Scheelt nogal wat in afmetingen. De Norstone Esse is een stand die hier ook al een paar keer genoemd is als kandidaat, maar heb ze nog nooit op foto zien voorbijkomen i.c.m de S602 :)

S602
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
System Type                             2-way bassreflex
Impedance                               6
Weight (Kg/lb)                          3.4 / 7.5
Tweeter (mm/in)                         25 / 1
Woofer (mm/in)                          102 / 4
Product dimensions (mm/in, HxWxD)       240 x 133 x 210 / 9.4 x 5.2 x 8.3
Product Finish                          High Gloss Black, Black Ash, Dark Apple
Frequency Response (Hz, +/-3dB)         80 - 20,000
Power Handling (Watts Long/Short Term)  80 / 130
Sensitivity (dB, 2.8V/1m)               87

S604
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
System Type                             2-way bassreflex
Impedance                               6
Weight (Kg/lb)                          6.1 / 13.4
Tweeter (mm/in)                         25 / 1
Woofer (mm/in)                          165 / 6½
Product dimensions (mm/in, HxWxD)       344 x 185 x 271 / 13.5 x 7.3 x 10.7
Product Finish                          Dark Apple
Frequency Response (Hz, +/-3dB)         50 - 20,000
Power Handling (Watts Long/Short Term)  120 / 170
Sensitivity (dB, 2.8V/1m)               88

[ Voor 74% gewijzigd door Tronic op 29-12-2015 09:01 . Reden: Specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Plateau van de Norstone Esse is 170mm diep en 150mm breed. Een Jamo S602 gaat dan kleiner zijn op de breedte. Ik weet niet of dat er mooi uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

ninoxps schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 01:38:

Ik kon alleen deze vinden: [afbeelding]
Hey, da's een bekende foto... :D

En het klopt dat zijn de Jamo S604 op Atacama stands.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 29-12-2015 10:42 ]

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste