Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:33:
[...]
Dat Dynafix valse foto's zou doorsturen, dat lijkt me echt wel onrealistisch. Het kan wel dat tijdens transport het toestel verdere schade heeft opgelopen, heb je er foto's van gemaakt voor je hem opstuurde? (of heeft telenet dat gedaan?). Dan kan je al vergelijken.
Bovendien, pinnetjes die stuk gaan in een oplaadpoort van een iPhone 5S lijkt me wel heel sterk...
Beste Zonezns,
Bedankt voor je reactie op mijn post. Ik vond de foto's ook al vreemd, maar ze hebben deze effectief opgestuurd. Dit waren ook nog eens heel slechte foto's ook, maar de schade is wel duidelijk zichtbaar. Over het transport of de behandeling in het fabriek hebben we natuurlijk geen informatie. We hebben foto's genomen van het toestel op voorhand, maar natuurlijk geen foto's van in die oplaad-poort (daar zou ik nooit van mijn leven aan hebben gedacht

). Geen vergelijking mogelijk dus. Ik zou ook moeilijk geloven dat Dynafix ze zelf heeft kapot gemaakt, maar dat kunnen we natuurlijk nooit nakijken... .
We hebben nogmaals gebeld naar Test Aankoop en naar een onafhankelijk hersteldienst en deze partijen hebben ons nogmaals bevestigd dat die pinnetjes niet bij thuisgebruik stuk kunnen gaan, ook al doe je echt je best met die oplaadkabel van Apple zelf.
Dus we hebben dan maar het toestel teruggevraagd en we hebben dat ook opgestuurd gekregen. We hebben bestekkosten moeten betalen, wat mijn schoonvader heeft gedaan (35 euro om je kapotte gsm kapotter terug te krijgen?

). Daarna hebben we het toestel bestudeerd: imei-nummer in het toestel en op de achterkant nagekeken en vergeleken met de originele aankoopfactuur, maar natuurlijk klopte alles. Daarna de poort bekeken & vergeleken met hun foto's: alles klopte perfect. Pinnetjes waren op dezelfde manier beschadigd.
Mijn schoonvader herkende natuurlijk direct dat het zijn telefoon was, aangezien dezelfde defecten er waren: te warme batterij (klinkt gevaarlijk niet?) en een kapotte lens. Wat hem wel opviel was het volgende: voor dat hij de telefoon had binnengebracht kon hij zijn oplaadkabeltje zonder moeite (zoals een normale iphone) erin steken, nu moet hij echt HARD duwen om het erin te krijgen. Ik heb het zelf ook geprobeerd, en het is echt opvallend stroef (moeilijk met één hand).
Hopelijk weten jullie nog iets dat we kunnen doen? Het is voor ons precies ons woord tegen het hunne, waartegen we niets kunnen doen...
Bedankt alvast voor het lezen,
ARegularUser