• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

LoeWn schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:54:
De telefoon is nu inmiddels al weer 2 dagen terug bij Dynafix. Maar nu komt het bekende probleem weer naar boven dat Dynafix niet zo'n haast heeft met het terugsturen van het toestel (waarom zouden ze ook, het toestel is ook pas 3 weken weg )
Misschien wachten ze op een bepaald onderdeel wat momenteel niet op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:36
Ze zijn eindelijk, bijna 2 weken nadat hij is opgehaald, begonnen met de reparatie van mijn HTC One. Als ik de reacties van oud-medewerkers hier zo lees, zal geen enkele monteur bij Dynafix echt happig zijn op een telefoon met 3 gemelde defecten...

Transport - Product succesvol afgehaald 7-11-2014 17:07:00
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 8-11-2014 10:17:24
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 8-11-2014 10:17:25
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 20-11-2014 8:36:46
Reparatie repair center - In behandeling 21-11-2014 8:28:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amelis
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hoi
Na allerlei negatieve verhalen over Dynafix gelezen te hebben kwam ik via Google in dit topic terecht. Ik zal mijn ervaring tot dusverre met jullie delen.

Mijn Moto G had een zwarte lijn in de hoek van het scherm. Op zich merkte ik er weinig van, maar besloot toch om het toestel op te sturen omdat ik erachter kwam dat de geluidskwaliteit ook slecht was en er tijdens het afspelen van audio een irritante ruis op de achtergrond te horen was. Bovendien is het toestel nog geen halfjaar oud. Dinsdag 18 november opgestuurd en het statusverloop is hieronder te zien.

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 10-11-2014 17:44:01
Order - Bevestigd 10-11-2014 17:45:13
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 10-11-2014 17:45:13
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 19-11-2014 22:47:55
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 19-11-2014 22:47:56
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 21-11-2014 7:53:20
Reparatie repair center - In behandeling 21-11-2014 7:53:49
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 21-11-2014 12:41:34
Reparatie repair center - Product omgeruild 21-11-2014 12:41:34
Logistiek - Product klaar voor retourzending 24-11-2014 12:16:13
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 24-11-2014 15:44:56

Servicehandeling: Toestel is omgeruild
Additionele informatie: Nieuw IMEI-nummer: ***************

Blijkbaar konden de problemen niet worden gefixt en is maar besloten om een vervangend toestel terug te sturen. Ik ben wel benieuwd of het een refurbished toestel is of een nieuwe. Ik ga ervan uit dat het een refurb is, maar hoop wel dat hij in goede staat verkeert. Mijn oude toestel verkeerde namelijk nagenoeg in perfecte staat.

Ik zal morgen (of wanneer ik dat ding ook krijg) wel een update geven en laten weten of alles goed is afgehandeld.

Update: Toestel inmiddels ontvangen. Het bleek een nieuw toestel te zijn. Echter is deze ook defect (dode pixel) dus deze mag ook weer terug. Gaat lekker zo.

[ Voor 3% gewijzigd door amelis op 25-11-2014 15:59 ]

• Deejeeeric
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09-2020
Deejeeeric schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:20:
Beste Tweakers,

Mijn ervaring met Dynafix. Van 2011 tot 2013 in telefoonwinkel gewerkt en hierbij al vaak veel klachten over Dynafix ontvangen.

Nu anno 2014 heb ik mijn eigen toestel LG G2 kapot laten vallen (kleine barst rechts onder in scherm echter touchsscreen niet meer bruikbaar). Verzekerd via interpolis inboedel waarbij ik te horen kreeg dat dit kosteloos gerepareerd zou worden. Ik mocht dit zelf ergens laten doen, of via dynafix waar interpolis een contract mee heeft. Na een korte rondvraag bij de turkse (voor het gemak) telecomwinkeltjes waarbij ik dit voor 150 euro kon laten doen en binnen een uur klaar.

Tot mijn spijt gekozen voor reparatie via dynafix (vraag me niet waarom). Tevreden over ophalen en bezorgen, wat wel vervelend is omdat je thuis moet zijn. Zeer ontevreden over reparatie. Na het toestel terug te hebben gekregen (volledig herstelt) 2 dagen gebruikt waarna het beeldscherm compleet grijs is geworden. Wederom onbruikbaar. Mijn vermoeden is dat het toestel niet goed (haastig?) is gerepareerd. Rekening bij dynafix was trouwens 270 euro!!

Kortom: begin weer van voor af aan.. Balen!
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 10-11-2014 16:43:53
Order - Bevestigd 10-11-2014 16:43:57
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 10-11-2014 16:43:58
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 12-11-2014 4:52:01
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 12-11-2014 4:52:02
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 13-11-2014 8:38:13
Reparatie repair center - In behandeling 13-11-2014 8:42:07
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 13-11-2014 9:28:19
Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 13-11-2014 9:28:19
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 18-11-2014 12:02:35
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 18-11-2014 12:02:36
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 19-11-2014 15:10:00

En we zijn alweer 17 dagen onderweg.............................. :( :( :( :(

Verwijderd

Mijn ervaring:
Ik had me samsung note 3 neo de eerste week dat ik hem had laten vallen maar hij deed het nog perfect, een half jaar later ontving ik opeens geen telefoontjes en berichten en nog meer klachten ik had me mobiel verstuurd naar dr mobile en werd goed op de hoogte gehouden. Tot ik een mail kreeg, omdat ik me mobiel een half jaar voor dat ik de klachten had heb laten vallen kan ik opeens geen telefoontjes en berichten ontvangen?! Pff, dus nu kan je 200 euro betalen om te repareren of 36 euro om hem terug te krijgen. Vind dit wel echt erg dat ze de probleem gewoon op mij afschuifen omdat ze zien dat die is gevallen is terwijl die scheurtje in me beeld niks te maken heeft met me klachten! Ik weet wel dat ik me mobiel nooit meer hier heen stuur.
Ik had hiervoor een htc hij had ook een scheur in me mobiel en het beeldscherm deer det een maand erna niet meer, ik dacht ze maken hem vast niet, en hier keer ik gewoon en nieuwe mobiel van! Dat is toch wel wat beter geregeld dan een bedrijf die nieteens naar de klacht van me luistert maar voor mijn gevoel gewoon naar de mobiel kijken en een conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 14:31
Transport order succesful 17-11-2014 12:22:00
Logistics - Product received by Dynafix Care 18-11-2014 4:12:49
Logistics - Product sent to internal repair facility 18-11-2014 4:12:50
Logistics - Product arrived at repair center 28-11-2014 7:38:26
Repair at repair center - Started 28-11-2014 8:05:39

Is het normaal dat men pas aan de reparatie begint nadat ik het toestel al bijna twee weken geleden heb opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejeeeric
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09-2020
Terminus schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:18:
Transport order succesful 17-11-2014 12:22:00
Logistics - Product received by Dynafix Care 18-11-2014 4:12:49
Logistics - Product sent to internal repair facility 18-11-2014 4:12:50
Logistics - Product arrived at repair center 28-11-2014 7:38:26
Repair at repair center - Started 28-11-2014 8:05:39

Is het normaal dat men pas aan de reparatie begint nadat ik het toestel al bijna twee weken geleden heb opgestuurd?
Nee dat is verre van normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
Ik wil ook even mijn ervaring delen, omdat deze opzich wel positief was.

Mijn HTC One (M7) laadde niet meer op, en rook een penetrante geur (weerstandjes) als ik dat probeerde. Ik heb meerdere keren met een mobiele accu mijn telefoon opgeladen. Was een beetje bang dat ze dat wellicht als oorzaak zouden noemen.

Ik heb contact gehad met HTC chat service en zij hebben mijn telefoon voor me ingeboekt en de volgende dag is dynalogic de telefoon komen ophalen;

STATUS DATE / TIME  
Order - Data complete 2-12-2014 14:54:20
Order - Confirmed 2-12-2014 14:54:21
Logistics - Product ready for shipment (Customer -> Dynafix Care) 2-12-2014 14:54:22
Transport order succesful 3-12-2014 11:41:00
Logistics - Product received by Dynafix Care 4-12-2014 4:47:02
Logistics - Product sent to internal repair facility 4-12-2014 4:47:03
Logistics - Product arrived at repair center 10-12-2014 14:02:44
Repair at repair center - Started 10-12-2014 15:00:34
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 12-12-2014 16:45:25
Repair at repair center - Finished 12-12-2014 16:45:25
Logistics - Product ready for return shipment 12-12-2014 22:58:48
Logistics - Product sent 15-12-2014 10:30:06

De telefoon dus binnen 2 weken weer terug, en zonder kosten onder garantie gerapareerd. De telefoon was 18maanden oud. De camera module is ook vervangen, maar weer niet waarom, lijkt me niet de oorzaak. De zending van de telefoon op de terugweg goed kunnen volgen met realtime data waar de bus zich bevond.

Kwam in een net doosje ook. Voor mij betreft een goede ervaring met HTC en Dynafix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Waarom geen poll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden een note 4 (nieuw) overgenomen van een medetweaker. Nu is de USB poort defect en wil ik hem opsturen voor garantie.

Het probleem is echter dat ik geen aankoopbewijs heb. De tweaker heeft hem via een verlenging gekregen en heeft verder geen documenten meer. Ik heb toch gewoon recht op garantie middels het IMEI nr?

Zouden ze het toestel repareren als ik kies voor papieren factuur en er gewoon een briefje bij doe waarin ik de situatie uitleg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bibbers.... ik lees dit nu allemaal en ik begin dus echt te twijfelen over opsturen. Scherm en touchcreen zijn kapot zonder dat ik hem heb laten vallen, waterschade, drukschade of whatever. gewoon plotseling. eerst was het een klein barstje maar ik zag hem gewoon groter worden. bij dynafix gaan ze natuurlijk nooit geloven dat het geen valschade is......
zit ik weer met de 50 euro onderzoekskosten, want repareren doe ik dan echt niet bij hun.

wat zouden jullie doen beste tweakervrienden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Xperia Z, nog net 2 maanden garantie over. Hij is nat geworden, maar goed dat zou niet erg moeten zijn want het is een waterdichte telefoon.

Ik mag hem nu direct opsturen naar Dynafix. Er zijn verhalen waarbij de waterdichtheid van dit model daadwerkelijk niet goed was, dus dan zou hij gerepareerd/vervangen moeten worden onder de garantie. Maar hoe waarschijnlijk is dat bij Dynafix? Kunnen ze dat daar goed bepalen? Schrijven ze het niet gewoon meteen toe aan 'klepjes waren open' voor het gemak?

De enige schade is dat de volume-down knop electrisch altijd ingedrukt is of zo, waardoor hij in Safe Mode opstart en niks werkt. Misschien willen ze wel het hele mobo vervangen voor meer dan de marktwaarde van dat ding.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingxHai
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-08 18:00
S5 recent opgestuurd, er werd gegarandeerd dat DynaFix een goede bedrijf was. Na een tijdje toch nieuwsgierig geworden hoe goed DynaFix echt is, na heel veel forums te hebben gelezen werd ik toch wel ongerust..

VodafoneNL getwitterd dat DynaFix toch wel minder is dan ze vertelden tegen me en of ze hier iets van wisten. Hierbij heb ik onder andere deze topic gelinkt als bewijs van het slechte service van DynaFix.
Dit was hun reactie:

"Wij doen al jaren zaken met hen. Zij voeren al onze reparaties uit. 99.5% van de reparaties gaan gewoon goed. Zij posten er niets over. ^PH"

wat ik vooral ik uit deze en vele vele meerder forums kan uithalen is het eerder 99.5% fout, helaas niks aan te doen en maar hopen dat mijn mobiel goed terug komt.

Wish me luck! :p

KingxHai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment mijn DynaFix procedure in behandeling, Houdt jullie op de hoogte! Veel dingen herkenbaar...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Ruffzz schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:20:
Ik heb een tijdje geleden een note 4 (nieuw) overgenomen van een medetweaker. Nu is de USB poort defect en wil ik hem opsturen voor garantie.

Het probleem is echter dat ik geen aankoopbewijs heb. De tweaker heeft hem via een verlenging gekregen en heeft verder geen documenten meer. Ik heb toch gewoon recht op garantie middels het IMEI nr?

Zouden ze het toestel repareren als ik kies voor papieren factuur en er gewoon een briefje bij doe waarin ik de situatie uitleg ?
Aankoopbewijs is niet nodig.
Garantie gaat aan de hand van het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Dynafix, ik ga hier niet genuanceerd over zijn. Maar zij zijn het grootste wanbedrijf op gebied van reparaties in de Benelux. Ik zal mijn voorbeelden plaatsen,

Klacht 1: luchtbel tussen touchscreen en scherm, bij drukken op touchscreen hoort klant geknak. Met regelmaat werken bepaalde functies in het scherm niet.
Klacht 2: Volumeknop blijft hangen. Knop komt wel terug maar functie blijft hangen.
Klacht 3: Softwarematig; apps crashen zonder reden, vallen uit, fabrieksinstellingen helpt ook niet, harde reset, software update is uitgevoerd, helpt ook niet.

Hun oplossing:
Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: Display | Touchscreen | Werkt plaatselijk niet.
Aan jouw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd: - Toestel is omgeruild

Nee dit is niet gebeurd, ze hebben een software update gedaan (had ik zelf al gedaan)
touchscreen gekalibreerd (kan niet bij een iphone) ook bij de apple store kan het niet wordt hardware matig vanuit de fabriek gedaan, via software niet mogelijk.

En een hard reset, en mijn connector schoongemaakt. met de connector was niets mis.
kreeg oude toestel terug, met knak in het scherm en een deel van het touchscreen dat los zit van het daadwerkelijke scherm in het midden.

Problemen niet opgelost, maar erger geworden, wifi problemen, apps crashen nog harder, soms bevriest mijn phone gewoon.

dus voor de 2e keer opgestuurd.

met alle bovenstaande klachten. en de ouder klachten nogmaals benoemd, en brief erbij gedaan zodat ze het misschien eens zouden begrijpen.

hun klacht omschrijving.

er zit een luchtbel in het midden van het scherm. als meneer een letter wilt intypen dan krijgt hij negen van de 10 keer een verkeerde letter. het scherm knakt ook als je er op drukt.

hun oplossing

Aan jouw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd: - Software update
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd.

Conclusie er is geen reet aan gedaan! en zo gaat het altijd bij die gasten.
ze hebben de kennis niet om dingen te maken. wel om dingen meer te verzieken dan eerst het geval was.
Helaas werkt Vodafone dus samen met deze ... zakken.
morgen krijg ik weer een ongeprepareerd toestel terug. :'(
gebed zonder end.

Vodafone is mij sowieso volgende maand kwijt als consument. niet dat dat ze wat kan schelen.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:00
Vraag, mijn LG Nexus 5 is defect, gekocht via Belsimpel.
Nu moet ik de reparatie aanmelden via dr. Mobile (dynafix).
Ik kies voor via DPD verzenden op een punt waar ik hem aflever. Maar moet ik nu €6,75 verzendkosten betalen! (denk dat ze daar nog winst op maken ook).

Kan dit niet anders? Ik heb zo vaak spullen van merken terug gezonden, dit is nooit dat ik moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:24

WCA

Bah, mijn headphone jack detecteert nu totaal niet meer of er een koptelefoon in zit, ik wou zo graag voorkomen dat ik m naar t-mobile moest terugsturen...

Nouja, hopen maar dat het goed gaat...

Ik heb van T-mobile te horen gekregen dat ik m het beste via The Phone House kan opsturen, dus dat wordt morgenmiddag een tripje naar de stad...
maurits82 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:01:
Vraag, mijn LG Nexus 5 is defect, gekocht via Belsimpel.
Nu moet ik de reparatie aanmelden via dr. Mobile (dynafix).
Ik kies voor via DPD verzenden op een punt waar ik hem aflever. Maar moet ik nu €6,75 verzendkosten betalen! (denk dat ze daar nog winst op maken ook).

Kan dit niet anders? Ik heb zo vaak spullen van merken terug gezonden, dit is nooit dat ik moet betalen.
Het kan zijn dat je dit in eerste instantie moet voorschieten, maar in principe moet je het wettelijk gezien netjes terugkrijgen.

edit:
Ondertussen mijn Z1c opgestuurd (Headphone jack kapot, klepje sluit niet meer goed, flash bleed probleem). Volgens T-Mobile is het toestel opgestuurd naar Sony. Ik denk dat ik er blij mee mag zijn dat ie niet door Dynafix gerepareerd wordt!

[ Voor 11% gewijzigd door WCA op 15-01-2015 12:56 . Reden: Voorkoming dubbelpost ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
Ik heb 3 weken geleden mijn Huawei P7 teruggebracht naar Vodafone en die hebben em opgestuurd naar Dynafix. Ze begonnen behoorlijk snel met de reparatie. De volgende dag veranderde de status naar "wachten op onderdelen". Dat heeft 2 weken geduurt, later bleek dat het geen onderdelen waren waar ze op moesten wachten, maar een compleet nieuwe telefoon. Daarna is de nieuwe telefoon terugestuurd naar de Vodafone winkel en heb ik de nieuwe telefoon zo mee kunnen nemen.

Ik heb dus een prima ervaring met Dynafix. Binnen 3 weken heb ik een compleet nieuwe telefoon gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Update:

Na de telefoon opgestuurd te hebben naar t-mobile, die hem naar dynafix stuurden, en dynafix weer naar teleplan, ben ik heel boos geworden.

Als ik naar de tracking pagina van teleplan ga, zie ik dat ze de achterkant vervangen hebben. Daar fiks je niet een kapotte koptelefoonaansluiting mee, en ook geen klepje dat niet lekker sluit.

Met T-mobile gechat, gebeld alles.Het enige wat ik te horen krijg is "het komt wel goed meneer, en zelfs al zou hij ongerepareerd terugkomen, kunnen we hem gewoon opnieuw opsturen".

Na een laatste keer proberen te chatten, het aanbod gekregen om teruggebeld te worden. Iemand aan de lijn gehad van de derdelijns, die heeft naar dynafix gebeld om de issue te escaleren, en die zullen op hun beurt weer naar teleplan gaan communiceren. Wat blijkt; Dynafix heeft totaal de verkeerde beschrijving doorgegeven aan Teleplan. Ik vind het echt nergens op slaan dat ik er zo achteraan moet.

Wat ik zie is dat de communicatie tussen de klant en t-mobile heel goed gaat tegenwoordig, als je iets bij hen nodig hebt, zijn ze meer dan bereid om je te helpen, en doen ze dat ook erg goed. Zodra er echter een reparatie uitgevoerd moet worden (van de zotte dat het bij dynafix gewoon doorgestuurd wordt naar teleplan), de communicatie elke keer weer totaal misgaat.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 17-09 08:17
GreNade schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:22:
(van de zotte dat het bij dynafix gewoon doorgestuurd wordt naar teleplan)
Zo zot is dat niet hoor, Dynafix heeft simpelweg niet de licentie om Sony te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Kalua schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:17:
[...]

Zo zot is dat niet hoor, Dynafix heeft simpelweg niet de licentie om Sony te repareren.
en dat is maar goed ook, maar dat is niet wat ik van de zotten vind.

t-mobile zou het toestel gewoon direct naar teleplan moeten sturen, dat scheelt makkelijk drie dagen in het proces.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Naja, hier ook echt een belachelijke ervaring met dynafix

Mijn 13mnd oude Nexus 5 opgestuurd omdat hij via usb niet meer goed laad. (ik vermoed vuil in connector ... iets wat je wel vaker ziet bij telefoons die geen usb cover hebben). Of door dagelijks gebruik connector los.
Gelijk even aangegeven dat het draadloos laden al 6mnd niet meer werkt.

Nu krijg ik bericht terug dat er valschade is geconstateerd waar het defect door komt.
Nu zat er een scheurtje in het scherm (zat er al vanaf dag 2 in, wat ik bij andere uit de eerste batch vaker heb gelezen).

Nu is het geen bijzondere scheur in het scherm oid, gewoon een barst van links hoek naar rechts hoek.
Ik vind het wel érg slap om dit direct maar als excuus te gebruiken om een heel ander probleem maar gelijk niet onder garantie te laten vallen.

Nu moet ik dus kosten betalen om mijn telefoon terug te krijgen of een dikke rekening betalen om te maken.
(als ik dit had geweten had ik via ebay wel zelf een connector gekocht, zelf geïnstalleerd, was ik voor 5 dollar klaar).
Wat kan ik hier tegen doen?? Ik ben best wel boos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
GreNade schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:23:
[...]

en dat is maar goed ook, maar dat is niet wat ik van de zotten vind.

t-mobile zou het toestel gewoon direct naar teleplan moeten sturen, dat scheelt makkelijk drie dagen in het proces.
tja, teleplan maakt er ook vaak genoeg een potje van hoor..als je dit topic ziet met slecht gerepareerde sony's, dat is allemaal door Teleplan gedaan.

T-mobile wil gewoon 1 aanspreekpartner, gewoon een kosten-baten analyse gedaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
update dynafix:

Reden dat toestel niet gerepareerd word omdat de schade buiten de garantie zou vallen.
Fabrieksgarantie is 24mnd, toestel 13mnd in bezit.
Accu en accesoires 6mnd garantie.

Nu is mijn accu echter prima in orde, echter zoals aangegeven is de USB aansluiting is vuil / defect.
Daarnaast werkt het draadloos laden al heel lang niet meer, maar dit is toch ook geen accu? (deze was ook zoals aangegeven al lang defect. (binnen 6mnd). Maar gaf ik nu aan dat deze wel al defect was zodat ik hem onmogelijk meer kon opladen zeg maar.

Naja, weer mail gestuurd, ben benieuwd naar antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

maurits82 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:15:
update dynafix:

Reden dat toestel niet gerepareerd word omdat de schade buiten de garantie zou vallen.
Fabrieksgarantie is 24mnd, toestel 13mnd in bezit.
Accu en accesoires 6mnd garantie.

Nu is mijn accu echter prima in orde, echter zoals aangegeven is de USB aansluiting is vuil / defect.
Daarnaast werkt het draadloos laden al heel lang niet meer, maar dit is toch ook geen accu? (deze was ook zoals aangegeven al lang defect. (binnen 6mnd). Maar gaf ik nu aan dat deze wel al defect was zodat ik hem onmogelijk meer kon opladen zeg maar.

Naja, weer mail gestuurd, ben benieuwd naar antwoord.
Volgens mij heb je wettelijk gezien gewoon 2 jaar garantie, ook op de accu.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
GreNade schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:03:
[...]

Volgens mij heb je wettelijk gezien gewoon 2 jaar garantie, ook op de accu.
Ontvangen mail (telefoon 13mnd oud):

Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.

We hebben voor u navraag gedaan bij de betreffende afdeling. In deze kunnen wij alleen aangeven dat door de schade het garantie termijn is vervallen. Wanneer dit vervalt moeten wij voor de complete reparatie een prijsopgave opstellen.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog verdere vragen hebben voelt u zich dan vrij om contact met ons op te nemen.

Naja, heb gereageerd dat ik denk dat er een foutje is gemaakt. Ik wacht het even af.
Rekening ad € 227,77 al binnen.
(vraag me af wat ze dan nog meer willen vervangen dan de USB connector en evt een nieuwe QI spoel voor draadloos laden. (laatste al 8mnd defect, usb port zit denk ik hardnekkige stof in).

[ Voor 10% gewijzigd door Whiskey48 op 26-01-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Mijn ervaring:
Via Huawei 3 x 3 mijn Huawei G700 aangemeld. Telefoon kreeg na een tijdje problemen met random reboots. Aanvraag voor reparatie, factory reset gedaan op telefoon en opgestuurd naar Dynafix. 3 dagen later terug, was er een factory reset uitgevoerd... Ja, had ik ook al gedaan! Contact opgenomen met dynafix, telefonisch. Niets verder gekomen (Nee, wij konden niet direct iets vinden en andere bla bla). 5 euro aan belkosten verder maar eens opgehangen. Contact opgenomen met Huawei, netjes telefonisch te woord gestaan, ze zouden het IMEI nummer vastzetten zodat ik hem nog een keer kon opsturen ter reparatie met de informatie die ik hen had gegeven, dus nogmaals terug.
3 dagen later weer terug, netjes zoals Huawei al had aangegeven: Boardswap. Echter kwam de telefoon klam terug (mogelijk door de koerier, het was onder nul en de telefoon zat los met de accu in een bubbel enveloppe). Telefoon even los laten liggen en leek droog te zijn. Na een middag instellen (geen random reboots, leek goed te werken) uitgezet en neergelegd naast het nachtkastje. Volgende dag hele accu op, op geprobeerd te laden, geen lampjes aan te krijgen. Nieuwe accu er in gedaan, telefoon ging wel aan, maar werd heel warm (en ging in plaats van 2 dagen maar 4 uur mee op 1 accu). Nu dus voor derde maal ter reparatie.
Enige waar ik positief mee ben is meer bij Huawei, binnen 3 dagen wel weer terug, maar de kwaliteit van Dynafix ligt toch wel een beetje onder de maat.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

maurits82 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:52:
[...]

Ontvangen mail (telefoon 13mnd oud):

Geachte heer, mevrouw,

We hebben voor u navraag gedaan bij de betreffende afdeling. In deze kunnen wij alleen aangeven dat door de schade het garantie termijn is vervallen. Wanneer dit vervalt moeten wij voor de complete reparatie een prijsopgave opstellen.

Mocht u nog verdere vragen hebben voelt u zich dan vrij om contact met ons op te nemen.

Naja, heb gereageerd dat ik denk dat er een foutje is gemaakt. Ik wacht het even af.
Rekening ad € 227,77 al binnen.
(vraag me af wat ze dan nog meer willen vervangen dan de USB connector en evt een nieuwe QI spoel voor draadloos laden. (laatste al 8mnd defect, usb port zit denk ik hardnekkige stof in).
Dynfix lapt dan simpelweg de wet aan zijn laars. Jouw toestel is binnen twee jaar, buiten jouw schuld om kapot? Dan moeten zij gewoon de garantie honoreren, zonder gezeik met "batterijen vallen daar niet onder."

Het hele verhaal met batterijen waar 6 maanden garantie op zit, is gedaan omdat mensen hun accu gingen inleveren omdat hij een half uur minder lang meeging, maar helemaal kapot is een ander verhaal, dat moet gewoon vervangen worden. Helemaal in een telefoon. Stel dat een telefoon een vaste batterij heeft, en die kapot gaat. Dan zit jij met een baksteen waar je 8 maanden geleden 500 euro voor hebt betaald...

[ Voor 15% gewijzigd door WCA op 27-01-2015 08:26 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
K.Rotteveel87 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:22:
Ik wil ook even mijn ervaring delen, omdat deze opzich wel positief was.

Mijn HTC One (M7) laadde niet meer op, en rook een penetrante geur (weerstandjes) als ik dat probeerde. Ik heb meerdere keren met een mobiele accu mijn telefoon opgeladen. Was een beetje bang dat ze dat wellicht als oorzaak zouden noemen.

Ik heb contact gehad met HTC chat service en zij hebben mijn telefoon voor me ingeboekt en de volgende dag is dynalogic de telefoon komen ophalen;

STATUS DATE / TIME  
Order - Data complete 2-12-2014 14:54:20
Order - Confirmed 2-12-2014 14:54:21
Logistics - Product ready for shipment (Customer -> Dynafix Care) 2-12-2014 14:54:22
Transport order succesful 3-12-2014 11:41:00
Logistics - Product received by Dynafix Care 4-12-2014 4:47:02
Logistics - Product sent to internal repair facility 4-12-2014 4:47:03
Logistics - Product arrived at repair center 10-12-2014 14:02:44
Repair at repair center - Started 10-12-2014 15:00:34
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 12-12-2014 16:45:25
Repair at repair center - Finished 12-12-2014 16:45:25
Logistics - Product ready for return shipment 12-12-2014 22:58:48
Logistics - Product sent 15-12-2014 10:30:06

De telefoon dus binnen 2 weken weer terug, en zonder kosten onder garantie gerapareerd. De telefoon was 18maanden oud. De camera module is ook vervangen, maar weer niet waarom, lijkt me niet de oorzaak. De zending van de telefoon op de terugweg goed kunnen volgen met realtime data waar de bus zich bevond.

Kwam in een net doosje ook. Voor mij betreft een goede ervaring met HTC en Dynafix :)
Komt omdat het algemeen bekend is dat de M7 een paarse gloed over de camera heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
GreNade schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:25:
[...]

Dynfix lapt dan simpelweg de wet aan zijn laars. Jouw toestel is binnen twee jaar, buiten jouw schuld om kapot? Dan moeten zij gewoon de garantie honoreren, zonder gezeik met "batterijen vallen daar niet onder."

Het hele verhaal met batterijen waar 6 maanden garantie op zit, is gedaan omdat mensen hun accu gingen inleveren omdat hij een half uur minder lang meeging, maar helemaal kapot is een ander verhaal, dat moet gewoon vervangen worden. Helemaal in een telefoon. Stel dat een telefoon een vaste batterij heeft, en die kapot gaat. Dan zit jij met een baksteen waar je 8 maanden geleden 500 euro voor hebt betaald...
Antwoord dynafix:

-----------------
Geachte heer, mevrouw,

We hebben voor u navraag gedaan bij de betreffende afdeling. Het toestel heeft een beschadiging aan het scherm, er zit een barst in het display, in deze vervalt het garantie termijn van 2 jaar.

Met vriendelijke groeten,
---------------------

Blijkbaar vervalt je garantie volledig, als je scherm barst.
Ik kan me voorstellen dat zij niet weten dat deze barst er al vanaf de eerste week in zit, en de telefoon 13mnd later pas stuk gaat, dat je ergens een lijn moet trekken.

Maar mijn usb lader is defect! Ook werkt het QI laden al ca 8mnd niet meer (is bij ze bekend, had ik toen voor gecommuniceerd).
Maar waarschijnlijk een vuile USB poort (sommige fabrikanten hebben hier ook een klepje voor om dit te voorkomen) ... Maar dat heeft toch compleet niks met het scherm te maken???
Is dit echt zo dat je garantie volledig vervalt als je een barst in je scherm hebt?
(dit geval zelf zo goed als niet te zien)!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

maurits82 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:50:
[...]

Antwoord dynafix:

-----------------
Geachte heer, mevrouw,

We hebben voor u navraag gedaan bij de betreffende afdeling. Het toestel heeft een beschadiging aan het scherm, er zit een barst in het display, in deze vervalt het garantie termijn van 2 jaar.

---------------------

Blijkbaar vervalt je garantie volledig, als je scherm barst.
Ik kan me voorstellen dat zij niet weten dat deze barst er al vanaf de eerste week in zit, en de telefoon 13mnd later pas stuk gaat, dat je ergens een lijn moet trekken.

Maar mijn usb lader is defect! Ook werkt het QI laden al ca 8mnd niet meer (is bij ze bekend, had ik toen voor gecommuniceerd).
Maar waarschijnlijk een vuile USB poort (sommige fabrikanten hebben hier ook een klepje voor om dit te voorkomen) ... Maar dat heeft toch compleet niks met het scherm te maken???
Is dit echt zo dat je garantie volledig vervalt als je een barst in je scherm hebt?
(dit geval zelf zo goed als niet te zien)!!!
Dynafix snapt het volgens mij echt niet meer. Als het scherm barst, heb je nog gewoon garantie TENZIJ het defect te wijten valt aan die barst.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
GreNade schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:53:
[...]

Dynafix snapt het volgens mij echt niet meer. Als het scherm barst, heb je nog gewoon garantie TENZIJ het defect te wijten valt aan die barst.
Ja lijkt mij ook,

Anders stuur ik m'n verzekering er op af, mogen zij het uitvechten!
(gelijk interessant voor de verzekering om deze jongens eens in de gaten te houden voor alle declaraties bij gelijke klanten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

maurits82 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:20:
[...]

Ja lijkt mij ook,

Anders stuur ik m'n verzekering er op af, mogen zij het uitvechten!
(gelijk interessant voor de verzekering om deze jongens eens in de gaten te houden voor alle declaraties bij gelijke klanten:)
Haha, 't zou wat zijn... Stel dat ik een computer heb waarvan de cd speler stuk is, en ze weigeren de garantie omdat er een stukje plastic van de behuizing is afgebroken...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
GreNade schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:43:
[...]

Haha, 't zou wat zijn... Stel dat ik een computer heb waarvan de cd speler stuk is, en ze weigeren de garantie omdat er een stukje plastic van de behuizing is afgebroken...
Ja precies! Ik verbaas me ook eigenlijk wel!
Ik heb nog een keer gereageerd voor uitleg.
Misschien dat ze even de telefoon er bij pakken en waarschijnlijk de bast in eerste instantie niet eens zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
GreNade schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:43:
[...]

Update:

--------------

Geachte heer van Nierop,

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.

Het is helaas niet mogelijk voor ons om u te voorzien van de contactgegevens van de externe reparatiedienst. Wel kunt u de fabrikant zelf bellen en hen vragen voor informatie over de hersteldienst.

Vooralsnog staat de prijsopgave nog open tot 12-02-2015. Wanneer er na deze datum geen antwoord bij ons binnenkomt zal het toestel automatisch ongerepareerd retour worden gestuurd.

Mochten er naar aanleiding van bovenstaande informatie nog vragen zijn dan kunt u uiteraard nogmaals contact met ons opnemen.

Best regards,
Rick
Dynafix Care B.V.
Customer Care Center

Dynafix Group B.V.
Industrialpark "De Horsel"
Daelderweg 21
6361 HK Nuth
The Netherlands
Messages and any files or documents attached are intended only for the use of the addressee and may contain information which is privileged and confidential. It is intended for the individual or entity named. If the reader of the email is not the intended recipient, or the employee or agent responsible for delivering it to the intended recipient, you are hereby notified that any use, dissemination, forwarding, printing or copying of the email is strictly prohibited. If someone is not the named addressee or has received the email in error, he has to inform the sender immediately and delete it from his system. He also cannot copy or disclose it or its contents or use it for any purpose. Transmission of an email cannot be guaranteed to be secure or error-free. Any opinions expressed in this email are those of the author and do not necessarily constitute the views of the Dynafix Group B.V. Nothing in this email shall bind the Company in any contract or obligation.

Original Message:
From: ******
Sent: dinsdag 27 januari 2015 17:38:56
To: "questions.nl" <questions.nl@dynafix.com>
Subject: Re: Fwd: Status van uw reparatie

Hartelijk dank,

Dan heeft deze externe partij een fout gemaakt. Zou u mij het nummer kunnen geven van deze partij, dan zal ik deze even een toelichting geven.
Anders kan ik even contact opnemen met LG of ik deze direct naar hun reparatie partij kan sturen?
Zou u de telefoon nog even graag niet retour willen sturen (met bijkomende kosten). Mocht de externe partij zijn fout niet erkennen en LG mij dezelfde reparatiedienst toe wijzen, zou ik deze schade graag willen verhalen bij mijn uitgebreide inboedelverzekering bij OHRA.
Het kan zijn dat deze dan verder vragen zal stellen gezien de afhandeling, maar ik denk gezien de afhankelijkheid deze wat meer zeggenschap heeft dan ik als enkele consument.

In ieder geval hartelijk dank voor uw verdere informatie, maar graag het toestel nog houden tot ik gebruik kan maken van mijn wettelijk vastgestelde garantie, waar in dit specifiek geval zonder twijfel sprake van is.

Met vriendelijke groet,

----------------

Ze gaan never niet over op reparatie. Hij is bij een externe dienst geweest dus ze kunnen niks meer voor me betekenen.
Misschien ben ik bovenstaand wat brutaal geweest ... maar er moet toch iets zijn wat ik kan doen, dit is toch absurd? Er zit inderdaad een lastig zichtbare scheur in het scherm. (al vanaf dag 1).
Dat de USB defect is (waarschijnlijk stof ivm ontbreken klepje). ... dat heeft toch nul met het scherm te maken!

Wat zou ik doen, er tegen in gaan?
Telefoon terug laten sturen en de kosten betalen?
Of hun de telefoon laten houden en een nieuwe telefoon kopen? (momenteel niet zoveel geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Te gek voor woorden, jij hebt niets te maken met "hun externe reparateur" ze moeten het gewoon regelen.

Vandaag mijn eigen toestel overigens in de t mobile winkel gaan halen, en ja hoor. Het toestel is inderdaad niet gerepareerd...

[ Voor 38% gewijzigd door WCA op 28-01-2015 19:29 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
GreNade schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:28:
Te gek voor woorden, jij hebt niets te maken met "hun externe reparateur" ze moeten het gewoon regelen.

Vandaag mijn eigen toestel overigens in de t mobile winkel gaan halen, en ja hoor. Het toestel is inderdaad niet gerepareerd...
En daarbij was deze scheur bijna niet eens zichtbaar, dit kan onmogelijk verdere schade hebben veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Update:

Telefoon is nu voor de tweede keer naar Dynafix gestuurd door de winkel. Na lang zeuren heb ik 15 euro compensatie gekregen, 't is tenminste iets. We gaan zien of deze draak van een constructie misschien de tweede keer wèl gaat werken.

Order - Volledig ingevoerd 28-1-2015 17:24:48
Order - Bevestigd 28-1-2015 17:24:49
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 28-1-2015 17:24:50

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
maurits82 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:45:
[...]

En daarbij was deze scheur bijna niet eens zichtbaar, dit kan onmogelijk verdere schade hebben veroorzaakt.
LG gebeld, situatie uitgelegd.
Policy is dat een telefoon pas gerepareerd het pand verlaat, als hij zonder gebreken is. (dus ook met scherm zonder barst).

Nu heb ik aangegeven dat een niet goed zichtbare scheur voor mij geen reden is om een gehele telefoon te maken. Of ze hem nogmaals kunnen beoordelen of dit wel nodig is aangezien dit absoluut geen effect heeft op de verdere werking van de telefoon.
Heel fijn van LG, de telefoon wordt nog een keer bekeken of deze niet te snel is afgekeurd.
Heel fijn van LG, merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Modbreak:Schelden en afreageren doe je maar elders

[ Voor 107% gewijzigd door gambieter op 30-01-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Laatst online: 09:19
Gewoon zeggen dat je het scherm niet gerepareerd wil hebben en de USB wel. Als ik mijn auto naar de garage breng voor een kapotte uitlaat en er zit een deuk in dan halen ze die deuk er ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:11
Ik mag ook weer smullen bij Dynafix / Dynalogic.

Vandaag zou mijn toestel omgeruild worden voor een leentoestel, koerier komt aan, met een tablet. Ik vond het ook prima om mijn toestel te 'ruilen' met een tablet, maar dat mocht niet.
Maar, geen nood, als je Dynalogic nu belt wordt er vandaag nog een nieuwe ruil geregeld. Dynalogic bel je op een 0900 nummer, € 0,75 per minuut (met een max van € 22,50(!)). Na een kwartier een bandje te horen dat de wachttijd vijf minuten is krijg ik iemand aan de lijn die me doorverbind, met... het begin van dezelfde wachtrij.

Een dikke tien minuten later iemand die me verteld dat het helemaal niet mogelijk is om vandaag een nieuwe koerier te sturen, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.

Had hoop dat het deze keer wel goed zou gaan bij deze toko, helaas wil het nog niet zo lukken.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
.Maarten schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:33:
Gewoon zeggen dat je het scherm niet gerepareerd wil hebben en de USB wel. Als ik mijn auto naar de garage breng voor een kapotte uitlaat en er zit een deuk in dan halen ze die deuk er ook niet uit.
Doen ze niet. Policy is dat bij elke reparatie het scherm in nieuwstaat moet zijn, voor hij retour wordt gezonden.
ookal hoeft dit niet voor mij, anders doen ze het niet.
Wel moet ik dan de onderzoekskosten betalen en doet de usb het nog steeds niet.

vind het maar absurd, koop vanaf nu alleen nog maar china phones ... denk nog betere garantie via zo'n louche alieexpress verkoper dan via LG of Dynafix. (ongeloofelijk echt).
en vooral omdat het scherm echt een bijna onzichtbaar scheurtje had, dit slaat echt nergens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:10

MazeWing

The plot thickens...

Afgelopen vrijdag heeft een collega mijn iPhone 6 vernield door per ongeluk een sleutelbos op het scherm te laten vallen...

Gisteren is mijn telefoon opgehaald door Dynafix en heb ik een iPhone 5 gekregen. Ik ben benieuwd wat dynafix met het toestel gaat doen, maar ik vrees het ergste :(
Ik heb zelf in 2005 2,5 dag bij Dynafix gewerkt (toen was ik het al helemaal zat) en de enige omschrijving die ik het bedrijf kan geven is: waardeloos.

Het zal dus wel gebeuren dat ik een gaar toestel terugkrijg vol met krassen en andere beschadigingen. Ik heb nu al haast spijt dat ik niet gewoon naar een apple store ben gegaan en daar het scherm heb laten vervangen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je inderdaad gewoon gelijk via Apple moeten regelen, veel betrouwbaarder en de rekening kun je toch doorsturen naar je collega..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 09:44 ]

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
Hier ook weer een heerlijk gevalletje Sony-Dynafix ellende. Ik kreeg een Xperia Z3 bij mijn T-Mobile verlenging. Na het openen van de doos bleek de achterkant van het toestel 'los' te zitten, je kon zo naar binnen kijken zeg maar. Omdat ik er geen enkel vertrouwen in had dat dit waterdicht zou zijn meteen maar even met de klantenservice gebeld.
"Nee, toestelswap is niet handig, de Z3 is namelijk niet op voorraad en het is onbekend wanneer die weer terug komt. Een reparatie is slimmer". Ik aangegeven dat mijn vorige toestel geen nanosim doet en dat ik dan graag een adapter wil hebben. "Ja, die sturen we op".

Een kwartier later bel ik omdat het IMEI nummer dat op de reparatiebon staat niet klopt, en ik de telefoon toch op mijn werk wil laten afleveren na reparatie. Deze wijziging zou doorgevoerd worden.

In plaats daarvan is er een tweede reparatie aangemaakt in het systeem. De daadwerkelijke reparatie kan ik niet zien in My T-Mobile, daar staat alleen de reparatie van mijn (eerste) Xperia Z, die door een toestelswap niet meer in mijn bezit is...

Na een week nog steeds geen adapter, dus toen zelf maar on-line een adapter gekocht en het toestel opgestuurd. Nogmaals gebeld voor het 'goede' afleveradres, ik ben een paar keer in de wacht gezet voor overleg met dynafix, en het zou allemaal geregeld worden.

Een paar dagen later wordt het toestel dan doorgestuurd naar de ETD. Omdat alweer het verkeerde adres in de reparatiestatus staat weer even gebeld met T-Mobile. "Geen probleem, wordt doorgevoerd". Gevraagd of een toestelswap misschien geen beter idee is (want de Z3 is weer op voorraad), maar uiteraard was dit onmogelijk, het gaat namelijk om twee verschillende voorraden. Begrijp ik, maar toch vervelend.

Eergisteren gebeld, de wijziging van het afleveradres nogmaals aangevraagd. Zou geen probleem moeten zijn.

Op het moment is de status sinds 05-02-2015 "Reparatie ETD - In behandeling". Ben benieuwd hoe lang ze nog nodig hebben om te concluderen dat het een fabrieksfout is en ik een ander toestel krijg -_-

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• WCA

WCA

Mijn toestel is nu voor de DERDE keer weer terug naar sony (Eerste keer ongerepareerd, tweede keer 1 probleem gerepareerd en de rest niet), en ik zie dat Dynafix WEER niet de beschrijving goed doorgeeft aan teleplan.

Probleem: Klepje sluit niet goed
Probleem dat teleplan krijgt: Connection problem over USB cable
Ik word gek geloof ik...

Share and Enjoy!

• Kalua
DJFliX schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:43:
Hier ook weer een heerlijk gevalletje Sony-Dynafix ellende. Ik kreeg een Xperia Z3 bij mijn T-Mobile verlenging. Na het openen van de doos bleek de achterkant van het toestel 'los' te zitten, je kon zo naar binnen kijken zeg maar. Omdat ik er geen enkel vertrouwen in had dat dit waterdicht zou zijn meteen maar even met de klantenservice gebeld.
"Nee, toestelswap is niet handig, de Z3 is namelijk niet op voorraad en het is onbekend wanneer die weer terug komt. Een reparatie is slimmer". Ik aangegeven dat mijn vorige toestel geen nanosim doet en dat ik dan graag een adapter wil hebben. "Ja, die sturen we op".

Een kwartier later bel ik omdat het IMEI nummer dat op de reparatiebon staat niet klopt, en ik de telefoon toch op mijn werk wil laten afleveren na reparatie. Deze wijziging zou doorgevoerd worden.

In plaats daarvan is er een tweede reparatie aangemaakt in het systeem. De daadwerkelijke reparatie kan ik niet zien in My T-Mobile, daar staat alleen de reparatie van mijn (eerste) Xperia Z, die door een toestelswap niet meer in mijn bezit is...

Na een week nog steeds geen adapter, dus toen zelf maar on-line een adapter gekocht en het toestel opgestuurd. Nogmaals gebeld voor het 'goede' afleveradres, ik ben een paar keer in de wacht gezet voor overleg met dynafix, en het zou allemaal geregeld worden.

Een paar dagen later wordt het toestel dan doorgestuurd naar de ETD. Omdat alweer het verkeerde adres in de reparatiestatus staat weer even gebeld met T-Mobile. "Geen probleem, wordt doorgevoerd". Gevraagd of een toestelswap misschien geen beter idee is (want de Z3 is weer op voorraad), maar uiteraard was dit onmogelijk, het gaat namelijk om twee verschillende voorraden. Begrijp ik, maar toch vervelend.

Eergisteren gebeld, de wijziging van het afleveradres nogmaals aangevraagd. Zou geen probleem moeten zijn.

Op het moment is de status sinds 05-02-2015 "Reparatie ETD - In behandeling". Ben benieuwd hoe lang ze nog nodig hebben om te concluderen dat het een fabrieksfout is en ik een ander toestel krijg -_-
Is meer incompetentie van t-mobile als ik dit zo lees. Ik zou sowieso niet met een reparatie akkoord gaan als ik een nieuw toestel defect uit doos haal.

• Autodrop
  • Laatst online: 18-07 16:37

Een nieuw toestel krijg je niet en een reparatie waarbij het toestel waterdicht blijft kun je ook vergeten.

Mijn Z had in eerste instantie een defecte interne speaker. Kreeg het toestel niet waterdicht terug en het lukt Dynafix/Teleplan nu al vijf reparaties op rij niet om het toestel waterdicht te maken. Toestel is nu voor de zesde keer weg.

T-Mobile weigert een nieuw toestel op te sturen en zegt zelfs doodleuk dat ik het toestel dan maar niet nat moet maken.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4c30ff
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-05-2021

Ik mag nu datzelfde traject doorlopen met mijn oude Xperia Z.

Heb afgelopen zaterdag een nieuwe Z3 gehaald en direct mijn oude Z ingeleverd ter reparatie (nog net binnen de 2 jaar garantie). Hij had last van de bekendeberuchte loslatende achterkant.

Hij is intussen doorgestuurd naar (ik vermoed) Sony zelf.

Ik heb bij de winkel netjes aangegeven dat hij waterschade kreeg NA het loslaten van de achterkant, maar (zoals hier boven vaker genoemd) is dit nooit doorgegeven aan dynafix, en waarschijnlijk ook niet bekend bij Sony. Volgens dynafix afwachten tot Suny mij mailt en dan (achteraf dus) nog eens mijn verhaal doen.

Status is nu: Reparatie ETD - In behandeling 13-2-2015 11:31

ik heb er weinig vertrouwen dat dit goed komt zonder dat ik hier kosten ga maken (kosten zijnde alles boven de 30 eu onderzoekskosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
Inmiddels is de status veranderd:

Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 16-2-2015 16:27

Ik ben benieuwd... Laatste keer dat ik belde was Sony aan het "wachten op onderdelen"... Blijkbaar is het toestel dus gerepareerd en niet vervangen door een refurb. Als wat ik terugkrijg niet waterdicht is ga ik mijn best doen om alsnog een toestelswap te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4c30ff
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-05-2021
Zelf ook weer een stap verder in het proces vandaag staat er:
Reparatie ETD - Reparatie gereed 17-2-2015 11:20

Nog afwachten dus of en wat er verzonden wordt. Ik ben al lang blij dat ik niet beschuldigd ben van waterschade (want vlakjes wel verkleurd, maar dit is juist naar aanleiding van de loslatende achterkant).

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:19
Opeens gaf mijn 3 maanden oude S5 mini de geest terwijl ik een app op wilden starten. Met geen mogelijkheid was het toestel meer aan te krijgen. Na contact gezocht te hebben met de webshop gaven zij aan dat ik mijn toestel voor reparatie op moest sturen naar Dynafix. Na even gegooled te hebben kwam ik op deze pagina terecht met een hoop slechte ervaringen. Uiteindelijk had ik toch weinig andere keuze dan om het toestel toch op te sturen.

Op 11 februari het toestel aangemeld via hun website en 2 dagen later afgegeven op een DPD punt. Wel een beetje jammer dat je hier wel weer 6 of 7 euro voor moet betalen maar het is niet anders.
Na een 2 tal statusupdates zag ik dat het toestel weer gerepareerd was en naar mijn verzonden was op 23 februari waarbij hij gisteren 25 februari weer met de post retour is gekomen.
Uiteindelijk is de printplaat kostenloos vervangen en zonder gezeur en ben ik het toestel 8 dagen kwijt geweest.

Kortom ik ben eigenlijk wel redelijk tevreden over de gang van zaken en wilde dat ook weleens een keertje delen.

it's a sign of the time

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:17
Hier ook een positieve ervaring. Mijn S4 display gaf storingen (scrollende horizontale balken), maar was inmiddels bijna 22 maanden oud. Dus een beetje huiverig was ik wel na alle berichten over ellende met vochtindicatoren gelezen te hebben. Hij was nog nooit nat geweest, maar ik las genoeg ervaringen van anderen met slechte ervaringen met Dynafix waar het toestel ook nooit nat zou zijn geweest (en de oorzaak toch op vochtschade werd gegooid).

Afijn, toestel aangemeld, is de dag erna opgehaald door Dynalogic, en 4 werkdagen later een mailtje dat hij gerepareerd was en dat ik hem de volgende dag kon laten bezorgen. Op de servicebon stond "printplaat vervangen", en het toestel werkt weer zoals het hoort :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
Mijn reparatiefeest gaat door... Op 19 Februari zou er een nieuw toestel vanuit Sony naar Dynafix gestuurd worden. Ik belde voor de zekerheid even naar T-Mobile om nogmaals te laten controleren of het adres gewijzigd was naar mijn werkadres. Thuis (antikraak) kan de postbode niet door het hek en we hebben geen deurbel. Mij werd verzekerd dat er een 'override in het systeem' was voor mijn gewijzigde adres en dat het dus helemaal goed zou moeten komen.

De volgende ochtend (12 uur later) krijg ik een mail van PostNL dat er op mijn thuisadres een pakket bezorgd zou gaan worden. Ik heb meteen gebeld met T-Mobile maar meer dan een 'het spijt me meneer' en 'ik kan er nu niets meer aan veranderen' kwam er niet uit. Maar nu komt het leukste! Omdat ik zeker wilde weten dat ik de telefoon in ontvangst kon nemen ben ik ruimschoots op tijd naar huis gegaan. Toen heb ik een webcam met een laptop voor het raam gezet zodat ik vanuit mijn kamer het hek in de gaten kon houden. Omdat het niet werkte ben ik anderhalf uur(!) voor het raam gaan zitten om het hek in de gaten te houden. Terwijl ik daar zat kreeg ik een bericht dat iemand met mijn achternaam getekend heeft voor mijn pakket! Toen ik PostNL er over belde zei de man dat 'het ook zou kunnen dat de bezorger het pakket zelf afgetekend heeft zodat hij door kon met zijn ronde'. T-Mobile gaat nu (via Dynafix en dan weer via PostNL) een onderzoek instellen. Ben benieuwd of ik mijn op 7 Januari bestelde telefoon voor 7 Maart in gebruik kan nemen... Of dat ik nog 2 jaar door moet met mijn oude telefoon :'(

TL;DR T-Mobile/Dynafix hebben (ondanks 105 minuten aan contact met de T-Mobile Klantenservice voor een adreswijziging in de afgelopen maand) mijn telefoon naar een adres gestuurd waar ik geen post kan ontvangen en nu is mijn telefoon foetsie. *zucht* ik doe nooit meer een reparatie als ik ook de keuze heb om een week langer op een toestel swap te wachten :(

[ Voor 10% gewijzigd door DJFliX op 02-03-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Nieuwe toestel is weer niet goed... Daar gaat het toestel voor een vierde keer.

Laatste kans T-Mobile, als je het nu weer verkalt, ontbind ik het contract.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
GreNade schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:43:
Nieuwe toestel is weer niet goed... Daar gaat het toestel voor een vierde keer.

Laatste kans T-Mobile, als je het nu weer verkalt, ontbind ik het contract.
Kan dit serieus? Ik ben inmiddels ook ernstig geneigd om in ieder geval het toestel-deel te (proberen te) laten ontbinden. Ik kan nog steeds geen gebruik maken van mijn toestel van mijn verlenging op 7 Januari... Als je de maandelijkse kosten van het toestel op papier al los gekoppeld van het abbonnement zelf zou je zeggen dat dit ook geen probleem moet zijn, toch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

DJFliX schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:46:
[...]

Kan dit serieus? Ik ben inmiddels ook ernstig geneigd om in ieder geval het toestel-deel te (proberen te) laten ontbinden. Ik kan nog steeds geen gebruik maken van mijn toestel van mijn verlenging op 7 Januari... Als je de maandelijkse kosten van het toestel op papier al los gekoppeld van het abbonnement zelf zou je zeggen dat dit ook geen probleem moet zijn, toch? 8)7
Ik weet niet wat de mogeljikheden zijn, maar als je sinds 7 januari al zonder toestel zit zou ik terug gaan en je contract ontbinden. Lekker naar een andere provider, of een nieuw toestel eisen. (Krijg je waarschijnlijk niet voor elkaar, maarja, nooit geschoten...)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Niet al te lang geleden heb ik via de Vodafone website mijn contract verlengd in combinatie met de aanschaf van een nieuwe telefoon, de Sony Xperia Z3. De koop vond plaats begin November 2014 maar al na 3 maanden moest ik tot mijn schrik constateren dat er opeens een aantal groene en paarse strepen door mijn beeld liepen. In eerste instantie dacht ik aan een softwarefout maar al vrij snel bleek het duidelijk om een hardwarefout te gaan: een scheur in het onderliggende scherm van de telefoon. Ik heb de telefoon echter nooit laten vallen en altijd gebruik gemaakt van een stevig hoesje.

Niets aan de hand dacht ik; de telefoon was onlangs aangeschaft en dus viel ik nog ruim binnen de garantieperiode. Naar de lokale Vodafone winkel gegaan om naar een oplossing te zoeken en zij vertelde mij dat ze de telefoon zouden controlleren en repareren maar dat dit enige tijd (maximaal een maand) zou kunnen duren en dat zij mij op de hoogte zouden houden van de voortgang.
Drie weken later had ik nog steeds niets van hen vernomen en dus ging ik maar weer eens langs om te checken hoe de zaken er voor stonden. Er bleek al een week lang een offerte te liggen van de externe reparatiedienst (Dynafix) maar die informatie was nooit doorgestuurd. Tot mijn schrik bleek dat deze offerte €250,- bedroeg en of ik dit even wilde overmaken. Toen ik om uitleg vroeg werd ik bijzonder onvriendelijk en onbehulpzaam te woord gestaan en werd mij verteld dat ik het zelf maar moest uitzoeken bij Dynafix als ik het niet eens was met de kosten.

Om meer duidelijkheid te krijgen heb ik Dynafix zelf maar opgebeld met de vraag waarom ik opeens zo'n flinke rekening voor mijn neus kreeg geschoven. Dynafix zei dat ik geen aanspraak op garantie kon maken omdat de scheur in mijn scherm is veroorzaakt door 'drukschade' en dus mijn eigen schuld zou zijn geweest. Al mijn vragen betreffende de definitie en oorzaak van drukschade en hoe dit mijn schuld zou zijn werden in de wind geslagen. Om hun punt kracht bij te zetten zouden zij mij een foto sturen met het bewijs (http://oi57.tinypic.com/34qnvb7.jpg). Het is mij vooralsnog volstrekt onduidelijk hoe de staat van mijn ogenschijnlijk puntgave toestel een scheur in het onderliggende scherm heeft kunnen veroorzaken. Ik zie dan ook niet hoe Dynafix de schuld op mij kan afschuiven als zij geen enkele bewijsvoering kunnen aanleveren. Als de aankoop binnen 6 maanden plaats heeft gevonden zou de verkoper dit in principe moeten bewijzen.

Met deze kwestie heb ik vervolgens Vodafone nogmaals gebeld maar zij gaven aan dat zij niet meer aansprakelijk zijn voor het product zodra het wordt overhandigd aan een 3rd party reparatie bedrijf, Dynafix in dit geval dus.

Mijn vraag is dan ook: Wat zijn de beste vervolgstappen voor mij in dit proces en heeft iemand hier ervaring mee? Ik word door beide partijen constant van het kastje naar de muur gestuurd en Vodafone lijkt er vooralsnog zijn handen vanaf te willen trekken. Dit terwijl mijn koopovereenkomst duidelijk met Vodafone gesloten is en zij verantwoordelijk en aansprakelijk zouden moeten zijn. Als ik dit probleem toets aan de wettelijke voorwaarden zou ik,indien het probleem zich binnen 6 maanden na de aankoop voordoet, recht moeten hebben op gratis reparatie indien er geen bewijs wordt geleverd.

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Mvg,
Kalium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 16:24

FlyEragon

Alien Monkeys

Vodafone officieel in gebreke stellen en rechtsbijstand inschakelen. De ellende van Vodafone en Dynafix samen ga je niet overleven. Ik heb het zelf meegemaakt, echt ongelofelijk wat een ellende die 2 kunnen maken. Je hebt niks met Dynafix te maken als ik het zo hoor, dus gewoon Vodafone op de wettelijke voorwaarden wijzen (bewijsplicht vanuit hun kant) en in gebreke stellen met een bepaalde termijn om het op te lossen. Desnoods via social media stennis schoppen of in de winkel, het lukt die partijen gewoon niet om fatsoenlijk met de klant om te gaan.

Waarom ik die 2 haat:
Ik werd een keer gebeld of ik mijn HTC toestel kon ophalen, want die was klaar. Daarheen gegaan, oh sorry meneer ik moet eigenlijk nog onderdelen bestellen. Volgende keer weer zelfde, oh sorry meneer is nog niet klaar want druk. Ik ben uiteindelijk 3 keer voor niks geweest (3 keer eerder vrij van werk en parkeerkosten) en na de 4e keer werd ik zo boos dat ze ter plekke het toestel hebben gemaakt terwijl ik aan het wachten was. Voor mij nooit meer Vodafone of een toestel die door Dynafix gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Weet iemand of Coolblue ook reparatie status updates geeft via Dynafix?
heb afgelopen donderdag mijn telefoon ingeleverd en kon voorheen altijd via IMEI en postcode de telefoon bij Dynafix opzoeken. Echter lukt dit nu niet (zowel mijn postcode als die van Coolblue geprobeerd)

@FlyEragon: Ik had bij de eerste keer al pissed geworden dat hij mij laat opdraven onder het mom telefoon is klaar en bij aankomst toch niet (hoe gaat dat er überhaupt uit dan?) en bij de 2e keer had ik hem direct de telefoon of laten repareren en wachttijd betalen (parkeerkosten) want wederom voor nop die kant op.

De derde keer had ik per direct een nieuwe telefoon of afdoende compensatie voor verloren uren en reiskosten geëist want dat slaat dan helemaal nergens meer op natuurlijk.

[ Voor 47% gewijzigd door Rubman op 23-03-2015 16:25 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Rubman schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:20:
Weet iemand of Coolblue ook reparatie status updates geeft via Dynafix?
heb afgelopen donderdag mijn telefoon ingeleverd en kon voorheen altijd via IMEI en postcode de telefoon bij Dynafix opzoeken. Echter lukt dit nu niet (zowel mijn postcode als die van Coolblue geprobeerd)

@FlyEragon: Ik had bij de eerste keer al pissed geworden dat hij mij laat opdraven onder het mom telefoon is klaar en bij aankomst toch niet (hoe gaat dat er überhaupt uit dan?) en bij de 2e keer had ik hem direct de telefoon of laten repareren en wachttijd betalen (parkeerkosten) want wederom voor nop die kant op.

De derde keer had ik per direct een nieuwe telefoon of afdoende compensatie voor verloren uren en reiskosten geëist want dat slaat dan helemaal nergens meer op natuurlijk.
Probeer eens:
Bij imei nummer je Imei invullen
bij postcode je 06 nr.

Dat werkt bij T-Mobile, kan je al je voorgaande reparaties ook zien

Na vier keer mijn telefoon opgestuurd te hebben krijg ik een splinternieuw toestel van t-mobile, dynafix en teleplan zijn werkelijk te incompetent voor woorden....

[ Voor 7% gewijzigd door WCA op 23-03-2015 16:54 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autodrop
  • Laatst online: 18-07 16:37
GreNade schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:53:
[...]

Na vier keer mijn telefoon opgestuurd te hebben krijg ik een splinternieuw toestel van t-mobile, dynafix en teleplan zijn werkelijk te incompetent voor woorden....
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik zit nu aan de zesde reparatie van mijn Xperia Z. Telkens opnieuw waterschade omdat het schijnbaar maar niet wil lukken om het toestel waterdicht te maken.

8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Autodrop op 23-03-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Autodrop schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:49:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik zit nu aan de zesde reparatie van mijn Xperia Z. Telkens opnieuw waterschade omdat het schijnbaar maar niet wil lukken om het toestel waterdicht te maken.

8)7
Heel, heel, heel, heel veel bellen. Klachten indienen op Twitter, Klachtkompas, zo openbaar mogelijk.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/gMwEC/d8bd5e91e5.png
staat er nu, en t-mobile heeft mij een nieuw toestel beloofd. Deze week sturen ze me een mail om een bezorgafspraak te maken.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

GreNade schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:53:
[...]

Probeer eens:
Bij imei nummer je Imei invullen
bij postcode je 06 nr.

Dat werkt bij T-Mobile, kan je al je voorgaande reparaties ook zien

Dit werkt helaas ook niet, ik denk dat ik afhankelijk ben van in hoeverre Coolblue mij op de hoogte houdt. Eigenlijk heel slecht als die ook gewoon bij Dynafix de reparatie aanbieden en het dus gewoon te tracken moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Rubman schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:22:
[...]

Dit werkt helaas ook niet, ik denk dat ik afhankelijk ben van in hoeverre Coolblue mij op de hoogte houdt. Eigenlijk heel slecht als die ook gewoon bij Dynafix de reparatie aanbieden en het dus gewoon te tracken moet zijn.
En je heb ook geen geembedde pagina op de Coolblue pagina? Weet je wel zeker dat je toestel naar Dynafix gaat? Anders kan je misschien contact opnemen met coolblue, het trucje van tel.nr. bij de poscode invullen werd mij verteld door de support chat van T-Mobile, misschien dat coolblue ook wel een soortgelijke chat heeft.

Sommige merken worden btw niet naar Dynafix gestuurd, maar naar Teleplan (OA Sony). Als dat het geval is, kan je bij www.e-repair.nl (tracking pagina van Teleplan) je reparatie volgen.

Succes!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Het is uiteindelijk gelukt door Dynafix te bellen en mij IMEI op te geven, blijkt dat alle postcodes die ik voor mogelijk had gehouden niet correct waren; mijn postcode, postcode opgegeven voor retour adres, Coolbue Rotterdam (Hoofdkantoor) en Coolblue Amsterdam (winkel retour) nee het was weer een andere postcode van Coolblue in Capelle.

Inmiddels een RMA nummer gekregen en dat icm met mij IMEI is afdoende om de reparatie te volgen *O*. Ook zowaar heel vriendelijk te woord gestaan door Dynafix, ik heb wel eens anders meegemaakt

[ Voor 9% gewijzigd door Rubman op 24-03-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Rubman schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:22:
Het is uiteindelijk gelukt door Dynafix te bellen en mij IMEI op te geven, blijkt dat alle postcodes die ik voor mogelijk had gehouden niet correct waren; mijn postcode, postcode opgegeven voor retour adres, Coolbue Rotterdam (Hoofdkantoor) en Coolblue Amsterdam (winkel retour) nee het was weer een andere postcode van Coolblue in Capelle.

Inmiddels een RMA nummer gekregen en dat icm met mij IMEI is afdoende om de reparatie te volgen *O*. Ook zowaar heel vriendelijk te woord gestaan door Dynafix, ik heb wel eens anders meegemaakt
Ah, mooi zo!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Vanmorgen stond hij nog op:

Logistiek - Product is verstuurd naar externe reparatiedienst

Nu staat hij op:

Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel

Neem aan dat die dan gewoon gerepareerd is toch?

Telefoon terug van DynaFix, gerepareerd en al. Meest opmerkelijke vind ik nog wel dat ie gratis gerepareerd is. (4 meter omlaag laten vallen van de trap, met scherm op tegels, scherm verbrijzeld, nieuw scherm er op gezet) :+ . Kortom dus een positieve ervaring tot nu toe .

[ Voor 37% gewijzigd door Mr. Jummy op 15-04-2015 16:31 ]

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:37
22-04 mijn Huawei Ascend Mate 7 ter reparatie aangeboden bij DrMobile Powered by Dynafix.

Toestel herkende geen SIM kaart meer,fingers crossed maar ik heb weinig vertrouwen in Dynafix,ik denk dat het weer een gevalletje gebruikers schade gaat worden.
Of gaat de toestel op waterschade,val of stoot of drukschade afgekeurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel bedrijven doen er eigenlijk "zaken" met Dynafix? En is er ergens een lijst (laten we het een shitlist noemen) van deze bedrijven? Ik begrijp dat Vodafone een van de grootste is.

Ik vind (en de wet gelukkig ook) dat je als consument een aanschaf moet kunnen doen waarbij je niet doorgestuurd wordt naar een externe partij bij garantieproblemen, maar dat het primaire aanspreekpunt de winkel blijft. En dat je niet via een zijkanaal wordt aangesproken door een Dynafix hufter. Het blijft me verbazen hoeveel mensen hiermee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Volgens mij zijn het vooral de toestal fabrikanten die zaken doen met Dynafix, die hebben vaak per land een od meerdere gecertificeerde reparateur(s) en in Nederland is dat vaak Dynafix. Hierdoor hebben de verkopers ook vaak met Dynafix te maken. Als consument zou je eigenlijk nooit met Dynafix te maken moeten krijgen, tenzij je een toestel wil laten repareren dat buiten garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 21:56
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:35:
Hoeveel bedrijven doen er eigenlijk "zaken" met Dynafix? En is er ergens een lijst (laten we het een shitlist noemen) van deze bedrijven? Ik begrijp dat Vodafone een van de grootste is.

Ik vind (en de wet gelukkig ook) dat je als consument een aanschaf moet kunnen doen waarbij je niet doorgestuurd wordt naar een externe partij bij garantieproblemen, maar dat het primaire aanspreekpunt de winkel blijft. En dat je niet via een zijkanaal wordt aangesproken door een Dynafix hufter. Het blijft me verbazen hoeveel mensen hiermee akkoord gaan.
Volgens mij word er vaak akkoord gegaan met her doorsturen naar een 3e partij omdat dit sneller zou moeten werken. (mij -> winkel -> 3e partij -> winkel -> mij) tegen (mij -> (winkel -> mij ->) 3e partij -> mij)
Zolang de winkel jou door stuurt naar 3e partij heb je nog gewoon netjes garantie en als je het niet eens bent met hoe de 3e partij het wil oplossen kan je altijd terug naar de winkel gaan en zeggen zoek het maar uit hoe je het doet, maar ik wil mijn garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:35:

Je kan beter een lijst maken van bedrijven die geen zaken doen met dynafix. Ben je een stuk sneller klaar. Ik weet dat KPN niets met hun doet, voor de rest kan ik zo snel niets verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:38
Nokia/Microsoft Mobile werken met Arvato, wat overigens echt een top bedrijf is.
Verder zullen veel wel Dynafix zijn... Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Pyramiden schreef op donderdag 30 april 2015 @ 00:50:
Nokia/Microsoft Mobile werken met Arvato, wat overigens echt een top bedrijf is.
Verder zullen veel wel Dynafix zijn... Helaas...
Hahahaha.. arvato een top bedrijf :X . Stuur maar eens een toestel op wat meer dan 1 klacht heeft. Dan kijken ze alleen naar de eerste, je moet dus voor iedere klacht het toestel een keer opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Kalua schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:42:
[...]

Hahahaha.. arvato een top bedrijf :X . Stuur maar eens een toestel op wat meer dan 1 klacht heeft. Dan kijken ze alleen naar de eerste, je moet dus voor iedere klacht het toestel een keer opsturen.
Dat zelfde doet Sony/Teleplan dus ook, naar het hoofdprobleem kijken en alleen dat oplossen. Ergste is dan nog dat het elke keer via dynafix gaat, (indien de reparatie langer dan 2 uur gaat duren wordt ie ook nog naar tsjechie gestuurd), waardoor je je telefoon veel langer dan gebruikelijk kwijt bent.

Heb mijn Z1c compact 4(!!) keer moeten opsturen, om uiteindelijk van t-mobile een nieuwe te krijgen omdat de reparatie schijnbaar maar niet wou lukken.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:38
Kalua schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:42:
[...]

Dan denk ik dat je gewoon een vinkje gemist hebt tijdens de aanmeld procedure. Ik heb ook eens een telefoon opgestuurd met meerdere problemen. Het was gewoon mogelijk om "voeg nog een probleem toe aan deze reparatie" aan te vinken, en dan werd dat ook zonder problemen gerepareerd.

Ik heb al ongeveer 4 keer een telefoon op moeten sturen. Elke keer was hij binnen één week weer bij mij thuis. Meestal werd er gratis nog veel meer aan de telefoon gerepareerd dan nodig was. Toen mijn 3.5mm jack het bijvoorbeeld eens niet deed is ook gratis de USB aansluiting én het scherm én de hele behuizing vervangen. Bij mijn vader werd ook gratis het scherm vervangen toen hij een probleem met de microfoon had, en toen zat er zelfs een kleine barst in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Weet iemand of je je telefoon ook de volgende dag binnen krijgt als dynafix/dr mobile je een mail stuurt dat hij onderweg naar huis is??? Ik heb namelijk geen track en trace code gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
In mijn geval wel. Overigens zeer tevreden over de reparatie van mijn Galaxy S5.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:25
Nou, nu mijn ervaring. Mijn Iphone weigerde op te laden. Ik hard resets, factory reset etc. niks hielp. Andere laders, kabels, noem het op, niks mocht baten. Soms laadde hij 10-20% op en gaf er weer de brui aan. Laatste software IOS staat er ook op, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik kijk zojuist naar de status. Toestel gereed voor terugzending. Dus ik denk, mooi! Reparatie bijzonderheden, alleen een software update... die er al op stond.. Ga ik nu gewoon mijn defecte toestel zo terug krijgen?! Het zal toch niet? Morgen maar eens bellen, want op dit moment lijkt dit niet goed te gaan..

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06 22:11
Ik heb vorig jaar alweer ook mijn toestel 5x moeten opsturen voor reperatie voor ik een nieuwe kreeg..

Mijn telefoon deed sloom, werd snel warm, camera was kapot etc. Kreeg de telefoon terug met dezelfde klachten maar wel een nieuwe camera.. Was hem 6 weken kwijt geweest (vreselijk afkijken was dat).. Ik dacht dus loop er wel weer even mee rond tot ik weer gek wordt.. 2e keer opgestuurd, zelfde verhaal.. 3e keer opgestuurd, zelfde verhaal.. Toch maar is gaan bellen.. Ja mevrouw pas na 3x uw telefoon opsturen binnen een periode van 3 maanden of ed. Kan u in aanmerking komen voor een nieuw toestel.. Toestel weer opgestuurd.. En nog een keer.. En nog steeds niet gerepareerd natuurlijk, maar wel 6 weken kwijt elke keer.. En daar kwam toen eindelijk een nieuw toestel.. Pfoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ik heb noodgedwongen (hopelijk) binnenkort de eerste ervaring met Dynafix. Zelf alleen ervaring gehad met de fantastische klantenservice van Apple, maar mijn vriendin's Z1 Compact werkt niet goed meer met betrekking tot de aan/uit-knop. Ze heeft de telefoon gehaald bij een telecomshop, waar het niveau van expertise al bedroevend laag is. Ik moest zelf maar contact opnemen met Dynafix. Nadat ik dat had geweigerd, omdat zij de verkopende partij zijn, ging de man maar eens in het systeem van Dynafix kijken. Ik kon beter zelf het formulier invullen voor hem, want hoe hij het probleem moest categoriseren bleek toch een cursus of zes begrijpend lezen te veel te zijn. Het ergste was nog het volgende. Bij het verwijderen van de SIM (nadat ik het vroeg!) bleek dat er waterschade was, aldus die kerel. Ondanks dat ik een aantal keren hem kon vertellen dat dat de hard reset knop was, maar hij wist het met zijn 18 jaar ervaring wel beter. Nadat ik hem had gezegd dat hij een groter probleem had als ie nu het probleem niet ging oplossen en eens naar zijn klant ging luisteren (niet de eerste keer dat ik problemen heb met die vent), ging hij akkoord. De reparatie kon volgens hem twee tot vier weken duren, maar kon voor hetzelfde geld al vijf dagen later klaar zijn. Ik zou een SMS'je van hem krijgen als hij wat meer wist te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 16:24

FlyEragon

Alien Monkeys

erickov schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:21:
Ik kijk zojuist naar de status. Toestel gereed voor terugzending. Dus ik denk, mooi! Reparatie bijzonderheden, alleen een software update... die er al op stond.. Ga ik nu gewoon mijn defecte toestel zo terug krijgen?! Het zal toch niet? Morgen maar eens bellen, want op dit moment lijkt dit niet goed te gaan..
Retour kunnen ze toch niet meer stoppen, dus bespaar je de moeite. Het komt wel eens voor dat de lijst met werkzaamheden incompleet is, ondanks dat er toch een en ander vervangen is, weet ook niet waarom. Hoort gewoon bij de DynaFix gekte denk ik. Fingers crossed dan maar, maar bereid je alvast voor op het ergste :+

[ Voor 5% gewijzigd door FlyEragon op 22-05-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Dit heeft toch weinig met Dynafix te maken?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Taigu schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:14:
[...]

Dit heeft toch weinig met Dynafix te maken?
Je hebt gelijk, moest even m'n ei kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tijdje geleden mijn s6 doa gekregen van de webshop (liep constant vast of gaf een reset).
Naar de shop opgestuurd, deze het doorgestuurd naar dynafix, waarna ik, mede door door topic, met zweet in mijn handen wachtte op de uitkomst.
En die was niets minder dan positief, toestel binnen een week weer in handen, keurige brief met wat er gerepareerd was en sindsdien geen klachten meer.
Het kan dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Fly-guy schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:40:
Tijdje geleden mijn s6 doa gekregen van de webshop (liep constant vast of gaf een reset).
Naar de shop opgestuurd, deze het doorgestuurd naar dynafix, waarna ik, mede door door topic, met zweet in mijn handen wachtte op de uitkomst.
En die was niets minder dan positief, toestel binnen een week weer in handen, keurige brief met wat er gerepareerd was en sindsdien geen klachten meer.
Het kan dus wel ;)
Je krijgt dus een doa toestel, en dan durven ze hem ter reparatie op te sturen? Dat is ronduit schofterig... Je moet bij een doa gewoon een andere krijgen...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
GreNade schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:42:
[...]

Je krijgt dus een doa toestel, en dan durven ze hem ter reparatie op te sturen? Dat is ronduit schofterig... Je moet bij een doa gewoon een andere krijgen...
Ben juist blij dat ze dat niet gedaan hebben en ook zeker niet daar op aangedrongen.

Het s6(edge) topic laat zien dat er een redelijk aantal toestellen één of meerdere afwijkingen heeft, zoals scherm, flitser of knop problemen. Afgezien van het constant resetten/vastlopen heeft mijn toestel geen afwijkingen.
Bij een nieuw toestel had ik kans op eerder genoemde problemen, terwijl bij een geslaagde reparatie ik zeker was van en goed toestel.
Daarnaast was er toen een fors tekort aan toestellen (vanuit Samsung), wat mijn wachttijd zeker zou doen oplopen.

Dus op zich ben ik het met je eens, echter in deze situatie ben ik bij dat het op deze manier gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:37
Ik had twee problemen met mijn HTC One M8 bij Vodafona, belangrijkste aangeklikt, en de andere in de beschrijving. Zouden ze dat gelezen hebben?

Ik ben wel jaloers met de mensen die hem binnen een week terug hebben trouwens, die van mij is nu twee weken weg en staat sinds vandaag op 'gerepareerd', en 'verstuurd naar logistieke afdeling'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
En mijn verwachting was dus correct. Toestel is vijf weken in reparatie geweest (bespottelijk), waarna het toestel terugkwam met enkel een nieuw knopje. Het euvel zelf is niet verholpen. Toestel is nogmaals aangeboden ter reparatie met als opmerking van de telefoonshop dat er een vervangend toestel moet komen, asap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb mijn toestel voor een tweede keer opgestuurd. Mijn eerste was een jaar terug en betrof een defect usb poot. Nu is de audiojack naar de gallemiezen.

Ansich geen problemen met Dynafix zelf maar met de leentoestellen die zij hebben. Waardeloos, tweede HTC One X gekregen met naast een defecte accu ook defecte antennes waardoor het bereik meer dan ruk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
Ik zal ook mijn ervaring delen:

Het scherm van mijn HTC M8 had een barst en moest dus vervangen worden. Via HTC elevate voor elkaar gekregen dat dit onder garantie gefixt werd. Het toestel werd opgehaald door Dynalogic waarbij het prettig is dat je precies kan zien waar de koerier zich op de route bevindt. Ik heb het toestel na precies 7 dagen weer teruggekregen met een nieuw scherm. Wel grappig vind ik dat ik wat foto's in mijn gallery zie staan van de werkplaats van Dynafix die ze gemaakt hebben bij het testen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nADlnMal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Toestel kan naar huis komen :)

Hoewel het wel even geduurd heeft doordat Dynafix mijn toestel naar Sony heeft gestuurd ben ik redelijk tevreden met de snelheid:
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 20-6-2015 14:12
Service-aanmelding - Bevestigd 20-6-2015 14:13
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 20-6-2015 14:13
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 23-6-2015 0:20
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 23-6-2015 0:20
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 1-7-2015 12:57
Reparatie repair center - In behandeling 1-7-2015 12:58
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 1-7-2015 17:58
Reparatie repair center - Voltooid 1-7-2015 17:58
Logistiek - Product klaar voor retourzending 2-7-2015 21:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijn M8 opgestuurd 2 weken geleden, en die is nu.... Foetsie.

Wat op zich wel knap is, aangezien mijn vorige telefoon een HTC One S was die vervangen werd met een M8 omdat die One S.... kwijt was geraakt bij Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 13:58
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:47:
Wel grappig vind ik dat ik wat foto's in mijn gallery zie staan van de werkplaats van Dynafix die ze gemaakt hebben bij het testen.
[afbeelding]
Dit faalt best wel hard. Bij eindcontrole moeten toestellen voor ze naar de klant teruggaan helemaal gereset worden. Dat zijn ze bij jou dus vergeten :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Manmanman

Dynafix is dus mijn toestel kwijt. Ze reageren nu 10 dagen niet. Niet op mijn mail en als ik bel ga ik in de wacht (a 0,45 euro). Schrijf ik nu Vodafone aan:
Ik begrijp dat de hele situatie vervelend voor je is maar ik kan in deze niets voor je betekenen. Je zult echt contact op moeten nemen met Dynafix en zij zullen dit voor je op moeten lossen
Moet ik nu Vodafone gaan uitleggen dat Dynafix hun partner is, en niet de mijne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 21:56
PWM schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:33:
Manmanman

Dynafix is dus mijn toestel kwijt. Ze reageren nu 10 dagen niet. Niet op mijn mail en als ik bel ga ik in de wacht (a 0,45 euro). Schrijf ik nu Vodafone aan:

[...]

Moet ik nu Vodafone gaan uitleggen dat Dynafix hun partner is, en niet de mijne?
Daar lijkt het wel op ja.
Gebeurt wel vaker dat medewerkers bij een helpdesk niet weten hoe het hoort te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

PWM schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:33:
Manmanman

[...]
Helaas, daar lijkt het wel op. Heel simple voor de wet is Vodafone volledig verantwoordelijk voor de afhandeling. Tenminste als dit gewoon een garantie claim betreft. Ik snap dan ook niet waarom een Dynafix steeds weer rechtstreeks met de consument communiseerd.

Zou horen alles met hun B2B partner af te handelen en in dit geval Vodafone alles met de consument. Zo kan er ook geen onduidelijkheid ontstaan van sppokrekeningen die bij consumenten terecht komen, die gewoon voor in dit geval Vodafone bedoeld zouden zijn.

In dit geval is Vodafone al tweemaal een ter reparatie aangeboden testel kwijt geraakt. PWM, ik zou stoppen met het communiseren naar Dynafix en alleen nog met Vodafone communiseren, wanneer deze laatste de boot af houd, Vodafone in gebreke stellen, bijvoorbeeld middels een aangetekende brief.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste