Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 20:46
Dank jullie wel nu weet ik dat verschil ook. Denk dat mijn surr speakers te klein zijn voor deze stands :-)

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:40

sjaool

Every life should have 9 cats

ninoxps schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:34:
Dank jullie wel nu weet ik dat verschil ook. Denk dat mijn surr speakers te klein zijn voor deze stands :-)
Valt mee hoor. Het plaatje zitten vier rubberen doppen op die erg goede grip hebben op de onderkant van de luidsprekers. Het plaatje waar de speakers op staan is ook kleiner dan de bodem. Mijn speakers vallen er rondom dan ook een paar centimeter overheen. Ik denk dat de S602 er prima op passen qua afmetingen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb de jamo s606 speakers en heb bovenop wat krasjes op het hoogglans gedeelte. Zijn er nog manieren om deze eruit te krijgen?

Ps. Ik heb ze te koop staan in vraag en aanbod. Bij interesse een dm'tje!

[ Voor 22% gewijzigd door Ferra op 17-01-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-05 13:57
Ferra schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:13:
Ik heb de jamo s606 speakers en heb bovenop wat krasjes op het hoogglans gedeelte. Zijn er nog manieren om deze eruit te krijgen?

Ps. Ik heb ze te koop staan in vraag en aanbod. Bij interesse een dm'tje!
Heb je al een manier gevonden om de krasjes weg te krijgen. Een s606 heeft ook wat lichte krasjes.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Nosferatu111072 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:41:
[...]

Heb je al een manier gevonden om de krasjes weg te krijgen. Een s606 heeft ook wat lichte krasjes.
Helaas nog niet... Moet zeggen dat ik de afgelopen dagen me er ook niet echt in heb verdiept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb een aantal krassen op de voorkant van de speakers maar ook geen idee hoe ik die mooi weg kan krijgen. Hoogglans is mooi maar helaas dus ook erg snel te beschadigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 25-09-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
Welk type polijstpasta raad je aan?

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:05
De oude vintage Jamo Art weer in werking gesteld.
Jaren 80 Jamo's en klinken nog steeds verbazend goed.....

Ja ik weet het de kabels.....
maar er komt nog een andere tv tussen te hangen en dan komt er een kabelgootje zodat alles strakker is.

Nu nog op zoek naar een Akai AM-UO2 versterker (voorheen had ik een hele toren van die componenten)

[ Voor 74% gewijzigd door FeaR op 11-03-2016 14:30 . Reden: Linkjes verwijderd aangezien ze toch stuque zijn ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:43
Wat geinig :)

Cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 25-09-2019 08:35 ]

Anoniem: 562971

Ik heb sinds een aantal weken de Jamo S628 HCS dit in combinatie met een Marantz SR7005.

Mooi afgewerkt en compleet met spikes, zelfs de beschermdoppen voor de surround speakers ontbraken niet.

Maar wie heeft er ervaring met de opstelling van de zuilen, dit in verband met de zijwaarts geplaatste lage tonen speaker. Zuilen geplaatst met de speaker aan de binnenkant, of beide aan de buitenkant.

Gebruikershandleiding (ja die lees ik altijd :) ) bood niet echt uitkomst, omdat ze werken met plaatjes. Scheelt weer een hoop vertalingen ;)

Alles is nu trouwens ingeregeld met Audyssey en heeft de volledige afstelling doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09
Naar buiten toe zal in de meeste gevallen meer laag produceren ivm weerkaatsing van de muren, maar dit verschilt uiteraard per woonkamer. Wil je het echt weten wat voor jou het beste klinkt? Probeer beide opties (wel opnieuw audyssey draaien!).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Ad de Jong schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:50:
Ik zie geen plaatjes.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Nog steeds niet?
Raar ik zie ze wel....
Morgenavond zal ik het even anders doen, sorry....

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ad de Jong schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 00:15:
[...]

Nog steeds niet?
Raar ik zie ze wel....
Morgenavond zal ik het even anders doen, sorry....
Alleen een verboden in te rijden bord-plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik heb de s606 fronts. Ik denk nu aan een center + subwoofer. Iemand ervaring met deze 3.1 opstelling? En welke center en sub raden jullie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Een herkansing dan:
(Photobucket maar eens onder de stof vandaan gehaald, wel raar dat sommige wel de foto's kunnen zien die ik eerder heb proberen te posten en anderen weer niet)

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Jamo/IMG_20160207_162554_zpswn0jew1m.jpg

Om aan te geven hoe plat ze zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Jamo/IMG_20160207_162611_zpstnt60zq9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Jamo/IMG_20160207_162649_zps0yey2hyw.jpg

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
*kuch* als je dan toch kabels hebt lopen gebruik dan ook witte kabelgootjes voor je luidsprekers net zoals je tv(meteen die ook ff goed vastmaken ;)) want dat oogt m.i. een stuk rustiger :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
renzo4000 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:39:
*kuch* als je dan toch kabels hebt lopen gebruik dan ook witte kabelgootjes voor je luidsprekers net zoals je tv(meteen die ook ff goed vastmaken ;)) want dat oogt m.i. een stuk rustiger :)
Klopt, in de originele post had ik het er ook ingezet dat dat nog moet gebeuren.
Heb het vergeten mee over te nemen of ik had het vergeten.

Er komt een andere tv te hangen, dan komen er dus ook meteen de kabelgootjes. Ze zullen dan al bijna niet zichtbaar meer zijn. De andere tv is groter en er is dus veel minder ruimte tussen de Jamo's en de tv (heb ik al rekening mee gehouden ;) )

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:25
Iemand ervaring met het zelf vervangen van een midrange speaker van de s608?

Klein ongelukje gehad en de onderste is beschadigd.
Via CE repair zijn ze iig te bestellen maar zitten mij iets te ver om ook te laten repareren.
Heb nog niet hier in de omgeving geonformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:27

FeaR

In GoT we trust

Zo te zien is het een kwestie van de tien schroeven uit het front draaien waardoor de afdekplaat los komt. Daarachter zal je waarschijnlijk de units vinden met de vier schroeven waarmee ze vast zitten in de kast. De betreffende schroeven los maken en de unit wisselen. De kabels zitten niet gesoldeerd maar met kabelschoentjes. Dat is een kwestie van er af trekken en op de nieuwe unit schuiven. En dan natuurlijk de rest van het proces in omgekeerde volgorde herhalen.

Hier een post van een Jamo S606, een S608 zal niet heel veel verschillen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
pfff 22 februari nieuwe woofer besteld voor jamo speaker ivm kraak die erin zit. Levering is ergens in maart dat ze het van jamo krijgen en dan moet het nog naar mij verzonden worden. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goergen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03 18:54
Astennu schreef op maandag 20 april 2015 @ 01:22:
Was ook van plan te gaan luisteren. Moet even kijken waar ze hier inderdaad buurt van die sets hebben staan.
Ik weet Dat de z5500 te bonkerig Is maar Was benieuwd of de bas diepte een beetje vergelijkbaar Is. De sub van de z5500 zou volgens de specs lager moeten gaan. Ondanks dat de woofer even groot als die van de 626 Is. Echter heeft de 626 er 2. En de 628 heeft grotere woofers.
@Astennu, ik zit inmiddels in een soortgelijke situatie. Ik wil mijn Z5500 vervangen met iets dat beter is. Welke subwoofer heb je uiteindelijk gedaan en hoe bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
goergen schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:18:
[...]

@Astennu, ik zit inmiddels in een soortgelijke situatie. Ik wil mijn Z5500 vervangen met iets dat beter is. Welke subwoofer heb je uiteindelijk gedaan en hoe bevalt die?
Ik ben voor een SVS PC2000 gegaan. Hij bevalt erg goed veel power mooi laag en gedetailleerd.

Ik moet wel zeggen dat ik ook erg benieuwd ben naar de SB2000 die zou nog wat gecontroleerder moeten zijn.

En gezien de power van die PC2000 (letterlijk ground shaking de buren kunnen dat niet waarderen xD en ze horen het 3 huizen verder ook nog)
Heb je waarschijnlijk niet eens zo veel nodig. Zo ver zet ik de PC2000 niet open maar als het moet kan hij het wel.

Dus het ligt ook een beetje aan je budget want ik denk dat je in een kleinere ruimte. Ook voldoende kan hebben aan een sb1000 of pb1000 en die zijn wat beter betaalbaar.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-04 12:55
Kan iemand mij de goede richting opsturen voor ophangbeugels voor de S426 rear speakers. In de TS en de berichten kon ik hier niks over vinden :(.

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
pffff nog steeds niks te bekennen van een woofer die verzonden gaat worden. Echt de laatste keer dat ik iets bestel via CE Repair Services.

:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 15:58
joostsozee schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:06:
Kan iemand mij de goede richting opsturen voor ophangbeugels voor de S426 rear speakers. In de TS en de berichten kon ik hier niks over vinden :(.
Denk dat je best kijkt voor universele ophangbeugel met klemmen of eventueel een 'keyhole speaker mount' als je niet in je speaker wil schroeven. Geen idee hoe zo'n 'keyhole'-ophanging in het Nederlands noemt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goergen
Astennu schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:36:
[...]

Ik ben voor een SVS PC2000 gegaan. Hij bevalt erg goed veel power mooi laag en gedetailleerd.

Ik moet wel zeggen dat ik ook erg benieuwd ben naar de SB2000 die zou nog wat gecontroleerder moeten zijn.

En gezien de power van die PC2000 (letterlijk ground shaking de buren kunnen dat niet waarderen xD en ze horen het 3 huizen verder ook nog)
Heb je waarschijnlijk niet eens zo veel nodig. Zo ver zet ik de PC2000 niet open maar als het moet kan hij het wel.

Dus het ligt ook een beetje aan je budget want ik denk dat je in een kleinere ruimte. Ook voldoende kan hebben aan een sb1000 of pb1000 en die zijn wat beter betaalbaar.
Dank je voor je antwoord. Na alle verhalen heb ik besloten om voor de PB1000 te gaan, zoals ik uit onder andere jouw verhaal begrijp moet dat ook meer dan voldoende zijn.

Dat wordt dan ook meteen de meest kostbare speaker die ik ooit gehad heb, dus betaalbaar is zeer relatief in dit geval.

Waarom wil je de SB2000 proberen? Je zei dat die iets gecontroleerder is, heb je daar last van bij de PC2000?

Ik zit namelijk nog een beetje te dubben tussen een ported of een closed 1000. Op zich hebben we een vrij kleine kamer, en hoeft het volume niet vaak hoog te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door goergen op 17-03-2016 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 25-09-2019 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goergen
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:15:
[...]

Als je de sub van tijd tot tijd ook voor gewone audio wilt gebruiken dan zou ik absoluut een sealed versie met meer controle kiezen.
Liever een strakker laag dan die paar extra Hz in het laag.

Ik heb eerder ook zelf voor een gesloten SVS versie gekozen en zou die keuze vandaag weer maken.
Ben overigens wel een scepticus op het sub gebied en doe nog steeds net zo lief zonder, maar dan moet je wel frontspeakers hebben die dat kunnen hebben.
Voor film is het zeker "leuk", maar echte noodzaak nee. ;)

Als je speakers het laag niet zo geweldig weergeven, of dat je de lage hype een beetje mist, dan ligt dat natuurlijk anders.
Dank voor de info. Ik neig inderdaad naar de Sealed versie, ook vanwege het kleinere ontwerp.

Ik heb nu een Pioneer vsx 923 met twee Q Acoustics 3020's. Boekenplank Speakers, zuilen wil ik niet in mn woonkamer hebben staan. Ik kan bevestigen dat, hoewel het geluid geweldig is, ik de subwoofer absoluut mis. De beleving is een stuk minder dan voorheen met mijn oude Logitech Z5500 setje. De zuilen die ik gehoord heb in audiospeciaalzaken komen wat mij betreft ook niet diep genoeg. Ik luister veel hiphop en house, en kijk graag films, pas toen de SVS sb 1000 aanging klonk het in mijn oren echt goed.

[ Voor 3% gewijzigd door goergen op 17-03-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
goergen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:24:
[...]

Ik heb nu een Pioneer vsx 923 met twee Q Acoustics 3020's. Boekenplank Speakers, zuilen wil ik niet in mn woonkamer hebben staan. Ik kan bevestigen dat, hoewel het geluid geweldig is, ik de subwoofer absoluut mis. De beleving is een stuk minder dan voorheen met mijn oude Logitech Z5500 setje. De zuilen die ik gehoord heb in audiospeciaalzaken komen wat mij betreft ook niet diep genoeg. Ik luister veel hiphop en house, en kijk graag films, pas toen de SVS sb 1000 aanging klonk het in mijn oren echt goed.
De SVSound SB1000 is dan ook wel echt een beest wat gruwelijke vette lage tonen ten gehore kan brengen :) Ik ben er ook nog steeds erg happy mee!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goergen
DennusB schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:25:
[...]

De SVSound SB1000 is dan ook wel echt een beest wat gruwelijke vette lage tonen ten gehore kan brengen :) Ik ben er ook nog steeds erg happy mee!
Jaloers :)

In combinatie met wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
goergen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:29:
[...]

Jaloers :)

In combinatie met wat?
S 606 HCS 5 setje :) 5.1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goergen
Ok, lekker hoor!

Is de sub die daar bij hoort toevallig de SUB 210 van Jamo? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe die zich zou verhouden tot de SB1000. In de audiospeciaalzaak zeiden ze dat je je muziek zou kunnen verpesten met een goedkope sub ipv aanvullen. Hoe denk jij daarover`/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
goergen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:34:
[...]

Ok, lekker hoor!

Is de sub die daar bij hoort toevallig de SUB 210 van Jamo? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe die zich zou verhouden tot de SB1000. In de audiospeciaalzaak zeiden ze dat je je muziek zou kunnen verpesten met een goedkope sub ipv aanvullen. Hoe denk jij daarover`/
Ik heb de SUB 210 2 jaar lang er bij gehad (zat bij de set inderdaad), maar wat een wereld van verschil met de SB1000. Ik geloofde mensen eigenlijk nooit als ze zeiden dat die 210 bonkerig was en totaal geen mooi laag kon produceren, tot ik de gok nam en de SB1000 kocht. Man man, hij gaat lager, maar is zooooooveel strakker dan die Sub210. Niet normaal. Alles klinkt goed uit die SB1000 waar de 210 soms een nummer met diepe bass inderdaad goed kon verkrachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
goergen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:40:
[...]

Dank je voor je antwoord. Na alle verhalen heb ik besloten om voor de PB1000 te gaan, zoals ik uit onder andere jouw verhaal begrijp moet dat ook meer dan voldoende zijn.

Dat wordt dan ook meteen de meest kostbare speaker die ik ooit gehad heb, dus betaalbaar is zeer relatief in dit geval.

Waarom wil je de SB2000 proberen? Je zei dat die iets gecontroleerder is, heb je daar last van bij de PC2000?

Ik zit namelijk nog een beetje te dubben tussen een ported of een closed 1000. Op zich hebben we een vrij kleine kamer, en hoeft het volume niet vaak hoog te zijn.
Problemen is een groot woord maar heb het idee dat bassen nog strakker kunnen. Een deel zal echt door mijn woonkamer komen die is niet ideaal qua reflectie van geluid en daardoor ook vervorming. Daar heb ik nog wel plannen voor om daar panelen voor te gaan plaatsen om het te verbeteren.

Gezien het vermogen van de PC2000 is wat minder ook prima. Een sealed is vooral minder luid maar wel gecontroleerder Ik heb toen met SVS gesproken en omdat ik een Ported Z5500 had zijden ze dat ik een SB1000 of SB2000 mogelijk underwhelming zou kunnen vinden. Om die rede ben ik toen voor de PC2000 gegaan. De PB1000 was voor mijn gevoel net niet krachtig genoeg en de PB2000 was te groot dus vandaar de PC2000 die is vooral hoog maar neemt weinig vloer ruimte in.

Ik ben zeker tevreden over de PC2000 hij is veel gedetailleerder dan de Z5500 en vooral qua volume en diepe tonen is hij echt top (hij gaat tot 16Hz). Maar ik ben dan wel erg benieuwd naar een SB2000 en denk dat je die op veel hogere volume levels moet zetten maar aangezien ik nog niet op de helft van mijn PC2000 zit zou het te doen kunnen zijn.

Volgens SVS had je 2 a 3 SB2000's nodig om het volume van een PC2000 te evenaren.

Maar als je detail wilt kan je misschien beter een SB1000 bestellen en die eerst proberen. Als hij dan te weinig punch heeft ruil je hem om voor een PB1000.
De SB1000 heeft een 12" woofer de PB1000 een 10". De SB2000 en PB2000 hebben beide een 12" evenals de PC2000. Dus dat was ook een rede waarom ik toen niet voor de PB1000 ging. Niet dat 10" niet genoeg is ding schijnt het ook erg goed te doen.

Wat heb je verder voor een speakers?
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:15:
[...]

Als je de sub van tijd tot tijd ook voor gewone audio wilt gebruiken dan zou ik absoluut een sealed versie met meer controle kiezen.
Liever een strakker laag dan die paar extra Hz in het laag.

Ik heb eerder ook zelf voor een gesloten SVS versie gekozen en zou die keuze vandaag weer maken.
Ben overigens wel een scepticus op het sub gebied en doe nog steeds net zo lief zonder, maar dan moet je wel frontspeakers hebben die dat kunnen hebben.
Voor film is het zeker "leuk", maar echte noodzaak nee. ;)

Als je speakers het laag niet zo geweldig weergeven, of dat je de lage hype een beetje mist, dan ligt dat natuurlijk anders.
Wat je zegt klopt wel. Als je veel actie films kijkt is een ported sub indrukwekkender die heeft veel meer punch. Sealed is meer voor detail en muziek. Al kan een goede ported sub daar ook nog prima mee overweg. Vooral onder de 24hz heeft een ported sub van een beetje formaat veel meer volume dan een sealed en dat is bij onweer en explosies erg indrukwekkend.

Goede fronts die ook echt laag kunnen zijn voor muziek erg nice. Alleen ben je best wat geld kwijt wil je in de buurt van de 30hz komen laat staan daar onder. SVS Prime towers zijn best betaalbaar en kunnen behoorlijk laag komen.
Mijn Jamo S628 fronts kunnen niet laag genoeg ik miste mijn sub te veel. Die zouden tot 37Hz gaan en mijn Z5500 kon tot 33Hz. Ik heb het zonder geprobeerd maar ik miste te veel. Daarnaast kan de PC2000 lager en heb ik meer detail in de bass dan met de S628's.

Ik vind de Jamo's wel erg mooi. En nu ik de sub heb met een crossover van 60Hz voor alle speakers hoeven die niet meer vervangen. Ze zouden kleiner kunnen (bv een paar mooie bookshelfs zoals ik nu achter ook heb) maar ik vind het wel wat hebben qua looks om van die torens te hebben staan. Dus ik laat het gewoon zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 18-03-2016 14:15 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goergen
@ Astennu Oke, interessant. Ga je binnenkort al over, of zijn dit plannen voor later?

Het is toevallig (of misschien wel gebruikelijk onder audiofanaten), maar ik kom ook net van een Z5500. Uit jouw verhaal maak ik op dat ik maar beter direct voor de PB1000 kan gaan. Als ik moet kiezen vind ik impact belangrijker dan detail, dus zou ik nu voor de PB-1000 kiezen. Aangezien ik gewend ben aan de sub van de Z5500 ga ik er qua detail toch enorm op voorruit.

Ik ben vanwege een krap budget nog door aan het zoeken naar andere subwoofers, en kwam uit op de P12-300 van BK. Die schijnt bijzonder goed te presteren voor een lagere prijs dan de SVS. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit.
Astennu schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:09:
[...]
Wat heb je verder voor een speakers?
Ik heb een Pioneer VSX 923, in combinatie met twee Q Acoustics 3020 speakers. Op termijn komen daar nog twee 3010's en een center van QA bij. Ben overigens positief verrast door de QA3020's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
goergen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:22:
@ Astennu Oke, interessant. Ga je binnenkort al over, of zijn dit plannen voor later?

Het is toevallig (of misschien wel gebruikelijk onder audiofanaten), maar ik kom ook net van een Z5500. Uit jouw verhaal maak ik op dat ik maar beter direct voor de PB1000 kan gaan. Als ik moet kiezen vind ik impact belangrijker dan detail, dus zou ik nu voor de PB-1000 kiezen. Aangezien ik gewend ben aan de sub van de Z5500 ga ik er qua detail toch enorm op voorruit.

Ik ben vanwege een krap budget nog door aan het zoeken naar andere subwoofers, en kwam uit op de P12-300 van BK. Die schijnt bijzonder goed te presteren voor een lagere prijs dan de SVS. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

[...]

Ik heb een Pioneer VSX 923, in combinatie met twee Q Acoustics 3020 speakers. Op termijn komen daar nog twee 3010's en een center van QA bij. Ben overigens positief verrast door de QA3020's.
Hoe bedoel je met al over gaan?

De Z-5500 set was gewoon relatief betaalbaar. Mensen die PC games speelde en films op hun PC keken op den kleine kamer hebben op die manier relatief goed 5.1 geluid met vooral veel bass. Daardoor was die set zo populair. Echte fanaten vinden het troep die gaan liever voor 2 goede actieve speakers of zuilen als er ruimte is. Maar de Z-5500 blinkt juist uit in compact zijn.

Als je impact belangrijker vind moet je idd voor een Ported sub gaan en dus de PB of PC serie>

Die Q Acoustics 3020 zien er inderdaad leuk uit. Behoorlijk formaat 5" woofer er in dus er zit dan nog redelijk wat bass in. Perfect voor een crossover van 80Hz.
Die 3010 zijn ook wel net een stapje lager. Ik ben zelf wel echt voorstander geworden van zo veel mogelijk dezelfde speakers gebruiken. Anders hoor je toch verschil als het geluid van voor naar achter verplaatst (in het geval van films). Dus mocht je de ruimte hebben en die 30 euro meer ook hebben wellicht nog 2 3020's pakken.

De centers vind ik niet echt indrukwekkend. De specs van die 3020 en 3010 zijn beter dan de 3090 center. Die lijkt wat laag te missen en de woofers zijn kleiner dan die van de 3020. Ik had eerst de Jamo HCS set. Maar die center had veel te weinig power. Ik heb die uiteindelijk vervangen voor een SVS Ultra kost wat maar heb je ook wat.

Gezien de prijzen van de 3090 center van QA. Zou je ook nog naar de SBS Prime Center kunnen kijken. Is wel duuder maar die gaat veel lager. De QA3090 zit wel dicht op die 80Hz en dan moet je eigenlijk een crossover van 100 Pakken. Volgens mij kan je bij die pioneer geen crossover per channel instellen (mijn 824 kon het niet)
Ik had dat met mijn Jamo center ook die was 80hz-20khz. Maar ik vond de stemmen van mannen niet echt mooi klinken ondanks de crossover klonk niet niet warm genoeg. Als veel films kijkt is het wel de moeite te investeren in een goede krachtige center speaker.

Bij veel van die centers met dubbele woofers is er maar 1 actief en de 2e is een passive bass radiator. Maar die doet niet actief mee dus zo veel meer power hebben ze niet als een vergelijkbare surround speaker. Bookshelfs zoals die 3020 doen het dan beter. Wellicht minder mooi maar zo'n 3020 zal het waarschijnlijk beter doen als center dan de 3090 center speaker.

En wat betreft de subwoofer. Dat blijft lastig inderdaad. Ik had zelf gewoon geen zin meer om een gok te nemen en dus meteen voor een bekender merk gegaan. Dan maar wat meer betalen. Heb er geen seconde spijt van. En de support afdeling van SVS is geweldig. Als je vragen hebt heb je heel snel antwoord.
En ze geven best goede garantie op onderdelen + onderdelen zijn los te kopen als je zou moeten repareren.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 18-03-2016 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Mijn nieuwe setup is ook onderweg 8) , Jamo hcs426 5.0 , Onkyo SKH 410 atmos , 2x Jamo 200 subwoofers >:) en de Onkyo TX-NR636 versterker . Dit allemaal gekocht voor €621 euro (2ehands) , oude spullen verkocht voor €310 , zelf dus 311 betaald voor een redelijke atmos setup , waarom omdat het kan , weet niet of ik veel gebruik ga maken van atmos gezien de geringe atmos titels ben benieuwd ook hoe de 7.2 setup voelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Wat is jullie mening over de Jamo S 628 HCS?

Nu luister ik naar 2x Jamo 98 met een Denon PMA-360. Aangezien we meer films en series kijken dan muziek luisteren, lijkt mij een upgrade naar een surround systeem zinvol.

De vorige bewoner heeft al mooi luidsprekerkabel getrokken naar de plekken voor de rears. Echter komen de rears voor een breed raam met vitrage te staan. Ik kan ze dus niet aan de muur monteren.

Dan zal ik dus twee standaarden voor de Jamo S 622 er bij aan moet schaffen. Ben bang dat dat lelijk gaat staan.

Er is helaas geen winkel in de buurt waar ik kan gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 10:15
Dat staat niet lelijk, zo hoort het :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Haha oké, als het mij niet bevalt zet ik de Jamo 98's zuilen wel in als rears.

En zijn de S628's een goede keuze voor de fronts? Ik wil qua budget liever niet meer uitgeven en als ik de verschillende reviews zo lees, leveren ze een erg gedetailleerd geluid voor het geld.

Delen jullie dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Trouwens vind ik het wel merkwaardig dat er zo weinig Nederlandse recensies over de Jamo 628's te vinden zijn. Het enige wat ik op YouTube tegenkom is het volgende filmpje, en die is niet heel positief.

Dit gaat dan wel over de 608, maar qua geluid zal die niet veel verschillen ten opzichte van de 628.

Ik lees ook goede verhalen over de Teufel Ultima 40 Surround 5.1 set. Maar die kost €989, ten opzichte van de €650,- waarvoor de Jamo 628 HCS 3 nu te vinden is.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik daar geen buil aan kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
In deze prijsklasse koop je gewoon een hele leuke set met een heel behoorlijk volwassen geluid. Op internationale forums zijn de reviews overwegend positief. Ik heb deze set ook al een paar jaar (weliswaar de hcs 608, maar die is volgens mij gelijk aan de 628 alleen de kleurstelling is anders) en nog steeds tevreden. Er is ook wel een leuke review te vinden van een mede tweaker: productreview: Jamo S 608 HCS 3 (Zwart) review door Anoniem: 448196

Then again, wat de een mooi vindt klinken hoeft voor de ander niet te gelden, oftewel .... gewoon bestellen bij een goede partij en ga eens een weekje luisteren. Geef de luidsprekers eerst de kans om in te spelen en zelf te wennen aan het geluid. Bevalt het je niet, de breng/stuur je ze terug en kijk je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

M-ThijZ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:40:
Trouwens vind ik het wel merkwaardig dat er zo weinig Nederlandse recensies over de Jamo 628's te vinden zijn. Het enige wat ik op YouTube tegenkom is het volgende filmpje, en die is niet heel positief.

[video]

Dit gaat dan wel over de 608, maar qua geluid zal die niet veel verschillen ten opzichte van de 628.

Ik lees ook goede verhalen over de Teufel Ultima 40 Surround 5.1 set. Maar die kost €989, ten opzichte van de €650,- waarvoor de Jamo 628 HCS 3 nu te vinden is.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik daar geen buil aan kan vallen.
Dus onvergelijkbaar. Er zit een hele, zo niet meerdere, generaties tussen. Bovendien heeft de 628 een woofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Volgens mij heeft de S608 dezelfde 10" woofer als de S628.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterski
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 22:39
Weet niet waar je woont, maar de importeur zit in Putten, hebben een showroom. Ben ik destijds voor mijn S626 ook langs gegaan om te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mooi aangesloten: Bi-Amp dan wel -Wire en de bruggen laten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
PcDealer schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:30:
[...]

Dus onvergelijkbaar. Er zit een hele, zo niet meerdere, generaties tussen. Bovendien heeft de 628 een woofer.
Volgens mij zijn ze technisch identiek (drivers, filters, kast) alleen hebben ze wat andere kleurstellingen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

renzo4000 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:16:
In deze prijsklasse koop je gewoon een hele leuke set met een heel behoorlijk volwassen geluid. Op internationale forums zijn de reviews overwegend positief. Ik heb deze set ook al een paar jaar (weliswaar de hcs 608, maar die is volgens mij gelijk aan de 628 alleen de kleurstelling is anders) en nog steeds tevreden. Er is ook wel een leuke review te vinden van een mede tweaker: productreview: Jamo S 608 HCS 3 (Zwart) review door Anoniem: 448196

Then again, wat de een mooi vindt klinken hoeft voor de ander niet te gelden, oftewel .... gewoon bestellen bij een goede partij en ga eens een weekje luisteren. Geef de luidsprekers eerst de kans om in te spelen en zelf te wennen aan het geluid. Bevalt het je niet, de breng/stuur je ze terug en kijk je verder.
Klopt. Het is juist die review van TweakerHunter die mij aan het twijfelen brengt.

Enige manier om daar achter te komen is inderdaad zelf luisteren, en het liefst in eigen huiskamer. Ik zal eens informeren wat de kosten zijn voor retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Inderdaad ... mocht je hem nog niet zijn tegen gekomen, ook een leuke review van onze ooster buren: http://www.areadvd.de/hardware/2009/jamo_s608_hcs3.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 27-05 10:15
FeaR schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:20:
[...]

Mooi aangesloten: Bi-Amp dan wel -Wire en de bruggen laten zitten...
Inderdaad, een echte expert!

Mbt de speakers: er zullen echt wel betere speakers zijn, en er zijn ook echt wel mindere. Alles naar gelang je budget. Ik denk dat je voor dit geld prima speakers in huis haalt, ga zelf wat klooien met de equalizer van je versterker als je wat mist. En staat je niet aan, weet je dat je moet gaan sparen voor betere speakers :)

Voor TV, gamen en films vind ik ze prima. Voor muziek mis ik af en toe ook wel detail, maar dan kom ik weer terug op het budgetverhala.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

De online shop waar ik informeerde was niet heel happig op het thuis luisteren en terugsturen, mocht het niet bevallen. Ze kunnen de set dan niet als nieuw meer verkopen.

Ik kreeg wel het advies om een €150,- duurdere Klipsch set te kopen, die voor €800,- te koop staat. Bestaande uit:

2 x Klipsch R-26F
2 x Klipsch R-15M
1 x Klipsch R-25C

Zou dat een betere set zijn dan de Jamo S628 HCS 3 5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

M-ThijZ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:13:
De online shop waar ik informeerde was niet heel happig op het thuis luisteren en terugsturen, mocht het niet bevallen. Ze kunnen de set dan niet als nieuw meer verkopen.

Ik kreeg wel het advies om een €150,- duurdere Klipsch set te kopen, die voor €800,- te koop staat. Bestaande uit:

2 x Klipsch R-26F
2 x Klipsch R-15M
1 x Klipsch R-25C

Nou, ik snap dat de webwinkel alleen wil verkopen en zich aan de wet wilt onttrekken, maar je mag gewoon proberen en retour sturen zonder reden binnen x dagen. Wet Koop op Afstand, zie Boek 7 Burgerlijk Wetboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

M-ThijZ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:13:
2 x Klipsch R-26F
2 x Klipsch R-15M
1 x Klipsch R-25C

Beter is lastig te zeggen aangezien geluid smaakgebonden is. De Klipsch heeft - ten opzichte van de Jamo - een hoorn tweeter en dat moet je liggen. Sowieso is de sound van Klipsch nogal aangezet in het laag en hoog. Maar wederom, dat is smaak. Wie weet vind jij een hoorn helemaal het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

renzo4000 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Volgens mij zijn ze technisch identiek (drivers, filters, kast) alleen hebben ze wat andere kleurstellingen gekregen.
Ik heb net de specs vergeleken en exact hetzelffde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

PcDealer schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:25:
[...]

Nou, ik snap dat de webwinkel alleen wil verkopen en zich aan de wet wilt onttrekken, maar je mag gewoon proberen en retour sturen zonder reden binnen x dagen. Wet Koop op Afstand, zie Boek 7 Burgerlijk Wetboek.
:) Ja, dat begrijpen ze hopelijk ook. Maar ik mag zelf kijken hoe ik een pakket van 70KG twee uur rijden hier vandaan krijg. Geen idee wat dat moet kosten, maar zal niet goedkoop zijn.

Dan heb ik wel de luxe van luisteren in eigen huiskamer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

M-ThijZ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:55:
[...]

:) Ja, dat begrijpen ze hopelijk ook. Maar ik mag zelf kijken hoe ik een pakket van 70KG twee uur rijden hier vandaan krijg. Geen idee wat dat moet kosten, maar zal niet goedkoop zijn.

Dan heb ik wel de luxe van luisteren in eigen huiskamer. :9
2 uur rijden? Is het niet goedkoper om je receiver naar een zaak in de buurt te brengen en daar te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Is er een zaak dichter in de buurt? Ik woon in Enschede.

Havoned in Putten is een uur heen en een uur terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Al hier gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

UHD

In een woord gewoon slechte speakers veel kastresonantie's en vervorming dus totaal niet geschikt voor fijne klassieke muziek ook het midden gebied is erg dun terwijl je overdonderd wordt door bassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Zo, dat is nogal een statement... m.i. ongefundeerd geblaat en vooral berust op user errors door de luidsprekers niet goed aan te sturen en te configureren. Je hoort mij niet zeggen dat het de meest verfijnde luidsprekers op de markt zijn maar wat jij roept slaat kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
M-ThijZ schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:29:
Is er een zaak dichter in de buurt? Ik woon in Enschede.

Havoned in Putten is een uur heen en een uur terug.
Smit in Arnhem.

Deze duitse review vind ik ook positief over de set 628 HCS. Ik heb alleen de 628's en ik ben meer dan tevreden nadat je de reciever eerst goed aanpast aan je speakers qua settings.
http://www.hifitest.de/te...d/jamo-s_628_hcs-set_9329

[ Voor 35% gewijzigd door Nosferatu111072 op 04-04-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-05 15:43

J-M

Iemand hier ervaring met de C95 speakers? Hoe verhouden deze zich tot de s626 en s628 qua geluidsbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

UHD schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:27:
In een woord gewoon slechte speakers veel kastresonantie's en vervorming dus totaal niet geschikt voor fijne klassieke muziek ook het midden gebied is erg dun terwijl je overdonderd wordt door bassen.
Leg eens uit, over welk type luidsprekers heb je het dan? Dit is wel heel erg generaliserend en ongefundeerd. Bovendien is een set luidsprekers uitzoeken een kwestie van persoonlijke smaak en totaal niet objectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb sinds vandaag de S626 center speaker om mijn set up weer wat completer te maken. Ik had al twee S606 front speakers. Bij het film kijken bleek toch telkens vaker dat een center speaker wel erg prettig is.
Ook al is 't modelletje net ff nieuwer, ze passen wel bij elkaar.

En ik moet zeggen het klinkt zeker niet verkeerd. Rears heb ik nog niet, maar misschien komt dat ook nog. Zit een beetje met die kabels in m'n maag die door de hele kamer moeten lopen. Bovendien vind ik dat verder niet zo heel belangrijk.

Maar de center speaker is zeker een welkome toevoeging aan de setup.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 11-05-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Laatst online: 29-05 20:46
Ik zag op marktplaats bij een 506 set leuke standaarden, helaas verkocht de veroper ze niet los wat begrijpelijk is maar hij kende ze ook niet omdat hij de set 2e hands heeft aangeshaft.

Ben al langere tijd op zoek naar betalbaarde standaarden voor mijn S60 surround speakers enkel niks gevonden alleen hele dikke palen en heb liever iets smallers

Kennen jullie de naam deze set of waar ze te koop zijn of een soortgelijke set? :

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/6ym9nd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/tun6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2lstifc.jpg

/edit

Na wat googlen kwam ik op een rare website lijkt op ebay waar ik niet bekend mee ben. Maar volgens mij zouden dit ze kunnen zijn of namaak van de speakers die ik op marktplaats zag:
http://www.taodepot.com/item/1919568352
http://www.taodepot.com/item/9240409705

Denk ook voor dit geld dat de kans groot is dat het kwalitatief niet zo best is... Iemand bekend mee?

[ Voor 24% gewijzigd door ninoxps op 21-06-2016 13:36 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ze zijn wel gaaf, heb alleen 't idee dat je je speakers makkelijk omver gooit met deze standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
zal wel meevallen denk ik. Tenzij je ze ergens plaatst waar veel mensen langs lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

-

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Anoniem: 639074 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 05:44:
[...]

Met kinderen is een speaker op zo'n hoge standaard een "fataal ongeluk in wording" en ik zie in de hoek een kinderwagentje staan??
Je wilt niet weten wat een vallende speaker met een kruipend kind kan doen. :(

Speelse honden vormen de volgende disclaimer, die hadden hier in huis alvast geen enkel probleem met 40+kg zware speakers.

Heb daarom maar voor stevige vloerstaanders gekozen (kwam mij best goed uit en het aanwezige vrouwenfront vond mij dit keer reuze meelevend. :+ ) en waar nodig die van bredere homemade voeten/outriggers voorzien waardoor het omflikkeren knap lastig is geworden.
Beter voor je gemoedsrust en veel veiliger voor kruipende kinderen die een speaker als een klimpaal willen gebruiken als je even niet oplet. :F
geheheh. Daarom heb ik een aquarium met vissen genomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 07:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 05:50:
[...]

Ok, wel zo rustig.
Stemt jullie muzieksmaak een beetje overeen?? ;)
voor 90% totdat ze met verzoekjes als aqua komen. Dan haak ik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 639074 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 05:44:
[...]

Met kinderen is een speaker op zo'n hoge standaard een "fataal ongeluk in wording" en zie ik in de hoek een kinderwagentje staan??
Alle commentaar klopt, echter =>
ninoxps schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:06:
Ik zag op marktplaats bij een 506 set leuke standaarden, [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 16:03
Waar kan ik een lijst van distributeurs vinden in Nederland? Hun website showt mij alleen de Amerikaanse. Ik wil ze een keertje live horen. De C-serie.
Dit lijkt me namelijk wel een mooi 5.1-setje: http://www.homecinemacent...5-1-speakerset-zwart.html

[ Voor 36% gewijzigd door repsaj op 28-06-2016 17:11 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 19:38
ninoxps schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:06:
Ik zag op marktplaats bij een 506 set leuke standaarden, helaas verkocht de veroper ze niet los wat begrijpelijk is maar hij kende ze ook niet omdat hij de set 2e hands heeft aangeshaft.

Ben al langere tijd op zoek naar betalbaarde standaarden voor mijn S60 surround speakers enkel niks gevonden alleen hele dikke palen en heb liever iets smallers

Kennen jullie de naam deze set of waar ze te koop zijn of een soortgelijke set? :

/edit

Na wat googlen kwam ik op een rare website lijkt op ebay waar ik niet bekend mee ben. Maar volgens mij zouden dit ze kunnen zijn of namaak van de speakers die ik op marktplaats zag:
http://www.taodepot.com/item/1919568352
http://www.taodepot.com/item/9240409705

Denk ook voor dit geld dat de kans groot is dat het kwalitatief niet zo best is... Iemand bekend mee?
Heb je inmiddels al wat gevonden? Ik zit met hetzelfde 'probleem' . Ben op zoek naar goede standaards voor mijn S602's maar er is maar weinig geschikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:33
Wellicht is norstone een mooi merk voor een stand. Heb zelf de stylum 3. Mooie stand die betaalbaar is.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 19:38
Zeker een mooie stand, maar de bovenplaat is breder dan de speaker (die is maar 13,5 cm breed)...

Edit: voor de mensen die ook nog op zoek zijn: het is de Soundstyle Z2 geworden. Zeer tevreden mee, lekker stevig. Niet erg goedkoop en helaas geen mogelijkheid om de kabel weg te werken, maar die heb ik met zwarte tape in exact dezelfde kleur en dan zie je er niets van..

[ Voor 58% gewijzigd door buddow op 04-08-2016 14:41 ]

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-01 22:01
Beste mede-tweakers,

Ik heb een vraag over de Jamo 210 subwoofer. Ik sta op het punt om deze voor een zacht prijsje over te nemen van iemand op Marktplaats en daarmee mijn S 426 HCS set aan te vullen. Om de onderburen wat te sparen, heb ik een constructie in gedachten met een tegel op rubber voetjes en daarop de sub op spikes (en daarop weer een tegel op rubber voetjes).

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft moet spikes plaatsen onder de Jamo 210. Zijn de pootjes eraf te draaien en lenen de schroefgaten zich dan om spikes in te draaien en zo ja, wat is dan de diameter? Of kan ik beter de pootjes eraf schroeven en er spiker met plakstrips eronder plakken. Of kan ik dan beter de plakstrips onder de pootjes plakken? Ik weet niet of de afstand tussen de cone en de vloer nog uitmaakt met een down-firing sub, want die wordt dan wel groter.

Ik hoop dat iemand van jullie mij van een antwoord kan voorzien.

Alvast bedankt.

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Even het topic een schopje geven.

Ik heb een Jamo S 426 HCS 3 plus een subwoofer die ik met Audyssey MultiEQ XT aan het inregelen ben. Versterker is een Denon X1300W. De calibratie lijkt niet helemaal zeker te zijn van de crossovers van de center en surround speakers. Bij de ene keer zet hij ze op 90Hz en bij een andere keer op 100Hz. De specs geven aan 90Hz. (Front speakers zet ie op 40Hz, wat denk ik prima is. De eerstvolgende optie namelijk 60Hz).

Wat zouden jullie doen? Welke crossovers gebruiken jullie?

Oja kabels zijn dropveters, misschien is dat het euvel :P

[ Voor 5% gewijzigd door 170074 op 01-02-2017 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:33
40hz voor die fronts is wel laag. 60 of 80hz lijkt me beter voor die speaker. 90hz voor de center en rears zou prima moeten zijn.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Hulleman schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:34:
40hz voor die fronts is wel laag. 60 of 80hz lijkt me beter voor die speaker. 90hz voor de center en rears zou prima moeten zijn.
Dank. Kun je aangeven waarom de fronts beter op 60 of 80Hz kunnen? Ik heb ze een hele tijd op full range gehad (bij gebrek aan een subwoofer) en was toen eigenlijk al tevreden over het resultaat. Als ik naar de specs kijk, zou de opgegeven 48Hz tamelijk goed passen bij de 40Hz setting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

170074 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:41:
[...]

Als ik naar de specs kijk, zou de opgegeven 48Hz tamelijk goed passen bij de 40Hz setting.
Er staat nog iets bij die 48 Hz van de Jamo S426, namelijk -3 dB. Oftewel die 48 Hz is al 3 dB minder ten opzichte van de rest van het bereik, daar heb je al afval. De S426 heb ik eens gehoord en de 48 Hz vond ik toen al optimistisch. Het zijn relatief kleine speakers met kleine woofers waardoor extreem laag niet zal gaan. De 60-80 Hz die @Hulleman aanhaalt lijkt mij ook niet verkeerd. Het kan wel zijn dat de akoestiek/plaatsing bij jou thuis anders is waardoor het laag wat wordt geboost maar dat is zo niet te zeggen. Zie Audyssey niet als de perfecte afstelling, het is en blijft software en die kan fouten bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

FeaR schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:48:
[...]

Er staat nog iets bij die 48 Hz van de Jamo S426, namelijk -3 dB. Oftewel die 48 Hz is al 3 dB minder ten opzichte van de rest van het bereik, daar heb je al afval. De S426 heb ik eens gehoord en de 48 Hz vond ik toen al optimistisch. Het zijn relatief kleine speakers met kleine woofers waardoor extreem laag niet zal gaan. De 60-80 Hz die @Hulleman aanhaalt lijkt mij ook niet verkeerd. Het kan wel zijn dat de akoestiek/plaatsing bij jou thuis anders is waardoor het laag wat wordt geboost maar dat is zo niet te zeggen. Zie Audyssey niet als de perfecte afstelling, het is en blijft software en die kan fouten bevatten.
Ik zoek me een slag in de rondte, maar ik kan nergens die -3dB vinden. (Ook niet op de PDF datasheet). Ik geloof je wel, maar was benieuwd wat er nog meer stond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 15:53
Iemand een idee waar ik tegenwoordig de S626 5.0 set zou kunnen beluisteren?

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Smits Arnhem heeft ze meestal wel staan in de winkel: https://www.smitsarnhem.n...luidspreker-systeem-zwart

Bedenk wel dat je voor €150 meer de 628 HCS3 hebt ... maar die kun je daar ook beluisteren en bepalen of je dat het waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zartos schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:24:
Iemand een idee waar ik tegenwoordig de S626 5.0 set zou kunnen beluisteren?
Bij de importeur in de showroom.

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 03-02-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 15:53
Bedankt. Ik zal eens checken bij Smits. De importeur heeft wat lastige openingstijden.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Om de hoek zit ook een mediamarkt, die verkoopt ook het eea jamo producten... Maar even goed luisteren is daar niet bij, ik ben toch niet gek!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 20:34
Ik mag mij ook melden in dit topic!

Van de week via marktplaats de S626 aangeschaft.
Na een avond pielen heb ik de front speakers bi-amp aan kunnen sluiten.

Ben momenteel aan het spelen met de instellingen op de Onkio 626 reciever. Iemand hier al de 'perfecte' instellingen voor gevonden?
Ik heb ze dus zojuist geïnstalleerd, ik weet niet waar je vandaan komt? stuur maar even een DM

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bi-ampen(wat jij doet is bi wire) op een receiver met gedeelde versterker is imho zinloos en zal niet zoveel toevoegen, in dit topic ook al eens besproken.

Nuttige achtergrond info: http://www.audioholics.co...ween-biamping-vs-biwiring

Qua settings, tja wat jij mooi vindt klinken hé. Je kan starten met audyssey om de boel in te meten en vanuit daar verder te tweaken naar eigen smaak. Je kan ook nog experimenteren met de woofers aan de binnen of buitenkant, dit maakt best veel verschil uit.

[ Voor 15% gewijzigd door renzo4000 op 03-02-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Oke, nouja het zit nu aangesloten dus ik laat het wel zitten.

Ik vind de Bass nogal overheersen ( de hele lage tonen ).

Welke positionering van de woofers levert de minste bass op. Ik heb ze nu naar binnen staan en het lijkt minder dan toen ik ze naar buiten had staan, maar dat kan ook door de instellingen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Naar binnen in de regel minder bas. Wellicht wat dynamic eq opties aanstaan? Hoe klinkt het in pure mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
Er stond inderdaad wat dynamic eq opties aan. Ik heb nu wat met de instellingen zitten spelen en het klikt nu stukken beter

bedankt voor de info over de plaatsing van de boxen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

170074

Het vervangen van de "blokkerset" dropveters door standaard 2,5mm speakerkabels voor m'n Jamo 426 set heeft ervoor gezorgd dat de Audyssey calibratie de crossover van de surrounds en center op 80Hz instelt (ipv 90/100Hz). Dit zegt genoeg, ik had die dropveters eerder moeten vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 23:01
Ik zou graag wat tips willen, heb momenteel 2x de s622 luidsprekers, maar wil graag een center erbij kopen.

Nu kom ik tweedehands allemaal verschillende versies tegen (18, 40, 160), nieuw is er voor mijn categorie de s62 center.

Wanneer ik de versies tweedehands probeer op te zoeken, vind ik van al die versies amper informatie, zijn deze al zo oud? Of zaten deze in home cinema sets bijvoorbeeld en niet zozeer losse verkoop?

Wat zou de betere keuze zijn uit het rijtje tweedehands? Of gewoon voor de nieuwere s62 gaan?

Edit:
Iemand heeft bijvoorbeeld de volgende 2 centers te koop staan:
Jamo D4CEN
Jamo E6CEN5

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 07-02-2017 11:23 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Sinds gisteren een sub210 geplaatst in mijn huidige setup, maar ik vind die blauwe led toch wel erg aanwezig. Iemand ervaring met het uitschakelen van deze led?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dit:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0247/6445/products/mt-masking-tape-matte-black-washi-tape-1.jpg

Of:

Afbeeldingslocatie: http://www.topashop.nl/images/product/zoom/schaar.png

Zonder gekheid, uitschakelen is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

shoombak schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:11:
Sinds gisteren een sub210 geplaatst in mijn huidige setup, maar ik vind die blauwe led toch wel erg aanwezig. Iemand ervaring met het uitschakelen van deze led?
Hoe vind jij deze sub? Ik hoor een aantal mensen erover dat ze 'm vinden bonken e.d. Geen mooie diepe vloeiende bass zeg maar?

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste