Cyberpope schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:27:
[...]
Als eerste haal je er allemaal dingen bij die ik niet stel (en je krijgt zeker een uitkering als je ontslagen wordt). Ik stel alleen als je het dan doet omdat je je volledig conformeert naar de fabrikant, je dan ook hiervoor de verantwoordelijkheid moet pakken en je niet verschuilen achter de fabrikant. Desnoods met het argument dat jij hierboven doet, maar je bent dan wel als dynafix ZELF verantwoordelijk en je kunt je dus niet achter de fabrikant verschuilen. Maar blijkbaar is heeft dynafix ook niet zo veel te vrezen, want ze hebben bijna 100% van de herstelmarkt in handen. Wellicht als ze wat kritischer waren hadden ze een paar fabrikanten minder. Maar iets zegt met dat ze liever een fabrikant binnen halen als naar de klantenkant kijken. Dan niet zeuren maar staan voor je eigen beleid.
[...]
Is dat zo?? Waarom zie je dan zo weinig andere bedrijven in deze markt, maar zit bijna elke fabrikant bi dynafix? Of zou dat komen dat dynafix zo klakkeloos uitvoert wat de fabrikant wil en de andere wellicht iets kritische vragen stellen?
[...]
Dan zijn het ook gewoon de regels van Dynafix, jezelf achter de fabrikant verschuilen is gewoon een zwaktebod. Nog los dat het altijd nog en interpretatie is die Dynafix doet van deze regels. En wellicht hun personeel instrueren om wel aan de hele veilige kant te gaan zitten met de interpretatie van deze regels.
[...]
Nee, goed lezen.
[...]
Daarom dus ook verantwoordelijke zijn voor hun eigen handelen in opdracht van dynafix.
[...]
Nee, juist natuurlijk niet.
Als eerste haal je er allemaal dingen bij die ik niet stel (en je krijgt zeker een uitkering als je ontslagen wordt). Ik stel alleen als je het dan doet omdat je je volledig conformeert naar de fabrikant, je dan ook hiervoor de verantwoordelijkheid moet pakken en je niet verschuilen achter de fabrikant. Desnoods met het argument dat jij hierboven doet, maar je bent dan wel als dynafix ZELF verantwoordelijk en je kunt je dus niet achter de fabrikant verschuilen. Maar blijkbaar is heeft dynafix ook niet zo veel te vrezen, want ze hebben bijna 100% van de herstelmarkt in handen. Wellicht als ze wat kritischer waren hadden ze een paar fabrikanten minder. Maar iets zegt met dat ze liever een fabrikant binnen halen als naar de klantenkant kijken. Dan niet zeuren maar staan voor je eigen beleid..
Ten eerste mijn excuses want mijn reactie was inderdaad niet volledig op jou gericht maar voornamelijk in het algemeen.
Als jij als eigenaar van een bedrijf ( want ik zei stel jij hebt zo'n bedrijf ) faillet gaat of ermee stopt dan krijg jij geen uitkering, werknemers krijgen inderdaad wel een uitkering indien ze ontslag krijgen.
Ik zelf dacht uiteraard aan HTC hun vertellen mij wat ik moet doen, maar ik dacht daarnaast ook in het perspectief van de klant. Hierbij dacht ik aan veel omwegen om zo toch iets voor de klant gratis geregeld te krijgen. Zo had HTC bijv de regel in hun garantie beleid ( dus weer niks met dynafix te maken ) dat indien een klant 3x hun toestel binnen 3 maanden opstuurt met klachten die vervolgens gewoon niet te vinden zijn dat ze bij de 4e keer een prijsopgave krijgen. Waarom? Deze klanten weten dat na 3x een ongeprepareerd toestel te ontvangen ze een splinternieuwe telefoon krijgen. Indien het elke keer terecht is krijgt de klant dus een nieuw toestel van HTC, indien de klant de boel oplicht ( want die zijn er serieus ) door te doen alsof hun toestel kapot is maar je met 100% zekerheid kan zeggen dat ze niet defect zijn krijgen ze een prijsopgave.
De meeste werknemers gaven die niet direct, maar pas als die de 5e x terug kwam, waarom? Lullig voor de klant ondanks dat die gebruiker jou een oor aan probeert te naaien. Wie was hier nou fout? De werknemer die de prijsopgave niet maakte en terecht!!! Echter kwam dit voorbeeld zelden voor hoor, maar dit was vrijwel de enige reden wanneer er eens een prijsopgave gemaakt werd. Tenzij natuurlijk de roest en urine uit het toestel donderen bij open maken, dan had je geen poot om op te staan als werknemer om het gratis te maken.
Indien het toestel bestond uit 100 sterretjes in de touch dan kon je er ook niet onderuit en moet je wel een prijsopgave maken. Dan kon je gewoonweg niet zoiets hebben van: ej hier heb ik nu echt geen zin om een prijsopgave te maken, dat duurt me veel te lang.
Dynafix zelf ( dus het bestuur / eigenaar ) zal inderdaad aan zijn bedrijf moeten denken en daardoor de fabrikant ( dat zijn hun klanten ) op nr 1 zetten. Als jij een bedrijf hebt dan doe je ook zoveel mogelijk om jou klant tevreden te houden.
Een samsung gebruiker is klant van ja de winkel waar die hem koopt maar uiteindelijk is die klant van Samsung. Dynafix moet je dus als naam min of meer proberen te vergeten, maar ze als Samsung in dat geval zien. Personeel is opgeleid door/via Samsung, en Dynafix is min of meer alleen de communicatie tussen hun personeel en Samsung.
Prijsopgaves komen in dit geval WEL van Dynafix inderdaad, namens Samsung.
Is dat zo?? Waarom zie je dan zo weinig andere bedrijven in deze markt, maar zit bijna elke fabrikant bi dynafix? Of zou dat komen dat dynafix zo klakkeloos uitvoert wat de fabrikant wil en de andere wellicht iets kritische vragen stellen??
Ja dat is zo, je ziet genoeg andere bedrijven (service punten) die reparaties uitvoeren, geen van alle is zo groot, geavanceerd en etc als Dynafix.
Indien ik iemand van bijv Samsung was die een reparatie bedrijf zou moeten uitzoeken en ik ga alle bedrijven in de Benelux langs, dan zou ik (niet eens kijken naar de cijfertjes, papieren en resultaten) alleen al op basis van de reparatie HALLEN (is geen klein hokje met een paar jongetjes met een beugel en bril op) voor Dynafix gaan.
Zelf ben jij vermoedelijk nooit bij Dynafix binnen geweest, indien dit wel zo zou zijn dan zou jou gedachten gang een hele omkeer maken en zou je dit soort uitspraken never nooit niet meer doen.
Dan zijn het ook gewoon de regels van Dynafix, jezelf achter de fabrikant verschuilen is gewoon een zwaktebod. Nog los dat het altijd nog en interpretatie is die Dynafix doet van deze regels. En wellicht hun personeel instrueren om wel aan de hele veilige kant te gaan zitten met de interpretatie van deze regels.
Indien jij door rood rijd, en de politie jou pakt, is dat een regel van de politie? Of volgt de politie de regeltjes conform de wet?
Indien iets mis is met het toestel, dynafix constateert het, moeten ze het dan oplossen conform zijn eigen verzonnen regel of die van de fabrikant?
Jij doet in dit geval alsof de politie het maar verzint en de politie je geen boeten moet geven ondanks dat de wet hem dat wel verteld te doen.
Echter kan de politie nog discrimineren en je geen boete geven indien je een mooie vrouw bent met een volle cup. Dynafix stelt in dit geval iedereen gelijk en volgt gewoon de wet ( regels die opgelegt zijn door hun klant, in dit geval is de ''werkgever'' van dynafix de fabrikant aldus samsung, htc etc )
Ik ben hier trouwens echt niet om je neer te halen, maar om het van een andere kant te bekijken. Zelf was ik zeer tevreden bij Dynafix en al helemaal om voor HTC te werken, en wij allemaal waren geen personen die mensen in de zeik gingen nemen met een prijsopgave of wat dan ook. Wij waren er stuk voor stuk om de eind gebruiker te helpen met een goed werkende telefoon, dat wij allemaal stuk voor stuk weleens iets niet goed gemaakt hebben en een steek hebben laten vallen ga ik totaal niet ontkennen.
Maar onterecht een prijsopgave maken? Echt niet, en nooit niet met opzet. Waarom? Het is ontiegelijk saai, kost veel onnodig tijd en je krijgt er niks voor terug.
We werkten er met een target indien je er een aantal maanden werkt, een target die niet voor tijddruk zorgt waardoor je fouten zou kunnen maken. Het was dus niet zo dat de target ervoor zorgde dat je te snel door een reparatie heen ging waardoor fouten ontstonden. Haalde jij je target om wat voor reden dan niet dan was dat geen probleem want de kwaliteit staat bij dynafix op 1.
En dat is wat veel mensen volgens mij niet geloven, de meeste zullen denken dat kwantiteit op 1 staat en dat is dus 1 grote ''leugen''.
Als ik bijv 2 uur nodig had om 1 toestel goed te krijgen dan kreeg ik die tijd, dan kreeg ik niet op me kop van ej Jeroen waarom ben je 2 uur bezig met een toestel die je normaal in 10 minuten doet. Jagen doen ze daar in het bos werd ook wel door de managers gezegd tegen het personeel.
Zelf heb ik weleens een paar weken bij Samsung gezeten om ze uit te helpen ( ik was met een paar andere uitgenodigd door Samsung om daar uit te helpen ), maar ik zou daar niet kunnen werken. Het garantie beleid van Samsung is gewoonweg slecht, je was daar dus wel veel bezig met prijsopgaves want je moest van Samsung echt zoeken naar zaken of het door de gebruiker kon komen, zoja een prijsopgave maken.
Zelf wist ik niet dat het zo'n wereld van verschil kon zijn, ik zat immers gewoon in hetzelfde pand van Dynafix. Toch alle regeltjes en etc is anders bij Samsung ondanks dat er maar 2 muren tussen Samsung en HTC zitten.
Is dit een aanval op Dynafix? Nee op Samsung.
Als je het zo bekijkt doen ze het wel zo goed mogelijk voor de eindgebruiker ( jij in dit geval ).
Het is geen bedrijf met slechte bedoelingen echt niet, en nogmaals zekers wordt er weleens een fout gemaakt.
Ook hadden wij elke week opnieuw inzage in de week / maand / jaar cijfers, het aantal toestellen die binnen 3 maanden terug kwamen ( repeats werden dat genoemd waar je WEL op afgestraft werd ) zat onder de 1%, gaat dus echt om 0,0000....
Dit betekent dus dat het niet uitmaakt of je snel of langzaam werkt, zolang ze maar niet terug komen doordat jij het probleem niet verholpen hebt of doordat je een nieuwe probleem gemaakt hebt ( bijv een toestel kwam binnen omdat de camera het niet deed maar gaat naar buiten terwijl die niet meer oplaad ) in een periode van 3 maanden. Dan kon ik als werknemer wel zeggen: ja maar ik weet zeker dat die wel deed opladen, dan nog neemt dynafix het voor de eindgebruiker op en zeggen ze: nee gebruiker x zegt van niet dus het komt door jou. Uiteraard kan het wel toeval zijn en dat met alle pech de laadconnector gewoon gestopt is.
Toen der tijd dat ik er werkten waren er wel meer reparatie bedrijven, er was volgens mij een verzekeraar van vodafone die hun eigen reparatie afdeling had. En KPN had ook zoiets.
Echter was hun repeat percentage ontiegelijk hoog, en met als klap op de vuurpijl stuurde die reparatie bedrijven regelmatig hun telefoons alsnog naar Dynafix doordat het hun niet lukte.
Ook zul je daarmee klanten hebben die zeggen: nou toen kpn nog mijn telefoon maakte was het wel goed. Een grote kans dat KPN die helemaal niet gemaakt had maar het door Dynafix liet doen.
Nogmaals, ik wil je niet aanvallen, ik wil je alleen proberen uit te leggen dat Dynafix niet zo maffiozo is als sommige denken.
Ook puur doordat ik weet hoe de service verloopt raad ik elk toestel aan behalve een Samsung. Niet omdat dynafix zo streng is, maar doordat het garantie beleid richting de klant van Samsung ronduit slecht is. Is hiermee dynafix of het personeel ervan slecht? Echt niet.
Zelf uiteraard ook andere afdelingen zoals Apple, BB, Sonim en etc gezien, maar als ik een telefoon zou kiezen op basis van de garantie vanuit de fabrikant ( HTC bijv dus ) zou ik voor een HTC gaan. En again, niet omdat dynafix zo streng is want mijn HTC zal ook daarheen gaan, maar omdat Samsung zo streng is.
Nu hoef je niet bang te zijn dat Samsung ronduit slecht is, maar daar heb je gewoonweg meer kans dat ze iets niet binnen de garantie ala gratis maken.
[
Voor 20% gewijzigd door
LopendeVogel op 18-10-2015 16:25
]