Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• -aad-
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 27-05 08:28

Ervaringen met Dynafix

Intro
Dynafix is een after sale services bedrijf dat voor veel fabrikanten en winkels de afwikkeling van garantieproblemen verzorgd. Zo maken onder andere HTC, Samsung, Apple en Asus gebruik van Dynafix. Een complete lijst is hier te vinden. Voor gegevens over de status van je reparatie ben je dus beter uit bij Dynafix zelf. Het internet staat echter vol met problemen rond dit bedrijf. Naar aanleiding van een suggestie door Floris-K in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 5)" heb ik maar het initiatief genomen om een topic te starten om de problemen op Tweakers hier een beetje te verzamelen. (Aangezien ik bijvoorbeeld de tracking ook een beetje zelf moest uitvinden.)

Algemene informatie
Algemene website
Autorisatielijst merken
Reparatie-tracking (Gebruik je IMEI en postcode voor een gedetailleerd overzicht van de reparatie-status)
Klantenservice chat (Overdag)
Rechtstreeks telefoonnummer: 0348-462800
Contactformulier
Facebook
Twitter

Bij klantenservice is ook een call-back te vinden zodat je gratis terug kan worden gebeld. Wat blijkbaar niet gebeurd aldus Mandera. Wanneer de telefoon retour is gestuurd komt op de tracking pagina reparatiedetails te staan en de tracking link voor PostNL. Als Dynalogic jouw telefoon komt ophalen is via de ophaal-tracking ook de route van de auto op een kaart te volgen. (en dus aankomsttijd globaal in te schatten)

De reparatietijd wisselt heel sterk. Die tijd is vaak afhankelijk van onderdelen en of die wel of niet op voorraad zijn. Een boardswap levert bijvoorbeeld vaak vertraging op omdat die bij de fabrikant moet worden besteld. Reparatietijd varieert over het algemeen van één tot drie weken.

N.B.: Zie voor tips over gebruik van garantie ook: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie Zoals daar staat is het beste om eerst de garantie via de verkopende winkel te regelen. Als zij het aangeven pas bij de fabrikant aankloppen. (Zoals Coolblue adviseert, omdat het wel de snellere weg is.)

Ervaringen en klachten
Waar telefoon staat kan je natuurlijk ook laptop, tablet of beeldscherm lezen.

Ik heb mijn telefoon opgestuurd, maar nu krijg ik de melding van gebruikersschade.
Een veel gehoorde klacht is dat Dynafix de melding geeft dat er bijvoorbeeld val-of-stootschade of waterschade is geconstateerd en dat het niet onder de garantie kan worden geregeld. Hiervoor worden dan reparatiekosten in rekening gebracht in de range van 150-200 euro (voor de huidige smartphones), of je kan er voor kiezen de telefoon retour te laten komen voor 30 euro. In geval van waterschade kunnen ze zelfs zeggen de telefoon helemaal niet meer te repareren.
  • Zelf de telefoon in het water laten vallen? Dan zal het waarschijnlijk goedkoper zijn om hem zelf te laten repareren en niet via de officiële weg. (Garantie ben je dan wel kwijt, voor zover dat al niet zo was)
  • Nooit bewust in het water laten vallen en volgens jou dus onterecht? Waterschade wordt vaak geconstateerd aan de hand van watergevoelige stickers in de telefoon. Vocht, damp en dergelijke (zoals in een badkamer) kan al voldoende zijn om die te triggeren. Met een beetje geluk wordt het gerepareerd...
  • Aanvullende informatie waterschade
    Het probleem van (onterecht) geconstateerde waterschade is inmiddels wat meer in de media. Dynafix heeft een informatiebulletin uitgebracht die op het probleem ingaat: Servicebulletin vochtschade in smartphones. Aanleiding is de uitzending van Kassa van 29 september 2012. Doorspoelen naar 13:25 voor het item. (onder andere met de directeur van Dynafix) Belangrijkste les is dat een second opinion moet laten uitvoeren als je vraagtekens bij de conclusie van Dynafix zet.
  • Nooit de telefoon laten vallen? Ze moeten aantonen dat er daadwerkelijk schade is en dat zullen ze waarschijnlijk met foto's doen. Uit voorzorg kan je dus voordat je de telefoon laat ophalen/opstuurd, in ieder geval foto's van de telefoon maken (scherm, accu-vak, evt. toetsenbord e.d.). Schade binnenin zal je niet kunnen constateren, aangezien dan je garantie vervalt, maar externe schade en vaak een vochtsticker zijn wel op de foto te zien.
Ik heb mijn telefoon terug gekregen maar nu is hij weer kapot/doet hij het weer niet/heeft hij nog meer problemen!
Helaas weinig meer aan te doen dan nogmaals de telefoon op te sturen. Vaak is het zo dat bij de derde keer te via de fabrikant of winkel (via degene je bij Dynafix bent aanbeland) iets kan regelen, als het meezit een nieuwe telefoon, anders bijvoorbeeld een vervangend toestel o.i.d. Ik denk dat het in dit stadium makkelijker onderhandelen is, maar nog steeds afhankelijk van "coulance" van een van de bedrijven.

Mijn telefoon is al weken klaar, maar nog steeds niet verzonden.
Soms hebben ze bij Dynafix blijkbaar wat staffing problemen. Waarschijnlijk is klagen via de chat of telefoon het enige wat je kan doen.

Meer?
Het lijkt me wel handig om dit verder aan te vullen met tips en tricks om dingen gedaan te krijgen bij Dynafix of wat de handigste manier is om het met hen aan te pakken. Laat het maar weten, dan kan ik het toevoegen.

[Voor 14% gewijzigd door -aad- op 15-09-2018 19:58]

• -aad-
Ik kan natuurlijk niet achterblijven met een ervaring. Ik heb vorige week problemen gekregen met mijn HTC Desire S en via HTC is hij opgehaald door Dynalogic voor Dynafix. In tegenstelling tot alle negatieve reacties waardoor ik een beetje bang werd een halfgare telefoon terug te krijgen, is alles me goed bevallen. De telefoon startte niet meer op en door Dynafix is een boardswap uitgevoerd. 23 augustus opgehaald en vandaag weer terug via PostNL, oftewel 1,5 week kwijt geweest. Netjes in een bubbeltjes-envelop en in doosje met doekje en pen. (Al zat hij niet vast in het doosje, wat wel kan...) Hij is in exact dezelfde staat weer retour gekomen (zaten al een paar krasjes op het scherm. Hij doet het voor de rest vooralsnog goed. Als hij dus niet binnen een paar dagen weer kapot gaat ben ik een blij man.

Al had het allemaal nog net iets sneller gekund (4 dagen om bij de reparatieafdeling aan te komen :? ) ook maar eens een positieve ervaring erbij :P

STATUS DATE/TIME
Order - Data complete22-8-2011 9:34:54
Order - Confirmed 22-8-2011 9:34:55
Transport order succesful 23-8-2011 11:28:00
Logistics - Product received by Dynafix Care 25-8-2011 2:27:53
Logistics - Product sent to internal repair facility 25-8-2011 2:27:54
Logistics - Product arrived at repair center 29-8-2011 9:36:46
Repair at repair center - Started 29-8-2011 13:01:05
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 31-8-2011 14:07:21
Repair at repair center - Finished 31-8-2011 14:07:21
Logistics - Product ready for return shipment 1-9-2011 9:21:08
Logistics - Product sent 1-9-2011 10:20:19

• -aad-
quote:
ChiMan schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:58:
Tot 3 maal aan toe is de koerier van Dynafix niet op komen dagen voor het ophalen van een HTC toestel!

Reparatie is via de klantenservice van HTC die ook niet een oplossing hebben. :(
Heb je wel bevestigingen gehad van Dynalogic? Ik kreeg een mail met trackinglink en bevestiging van het tijdstip.

• -aad-
quote:
Die had ik nog niet, toegevoegd aan de topic-start. :)

• -aad-
quote:
tmnssn schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:02:
Wat een sh*tbedrijf zeg, nu kreeg ik vorige week te horen dat mijn toestel opgehaald zou worden en dat ik dan een Desire S terug zou krijgen. Dinsdag kwamen ze mijn Legend dus ophalen, maar vandaag kwamen ze nog een keer langs om mijn Legend aan de deur om te ruilen voor een ander toestel, terwijl hij dus al bij hun lag. Nu kreeg ik weer van HTC te horen dat hij per ongeluk twee keer is ingeboekt en dat ik opnieuw met DynaLogic/Dynafix een afsrpaak moet maken om hem af te leveren... Ondertussen zit ik dus nog steeds zonder fatsoenlijke telefoon...
Je mag al blij zijn dat je een vervangend toestel krijgt. Ik en velen met mij hebben geen vervanging gehad tijdens de reparatie.
Waarom krijg je die vervanging eigenlijk? Heb je al veel problemen gehad?

• -aad-
quote:
Cyberpope schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:07:
[...]

Jawel... zij huren die koerier in. Als ik een dienst voor een iemand laat uitvoeren door een ander blijf ik verantwoordelijk daar voor hoor. Kom nu.

[...]
In mijn geval werd mijn HTC ook door Dynalogic opgehaald. Als je kijkt naar de websites van beide bedrijven kan je duidelijk zien (naast de namen dat ze in dezelfde groep zitten). Niet dat het verder uitmaakt wie de vervoerder uitmaakt. Je hebt gelijk dat Dynafix nog gewoon verantwoordelijk is.

• -aad-
quote:
rooot schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:37:
Op de website van Dynafix staat nu een speciaal bulletin over vochtschade: Dynafix_informatiebulletin_vochtschade_druk.pdf.
Zelfs met een korte natuurkunde les... :D
quote:
Allereerst wat is waterdamp: waterdamp is water in de gasfase. Waterdamp is met het menselijk oog niet zichtbaar als er zich geen condensatie voordoet. Boven een kop warme vloeistof wordt het condenserende water uit de damp wel zichtbaar.

• -aad-
Laat maar, BounceCloud heeft een wat completere samenvatting gegeven van de uitzending..

[Voor 108% gewijzigd door -aad- op 29-09-2012 19:51]

• -aad-
quote:
rr7r schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:34:
[...]

Mijn ervaring gecombineerd met de verhalen in dit topic noopt mij ook tot een dergelijke attitude.

Kan er in de OP niet een lijst worden opgenomen met fabrikanten die hebben uitbesteedt aan Dynafix?
In de OP heb ik al een link opgenomen naar de website van Dynafix met hun eigen lijst. Ik weet niet of het veel toevoegt om die nog eens over te nemen in de OP?

• -aad-
quote:
serjony schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:40:
[...]

Ik heb eerder hier geschreven wat gebeurt met mijn s4

ik zeg ook dynafix of solid vision niks mee te maken verantwordlijk is verkoper samsung omdat hun werken met slecht reparatie bedrijven de eene zegt hardware probleem en onderdelen vervangen en andere zegt software probleem en update uitgevoerd naar laatste versie terwijl laatste versie sinds anderhalf maand op staat via samsung keis bij mij
jammer dat zo groot bedrijven zoals samsung htc sony de hier verdenen miljoenen van onze geld werken met amature aftersale bedrijven :-(

[...]
Feit blijft dat er bijna geen touw aan vast te knopen is door jouw schrijfstijl. Probeer eens op interpunctie te letten. (Google "interpunctie" voor de zekerheid ook even)

Ontopic: Als het probleem niet is opgelost, gewoon weer terug sturen. De winkel die jou de telefoon heeft verkocht is verantwoordelijk. Als Dynafix (of Solid Vision?) niet goed repareert moet de winkel een goed alternatief bieden. Per slot van rekening heb je garantie. Ik heb uit dit topic een beetje het idee dat driemaal scheepsrecht is en er dan een nieuwe komt.
De status bij Dynafix verandert niet altijd dagelijks, niet vreemd als er even niks lijkt te gebeuren.

• -aad-
quote:
PWM schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:39:
Dynafix is mijn toestel kwijt, al 2 weken. Ze sturen nu al 3x een verkeerd toestel op.

Kosten tot nu toe? 140,- in de wacht hangen bij Dynafix :( En Vodafone, die reageert gewoon niet.
Je hebt je telefoon via Vodafone? Dan is Vodafone verantwoordelijk. Gewoon Vodafone blijven stalken. Laat hen het gewoon oplossen.

• -aad-
Weer een item over Dynafx bij Kassa nu.
https://kassa.bnnvara.nl/media/399474
Tientallen klachten over reparatiebedrijf Dynafix
ZATERDAG 15 SEPTEMBER 2018

Dynafix is zo’n bedrijf waar door de jaren heen regelmatig klachten over blijven binnenkomen bij Kassa, zowel op Kassa’s forum Vraag & Beantwoord (tientallen klachten) als in de mailbox van de redactie. In 2012 besteedde Kassa al eerder aandacht aan Dynafix.
En het bijbehorende artikel:
https://kassa.bnnvara.nl/...-reparatiebedrijf-dynafix

Misschien het belangrijkste stukje uit het artikel:
Oproep
Wie zich herkent in de verhalen van de consumenten en oud-medewerkers van Dynafix, vragen we om een mail te sturen naar kassa@bnnvara.nl.

[Voor 16% gewijzigd door -aad- op 15-09-2018 19:52. Reden: Toevoeging verzoek Kassa]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True