Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NeFoRcE schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Hoe vind jij deze sub? Ik hoor een aantal mensen erover dat ze 'm vinden bonken e.d. Geen mooie diepe vloeiende bass zeg maar?
Nee, het geluid uit dat ding (is in vergelijking met een goede sub) echt om te huilen vind ik. Ik ben zielsblij dat ik ben geupgrade. Maar ik kan me voorstellen dat als je wat minder audiofiel bent hij prima is :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:57
martinusz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:19:
Ik zou graag wat tips willen, heb momenteel 2x de s622 luidsprekers, maar wil graag een center erbij kopen.

Nu kom ik tweedehands allemaal verschillende versies tegen (18, 40, 160), nieuw is er voor mijn categorie de s62 center.

Wanneer ik de versies tweedehands probeer op te zoeken, vind ik van al die versies amper informatie, zijn deze al zo oud? Of zaten deze in home cinema sets bijvoorbeeld en niet zozeer losse verkoop?

Wat zou de betere keuze zijn uit het rijtje tweedehands? Of gewoon voor de nieuwere s62 gaan?

Edit:
Iemand heeft bijvoorbeeld de volgende 2 centers te koop staan:
Jamo D4CEN
Jamo E6CEN5
Nou heb via Marktplaats gekozen voor de Jamo E6CEN5 als center voor de uitbreiding van mijn set met 2x S622 luidsprekers. Ben benieuwd hoe deze klinkt 8)

Edit:
Inmiddels binnen en moet zeggen een erg mooie speaker! netjes afgewerkt en mooie details, helaas niet veel meer van te zien nu hij in de tv kast staat :P
Geluid bevalt mij prima, hoor goed het verschil dat de spraak uit het midden van de "tv" komt i.p.v. vanaf de zijkanten van mijn front speakers.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/c1c14a761d6cb4944a6ea6ec89c2c24fce9a0846/?url=http%3A%2F%2Fwww.avsforum.com%2Fforum%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D200753%26d%3D1407384405
Alleen dan met zwarte kast (past beter bij de rest)

[ Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 10-02-2017 09:11 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 697106

september 2015

Vandaag binnen gekomen!
samen met de sub woofer 260 (reeds in bezit) wat een geweldige set.
snel even getest met een Blu-ray Game of Thrones en daarna analoog met een LP van Pink Floyd: Dark Side of the Moon, morgen verder met de test met CD, DVD en Blu-Ray maar hier zijn we erg blij er mee.
Na een weekje in spelen alles weer even opnieuw instellen.
setje is dus nu Jamo 606 met sub 260 en versterker is Yamaha RX-V771 samen met de plasma van Samsung 50"begint het nu op een "home theater" te lijken.... wordt vervolgt.
Hoewel ik verwacht dat de versterker iets te "lauw"is.

update december 2016

Veel geprobeerd met luidspreker opstellingen, 1e 5.1 was prima, toen over na 7.1 gewoon geweldig, toen Bi-amp in verband met de nieuwe platenspeler dit was echt ongelooflijk ervaring met de versterker in de pure direct mode. Helaas mist ik toen wel de 7.1 en het 3D geluid. ik heb nu gekozen voor een Pioneer A-30 te gebruiken als Bi-amp eindversterker voor de front speakers en de platenspeler er op aan gesloten. met films staat de gehele set nu als 7.1 opstelling aan met als voordeel dat de front Bi-Amp zijn aangesloten en met Hifi Lp's luisteren gaat alleen de A-30 aan met pure direct stand.
Ik raad deze opstelling aan voor mensen die en goed film geluid willen en ook graag een beetje hifi geluid willen voor hun analoge bron.
Opstelling nu Front 2x 606 Bi-amp, 1x center 600 2x surround 602 2x Precence 602 1x Sub 260.
Scherm Samsung plasma 51"
Versterker Yamaha RX-V771 en Pioneer A-30
Samsung 3D Blu-rayspeler
Draaitafel Pro-Ject Debut Carbon DC met OM10

De update zal ter zijne tijd ATMOS zijn.

update Juli 2017
De luidspreker kabels vervangen door 4 x4 mm2 kabels van JKE audio.(aanrader)
evens inter-links aangeschaft bij hem.(website www.jkehifi.nl )
Voor het Hifi gebeuren is er een TPR-2 buizenvoorversterker die het geluid van de platenspeler en de line in voor de netwerkspeler gebruikt.
Deze is aan gesloten op de A-30 via inter-links van JKE.
De Yamaha en de Pioneer zijn eveneens verbonden met JKE inter-links.
De volgende update zal zijn, de kasten van de 606 beter dempen en verstevigen en een nieuw en beter scheidingsfilter.
Ik denk dat dan ook de bekabeling intern wordt vervangen, dit zijn nu wel erg dunne friegele draadjes.

Update augustus ’17

De 606 voorzien van een betere demping op advies van Speaker & Co, de interne bedrading viel achteraf mee en dus niets aan gedaan.
De boxen klinken nu een stuk rustiger met een mooie voller bas, het beetje rammelgeluid is totaal weg. En ze zijn nu niet meer zo afhankelijk van hun plaatsing.
In het basgedeelte van het noppenschuim tegen de wanden geplaatst (http://shop.speakerenco.nl/pritex-ff-30-50x100x42cm-1) en het bas gedeelte opgevuld met wol (http://shop.speakerenco.nl/mdm3) perfecte oplossing.

Wordt misschien nog vervolgd… scheidingsfilter update.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 697106 op 28-08-2017 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Ik krijg morgen de J10 van Jamo binnen, en deze zal worden aangesloten op een Denon X4200 :9

Iemand nog tips of een (mag ook) linkje voor een optimale instelling waarbij ik overigens wel de Audyssey microfoon gebruik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Dat kunnen wij niet voor je bepalen, dit hangt van heel veel factoren af. Check dit topic voor meer tips: Het Grote Subwoofer Topic

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 10:27
Inmiddels ben ik al een aantal jaar in bezit van de Jamo 608 HC3 set. Ik merk dat ik het geluid van de centerspeaker minder helder vind klinken sinds ik mijn versterker een jaar geleden heb vervangen.. (vorige was een Denon 1900 AVR en ben overgestapt naar een Denon X1300W).

Kan het zijn dat deze versterker wat minder goed matched? Het kan ook zijn dat ik wat kritischer ben geworden qua geluid.. De Jamo S60 centerspeaker is wellicht ook niet de allerbeste in zijn soort. Mocht ik toch een andere speaker willen proberen, maakt het dan veel uit welk merk? Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BlubberZwijn schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:49:
Inmiddels ben ik al een aantal jaar in bezit van de Jamo 608 HC3 set. Ik merk dat ik het geluid van de centerspeaker minder helder vind klinken sinds ik mijn versterker een jaar geleden heb vervangen.. (vorige was een Denon 1900 AVR en ben overgestapt naar een Denon X1300W).

Kan het zijn dat deze versterker wat minder goed matched? Het kan ook zijn dat ik wat kritischer ben geworden qua geluid.. De Jamo S60 centerspeaker is wellicht ook niet de allerbeste in zijn soort. Mocht ik toch een andere speaker willen proberen, maakt het dan veel uit welk merk? Iemand advies?
SVSound schijnt goede center speakers te hebben!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:31
shoombak schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:11:
Sinds gisteren een sub210 geplaatst in mijn huidige setup, maar ik vind die blauwe led toch wel erg aanwezig. Iemand ervaring met het uitschakelen van deze led?
achterpaneel los schroeven en kleine stekkertje uit de print trekken.
resultaat ledje blijft uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
3dmazter schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:21:
[...]

achterpaneel los schroeven en kleine stekkertje uit de print trekken.
resultaat ledje blijft uit.
Ik heb er een rondje schilderstape opgeplakt en deze met een zwarte stift gekleurd. Je ziet het blauwe licht dus nog zwakjes en niet meer storend :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11-2023
Yesssss zojuist de 628 hcs3 gekocht!!
Wilde het eigenlijk niet doen, maar kon het door een mooie aanbieding niet laten.

Ik heb op dit moment de 426 hcs 3 (straks dus over, anyone??), ik hoop wel echt dat het een merkbare verbetering wordt, want die 426 spelen echt heerlijk.
Heb die 628 dus stiekem meer voor de heb gekocht dan dat het nodig was, maar ben benieuwd!

Was trouwens van plan om de onkyo sr508 te blijven gebruiken, maar die is wel 'maar' 130w per kanaal.
Ga ik dat merken?? /clipping een toekomstig probleem?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 02:09

FeaR

In GoT we trust

Let niet op het vermogen. Het is niet relevant. Sowieso niet omdat je met de 130 Watt refereert aan het creatief gemeten vermogen wat zo wordt gemeten dat het niet bruikbaar dan wel representatief is, maar wat wel een lekker hoog getal oplevert en dus consumenten trekt. Veelal meet men dan op slechts één kanaal, bij een pieptoon van 1000 Hz en een relatief hoge vervorming van 1%. Representatiever wordt het al als men meet op twee kanalen, een geheel bereik van 20 tot 20.000 Hz en onder de 0,1% THD blijft. Maar dat levert waarschijnlijk een getal dat (veel) minder groot is dan "130 Watt" op. Ga je nog meer kanalen aansturen zakt het vermogen nog verder in. Als je 130 echte Watts wilt hebben over vijf kanalen ga je een receiver van heel wat series hoger nodig hebben. Een Onkyo 500 serie zal - grof gegokt - eerder iets van 50 tot 70 Watt per kanaal doen. Allemaal niet erg omdat je met normaal gebruik slechts een paar Watt (of zelfs minder) nodig hebt. De Jamo 628 zijn met 90 dB gevoeligheid en een nominale impedantie van 6 Ohm zeker geen lastige speakers om aan te sturen. Daarbij is het verschil tussen 1 en 2 Watt groter dan het verschil tussen bijvoorbeeld 100 en 150 Watt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

ErikB schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 01:25:

Ik heb op dit moment de 426 hcs 3 (straks dus over, anyone??), ik hoop wel echt dat het een merkbare verbetering wordt, want die 426 spelen echt heerlijk.
Ik neem aan van wel aangezien de vloerstaanders flinke woofers hebben.
Heb die 628 dus stiekem meer voor de heb gekocht dan dat het nodig was, maar ben benieuwd!
Ik vind ze ook veel mooier :9~

https://tweakers.net/pricewatch/compare/240198;377904/

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 29-07-2017 03:42 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikB
@FeaR Dankjewel voor je uitgebreide en verhelderende antwoord!
Het zal allemaal dus wel loslopen :)

@PcDealer
Haha jaa, ik vind ze dus ook wel echt mooier. En gewoon alom veel vetter natuurlijk.
Dus we gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Momenteel bij de opruiming van ibood 628 hcs set voor 399 euro.
Eigenlijk totaal geen geld. Ben super tevreden met mn 608 setje.
Enkel ist zwart only.

Handig voor een upgrade voor mn pc zn surround audio maar minder voor mn tv daar ik het dark apple kleur enorm mooi en passend vind met mn haard.
608-> 628 zal dan ook amper een upgrade zijn. Maar ik heb mn 608 indertijd stukken meer betaald met krassen vanboven derin en "geblutste trebbles".
Dus kzou zeggen sla jullie slag.
Spijtig dat je nooit sets vind van een iets hogere serie. de overstap van 608/628 naar iets dat beter klinkt is financieel een serieuze sprong.
En idd tis vooral de center die precies toch niet helemaal kan meekomen met de rest van de speakers.

(ps: ik gebruik nog steeds mn zuilen van de 426 serie als side speakers. die zijn enorm goed voor hun geld. beter dan van die kleine speakers die je oa erook bij krijgt bij de 628hcs. dus kzou zeggen doe die niet weg maar zet ze links en rechts van je zetel ;))

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
608 vs 628 zijn technisch helemaal gelijk aan elkaar, alleen de kleurstelling van de drivers zijn anders. Voor het geld een nobrainer. Erg veel luidspreker voor het geld. Ik draai nu al een paar jaar tevreden met een 608hcs setje ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightdestroyer
Die 628 zou moeten alumunised(+wave technische uitleg die me nogal bizar lijkt waardoor de tweeters beter zouden moeten zijn??) zijn of zoiets. Maar idd buiten andere kleuren betwijfel ik ook of je der iets van kan horen...
Maar verschil horen zit vaak gewoon tussen de oren en een ander kleurtje kan helpen ;)

Kortom andere kleurstelling is wellicht een goede samenvatting :D

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
Wilde het eigenlijk niet doen, maar kon het door een mooie aanbieding niet laten.

Dat verschil ga je zeker horen. Alleen al het laag wat een 628 produceert tov een 426 (Mss zelfs wel wat te veel laag). Die 628/608 blijft gewoon leuk spul voor echt weinig geld.

@lightdestroyer, bij Q accoustics kun je ook terecht voor goed klinkende speakers voor weinig. Sterker nog, de 3050 schijnt velen malen beter te zijn dan de 628. Qua prijs liggen ze redelijk in lijn volgens mij. Dus ik vraag me af dat je echt serieus meer geld uit moet geven om een 628 eruit te spelen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikB

Was trouwens van plan om de onkyo sr508 te blijven gebruiken, maar die is wel 'maar' 130w per kanaal.
Ga ik dat merken?? /clipping een toekomstig probleem?
Nou de blijdschap was van korte duur.
Ibood geeft aan dat de leverancier onvoldoende voorraad had, en mijn product is geannuleerd.
Super K*T!!
Blij dat ik die 426's nog niet aan het verkopen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 10:15
Mogen ze dat doen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Grote kans dat Ibood dat goed geregeld heeft in de algemene voorwaarden of specifieke voorwaarden bij de verkoop. Het zou wel chic zijn om klanten bij nee verkoop dezelfde korting te verlenen als het product weer op voorraad is. Maar of dat verplicht is durf ik niet te zeggen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
ErikB schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:00:
[...]

Nou de blijdschap was van korte duur.
Ibood geeft aan dat de leverancier onvoldoende voorraad had, en mijn product is geannuleerd.
Super K*T!!
Blij dat ik die 426's nog niet aan het verkopen was.
Helemaal dezelfde ervaring gehad (niet echt het juiste topic hier maar soit).
Hier ben ik blij dat ik m'n 606's nog niet op tweedehands.be had geplaatst.. ging helemaal leuk worden.

Of ze het mogen of niet (Eigenlijk volgens Belgische wet moet je leveren aan geadverteerde prijs indien je ergens een leverancier kan vinden) de manier waarop was verre van mooi.
Ik kreeg namelijk de melding dat ikzelf de koop heb geannuleerd :(
Dus als je wil later bewijzen dat zij de koop geannuleerd hebben zit ik nog met account gegevens die aantonen dat ik diegene was die de koop annuleerde en niet ibood.

De ibood klantenservice bekijkt dit als "fout in hun mailing service" maar in het overzicht blijft het status "geannuleerd" (eigenlijk correct daar ze het zelf geannuleerd hebben .. ).
Spijtig genoeg is dit volledig hetzelfde als bestellingen die ik daadwerkelijk geannuleerd heb in het verleden ;(

Soit op aanraden van Hulleman zal ik eens naar de Q accoustics "kijken" (luisteren indien mogelijk).
En tis niet dat de S606 set als surround voor mijn desktop pc een "straf" is .. verre van eigenlijk maar als je voor weinig geld kon upgraden waarom niet. M'n S606 set was amper goedkoper.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

a.) Elke dag vind je hier de beste merken tegen scherpe prijzen. Wees er snel bij want de deals wisselen snel en de voorraad is beperkt. Het kan dus maar zo zijn dat je te laat bent omdat een deal is uitverkocht of inmiddels geswitched is met een nieuwe deal!
http://www.ibood.com/nl/nl/pages/what-is-ibood/
7. Levering en levertijd

7.1 iBOOD zal zich inspannen om de bestelde zaken op de in de aanbieding aangegeven verzenddatum na de orderbevestiging en de noodzakelijke ontvangst van betaling, te verzenden, mits voorradig. Om tot levering van een bestelling over te gaan, kan het zijn dat de koper wordt benaderd om de juistheid van de bestelling te controleren. Hierdoor kan enige vertraging ontstaan in de bezorging. Om vertraging te beperken wordt koper geadviseerd bij registratie een telefoonnummer te vermelden waarop hij overdag bereikbaar is.
http://www.ibood.com/electronics-nl/nl/terms/
11. Overmacht: iBOOD is gerechtigd de koopovereenkomst te ontbinden, indien iBOOD haar verplichtingen op grond van overmacht tijdelijk of blijvend niet kan nakomen. Onder overmacht worden alle omstandigheden verstaan die redelijkerwijs niet door iBOOD kunnen worden beïnvloed. Hieronder is uitdrukkelijk begrepen het door haar leveranciers niet (tijdig of niet onder dezelfde condities )kunnen leveren aan iBOOD. In dat geval heeft de koper recht op teruggave van het door hem aan iBOOD betaalde, welke teruggave in ieder geval binnen veertien dagen na de ontbinding zal plaatsvinden. Koper heeft alsdan geen recht op enige schadevergoeding.
http://www.ibood.com/electronics-nl/nl/terms/
Leuk:
6. Bezorgkosten zaken: Alle prijzen van de zaken op de site zijn exclusief bezorgkosten. De bezorgkosten worden afzonderlijk vermeld tijdens het afrekenen van de bestelling en kunnen variëren per dag, per bestelling, per gewicht, per transportmethode en per ordergrootte.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 04-08-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jamo heeft een nieuwe 8-serie:
http://www.jamo.com/speakers/home-theater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 697106

mijn LED op de Sub 260 is er in eens mee gestopt, iemand een oplossing? ja ik heb al gekeken naar het stekkertje op de printplaat die zat nog netjes vast.
Gelijk maar wat meer demping in de kast gepropt wat dat was echt om te huilen.
Hij is nu een stuk rustiger maar pas op met het aan brengen dat je niet de basspoort afsluit.

ps ik heb helaas geen slechte ervaring met ibood de jamo 606 5.0 set besteld en ook netjes afgeleverd.
ben nu bezig met wat upgrade aan de set, zoals demping verbeteren in de 606 en in mijn sub 260.
Dit is echt aan te raden demping via spearkers&co gekocht na advies van hun en dit is echt een verbetering.
Voor ongeveer 20,- euro per speaker maak je een wereld van verschil mee, wil de filters ook nog doen maar dat lukt nog ff niet voor een "zachte prijs" :)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 697106 op 12-09-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Anoniem: 697106 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:26:
ps ik heb helaas geen slechte ervaring met ibood de jamo 606 5.0 set besteld en ook netjes afgeleverd.
ben nu bezig met wat upgrade aan de set, zoals demping verbeteren in de 606 en in mijn sub 260.
Dit is echt aan te raden demping via spearkers&co gekocht na advies van hun en dit is echt een verbetering.
Voor ongeveer 20,- euro per speaker maak je een wereld van verschil mee, wil de filters ook nog doen maar dat lukt nog ff niet voor een "zachte prijs" :)
Hoe dan?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik heb de 626 hcs 5.0 gekocht icm denon X2400h en ik kom van zo’n kant en klare sony 5.1set.

Jezus wat een vol geluid. Zelfs als ik m zacht zet zodat de buren geen last hebben.

Sub heb ik eigenlijk niet nodig

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:17
Ik heb eerder te veel late tonen dan te weinig :P Ben al druk bezig geweest met de equalizer, welke settings heb jij deze speakers op ingesteld?

Don't trust an atom, they make up everything.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10
DeeSung schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:05:
Ik heb de 626 hcs 5.0 gekocht icm denon X2400h en ik kom van zo’n kant en klare sony 5.1set.

Jezus wat een vol geluid. Zelfs als ik m zacht zet zodat de buren geen last hebben.

Sub heb ik eigenlijk niet nodig
Dat was inderdaad ook precies mijn ervaring met mijn S628s. Wel alleen de twee front speakers, ik geef niet echt om surround (vooral niet aangezien mijn huiskamer zich niet leent voor een goede opstelling). Juist op laag volume merk je hoe goed je dingen nog hoort, het volume kon in veel gevallen juist lager blijven. En de bas is uitstekend :)

Gamertag: FinrazielNL

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Sporedd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:18:
[...]

Ik heb eerder te veel late tonen dan te weinig :P Ben al druk bezig geweest met de equalizer, welke settings heb jij deze speakers op ingesteld?
Ik heb surround en center -2dB fronts op 0dB

Verder gebruik ik voor muziek luisteren: Multi channel stereo en films kijken: dolby neural X instelling.

Onder Audyssey
MultEQ XT = L/R Bypass
Dynamic EQ = aan
Dynamic volume = light

Maar ik loop ook nog te kloten hoor

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:17
Hmm ik zal de L/R bypass is proberen. misschien dat dit scheelt.

Don't trust an atom, they make up everything.

• Hulleman
DeeSung schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:59:
[...]

Ik heb surround en center -2dB fronts op 0dB

Verder gebruik ik voor muziek luisteren: Multi channel stereo en films kijken: dolby neural X instelling.

Onder Audyssey
MultEQ XT = L/R Bypass
Dynamic EQ = aan
Dynamic volume = light

Maar ik loop ook nog te kloten hoor
Die audyssey instellingen gebruik ik ook. De L/R bypass gaf bij mij de doorslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Na een toevallige blik op de Jamo site blijken de gehele lijnen te zijn vernieuwd. In de S lijn is nu alleen nog maar de S8xx te zien, waarbij de S809 het topmodel is.
Wat ik erg opvallend vind is dat de woofers kleiner zijn dan bij bijvoorbeeld de S608 en dat de grote woofer aan de zijkant ontbreekt. Wel zit de basreflexpoort nu aan de voorkant.
Ben benieuwd naar de ervaringen, ik vind die witte er nog wel gaaf uitzien met de stofkap erop!

Hier meer info: http://www.jamo.com/products/s-809

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

XNightmare schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:50:
Na een toevallige blik op de Jamo site blijken de gehele lijnen te zijn vernieuwd. In de S lijn is nu alleen nog maar de S8xx te zien, waarbij de S809 het topmodel is.
Check ook de koppelbare Atmos add-on speakers.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:06

Christiano007

Ich bin der champion

Heb eergisteren de S426 HC3 set besteld. Nu heb ik zelf de Boston Acoustics 250 gehoord en die klonken best aardig voor dat geld (wat ik eigenlijk al veel vind persoonlijk). maar ging op de relatief positieve reviews af en heb de Jamo set gekocht.

Vanmiddag krijg ik ze binnen, en dan eens kijken of het wat is in combinatie met een Denon 1400X . Ga de overige speakers niet aansluiten alleen de grote zuilen. Of mis ik dan toch veel geluid? Heb het liefst alleen geluid voor mij i.p.v. ook naast mij.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10
Christiano007 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:45:
Heb eergisteren de S426 HC3 set besteld. Nu heb ik zelf de Boston Acoustics 250 gehoord en die klonken best aardig voor dat geld (wat ik eigenlijk al veel vind persoonlijk). maar ging op de relatief positieve reviews af en heb de Jamo set gekocht.

Vanmiddag krijg ik ze binnen, en dan eens kijken of het wat is in combinatie met een Denon 1400X . Ga de overige speakers niet aansluiten alleen de grote zuilen. Of mis ik dan toch veel geluid? Heb het liefst alleen geluid voor mij i.p.v. ook naast mij.
De center speaker zou je er nog bij kunnen zetten om de stemmen wat te boosten, maar ik zou zeggen... probeer het uit?
Ik heb zelf ook alleen twee zuilen (alleen wel een klasse hoger, S628s) en vind dat absoluut voldoende, ook omdat ik naar mijn mening niet genoeg plek heb voor een goede surround opstelling... maar het blijft toch persoonlijk denk ik.

Gamertag: FinrazielNL

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
Ik vind een center speaker voor tv en films echt een toegevoegde waarde hebben. Anders komen de stemmen echt van een rare plek voor m'n gevoel en moet ik alles harder zetten voor duidelijk stem geluid. Iets wat resulteert in vaak weer te harde actiegeluiden.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:06

Christiano007

Ich bin der champion

Finraziel schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:15:
[...]

De center speaker zou je er nog bij kunnen zetten om de stemmen wat te boosten, maar ik zou zeggen... probeer het uit?
Ik heb zelf ook alleen twee zuilen (alleen wel een klasse hoger, S628s) en vind dat absoluut voldoende, ook omdat ik naar mijn mening niet genoeg plek heb voor een goede surround opstelling... maar het blijft toch persoonlijk denk ik.
Heb ze net aangesloten, mooi geluid voor alleen maar de zuilen! Ben er erg blij mee!

De center speaker zal ik ook nog eens aansluiten (heb geen kabel meer) om te kijken of het verschil geeft. Maar voor muziek ben ik er helemaal blij mee. Ook aardig wat bas zonder woofer zo.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobergher123
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2024
Zelf heb ik een setje s426 van Jamo. Helaas is tijdens verhuizen bij 1 speaker 2 plastic voetjes afgebroken.

Ik kan ze alleen nergens vinden om deze te vervangen. Iemand een suggestie waar ik kan zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Cobergher123 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:31:
Zelf heb ik een setje s426 van Jamo. Helaas is tijdens verhuizen bij 1 speaker 2 plastic voetjes afgebroken.

Ik kan ze alleen nergens vinden om deze te vervangen. Iemand een suggestie waar ik kan zoeken ?
Ik heb ooit een nieuwe tweeter besteld via: http://www.webshop.cerepair-mijdrecht.nl/
Verzendkosten kunnen wel prijzig zijn kwam ik achter. Maar was de enige in NL (wat ik per mail doorkreeg van Jamo) die onderdelen kon leveren.

Dus misschien dat ze daar ook de voetjes als onderdeel verkopen (mits ze een leuke prijs hebben natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 20:28
Kleine Update na een lange tijd niets :)

Ik ben bezig mijn Home Cinema audio van een upgrade te voorzien
Het was eerst:
Denon X4100W
Jamo S628 Front's
SVS Ultra Center
SVS Prime bookshelf Surrounds
SVS PC2000 Sub

Ik wil de naar een 5.1.4 ATMOS setup
Ik heb de X4100W nu vervangen voor een X4400W zodat ik zonder extra versterker 9 speakers aan kan sturen ipv 7 eerst.

En toen was het op zoek naar surrounds. Ik had de Jamo S622's nog liggen en heb ze getest vs SVS Prime Satalite en SVS Prime Elevation speakers. En was verbaast hoe goed die Jamo's het eigenlijk deden in een 2.0 setup. Ik heb de SVS wel meer dan 10 uur in laten spelen om ze een beetje los te maken.
De SVS Satalite vielen af vanwege de midrange die was wat rommeliger. Hoog was wel beter en bas ging ook niet zo laag (zijn ook veel kleiner)
De SVS Elevation waren wel beter maar ik vond het het prijs verschil gewoon niet waard. De Jamo's konden ook best laag komen (zijn ook iets groter dan de Prime Elevations) maar qua bass vergelijkbaar 55Hz was opzich nog wel op redelijk vollume hoorbaar.

Ik heb voor 85 euro een 2e set S622's kunnen kopen dus ga die nu in zetten las hoogte speakers (eerste twee hangen al)

Voor muziek merk ik dat ik 2.1 toch mooier vind dan Auro 3D of Dolby upmixing. Er gaat dan gewoon wat detail verloren.

Dus ik wil toch een keer op zoek naar nieuwe Towers (ondanks dat ik de S628's erg mooi vind en goed vind klinken)
Vooral vanwege de looks heb ik die nog staan nu is alleen even de vraag wat ik dan ga nemen. Speakers van 1000 per stuk hebben volgens reviews ook nog best wat min punten. En de vraag is dan nog steeds hoeveel beter die klinken dan deze Jamo's.
Het scheelt denk ik wel dat ik ze op 60Hz naar de subb cross, daardoor hoeven ze niet zo hard te werken.

Deze neem je helaas niet even mee om ze te vergelijken.
Bij het uitkiezen van de nieuwe receiver heb ik de SVS Prime Bookshelf's mee genomen was wel prettig om te kunnen bepalen wat de verschillen met je eigen speakers zijn.

Sommige mensen zitten de Jamo's altijd af te kraken dat het maar troep is. Maar mijn ervaring is nog steeds dat het erg goed klink voor het geld.

Enige waar ik nog meer over verbaast ben zijn de JBL LRS305's van 205 euro. Maar die Jamo's toen het tot nu toe erg goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 22-02-2018 11:46 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Astennu
Heeft iemand de nieuwe Jamo S8 serie wel eens vergeleken met de oudere 6 serie?
Ze wat duurder geworden dan de uitgaande Jamo speakers (S622 vs S801 scheelt 40-50 euro ongeveer 25%)
Specs zijn ook ietsjes beter. Design is aardig aangepast.

Vind het wel jammer dat de zwarte ook hout accenten hebben die nogal duidelijk in het zicht zitten. Ze zijn ook niet zonder die accenten te krijgen. Maar goed dat is eventueel wel te wrappen naar zwart of zilver. Vind die S809 towers er verder wel mooi uit zien geen idee hoe het klinkt.

[ Voor 76% gewijzigd door Astennu op 22-02-2018 14:59 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 07:31
Ik heb de Jamo a402 hsc5- uidsprekerpakket in 2009 gekocht. Nu wil ik de middenluidspreker (a400 CEN) aan de muur hangen met de meegeleverde beugel achter de tv. Eerder zat de middenluidspreker op de tv meubel maar met mijn nieuwe tv is dit niet meer mogelijk ( de tv komt te laag en de speaker komt voor de tv).

Maar hoe hang ik de middenluidspreker op de juiste manier? Wanneer ik de beugel gebruik en de luidspreker erin laat glijden , hangen de luidsprekers te veel naar beneden en zijn ze niet horizontaal gericht, maar naar beneden gericht. In de handleiding (zie afbeeldingen inbegrepen, pagina 9) kan men de speaker richten zoals men wilt, maar hoe fixeert men dit? Ik zie een speciale sleutel die je kunt invoegen ??

Bij voorbaat bedankt

zie hier fotos https://photos.app.goo.gl/nSFHJb2gONEnPkXd2

[ Voor 6% gewijzigd door Cowboy_Henk op 16-03-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is het Jamo S426 vandaag de dag nog een beetje een leuke set? Ik kan voor 100 euro aan het surround setje HCS3 komen(2e hands)
Ik heb onlangs een Yamaha YSP 1600 soundbar gekocht maar het geluid valt mij toch wat tegen.

Ik heb zelf nog een Sony STR920 receiver die ik voorheen met wat pioneer en JBL boxen gebruikte maar de JBL's hebben hun hoogste tijd gehad(de randen van de conussen zijn afgebrokkeld en half weg) vandaar dat ik een soundbar wou proberen maar ik mis heel wat midden tonen en de surround is ook niet echt geweldig.

Ik speel alles af op een Sony STR DG820

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfoi
  • Laatst online: 22:39
Ik meld me hier ook maar even. Afgelopen week een S 809 HCS besteld en eind deze week ophalen. Beetje een risico, want ik heb ze niet beluisterd en hiervoor ook geen Jamo luidsprekers gehad (kom van een stereo opstelling met 2x HECO Victa 300).

Er was helaas geen mogelijkheid om hier in de buurt Jamo's te beluisteren, dus hoop dit bij ophalen in de winkel nog even te doen.

Zal gebruikt worden i.c.m. een Denon X1400H.
Astennu schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:47:
Heeft iemand de nieuwe Jamo S8 serie wel eens vergeleken met de oudere 6 serie?
Ze wat duurder geworden dan de uitgaande Jamo speakers (S622 vs S801 scheelt 40-50 euro ongeveer 25%)
Specs zijn ook ietsjes beter. Design is aardig aangepast.

Vind het wel jammer dat de zwarte ook hout accenten hebben die nogal duidelijk in het zicht zitten. Ze zijn ook niet zonder die accenten te krijgen. Maar goed dat is eventueel wel te wrappen naar zwart of zilver. Vind die S809 towers er verder wel mooi uit zien geen idee hoe het klinkt.
Ik kan je er na komend weekend waarschijnlijk iets over vertellen. :P

[ Voor 45% gewijzigd door Malfoi op 10-04-2018 14:23 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik ben ook erg benieuwd naar die nieuwe serie. Ik vind het wel apart dat ze inderdaad de grote woofer aan de zijkant weggelaten hebben. Verder zit er ook geen mid-range speaker meer in, maar wel 1 tot 3 woofers en een front baspoort. Het is een compleet andere speaker door deze wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Malfoi schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:22:
Ik meld me hier ook maar even. Afgelopen week een S 809 HCS besteld en eind deze week ophalen. Beetje een risico, want ik heb ze niet beluisterd en hiervoor ook geen Jamo luidsprekers gehad (kom van een stereo opstelling met 2x HECO Victa 300).

Er was helaas geen mogelijkheid om hier in de buurt Jamo's te beluisteren, dus hoop dit bij ophalen in de winkel nog even te doen.

Zal gebruikt worden i.c.m. een Denon X1400H.

[...]
Ik kan je er na komend weekend waarschijnlijk iets over vertellen. :P
Ik ben benieuwd :)
Ik heb uiteindelijk SVS Ultra Bookshelf's besteld om de S628's te vervangen. De Ultra towers waren mij te duur.

Ik heb nu wel 4x Jamo S622's als ATMOS speakers hangen die blijven voorlopig ook. Ik ben benieuwd hoe die 8 serie bevalt. Ze zien er wel nice uit. De S628's zijn voor het geld erg mooie speakers en klinken goed ik verwacht dat die S809's toch zeker wel weer een stukje beter zijn.

In het ergste geval moet je ze terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
tiguan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:40:
Ik ben ook erg benieuwd naar die nieuwe serie. Ik vind het wel apart dat ze inderdaad de grote woofer aan de zijkant weggelaten hebben. Verder zit er ook geen mid-range speaker meer in, maar wel 1 tot 3 woofers en een front baspoort. Het is een compleet andere speaker door deze wijzigingen.
De meeste merken zonder de side woofers maar met 5,2 / 6,5" drivers aan de voorkant en dan wat crossovers er tussen. Daardoor kan je best diep komen en heb je veel detail.

Ik moet zeggen dat ik de S628's veel te boomy vind qua bass. Ik cross ze daarom ook op 60Hz ipv 40 omdat mijn subwoofers die bass veel mooier weer kunnen geven.

De SVS Ultra towers hebben wel geweldige bass maar daar zit ook een ander prijskaartje aan vast. Die hebben dubbele 8" side firing woofers onderin zitten en kunnen 28Hz halen. Als je alleen maar 2.0 of 2.1 nodig hebt heb je bij die towers geen sub meer nodig heb ze kunnen beluisteren de bass meer dan voldoende voor muziek.

Maar goed dat gezegd te hebben over 3-4 weken ga ik mijn S628's hoogst waarschijnlijk te koop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Een vriend van mij heeft Mission speakers met ook twee kleinere woofers in de front en die speakers hebben inderdaad een veel strakker laag. Ik dacht eerst dat het door het prijsverschil kwam, maar als Jamo het nu ook doet. Misschien dat deze speakers een stuk beter klinken dan m'n S606-jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Astennu schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:23:
[...]
Ik moet zeggen dat ik de S628's veel te boomy vind qua bass.
En als je ze van plaats verwisseld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
PcDealer schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:55:
[...]

En als je ze van plaats verwisseld?
Ook heb ze toen met woofers in en out getest.
Mja opzich ook niet raar deze subwoofer zit een prijs segment hoger dan die speakers. (SVS PC2000)

So don't get me wrong ze hebben mooi geluid maar de sub die ik he kan het beter. Menig subwoofer kan dat niet.

Heel veel van die goedkope subwoofers hebben nog veel meer een boomy bass.

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 10-04-2018 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfoi
Update m.b.t. de S 809 HCS; gisteren opgehaald, deze week ergens weer retour.

Waarom? Toch echt te groot voor de ruimte. En dan niet qua geluidslevel (hoewel ook een beetje) maar vooral omdat ze in werkelijkheid toch groter zijn dan gedacht. Ik dacht mooie slanke zuilen in huis te halen, maar doordat ze aan de achter kant breder zijn dan aan de voorkant vind ik ze een stuk logger ogen en dat past niet zo in ons interieur. En ja, ik heb de afmetingen van tevoren bekeken maar zie nergens terugkomen dat dit geen rechte vierhoeken zijn. Ook op de afbeeldingen op het internet is dit heel slecht/niet te zien. Bovendien heb ik het nog niet over wat moeder de vrouw ervan vond. :P

Toch heb ik de zuilen even aangesloten en een halfuurtje geluisterd. Ik kom van een setje Heco Victa 300 (die voorlopig ook zullen blijven). In vergelijking met de Heco's zijn deze Jamo's veeeeel gedetailleerder. Ik hoor tonen die ik hiervoor nog niet gehoord heb, vooral in het midden- en hoogbereik.

Geluisterd heb ik:
Hans Zimmer - Chevaliers de Sangreal; Zeer verfijnd. Onder andere diepe maar niet zoemende bas met scherpe maar zuivere violen.
Dotan - Home; iedereen had het altijd over een "huiskamerstijl" bij dit nummer, omdat je de achtergrond geluiden zoals een langsrijdende tram zou horen. Dit hoorde ik nu voor het eerst.
Kensington - Zeker hier komen o.a. de gitaren duidelijk naar voren, waar ik bij het luisteren op de Heco's toch het idee krijg dat deze wat gedempt overkomen.
En aangezien ik ook van techno & hardstyle houd; Frequencerz - Wolfpack. Wat valt hier te zeggen, over genoeg bas valt hier niet te klagen. ;)

Al met al, na een half uur luisteren naar niet ingespeelde luidsprekers denk ik zeker dat je met de S 809 zeker goede zuilen in huis haalt (de monitors en center heb ik niet eens uitgepakt). Maar er komt meer dan genoeg geluid uit (heb mijn Denon X1400H niet harder dan 45 gezet - zet hem max op 60 i.c.m. de Heco's). Ik vermoed dat je voor een surround opstelling ook niet per se een sub nodig hebt, uitgaande van de bas die de zuilen gisteren hebben geproduceerd.

Qua uiterlijk en afwerking moet ik ook nog een kanttekening maken. De afwerking is op zich wel goed, maar vind het zwarte plastic vinyl (of hoe dat heet) toch goedkoop ogen. Las her en der op internet dat de afwerking heel goed was, en dat is op zich ook wel want het ziet er tip top uit. Alleen oogt het toch wat goedkoop. Verder vind ik het uiterlijk wel echt baas! Ik houd van dat Deense design; niet te veel poespas en kleurtjes en tierlantijntjes. Wat dat betreft zeer tevreden.

Grappig tegenstrijdig detail; op de Heco website staat dat het "naar achteren toelopende design" de luidsprekers slanker laat ogen. Op de Jamo website (alleen over de center speaker) staat juist "A 3" taper on the cabinet accentuates the slim design aesthetic of Studio 8 speakers", dus dat het naar voren smaller wordende design de center smaller laat ogen. Niet belangrijk, maar viel me op. :P

Al met al jammer dat ik ze weer terug zal brengen. Had ze graag gehouden... en als ik geen vriendin had gehad, had ik dat misschien ook wel maar dan zou mijn inrichting er ook wel anders uit hebben gezien haha.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Malfoi schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:22:
Update m.b.t. de S 809 HCS; gisteren opgehaald, deze week ergens weer retour.
Ik zie je update nu pas.
Ik ben blij dat ik daar geen last van heb :)

Ik heb de spec's even vergeleken met de S628's en die zijn inderdaad een stuk dunner maar wel dieper en hoger: http://www.jamo.com/products/s628

Maar voor torens zijn die S628's ook wel erg compact. De meeste high end towers hebben 6" drivers en dan worden ze automatisch een stuk breder. Deze hebben 3x een 5" driver en daar naast een side Fiering 10" voor de bass. Ze zouden even diep moeten kunnen als de S809's

Daar heb je inderdaad niet perse een sub voor nodig. Maar een goede sub kan makkelijk onder de 24Hz of zelfs onder de 20. Waar deze 37 doen.

Ik heb zelf mijn S628's net te koop gezet. Ik heb een upgrade gedaan naar SVS Ultra Bookshelf's. Ik heb de bass van de towers niet nodig omdat ik twee SVS Sub's heb die tot 16Hz gaan. De Jamo's cross ik ook over op 60Hz omdat de Sub's de bass gedetailleerder weer konden geven (is ook een wat andere prijs classe)

Gezien de prijs van de S628's doen ze het echt geweldig. Maar de SVS Ultra's hebben een mooiere high end en midrange al blijf ik onder de indruk van de S628's. Die SVS speakers waren heel wat duurder. Dan heb je ook wel wat maar qua prijs prestatie zijn die S628's echt geweldig.

Je zou ook eens naar die speakers kunnen kijken of de S626 die zijn een stuk compacter dan de S809.

Edit: Zie dat de S809 ook 5" drivers hebben. Maar om te compenseren dat ze die 10" woofer niet meer hebben hebben ze de klankkast denk ik wat aan moeten passen.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 28-04-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Astennu schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:44:
[...]

Ik zie je update nu pas.
Ik ben blij dat ik daar geen last van heb :)

Ik heb de spec's even vergeleken met de S628's en die zijn inderdaad een stuk dunner maar wel dieper en hoger: http://www.jamo.com/products/s628

Maar voor torens zijn die S628's ook wel erg compact. De meeste high end towers hebben 6" drivers en dan worden ze automatisch een stuk breder. Deze hebben 3x een 5" driver en daar naast een side Fiering 10" voor de bass. Ze zouden even diep moeten kunnen als de S809's

Daar heb je inderdaad niet perse een sub voor nodig. Maar een goede sub kan makkelijk onder de 24Hz of zelfs onder de 20. Waar deze 37 doen.

Ik heb zelf mijn S628's net te koop gezet. Ik heb een upgrade gedaan naar SVS Ultra Bookshelf's. Ik heb de bass van de towers niet nodig omdat ik twee SVS Sub's heb die tot 16Hz gaan. De Jamo's cross ik ook over op 60Hz omdat de Sub's de bass gedetailleerder weer konden geven (is ook een wat andere prijs classe)

Gezien de prijs van de S628's doen ze het echt geweldig. Maar de SVS Ultra's hebben een mooiere high end en midrange al blijf ik onder de indruk van de S628's. Die SVS speakers waren heel wat duurder. Dan heb je ook wel wat maar qua prijs prestatie zijn die S628's echt geweldig.

Je zou ook eens naar die speakers kunnen kijken of de S626 die zijn een stuk compacter dan de S809.

Edit: Zie dat de S809 ook 5" drivers hebben. Maar om te compenseren dat ze die 10" woofer niet meer hebben hebben ze de klankkast denk ik wat aan moeten passen.
Hm, zou wellicht nog een overweging zijn, maar denk dat ik voorlopig bij de Heco's blijf. Zuilen met de huidige inrichting toch minder goed. Wat ik nu wel zal doen is de Heco's wat hoger plaatsen, ze staan nu op ongeveer 10cm van de grond (ja, ik weet het :X ) dus ga er nu wel fatsoenlijke maar slanke stands onder zetten.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Malfoi schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:10:
[...]

Hm, zou wellicht nog een overweging zijn, maar denk dat ik voorlopig bij de Heco's blijf. Zuilen met de huidige inrichting toch minder goed. Wat ik nu wel zal doen is de Heco's wat hoger plaatsen, ze staan nu op ongeveer 10cm van de grond (ja, ik weet het :X ) dus ga er nu wel fatsoenlijke maar slanke stands onder zetten.
Ik ken die speakers verder niet maar ze zien er best ok uit. 6,5" driver is wel netjes.
Heb je er ook nog een subwoofer bij staan? of alleen de bookshelfs?

Want daar zal het voornaamste verschil dan zitten tov zuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Astennu schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:14:
[...]

Ik ken die speakers verder niet maar ze zien er best ok uit. 6,5" driver is wel netjes.
Heb je er ook nog een subwoofer bij staan? of alleen de bookshelfs?

Want daar zal het voornaamste verschil dan zitten tov zuilen.
Alleen de bookshelfs en een center. Een sub is wellicht nog een overweging waard ja, die kan ik natuurlijk nog uit het zicht plaatsen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Malfoi schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:22:
[...]
Alleen de bookshelfs en een center. Een sub is wellicht nog een overweging waard ja, die kan ik natuurlijk nog uit het zicht plaatsen.
Yep en dan krijgen je bookshelfs het ook wat minder zwaar als je een goede receiver hebt kan je de bookshelfs op bv 80hz laten crossen houden ze wat meer power over voor de midrange.

Ik ben zelf heel erg tevreden over de SVS Subwoofers.
bv de SB1000 (sealed) serie is erg gedetailleerd en mooi compact en toch veel power. Kan je tegenwoordig ook nog in het wit krijgen als dat beter bij de inrichting past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Astennu schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:30:
[...]

Yep en dan krijgen je bookshelfs het ook wat minder zwaar als je een goede receiver hebt kan je de bookshelfs op bv 80hz laten crossen houden ze wat meer power over voor de midrange.

Ik ben zelf heel erg tevreden over de SVS Subwoofers.
bv de SB1000 (sealed) serie is erg gedetailleerd en mooi compact en toch veel power. Kan je tegenwoordig ook nog in het wit krijgen als dat beter bij de inrichting past.
Goed punt inderdaad. Alleen zijn die SVS Subs ver buiten budget bereik. Ik ben een liefhebber, maar ook een beginner. Eerst maar eens naar een lager budget kijken en dan over een paar jaar upgraden.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Malfoi schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:28:
[...]

Goed punt inderdaad. Alleen zijn die SVS Subs ver buiten budget bereik. Ik ben een liefhebber, maar ook een beginner. Eerst maar eens naar een lager budget kijken en dan over een paar jaar upgraden.
Kan ik mij voorstellen.
Ik dacht dat zo'n jamo HCS set ook best wel. Duur was die zijn toch ook iets van 900 euro?

Subs in de 1000 serie zijn 550 ish en de 2000 serie gaat wel naar 900 maar dat is meestal overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Astennu schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:26:
[...]

Kan ik mij voorstellen.
Ik dacht dat zo'n jamo HCS set ook best wel. Duur was die zijn toch ook iets van 900 euro?

Subs in de 1000 serie zijn 550 ish en de 2000 serie gaat wel naar 900 maar dat is meestal overkill.
Adviesprijs is 1000 euro en hij was toen ik hem kocht bij de MediaMarkt in de aanbieding voor 700. Maar ik zie nu dat ie voor 650 (geen aanbieding) te koop is: http://www.mediamarkt.de/de/product/_jamo-s-809-2371302.html

Maar dat vind ik voor een hele surround set nog wel te doen. Ga je 550 voor een sub uitgeven, en je rekent telt daar nog een fronts, center en surround bij op kom je wel op het drievoudige daarvan schat ik?

Anyway, zag dat er hier in de buurt een Heco Victa 25A (bijpassende sub) tweedehands wordt aangeboden voor €130 (nieuw waren ze iets van 300 geloof ik). Misschien het proberen waard.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Malfoi schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:18:
[...]

Adviesprijs is 1000 euro en hij was toen ik hem kocht bij de MediaMarkt in de aanbieding voor 700. Maar ik zie nu dat ie voor 650 (geen aanbieding) te koop is: http://www.mediamarkt.de/de/product/_jamo-s-809-2371302.html

Maar dat vind ik voor een hele surround set nog wel te doen. Ga je 550 voor een sub uitgeven, en je rekent telt daar nog een fronts, center en surround bij op kom je wel op het drievoudige daarvan schat ik?

Anyway, zag dat er hier in de buurt een Heco Victa 25A (bijpassende sub) tweedehands wordt aangeboden voor €130 (nieuw waren ze iets van 300 geloof ik). Misschien het proberen waard.
650-700 valt idd mee. Die jamo's zakken naar verloop van tijd aardig in de prijs. Andere bekendere merken doen dat niet zo.

bij een subwoofer hoeven niet perse bijpassende speakers. Voor front , center en surround zou ik wel iets met een zelfde klantbeeld aanraden maar bij een sub maakt dat niet uit. Maar idd als je SVS prime bookshelfs wil ben je 550 kwijt voor 2 en een center zal iets van 300-400 zijn. Heb je ook wel wat andere kwaliteit. Hezelfde geld voor de subwoofer.
Die SB1000 is 300 watt RMS 720 watt piek. 12" driver toch compact en haalt 24Hz. Je betaald er voor maar je krijgt er ook wel wat voor terug.

Die Heco Victa is voor 130 wel te proberen. echter is dat een 10" 100 watt subwoofer dat is wel een andere klasse. Zal zeker niet slecht klinken en een hele mooie toevoeging zijn begrijp me niet verkeerd!

Afhankelijk van hoe groot je kamer is is wat meer vermogen wel lekker zeker als een sub sealed is.

Ik was om die rede zelf voor een 2000 serie gegaan met 500 watt RMS maar dat was niet perse nodig met hoe luid ik speel. Wel lekker dat die tot 16Hz gaat.
Anyway je kan die sub van 130 wel proberen. Je kan die SVS SB1000 natuurlijk ook gewoon een maand testen (bij Hificorner) 2 weken kan sowieso maar volgens mij kan het daar zelfs wat langer. Mocht je het het dan toch niet waard vinden kan je hem altijd terug sturen. Ik was zelf meteen verkocht toen ik die van mij kreeg en heb nu zelfs een 2e.

Maar het gaat nu wel erg offtopic. Mocht je nog vragen hebben stuur gerust een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Bedankt voor je tips in ieder geval, neem het zeker mee in mijn overweging.

En idd, weer OT!

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:40
Ik heb zelf een Denon AVR x2400h receiver thuis staan. Heb er alleen nog geen geluidsinstallatie voor... Zat te kijken naar de Jamo hcs 809 met Dolby Atmos en bijhorende subwoofer. De aanbieding van Mediamarkt lijkt mij zeer interessant. Als ik dezelfde samenstelling doe in Belgie (goedkoopste wat ik kon vinden) maakt dat 1450 EUR. Bij mediamarkt staak ik op 1050 EUR. Ik denk dat dit een no brainer is of?

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:00
Ik heb een Pioneer VSX-932 en tweedehands de Jamo 426 HCS3 aangeschaft. Bij de automatische calibratie zet hij de zuilen op Large en de Center speaker ook en de rears op Small. Crossover op 80Hz. Is dat juist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Brake_
vinom schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:59:
Ik heb een Pioneer VSX-932 en tweedehands de Jamo 426 HCS3 aangeschaft. Bij de automatische calibratie zet hij de zuilen op Large en de Center speaker ook en de rears op Small. Crossover op 80Hz. Is dat juist?
Heb je een subwoofer erbij? Zo ja, frontspeakers op small. Anders kan je het zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
_Brake_ schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:12:
[...]

Heb je een subwoofer erbij? Zo ja, frontspeakers op small. Anders kan je het zo laten.
Nope, geen losse subwoofer erbij. Dan laat ik het dus zo staan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zonder subwoofer zou alles op "LARGE" moeten. Zodra je "SMALL" gebruikt gaat die speaker (in dit geval de rear) tonen onder de ingestelde crossover (in dit geval dus 80 Hz) niet weergeven. Nu zal dat voor de rear (effecten) speaker minder uitmaken dan van de andere speakers, maar het kan geen kwaad om ze op "LARGE" te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemG
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
Vandaag de Jamo S 809 HCS thuis geïnstalleerd. Pop en Rock klinken zonder sub uitstekend! Al komt er voor het steverige werk en de films nog een sub bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495985

Yo guys,

Ik heb sinds afgelopen weekend twee Jamo S628 zuilen + Denon x1200w versterker staan. Single wired, met het standaard bruggetje aan de achterkant van de speakers. De subs staan naar buiten gericht.

Nu zit ik een beetje te klooien met de setup van de speakers, als in de opstelling, dus hoe ze daadwerkelijk staan. Momenteel klinkt de muziek fenomenaal, echter is de bass het beste te horen als je op het toilet zit of in de keuken staat, en dat is niet echt de bedoeling. Afgezien van het feit dat mijn woonkamer totaal niet akkoestiek behandeld is, heb ik als HiFi leek toch een aantal vragen om het enigszins te kunnen verbeteren:

1. De subs staan nu naar buiten toe, ik wil ze als test omdraaien om te zien of de bass beter in het zit / televisie gedeelte van mijn woonkamer blijft, iemand hier ervaringen mee?

2. Zo'n 30 cm van de muur af had ik al eens gelezen, maar dan hebben we het over de basspoort aan de achterkant, is er ook nog een minimale afstand die de subwoofer moet hebben vanaf bijvoorbeeld het TV meubel als ik de subs straks naar elkaar ga richten?

3. Mijn versterker levert blijkbaar 80 watt per frontspeaker, mijn zuilen staan een ieder aangesloten op de front aansluitingen (l/r) maar hebben een maximaal vermogen van 150 watt per zuil, doe ik mijn zuilen te kort door ze enkelvoudig, inclusief bruggetje aan de achterkant aangesloten te hebben of valt dat mee?

Alvast bedankt voor de info!

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 495985 op 08-08-2018 08:21 . Reden: zin vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
1. Kan je sowieso proberen.
2. Van de muur af is sowieso aan te raden voor het geluidsbeeld, je sluit ze anders teveel op wat ten koste gaat van het geluid.
3. Neen, je doet ze niks te kort. Staar je niet blind op de wattage. Jouw versterker is meer dan toereikend voor deze jamo's die een redelijke lage gevoeligheid hebben.

Wat betreft het vreemde bass geluid in jouw opstelling, dat is lastig... Geen huis is hetzelfde en zal plaatsing van je speakers bepalend zijn. Overigens zijn het geen subwoofers maar grotere drivers die het sublaag kunnen opvangen. Ik zou als jou was een echte subwoofer overwegen die je goed kan plaatsen en je jamo' s ontlasten en als "small" configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Anoniem: 495985
5. Over het bruggetje heb ik regelmatig gelezen dat die beter te vervangen is door gewone draad en dat al een verbetering moet opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renzo4000 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:53:
1. Kan je sowieso proberen.
2. Van de muur af is sowieso aan te raden voor het geluidsbeeld, je sluit ze anders teveel op wat ten koste gaat van het geluid.
3. Neen, je doet ze niks te kort. Staar je niet blind op de wattage. Jouw versterker is meer dan toereikend voor deze jamo's die een redelijke lage gevoeligheid hebben.

Wat betreft het vreemde bass geluid in jouw opstelling, dat is lastig... Geen huis is hetzelfde en zal plaatsing van je speakers bepalend zijn. Overigens zijn het geen subwoofers maar grotere drivers die het sublaag kunnen opvangen. Ik zou als jou was een echte subwoofer overwegen die je goed kan plaatsen en je jamo' s ontlasten en als "small" configureren.
Ik vind qua muziek dat er wel genoeg laag in zit. En films daar mis ik niet persee sub in oid. Ik draai ze van het weekend even om kijken of het dan wat minder naar de keuken verplaatst. Bedankt voor de info!
PcDealer schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:43:
@Anoniem: 495985
5. Over het bruggetje heb ik regelmatig gelezen dat die beter te vervangen is door gewone draad en dat al een verbetering moet opleveren.
Hmmm ok, ik kan het altijd proberen! Thanks. :)

Heeft iemand trouwens een goede truc om de rubbere onderdelen van de Jamo S628 speakers schoon te kunnen maken zonder dat het vegen etc achter laat?

Die rubbere platte oppervlakken zijn heel erg besmettelijk, dat wist ik niet!

Zie de foto's hier onder, ik wilde een spinnetje wegvegen en die is uitgesmeerd over het rubber. En alle vingers blijven er ook op zitten, ben een beetje bang dat ik het erger maak als ik het aan vlieg met een doek met bijvoorbeeld water:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2uzbghv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1070s4y.jpg

Ik hoor het graag!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Check het Het grote auto detailing topic @Anoniem: 495985.

[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 12-09-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Award gewonnen:
When it comes to captivating home theatre audio from a smart, stylish system, Jamo’s Studio 8 series ticks all the boxes. An ideal starting point for a multichannel setup, the S 809 HCS package of two floorstanders, centre speaker and pair of bookshelf surrounds can be strengthened by the addition of the compact but powerful S 810 SUB for extra low-end grunt. Meanwhile, Jamo’s S 8 ATM upfiring speakers, which integrate seamlessly with floorstanding models, provide a Dolby Atmos upgrade path. The performance here is accurate, well-balanced and enveloping, and the slim, elegant cabinets with grey fabric grilles result in 5.1.2 package that looks every bit as good as it sounds.
https://www.eisa.eu/awards/jamo-s-809-hcs-s-810-sub-s-8-atm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Geen V&A op het forum.

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 24-10-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Mooie set. Het is dat ik een paar maanden geleden al een tweedehands Jamo set heb aangeschaft anders had ik ze zeker gekocht :) Die raak je vast wel kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Goeie keuze, heb zelf de VSX-8* serie icm met deze speakers en subwoofer.
ben er zeer blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

vinom schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:23:
Mooie set. Het is dat ik een paar maanden geleden al een tweedehands Jamo set heb aangeschaft anders had ik ze zeker gekocht :) Die raak je vast wel kwijt!
Zeker mooie set! Zelf ook ontzettend veel plezier van gehad.
Ze zijn inderdaad al verkocht, dus daar had je gelijk in :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik ben van plan om een nieuwe receiver aan te gaan schaffen, de Denon AVR-X2500H.

Deze ga ik combineren met:
-Panasonic Dp-UB424-EGK blu-rayspeler
-Denon DP-300F platenspeler

Nu ben ik aan het kijken naar luidsprekers en overweeg om de Jamo S 807 HCS of de Jamo S 809 HCS aan te schaffen. De laatste is slechts 50 euro duurder.

Vraag: Is de S 809 die 50 euro extra waard of kan ik beter dat geld besparen en de S 807 nemen?

Om de set te complementeren zat ik te denken om om de Jamo S 810 sub er bij te nemen. Ik kan hier zo geen reviews van vinden, behalve een beknopte review, waar in iemand aan geeft dat de subwoofer na minder dan een week al defect was.

Vraag: Iemand ervaring met deze subwoofer en weet hoelang de kabel is waar mee hij op de receiver wordt aangesloten? Afhankelijk van de plaatsing kan het zijn dat hij 4-5 meter van de receiver komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemG
Rolla schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:25:
Ik ben van plan om een nieuwe receiver aan te gaan schaffen, de Denon AVR-X2500H.

Deze ga ik combineren met:
-Panasonic Dp-UB424-EGK blu-rayspeler
-Denon DP-300F platenspeler

Nu ben ik aan het kijken naar luidsprekers en overweeg om de Jamo S 807 HCS of de Jamo S 809 HCS aan te schaffen. De laatste is slechts 50 euro duurder.

Vraag: Is de S 809 die 50 euro extra waard of kan ik beter dat geld besparen en de S 807 nemen?

Om de set te complementeren zat ik te denken om om de Jamo S 810 sub er bij te nemen. Ik kan hier zo geen reviews van vinden, behalve een beknopte review, waar in iemand aan geeft dat de subwoofer na minder dan een week al defect was.

Vraag: Iemand ervaring met deze subwoofer en weet hoelang de kabel is waar mee hij op de receiver wordt aangesloten? Afhankelijk van de plaatsing kan het zijn dat hij 4-5 meter van de receiver komt te staan.
Ik heb zelf de s 809 aangezien deze een tijdje €650 was maar de s 807 heb ik niet niet beluisterd. De s 807 is op Amazon.de nog een stukje goedkoper.

Volgens sommige reviews mist s 810 wat punch maar hij bevalt mij uitstekend na wat instelwerk. Er zit alleen geen lange kabel ik heb hem niet exact gemeten maar hij zal zo'n 2m-2,5m zijn.

Voor de prijs vind ik het in ieder geval een goede set! Ik wacht nu alleen nog op een goede aanbieding van de s 8 atm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik zou bij een verschil van €50 zeker voor de 809 gaan, echt een nobrainer imho. Daarnaast zou ik die sub laten staan en iets meer bijleggen/sparen en voor een svs pb 1000 gaan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
Dacht zelf ook al om voor het kleine verschil de S 809 te nemen, maar waarom raad je de subwoofer af? Je voorganger is juist positief en daarnaast past hij mooi bij de set luidsprekers.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

In zijn algemeenheid wordt SVS gezien als de subfabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
Ik heb sinds gisteren de S809 HCS in huis i.c.m. de Klipsch R-112SW subwoofer. Las nl. goede reviews over de subwoofer.

Alleen ben ik nog op zoek naar een setje standaards voor de rear speakers. Op het net is wel e.e.a te vinden, maar ik vindt geen bijpassende. Welke standaards raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met deze combinatie, misschien wil je dat eens posten met wat foto's?

Waarom ben je voor de klipsch gegaan? Dat is overigens gewoon een jamo j112 , dus dat was dan qua matching looks beter geweest? Toch jammer dat je de svs niet in overweging hebt genomen. Deze gaat lager en heeft een betere staat van dienst qua kwaliteit en service. Ik lees de laatste tijd niet zoveel goede berichten over de klipsch amp's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolla
Zodra de set geïnstalleerd is zal ik een paar foto's maken.

Ik heb de SVS zeker wel in overweging genomen, maar de Klipsch kon ik voor een leuk bedrag kopen. Op het net vond ik positieve reviews dat ik besloten heb die 100 euro+ te besparen en de Klipsch te nemen. We zullen zien hoe de subwoofer gaat bevallen i.c.m. de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemG
Rolla schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:36:
Ik heb sinds gisteren de S809 HCS in huis i.c.m. de Klipsch R-112SW subwoofer. Las nl. goede reviews over de subwoofer.

Alleen ben ik nog op zoek naar een setje standaards voor de rear speakers. Op het net is wel e.e.a te vinden, maar ik vindt geen bijpassende. Welke standaards raden jullie aan?
Heb je toevallig al stands gevonden? Ik ben hier ook nog voor aan het rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
Nee, maar ik had gehoopt, door de vraag hier te stellen, dat andere Jamo S80* gebruikers mij een duwtje in de goede richting konden geven.

Maar ik zal nog eens een poging wagen en eens zoeken op het net. Mocht ik geschikte speaker stands vinden dan post ik hier uiteraard.

[ Voor 15% gewijzigd door Rolla op 26-12-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:33

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb nog een set zwarte Norstone Stylum 2 stands die al jaren ongebruikt op de vliering staan. Geen idee wat de precieze maat van speakers en Stylum is, ik heb ze ooit voor de 602 rears gebruikt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolla
De speakers hebben een afmeting van H 285 mm x B 156 mm x D 163 mm. De bovenste plaat van de Stylum 2 is volgens Norstone B 165 mm x D 220 mm. Als ik de speaker er op zet dan houd ik rondom de speaker nog ruimte over. Dat oogt volgens mij niet mooi.

Weet iemand ook wel welke stands er in dit filmpje van Jamo gebruikt zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolla
TiemG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:19:
[...]

Heb je toevallig al stands gevonden? Ik ben hier ook nog voor aan het rondkijken.
Op internet vond ik de Dagetti SP100 in zwart. Aangezien de website dagetti.com door linkt naar de website van Havoned (importeur Jamo e.d.) heb ik hun gemaild over de stands. Ik heb een reactie terug gekregen, dat deze stands zijn uit het assortiment zijn, maar prima te combineren zijn met de Jamo S801 speaker en dat ze nog te bestellen zijn bij Hificorner.

Ik heb de stands besteld in zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemG
Rolla schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:07:
[...]

Op internet vond ik de Dagetti SP100 in zwart. Aangezien de website dagetti.com door linkt naar de website van Havoned (importeur Jamo e.d.) heb ik hun gemaild over de stands. Ik heb een reactie terug gekregen, dat deze stands zijn uit het assortiment zijn, maar prima te combineren zijn met de Jamo S801 speaker en dat ze nog te bestellen zijn bij Hificorner.

Ik heb de stands besteld in zwart.
Bedankt! Ik ga de zwarte ook bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 19-05 11:57

mindcre8r

Tradepedia

Ik heb gister een setje 608 HC3 opgehaald.
Er zitten nu die gouden bruggen achterop de 608's is er een groot verschil als je die bruggen vervangt door kabel? en, mijn receiver ondersteund Bi-amp is dat echt de moeite of is het verwaarloosbaar?

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Bi-amp of bi-wire? Zeker in het laatste geval is het verwaarloosbaar. Interessant artikel hierover: https://www.homecinemamag...op-receivers-en-speakers/

Ik heb overigens de standaard bruggen verwijderd en vervangen voor een stukje luidsprekerkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 19-05 11:57

mindcre8r

Tradepedia

renzo4000 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:22:
Bi-amp of bi-wire? Zeker in het laatste geval is het verwaarloosbaar. Interessant artikel hierover: https://www.homecinemamag...op-receivers-en-speakers/

Ik heb overigens de standaard bruggen verwijderd en vervangen voor een stukje luidsprekerkabel.
Merkte je daar verschil?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 13-05 12:32
Zo, een redelijk rustig topic hier. Maar laat ik weer eens wat melden over Jamo!

Ben net verhuisd naar een woning waar ik mijn oudere Jamo towers niet meer zo in het zicht wilde hebben. Dit was de 5.0 S606 HCS3 set. Prachtig geluid altijd zoner subwoofer. De towers hebben aan de zij grote drivers voor de bass.

Deze heb ik nu verkocht en ik heb de volgende aangeschaft:
2 x Jamo S 803 (boekenplank)
1 x Jamo S 810 (subwoofer)

Prachtig geluid en een subwoofer is wel wat anders dan wat de towers deden van de 606 set. Het is alleen nu een 2.1 set. En ik mis het gevoel dat ik "er midden in zit".

Er komt dus nog een center speaker, waarbij ik twijfel tussen de S83 en de S81. Geen idee of het echt wat uitmaakt, als je toch niet op veel volume luistert. Iemand wellicht hier advies/ervaring?

Voor de surrounds achter heb ik gezocht naar micro speakers met een redelijk bereik. Ik wil deze eigenlijk niet zien. Hiervoor heb ik net een set Cambridge Audio Minx 22 satelliet speakers voor gekocht. Heel klein, maar wel met een mooi geluid, goed genoeg voor de rears. Ben heel benieuwd hoe dat gaat klinken!

Doel hier is voor een redelijk budget, toch het maximale eruit te halen met minder aanwezige speakers (visueel) en toch genieten van een degelijk 5.1 geluid op mijn Sony 65" tv.

Speakers zijn overigens aangesloten op mijn Yamaha HT-4065 receiver.

Alternatief waar ik naar gekeken heb is overigens SONOS met een Beam en 2 x play1's, maar daar vind ik het ruimtelijke effect en detail in het geluid echt tekort schieten.

Films waarmee ik test en waar ik kippenvel van krijg bij goed geluid:
- Blade Runner 2049 (een waar kunstwerk visueel en sound)
- Ghost in the Shell (vooral de intro) -> deze liet mij horen dat SONOS ver te kort schoot zonder de 700 euro kostende SONOS sub
- Heat (de shootout scene op straat na de overval is weergaloos dik met een surround set)
- Black Hawk Down (schieten, ....., helicopters en dikke soundtrack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:01
Heb kort geleden een tweedehands SL-95 koppel (90W gemiddeld, 96 dB) gekocht.
Volgens opzoeking dateren die van 1985 en is de foam rond de luidsprekers rommel.
Bij deze die ik kocht ziet dat er okee uit. Misschien werd die foam al eens vervangen ooit.
Wat me verbaast, en ook een reden vond om ze te kopen, is die 96 dB gevoeligheid op de kenplaatjes. Als ik juist ben produceert een 90W 96dB evenveel geluid als een 180W 93dB. En allicht ook als een 270W 90dB
Dat is toch wel erg hoog voor die midden jaren tachtig?

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Josio schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 00:09:
Wat me verbaast, en ook een reden vond om ze te kopen, is die 96 dB gevoeligheid op de kenplaatjes.
Google laat mij een afbeelding zien van het plaatje en daar staat "2,4 Watt / 96 dB”. Dat is hoger dan 1 Watt of 2,83 Volt (@ 8 Ohm) waarmee normaal wordt gemeten. Je kan die 96 dB van deze Jamo dus niet afzetten tegen speakers die anders meten.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 01-02-2020 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:01
FeaR schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 02:08:
[...]

Google laat mij een afbeelding zien van het plaatje en daar staat "2,4 Watt / 96 dB”. Dat is hoger dan 1 Watt of 2,83 Volt (@ 8 Ohm) waarmee normaal wordt gemeten. Je kan die 96 dB van deze Jamo dus niet afzetten tegen speakers die anders meten.
Dat heb ik niet opgemerkt. Waarom telkens die andere wijzen van meten (zie elektrisch vermogen, ene keer nominaal, andere keer max (van de sinus), en "muzikaal vermogen", en dat ridicule "ptmp"). Ik had die 2.4W als 2.4V gelezen,
2.4W tov 1W is een factor 2.4 verschil.
Hoe moet ik dit dan vergelijken?
3dB meer is een verdubbeling van geluidsvermogen (2 x efficientere elektrisch>mechanisch omzetting), Deze speakers zijn 90W nominaal. Stel als vergelijkingsbasis een speaker van nominaal 180W elektrisch en 1W / 90 dB.
3 dB minder dan de opgegeven 96 dB?

[ Voor 4% gewijzigd door Josio op 03-02-2020 05:48 ]

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste