Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:58
KoenCows schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:28:
Wel vreemd dat er bij service afhandeling staat dat er een software update is gedaan.
Het updaten was verplicht bij alle toestellen. Zelfs als de klant expliciet aangaf geen update te doen, werd dat alsnog gedaan. Niemand weet waarom..

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
KoenCows schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:48:
Mijn telefoon zondag ingeleverd bij de T-Mobile shop voor reparatie. Wordt doorgestuurd naar Dynafix.

Je hoort zoveel negatieve berichten over Dynafix; zijn er überhaupt mensen die een positieve ervaring hebben met Dynafix?
Ik heb een stuk of 10 telefoons opgestuurd en nooit problemen gehad. Blijkbaar met een hoop mazzel dus :P
Overigens geloof ik niet dat een fabrikant de target oplegt. Ze zullen vast wel iets te zeggen hebben over een authorized repaircenter, maar een fabrikant heeft toch ook liever kwalitatief goede reparaties in plaats van afgeraffelde troep?
Ik geloof wel dat de fabrikant targets aangeeft. Ze willen zo min mogelijk geld uitgeven aan deze dingen. Ze gaan echt niet tegen een reparatiebedrijf zeggen; hier heb je een zak met geld en zie maar hoe je het doet. Het zal mij niets verbazen als een bedrijf als DynaFix gewoon minimaal een x aantal telefoons per dag moet repareren anders krijgen ze er niet genoeg voor betaald. Tuurlijk wil de fabrikant dat het goed gedaan word. Maar als ze willen dat iedere telefoon binnen 12 minuten moet worden gerepareerd lukt dat gewoon niet op een goede manier. Dat DynaFix liever heeft dat de targets gehaald worden dan dat het goed gebeurt lijkt het er op dat er niet of nauwelijks naar de returnrate gekeken word. Misschien weet DynaFix het wel zo te draaien als een return als nieuwe reparatie gezien word. Er moet hier wel iets aan de hand zijn als targets belangrijker zijn dan goed repareren. Blijkbaar maakt DynaFix er een zooitje van maar Samsung en Apple werken er denk ik net zo hard aan mee door veel te weinig te willen betalen voor reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
iPhone 5 is gerepareerd en bij de status staat dit :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DiKtXZ4.png

Lijkt me toch dat het een update naar iOS 8 moet zijn?
Ik vind 7 ook prima hoor, daar niet van, maar het is wel vreemd.
Iemand een idee?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:58
PilatuS schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:37:
Ik geloof wel dat de fabrikant targets aangeeft. Ze willen zo min mogelijk geld uitgeven aan deze dingen. Ze gaan echt niet tegen een reparatiebedrijf zeggen; hier heb je een zak met geld en zie maar hoe je het doet. Het zal mij niets verbazen als een bedrijf als DynaFix gewoon minimaal een x aantal telefoons per dag moet repareren anders krijgen ze er niet genoeg voor betaald. Tuurlijk wil de fabrikant dat het goed gedaan word. Maar als ze willen dat iedere telefoon binnen 12 minuten moet worden gerepareerd lukt dat gewoon niet op een goede manier. Dat DynaFix liever heeft dat de targets gehaald worden dan dat het goed gebeurt lijkt het er op dat er niet of nauwelijks naar de returnrate gekeken word. Misschien weet DynaFix het wel zo te draaien als een return als nieuwe reparatie gezien word. Er moet hier wel iets aan de hand zijn als targets belangrijker zijn dan goed repareren. Blijkbaar maakt DynaFix er een zooitje van maar Samsung en Apple werken er denk ik net zo hard aan mee door veel te weinig te willen betalen voor reparaties.
Nja, dat weet ik dus niet. Ik weet wel dat Samsung aan Dynafix de Tripe A-status heeft gegeven, omdat ze elke keer tijdens een audit toch als erg goed reparatiecentrum uit de bus komen. De fabrikant stelt wel regels op m.b.t. het gereedschap dat gebruikt mag worden, waar ze zich ook prima aan houden. In die status zullen de cijfers zeer zeker meetellen, al weet ik niet wat de cijfers zijn die Samsung graag wil zien.

Er kwamen wel regelmatig opmerkingen naar de monteurs, dat een fabrikant had geklaagd over het aantal schermen die door de monteurs werden gebroken, terwijl ze dus niet kapot waren bij aankomst van een nog te repareren toestel. Bij sommige toestellen zit het scherm erg goed vastgeplakt aan het touchscreen waardoor ze soms wel eens braken tijdens het loshalen van het scherm, maar wat ik ermee wil zeggen is dat ze dergelijke cijfers dus wel erg goed in de gaten houden.

Misschien zijn dit manieren om de hoge status, ongeacht fabrikant, te behouden? Veel repareren in weinig tijd. De target was bij Samsung 24 toestellen per werkdag, dus dat zijn er 3 per uur. Klinkt als een makkie, maar als er klachten tussen zitten die lastig te constateren zijn (batterij snel leeg, valt uit e.d.) dan ben je soms toch wel langer dan 20 minuten bezig met een toestel. Maar dat mocht dus weer niet, en dan kreeg je weer een fijn gesprek met de manager..

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

kaos- schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:39:
iPhone 5 is gerepareerd en bij de status staat dit :

[afbeelding]

Lijkt me toch dat het een update naar iOS 8 moet zijn?
Ik vind 7 ook prima hoor, daar niet van, maar het is wel vreemd.
Iemand een idee?
Dat kan verschillende redenen hebben:
1. De monteur heeft de verkeerde versie in de dropdown gekozen
2. Het systeem is nog niet geupdate en iOS8 staat nog niet in de dropdown (je krijgt 8, er staat 7, dat hadden we met 6 naar 7 ook, duurde best lang voordat het in het systeem stond)
3. Je krijgt iOS 7 terug (wat in principe een fout van de monteur is gezien je verplicht bent de meest recente stable release te installeren via iTunes, als je iOS 7 terug krijgt heeft de monteur dus alleen een reset en geen update gedaan).

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Darkfreak schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:52:
[...]

Dat kan verschillende redenen hebben:
1. De monteur heeft de verkeerde versie in de dropdown gekozen
2. Het systeem is nog niet geupdate en iOS8 staat nog niet in de dropdown (je krijgt 8, er staat 7, dat hadden we met 6 naar 7 ook, duurde best lang voordat het in het systeem stond)
3. Je krijgt iOS 7 terug (wat in principe een fout van de monteur is gezien je verplicht bent de meest recente stable release te installeren via iTunes, als je iOS 7 terug krijgt heeft de monteur dus alleen een reset en geen update gedaan).
Bedankt voor de info!
Ik heb de telefoon nog niet terug, maar zal meteen even gluren welke versie erop staat dan.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guruknol
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06 15:42
Hier mijn consumenten ervaring met Dynafix:

Op 03/09/2014 mijn Sony Xperia Z opgestuurd i.v.m. met verschillende defecten.
Alle defecten vielen onder garantie. Denk aan een defecte Power button, zwarte puntjes in de camera lens etc.

Op 05/09/2014 kreeg ik de status update dat mijn toestel was aangekomen bij Dynafix, en dat ze deze gelijk hebben doorgestuurd naar een extern reparatie centrum.

Vervolgens hoor ik ander half week lang niks meer, waarop ik op 16/09/2014 email met de vraag of mijn toestel al eens is aangekomen of dat er überhaupt nieuws is. Ik krijg te horen dat ze geen updates kunnen geven want het toestel ligt bij een extern reparatie centrum en de wachttijd is 3 tot 4 weken.

Nu heb ik op 06/10/2014 maar weer gemaild met de vraag of er al iets bekend is want ik heb nu al lang genoeg gewacht zonder enige status update of wat dan ook.
Hierop krijg ik weer te horen dat ze geen status update kunnen van mij toestel omdat het dus bij een extern reparatiecentrum ligt.

Hierop verloor ik mijn geduld en heb ik gemaild dat ze mij maar de contact gegevens doen van Teleplan (dacht dat die daar heen was gegaan) en dat ik er zelf wel achterna ga.
Krijg ik vervolgens te horen dat het toestel naar Sony was gegaan, en dat de status is dat deze wordt gecrediteerd ;(

Ik mail gelijk terug dat ik hier nooit bericht van heb gehad, en dat ik het er niet mee eens ben. Ik wil gewoon mijn toestel gerepareerd terug, of een nieuwe / vervangend toestel.

Hierop kreeg ik het bericht dat Dynafix daarover niks te zeggen had, en ik ook niet -.-

Dus na 4 a 5 weken wachten krijg ik het nieuws dat ik straks een paar 10tjes terug krijg waarschijnlijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:17
Guruknol schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:05:
Hier mijn consumenten ervaring met Dynafix:

Op 03/09/2014 mijn Sony Xperia Z opgestuurd i.v.m. met verschillende defecten.
Alle defecten vielen onder garantie. Denk aan een defecte Power button, zwarte puntjes in de camera lens etc.

Op 05/09/2014 kreeg ik de status update dat mijn toestel was aangekomen bij Dynafix, en dat ze deze gelijk hebben doorgestuurd naar een extern reparatie centrum.

Vervolgens hoor ik ander half week lang niks meer, waarop ik op 16/09/2014 email met de vraag of mijn toestel al eens is aangekomen of dat er überhaupt nieuws is. Ik krijg te horen dat ze geen updates kunnen geven want het toestel ligt bij een extern reparatie centrum en de wachttijd is 3 tot 4 weken.

Nu heb ik op 06/10/2014 maar weer gemaild met de vraag of er al iets bekend is want ik heb nu al lang genoeg gewacht zonder enige status update of wat dan ook.
Hierop krijg ik weer te horen dat ze geen status update kunnen van mij toestel omdat het dus bij een extern reparatiecentrum ligt.

Hierop verloor ik mijn geduld en heb ik gemaild dat ze mij maar de contact gegevens doen van Teleplan (dacht dat die daar heen was gegaan) en dat ik er zelf wel achterna ga.
Krijg ik vervolgens te horen dat het toestel naar Sony was gegaan, en dat de status is dat deze wordt gecrediteerd ;(

Ik mail gelijk terug dat ik hier nooit bericht van heb gehad, en dat ik het er niet mee eens ben. Ik wil gewoon mijn toestel gerepareerd terug, of een nieuwe / vervangend toestel.

Hierop kreeg ik het bericht dat Dynafix daarover niks te zeggen had, en ik ook niet -.-

Dus na 4 a 5 weken wachten krijg ik het nieuws dat ik straks een paar 10tjes terug krijg waarschijnlijk. :/
Over het algemeen krijg je zoveel dat je hetzelfde toestel nieuw kunt kopen. Dus niet een paar tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Gisteren mijn HTC One M7 opgestuurd met de volgende defecten/klachen:

- Speaker: onderste speaker doet het soms wel/niet of zachter dan de bovenste.

- Camera: paarse waas over foto's.

- USB ingang: kabel sluit niet helemaal in connector.

- Bellen: bij luidsprekerfunctie werkt de mic niet (mensen horen mij niet).

Toestel was in nieuwstaat, op een paar HELE minuscule krasjes na in het scherm. Hoop dat ik 'm ook zo terug krijg :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guruknol
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06 15:42
Kalua schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:46:
[...]

Over het algemeen krijg je zoveel dat je hetzelfde toestel nieuw kunt kopen. Dus niet een paar tientjes
Dat hoop ik dan maar :)
Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
kaos- schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:15:
[...]

Bedankt voor de info!
Ik heb de telefoon nog niet terug, maar zal meteen even gluren welke versie erop staat dan.
Versie 7.1.2 staat erop en dat hou ik ook gewoon lekker zo. Ik zie de meerwaarde van iOS8 (nog) niet zo.
Ze hebben em perfect gefixt. Batterij is echt een beast wat er nu in zit, véél beter dan de vorige :)
Screenprotectors zaten er nog gewoon op en voor de rest ook geen krassen en/of andere beschadigingen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:08
Ik moet mijn toestel HTC One m7 nu voor de 2de keer sturen naar Dynafix.
Vorige keer ging het wel snel maar is die volgens mij nooit gefixt :(

Batterij is echt drama + connector en lader sluiten niet goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FromWithin
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 19:26
Zeer slechte ervaring met dynafix

Het touchscreen van mijn z1 werkte niet goed en de achterksnt was gebarsten, ze hebbeb niks aan het touchscreen gedaan en ze hebben er een nieuwe achterksnt opgezet naar vermoedelijk niet eerst schoon gemaakt dus naar een weekje liet het weer los.

Later heb ik de telefoon laten vallen ol de rand van een stenen vijver en viel die in het water, de klepjes aan de linker kant waren zo verbogen dat de usb er niet meer in kon, scherm en achterkant was helemaal kapot en ging niet meer aan.

Telefoon werd weer nasr dynafix gestuurd, week later kreeg ik een belleyje dat ik hem weer kon ophalen bij de phone house, ik kwam daar en die man liet me de telefoon zien en hij zegt... Dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

De telefoon was nog helemaal kapot, ze hadden alleen een andere achterkant er op gezet en niet eens goed, hij zat er zo scheef op dat die over de rand heen stak. The phone house heeft daarna het hoofdkantooe gebeld van phone house en heb ik via hun uit eindelijk maar een nieuwe gekregen.

Al met al... Zeeer slechte ervaring en niet asn te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en volgens mij heb jij dus paar keer je telefoon gewoon zelf gesloopt? je mag nog blij zijn dat je geen factuur gekregen hebt dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
FromWithin schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:28:
Zeer slechte ervaring met dynafix

Het touchscreen van mijn z1 werkte niet goed en de achterksnt was gebarsten, ze hebbeb niks aan het touchscreen gedaan en ze hebben er een nieuwe achterksnt opgezet naar vermoedelijk niet eerst schoon gemaakt dus naar een weekje liet het weer los.

Later heb ik de telefoon laten vallen ol de rand van een stenen vijver en viel die in het water, de klepjes aan de linker kant waren zo verbogen dat de usb er niet meer in kon, scherm en achterkant was helemaal kapot en ging niet meer aan.

Telefoon werd weer nasr dynafix gestuurd, week later kreeg ik een belleyje dat ik hem weer kon ophalen bij de phone house, ik kwam daar en die man liet me de telefoon zien en hij zegt... Dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

De telefoon was nog helemaal kapot, ze hadden alleen een andere achterkant er op gezet en niet eens goed, hij zat er zo scheef op dat die over de rand heen stak. The phone house heeft daarna het hoofdkantooe gebeld van phone house en heb ik via hun uit eindelijk maar een nieuwe gekregen.

Al met al... Zeeer slechte ervaring en niet asn te raden!
Achteraf heb je wel een nieuwe telefoon, zo een drama is dat toch niet?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:37:
en volgens mij heb jij dus paar keer je telefoon gewoon zelf gesloopt? je mag nog blij zijn dat je geen factuur gekregen hebt dan...
Zal wel een verzekering hebben gehad, dan ben je hiervoor verzekerd ongeacht wat ermee gebeurd.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die verzekeringen hebben vaak maar een 1 malige uitkering en vervallen na het aanspreken automatisch om te voorkomen dat men elke maand een telefoon claimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 10:35
Erkel schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:41:
Nog steeds statsus "Product ontvangen door reparatieafdeling" terwijl het praktisch bij iedereen in dit topic dezelfde dag nog in behandeling is. Hopen dat ze een beetje opschieten, zo'n s4 mini als leentoestel is ook niet alles...
Heb je al een update? Mijn One M7 ligt met dezelfde klacht op onderdelen te wachten:

Order - Volledig ingevoerd 29-9-2014 9:33:40
Order - Bevestigd 29-9-2014 9:33:41
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 29-9-2014 9:33:42
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 1-10-2014 7:25:16
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 1-10-2014 7:25:17
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 7-10-2014 7:17:20
Reparatie repair center - In behandeling 7-10-2014 9:41:16
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 7-10-2014 9:42:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
In 2010 heeft Dynafix mijn Galaxy s1 gerepareerd. Hierbij is het scherm vervangen. Duurde een weekje.

En laatst is mijn Galaxy s5 door dynafix gerepareerd. Ook van dat toestel hebben ze het scherm vervangen. Reparatie duurde maar wederom weekje. Dus wat dat betreft geen klachten.

Maar heb het toestel even bekeken er zitten nu 2 kleine "beschadigingen" of wat het ook zijn bij de home button. Zit nog een beetje in dubio of ik hem weer laat opsturen. Plekjes irriteren me niet maar weet niet of dit effect gaat hebben op een eventuele andere reparatie mocht het toestel later nog wat mankeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
ray1979 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:10:
[...]

Heb je al een update? Mijn One M7 ligt met dezelfde klacht op onderdelen te wachten:

Order - Volledig ingevoerd 29-9-2014 9:33:40
Order - Bevestigd 29-9-2014 9:33:41
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 29-9-2014 9:33:42
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 1-10-2014 7:25:16
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 1-10-2014 7:25:17
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 7-10-2014 7:17:20
Reparatie repair center - In behandeling 7-10-2014 9:41:16
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 7-10-2014 9:42:52
Sinds vandaag opnieuw in behandeling. Dus neem aan dat de onderdelen nu binnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:24

FlyEragon

Alien Monkeys

Barry|IA schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:49:
Gisteren mijn HTC One M7 opgestuurd met de volgende defecten/klachen:

- Speaker: onderste speaker doet het soms wel/niet of zachter dan de bovenste.

- Camera: paarse waas over foto's.

- USB ingang: kabel sluit niet helemaal in connector.

- Bellen: bij luidsprekerfunctie werkt de mic niet (mensen horen mij niet).

Toestel was in nieuwstaat, op een paar HELE minuscule krasjes na in het scherm. Hoop dat ik 'm ook zo terug krijg :)
Lol, zoveel defecten gaan ze nooit goed krijgen in 1 keer. Reken maar op dat ie 3 keer terugmoet, en met de behuizing van de One kan je er van uit gaan dat hij compleet vernaggeld terugkomt. Helaas zelf pijnlijk ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Swift92 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:33:
In 2010 heeft Dynafix mijn Galaxy s1 gerepareerd. Hierbij is het scherm vervangen. Duurde een weekje.

En laatst is mijn Galaxy s5 door dynafix gerepareerd. Ook van dat toestel hebben ze het scherm vervangen. Reparatie duurde maar wederom weekje. Dus wat dat betreft geen klachten.

Maar heb het toestel even bekeken er zitten nu 2 kleine "beschadigingen" of wat het ook zijn bij de home button. Zit nog een beetje in dubio of ik hem weer laat opsturen. Plekjes irriteren me niet maar weet niet of dit effect gaat hebben op een eventuele andere reparatie mocht het toestel later nog wat mankeren.
Kleine tip: maak voordat je je toestel opstuurt altijd even een paar detailfoto's van de behuizing. Anders kun je later nooit bewijzen dat zij (of de vervoerder) de schade hebben veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
Erkel schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:30:
[...]

Sinds vandaag opnieuw in behandeling. Dus neem aan dat de onderdelen nu binnen zijn :)
Mooi. Die van mij ook en de status is inmiddels geupdate naar "product omgeruild" :9 . Ik had een loszittend scherm en de welbekende paarse gloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
ray1979 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:44:
[...]

Mooi. Die van mij ook en de status is inmiddels geupdate naar "product omgeruild" :9 . Ik had een loszittend scherm en de welbekende paarse gloed.
Van mij is ook omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dan hoop ik de mijne ook! :D Teveel defecten denk om te repareren..

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Barry|IA schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:23:
Dan hoop ik de mijne ook! :D Teveel defecten denk om te repareren..
Ik denk dat de telefoons gewoon terug gaan naar de fabrikant, en daar gerefurbished worden. Neem aan dat we gewoon een refurbished toestel krijgen, niet een compleet nieuwe.

EDIT: Volgens de geschatte uitgifte datum van het nieuwe imei nummer komt mn telefoon uit Q4 2012. Originele telefoon is uit Q1 2012.

[ Voor 16% gewijzigd door Erkel op 14-10-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
Erkel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:17:
[...]

Ik denk dat de telefoons gewoon terug gaan naar de fabrikant, en daar gerefurbished worden. Neem aan dat we gewoon een refurbished toestel krijgen, niet een compleet nieuwe.

EDIT: Volgens de geschatte uitgifte datum van het nieuwe imei nummer komt mn telefoon uit Q4 2012. Originele telefoon is uit Q1 2012.
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in... Waar vind je die datum info enkel op basis van imei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Kan het linkje niet meer vinden. Zal morgen even op mn werk pc kijken :)

Edit: Linkje checken imei Bezoeken op eigen risico :)

[ Voor 46% gewijzigd door Erkel op 14-10-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Ik bedenk me ineens dat de M7 in 2013 uit kwam, dus bovenstaande gegevens van imei nummer zijn niet echt representatief voor het toestel. Het is volgens mij de geschatte datum wanneer de imei nummers zijn toegekend aan HTC, en ik kan me voorstellen dat ze een aardige voorraad hebben met die nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Je kan beter aan de hand van het serienummer kijken, ik kan wel voor je nakijken wanneer deze geproduceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Kalua schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:20:
Je kan beter aan de hand van het serienummer kijken, ik kan wel voor je nakijken wanneer deze geproduceerd is.
Ja daar ben ik me van bewust, maar bij de status info van dynafix stond alleen het nieuwe imei nummer, geen serienummer, dus vandaar. Telefoon is inmiddels binnen, is van 6-2013. Ziet er als nieuw uit, maar geen idee of dat ook echt het geval is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Erkel schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:36:
[...]

Ja daar ben ik me van bewust, maar bij de status info van dynafix stond alleen het nieuwe imei nummer, geen serienummer, dus vandaar. Telefoon is inmiddels binnen, is van 6-2013. Ziet er als nieuw uit, maar geen idee of dat ook echt het geval is :)
Je kunt ff een hardware test doen. Zie je in één keer of 'ie goed is.

Draai dit nummer: *#*#3424#*#*

Je kunt nu het volgende doen:

LED Test
Backlight Test
Vibrator Test
Display Test
Audio Test
Camerea Test
Button Test
HST Status
Line Drawing Test
System Info
Test Log Battery Run Down Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Laatst online: 20-08 11:00
Vandaag toestel retour gekregen en moest € 53.24 betalen.
Maar dan het volgende : Reparatie niet rendabel (reparatiekosten > economische waarde van het toestel).

Heb het toestel icm een abo bij Typhone besteld. Iemand ervaring hiermee ?
Zit nu dus met een toestel van nog geen jaar oud met geen enkele waarde.
Zal Typhone maar eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
MAB The Frisian schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:40:
Maar dan het volgende : Reparatie niet rendabel (reparatiekosten > economische waarde van het toestel).

Wat voor toestel hebben we het over?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

MAB The Frisian schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:40:

Wat een vaag verhaal. Het is niet aan hun om dat bepalen. Uiteindelijk beslis jij als klant zelf of je wilt dat je toestel nog gerepareerd wordt en of jij het de kosten waard vindt. Die 53,24 euro zijn dat onderzoekskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Gok van wel ja.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Net even met de consumentenbond gebeld en ik kreeg van hen het advies om een garantie aanvraag neer te leggen bij de provider (in dit geval Tele2 / Nexus 5) als zijnde verkopende partij maar daarmee ben ik nog niet klaar vind ik. Kreeg van Typhone het advies om de gsm rechtstreeks naar dynalogics te zenden dus mail ik daar een verzoek heen om de onderzoekskosten te vergoeden. Volgens de CB had ik de telefoon beter gelijk naar Tele2 kunnen zenden omdat zij dus de gsm verkopen icm abo.

Alle info omtrent soortgelijke zaken altijd welkom uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Maar waarvoor heb je hem opgestuurd dan? Is het toestel kopje onder gegaan ofzo dat ze zeggen dat het niet rendabel is om te fixen? (reparatie kosten 500 en nieuwe toestel is 550 bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Toestel wilde ineens niet meer opstarten, heb toen gemaild naar Typhone en deze adviseerden mij om de gsm rechtstreeks naar dynalogics te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 13:58
Aangezien dit topic nog steeds leeft laat ik hier mijn recente ervaring met Dynafix (via T-mobile) ook maar even achter.

Heb op 25 september telefonisch bij T-mobile mijn reparatieverzoek neergelegd. Het ging daarbij om een HTC One (m7) die de bekende paarse waas over de lens had. Na twee keer heen en weer te zijn gestuurd naar de winkel heb ik het adres van Dynafix gekregen om het toestel naar op te sturen. Zo gezegd zo gedaan en op 29 september (het postkantoor had een technische storing + weekend) de telefoon achtergelaten op het postkantoor.

Op 30 september is - volgens de Track & Trace van PostNL - het toestel gearriveerd bij Dynafix. Ik heb nog niks van Dynafix vernomen over de ontvangst van het toestel.

Op 6 oktober naar T-mobile gebeld. Had nog geen ontvangstbevestiging gekregen, de statuschecker van T-mobile kampte met een technisch mankement en die statuschecker van Dynafix vond mijn toestel niet. De telefonisch medewerker kon geen contact krijgen met Dynafix en vroeg mij vriendelijk nog even af te wachten.

Op 13 oktober nogmaals naar T-mobile gebeld. Zelfde verhaal. Niemand binnen de afdeling kon contact krijgen met Dynafix en ze konden zelf ook nog steeds niet bij de statuschecker van Dynafix. Telefonisch medewerker zou e.e.a. doorzetten, en ik zou worden teruggebeld.

Vandaag (16 oktober) wederom met T-mobile gebeld, omdat er nog geen contact met me was opgenomen. Wederom hetzelfde verhaal, technische mankementen en alles. Mij is wederom beloofd dat iemand van T-mobile contact zou opnemen met Dynafix, omdat blijkbaar niemand de issue had opgepakt. Om verzekerd te zijn van een antwoord heb ik de medewerker van T-mobile gevraagd om een gerantiedatum waarop ik de status van mijn toestel zou weten. Ik kreeg te horen dat dat binnen 48 uur zou zijn, dus (weekend meegerekend) maandag.

Van Dynafix zelf momenteel nog steed niks gehoord. En mijn IMEI in combinatie met ongeveer elk gegeven wat ik in hun statuschecker inklop geeft geen enkel resultaat. Maandag horen we meer...

Heeft het wellicht zin om zelf contact op te nemen met Dynafix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Nou, het is weer feest met het omgeruilde toestel:
Mobiel / Wifi bereik ronduit slecht.
Tijdens het bellen hoor ik erg veel ruis. (Geen last van als ik headset gebruik)

Maar weer terug met dat ding want dit is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
Erkel schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:30:
Nou, het is weer feest met het omgeruilde toestel:
Mobiel / Wifi bereik ronduit slecht.
Tijdens het bellen hoor ik erg veel ruis. (Geen last van als ik headset gebruik)

Maar weer terug met dat ding want dit is niet te doen.
Dat is balen... mijn omgeruilde htc one lijkt na een dag gebruik prima in orde (hoewel ik me nu realiseer dat ik er nog niet mee gebeld heb :) ). Dan is t wel relaxed, een nieuw uitziend toestel na 1,5 jaar gebruik. Ben benieuwd hoe lang de camera nu normaal z'n werk blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Als toevoeging nog, de proximity sensor produceert een soort piep tijdens het bellen. Dus als ik tijdens het bellen het toestel weghaal bij mn oor, en weer terug beweeg hoor je een soort van piep. Doet me denken aan de oude 56k modems...

Maar goed, ze komen m maadag weer ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:28
iPhone 5 16 GB, 1 jaar en 11 maanden geleden gekocht bij studentmobiel.nl, start niet meer op (toont connect to iTunes plaatje), restore via iTunes mislukt met unknown error 21.

Aangezien dit nog net binnen de 2 jaar garantie termijn is heb ik het toestel ter reparatie naar Dynafix gestuurd (volgens de procedure van studentmobiel.nl).

Volgens Dynafix is er vochtschade en vervalt daardoor de garantie. Ik kan een andere iPhone 5 krijgen voor 350 euro of voor 35 euro onderzoekskosten het toestel weer terug, of gratis het toestel bij hun laten. Als bewijs voor de vochtschade heb ik een foto gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://i326.photobucket.com/albums/k403/rgieze/iPhone5-small_zpsaf939365.jpg
Hi Res plaatje: http://i326.photobucket.c...e/iPhone5_zps8552b877.jpg

Op de foto heb ik zelf het serie nummer onleesbaar gemaakt. Het serienummer op de originele foto klopt met die van het toestel en ik zie inderdaad dat zo'n vocht verklikker sticker rood is gekleurd. Ik ben altijd netjes met het toestel om gegaan, nooit in het water laten vallen of in de regen gelopen of iets dergelijks. Het lijkt me sterk dat het huidige defect daadwerkelijk door vochtschade is veroorzaakt.

Ik weet dat sommige alsnog onder garantie de boel hebben laten vervangen door een second opinion bij de Apple Store te laten doen. Ik voel hier echter niet zo veel voor, aangezien duidelijk te zien is dat de sticker verkleurd is, lijkt me de kans klein dat het nog onder garantie wordt gerepareerd.

Ik heb er voor gekozen om het toestel ongerepareerd terug te krijgen. Ik zie dat op marktplaats een kapot toestel sowieso ca. 100 euro waard is. Alleen staat al mijn data er nog op en dat krijg ik er nu onmogelijk af voor zo ver ik weet?

Ik zit er aan te denken om het toestel te laten repareren bij een ander bedrijf zoals bijv. cell fix. Volgens hun site repareren ze ook vochtschade en kunnen ze ook het moederbord nog repareren (ik vermoed dat daar ergens het probleem zit). Ik ga nog contact met ze opnemen om te kijken wat de te verwachten reparatie kosten zijn.

Inmiddels heb ik namelijk al een ander toestel omdat ik mijn contract kon verlengen. Als ik de iPhone 5 dus nog laat maken zal dat puur zijn om hem te verkopen. De reparatie kosten moeten dus niet hoger zijn dan wat het toestel nog waard is. Zo te zien is een iPhone 5 16GB momenteel zo'n 250 - 300 euro waard.

Wat ik wil weten is hebben meer mensen ervaring met het laten repareren van telefoon buiten garantie bij bijv. cell fix. Of zijn er nog andere reparatie bedrijven of opties die ik kan overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 10:44
Pffrt ik ben dus niet de enige die niet erg te spreken is over Dynafix.
30 september mijn Xperia Z1 compact verzonden met waterschade, (mijn waterdichte toestel bleek niet echt waterdicht te zijn).
Afgelopen woensdag opgehaald en ik was best tevreden, geen mankementen en er was een nieuwe front en back op geplaatst. Dus ik kreeg weer een kras vrij toestel.
Gisteravond was ik even met mijn telefoon aan het spelen en uit het niets trekt er gewoon een barst door het scherm heen.
Like What The F... is going on? 8)7
Terug gebracht naar the Phonehouse zij hebben nog even naar het toestel gekeken en hij ging weer opweg naar dynafix.

Wordt vervolgd... :+

[ Voor 3% gewijzigd door MyBearTibbers op 18-10-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 22:20

WCA

Xperia? Dynafix heeft geen licentie om Sony te repareren dacht ik?
http://web.dynafix.com/nl/particulier/welke-merken

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 10:44
Kan kloppen, hij is wel naar hen verzonden maar ik zag later via de track and trace op de website dat hij naar een extern reparatie bedrijf is gegaan.
In hoe verre Dynafix hier verder nog iets mee te maken heeft weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hier word je toch moedeloos van...

Mijn klachten:

Meerdere klachten, vandaar overige klacht gekozen! - Camera: paarse waas over foto's. - Luidsprekers: onderste luidspreker werkt niet of nauwelijks (soms wel, soms niet). - Microfoon: bij bellen op luidspreker hoort de ontvangende persoon mij niet. - USB ingang: kabel sluit niet helemaal in connector.

De werkzaamheden..

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Camera vervangen
Servicehandeling: Accu vervangen

En nu maar hopen dat de telefoon niet helemaal verminkt terug komt.

Correctie! Servicebon was niet volledig!
Hallo Barry,

De lijst van wat er allemaal aan je toestel is vervangen telt 32 onderdelen, te lang en te onduidelijk om allemaal op je servicebon te zetten dus de hoogtepunten zijn er voor de servicebon uit gehaald.

Ook het onderste gedeelte van het mainboard (incl. microfoon en connector) en de speaker zijn vervangen. Heb je de werking van je toestel getest? Als je nog problemen ondervindt hoor ik het graag zodat ik dat kan terugkoppelen aan de afdeling, stuur me dan gerust een privébericht.

Met vriendelijke groet! ^Shadé

[ Voor 33% gewijzigd door Barry|IA op 20-10-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 13:58
fn00dle schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:41:
Aangezien dit topic nog steeds leeft laat ik hier mijn recente ervaring met Dynafix (via T-mobile) ook maar even achter.

...

Van Dynafix zelf momenteel nog steed niks gehoord. En mijn IMEI in combinatie met ongeveer elk gegeven wat ik in hun statuschecker inklop geeft geen enkel resultaat. Maandag horen we meer...

Heeft het wellicht zin om zelf contact op te nemen met Dynafix?
Donderdag heb ik te horen gekregen dat mijn telefoon is gerepareert (mobo en camera zijn vervangen, als ik ze moet geloven is zelfs mijn custom ROM teruggeflasht). Toestel zou maandag opgestuurd worden, en ik zou een verzendbevestiging krijgen. Vrijdag vind ik een niet-thuis melding op de deurmat, blijkt dat de zending direct al was verzonden, zonder verzendbevesting. Contact opgenomen, en blijkt dat hun aflevertijdvak voor het retour zenden van reparaties tussen 9 uur 's ochtends en vijf uur 's middags ligt. Afleveren bij de buren is niet mogelijk. Dus maar een hele dag vrij nemen en afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
fn00dle schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:52:
[...]

Vrijdag vind ik een niet-thuis melding op de deurmat, blijkt dat de zending direct al was verzonden, zonder verzendbevesting.
Houdt er rekening mee dat je dan ws een extra rekening krijgt omdat ze voor niets zijn langsgeweest.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:14
Inmiddels ligt mijn HTC one ook al voor de 3e keer bij de reparatietoko. 1e keer was nog bij SolidVision. Tweede keer opgestuurd met cameraproblemen, kreeg er een met slecht bereik terug + loszittende camera. Nu bericht gehad dat we een 'vervangende' krijgen. Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
Swift92 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:33:

Toestel toch weer op laten sturen. Heeft precies een week geduurd. Ditmaal is de hele display module vervangen. Waarschijnlijk kan ik hem vandaag of morgen ophalen dus ben benieuwd.. :) Hopelijk geen rare strepen en plekjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Hoe zit het met die update pagina die HTC heeft:

https://tracking.htc.com/ViewTicket.aspx

Wordt die wel eens geupdate? Of is mijn telefoon ondertussen al verloren?
Maandag ochtend verstuurd en status staat nog steeds op request initiated, terwijl dus al 2dagen geleden de status naar device sent had moeten staan, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart96
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-03-2024
ik heb afgelopen zaterdag mijn toestel (HTC one m7) op laten halen door een koerier van dynafix voor reparatie. De microfoon was kapot en het valt nog binnen de garantie.
Ik heb echter niks meer gehoord van dynafix sinds zaterdag, en bij de orderstatus staat nogsteeds niet dat het toestel is ontvangen op het reparatiecenter.
Is het normaal dat dat 4 werkdagen duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:14
MountMan schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:33:
Inmiddels ligt mijn HTC one ook al voor de 3e keer bij de reparatietoko. 1e keer was nog bij SolidVision. Tweede keer opgestuurd met cameraproblemen, kreeg er een met slecht bereik terug + loszittende camera. Nu bericht gehad dat we een 'vervangende' krijgen. Ik ben benieuwd..
Inmiddels m'n refurbished toestel gekregen.

In 10 minuten geconstateerd:
- WiFi bereik is heel slecht
- Scherm staat hoger als de rest van de behuizing
- Behuizing kiert.

Ik word er moe van. 4e keer naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Dynafix is vooraf al waardeloos. Was benieuwd wat een onderdeeltje vervangen kostte. Maar ze geven vooraf geen prijzen. Blijkbaar kun je niet gewoon afspraken maken over dat en dat vervangen en klaar.. Niet dat ik in zee wil met die toko, maar was gewoon ff benieuwd naar de prijs en HTC verwees me er heen..

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
Mart96 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:47:
ik heb afgelopen zaterdag mijn toestel (HTC one m7) op laten halen door een koerier van dynafix voor reparatie. De microfoon was kapot en het valt nog binnen de garantie.
Ik heb echter niks meer gehoord van dynafix sinds zaterdag, en bij de orderstatus staat nogsteeds niet dat het toestel is ontvangen op het reparatiecenter.
Is het normaal dat dat 4 werkdagen duurt?
Waar check je de status? Bij mij bleef op de HTC pagina inderdaad heel lang de status op "awaiting device" oid staan. Op de pagina van DynaFix zelf (http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx) staan veel meer details. Je hoeft alleen de velden van referentie (het HTC nummer, 14NLDXXXXXXXX) en postcode in te vullen om jouw status te vinden.

Om wat vertrouwen te krijgen: ik heb mijn vervangende toestel al een week: ziet er als nieuw uit en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart96
ray1979 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:34:
[...]

Waar check je de status? Bij mij bleef op de HTC pagina inderdaad heel lang de status op "awaiting device" oid staan. Op de pagina van DynaFix zelf (http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx) staan veel meer details. Je hoeft alleen de velden van referentie (het HTC nummer, 14NLDXXXXXXXX) en postcode in te vullen om jouw status te vinden.

Om wat vertrouwen te krijgen: ik heb mijn vervangende toestel al een week: ziet er als nieuw uit en werkt perfect!
yes eindelijk iets positiefs haha
Ik check mn status op myDynaLogic, en daar staat nu dit:

18 okt. 2014 13:03 1
Order succesvol afgehandeld door Halid om 13:03 uur
18 okt. 2014 07:43 1
Vertrek van depot
18 okt. 2014 01:23 1
Order gesorteerd
17 okt. 2014 14:14 1
Transport gepland op zaterdag 18 oktober 2014 tussen 13:00 en 17:00 uur
17 okt. 2014 14:14 -
Order geregistreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
ray1979 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:34:
[...]

Maandag toestel opgehaald, maar krijg daar:
geen resultaat gevonden helaas.

Heb dat htc nummer ingevoerd bij referentie + postcode....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
Swift92 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:25:
[...]

Toestel toch weer op laten sturen. Heeft precies een week geduurd. Ditmaal is de hele display module vervangen. Waarschijnlijk kan ik hem vandaag of morgen ophalen dus ben benieuwd.. :) Hopelijk geen rare strepen en plekjes meer.
Ok nu toch heel wat minder tevreden.. Vanavond naar de Tmobile shop geweest om hem op te halen. Vol goede moed. Maar toen de medewerker hem nog in zijn handen had zag ik al een soort kleuren glinstering. Ik pakte hem aan en zag al gelijk dat er een druk punt op het scherm zat. Ik baal echt als een stekker. Ben hem nu voor de 3e keer kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Joostje123 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:37:
[...]

Maandag toestel opgehaald, maar krijg daar:
geen resultaat gevonden helaas.

Heb dat htc nummer ingevoerd bij referentie + postcode....
Postcode moet een spatie tussen anders pakt die hem niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenLeven
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik had met dynafix gebeld omdat ik het niet eens was met de conclusie van hun. Nu zeiden ze dat ze terug zouden bellen over een week. Maar er is nog steeds niet teruggebeld en nu zie ik opeens dat de telefoon ongerepareerd terug gezonden wordt. Dus met bijkomende kosten.... Wat te doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Volgens mij gaat er weer eens wat fout:
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 17-10-2014 12:09:40
Order - Bevestigd 17-10-2014 12:10:30
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 17-10-2014 12:10:30
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 21-10-2014 2:01:08
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 21-10-2014 2:01:09

Telefoon is onderhand al een week onderweg naar de INTERNE reparatie dienst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart96
Erkel schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:28:
Volgens mij gaat er weer eens wat fout:
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 17-10-2014 12:09:40
Order - Bevestigd 17-10-2014 12:10:30

Telefoon is onderhand al een week onderweg naar de INTERNE reparatie dienst...
ik heb hetzelfde probleem, na 6 werkdagen heb ik hier maar eens over gebeld en toen werd mij verteld dat de track and trace site waarschijnlijk niet helemaal goed werkt want mijn telefoon was volgens de medewerker aan de telefoon al verder dan aangegeven op track and trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:57
Ik heb een keer 5 keer mijn telefoon moeten opsturen naar die Dynafix, had namelijk een verzekering lopen via The Phone House

HTC Desire
1e keer - scherm gebroken (eigen schuld)
2e keer - geen ontvangst (antenne hadden ze niet aangesloten)
3e keer - dat je scherm in landscape mode gaat werkte niet meer (ook niet goed aangesloten)
4e keer - microfoon kapot (weer hun fout)
5e keer - meerdere storingen in het toestel (ook hun fout)

Elke keer dat ik hem terug kreeg, nam ik hem mee naar huis om te constateren dat hij weer niet werkte
Na de 5e keer was ook TPH er eindelijk klaar mee en heb ik hem achter gelaten daar, ik heb toen een nieuwe HTC Sensation mee gekregen

Wat ook bijzonder was ik dat ik de 4e en 5e keer ik de telefoon terug kreeg met alle bestanden er nog op, terwijl ze de telefoon horen te resetten?!

Ik snap nog steeds niet dat dit soort bedrijven maar kunnen blijven aanrommelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:31
Mijn Sony Xperia Z3 Compac is spontaan gebarsten. Alleen in tegenstelling tot de andere spontane barsten bij dit toestel is het bij mij niet één barst, maar een serie barsten. Hierdoor was ik erg benieuwd of Dynafix dit binnen de garantie gaat gooien. Er is immers geen valschade te zien.

STATUSDATE / TIME
Order - Data complete23-10-2014 15:59:37
Order - Confirmed23-10-2014 16:06:32
Logistics - Product ready for shipment (Customer -> Dynafix Care)23-10-2014 16:06:32
Logistics - Product received by Dynafix Care25-10-2014 11:59:48
Logistics - Product sent to external repair facility27-10-2014 11:42:28

Nu zie ik dit staan. Betekent dit dat het toestel nu bij Sony ligt, en het binnen de garantie gerepareerd word? Of wil extern niks zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Mart96 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:35:
[...]

ik heb hetzelfde probleem, na 6 werkdagen heb ik hier maar eens over gebeld en toen werd mij verteld dat de track and trace site waarschijnlijk niet helemaal goed werkt want mijn telefoon was volgens de medewerker aan de telefoon al verder dan aangegeven op track and trace.
Mijn toestel ligt nu bij de interne reparatie sinds 21ste.

Maar vorige keer dat mijn toestel werd gefixt duurde het ook een tijdje.
Zo ging toen het proces:

Order - Volledig ingevoerd 7-7-2014 14:14:39
Order - Bevestigd 7-7-2014 14:14:40
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 7-7-2014 14:14:41
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 12-7-2014 12:02:49
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 12-7-2014 12:02:50
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 18-7-2014 7:11:23
Reparatie repair center - In behandeling 18-7-2014 14:39:10
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 19-7-2014 12:54:02
Reparatie repair center - Voltooid 19-7-2014 12:54:02
Logistiek - Product klaar voor retourzending 21-7-2014 0:03:31
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 21-7-2014 14:09:32

Dus 6 dagen duurde versturen, maar daarna ging het redelijk snel.
Dus gewoon nog even geduld denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 11:57
Beste Tweakers,

Mijn vriendin heeft sinds 3-4 maanden een Galaxy S5, deze heeft ze altijd met plezier en zeer zorgvuldig gebruikt. Ook een hoesje en screen-protector was altijd het geval. Nu heeft ze hem aan het begin nadat ze hem had gekregen een keer mee het zwembad ingenomen, volgens de richtlijnen, niet dieper als enkele centimeters (al helemaal niet richting de 30) en hoogstends voor 1 a 2 minuten om een foto te maken.

De telefoon heeft vervolgens de maanden erna perfect gewerkt echter dacht ze wel een licht vlekje te zien onder het zwarte display in de rechter bovenhoek. Dat vond ze niet zo fijn en nadat ze zich eraan begon te ergeren heeft ze hem opgestuurd naar waar ze hem gekocht heeft (icm een abbo) vervolgens dus bij Dynafix beland en ja hoor,

"Waterschade geconstateerd en valt niet onder de garantie"

Wat nu? |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
LoeWn schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:02:
Mijn Sony Xperia Z3 Compac is spontaan gebarsten. Alleen in tegenstelling tot de andere spontane barsten bij dit toestel is het bij mij niet één barst, maar een serie barsten. Hierdoor was ik erg benieuwd of Dynafix dit binnen de garantie gaat gooien. Er is immers geen valschade te zien.

STATUSDATE / TIME
Order - Data complete23-10-2014 15:59:37
Order - Confirmed23-10-2014 16:06:32
Logistics - Product ready for shipment (Customer -> Dynafix Care)23-10-2014 16:06:32
Logistics - Product received by Dynafix Care25-10-2014 11:59:48
Logistics - Product sent to external repair facility27-10-2014 11:42:28

Nu zie ik dit staan. Betekent dit dat het toestel nu bij Sony ligt, en het binnen de garantie gerepareerd word? Of wil extern niks zeggen?
Je kan even op http://teleplan.e-repair.nl/ kijken. Je toestel is daar namelijk heen gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Lijkt dat ze mijn batterij weer gaan vervangen:

Deze status krijg ik nu:
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen

Hopelijk krijgen ze die onderdelen snel binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 22:20

WCA

CorePax schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:15:
Beste Tweakers,

Mijn vriendin heeft sinds 3-4 maanden een Galaxy S5, deze heeft ze altijd met plezier en zeer zorgvuldig gebruikt. Ook een hoesje en screen-protector was altijd het geval. Nu heeft ze hem aan het begin nadat ze hem had gekregen een keer mee het zwembad ingenomen, volgens de richtlijnen, niet dieper als enkele centimeters (al helemaal niet richting de 30) en hoogstends voor 1 a 2 minuten om een foto te maken.

De telefoon heeft vervolgens de maanden erna perfect gewerkt echter dacht ze wel een licht vlekje te zien onder het zwarte display in de rechter bovenhoek. Dat vond ze niet zo fijn en nadat ze zich eraan begon te ergeren heeft ze hem opgestuurd naar waar ze hem gekocht heeft (icm een abbo) vervolgens dus bij Dynafix beland en ja hoor,

Ik weet niet hoe het bij Samsung zit, maar bij xperia's die waterdicht zijn, wordt er bij vermeld, dat chloorwater de rubbers kan aantasten, en dus niet onder de richtlijnen voor gebruik onder water valt.

Bovendien geven de meeste

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:58
Joostje123 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:34:
Deze status krijg ik nu:
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen

Hopelijk krijgen ze die onderdelen snel binnen!
Ik heb die status al vanaf 5 oktober. Ik krijg alleen te horen dat de onderdelen uit het buitenland moeten komen en dat duurt wat langer. Lekker aanvoerlijn daar bij Dynafix ;(

Ik hoop dat je er beter vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
frederic46 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:37:
[...]

Ik heb die status al vanaf 5 oktober. Ik krijg alleen te horen dat de onderdelen uit het buitenland moeten komen en dat duurt wat langer. Lekker aanvoerlijn daar bij Dynafix ;(

Ik hoop dat je er beter vanaf komt.
Voor wat ligt jou telefoon er? Mijn htc one m7 moet nieuwe batterij krijgen of misschien zelfs nieuwe moederbord (want telefoon werd ook wel heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Beste Tweakers,

De S5 is toch spatwaterdicht? en niet Waterdicht? Is wel verschillend namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Laatst online: 21:41
mrjraider schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:40:
[...]

De S5 is toch spatwaterdicht? en niet Waterdicht? Is wel verschillend namelijk ;)
Van wikipedia (komt overeen met GSM ARENA:

The S5 is IP67 certified for dust resistance, and for water resistance in up to 1 metre (3.3 ft) of water for up to 30 minutes; as such, the S5's Micro-USB 3.0 port uses a removable cover.

Afdekplaatje niet dicht genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:58
Joostje123 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:40:
[...]
Voor wat ligt jou telefoon er? Mijn htc one m7 moet nieuwe batterij krijgen of misschien zelfs nieuwe moederbord (want telefoon werd ook wel heet).
Ik heb een HTC Desire X Dual sim waarbij het touchscherm een eigen leven ging leiden. Dit is wel een veel minder gangbaar type dan jouw One M7 waarvoor wellicht meer onderdelen op voorraad zijn.

Nostalgie is leuk (oude Galaxy Ace en een Nokia 6700) maar zou wel weer één toestel willen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
frederic46 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:57:
[...]

Ik heb een HTC Desire X Dual sim waarbij het touchscherm een eigen leven ging leiden. Dit is wel een veel minder gangbaar type dan jouw One M7 waarvoor wellicht meer onderdelen op voorraad zijn.

Nostalgie is leuk (oude Galaxy Ace en een Nokia 6700) maar zou wel weer één toestel willen..........
Nou hopelijk schieten ze op bij Dynafix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Volgens mij heb ik mazzel gehad want mijn iPhone5 is perfect teruggekomen.
Sluimerknop was vervangen en ze hebben een nieuwe batterij erin gezet.

Batterij was ik eerst ietwat ontevreden over, maar na een paar keer laden/ontladen werkt het toestel goed!

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartunnn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-08 11:32
Ik kreeg vandaag een smsje van Dynafix dat mijn toestel gecrediteerd wordt... Wat houdt dit precies in? Op de site van de externe reparateur staat dat ie niet gerepareerd is.. Kan iemand mij hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:24

FlyEragon

Alien Monkeys

maartunnn schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:32:
Ik kreeg vandaag een smsje van Dynafix dat mijn toestel gecrediteerd wordt... Wat houdt dit precies in? Op de site van de externe reparateur staat dat ie niet gerepareerd is.. Kan iemand mij hier mee helpen?
Je krijgt je geld terug of een deel daarvan (dagwaarde) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartunnn
FlyEragon schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:42:
[...]

Je krijgt je geld terug of een deel daarvan (dagwaarde) ?
Dat dacht ik eerst ook, maar na even googelen zag ik ook iets over het ontvangen van een nieuw toestel.
Maar werd er niet veel wijzer van. Zal eens bellen met Dynafix als ik vrij ben, ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Mijn vriendin heeft sinds 3-4 maanden een Galaxy S5,

Heb ze de klepje(s) toch niet goed dicht gehad, waardoor er toch water het toestel is binnen kunnen komen. Bij correct gebruik hoort de S5 idd waterdicht te zijn, het feit dat de markers zijn gekleurd toont dan dus al aan dat het niet correct is gebruikt; omdat het niet hoort te kunnen. Bewijslast ligt nu op jou en dat ga je niet kunnen. Hooguit ga je met de winkelier (dus niet met dynafix) nog wat kunnen regelen, winkel = eindverantwoordelijke.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Als je toestel via dynafix naar teleplan doorgestuurd word, word er dan door één van de twee partijen van te voren aangegeven wat de prijs van de reparatie zal bedragen? Mijn toestel is op dit moment in handen van Teleplan, en ik ben benieuwd of ze het nu binnen de garantie gaan gooien of niet. En zo niet, wat de kosten gaan bedragen. Ik kan me voorstellen dat als dit meer dan 300 euro gaat kosten, ik hier toch wel toestemming voor heb moeten kunnen geven of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenLeven
  • Laatst online: 05-05-2024
Ze sturen je een prijsopgave en daar ga je mee akkoord of niet. De andere twee opties zijn ongerepareerd retour verzenden of de mobiel kosteloos te laten vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Dan gok ik dat ik geluk heb en ze het op de garantie gaan gooien :)
Het toestel is namelijk al doorgestuurd naar Teleplan, en het heeft de status 'start onderhoud' gepasseerd. Inmiddels is het bij de status 'wacht op onderdelen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Nou telefoon is nog steeds in reparatie, begin het na 2 weken toch wel zat te worden. Als ik nou een zelfde leentoestel kreeg viel het nog mee, maar dat ding dat ik nu heb is traag, geen 4G, laat staan dat je bereik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Mijn toestel de onderdelen zijn er maar is nu al een tijdje weer "in behandeling".
Maar lijkt me eerder "in de wacht voor reparatie" status of zijn ze echt een paar dagen bezig met zo toestel fixen.

De beloofte 2 weken gaan ze niet halen.
Maar ja als je dan andere verhalen hier hoort, heb ik nog niks te klagen....

Edit:
En eind van de werkweek toch nog even de reparatie afgehandeld!

Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling
Reparatie repair center - Voltooid

Verwacht dat die maandag of dinsdag wel weer deze kant opgaat!

[ Voor 29% gewijzigd door Joostje123 op 31-10-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:17
2 weken geleden mijn Toshiba laptop laten ophalen door Dynafix, moederbord was kapot gegaan.
Gelukkig had ik nog garantie.
Afgelopen maandag een sms'je gehad dat de reparatie is gesloten en dat het aan mij is verzonden.
Helaas tot nu toe helemaal niks gehad, terwijl je zou verwachten dat het wel zo zou zijn na een weekje.
Maandag maar eens bellen met Dynafix en Toshiba, maar vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartunnn
maartunnn schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:48:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar na even googelen zag ik ook iets over het ontvangen van een nieuw toestel.
Maar werd er niet veel wijzer van. Zal eens bellen met Dynafix als ik vrij ben, ik houd jullie op de hoogte!
Ik krijg inderdaad mijn geld 'terug'. Hoop alleen dat dit een beetje snel gebeurt, wacht al sinds 14 oktober... Vorige week vrijdag contact opgenomen met Belsimpel.nl, waar het toestel is aangeschaft. Zij hebben me weten te vertellen dat ik voor een bepaald bedrag een nieuwe telefoon mag uitzoeken in de webshop. Wat dat bedrag is laten ze me vandaag of morgen weten. Fingers crossed, ben benieuwd wat ik voor m'n Nexus 4 mag uitzoeken. Het liefst natuurlijk een Nexus 5, maar ben bang dat ik dan wat moet gaan bijbetalen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Het zal ook eens mee zitten. Na wachten op onderdelen, nog een keer wachten op onderdelen... wat een ballen tent. Ondertussen zit je met een leentoestel van likmevestje, maar wel een duur abo, waar ik amper gebruik van kan maken.

Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 27-10-2014 14:01:49
Reparatie repair center - In behandeling 27-10-2014 14:03:19
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 27-10-2014 14:05:19
Reparatie repair center - In behandeling 29-10-2014 16:02:56
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 3-11-2014 13:32:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:16
Ik heb op donderdag 30 oktober 2014 mijn iPhone 6 ter reparatie opgestuurd omdat mijn scherm losliet.

Toestel is netjes bij mij thuis opgehaald, en vervangend leen toestel is gebracht.
Toen de koerier weg was zag ik dat het een iPhone 4 was. In de voorwaarde van Dynalogic staat het volgende:
"U krijgt een toestel met gelijkwaardige functies en specificaties. Dit betekent dat u een gelijkwaardig leen toestel ontvangt op basis van operating system en het zelfde formaat simkaart (al dan niet met simkaart converter)"

Mijn iPhone 6 draaide op iOS 8.1. In mijn ogen moet ik dus ook een toestel krijgen die dit ondersteund.
Dat vond Dynalogic/Dynafix ook.

Ik zou die avond worden terug gebeld om een afspraak te maken voor vrijdag 31 oktober.
Op die dag had ik mijn toestel ook echt nodig voor mijn werk, want er staan bestanden in mijn iCloud reservekopie die ik nu niet kon terugzetten.

Ik ben die avond speciaal wakker gebleven tot 21:00 uur omdat ik tot die tijd gebeld kon worden. Graag wou ik vroeg op bed omdat ik die volgende dag de gehele dag moest werken, lees van 8:00 tot 9:00 de zaterdags.
Zoals jullie misschien voelen aankomen, ben ik niet terug gebeld en heb ik de vrijdag ochtend om 9:00 uur direct met Dynafix/Dynalogic gebeld.

Die vonden het vervelend en er werd een afspraak met mij gemaakt, dat ze die dag langs zouden komen met minimaal een iPhone 4S (Hier kan iOS 8.1 op).

De koerier zou tussen 13:00 uur en 16:00 uur langskomen. En die is ook langsgekomen om 15:55.
De koerier vroeg mij om een handtekening om het toestel in ontvangst te nemen, een 4S zei hij. Ik bekeek het toestel en dit was gewoon een iPhone 4.

Ik heb de koerier gevraagd om direct het kantoor te bellen dat hij een verkeerd toestel had om dit te kunnen oplossen, maar dat kon niet ik moest zelf bellen.
Ik heb het toestel geweigerd, en koerier weggestuurd. Direct ben ik met Dynafix/Dynalogic gaan bellen, en die snapten niet hoe dit had kunnen gebeuren.

Die dag konden ze niks meer voor mij betekenen, gaf hij direct al aan terwijl een collega de vorige dag de ernst van de zaak inzag, en het voor vrijdag avond wou regelen.
De collega zou mij terugbellen die avond, en als hij geen gehoor zou krijgen, zou hij mij de afspraak via de email toesturen om de zaterdag langs te komen.

Van alle telefoontjes die ik kreeg, en alle emails die ik ontvangen heb, zat hier geen een telefoontje of email tussen van Dynafix/Dynalogic.

Ik was klaar met de ellende en heb vanaf zaterdag maar gewoon weekend gehouden.

Vandaag om 10:30 heb ik weer gebeld met Dynafix/Dynalogic.
Beste meneer HicHam van keuze menutje 3, vond het vervelend en na veelvuldig overleg met de teammanager zou hij mij voor 12:00 uur terug bellen.
En hij belde ook terug, en toen hebben we een afspraak gemaakt om vandaag (3-11-2014) tussen 13:00 en 16:00 uur langs te komen.

Maar vanmiddag bedacht ik mij dat ik helemaal geen bevestiging van de afspraak heb gehad. Ik heb gebeld met Dynafix/Dynalogic als eerste met de transport afdeling. Die gaven mij aan dat er voor vandaag helemaal geen transport afspraak stond voor mij. Toen heb ik doorgestuurd naar het aanmelden van een reparatie (keuze menutje 3), en die meneer gaf mij het zelfde aan.

Ik heb toen gevraagd om de teammanager, en daar zou ik mee worden doorverbonden. Het was een tijd stil, en wachtmenutjes, toen de telefoon werd opgenomen, maar ook direct weer neergelegd.

Ik heb direct terug gebeld, en toen kreeg ik toevallig dezelfde medewerker van de ochtend aan de lijn, meneer Hicham. Ik stelde hem dezelfde vraag hoe het zat met de transport afspraak.
Hij heeft hem bekeken en na 15 minuten kijken en praten kwam hij er achter dat zomaar ineens de transport afspraak geannuleerd was.

De teammanager was onderweg en probeerde die collega te bereiken en die zou mij voor 16:00 uur terug bellen.
Dat is ook gebeurd om 15:53. Meneer Hicham gaf aan dat de transport zomaar was geannuleerd omdat ik minimaal een 4s wou/nodig heb. Dit is dus gebeurd zonder enige communicatie en moest ik er zelf weer achteraan.

De betreffende meneer heeft voor morgen nogmaals een transport afspraak ingeplant want dan zou er ineens wel een toestel beschikbaar moeten zijn. Heel raar.

In dit laatste telefoongesprek heb ik ook gevraagd als hij mij kon doorverbinden met zijn teamchef, maar die waren ineens allemaal heel druk bezig, terwijl ik eerder in de middag gewoon zomaar werd doorverbonden.
Ik heb gevraagd als deze teamchef mij terug kan bellen en als hij zich in kan lezen. Zodat ik niet alles nogmaals moet uitleggen

Het gaat toch helemaal nergens over, dat ik vandaag alleen al meer dan 1:30 uur met Dynafix aan de lijn heb gehangen.
Alles om een toereikend leen toestel te krijgen waar ik voor betaald.

Doordat ik nu al zo vaak heb gebeld kost dit mij ontzettend veel tijd, en dus energie wat mij nou niet nodig lijkt.
Ook de gemaakte kosten die ik eigenlijk niet zou moeten hebben omdat ik door zou moeten kunnen werken lopen op deze manier alleen maar op.

Mijn vertrouwen in Dynafix/Dynalogic is nu dus ook compleet weg.

Om dit nog meer naar voren te halen, mijn telefoon is dus op 30-10-14 opgestuurd, en op 31-10-14 is de track and trace aangepast naar Service-aanmelding - Verlopen. Zou mij dus op dit moment ook niks verbazen dat mijn telefoon gewoon nu ook kwijt is.

Ik hoop dat Vodafone/Dynafix/Dynalogic hier met een passende en toereikende oplossing komen, om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen en om mij misschien tegemoet te komen in de gemaakte kosten, want hoe dit nu gaat is echt waardeloos en zonde van de kosten die je alleen al maakt voor de verzekering.

Maar nu is mijn vraag, is dit nou echt een incident, of gebeurd dit veel en dan ook veel vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitnieboon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 09:17
Order - Volledig ingevoerd 27-10-2014 9:52:37
Order - Bevestigd 27-10-2014 9:55:43
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 27-10-2014 9:55:43
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 1-11-2014 13:54:09
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 3-11-2014 11:36:52
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 4-11-2014 14:23:00

en nu, hoor ik geen updates te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepster
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-04-2020
kitnieboon schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:01:
Order - Volledig ingevoerd 27-10-2014 9:52:37
Order - Bevestigd 27-10-2014 9:55:43
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 27-10-2014 9:55:43
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 1-11-2014 13:54:09
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 3-11-2014 11:36:52
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 4-11-2014 14:23:00

en nu, hoor ik geen updates te krijgen?
Het zou helpen als je zelf dit topic leest (alleen de laatste pagina is al voldoende...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejeeeric
  • Laatst online: 27-09-2020
Beste Tweakers,

Mijn ervaring met Dynafix. Van 2011 tot 2013 in telefoonwinkel gewerkt en hierbij al vaak veel klachten over Dynafix ontvangen.

Nu anno 2014 heb ik mijn eigen toestel LG G2 kapot laten vallen (kleine barst rechts onder in scherm echter touchsscreen niet meer bruikbaar). Verzekerd via interpolis inboedel waarbij ik te horen kreeg dat dit kosteloos gerepareerd zou worden. Ik mocht dit zelf ergens laten doen, of via dynafix waar interpolis een contract mee heeft. Na een korte rondvraag bij de turkse (voor het gemak) telecomwinkeltjes waarbij ik dit voor 150 euro kon laten doen en binnen een uur klaar.

Tot mijn spijt gekozen voor reparatie via dynafix (vraag me niet waarom). Tevreden over ophalen en bezorgen, wat wel vervelend is omdat je thuis moet zijn. Zeer ontevreden over reparatie. Na het toestel terug te hebben gekregen (volledig herstelt) 2 dagen gebruikt waarna het beeldscherm compleet grijs is geworden. Wederom onbruikbaar. Mijn vermoeden is dat het toestel niet goed (haastig?) is gerepareerd. Rekening bij dynafix was trouwens 270 euro!!

Kortom: begin weer van voor af aan.. Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
LoeWn schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:48:
Dan gok ik dat ik geluk heb en ze het op de garantie gaan gooien :)
Het toestel is namelijk al doorgestuurd naar Teleplan, en het heeft de status 'start onderhoud' gepasseerd. Inmiddels is het bij de status 'wacht op onderdelen'
Oké, er staat nu al 12 dagen 'wacht op onderdelen'
maar bij service staat er sinds vandaag dit:

Gebruikte onderdelen

FRONT COVER ASSY ORANGE
WINDOW BACK SUB ASSY ORA NGE ROW
SIM TRAY
CAP USB SUB ASSY ORANGE
CAP SIM SUB ASSY ORANGE

5 onderdelen imiddels..
Ik heb geen idee wat ze allemaal aan het doen zijn. Maar alleen de WINDOW BACK hoefde vervangen te worden. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Laatst online: 21:11
Helaas mijn Xperia Z2 opgestuurd voor reparatie. Spontane barst in de achterkant van de telefoon. Zal wel een boel gedonder geven aangaande garantie en zo. Nooit laten vallen en zit altijd in een Spigen bescherm hoes. Maar tot nu toe gaat het vlot:

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 12-11-2014 10:15:52
Order - Bevestigd 12-11-2014 10:15:53
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 12-11-2014 10:15:54
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 13-11-2014 2:49:19
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 13-11-2014 10:14:19
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 14-11-2014 7:39:00

Update:
Log net in via teleplan en dan staat er:
Klachtomschrijving
Dust in display

Heel vaag, we wachten het af.

[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 14-11-2014 11:46 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
LoeWn schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:11:
[...]

Oké, er staat nu al 12 dagen 'wacht op onderdelen'
maar bij service staat er sinds vandaag dit:

Gebruikte onderdelen

FRONT COVER ASSY ORANGE
WINDOW BACK SUB ASSY ORA NGE ROW
SIM TRAY
CAP USB SUB ASSY ORANGE
CAP SIM SUB ASSY ORANGE

5 onderdelen imiddels..
Ik heb geen idee wat ze allemaal aan het doen zijn. Maar alleen de WINDOW BACK hoefde vervangen te worden. :O
Omdat het toestel waterdicht is, moeten heel veel onderdelen verplicht vervangen worden om waterdichtheid te kunnen blijven garanderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Kijk, dat stelt me wel enigszins gerust. Als je hoort hoe slecht het allemaal zit met de waterdichtheid na reparatie van de Sony Z serie.. Dan stelt me dit toch wel gerust.

De telefoon is nu inmiddels al weer 2 dagen terug bij Dynafix. Maar nu komt het bekende probleem weer naar boven dat Dynafix niet zo'n haast heeft met het terugsturen van het toestel (waarom zouden ze ook, het toestel is ook pas 3 weken weg )

• Erik1805
  • Laatst online: 21:11
Zo toestel weer gerepareed terug. Nieuwe achterkant ivm spontane barst. Onder service gerepareerd. Zeer tervreden, ook erg snel.

En dat in 1 week :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Erik1805 op 21-11-2014 13:09 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• LoeWn
Mijne is nu ook een paar dagen terug. Ondanks dat ik bijna vier weken heb moeten wachten, ben ik wel erg tevreden over de service en het afgeleverd product. :)
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste