Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
PWM schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:33:
Manmanman

Dynafix is dus mijn toestel kwijt. Ze reageren nu 10 dagen niet. Niet op mijn mail en als ik bel ga ik in de wacht (a 0,45 euro). Schrijf ik nu Vodafone aan:

[...]

Moet ik nu Vodafone gaan uitleggen dat Dynafix hun partner is, en niet de mijne?
Mijn Note3 is inmiddels meer dan een week geleden opgestuurd naar Dynafix (via Coolblue ivm garantie dingetje)

Hou mn hart vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Toestel van m'n vriendin is morgen al twee maanden in reparatie, verdeeld over twee reparaties. Informatieverstrekking van Dynafix is bedroevend, omdat het toestel bij een externe reparateur ligt. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het toestel volgende week vrijdag gerepareerd terug wil zien. Anders gaat de winkel mijn vriendin maar compenseren in welke manier dan ook. Belachelijk zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

WCA

me_mrtn schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:21:
Toestel van m'n vriendin is morgen al twee maanden in reparatie, verdeeld over twee reparaties. Informatieverstrekking van Dynafix is bedroevend, omdat het toestel bij een externe reparateur ligt. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het toestel volgende week vrijdag gerepareerd terug wil zien. Anders gaat de winkel mijn vriendin maar compenseren in welke manier dan ook. Belachelijk zeg.
Grote kans dat je toestel bij Teleplan ligt.

Check de status van je toestel eens bij www.e-repair.nl

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
GreNade schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:26:
[...]

Grote kans dat je toestel bij Teleplan ligt.

Check de status van je toestel eens bij www.e-repair.nl
Inderdaad, daar is het toestel. Staat al 10 dagen op 'wacht op onderdelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Gadgeteer schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:18:
[...]

Mijn Note3 is inmiddels meer dan een week geleden opgestuurd naar Dynafix (via Coolblue ivm garantie dingetje)

Hou mn hart vast..
Dinsdag zijn we 3 weken verder.... nog niets van Dynafix gehoord, ook niet via Coolblue.
Communicatie loopt voor geen meter.

Wie kan me vertellen wat een "redelijke termijn" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat zegt de track and trace pagina dan? Ik ga er vanuit dat je een IRMA nummer hebt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Uiteindelijk is de Z1 Compact terug van reparatie. Het heeft 9 weken geduurd, maar hij is gerepareerd. Niveau van contact met Dynafix en Telecare is bedroevend slecht. Hoop dan ook nooit meer ervaring te hebben met deze bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05-2023
Beste medeTweakers,

Ik zou ook even mijn ervaring met Dynafix willen meedelen met jullie. Het verhaal is hetzelfde als bij alle anderen. Ik besef dan ook dat ik er waarschijnlijk niet veel aan ga kunnen doen, net zoals jullie, om aan deze situatie iets te kunnen doen. Maar goed, hier gaat ie dan:

Iets meer dan 6 maanden geleden heeft mijn schoonvader een Iphone 5S gekocht bij een abbo van Telenet. Daar heeft hij nu enorm spijt van. Het toestel vertoonde al van maand 2 gebreken, maar deze kon hij door de vingers zien. Nu net na het verstrijken van de 6 maanden na aankoop heeft hij het toestel dan maar binnen gebracht omdat de gebreken als maar erger werden: batterij werd knoerheet, cameralens was kapot, softwareproblemen... Natuurlijk niet zo slim van die 6 maanden, maar goed.

Telenet heeft zijn Iphone 5s opgestuurd naar ons allen welbekende Dynafix. Deze gaven het bericht dat de telefoon buiten garantie is omdat er zogezegd val en druk-schade mee gemoeid was. Ik, en hijzelf natuurlijk ook, ben er héél erg zeker van dat deze schade zicht nooit heeft gemanifesteerd. Maar goed, zij hebben de telefoon daar en ze beweren het. Ze stuurden dan ook foto's op, met de "zogezegde" schade (zogezegd pinnetjes van het oplaadpoortje die kapot zijn). het ging hier om erg slechte en wazige foto's van het oplaaddockingstation van de iPhone. Uit de foto's kon op geen enkele manier worden afgeleid dat het ging over het toestel van mijn schoonvader. De schade aan de foto's had hij nooit opgemerkt, daar had hij zelfs nooit de telefoon voor binnengebracht. Heeft iemand nog gelijkaardige foto's ooit gekregen? Misschien dat we deze eens kunnen vergelijken? Niet dat ik denk dat Dynafix zo dom zou zijn...

Nu hebben we gebeld naar iemand die iphone's maakt (zoiets als iFixers) en deze persoon meld ons dat het zelfs niet mogelijk is om deze kapot te krijgen bij normaal gebruik.

Daarna belden we naar het (betalende!!) nummer van Dynafix om te vragen of we een beter bewijs kunnen krijgen. We wilden dus een foto met daarop het EMAI nummer of het RMA nummer met daarbij de schade, zodat we zeker waren dat het om zijn toestel ging. Ze vertelden ons dat dat niet kon (VERDACHT?).

We zijn vandaag teruggegaan naar de telenetwinkel om te vragen of ze contact opnamen met dynafix. daar hebben we gezegd dat we hun bewijs betwisten en dat we ook het verval van de garantie betwisten. We hebben gevraagd fatsoenlijk bewijs te leveren OF het telefoontoestel aan ons terug te geven OF het toestel kosteloos onder garantie te laten herstellen. Ook al doen ze een van deze dingen, dan gaan we het er nog niet bij laten. Dynafix liegt en bedriegt, en dat moet voor de buitenwereld beter bekend zijn.

Daarnaast hebben we een afdruk van de mail gevraagd, wat telenet ons gaf. We hebben ook de foto's als bewijs laten ondertekenen dat Dynafix deze heeft geleverd (die zij beweren dat het ons toestel is) en de datum en een naam er laten bijzetten.

Heef iemand een idee wat we nog kunnen doen? Moeten we instanties inlichten? We willen in ieder geval een klacht neerleggen tegen Dynafix. Maar we zullen best even eerst hun respons moeten afwachten, nietwaar?

Bedankt voor het lezen & reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Essox Lucius schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 12:26:
22-04 mijn Huawei Ascend Mate 7 ter reparatie aangeboden bij DrMobile Powered by Dynafix.

Toestel herkende geen SIM kaart meer,fingers crossed maar ik heb weinig vertrouwen in Dynafix,ik denk dat het weer een gevalletje gebruikers schade gaat worden.
Of gaat de toestel op waterschade,val of stoot of drukschade afgekeurd worden.
heb exact hetzelfde probleem met mijn huawei! Heb nog een jaar garantie en de winkel waar ik hem heb gekocht werkt ook via dr.mobile.
is het in orde gekomen bij jou? Of raad je me iets anders aan dan dr mobile?

Verwijderd

aRegularUser schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:05:
Beste medeTweakers,

Ik zou ook even mijn ervaring met Dynafix willen meedelen met jullie. Het verhaal is hetzelfde als bij alle anderen. Ik besef dan ook dat ik er waarschijnlijk niet veel aan ga kunnen doen, net zoals jullie, om aan deze situatie iets te kunnen doen. Maar goed, hier gaat ie dan:

Iets meer dan 6 maanden geleden heeft mijn schoonvader een Iphone 5S gekocht bij een abbo van Telenet. Daar heeft hij nu enorm spijt van. Het toestel vertoonde al van maand 2 gebreken, maar deze kon hij door de vingers zien. Nu net na het verstrijken van de 6 maanden na aankoop heeft hij het toestel dan maar binnen gebracht omdat de gebreken als maar erger werden: batterij werd knoerheet, cameralens was kapot, softwareproblemen... Natuurlijk niet zo slim van die 6 maanden, maar goed.

Telenet heeft zijn Iphone 5s opgestuurd naar ons allen welbekende Dynafix. Deze gaven het bericht dat de telefoon buiten garantie is omdat er zogezegd val en druk-schade mee gemoeid was. Ik, en hijzelf natuurlijk ook, ben er héél erg zeker van dat deze schade zicht nooit heeft gemanifesteerd. Maar goed, zij hebben de telefoon daar en ze beweren het. Ze stuurden dan ook foto's op, met de "zogezegde" schade (zogezegd pinnetjes van het oplaadpoortje die kapot zijn). het ging hier om erg slechte en wazige foto's van het oplaaddockingstation van de iPhone. Uit de foto's kon op geen enkele manier worden afgeleid dat het ging over het toestel van mijn schoonvader. De schade aan de foto's had hij nooit opgemerkt, daar had hij zelfs nooit de telefoon voor binnengebracht. Heeft iemand nog gelijkaardige foto's ooit gekregen? Misschien dat we deze eens kunnen vergelijken? Niet dat ik denk dat Dynafix zo dom zou zijn...

Nu hebben we gebeld naar iemand die iphone's maakt (zoiets als iFixers) en deze persoon meld ons dat het zelfs niet mogelijk is om deze kapot te krijgen bij normaal gebruik.

Daarna belden we naar het (betalende!!) nummer van Dynafix om te vragen of we een beter bewijs kunnen krijgen. We wilden dus een foto met daarop het EMAI nummer of het RMA nummer met daarbij de schade, zodat we zeker waren dat het om zijn toestel ging. Ze vertelden ons dat dat niet kon (VERDACHT?).

We zijn vandaag teruggegaan naar de telenetwinkel om te vragen of ze contact opnamen met dynafix. daar hebben we gezegd dat we hun bewijs betwisten en dat we ook het verval van de garantie betwisten. We hebben gevraagd fatsoenlijk bewijs te leveren OF het telefoontoestel aan ons terug te geven OF het toestel kosteloos onder garantie te laten herstellen. Ook al doen ze een van deze dingen, dan gaan we het er nog niet bij laten. Dynafix liegt en bedriegt, en dat moet voor de buitenwereld beter bekend zijn.

Daarnaast hebben we een afdruk van de mail gevraagd, wat telenet ons gaf. We hebben ook de foto's als bewijs laten ondertekenen dat Dynafix deze heeft geleverd (die zij beweren dat het ons toestel is) en de datum en een naam er laten bijzetten.

Heef iemand een idee wat we nog kunnen doen? Moeten we instanties inlichten? We willen in ieder geval een klacht neerleggen tegen Dynafix. Maar we zullen best even eerst hun respons moeten afwachten, nietwaar?

Bedankt voor het lezen & reageren
Dat Dynafix valse foto's zou doorsturen, dat lijkt me echt wel onrealistisch. Het kan wel dat tijdens transport het toestel verdere schade heeft opgelopen, heb je er foto's van gemaakt voor je hem opstuurde? (of heeft telenet dat gedaan?). Dan kan je al vergelijken.

Bovendien, pinnetjes die stuk gaan in een oplaadpoort van een iPhone 5S lijkt me wel heel sterk...

• aRegularUser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05-2023
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

Dat Dynafix valse foto's zou doorsturen, dat lijkt me echt wel onrealistisch. Het kan wel dat tijdens transport het toestel verdere schade heeft opgelopen, heb je er foto's van gemaakt voor je hem opstuurde? (of heeft telenet dat gedaan?). Dan kan je al vergelijken.

Bovendien, pinnetjes die stuk gaan in een oplaadpoort van een iPhone 5S lijkt me wel heel sterk...
Beste Zonezns,

Bedankt voor je reactie op mijn post. Ik vond de foto's ook al vreemd, maar ze hebben deze effectief opgestuurd. Dit waren ook nog eens heel slechte foto's ook, maar de schade is wel duidelijk zichtbaar. Over het transport of de behandeling in het fabriek hebben we natuurlijk geen informatie. We hebben foto's genomen van het toestel op voorhand, maar natuurlijk geen foto's van in die oplaad-poort (daar zou ik nooit van mijn leven aan hebben gedacht :P ). Geen vergelijking mogelijk dus. Ik zou ook moeilijk geloven dat Dynafix ze zelf heeft kapot gemaakt, maar dat kunnen we natuurlijk nooit nakijken... .

We hebben nogmaals gebeld naar Test Aankoop en naar een onafhankelijk hersteldienst en deze partijen hebben ons nogmaals bevestigd dat die pinnetjes niet bij thuisgebruik stuk kunnen gaan, ook al doe je echt je best met die oplaadkabel van Apple zelf.

Dus we hebben dan maar het toestel teruggevraagd en we hebben dat ook opgestuurd gekregen. We hebben bestekkosten moeten betalen, wat mijn schoonvader heeft gedaan (35 euro om je kapotte gsm kapotter terug te krijgen? 8)7 ). Daarna hebben we het toestel bestudeerd: imei-nummer in het toestel en op de achterkant nagekeken en vergeleken met de originele aankoopfactuur, maar natuurlijk klopte alles. Daarna de poort bekeken & vergeleken met hun foto's: alles klopte perfect. Pinnetjes waren op dezelfde manier beschadigd.

Mijn schoonvader herkende natuurlijk direct dat het zijn telefoon was, aangezien dezelfde defecten er waren: te warme batterij (klinkt gevaarlijk niet?) en een kapotte lens. Wat hem wel opviel was het volgende: voor dat hij de telefoon had binnengebracht kon hij zijn oplaadkabeltje zonder moeite (zoals een normale iphone) erin steken, nu moet hij echt HARD duwen om het erin te krijgen. Ik heb het zelf ook geprobeerd, en het is echt opvallend stroef (moeilijk met één hand).

Hopelijk weten jullie nog iets dat we kunnen doen? Het is voor ons precies ons woord tegen het hunne, waartegen we niets kunnen doen...

Bedankt alvast voor het lezen,

ARegularUser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkeXiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 19:00
Goedenavond,

hierbij mijn eerste ervating met Dynafix. Paar weken geleden wilde de Wifi van mijn Nexus 5 niet meer inschakelen. Telefoon via 2call opgestuurd en is bij Dynafix terecht gekomen. Ik ging er van uit dat hij gerepareerd zou worden en ik hem zonder problemen terug zou krijgen. Echter, kreeg ik tot m'n verbazing een mail met de mededeling dat de reparatie niet onder garantie valt. Na de vraag waarom mijn recht op garantie vervalt krijg ik te horen dat het waterschade betreft. De reparatie kost 230 Euro (!) en ze hebben 3 vage foto's meegestuurd als 'bewijs'.

1) Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/dfg5fs.png
2) Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/14xz5hk.png

En nog een foto van de IMEI code op de plastic behuizing.

Ik heb m'n telefoon nooit in het water laten vallen o.i.d.. Verder vind ik de foto's erg vaag en blijkt naar mijn mening er totaal niet uit dat het defect het gevolg is van waterschade. Zelf zie ik een licht verkleurde indicator( Foto 2) en wat stof (Foto 1, 2). Weet iemand wat ik nu het beste kan doen en of ik nog enige kans heb om toch m'n garantie te claimen?

Mvg,

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimonM
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:37
Voordat een toestel mag worden afgekeurd op waterschade, moeten er vochtplekken op het moederbord zitten, een geactiveerde vochtindicator zegt niks.

zie : nieuws: Aantal klachten over vervallen garantie door vochtschade telefoons neemt af

En de puntjes op het moederbord zien er inderdaad uit als stof. Ik zou kijken of je een second opinion kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkeXiz
"Naar aanleiding van de verkleurde vochtindicator zijn wij ervan uitgegaan dat het vochtschade betrof. Wij zullen de precieze oorzaak met duidelijkere foto’s voor u opvragen bij het reparatiecentrum.
Overigens hoeft bij vochtschade de relatie tot uw wifi probleem niet te worden aangetoond, dat het toestel vochtschade heeft is genoeg om de garantie af te wijzen, maar dit terzijde."

Ik wacht het antwoord/bewijs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze de relatie tussen schade en probleem niet hoeven aan te tonen is wettelijk onjuist. Dat verband zal wel degelijk aangetoond moeten worden.

Wat wel zo is, is dat vele reparateurs uitsluitend een toestel weer compleet willen herstellen (dus ook zaken die niet aangemeld zijn als probleem). Daar kan ook ongerelateerde gebruikersschade tussen zitten. Op zich is het de vraag of dat als onredelijk is aan te merken.

Immers, na reparatie zal reparateur ook in moeten staan voor wat teruggeleverd wordt. Bij een apparaat waar nog andere schade aan zit die niet gerepareerd wordt is het vervolgens veelal onmogelijk te bepalen of nieuwe problemen te relateren zijn aan de reparatie of niet.

Bij een auto is het snel duidelijk dat die kras op de spiegel niet voor schade aan de motor gaat zorgen. Bij elektronica zit alles zo dicht op elkaar, met een grotere gevoeligheid, dat dat een stuk lastiger is. (Er zullen vast uitzonderingen zijn)

In praktijk kunnen ze dus wel stellen dat je betaalt voor het repareren van overige zaken die wél gebruikersschade waren, ook al lever je het in voor een ongerelateerd probleem. Datgene waarvan gebruikersschade *niet* kan worden aangetoond, zal echter nog steeds onder garantie kosteloos moeten worden verholpen.

Laat ik er direct bijzeggen dat de houdbaarheid van slechts wijzen naar een vochtindicator nooit voldoende bewijs is. Het is goed te zien dat in het aangehaalde artikel wordt gezegd dat het minder gebeurt, maar tegelijk staat er ook dat het nog steeds het grootste discussiepunt is. Er is het punt normaal gebruik en een bepaalde mate van vocht die daarbij verwacht kan worden, en het punt dat een indicator niet een 100% sluitend verband legt tussen dat vocht en de schade.

Per saldo is het in ieder geval duidelijk dat het antwoord dat je quote zeker niet in lijn met wetgeving is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:48:
*knip

Wat wel zo is, is dat vele reparateurs uitsluitend een toestel weer compleet willen herstellen (dus ook zaken die niet aangemeld zijn als probleem). Daar kan ook ongerelateerde gebruikersschade tussen zitten. Op zich is het de vraag of dat als onredelijk is aan te merken.

*knip
Nee dit is niet geheel juist. Mijn ervaring met zowel Dynalogic/Dynafix als teleplan is dat zij in de meeste gevallen alleen de klacht repareren. Anders hadden zij ook mijn licht beschadigde behuizing vervangen, in het geval van "toestel compleet herstellen"
Wat in het geval van SkeXiz speelt is dat zij het defect waarschijnlijk op vochtschade gooien, niet geheel onterecht maar ook niet geheel legit als je het mij vraagt. Aangezien vrijwel alle klachten op vochtschade kan worden gegooid lijkt mij dit een logische maar lullige redenatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:37
Mrjraider schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:52:
[...]

Nee dit is niet geheel juist. Mijn ervaring met zowel Dynalogic/Dynafix als teleplan is dat zij in de meeste gevallen alleen de klacht repareren. Anders hadden zij ook mijn licht beschadigde behuizing vervangen, in het geval van "toestel compleet herstellen"
Wat in het geval van SkeXiz speelt is dat zij het defect waarschijnlijk op vochtschade gooien, niet geheel onterecht maar ook niet geheel legit als je het mij vraagt. Aangezien vrijwel alle klachten op vochtschade kan worden gegooid lijkt mij dit een logische maar lullige redenatie.
Cosmetische schade heeft geen invloed op de werking van het toestel. Dit wordt daarom niet gerepareerd.

Ze gooien ook echt niet alles op vochtschade, bij een vochtschade constatering krijgen ze namelijk niets betaald en moeten ze vaak het toestel gratis terug sturen( Bij Samsung in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkeXiz
Oké, zojuist antwoord gekregen van Phoneshop/2call. Ze hebben om meer foto's gevraagd bij Dynafix. Die waren er blijkbaar niet en ze hebben dezelfde foto's als hierboven nog een keer meegestuurd.

Dynafix: "In de bijlagen sturen wij meer foto's van de vochtschade aan het moederbord. Zie de crystalvorming en de verkleurde vochtindicator.

Mochten er verder nog vragen zijn horen wij die graag
."

Ik dacht dat dit misschien een foutje was en heb alsnog om meer foto's gevraagd, en heb ook nogmaals aangegeven dat de vochtindicator licht verkleurd is en de 'vochtschade' eerder op stof lijkt, zoals ook op de andere foto rond de cameralens te zien is. Antwoord van Phoneshop/2call:

"De vochtindicator in duidelijk verkleurd en de crystalvorming is ook duidelijk waarneembaar. De foto van het moederbord had weliswaar iets scherper/in hogere resolutie kunnen zijn, echter deze foto laat de schade duidelijk genoeg zien.
Op het moment dat een toestel vochtschade heeft vervalt de garantie. De verkleurde indicator tezamen met de crystalvorming is hier voldoende bewijs voor."

Al met al een ontzettend zwak verhaal, waarmee ik niets ben opgeschoten en naar mijn inzien ook weinig opties overhoud. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn ervaring met m'n S6 was dramatisch. Ding had een focusprobleem met de camera sinds dag 1.
Na onderzoek van Dynafix zou het 320 euro gaan kosten om op te lossen omdat er 1 klein putje in de behuizing zat en het dus door de gebruiker kwam.
Een belachelijk bedrag met absurde reden.. Heb aangegeven (met kopies van communicatie die ik had met Samsung en Vodafone) dat ik daar absoluut niet mee akkoord ging omdat het toestel al sinds aanschaf stuk was en moest letterlijk dreigen met rechtsgang om het toestel gerepareerd te krijgen.
Vervolgens stond op de reparatiebon dat de camera, toetsenbord en scherm vervangen waren. Toetsen zaten echter nog zo scheef als hij was opgestuurd en ook het scherm zat nog onder de krassen. Alle kosten waren wel vervallen.
Mijn ervaring, 1 oplichtersbende dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Graag willen wij onze service verbeteren, dit houdt in dat we jullie via deze weg ook graag te woord willen staan bij problemen, vragen en klachten.

Heb je vragen voor ons team? Stel ze gerust!

Groetjes,
^Tamara en ^Dennis, Dynafix WeCare-team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Nou Tamara en Dennis wat is jullie reactie op bovenstaand verhaal? :)
Als ik alle verhalen hier zo lees gaat het af en toe niet helemaal goed...Heb zelf een probleem met mijn telefoon maar ik twijfel. Hij is via Hollandsnieuwe gekocht en die werken met Dr. Mobile samen. Maar is het niet mogelijk direct garantie bij Sony te claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkeXiz
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:14:
Hallo!

Graag willen wij onze service verbeteren, dit houdt in dat we jullie via deze weg ook graag te woord willen staan bij problemen, vragen en klachten.

Groetjes,
Hallo!

Ik heb enkele vragen:

Ik heb mijn toestel ter reparatie opgestuurd. Nu wordt er vanuit Dynafix beweert dat mijn toestel waterschade heeft, en dus niet onder de garantie valt. Als bewijs krijg ik een onscherpe foto en is het niet mogelijk om daar een nieuwe, scherpe foto van te krijgen vanuit Dynafix. Waarom is het zo lastig om een scherpe foto te maken van de beweerde waterschade in mijn toestel? Op de gestuurde foto is het lastig te zien en ik wil alleen wat duidelijkheid. Het lijkt me een hele simpele en logische oplossing, en daarna kan ik als klant ook een beter oordeel scheppen over jullie analyse. Waarom doen jullie hier zo moeilijk over?

En ten tweede: beschouwen jullie alleen een verkleurde vochtindicator al als onomstotelijk bewijs voor vochtschade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waterschade is de meest lucratieve vorm om onder enige garantie uit te komen. Ik denk dat Dynafix deze opdracht stiekum vanuit de fabrikanten mee heeft gekregen.

Daarnaast: de indicatoren kunnen ook liegen. Denk maar aan vocht wat in andere vormen dan vloeistof op de sticker terecht komt. Dit is dus écht prima te verdedigen, er moet namelijk meer schade zijn dan alleen maar een stickertje die verkleurt. Denk maar aan het oxideren van solderingen en componenten.

Dat er geen duidelijke foto komt lijkt me duidelijk: een duidelijke foto zou laten zien dat het óf jouw toestel niet is óf dat er helemaal geen waterschade is.

Ik zeg: ongerepareerd retour vragen, leverancier contacten en het probleem voorleggen. Wil de leverancier niet in je verhaal meegaan dan kun je de fabrikant proberen te contacten over het probleem Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:36

paQ

(jarig!)
Hallo!

Groetjes,
Dan is het niet heel veel gevraagd om binnen 5 dagen te reageren? *D

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 16:25
Voor de verandering eens een goed verhaal over dynafix. Tenminste ik denk dat ik netjes en correct ben behandeld. :)

Ik had een defect met een Motorola G. Batterij problemen vanaf dag 1 en starte uiteindelijk helemaal niet meer op na een maand of 4. Toestel ter reparatie aangeboden via de webshop naar Dr Mobile naar Dynafix. Boel opgestuurd met Koala (dpd). Dit was alles voor de vakantie, met het idee het zal wel een paar weken duren...

Wat schetst mijn verbazing. Defecte toestel aangenomen, verwerkt en reparatie in behandeling genomen binnen 4 dagen. Het was blijkbaar wachten op een reserve onderdeel dat niet voorradig was. (netjes via een status update mail vernomen) Na 8 dagen was de reparatie afgerond en toestel alweer onderweg naar mijn adres!

Toestel heeft nieuw moederbord gekregen, stond er op de nota/brief. Geen kosten, alles garantie. Ben er zeer tevreden over. 8) Had na het lezen van dit topic en de reacties alles verwacht....gelukkig niets van dit alles.

paar dingen opgevallen:
- ik had toestel meegestuurd met achterkant, blijkbaar was de standaard cover voor Dynafix een accessoire?. Vind ik vaag.
- ik stuur het toestel netjes op in doosje, goed verpakt tegen beschadigingen. Krijg de telefoon terug in een bubbeltjesenveloppe. Gelukkig goed gegaan, maar een beste verpakking is het niet in mijn optiek
-heb 6,75 verzendkosten moeten betalen, omdat de webshop wel gratis RMA verzending biedt, maar ik die optie bij DrMobile weer niet kan aanvinken.. (en dus het RMA proces niet kan afronden!) :(

for the record: ben GEEN dynafix medewerker! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Hallo!

Groetjes,
Dynafix webcare?
Goed initiatief... helaas slechts bij 1 enkele reply gebleven. Jammer.

Ik hoop dat het jullie ooit zal lukken om die service te verbeteren. Minder schuilen achter "gebruikersschade" om je pot te spekken is een goed idee, ook de communicatie mag verbeteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertjus
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05-2024
Zojuist m'n HTC M8s uitgepakt, terug ontvangen van Dr Mobile / Dynafix. Het was een bijna nieuw toestel (m'n eerste) waar ik heel zuinig mee omgegaan was, met portefeulle en glazen schermbeschermer. Het probleem was niet volledig werken van de achtergrondverlichting, een garantiekwestie.

De reparatie lijkt op zich gelukt. De afhandeling w.b.t. afhalen, terugsturen en berichtgeving was best in orde.

Maar waar ik niet zo tevreden ben is dat ze het toestel niet netjes hielden.
- Het scherm was vies.
- Er zaten resten van plakkers op de achterkant.
- Er zaten lijmresten aan de rant van de camera ingeklemd tussen het glas en het metaal (hoe krijgen ze het voor elkaar?).

Het scherm was nog wel te poetsen en was niet gekrast. Maar die lijm was niet goed weg te krijgen en zit nou nog meer op het glas!

Verder moest ik 8 euro betalen voor het afhalen. Bij een garantiegeval zou dat ook gratis moeten zijn.

Ik ga nog contact opnemen met HTC, de winkel, en/of dit reparatiebedrijf. Wat me ook niet bevalt is dat Dr Mobile / Dynafix in zo'n geval alleen maar voor 45 cent per minuut te bellen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Bertjus op 09-09-2015 14:01 . Reden: aanvulling. ]

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:00
Ook een lekker gevalletje hier. HTC Desire Eye (gekocht via studentmobiel) had 2 defecten, namelijk mSD kaart werd niet goed gelezen, en een strook van het touchscreen werkte niet. 2 RMA's voor aangemaakt waarbij ik bij de RMA over de mSD kaart heb aangegeven dat ik het kaartje mee zou sturen (in het toestel) zodat zij konden testen.

Na een week kreeg ik mijn toestel terug, en het probleem met het touchscreen netjes verholpen, maar van mijn mSD kaart is geen spoor te bekennen. Bij een 16GB kaartje zou ik denken jammer maar helaas, maar het is een 128GB kaartje.

Dr. Mobile/Dynafix zegt doodleuk dat ze het kaartje niet hebben, en dat ik het niet mee had moeten sturen (hadden ze wel even over mogen bellen toen ik de RMA inschoot, had het er specifiek bij gezet) en studentmobiel zegt dat ik het toestel niet naar ze heb opgestuurd, dus dat zij zich er buiten houden.

Nou heb ik officieel niets met Dr. Mobile/Dynafix te makken, aangezien ik het toestel bij Studentmobiel heb gekocht, en op hun aanraden direct bij Dr. Mobile aangemeld, maar netjes is anders.

Straks maar weer eens een mail naar beide sturen dat ik toch graag mijn kaartje terug heb. Op de reparatiebon wordt overigens met geen woord gerept over het repareren van het geheugenkaartslotlezer (3x woordwaarde?) maar wel over het scherm. De beide formulieren van de RMA's die ik mee had gestuurd zaten echter wel bij de telefoon toen ik hem terug kreeg.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Laatst online: 19-08 21:19
Mijn Huawei toestel opgestuurd i.v.m. het slecht werken van de usb plug lader. Via de website kwam ik erachter dat het toestel al was teruggestuurd en de reperatie omschrijving was vaag. Toen even gebeld en eigenlijk viel dit best mee. Het toestel werd momenteel nog door hun gerepareerd. en volgende week komt hij weer terug via de post.

Geen informatie gehad over onderzoekskosten, reparatiekosten en garantie. Zoals de website aangeeft wordt je alleen op de hoogte gebracht indien de garantie het niet vergoed. Daaruit blijkt dat mijn reparatie onder de garantie valt. Nog even wachten, maar vooralsnog tevreden over het gemak en de service die ze bieden.

• SkeXiz
Hier een update m.b.t. van m'n bovenstaande posts. Waar er door Dynafix waterschade werd beweert middels vage en onscherpe foto's en ze weigerden duidelijke foto's te sturen.

Uiteindelijk is door 2call de zaak bij de technische dienst van LG terecht gekomen (dit was rond 27 augustus). Ik weet niet of het de telefoon of de foto's betreft die bij LG zijn beland. Maar vanuit het niets kreeg ik ineens een mail van Dynalogic dat m'n telefoon gerepareerd is en opgestuurd wordt.

Een bijzondere gang van zaken, dat er ineens een reparatie mogelijk was. Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar ik ga er van uit dat er inderdaad géén waterschade was geconstateerd in mijn telefoon. Mocht dit inderdaad zo zijn, dan bevestigt dit sterk mijn vermoeden dat m'n skeptische opstelling t.o.v. de door Dynafix geleverde foto's helemaal terecht was. En dat Dynafix dus geen duidelijke foto's wilde sturen, omdat dit zou laten zien dat er helemaal geen vochtschade aan het toestel was.

Uiteindelijk ben ik m'n telefoon anderhalve maand kwijt geweest, terwijl de daadwerkelijke diagnose al na twee weken gesteld was/gesteld had kunnen worden.

Edit: De telefoon is ongerepareerd teruggestuurd. Anderhalve maand verder en 40 Euro armer. We beginnen weer vrolijk van voren af aan |:(

[ Voor 8% gewijzigd door SkeXiz op 19-09-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Xperia Z3 compact opgestuurd met een drietal problemen, koptelefoon jack functioneerde niet meer, camera gaf geen beeld en rubbertje van het klepje dat de micro-usb poort afdekte liet los waardoor de mobiel niet meer waterdicht is. Mobiel is een drietal weken weggeweest, camera en koptelefoon jack zijn netjes gerepareerd, rubbertje van de micro-usb poort helaas niet.

Mijn ervaring met Dynafix is gematigd positief. Ik heb deze mobiel een tweetal keren opgestuurd. De eerste keer met een gebarsten scherm, toen werd mijn toestel kosteloos omgeruild. Maar ik ben de mobiel wel twee en een halve maand kwijt geweest. De tweede keer, zoals hierboven beschreven, ook kosteloos gerepareerd en ditmaal was de mobiel een drietal weken weg. Nooit hoeven zeuren maar heb wel het idee dat het allemaal wat slordig gaat bij Dynafix. De eerste keer werd mijn mobiel omgeruild, daar hadden ze me schijnbaar over gebeld terwijl er heel duidelijk op de servicebon stond dat ik niet mobiel bereikbaar zou zijn en graag een mailtje wou ontvangen. Door de matige communicatie en traag werk was ik de mobiel 70 dagen kwijt. Vervelend. De tweede keer was mijn mobiel drie weken weg maar is één van de zaken niet gerepareerd en ik heb geen zin om het ding weer zo lang te moeten missen dus laat ik het maar zitten.

Als ik naar een lokale telefoonzaak ga en de mobiel inlever zeggen ze over het algemeen, kom over een half uurtje maar terug dan is het klaar. Dat Dynafix er dan weken/maanden over doet is erg vervelend en niet van deze tijd! Echter krijg ik simpelweg met ze te maken als het een garantiegeval betreft. Communicatie en tempo mag absoluut aan gewerkt worden!

• WCA
  • Nu online

WCA

ormagon schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:05:
Xperia Z3 compact opgestuurd met een drietal problemen, koptelefoon jack functioneerde niet meer, camera gaf geen beeld en rubbertje van het klepje dat de micro-usb poort afdekte liet los waardoor de mobiel niet meer waterdicht is. Mobiel is een drietal weken weggeweest, camera en koptelefoon jack zijn netjes gerepareerd, rubbertje van de micro-usb poort helaas niet.

Mijn ervaring met Dynafix is gematigd positief. Ik heb deze mobiel een tweetal keren opgestuurd. De eerste keer met een gebarsten scherm, toen werd mijn toestel kosteloos omgeruild. Maar ik ben de mobiel wel twee en een halve maand kwijt geweest. De tweede keer, zoals hierboven beschreven, ook kosteloos gerepareerd en ditmaal was de mobiel een drietal weken weg. Nooit hoeven zeuren maar heb wel het idee dat het allemaal wat slordig gaat bij Dynafix. De eerste keer werd mijn mobiel omgeruild, daar hadden ze me schijnbaar over gebeld terwijl er heel duidelijk op de servicebon stond dat ik niet mobiel bereikbaar zou zijn en graag een mailtje wou ontvangen. Door de matige communicatie en traag werk was ik de mobiel 70 dagen kwijt. Vervelend. De tweede keer was mijn mobiel drie weken weg maar is één van de zaken niet gerepareerd en ik heb geen zin om het ding weer zo lang te moeten missen dus laat ik het maar zitten.

Als ik naar een lokale telefoonzaak ga en de mobiel inlever zeggen ze over het algemeen, kom over een half uurtje maar terug dan is het klaar. Dat Dynafix er dan weken/maanden over doet is erg vervelend en niet van deze tijd! Echter krijg ik simpelweg met ze te maken als het een garantiegeval betreft. Communicatie en tempo mag absoluut aan gewerkt worden!
De reden waarom sony reparaties zo lang duren bij Dynafix, is omdat Dynafix geen sony toestellen mag repareren. Wat er gebeurt als je een sony toestel naar Dynafix stuurt:

1. De winkel stuurt de telefoon naar Dynafix
2. Dynafix stuurt de telefoon naar Teleplan
3. Als de reparatie langer dan twee uur duurt, stuurt teleplan de telefoon naar hun afdeling in Tsjechie
4. Telefoon evt. terug naar Teleplan NL
5. Telefoon terug naar dynafix
6. Telefoon naar de winkel

Een enorm onnodig en complex stelsel dus.

Share and Enjoy!

• Kalua
GreNade schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:01:
[...]

De reden waarom sony reparaties zo lang duren bij Dynafix, is omdat Dynafix geen sony toestellen mag repareren. Wat er gebeurt als je een sony toestel naar Dynafix stuurt:

3. Als de reparatie langer dan twee uur duurt, stuurt teleplan de telefoon naar hun afdeling in Tsjechie

Tja dat kun je ook moeilijk dynafix kwalijk nemen. Winkels en websites ed willen graag 1 punt voor reparaties en niet voor ieder merk apart een andere servicepartner. Aan de andere kant heb je als klant ook geen keus, je kan namelijk niet direct bij Teleplan aanbieden, die doen namelijk geen zaken met particulieren.

Webcare team heeft btw ook heel erg snel de handdoek in de ring gegooid :o . Hadden ze beter helemaal niet kunnen reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalua op 23-09-2015 10:32 ]

• WCA
  • Nu online

WCA

Kalua schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:31:
[...]

Tja dat kun je ook moeilijk dynafix kwalijk nemen. Winkels en websites ed willen graag 1 punt voor reparaties en niet voor ieder merk apart een andere servicepartner. Aan de andere kant heb je als klant ook geen keus, je kan namelijk niet direct bij Teleplan aanbieden, die doen namelijk geen zaken met particulieren.

Webcare team heeft btw ook heel erg snel de handdoek in de ring gegooid :o . Hadden ze beter helemaal niet kunnen reageren.
Dat kan je Dynafix wel degelijk aanrekenen vind ik, aangezien ze vroeger wel sony repareerden, maar Sony hun licentie heeft ingetrokken.

Share and Enjoy!

• Kalua
GreNade schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:35:
[...]

Dat kan je Dynafix wel degelijk aanrekenen vind ik, aangezien ze vroeger wel sony repareerden, maar Sony hun licentie heeft ingetrokken.
Sony heeft toen ze Ericsson uitgekocht hebben alle licenties ingetrokken en alleen Teleplan heeft een nieuwe gekregen. Dat is een management beslissing geweest bij Sony. Dynafix had daar geen invloed op. Ik ben wel van mening dat Dynafix beter kan zeggen dat ze die toestellen niet aannemen, scheelt een hoop tijd en frustratie denk ik aan alle kanten.

• WCA
  • Nu online

WCA

Kalua schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:57:
[...]

Sony heeft toen ze Ericsson uitgekocht hebben alle licenties ingetrokken en alleen Teleplan heeft een nieuwe gekregen. Dat is een management beslissing geweest bij Sony. Dynafix had daar geen invloed op. Ik ben wel van mening dat Dynafix beter kan zeggen dat ze die toestellen niet aannemen, scheelt een hoop tijd en frustratie denk ik aan alle kanten.
Jup, zou een stuk schelen. Maar dat het toestel soms gewoon drie keer opgestuurd moet worden om überhaupt op de plek van reparatie aan te komen is gewoon van de zotte.

Share and Enjoy!

• Mast3rWill
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:18

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

Dynafix mag sinds een aantal maanden weer Sony toestellen repareren. (soort van proeftijd)
Echter komen er meer Sony toestellen binnen dan is afgesproken en daardoor gaat het niet altijd helemaal lekker met het leveren van parts en het schalen van de productie..

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:39

Mimiix

Professioneel Prutser

ormagon schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:05:
rubbertje van de micro-usb poort helaas niet.
Even Sony bellen. Ik heb dit gehad met mn z1. Toen kreeg ik van sony gratis zon klepje opgestuurd

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Kijk, goede tip, dat zal ik sowieso even doen.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:37
Mast3rWill schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:25:
Dynafix mag sinds een aantal maanden weer Sony toestellen repareren. (soort van proeftijd)
Echter komen er meer Sony toestellen binnen dan is afgesproken en daardoor gaat het niet altijd helemaal lekker met het leveren van parts en het schalen van de productie..
Daar kan ik helaas over meepraten.

Ik heb ruim 4 weken geleden het scherm van mijn telefoon laten repareren. Toen ik hem terugkreeg (10/9) bleek als snel dat na de reparatie de notificatieled niet meer naar behoren werkte. 11/9 heb ik hem weer teruggestuurd, het zou middels een spoedreparatie gefixt gaan worden die binnen 5 werkdagen zou worden afgerond.

Helaas wacht ik nu nog steeds op mijn toestel.

• WCA
  • Nu online

WCA

ach man, dynafix heeft mij vier keer achter elkaar een spoedreparatie beloofd, maar daar ging het niet sneller op.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmven
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-10-2024
Als je een Sony telefoon hebt stuur deze AUB NOOIT naar Dynafix, 3 keer achter elkaar mijn toestel verkracht. Het toestel kwam defecter terug als waar deze voor weg ging. Dynafix is niet thuis en reageert nergens op! Laatste keer sturen ze een zogenaamde repair retour. Ze hadden niet in de gaten dat de backcover daadwerkelijk met een adhesive gelijmt moet worden, deze lag er gewoon los op.

in mijn ogen niet meer dan %^&$# juist amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen L0we,
Heb je voor mij in een privéberichtje misschien je reparatiegegevens?
Ik kijk graag voor je wat het oponthoud veroorzaakt!

Groetjes,
^Tamara.
L0we schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:56:
[...]

Daar kan ik helaas over meepraten.

Ik heb ruim 4 weken geleden het scherm van mijn telefoon laten repareren. Toen ik hem terugkreeg (10/9) bleek als snel dat na de reparatie de notificatieled niet meer naar behoren werkte. 11/9 heb ik hem weer teruggestuurd, het zou middels een spoedreparatie gefixt gaan worden die binnen 5 werkdagen zou worden afgerond.

Helaas wacht ik nu nog steeds op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey harmven,
is je situatie inmiddels opgelost? Zo nee stuur me even je reparatiegegevens in een privéberichtje als je wil, dan kijk ik graag even met je mee.

Groetjes,
^Tamara.
harmven schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:05:
Als je een Sony telefoon hebt stuur deze AUB NOOIT naar Dynafix, 3 keer achter elkaar mijn toestel verkracht. Het toestel kwam defecter terug als waar deze voor weg ging. Dynafix is niet thuis en reageert nergens op! Laatste keer sturen ze een zogenaamde repair retour. Ze hadden niet in de gaten dat de backcover daadwerkelijk met een adhesive gelijmt moet worden, deze lag er gewoon los op.

in mijn ogen niet meer dan %^&$# juist amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Afgelopen woensdag heeft Dynafix mijn Samsung Galaxy S6 edge ontvangen na verzending door een Samsung servicepunt. Vrijdag 28 september is het toestel weer retour gestuurd naar het servicepunt. Vrij vlot!

Ben echter benieuwd of het toestel goed werkt, daar het toestel is opgestuurd met problemen omtrent de connectiviteit (modem van het toestel) en de volgende servicehandeling is verricht: accu vervangen.

Ook hoop ik dat het toestel niet is beschadigd, maar dat zal ik snel genoeg te weten komen.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dennisk,

Mocht je vragen hebben na het terugontvangen van je S6 hoor ik het graag! :)
dennisk. schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:48:
Afgelopen woensdag heeft Dynafix mijn Samsung Galaxy S6 edge ontvangen na verzending door een Samsung servicepunt. Vrijdag 28 september is het toestel weer retour gestuurd naar het servicepunt. Vrij vlot!

Ben echter benieuwd of het toestel goed werkt, daar het toestel is opgestuurd met problemen omtrent de connectiviteit (modem van het toestel) en de volgende servicehandeling is verricht: accu vervangen.

Ook hoop ik dat het toestel niet is beschadigd, maar dat zal ik snel genoeg te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 3 tal weken mijn nieuwe Sony Z3 op laten sturen naar Dynafix omdat deze geen verbinding meer maakte met het netwerk. WiFi werkte wel nog.
Na 2 weken kwam het toestel retour, zonder simlade :( waardoor het toestel niet getest kon worden, na een week wachten op dynafix nog steeds heen simlade ontvangen.

Ook bleek dat de achterkant telkens opensprong en ze de behuizing beschadigd hadden (lak aan de binnenkant van achter cover wegen krassen in de rand van de telefoon)

Omdat ik zeker wilde zijn dat de andere reparatie gelukt was voordat hij weer retour ging naar dynafix zelf maar een simlade gekocht.

Hij maakt wel weer verbinding dus nu opnieuw door The phone house laten opsturen omdat zij de schade ook niet vonden kunnen.

Ben benieuwd hoe lang ik moet gaan wachten voor dat hij terug is in de door mij oorspronkelijk in nieuwstaat aangeleverde staat.

Met vriendelijke groet , Pim de Redelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Pim!
Heb je voor mij misschien de reparatiegegevens? ( mag via privébericht, mag ook hier :) ) dan volg ik de aanmelding graag met je mee... Dankjewel alvast!
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:49:
Een 3 tal weken mijn nieuwe Sony Z3 op laten sturen naar Dynafix omdat deze geen verbinding meer maakte met het netwerk. WiFi werkte wel nog.
Na 2 weken kwam het toestel retour, zonder simlade :( waardoor het toestel niet getest kon worden, na een week wachten op dynafix nog steeds heen simlade ontvangen.

Ook bleek dat de achterkant telkens opensprong en ze de behuizing beschadigd hadden (lak aan de binnenkant van achter cover wegen krassen in de rand van de telefoon)

Omdat ik zeker wilde zijn dat de andere reparatie gelukt was voordat hij weer retour ging naar dynafix zelf maar een simlade gekocht.

Hij maakt wel weer verbinding dus nu opnieuw door The phone house laten opsturen omdat zij de schade ook niet vonden kunnen.

Ben benieuwd hoe lang ik moet gaan wachten voor dat hij terug is in de door mij oorspronkelijk in nieuwstaat aangeleverde staat.

Met vriendelijke groet , Pim de Redelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is RMA : iRMAPHON13203607

Telefoon zaterdag bij the phone house achter gelaten zal denk ik deze week bij jullie aankomen.

Ik hoop dat de korte omschrijving begrepen word op de bon.
Ter verduidelijking:

-Achtercover laat los ( kon zo naar de accu kijken dus de waterdichteid kan ik dan vergeten).
-Simlade is niet mee terug gestuurd die heb ik zelf moeten aanschaffen om de telefoon te testen ( 12 euro).
-Lak op achtercover is beschadigd (witte achterkant en daar zitten nu allemaal zwarte vlekjes op.
-scratch protector miste bij terug komst (slordig maar geen halszaak).
-Krassen op de zilvere rand van de telefoon.

Het RMA nummer van de eerste reparatie is: iRMAPHON13156072
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:27:
Hey Pim!
Heb je voor mij misschien de reparatiegegevens? ( mag via privébericht, mag ook hier :) ) dan volg ik de aanmelding graag met je mee... Dankjewel alvast!

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmven
Opgelost? ben bang dat ik daar nog weinig vertrouwen in heb.....

iRMATMOB13203497

Zie foto: zo stuur je toch geen toestel retour? https://drive.google.com/file/d/0B9kWzN0LRnL3aWg0cWJTYS1pMUE/view?usp=sharing

Zowel het scherm als de backcover dienen IN het frame te vallen. Dit is zo door Sony ontworpen dat het directe krassen op het display en backcover voorkomt. Nu is het display er gewoon OP geplakt. en bij de backcover zijn ze ''vergeten'' het tapje te vervangen.
Let er op dat ik nu voor de 4e keer een toestel opstuur en dat Dynafix er nog niet 1 keer in is geslaagd het toestel deugdelijk te repareren. In mijn ogen een gebrek aan.........
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:45:
Hey harmven,
is je situatie inmiddels opgelost? Zo nee stuur me even je reparatiegegevens in een privéberichtje als je wil, dan kijk ik graag even met je mee.

Groetjes,
^Tamara.

[...]

[ Voor 33% gewijzigd door harmven op 29-09-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmven
Duurt lang maar wel goed gerepareerd! Dynafix sleutelt wel degelijk aan Sony toestellen!!! Die van mij hebben ze 3x achter elkaar verprutst.... Ze moeten het doorsturen klaarblijkelijk dit Bevestigd ook T-mobile maar keer op keer gaan ze er zelf aan hobbyen met alle gevolgen van dien.
GreNade schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:01:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Zojuist mijn toestel weer in ontvangst mogen nemen na reparatie bij Dynafix!

Reparatie is erg vlot gegaan. Vorige week woensdag is het toestel naar Dynafix gezonden, gisteren is het toestel weer afgeleverd bij het Samsung service center.

Toestel ziet er nog goed uit, geen beschadigingen of iets dergelijks. Zelfs geen lijmresten!

Dynafix had enkel als servicehandeling staan dat de accu was vervangen, maar de monteur van Samsung vermoedde dat er wel meer is gedaan. Het probleem is namelijk opgelost!

Ik heb weer verbinding met het mobiele netwerk en met 4G. Erg tevreden :) (Tot nu toe :P)

Reviews

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:37
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:43:
Goedemorgen L0we,
Heb je voor mij in een privéberichtje misschien je reparatiegegevens?
Ik kijk graag voor je wat het oponthoud veroorzaakt!

Groetjes,
^Tamara.

[...]
Inmiddels is dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoochem
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-01 19:39
Mijn Moto X 2014 daarheen gestuurd omdat het scherm gebarsten was, na een mega hoge rekening van 300 euro, (50 euro onder aanschafbedrag) toch maar laten repareren. Telefoon weer terug, 2,5 week later pak ik hem uit mijn broekzak en reageert het touchscreen niet meer, weer opgestuurd denkend dat het een fout was. Waterschade, telefoon is in die 2,5 week niet in direct contact geweest met water. Ook is de telefoon spatwaterdicht. Slechtste service ooit, nooit antwoorden gekregen op mijn vragen, wel reactie waarbij elke keer weer werd gezegd dat ze een professioneel bedrijf zijn, geen fouten maken en ik mijn mobiel foutief heb gebruikt.
Mijn ervaringen met dit bedrijf is alleen maar rottig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben benieuwd, zie in het reparatiescherm dat hij klaar is.

Dit keer alleen helaas geen foto's in de reparatiepagina van de telefoon.
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:19:

Telefoon zaterdag bij the phone house achter gelaten zal denk ik deze week bij jullie aankomen.

Ter verduidelijking:

-Achtercover laat los ( kon zo naar de accu kijken dus de waterdichteid kan ik dan vergeten).
-Simlade is niet mee terug gestuurd die heb ik zelf moeten aanschaffen om de telefoon te testen ( 12 euro).
-Lak op achtercover is beschadigd (witte achterkant en daar zitten nu allemaal zwarte vlekjes op.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkeXiz
Djoochem schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:45:
Mijn Moto X 2014 daarheen gestuurd omdat het scherm gebarsten was, na een mega hoge rekening van 300 euro, (50 euro onder aanschafbedrag) toch maar laten repareren. Telefoon weer terug, 2,5 week later pak ik hem uit mijn broekzak en reageert het touchscreen niet meer, weer opgestuurd denkend dat het een fout was. Waterschade, telefoon is in die 2,5 week niet in direct contact geweest met water. Ook is de telefoon spatwaterdicht. Slechtste service ooit, nooit antwoorden gekregen op mijn vragen, wel reactie waarbij elke keer weer werd gezegd dat ze een professioneel bedrijf zijn, geen fouten maken en ik mijn mobiel foutief heb gebruikt.
Waterschade, bekend excuus, heb er zelf ook mee te maken, en sta redelijk machteloos.

Ter toevoeging van mijn posts hierboven: Ik heb de foto's zelf naar LG gestuurd. Volgens de technische staf van LG (aldus meneer aan de telefoon) is het overduidelijk wèl waterschade. Oké prima denk ik, hier leg ik me bij neer.

Toch had ik nog enige twijfel, dus heb ik zelf m'n Nexus 5 opengeschroefd. Een maal uit elkaar de 'kristallisatie' bekeken met een loep, en wat blijkt? Het is stof, niets meer niets minder, gewoon stof. Ik wordt dus en via Dynafix èn via LG bedonderd. De actie van Dynafix is puur bedrog, en het oordeel van LG gooi ik maar op luiheid, maar is even teleurstellend.

Ik ga zelf proberen wat duidelijke foto's te maken en naar LG te sturen, misschien dat dat nog iets kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
Even kijken of jullie hier actiever zijn dan op Facebook.
Ik ben nog niet helemaal tevreden over de afhandeling van mijn probleem (iRMAHTCC13101227). Staat ook een stuk op jullie Facebook pagina, op verzoek kan ik daar een link van sturen.

Hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
BiggyB schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:36:
Ik ben nog niet helemaal tevreden over de afhandeling van mijn probleem (iRMAHTCC13101227). Staat ook een stuk op jullie Facebook pagina, op verzoek kan ik daar een link van sturen.

Hoor graag!
Aan de Dynafix pipo's hier op het forum heb je niks aan. Ze zijn heel goed in hebt opgeven van de status maar voor de rest heb je niks aan die lui. Mischien mogen ze ook niet met de technische kant bemoeien, ik weet het niet.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Pim, ik ben ziek geweest daardoor mijn late reactie, mijn excuses!

Ik heb in ieder geval even je dossier bekeken en zie dat er een nieuwe backpanel op je toestel gezet is, deze is helemaal vastgemaakt en ook zie ik een nieuwe simtray bij je toestel zitten. Hij is gister verzonden naar The Phonehouse in Amersfoort en zal daar vandaag aankomen, mocht je dan nog niet tevreden zijn over de staat waarin je je toestel terugkrijgt, let me know!

Groetjes, ^Tamara.
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:19:

Ter verduidelijking:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag Harmven, sorry voor mijn late reactie, ik ben door ziekte helaas een paar dagen niet aanwezig geweest.

Ik heb je iRMA erbij gepakt en zie dat hij vandaag door de Waterproof-test heen is gekomen, je backcover is dus weer goed vastgezet. Je zal het toestel dan oook snel weer thuis mogen verwachten. Mocht het nou toch onverhoopt niet goed zijn gegaan met repareren hoor ik het graag van je!

Groetjes, ^Tamara.
harmven schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:36:
Opgelost? ben bang dat ik daar nog weinig vertrouwen in heb.....

iRMATMOB13203497

Zie foto: zo stuur je toch geen toestel retour? https://drive.google.com/file/d/0B9kWzN0LRnL3aWg0cWJTYS1pMUE/view?usp=sharing

Zowel het scherm als de backcover dienen IN het frame te vallen. Dit is zo door Sony ontworpen dat het directe krassen op het display en backcover voorkomt. Nu is het display er gewoon OP geplakt. en bij de backcover zijn ze ''vergeten'' het tapje te vervangen.
Let er op dat ik nu voor de 4e keer een toestel opstuur en dat Dynafix er nog niet 1 keer in is geslaagd het toestel deugdelijk te repareren. In mijn ogen een gebrek aan.........

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag!
Ook hier wil ik uiteraard nog even op reageren; Vanaf September zijn wij weer servicepartner van Sony, wij hebben dus alle licenties weer in huis om Sony toestellen te mogen servicen.

Groetjes, ^Tamara.
harmven schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:36:
Duurt lang maar wel goed gerepareerd! Dynafix sleutelt wel degelijk aan Sony toestellen!!! Die van mij hebben ze 3x achter elkaar verprutst.... Ze moeten het doorsturen klaarblijkelijk dit Bevestigd ook T-mobile maar keer op keer gaan ze er zelf aan hobbyen met alle gevolgen van dien.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt top, blij dat je happy bent met de afhandeling van de reparatie!
Mochten er toch nog problemen zijn/komen weet je me te vinden! :)

Groetjes, ^Tamara.
dennisk. schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:13:
Zojuist mijn toestel weer in ontvangst mogen nemen na reparatie bij Dynafix!

Reparatie is erg vlot gegaan. Vorige week woensdag is het toestel naar Dynafix gezonden, gisteren is het toestel weer afgeleverd bij het Samsung service center.

Toestel ziet er nog goed uit, geen beschadigingen of iets dergelijks. Zelfs geen lijmresten!

Dynafix had enkel als servicehandeling staan dat de accu was vervangen, maar de monteur van Samsung vermoedde dat er wel meer is gedaan. Het probleem is namelijk opgelost!

Ik heb weer verbinding met het mobiele netwerk en met 4G. Erg tevreden :) (Tot nu toe :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Djoochem,
Hmm, klinkt vervelend. Kan je mij voorzien van het iRMA-nummer aar het om gaat en zijn er misschien nog vragen die ik voor je kan beantwoorden? :)

Groetjes, ^Tamara.
Djoochem schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:45:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey BiggyB, ik kan zo niets vinden op Facebook, wellicht kijk ik eroverheen. Heb je voor mij een linkje? Misschien kan ik helpen :)
BiggyB schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:36:

Hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag Mandrake466,

De Dynafix "Pipo's" ( ;) ) die hier op het forum zitten zijn van de afdeling Social media.
Wat ik doe is een aanspreekpunt zijn tussen de monteurs en de klanten, een stukje klachtenafhandeling. Ik kijk naar beide kanten en kan dus naast statussen doorgeven ook wat verder gaan en oplossingen zoeken waar nodig.
Je moet me inderdaad niet vragen een toestel open te maken, daar heb ik de monteursafdeling voor maar het stukje klantcontact is dan wél weer mijn afdeling :)

Groetjes, ^Tamara.
Mandrake466 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:35:
[...]

Aan de Dynafix pipo's hier op het forum heb je niks aan. Ze zijn heel goed in hebt opgeven van de status maar voor de rest heb je niks aan die lui. Mischien mogen ze ook niet met de technische kant bemoeien, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmven
Beste Tamara,

Bedankt voor je reactie! fijn dat de test is geslaagd. ik zie het toestel graag weer verschijnen. Uiteraard zal ik het hier melden als deze nu wel goed is gerepareerd.
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:53:
Goedemiddag!
Ook hier wil ik uiteraard nog even op reageren; Vanaf September zijn wij weer servicepartner van Sony, wij hebben dus alle licenties weer in huis om Sony toestellen te mogen servicen.

Groetjes, ^Tamara.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmven
Beste Tamara,

hoe hebben jullie de waterproof test uitgevoerd?

bedankt!
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:52:
Goedemiddag Harmven, sorry voor mijn late reactie, ik ben door ziekte helaas een paar dagen niet aanwezig geweest.

Ik heb je iRMA erbij gepakt en zie dat hij vandaag door de Waterproof-test heen is gekomen, je backcover is dus weer goed vastgezet. Je zal het toestel dan oook snel weer thuis mogen verwachten. Mocht het nou toch onverhoopt niet goed zijn gegaan met repareren hoor ik het graag van je!

Groetjes, ^Tamara.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Wij hebben een test bij welke het toestel onder druk gezet word, het toestel is hierbij ook aangesloten op een speciaal programma. Als het toestel een bepaalde druk aankan betekent dit dat het toestel waterdicht is, kan hij deze druk niet aan is hij niet waterproof en gaat hij terug naar de monteur.
harmven schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:17:
Beste Tamara,

hoe hebben jullie de waterproof test uitgevoerd?

bedankt!

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmven
Klinkt goed! Dank je wel.

Dan vraag ik me af waarom die test 3 keer eerder niet is uitgevoerd?
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:53:
Hey!

Wij hebben een test bij welke het toestel onder druk gezet word, het toestel is hierbij ook aangesloten op een speciaal programma. Als het toestel een bepaalde druk aankan betekent dit dat het toestel waterdicht is, kan hij deze druk niet aan is hij niet waterproof en gaat hij terug naar de monteur.

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@Dynafix,

Even een puntje huishoudelijke mededelingen: meerdere berichten onder elkaar van mezelf wordt niet gewaardeerd. Beter is het om meerdere quotes in één bericht te zetten. Daarbij is men hier gewend om de reactie op een citaat, door middel van een quote, onder de quote te zetten. Me krijgt dan een logische volgorde van tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:29:
@Dynafix,

Even een puntje huishoudelijke mededelingen: meerdere berichten onder elkaar van mezelf wordt niet gewaardeerd. Beter is het om meerdere quotes in één bericht te zetten. Daarbij is men hier gewend om de reactie op een citaat, door middel van een quote, onder de quote te zetten. Me krijgt dan een logische volgorde van tekst.
Yes, thanks voor de tips! Ik zal erop letten! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
En dus gewoon weer boven een quote je tekst tikken? Sorry, maar dan heb je iets niet begrepen.

Excuses.

[ Voor 9% gewijzigd door sypie op 07-10-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was het net aan het wijzigen toen je reactie binnenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:07:
Hey BiggyB, ik kan zo niets vinden op Facebook, wellicht kijk ik eroverheen. Heb je voor mij een linkje? Misschien kan ik helpen :)

[...]
DM gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Korte vraag, weet iemand wat de status: "Wachten op omruil" precies inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:07:

[...]
Via de DM verder gegaan. Situatie is netjes opgelost door ^Tamara.
Fouten kunnen gebeuren, er netjes mee omgaan gebeurd niet overal (en hier, in mijn geval, dus wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 13:05
Dynafix heeft bij mij 3 weken nodig gehad om een schanier van de laptop (toshiba) te vervangen. wel is de reparatie naar tevredenheid verlopen.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoochem
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:02:
Hey Djoochem,
Hmm, klinkt vervelend. Kan je mij voorzien van het iRMA-nummer aar het om gaat en zijn er misschien nog vragen die ik voor je kan beantwoorden? :)

Groetjes, ^Tamara.

[...]
De eerste reparatie iRMADRSI12939379
En de tweede iRMADRSI13057701
Ik hoop dat u hier iets mee kunt, 300 euro voor 2,5 week gebruik is mij wat teveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxnl9
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-07 13:23
Tot nu toe gemengde gevoelens bij dynafix, telefoon is opgestuurd (Sony Xperia Z) met het probleem hij is niet meer 100% waterdicht, case swap + scherm vervangen, waar dynafix onderdeel vervangen specificeerde, allemaal prima! Totdat ik het toestel de 6e van oktober weer, na hem 5 dagen niet in mijn bezit te hebben(Viel mij positief mee!) Kwam ik er , nog bij phone house (Moest hem van Sony via hun opsturen, aangezien ik het toestel online heb gekocht) achter dat het sluitingtje van de Aux poort niet goed sloot, omdat de case niet goed afgewerkt was, zelf ongelooflijk de pest erin, maarja met de gedachte 'het kan gebeuren' toch maar weer opgestuurd, maar wordt toch wel nerveus van al die negatieve reacties overal.. Hoop dan dat het deze keer goed afgewerkt wordt..
Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het afloopt, toestel ligt nu al weer 2 dagen bij phone house, wachtend op de koerier.
Max
Update:Ligt nu bij interne reparatie dienst
Update 2: Nu is hij gelukkig wel netjes gerepareerd, moet heel eerlijk bekennen dat ik had verwacht dat hij nog 3 keer opgestuurd zou moeten worden..
Kortom goede service, jammer dat hij twee keer opgestuurd moest worden, maar ben wel blij dat de waterschade gerepareerd werd onder garantie , en het scherm en! de case

[ Voor 16% gewijzigd door Maxnl9 op 16-10-2015 17:46 . Reden: Reperatie voltooid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmven
Beste Tamara,

ik weet natuurlijk niet HOE jullie testen en jij kunt er niks aan doen maar de persoon die hem heeft gerepareerd heeft wellicht interesse in een baan als acteur of is beter als verzekeringsagent....... want het toestel gaapt aan de achterzijde ruim 2CM!!!!! hoezo is deze getest?

Hij komt NIET meer naar jullie retour! Ik ben blij met een provider als T-mobile die het probleem nu voor jullie.... ik bedoel namens jullie oplost door het toestel wederom maar om te ruilen.

4 keer een reparatie naar Dynafix en 0 keer geslaagd. Geef die Sony licenties maar snel weer terug want dat gaat niks worden!

gr
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:53:
Hey!

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsyaboy schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:10:
Korte vraag, weet iemand wat de status: "Wachten op omruil" precies inhoudt?
Goedemorgen! Meestal houdt dit in dat je toestel geswapt word echter bij Sony kan dit ook een reparatie betekenen. Heb je voor mij je reparatiereferentie? Dan kan ik het voor je nakijken!
Djoochem schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:04:
[...]

De eerste reparatie iRMADRSI12939379
En de tweede iRMADRSI13057701
Ik hoop dat u hier iets mee kunt, 300 euro voor 2,5 week gebruik is mij wat teveel
Goedemorgen Djoochem,
ik heb hiervoor even contact gelegd met mijn specialist betreffende Motorola, ik kom hier nog op terug voor je!
Maxnl9 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:52:
Tot nu toe gemengde gevoelens bij dynafix, telefoon is opgestuurd (Sony Xperia Z) met het probleem hij is niet meer 100% waterdicht, case swap + scherm vervangen, waar dynafix onderdeel vervangen specificeerde, allemaal prima! Totdat ik het toestel de 6e van oktober weer, na hem 5 dagen niet in mijn bezit te hebben(Viel mij positief mee!) Kwam ik er , nog bij phone house (Moest hem van Sony via hun opsturen, aangezien ik het toestel online heb gekocht) achter dat het sluitingtje van de Aux poort niet goed sloot, omdat de case niet goed afgewerkt was, zelf ongelooflijk de pest erin, maarja met de gedachte 'het kan gebeuren' toch maar weer opgestuurd, maar wordt toch wel nerveus van al die negatieve reacties overal.. Hoop dan dat het deze keer goed afgewerkt wordt..
Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het afloopt, toestel ligt nu al weer 2 dagen bij phone house, wachtend op de koerier.
Max
Update:Ligt nu bij interne reparatie dienst
Goedemorgen! Mocht je in de tussentijd vragen hebben sta ik klaar om ze voor je te beantwoorden!
harmven schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:34:
Beste Tamara,

ik weet natuurlijk niet HOE jullie testen en jij kunt er niks aan doen maar de persoon die hem heeft gerepareerd heeft wellicht interesse in een baan als acteur of is beter als verzekeringsagent....... want het toestel gaapt aan de achterzijde ruim 2CM!!!!! hoezo is deze getest?

Hij komt NIET meer naar jullie retour! Ik ben blij met een provider als T-mobile die het probleem nu voor jullie.... ik bedoel namens jullie oplost door het toestel wederom maar om te ruilen.

4 keer een reparatie naar Dynafix en 0 keer geslaagd. Geef die Sony licenties maar snel weer terug want dat gaat niks worden!

gr

[...]
Hey, ik snap je reactie hierin... Erg vervelend inderdaad en ik moet eerlijk zeggen dat ik het inderdaad vreemd vind dat hij naar je terugkomt met een behuizing die openstaat. Het spijt me dat ik je niet verder kan helpen hierin. Mocht ik toch nog iets kunnen doen hoor ik het graag!

Groetjes,
^Tamara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoochem
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:40:
[...]

Goedemorgen! Meestal houdt dit in dat je toestel geswapt word echter bij Sony kan dit ook een reparatie betekenen. Heb je voor mij je reparatiereferentie? Dan kan ik het voor je nakijken!

[...]

Goedemorgen Djoochem,
ik heb hiervoor even contact gelegd met mijn specialist betreffende Motorola, ik kom hier nog op terug voor je!

[...]

Goedemorgen! Mocht je in de tussentijd vragen hebben sta ik klaar om ze voor je te beantwoorden!

[...]

Hey, ik snap je reactie hierin... Erg vervelend inderdaad en ik moet eerlijk zeggen dat ik het inderdaad vreemd vind dat hij naar je terugkomt met een behuizing die openstaat. Het spijt me dat ik je niet verder kan helpen hierin. Mocht ik toch nog iets kunnen doen hoor ik het graag!

Groetjes,
^Tamara
Hartelijk dank, het voelt fijn om daadwerkelijk een keer serieus genomen te worden

Vr.Gr
Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoochem schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

Hartelijk dank, het voelt fijn om daadwerkelijk een keer serieus genomen te worden

Vr.Gr
Jochem
Goedemiddag Jochem,
Ik heb inmiddels een reactie van mijn teamleiding en helaas kan ik alleen slecht nieuws brengen.
Bij de reparatie in juli is ook een nieuw moederbord geplaatst, het toestel kan dus niet al vocht hebben gehad tijdens die repair. Ik kan de laatste prijsopgave dan ook niet veranderen.

^Tamara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

Oké, dus er zijn twee mogelijkheden hier. Òf Djoochem zit hier een potje te liegen en heeft zijn toestel onder water gehad of in een te vochtige omgeving gebruikt,

òf dynafix constateert onterecht vochtschade (wat wel vaker gebeurd is in het verleden).

Helemaal bij een spatwaterdicht toestel lijkt mij dat eerste zeer onwaarschijnlijk, ik krijg hier geen lekker gevoel bij.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreNade schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:26:
Oké, dus er zijn twee mogelijkheden hier. Òf Djoochem zit hier een potje te liegen en heeft zijn toestel onder water gehad of in een te vochtige omgeving gebruikt,

òf dynafix constateert onterecht vochtschade (wat wel vaker gebeurd is in het verleden).

Helemaal bij een spatwaterdicht toestel lijkt mij dat eerste zeer onwaarschijnlijk, ik krijg hier geen lekker gevoel bij.
Hey GreNade, ik snap je reactie maar wij halen er totaal geen voordeel uit om een toestel onterecht af te keuren, we zullen dan ook altijd objectief naar een toestel kijken.

Bij een spatwaterdicht toestel dienen wij te kijken naar waar en in welke hoeveelheid het vocht in het toestel zit, dit zijn richtlijnen van de fabrikant die wij streng aan dienen te houden.

Groetjes, ^Tamara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:39:
[...]

Hey GreNade, ik snap je reactie maar wij halen er totaal geen voordeel uit om een toestel onterecht af te keuren, we zullen dan ook altijd objectief naar een toestel kijken.
Deze discussie ga ik graag met je aan, maar niet hier. Ik weet uit ervaring hoeveel druk er vanuit producenten en winkeliers is om hun kosten laag te houden en ik weet hoe machteloos jullie staan in je claimproces t.o. grote retailers en merken.
Bij een spatwaterdicht toestel dienen wij te kijken naar waar en in welke hoeveelheid het vocht in het toestel zit, dit zijn richtlijnen van de fabrikant die wij streng aan dienen te houden.

Groetjes, ^Tamara.
Dat verklaart nog niet hoe het kan dat toestellen die spatwater dicht zouden moeten zijn zonder pardon worden afgekeurd voor garantie onder 'vochtschade'. Zeker bij een spatwaterdicht model zou ik dan eerder twijfelen aan de constructie van de behuizing: http://blog.iusmentis.com...nsor-versus-conformiteit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:59:
[...]

Deze discussie ga ik graag met je aan, maar niet hier. Ik weet uit ervaring hoeveel druk er vanuit producenten en winkeliers is om hun kosten laag te houden en ik weet hoe machteloos jullie staan in je claimproces t.o. grote retailers en merken.

[...]

Dat verklaart nog niet hoe het kan dat toestellen die spatwater dicht zouden moeten zijn zonder pardon worden afgekeurd voor garantie onder 'vochtschade'. Zeker bij een spatwaterdicht model zou ik dan eerder twijfelen aan de constructie van de behuizing: http://blog.iusmentis.com...nsor-versus-conformiteit/
Hey, we worden uiteraard goed in de gaten gehouden dus foetelen is een grote nono voor ons. Mocht je hierover meer willen weten kan je me altijd een privéberichtje sturen. Wellicht kan ik je nog informeren :)

Wat betreft je twijfels over de constructie, zoals je waarschijnlijk wel verwacht is dat niet de taak van Dynafix om hierop in te gaan, de behuizing is het ontwerp van de fabrikant en zij zijn degene die twijfels daarover zouden moeten wegnemen.

Groetjes, Tamara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:40:
[...]
Ah kijk eens aan, dat is interessant om te weten. Het gaat om een BlackBerry Q10, maar ik wacht het dan wel rustig af wat eruit komt. Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:17:
[...]

Hey, we worden uiteraard goed in de gaten gehouden dus foetelen is een grote nono voor ons. Mocht je hierover meer willen weten kan je me altijd een privéberichtje sturen. Wellicht kan ik je nog informeren :)
Ik begrijp je wens om zo veel mogelijk moeilijke discussies in DM te voeren, maar daar is nou net het forum voor. Deel gerust je eigen inzichten hier, waar iedereen het kan lezen. Het is tenslotte een topic speciaal over jullie dienstverlening.
Overigens ken ik je sector behoorlijk goed en ik weet hoeveel druk er gezet wordt in de branche. Ik benijd jullie niet, want de marges zijn klein en de werkdruk enorm. Waar ik al jaren van schrik is hoe klanten in de return logistics bedonderd worden en vaak met een kluitje het riet in worden gestuurd. De enige reden dat mensen hier ineens via DM geholpen worden is omdat dit topic slechte reclame is. De vele klanten die niet op deze manier klagen zitten met dezelfde ellende als je hier in de eerste pagina's kunt lezen.
Wat betreft je twijfels over de constructie, zoals je waarschijnlijk wel verwacht is dat niet de taak van Dynafix om hierop in te gaan, de behuizing is het ontwerp van de fabrikant en zij zijn degene die twijfels daarover zouden moeten wegnemen.

Groetjes, Tamara.
Nee, dat is niet het juiste antwoord. Zodra er een typegoedkeuring is voor IP67, zoals bijvoorbeeld bij deze toestellen, mag de consument verwachten dat vochtschade door bijvoorbeeld regen geen issue is. Als er dan vochtschade is ontstaan, is het allereerste dat verwacht zou worden een defecte behuizing. Desondanks worden consumenten dan toch geconfronteerd met de rekening, want de telefoon zal wel ondergedompeld zijn geweest. In de praktijk is die IP67 voor de consument dus een wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:36:
[...]

Ik begrijp je wens om zo veel mogelijk moeilijke discussies in DM te voeren, maar daar is nou net het forum voor. Deel gerust je eigen inzichten hier, waar iedereen het kan lezen. Het is tenslotte een topic speciaal over jullie dienstverlening.
Overigens ken ik je sector behoorlijk goed en ik weet hoeveel druk er gezet wordt in de branche. Ik benijd jullie niet, want de marges zijn klein en de werkdruk enorm. Waar ik al jaren van schrik is hoe klanten in de return logistics bedonderd worden en vaak met een kluitje het riet in worden gestuurd. De enige reden dat mensen hier ineens via DM geholpen worden is omdat dit topic slechte reclame is. De vele klanten die niet op deze manier klagen zitten met dezelfde ellende als je hier in de eerste pagina's kunt lezen.

[...]

Nee, dat is niet het juiste antwoord. Zodra er een typegoedkeuring is voor IP67, zoals bijvoorbeeld bij deze toestellen, mag de consument verwachten dat vochtschade door bijvoorbeeld regen geen issue is. Als er dan vochtschade is ontstaan, is het allereerste dat verwacht zou worden een defecte behuizing. Desondanks worden consumenten dan toch geconfronteerd met de rekening, want de telefoon zal wel ondergedompeld zijn geweest. In de praktijk is die IP67 voor de consument dus een wassen neus.
Uiteraard sta ik ook open voor vragen, opmerkingen en eventueel zelfs discussie via hier, het hoeft niet persé via DM :) Het is inderdaad een lastige branche maar ik ben er als social media-medewerkster om de klanten te helpen, niet om na te denken over werkdruk en dergelijke. Uiteindelijk ben ik het kanaal tussen jullie, de klanten, en het interne leger aan monteurs, teamleiders en productspecialisten. Uiteraard is mijn werk zonder hen onmogelijk maar van slechte reclame wil ik proberen zoveel mogelijk een goede uitkomst te maken door problemen op te lossen. Over werkdruk en marges hoef ik mij gelukkig niet druk te maken. daarvoor hebben we andere mensen in dienst :P

Niet het juiste antwoord? Wij zijn niet degene die een goedkeuring voor waterdichtheid leveren en ook niet degene die deze voorwaarden maken. Als reparatiedienst kijken wij naar de toestellen volgens de richtlijnen van de fabrikant, fabrikanten geven hierin aan dat als er bijvoorbeeld op een bepaalde plek van het toestel vocht zit er een klepje niet goed gesloten is geweest, anders zou het vocht niet op die plek zitten dus het hoeft niet altijd een defecte behuizing te zijn. Wij kunnen ons enkel aan deze richtlijnen houden en hiermee dus ook inderdaad toestellen afkeuren op vocht.

Groetjes, ^Tamara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkeXiz
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:17:
[...]

Dag Tamara,

ik zou graag een reactie krijgen van jou of één van je technici m.b.t. tot mijn verhaal. In de bijgevoegde afbeelding is drie keer hetzelfde logic board te zien (Nexus 5). Op basis van de bovenstaande, door Dynafix geleverde, afbeelding hebben jullie mijn zaak afgedaan als 'duidelijke waterschade', dus verval op garantie.

Op de twee foto's eronder, die ik zelf heb gemaakt met m'n nieuwe Moto G + handlens (bijzonder dat de kwaliteit hiervan hoger is dan jullie foto's) is het logic board te zien voor en nadat ik er lichtjes met een wattenstaafje langs ben gegaan. Dit is gewoon stof, hoe en waarom hebben jullie dit afgedaan als waterschade, iets wat het duidelijk niet is?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/xbwbib.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:44:
[...]
[..]
. Over werkdruk en marges hoef ik mij gelukkig niet druk te maken. daarvoor hebben we andere mensen in dienst :P
En laten dat nou net de mensen zijn die een reparatie goed- of afkeuren. Jij mag alleen de boodschap zo mooi mogelijk verpakken. Daar is verder niets mis mee, maar uiteindelijk wordt dat wat jij communiceert gewoon bepaald door de financiën. Laten we daar geen doekjes om winden.
Niet het juiste antwoord? Wij zijn niet degene die een goedkeuring voor waterdichtheid leveren en ook niet degene die deze voorwaarden maken.
Nee, maar jullie treden op namens de winkelier die het toestel als IP67 heeft verkocht of de fabrikant die het toestel als IP67 heeft gemaakt.
Als reparatiedienst kijken wij naar de toestellen volgens de richtlijnen van de fabrikant, fabrikanten geven hierin aan dat als er bijvoorbeeld op een bepaalde plek van het toestel vocht zit er een klepje niet goed gesloten is geweest, anders zou het vocht niet op die plek zitten dus het hoeft niet altijd een defecte behuizing te zijn. Wij kunnen ons enkel aan deze richtlijnen houden en hiermee dus ook inderdaad toestellen afkeuren op vocht.
En daar wringt dus de schoen. 'Dan heeft dat klepje niet goed dichtgezeten' is geen bewijs, maar een vooringenomen stelling. Daarentegen ligt de bewijslast wel bij de fabrikant of verkoper. En dat is precies het punt waar de consument in zijn hemd staat. Jullie kunnen geen neutraal oordeel vellen, omdat je de spreekbuis van jouw klanten bent. En jouw klanten zijn de winkeliers en fabrikanten. Zij betalen namelijk niet als je een toestel IW hebt gerepareerd terwijl het volgens hen OW is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Tjonge jonge, ik zou me rot schamen als ik een monteur van Dynafix was. Wat een stelletje amateurs en oplichters.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Laatst online: 13-09 23:29
Ook hier slechte ervaringen met DynaFix.

Heb mijn HTC Desire 816 opgestuurd omdat deze met geen mogelijkheid meer aan ging.

Apparaat 2,5 week kwijt geweest

Kreeg hem retour en hij ging weer aan, maar er zaten allemaal strepen door het beeld (wss display kabel los) wifi en bluetooth werkten voor geen meter en sim kaart werd wel gedetecteerd maar geen netwerk signaal (meedere sims geprobeerd).

In het verleden een HTC Desire HD opgestuurd omdat deze geen SD Kaartjes meer kon lezen , na reparatie kon deze geen simkaarten meer lezen. Handig!

In HTC's survey aangegeven dat de klanttevredenheid sterk verbeterd kan worden door een ander repaircenter aan te stellen ipv DynaFlut....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bizar ook dat een bedrijf als Redcoon zaken doet met een bedrijf als Dynafix. Ik had een nieuwe Moto X 2014 gekocht maar de power-knop bleef hangen als ik hem op de onderste helft indrukte. Komt ie terug met de power-knop als los friebeltje op z'n plek, simslot een halve millimeter uit de behuizing en de achterkant bolstaand omdat hij niet goed zat. En dat heeft ruim 3 weken geduurd. Hij is totaal drie keer teruggeweest en uiteindelijk is het afgedaan met "volgens specificaties van de fabrikant" :r

Dynafix dus liever niet meer. Maar in dit geval is Redcoon natuurlijk eindverantwoordelijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoochem
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:56:
[...]

Goedemiddag Jochem,
Ik heb inmiddels een reactie van mijn teamleiding en helaas kan ik alleen slecht nieuws brengen.
Bij de reparatie in juli is ook een nieuw moederbord geplaatst, het toestel kan dus niet al vocht hebben gehad tijdens die repair. Ik kan de laatste prijsopgave dan ook niet veranderen.

^Tamara.
Goedendag,

Dus jij verteld mij nu dat ik bijna 700 euro heb uitgegeven aan een mobiel om uiteindelijk helemaal niks te hebben, ik voel mij ontzettend opgelicht. Hoe kan er zo ineens waterschade ontstaan in een spatwaterdichte telefoon, die niet in direct contact gekomen is met vocht. Stel je zelf eens voor dat je de dubbele prijs hebt betaald voor een niet werkende telefoon.

Ik hoop dat er nog iets te regelen valt want dit is pure oplichterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

Djoochem schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:30:
[...]

Goedendag,

Dus jij verteld mij nu dat ik bijna 700 euro heb uitgegeven aan een mobiel om uiteindelijk helemaal niks te hebben, ik voel mij ontzettend opgelicht. Hoe kan er zo ineens waterschade ontstaan in een spatwaterdichte telefoon, die niet in direct contact gekomen is met vocht. Stel je zelf eens voor dat je de dubbele prijs hebt betaald voor een niet werkende telefoon.

Heb jij nog (geldig) bewijs gehad van de waterschade? Oftewel een duidelijke foto van de schade met je imei nummer zichtbaar in beeld?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoochem schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:30:
[...]

Goedendag,

Goedemorgen Jochem,
Ik snap dat dit een vervelende situatie is echter kunnen wij niet onder garantie handelen op het moment dat volgens de richtlijnen van de fabrikant het toestel buiten garantie valt. het is uiteraard een vervelende situatie maar we kunnen hier spijtig genoeg niets in veranderen.

^Tamara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:52

FlyEragon

Alien Monkeys

@Djoochem, beter even contact opnemen met de fabrikant zelf om het verhaal uit te leggen. Eventueel foto's opvragen als je dat nog niet hebt bij Dynafix. Daarme moet het bij de fabrikant toch lukken hopelijk.

Zoals al te zien is in de vele voorbeelden hierboven en in dit topic zijn de Dynafix reparateurs niet voldoende opgeleid om echte waterschade te constateren, wat ook niet altijd makkelijk is. Maar een beetje stof wat normaal is in een telefoon wordt als waterschade opgemerkt, opmerkelijk en ongelofelijk. De slager die zijn eigen vlees keurt is nooit goed. Wellicht dat Dynafix hier een optimalisatie in kan brengen door objectieve technische verantwoordelijken aan te stellen die bepalen wat wel of geen garantie is. Een soort van technisch vertrouwens persoon die geen enkel belang heeft. Net zoals met onafhankelijk schadeexperts in autoverzekeringen.

Onderzoek
Kassa heeft vijf telefoons laten onderzoeken waarbij volgens het reparatiebedrijf Dynafix sprake zou zijn waterschade. Uit dat onderzoek blijkt dat bij geen van de toestellen sporen van waterschade is aangetoond. Geen van de toestellen had namelijk verkleurde vochtindicatoren. Bij twee toestellen is sprake van lichte corrosie. In één geval zou dat in verband kunnen staan met de klacht. De corrosie kan makkelijk verwijderd worden, bijvoorbeeld met een tandborstel. Bij de andere telefoons blijkt er sprake van een heel ander defect, bijvoorbeeld een kapotte accu of een audio-unit die vervangen moet worden. Het is niet de eerste keer dat Kassa aandacht besteed aan het onderwerp waterschade. Kijk hier de uitzending van 5 februari 2011 terug.

[ Voor 31% gewijzigd door FlyEragon op 15-10-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:27:
[...] volgens de richtlijnen van de fabrikant het toestel buiten garantie valt. [...]
Volgens mij hebben we hier gewoon een wet voor ;) Maar dan zullen jullie wel zeggen: "Vecht het maar met de fabrikant uit" of zo. :/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste