september 2015
Vandaag binnen gekomen!
samen met de sub woofer 260 (reeds in bezit) wat een geweldige set.
snel even getest met een Blu-ray Game of Thrones en daarna analoog met een LP van Pink Floyd: Dark Side of the Moon, morgen verder met de test met CD, DVD en Blu-Ray maar hier zijn we erg blij er mee.
Na een weekje in spelen alles weer even opnieuw instellen.
setje is dus nu Jamo 606 met sub 260 en versterker is Yamaha RX-V771 samen met de plasma van Samsung 50"begint het nu op een "home theater" te lijken.... wordt vervolgt.
Hoewel ik verwacht dat de versterker iets te "lauw"is.
update december 2016
Veel geprobeerd met luidspreker opstellingen, 1e 5.1 was prima, toen over na 7.1 gewoon geweldig, toen Bi-amp in verband met de nieuwe platenspeler dit was echt ongelooflijk ervaring met de versterker in de pure direct mode. Helaas mist ik toen wel de 7.1 en het 3D geluid. ik heb nu gekozen voor een Pioneer A-30 te gebruiken als Bi-amp eindversterker voor de front speakers en de platenspeler er op aan gesloten. met films staat de gehele set nu als 7.1 opstelling aan met als voordeel dat de front Bi-Amp zijn aangesloten en met Hifi Lp's luisteren gaat alleen de A-30 aan met pure direct stand.
Ik raad deze opstelling aan voor mensen die en goed film geluid willen en ook graag een beetje hifi geluid willen voor hun analoge bron.
Opstelling nu Front 2x 606 Bi-amp, 1x center 600 2x surround 602 2x Precence 602 1x Sub 260.
Scherm Samsung plasma 51"
Versterker Yamaha RX-V771 en Pioneer A-30
Samsung 3D Blu-rayspeler
Draaitafel Pro-Ject Debut Carbon DC met OM10
De update zal ter zijne tijd ATMOS zijn.
update Juli 2017
De luidspreker kabels vervangen door 4 x4 mm2 kabels van JKE audio.(aanrader)
evens inter-links aangeschaft bij hem.(website
www.jkehifi.nl )
Voor het Hifi gebeuren is er een TPR-2 buizenvoorversterker die het geluid van de platenspeler en de line in voor de netwerkspeler gebruikt.
Deze is aan gesloten op de A-30 via inter-links van JKE.
De Yamaha en de Pioneer zijn eveneens verbonden met JKE inter-links.
De volgende update zal zijn, de kasten van de 606 beter dempen en verstevigen en een nieuw en beter scheidingsfilter.
Ik denk dat dan ook de bekabeling intern wordt vervangen, dit zijn nu wel erg dunne friegele draadjes.
Update augustus ’17
De 606 voorzien van een betere demping op advies van Speaker & Co, de interne bedrading viel achteraf mee en dus niets aan gedaan.
De boxen klinken nu een stuk rustiger met een mooie voller bas, het beetje rammelgeluid is totaal weg. En ze zijn nu niet meer zo afhankelijk van hun plaatsing.
In het basgedeelte van het noppenschuim tegen de wanden geplaatst (
http://shop.speakerenco.nl/pritex-ff-30-50x100x42cm-1) en het bas gedeelte opgevuld met wol (
http://shop.speakerenco.nl/mdm3) perfecte oplossing.
Wordt misschien nog vervolgd… scheidingsfilter update.
[
Voor 28% gewijzigd door
Anoniem: 697106 op 28-08-2017 20:19
]