Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Heeft ook te maken met de huidige problemen in het mod systeem..
[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 08-10-2011 11:08 ]
Liefhebber van Tweakers
Kandidaat voor de -2?
Anoniem: 200657 in 'nieuws: Russische internetprovider verbiedt Skype'
Idem?
[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 08-10-2011 11:42 ]
Virussen? Scan ze hier!
Deze: exelletor in 'nieuws: Russische internetprovider verbiedt Skype' heb ik een 0 gegeven maar vraag me af of een -1 ook niet te verdedigen is. Hij begint over iets wat totaal niet gerelateerd is (Apple phones) en dat zou best iets kunnen uitlokken!
Mwah, 0 moet wel kunnen denk ik, ik vind een -1 iets te zwaar voor die reactie.
Virussen? Scan ze hier!
6x-1 komt van mij. De mededeling 'Ik moest stiekem wel lachen' zit niemand op te wachten en zie ik als vervuiling.k1n8fisher schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:54:
Dat is zwaar overdreven, ja. Die 10 x -1 trouwens ook!
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Vorik in 'video: Van de zolder naar de Valley: Boekhouden wordt sexy'
Mij lijkt dit gewoon goedkope reclame voor zijn eigen bedrijf en boek. Heb het daarom nu maar op -1 gezet, maar hoor graag wat de policy voor dit soort berichten is.. Zonder reclame was het m.i. een +1 geweest.
Virussen? Scan ze hier!
Deze +3 is een mismod, ik dacht zelf aan -1. Of is dat te streng beoordeeld?
M.i. onterechte +2. Het is zijn mening, niets meer, niets minder. Daarnaast nog irritant door zijn toon en gebruik van vetgedrukte woorden, maar dat is mijn mening. Toch 7x +3 omdat nu eenmaal veel Tweakers blijkbaar tegen patenten zijn.
0 gegeven, misschien +1? staat op 2.0. "top-apen" en wat andere "veronderstellingen" die zwaar off-topic zijn is de reden. Of heb ik ongelijk?
Die van Dr. Prozac er direct onder +1 gegeven.
Turbo-Puppy in 'nieuws: VN-organisatie: gebruikers hadden moeten betalen voor toegang web'
-1: iets met een steen ...
gnu in 'nieuws: VN-organisatie: gebruikers hadden moeten betalen voor toegang web'
-1 voor pilletjes slikken ...
El_ByteMaster in 'nieuws: VN-organisatie: gebruikers hadden moeten betalen voor toegang web'
-1 deze is nieuw voor mij: xxx-fossiel ...
[ Voor 55% gewijzigd door Xubby op 08-10-2011 19:45 ]
Mee eens, zijn verhaal over Toshiba is geheel off-topic dus wat dat betreft zou een 0 niet misstaan.julby schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:30:
Verwijderd in 'nieuws: VN-organisatie: gebruikers hadden moeten betalen voor toegang web'
M.i. onterechte +2. Het is zijn mening, niets meer, niets minder. Daarnaast nog irritant door zijn toon en gebruik van vetgedrukte woorden, maar dat is mijn mening. Toch 7x +3 omdat nu eenmaal veel Tweakers blijkbaar tegen patenten zijn.
Rorando in 'nieuws: Vijftig gemeentesites blijken nauwelijks beveiligd'
+2 voor oneliner?
StephanVierkant in 'nieuws: Vijftig gemeentesites blijken nauwelijks beveiligd'
+2 voor samenvatting nieuwsbericht?
AlBundy in 'nieuws: VN-organisatie: gebruikers hadden moeten betalen voor toegang web'
en deze
JoetjeF in 'nieuws: VN-organisatie: gebruikers hadden moeten betalen voor toegang web'
en 43 x +3 zonder dat ook maar op enige wijze blijkt waar hij zijn wijsheid vandaan haalt.
[ Voor 42% gewijzigd door wslotboom op 08-10-2011 22:05 ]
Van mijn part mag een admin door die poll gaan en een heleboel volledig verwijderen. Die OS-X vs Windows dingen zijn pokke irritant.ZpAz schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:07:
Verwijderd in 'poll: Jobs'
Lijkt me geen +2 waard.
Dit kan echt niet langer meer het word verdikke steeds erger

Rorando in 'nieuws: Vijftig gemeentesites blijken nauwelijks beveiligd'
[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 09-10-2011 00:56 ]
Liefhebber van Tweakers
Berendsnor in 'nieuws: 'Sony wil film maken over leven Steve Jobs''
Verwijderd in 'nieuws: 'Sony wil film maken over leven Steve Jobs''
+3? WTF? -1 lijkt me beter.... voor allen.
Xypriz in 'nieuws: 'Sony wil film maken over leven Steve Jobs''
Meld dat-ie aan meningmodden doet. ff controleren?
[ Voor 64% gewijzigd door wildhagen op 09-10-2011 09:14 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat is het ook niet. De post staat nu netto op +1,3 wat op +1 uitkomt.ZpAz schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:07:
Verwijderd in 'poll: Jobs'
Lijkt me geen +2 waard.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
En deze Kookie is uitsluitend aan het trollenHup een paar mod-puntjes omhoog
erg boeiend nieuws, wie mod dit?
Hahaahhahahhahahaahhahaha
hmmm
Hahahahahahahahahahhahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
lol
Wat een onzin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoop dat die i-prut zooi met hem gestorven is. Go Steve!
etcKOts op apple , meeer minnen graag eikels
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Titan_Fox in 'nieuws: 'Sony wil film maken over leven Steve Jobs''Hebben jullie soms smeerkaas in je brein zitten of zo ? Beetje teveel Bison-kit zitten snuiven op de middelbare school, nietwaar ?
pcgek schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:28:
Deze moet ook nog een paar zetjes in de goede richting hebben. Staat o.a. in:
Maar ja, als je al zo naïef bent is het misschien maar goed dat ze niet langer onder ons zijn. Beetje de natuurlijke selectie haar gang laten gaan.

49x -1 is nog altijd niet voldoende
-1 boost gegeven, staat op -0,5, nog een paar zetjes.pcgek schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:28:
Deze moet ook nog een paar zetjes in de goede richting hebben. Staat o.a. in:
[...]
Titan_Fox in 'nieuws: 'Sony wil film maken over leven Steve Jobs''
Kansloos windows bashen, terwijl het lek overduidelijk aan het gebruikte CMS ligt. Alle 16 personen die dit +1 gegeven hebben mogen gerust eens nagekeken worden imo

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
☻/
/▌
/ \
edit:
Het lijkt mij verder (juist door die draai op aan het eind)een oprechte post, zonder negatieve bedoelingen. Of ik ben gewoon naïef
[ Voor 29% gewijzigd door pcgek op 09-10-2011 14:27 ]
mark184 in 'poll: Jobs'
Ongefundeerde generalisatie. Ik ga daar geen +1 voor uitdelen hoor.Boeboe schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:33:
kmsch in 'nieuws: Vijftig gemeentesites blijken nauwelijks beveiligd'
Kansloos windows bashen, terwijl het lek overduidelijk aan het gebruikte CMS ligt. Alle 16 personen die dit +1 gegeven hebben mogen gerust eens nagekeken worden imo
Kan er een eind aan die meneer gemaakt worden?
ArminvB in 'nieuws: 'Sony wil film maken over leven Steve Jobs''
Op de man spelende troll en dus -1. Krijgt +3....
[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 09-10-2011 15:34 ]
Virussen? Scan ze hier!
Goed opgemerkt en opgepakt.wildhagen schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:08:
De heer Kookie die al eens eerder gemeld werd (in Vervelende gebruiker op de FP) krijgt er kennelijk maar geen genoeg van: Kookie in 'nieuws: 'Sony wil film maken over leven Steve Jobs''
..
☻/
/▌
/ \
"kansloze dwaas" == flamebait == -1, maar krijgt +3.
Knobby in 'nieuws: VN-organisatie: gebruikers hadden moeten betalen voor toegang web'
Idem.
Wolfos in 'nieuws: VN-organisatie: gebruikers hadden moeten betalen voor toegang web'
Is een 0, maar krijgt +3.
Impuls in 'nieuws: VN-organisatie: gebruikers hadden moeten betalen voor toegang web'
Ook een 0 die +3 krijgt.
koraal in 'nieuws: VN-organisatie: gebruikers hadden moeten betalen voor toegang web'
En nog één....
[ Voor 71% gewijzigd door wildhagen op 09-10-2011 16:30 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben bijna alleen nog maar bezig met het omlaag modden van fout gemodde posts ipv goede posts te belonen helaas
Iemand heeft hiervoor -1 gegeven, maar ik zie niet in hoe dit ongewenst kan zijn.
Verwijderd in 'nieuws: Battlefield 3 voor Xbox 360 krijgt hires texture pack'
Deze reactie is gemiddeld +2,4 wat prima is, maar één iemand heeft wel -1 gestemd. Ook hier zie ik niet waarom iemand -1 zou geven, tenzij iemand er de pest aan heeft dat de PS3 dezelfde functionaliteit heeft als de Xbox 360 (en vica versa).
[ Voor 86% gewijzigd door Uniciteit op 09-10-2011 17:09 ]
Een van de zovele +3 modmisbruikers zo te zienYellowOnline schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:23:
Kan diegene die Wolfos in 'nieuws: Hackers: 'Bundestrojaner'-spyware slecht ontworpen en illegaal' een +3 gaf gekielhaald worden?

catfish in 'nieuws: Battlefield 3 voor Xbox 360 krijgt hires texture pack'
Ikzelf vind dit irrelevant samen met 5 anderen, 11 vinden het echter informatief en 7 vinden het de spotlight waard. Op zich is het ook wel informatief, maar ikzelf zie niet hoe dit echt iets waard is voor de discussie. Het gaat erom dat BF3 een optionele installatie krijgt waardoor je hi-res textures krijgt en dan boeit het in principe niet welke console (PS3 of Xbox 360) nou sneller of langzamer een schijfje kan lezen: beide zijn niet in staat om het snel genoeg te doen zonder installatie.
Het bericht op zich is natuurlijk wel informatief, maar ik twijfel er erg over of het wel nuttig is in dit geval.
Hoe kan ik een reactie als deze het beste modereren?
Spotlight is overdreven maar zeker in antwoord op degene die boven hem staat is dit zeer zeker informatief. Een +2 is dan ook helemaal niet verkeerd.Uniciteit schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:33:
Ik heb een vraag over dit bericht:
catfish in 'nieuws: Battlefield 3 voor Xbox 360 krijgt hires texture pack'
Ikzelf vind dit irrelevant samen met 5 anderen, 11 vinden het echter informatief en 7 vinden het de spotlight waard. Op zich is het ook wel informatief, maar ikzelf zie niet hoe dit echt iets waard is voor de discussie. Het gaat erom dat BF3 een optionele installatie krijgt waardoor je hi-res textures krijgt en dan boeit het in principe niet welke console (PS3 of Xbox 360) nou sneller of langzamer een schijfje kan lezen: beide zijn niet in staat om het snel genoeg te doen zonder installatie.
Het bericht op zich is natuurlijk wel informatief, maar ik twijfel er erg over of het wel nuttig is in dit geval.
Hoe kan ik een reactie als deze het beste modereren?
Dat is 't 'm juist. Ik vind die grens in dit geval moeilijk te vinden. De reactie zelf vind ik informatief, maar eigenlijk vind ik het niet echt on-topic: het gaat niet over het feit dat BF3 een hires texture pack krijgt op de consoles. In zijn reactie gaat het erom welke console sneller een disk kan lezen, wat er eigenlijk niet toedoet in dit geval. Ik vind het informatief en irrelevant tegelijk.k1n8fisher schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:25:
[...]
Spotlight is overdreven maar zeker in antwoord op degene die boven hem staat is dit zeer zeker informatief. Een +2 is dan ook helemaal niet verkeerd.
Deze reactie krijgt veel +1 en -1 moderaties, maar ik dacht meer aan een 0. Wat vinden julllie een goede score?
+3 Spotlight 1
+1 On-topic 37
0 Off-topic / Irrelevant 10
-1 Ongewenst 54
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Tja, in principe heeft hij wel gelijk toch? Hij formuleert het misschien niet zo handig maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dezelfde gedachte hebben.D4NG3R schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:03:
-1, de reactie gaat nergens over en is in de basis een flame.
Edit: En ik zie nu ook nog eens dat het een FiPo was, wat het alleen maar erger maakt
[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 10-10-2011 09:17 ]
Ook -1 gegeven: inderdaad, had iets gezegd als dat de geschiedenis leert dat er na het overlijden van bekende personen soms flink geld aan zo iemand te verdienen is. En dan had je een kans op 0 of +1 gehad.D4NG3R schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:10:
Al heb je zo'n gedachte, dan kan je deze alsnog op een normale manier verwoorden.. Dit soort reacties zijn gewoonweg ongewenst.
Een offtopic discussie kan best interessant zijn dus waarom zou je dat niet belonen ? Je moet het allemaal wat breder zienUniciteit schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:43:
[...]
Dat is 't 'm juist. Ik vind die grens in dit geval moeilijk te vinden. De reactie zelf vind ik informatief, maar eigenlijk vind ik het niet echt on-topic: het gaat niet over het feit dat BF3 een hires texture pack krijgt op de consoles. In zijn reactie gaat het erom welke console sneller een disk kan lezen, wat er eigenlijk niet toedoet in dit geval. Ik vind het informatief en irrelevant tegelijk.
Om de uitspraken van K1n8fisher even te ondersteunen:
botoo in "TMF miniFAQ"Wat te doen met offtopic draadjes?
In de regel is het zo dat de eerste reactie die offtopic gaat, afhankelijk van de inhoud, lager beoordeeld wordt. De reacties daarop echter, kun je zien als reacties met als onderwerp de eerste offtopic reactie. Hier kan dus in principe weer normaal gemodereerd worden.
Het is dus niet de bedoeling dat een gehele offtopic draad per definitie op het laagste niveau hoort. Dit zou oneerlijk zijn tegenover diegenen die van een offtopic discussie nog een goede discussie willen maken.
[ Voor 27% gewijzigd door pcgek op 10-10-2011 10:25 ]
Het gaat in dit geval om mijn eigen bericht, ikzelf vind het niet een ongewenst bericht. Ik ben kritisch op Nokia maar dat lijkt mij geen reden voor een ongewenst markering.. Maar misschien zie ik dit fout ?
En toevallig vind ik dus van niet! :-)
-1, dat ben ik. Variantje van hierboven: "... stuiptrekking! ...hoge piefen ... ECHTE verandering ... "Multispeed schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:57:
Multispeed in 'nieuws: Afbeeldingen en specificaties Nokia 603 met Symbian Belle verschijnen'
Het gaat in dit geval om mijn eigen bericht, ikzelf vind het niet een ongewenst bericht. Ik ben kritisch op Nokia maar dat lijkt mij geen reden voor een ongewenst markering.. Maar misschien zie ik dit fout ?
Beetje netter verwoorden doet wonderen, en de capslock uit ook. Bovendien die ex-MS- er aan de top is toch een "echte" verandering? Of het nu een goede of slechte is ...
@D4NG3R: 2 zielen, 1 gedachte
[ Voor 3% gewijzigd door Xubby op 10-10-2011 11:06 ]
Het capslock gehalte is nogal hoog (Ondanks dat er niks capped is), en je bericht beter verwoorden doet al wonderen. Als je hem nu eventueel edit zal ik mijn -1 naar 0 of 1 veranderen.Multispeed schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:57:
Multispeed in 'nieuws: Afbeeldingen en specificaties Nokia 603 met Symbian Belle verschijnen'
Edit: Remodded naar +1.
[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 10-10-2011 11:21 ]
Trashen? Wellicht user even aanspreken?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Het feit dat ik het een stuiptrekking vind van nokia kan je toch niet betitelen als ongewenst ? Dat is mijn mening. Hoge piefen is toch prima nederlands ? http://www.vandale.nl/van...derlands&searchQuery=piefXubby schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:04:
[...]
-1, dat ben ik. Variantje van hierboven: "... stuiptrekking! ...hoge piefen ... ECHTE verandering ... "
Beetje netter verwoorden doet wonderen, en de capslock uit ook. Bovendien die ex-MS- er aan de top is toch een "echte" verandering? Of het nu een goede of slechte is ...
@D4NG3R: 2 zielen, 1 gedachte![]()
Over de capslock, ik probeer met ECHTE in caps de nadruk daar op te leggen zoals ik in een echt gesprek mijn stem iets zal verheffen als ik het heb over een ECHTE verandering. Geen capslock intended met het verdere bericht maar meer een nadruk op het feit dat het niet goed gaat met nokia.
Ook geef ik in het zelfde bericht aan dat ik graag zou zien dat de samenwerking met Microsoft weer goede dingen brengt voor nokia.
Maar ik zal mijn bericht aanpassen. sorry
[ Voor 4% gewijzigd door Multispeed op 10-10-2011 11:14 ]
[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 10-10-2011 11:15 ]
Je wil niet weten hoeveel woorden er in de Dikke Vandale staan waar je een -1 mee kunt scoren ...Multispeed schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:12:
[...]
Hoge piefen is toch prima nederlands ? http://www.vandale.nl/van...derlands&searchQuery=pief
Selectief onderstrepen of vet "werkt" vaak "positiver" dan CAPS ...
Edit n.a.v. wijziging: +1 van gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Xubby op 10-10-2011 11:41 ]
Die onzinreactie is weg.Herman87 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:10:
Balkenende_IV in 'nieuws: Overheid VS eist in het geheim e-mailinformatie WikiLeaks-lid op'
Trashen? Wellicht user even aanspreken?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Het moge duidelijk zijn dat ik het niet eens ben met jullie ( al mag dat natuurlijkXubby schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:15:
[...]
Je wil niet weten hoeveel woorden er in de Dikke Vandale staan waar je een -1 mee kunt scoren ...![]()
Selectief onderstrepen of vet "werkt" vaak "positiver" dan CAPS ...
Gezien! Dat waardeer ik.D4NG3R schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:23:
Zoals ik in mijn vorige post al aangaf heb ik hem remodded naar +1, de reactie is nu fatsoenlijk verwoord en leest niet meer zo fel.
Lijkt mij gewoon een +1. Wellicht dat snelle modders het interpreteren als geklaag over het soort berichten dat t.net publiceert, maar dat is overduidelijk niet wat hij bedoelt.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Tenzij je natuurlijk over beleid van beleid gaat praten... Nou ja, dan zou een +1 ook nog kunnen omdat hij wel een beetje gelijk heeft. Maar dat was niet wat hij bedoelde neem ik aan, dat wordt pas verder in de reacties daarop gezegd (waar wel een punt in zit).
Bij nader inzien toch ook +1 gegeven, vanwege bovenstaande.
[ Voor 37% gewijzigd door Cloud op 10-10-2011 11:49 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik had hem nog niet echt gemod maar had hem wel gezien, je post nu is gewoon een stuk netter en krijgt dan ook een +1!Multispeed schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:24:Het moge duidelijk zijn dat ik het niet eens ben met jullie ( al mag dat natuurlijk ) ik heb mijn post gewijzigd.
Gewoon een +1 waard.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:35:
ThijsWTF in 'nieuws: Britse overheid blundert met 'redigeren' defensiedocument'
Lijkt mij gewoon een +1. Wellicht dat snelle modders het interpreteren als geklaag over het soort berichten dat t.net publiceert, maar dat is overduidelijk niet wat hij bedoelt.
[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 10-10-2011 11:53 ]
Liefhebber van Tweakers
Veel meer dan een verontwaardigende reactie is het niet. Beetje inhoudsloos als je het mij vraagt en er is daarom ook weinig mis met het geven van een 0Cloud schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:37:
Mwa ik heb die reactie ook op 0 staan. Niet omdat ik hem interpreteert als zijnde geklaag over het bericht zelf, maar omdat hij inhoudelijk onjuist is. Zoals de reacties erop ook al aangeven. Beleid is het probleem absoluut niet, het is de uitvoering die zo vaak faalt.
Tenzij je natuurlijk over beleid van beleid gaat praten... Nou ja, dan zou een +1 ook nog kunnen omdat hij wel een beetje gelijk heeft. Maar dat was niet wat hij bedoelde neem ik aan, dat wordt pas verder in de reacties daarop gezegd (waar wel een punt in zit).
Bij nader inzien toch ook +1 gegeven, vanwege bovenstaande.
Mee eens, heb zelf ook een 0 gegeven.pcgek schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:49:
[...]
Veel meer dan een verontwaardigende reactie is het niet. Beetje inhoudsloos als je het mij vraagt en er is daarom ook weinig mis met het geven van een 0
"Ik kan niet geloven dat dit soort berichten aan de orde van de dag op Tweakers.net verschijnen."
Daarmee bedoelt hij dat hij zich er over verbaast dat er zovaak dit soort berichten in het nieuws komen
YuriV in 'nieuws: Experimentele Chrome-extensie geeft toegang tot externe desktops'
De eerste reactie staat op +2 en de reactie eronder op +1 terwijl ze beiden (volgens mij) even informatief zijn.
tweaker2010 in 'nieuws: Samsung meldt doorbraak in led-productie'
En sinds wanneer is een on-topic reactie ongewenst?

[ Voor 19% gewijzigd door tweaker2010 op 10-10-2011 13:35 ]
Ongewenst is het zeker niet. Opmerkelijk dat men zo snel die -1 aanklikt. Ik heb een +1 gegeven hoewel je je wel kunt afvragen of het relevant is of niet. Het nieuwsitem zegt dat deze techniek van over tien jaar echt toepasbaar is. Nu al speculeren over een prijsdaling van led-tv's zou dan wellicht wat kort door de bocht kunnen zijntweaker2010 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:32:
{...)
tweaker2010 in 'nieuws: Samsung meldt doorbraak in led-productie'
En sinds wanneer is een on-topic reactie ongewenst?
Oke. Ik bedoelde in de nabije toekomst, misschien had ik dat er tussen haakjes bij moeten zettenHerman87 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:46:
[...]
Ongewenst is het zeker niet. Opmerkelijk dat men zo snel die -1 aanklikt. Ik heb een +1 gegeven hoewel je je wel kunt afvragen of het relevant is of niet. Het nieuwsitem zegt dat deze techniek van over tien jaar echt toepasbaar is. Nu al speculeren over een prijsdaling van led-tv's zou dan wellicht wat kort door de bocht kunnen zijn
DJMaze in 'nieuws: 'Tekort aan ict-ers loopt snel op''
Deze is trouwens geen +3 waard
[ Voor 13% gewijzigd door tweaker2010 op 10-10-2011 14:51 ]
Deze is van mij, staat op offtopic. In mijn ogen is hij on-topic, of heb ik dit verkeerd?
Maar heel relevant is het niet. Dus daarom 0 Off-topic / IrrelevantGerjannn schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:49:
Gerjannn in 'nieuws: BlackBerry kampt met storing bij internetdiensten'
Deze is van mij, staat op offtopic. In mijn ogen is hij on-topic, of heb ik dit verkeerd?
The devil is in the details.
Verwijderd
Was een reactie op teigetjuh in 'nieuws: EU: Skype-overname Microsoft belemmert concurrentie niet'
-1 Is wel heel erg overdreven...
Edit: Ik raad je wel aan om je edit weg te halen.. Als ik mensen iets zie posten wat dan op 0 word gezet, en deze dan zie editen met iets als "Waarom word dit 0 gemod" dan maak ik er in veel gevallen -1 van omdat het dan van offtopic naar ongewenst gedrag gaat.
[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 10-10-2011 16:18 ]
Schoolmeester, staat op 0 dankzij een +3-gever, mag naar -1 imho.
Virussen? Scan ze hier!
Liefhebber van Tweakers
Mr. Awesome in 'nieuws: BlackBerry kampt met storing internetdiensten'
Troll natuurlijk, dus -1, maar krijgt wel 2x een +3.... gaat goed weer!
Virussen? Scan ze hier!
Deze heb ik een zetje naar de +1 gegeven. Ik zie niet echt in welke informatie deze toevoegt. Prima reactie verder, maar steekt m.i. niet boven het maaiveld uittweaker2010 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:51:
[...]
DJMaze in 'nieuws: 'Tekort aan ict-ers loopt snel op''
Deze is trouwens geen +3 waard
* Herman geeft +1
Het gaat geweldig inderdaad, maar morgen is er een meeting en dan word het mod systeem aangekaart las ik dus laten we er het beste van hopen!wildhagen schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:23:
Ja, maar inmiddels ook +2's en +1's erbij... gaat goed weer!
Mr. Awesome in 'nieuws: BlackBerry kampt met storing internetdiensten'
Troll natuurlijk, dus -1, maar krijgt wel 2x een +3.... gaat goed weer!
+3's?

geert1 in 'nieuws: Apple verkoopt miljoen exemplaren iPhone 4S in eerste 24 uur'
+2..
Verwijderd in 'nieuws: Apple verkoopt miljoen exemplaren iPhone 4S in eerste 24 uur'
Dit lijkt me ook geen +1? buiten het feit dat dat ding imo toch niet 2x zo snel is..
NotSoSteady in 'nieuws: Apple verkoopt miljoen exemplaren iPhone 4S in eerste 24 uur'
[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 10-10-2011 19:44 ]
Liefhebber van Tweakers
Zelfde hier, overigens vind ik die +2's ook te hoog.Herman87 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:53:
[...]
Deze heb ik een zetje naar de +1 gegeven. Ik zie niet echt in welke informatie deze toevoegt. Prima reactie verder, maar steekt m.i. niet boven het maaiveld uit
* Bor geeft +1
Een hele lap tekst, maar +2?Dat er fanboys zijn wisten we al, en mensen met weinig geld die er alles aan doen om hun keuzes te verdedigen, die zijn er ook, maar een snobmerk?
[...]
Dus Apple een snobmerk? Misschien voor mensen zonder werk geld kennis van zaken, met te weinig levenservaring.
edit: sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik snap niet hoe deze reactie (op een andere onnozele reactie) +2 kan krijgen
[ Voor 13% gewijzigd door beat op 10-10-2011 22:26 ]
Edit: ik vind een +2 daar sowieso te hoog. Er staat niets zinnigs in, en er wordt nogal denigrerend gereageerd door die poster. Een 0 of +1 lijkt me beter.
[ Voor 61% gewijzigd door RoD op 10-10-2011 22:22 ]
Inderdaad MAX +1 imo, maar als ik zie hoe er ook op die post is gemod ongelofelijk.. bekijk hem nu maar eens.RoD schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:21:
We beoordelen hier reacties echt niet op lengte
Edit: ik vind een +2 daar sowieso te hoog. Er staat niets zinnigs in, en er wordt nogal denigrerend gereageerd door die poster. Een 0 of +1 lijkt me beter.
Zelf geef ik een 0 door bepaalde zinnen die er in staan, dat had niet gehoeven.
Hij staat nu op +1.. nog te hoog..
[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 10-10-2011 23:02 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd in 'nieuws: Apple verkoopt miljoen exemplaren iPhone 4S in eerste 24 uur'

[ Voor 24% gewijzigd door Herman op 11-10-2011 01:36 ]
Moeten we dit soort users mede-tweakers noemen?, ik heb daar toch echt een ander woord voorDoet er ook wel eens iemand bij stil staan langer dan z'n impulsaankoop dat voor dit soort K$T telefoons ondervoede tiener Afrikanen zich onder bedreiging van Ak-47's uit de naad werken zonder ooit zo'n telefoon te kunnen bekostigen, opdat "rijke" hufters en gadget klojo's en rage meelopers dat klakkeloos wel kunnen ?
Die lul van een Jobs heeft nooit geen rooie cent aan goede doelen of voor verbetering van werkomstandigheden van z'n grondstof leveranciers betaald .. Ik hoop dat ie brand in de hel .. Het feit dat ie die al naar de tering was gedurende ze meest succesvolle jaren mogen een indicatie zijn dat hem dat te wachten stond !
De smeerlap !

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
beide zijn toch gewoon feiten die vaststaan?
Het gaat zich gewoon om het versienummer, meer niet.
en daar leggen ze dan €600 voor neer... de duurste smartphone op dit moment en ook de gene met de laagste specs.
probeer maar een foto's van je iphone op je android te krijgen, dat kan alweer niet met je appeltje.
Meer dan een 0 zou ik jou posts niet geven al neig ik ook naar een -1, je hele toon zetting komt op mij zeer over als anti apple en ook denigrerend en daar geef ik doorgaans geen hoge waardering voor.de iphone 4 is ook een rete traag ding. Het duurt dik 60 seconden voordat ik vanuit 0 de browser heb geopend..
Tevens zet dit soort posts die op zo'n manier kwa inhoud worden geschreven ook aan tot flames en dat is niet de bedoeling.
Dat je er ook van uit gaat dat mensen die jou nu -1 geven fanboy's zouden zijn.. want dat is dus niet juist..
[ Voor 44% gewijzigd door pino85 op 11-10-2011 10:18 ]
Liefhebber van Tweakers
-1 voor M$ ...
Pannekoek_NL in 'nieuws: BlackBerry kampt met storing internetdiensten - update'
-1 (en 1x +3) voor: "... jankende mensen ... crackberry ... k*t telefoons"
Verwijderd
het zijn gewoon feiten?pino22 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:13:
De toonzetting in die 2 posts dat zou als ik eerlijk ben wel anders kunnen zaken als:
[...]
[...]
[...]
[...]
Meer dan een 0 zou ik jou posts niet geven al neig ik ook naar een -1, je hele toon zetting komt op mij zeer over als anti apple en ook denigrerend en daar geef ik doorgaans geen hoge waardering voor.
Tevens zet dit soort posts die op zo'n manier kwa inhoud worden geschreven ook aan tot flames en dat is niet de bedoeling.
Dat je er ook van uit gaat dat mensen die jou nu -1 geven fanboy's zouden zijn.. want dat is dus niet juist..
moet ik omdat ik de nadelen van apple opnoem direct omlaag gemod worden dan?
MichaelB74 in 'nieuws: Apple verkoopt miljoen exemplaren iPhone 4S in eerste 24 uur'
dit is ook een opsommig van feiten, deze staat echter in het groen?
De post waar jij naar linkt is total anders in zijn toon zetting, het gaat er ook om hoe je iets brengt en hoe jij de zaken brengt is imo niet de juiste, dit staat dus helemaal los of iets een * feit* zou zijn of niet of dat je negatief bent over iets of niet.
Meer ga ik er nu niet aan vuil maken, wellicht dat een andere mod er weer anders over denkt of zijn mening er ook nog over wil ventileren.
[ Voor 95% gewijzigd door pino85 op 11-10-2011 11:11 ]
Liefhebber van Tweakers
pino geeft ze een zetjeXubby schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:42:
BoozeWooz in 'nieuws: EU: Skype-overname Microsoft belemmert concurrentie niet'
-1 voor M$ ...
Pannekoek_NL in 'nieuws: BlackBerry kampt met storing internetdiensten - update'
-1 (en 1x +3) voor: "... jankende mensen ... crackberry ... k*t telefoons"
Staan nu beiden op -1
Liefhebber van Tweakers
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.